De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 00:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je doelt op dat Volkskrant-artikel over de afhankelijkheid van Russisch gas dat je post als antwoord op @:lospedrosa ?
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.quote:Je denkt blijkbaar echt dat het issue hier de afwezigheid van Russisch gas is dat direct fysiek wordt gebruikt in productieprocessen? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de extreme prijsverhogingen waardoor gas als productiemiddel en belangrijke opwekker van elektriciteit te duur wordt om nog winstgevend te kunnen ondernemen, waardoor bedrijvigheid drastisch afneemt of zelfs helemaal stilvalt.
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.quote:Nogmaals: het gaat om het totaalplaatje van een economie, waarin alles met elkaar verbonden is. Een beetje lacherig doen over "koude voeten" wanneer iemand het over een zwart scenario heeft in dit opzicht, waardoor je lijkt te denken dat gas alleen een functie heeft om je huis te verwarmen, is echt extreem kortzichtig.
Gelukkig hebben we ook Fok! appeasers genoeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
Poetin heeft zich laten ophouden door zijn WK voetbal in 2018, zodat die niet geboyycot zou worden. Dom, dom, en nog eens dom. Hij had gewoon in 2014 de Donbas veilig moeten stellen ,quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Na jaren in moslimlanden te hebben gevochten heb je die ook wel opgedaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.
[..]
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.
[..]
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.
Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.
Klopt, daarom is er ook oefendorp Marnehuizen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
Het maakt uit?quote:
Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.
Maar maakt het allemaal uit joh.
Dat Nederland maar 3,7% Russisch gas verbruikt klopt, maar de gasmarkt is Europees en derhalve heeft een tekort op de markt als geheel wel een enorm effect op de prijs. Dus ondanks dat Nederland zelf geen gas tekort zal komen zal het wel een enorm dure grap gaan worden. Het grote voordeel daarvan is natuurlijk wel dat het een flinke stimulans is om in te zetten op alternatieve energiebronnen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.
[..]
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.
[..]
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.
Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.
Het gaat om de instabiliteit op de markt.
Rob de Wijk doet hetzelfde door het diepzwart en dramatisch te noemen.quote:Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.
Maar maakt het allemaal uit joh.
Rob de Wijk blijft nu steeds hangen in zijn grijsgedraaide langspeelplaat Je weet van te voren al de teneur van zijn dagelijkse podcast met Boekestijn. En hij slaat zich daarbij voortdurend op de borst, dat hij dit al maanden zo voorspeld heeft..quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.
[..]
Rob de Wijk doet hetzelfde door het diepzwart en dramatisch te noemen.
Als er Nederlandse krijgsgevangen waren zouden die ook meer aandacht krijgen in het Nederlandse nieuws en zou de roep om te handelen. Dat sellntiment is niet per se Amerikaans volgens mij.quote:
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het maakt uit?
Maar gelukkig dat de meesten hier het e.e.a. niet vertalen naar plat egostisch dan maar vinden dat UA kopje onder moet gaan, omdat dat beter is voor onze individuele beurs.
Uitstekend voorbeeld van een primaire levensbehoefte.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.
[..]
Rob de Wijk doet hetzelfde door het diepzwart en dramatisch te noemen.
Daar had je 50 jaar de tijd voorquote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.
Zeker.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.
Oh natuurlijk. Nu schieten de fok! financieel adviseurs ook uit de grond met uiteraard wijsheid van achteraf.quote:
Ik red me wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker.
En en als domme egosten zoals jij de norm waren, spraken we nu duits.
Bijzonder hoe volk zoals jij wat "IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN!" schreeuwt meent berhaupt wat te vertellen te hebben.
Maar wees er vooral trots op.
Nee, die 1.3 miljoen mensen die vanaf juli de rekeningen niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:49 schreef Ulx het volgende:
De schrijnende gevallen van arme huizenbezitters die de waarde slechts zagen verdubbelen in plaats van verdrievoudigen?
Die horrorverhalen?
Ben ik nog eens doodgeschoten door luchtmobielers op de bovenste verdieping van het gemeentehuis. Werd mijn lijk ook nog hardhandig de trap afgesleept omdat ik ook n van hen had geraakt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Klopt, daarom is er ook oefendorp Marnehuizen.
Je bent een communist?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, die 1.3 miljoen mensen die vanaf juli de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Nee, ik ben Nederlander.quote:
nee hoor,quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh natuurlijk. Nu schieten de fok! financieel adviseurs ook uit de grond met uiteraard wijsheid van achteraf.
Is dat het wel waard als doelwit?quote:
Ik vond 2 Harpoons ook wel een beetje overkill iddquote:
Goed argument ook, je persoonlijke vetes. Blijven genoeg mensen over die jou niet hebben 'uitgelachen'quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
nee hoor,
Dit is gewoon wraak naar de mensen die me uitlachten toen ik mijn jaren 70 woning op een A-label probeerde te krijgen. Want dat was zonde van het geld en je verdiende het pas na jaren terug. Mijn energierekening in mijn (vorige momenteel) huis was gedaald naar onder de 30 euro per maand, het kan dus wel. En ja, dan heb ik nu wel een groot gevoel van FU!
Gaat er uiteindelijk allemaal voor zorgen dat die inwoners naar West-Europa komen en er in die landen alleen nog maar bejaarden overblijven. Slechte zaak dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Georgia en Moldova liften mee
[ twitter ]
Ligt eraan hoeveel ze er hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vond 2 Harpoons ook wel een beetje overkill idd
Volgens dit filmpje is elke Harpoon 1.4 miljoen, die gasten hebben 1tje onnodig verspild imo
En dit is het trucje waar je je eigen egosme aan het verpakken bent als dat je zogenaamd voor "de zwakkeren" opkomt ofzo?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik red me wel.
Het gaat me met name om de schrijnende gevallen waarover ik steeds meer te horen krijg.
Maar dat is egosme natuurlijk. We kunnen het ons prima permitteren met alle problemen om oorlogje te spelen.
Hoeveel oorlogsschepen hebben de Russen nog in de Zwarte Zee?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vond 2 Harpoons ook wel een beetje overkill idd
Volgens dit filmpje is elke Harpoon 1.4 miljoen, die gasten hebben 1tje onnodig verspild imo
Maar dit was een transportschip, ook wel belangrijk om uit te schakelenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeveel oorlogsschepen hebben de Russen nog in de Zwarte Zee?
Dat aantal maal twee of drie raketten zou voldoende moeten zijn.
We hadden evengoed niet verder gekund met Russisch gas na deze inval.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, die 1.3 miljoen mensen die vanaf juli de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Wat is dit nu voor gezever? Er zijn overal ter wereld 'zwakkeren' en gruwelijkheden. Ik blijf liever binnen de eigen invloedsfeer.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dit is het trucje waar je je eigen egosme aan het verpakken bent als dat je zogenaamd voor "de zwakkeren" opkomt ofzo?
Maar natuurlijk niet voor de zwakkeren in UA.
Van wie moet dat?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hadden evengoed niet verder gekund met Russisch gas na deze inval.
Aan dat tijdperk komt nu een eind, we moeten andere oplossingen zoeken.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn tientallen dingen waar je niet voor of tegen gestemd hebt maar die wel of niet gebeuren als er een nieuw kabinet komt.
De uitdaging was:
- blijven we gas boren in Groningen
- willen we afhankelijk zijn en blijven van aardgas uit het buitenland, stel dat bij een internationaal conflict of na weer een nieuwe sanctie aan Rusland het land de gaskraan dichtdraait
- hoe krijgen we de productie van CO2 omlaag, zoals afgesproken in het Parijs akkoord
Aardgas wordt altijd "groen" genoemd, toch stoot het per m3 zo'n 1,8kg aan CO2 uit en als je het opsporen, produceren, reinigen, transporteren, op druk brengen en opslaan van aardgas meerekent, is dat zelfs 2,2kg.
En 30 jaar vind ik nog wel een mooie overgangsperiode.
Om een idee te geven, 30 jaar geleden reden we thuis nog in een vierkante Opel Kadet, had ik een MSX als computer en waren onze spaarlampen zo groot als een melkfles (en duurde het letterlijk 3 minuten voor ze fatsoenlijk licht gaven).
quote:Op woensdag 28 maart 2018 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Milieuvervuiling is hier niet de enige reden.
En al was het zo, wat heb je daar op tegen?
Groningen gaat een probleem worden qua aardgas.
Rusland is ook geen betrouwbare partner, daar wil je niet van afhankelijk zijn.
Je zal als politiek dus nu moeten beginnen met het inzetten van verandering, over 20 jaar beginnen is te laat, aangezien je dan al 35 jaar verder bent voor de meeste ketels vervangen zijn.
Speciaal voor jou verander ik het.quote:
Stuk of 30, denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat aantal maal twee of drie raketten zou voldoende moeten zijn.
Europa is onze invloedsfeer.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:16 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik blijf liever binnen de eigen invloedsfeer.
Beleidskeuzes die tamelijk kut uitpakken nu idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Speciaal voor jou verander ik het.
Niet "moet" maar "mag".
Als je niet verder kan met Russisch gas, dan mag je andere oplossingen zoeken.
We hadden ons eerder onafhankelijk van Russisch gas moeten maken, die les komt nu wat laat.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beleidskeuzes die tamelijk kut uitpakken nu idd.
'De ander'quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Europa is onze invloedsfeer.
Maar het hoge woord van het ego-kuiken is er uit, het gaat hem plat om de centen, en de ander zal hem aan zijn reet roesten.
Natuurlijk, deze tot zinken brengen maakt het een groter risico om de overgebleven fregatten in te zetten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar dit was een transportschip, ook wel belangrijk om uit te schakelen
Zal nog niet helemaal bijgewerkt zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee het argument dat je een jaren 70 gebouw niet duurzaam kunt krijgen is onzinnig. Je had al een heleboel kunnen doen voor de pleuris uitbrakquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goed argument ook, je persoonlijke vetes. Blijven genoeg mensen over die jou niet hebben 'uitgelachen'
je had wat anders verwacht?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals verwacht...
Land ruilen voor tijdelijke vrede zodat Rusland het over 10~20 jaar nog een keer kan doen en in de toekomst kan claimen dat Donbas en Crimea Russisch grondgebied zijn en elke poging om het terug te veroveren met kernwapens beantwoord gaan worden.
[ twitter ]
Nee man, het was een sleepboot...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar dit was een transportschip, ook wel belangrijk om uit te schakelen
Het nadeel van de hedendaagse politiek is dat er nauwelijks lange termijn denken is in het belang van het land. Het gaat alleen maar om vandaag.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hadden ons eerder onafhankelijk van Russisch gas moeten maken, die les komt nu wat laat.
sholz bewijst zijn defensie industrie geen dienst. Dat van de weeromstuit partijen dan maar VS materiel gaan kopen lag in de lijn der verwachting.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Was er oorspronkelijk 1 voor 1 beloofd?
[ twitter ]
Maar het maakt het wel een valide doel. Dus: lekker belangrijk wat voor schip het was.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt het nog steeds geen tranportschip.
Zo klopt 'iequote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
De verwachting is dat Rusland in de toekomst Europa wilt overspoelen met asielzoekers zoals Belarus heeft gedaan geprobeerd. Dit hek gaat helpen.
[ twitter ]
Natuurlijk is het een legitiem doel, dat is de discussie dan ook helemaal niet...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
Maar het maakt het wel een valide doel. Dus: lekker belangrijk wat voor schip het was.
We moeten als "volk" ook beter leren omgaan met moeilijke problemen en niet steeds trappen in "makkelijke" oplossingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het nadeel van de hedendaagse politiek is dat er nauwelijks lange termijn denken is in het belang van het land. Het gaat alleen maar om vandaag.
De kiezers kun je dan weer kwakelijk nemen dat ze hier aan mee doen door op de verkeerde partijen te stemmen en daarmee de polarisering/versnippering in stand te houden.
Ramptoeristenquote:
Als Putin zo door gaat vlucht zijn eigen bevolking uit zichzelf naar Europa.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
De verwachting is dat Rusland in de toekomst Europa wilt overspoelen met asielzoekers zoals Belarus heeft gedaan.
(of gewone Russen die dit toekomstige 3e wereldland gaan ontvluchten)
Dit hek gaat helpen.
[ twitter ]
Grgr Ursulaquote:Today, the @EU_Commission has adopted its Opinions on the membership applications of Ukraine, Moldova and Georgia, after assessing them against our rigorous standards ↓
https://t.co/BuBLz0Fbdt
We recommend to give Ukraine the candidate status, on the understanding that the country will carry out a number of important reforms.
Ukraine has clearly shown commitment to live up to European values and standards.
And embarked, before the war, on its way towards the EU. https://t.co/Cggme0Ep0l
Ukraine has already implemented roughly 70 % of 🇪🇺 rules, norms and standards.
Yet important work remains to be done, on the rule of law, oligarchs, anti-corruption and fundamental rights.
The process is merits-based. So progress depends entirely on Ukraine. https://t.co/JA2djcmxlq
Ik vind 14 leopard2's eigenlijk al heel wat in ruil voor 30 t72'squote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Was er oorspronkelijk 1 voor 1 beloofd?
[ twitter ]
Precies, ze moeten gewoon niet zeiken, h.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind 14 leopard2's eigenlijk al heel wat in ruil voor 30 t72's
Shit is groeit niet aan de bomen ofzo
Wat restaurants, hippies en kunstenaars wegschoppen op de Hembrug.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:Rusland krijgt langzaam maar zeker de overhand in de oorlog tegen Oekrane. Poetin heeft nu ongeveer 20 procent van het Oekraens grondgebied onder controle.
Zelenski verliest aan het zuidelijke en oostelijke front. Strategisch belangrijke steden als Marioepol en Severodonsk zijn gevallen. Is er iets fundamenteels veranderd de afgelopen weken? Volgens defensie-expert Patrick Bolder niet. “We hebben aan wensdenken gedaan”, zegt hij tegen de Telegraaf.
“We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land. Dat is begrijpelijk, want Oekrane is de underdog in deze oorlog. We keken vooral naar Kiev en Charkov, maar veel minder naar gebieden in het zuiden en oosten van de Donbas en bij de ingang van de Krim. De Russen konden vanuit die punten uitbreiden. Kijk maar naar wat er in Marioepol is gebeurd en ng gebeurt.”
Russische opmars
Feitelijk is Oekrane nooit aan de winnende hand geweest. Ze hebben zich goed verdedigd en Poetins oorlogsmachine maakte fouten, maar is sterk teruggekomen. Nu is het de vraag of de Russische leider wil onderhandelen of door wil strijden.
De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd. Ondertussen gaat de Russische opmars gestaag verder. “Ze kunnen misschien wel tien keer zoveel inzet gebruiken als Oekrane. Zelenski geeft zelf ook al aan dat het aantal gewonden is verdubbeld of verdrievoudigd”, zegt Bolder.
De Europese twijfel over militaire inzet en sancties speelt Poetin in de kaart. “We doen onszelf steeds meer pijn met de sancties die we opleggen, omdat de prijzen bij ons blijven stijgen. Poetin heeft er belang bij de oorlog lang te laten duren, om ons aanhoudend in onze portemonnee te raken. Hij kan dat uitbuiten en weet dit spel heel goed te spelen”, aldus de defensiespecialist.
Bron(nen): De Telegraaf
Zeiken ze dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, ze moeten gewoon niet zeiken, h.
Alleen al aan oud ijzer zijn ze anderhalf keer zoveel waard.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mooie uitspraak van Ursulaquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:13 schreef capricia het volgende:
https://twitter.com/vonde(...)dmOPYjBoJwl_5Hg&s=19
[..]
Grgr Ursula
[ twitter ]
Ik zie geen gezeik in die tweet maar het zal allemaal wel weer johquote:
Nee, nu gaan zemelen over wat precies "gezeik" inhoud is idd een leuke bezigheid.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie geen gezeik in die tweet maar het zal allemaal wel weer joh
Maar de VS heeft natuurlijk nooit toegezegd dat als jij dat en dat levert, wij jou dat geven.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:32 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd hoeveel M1A2's ze kunnen krijgen van de VS in ruil voor T72's.
Wat zit je nou moeilijk te doen manquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, nu gaan zemelen over wat precies "gezeik" inhoud is idd een leuke bezigheid.
Een en het ander hangt natuurlijk af van wat er toegezegd is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat zit je nou moeilijk te doen man
Ze zijn aan het onderhandelen en Slo vind het aanbod te laag, persoonlijk vind ik het wat hoog maar nee heb je, ja kun je krijgen
Dat zou ik niet direct als zeiken omschrijven en ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden moeten doen
Nogmaals, het gaat niet specifiek om Russisch gas. Het gaat om wat het met de algemene gasprijs doet, waardoor het voor bedrijven niet meer rendabel is ermee te produceren (voor elektriciteitsopwekking of productieprocessen). Ook bedrijven die niet zelf hun elektriciteit produceren maar een hoge prijs krijgen voor hun elektriciteit (omdat het wordt opgewekt uit gas) kunnen activiteiten gaan staken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als economische activiteiten sterk teruglopen, wat dus banen kost in allerlei gelederen, is dat geen zwart scenario?quote:Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.
Kijk nou eens wat verder dan particulieren en gas als middel om huizen te verwarmen. Het is veel meer dan dat. Die particulieren, dat zijn we allemaal. En die leven van een baan en een inkomen, dat we kunnen vergaren door bij bedrijven te werken. Je lijkt het allemaal los van elkaar te zien en dat het afgezien van minima die wat meer moeite hebben om hun huis te verwarmen wel meevalt. De rest draait gewoon door of stapt snel even over op iets anders. Zo simpel is het niet.quote:Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.
Patrick Bolder de 'defensie-expert' lijkt niet verder dan de huidige situatie te kijken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:27 schreef Tobias19xx het volgende:
Rusland krijgt langzaam maar zeker de overhand in de oorlog tegen Oekrane. Poetin heeft nu ongeveer 20 procent van het Oekraens grondgebied onder controle.
Zelenski verliest aan het zuidelijke en oostelijke front. Strategisch belangrijke steden als Marioepol en Severodonsk zijn gevallen. Is er iets fundamenteels veranderd de afgelopen weken? Volgens defensie-expert Patrick Bolder niet. “We hebben aan wensdenken gedaan”, zegt hij tegen de Telegraaf.
“We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land. Dat is begrijpelijk, want Oekrane is de underdog in deze oorlog. We keken vooral naar Kiev en Charkov, maar veel minder naar gebieden in het zuiden en oosten van de Donbas en bij de ingang van de Krim. De Russen konden vanuit die punten uitbreiden. Kijk maar naar wat er in Marioepol is gebeurd en ng gebeurt.”
Russische opmars
Feitelijk is Oekrane nooit aan de winnende hand geweest. Ze hebben zich goed verdedigd en Poetins oorlogsmachine maakte fouten, maar is sterk teruggekomen. Nu is het de vraag of de Russische leider wil onderhandelen of door wil strijden.
De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd. Ondertussen gaat de Russische opmars gestaag verder. “Ze kunnen misschien wel tien keer zoveel inzet gebruiken als Oekrane. Zelenski geeft zelf ook al aan dat het aantal gewonden is verdubbeld of verdrievoudigd”, zegt Bolder.
De Europese twijfel over militaire inzet en sancties speelt Poetin in de kaart. “We doen onszelf steeds meer pijn met de sancties die we opleggen, omdat de prijzen bij ons blijven stijgen. Poetin heeft er belang bij de oorlog lang te laten duren, om ons aanhoudend in onze portemonnee te raken. Hij kan dat uitbuiten en weet dit spel heel goed te spelen”, aldus de defensiespecialist.
De counter voor deze uitspraak vind je op 17:57 maar tldw: de wapenindustrie van de 30+ NATO landen moet nog op gang komen (kan wel een half jaar duren), maar eenmaal opgestart wordt de levering exponentieel en daar kan Rusland uiteindelijk niet tegenop.quote:De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd.
En ze mogen van jou niet klagen dan wel tactisch zeiken ofzo?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een en het ander hangt natuurlijk af van wat er toegezegd is.
En verleden week was de president/premier van Polen, ook al aan het klagen (=zeiken, voor de mensen die tactisch ff niet snappen dat dit soms een synoniem is van) dat Duitsland zich schijnbaar niet aan de afspraak hield.
Dus ik neem dit wel aan.
Van mij juist wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
En ze mogen van jou niet klagen dan wel tactisch zeiken ofzo?
Dan wek jij de suggestie dat ze dat eigenlijk maar niet moeten doen. Want je vind het immers al "heel wat".quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wederom; het gaat om wat er afgesproken is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:54 schreef sp3c het volgende:
Nee ik wek de suggestie dat ik 1 tegen 2 al een prima deal vind als reactie op iemand die vroeg of het 1 op 1 was
Misschien moet jij gewoon niet zo zeiken wat ik snap er echt geen reet meer vanquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wederom; het gaat om wat er afgesproken is.
Niet om of sp3c het een goede deal vind.
Helder.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon niet zo zeiken wat ik snap er echt geen reet meer van
Maar wat is er afgesproken dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:55 schreef ExTec het volgende:
Wederom; het gaat om wat er afgesproken is.
Niet om of sp3c het een goede deal vind.
Volgens jou was het verzet in Afghanistan ook aan het winnen op basis van zogenaamde "betrouwbare" twitteraars en youtubers die de "juiste bronnen" hadden, terwijl de Taliban het hele land in handen had. Dat doe je nu weer hier. Een defensiespecialist "counter" je met een youtuber. Je laatste zin is wat er in het artikel wordt bedoelt met wensdenken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Patrick Bolder de 'defensie-expert' lijkt niet verder dan de huidige situatie te kijken.
Dit doom and gloom artikel counter ik met deze video:
[..]
De counter voor deze uitspraak vind je op 17:57 maar tldw: de wapenindustrie van de 30+ NATO landen moet nog op gang komen (kan wel een half jaar duren), maar eenmaal opgestart wordt de levering exponentieel en daar kan Rusland uiteindelijk niet tegenop.
Fair enough.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:20 schreef sp3c het volgende:
en rauwe vuurkracht, 15 kanonnen tegen 30, snap ook wel dat ze het willen maar dan kopen ze er maar 15 bij
lijkt me wat overdreven als Duitsland heel het oostblok moet upgraden omdat ze daar hun verouderde spulletjes de grens over duwen
Ja dat, die leopards zijn wellicht nu wel tientallen miljoenen per stuk waard (nieuwprijs) en die soviet era meuk niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:15 schreef Ulx het volgende:
Kwalitatief zijn 15 A4's beter dan 30 T72's. Maar je verliest wel aan inzetbaarheid omdat tanks niet op twee plaatsen tegelijk kunnen zijn. Vanuit dat oogpunt is meer tanks willen een logische vraag.
Ik heb het even gekeken. Slecht verhaal wat mij betreft, is dit een expert? Komt over als een amateur die vlogs op basis van Wikipedia maakt. Via Google kan ik er weinig over vinden, maar misschien is dit een bekende autoriteit op dit gebied en heb ik dat volledig gemist.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Patrick Bolder de 'defensie-expert' lijkt niet verder dan de huidige situatie te kijken.
Dit doom and gloom artikel counter ik met deze video:
[..]
De counter voor deze uitspraak vind je op 17:57 maar tldw: de wapenindustrie van de 30+ NATO landen moet nog op gang komen (kan wel een half jaar duren), maar eenmaal opgestart wordt de levering exponentieel en daar kan Rusland uiteindelijk niet tegenop.
Goed verhaal wel...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Het wordt interessant als Ukraine expres de Russen op Snake Island met rust laat zodat Rusland gedwongen worden om bevoorradingsschepen te sturen die allemaal kapotgeschoten worden.
https://www.reddit.com/r/(...)a_russian_ship_that/
With a large number of harpoons, Ukraine can sink any ship approaching Snake Island. I think Ukraine waited for ruzzia to fill the island with men and equipment that would need supplies on a regular basis.
Now ruzzia is stuck with a dilemma, try to evacuate the soldiers and equipment with the risk of getting hit or double down and risk the sinking of every whip that comes within 140km from the Ukrainian coast and with the soldiers staving.
Knowing ruzzia, they will continue to ship supplies and get every ship sunk until there are no ships left I Savastapol to send. Gambling on the amount of harpoons that Ukraine has in stock
Gister was het nog ene Jake Broe...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef Tobias19xx het volgende:
Volgens jou was het verzet in Afghanistan ook aan het winnen op basis van zogenaamde "betrouwbare" twitteraars en youtubers die de "juiste bronnen" hadden, terwijl de Taliban het hele land in handen had. Dat doe je nu weer hier. Een defensiespecialist "counter" je met een youtuber. Je laatste zin is wat er in het artikel wordt bedoelt met wensdenken.
Op zich geen slecht plan om ze op die manier te belegeren. Ik heb alleen geen idee of ze ook helicopters boven Snake Island uit de lucht kunnen knallen.quote:
Wanneer gaat rus daar dan wel wat aan doen?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:40 schreef Repentless het volgende:
Rusland vindt daar volgens hem blijkbaar dan verder niks van en ziet dat dan niet als een totale oorlogsverklaring. Die gaan gewoon toekijken hoe er bergen materieel aan Oekrane worden geleverd, wat dus ook richting hun grenzen komt. En dan gaan ze het maar proberen, ze zien het verder wel.
Andere keuze is nog 5 jaar door te blijven vechten met honderdduizenden doden tot gevolg.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals verwacht...
Land ruilen voor tijdelijke vrede zodat Rusland het over 10~20 jaar nog een keer kan doen en in de toekomst kan claimen dat Donbas en Crimea Russisch grondgebied zijn en elke poging om het terug te veroveren met kernwapens beantwoord gaan worden.
[ twitter ]
Maar jij kan ook gewoon hier niet posten, en geen nieuws kijken. Dan valt je niet meer op dat er mensen doodgaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Andere keuze is nog 5 jaar door te blijven vechten met honderdduizenden doden tot gevolg.
Als we dan toch verliezen, kunnen we net zo goed Moscow plat nuken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Andere keuze is nog 5 jaar door te blijven vechten met honderdduizenden doden tot gevolg.
Kies maar.
Het is een oorlog. Er zijn geen winnaars en verliezers. Er zijn alleen maar mensen die hun doelen halen, mensen die hun doelen niet halen, mensen die dood gaan, en mensen die overleven.
quote:
quote:Russia's President Vladimir Putin has started his speech at the St Petersburg International Economic Forum.
As we reported earlier, his speech was put back due to a cyber-attack at the venue, according to the Kremlin.
Schreef ik niet dat er geen winnaars en verliezers zijn?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als we dan toch verliezen, kunnen we net zo goed Moscow plat nuken.
En de winnaars mogen overleven in een nucleaire winter, jeej!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Schreef ik niet dat er geen winnaars en verliezers zijn?
De enige verliezers zijn de mensen die dood gaan. En die zijn dood.
quote:
die speech begint Fidel castro achtige lengtes te krijgenquote:
"Innovatie bla bla bla setting up new production lines bla bla bla fast bla bla bla"quote:
Vandaar dat al die Russische militairen naar binnnen zijn gelopen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Raar dat ze nu pas een visa introduceren terwijl ze al sinds 2014 in oorlog zijn.
[ twitter ]
Kan, hoeft niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze hebben het leveren van spullen expres vertraagd tot na zijn bezoek?
[ twitter ]
Ik vermoed wanneer ze vinden dat de betrokkenheid van de NAVO/het westen te groot is geworden en ze het beschouwen als direct in oorlog zijn met elkaar. Wanneer Westerse leiders de zeggenschap hebben over het wel of niet mogen behouden van grondgebied in Oekrane (en niet Oekrane zelf), zijn ze (naar mijn mening) dus geen indirecte partij meer.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wanneer gaat rus daar dan wel wat aan doen?
En wat gaan ze dan precies doen?
Zal wel uitgelicht worden omdat het pride week/maand?? is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of er ook nog echte problemen zijn?
Tegen die tijd ligt Putin al onder de zoden.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zal wel uitgelicht worden omdat het pride week/maand?? is.
Het zou wel een dikke middelvinger zijn naar Putin als Zelenski het voor elkaar krijgt om het land echt te hervormen naar "Westerse standaarden".
Fucking WEF hoerenquote:
Die gaat een Oexit bepleiten?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:54 schreef crystal_meth het volgende:
Is Boris Johnson al in Kiev aangekomen?
Het bezwaar was volgens mij richting een versnelde toetreding, waarbij Oekraene niet aan alle toelatingseisen voldoet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Belgi en Nederland slikken hun bezwaren in, blijkbaar?
Uit De Standaard:quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het bezwaar was volgens mij richting een versnelde toetreding, waarbij Oekraene niet aan alle toelatingseisen voldoet.
quote:Nederland en Belgi staan op de rem om Oekrane meteen het statuut van kandidaat-lidstaat te verlenen op de Europese top volgende week. Maar de steun die Macron, Scholz en Draghi daarvoor uitspraken in Kiev, verandert de dynamiek volledig.
[..]
Nederland, Belgi, Denemarken en Portugal vinden het dan weer getuigen van cynisme en gebrek aan eerlijkheid jegens de Oekraners om het statuut van kandidaat-lidstaat toe te kennen, goed wetende dat het mogelijk decennia zal duren voor het zover is.
Want het statuut van kandidaat-lidstaat is slechts een eerste stap van een lange weg, waarbij voor elke tussenstap telkens unanimiteit onder de 27 nodig is. Albani is al sinds 2014 kandidaat-lidstaat, maar acht jaar later zijn de onderhandelingen nog altijd niet begonnen – eerst omdat Nederland en Frankrijk dwarslagen en daarna omdat Bulgarije zijn veto stelde.
‘Oekrane was voor de oorlog al niet klaar om kandidaat-lid te zijn, en zal dat nog veel minder zijn na de oorlog’, klinkt het. De vier wijzen er ook op dat het toetredingsproces geen geopolitiek instrument is, maar een technisch proces om een land voor te bereiden op toetreding. Door snel het statuut van kandidaat-lid toe te kennen, verliest de EU in hun ogen een belangrijke hefboom om hervormingen af te dwingen van Oekrane. Ze vinden dat het ook niet eerlijk is tegenover de Balkanlanden om Oekrane ‘voor te trekken’.
Map? Ik zie een kaart.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:
Als ik naar deze map kijk, dan is Oekrane bezig met een opmars. Het betwiste gebied bij Kherson en Kharkiv wordt steeds groter, in het nadeel van Rusland.
[ twitter ]
Dat komt door al die Engelstalige shit die we lezen. Daardoor krijg je allerlei verbasteringen.quote:
Ik denk dat rus dat fantastisch gaat vinden, want dan hebben de sholz'jes het immers voor het zeggen. Maar aangezien de VS ~60% van alle wapenleveranties voor haar rekening neemt, en Biden dankzij lend lease ook 0,0 verantwoordelijkheid af hoeft te leggen aan iemand daarvoor, maakt het qua dat niet eens uit wat Europa vind.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:44 schreef Repentless het volgende:
Maar hoe denk jij dat Rusland het beschouwt, mocht bovenstaande zich voordoen?
Op zich niet uniek daar. Churchill was ook briljant als oorlogspremier maar een enorme brokkenpiloot toen hij minister van financin was.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef ExTec het volgende:
BoJo is weer goed bezig. Qua UA dan, niet thuis
[ twitter ]
Trainen/opleiden in wat precies? Kunnen we dat ook ergens lezen?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef ExTec het volgende:
Waarom komt hij daar nu pas mee vraag ik me af? Is dit bewaard voor zijn bezoek zodat er iets positiefs aan te kondigen valt? Want dit hadden ze net zo goed 2 maanden geleden kunnen doen en dan waren ze nu al halverwege het programmaquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Als je zoekt misschien welquote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Trainen/opleiden in wat precies? Kunnen we dat ook ergens lezen?
Een journaliste heeft een lijst gemaakt van alle telefoongesprekkken tussen Boris en Zelensky, de meeste vonden plaats (of werden bekend gemaakt) op dagen waarop Boris in de problemen zat. (oa de dag dat bekend wordt dat de Met 126 boetes voor partygate had uitgedeeld, de dag waarop de vertrouwensstemming (1922 committee) aangekondigd werd, 50 minuten nadat z'n ethics advisor ontslag neemt; ...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
In deze twee gebieden hebben de Oekraense strijdkrachten een overtal in de verhouding van ongeveer 2,25 tot 2,5 maal het aantal Russische militairen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:
Als ik naar deze map kijk, dan is Oekrane bezig met een opmars. Het betwiste gebied bij Kherson en Kharkiv wordt steeds groter, in het nadeel van Rusland.
[ twitter ]
Klinkt de AMO voor nieuwe rekrutenquote:
quote:
Links- en rechtsom maken en verder de richtregel toepassen... Niet iets wat de "equation" gaat veranderen gok ik zo.quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
https://www.gov.uk/govern(...)orious-determinationquote:The Prime Minister has offered to launch a major training operation for Ukrainian forces, with the potential to train up to 10,000 soldiers every 120 days.
During a visit to Kyiv today, the Prime Minister told President Zelenskyy the UK could spearhead the landmark programme, which would fundamentally change the equation of the war, ensuring the Armed Forces of Ukraine have the resilience they need to be victorious in their fight for enduring peace.
The offer to President Zelenskyy came as the pair discussed the situation in Ukraine, and how the Ukrainian people continue to inspire the world with their incredible resistance.
The UK-led programme would train and drill the Armed Forces of Ukraine using battle-proven British Army expertise, allowing them to accelerate their deployment, rebuild their forces, and scale-up their resistance as they continue to defend their nation’s sovereignty against Russian invaders. International partners would be invited to host the programme, if the offer is accepted by Ukraine.
The previous Operation Orbital saw the UK train more than 22,000 Ukrainian personnel from 2015 until the full-scale invasion of Ukraine. The new programme would train forces outside of the country.
The battle-winning skills taught during the seven-year programme enabled Ukrainian forces to launch a ferocious defence against Russia’s illegal and unprovoked invasion.
Prime Minister Boris Johnson said:
My visit today, in the depths of this war, is to send a clear and simple message to the Ukrainian people: the UK is with you, and we will be with you until you ultimately prevail.
As Ukrainian soldiers fire UK missiles in defence of your nation’s sovereignty, they do so also in defence of the very freedoms we take for granted.
That is why I have offered President Zelenskyy a major new military training programme that could change the equation of this war –harnessing that most powerful of forces, the Ukrainian determination to win.
Two months on from my last visit, the Ukrainian grit, determination and resilience is stronger than ever, and I know that unbreakable resolve will long outlive the vain ambitions of President Putin.
Each soldier would spend three weeks on the training course, learning battle winning skills for the front line, as well as basic medical training, cyber-security and counter explosive tactics.
Alongside the training offer, the leaders also discussed how the UK can play a pivotal role in ending the blockade of grain.
The major training programme builds on the UK’s global leadership in supporting Ukraine in its valiant defence of its country.
The UK has already pledged more than 1.3bn in economic and humanitarian support to Ukraine – including more than 5,000 NLAW anti-tank missiles, long-range multiple launch rocket systems, and artillery systems including 155mm Self Propelled Guns.
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
https://www.gov.uk/govern(...)orious-determination
De training zou waarschijnlijk in Polen gegeven worden. (bron: The Guardian)
quote:
De trainingen die vanaf 2015 worden gegeven hebben natuurlijk wel grote impact gehad op het leger. Maar dat is uiteraard wat anders dan iets van 120 dagen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Links- en rechtsom maken en verder de richtregel toepassen... Niet iets wat de "equation" gaat veranderen gok ik zo.
Hoeveel trainingsmissies zijn er nu al opgetuigd in bv. het midden-oosten/Afghanistan en welk verschil hebben die gemaakt?
Toch alweer 4D-schaak van Poetin?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
Putin heeft gezegd dat hij het geen probleem vind als oekraine bij de EU komt omdat het geen militair blok is.
Hij vraagt zich wel af of het een verstandige keuze is van de EU omdat het veel geld gaat kosten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)log-17-juni-a4133756
Dit is gewoon een uitputtingslag waarvan ik de uitkomst niet durf te voorspellen. Het zou zomaar kunnen dat dit jaren kan gaan duren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
Putin heeft gezegd dat hij het geen probleem vind als oekraine bij de EU komt omdat het geen militair blok is.
Hij vraagt zich wel af of het een verstandige keuze is van de EU omdat het veel geld gaat kosten.
Die derde van rechts lijkt totaal niet op zo'n mannetje.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor wapens zijn dat? Heckler Koch... nogwat?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
G36quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor wapens zijn dat? Heckler Koch... nogwat?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
De EU maakt continu keuzes die erg veel geld kosten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
Zijn toch geen Duitse militairen?quote:
Because we stent wis Ukraien everie step of de way. 😜quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hij belt wel vaak met Markie Mark he?
Bromance.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is dan ook niet niks, toeslagenaffaire, woningcrisis, stikstofcrisis, migratiecrisis, zorgcrisis, arbeidstekorten, dat alles icm geheugenverlies. Het is fijn dat Zelensky hem zo goed steunt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
'wat zullen we drinken zeven dagen lang'quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze hebben het leveren van spullen expres vertraagd tot na zijn bezoek?
[ twitter ]
Lijkt me dat Scholz wel Duitsers meeneemt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn toch geen Duitse militairen?
Tering wat een herrie en stupide videoquote:Op zaterdag 18 juni 2022 01:56 schreef NoCigar het volgende:
Het schijnt dat Scholz uiteindelijk overstag gegaan is en de Bagger288 gaat leveren:
Kind toch, moeten we de kleine vieze dictator die in tientallen jaren in zijn enorm grote land nog geen economie kan bewerkstelligen die groter is dan de Benelux als onze meerdere erkennen? Wat is dat eigenlijk een meerdere? Ga jij je kontje aanbieden aan Putin? Is dat het idee? Putin, de alfa-aap van Europa?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:18 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is het nut van dit alles, stuur je beste onderhandelaars in plaats van wapens, erken in Putin je meerdere, en werk aan een oplossing van het conflict.
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:18 schreef Za het volgende:
Geld om personeel op Schiphol aan te trekken of een fatsoenlijk loon te bieden is er gewoonweg niet.
Plus je vergeet dat hij een prednison kop heeft.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kind toch, moeten we de kleine vieze dictator die in tientallen jaren in zijn enorm grote land nog geen economie kan bewerkstelligen die groter is dan de Benelux als onze meerdere erkennen? Wat is dat eigenlijk een meerdere? Ga jij je kontje aanbieden aan Putin? Is dat het idee? Putin, de alfa-aap van Europa?
Het is dat Putin nog wat oude kernwapentroep uit Sovjet-tijd, troep waarvan je je ook maar moet afvragen of het eigenlijk wel werkt, heeft staan. Veel meer is het niet. Een mislukte dwerg in een mislukt land met grootheidswaanzin en oude troep.
Zo fijn dat er niemand naar jou zal luisteren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:18 schreef Za het volgende:
[..]
De EU maakt continu keuzes die erg veel geld kosten.
Wegens het 'stand with Ukraine' kunnen we inmiddels toch wel zeggen ons in een economische en energiecrisis te bevinden, en nu Duitsland verder afgesloten wordt van Russisch gas worden we nog meer meegetrokken in het slop.
Geld om personeel op Schiphol aan te trekken of een fatsoenlijk loon te bieden is er gewoonweg niet.
Wat is het nut van dit alles, stuur je beste onderhandelaars in plaats van wapens, erken in Putin je meerdere, en werk aan een oplossing van het conflict.
En met de laatste maanden van zijn walgelijke leventje bezig is.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Plus je vergeet dat hij een prednison kop heeft.
Er zit niets anders op.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Kind toch, moeten we de kleine vieze dictator die in tientallen jaren in zijn enorm grote land nog geen economie kan bewerkstelligen die groter is dan de Benelux als onze meerdere erkennen? Wat is dat eigenlijk een meerdere? Ga jij je kontje aanbieden aan Putin? Is dat het idee? Putin, de alfa-aap van Europa?
Het is dat Putin nog wat oude kernwapentroep uit Sovjet-tijd, troep waarvan je je ook maar moet afvragen of het eigenlijk wel werkt, heeft staan. Veel meer is het niet. Een mislukte dwerg in een mislukt land met grootheidswaanzin en oude troep.
Nee, er is gewoon niet genoeg geld voor, ook niet om bepaalde sectoren bij te springen dmv het invoeren van maatregelen, dus mogen ze dat zelf gaan doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:35 schreef Monolith het volgende:
![]()
Moest je erg je best doen om de structurele onderbetaling van grondpersoneel door KLM / Schiphol die al decennialang aan de gang is te relateren aan dit conflict?
Dit klinkt zeer wetenschappelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:52 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, er is gewoon niet genoeg geld voor, ook niet om bepaalde sectoren bij te springen dmv het invoeren van maatregelen, dus mogen ze dat zelf gaan doen.
Na de astronomische bedragen die erdoor gejaagd zijn de afgelopen 2 jaar, en alle opvangplekken bezet ivm de opvang van Oekraners, plekken waar we desnoods sezoenwerkers hadden kunnen plaatsen die bereid waren bagage en toezicht werkzaamheden te gaan doen op Schiphol.
Taferelen als dit, en het schrappen van honderden vluchten van mensen waarvan een zeker deel misschien voor het eerst sinds covid een vakantie had geboekt, zagen we nooit eerder ondanks het structurele onderbetalen van het grondpersoneel.
Je zou nog seizoenswerkers in barakken aan de Duitse grens kunnen plaatsen, maar dat is zo'n zooi dat de mensen er ziek werden en het covid besmettingshaarden werden, dat hadden we inmiddels ook kunnen en moeten oplossen, maar de aandacht gaat uit naar woningen voor Oekraners.
Dus ik leg idd moeiteloos een verband.
Vind het wel lachen dat je denkt dat de prijzen gaan dalen zodra Rusland Oekrane onder de voet heeft gelopen, terwijl de prijzen al explosief stegen voordat Rusland Oekrane was binnen gevallen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:37 schreef Za het volgende:
[..]
Er zit niets anders op.
We zitten al in een economische en energie crisis, en het aangezegd nog verder minimaliseren tot stoppen van gaslevering aan Duitsland zal desastreus zijn, en heel Europa meesleuren in het slop, volgens Scholz himself.
We kunnen ons dit niet permitteren na 2 jaar covid.
Dan kun je beledigen of het materieel belachelijk maken, maar de belachelijken zijn wij zelf; bereid ons in de ondergang te storten voor een conflict dat ons niet aangaat, en allang opgelost had kunnen zijn.
Er komt een moment dat iemand zijn verlies moet erkennen, en dat zal niet Putin zijn.
Men kan niet 2 jaar lang bedrijven en zelfstandigen het hoofd boven water houden dmv allerhande steunpaketten, en daarna een economische en energiecrisis ondervangen.quote:
Dat ben ik met je eens, maar heeft verder niet zoveel met de personeelsstakingen en chaos op Schiphol te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:03 schreef Za het volgende:
[..]
Men kan niet 2 jaar lang bedrijven en zelfstandigen het hoofd boven water houden dmv allerhande steunpaketten, en daarna een economische en energiecrisis ondervangen.
Het houdt een keer op. Daar heb je geen wetenschappers voor nodig.
Goed verhaal, waar blijft de door jou aangekondigde aanval met kernwapens?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:37 schreef Za het volgende:
[..]
Er zit niets anders op.
We zitten al in een economische en energie crisis, en het aangezegd nog verder minimaliseren tot stoppen van gaslevering aan Duitsland zal desastreus zijn, en heel Europa meesleuren in het slop, volgens Scholz himself.
We kunnen ons dit niet permitteren na 2 jaar covid.
Dan kun je beledigen of het materieel belachelijk maken, maar de belachelijken zijn wij zelf; bereid ons in de ondergang te storten voor een conflict dat ons niet aangaat, en allang opgelost had kunnen zijn.
Er komt een moment dat iemand zijn verlies moet erkennen, en dat zal niet Putin zijn.
Waarom zouden andere sectoren moeten bijspringen om vakantiegangers een goedkope vliegvakantie te leveren?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:52 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, er is gewoon niet genoeg geld voor, ook niet om bepaalde sectoren bij te springen dmv het invoeren van maatregelen, dus mogen ze dat zelf gaan doen.
Mja, je denkt dus dat je zo een blik arbeiders kunt opentrekken om het tekort aan personeel op te lossen?quote:Na de astronomische bedragen die erdoor gejaagd zijn de afgelopen 2 jaar, en alle opvangplekken bezet ivm de opvang van Oekraners, plekken waar we desnoods sezoenwerkers hadden kunnen plaatsen die bereid waren bagage en toezicht werkzaamheden te gaan doen op Schiphol.
Verschil is dat door het instorten van de toeristische sector tijdens covid er heel veel arbeidsplaatsen verloren zijn gegaan.quote:Taferelen als dit, en het schrappen van honderden vluchten van mensen waarvan een zeker deel misschien voor het eerst sinds covid een vakantie had geboekt, zagen we nooit eerder ondanks het structurele onderbetalen van het grondpersoneel.
Maar waar ben je mee bezig als je arbeiders in barakken gaat plaatsen?quote:Je zou nog seizoenswerkers in barakken aan de Duitse grens kunnen plaatsen, maar dat is zo'n zooi dat de mensen er ziek werden en het covid besmettingshaarden werden, dat hadden we inmiddels ook kunnen en moeten oplossen,
Dus kort samengevat: we hadden het probleem op Schiphol moeten oplossen door andere sectoren te dwingen bij te springen, en daarnaast gastarbeiders in barakken huisvesten zodat die op Schiphol kunnen werken, alleen is de aandacht nu gericht op Oekraene, waardoor de vakantiegangers niet allemaal op Schiphol kunnen vliegen deze zomer...quote:maar de aandacht gaat uit naar woningen voor Oekraners.
Dus ik leg idd moeiteloos een verband.
De chaos op Schiphol was niet nodig geweest.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:05 schreef -XOR- het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar heeft verder niet zoveel met de personeelsstakingen en chaos op Schiphol te maken.
We?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:17 schreef Za het volgende:
[..]
De chaos op Schiphol was niet nodig geweest.
In tal van sectoren zetten we elk jaar seizoenarbeiders in,
Alle sectoren kampen met flinke arbeidstekorten.quote:en het betreft hier bagage en toezicht medewerkers, dat zou geen probleem moeten zijn, kijk alleen al eens naar de duizenden glasvezel werkers van KPN.
Nou, waarom roep je niet op om die in te zetten op Schiphol?quote:Behuizing kunnen we gewoon niet bieden, alles zit vol, 63.000 vluchtelingen uit alleen al Oekraene.
Ga voor de gein even naar het corona topic. Daar lag het al aan de nieuwe corona golf. Of te wel we blijven lachten.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:35 schreef Monolith het volgende:
[..]![]()
Moest je erg je best doen om de structurele onderbetaling van grondpersoneel door KLM / Schiphol die al decennialang aan de gang is te relateren aan dit conflict?
Je lacht maar een eind weg, maar covid speelt gewoon mede een rol.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:22 schreef ipa84 het volgende:
Ga voor de gein even naar het corona topic. Daar lag het al aan de nieuwe corona golf. Of te wel we blijven lachten.
Kun je on-topic blijven?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Je lacht maar een eind weg, maar covid speelt gewoon mede een rol.
De uitbraken bij slachterijen (veelal bemand door seizoenswerkers) staan nog vers in het geheugen, dus haal je daarmee alleen maar meer problemen binnen dan dat je oplossingen creert.
@ipa84 neem ik aan?quote:
Klopt na deze post moet ik nog meer lachten. Sinds wanneer hebben we een slachtseizoen? Kan iemand me daar mee helpen? Ik heb dat namelijk gemist op de kalender. Voor de rest kan ik je vertellen dat uitbeender gewoon een zwaar beroep is. Maar goed we gaan verder over Oekrane waar dit topic over gaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Je lacht maar een eind weg, maar covid speelt gewoon mede een rol.
De uitbraken bij slachterijen (veelal bemand door seizoenswerkers) staan nog vers in het geheugen, dus haal je daarmee alleen maar meer problemen binnen dan dat je oplossingen creert.
Je bent een olijk persoon [..]quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:48 schreef ipa84 het volgende:
Klopt na deze post moet ik nog meer lachten. Sinds wanneer hebben we een slachtseizoen? Kan iemand me daar mee helpen? Ik heb dat namelijk gemist op de kalender.
Niemand noemt Zelensky een heiligequote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:41 schreef Za het volgende:
[..]
@:ipa84 neem ik aan?
Voor het overige, graag.
Waarom is men als Nederlanders bereid zich volledig in de ellende te storten voor de Oekraners?
Burgers die de rekeningen niet meer kunnen betalen, is dit conflict het waard om als land steeds verder af te glijden de armoede in?
Wat staat er tegenover, heeft de heilige Zelensky zich er ooit over uitgelaten dat hij beseft dat de sancties met als doel het steunen van zijn land, de burgers van betreffende landen in de problemen brengt, en daar zijn zorg over uitgesproken, of vindt hij dat we nog wel wat meer kunnen doen ten koste van onszelf en rap een beetje?
Omdat daar geen sprake van is.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:41 schreef Za het volgende:
[..]
Voor het overige, graag.
Waarom is men als Nederlanders bereid zich volledig in de ellende te storten voor de Oekraners?
Tja, nu geef je Oekraene de schuld van interne problemen in Nederland.quote:Burgers die de rekeningen niet meer kunnen betalen, is dit conflict het waard om als land steeds verder af te glijden de armoede in?
Tja, Poetin is de oorzaak van de ontstane situatie, en jij geeft Zelensky de schuld.quote:Wat staat er tegenover, heeft de heilige Zelensky zich er ooit over uitgelaten dat hij beseft dat de sancties met als doel het steunen van zijn land, de burgers van betreffende landen in de problemen brengt, en daar zijn zorg over uitgesproken, of vindt hij dat we nog wel wat meer kunnen doen ten koste van onszelf en rap een beetje?
Wat zouden sommigen in de jaren dertig blij met jou zijn geweest. Zoveel Mussert gecombineerd met Chamberlain in 1 post, het is bewonderenswaardig gewoon. Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken. Zoveel schattige naviteit, het is bijna geloofwaardigquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:41 schreef Za het volgende:
[..]
Voor het overige, graag.
Burgers die de rekeningen niet meer kunnen betalen, is dit conflict het waard om als land steeds verder af te glijden de armoede in?
Wat staat er tegenover, heeft de heilige Zelensky zich er ooit over uitgelaten dat hij beseft dat de sancties met als doel het steunen van zijn land, de burgers van betreffende landen in de problemen brengt, en daar zijn zorg over uitgesproken, of vindt hij dat we nog wel wat meer kunnen doen ten koste van onszelf en rap een beetje?
Yup, 'we geven Sudetenland aan Hitler, dan laat hij ons verder met rust en blijft de vrede behouden '...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat zouden sommigen in de jaren dertig blij met jou zijn geweest. Zoveel Mussert gecombineerd met Chamberlain in 1 post, het is bewonderenswaardig gewoon. Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken. Zoveel schattige naviteit, het is bijna geloofwaardig
Oekrane is niet van ons om het weg te kunnen geven, en Putin wil het niet hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken.
Eerder geprobeerd, je favo "Sterke Man" houd zich niet aan afspraken.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:23 schreef Za het volgende:
Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden,
Precies!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat zouden sommigen in de jaren dertig blij met jou zijn geweest. Zoveel Mussert gecombineerd met Chamberlain in 1 post, het is bewonderenswaardig gewoon. Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken. Zoveel schattige naviteit, het is bijna geloofwaardig
Oekraners die orcs slachten, een perfecte strategie voor Europa. Go Oekrane, wij blijven wel kogels leveren
Je schetst een vals dilemma: alsof onze vrijheid en veiligheid niet in gevaar komen wanneer we tot in het einde der tijden gigantisch afhankelijk blijven van ogenschijnlijk(!) goedkope Russische fossiele brandstoffen en Rusland ongehinderd imperialistische avontuurtjes laten ondernemen in de achtertuin van Europa.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:41 schreef Za het volgende:
[..]
Voor het overige, graag.
Welke onderhandelaars uit welke landen hebben zich wanneer ingezet, en alles gedaan om het conflict te beslechten?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
Eerder geprobeerd, je favo "Sterke Man" houd zich niet aan afspraken.
Ow, vanuit de stompzinnige redenering dat je "Sterke Man" in het verleden weliswaar z'n reet afveegde aan afspraken wanneer het hem uitkwam, maar we er niet vanuit moeten gaan dat die dat nu weer zal doen? Hij zal het echt niet meer doen, ofzo?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:32 schreef Za het volgende:
[..]
Welke onderhandelaars uit welke landen hebben zich wanneer ingezet, en alles gedaan om het conflict te beslechten?
Hij wil Oekrane niet hebben, maar slopen. Waarom? Omdat Oekraense democratie en welvaart een existentile bedreiging vormt voor zijn positie.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:23 schreef Za het volgende:
[..]
Oekrane is niet van ons om het weg te kunnen geven, en Putin wil het niet hebben.
Wat Poetin precies wil weten we niet, maar je hebt verder gelijk: Oekrane beslist zelf of ze onder de voeten gelopen willen worden door Rusland, of dat ze tegenstand gaan bieden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:23 schreef Za het volgende:
[..]
Oekrane is niet van ons om het weg te kunnen geven, en Putin wil het niet hebben.
Wij zitten niet vanwege sancties in een economische crisis.quote:Het had niet zo hoeven zijn dat we kunnen denken ons leventje weer op te kunnen pakken, omdat het lokale conflict berhaupt niet van invloed had moeten zijn op ons leven, met die achterlijke sancties.
Denk je dat Oekrane omwille van Nederland een economische crisis zou zijn ingegaan?
Je geeft het in het begin al aan: dit is iets tussen Oekraene en Rusland.quote:Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden, en weeg je daarbij de belangen en onzekerheden van beide partijen, ipv een eenzijdige positie in te nemen ten koste van jezelf.
Er is werkelijk niets gewonnen met deze opstelling, en dat zal ook nooit gebeuren.
Je hebt niet opgelet het afgelopen half jaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:32 schreef Za het volgende:
[..]
Welke onderhandelaars uit welke landen hebben zich wanneer ingezet, en alles gedaan om het conflict te beslechten?
Nee dan zijn we liever voor onze brandstof deels afhankelijk van betrouwbare westerse regimes als bv Saudi Arabi idd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Je schetst een vals dilemma: alsof onze vrijheid en veiligheid niet in gevaar komen wanneer we tot in het einde der tijden gigantisch afhankelijk blijven van ogenschijnlijk(!) goedkope Russische fossiele brandstoffen en Rusland ongehinderd imperialistische avontuurtjes laten ondernemen in de achtertuin van Europa.
Hey kijk weer een vals dilemma.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dan zijn we liever voor onze brandstof deels afhankelijk van betrouwbare westerse regimes als bv Saudi Arabi idd.
Die zijn in ieder geval niet in Europa aan het vechtenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:40 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dan zijn we liever voor onze brandstof deels afhankelijk van betrouwbare westerse regimes als bv Saudi Arabi idd.
Soms moet je je meerdere erkennen in een ander idd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:38 schreef mcmlxiv het volgende:
"De sterkere" in jouw fantasiewereld moet je volledig zijn zin geven natuurlijk!
Is standaard Sovjet retoriek. Wij lachen erom maar vroeger was dat eigenlijk gewoon in de Sovjet-Unie. Alles wat standaard ten westen van het ijzeren gordijn lag waren fascisten/nazi's enzovoort. In Oost-Berlijn werd de muur ook de antifascisten muur genoemd door de overheid. Maar aangezien de propaganda niet echt werkte daarzo en Oost-Duitsland gewoon westerse tv kon ontvangen werd die bullshit snel door geprikt. Daar komt ook dat denazificatie argument van Rusland van. Poetin heeft ook regelmatig gezegd dat het opheffen van de Sovjet-Unie de grootste fout van Rusland ooit was. Dan snap je al snel hoe het ongeveer zit en er zijn helaas voor ons naast Oekrane genoeg landen die volgens hem ''gedenazificeerd'' kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:
Damn, ik weet niet wat die knakker rookt, en waar ik het kan halen.![]()
[ twitter ]
Ah, je overgeven is niet zwak, maar sterk.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:54 schreef Za het volgende:
[..]
Soms moet je je meerdere erkennen in een ander idd.
Dat is ook een vorm van kracht.
Blijven aanmodderen, beledigen, fotootjes van roestige tanks zoeken en what not is een zwaktebod.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:23 schreef Za het volgende:
[..]
Het had niet zo hoeven zijn dat we kunnen denken ons leventje weer op te kunnen pakken, omdat het lokale conflict berhaupt niet van invloed had moeten zijn op ons leven, met die achterlijke sancties.
Denk je dat Oekrane omwille van Nederland een economische crisis zou zijn ingegaan?
Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden, en weeg je daarbij de belangen en onzekerheden van beide partijen, ipv een eenzijdige positie in te nemen ten koste van jezelf.
Er is werkelijk niets gewonnen met deze opstelling, en dat zal ook nooit gebeuren.
Grootheidswaanzin om te denken dat je als ex-politica zonder macht enige invloed kan hebben op een enorm geopolitiek spel met gigantische strategische belangen.quote:
Concreter: als rus op verlies staat tov 2014.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:03 schreef Barbusse het volgende:
Onderhandelen met Rusland, prima. Zodra iedere Russische soldaat Oekrane uit is getrapt.
Haar legacy, nalatenschap in correct NL is idd completely down the drain.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:03 schreef Confetti het volgende:
Uiteindelijk gaat ze toch de geschiedenis in als een zwakke vrouwelijke leider. Treurig.
Nog beter. Ook; als Putin van het toneel is verdwenen. Kan z'n opvolger de rotzooi mooi bekijken die hij heeft achtergelaten en beoordelen of het de moeite waard was.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Concreter: als rus op verlies staat tov 2014.
Ik vrees er voor dat als Poetin overlijd of het toneel verlaat. Dat niet de Russische imperialisme ineens stopt. Dan moet er echt meer gebeuren alleen zal dat waarschijnlijk lastig worden,. Op dit moment rent bijna iedereen die geld of een opleiding heeft weg uit Rusland. Er is een enorme braindrain gaande in Rusland op dit moment.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nog beter. Ook; als Putin van het toneel is verdwenen. Kan z'n opvolger de rotzooi mooi bekijken die hij heeft achtergelaten en beoordelen of het de moeite waard was.
Over de langere termijn heb je zeker een punt, maar op de korte termijn zal het waarschijnlijk einde oorlog betekenen. Het e.e.a. verloopt nou niet echt fantastisch voor rus, en het is zo simpel en voor de hand liggend om onder de vlag van "ik ben nieuw en daarom beter" gewoon te verkondigen dat "putin een fout heeft gemaakt, en ik, het nieuwe en betere gezicht, die fout nooit zal maken, en daarom is het over".quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:28 schreef ipa84 het volgende:
Ik vrees er voor dat als Poetin overlijd of het toneel verlaat. Dat niet de Russische imperialisme ineens stopt. Dan moet er echt meer gebeuren alleen zal dat waarschijnlijk lastig worden,.
Lijkt me iets voor een zekere poster hierzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hahaha, dat ze nog 5 euro durven te vragen om naar die mongolen te luisteren.
Cool story Bro.quote:
Wensdenken noemt men zoiets, en Poetin zal er alles aan doen om dat werkelijkheid te laten worden.quote:
Ja, ik denk ook dat de Russische oligarchen worden opgehangen en dat de Russische Federatie uit elkaar klapt. Daar heeft hij gelijk in.quote:
Grappig is ook dat een ultra-nationalist anderen van nationalisme beschuldigd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wensdenken noemt men zoiets, en Poetin zal er alles aan doen om dat werkelijkheid te laten worden.
Mha de Russische-Japanse Oorlog (1904) was eigenlijk het begin van de regimechange in Rusland. Nicolaas de tweede heeft dat nog kunnen uitstellen door hervormingen (oa de Doema). Maar je hebt gelijk tijdens WO1 is het hele tsaardom in elkaar gestoord door grote onvrede onder de Russische bevolking en is er een burgeroorlog uitgebroken.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uit het hoofdje was de regime change richting communisme, aan het eind van WO1 ook reden voor rus om overnight te kappen met die oorlog.
Dat stukje van 'jullie gaan naar infantry' doet me denken aan personeelsadvertenties die Rusland regelmatig plaatst van 'veilige' vacatures zoals bewaken van veroverd gebied en artillery bemanning.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:18 schreef ExTec het volgende:
Het dagelijkse nieuws van het rus front.
[ afbeelding ]
Dat gaat al langer rond in de propagandakanalen uiteraard. De achtergrond is dat het westen van Oekrane voormalig Pools landgebied is.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:
Damn, ik weet niet wat die knakker rookt, en waar ik het kan halen.![]()
[ twitter ]
Ja, en binnen 3 dagen na tekenen van je contract ook nog, hquote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar eenmaal dat contract getekend hebt ga je gewoon naar infantry om als kanonnenvoer kapotgeschoten te worden.
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien, gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten. Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wensdenken noemt men zoiets, en Poetin zal er alles aan doen om dat werkelijkheid te laten worden.
De enige ideologie die een gevaar vormt voor onze democratische rechtsorde, is die ideologie waar mensen zoals jij waarschijnlijk op stemmen. De baudtjes van dit land.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
gevoed door een bepaalde ideologie
Nee, dat lag allemaal wat gecompliceerder:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
Uit het hoofdje was de regime change richting communisme, aan het eind van WO1 ook reden voor rus om overnight te kappen met die oorlog.
Iets dat Poetin natuurlijk geheel vreemd is.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien,
Dit is een paar reacties eerder nog behandeld.quote:gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten.
Het alternatief is slechter. Europese veiligheid en vrijheid hebben een prijs.quote:Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.
Het is ook wel zwaar overdreven wat je schetst.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien, gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten. Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.
"Steun betuigen" aan Oekrane met vlaggetjes is erg leuk, steun betuigen met een forse inlevering op welvaart, dagelijkse levensbehoeften en comfort iets minder.
Wat moet ik met dit onsamenhangende gebrabbel?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
De enige ideologie die een gevaar vormt voor onze democratische rechtsorde, is die ideologie waar mensen zoals jij waarschijnlijk op stemmen. De baudtjes van dit land.
Maar interessant dat je eigenlijk al afscheid neemt van wat je Sterke Man eerder post. Want een Westen dat tegen de klippen op achter UA blijft staan, heeft 0,0 met nationalisme te maken. Het tegenovergestelde zelfs.
Dus probeer het nog eens, maar nu met een consistent verhaal. Bv. waar een eerdere post ook ondersteund wat je later posteert.
Niet veel. Want het moet allemaal niet te moeilijk worden voor je.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat moet ik met dit onsamenhangende gebrabbel?
Waar zijn precies de Europese veiligheid en vrijheid in het geding?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iets dat Poetin natuurlijk geheel vreemd is.
[..]
Dit is een paar reacties eerder nog behandeld.
[..]
Het alternatief is slechter. Europese veiligheid en vrijheid hebben een prijs.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien,
Wat mij betreft investeren we op termijn in een hechte relatie met Rusland, waardoor we goedkoop fossiele brandstoffen af kunnen nemen wat weer ten goede komt aan de portemonnee en koopkracht van de Nederlandse burger.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook wel zwaar overdreven wat je schetst.
Daarnaast geef je eigenlijk aan dat we dus juist meer moeten investeren om van de afhankelijkheid van Russische brandstof af te komen.
In Oekrane.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar zijn precies de Europese veiligheid en vrijheid in het geding?
Ah, kijk, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft investeren we op termijn in een hechte relatie met Rusland, waardoor we goedkoop fossiele brandstoffen af kunnen nemen wat weer ten goede komt aan de portemonnee en koopkracht van de Nederlandse burger.
Dit klopt, de eerste fase van de regimeverandering vond plaats het jaar erna:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mha de Russische-Japanse Oorlog (1904) was eigenlijk het begin van de regimechange in Rusland. Nicolaas de tweede heeft dat nog kunnen uitstellen door hervormingen (oa de Doema). Maar je hebt gelijk tijdens WO1 is het hele tsaardom in elkaar gestoord door grote onvrede onder de Russische bevolking en is er een burgeroorlog uitgebroken.
Daarbij gaan we er ook aan voorbij dat een deel van Rusland ook op het Europese continent ligt, wat al decennia lang wordt omringd door NAVO grondgebied en Amerikaanse basissen met raketten richting Rusland gericht. Hierdoor voelen de Russen zich terecht bedreigd en dus zorgt de NAVO ook indirect voor onveiligheid op Europees continent.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
In Oekrane.
Dat land land ligt namelijk op het Europese continent
Not that shit again..quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarbij gaan we er ook aan voorbij dat een deel van Rusland ook op het Europese continent ligt, wat al decennia lang wordt omringd door NAVO grondgebied en Amerikaanse basissen met raketten richting Rusland gericht. Hierdoor voelen de Russen zich terecht bedreigd en dus zorgt de NAVO ook indirect voor onveiligheid op Europees continent.
Nope. Gewoon complete BS.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarbij gaan we er ook aan voorbij dat een deel van Rusland ook op het Europese continent ligt, wat al decennia lang wordt omringd door NAVO grondgebied en Amerikaanse basissen met raketten richting Rusland gericht. Hierdoor voelen de Russen zich terecht bedreigd en dus zorgt de NAVO ook indirect voor onveiligheid op Europees continent.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Opkomen voor het eigenbelang is zo extreem! Zo extreem in de ogen van de globalisten, zowel nationaal als individueel.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, kijk, daar komt de aap uit de mouw.
Het gaan meneer plat om z'n eigen centen. Niks meer, niks minder.
Oh, dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft Poetin misbruikt door in aanloop naar de oorlog in Oekrane een kunstmatig tekort aan gas te laten ontstaan, waardoor de gasvoorraden in Europa zijn afgenomen en de prijzen door het dak gingen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft investeren we op termijn in een hechte relatie met Rusland, waardoor we goedkoop fossiele brandstoffen af kunnen nemen wat weer ten goede komt aan de portemonnee en koopkracht van de Nederlandse burger.
Blablabla. Poetin heeft allang toegegeven dat het hem gewoon om landjepik te doen is.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar waar Rusland zich met zaken bemoeit.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe vaak blijft deze onzin herhaald worden?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja, Russische propaganda weet toch nog een flink aantal Nederlanders te vergiftigen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Tot iedereen het als waarheid gaat zien.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe vaak blijft deze onzin herhaald worden?
Opent wel weer de deur voor deze:quote:
We hebben de relatie met Rusland een aantal jaar terug ten grabbel gegooid door de regime change in Oekrane onder leiding van Verhofstadt en van Baalen. Actie reactie van Rusland...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft Poetin misbruikt door in aanloop naar de oorlog in Oekrane een kunstmatig tekort aan gas te laten ontstaan, waardoor de gasvoorraden in Europa zijn afgenomen en de prijzen door het dak gingen.
En nu wil jij dat opnieuw proberen?
We kunnen er beter voor zorgen dat we niet afhankelijk zijn van een land dat ons op die manier belazert.
Kijk naar Oost Europese landen die geen NAVO lid zijn: Moldavi, Georgi, Oekrane...quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, wel als je het feitelijk prima vind als een land van 40 miljoen mensen prima in ellende ondergedompeld mogen worden omdat jij anders geen shultenbrau bier meer kan kopenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Opkomen voor het eigenbelang is zo extreem!
Een beetje teveel eer voor die mannen hoor.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We hebben de relatie met Rusland een aantal jaar terug ten grabbel gegooid door de regime change in Oekrane onder leiding van Verhofstadt en van Baalen. Actie reactie van Rusland...
Ja of deze:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opent wel weer de deur voor deze:
[ afbeelding ]
En die hebben we al een tijd niet meer gezien, omdat veruit de meeste trollen wel snappen dat die vlieger al een tijdje niet meer opgaat.
Ah, toen het parlement de president heeft afgezet en nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven, na maandenlange protesten tegen de president.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We hebben de relatie met Rusland een aantal jaar terug ten grabbel gegooid door de regime change in Oekrane onder leiding van Verhofstadt en van Baalen. Actie reactie van Rusland...
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk naar Oost Europese landen die geen NAVO lid zijn: Moldavi, Georgi, Oekrane...
Allen grondgebied kwijt en Russische soldaten in hun land...
Niet voor niets zijn een flink aantal oost Europese landen lid van de NAVO geworden na het opheffen van het Warsaw pact.
Je bent of dom, of een erg obvious troll.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties.
Fixed.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties landjepik.
Qua dit inhoudelijk: het was een interne aangelegenheid. Wisselingen van de wacht kunnen netjes gaan, niet netjes, maar zolang het een interne aangelegenheid is, is het handen af voor buitenstaanders.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, toen het parlement de president heeft afgezet en nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven, na maandenlange protesten tegen de president.
In elk democratisch land stapt de premier of president op na dergelijke zware protesten.
Maar in Oekrane is dat aanleiding tot een verslechtering in de relatie tussen Rusland en Nederland...
Alsof Oekraene geen soeverein land is.
In Nederland mag de Russische minderheid Russisch niet gebruiken als ze wat willen aanvragen bij de overheid. Wat vind je van die onderdrukking?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties.
Ah, dus de Russische minderheden in andere oost Europese landen die lid zijn van de NAVO worden niet onderdrukt....quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, en daarom is die hele redenatie nogal raar.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Qua dit inhoudelijk: het was een interne aangelegenheid. Wisselingen van de wacht kunnen netjes gaan, niet netjes, maar zolang het een interne aangelegenheid is, is het handen af voor buitenstaanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |