Als jij al jaren 1300 kcal per dag eet heeft je lichaam zich daaraan aangepast en staat je verbranding op een laag pitje.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is een gemiddelde dag en hetgeen ik normaliter eet. De enige variatie is de hoofdmaaltijd. Ik heb dat allemaal gewogen en aan de hand van de Verpakkingen de kcal en andere waarden bepaald.
Het enige wat er aan ontbreekt zijn de 2 glazen water.
Met behulp van het voedingscentrum de aanbevolen waarden berekend.
Overigens is dit eetpatroon al zeker 10 jaar min of meer hetzelfde met toch schommelende gewichten. Met balansdagen op zondag en zaterdag waar ik alleen ontbijt en een warme maaltijd rond 1600 eet.
Sterker nog op vakantie beweeg ik veel meer en eet ik minder maar dat doet niets met mijn gewicht.
Dit is wat ik bedoelde met 'het systeem om zeep geholpen'.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als jij al jaren 1300 kcal per dag eet heeft je lichaam zich daaraan aangepast en staat je verbranding op een laag pitje.
Je eet veel te weinig, hiermee val je niet af. Je zit zelfs onder je BMR en dat is niet gezond.
Ga maar eens 1600-1700 kcal eten (met een goede balans tussen complexe koolhydraten, eiwitten en vetten) en je zult resultaat zien.
Nu snap ik de onduidelijkheid. Ik heb alles na bereiding gewogen. Dus ik heb het broodje op de keukenweegschaal gelegd, daarna het plakje cervelaat, etc.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan is het prima toch.
Ik zou zeggen hou het eens 2weken helemaal nauwkeurig bij en reken het avondeten ruim als je het niet goed kan wegen/meten. Heb je ook een sporthorloge ofzo die je verbruik bijhoudt?
En je drinkt wel voldoende? Dan doel ik niet op die biertjes.![]()
Wie weet wat voor inzichten je krijgt.
In principe weeg ik alles na bereiding, maar soms gaat dat niet en dan kijk ik toch maar op de verpakking wat ik in de pan gooi en maak ik er op die manier wat van. Doorgaans komt daar ook een normale waarde uit en dan geloof ik het wel. Ik val af, dus het zit vast goed.
Nu snap ik de onduidelijkheid. Ik heb alles na bereiding gewogen. Dus ik heb het broodje op de keukenweegschaal gelegd, daarna het plakje cervelaat, etc.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan is het prima toch.
Ik zou zeggen hou het eens 2weken helemaal nauwkeurig bij en reken het avondeten ruim als je het niet goed kan wegen/meten. Heb je ook een sporthorloge ofzo die je verbruik bijhoudt?
En je drinkt wel voldoende? Dan doel ik niet op die biertjes.![]()
Wie weet wat voor inzichten je krijgt.
In principe weeg ik alles na bereiding, maar soms gaat dat niet en dan kijk ik toch maar op de verpakking wat ik in de pan gooi en maak ik er op die manier wat van. Doorgaans komt daar ook een normale waarde uit en dan geloof ik het wel. Ik val af, dus het zit vast goed.
Ik zal eens een week alles wegen maar zoals eerder gezegd alles tot aan avondeten is elke werkdag hetzelfde.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:49 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oke. Nouja als het echt zo is dat je 100% zeker bent dat je echt maar 1300 kcal eet en toch niet afvalt (of zelfs aankomt) dan lijkt het me tijd om een doktersbezoekje te brengen. Want afvallen is uiteindelijk toch kcal in vs kcal uit. Suiker en alles draagt natuurlijk wel een klein beetje bij, maar 95% is gewoon in vs uit. Dus dan is ergens je verbranding of iets anders helemaal facked.
Misschien zou je ook kunnen afwisselen met wat je overdag eet. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik heb het idee dat mijn lijf juist helemaal niet blij wordt van iedere dag hetzelfde. Dus ik probeer nu wat te varieren met de lunch: soms een salade, soms brood, soms een bak yoghurt met fruit, etc. Ik heb het idee dat dat beter werkt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Ik zal eens een week alles wegen maar zoals eerder gezegd alles tot aan avondeten is elke werkdag hetzelfde.
Het spiken van de insuline dat geloof ik wel want het zijn idd best veel suikers gedurende de dag.
Dat herken ik, daar is bij mij winst te behalen. Afwisseling in lunch en tussendoortjes, daar ga ik weer mee aan de slag en dan kan ik hopelijk ook nog wat minderen met de chocola en gaat het afvallen eindelijk weer verder. Misschien nog iets meer wandelen, dat ligt al maanden zo goed als stil omdat mijn linkerheup nog heel vervelend deed.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien zou je ook kunnen afwisselen met wat je overdag eet. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik heb het idee dat mijn lijf juist helemaal niet blij wordt van iedere dag hetzelfde. Dus ik probeer nu wat te varieren met de lunch: soms een salade, soms brood, soms een bak yoghurt met fruit, etc. Ik heb het idee dat dat beter werkt.
Ik zou je aanraden dit te kijken:quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als de meetmethodiek en wat er staat elke keer ter discussie gesteld wordt dan kan ik er weinig mee. Dit is 2x nagewogen en nagekeken plus data komt recht van de verpakkingen af. Daar valt weinig meer van te vinden dat is daadwerkelijk wat ik eet het heeft voor mij ook geen zin om er over te liegen.
Ik post het hier omdat het resultaat mij ook verbaasde. En ik negeer de adviezen juist niet lees maar terug. Maar het wegen van voedsel voordat je het kookt slaat gewoon wetenschappelijk nergens op.
Vandaag nergens. Als de rest van het gezin appelmoes door de aardappels neemt, eet ik altijd rode bieten want dat lust de rest niet, maar die kwamen me vanmiddag zelf al tegemoet gelopen inclusief wollen jasjes.quote:
Dit denk ik zo vaak. Als ik nu gewoon ff 6 maanden mijn best doe is het 'klaar' (voor zover je natuurlijk ooit klaar bent). Maarja, zo werkt het leven niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
En als ik dit nou zes maanden lang elke dag zou doen zou ik zo fucking slank zijn he.
Maar ja.
Natuurlijk is dat een prima tussendoortje! Trouwens, als je echt trek hebt moet je sowieso iets eten. Kan je beter optijd doen dan uitstellen en dan zo veel honger krijgen dat je alles gaat eten wat los en vast zit.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
vraagje als je echt trek hebt, is een gekookt eitje met wat rauwe groente (salade dus) een goed tussendoortje. Ik vind dat erg lekker, maar als maaltijd krijg ik snel weer honger. En een gekookt eitje is volgens het internet 64 kcal, dus laten we zeggen 75kcal. Plus groente kom je op 100kcal uit ongeveer, onder de 150kcal durf ik wel te beweren iig... Dat moet toch een beetje passen... met fruit kom je snel op meer uit... en nee, dit is niet kcal besparing, maar gewoon ter afwisseling lijkt me dat wel lekker. Natuurlijk eet ik ook gewoon twee keer fruitmaar ik wil gewoon afwisseling
Ik heb het deze week dus weer beter afgewisseld en dat heeft ook meteen weer resultaat. Niet alleen op mijn gewicht, maar eigenlijk ook op mjin behoefte aan andere dingen. Want als ik meer afwissel, eet ik uiteraard meer verschillende dingen, is het over het algemeen minder saai en voel ik me daar beter bij.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat herken ik, daar is bij mij winst te behalen. Afwisseling in lunch en tussendoortjes, daar ga ik weer mee aan de slag en dan kan ik hopelijk ook nog wat minderen met de chocola en gaat het afvallen eindelijk weer verder. Misschien nog iets meer wandelen, dat ligt al maanden zo goed als stil omdat mijn linkerheup nog heel vervelend deed.
Ik wil voordat we dit najaar gaan verhuizen die paar kilo kwijt die ervoor zorgen dat ik met een deel van mijn garderobe tussen 2 maten in hang zodat de grotere maat niet meeverhuisd hoeft te worden.
Echt hequote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
En als ik dit nou zes maanden lang elke dag zou doen zou ik zo fucking slank zijn he.
Maar ja.
Dank je wel! Dan komt dat mee met de volgende boodschappenquote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:26 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een prima tussendoortje! Trouwens, als je echt trek hebt moet je sowieso iets eten. Kan je beter optijd doen dan uitstellen en dan zo veel honger krijgen dat je alles gaat eten wat los en vast zit.
Ja, hoi.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
Maar ja.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
Maar ja.
Dit leest als een contradictio in terminisquote:Op maandag 11 juli 2022 09:42 schreef Doedezemaar het volgende:
Al 4 dagen 74,6, er zit weer wat beweging in
quote:Op maandag 11 juli 2022 12:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit leest als een contradictio in terminis
Tip: ga zwemmen. Ik was zondag een uur in het zwembad en ben 3 keer gaan plassen in dat uur (niet in het zwembad). Op de een of andere manier vindt mijn lichaamsvocht al dat andere water wel aantrekkelijk om bij aan te sluiten.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:14 schreef Lonaa het volgende:
Toch nog +1,4 tov van voor het weekend. Zal deze week wel blijven want warm weer = ballon.
Vandaag:
S: dingen.
O: shake met kwark, whey, bramen.
L: plak brood met pesto, geitenkaas, rauwe ham
D: Kippenpoot, zoete aardappel puree, broccoli.
Er zal vast nog wel wat bij komen.
quote:Op maandag 11 juli 2022 12:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Tip: ga zwemmen. Ik was zondag een uur in het zwembad en ben 3 keer gaan plassen in dat uur (niet in het zwembad). Op de een of andere manier vindt mijn lichaamsvocht al dat andere water wel aantrekkelijk om bij aan te sluiten.
Interessant, interessant.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Tip: ga zwemmen. Ik was zondag een uur in het zwembad en ben 3 keer gaan plassen in dat uur (niet in het zwembad). Op de een of andere manier vindt mijn lichaamsvocht al dat andere water wel aantrekkelijk om bij aan te sluiten.
Ziet er lekker uitquote:Op maandag 11 juli 2022 15:23 schreef BE het volgende:
Vanmorgen 7km powerwalken op de nuchtere maag en daarna aan het werk en drukdrukdruk dus ik ga nu pas eten.![]()
[ afbeelding ]
Met een paar crackers met kaas er bij.
Eigenlijk pas nu net na het eten voel ik hem!quote:Op maandag 11 juli 2022 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ziet er lekker uitJe buik zal wel rammelen
Hoeveel kcal is dit? 1500? Weinig koolhydraten ook. Je zou toch zeggen dat je met een dergelijk dieet minimaal een kilo per week verliest.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
O kwark 1 eetlepels muesli en 2 eetlepels cornflakes
L. Zelfde + peer
T. Appel
D. Geroerbakte groente met een vegaburger (geen boter oid. Gewoon in een antiaanbakpan)
T. Salade met een eitje
Als het lukt. Stressknoop in mijn maag.
Muhquote:Op maandag 11 juli 2022 18:54 schreef Pinuts het volgende:
Godver. Ik zit net weer heerlijk in mijn trainingsritme, krijg ik een mail dat mijn boksschool een zomerstop van 4 weken gaat hebben. Net nu afvallen lekker gaat, ik er graag heen ga etc. etc.![]()
Muesli, cornflakes, appel, peer, groente en salade zijn grotendeels koolhydraten hoor.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hoeveel kcal is dit? 1500? Weinig koolhydraten ook. Je zou toch zeggen dat je met een dergelijk dieet minimaal een kilo per week verliest.
Niet op reagerenquote:Op maandag 11 juli 2022 22:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Muesli, cornflakes, appel, peer, groente en salade zijn grotendeels koolhydraten hoor.En ik zie ook eiwitten (kwark, vegaburger, eitje). Het heeft eerder weinig vetten, maar dat zal wel bewust zijn.
Of bedoel je dat ze geen rijst/pasta/wraps/aardappelen bij het avondeten had?
Als ik de lijstjes hier zie, dan zie ik erg gezonde dieten. Ik kan me moeilijk inbeelden hoe je dan niet of moeilijk kunt afvallen.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Muesli, cornflakes, appel, peer, groente en salade zijn grotendeels koolhydraten hoor.En ik zie ook eiwitten (kwark, vegaburger, eitje). Het heeft eerder weinig vetten, maar dat zal wel bewust zijn.
Of bedoel je dat ze geen rijst/pasta/wraps/aardappelen bij het avondeten had?
Even op dikgedrukt aanhaken: gezond is helaas geen garantie dat je ook afvalt. Bij de meesten staan er geen exacte hoeveelheden bij in de lijstjes, dus de inschatting of iets genoeg is of niet (of juist teveel, de een z'n handje nootjes is die van de ander niet, om maar wat te noemen), kun je niet écht makkelijk maken. Dat is verder ook niet zo heel erg relevant, want iemand van 1.60 heeft over het algemeen een lagere energiebehoefte dan iemand van 1.80, en dan moet je ook nog rekening gaan houden met hoeveel iemand daadwerkelijk verbrandt op een dag.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als ik de lijstjes hier zie, dan zie ik erg gezonde dieten. Ik kan me moeilijk inbeelden hoe je dan niet of moeilijk kunt afvallen.
Zelf eet ik wel wat meer, ben ik wat zwaarder geweest, maar met dergelijke dieten is het er ook zo weer af gegaan. Wellicht heeft het iets te maken met mijn leeftijd.
Ik eet eigenlijk zelden vlees, drink geen suiker en beweeg iedere dag na het thuiswerken wel. En ja op zondag heb ik een punthoofd en eet ik zes broodjes bal. Of een paar turkse pizza's.
Dat is wel heel netjes hoor!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:58 schreef arvensis het volgende:
Morgen gaan we op vakantie en m’n doel tot morgen was - 7,7 kg. Helaas niet gehaald. Maar wel -5,7 kg gehaald in 7 weken. Ook heel tevreden mee.
Aankomende week lekker volvreten en daarna opnieuw beginnen voor de vakantie in september.![]()
Super knap gedaan hoor in 7 weken. Poeh!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:58 schreef arvensis het volgende:
Morgen gaan we op vakantie en m’n doel tot morgen was - 7,7 kg. Helaas niet gehaald. Maar wel -5,7 kg gehaald in 7 weken. Ook heel tevreden mee.
Aankomende week lekker volvreten en daarna opnieuw beginnen voor de vakantie in september.![]()
Niet zo zeer 8 kilo, maar wel een rond getal (60). Nu dus 62 kilo.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:03 schreef SQ het volgende:
Was je doel om bijna 8 kilo te verliezen in 7 weken
Dat is voor mensen met serieuze obesitas al ambitieus hoor. 5,7 kilo is echt bizar veel bij jouw lengte/gewicht, knap gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Prachtig resultaatquote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:58 schreef arvensis het volgende:
Heel mooi resultaat al!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:04 schreef BE het volgende:
[..]
Dat is wel heel netjes hoor!
Ook ik ga morgen op vakantie, 3 weken naar het land van 'supersize = normaal' dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat zijn na terugkomst. We gaan best wat wandelen, dus dat zal wel meevallen en ik ga ook echt niet overschakelen van water en thee naar elke dag minstens 3 liter cola.![]()
Ik hang nog steeds tussen -7/8 kilo dus op zich niet ontevreden vooralsnog. Nu de 2e helft van het jaar minstens hetzelfde er nog eens af, dat is het doel.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
Niet zo zeer 8 kilo, maar wel een rond getal (60). Nu dus 62 kilo.
Ik wil het liefst terug naar m’n gewicht van voor de bevallingen. Dat schommelde zo rond de 55 kilo. Met mijn lengte is dat een prima gewicht.Het gewicht an zich is niet bizar, het tempo welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En alsnog knap. Ik ben bijna even lang als jij en mijn streefgewicht is hoger dan jouw startgewichtmeer zit er gewoon ook niet in en ga ik niet naar streven.
disclaimer
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
Niet zo zeer 8 kilo, maar wel een rond getal (60). Nu dus 62 kilo.
Ik wil het liefst terug naar m’n gewicht van voor de bevallingen. Dat schommelde zo rond de 55 kilo. Met mijn lengte is dat een prima gewicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OMG! Dat lijkt me echt zo bizar, en vooral op jouw postuur! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!
Ik hang nog altijd ergens tussen B en C en dat heeft dan vnml met de omtrek te maken dat dat nog wel eens wisselt. En ik hoop dat die een beetje blijven zeg maar, maar helaas... die vetjes smelten idd snel.
Ja, nee, die reet gaat dus ook als laatste.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:48 schreef Donna het volgende:
Toen ik in 2016 ruim 20 kilo afgevallen was, waren m'n boobies nog wel oké. Ze zijn nu groter door zwangerschappen en vetjes, maar ben toch wel een beetje bang voor het theezak effect. Maar goed, dat weet ik pas als het zover is.
Zou mooi zijn als die buik en benen als eerste gaan haha!
Verrek, zeg dat. Tijd vliegt jonge.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:12 schreef SQ het volgende:
Ik was 10 jaar geleden toch wel aardig obees, bijna 25 kilo zwaarder dan nu, dus in dat opzicht gaat het stukken beter. Ben nog steeds te dik maar wel minder te dik. Overigens ben ik zo tien jaar geleden wel weer serieus begonnen met afvallen omdat ik ging trouwen
Bedoel je met balansen minder of juist meer eten?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een heel slechte eetdag, morgen even balansen
B: Naar mijn meoder fietsen en terug, ongeveer een uur in totaal
L. Makreel weet niet hoeveel precies
T. Kersen + raketje
D. Brood
Zou wel eten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:02 schreef SQ het volgende:
Ik hoop toch op meer, tenzij het om 2 makrelen en een heel brood gaat.
Oke...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:46 schreef SQ het volgende:
Dan eet je morgen lekker weer groenten en straf je jezelf nu niet met dingen als "heel slechte dag" want dat is natuurlijk helemaal niet waar
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een heel slechte eetdag, morgen even balansen
B: Naar mijn meoder fietsen en terug, ongeveer een uur in totaal
L. Makreel weet niet hoeveel precies
T. Kersen + raketje
D. Brood
Ik was nog niet bijgelezen, maar...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh mijn salade is ijsbergsla vier Cherry tomaatjes en 1/5 komkommer. En een eitje dus
Kwark is 200gr. 8 gram cornflakes 5gram muesli
Avondeten is 200gr groente + vega burger
2x fruit
Ik heb besloten mijn salade als lunch te nemen en dus een keer minder kwark met rommeltjes.
And that's it. Misschien helpt het
En makreel en brood, toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was nog niet bijgelezen, maar...
Wacht even. Dus je eet nu een "salade" van 90 kcal, kwark (vast magere, jou kennende) met muesli van pak m beet 150 kcal totaal, avondeten van, zeg, 350 kcal en dan nog voor 100 kcal aan fruit.
Je ziet toch hopelijk wel wat hier gebeurt he? Een dagmenu van 700 kcal is pure uithongering en dan wil je nóg minder eten?
Ik zou het toch nog eens met de diëtist overleggen. Kan me niet voorstellen dat ze dit bedoelen met gezond eten.
Ik kan je wel vertellen waarom ik weinig afval hoor, en ik denk dat dit voor de meeste mensenmet dit probleem wel geldt: onze lijstjes zijn vaak niet representatief. Ik kan het hier prima trots vertellen als ik een dag full blown gezond eet en lekker sport en de weegschaal was aardig.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als ik de lijstjes hier zie, dan zie ik erg gezonde dieten. Ik kan me moeilijk inbeelden hoe je dan niet of moeilijk kunt afvallen.
Zelf eet ik wel wat meer, ben ik wat zwaarder geweest, maar met dergelijke dieten is het er ook zo weer af gegaan. Wellicht heeft het iets te maken met mijn leeftijd.
Ik eet eigenlijk zelden vlees, drink geen suiker en beweeg iedere dag na het thuiswerken wel. En ja op zondag heb ik een punthoofd en eet ik zes broodjes bal. Of een paar turkse pizza's.
Nee dat was vandaag, dat andere ging om een gemiddeld dagmenu volgens mij.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:33 schreef Viv het volgende:
[..]
En makreel en brood, toch?![]()
(Wel eens met dat gezond eten geen uithongeren moet zijn hoor.)
Kloptquote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dat was vandaag, dat andere ging om een gemiddeld dagmenu volgens mij.
Je zou op zich ook kunnen kijken of je beter afvalt op 6 gram cornflakes en 4 gram muesli.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |