abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205071895
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
pi_205071897
HARPOON?

twitter
pi_205071905
Gefilmd met Bayraktar.

twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:12:01 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205071916
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205071941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
pi_205071943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 00:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je doelt op dat Volkskrant-artikel over de afhankelijkheid van Russisch gas dat je post als antwoord op @:lospedrosa ?
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.

quote:
Je denkt blijkbaar echt dat het issue hier de afwezigheid van Russisch gas is dat direct fysiek wordt gebruikt in productieprocessen? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de extreme prijsverhogingen waardoor gas als productiemiddel en belangrijke opwekker van elektriciteit te duur wordt om nog winstgevend te kunnen ondernemen, waardoor bedrijvigheid drastisch afneemt of zelfs helemaal stilvalt.
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.

quote:
Nogmaals: het gaat om het totaalplaatje van een economie, waarin alles met elkaar verbonden is. Een beetje lacherig doen over "koude voeten" wanneer iemand het over een zwart scenario heeft in dit opzicht, waardoor je lijkt te denken dat gas alleen een functie heeft om je huis te verwarmen, is echt extreem kortzichtig.
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.

Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-06-2022 09:20:18 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:15:53 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205071956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig hebben we ook Fok! appeasers genoeg.
pi_205071964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Poetin heeft zich laten ophouden door zijn WK voetbal in 2018, zodat die niet geboyycot zou worden. Dom, dom, en nog eens dom. Hij had gewoon in 2014 de Donbas veilig moeten stellen ,

Maar als je nu ziet ten koste van zoveel mensenlevens, was dat het niet waard. In Slovjansk begon acht jaar geleden notabene de opstand tegen het centraal Oekraens gezag, en die stad moet nu nog steeds heroverd worden (vanuit Russisch perspectief).
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:19:38 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
Na jaren in moslimlanden te hebben gevochten heb je die ook wel opgedaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:25:15 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.
[..]
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.
[..]
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.

Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.

Het gaat om de instabiliteit op de markt. Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Maar maakt het allemaal uit joh.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205072078
quote:

[..]
Klopt, daarom is er ook oefendorp Marnehuizen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:27:13 #13
6484 ExTec
pi_205072082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Het maakt uit?

Maar gelukkig dat de meesten hier het e.e.a. niet vertalen naar plat egostisch dan maar vinden dat UA kopje onder moet gaan, omdat dat beter is voor onze individuele beurs.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:16 #14
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072093
quote:

[..]
Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.
pi_205072096
quote:

[..]
[..]
[..]

Dat Nederland maar 3,7% Russisch gas verbruikt klopt, maar de gasmarkt is Europees en derhalve heeft een tekort op de markt als geheel wel een enorm effect op de prijs. Dus ondanks dat Nederland zelf geen gas tekort zal komen zal het wel een enorm dure grap gaan worden. Het grote voordeel daarvan is natuurlijk wel dat het een flinke stimulans is om in te zetten op alternatieve energiebronnen.

Alle waarschuwingen in de afgelopen twee decennia ten spijt gaat het uiteindelijk toch echt om de centen, Duitsland is talloze keren gewaarschuwd tegen de aanleg van Nordstream 2 en nu zitten ze voor een groot deel in de Russische tang. Echter, omdat fossiele energiebronnen nu flink duurder worden is er eindelijk een flinke financile prikkel om afscheid te nemen van (Russisch) gas en zelfvoorzienend te worden wat energie betreft. Maar goed, dat gaat flink geld kosten, al lijkt er nu, afgezien van duurdere LNG, geen alternatief meer te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 09:29:21 ]
pi_205072100
quote:

[..]
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.

Het gaat om de instabiliteit op de markt.
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.

quote:
Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Rob de Wijk doet hetzelfde door het diepzwart en dramatisch te noemen.
pi_205072158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.
[..]

Rob de Wijk blijft nu steeds hangen in zijn grijsgedraaide langspeelplaat Je weet van te voren al de teneur van zijn dagelijkse podcast met Boekestijn. En hij slaat zich daarbij voortdurend op de borst, dat hij dit al maanden zo voorspeld heeft..
Rob moet de achterkant van de LP eens opzetten, daar staan best verrassende nummers op.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:42 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205072185
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:13 schreef BlaZ het volgende: [..] Ah Amerikanen zijn superieur?
Als er Nederlandse krijgsgevangen waren zouden die ook meer aandacht krijgen in het Nederlandse nieuws en zou de roep om te handelen. Dat sellntiment is niet per se Amerikaans volgens mij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:52 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het maakt uit?

Maar gelukkig dat de meesten hier het e.e.a. niet vertalen naar plat egostisch dan maar vinden dat UA kopje onder moet gaan, omdat dat beter is voor onze individuele beurs.
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.
Uitstekend voorbeeld van een primaire levensbehoefte.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:39:47 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:42:13 #21
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.
Daar had je 50 jaar de tijd voor
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 09:42:45 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205072218
Moet je de overwaarde niet in een boot stoppen. Het zijn niet alleen arme mensen die moeten leren budgetteren, ook mensen met bezit zouden dat moeten doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:43:34 #23
6484 ExTec
pi_205072227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.
Zeker.

En en als domme egosten zoals jij de norm waren, spraken we nu duits.

Bijzonder hoe volk zoals jij wat "IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN!" schreeuwt meent berhaupt wat te vertellen te hebben.

Maar wees er vooral trots op.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:44:07 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daar had je 50 jaar de tijd voor
Oh natuurlijk. Nu schieten de fok! financieel adviseurs ook uit de grond met uiteraard wijsheid van achteraf.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:46:56 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072276
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker.

En en als domme egosten zoals jij de norm waren, spraken we nu duits.

Bijzonder hoe volk zoals jij wat "IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN!" schreeuwt meent berhaupt wat te vertellen te hebben.

Maar wees er vooral trots op.
Ik red me wel.

Het gaat me met name om de schrijnende gevallen waarover ik steeds meer te horen krijg.

Maar dat is egosme natuurlijk. We kunnen het ons prima permitteren met alle problemen om oorlogje te spelen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 09:49:05 #26
3928 Ulx
pi_205072298
De schrijnende gevallen van arme huizenbezitters die de waarde slechts zagen verdubbelen in plaats van verdrievoudigen?

Die horrorverhalen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:52:04 #27
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:49 schreef Ulx het volgende:
De schrijnende gevallen van arme huizenbezitters die de waarde slechts zagen verdubbelen in plaats van verdrievoudigen?

Die horrorverhalen?
Nee, die 1.3 miljoen mensen die vanaf juli de rekeningen niet meer kunnen betalen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:52:09 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:52:36 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205072344
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt, daarom is er ook oefendorp Marnehuizen.
Ben ik nog eens doodgeschoten door luchtmobielers op de bovenste verdieping van het gemeentehuis. Werd mijn lijk ook nog hardhandig de trap afgesleept omdat ik ook n van hen had geraakt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 09:56:00 #30
3928 Ulx
pi_205072377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, die 1.3 miljoen mensen die vanaf juli de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Je bent een communist?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:56:41 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bent een communist?
Nee, ik ben Nederlander.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:59:06 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oh natuurlijk. Nu schieten de fok! financieel adviseurs ook uit de grond met uiteraard wijsheid van achteraf.
nee hoor,

Dit is gewoon wraak naar de mensen die me uitlachten toen ik mijn jaren 70 woning op een A-label probeerde te krijgen. Want dat was zonde van het geld en je verdiende het pas na jaren terug. Mijn energierekening in mijn (vorige momenteel) huis was gedaald naar onder de 30 euro per maand, het kan dus wel. En ja, dan heb ik nu wel een groot gevoel van FU!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:59:57 #33
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
blub blub blub
[ twitter ]
Is dat het wel waard als doelwit?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:02:39 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:04:06 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205072468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Is dat het wel waard als doelwit?
Ik vond 2 Harpoons ook wel een beetje overkill idd

Volgens dit filmpje is elke Harpoon 1.4 miljoen, die gasten hebben 1tje onnodig verspild imo
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:05:12 #36
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
nee hoor,

Dit is gewoon wraak naar de mensen die me uitlachten toen ik mijn jaren 70 woning op een A-label probeerde te krijgen. Want dat was zonde van het geld en je verdiende het pas na jaren terug. Mijn energierekening in mijn (vorige momenteel) huis was gedaald naar onder de 30 euro per maand, het kan dus wel. En ja, dan heb ik nu wel een groot gevoel van FU!
Goed argument ook, je persoonlijke vetes. Blijven genoeg mensen over die jou niet hebben 'uitgelachen'
pi_205072500
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Georgia en Moldova liften mee
[ twitter ]
Gaat er uiteindelijk allemaal voor zorgen dat die inwoners naar West-Europa komen en er in die landen alleen nog maar bejaarden overblijven. Slechte zaak dus.
pi_205072503
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Volgens dit filmpje is elke Harpoon 1.4 miljoen, die gasten hebben 1tje onnodig verspild imo
Ligt eraan hoeveel ze er hebben.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:08:17 #39
6484 ExTec
pi_205072513
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik red me wel.

Het gaat me met name om de schrijnende gevallen waarover ik steeds meer te horen krijg.

Maar dat is egosme natuurlijk. We kunnen het ons prima permitteren met alle problemen om oorlogje te spelen.
En dit is het trucje waar je je eigen egosme aan het verpakken bent als dat je zogenaamd voor "de zwakkeren" opkomt ofzo?

Maar natuurlijk niet voor de zwakkeren in UA.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 10:12:20 #40
3928 Ulx
pi_205072539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hoeveel oorlogsschepen hebben de Russen nog in de Zwarte Zee?

Dat aantal maal twee of drie raketten zou voldoende moeten zijn.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:14:41 #41
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205072549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dit was een transportschip, ook wel belangrijk om uit te schakelen
pi_205072550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We hadden evengoed niet verder gekund met Russisch gas na deze inval.
Aan dat tijdperk komt nu een eind, we moeten andere oplossingen zoeken.

vrijdag 17 juni 2022 @ 10:16:23 #43
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072557
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dit is het trucje waar je je eigen egosme aan het verpakken bent als dat je zogenaamd voor "de zwakkeren" opkomt ofzo?

Maar natuurlijk niet voor de zwakkeren in UA.
Wat is dit nu voor gezever? Er zijn overal ter wereld 'zwakkeren' en gruwelijkheden. Ik blijf liever binnen de eigen invloedsfeer.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:16:47 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We hadden evengoed niet verder gekund met Russisch gas na deze inval.
Aan dat tijdperk komt nu een eind, we moeten andere oplossingen zoeken.

[ afbeelding ]
Van wie moet dat?
pi_205072566
Overigens was dit ook te voorspellen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn tientallen dingen waar je niet voor of tegen gestemd hebt maar die wel of niet gebeuren als er een nieuw kabinet komt.

De uitdaging was:

- blijven we gas boren in Groningen
- willen we afhankelijk zijn en blijven van aardgas uit het buitenland, stel dat bij een internationaal conflict of na weer een nieuwe sanctie aan Rusland het land de gaskraan dichtdraait
- hoe krijgen we de productie van CO2 omlaag, zoals afgesproken in het Parijs akkoord

Aardgas wordt altijd "groen" genoemd, toch stoot het per m3 zo'n 1,8kg aan CO2 uit en als je het opsporen, produceren, reinigen, transporteren, op druk brengen en opslaan van aardgas meerekent, is dat zelfs 2,2kg.

En 30 jaar vind ik nog wel een mooie overgangsperiode.
Om een idee te geven, 30 jaar geleden reden we thuis nog in een vierkante Opel Kadet, had ik een MSX als computer en waren onze spaarlampen zo groot als een melkfles (en duurde het letterlijk 3 minuten voor ze fatsoenlijk licht gaven).
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Milieuvervuiling is hier niet de enige reden.
En al was het zo, wat heb je daar op tegen?

Groningen gaat een probleem worden qua aardgas.
Rusland is ook geen betrouwbare partner, daar wil je niet van afhankelijk zijn.

Je zal als politiek dus nu moeten beginnen met het inzetten van verandering, over 20 jaar beginnen is te laat, aangezien je dan al 35 jaar verder bent voor de meeste ketels vervangen zijn.
pi_205072575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Van wie moet dat?
Speciaal voor jou verander ik het.

Niet "moet" maar "mag".

Als je niet verder kan met Russisch gas, dan mag je andere oplossingen zoeken.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:18:13 #47
6484 ExTec
pi_205072576
quote:

[..]

Stuk of 30, denk ik.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:19:52 #48
6484 ExTec
pi_205072585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:16 schreef inslagenreuring het volgende:

Ik blijf liever binnen de eigen invloedsfeer.
Europa is onze invloedsfeer.

Maar het hoge woord van het ego-kuiken is er uit, het gaat hem plat om de centen, en de ander zal hem aan zijn reet roesten.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:20:58 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Speciaal voor jou verander ik het.

Niet "moet" maar "mag".

Als je niet verder kan met Russisch gas, dan mag je andere oplossingen zoeken.
Beleidskeuzes die tamelijk kut uitpakken nu idd.
pi_205072604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Beleidskeuzes die tamelijk kut uitpakken nu idd.
We hadden ons eerder onafhankelijk van Russisch gas moeten maken, die les komt nu wat laat.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:07 #51
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Europa is onze invloedsfeer.

Maar het hoge woord van het ego-kuiken is er uit, het gaat hem plat om de centen, en de ander zal hem aan zijn reet roesten.
'De ander' :')

Ouwe moralist
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:08 #52
3928 Ulx
pi_205072606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:14 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar dit was een transportschip, ook wel belangrijk om uit te schakelen
Natuurlijk, deze tot zinken brengen maakt het een groter risico om de overgebleven fregatten in te zetten.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:41 #53
6484 ExTec
pi_205072611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
'De ander' :')

Ouwe moralist
Domme egost :)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:28:11 #54
6484 ExTec
pi_205072648
quote:

[..]

Zal nog niet helemaal bijgewerkt zijn.

vrijdag 17 juni 2022 @ 10:33:06 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:36:21 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Goed argument ook, je persoonlijke vetes. Blijven genoeg mensen over die jou niet hebben 'uitgelachen'
Nee het argument dat je een jaren 70 gebouw niet duurzaam kunt krijgen is onzinnig. Je had al een heleboel kunnen doen voor de pleuris uitbrak
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:37:41 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205072743
Zoals verwacht...
Land ruilen voor tijdelijke vrede zodat Rusland het over 10~20 jaar nog een keer kan doen en in de toekomst kan claimen dat Donbas en Crimea Russisch grondgebied zijn en elke poging om het terug te veroveren met kernwapens beantwoord gaan worden.
twitter
pi_205072749
Zelfs mijn begin jaren 60 woning heeft energielabel A.
pi_205072794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals verwacht...
Land ruilen voor tijdelijke vrede zodat Rusland het over 10~20 jaar nog een keer kan doen en in de toekomst kan claimen dat Donbas en Crimea Russisch grondgebied zijn en elke poging om het terug te veroveren met kernwapens beantwoord gaan worden.
[ twitter ]
je had wat anders verwacht?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:43:13 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:43:37 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205072801
Dat was toch na Bucha dat ze waren gestopt met de communicatie?

twitter

Deze Ukrainse generaal is er van overtuigd dat eind augustus een turning point komt dat ze overduidelijk gaan winnen. Waarom zou je dan nog gaan onderhandelen met Rusland? En onderhandelen betekent natuurlijk gewoon land afstaan voor tijdelijke vrede tot Rusland het over 20 jaar weer probeert. En bovendien alle land waar triljoenen aan grondstoffen in zit kwijt zijn. Waar gaat Ukraine de wederopbouw van het land van betalen zonder dat?

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 17-06-2022 11:10:06 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:45:32 #62
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205072823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We hadden ons eerder onafhankelijk van Russisch gas moeten maken, die les komt nu wat laat.
Het nadeel van de hedendaagse politiek is dat er nauwelijks lange termijn denken is in het belang van het land. Het gaat alleen maar om vandaag.

De kiezers kun je dan weer kwakelijk nemen dat ze hier aan mee doen door op de verkeerde partijen te stemmen en daarmee de polarisering/versnippering in stand te houden.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:17 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:49:35 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:49:45 #65
6484 ExTec
pi_205072856
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee man, het was een sleepboot... :')
Die wel een TOR AA aan het vervoeren was.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:51:12 #66
6484 ExTec
pi_205072866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Was er oorspronkelijk 1 voor 1 beloofd?
[ twitter ]
sholz bewijst zijn defensie industrie geen dienst. Dat van de weeromstuit partijen dan maar VS materiel gaan kopen lag in de lijn der verwachting.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:51:39 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:52:26 #68
6484 ExTec
pi_205072881
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt, maar dat maakt het nog steeds geen tranportschip.
Maar het maakt het wel een valide doel. Dus: lekker belangrijk wat voor schip het was.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:53:21 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205072888
De verwachting is dat Rusland in de toekomst Europa wilt overspoelen met asielzoekers zoals Belarus heeft gedaan.
(of gewone Russen die dit toekomstige 3e wereldland gaan ontvluchten)
Dit hek gaat helpen.
twitter
pi_205072904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
De verwachting is dat Rusland in de toekomst Europa wilt overspoelen met asielzoekers zoals Belarus heeft gedaan geprobeerd. Dit hek gaat helpen.
[ twitter ]
Zo klopt 'ie ;)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:56:22 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205072911
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:

Maar het maakt het wel een valide doel. Dus: lekker belangrijk wat voor schip het was.
Natuurlijk is het een legitiem doel, dat is de discussie dan ook helemaal niet...
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:57:15 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:01:55 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:07:09 #74
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205073026
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het nadeel van de hedendaagse politiek is dat er nauwelijks lange termijn denken is in het belang van het land. Het gaat alleen maar om vandaag.

De kiezers kun je dan weer kwakelijk nemen dat ze hier aan mee doen door op de verkeerde partijen te stemmen en daarmee de polarisering/versnippering in stand te houden.
We moeten als "volk" ook beter leren omgaan met moeilijke problemen en niet steeds trappen in "makkelijke" oplossingen.

De noodzaak van duurzame energie en het loskomen van fossiele brandstoffen is continu vooruitgeschoven omdat er weinig zin was om te investeren hierin. Dat we hoe dan ook op termijn van fossiele brandstoffen af zouden moeten werd gewoon actief tegenwerkt door partijen die het allemaal overdreven en te duur vonden.

Hetzelfde zie je nu ook weer bij de stikstof crisis, het echte probleem wil maar niet doordringen en er wordt alleen maar gezocht naar oplossingen die pijnloos zijn, ergo betaald worden vanuit het rijk.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:14:08 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205073107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ramptoeristen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:15:36 #76
pi_205073122
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
De verwachting is dat Rusland in de toekomst Europa wilt overspoelen met asielzoekers zoals Belarus heeft gedaan.
(of gewone Russen die dit toekomstige 3e wereldland gaan ontvluchten)
Dit hek gaat helpen.
[ twitter ]
Als Putin zo door gaat vlucht zijn eigen bevolking uit zichzelf naar Europa.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:17:24 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:13:37 #78
236264 crew  capricia
pi_205073575
https://twitter.com/vonde(...)dmOPYjBoJwl_5Hg&s=19

quote:
Today, the @EU_Commission has adopted its Opinions on the membership applications of Ukraine, Moldova and Georgia, after assessing them against our rigorous standards ↓
https://t.co/BuBLz0Fbdt
We recommend to give Ukraine the candidate status, on the understanding that the country will carry out a number of important reforms.

Ukraine has clearly shown commitment to live up to European values and standards.

And embarked, before the war, on its way towards the EU. https://t.co/Cggme0Ep0l

Ukraine has already implemented roughly 70 % of 🇪🇺 rules, norms and standards.

Yet important work remains to be done, on the rule of law, oligarchs, anti-corruption and fundamental rights.

The process is merits-based. So progress depends entirely on Ukraine. https://t.co/JA2djcmxlq
Grgr Ursula

twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door capricia op 17-06-2022 12:19:27 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:18:05 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Was er oorspronkelijk 1 voor 1 beloofd?
[ twitter ]
Ik vind 14 leopard2's eigenlijk al heel wat in ruil voor 30 t72's

Shit is groeit niet aan de bomen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:21:20 #80
6484 ExTec
pi_205073655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Precies, ze moeten gewoon niet zeiken, h.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:22:37 #81
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205073666
quote:

[..]

Wat restaurants, hippies en kunstenaars wegschoppen op de Hembrug.

En gaan met Eurometaal. Deze keer niet leveren aan Iran, foei.
pi_205073702
Oekrane verliest steeds meer grondgebied: ‘We hebben aan wensdenken gedaan
quote:
Rusland krijgt langzaam maar zeker de overhand in de oorlog tegen Oekrane. Poetin heeft nu ongeveer 20 procent van het Oekraens grondgebied onder controle.

Zelenski verliest aan het zuidelijke en oostelijke front. Strategisch belangrijke steden als Marioepol en Severodonsk zijn gevallen. Is er iets fundamenteels veranderd de afgelopen weken? Volgens defensie-expert Patrick Bolder niet. “We hebben aan wensdenken gedaan”, zegt hij tegen de Telegraaf.

“We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land. Dat is begrijpelijk, want Oekrane is de underdog in deze oorlog. We keken vooral naar Kiev en Charkov, maar veel minder naar gebieden in het zuiden en oosten van de Donbas en bij de ingang van de Krim. De Russen konden vanuit die punten uitbreiden. Kijk maar naar wat er in Marioepol is gebeurd en ng gebeurt.”

Russische opmars

Feitelijk is Oekrane nooit aan de winnende hand geweest. Ze hebben zich goed verdedigd en Poetins oorlogsmachine maakte fouten, maar is sterk teruggekomen. Nu is het de vraag of de Russische leider wil onderhandelen of door wil strijden.

De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd. Ondertussen gaat de Russische opmars gestaag verder. “Ze kunnen misschien wel tien keer zoveel inzet gebruiken als Oekrane. Zelenski geeft zelf ook al aan dat het aantal gewonden is verdubbeld of verdrievoudigd”, zegt Bolder.

De Europese twijfel over militaire inzet en sancties speelt Poetin in de kaart. “We doen onszelf steeds meer pijn met de sancties die we opleggen, omdat de prijzen bij ons blijven stijgen. Poetin heeft er belang bij de oorlog lang te laten duren, om ons aanhoudend in onze portemonnee te raken. Hij kan dat uitbuiten en weet dit spel heel goed te spelen”, aldus de defensiespecialist.

Bron(nen): De Telegraaf
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:28:03 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073703
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies, ze moeten gewoon niet zeiken, h.
Zeiken ze dan?
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 12:28:03 #84
3928 Ulx
pi_205073704
quote:

[..]

Alleen al aan oud ijzer zijn ze anderhalf keer zoveel waard.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:30:05 #85
6484 ExTec
pi_205073719
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeiken ze dan?
twitter

Ja.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:30:24 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:31:15 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ja.
Ik zie geen gezeik in die tweet maar het zal allemaal wel weer joh :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 12:32:53 #88
3928 Ulx
pi_205073748
Benieuwd hoeveel M1A2's ze kunnen krijgen van de VS in ruil voor T72's.

En als ze dan genoegen nemen met ouder materieel zegt dat ook wel wat.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:33:22 #89
6484 ExTec
pi_205073751
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik zie geen gezeik in die tweet maar het zal allemaal wel weer joh :)
Nee, nu gaan zemelen over wat precies "gezeik" inhoud is idd een leuke bezigheid.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:34:31 #90
6484 ExTec
pi_205073757
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:32 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd hoeveel M1A2's ze kunnen krijgen van de VS in ruil voor T72's.

Maar de VS heeft natuurlijk nooit toegezegd dat als jij dat en dat levert, wij jou dat geven.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:35:28 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073765
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, nu gaan zemelen over wat precies "gezeik" inhoud is idd een leuke bezigheid.
Wat zit je nou moeilijk te doen man _O-

Ze zijn aan het onderhandelen en Slo vind het aanbod te laag, persoonlijk vind ik het wat hoog maar nee heb je, ja kun je krijgen

Dat zou ik niet direct als zeiken omschrijven en ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden moeten doen
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:38:16 #92
6484 ExTec
pi_205073783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat zit je nou moeilijk te doen man _O-

Ze zijn aan het onderhandelen en Slo vind het aanbod te laag, persoonlijk vind ik het wat hoog maar nee heb je, ja kun je krijgen

Dat zou ik niet direct als zeiken omschrijven en ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden moeten doen
Een en het ander hangt natuurlijk af van wat er toegezegd is.

En verleden week was de president/premier van Polen, ook al aan het klagen (=zeiken, voor de mensen die tactisch ff niet snappen dat dit soms een synoniem is van) dat Duitsland zich schijnbaar niet aan de afspraak hield.

Dus ik neem dit wel aan.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:39:40 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205073795
quote:

[..]
Nogmaals, het gaat niet specifiek om Russisch gas. Het gaat om wat het met de algemene gasprijs doet, waardoor het voor bedrijven niet meer rendabel is ermee te produceren (voor elektriciteitsopwekking of productieprocessen). Ook bedrijven die niet zelf hun elektriciteit produceren maar een hoge prijs krijgen voor hun elektriciteit (omdat het wordt opgewekt uit gas) kunnen activiteiten gaan staken.

Dat kost banen bij bedrijven zelf, maar ook bij de hele keten eromheen omdat de vraag naar hun diensten en producten daardoor terugloopt.

quote:
Als economische activiteiten sterk teruglopen, wat dus banen kost in allerlei gelederen, is dat geen zwart scenario?

quote:

Kijk nou eens wat verder dan particulieren en gas als middel om huizen te verwarmen. Het is veel meer dan dat. Die particulieren, dat zijn we allemaal. En die leven van een baan en een inkomen, dat we kunnen vergaren door bij bedrijven te werken. Je lijkt het allemaal los van elkaar te zien en dat het afgezien van minima die wat meer moeite hebben om hun huis te verwarmen wel meevalt. De rest draait gewoon door of stapt snel even over op iets anders. Zo simpel is het niet.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:43:47 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205073832
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:27 schreef Tobias19xx het volgende:
Rusland krijgt langzaam maar zeker de overhand in de oorlog tegen Oekrane. Poetin heeft nu ongeveer 20 procent van het Oekraens grondgebied onder controle.

Zelenski verliest aan het zuidelijke en oostelijke front. Strategisch belangrijke steden als Marioepol en Severodonsk zijn gevallen. Is er iets fundamenteels veranderd de afgelopen weken? Volgens defensie-expert Patrick Bolder niet. “We hebben aan wensdenken gedaan”, zegt hij tegen de Telegraaf.

“We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land. Dat is begrijpelijk, want Oekrane is de underdog in deze oorlog. We keken vooral naar Kiev en Charkov, maar veel minder naar gebieden in het zuiden en oosten van de Donbas en bij de ingang van de Krim. De Russen konden vanuit die punten uitbreiden. Kijk maar naar wat er in Marioepol is gebeurd en ng gebeurt.”

Russische opmars

Feitelijk is Oekrane nooit aan de winnende hand geweest. Ze hebben zich goed verdedigd en Poetins oorlogsmachine maakte fouten, maar is sterk teruggekomen. Nu is het de vraag of de Russische leider wil onderhandelen of door wil strijden.

De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd. Ondertussen gaat de Russische opmars gestaag verder. “Ze kunnen misschien wel tien keer zoveel inzet gebruiken als Oekrane. Zelenski geeft zelf ook al aan dat het aantal gewonden is verdubbeld of verdrievoudigd”, zegt Bolder.

De Europese twijfel over militaire inzet en sancties speelt Poetin in de kaart. “We doen onszelf steeds meer pijn met de sancties die we opleggen, omdat de prijzen bij ons blijven stijgen. Poetin heeft er belang bij de oorlog lang te laten duren, om ons aanhoudend in onze portemonnee te raken. Hij kan dat uitbuiten en weet dit spel heel goed te spelen”, aldus de defensiespecialist.
Patrick Bolder de 'defensie-expert' lijkt niet verder dan de huidige situatie te kijken.

Dit doom and gloom artikel counter ik met deze video:

quote:
De wapenleveranties aan Oekrane zijn minder groot dan beloofd.
De counter voor deze uitspraak vind je op 17:57 maar tldw: de wapenindustrie van de 30+ NATO landen moet nog op gang komen (kan wel een half jaar duren), maar eenmaal opgestart wordt de levering exponentieel en daar kan Rusland uiteindelijk niet tegenop.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:49:26 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073872
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een en het ander hangt natuurlijk af van wat er toegezegd is.

En verleden week was de president/premier van Polen, ook al aan het klagen (=zeiken, voor de mensen die tactisch ff niet snappen dat dit soms een synoniem is van) dat Duitsland zich schijnbaar niet aan de afspraak hield.

Dus ik neem dit wel aan.
En ze mogen van jou niet klagen dan wel tactisch zeiken ofzo?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:51:31 #96
6484 ExTec
pi_205073884
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
En ze mogen van jou niet klagen dan wel tactisch zeiken ofzo?
Van mij juist wel.

Maar als je dan inzet met:

quote:

[..]

Dan wek jij de suggestie dat ze dat eigenlijk maar niet moeten doen. Want je vind het immers al "heel wat".

Maar e.e.a. hangt natuurlijk af van wat er afgesproken is.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:54:01 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073905
Nee ik wek de suggestie dat ik 1 tegen 2 al een prima deal vind als reactie op iemand die vroeg of het 1 op 1 was

Vervolgens roep jij dat ze niet zo moeten zeiken

Wat ik gek vind want het zijn nog steeds hun tanks die die kant op moeten
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:55:42 #98
6484 ExTec
pi_205073911
quote:
88s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:54 schreef sp3c het volgende:
Nee ik wek de suggestie dat ik 1 tegen 2 al een prima deal vind als reactie op iemand die vroeg of het 1 op 1 was

Wederom; het gaat om wat er afgesproken is.

Niet om of sp3c het een goede deal vind.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 13:00:03 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073942
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wederom; het gaat om wat er afgesproken is.

Niet om of sp3c het een goede deal vind.
Misschien moet jij gewoon niet zo zeiken wat ik snap er echt geen reet meer van
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:00:52 #100
6484 ExTec
pi_205073947
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Misschien moet jij gewoon niet zo zeiken wat ik snap er echt geen reet meer van
Helder.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 13:01:29 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205073951
Hell volgens mij is alles boven een peloton een prima deal voor die rommel
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:06:34 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 13:10:37 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205074018
als de talks nog bezig zijn is er nog niets afgesproken lijkt me
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 13:15:28 #104
3928 Ulx
pi_205074042
Kwalitatief zijn 15 A4's beter dan 30 T72's. Maar je verliest wel aan inzetbaarheid omdat tanks niet op twee plaatsen tegelijk kunnen zijn. Vanuit dat oogpunt is meer tanks willen een logische vraag.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 13:20:03 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205074071
en rauwe vuurkracht, 15 kanonnen tegen 30, snap ook wel dat ze het willen maar dan kopen ze er maar 15 bij

lijkt me wat overdreven als Duitsland heel het oostblok moet upgraden omdat ze daar hun verouderde spulletjes de grens over duwen
pi_205074092
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Patrick Bolder de 'defensie-expert' lijkt niet verder dan de huidige situatie te kijken.

[..]
De counter voor deze uitspraak vind je op 17:57 maar tldw: de wapenindustrie van de 30+ NATO landen moet nog op gang komen (kan wel een half jaar duren), maar eenmaal opgestart wordt de levering exponentieel en daar kan Rusland uiteindelijk niet tegenop.
Volgens jou was het verzet in Afghanistan ook aan het winnen op basis van zogenaamde "betrouwbare" twitteraars en youtubers die de "juiste bronnen" hadden, terwijl de Taliban het hele land in handen had. Dat doe je nu weer hier. Een defensiespecialist "counter" je met een youtuber. Je laatste zin is wat er in het artikel wordt bedoelt met wensdenken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 13:24:44 #107
3928 Ulx
pi_205074098
quote:
88s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:20 schreef sp3c het volgende:
en rauwe vuurkracht, 15 kanonnen tegen 30, snap ook wel dat ze het willen maar dan kopen ze er maar 15 bij

lijkt me wat overdreven als Duitsland heel het oostblok moet upgraden omdat ze daar hun verouderde spulletjes de grens over duwen
Fair enough.
pi_205074144
Ik denk dat DPA (Defense Politics Asia) verkeerde conclusies trekt uit deze getallen, en dat het werkelijk aantal gesneuvelden aan Oekraense en aan Russische kant veel en veel lager liggen.

Wat interessant is dat Nederland en Zweden hier ook tussen staan. Van de 42 Nederlandse vrijwilligers zijn er volgens dit staatje 12 gelimineerd , 13 weer terug naar huis, en 17 nog actief.
Je kunt zien dat Zweden eeuwenlang al geen oorlog meer gewend is. Van de 36 Zweden is er nu nog maar eentje actief, 30 zijn naar huis gegaan en 5 zijn gesneuveld.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:32:47 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205074149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:15 schreef Ulx het volgende:
Kwalitatief zijn 15 A4's beter dan 30 T72's. Maar je verliest wel aan inzetbaarheid omdat tanks niet op twee plaatsen tegelijk kunnen zijn. Vanuit dat oogpunt is meer tanks willen een logische vraag.
Ja dat, die leopards zijn wellicht nu wel tientallen miljoenen per stuk waard (nieuwprijs) en die soviet era meuk niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 13:38:35 #110
3928 Ulx
pi_205074194
A4's zijn geen nieuwe modellen. Het is de oudste versie waar nog garantie op zit.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:40:11 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205074205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

[..]
Ik heb het even gekeken. Slecht verhaal wat mij betreft, is dit een expert? Komt over als een amateur die vlogs op basis van Wikipedia maakt. Via Google kan ik er weinig over vinden, maar misschien is dit een bekende autoriteit op dit gebied en heb ik dat volledig gemist.

Uiteraard ben ik zelf in de verste verte geen expert, mocht iemand dat willen tegenwerpen. Maar deze meneer laat mijns inziens wel wat belangrijke elementen weg in zijn analyse. Hij gaat uit van de huidige situatie, en dat massale wapenleveranties van NAVO-lidstaten aan Oekrane niks veranderen aan de verhoudingen. Dus: Rusland is niet in oorlog met de NAVO maar alleen met Oekrane, ze missen nu alleen nog de wapens en als dat wordt opgevoerd komt het helemaal goed en is Rusland kansloos.

Rusland vindt daar volgens hem blijkbaar dan verder niks van en ziet dat dan niet als een totale oorlogsverklaring. Die gaan gewoon toekijken hoe er bergen materieel aan Oekrane worden geleverd, wat dus ook richting hun grenzen komt. En dan gaan ze het maar proberen, ze zien het verder wel.

Het einde is ook leuk: "And then they have to hope, pray that Western leaders will allow Russia to keep this territory. Will Western leaders actually do that? O argue no, I think that Russia is screwed." Westerse leiders beslissen volgens hem blijkbaar over wat er met grondgebied van een Oost-Europees land gebeurt dat geen EU- of NAVO-lid is.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:59:48 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205074317
Het wordt interessant als Ukraine expres de Russen op Snake Island met rust laat zodat Rusland gedwongen worden om bevoorradingsschepen te sturen die allemaal kapotgeschoten worden.

https://www.reddit.com/r/(...)a_russian_ship_that/
With a large number of harpoons, Ukraine can sink any ship approaching Snake Island. I think Ukraine waited for ruzzia to fill the island with men and equipment that would need supplies on a regular basis.

Now ruzzia is stuck with a dilemma, try to evacuate the soldiers and equipment with the risk of getting hit or double down and risk the sinking of every whip that comes within 140km from the Ukrainian coast and with the soldiers staving.

Knowing ruzzia, they will continue to ship supplies and get every ship sunk until there are no ships left I Savastapol to send. Gambling on the amount of harpoons that Ukraine has in stock
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:06:33 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205074336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Het wordt interessant als Ukraine expres de Russen op Snake Island met rust laat zodat Rusland gedwongen worden om bevoorradingsschepen te sturen die allemaal kapotgeschoten worden.

https://www.reddit.com/r/(...)a_russian_ship_that/
With a large number of harpoons, Ukraine can sink any ship approaching Snake Island. I think Ukraine waited for ruzzia to fill the island with men and equipment that would need supplies on a regular basis.

Now ruzzia is stuck with a dilemma, try to evacuate the soldiers and equipment with the risk of getting hit or double down and risk the sinking of every whip that comes within 140km from the Ukrainian coast and with the soldiers staving.

Knowing ruzzia, they will continue to ship supplies and get every ship sunk until there are no ships left I Savastapol to send. Gambling on the amount of harpoons that Ukraine has in stock
Goed verhaal wel... :')
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:14:44 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205074380
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef Tobias19xx het volgende:

Volgens jou was het verzet in Afghanistan ook aan het winnen op basis van zogenaamde "betrouwbare" twitteraars en youtubers die de "juiste bronnen" hadden, terwijl de Taliban het hele land in handen had. Dat doe je nu weer hier. Een defensiespecialist "counter" je met een youtuber. Je laatste zin is wat er in het artikel wordt bedoelt met wensdenken.
Gister was het nog ene Jake Broe...

slashdotter3 in NWS / Oorlog in Oekrane #384 how much howitzers
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 14:19:40 #115
3928 Ulx
pi_205074402
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Goed verhaal wel... :')
Op zich geen slecht plan om ze op die manier te belegeren. Ik heb alleen geen idee of ze ook helicopters boven Snake Island uit de lucht kunnen knallen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:43:53 #116
6484 ExTec
pi_205074539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:40 schreef Repentless het volgende:
Rusland vindt daar volgens hem blijkbaar dan verder niks van en ziet dat dan niet als een totale oorlogsverklaring. Die gaan gewoon toekijken hoe er bergen materieel aan Oekrane worden geleverd, wat dus ook richting hun grenzen komt. En dan gaan ze het maar proberen, ze zien het verder wel.
Wanneer gaat rus daar dan wel wat aan doen?

En wat gaan ze dan precies doen?
pi_205074559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoals verwacht...
[ twitter ]
Andere keuze is nog 5 jaar door te blijven vechten met honderdduizenden doden tot gevolg.

Kies maar.

Het is een oorlog. Er zijn geen winnaars en verliezers. Er zijn alleen maar mensen die hun doelen halen, mensen die hun doelen niet halen, mensen die dood gaan, en mensen die overleven.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:51:09 #118
6484 ExTec
pi_205074565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:

[..]
Andere keuze is nog 5 jaar door te blijven vechten met honderdduizenden doden tot gevolg.
Maar jij kan ook gewoon hier niet posten, en geen nieuws kijken. Dan valt je niet meer op dat er mensen doodgaan.

En dat is hetzelfde als dat UA opgeeft h, dan gaan er ook veel mensen dood, alleen jij verneemt er niks meer van.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:02:26 #119
pi_205074631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kies maar.

Het is een oorlog. Er zijn geen winnaars en verliezers. Er zijn alleen maar mensen die hun doelen halen, mensen die hun doelen niet halen, mensen die dood gaan, en mensen die overleven.
Als we dan toch verliezen, kunnen we net zo goed Moscow plat nuken.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:23:55 #120
pi_205074754
BBC live verslag.

quote:
quote:
Russia's President Vladimir Putin has started his speech at the St Petersburg International Economic Forum.

As we reported earlier, his speech was put back due to a cyber-attack at the venue, according to the Kremlin.
pi_205074784
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als we dan toch verliezen, kunnen we net zo goed Moscow plat nuken.
Schreef ik niet dat er geen winnaars en verliezers zijn?

De enige verliezers zijn de mensen die dood gaan. En die zijn dood.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:29:46 #122
pi_205074800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:27 schreef RetepV het volgende:

[..]
Schreef ik niet dat er geen winnaars en verliezers zijn?

De enige verliezers zijn de mensen die dood gaan. En die zijn dood.
En de winnaars mogen overleven in een nucleaire winter, jeej!

Never waste a good crisis.

quote:
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 15:41:17 #123
236264 crew  capricia
pi_205074887
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205074984
quote:
die speech begint Fidel castro achtige lengtes te krijgen :') .

jezus...
ook te volgen op ria.ru (even de browser laten vertalen naar het Nederlands, dan zie je een live samenvatting)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:55:29 #125
pi_205074990
quote:
"Innovatie bla bla bla setting up new production lines bla bla bla fast bla bla bla"

Hij denkt zeker, wat Elon Musk kan, kan ik beter. :')

"We need to create markets for these new products"

Oh, my god, waar kennen we staatsgeleide industrie ook al weer van?

Ik heb al weer genoeg gehoord. :Z
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:34:55 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:39:00 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205075290
Het idee is goed maar lijkt me beter om het met een hamer, hoodie, zonnebril en mondmasker op om 3 uur snachts te doen
twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:44:45 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:47:08 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205075359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Raar dat ze nu pas een visa introduceren terwijl ze al sinds 2014 in oorlog zijn.
[ twitter ]
Vandaar dat al die Russische militairen naar binnnen zijn gelopen.
Dat was gewoon legaal want ze hadden geen visum nodig.
Nu kan Putin geen nieuwe soldaten meer sturen omdat ze waarschijnlijk geen visum krijgen.
Slimme zet.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:49:05 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:51:22 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 16:51:31 #133
3928 Ulx
pi_205075376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze hebben het leveren van spullen expres vertraagd tot na zijn bezoek?
[ twitter ]
Kan, hoeft niet.
pi_205075463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Of er ook nog echte problemen zijn?
zie email 27 oktober
  vrijdag 17 juni 2022 @ 17:12:08 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205075589
twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 17:44:58 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205075851
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wanneer gaat rus daar dan wel wat aan doen?

En wat gaan ze dan precies doen?
Ik vermoed wanneer ze vinden dat de betrokkenheid van de NAVO/het westen te groot is geworden en ze het beschouwen als direct in oorlog zijn met elkaar. Wanneer Westerse leiders de zeggenschap hebben over het wel of niet mogen behouden van grondgebied in Oekrane (en niet Oekrane zelf), zijn ze (naar mijn mening) dus geen indirecte partij meer.

En dan komen toch die uiterste methoden weer naar boven wanneer ze zich teveel bedreigd voelen, waar al vaak genoeg over gesproken is hier. Maar hoe denk jij dat Rusland het beschouwt, mocht bovenstaande zich voordoen?
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 17:47:58 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205075875
De Russen kunnen er niet zoveel tegen doen dus echt relevant is het niet
  vrijdag 17 juni 2022 @ 17:48:48 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205075889
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Belgi en Nederland slikken hun bezwaren in, blijkbaar?
are we infinite or am I alone
  vrijdag 17 juni 2022 @ 17:54:44 #139
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205075952
Is Boris Johnson al in Kiev aangekomen?
pi_205075956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of er ook nog echte problemen zijn?
Zal wel uitgelicht worden omdat het pride week/maand?? is.

Het zou wel een dikke middelvinger zijn naar Putin als Zelenski het voor elkaar krijgt om het land echt te hervormen naar "Westerse standaarden".
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:02:39 #141
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205076051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zal wel uitgelicht worden omdat het pride week/maand?? is.

Het zou wel een dikke middelvinger zijn naar Putin als Zelenski het voor elkaar krijgt om het land echt te hervormen naar "Westerse standaarden".
Tegen die tijd ligt Putin al onder de zoden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205076075
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Fucking WEF hoeren :r!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 18:05:33 #143
236264 crew  capricia
pi_205076083
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:54 schreef crystal_meth het volgende:
Is Boris Johnson al in Kiev aangekomen?
Die gaat een Oexit bepleiten? ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205076087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Belgi en Nederland slikken hun bezwaren in, blijkbaar?
Het bezwaar was volgens mij richting een versnelde toetreding, waarbij Oekraene niet aan alle toelatingseisen voldoet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:08:54 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205076139
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Fucking WEF hoeren :r!
Jeetje
pi_205076149
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Jeetje
:*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:32:39 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205076372
Wel technisch genoeg zijn om een blog bij te houden op Telegram maar weer niet genoeg om verder te kijken dan Russische propaganda dmv VPN en buitenlandse sites. Aparte combinatie...
Hij tekent half mei (oorlog dus al 3 maanden bezig) een contract en komt daarna pas erachter hoe het werkelijk zit

https://www.washingtonpos(...)oldiers-recruitment/
Vadim Shatrov signed a three-month contract in mid-May and was assigned to the 138th motorized rifle brigade in the Belgorod region. “Two days had passed between the moment I came to the military enlistment office ‘just to ask’ and the moment when I was sent off,” Shatrov wrote in a diary that he keeps on his Telegram channel.

Shatrov said financial reasons, specifically the need to provide for his ex-wife and their child, and his patriotic views were the main reasons he enlisted. But his decision also appears to have been driven partly by the Russian propaganda that paints NATO and “Ukrainian Nazis” as an existential threat to Russia.

Pro-war Russians are increasingly critical of the Ukraine conflict

“The way I see it — I’m not going to fight against ordinary Ukrainians; I’m going to fight with NATO, Nazis and terrorists!” Shatrov said in mid-May.

But the closer he got to the Ukrainian border, the more disenchanted he grew. Fellow soldiers who returned from “behind the ribbon” — slang for crossing into Ukraine — told him horrifying battle tales and lamented poor planning that left Russian soldiers eating grass because of a lack of provisions.

“I have not such patriotic news,” Shatrov wrote. “In the dining room, I met volunteers just like me. They were there for five days, and 80 percent did not return. Out of the four people from Yaroslavl, only one guy came back. He said his commanders abandoned them there.”

Moscow, in its last official death toll in March, said it had lost only 1,351 soldiers. A Russian lawmaker from the parliament’s defense committee, Andrey Kartapolov, said the number hasn’t been updated since then because Russia “basically stopped losing people.” That comment runs counter to the almost-daily obituaries appearing on social media.

In his online diary, Shatrov described old equipment handed out to fighters, like “rusty Kalashnikov rifles from the 1980s” and dilapidated personal armor. He said fellow soldiers complained about the lack of rest time and poorly planned battles in which outnumbered Russian units suffered losses from Ukrainian artillery fire.

His account was consistent with other reports about growing exhaustion among the Russian units.

“We’ve had several hundred requests from people who wanted to sever their contract prematurely,” Krivenko said. “Some explain that lack of any [communication with loved ones] was the reason; some blame command that abandoned them or [complain] about callous conditions.”

“And just overall, they say the war is brutal, and it’s not clear to them what are they doing there and who are they are fighting against,” he added.

Shatrov, however, appears to be still committed to the cause. In one of the latest posts he shared from the encampment near the Ukrainian border, he praised the Russian soldiers’ bravery, while decrying how “boys were dying” because of “stupid” command decisions.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:39:45 #148
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205076432
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het bezwaar was volgens mij richting een versnelde toetreding, waarbij Oekraene niet aan alle toelatingseisen voldoet.
Uit De Standaard:
quote:
Nederland en Belgi staan op de rem om Oekrane meteen het statuut van kandidaat-lidstaat te verlenen op de Europese top volgende week. Maar de steun die Macron, Scholz en Draghi daarvoor uitspraken in Kiev, verandert de dynamiek volledig.

[..]

Nederland, Belgi, Denemarken en Portugal vinden het dan weer getuigen van cynisme en gebrek aan eerlijkheid jegens de Oekraners om het statuut van kandidaat-lidstaat toe te kennen, goed wetende dat het mogelijk decennia zal duren voor het zover is.

Want het statuut van kandidaat-lidstaat is slechts een eerste stap van een lange weg, waarbij voor elke tussenstap telkens unanimiteit onder de 27 nodig is. Albani is al sinds 2014 kandidaat-lidstaat, maar acht jaar later zijn de onderhandelingen nog altijd niet begonnen – eerst omdat Nederland en Frankrijk dwarslagen en daarna omdat Bulgarije zijn veto stelde.

‘Oekrane was voor de oorlog al niet klaar om kandidaat-lid te zijn, en zal dat nog veel minder zijn na de oorlog’, klinkt het. De vier wijzen er ook op dat het toetredingsproces geen geopolitiek instrument is, maar een technisch proces om een land voor te bereiden op toetreding. Door snel het statuut van kandidaat-lid toe te kennen, verliest de EU in hun ogen een belangrijke hefboom om hervormingen af te dwingen van Oekrane. Ze vinden dat het ook niet eerlijk is tegenover de Balkanlanden om Oekrane ‘voor te trekken’.
pi_205076546
https://nos.nl/liveblog/2(...)russofobie-in-speech

die bodycambeelden :o daar zie je gewoon letterlijk de kogels tegen een trap geschoten worden, die Oekrainse soldaat die daaraan maar net wist te ontkomen en dat ie daarna zijn middelvinger opsteekt :D _O_ ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 19:07:27 #150
236264 crew  capricia
pi_205076726
Zo kan het ook.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205076749
Als ik naar deze map kijk, dan is Oekrane bezig met een opmars. Het betwiste gebied bij Kherson en Kharkiv wordt steeds groter, in het nadeel van Rusland.

twitter
pi_205076907
twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:32:33 #153
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_205076995
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:
Als ik naar deze map kijk, dan is Oekrane bezig met een opmars. Het betwiste gebied bij Kherson en Kharkiv wordt steeds groter, in het nadeel van Rusland.

[ twitter ]
Map? Ik zie een kaart.
pi_205077097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 19:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Map? Ik zie een kaart.
Dat komt door al die Engelstalige shit die we lezen. Daardoor krijg je allerlei verbasteringen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:43:17 #155
6484 ExTec
pi_205077135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:44 schreef Repentless het volgende:
Maar hoe denk jij dat Rusland het beschouwt, mocht bovenstaande zich voordoen?
Ik denk dat rus dat fantastisch gaat vinden, want dan hebben de sholz'jes het immers voor het zeggen. Maar aangezien de VS ~60% van alle wapenleveranties voor haar rekening neemt, en Biden dankzij lend lease ook 0,0 verantwoordelijkheid af hoeft te leggen aan iemand daarvoor, maakt het qua dat niet eens uit wat Europa vind.

En wat gaat rus dan doen? Nog meer dreigen?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:46:23 #156
6484 ExTec
pi_205077178
BoJo is weer goed bezig. Qua UA dan, niet thuis :P

twitter
pi_205077349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Op zich niet uniek daar. Churchill was ook briljant als oorlogspremier maar een enorme brokkenpiloot toen hij minister van financin was.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:06:27 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:06:49 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205077480
quote:

[ twitter ]
Waarom komt hij daar nu pas mee vraag ik me af? Is dit bewaard voor zijn bezoek zodat er iets positiefs aan te kondigen valt? Want dit hadden ze net zo goed 2 maanden geleden kunnen doen en dan waren ze nu al halverwege het programma

Maar ontopic: het Engels trainingsprogramma schijnt wereldtop te zijn, zie meerdere replies in dit topic:
https://www.quora.com/Is-(...)equal-to-a-US-Marine

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 17-06-2022 20:13:15 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:07:23 #160
6484 ExTec
pi_205077494
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Trainen/opleiden in wat precies? Kunnen we dat ook ergens lezen?
Als je zoekt misschien wel ;)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:07:35 #161
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205077496
quote:

[ twitter ]
Een journaliste heeft een lijst gemaakt van alle telefoongesprekkken tussen Boris en Zelensky, de meeste vonden plaats (of werden bekend gemaakt) op dagen waarop Boris in de problemen zat. (oa de dag dat bekend wordt dat de Met 126 boetes voor partygate had uitgedeeld, de dag waarop de vertrouwensstemming (1922 committee) aangekondigd werd, 50 minuten nadat z'n ethics advisor ontslag neemt; ...

https://inews.co.uk/news/(...)ggest-crises-1691400

Momenteel zit ie weer in problemen, en volgende week donderdag zijn er twee by-elections die de Tories zouden kunnen verliezen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:09:08 #162
6484 ExTec
pi_205077530
quote:

[..]
twitter

Slagveld opleiding, dus 8-)
pi_205077670
Putin heeft gezegd dat hij het geen probleem vind als oekraine bij de EU komt omdat het geen militair blok is.
Hij vraagt zich wel af of het een verstandige keuze is van de EU omdat het veel geld gaat kosten.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)log-17-juni-a4133756

[ Bericht 31% gewijzigd door Candymannetje op 17-06-2022 20:44:23 (Link toegevoegd) ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:20:38 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205077760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
In deze twee gebieden hebben de Oekraense strijdkrachten een overtal in de verhouding van ongeveer 2,25 tot 2,5 maal het aantal Russische militairen.
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 20:32:53 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205077820
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ twitter ]

Klinkt de AMO voor nieuwe rekruten
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:37:14 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205077869
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:07 schreef ExTec het volgende:
Als je zoekt misschien wel ;)
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:09 schreef ExTec het volgende:
Links- en rechtsom maken en verder de richtregel toepassen... Niet iets wat de "equation" gaat veranderen gok ik zo.

Hoeveel trainingsmissies zijn er nu al opgetuigd in bv. het midden-oosten/Afghanistan en welk verschil hebben die gemaakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 17-06-2022 20:46:03 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:48:41 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:50:38 #169
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205077973
quote:

[..]
quote:
The Prime Minister has offered to launch a major training operation for Ukrainian forces, with the potential to train up to 10,000 soldiers every 120 days.

During a visit to Kyiv today, the Prime Minister told President Zelenskyy the UK could spearhead the landmark programme, which would fundamentally change the equation of the war, ensuring the Armed Forces of Ukraine have the resilience they need to be victorious in their fight for enduring peace.

The offer to President Zelenskyy came as the pair discussed the situation in Ukraine, and how the Ukrainian people continue to inspire the world with their incredible resistance.

The UK-led programme would train and drill the Armed Forces of Ukraine using battle-proven British Army expertise, allowing them to accelerate their deployment, rebuild their forces, and scale-up their resistance as they continue to defend their nation’s sovereignty against Russian invaders. International partners would be invited to host the programme, if the offer is accepted by Ukraine.

The previous Operation Orbital saw the UK train more than 22,000 Ukrainian personnel from 2015 until the full-scale invasion of Ukraine. The new programme would train forces outside of the country.

The battle-winning skills taught during the seven-year programme enabled Ukrainian forces to launch a ferocious defence against Russia’s illegal and unprovoked invasion.

Prime Minister Boris Johnson said:

My visit today, in the depths of this war, is to send a clear and simple message to the Ukrainian people: the UK is with you, and we will be with you until you ultimately prevail.

As Ukrainian soldiers fire UK missiles in defence of your nation’s sovereignty, they do so also in defence of the very freedoms we take for granted.

That is why I have offered President Zelenskyy a major new military training programme that could change the equation of this war –harnessing that most powerful of forces, the Ukrainian determination to win.

Two months on from my last visit, the Ukrainian grit, determination and resilience is stronger than ever, and I know that unbreakable resolve will long outlive the vain ambitions of President Putin.

Each soldier would spend three weeks on the training course, learning battle winning skills for the front line, as well as basic medical training, cyber-security and counter explosive tactics.

Alongside the training offer, the leaders also discussed how the UK can play a pivotal role in ending the blockade of grain.

The major training programme builds on the UK’s global leadership in supporting Ukraine in its valiant defence of its country.

The UK has already pledged more than 1.3bn in economic and humanitarian support to Ukraine – including more than 5,000 NLAW anti-tank missiles, long-range multiple launch rocket systems, and artillery systems including 155mm Self Propelled Guns.
https://www.gov.uk/govern(...)orious-determination

De training zou waarschijnlijk in Polen gegeven worden. (bron: The Guardian)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:52:23 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205078043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Links- en rechtsom maken en verder de richtregel toepassen... Niet iets wat de "equation" gaat veranderen gok ik zo.

Hoeveel trainingsmissies zijn er nu al opgetuigd in bv. het midden-oosten/Afghanistan en welk verschil hebben die gemaakt?
De trainingen die vanaf 2015 worden gegeven hebben natuurlijk wel grote impact gehad op het leger. Maar dat is uiteraard wat anders dan iets van 120 dagen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:58:06 #172
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205078060
pi_205078467
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
Putin heeft gezegd dat hij het geen probleem vind als oekraine bij de EU komt omdat het geen militair blok is.
Hij vraagt zich wel af of het een verstandige keuze is van de EU omdat het veel geld gaat kosten.

Toch alweer 4D-schaak van Poetin?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 21:52:36 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 21:53:32 #175
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205078540
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 21:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch alweer 4D-schaak van Poetin?
Vraag is, Waarom wil hij het dan zo graag? Omdat ie graag geld uitgeeft? :D .
pi_205078621
quote:

[..]
Dit is gewoon een uitputtingslag waarvan ik de uitkomst niet durf te voorspellen. Het zou zomaar kunnen dat dit jaren kan gaan duren.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:07:05 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205078657
quote:

:') :') :') :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:07:39 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205078987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor wapens zijn dat? Heckler Koch... nogwat?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Die derde van rechts lijkt totaal niet op zo'n mannetje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205079034
Oekrane in de EU gaat ons enorm veel geld opleveren. :)
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 22:53:49 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205079158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat voor wapens zijn dat? Heckler Koch... nogwat?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
G36
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:56:21 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205079350
quote:

De EU maakt continu keuzes die erg veel geld kosten.
Wegens het 'stand with Ukraine' kunnen we inmiddels toch wel zeggen ons in een economische en energiecrisis te bevinden, en nu Duitsland verder afgesloten wordt van Russisch gas worden we nog meer meegetrokken in het slop.
Geld om personeel op Schiphol aan te trekken of een fatsoenlijk loon te bieden is er gewoonweg niet.

Wat is het nut van dit alles, stuur je beste onderhandelaars in plaats van wapens, erken in Putin je meerdere, en werk aan een oplossing van het conflict.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:20:10 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205079360
twitter

Hij belt wel vaak met Markie Mark he?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:26:56 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:31:54 #186
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205079449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
G36
Zijn toch geen Duitse militairen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205079451
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Because we stent wis Ukraien everie step of de way. 😜
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:32:48 #188
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205079456
quote:
[ twitter ]

Bromance.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:34:56 #189
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205079473
quote:
[ twitter ]

Het is dan ook niet niks, toeslagenaffaire, woningcrisis, stikstofcrisis, migratiecrisis, zorgcrisis, arbeidstekorten, dat alles icm geheugenverlies. Het is fijn dat Zelensky hem zo goed steunt.
pi_205079705
twitter
pi_205079808
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze hebben het leveren van spullen expres vertraagd tot na zijn bezoek?
[ twitter ]
'wat zullen we drinken zeven dagen lang'
pi_205079823
Het schijnt dat Scholz uiteindelijk overstag gegaan is en de Bagger288 gaat leveren:
anonieme razernist
  zaterdag 18 juni 2022 @ 03:04:55 #193
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205079863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 23:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zijn toch geen Duitse militairen?
Lijkt me dat Scholz wel Duitsers meeneemt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_205079967
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 01:56 schreef NoCigar het volgende:
Het schijnt dat Scholz uiteindelijk overstag gegaan is en de Bagger288 gaat leveren:
Tering wat een herrie en stupide video
Vakman pur sang
pi_205080027
twitter
Vakman pur sang
  zaterdag 18 juni 2022 @ 08:34:27 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205080180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 23:18 schreef Za het volgende:

[..]
Wat is het nut van dit alles, stuur je beste onderhandelaars in plaats van wapens, erken in Putin je meerdere, en werk aan een oplossing van het conflict.
Kind toch, moeten we de kleine vieze dictator die in tientallen jaren in zijn enorm grote land nog geen economie kan bewerkstelligen die groter is dan de Benelux als onze meerdere erkennen? Wat is dat eigenlijk een meerdere? Ga jij je kontje aanbieden aan Putin? Is dat het idee? Putin, de alfa-aap van Europa?

Het is dat Putin nog wat oude kernwapentroep uit Sovjet-tijd, troep waarvan je je ook maar moet afvragen of het eigenlijk wel werkt, heeft staan. Veel meer is het niet. Een mislukte dwerg in een mislukt land met grootheidswaanzin en oude troep.
pi_205080186
quote:
Geld om personeel op Schiphol aan te trekken of een fatsoenlijk loon te bieden is er gewoonweg niet.
_O-

Moest je erg je best doen om de structurele onderbetaling van grondpersoneel door KLM / Schiphol die al decennialang aan de gang is te relateren aan dit conflict?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205080206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kind toch, moeten we de kleine vieze dictator die in tientallen jaren in zijn enorm grote land nog geen economie kan bewerkstelligen die groter is dan de Benelux als onze meerdere erkennen? Wat is dat eigenlijk een meerdere? Ga jij je kontje aanbieden aan Putin? Is dat het idee? Putin, de alfa-aap van Europa?

Het is dat Putin nog wat oude kernwapentroep uit Sovjet-tijd, troep waarvan je je ook maar moet afvragen of het eigenlijk wel werkt, heeft staan. Veel meer is het niet. Een mislukte dwerg in een mislukt land met grootheidswaanzin en oude troep.
Plus je vergeet dat hij een prednison kop heeft.
pi_205080220
quote:

[..]
De EU maakt continu keuzes die erg veel geld kosten.
Wegens het 'stand with Ukraine' kunnen we inmiddels toch wel zeggen ons in een economische en energiecrisis te bevinden, en nu Duitsland verder afgesloten wordt van Russisch gas worden we nog meer meegetrokken in het slop.

Zo fijn dat er niemand naar jou zal luisteren.
erken in Putin je meerdere Hier krijg ik :r :r :r :r -neigingen van.
We zaten al bijna aan de ketting van Rusland, uit dat slop zijn we net op tijd vertrokken. En wat China betreft eas het ook een wake up call.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 08:47:40 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205080227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Plus je vergeet dat hij een prednison kop heeft.
En met de laatste maanden van zijn walgelijke leventje bezig is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205080234
Als je in Poetin je meerdere ziet, dan zie je jezelf dus als mindere van Poetin.
pi_205080512
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:34 schreef mcmlxiv het volgende:

Er zit niets anders op.
We zitten al in een economische en energie crisis, en het aangezegd nog verder minimaliseren tot stoppen van gaslevering aan Duitsland zal desastreus zijn, en heel Europa meesleuren in het slop, volgens Scholz himself.
We kunnen ons dit niet permitteren na 2 jaar covid.

Dan kun je beledigen of het materieel belachelijk maken, maar de belachelijken zijn wij zelf; bereid ons in de ondergang te storten voor een conflict dat ons niet aangaat, en allang opgelost had kunnen zijn.

Er komt een moment dat iemand zijn verlies moet erkennen, en dat zal niet Putin zijn.
pi_205080600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:35 schreef Monolith het volgende:

_O-

Moest je erg je best doen om de structurele onderbetaling van grondpersoneel door KLM / Schiphol die al decennialang aan de gang is te relateren aan dit conflict?
Nee, er is gewoon niet genoeg geld voor, ook niet om bepaalde sectoren bij te springen dmv het invoeren van maatregelen, dus mogen ze dat zelf gaan doen.
Na de astronomische bedragen die erdoor gejaagd zijn de afgelopen 2 jaar, en alle opvangplekken bezet ivm de opvang van Oekraners, plekken waar we desnoods sezoenwerkers hadden kunnen plaatsen die bereid waren bagage en toezicht werkzaamheden te gaan doen op Schiphol.

Taferelen als dit, en het schrappen van honderden vluchten van mensen waarvan een zeker deel misschien voor het eerst sinds covid een vakantie had geboekt, zagen we nooit eerder ondanks het structurele onderbetalen van het grondpersoneel.

Je zou nog seizoenswerkers in barakken aan de Duitse grens kunnen plaatsen, maar dat is zo'n zooi dat de mensen er ziek werden en het covid besmettingshaarden werden, dat hadden we inmiddels ook kunnen en moeten oplossen, maar de aandacht gaat uit naar woningen voor Oekraners.

Dus ik leg idd moeiteloos een verband.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 09:54:12 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205080611
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:52 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, er is gewoon niet genoeg geld voor, ook niet om bepaalde sectoren bij te springen dmv het invoeren van maatregelen, dus mogen ze dat zelf gaan doen.
Na de astronomische bedragen die erdoor gejaagd zijn de afgelopen 2 jaar, en alle opvangplekken bezet ivm de opvang van Oekraners, plekken waar we desnoods sezoenwerkers hadden kunnen plaatsen die bereid waren bagage en toezicht werkzaamheden te gaan doen op Schiphol.

Taferelen als dit, en het schrappen van honderden vluchten van mensen waarvan een zeker deel misschien voor het eerst sinds covid een vakantie had geboekt, zagen we nooit eerder ondanks het structurele onderbetalen van het grondpersoneel.

Je zou nog seizoenswerkers in barakken aan de Duitse grens kunnen plaatsen, maar dat is zo'n zooi dat de mensen er ziek werden en het covid besmettingshaarden werden, dat hadden we inmiddels ook kunnen en moeten oplossen, maar de aandacht gaat uit naar woningen voor Oekraners.

Dit klinkt zeer wetenschappelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205080626
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:37 schreef Za het volgende:

[..]
Er zit niets anders op.
We zitten al in een economische en energie crisis, en het aangezegd nog verder minimaliseren tot stoppen van gaslevering aan Duitsland zal desastreus zijn, en heel Europa meesleuren in het slop, volgens Scholz himself.

Dan kun je beledigen of het materieel belachelijk maken, maar de belachelijken zijn wij zelf; bereid ons in de ondergang te storten voor een conflict dat ons niet aangaat, en allang opgelost had kunnen zijn.

Er komt een moment dat iemand zijn verlies moet erkennen, en dat zal niet Putin zijn.
Vind het wel lachen dat je denkt dat de prijzen gaan dalen zodra Rusland Oekrane onder de voet heeft gelopen, terwijl de prijzen al explosief stegen voordat Rusland Oekrane was binnen gevallen.
pi_205080656
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:54 schreef -XOR- het volgende:

Dit klinkt zeer wetenschappelijk.
Men kan niet 2 jaar lang bedrijven en zelfstandigen het hoofd boven water houden dmv allerhande steunpaketten, en daarna een economische en energiecrisis ondervangen.
Het houdt een keer op. Daar heb je geen wetenschappers voor nodig.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:05:17 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205080667
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:03 schreef Za het volgende:

[..]
Men kan niet 2 jaar lang bedrijven en zelfstandigen het hoofd boven water houden dmv allerhande steunpaketten, en daarna een economische en energiecrisis ondervangen.
Het houdt een keer op. Daar heb je geen wetenschappers voor nodig.
Dat ben ik met je eens, maar heeft verder niet zoveel met de personeelsstakingen en chaos op Schiphol te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205080692
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:37 schreef Za het volgende:

[..]
Er zit niets anders op.

Goed verhaal, waar blijft de door jou aangekondigde aanval met kernwapens?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2022 10:10:30 ]
pi_205080701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:52 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom zouden andere sectoren moeten bijspringen om vakantiegangers een goedkope vliegvakantie te leveren?

quote:
Mja, je denkt dus dat je zo een blik arbeiders kunt opentrekken om het tekort aan personeel op te lossen?

Dan kan ik je uit de droom helpen.

quote:
Verschil is dat door het instorten van de toeristische sector tijdens covid er heel veel arbeidsplaatsen verloren zijn gegaan.

Nu de pandemie voorlopig achter ons ligt is het weer topdrukte in de sector, alleen het ontslagen personeel komt niet meer terug. Die hebben ander werk gevonden op de arbeidsmarkt, waar we een record hebben aan openstaande vacature, en werkzoekenden het dus voor het uitkiezen hebben.
En een fysiek zwaar beroep zoals dat van een bagagemedewerker, dat minimaal uitbetaalt, is dan niet aantrekkelijk.
Dus daar ontstaan tekorten.

quote:
Je zou nog seizoenswerkers in barakken aan de Duitse grens kunnen plaatsen, maar dat is zo'n zooi dat de mensen er ziek werden en het covid besmettingshaarden werden, dat hadden we inmiddels ook kunnen en moeten oplossen,
Maar waar ben je mee bezig als je arbeiders in barakken gaat plaatsen?
Ga jij daarin wonen om op Schiphol bagage te sjouwen?

quote:
maar de aandacht gaat uit naar woningen voor Oekraners.

Dus kort samengevat: we hadden het probleem op Schiphol moeten oplossen door andere sectoren te dwingen bij te springen, en daarnaast gastarbeiders in barakken huisvesten zodat die op Schiphol kunnen werken, alleen is de aandacht nu gericht op Oekraene, waardoor de vakantiegangers niet allemaal op Schiphol kunnen vliegen deze zomer...

Een beter pleidooi zou zijn om de prijzen van vliegvakanties realistischer te maken, zodat het luchthaven personeel een aantrekkelijker salaris kan krijgen en de luchtvaart met minder vluchten nog voldoende winst weet te behalen.
pi_205080728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:05 schreef -XOR- het volgende:

Dat ben ik met je eens, maar heeft verder niet zoveel met de personeelsstakingen en chaos op Schiphol te maken.
De chaos op Schiphol was niet nodig geweest.
In tal van sectoren zetten we elk jaar seizoenarbeiders in, en het betreft hier bagage en toezicht medewerkers, dat zou geen probleem moeten zijn, kijk alleen al eens naar de duizenden glasvezel werkers van KPN.

Behuizing kunnen we gewoon niet bieden, alles zit vol, 63.000 vluchtelingen uit alleen al Oekraene.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:18:01 #211
6484 ExTec
pi_205080738
Het dagelijkse nieuws van het rus front.

pi_205080766
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:17 schreef Za het volgende:

[..]
De chaos op Schiphol was niet nodig geweest.
In tal van sectoren zetten we elk jaar seizoenarbeiders in,
We?
Dit is geen communistisch land h.

De sector moet zelf zorgen voor de benodigde arbeidskrachten.
Dus Schiphol moet zelf er voor zorgen dat ze die krachten kunnen vinden. Desnoods via seizoenswerkers.

quote:
en het betreft hier bagage en toezicht medewerkers, dat zou geen probleem moeten zijn, kijk alleen al eens naar de duizenden glasvezel werkers van KPN.
Alle sectoren kampen met flinke arbeidstekorten.
Daarin is Schiphol niet uniek.

quote:
Behuizing kunnen we gewoon niet bieden, alles zit vol, 63.000 vluchtelingen uit alleen al Oekraene.
Nou, waarom roep je niet op om die in te zetten op Schiphol?
pi_205080770
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
_O-

Ga voor de gein even naar het corona topic. Daar lag het al aan de nieuwe corona golf. Of te wel we blijven lachten.
pi_205080834
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:22 schreef ipa84 het volgende:

Ga voor de gein even naar het corona topic. Daar lag het al aan de nieuwe corona golf. Of te wel we blijven lachten.
Je lacht maar een eind weg, maar covid speelt gewoon mede een rol.
De uitbraken bij slachterijen (veelal bemand door seizoenswerkers) staan nog vers in het geheugen, dus haal je daarmee alleen maar meer problemen binnen dan dat je oplossingen creert.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:32:48 #215
6484 ExTec
pi_205080840
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:31 schreef Za het volgende:

[..]
De uitbraken bij slachterijen (veelal bemand door seizoenswerkers) staan nog vers in het geheugen, dus haal je daarmee alleen maar meer problemen binnen dan dat je oplossingen creert.
Kun je on-topic blijven?
pi_205080906
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:32 schreef ExTec het volgende:

Kun je on-topic blijven?
@ipa84 neem ik aan?

Voor het overige, graag.
Waarom is men als Nederlanders bereid zich volledig in de ellende te storten voor de Oekraners?
Burgers die de rekeningen niet meer kunnen betalen, is dit conflict het waard om als land steeds verder af te glijden de armoede in?

Wat staat er tegenover, heeft de heilige Zelensky zich er ooit over uitgelaten dat hij beseft dat de sancties met als doel het steunen van zijn land, de burgers van betreffende landen in de problemen brengt, en daar zijn zorg over uitgesproken, of vindt hij dat we nog wel wat meer kunnen doen ten koste van onszelf en rap een beetje?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:47:02 #217
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205080951
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:31 schreef Za het volgende:

[..]
Klopt na deze post moet ik nog meer lachten. Sinds wanneer hebben we een slachtseizoen? Kan iemand me daar mee helpen? Ik heb dat namelijk gemist op de kalender. Voor de rest kan ik je vertellen dat uitbeender gewoon een zwaar beroep is. Maar goed we gaan verder over Oekrane waar dit topic over gaat.

twitter

Toch nog Russisch leger materiaal in Kyiv.
pi_205080987
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:48 schreef ipa84 het volgende:

Klopt na deze post moet ik nog meer lachten. Sinds wanneer hebben we een slachtseizoen? Kan iemand me daar mee helpen? Ik heb dat namelijk gemist op de kalender.
Je bent een olijk persoon [..]

De Europarlementarirs spreken hun zorgen uit over de omstandigheden waarin vooral arbeiders uit Midden- en Oost-Europa moeten werken.

"Gedoeld wordt onder meer op seizoenswerkers in de Nederlandse, Duitse en Franse vleesindustrie. In slachterijen in deze landen steekt het coronavirus geregeld de kop op doordat niet wordt voldaan aan de coronamaatregelen op de werkvloer."

https://www.foodlog.nl/ar(...)standigheden-slacht/
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:54:17 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:41 schreef Za het volgende:

[..]
@:ipa84 neem ik aan?

Voor het overige, graag.
Waarom is men als Nederlanders bereid zich volledig in de ellende te storten voor de Oekraners?
Burgers die de rekeningen niet meer kunnen betalen, is dit conflict het waard om als land steeds verder af te glijden de armoede in?

Wat staat er tegenover, heeft de heilige Zelensky zich er ooit over uitgelaten dat hij beseft dat de sancties met als doel het steunen van zijn land, de burgers van betreffende landen in de problemen brengt, en daar zijn zorg over uitgesproken, of vindt hij dat we nog wel wat meer kunnen doen ten koste van onszelf en rap een beetje?
Niemand noemt Zelensky een heilige
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:56:00 #221
6484 ExTec
pi_205080998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niemand noemt Zelensky een heilige
pi_205081010
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Da's een spotprent :7
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:02:15 #223
6484 ExTec
pi_205081034
Damn, ik weet niet wat die knakker rookt, en waar ik het kan halen. :|W

twitter
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:04:48 #224
6484 ExTec
pi_205081054
Doe maar niet, Angela.

twitter
pi_205081071
quote:

[..]

Voor het overige, graag.
Omdat daar geen sprake van is.
De chaos op Schiphol is daar een voorbeeld van,er is zoveel vraag naar een luxe product als een vliegvakantie dat de luchthaven het niet aan kan.

quote:
Tja, nu geef je Oekraene de schuld van interne problemen in Nederland.
Problemen die niet opeens zijn ontstaan toen Rusland Oekrane is binnen gevallen, maar die we al jarenlang hebben, die deels te wijten zijn aan jarenlang verkeerd beleid op la gebied van huisvesting, plus de gevolgen van de pandemie die we nu gaan merken.

Dat we te maken hebben met tekorten producten, grondstoffen, etc, dat is al gaande sinds het begin van de pandemie. En dat wordt nu helemaal zichtbaar nu de economie weer normaal is gaan draaien.

quote:
Tja, Poetin is de oorzaak van de ontstane situatie, en jij geeft Zelensky de schuld.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:12:06 #226
403588 mcmlxiv
pi_205081089
quote:

[..]

Voor het overige, graag.

Wat zouden sommigen in de jaren dertig blij met jou zijn geweest. Zoveel Mussert gecombineerd met Chamberlain in 1 post, het is bewonderenswaardig gewoon. Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken. Zoveel schattige naviteit, het is bijna geloofwaardig

Oekraners die orcs slachten, een perfecte strategie voor Europa. Go Oekrane, wij blijven wel kogels leveren
pi_205081115
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wat zouden sommigen in de jaren dertig blij met jou zijn geweest. Zoveel Mussert gecombineerd met Chamberlain in 1 post, het is bewonderenswaardig gewoon. Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken. Zoveel schattige naviteit, het is bijna geloofwaardig

Yup, 'we geven Sudetenland aan Hitler, dan laat hij ons verder met rust en blijft de vrede behouden '...
pi_205081155
quote:

Oekrane aan Putin geven en dan denken dat wij daarna ons leventje weer gewoon kunnen oppakken.
Oekrane is niet van ons om het weg te kunnen geven, en Putin wil het niet hebben.

Het had niet zo hoeven zijn dat we kunnen denken ons leventje weer op te kunnen pakken, omdat het lokale conflict berhaupt niet van invloed had moeten zijn op ons leven, met die achterlijke sancties.
Denk je dat Oekrane omwille van Nederland een economische crisis zou zijn ingegaan?

Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden, en weeg je daarbij de belangen en onzekerheden van beide partijen, ipv een eenzijdige positie in te nemen ten koste van jezelf.

Er is werkelijk niets gewonnen met deze opstelling, en dat zal ook nooit gebeuren.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:26:30 #229
6484 ExTec
pi_205081167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:23 schreef Za het volgende:
Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden,
Eerder geprobeerd, je favo "Sterke Man" houd zich niet aan afspraken.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:29:52 #230
36431 bleiblei
pi_205081188
quote:

[..]

Oekraners die orcs slachten, een perfecte strategie voor Europa. Go Oekrane, wij blijven wel kogels leveren
Precies!
En al dat gepiep over crisissen. Die moet je zien als kansen.

Never waste a good crisis.

Dit is er 1 waarin het westen ineens geconfronteerd wordt met de afhankelijkheid met een onbetrouwbare partner (die de energieprijzen al flink omhoog aan het draaien was vr oorlog om zo reserves op te kunnen bouwen). Dus nu worden eindelijk maatregelen getroffen. Worden knelpunten duidelijk (ondercapaciteit hoogspanningsnetten, gasverbruik in een aantal landen en van een aantal branches, etc.) Die opgelost worden. In mijn ogen een win. Tegelijk is dit ook een versneller van faillissementen van bedrijven die afgelopen jaren met subsidie in leven zijn gehouden. Die kappen ermee. Dat personeel komt op straat te staan l, wat geen probleem is, want werk zat. En zo kan ik nog wel ff door gaan.

De huilende 3de is Rusland. Want die hebben in 1 klap een hele grote constante inkomstenbron om zeep geholpen en dat land gaat naar z'n grootje.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:31:54 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081203
quote:

[..]

Voor het overige, graag.

Je schetst een vals dilemma: alsof onze vrijheid en veiligheid niet in gevaar komen wanneer we tot in het einde der tijden gigantisch afhankelijk blijven van ogenschijnlijk(!) goedkope Russische fossiele brandstoffen en Rusland ongehinderd imperialistische avontuurtjes laten ondernemen in de achtertuin van Europa.
Huilen dan.
pi_205081204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:

Eerder geprobeerd, je favo "Sterke Man" houd zich niet aan afspraken.
Welke onderhandelaars uit welke landen hebben zich wanneer ingezet, en alles gedaan om het conflict te beslechten?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:34:03 #233
6484 ExTec
pi_205081213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:32 schreef Za het volgende:

[..]
Welke onderhandelaars uit welke landen hebben zich wanneer ingezet, en alles gedaan om het conflict te beslechten?
Ow, vanuit de stompzinnige redenering dat je "Sterke Man" in het verleden weliswaar z'n reet afveegde aan afspraken wanneer het hem uitkwam, maar we er niet vanuit moeten gaan dat die dat nu weer zal doen? Hij zal het echt niet meer doen, ofzo?

Wie is er nu naef?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:35:20 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081223
quote:

[..]
Oekrane is niet van ons om het weg te kunnen geven, en Putin wil het niet hebben.
Hij wil Oekrane niet hebben, maar slopen. Waarom? Omdat Oekraense democratie en welvaart een existentile bedreiging vormt voor zijn positie.
Huilen dan.
pi_205081233
quote:

[..]
Wat Poetin precies wil weten we niet, maar je hebt verder gelijk: Oekrane beslist zelf of ze onder de voeten gelopen willen worden door Rusland, of dat ze tegenstand gaan bieden.

quote:
Het had niet zo hoeven zijn dat we kunnen denken ons leventje weer op te kunnen pakken, omdat het lokale conflict berhaupt niet van invloed had moeten zijn op ons leven, met die achterlijke sancties.
Denk je dat Oekrane omwille van Nederland een economische crisis zou zijn ingegaan?
Wij zitten niet vanwege sancties in een economische crisis.

quote:
Men trekt zich de situatie aan, en ipv zichzelf in de ellende te storten op economisch en energie gebied, en te participeren dmv het leveren van wapens, stuur je asap je beste onderhandelaars en doe je alles om eea in goede banen te leiden, en weeg je daarbij de belangen en onzekerheden van beide partijen, ipv een eenzijdige positie in te nemen ten koste van jezelf.

Er is werkelijk niets gewonnen met deze opstelling, en dat zal ook nooit gebeuren.
Je geeft het in het begin al aan: dit is iets tussen Oekraene en Rusland.
Hoe wil je die dwingen om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:38:04 #236
403588 mcmlxiv
pi_205081247
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:32 schreef Za het volgende:

[..]
Je hebt niet opgelet het afgelopen half jaar?

“Alles gedaan” wellicht niet. Ik weet niet of Macron zijn kontje aan Putin heeft aangeboden bijvoorbeeld. Ik denk niet dat zelensky gezegd heeft, ‘tuurlijk jonge, kom vooral ons bezetten en onze vrouwen verkrachten en kinderen vermoorden “. Dus nee, je hebt volkomen gelijk, we hebben er niet “alles aan gedaan”. Stom van ons. "De sterkere" in jouw fantasiewereld moet je volledig zijn zin geven natuurlijk!
pi_205081255
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

Je schetst een vals dilemma: alsof onze vrijheid en veiligheid niet in gevaar komen wanneer we tot in het einde der tijden gigantisch afhankelijk blijven van ogenschijnlijk(!) goedkope Russische fossiele brandstoffen en Rusland ongehinderd imperialistische avontuurtjes laten ondernemen in de achtertuin van Europa.
Nee dan zijn we liever voor onze brandstof deels afhankelijk van betrouwbare westerse regimes als bv Saudi Arabi idd.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:43:16 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081273
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:40 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dan zijn we liever voor onze brandstof deels afhankelijk van betrouwbare westerse regimes als bv Saudi Arabi idd.
Hey kijk weer een vals dilemma.
Huilen dan.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:44:23 #239
36431 bleiblei
pi_205081279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:40 schreef Za het volgende:

[..]
Die zijn in ieder geval niet in Europa aan het vechten :) .
pi_205081319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:38 schreef mcmlxiv het volgende:

"De sterkere" in jouw fantasiewereld moet je volledig zijn zin geven natuurlijk!
Soms moet je je meerdere erkennen in een ander idd.
Dat is ook een vorm van kracht.
Blijven aanmodderen, beledigen, fotootjes van roestige tanks zoeken en what not is een zwaktebod.
pi_205081336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Is standaard Sovjet retoriek. Wij lachen erom maar vroeger was dat eigenlijk gewoon in de Sovjet-Unie. Alles wat standaard ten westen van het ijzeren gordijn lag waren fascisten/nazi's enzovoort. In Oost-Berlijn werd de muur ook de antifascisten muur genoemd door de overheid. Maar aangezien de propaganda niet echt werkte daarzo en Oost-Duitsland gewoon westerse tv kon ontvangen werd die bullshit snel door geprikt. Daar komt ook dat denazificatie argument van Rusland van. Poetin heeft ook regelmatig gezegd dat het opheffen van de Sovjet-Unie de grootste fout van Rusland ooit was. Dan snap je al snel hoe het ongeveer zit en er zijn helaas voor ons naast Oekrane genoeg landen die volgens hem ''gedenazificeerd'' kunnen worden.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:03:08 #242
6484 ExTec
pi_205081359
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:54 schreef Za het volgende:

[..]
Soms moet je je meerdere erkennen in een ander idd.
Dat is ook een vorm van kracht.
Blijven aanmodderen, beledigen, fotootjes van roestige tanks zoeken en what not is een zwaktebod.
Ah, je overgeven is niet zwak, maar sterk.

How 1984 of you.
pi_205081362
quote:

[..]

pi_205081363
Onderhandelen met Rusland, prima. Zodra iedere Russische soldaat Oekrane uit is getrapt. Zullen onderhandelingen voor de sier zijn aangezien Putin zich toch niet aan afspraken zal houden, maar soit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205081365
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
Doe maar niet, Angela.

[ twitter ]
Grootheidswaanzin om te denken dat je als ex-politica zonder macht enige invloed kan hebben op een enorm geopolitiek spel met gigantische strategische belangen.

Uiteindelijk gaat ze toch de geschiedenis in als een zwakke vrouwelijke leider. Treurig.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:04:33 #246
6484 ExTec
pi_205081373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:03 schreef Barbusse het volgende:
Onderhandelen met Rusland, prima. Zodra iedere Russische soldaat Oekrane uit is getrapt.
Concreter: als rus op verlies staat tov 2014.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:10:26 #247
6484 ExTec
pi_205081412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:03 schreef Confetti het volgende:

Uiteindelijk gaat ze toch de geschiedenis in als een zwakke vrouwelijke leider. Treurig.
Haar legacy, nalatenschap in correct NL is idd completely down the drain.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:15:33 #248
6484 ExTec
pi_205081439
pi_205081464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Concreter: als rus op verlies staat tov 2014.
Nog beter. Ook; als Putin van het toneel is verdwenen. Kan z'n opvolger de rotzooi mooi bekijken die hij heeft achtergelaten en beoordelen of het de moeite waard was.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205081472
twitter

Hahaha, dat ze nog 5 euro durven te vragen om naar die mongolen te luisteren.
pi_205081504
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nog beter. Ook; als Putin van het toneel is verdwenen. Kan z'n opvolger de rotzooi mooi bekijken die hij heeft achtergelaten en beoordelen of het de moeite waard was.
Ik vrees er voor dat als Poetin overlijd of het toneel verlaat. Dat niet de Russische imperialisme ineens stopt. Dan moet er echt meer gebeuren alleen zal dat waarschijnlijk lastig worden,. Op dit moment rent bijna iedereen die geld of een opleiding heeft weg uit Rusland. Er is een enorme braindrain gaande in Rusland op dit moment.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:34:12 #252
6484 ExTec
pi_205081539
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:28 schreef ipa84 het volgende:
Ik vrees er voor dat als Poetin overlijd of het toneel verlaat. Dat niet de Russische imperialisme ineens stopt. Dan moet er echt meer gebeuren alleen zal dat waarschijnlijk lastig worden,.
Over de langere termijn heb je zeker een punt, maar op de korte termijn zal het waarschijnlijk einde oorlog betekenen. Het e.e.a. verloopt nou niet echt fantastisch voor rus, en het is zo simpel en voor de hand liggend om onder de vlag van "ik ben nieuw en daarom beter" gewoon te verkondigen dat "putin een fout heeft gemaakt, en ik, het nieuwe en betere gezicht, die fout nooit zal maken, en daarom is het over".

Het inherente gezichtsverlies van putin nu zou leiden als die er mee kapt, heeft zijn opvolger geen last van.

Uit het hoofdje was de regime change richting communisme, aan het eind van WO1 ook reden voor rus om overnight te kappen met die oorlog.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:36:34 #253
6484 ExTec
pi_205081550
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hahaha, dat ze nog 5 euro durven te vragen om naar die mongolen te luisteren.
Lijkt me iets voor een zekere poster hierzo.

Kun je uren luisteren naar hoe erg de Azov Nazi's zijn.

Nevermind dat keizer putin ondertussen gewoon toe heeft gegeven dat het gewoon om plat imperialistisch landjepik gaat.
pi_205081566
twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:41:48 #255
6484 ExTec
pi_205081578
quote:
Cool story Bro.

Maar laat ik putin nou niet erg hoog hebben zitten, mbt sociale analyses over Europa.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:43:13 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081590
quote:
Wensdenken noemt men zoiets, en Poetin zal er alles aan doen om dat werkelijkheid te laten worden.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 juni 2022 @ 12:43:55 #257
3928 Ulx
pi_205081597
quote:
Ja, ik denk ook dat de Russische oligarchen worden opgehangen en dat de Russische Federatie uit elkaar klapt. Daar heeft hij gelijk in.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:44:36 #258
6484 ExTec
pi_205081603
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wensdenken noemt men zoiets, en Poetin zal er alles aan doen om dat werkelijkheid te laten worden.
Grappig is ook dat een ultra-nationalist anderen van nationalisme beschuldigd.
pi_205081628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uit het hoofdje was de regime change richting communisme, aan het eind van WO1 ook reden voor rus om overnight te kappen met die oorlog.
Mha de Russische-Japanse Oorlog (1904) was eigenlijk het begin van de regimechange in Rusland. Nicolaas de tweede heeft dat nog kunnen uitstellen door hervormingen (oa de Doema). Maar je hebt gelijk tijdens WO1 is het hele tsaardom in elkaar gestoord door grote onvrede onder de Russische bevolking en is er een burgeroorlog uitgebroken.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:50:33 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205081633
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:18 schreef ExTec het volgende:
Het dagelijkse nieuws van het rus front.

[ afbeelding ]
Dat stukje van 'jullie gaan naar infantry' doet me denken aan personeelsadvertenties die Rusland regelmatig plaatst van 'veilige' vacatures zoals bewaken van veroverd gebied en artillery bemanning.

Maar eenmaal dat contract getekend hebt ga je gewoon naar infantry om als kanonnenvoer kapotgeschoten te worden.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:51:01 #261
56749 BlaZ
pi_205081635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Dat gaat al langer rond in de propagandakanalen uiteraard. De achtergrond is dat het westen van Oekrane voormalig Pools landgebied is.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:53:58 #262
6484 ExTec
pi_205081671
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:

Maar eenmaal dat contract getekend hebt ga je gewoon naar infantry om als kanonnenvoer kapotgeschoten te worden.
Ja, en binnen 3 dagen na tekenen van je contract ook nog, h :')

pi_205081692
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien, gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten. Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.

"Steun betuigen" aan Oekrane met vlaggetjes is erg leuk, steun betuigen met een forse inlevering op welvaart, dagelijkse levensbehoeften en comfort iets minder.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeVerzamelaar op 18-06-2022 13:01:35 ]
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:00:42 #264
6484 ExTec
pi_205081733
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
gevoed door een bepaalde ideologie
De enige ideologie die een gevaar vormt voor onze democratische rechtsorde, is die ideologie waar mensen zoals jij waarschijnlijk op stemmen. De baudtjes van dit land.

Maar interessant dat je eigenlijk al afscheid neemt van wat je Sterke Man eerder post. Want een Westen dat tegen de klippen op achter UA blijft staan, heeft 0,0 met nationalisme te maken. Het tegenovergestelde zelfs.

Dus probeer het nog eens, maar nu met een consistent verhaal. Bv. waar een eerdere post ook ondersteund wat je later posteert.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:02:04 #265
56749 BlaZ
pi_205081744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:

Nee, dat lag allemaal wat gecompliceerder:

https://en.wikipedia.org/wiki/February_Revolution
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Revolution
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:02:32 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081748
quote:

[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien,
Iets dat Poetin natuurlijk geheel vreemd is.

quote:
gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten.
Dit is een paar reacties eerder nog behandeld.
quote:
Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.
Het alternatief is slechter. Europese veiligheid en vrijheid hebben een prijs.
Huilen dan.
pi_205081772
quote:

[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien, gevoed door een bepaalde ideologie dat dit ook onze oorlog zou zijn en we daarvoor onze welvaart en veiligheid op het spel zouden moeten zetten. Ik verwacht niet dat die steun aan Oekrane onder de bevolking komende winter nog zo hoog zal liggen als iedereen de directe gevolgen van een energiecrisis zal gaan merken en ze in een koud huis zitten, dagelijks koud moeten douchen, blackouts zullen ondervinden en geen brandstof meer kunnen tanken voor hun auto, en daardoor niet meer op hun werk kunnen komen.

"Steun betuigen" aan Oekrane met vlaggetjes is erg leuk, steun betuigen met een forse inlevering op welvaart, dagelijkse levensbehoeften en comfort iets minder.
Het is ook wel zwaar overdreven wat je schetst.

Daarnaast geef je eigenlijk aan dat we dus juist meer moeten investeren om van de afhankelijkheid van Russische brandstof af te komen.
pi_205081773
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
De enige ideologie die een gevaar vormt voor onze democratische rechtsorde, is die ideologie waar mensen zoals jij waarschijnlijk op stemmen. De baudtjes van dit land.

Maar interessant dat je eigenlijk al afscheid neemt van wat je Sterke Man eerder post. Want een Westen dat tegen de klippen op achter UA blijft staan, heeft 0,0 met nationalisme te maken. Het tegenovergestelde zelfs.

Dus probeer het nog eens, maar nu met een consistent verhaal. Bv. waar een eerdere post ook ondersteund wat je later posteert.
Wat moet ik met dit onsamenhangende gebrabbel?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:06:23 #269
6484 ExTec
pi_205081776
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat moet ik met dit onsamenhangende gebrabbel?
Niet veel. Want het moet allemaal niet te moeilijk worden voor je.
pi_205081780
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Iets dat Poetin natuurlijk geheel vreemd is.
[..]
Dit is een paar reacties eerder nog behandeld.
[..]
Het alternatief is slechter. Europese veiligheid en vrijheid hebben een prijs.
Waar zijn precies de Europese veiligheid en vrijheid in het geding?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:09:00 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205081789
quote:

[..]
Verschillende EU lidstaten zijn in tegenstelling tot Putin druk bezig om hun eigen glazen in te gooien,
:D daar gaat het ntzettend goed nu ja.
Dit, dus.
pi_205081791
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is ook wel zwaar overdreven wat je schetst.

Daarnaast geef je eigenlijk aan dat we dus juist meer moeten investeren om van de afhankelijkheid van Russische brandstof af te komen.
Wat mij betreft investeren we op termijn in een hechte relatie met Rusland, waardoor we goedkoop fossiele brandstoffen af kunnen nemen wat weer ten goede komt aan de portemonnee en koopkracht van de Nederlandse burger.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:09:52 #273
6484 ExTec
pi_205081793
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In Oekrane.

Dat land land ligt namelijk op het Europese continent :)
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:10:44 #274
6484 ExTec
pi_205081801
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat mij betreft investeren we op termijn in een hechte relatie met Rusland, waardoor we goedkoop fossiele brandstoffen af kunnen nemen wat weer ten goede komt aan de portemonnee en koopkracht van de Nederlandse burger.
Ah, kijk, daar komt de aap uit de mouw.

Het gaan meneer plat om z'n eigen centen. Niks meer, niks minder.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:11:24 #275
56749 BlaZ
pi_205081807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Mha de Russische-Japanse Oorlog (1904) was eigenlijk het begin van de regimechange in Rusland. Nicolaas de tweede heeft dat nog kunnen uitstellen door hervormingen (oa de Doema). Maar je hebt gelijk tijdens WO1 is het hele tsaardom in elkaar gestoord door grote onvrede onder de Russische bevolking en is er een burgeroorlog uitgebroken.
Dit klopt, de eerste fase van de regimeverandering vond plaats het jaar erna:
https://en.wikipedia.org/wiki/1905_Russian_Revolution
pi_205081821
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
In Oekrane.

Dat land land ligt namelijk op het Europese continent :)
Daarbij gaan we er ook aan voorbij dat een deel van Rusland ook op het Europese continent ligt, wat al decennia lang wordt omringd door NAVO grondgebied en Amerikaanse basissen met raketten richting Rusland gericht. Hierdoor voelen de Russen zich terecht bedreigd en dus zorgt de NAVO ook indirect voor onveiligheid op Europees continent.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:14:04 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205081828
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Daarbij gaan we er ook aan voorbij dat een deel van Rusland ook op het Europese continent ligt, wat al decennia lang wordt omringd door NAVO grondgebied en Amerikaanse basissen met raketten richting Rusland gericht. Hierdoor voelen de Russen zich terecht bedreigd en dus zorgt de NAVO ook indirect voor onveiligheid op Europees continent.
Not that shit again..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-06-2022 13:22:51 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:14:37 #278
6484 ExTec
pi_205081835
quote:

[..]
Nope. Gewoon complete BS.

putin waant zich keizertje. Dat zegt'ie zelf.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:15:16 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081838
quote:

[..]
:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_205081839
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah, kijk, daar komt de aap uit de mouw.

Het gaan meneer plat om z'n eigen centen. Niks meer, niks minder.
Opkomen voor het eigenbelang is zo extreem! Zo extreem in de ogen van de globalisten, zowel nationaal als individueel.
pi_205081840
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Oh, dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft Poetin misbruikt door in aanloop naar de oorlog in Oekrane een kunstmatig tekort aan gas te laten ontstaan, waardoor de gasvoorraden in Europa zijn afgenomen en de prijzen door het dak gingen.

En nu wil jij dat opnieuw proberen?
We kunnen er beter voor zorgen dat we niet afhankelijk zijn van een land dat ons op die manier belazert.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 juni 2022 @ 13:16:05 #282
3928 Ulx
pi_205081843
quote:

[..]
Blablabla. Poetin heeft allang toegegeven dat het hem gewoon om landjepik te doen is.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:16:19 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081846
quote:

[..]
Daar waar Rusland zich met zaken bemoeit.
Huilen dan.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:16:20 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205081847
quote:

Hoe vaak blijft deze onzin herhaald worden?
pi_205081853
quote:
83s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Russische propaganda weet toch nog een flink aantal Nederlanders te vergiftigen...
pi_205081858
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe vaak blijft deze onzin herhaald worden?
Tot iedereen het als waarheid gaat zien.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:17:55 #287
6484 ExTec
pi_205081860
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Not that shit aigain..
Opent wel weer de deur voor deze:

En die hebben we al een tijd niet meer gezien, omdat veruit de meeste trollen wel snappen dat die vlieger al een tijdje niet meer opgaat.
pi_205081865
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft Poetin misbruikt door in aanloop naar de oorlog in Oekrane een kunstmatig tekort aan gas te laten ontstaan, waardoor de gasvoorraden in Europa zijn afgenomen en de prijzen door het dak gingen.

En nu wil jij dat opnieuw proberen?
We kunnen er beter voor zorgen dat we niet afhankelijk zijn van een land dat ons op die manier belazert.
We hebben de relatie met Rusland een aantal jaar terug ten grabbel gegooid door de regime change in Oekrane onder leiding van Verhofstadt en van Baalen. Actie reactie van Rusland...
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 juni 2022 @ 13:19:37 #289
3928 Ulx
pi_205081876
Blablabla
pi_205081881
quote:

[..]
Kijk naar Oost Europese landen die geen NAVO lid zijn: Moldavi, Georgi, Oekrane...
Allen grondgebied kwijt en Russische soldaten in hun land...

Niet voor niets zijn een flink aantal oost Europese landen lid van de NAVO geworden na het opheffen van het Warsaw pact.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:20:18 #291
6484 ExTec
pi_205081885
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Opkomen voor het eigenbelang is zo extreem!
Ja, wel als je het feitelijk prima vind als een land van 40 miljoen mensen prima in ellende ondergedompeld mogen worden omdat jij anders geen shultenbrau bier meer kan kopen ;)
pi_205081887
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
We hebben de relatie met Rusland een aantal jaar terug ten grabbel gegooid door de regime change in Oekrane onder leiding van Verhofstadt en van Baalen. Actie reactie van Rusland...
Een beetje teveel eer voor die mannen hoor.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:22:38 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205081902
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Opent wel weer de deur voor deze:

[ afbeelding ]

En die hebben we al een tijd niet meer gezien, omdat veruit de meeste trollen wel snappen dat die vlieger al een tijdje niet meer opgaat.
Ja of deze:

Huilen dan.
pi_205081905
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, toen het parlement de president heeft afgezet en nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven, na maandenlange protesten tegen de president.

In elk democratisch land stapt de premier of president op na dergelijke zware protesten.
Maar in Oekrane is dat aanleiding tot een verslechtering in de relatie tussen Rusland en Nederland...
Alsof Oekraene geen soeverein land is.
pi_205081907
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk naar Oost Europese landen die geen NAVO lid zijn: Moldavi, Georgi, Oekrane...
Allen grondgebied kwijt en Russische soldaten in hun land...

Niet voor niets zijn een flink aantal oost Europese landen lid van de NAVO geworden na het opheffen van het Warsaw pact.
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:24:12 #296
6484 ExTec
pi_205081915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties.
Je bent of dom, of een erg obvious troll.

ik denk het eerste :)
pi_205081919
quote:

[..]
Die Russische soldaten zitten er vanwege het beschermen van de onderdrukte Russische minderheden in deze naties landjepik.
Fixed.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:25:37 #298
6484 ExTec
pi_205081928
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, toen het parlement de president heeft afgezet en nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven, na maandenlange protesten tegen de president.

In elk democratisch land stapt de premier of president op na dergelijke zware protesten.
Maar in Oekrane is dat aanleiding tot een verslechtering in de relatie tussen Rusland en Nederland...
Alsof Oekraene geen soeverein land is.
Qua dit inhoudelijk: het was een interne aangelegenheid. Wisselingen van de wacht kunnen netjes gaan, niet netjes, maar zolang het een interne aangelegenheid is, is het handen af voor buitenstaanders.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 juni 2022 @ 13:26:53 #299
3928 Ulx
pi_205081937
quote:

[..]
In Nederland mag de Russische minderheid Russisch niet gebruiken als ze wat willen aanvragen bij de overheid. Wat vind je van die onderdrukking?
pi_205081947
quote:

[..]
Ah, dus de Russische minderheden in andere oost Europese landen die lid zijn van de NAVO worden niet onderdrukt....

Best wel toevallig eigenlijk.
Dat uitgerekend landen die zich niet kunnen verdedigen tegen Russische agressie de Russische minderheden zodanig onderdrukken dat er militaire aanwezigheid van Rusland nodig is om dat te voorkomen.
pi_205081957
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Qua dit inhoudelijk: het was een interne aangelegenheid. Wisselingen van de wacht kunnen netjes gaan, niet netjes, maar zolang het een interne aangelegenheid is, is het handen af voor buitenstaanders.
Klopt, en daarom is die hele redenatie nogal raar.
Dat Rusland het recht heeft om Oekraene binnen te vallen vanwege een regime wijziging en dat dat dan de schuld is van de EU.
Ik snap niet hoe iemand het voor elkaar krijgt om dat te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')