abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 maandag 20 juni 2022 @ 18:43:45 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205103890
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat ie alle boeren in kampen wil stoppen en heel Nederland in een grote stad wil veranderen natuurlijk :')..

De tering zeg, hoe diep zijn we afgezakt als samenleving als zorgen dat mensen een dak boven hun hoofd hebben ineens als een slecht iets geframed wordt.
Misschien moet je even in de rewind, want:

1.) Dat recht heb ik al verdedigd terug in 2015 toen de overheid met hun zalige Participatiewet op de proppen kwam, met daarin o.m. een verhuisplicht ; het puur op basis van een economisch plaatje mensen dwingen hun woning, huis en haard te verlaten was iets waar ik toen al tegen ageerde (en nu weer, want dat boeren gedwongen uitgekocht mogen worden, is voor jou weer een minder groot probleem). Geen haan die er naar kraaide, die plicht. Ook geen haan die antwoord gaf op de vraag hoe zoiets betaald diende te worden, of welke garantie er op een woning zou zijn. Die plicht is nog steeds van kracht in bepaalde gemeenten.

2.) Al jaren heb ik gesteld dat als er gebouwd wordt, dat vooraleerst in dienst dient te staan van de lagere en middeninkomens; kijk gewoon even naar de resultaten van de afgelopen decennia (vooral huur- en sociale woningbouw). Er is zat gebouwd, alleen kan geen hond uit genoemde groep het onderhand nog betalen. En wat wordt er thans bijgebouwd? Sociale huurwoningen? Goedkope woningen voor starters?

3.) Hoeveel destijds voor grof geld gebouwde bedrijfs- en kantoorpanden staan al jaren leeg? 6% op dit moment wordt niet gebruikt.

https://www.omgevingsweb.(...)ies%20zoals%20wonen.

4.) Welke garantie hebben we precies dat áls er gebouwd gaat worden, dit betaalbare woningen zullen zijn?

5.) Nee, geen kampen of ander schijtlollig sarcasme; precies wat er wordt gezegd: leegtrekken. Voor bouw. Voor de economie. Voor VVD ideologie.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-06-2022 19:00:15 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 20 juni 2022 @ 18:44:28 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205103894
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat ie alle boeren in kampen wil stoppen en heel Nederland in een grote stad wil veranderen natuurlijk :')..

De tering zeg, hoe diep zijn we afgezakt als samenleving als zorgen dat mensen een dak boven hun hoofd hebben ineens als een slecht iets geframed wordt.
Het biedt wat tegenwicht tegen het karikatuur van de boer als subsidieslurpende, dierenmishandelende natuurvernaggelaar, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 20 juni 2022 @ 18:44:57 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205103898
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groot deel blijft weiland. Minder dieren hoeft niet per sé minder land te betekenen. Er is nu een raar frame alsof overal alle boerderijen verdwijnen, maar de meeste hoeven alleen maar een paar procent minder uitstoot. Een kwart van de dieren weg, zulke dingen. Of wellicht komt er meer akkerbouw.

Andere weilanden bij natuurgebieden zullen natuur worden, waarschijnlijk.

En een enkele vlak bij de bebouwde kom wordt wellicht bebouwd, maar dat zijn echt uitzonderingen.
Waar kan ik dat precies teruglezen in de nota?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 juni 2022 @ 18:56:21 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205103985
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groot deel blijft weiland. Minder dieren hoeft niet per sé minder land te betekenen. Er is nu een raar frame alsof overal alle boerderijen verdwijnen, maar de meeste hoeven alleen maar een paar procent minder uitstoot. Een kwart van de dieren weg, zulke dingen. Of wellicht komt er meer akkerbouw.

Andere weilanden bij natuurgebieden zullen natuur worden, waarschijnlijk.

En een enkele vlak bij de bebouwde kom wordt wellicht bebouwd, maar dat zijn echt uitzonderingen.
men moet grootschalig woningen bouwen voor starters en statushouders in het hele land

Of de huishoudensverdunning tegengaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205104277
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar kan ik dat precies teruglezen in de nota?
De 45 pagina's van De Jonge waarin staat dat bouwen voornamelijk binnen de bebouwde kom zal gebeuren, succes ;)

Sowieso: de plekken waar meer dan 90% stikstofreductie nodig is, kun je helemaal geen vergunning krijgen om te bouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 juni 2022 @ 19:46:02 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205104531
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
De 45 pagina's van De Jonge waarin staat dat bouwen voornamelijk binnen de bebouwde kom zal gebeuren, succes ;)

Sowieso: de plekken waar meer dan 90% stikstofreductie nodig is, kun je helemaal geen vergunning krijgen om te bouwen.
men hoeft niet te bouwen , prefab flexwoningen plaatsen is niet zo moeilijk
containerwoningen , staan al op veel plekken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205104558
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men hoeft niet te bouwen , prefab flexwoningen plaatsen is niet zo moeilijk
Ja, die huizen hoeven geen riolering, geen electriciteit (dat kan in theorie nog), geen wegen, geen fundering?

Ik ben helemaal voor prefab, daar heb ik op dit forum al vaker voor gepleit. Maar ook prefabbouwen blijft bouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 juni 2022 @ 19:49:56 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205104593
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, die huizen hoeven geen riolering, geen electriciteit (dat kan in theorie nog), geen wegen, geen fundering?

Ik ben helemaal voor prefab, daar heb ik op dit forum al vaker voor gepleit. Maar ook prefabbouwen blijft bouwen.
geen fundering, dat doet men met mantelzorgwoningen en chalets op caravanparken ook
hijsen en plaatsen op palen

eenvoudige 30 km wegen aanleggen is niet zoveel werk
na 30 jaar kun je ze aan afrika schenken

Maar prefab bouwen kan ook ja

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-06-2022 20:09:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 juni 2022 @ 20:39:05 #259
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205105240
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
De 45 pagina's van De Jonge waarin staat dat bouwen voornamelijk binnen de bebouwde kom zal gebeuren, succes ;)

Sowieso: de plekken waar meer dan 90% stikstofreductie nodig is, kun je helemaal geen vergunning krijgen om te bouwen.
Binnenstedelijk bouwen wordt door vrijwel iedereen die er voor doorgeleerd heeft ook als slimmer gezien op de lange termijn, aangezien je voor buitenstedelijk bouwen allerlei vervoersstromen opwekt waardoor er meer infrastructuur nodig is en veel meer knelpunten ontstaan.
pi_205105357
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Binnenstedelijk bouwen wordt door vrijwel iedereen die er voor doorgeleerd heeft ook als slimmer gezien op de lange termijn, aangezien je voor buitenstedelijk bouwen allerlei vervoersstromen opwekt waardoor er meer infrastructuur nodig is en veel meer knelpunten ontstaan.
Ja, er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Zo weet ik dat De Jonge al op bezoek is geweest bij de Gnephoek, een polder tegen Alphen aan den Rijn aan waar al een brug naar toe ligt waar ze al jaren op willen bouwen. Maar dat gaat dus om wat weilanden tegen de stad aan. Dat zal vast wel op wat meer plekken gebeuren, maar het is zeker niet de bedoeling dat dat om een groot deel van de 1.000.000 woningen gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juni 2022 @ 21:54:45 #261
408813 crew  trein2000
pi_205106017
https://www.rtvoost.nl/ni(...)kstofplannen-kabinet

Alle CDA-afdelingen in Overijssel zijn tegen de stikstof plannen en willen dat het kabinet ‘terug naar de tekentafel’ gaat…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205106310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)kstofplannen-kabinet

Alle CDA-afdelingen in Overijssel zijn tegen de stikstof plannen en willen dat het kabinet ‘terug naar de tekentafel’ gaat…
Tja, dat gaat niet gebeuren. Maar met een SGPer op landbouw zal Overijssel vast niet veel doen. Hoop dat een bezoek van Van der Wal waarin ze uit legt dat ze kunnen kiezen tussen zelf invloed hebben of slikken wat zij ze op legt wat gaat helpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 juni 2022 @ 22:46:13 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205106660
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Binnenstedelijk bouwen wordt door vrijwel iedereen die er voor doorgeleerd heeft ook als slimmer gezien op de lange termijn, aangezien je voor buitenstedelijk bouwen allerlei vervoersstromen opwekt waardoor er meer infrastructuur nodig is en veel meer knelpunten ontstaan.
we moeten in Nederland hoognodig E-bike snelwegen aan leggen
omdat we dan afstanden van 40 a 50 km in het land per fiets af gaan leggen
De ontwikkeling van electro bike in allerlei vormen gaat razendsnel

Daarmee komt tegelijk een eind aan het gezeur dat iedere nieuwbouwwijk een tram, trein of busverbinding moet hebben
Daarnaast veel meer recreatie in eigen land en veel meer loofbomen en natuur en ook meer tijdelijke woningbouw,
niet realiseren over 5 jaar , nee volgende maand

daarvoor moet 20% van de varkens en melkveeboeren wijken met de vervuilende strontweilanden
Niet voor de stikstof, stikstof is een meststof en goed voor de groei van bomen en Bramen die CO2 afvangen

Nederland is een vruchtbare delta , straat arme zandgrond natuur past daar niet in

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 20-06-2022 23:49:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juni 2022 @ 23:41:07 #264
408813 crew  trein2000
pi_205107094
twitter

Segers doet een John Jorritsma’tje. Heel onverstandig dit soort taal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 23:56:02 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205107179
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)kstofplannen-kabinet

Alle CDA-afdelingen in Overijssel zijn tegen de stikstof plannen en willen dat het kabinet ‘terug naar de tekentafel’ gaat…
*zucht*.

Dit moet je helemaal niet bij de provincies neerleggen, het enige wat het oplevert is vertraging voor een issue wat van nationaal belang is, daar moet de Rijksoverheid gewoon de regie voor nemen, basta met dat geneuzel van lokale politici daar plasjes over laten doen die allemaal nergens over gaan en waar niets constructiefs uit gaat komen.

Wat mij betreft idem voor woningbouw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 00:01:18 #266
408813 crew  trein2000
pi_205107191
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
*zucht*.

Dit moet je helemaal niet bij de provincies neerleggen, het enige wat het oplevert is vertraging voor een issue wat van nationaal belang is, daar moet de Rijksoverheid gewoon de regie voor nemen, basta met dat geneuzel van lokale politici daar plasjes over laten doen die allemaal nergens over gaan en waar niets constructiefs uit gaat komen.

Wat mij betreft idem voor woningbouw.
Wil je nou suggereren dat een minister in een kabinet Rutte ergens verantwoordelijkheid voor moet nemen?

Wat hier natuurlijk achter zit is dat al die lokale cda bobo’s bang zijn voor hun eigen hachje. BBB staat klaar in maart volgend jaar, dat merk je nu al hier in Twente.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 00:03:25 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205107203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wil je nou suggereren dat een minister in een kabinet Rutte ergens verantwoordelijkheid voor moet nemen?

Wat hier natuurlijk achter zit is dat al die lokale cda bobo’s bang zijn voor hun eigen hachje. BBB staat klaar in maart volgend jaar, dat merk je nu al hier in Twente.
Ja, ik weet wat er achter zit en dat is exact waar ik bang voor was toen ik een paar weken geleden stelde dat via de provincies gaan een enorme fout was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 10:15:06 #268
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205108458
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)kstofplannen-kabinet

Alle CDA-afdelingen in Overijssel zijn tegen de stikstof plannen en willen dat het kabinet ‘terug naar de tekentafel’ gaat…
Nou, dan staat alle economische activiteit, woningbouw, investeringen, toch gewoon stil in Overijssel dekomende oneindig-jaar om die paar lokale ondenemers te pleasen. Nu al zin in de verontwaardigde berichten uit de 'regio' als het allemaal niet zo positief uitpakt.
pi_205109045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:15 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nou, dan staat alle economische activiteit, woningbouw, investeringen, toch gewoon stil in Overijssel dekomende oneindig-jaar om die paar lokale ondenemers te pleasen. Nu al zin in de verontwaardigde berichten uit de 'regio' als het allemaal niet zo positief uitpakt.
Als dat gebeurd is het allemaal de schuld van hullie in Den Haag en/of Brussel die niet snappen hoe het werkt in Overijssel en dat gaat waarschijnlijk ook nog voor waar aangenomen worden door dat handjevol lui dat op komt dagen bij lokale verkiezingen.
pi_205109079
Vers van de pers trouwens over waarom voldoende (robuuste) natuur toch ook voor mensen wel handig is. Als het eens een keer flink regent komt niet meteen alles meters onder wat te staan:

Rapport: natuur Geuldal voorkwam ergere overstromingen
  dinsdag 21 juni 2022 @ 11:23:40 #271
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205109122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:19 schreef Tocadisco het volgende:
Vers van de pers trouwens over waarom voldoende (robuuste) natuur toch ook voor mensen wel handig is. Als het eens een keer flink regent komt niet meteen alles meters onder wat te staan:

Rapport: natuur Geuldal voorkwam ergere overstromingen
Grappig dat contrast, want het waren juist de boeren die even verderop de uiterwaarden die bedoeld waren voor overstromingen probeerden droog te houden.
pi_205109467
Nu ik die berichten zo lees zou ik als ik Van der Wal was uiterlijk september eerste schetsen van de provincies willen hebben. Gaan die totaal niet de goede richting in, kan ze dan al ingrijpen. En het geeft ook de mogelijkheid tot wat aanscherpen van wel goede plannen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 21:39:24 #273
408813 crew  trein2000
pi_205114599
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dat gaat niet gebeuren. Maar met een SGPer op landbouw zal Overijssel vast niet veel doen. Hoop dat een bezoek van Van der Wal waarin ze uit legt dat ze kunnen kiezen tussen zelf invloed hebben of slikken wat zij ze op legt wat gaat helpen.
https://www.tubantia.nl/p(...)werk-komen~a035619a/

Daar is de tekentafel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205114728
quote:
Niet echt, die kaart heeft Van der Wal volgens mij nooit in beton gegoten.

Wat ze zeggen klinkt trouwens best redelijk. Maar voor zulke dingen is toch juist dat plan waar de provincies in een jaar mee mogen komen? Als Van der Wal alles in beton had willen gieten had ze gelijk zelf een plan gegeven, in plaats van te zeggen dat de provincies er een jaar naar mogen kijken.

Maar ik ben wel heel benieuwd naar het debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 21:50:17 #275
408813 crew  trein2000
pi_205114739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet echt, die kaart heeft Van der Wal volgens mij nooit in beton gegoten.

Wat ze zeggen klinkt trouwens best redelijk. Maar voor zulke dingen is toch juist dat plan waar de provincies in een jaar mee mogen komen? Als Van der Wal alles in beton had willen gieten had ze gelijk zelf een plan gegeven, in plaats van te zeggen dat de provincies er een jaar naar mogen kijken.

Maar ik ben wel heel benieuwd naar het debat.
quote:
ChristenUnie-Kamerlid Pieter Grinwis en CDA-Kamerlid Derk Boswijk willen ook dat het kabinet eerst de doelen voor industrie, mobiliteit en luchtvaart in kaart brengt: ,,Nu lijkt het alsof alleen de boer de boeman is”, zegt Boswijk. ,,Ik wil zo snel mogelijk, liefst na de zomer al, dat ook voor luchtvaart, mobiliteit en industrie de stikstofreductiedoelen duidelijk zijn.” Boswijk verwacht dat het kabinet ‘in beweging komt’. ,,Dit is echt een gemiste kans. De stikstofkaart bevat soms totaal irreële doelen, bijvoorbeeld rond natuurgebied De Peel zou alles leeg geveegd moeten worden. Daar kan geen sprake van zijn, het platteland moet leefbaar blijven, we willen maatwerk.”
Ik vind dit toch wel echt anders klinken dan tot nu toe, de doelen waren heilig maar kennelijk begint dat ook al te schuiven…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205114998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit toch wel echt anders klinken dan tot nu toe, de doelen waren heilig maar kennelijk begint dat ook al te schuiven…
Wat ik begreep over hier in de buurt: hier in Groningen heb je een paar pieken van 90% en daaromheen alleen 12%. De vraag is wat er gebeurt als je die 12% wat omhoog doet naar bijvoorbeeld 25%, kan die piek dan omlaag voor hetzelfde resultaat?

Ik hoop dat hij daar op doelt. Als hij daadwerkelijk de depositie in bepaalde natuurgebieden te hoog wil laten, krijgt hij de rechter tegenover zich. Dat is gewoon kansloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205118290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit toch wel echt anders klinken dan tot nu toe, de doelen waren heilig maar kennelijk begint dat ook al te schuiven…
Dat werd destijds ook al door veel analisten geopperd. De soep heet serveren, en dan later aankomen met 'nou, zo streng hoeft het nou ook weer niet'.

Vraag me wel af hoe men dat voor zich ziet, gemiddeld 20% reduceren. Dat ga je met 'innovatieve technieken' niet redden natuurlijk, en zo gaat het plan van het royaal compenseren van de hardst geraakte boeren wel wat mank. De piek laten zakken naar 75% reductie levert uiteindelijk ook niet echt een werkbare situatie op.

Elk landbouwareaal met 20% inkrimpen en dan flinke groenstroken laten ontstaan zou voor de natuur wel erg bevorderlijk zijn trouwens.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205118493
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat werd destijds ook al door veel analisten geopperd. De soep heet serveren, en dan later aankomen met 'nou, zo streng hoeft het nou ook weer niet'.

Vraag me wel af hoe men dat voor zich ziet, gemiddeld 20% reduceren. Dat ga je met 'innovatieve technieken' niet redden natuurlijk, en zo gaat het plan van het royaal compenseren van de hardst geraakte boeren wel wat mank. De piek laten zakken naar 75% reductie levert uiteindelijk ook niet echt een werkbare situatie op.

Elk landbouwareaal met 20% inkrimpen en dan flinke groenstroken laten ontstaan zou voor de natuur wel erg bevorderlijk zijn trouwens.
In België moet elke koe-boer 15% reduceren en elke varkens en kippenboer 60%. Naast de 40 grootste vervuilers bij Natura 2000 gebieden die gewoon een brief hebben gekregen dat hun vergunning wordt ingetrokken. In Nederland zijn de problemen echt nog een slag groter, dus zouden de percentages hoger moeten zijn. En zouden de grootste vervuilers alsnog volledig moeten verdwijnen.

Ik heb geen idee hoe de Belgen die reductie, die al per dit najaar moet geloof ik, aanpakken. Gewoon dat percentage aan vee er uit? Bij koeien (-15%) valt dat nog wel te compenseren met hogere prijzen, maar -60% natuurlijk niet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205118601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
In België moet elke koe-boer 15% reduceren en elke varkens en kippenboer 60%. Naast de 40 grootste vervuilers bij Natura 2000 gebieden die gewoon een brief hebben gekregen dat hun vergunning wordt ingetrokken. In Nederland zijn de problemen echt nog een slag groter, dus zouden de percentages hoger moeten zijn. En zouden de grootste vervuilers alsnog volledig moeten verdwijnen.

Ik heb geen idee hoe de Belgen die reductie, die al per dit najaar moet geloof ik, aanpakken. Gewoon dat percentage aan vee er uit? Bij koeien (-15%) valt dat nog wel te compenseren met hogere prijzen, maar -60% natuurlijk niet...
Maar het was toch alleen een Nederlands ambtelijk probleem? ;(


Ja, je werkt zo álle bedrijven in een lastig parket. Met wat nattevingerwerk denk ik dat je elk bedrijf wat meer dan pakweg 25% moet reduceren beter kunt sluiten. Het is immers niet alleen het slachten van een handvol koeien, voor die beesten zijn ook voorzieningen aangelegd.

Dit wordt dan weer zo'n zachte heelmeesters, stinkende wonden verhaal. Wat we al tien jaar doen en wat alleen maar ellende oplevert. Niemand kan z'n werk meer doen, maar het probleem is er nog steeds. De rechter zwaait met het vingertje, en de notulen zijn kwijt.

De bedrijven met de hoogste uitstoot of op de meest gevoelige plekken opdoeken, dan creëer je ruimte voor andere bedrijven om nog werkbare doelen te stellen om de sector als geheel binnen de perken te houden. Niet dat gelul met middelen of, erger nog, 'innovatieve techniek'.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 22 juni 2022 @ 12:17:58 #280
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_205119955
quote:
Verstandig.

En dan te bedenken dat dit allemaal niet nodig zou zijn geweest als we al in 1970 hadden geluisterd naar de waarschuwingen van eco- en klimatologen he. 8)7 inderdaad.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 14:29:12 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205120024
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Verstandig.

En dan te bedenken dat dit allemaal niet nodig zou zijn geweest als we al in 1970 hadden geluisterd naar de waarschuwingen van eco- en klimatologen he. 8)7 inderdaad.
10 jaar geleden serieus beginnen had al een enorm verschil gemaakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 juni 2022 @ 17:32:49 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205121596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
In België moet elke koe-boer 15% reduceren en elke varkens en kippenboer 60%. Naast de 40 grootste vervuilers bij Natura 2000 gebieden die gewoon een brief hebben gekregen dat hun vergunning wordt ingetrokken. In Nederland zijn de problemen echt nog een slag groter, dus zouden de percentages hoger moeten zijn. En zouden de grootste vervuilers alsnog volledig moeten verdwijnen.

Ik heb geen idee hoe de Belgen die reductie, die al per dit najaar moet geloof ik, aanpakken. Gewoon dat percentage aan vee er uit? Bij koeien (-15%) valt dat nog wel te compenseren met hogere prijzen, maar -60% natuurlijk niet...
quote:
Het probleem bestaat ook buiten Hongarije. In Tsjechië hebben bedrijven die in bezit zijn van premier Andrej Babis het afgelopen jaar voor bijna 40 miljoen euro aan landbouwsubsidies opgestreken. Ook Bulgarije heeft te kampen met het probleem en een topaanklager in Slowakije zegt dat er in zijn land sprake is van een “landbouwmaffia”.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205126207
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
10 jaar geleden serieus beginnen had al een enorm verschil gemaakt.
Oh, zo'n beetje toen Rutte aan de macht kwam? :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205126383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
10 jaar geleden serieus beginnen had al een enorm verschil gemaakt.
Eigenlijk speelt dit al sinds de jaren 80: https://www.wur.nl/nl/dos(...)enlijk%20al%20sinds,)%20en%20ammoniak%20(NH3).

Maar vooral sinds 2000 hoor je er echt al veel over. Het speelde ook al tijdens alle kabinetten Balkenende. 10 jaar geleden beginnen was dus nog laat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:57:14 #286
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205127273
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Verstandig.

En dan te bedenken dat dit allemaal niet nodig zou zijn geweest als we al in 1970 hadden geluisterd naar de waarschuwingen van eco- en klimatologen he. 8)7 inderdaad.
Of als we in 2003 iets beter hadden nagedacht over de gevolgen van het toewijzen van Natura 2000 status aan gebieden.

Want uiteindelijk is die kaart het probleem en dan niet het totale oppervlakte maar vooral het teveek aan gebieden. Samenvoegen van bepaalde gebieden zou al een hoop helpen. Zelfs het groter maken van bepaalde gebieden zodat het ook akkers en weilanden omvat zou al helpen zonder veel negatieve effecten voor boer (die mag dan alleen geen oevers meer maaien en moet om broedende vogels heenwerken, iets wat al in half Nederland gebeurd) en natuur.

Maar goed D66 wil per se boeren onteigenen van hun generatielange bezit (sorry kan er echt niets anders meer van maken). Benieuwd wie die gronden uiteindelijk in handen zal krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wienerschnitzels op 23-06-2022 12:15:42 ]
  donderdag 23 juni 2022 @ 12:13:32 #287
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205127393
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we moeten in Nederland hoognodig E-bike snelwegen aan leggen
omdat we dan afstanden van 40 a 50 km in het land per fiets af gaan leggen
De ontwikkeling van electro bike in allerlei vormen gaat razendsnel

Daarmee komt tegelijk een eind aan het gezeur dat iedere nieuwbouwwijk een tram, trein of busverbinding moet hebben
Daarnaast veel meer recreatie in eigen land en veel meer loofbomen en natuur en ook meer tijdelijke woningbouw,
niet realiseren over 5 jaar , nee volgende maand

daarvoor moet 20% van de varkens en melkveeboeren wijken met de vervuilende strontweilanden
Niet voor de stikstof, stikstof is een meststof en goed voor de groei van bomen en Bramen die CO2 afvangen

Nederland is een vruchtbare delta , straat arme zandgrond natuur past daar niet in
Ik ga niet in de regen fietsen. Daarnaast zijn fietssnelwegen en elektrische fietsen die 40+ kunnen gewoon niet veilig.
pi_205127434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Of als we in 2003 iets beter hadden nagedacht over de gevolgen van het toewijzen van Natura 2000 status aan gebieden.

Want uiteindelijk is die kaart het probleem en dan niet het totale oppervlakte maar vooral het teveek aan gebieden. Samenvoegen van bepaalde gebieden zou al een hoop helpen. Zelfs het groter maken van bepaalde gebieden zodat het ook akkers en weilanden omvat zou al helpen zonder veel negatieve effecten voor boer (die mag dan alleen geen oevers meer maaien en moet om broedende vogels heenwerken, iets wat al in half Nederland gebeurd) en natuur.

Maar goed D66 wil per se boeren onteigenen, dus zijn slimme alternatieven zonder negatieve effecten voor burgers en natuur uitgesloten. Uiteindelijk zit daar ook de pijn, iedereen snapt (ook de boeren) dat de gigastallen aan het einde zijn en dat er minder voor meer moet komen overal, daar zijn dan ook afspraken over te maken, maar mensen uit hun generatie lange bezit zetten, daar zit de pijn.
Doe niet alsof dit hele gebeuren als sinds 2003 een setup was om de boeren te neten joh :') er werd toen al gewaarschuwd. En niet om natura2000 (wat echt één van de belangrijkere verrichtingen van de EU is geweest) maar voor de gevolgen van de PAS.

De natuur (en nee, een akker is geen natuur) vormt de basis van alles wat wij consumeren. We zijn hier direct afhankelijk van de natuur. Die natuur valt of staat met biodiversiteit, en die is in Nederland al bedroevend laag. Hadden we geen goed beschermde natuur gehad, was dat probleem nog veel groter geweest. Zo groot, dat degradatie van bodem en ecologie zélf een bedreiging voor de landbouw waren gaan vormen.

Je kunt niet simpelweg even alle natuur weghalen en het dan wel even zelf regelen allemaal. Dat is echt naïef. Ook niet met die innovatieve technieken waar nog nooit iets van terecht is gekomen, dat proberen we al jaren lang met vooral economische malaise voor de boer tot gevolg.

Overigens waren het VVD en CDA die de PAS hebben ingevoerd en die onder de streep schuldig zijn aan deze ellende, die ook nog eens (opvallend daadkrachtig) door een VVD minister wordt aangepakt. Ik weet dat je D66 echt superstom vindt enzo, maar dit is echt niet de schuld van D66. Sterker nog, als men tien naar geleden naar D66 had geluisterd was er vrij weinig aan de hand geweest nu :)

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 23-06-2022 12:25:01 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 13:26:39 #289
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205127999
.

[ Bericht 35% gewijzigd door Wienerschnitzels op 23-06-2022 13:30:23 ]
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:17:15 #290
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205128856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Of als we in 2003 iets beter hadden nagedacht over de gevolgen van het toewijzen van Natura 2000 status aan gebieden.

Want uiteindelijk is die kaart het probleem en dan niet het totale oppervlakte maar vooral het teveek aan gebieden. Samenvoegen van bepaalde gebieden zou al een hoop helpen. Zelfs het groter maken van bepaalde gebieden zodat het ook akkers en weilanden omvat zou al helpen zonder veel negatieve effecten voor boer (die mag dan alleen geen oevers meer maaien en moet om broedende vogels heenwerken, iets wat al in half Nederland gebeurd) en natuur.

Maar goed D66 wil per se boeren onteigenen van hun generatielange bezit (sorry kan er echt niets anders meer van maken). Benieuwd wie die gronden uiteindelijk in handen zal krijgen.
Natura2000-gebieden zijn al veel ouder en komen uit de jaren 70-90. Als je één natura2000-gebied weghaalt, heeft dat enkel invloed op de boeren rond dat ene gebied. Bij de andere gebieden moet er nog steeds net zo hard worden ingegrepen als voorheen.
De afgelopen 20 jaar zijn er al heel veel boeren gestopt, omdat ze zijn weggeconcurreerd door de boeren die nu protesteren. Het verlies van familiebedrijven, wat geen argument is, vindt dus al heel lang plaats en komt vooral doordat boeren zichzelf de markt uit prijzen door overproductie, waar ze elke keer ook weer voor demonstreren. Probeer maar eens de veestapel in te krimpen bijvoorbeeld...
Het verkopen van gronden is ook niet initieel aan de orde, boeren kunnen gewoon op hun grond blijven zitten. Ze moeten alleen een activiteit bedenken die geen extreme stikstofoverlast in de omgeving veroorzaakt.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:01:50 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205129527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 12:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik ga niet in de regen fietsen. Daarnaast zijn fietssnelwegen en elektrische fietsen die 40+ kunnen gewoon niet veilig.
fietssnelwegen zijn wel veiliger voor E-bikes en sneller
https://www.trouw.nl/duur(...)-amsterdam~b2487390/
Dat jij niet in de regen wil fietsen , dan zal je ook niet veel fietsen en ook dat mag

elctrische fietsen zijn wel veilig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:32:20 #292
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205129697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
fietssnelwegen zijn wel veiliger voor E-bikes en sneller
https://www.trouw.nl/duur(...)-amsterdam~b2487390/
Dat jij niet in de regen wil fietsen , dan zal je ook niet veel fietsen en ook dat mag

elctrische fietsen zijn wel veilig
Elektrisch fietsen met 40 per uur is niet veilig, punt. Geen idee waarom je daar uberhaupt een discussie over denkt te voeren, een scooter is al zeer onveilig in vergelijking met alle andere vervoersmiddelen, doe dan dezelfde snelheid en veel dunnere banden en het is niet veiliger en een oud onderzoek op basis van verlaten fietssnelwegen slaat natuurlijk nergens op als je bepleit dat het veel drukker moet gaan worden op die fietssnelwegen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Wienerschnitzels op 23-06-2022 17:38:12 ]
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:37:32 #293
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205129734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Natura2000-gebieden zijn al veel ouder en komen uit de jaren 70-90. Als je één natura2000-gebied weghaalt, heeft dat enkel invloed op de boeren rond dat ene gebied. Bij de andere gebieden moet er nog steeds net zo hard worden ingegrepen als voorheen.
De afgelopen 20 jaar zijn er al heel veel boeren gestopt, omdat ze zijn weggeconcurreerd door de boeren die nu protesteren. Het verlies van familiebedrijven, wat geen argument is, vindt dus al heel lang plaats en komt vooral doordat boeren zichzelf de markt uit prijzen door overproductie, waar ze elke keer ook weer voor demonstreren. Probeer maar eens de veestapel in te krimpen bijvoorbeeld...
Het verkopen van gronden is ook niet initieel aan de orde, boeren kunnen gewoon op hun grond blijven zitten. Ze moeten alleen een activiteit bedenken die geen extreme stikstofoverlast in de omgeving veroorzaakt.
Nee Natura-2000 gebieden zijn niet veel ouder, we hebben alleen in 2003 bedacht dat we de gebieden uit 2 oudere wetten 1 op 1 naar Natura-2000 zouden 'promoveren' iets wat absoluut niet hoefde.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat onteigening (verkopen is het niet, het is onteigenen) van gronden niet aan de orde is in gebieden waar er 70% minder stikstofuitstoot moet komen. De hele ringen rondom Natura-2000 gebieden zal je voor een heel groot deel moeten gaan onteigenen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:38:39 #294
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nee Natura-2000 gebieden zijn niet veel ouder, we hebben alleen in 2003 bedacht dat we de gebieden uit 2 oudere wetten 1 op 1 naar Natura-2000 zouden 'promoveren' iets wat absoluut niet hoefde.

De beschermende wetgeving op die eerste 2 gebieden was niet milder of iets dergelijks. Dat je het een andere naam hebt gegeven heeft dus nu geen impact op de maatregelen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:40:17 #295
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Daarnaast is het natuurlijk onzin dat onteigening (verkopen is het niet, het is onteigenen) van gronden niet aan de orde is in gebieden waar er 70% minder stikstofuitstoot moet komen. De hele ringen rondom Natura-2000 gebieden zal je voor een heel groot deel moeten gaan onteigenen.
Waarom? De boeren/eigenaren van de grond mogen er gewoon minder stikstof op produceren en het behouden. Kom maar met een plan.
Het enige wat eventueel onteigend wordt zijn zaken als vergunningen. Zo mag je dan dus niet meer een enorme varkensstal daar hebben staan. Maar iets anders mag gewoon.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:48:21 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205129793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom? De boeren/eigenaren van de grond mogen er gewoon minder stikstof op produceren en het behouden. Kom maar met een plan.
Het enige wat eventueel onteigend wordt zijn zaken als vergunningen. Zo mag je dan dus niet meer een enorme varkensstal daar hebben staan. Maar iets anders mag gewoon.
De varkensstal mag gewoon blijven staan , maar de boer kan er wel een caravanstalling in beginnen of weed teelt of airbnb ,met fietsverhuur

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-06-2022 18:10:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205130178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De varkensstal mag gewoon blijven staan , maar de boer kan er wel een caravanstalling in beginnen of weed teelt of airbnb ,met fietsverhuur
Reken daar maar niet op, de overheid koopt de boel op als landbouwgrond en verkoopt het als bouwgrond, ga er maar niet vanuit dat de boer daar van profiteert, anders had die wel gelijk het kruisje gezet, naar mijn weten is bouwgrond 50x zo duur als landbouwgrond, dus die zou dan direct kassa zeggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205130193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Natura2000-gebieden zijn al veel ouder en komen uit de jaren 70-90. Als je één natura2000-gebied weghaalt, heeft dat enkel invloed op de boeren rond dat ene gebied. Bij de andere gebieden moet er nog steeds net zo hard worden ingegrepen als voorheen.
De afgelopen 20 jaar zijn er al heel veel boeren gestopt, omdat ze zijn weggeconcurreerd door de boeren die nu protesteren. Het verlies van familiebedrijven, wat geen argument is, vindt dus al heel lang plaats en komt vooral doordat boeren zichzelf de markt uit prijzen door overproductie, waar ze elke keer ook weer voor demonstreren. Probeer maar eens de veestapel in te krimpen bijvoorbeeld...
Het verkopen van gronden is ook niet initieel aan de orde, boeren kunnen gewoon op hun grond blijven zitten. Ze moeten alleen een activiteit bedenken die geen extreme stikstofoverlast in de omgeving veroorzaakt.
Waarom zouden boeren dat wel moeten doen en Schiphol en Tata niet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:01:14 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205130262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Reken daar maar niet op, de overheid koopt de boel op als landbouwgrond en verkoopt het als bouwgrond, ga er maar niet vanuit dat de boer daar van profiteert, anders had die wel gelijk het kruisje gezet, naar mijn weten is bouwgrond 50x zo duur als landbouwgrond, dus die zou dan direct kassa zeggen.
hoeft niet te bouwen als die schuur er staat dan blijft ie gewoon staan en kan ie gebruikt worden voor stalling of opslag of vergaderruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 juni 2022 @ 20:15:27 #300
408813 crew  trein2000
pi_205131091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Reken daar maar niet op, de overheid koopt de boel op als landbouwgrond en verkoopt het als bouwgrond, ga er maar niet vanuit dat de boer daar van profiteert, anders had die wel gelijk het kruisje gezet, naar mijn weten is bouwgrond 50x zo duur als landbouwgrond, dus die zou dan direct kassa zeggen.
Zie hier waarom er zoveel woede zit bij de boeren. Die voelen zich gepiepeld, dit soort dingen helt daar niet bij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')