abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205071895
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
pi_205071897
HARPOON?

twitter
pi_205071905
Gefilmd met Bayraktar.

twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:12:01 #5
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205071916
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Over twee jaar is het Russische leger een gepokte en gemazelde vechtmachine en wij weten hoe we de verwarming 5 graden lager moeten zetten en dat tomaten 6 cent duurder zijn, gelukkig hebben we Fok! generaals genoeg.
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205071941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
De Russen hebben al jaren kunnen trainen in de Donbas aan het front van de DPR/LPR. Die 8 jaar heeft ze ook niet veel kennis opgeleverd.
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
pi_205071943
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 00:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je doelt op dat Volkskrant-artikel over de afhankelijkheid van Russisch gas dat je post als antwoord op @:lospedrosa ?
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.

quote:
Je denkt blijkbaar echt dat het issue hier de afwezigheid van Russisch gas is dat direct fysiek wordt gebruikt in productieprocessen? Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de extreme prijsverhogingen waardoor gas als productiemiddel en belangrijke opwekker van elektriciteit te duur wordt om nog winstgevend te kunnen ondernemen, waardoor bedrijvigheid drastisch afneemt of zelfs helemaal stilvalt.
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.

quote:
Nogmaals: het gaat om het totaalplaatje van een economie, waarin alles met elkaar verbonden is. Een beetje lacherig doen over "koude voeten" wanneer iemand het over een zwart scenario heeft in dit opzicht, waardoor je lijkt te denken dat gas alleen een functie heeft om je huis te verwarmen, is echt extreem kortzichtig.
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.

Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-06-2022 09:20:18 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:15:53 #8
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205071956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:09 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig hebben we ook Fok! appeasers genoeg.
pi_205071964
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Poetin heeft zich laten ophouden door zijn WK voetbal in 2018, zodat die niet geboyycot zou worden. Dom, dom, en nog eens dom. Hij had gewoon in 2014 de Donbas veilig moeten stellen ,

Maar als je nu ziet ten koste van zoveel mensenlevens, was dat het niet waard. In Slovjansk begon acht jaar geleden notabene de opstand tegen het centraal Oekraens gezag, en die stad moet nu nog steeds heroverd worden (vanuit Russisch perspectief).
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:19:38 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tien minuten ervaring in een stadsgevecht nu is meer waard dan twee jaar lang dagelijks op de Harskamp schietoefeningen uitvoeren.
Na jaren in moslimlanden te hebben gevochten heb je die ook wel opgedaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:25:15 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072057
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je het Volkskrantartikel gelezen had, had je gezien dat het met de afhankelijkheid van Russisch gas in Nederland enorm meevalt. Slechts 3,7% van de totale elektriciteitsproductie komt van Russisch gas.
[..]
Nogmaals, dat valt dus wel mee. Daarbij is een hogere energieprijs kut, maar ook weer niet een diepzwart scenario met dramatische gevolgen, zoals Rob de Wijk meldt. Rob de Wijk is trouwens nogal herhalend in zijn boodschap, Poetin wint, Oekrane gaat kapot en het westen staat machteloos. Sterk overdreven, we zien juist dat Oekrane opvallend goed standhoudt en wat Rusland doet en produceert vooral brandhout is.
[..]
Ja, de verbondenheid en verwevenheid is belangrijk. Economische processen werken op elkaar in. Als Russisch gas enorm duur wordt, kan dat pijnlijk zijn, maar dan brengt het ook weer nieuwe oplossingen met zich mee. Zo wordt het importeren van gas uit Amerika en Azi voordeliger. Wordt het investeren in warmtepompen en zonnepanelen aantrekkelijker. En wordt zuiniger en slimmer doen ook gestimuleerd. Dat is allemaal geen ramp, innoveren kan zelfs weer goed zijn voor een economie.

Een hoge gasrekening is vooral voor de minima kut, maar algeheel gezien, valt het allemaal wel mee. Het is geen diepzwart scenario voor u en mij, zoals Rob de Wijk claimt.
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.

Het gaat om de instabiliteit op de markt. Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Maar maakt het allemaal uit joh.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205072078
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Klopt, daarom is er ook oefendorp Marnehuizen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:27:13 #13
6484 ExTec
pi_205072082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Het maakt uit?

Maar gelukkig dat de meesten hier het e.e.a. niet vertalen naar plat egostisch dan maar vinden dat UA kopje onder moet gaan, omdat dat beter is voor onze individuele beurs.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:16 #14
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072093
quote:

[..]
Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.
pi_205072096
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
[..]

Dat Nederland maar 3,7% Russisch gas verbruikt klopt, maar de gasmarkt is Europees en derhalve heeft een tekort op de markt als geheel wel een enorm effect op de prijs. Dus ondanks dat Nederland zelf geen gas tekort zal komen zal het wel een enorm dure grap gaan worden. Het grote voordeel daarvan is natuurlijk wel dat het een flinke stimulans is om in te zetten op alternatieve energiebronnen.

Alle waarschuwingen in de afgelopen twee decennia ten spijt gaat het uiteindelijk toch echt om de centen, Duitsland is talloze keren gewaarschuwd tegen de aanleg van Nordstream 2 en nu zitten ze voor een groot deel in de Russische tang. Echter, omdat fossiele energiebronnen nu flink duurder worden is er eindelijk een flinke financile prikkel om afscheid te nemen van (Russisch) gas en zelfvoorzienend te worden wat energie betreft. Maar goed, dat gaat flink geld kosten, al lijkt er nu, afgezien van duurdere LNG, geen alternatief meer te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 09:29:21 ]
pi_205072100
quote:

[..]
Het gaat niet sec om gas afkomstig uit Rusland.

Het gaat om de instabiliteit op de markt.
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.

quote:
Fijn ook dat jij de waarde van een hoge gasrekening voor iedereen kunt bepalen. Ik ken zelf mensen die straks grotendeels werken voor de energierekening.

Rob de Wijk doet hetzelfde door het diepzwart en dramatisch te noemen.
pi_205072158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een hogere gasprijs stimuleert ook weer om te innoveren en het anders te doen. We kunnen isoleren en zonnepanelen en warmtepompen gebruiken. Daarbij is het ook niet verkeerd om eens te kijken of we sommige dingen wel moeten willen. We hebben tuinders die gas verstoken voor tomaten in bedrijven die vooral runnen op goedkope arbeid uit Oost-Europa. Wat zij aan belasting betalen maakt de maatschappelijke kosten die ze maken echt niet goed.
[..]

Rob de Wijk blijft nu steeds hangen in zijn grijsgedraaide langspeelplaat Je weet van te voren al de teneur van zijn dagelijkse podcast met Boekestijn. En hij slaat zich daarbij voortdurend op de borst, dat hij dit al maanden zo voorspeld heeft..
Rob moet de achterkant van de LP eens opzetten, daar staan best verrassende nummers op.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:42 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205072185
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:13 schreef BlaZ het volgende: [..] Ah Amerikanen zijn superieur?
Als er Nederlandse krijgsgevangen waren zouden die ook meer aandacht krijgen in het Nederlandse nieuws en zou de roep om te handelen. Dat sellntiment is niet per se Amerikaans volgens mij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:52 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het maakt uit?

Maar gelukkig dat de meesten hier het e.e.a. niet vertalen naar plat egostisch dan maar vinden dat UA kopje onder moet gaan, omdat dat beter is voor onze individuele beurs.
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik ken ook mensen die grotendeels werken om naar anime-beurzen te kunnen gaan.
Uitstekend voorbeeld van een primaire levensbehoefte.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:39:47 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:42:13 #21
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205072212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Succes met het 'innoveren' van je jaren 70 pand met vrijwel geen geld.
Daar had je 50 jaar de tijd voor
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 09:42:45 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205072218
Moet je de overwaarde niet in een boot stoppen. Het zijn niet alleen arme mensen die moeten leren budgetteren, ook mensen met bezit zouden dat moeten doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:43:34 #23
6484 ExTec
pi_205072227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Fijn dat jij achter de gemaakte keuzes staat.
Zeker.

En en als domme egosten zoals jij de norm waren, spraken we nu duits.

Bijzonder hoe volk zoals jij wat "IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN!" schreeuwt meent berhaupt wat te vertellen te hebben.

Maar wees er vooral trots op.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:44:07 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Daar had je 50 jaar de tijd voor
Oh natuurlijk. Nu schieten de fok! financieel adviseurs ook uit de grond met uiteraard wijsheid van achteraf.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:46:56 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205072276
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker.

En en als domme egosten zoals jij de norm waren, spraken we nu duits.

Bijzonder hoe volk zoals jij wat "IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN!" schreeuwt meent berhaupt wat te vertellen te hebben.

Maar wees er vooral trots op.
Ik red me wel.

Het gaat me met name om de schrijnende gevallen waarover ik steeds meer te horen krijg.

Maar dat is egosme natuurlijk. We kunnen het ons prima permitteren met alle problemen om oorlogje te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')