Haar genoten opleiding :quote:Wisten jullie dat we een minister voor natuur en #stikstof hebben?
Ze heet Christianne van der Wal-Zeggelink en ze heeft voor de komende 15 jaar een budget van 25 miljard euro.
Dit is haar niveau. Luister en huiver.
Die moeten dat ook, en in tegenstelling tot de ondernemers vee-industrie krijgen die meestal gewoon te maken met een aanscherping van hun eisen zonder ruimhartige vormen van vergoeding.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zouden boeren dat wel moeten doen en Schiphol en Tata niet?
Ja Schiphol heeft echt minder vluchten de laatste 30 jaarquote:Op donderdag 23 juni 2022 20:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die moeten dat ook, en in tegenstelling tot de ondernemers vee-industrie krijgen die meestal gewoon te maken met een aanscherping van hun eisen zonder ruimhartige vormen van vergoeding.
Schiphol gaat ook te maken krijgen met beperkingen, maar het beperken van Schiphol heeft alleen in de buurt van Schiphol nut en niet daarbuiten. De meeste gebieden in Nederland liggen nu eenmaal niet vlakbij Schiphol, dus moeten de meeste beperkingen vanuit een andere sector komen: de landbouw. Die overigens ook niet gekrompen is qua veestapel de afgelopen 30 jaar, dus dat is verder ook niet echt een argument.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja Schiphol heeft echt minder vluchten de laatste 30 jaar
Stroe cityquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.barneveldsekr(...)troe-25-000-woningen
Nou zeg... totaal onverwacht dit, ik ben helemaal stupefait... Jeetje zeg... Goh hee... Tjemig de Pemig hee...
Ja leuk, beetje hypocrisie framen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zouden boeren dat wel moeten doen en Schiphol en Tata niet?
En daar gaan we al. Wat intens dom dit.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.barneveldsekr(...)troe-25-000-woningen
Nou zeg... totaal onverwacht dit, ik ben helemaal stupefait... Jeetje zeg... Goh hee... Tjemig de Pemig hee...
Op zich is het plan nog niet zo dom maar er wonen daar nogal wat weerbarstige boeren in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar gaan we al. Wat intens dom dit.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het probleem met de bbb in een tweet gevat.
Hoezo is dit per se dom?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar gaan we al. Wat intens dom dit.
Cop-outquote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo is dit per se dom?
En dit plan was dus al klaar voor Van der Wal met haar stikstofkaart kwam. Sterker, ik denk dat er al meer dan een jaar aan dit plan zal zijn gewerkt.
Er moeten 1.000.000 huizen komen. Je kunt 1000 plekken voor 1000 woningen proberen te vinden, maar hier en daar een nieuw dorp is misschien helemaal niet zo'n slecht idee. Ik ken de details niet.
Plan is al weer ingetrokken. Maar het idee om een aantal dorpen op gewilde plekken, zoals Stroe, te bouwen/flink uit te breiden, is helemaal niet zo gek. Ik ken de omgeving daar vrij goed en op zich zou het daar best kunnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Stroe wordt een groeikern uit de tijd van Hans Gruijters. Mooie aanpak.
Ja, is vast wel een andere plek voor te vinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Plan is al weer ingetrokken. Maar het idee om een aantal dorpen op gewilde plekken, zoals Stroe, te bouwen/flink uit te breiden, is helemaal niet zo gek. Ik ken de omgeving daar vrij goed en op zich zou het daar best kunnen.
Het is een keus voor een provincie of je op 25 plekken 1000 huizen bouwt (of 50x 500 of misschien een paar keer 2000) of dat je zo'n project pakt. Ik vind het wel een interessante gedachte.
We hebben gewoon een Thatcher-achtige minister nodig die dit eens even aanpakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Ik begin echt een beetje pissig te worden over het feit dat een relatief klein aantal boeren op allerlei wijzes mogen bedreigen en intimideren terwijl ze de hele Nederlandse maatschappij met een enorm probleem opzadelen.
Het moet een keertje klaar zijn, ja, het is allemaal zwaar klote voor een deel van de boeren maar de grenzen worden momenteel veel te ver overteden.
Hier zie je een nadeel van het feit dat het kabinet in Nederland minder machtig is dan in een heleboel andere landen. Een partij als CDA kan helaas nu in naam van een paar duizend boeren de boel voor 17 miljoen mensen verpesten (ik geef gelijk toe dat ik het vaak een voordeel vind).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben gewoon een Thatcher-achtige minister nodig die dit eens even aanpakt.
Huh? Is er wettelijk iets dat ze tegenhoudt om door te pakken op dit onderwerp (of wat voor ander onderwerp dan ook)? Lijkt me eerder een mentaliteitsprobleem dan iets anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier zie je een nadeel van het feit dat het kabinet in Nederland minder machtig is dan in een heleboel andere landen. Een partij als CDA kan helaas nu in naam van een paar duizend boeren de boel voor 17 miljoen mensen verpesten (ik geef gelijk toe dat ik het vaak een voordeel vind).
Maar goed, ga nu eens gericht met dat geld zwaaien. Als die boeren door hebben dat uitkopen echt financieel best aantrekkelijk is, zou het sentiment bij die groep ook best eens om kunnen slaan.
In veel landen zie je dat een kabinet dingen uit voert en hooguit achteraf wordt gecontroleerd, hier zit de controle veel meer van voren en moet je dus veel meer moeite doen om de partijen, in dit geval CDA, mee te krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Huh? Is er wettelijk iets dat ze tegenhoudt om door te pakken op dit onderwerp (of wat voor ander onderwerp dan ook)? Lijkt me eerder een mentaliteitsprobleem dan iets anders.
ik wil er wel gaan wonen hoorquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Stroe cityLekker voor ze, zal ze leren niet meer op de zittende partijen te stemmen.
nou voor 2 keer de marktwaarde doen ze het ook welquote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Op zich is het plan nog niet zo dom maar er wonen daar nogal wat weerbarstige boeren in de buurt.
Wanneer daar bouwgrondprijs betaald wordt om ze uit te kopen dan gaan er veel die kans pakken.
Maar in dat soort landen heeft/neemt de rechter dan weer een veel sterkere rol vaak. Uiteindelijk is dat toch een krachtenveld waarin de staatsmachten elkaar in evenwicht houden (zolang je niet te maken hebt met de Erdogans of Orbans van deze wereld)quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
In veel landen zie je dat een kabinet dingen uit voert en hooguit achteraf wordt gecontroleerd, hier zit de controle veel meer van voren en moet je dus veel meer moeite doen om de partijen, in dit geval CDA, mee te krijgen.
ik denk dat er wel ruimte is voor 20 dorpen met een mooie kern , gewoon het oude deel van Gouda nabouwen , maar dan flink boven het NAPquote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo is dit per se dom?
En dit plan was dus al klaar voor Van der Wal met haar stikstofkaart kwam. Sterker, ik denk dat er al meer dan een jaar aan dit plan zal zijn gewerkt.
Er moeten 1.000.000 huizen komen. Je kunt 1000 plekken voor 1000 woningen proberen te vinden, maar hier en daar een nieuw dorp is misschien helemaal niet zo'n slecht idee. Ik ken de details niet.
Maar ook dat is eerder een gewoonte dan een harde wettelijke eis toch? En het is niet zo alsof daar geen afwijkingen van zijn, denk bijvoorbeeld aan de aanwijzingsbevoegdheid van de minister die met wonen belast is om gemeenten te dwingen om te bouwen. Die mogelijkheid is er (dacht ik) al sinds het eind van de oorlog maar hij is de laatste 30 jaar nauwelijks ingezet, zelfs als de Tweede Kamer er in een motie toe oproept willen ministers dat niet inzetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
In veel landen zie je dat een kabinet dingen uit voert en hooguit achteraf wordt gecontroleerd, hier zit de controle veel meer van voren en moet je dus veel meer moeite doen om de partijen, in dit geval CDA, mee te krijgen.
Heb je zelf nou niet door hoe ontzettend eenzijdig je post is?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Ik begin echt een beetje pissig te worden over het feit dat een relatief klein aantal boeren op allerlei wijzes mogen bedreigen en intimideren terwijl ze de hele Nederlandse maatschappij met een enorm probleem opzadelen.
Het moet een keertje klaar zijn, ja, het is allemaal zwaar klote voor een deel van de boeren maar de grenzen worden momenteel veel te ver overteden.
Nee, leg eens uit?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:29 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Heb je zelf nou niet door hoe ontzettend eenzijdig je post is?
ben het met je eens om voor de eigen bevolking is 20% landbouwgrond voldoendequote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
Op het plichtmatige "het is allemaal zwaar klote voor een deel van de boeren" na ga je er geheel aan voorbij dat de grenzen voor de boeren al vele jaren lang worden overtreden door pratende pakken. De boeren worden al jaren bedreigd, geïntimideerd en met een enorm probleem opgezadeld.quote:
we hebben hier een struisvogel als Min President met een selectief geheugen en slechte actieve herineringenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier zie je een nadeel van het feit dat het kabinet in Nederland minder machtig is dan in een heleboel andere landen. Een partij als CDA kan helaas nu in naam van een paar duizend boeren de boel voor 17 miljoen mensen verpesten (ik geef gelijk toe dat ik het vaak een voordeel vind).
Ja, behalve dat dit een lulverhaal is, de agrarische sector blokkeert al ruim 20 jaar de benodigde veranderingen, dit probleem speelt al veel langer en al veel langer is er vanuit bepaalde politieke partijen altijd blokkades opgeworpen om het probleem aan te pakken. Niet zelden onder druk van de diepe financieele zakken van de lobby organisaties vanuit de veehouderij.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:33 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Op het plichtmatige "het is allemaal zwaar klote voor een deel van de boeren" na ga je er geheel aan voorbij dat de grenzen voor de boeren al vele jaren lang worden overtreden door pratende pakken. De boeren worden al jaren bedreigd, geïntimideerd en met een enorm probleem opgezadeld.
Het zijn toch echt hun eigen pratende pakken die daar voor zorgen. Dit probleem komt niet uit de lucht vallen, al sinds de jaren 80 is duidelijk dat er een probleem is, en plannen voor een transitie naar duurzamere landbouw zijn er ook al decennia van alle partijen (zie bijvoorbeeld het rapport van de commissie Wijffels uit 2001). Maar toch zijn het elke keer weer belangenorganisaties van de landbouwsector die dan zand in de raderen strooien.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:33 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Op het plichtmatige "het is allemaal zwaar klote voor een deel van de boeren" na ga je er geheel aan voorbij dat de grenzen voor de boeren al vele jaren lang worden overtreden door pratende pakken. De boeren worden al jaren bedreigd, geïntimideerd en met een enorm probleem opgezadeld.
Laten de partijen nou eens opkomen voor de echte boer, de kleine boer, en aangeven dat er in ons land gewoon eigenlijk helemaal geen plek is voor intensieve veehouderij met duizenden dieren.quote:Zouden de kleinere boeren niet net als woonwagenbewoners Europese bescherming moeten genieten voor hun traditionele identiteit en manier van leven? Van der Ploeg: “Die hadden ze al, in de Bergboerenregeling. Begin deze eeuw maakten nog 6000 Nederlandse boeren er gebruik van. De filosofie daarvan was dat waardevolle ecosystemen en cultuurlandschappen die afhankelijk waren van kundige boeren in de bergen, steun verdienden. Diverse Nederlandse gebieden vielen ook onder die bergboerenregeling. Door de gure neoliberale wind is die verdwenen, maar ze verdient herinvoering. Dat is zeker de moeite waard.”
Al is de subsidiekraan openzetten ook niet alles, zegt Van der Ploeg. “Kijk maar naar de huidige subsidies: de kleinere, traditionele boeren krijgen pakweg 6000 euro inkomensondersteuning per jaar, de grotere agrarische ondernemers zo’n 60.000 euro. Oh de ironie: de boeren die je nu het hardst hoort, vangen de meeste subsidie. Dit zijn ook de boeren voor wie LTO opkomt. Maar dat zijn dus niet alle boeren.”
Jawel wel plek maar niet zoveel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:47 schreef Hanca het volgende:
Hier ook een artikel waarin wordt aangegeven dat LTO en de huidige protesten alleen opkomen voor de grote boeren met hun multinationals, die de kleine boer die binding hebben met dorp en natuur hebben verdrongen:
https://www.trouw.nl/reli(...)-de-wereld~bb3e6431/
Dit is ook interessant:
[..]
Laten de partijen nou eens opkomen voor de echte boer, de kleine boer, en aangeven dat er in ons land gewoon eigenlijk helemaal geen plek is voor intensieve veehouderij met duizenden dieren.
Wel plek voor boeren, maar niet voor boeren met 5000 varkens, zoals in het artikel wordt genoemd. Boeren zijn gewoon noodzakelijk, grote vee-fabrieken midden in een drukbevolkt gebied, dat is niet noodzakelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel wel plek maar niet zoveel.
halveren zou mooi zijn en dan is dat deel van nederland weer voor de nederlanders en niet voor de strontweilanden
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel wel plek maar niet zoveel.
halveren zou mooi zijn en dan is dat deel van nederland weer voor de nederlanders en niet voor de strontweilanden
voor E bike snelwegen en woningbouw en recreatie bij de kringloop boer en veel heel veel loofbomen
nee megastallen produceren ieder jaar meer stront ,quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Cultureel erfgoed, die megastallen
Gewoon met zijn alle een eerlijke prijs betalen voor ambachtelijk boeren producten. Produceren voor Nederland en de direct omliggende landen.
Terug naar de basis, met zijn allen veel meer lokaal eten. Flikker op met je sperziebonen uit Venezuela en het jaar rond Frambozen uit Afrika. Gewoon normaal doen.
Ja, dan wordt de kip duurder. En misschien kunnen arme mensen dan nog maar 1x in de week vlees eten. So fucking what.
Ja, maar voor die loofbossen kun je niet teveel stikstof hebben.quote:Op zondag 26 juni 2022 08:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee megastallen produceren ieder jaar meer stront ,
door het eiwitrijke Soja voedsel en omdat koeien steeds groter gefokt worden omdat de vergunniing per koe is
liever akkerbouw en loofbossen dan strontvelden , het lijkt mooi maar er zit geen sikkepit leven meer in de weilanden, geen wormpje of bacterie meer in de bodem
jawel hoor , de stikstof zal snel minderen, stikstof is een prima meststof voor bomenquote:Op zondag 26 juni 2022 09:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar voor die loofbossen kun je niet teveel stikstof hebben.
En dan komen we weer op het punt wat ik al eerder maakte een bos is niet een verzameling bomen, maar een ecosysteem. En dat ecosysteem werkt niet met teveel stikstof.quote:Op zondag 26 juni 2022 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel hoor , de stikstof zal snel minderen, stikstof is een prima meststof voor bomen
een bos is een verzameling bomenquote:Op zondag 26 juni 2022 09:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dan komen we weer op het punt wat ik al eerder maakte een bos is niet een verzameling bomen, maar een ecosysteem. En dat ecosysteem werkt niet met teveel stikstof.
Voor monocultuur kan dat prima ja.quote:Op zondag 26 juni 2022 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een bos is een verzameling bomen
en die stikstof zal daar prima opgenomen worden door de bomen
ik ben zelf fruitteler en strooi altijd paardemest bij de peren voor de stikstof
en ook stikstof korrels extra
als je een bos met rust laat dan is het met 3 jaar helemaal ok, natuur maakt zichzelfquote:Op zondag 26 juni 2022 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor monocultuur kan dat prima ja.
Alleen daar hebben we geen kloot aan.
Maar ik vind dat ook TATA staal moet verdwijnen, daar hoor ik helemaal niets overquote:Op zondag 26 juni 2022 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tijdens het “boeren”protest:
[ afbeelding ]
Behalve dat je dit aan de lopende band hoortquote:Op zondag 26 juni 2022 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ook TATA staal moet verdwijnen, daar hoor ik helemaal niets over
Die 9000 mensen worden wel weer aan werk geholpen ., 50% heeft binnen drie maanden hetzelfde of beter werkquote:Op zondag 26 juni 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Behalve dat je dit aan de lopende band hoort
Ook weer zoiets: Er werken 9.000 mensen bij TATA in IJmuiden, die bij sluiting niet hun hypotheek overgenomen zien worden door de overheid als 'compensatie'. Toch is het erg populair om te roepen dat TATA harder moet worden aangepakt en de boeren te hard worden aangepakt.
50% dus niet. En wat maakt dat anders dan boeren die ook gewoon iets anders kunnen doen als baan?quote:Op zondag 26 juni 2022 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die 9000 mensen worden wel weer aan werk geholpen ., 50% heeft binnen drie maanden hetzelfde of beter werk
De vissers die zelf de boel verneukten door de zeeën leeg te vissen tijdens een experiment en geen onderzoek uit te voeren. Ja, nee, hoe zieligquote:er zijn 20.000 vissers zonder werk door het verbod op puls vissen
Dat is knap aangezien er maar iets meer dan 2000 mensen werken in die sector (https://agrimatie.nl/Publ(...)D=2264§orID=3534)quote:Op zondag 26 juni 2022 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die 9000 mensen worden wel weer aan werk geholpen ., 50% heeft binnen drie maanden hetzelfde of beter werk
er zijn 20.000 vissers zonder werk door het verbod op puls vissen
En nogmaals die mensen hebben in notime weer werk in die omgeving als technische beroepen, boeren ook wel hoorquote:Op zondag 26 juni 2022 11:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is knap aangezien er maar iets meer dan 2000 mensen werken in die sector (https://agrimatie.nl/Publ(...)D=2264§orID=3534)
En ook even over TATA hè, stel nou eens dat de sluiting daarvan voldoende stikstofruimte zou opleveren om pakweg 100 boeren hun bedrijf voort laten zetten. Is het dan verstandiger om die 100 boeren uit te kopen (en dus werkeloos te maken) of om TATA te sluiten en zo 9000 mensen werkeloos te maken?
Controleer jij je opmerkingen niet? Er is geen enkele visser echt werkloos door het (zeer terechte) verbod op pulsvissen.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn 20.000 vissers zonder werk door het verbod op puls vissen
Dan kunnen ze dat staal maken beter op een andere plek gaan doen, en er is werk zat daar aan de mooiste kuststrook van nederland en in de Randstadquote:Op zondag 26 juni 2022 12:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Controleer jij je opmerkingen niet? Er is geen enkele visser echt werkloos door het (zeer terechte) verbod op pulsvissen.
Dat Tata moet worden aangepakt is duidelijk, de rechter gaat zich daar ook over uitspreken:
https://www.ad.nl/klimaat(...)ata-steel~a29153c88/
https://www.nhnieuws.nl/n(...)derzoeken-op-een-rij
Maar of Tata dan dicht moet? Er is praktisch geen andere werkgelegenheid daar, iedereen werkt daar direct of indirect voor Tata. Dat het zoals het nu gaat niet kan is wel duidelijk, de vraag is of ze enorm snel kunnen vergroenen (groen staal maken kan wel gewoon, ze zullen alleen alles moeten vervangen). Een voorbeeld staat in Zweden: https://www.volkskrant.nl(...)aal-gemaakt~v453289/
Daar is wel expertise, dus of dat de beste oplossing is weet ik niet. Dat er wat moet gebeuren met Tata is duidelijk (niet alleen door stikstof, met name ook door allerlei ziekmakende stoffen die er uitgestoten worden). Maar 'gooi maar dicht' is in dit geval misschien te makkelijk. Staal is en blijft nodig en ook werkgelegenheid is nodig. En de mensen die daar werken zijn regelmatig wel redelijk specifiek opgeleid.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kunnen ze dat staal maken beter op een andere plek gaan doen en er is werk zat daar aan de mooiste kuststrook van nederland en in de Randstad
Mooi stukje om hele mooie huizen te bouwen
https://omgeving.tatastee(...)/Factsheet%20NOx.pdfquote:Op zondag 26 juni 2022 12:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is wel expertise, dus of dat de beste oplossing is weet ik niet. Dat er wat moet gebeuren met Tata is duidelijk (niet alleen door stikstof, met name ook door allerlei ziekmakende stoffen die er uitgestoten worden). Maar 'gooi maar dicht' is in dit geval misschien te makkelijk. Staal is en blijft nodig en ook werkgelegenheid is nodig. En de mensen die daar werken zijn regelmatig wel redelijk specifiek opgeleid.
Er ligt al een route voor vergunningen met voor groen staal vanaf 2026: https://www.omgevingsweb.(...)en-staal-tata-steel/
Maar dat moet misschien wel sneller. Het is kijken wat de rechters in de diverse rechtszaken die er lopen daar over gaat zeggen.
Staal kan eigenlijk relatief goedkoop volledig duurzaam worden: https://www.metaalnieuws.(...)-278-miljard-dollar/
Stoppen met zelf produceren betekent simpel nog meer afhankelijkheid van China, de grootste staalproducent. En dat is natuurlijk ook geen goed idee. De kamer denkt zelfs over een overheidsbelang in de fabriek: https://www.rtlnieuws.nl/(...)vestering-tata-steel
van de 50.000 boeren moeten er dan 20.000 weg, ander werk gaan dioen en 9000 TATA mensen die ander werk zoeken daar in de randstad , technisch werk of strandwerkquote:NOx - uitstoot in Nederland
Diverse sectoren dragen bij aan de emissie van NOx in Nederland.
Onderstaande
afbeelding toont de bijdrage van de verschillende doelgroepen aan de totale NOxemissie in Nederland.
Tata Steel valt onder de groep Overige industrie, die in 2017
verantwoordelijk was 4,7% van de totale NOx-uitstoot in Nederland.
Van deze 4,7% was Tata Steel verantwoordelijk voor 1,7 % van de totale NOx-uitstoot in Nederland.
Het is dan ook veel slimmer om de Natura2000 gebieden opnieuw in te delen.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En nogmaals die mensen hebben in notime weer werk in die omgeving als technische beroepen, boeren ook wel hoor
TATA staal is de grootste vervuiler met fijnstof en stikstof en CO2 van nederland en IN een natura 2000 gebied
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-van-stikstofoxiden
[ afbeelding ]
Jammer, maar zo zie je maar dat er zelfs bij de boeren wel een idioot is te vinden.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tijdens het “boeren”protest:
[ afbeelding ]
Maar dat mag niet van Brussel zeggen zequote:Op zondag 26 juni 2022 16:13 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
[..]
Het is dan ook veel slimmer om de Natura2000 gebieden opnieuw in te delen.
Circuit Zandvoort is daar niet pas in 1995 aangelegd...quote:Op zondag 26 juni 2022 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dat mag niet van Brussel zeggen ze
We mochten van Brussel wel een racecircuit in een NATURA2000 gebied aanleggen, compleet met bezinetanks tribunes parkeerruimte voor diesels en patattenten
maar toen is het wel drie keer zo groot gemaaktquote:Op zondag 26 juni 2022 16:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Circuit Zandvoort is daar niet pas in 1995 aangelegd...
Klaarblijkelijk (tot nu toe) wel anders had de rechter er wel een stokje voor gestoken tijdens één van de vele, vele rechtszaken die door milieuorganisaties zijn aangespannen. Maar als in de toekomst anders zal blijken twijfel ik er niet over dat ook het circuit zal moeten inkrimpen, niet het einde van de wereld toch?quote:Op zondag 26 juni 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar toen is het wel drie keer zo groot gemaakt
met raceautos die niet passen in een Natura 2000 gebied
Er mag zoveel niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dat mag niet van Brussel zeggen ze
We mochten van Brussel wel een racecircuit in een NATURA2000 gebied aanleggen, compleet met bezinetanks tribunes parkeerruimte voor diesels en patattenten
Ik denk dat er hier ergens nog wel een Nederlandse rechter te vinden is die er wel moeilijk over gaat doen als de regering gewoon botweg de wet breekt...quote:Op zondag 26 juni 2022 17:14 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet.
Het lijkt me sterk dat Brussel hier moeilijk om gaat doen.
Dat gemak altijd waarmee types als jij spreken over dat mensen maar 'weg moeten', 'ander werk gaan doen'...quote:Op zondag 26 juni 2022 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://omgeving.tatastee(...)/Factsheet%20NOx.pdf
[..]
van de 50.000 boeren moeten er dan 20.000 weg, ander werk gaan dioen en 9000 TATA mensen die ander werk zoeken daar in de randstad , technisch werk of strandwerk
staal wordt door TATA ook in het Ruhrgebied gemaakt, 300 km verderop
https://www.google.nl/map(...),2354m/data=!3m1!1e3
kost wat kost smerige industrie willen houden op de mooiste locatie van Nederland en boeren over de kling jagen is erg dom
TATA is de grootste vervuiler van Nederland op de allermooiste locatie in de randstad
Overigens vind ik toch dat we veel te weinig goede recreatie hebben in Nederland , als we minder moeten vliegen , en met het wamer worden van de aarde , hoeft dat ook niet
Ja ik denk dat melkveeboeren en verekesboeren het land verzieken en teveel beslag op de ruimte leggenquote:Op zondag 26 juni 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gemak altijd waarmee types als jij spreken over dat mensen maar 'weg moeten', 'ander werk gaan doen'...
En dat omdat meneer een prefab woning wil met garage voor z'n e-bike.
Jou interesseert enkel een prefabwoning en 'recreatie'. Ga een boek lezen i.p.v. het landschap te verzieken omdat je je anders verveelt.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja ik denk dat melkveeboeren en verekesboeren het land verzieken en teveel beslag op de ruimte leggen
Het is misschien handig als je aangeeft waar je dat gelezen hebt?quote:Op zondag 26 juni 2022 19:47 schreef Marloesjuh52 het volgende:
Ik las ergens dat er een goederentrein gaat rijden door een natura 2000 gebied ? Het spoor moet nog aangelegd worden. Is jullie daar iets van bekend ?
Onder een post van Omzigt op YouTube.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is misschien handig als je aangeeft waar je dat gelezen hebt?
Nou zeg, wat verrassend weer.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:52 schreef Marloesjuh52 het volgende:
[..]
Onder een post van Omzigt op YouTube.
Pieter is scherp zoals altijd . Ik zou het mooi vinden als hij hierin ook de Noordtak erbij haalt want aan de ene kant moeten boeren inkrimpen / verdwijnen bij natura2000 gebieden . Maar aan de andere kant zijn er plannen om dwars door een natura 2000 gebied in Twente een treinspoor voor goederen treinen aan te leggen . Leuk extra feitje Rob Jetten komt van ProRail .
Ik weet dat dat in Friesland speelt. Waarschijnlijk komt daar dan ook geen vergunning voor daar en moet dat hele stuk dus ondertunneld worden. Ook hier botst het kabinet gewoon op een rechter.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:47 schreef Marloesjuh52 het volgende:
Ik las ergens dat er een goederentrein gaat rijden door een natura 2000 gebied ? Het spoor moet nog aangelegd worden. Is jullie daar iets van bekend ?
Bemeste natuur door boeren werkt evengoed nietquote:Op zondag 26 juni 2022 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je een bos met rust laat dan is het met 3 jaar helemaal ok, natuur maakt zichzelf
De enige die natuur kan maken is natuur zelf
De enige voorwaarde voor natuur is een overvloed aan water, geen gemaakte natuur door ambtenaren als de nieuwe wildernis
Pieter Omtzigt is een populist pur sang. Wat er in zijn commentsecties afspeelt is precies de dommigheid waar hij groot mee hoopt te worden.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:52 schreef Marloesjuh52 het volgende:
[..]
Pieter is scherp zoals altijd . Ik zou het mooi vinden als hij hierin ook de Noordtak erbij haalt want aan de ene kant moeten boeren inkrimpen / verdwijnen bij natura2000 gebieden . Maar aan de andere kant zijn er plannen om dwars door een natura 2000 gebied in Twente een treinspoor voor goederen treinen aan te leggen . Leuk extra feitje Rob Jetten komt van ProRail .
Vind je het heel erg als ik vanavond het Grote Einar Boe Spel even oversla?quote:
Ik zou het pas echt leuk vinden als je eens met een onderbouwing komt voor al die wilde fantasietjes van je die wij allemaal ook zouden moeten geloven.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik vanavond het Grote Einar Boe Spel even oversla?
Je verwacht het niet, bij een populist.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:26 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt vond ik trouwens vaag zoals hij het laatste jaar altijd vaag is. Hij onderschreef 100% dat de stikstofuitstoot naar beneden moet en dat er naar de rechter geluisterd moet worden, maar het mocht niet op de manier van het kabinet. Hoe dan wel, dat zegt hij zoals altijd de laatste tijd er maar niet bij. Dat zelfde trucje gebruikt hij steeds vaker, ook bij het debat over de koopkracht bijvoorbeeld. Het doel is goed, de methode van het kabinet is helemaal fout, maar hoe het wel moet, moet je vooral niet aan Omtzigt vragen want die heeft geen idee.
Hem een populist noemen vind ik wat overdreven. Hij gaat vaak genoeg in op de inhoud. Kun je van andere populisten met hun eeuwige oneliners en kantinetaal niet zeggen.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een populist pur sang. Wat er in zijn commentsecties afspeelt is precies de dommigheid waar hij groot mee hoopt te worden.
Als Omtzigt het er over heeft, zal het over de Noordtak van de Betuwelijn gaan. Een plan voor een nieuwe goederenspoorlijn tussen Zevenaar en Oldenzaal, waar in de Achterhoek en Twente onrust over ontstaan is.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:52 schreef Marloesjuh52 het volgende:
[..]
Dat kun je in elk willekeurig topic waar jij verschijnt doen, maar onderbouwingen bestaan pas wanneer je het er mee eens bent. Zo niet begint de Grote Einar Boe spelshow:quote:Op zondag 26 juni 2022 21:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik zou het pas echt leuk vinden als je eens met een onderbouwing komt voor al die wilde fantasietjes van je die wij allemaal ook zouden moeten geloven.
Ging. Das war einmal.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hem een populist noemen vind ik wat overdreven. Hij gaat vaak genoeg in op de inhoud. Kun je van andere populisten met hun eeuwige oneliners en kantinetaal niet zeggen.
Die man heeft meer voor elkaar gekregen dan die andere 149 die er zitten.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt is een populist pur sang. Wat er in zijn commentsecties afspeelt is precies de dommigheid waar hij groot mee hoopt te worden.
https://www.nporadio1.nl/(...)729/stop-de-noordtakquote:Op zondag 26 juni 2022 19:52 schreef Marloesjuh52 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft de Bulgarenfraude zeer succesvol aan laten pakken.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die man heeft meer voor elkaar gekregen dan die andere 149 die er zitten.
Die verhevenheid die door sijpelt in je posts worden trouwens ook vermoeiend.
Door een natura 2000 gebied gaat hij sowieso niet, dat mag gewoon niet. Dus hij gaat er dan omheen of onderdoor.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)729/stop-de-noordtak
Hier staat er wat meer over. Betuweroute moet kennelijk een zijtak gaan krijgen maar daar is laatste woord nog niet over gevoerd. Met huidige visie kan je je wellicht afvragen of het ooit komt.
Scheelt natuurlijk als jij één van de drie fractiespecialisten op het gebied van financiën bent, dan kun je best wel diep op de inhoud ingaan.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ging. Das war einmal.
Sinds ie bij het CDA weg is kiest ie overal de populistische route, oa omdat ie natuurlijk nu in elk debat een mening moet hebben voor zijn eenmansfractie.
Dat klopt wel. En dat hij om 1 of andere reden niet in de commissie financiën mag helpt ook niet, natuurlijk. Maar het valt wel op dat hij steeds vaker de kaart 'doel is goed, uitvoering niet, maar ik heb ook geen beter idee' speelt. Vind ik wel een zwaktebod. Zeker bij koopkracht toen, waar Stoffer die ook geen gigantische fractie achter zich heeft en die ingenieur is ipv dat hij econometrie heeft gestudeerd zoals Omtzigt wel met een stapel voorstellen kwam.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou ja, als jij één van de drie fractiespecialisten op het gebied van financiën bent kun je best wel diep op de inhoud ingaan. Als je in je uppie over alles gaat heb je daar botweg de tijd niet voor.
Ligt er aan hoe goed haar korte termijn geheugen is.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klopt wel. En dat hij om 1 of andere reden niet in de commissie financiën mag helpt ook niet, natuurlijk. Maar het valt wel op dat hij steeds vaker de kaart 'doel is goed, uitvoering niet, maar ik heb ook geen beter idee' speelt. Vind ik wel een zwaktebod. Zeker bij koopkracht toen, waar Stoffer die ook geen gigantische fractie achter zich heeft en die ingenieur is ipv dat hij econometrie heeft gestudeerd zoals Omtzigt wel met een stapel voorstellen kwam.
Maar goed, dit stikstof dossier wordt wel spannend. Blijft Van der Wal zo scherp?
Wat wel op valt is dat er in de kranten volop complimenten voor haar staan, dat ze een verademing is. Zou Rutte dan eindelijk zijn opvolger hebben?
Nederland is een klein land zou het ecosysteem in nederland ten onder gaan , nou jaquote:Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bemeste natuur door boeren werkt evengoed niet
Dat argument gaat echt op elke mogelijke manier mank. Echte oorspronkelijke natuur hebben we in Nederland al nauwelijks meer. We hebben nog wel plaatsen waar de biodiversiteit (dus niet alleen een loofboompje) enigszins stand houdt. Die plaatsen moeten we echt beschermen. Of dat nou tegen ambtenaren of tegen boeren is. Die laatste vormen wel een groter gevaar.
Ja, nee, ik snap ergens wel dat je niet overal een uitgezochte mening over kán hebben. Maar dan is er altijd nog de keuze om wel of niet mee te gaan in plat populistisch Njet roepen en die alternatieve route kiest Pieter niet zo vaak.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk als jij één van de drie fractiespecialisten op het gebied van financiën bent, dan kun je best wel diep op de inhoud ingaan.
Inderdaad. Omtzigt is steeds vaker de populist aan het uithangen. Irritant mannetje.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:26 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt vond ik trouwens vaag zoals hij het laatste jaar altijd vaag is. Hij onderschreef 100% dat de stikstofuitstoot naar beneden moet en dat er naar de rechter geluisterd moet worden, maar het mocht niet op de manier van het kabinet. Hoe dan wel, dat zegt hij zoals altijd de laatste tijd er maar niet bij. Dat zelfde trucje gebruikt hij steeds vaker, ook bij het debat over de koopkracht bijvoorbeeld. Het doel is goed, de methode van het kabinet is helemaal fout, maar hoe het wel moet, moet je vooral niet aan Omtzigt vragen want die heeft geen idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |