Nee, lees jij wel goed?quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Dus effectief ga je niks veranderen aan _wat_ je eet want alles is prima?
Dat is ter vergelijk en was voor mijzelf om te kunnen vergelijken met een keer McDonald's bezoeken.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat ik hier in de loop der jaren heb geleerd en voor mij werkt: je moet blijven eten om af te kunnen vallen.
Overigens vind ik volle yoghurt (of kwark) niet zuur.
Ik zie onder de tabel ook nog iets staan, ik vraag me af waarom het onder de tabel staat en waarom de kcal daarvan niet meegeteld worden.
Het kookproces zorgt ervoor dat dat onmogelijk is. Ik kan alles rauw wegen maar dat zegt weinig over hetgeen je eet.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:23 schreef Donna het volgende:
Zelfgemaakte lasagne kan je prima uitrekenen hoeveel kcal er in zit. Alles wegen.
Meten is weten.
Dat is een gemiddelde dag en hetgeen ik normaliter eet. De enige variatie is de hoofdmaaltijd. Ik heb dat allemaal gewogen en aan de hand van de Verpakkingen de kcal en andere waarden bepaald.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:08 schreef Pinuts het volgende:
Daarnaast, is deze 1300 kcal op een goede dag? Of echt gemiddeld? Want als je écht 1300 kcal eet kan het bijna niet dat je afvalt (en uberhaupt energie hebt...)
Lijstje vandaag:
O: skvarg
L: kippensoep, tosti ham kaas, pistolet kaas
T: eiwitreep
D: zalm, zilvervliesrijst, boontjes
T: kersen
Je kunt toch alles wat de pan in gaat, wegen. Vervolgens heb je een bak lasagne die je in, zeg, 2x op eet. Dan pak je gewoon de helft van het totaal. Zoveel maakt het nog ook weer niet uit. Net iets meer dan 500 voor een portie lasagne (zelfgemaakt) voor een man is echt onmogelijk.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het kookproces zorgt ervoor dat dat onmogelijk is. Ik kan alles rauw wegen maar dat zegt weinig over hetgeen je eet.
Hoezo? Dat is toch allemaal de pan in gegaan? Alles wegen, in de pan gooien, bereiden, maakt 1 bak lasagne. Je eet bijv. de helft, dus dan doe je alles van het begin door de helft en voila.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het kookproces zorgt ervoor dat dat onmogelijk is. Ik kan alles rauw wegen maar dat zegt weinig over hetgeen je eet.
Nee eten karameliseerd, eiwitten denaturaliseren en verdampen, water en opgeloste voedingsstoffen verdampen. Dat is ook het hele doel van koken.quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is toch allemaal de pan in gegaan? Alles wegen, in de pan gooien, bereiden, maakt 1 bak lasagne. Je eet bijv. de helft, dus dan doe je alles van het begin door de helft en voila.
https://www.eenvoudig-afv(...)agne-bolognese/48162quote:Op donderdag 7 juli 2022 21:47 schreef Serinde het volgende:
[..]
Je kunt toch alles wat de pan in gaat, wegen. Vervolgens heb je een bak lasagne die je in, zeg, 2x op eet. Dan pak je gewoon de helft van het totaal. Zoveel maakt het nog ook weer niet uit. Net iets meer dan 500 voor een portie lasagne (zelfgemaakt) voor een man is echt onmogelijk.
Met Hello Fresh lasagne (vegetarische variant met gegrilde groente) zit je volgens recept op 932. En dat is dan zonder boter/olie.
Nou, dan is er toch niks aan de hand? Ga zo door zou ik zeggen. Met je ruimte voor 8 biertjes per dag.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.eenvoudig-afv(...)agne-bolognese/48162
Hier hetzelfde en zo kan ik er nog 5 vinden, ik denk dat je je gewoon vergist in lasagne en de kcal. Stel dat er extra mozzarella op gooi en er nog eens 100kcal bij tel dan nog maakt dat het verschil niet uit.
Die van Knorr, toevallig deze week nog op de verpakking gelezen, rekent die waardes voor de 'lekker veel groente' bereidingsmethode als je die exact volgt. De andere 2 recepten (klassiek en nog iets waarvan ik de naam even niet weet) staan niet gespecificeerd.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.eenvoudig-afv(...)agne-bolognese/48162
Hier hetzelfde en zo kan ik er nog 5 vinden, ik denk dat je je gewoon vergist in lasagne en de kcal. Stel dat er extra mozzarella op gooi en er nog eens 100kcal bij tel dan nog maakt dat het verschil niet uit.
Ja sorry maar als de meetmethodiek en wat er staat elke keer ter discussie gesteld wordt dan kan ik er weinig mee. Dit is 2x nagewogen en nagekeken plus data komt recht van de verpakkingen af. Daar valt weinig meer van te vinden dat is daadwerkelijk wat ik eet het heeft voor mij ook geen zin om er over te liegen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:21 schreef Donna het volgende:
Nou prima. Dan doe je het niet.
Of je maakt een paar keer gerechten die je wel kunt wegen, je eet vast niet elke dag zelfgemaakte lasagne.
Ik blijf er bij dat ik denk dat er ergens in je wegen/berekening/gokken iets mis gaat want 1300 kcal voor een volwassen man is echt heel weinig. Of misschien heb je je hele systeem al om zeep geholpen?
Ik eet er nu 1500 als klein vrouwtje en ik kom ook wel eens uit op 1300 als ik een dag heb waarop ik niet zo goed voor mezelf zorg en dan voel ik me daar niet zo best bij.
Maar goed, who knows. Je slaat alleen een beetje alle adviezen in de wind of je weet het beter. Wat wil je dan precies wel horen?
Lasagna pakket van ah is praktisch hetzelfde.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Die van Knorr, toevallig deze week nog op de verpakking gelezen, rekent die waardes voor de 'lekker veel groente' bereidingsmethode als je die exact volgt. De andere 2 recepten (klassiek en nog iets waarvan ik de naam even niet weet) staan niet gespecificeerd.
Het punt is dat er wel iets aan de hand is maar de cijfers dat niet tonen. Hetgeen ik zie is een teveel aan suiker inname.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nou, dan is er toch niks aan de hand? Ga zo door zou ik zeggen. Met je ruimte voor 8 biertjes per dag.
Dan is het prima toch.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als de meetmethodiek en wat er staat elke keer ter discussie gesteld wordt dan kan ik er weinig mee. Dit is 2x nagewogen en nagekeken plus data komt recht van de verpakkingen af. Daar valt weinig meer van te vinden dat is daadwerkelijk wat ik eet het heeft voor mij ook geen zin om er over te liegen.
Ik post het hier omdat het resultaat mij ook verbaasde. En ik negeer de adviezen juist niet lees maar terug. Maar het wegen van voedsel voordat je het kookt slaat gewoon wetenschappelijk nergens op.
Nou dit ging even heel anders vandaag. Dreumes werd ziek en ik kon geen kant op, dus niks meer gegeten.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:26 schreef Donna het volgende:
Lijstje;
O: Volkoren krentenbol met een vleugje kaneel (zo lekker, van de AH) met een beetje boter
T: Koffie met een scheutje melk en ontbijtkoek minder suiker met boter
L: 200gr milde magere kwark met een lepeltje halva jam, een appeltje, gepofte tarwe en schuddebuikjes
T: Ik denk niks, de lunch vult enorm
A: Gekookte aardappels met rode kool en kip krokant schnitzel
Weinig bijzonders vandaag haha
Oke. Nouja als het echt zo is dat je 100% zeker bent dat je echt maar 1300 kcal eet en toch niet afvalt (of zelfs aankomt) dan lijkt het me tijd om een doktersbezoekje te brengen. Want afvallen is uiteindelijk toch kcal in vs kcal uit. Suiker en alles draagt natuurlijk wel een klein beetje bij, maar 95% is gewoon in vs uit. Dus dan is ergens je verbranding of iets anders helemaal facked.quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja sorry maar als de meetmethodiek en wat er staat elke keer ter discussie gesteld wordt dan kan ik er weinig mee. Dit is 2x nagewogen en nagekeken plus data komt recht van de verpakkingen af. Daar valt weinig meer van te vinden dat is daadwerkelijk wat ik eet het heeft voor mij ook geen zin om er over te liegen.
Ik post het hier omdat het resultaat mij ook verbaasde. En ik negeer de adviezen juist niet lees maar terug. Maar het wegen van voedsel voordat je het kookt slaat gewoon wetenschappelijk nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |