SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus.. NU!!! Met gratis nog meer opnames en overlijdens!!! Wat een achterlijke kop haha.quote:
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?quote:
En ook echt Corona klopt aan de deur!!1111!!!!!! Welke debiel heeft bedacht dat dit een goeie headline was, gnant gewoon.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?
Over 4 weken is de “piek” waarschijnlijk gewoon weer voorbij. Net als in Zuid-Afrika en Portugal, ik zie niet in waarom het hier weer totaal anders zou moeten lopen.
Lekker hoor, berichten om angst te zaaien, Chantal er bij, prima start van de dagquote:Op donderdag 16 juni 2022 07:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?
Over 4 weken is de “piek” waarschijnlijk gewoon weer voorbij. Net als in Zuid-Afrika en Portugal, ik zie niet in waarom het hier weer totaal anders zou moeten lopen.
Ik durf bijna niet meer te zappen als ik wakker word. Eergisteren Chantal, gisteren Marion... heerlijk wakker worden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, berichten om angst te zaaien, Chantal er bij, prima start van de dag
Oeh, dat vind ik wel een beetje veel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 06:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat de vakantie naar Frankrijk, ben ik bang.
In Nederland was het afgelopen week 64%quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oeh, dat vind ik wel een beetje veel.
Ik bedoelde : wat mij betreft gaan alle feesten, festivals, gay-parades door, maar het aantal besmettingen stijgt dan wel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In Nederland was het afgelopen week 64%
En terecht tochquote:Op donderdag 16 juni 2022 08:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja en al die festivals gaan gewoon door.
Nou, dat is niet aan mij om te beslissen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En terecht toch![]()
We gaan toch niet weer alles dichtgooien en andere maatregelen voor een simpel verkoudheidsvirusje .
Zolang alles blijft zoals het is, met alleen een stijging in de besmettingen en verder geen problemen lijkt me dat maatregelen niet aan de orde zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En terecht toch![]()
We gaan toch niet weer alles dichtgooien en andere maatregelen voor een simpel verkoudheidsvirusje .
In het plan van de horeca staat dat ze de deuren sluiten bij 9000 besmettingen per dag en/of 75 ziekenhuisopnames per dag.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:52 schreef Noek het volgende:
Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de sectoren. Hebben zij de plannen al klaarliggen hoe zij het virus gaan bestrijden en de zorg gaan ontlasten?
Zonder verdere steun neem ik dan aan h?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In het plan van de horeca staat dat ze de deuren sluiten bij 9000 besmettingen per dag en/of 75 ziekenhuisopnames per dag.
Soberzo.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder verdere steun neem ik dan aan h?
Zijn hun plannen.
Neem jij het allemaal wel serieus? Dat mondkapje is er om jezelf en andere te beschermen he!quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapje was verplicht vorige week op mijn Ryanair vlucht naar Itali.
Ik had er geen bij me. Een medepassagier gaf mij er een.
Was gewoon weer vervelend. De hele tijd dat ding op. Dus bestelde een drankje en deed daar de hele vlucht over.
Uiteraard, steun zien ze van, dat is gewoon het risico voor een ondernemer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder verdere steun neem ik dan aan h?
Zijn hun plannen.
Ik meen het wel oprecht.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard, steun zien ze van, dat is gewoon het risico voor een ondernemer.
Dan gaan ze gewoon wat anders doen, ondernemers zijn creatieve mensen. Je kunt gewoon je kroeg sluiten en dan Pythonscripts maken, is veel vraag naar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meen het wel oprecht.
Als zij vinden dat ze bij 9k aan besmettingen dicht moeten dan moeten ze ook nadenken over wat dat voor hun bedrijfsmodel betekent.
Ja of gewoon niet sluiten en dat het kabinet duidelijk maken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon wat anders doen, ondernemers zijn creatieve mensen. Je kunt gewoon je kroeg sluiten en dan Pythonscripts maken, is veel vraag naar.
COPD, diabetes, herstellende van kanker, leveraandoeningen, etc. Maar ook risico factoren, hoge leeftijd in combinatie met (te) hoog gewicht, roken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Maar wanneer ben je een “zwakkere” ?
Oei oei oeiquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of gewoon niet sluiten en dat het kabinet duidelijk maken.
Een plan zou kunnen zijn om zwakkeren niet meer toe te laten in hun etablissement, voorkomt dat juist die zwakkeren dan ziek worden en de zorg overbelasten, en ook nog eens goed voor de zwakkere zelf.
We moeten een "mantel" vormen om de zwakkeren. Nou dat gaat we doen.
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD, diabetes, herstellende van kanker, leveraandoeningen, etc. Maar ook risico factoren, hoge leeftijd in combinatie met (te) hoog gewicht, roken.
Wist je dat echt niet?
Het grote voordeel is dat 80 a 90% het al gehad heeft en dus weet hoe ziek ze ervan geweest zijn. Zeker de mensen die Omicron hebben gehad weten voorlopig waar ze aan toe zijn als ze weer besmet raken. Een nadeel hiervan is dat de mensen die geringe of geen klachen hebben gehad geen/minder de maatregelen zullen accepteren indien dat nodig geacht wordt vanuit de overheid.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Maar wanneer ben je een “zwakkere” ?
Dat is aan de zorg om te beoordelen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.
Maar het spectrum is nog veel breder dan dat. Technisch gesproken kan bijv iemand met lichte astma al eronder vallen. Je hebt het dan al snel over miljoenen “zwakkeren”…
Wist je dat echt niet?
Fransen moet je sowieso boycotten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 06:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat de vakantie naar Frankrijk, ben ik bang.
Ach joh, waar hebben we het over. Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 2 jaar is dat niks kan en we collectief moeten lijden. Andere opties zijn er niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.
Maar het spectrum is nog veel breder dan dat. Technisch gesproken kan bijv iemand met lichte astma al eronder vallen. Je hebt het dan al snel over miljoenen “zwakkeren”…
Wist je dat echt niet?
Ik weet het: ik ben een slecht mens.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Oei oei oei
- discriminatie
- tweederangsburgers
- feestende jongeren
- tweedeling
- niet solidair
Je hebt gelijk, de definitie is breder dan zoals ik'm uiteenzette, had er voor de minder begaafde lezer misschien wel bij moeten zetten dat de lijst niet uitputtend is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wist je dat echt niet?
Met maatregelen gaan we niet voorkomen dat mensen corona krijgen. Hoogstens dat we het uitsmeren over langere tijd. Uiteindelijk loop je het toch wel ergens een keer op. Lekker laten gaan, geef zij die dat willen in augustus/september een booster en verder geen woorden meer aan vuilmaken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach joh, waar hebben we het over. Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 2 jaar is dat niks kan en we collectief moeten lijden. Andere opties zijn er niet.
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De Marino's zijn overal. FFP2...![]()
Zie zojuist de bekendmaking:
[ twitter ]
Dit was te verwachten. Er is een groep ontstaan die te pas en te onpas maatregelen eist. Omdat ze daaraan gewend zijn geraakt. Maar we moeten daar niet meer in meegaan tenzij de ziekenhuizen vollopen, imo.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met maatregelen gaan we niet voorkomen dat mensen corona krijgen. Hoogstens dat we het uitsmeren over langere tijd. Uiteindelijk loop je het toch wel ergens een keer op. Lekker laten gaan, geef zij die dat willen in augustus/september een booster en verder geen woorden meer aan vuilmaken.
Veel plezier! Het weer is in elk geval heerlijk. En het eten ook.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een shitshow, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
30 september ook echt. Dat wordt natuurlijk over de winter heen getild, “voor de zekerheid nog even aankijken”.
In september naar Frankrijk met de auto, die doen gelukkig niet zo moeilijk.
Ook voor jouw geldt: je kan jong zijn, maar toch aan de beademing raken en dood gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
30 september ook echt. Dat wordt natuurlijk over de winter heen getild, “voor de zekerheid nog even aankijken”.
Ja man heerlijk. Zin an. Het is wel bloedverzengend heet maar dat overleven we welquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier! Het weer is in elk geval heerlijk. En het eten ook.
Matige troll, 3/10.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook voor jouw geldt: je kan jong zijn, maar toch aan de beademing raken en dood gaan.
Misschien een nieuwe act verzinnen maat. Die van die mondkapjes kennen we nu welquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen raken immuun voor mijn "grapjes"![]()
Komt vanzelf, denk dat er nog genoeg te ridiculiseren valt de komende jaren in de nasleep van coronaquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien een nieuwe act verzinnen maat. Die van die mondkapjes kennen we nu wel
Mooi moment om er dus maar mee te stoppen. Het was al niet leuk, maar het is nu echt leuk geweest.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen raken immuun voor mijn "grapjes"![]()
Zo nu en dan hapt er nog iemand, dan is het wel leukquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi moment om er dus maar mee te stoppen. Het was al niet leuk, maar het is nu echt leuk geweest.
Doe toch maar niet meerquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo nu en dan hapt er nog iemand, dan is het wel leuk
Geniet er van! Die hitte is inderdaad wat minder, maar achquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nog-dicht~aa1bf0cc/
"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.
Ik denk dat het RIVM nog altijd moeite heeft om te realiseren dat het voorkomen van besmettingen gewoon een verloren zaak is. Als Australi en China het al niet lukt, hoeven we het hier ook niet te verwachten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
JAAAAA! Bij deze is dit de officiele start van de nieuwe golf. Zodra die dikke Willemsen zich er weer mee gaat bemoeien weet je dat het ernst is. Vorig jaar blaten dat de horeca niet schuldig was aan besmettingen (toen kwam dansen met Jansen), toen het hele jaar roepen dat de horeca zelf wel verantwoordelijkheid kon dragen (ahum).quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar n van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.quote:"Eigenlijk vragen ze met zo'n sectorplan dus van ons om ons eigen omzetverlies te gaan vormgeven" zegt Willemsen. "Dat is natuurlijk een onmogelijke opdracht."
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar n van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar n van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
De horeca maakt het zichzelf ook alleen maar moeilijk door geen onderscheid te willen maken tussen de 'natte' (cafs, discotheken) en 'droge' (hotels, restaurants, kantines) horeca.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
Het is het zoveelste schaamteloos media gelobby voor nog meer geld mocht er iets gaan gebeuren de komende periode. Persoonlijk zeg ik helemaal niets meer gedwongen sluiten, maar stel dat de overheid dat toch doet, dan is dat maar pech voor die bedrijven. We gaan ze zeker niet financieren voor die 3 maandjes per jaar dat je op terras kunt zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.
En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.
Echt, stelletje zeikwijven dat het zijn
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.
Wil je geen risico, dan kom je niet
Heb je het hele artikel gelezen? De overheid komt met niets over de brug. Geen IC-bed geen vaccinatie geen informatie over maatregelen niets. En straks is het uiteraard weer de schuld van de sectoren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Net zoals in de hele maatschappij zal er geen draagvlak zijn bij ondernemers voor de maatregelen. Dan kan je nog zo'n goede manager zijn......quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.
Nee niet, toen (tot Omicron zijn intrede deed) was ik het er wel mee eens dat er sluitingen/beperkingen waren, nu niet meer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?
quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.
En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.
Echt, stelletje zeikwijven dat het zijn
Ik denk niet dat de prijzen lager gaan worden als ze gedwongen dicht moeten zonder compensatiequote:Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef KingRadler het volgende:
Horeca moeten niet zo klagen doe maar eerst de prijzen verlagen.
Oja dat is ook zo. Dat waren wel mooie tijden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan had er nog iets met feestende jongeren bij moeten staan
Ik heb sowieso het idee dat veel bedrijven zich helemaal volvreten terwijl de man in de straat voor de rekening mag opdraaien. Daar is de horeca niet uniek in.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:21 schreef aartstyle het volgende:
Als er straks recordwinsten in de horeca zijn. Verschijnt de heer Willemsen dan ook op TV om te pleiten om een deel van de Corona steun weer terug aan het volk te geven??? Ik denk dat ik het antwoord wel weet......
De horeca heeft nog nooit aan het spelletje meegedaan, want ze waren er continue tegen. Als jijzelf daadwerkelijk dat artikel gelezen hebt, dan zag je ook dat hun gedrag kwaad bloed zette.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen? De overheid komt met niets over de brug. Geen IC-bed geen vaccinatie geen informatie over maatregelen niets. En straks is het uiteraard weer de schuld van de sectoren.
Ik snap wel dat de horeca aan dit spelletje niet meedoet.
Eens hoor. Zo zit helaas onze maatschappij in elkaar. Ikke, ikke, ikke.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat veel bedrijven zich helemaal volvreten terwijl de man in de straat voor de rekening mag opdraaien. Daar is de horeca niet uniek in.
Nee. Als je verder niks toe te voegen hebt wat van belang is, dan mag je je verder wel bij iemand anders gaan vervelen.quote:
De horeca heeft zich volgevreten?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eens hoor. Zo zit helaas onze maatschappij in elkaar. Ikke, ikke, ikke.
Dat zei ik toch niet?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De horeca heeft zich volgevreten?![]()
Veel horecabedrijven zijn langs het randje van de afgrond gegaan dankzij corona. Konden alleen overleven door al hun spaargeld erin te stoppen.
Dat zei ik.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De horeca heeft zich volgevreten?![]()
Veel horecabedrijven zijn langs het randje van de afgrond gegaan dankzij corona. Konden alleen overleven door al hun spaargeld erin te stoppen.
I know. en aarstyle was het daar mee eens.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zei ik.
Maar er is teveel horeca in Nederland. Daardoor zijn er nu enorm veel zombiebedrijven die straks alsnog gaan omvallen als de fiscus weer aanslagen gaat rondsturen.
Waar mijn post eigenlijk over ging is dat er momenteel veel sectoren zijn die proberen een slaatje te slaan uit de oorlog en de inflatie, door hun prijzen (en hun marge) extreem te verhogen waardoor de koopkracht nog verder onder druk komt te staan.
Er stond geen horeca heeft zich volgevreten maar bedrijven (in het algemeen). Klein detailquote:Op donderdag 16 juni 2022 14:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
I know. en aarstyle was het daar mee eens.
Met dat laatste ben ik het trouwens eens. Met de kanttekening dat ik het van de horeca minder gek vind dat ze de prijzen verhogen, gezien de problemen de afgelopen jaren. Of dit wenselijk is, is een tweede.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
13 gemeentes met 0 besmettingen
25 gemeentes met 1 besmettingen
84 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Weer 1000 erbij.
je hoeft er niet heen h, zou gekker zijn als de horeca als 1 van de weinige branches het prijsniveau gelijk had kunnen houden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
I know. en aarstyle was het daar mee eens.
Met dat laatste ben ik het trouwens eens. Met de kanttekening dat ik het van de horeca minder gek vind dat ze de prijzen verhogen, gezien de problemen de afgelopen jaren. Of dit wenselijk is, is een tweede.
Gelachen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Hahahaquote:Op donderdag 16 juni 2022 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft er niet heen h, zou gekker zijn als de horeca als 1 van de weinige branches het prijsniveau gelijk had kunnen houden.
Er is maar 1 branche die dat kan en dat is de cokebranche.
Er is nochtans een wereld van verschil tussen 'platleggen' en 'doen alsof covid niet meer bestaat'. Ben benieuwd of men nog steeds zo graag doet alsof covid niet bestaat als een mogelijke covidgolf het ziekteverzuim verscheidene sectoren plat gaat leggen. Niet omdat ze op de ic liggen, maar omdat er nu eenmaal weinig reserve is, en men ook van deze variant doorgaans dusdanig ziek kan worden dat je niet in staat bent te werken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
Maar moeten we dan niet de regels voor isolatie aanpassen? In het voorjaar waren er grote problemen omdat er miljoenen mensen in isolatie zaten, terwijl die lang niet allemaal klachten hadden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nochtans een wereld van verschil tussen 'platleggen' en 'doen alsof covid niet meer bestaat'. Ben benieuwd of men nog steeds zo graag doet alsof covid niet bestaat als een mogelijke covidgolf het ziekteverzuim verscheidene sectoren plat gaat leggen. Niet omdat ze op de ic liggen, maar omdat er nu eenmaal weinig reserve is, en men ook van deze variant doorgaans dusdanig ziek kan worden dat je niet in staat bent te werken.
Neem nu de bagageafhandeling bij Schiphol. Best kut als je vlucht niet door kan gaan, omdat er niet genoeg mensen zijn om je koffers in het vliegtuig te stoppen. Of als de treinen niet rijden, omdat er te veel conducteurs een weekje thuis zitten met covid.
Je kunt niet voorkomen dat iedereen ziek wordt, wel dat er niet te veel tegelijk ziek worden.
Beter.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
Ja klote, ik wilde stilstaan bij de personen die ons ontvallen zijn, mag nietquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei, dan zal ik de taart ook maar in de koelkast laten
Uiteindelijk is covid een van de vele dingen waar je wel eens een keertje ziek van bent. Natuurlijk is het fijn als je kunt voorkomen dat infectiezieken grote groepen tegelijk uitschakelen, maar ik twijfel er sterk aan of dat echt haalbaar is zonder mensen ernstig in de vrijheid van dagelijks doen en laten te beperken. Dat zal vast niet bij 1.5 meter of een mondkapje blijven.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nochtans een wereld van verschil tussen 'platleggen' en 'doen alsof covid niet meer bestaat'. Ben benieuwd of men nog steeds zo graag doet alsof covid niet bestaat als een mogelijke covidgolf het ziekteverzuim verscheidene sectoren plat gaat leggen. Niet omdat ze op de ic liggen, maar omdat er nu eenmaal weinig reserve is, en men ook van deze variant doorgaans dusdanig ziek kan worden dat je niet in staat bent te werken.
Neem nu de bagageafhandeling bij Schiphol. Best kut als je vlucht niet door kan gaan, omdat er niet genoeg mensen zijn om je koffers in het vliegtuig te stoppen. Of als de treinen niet rijden, omdat er te veel conducteurs een weekje thuis zitten met covid.
Je kunt niet voorkomen dat iedereen ziek wordt, wel dat er niet te veel tegelijk ziek worden.
Jaja, we zijn huiverig! Brrr!quote:Toch weer mondkapjes en afstand? Experts adviseren van wel
Moeten binnenkort de mondkapjes weer op? En moeten we weer anderhalve meter afstand gaan houden? De laatste weken loopt het aantal coronabesmettingen weer snel op. En dus hoor je experts in binnen- en buitenland zeggen dat er maatregelen nodig zijn. Het is een bittere pil voor iedereen die corona al bijna vergeten was. Toch is er niet alleen maar slecht nieuws.
In Nederland zitten we huiverig te wachten tot we kunnen spreken van een nieuwe coronagolf. In Duitsland zijn ze al wat verder. De minister van Volksgezondheid daar zei gisteren dat de zomergolf in zijn land al begonnen was.
90.000 besmettingen op n dag
Kijken we naar de cijfers, dan lijkt er inderdaad al sprake van een nieuwe golf. Duitsland heeft vandaag voor de tweede dag op rij zo’n 90.000 besmettingen erbij gekregen. Ter vergelijking: eind mei waren dat er nog geen 2000. Het zevendaags gemiddelde bij onze oosterburen laat sinds enkele weken een sprint omhoog zien.
De vermoedelijke oorzaak: de snelle verspreiding van twee besmettelijkere varianten van het omikronvirus. En daar hebben ook andere Europese landen mee te maken. Kijk maar naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners over de afgelopen zeven dagen.
In Duitsland is dat getal nu extreem hoog: 515. Maar ook Frankrijk, Itali en Spanje laten hoge cijfers zien. En dat zijn ook nog landen waarbij de besmettingsaantallen elke dag toenemen. Opvallend genoeg blijft Nederland vooralsnog achter, met 98 besmettingen per 100.000 inwoners.
Experts niet gerust
Maar dat stelt Nederlandse experts niet meteen gerust. Want ook bij ons zijn de twee omikronvarianten inmiddels dominant en worden steeds meer mensen ziek. Het RIVM spreekt over het begin van een zomergolf.
Hoe lang die golf gaat duren en hoe ernstig die wordt, is volgens Susan van den Hof van het RIVM nu nog niet te zeggen. "Maar als heel veel mensen ziek worden, dan zal het aantal ziekenhuisopnames ook toenemen", zegt ze. "Daardoor kan inhaalzorg onder druk komen te staan en het zorgt ook voor problemen voor werkgevers."
En dus adviseert ze nu al: "Thuisblijven als je klachten hebt, zelftesten doen, afstand houden, mondkapje dragen. Gewoon verstandig gedrag." Viroloog Marion Koopmans voegt daaraan toe: "Vermijd drukte, ga op rustige tijden winkelen en vraag mensen om zich te testen. Zeker als we weer naar een golf toegaan."
Mondkapjes en vierde vaccinatie
Advies dat we ook horen in het buitenland. Karl Lauterbach, de Duitse minister van Volksgezondheid, schrijft op Twitter: "Een golf in de zomer was te verwachten. Het vrijwillig dragen van een mondkapje in binnenruimtes en een vierde vaccinatie helpen daar het beste tegen."
Maar paniek is er niet bij de Duitser. "Het is belangrijk dat we voorzichtiger zijn dan anders. We moeten er zelf op letten, maar dan kan het een mooie zomer worden. Het zal de zomer niet bederven."
Ook de deskundigen in Nederland zijn niet zo negatief als dat ze eerder in de coronacrisis wel eens geweest zijn. Zowel Van den Hof als Koopmans benadrukken dat heel veel mensen gevaccineerd zijn, al corona hebben gehad of allebei. De kans om ernstig ziek te worden na een besmetting, is in de meeste gevallen dus klein.
Hoop door Portugal
Daarnaast is er een land waar we wellicht wat hoop uit kunnen putten: Portugal. Dat land was het eerste land in Europa waar de twee omikronvarianten dominant werden. En waar begin mei al een nieuwe coronagolf te zien was. Na afgelopen winter, was het de hoogste piek die Portugal ooit heeft gehad.
Maar hoe snel het aantal Portugese besmettingen toenam, nog bijna sneller neemt het nu weer af. Het lijkt uiteindelijk om een zeer korte golf te gaan. Volgens Marion Koopmans zou dat kunnen betekenen dat het meevalt.
Lastig vergelijken
Toch zegt ze wel: "Je kunt Portugal niet n-op-n vergelijken met Nederland. Er zijn altijd verschillen tussen de vaccinatiegraad of het moment waarop mensen geboosterd zijn. Daarom moeten we vooral de situatie hier goed in de gaten houden."
De enige juiste reactie op al die waanzin. Er wordt alleen nog gedacht in het denken in maatregelen, respressie en onderdrukking. 2 jaar waanzin heeft dystopische precedenten geschept en genormaliseerd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
Er is helemaal geen pandemie meer. De enige pandemie die nog heerst is een regering die zijn verkregen macht en relevantie niet durft los te laten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, die is niet verdwenen maar we maken ons er minder druk om omdat de huidige variant amper echt ziekmakend is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is helemaal geen pandemie meer. De enige pandemie die nog heerst is een regering die zijn verkregen macht en relevantie niet durft los te laten.
Ik ben razend benieuwd hoeveel mensen dat verstandige gedrag gaan laten zien. Ik gok op nul. Het moet ongetwijfeld eerst weer verplicht worden, voor iedereen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En dus adviseert ze nu al: "Thuisblijven als je klachten hebt, zelftesten doen, afstand houden, mondkapje dragen. Gewoon verstandig gedrag." Viroloog Marion Koopmans voegt daaraan toe: "Vermijd drukte, ga op rustige tijden winkelen en vraag mensen om zich te testen. Zeker als we weer naar een golf toegaan."
Nog steeds hetzelfde riedeltje.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zomergolf-golf-virus
[..]
Jaja, we zijn huiverig! Brrr!
Waarom? De ziekenhuizen puilen niet uit. Je raakt besmet, so fucking what.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:16 schreef josja het volgende:
[..]
Ik ben razend benieuwd hoeveel mensen dat verstandige gedrag gaan laten zien. Ik gok op nul. Het moet ongetwijfeld eerst weer verplicht worden, voor iedereen.
Oh ja helemaal mee eens uiteraard, opzouten met die maatregelen. Lijkt alleen weer zo een herhaling van zetten. Jammeren om kapjes maar er pas 1 opzetten als het verplicht wordt. Bizar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom? De ziekenhuizen puilen niet uit. Je raakt besmet, so fucking what.
Wat is de uitwerking.. Een snotneus?
Voor een griep hebben we dit niet gedaan, dus ook voor een snotneus niet. Realisme is in dit geval niet bij de 'specialisten'. Wel bij de samenleving die dit gezeik beu is.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
En zo drukken we de statistieken. Flatten the kurf was het.
Helemaal niet bizar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:28 schreef josja het volgende:
Jammeren om kapjes maar er pas 1 opzetten als het verplicht wordt. Bizar.
In dit geval lijkt die vraag echter niet vanuit de bevolking te komen. Ik heb absoluut niet de indruk dat corona momenteel erg leeft onder "demense".quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:28 schreef josja het volgende:
[..]
Oh ja helemaal mee eens uiteraard, opzouten met die maatregelen. Lijkt alleen weer zo een herhaling van zetten. Jammeren om kapjes maar er pas 1 opzetten als het verplicht wordt. Bizar.
Ik ga ook altijd zo slecht op die uitlokkende zinnetjes als: "dragen we binnenkort weer mondkapjes?"quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog steeds hetzelfde riedeltje.
- De 'specialisten' die fijn in de media zich kunnen laten horen en bij kunnen schnabbelen.
- Geen vergelijk denken te kunnen maken met andere landen, terwijl overal hetzelfde virus rondwaard en het dezelfde uitwerkingen heeft. Puur om hun eigen baantje veilig te stellen
- Dwepen met continu dezelfde maatregelenwaanzin.
Ga. Weg.
True, maar ik ben nog niet vergeten hoe het de afgelopen twee jaar ging. Zet genoeg deskundigen in de media dat ze er niet gerust op zijn en nog wat angstverhalen, en daar gaan we weer. Ik weet het niet, heb gewoon een slecht voorgevoel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In dit geval lijkt die vraag echter niet vanuit de bevolking te komen. Ik heb absoluut niet de indruk dat corona momenteel erg leeft onder "demense".
Dat zien we dan wel weer. Het is ondoenbaar om je op allerlei doemscenario's te gaan voorbereiden en preventieve maatregelen hiervoor in te gaan stellen omdat het allemaal wel eens heel erg kan gaan worden volgens het onderbuikgevoel. Data en onderbouwing is er nooit geweest, en als er een motie wordt voorgesteld om de effectiviteit hiervan eens in kaart te brengen zodat er in het vervolg doelgerichter ingegrepen kan worden wordt deze doodleuk weggestemd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, die is niet verdwenen maar we maken ons er minder druk om omdat de huidige variant amper echt ziekmakend is.
Maar gelukkig weet jij ook al dat eventuele volgende varianten geen enkel probleem zullen zijn en dat onze regering nergens meer rekening mee hoeft te houden.
Godzijdank heb jij geen beslissingsbevoegdheid op politiek gebied.
Maar HeT iS nIeT dE mEdIa HoOoOoOr!!!quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:44 schreef josja het volgende:
[..]
True, maar ik ben nog niet vergeten hoe het de afgelopen twee jaar ging. Zet genoeg deskundigen in de media dat ze er niet gerust op zijn en nog wat angstverhalen, en daar gaan we weer. Ik weet het niet, heb gewoon een slecht voorgevoel.
En daarom ben ik blij dat jij geen politieke beslissingsbevoegdheid hebt. De overheid dient dat namelijk wl te doen; dat was ook n van de grootste (terechte) klachten aan het begin van de pandemie.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ondoenbaar om je op allerlei doemscenario's te gaan voorbereiden en preventieve maatregelen hiervoor in te gaan stellen omdat het allemaal wel eens heel erg kan gaan worden
Het is helemaal niet onvermijdelijk. Maar ik snap ook dat ze niet kunnen zeggen dat er nooit meer een lockdown komt. Woorden als ‘nooit’ en ‘altijd’ lijken me zeer onhandig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
Dat zou wat zijn als dat echt waar zou zijn.
Oh.
Dat wil ik niet meemaken, denk ik.
Ik denk dat ze in de ziekenhuizen de achterstand van de vorige golven nog niet eens hebben ingehaald.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onvermijdelijk. Maar ik snap ook dat ze niet kunnen zeggen dat er nooit meer een lockdown komt. Woorden als ‘nooit’ en ‘altijd’ lijken me zeer onhandig.
Dat weet ik wel zeker. Tenminste, in sommige ziekenhuizen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de ziekenhuizen de achterstand van de vorige golven nog niet eens hebben ingehaald.
In lockdown voor een snotneusje.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
Oh.
Dat wil ik niet meemaken, denk ik. Wordt echt een enorme chaos.
In combinatie met de stikstof waanzin en de torenhoge inflatie een giftige cocktail die tot gebroeders de Wit-achtige taferelen zal gaan leiden ben ik bang.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
Oh.
Dat wil ik niet meemaken, denk ik. Wordt echt een enorme chaos.
Hoe bedoel je ‘gebroeders de Wit-achtige taferelen’?quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In combinatie met de stikstof waanzin en de torenhoge inflatie een giftige cocktail die tot gebroeders de Wit-achtige taferelen zal gaan leiden ben ik bang.
Volkswoede. Velen kunnen de rekeningen niet meer betalen, de gehele bevolking zit straks in de kou door politieke keuzes. Dat is toch wel wat anders dan in 2020 en 2021 toen we er nog warmpjes bij zaten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ‘gebroeders de Wit-achtige taferelen’?
https://dvhn.nl/meningen/(...)e-doen-27761119.htmlquote:Is het beter om op drukke plekken weer een mondkapje op te doen? Dit is de uitslag van de Stelling van de dag
60 procent van de deelnemers is het eens met de Stelling van de dag: Het is beter om op drukke plekken weer een mondkapje op te doen.
Mondkapjes beginnen weer op te duiken in het straatbeeld. Bij woonzorgcentrum De Brink in de wijk Helpman in Groningen is de mondkapjesplicht zelfs weer ingevoerd. Zou het beter zijn om op drukke plekken weer een mondkapje op te doen? Een kleine meerderheid vindt van wel.
Ik ga ervan uit dat je niet hint op het vermoorden van politici.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volkswoede. Velen kunnen de rekeningen niet meer betalen, de gehele bevolking zit straks in de kou door politieke keuzes. Dat is toch wel wat anders dan in 2020 en 2021 toen we er nog warmpjes bij zaten.
Geen idee, ik heb niet in de hand wat andere mensen doen. Ik kaart alleen aan dat een lockdown, i.c.m. de toestand waar veel mensen nu inzitten een erg giftige cocktail is. Het agro-terrorisme moet ook nog gaan beginnen h, die zijn ook niet vrolijk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je niet hint op het vermoorden van politici.
Als dat hieruit voortvloeit, verwacht ik hooguit grote demonstraties. Maar ik denk dat de meeste mensen niet zo heftig in het geheel zitten als een hoop mensen hier.
Ongelooflijk ja, niemand zie je met mondkapje, toch vindt 60 procent het beter om te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/meningen/(...)e-doen-27761119.html
Gelukkig maar dat dit activistische staaltje journalistiek totaal niet een publiek debat over mondkapjes op gang brengt. De media heeft echt geen aandeel hoor in het traject naar maatregelen hoor, ze brengen slechts nieuws.
Er gaan gewoon weer maatregelen komen binnen een aantal weken, wat er nu aan het plaatsvinden is is een herhaling van zetten van vorig jaar. De media is druk bezig om het debat hierover op gang te helpen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:10 schreef HeatWave het volgende:
Heel af en toe zie ik nog wel zo'n kapwap voorbij komen, maar de meeste mensen zijn er gewoon klaar mee. Laten we maar hopen dat ze gewoon erkennen dat lockdowns geen fuck hebben geholpen, maar erg veel kennis van zaken lijken ze niet te hebben.
Sja, we zullen het zien, ik spreek niemand meer die ook maar een greintje angst voor corona heeft, maar blijkbaar zijn er nog 60% kapwappen te vinden, waar dan?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er gaan gewoon weer maatregelen komen binnen een aantal weken, wat er nu aan het plaatsvinden is is een herhaling van zetten van vorig jaar. De media is druk bezig om het debat hierover op gang te helpen.
139 respondenten van het dagblad van het noorden blijkbaar, en dat is dan nieuws. Geen nieuws maar het brengt wel onbewust een debat hierover op gang door het als feit te presenteren dat de meerderheid van de noorderlingen weer een mondkapje op wil.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, we zullen het zien, ik spreek niemand meer die ook maar een greintje angst voor corona heeft, maar blijkbaar zijn er nog 60% kapwappen te vinden, waar dan?.
Eigenlijk is het gewoon ordinaire propaganda. Maar dat bestaat niet in Nederland zegt menquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
139 respondenten van het dagblad van het noorden blijkbaar, en dat is dan nieuws. Geen nieuws maar het brengt wel onbewust een debat hierover op gang door het als feit te presenteren dat de meerderheid van de noorderlingen weer een mondkapje op wil.
Kijk dat bedoel ik dus, waaaaaaaar zijn dan al die kappen? Op een verdwaalde Aziaat zie ik niemand met zon kreng.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat dit activistische staaltje journalistiek totaal niet een publiek debat over mondkapjes op gang brengt. De media heeft echt geen aandeel hoor in het traject naar maatregelen, ze brengen slechts nieuws.
Waar is die meerderheid dan? Ik zie ze niet, op straat en in de winkels.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat dit activistische staaltje journalistiek totaal niet een publiek debat over mondkapjes op gang brengt. De media heeft echt geen aandeel hoor in het traject naar maatregelen, ze brengen slechts nieuws.
Dan zul je van deze ook wel genieten. Geen indicatie dat het zo is, maar we koppen er toch maar mee.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ga ook altijd zo slecht op die uitlokkende zinnetjes als: "dragen we binnenkort weer mondkapjes?"
En zo adviseren voedingsexperts om alleen maar gezond te eten, verkeersexperts om de auto te mijden, en experts in sociale omgangsvormen om vooral niet aan mondkapjes en afstand te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:51 schreef GemMagic het volgende:
Daar gaan we weer met de zogenaamde 'experts'.. die zouden zich toch geen illusies moeten maken dat men hun adviezen nog serieus neemt.
Er zijn meerdere opties:quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:25 schreef josja het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus, waaaaaaaar zijn dan al die kappen? Op een verdwaalde Aziaat zie ik niemand met zon kreng.
Ik ook. Zo stom, eerst wachten totdat het moet van Vadertje Staat, ondanks dat je zelf schijnbaar heel hard gelooft in de werking van de kap, maar nee, we zetten er geen op want dan loop ik voor lul. Om vervolgens mensen die er niet eentje opzetten uit te maken voor bejaardenmoordenaarquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn meerdere opties:
1. De peiling is fake
2. De mensen die pro kap zijn, zijn bang voor een reactie als ze de enige zijn die een kapje dragen en dus moet iedereen eraan geloven
3. De pro-kappen zitten daadwerkelijk in isolatie omdat ze bang zijn om corona op te lopen en dus zien we ze niet
Ik gok puntje 2.
Ik moet bij dat soort enquetes vaak denken aan wat tegenwoordig een vrij onbekende maar wel succesvolle zakenman in z'n boek schreef over het nut van enquetes. Die was ooit een modelijn met oa tasjes op de markt aan het brengen, en liet zich overhalen om onder potentiele klanten een enquete te houden over wat voor model ze wensten. Rolden er conclusies uit als "moet stevig zijn, moet praktisch, verstandig, etc, etc". Allemaal heel logisch zou je denken. Maarrr, als dank aan het meedoen aan de enquete mochten ze uit verschillende modellen tasjes er eentje uitzoeken als cadeautje. Weet je welke ze massaal uitkozen? Niet de praktische, verstandige tas. Integendeel, ze gingen voor de hipste, die helemaal niet zo bruikbaar was.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn meerdere opties:
1. De peiling is fake
2. De mensen die pro kap zijn, zijn bang voor een reactie als ze de enige zijn die een kapje dragen en dus moet iedereen eraan geloven
3. De pro-kappen zitten daadwerkelijk in isolatie omdat ze bang zijn om corona op te lopen en dus zien we ze niet
Ik gok puntje 2.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan zul je van deze ook wel genieten. Geen indicatie dat het zo is, maar we koppen er toch maar mee.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220616_84156510
Heel gek inderdaad als het media-offensief weer ingezet is, een run op zelftests want Hans de besmettingen stijgen. Maar het is mij gisteren verzekerd dat de media absoluut geen veroorzaker is van een debat om maatregelenquote:Jongstra: ,,Mensen waren omikron een beetje vergeten, maar je hoort het weer meer om je heen.”
Het corona fenomeen is een zogenoemde dead cat bounce. Komt nog een paar keer terug, maar het ebt weg.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Heel gek inderdaad als het media-offensief weer ingezet is, een run op zelftests want Hans de besmettingen stijgen. Maar het is mij gisteren verzekerd dat de media absoluut geen veroorzaker is van een debat om maatregelen
Ook jij kan long covid oplopen of onbewust iemand aansteken. We moeten dit echt samen oppakken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Het is zo jammer bij dit virus dat je gewoon niet weet op basis van statistiek welke groepen mensen wel of niet gevaar lopen bij het opdoen van dit virus, anders hadden we gerichte maatregelen kunnen nemen. Nou ja, dan doen we uit voorzorg maar alles dicht.
Hopelijk bestaat er over 100 jaar spreadsheet programma's waarin je dergelijke analyses kan doen, en ook berekeningen wat de kosten en baten zijn van generieke maatregelen. Helaas moeten wij het nu doen met wat vuurstenen, en de wijsheid en kennis van het stamhoofd.
*disclaimer, behalve als je boer bent. dan mag, nee moet je dood neervallen, want solidariteit doen we alleen als het ons uitkomt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook jij kan long covid oplopen of onbewust iemand aansteken. We moeten dit echt samen oppakken.
Maar dat is mijn grapquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook jij kan long covid oplopen of onbewust iemand aansteken. We moeten dit echt samen oppakken.
Waar kan ik lezen dat ze niet hebben geholpen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:10 schreef HeatWave het volgende:
Laten we maar hopen dat ze gewoon erkennen dat lockdowns geen fuck hebben geholpen
Die zijn er nooit voor het moment dat het er toe gaat doen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef jcdragon het volgende:
Ik heb gelezen dat Moderna al best wel goede vaccins aan het ontwikkelen zijn voor de omikron varianten. Hoe lang zou het duren voordat de overheid die vaccins gaat bestellen?
Mark my words over 3-4 weken is het van het zomergolfje niet veel meer over.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het corona fenomeen is een zogenoemde dead cat bounce. Komt nog een paar keer terug, maar het ebt weg.
Me
Nergens want het onderzoek naar de effectiviteit van de ingezette maatregelen is tot zinken gebracht.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waar kan ik lezen dat ze niet hebben geholpen?
altijd dezelfde die tegen stemmen vooral het CDA!quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nergens want het onderzoek naar de effectiviteit van de ingezette maatregelen is tot zinken gebracht.
[ twitter ]
Niet geheel verrassend natuurlijk dat de partijen die altijd zonder twijfel getekend hebben bij het kruisje nu ineens voor het onderzoek naar effectiviteit van maatregelen zouden zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
altijd dezelfde die tegen stemmen vooral het CDA!
Duidelijk. Dus kan er ook niemand beweren dat ze niet hielpen en vice versa.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nergens want het onderzoek naar de effectiviteit van de ingezette maatregelen is tot zinken gebracht.
[ twitter ]
Wij wachten met spanning op de eerste Horrorgrafiek Des Doods.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:10 schreef Scrummie het volgende:
Ik lees weer veel te vaak over deze onzin jongens, dus ik kom weer een keer kijken hier.
Op naar 40-45k besmettingen en 4000-4500 opnames per dag. Ontwrichting van de samenleving en ik kijk uit naar de eerste hoorcolleges van Jaap en de presentaties van Ernst. Mijn mondkapje ben ik kwijt overigens.
Ja dat denk ik ook. Maar ben niet gerust op het feit dat wanneer in het najaar de besmettingen oplopen de corona fundamentalisten heel hard gaan schreeuwen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mark my words over 3-4 weken is het van het zomergolfje niet veel meer over.
Die sector moet gewoon even een plan maken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
*disclaimer, behalve als je boer bent. dan mag, nee moet je dood neervallen, want solidariteit doen we alleen als het ons uitkomt.
Heb jij al een plan eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Die sector moet gewoon even een plan maken.
Zo ook de horeca en nog wat sectoren die gewoon kunnen sluiten als de zorg het niet trekt.
Heeft de zorg inmiddels ook al plannen gemaakt of moet de rest plannen gaan maken voor de zorg?
Maar vanaf hoeveel besmettingen/ziekenhuisopnames per dag?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ben van plan om weer veel te gaan FOK!ken. Et tu?
Hangbuikzwijntjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar vanaf hoeveel besmettingen/ziekenhuisopnames per dag?
Ik denk er over na om een varkens te gaan houden.
10.000 met een bijna evenredig aantal opnames zodat je gelijk weet dat deze variant een beste is. Een niet te onderschatten virus, zeg maar.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar vanaf hoeveel besmettingen/ziekenhuisopnames per dag?
Ik denk er over na om een varkens te gaan houden.
Ze geilen er echt op in den haag.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kdown-varianten-ggds
"Minister Kuipers kan nieuwe lockdown niet uitsluiten, afhankelijk van varianten"
( dat ik het plaats, wil niet zeggen dat ik het leuk vind)
"Zorgminister Ernst Kuipers kan niet garanderen dat er geen nieuwe lockdown komt. Dat hangt onder meer af van de mogelijke opkomst van nieuwe, ernstig ziekmakende en zeer besmettelijke coronavarianten, waartegen de huidige vaccins niet werken."
Jij bent er helemaal klaar voor. Mocht er een lockdown komen dan ligt dat iig niet aan jou. Nu de horeca nog met een plan en we zijn erquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:44 schreef Noek het volgende:
[..]
10.000 met een bijna evenredig aantal opnames zodat je gelijk weet dat deze variant een beste is. Een niet te onderschatten virus, zeg maar.
Ah leuk, varkentjes.Friends not food, maat!
hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat het nooit meer zal gebeurenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze geilen er echt op in den haag.
kabinet: 'beste sectoren, welke maatregelen kunnen jullie zelf bedenken?'
sectoren: 'met welke richtlijnen en parameters hebben wij rekening te houden'
kabinet: 'ok, dan is de oplossing LoCkDoWn!!!!!!!'
Staaltje rutte kabinetten. Precies wanneer het niet moet, grijpen ze als overheid in en precies wanneer het niet moet, trekken ze de liberale kaart.
Lijkt wel expres dit wanbeleid.
Precies. Maar wat hij ook zegt voor sommigen is het toch nooit goed.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij kan natuurlijk moeilijk zeggen dat het nooit meer zal gebeuren
Wie grijpt er in dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze geilen er echt op in den haag.
kabinet: 'beste sectoren, welke maatregelen kunnen jullie zelf bedenken?'
sectoren: 'met welke richtlijnen en parameters hebben wij rekening te houden'
kabinet: 'ok, dan is de oplossing LoCkDoWn!!!!!!!'
Staaltje rutte kabinetten. Precies wanneer het niet moet, grijpen ze als overheid in en precies wanneer het niet moet, trekken ze de liberale kaart.
Lijkt wel expres dit wanbeleid.
Vertaling: "Ik ga natuurlijk geen belofte doen dat er nooit meer een lockdown komt, want als er dan door een denkbeeldige horror-variant alles dicht moet dan is mijn politieke carrire voorbij."quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
"Zorgminister Ernst Kuipers kan niet garanderen dat er geen nieuwe lockdown komt. Dat hangt onder meer af van de mogelijke opkomst van nieuwe, ernstig ziekmakende en zeer besmettelijke coronavarianten, waartegen de huidige vaccins niet werken."
Dat geeft dus ook aan dat het preventief testen van mensen die totaal geen klachten hebben, gewoon steeds minder zin heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.
Dit wordt geen probleem in mijn optiek.
Als je er in het dagelijks leven geen last van hebt wil dat niet zeggen dat je anderen niet kunt besmetten die er dan wel last van hebben. En geen last in het dagelijks leven wil niet zeggen dat het verstandig is om besmet met 30 graden een hoge col op te fietsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat geeft dus ook aan dat het preventief testen van mensen die totaal geen klachten hebben, gewoon steeds minder zin heeft.
Testen "voor toegang" (tot bv. sportwedstrijden of reizen) slaat al helemaal steeds meer als een tang op een varken.
En hoe erg is het als je anderen besmet wanneer we met een variant zitten die amper ziekmakend is?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je er in het dagelijks leven geen last van hebt wil dat niet zeggen dat je anderen niet kunt besmetten die er dan wel last van hebben. En geen last in het dagelijks leven wil niet zeggen dat het verstandig is om besmet met 30 graden een hoge col op te fietsen.
Wordt er in het betaald voetbal eigenlijk nog getest? Je hoorde daar de voorbije maanden eigenlijk amper nog over spelers met corona. Denk dat veel clubs het ook wel best vinden, die hebben geen zin meer om telkens spelers kwijt te zijn als het niet nodig is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Overigens denk ik dat er onder de radar echt weer tegen de 100K besmettingen per dag zijn. Je ziet het nu weer bij de wielerploegen die elke dag getest worden. Daar zijn er veel besmettingen, maar die waren vermoedelijk niet ontdekt als ze niet elke dag werden getest. Kortom, het lijkt erop dat deze variant misschien nog wel minder ziekmakend is dan de eerdere Omikron variant en dat de meest mensen het niet eens door hebben dat ze besmet zijn.
Ik denk dat het meer vanuit de ploegen zelf komt. Je wil straks niet aan de start van de tour de france verschijnen met een aantal besmette renners/teamleden in je ploeg. Want je gaat er in iedergeval niet beter van fietsen lijkt me. En je mag niet tijdens de tour ineens andere renners inzetten. Je moet het drie weken met dezelfde groep doen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe erg is het als je anderen besmet wanneer we met een variant zitten die amper ziekmakend is?
Voor verkoudheid of de normale griep testen we ook niet preventief om te voorkomen dat anderen besmet raken. Met de vorige varianten en een zorg die daardoor op omkiepen stond, had dat zin. Nu is dat steeds meer flauwekul aan het worden.
Sowieso mag ik van topsporters toch wel verwachten dat ze hun eigen lijf kennen en dus ook hun prestaties kunnen inschatten. Dan is het heel erg betuttelend om als organisatie te zeggen, je bent positief getest, sorry, daar heb je zelf geen schuld aan, maar de wedstrijd waar je het hele jaar voor hebt getraind, daar mag je niet aan meedoen.
Gaat straks nog leuk worden bij de Vierdaagse dan...
Vaak is het de organisatie van de wedstrijd die het van de sporters eist, gewoon om zich in te dekken tegen slecht nieuws over besmettingsuitbraken op de wedstrijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer vanuit de ploegen zelf komt. Je wil straks niet aan de start van de tour de france verschijnen met een aantal besmette renners/teamleden in je ploeg. Want je gaat er in iedergeval niet beter van fietsen lijkt me. En je mag niet tijdens de tour ineens andere renners inzetten. Je moet het drie weken met dezelfde groep doen.
Het is nu zomerstop, maar als straks de competitie weer begint en we zitten in een golf dan weet ik zeker dat er getest gaat worden ja. En zeker helemaal richting de winter en het WK voetbal.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt er in het betaald voetbal eigenlijk nog getest? Je hoorde daar de voorbije maanden eigenlijk amper nog over spelers met corona. Denk dat veel clubs het ook wel best vinden, die hebben geen zin meer om telkens spelers kwijt te zijn als het niet nodig is.
geven iig wel toe dat de vaccins niet werken!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kdown-varianten-ggds
"Minister Kuipers kan nieuwe lockdown niet uitsluiten, afhankelijk van varianten"
( dat ik het plaats, wil niet zeggen dat ik het leuk vind)
Maatje van mij ook paar weken geleden, op z'n fiets volledig de kreukels ingereden door een vervoer op maat busje, 6 ribben gebroken, protocol in ziekenhuis is nog steeds testen, Corona, 0.0 klachten. En daar zullen er veel meer van zijn verwacht ik, ook rond ons heen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:22 schreef aartstyle het volgende:
Dat lijkt misschien zo in de media, maar ik denk dat er in het dagelijks leven maar heel weinig mensen zich er om bekommeren. Zeker nu een 'herstelbewijs' binnenlands geen waarde meer heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
De totale test-fetish waar de wereld zichzelf in heeft gewerkt is real, en ook niet zomaar meer te genezen...
Die ziekelijke drang tot iedereen en z’n moeder te willen testen vind ik inmiddels enger dan de ‘rona zelf
NU ja...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat lijkt misschien zo in de media, maar ik denk dat er in het dagelijks leven maar heel weinig mensen zich er om bekommeren. Zeker nu een 'herstelbewijs' binnenlands geen waarde meer heeft.
En waarom zouden ze dat blijven doen als dat gewoon een extreem dure grap wordt en een hindernis voor mensen die dat land in willen reizen?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
NU ja...
Maar indien straks in het najaar landen weer in een stuip gaan schieten omdat de cijfers oplopen, dan kan het hl snel weer omslaan naar de test-fetish situatie van een jaar geleden.
Je moet uit die stuip dat corona zoveel ernstiger is dan andere virussen. Dat was misschien begin 2020 zo toen het nieuw was en niemand immuniteit had.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat blijven doen als dat gewoon een extreem dure grap wordt en een hindernis voor mensen die dat land in willen reizen?
Je zag bijvoorbeeld dat de Zuid-Europese landen er alles aan deden om hun landen nog altijd zo toegankelijk mogelijk te maken als vakantiebestemming. Testen om het testen is iets wat daar niet bij hoort.
Die vaccins zijn voor de varianten ontwikkeld die al bestaan, als er een hele nieuwe komt, heb je er niks meer aan, dat is eigenlijk ook wat Ernst Kuipers zegt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geven iig wel toe dat de vaccins niet werken!
Die situatie moeten we dan ook als een nieuwe pandemie beschouwen. Niet als een 'zie je wel, de maatregelen werken niet'.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vaccins zijn voor de varianten ontwikkeld die al bestaan, als er een hele nieuwe komt, heb je er niks meer aan, dat is eigenlijk ook wat Ernst Kuipers zegt.
“Het is een klein offer”.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef josja het volgende:
Huil... https://www.nu.nl/coronav(...)ondkapjesplicht.html
Ik zag de eerste kappen alweer bij de appie. Echt, ik wil niet meer
De (k)appie.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef josja het volgende:
Ik ga dat ook niet meer doen, schrijf die boete maar uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef josja het volgende:
Tenzij de motie op een of andere dubieuze manier is ingeschoten wil je toch zelfs als regerings partij hier inzicht in?quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet geheel verrassend natuurlijk dat de partijen die altijd zonder twijfel getekend hebben bij het kruisje nu ineens voor het onderzoek naar effectiviteit van maatregelen zouden zijn.
Iemand die kwetsbaar is kan ook met vaccinaties nog heel ziek worden.quote:
Die zal dan ook met andere endemische infectieziekten rekening moeten houden. Corona is daar echt geen uitzondering in.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iemand die kwetsbaar is kan ook met vaccinaties nog heel ziek worden.
Zoals mensen met zware COPD, bijvoorbeeld.
Als ze in Duitsland het toerisme nog verder om zeep willen helpen moeten ze daar inderdaad vooral mee doorgaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef josja het volgende:
Inderdaad, daar kan een gewone griep of longontsteking al funest voor zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die zal dan ook met andere endemische infectieziekten rekening moeten houden. Corona is daar echt geen uitzondering in.
Ja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die zal dan ook met andere endemische infectieziekten rekening moeten houden. Corona is daar echt geen uitzondering in.
Constant moeten zwichten voor tunnelvisie, angst en een overheid die alleen maar denkt in beperkingen en repressie staat niet gelijk aan flexibel zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:35 schreef erkel het volgende:
Oooh wat heerlijk dit topicHet sudderde al wat de afgelopen maanden, maar bij een kleine toename van berichten en de usual suspects tonen weer aan dat ze zo flexibel zijn als een bezemsteel. Ook de bekende oneliners worden weer uit de kast gehaald.
Veel plezier met de herhaling van zetten hier.
Aangewakkerd door de Media.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar het traject er naar toe is duidelijk weer ingezet.
de rest ook, die vaccins werken echt voor geen meter meer.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iemand die kwetsbaar is kan ook met vaccinaties nog heel ziek worden.
Zoals mensen met zware COPD, bijvoorbeeld.
Daar zijn die boosters voor, dat is voor die mensen het verschil tussen leven of dood.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de rest ook, die vaccins werken echt voor geen meter meer.
en altijd te laat starten met prikken, groet, Hugoquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zijn die boosters voor, dat is voor die mensen het verschil tussen leven of dood.
Die mensen hebben heel veel pech, ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:59 schreef THEFXR het volgende:
is het niet een covid-19 golf, dan wel weer een griep golf en zo zitten we continue in de maatregelen.
Tot nu toe is die angst iedere keer geoppert door overheden maar ook iedere keer naar het rijk der fabelen verwezen door de pharmaceuten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vaccins zijn voor de varianten ontwikkeld die al bestaan, als er een hele nieuwe komt, heb je er niks meer aan, dat is eigenlijk ook wat Ernst Kuipers zegt.
Fuck off!quote:
Het inmasseren is begonnen!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Constant moeten zwichten voor tunnelvisie, angst en een overheid die alleen maar denkt in beperkingen en repressie staat niet gelijk aan flexibel zijn.
En nee er zijn op dit moment nog geen maatregelen maar het traject er naar toe is duidelijk weer ingezet.
Leg dat deze vrouw maar eens uit:quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef _serial_ het volgende:
Hier kan je mooi zien hoe het nu in Portugal gaat vergeleken met de andere landen in Europa.
_klik hier_
Golf duurde ongeveer een maand in Portugal.
In voorgaande golven was NL de voorloper van de golf, nu is het een keer Portugal, de hoogte van de vorige golf in Portugal was vergelijkbaar met de vorige golf in NL.
Het moet heel raar lopen wil onze golf veel groter worden en langer duren, data genoeg om mee te vergelijken.
Heyhey. Babes & Hunks is een paar deuren verderop hequote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leg dat deze vrouw maar eens uit:
[ afbeelding ]
Of koopmans.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leg dat deze vrouw maar eens uit:
[ afbeelding ]
Die mag van mij altijd een deurtje verder. Of beter, gewoon helemaal weg.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heyhey. Babes & Hunks is een paar deuren verderop he
Als mensen zo graag een kap willen dragen moeten ze er maar gewoon eentje op zetten. Dring het anderen niet op. Als mensen zo bang zijn om besmet te worden met een voor de meeste mensen verkoudheid virus dan moeten ze hun eigen verantwoordelijkheid gewoon nemen door bepaalde plekken te mijden, of om sociale contacten te verminderen. De afgelopen twee jaar is harder aangekomen bij sommige mensen dan dat ze zelf in zien; hersenen lijken steeds meer te werken op een ''oh nee, ik zie meer besmettingen - dan moeten er wel weer maatregelen komen'' manier. Alsof dat een automatisch gevolg is waardoor ze de overheid bijna smeken om in te grijpen. Voordat de overheid het daadwerkelijk overweegt. Compleet voorbij gaan aan het feit dat het virus in ernst niet in de buurt komt van 2020 zeg maar.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef josja het volgende:
Dit dus, je zag bij het intreden van omikron dat de hele pandemie ineens van "redelijk ernstig" omsloeg naar "weinig meer aan de hand" over niet meer dan 6 weken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als mensen zo graag een kap willen dragen moeten ze er maar gewoon eentje op zetten. Dring het anderen niet op. Als mensen zo bang zijn om besmet te worden met een voor de meeste mensen verkoudheid virus dan moeten ze hun eigen verantwoordelijkheid gewoon nemen door bepaalde plekken te mijden, of om sociale contacten te verminderen. De afgelopen twee jaar is harder aangekomen bij sommige mensen dan dat ze zelf in zien; hersenen lijken steeds meer te werken op een ''oh nee, ik zie meer besmettingen - dan moeten er wel weer maatregelen komen'' manier. Alsof dat een automatisch gevolg is waardoor ze de overheid bijna smeken om in te grijpen. Voordat de overheid het daadwerkelijk overweegt. Compleet voorbij gaan aan het feit dat het virus in ernst niet in de buurt komt van 2020 zeg maar.
Maar...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of koopmans.
Maar altijd is het 't zelfde virus, is er ongeveer een zelfde bandbreedte gevaccineerden, een zelfde hoeveelheid relatief wat in de ziekenhuizen terecht komt en zijn er dezelfde vaccins en een vergelijkbare hoeveelheid mensen waarvoor het niet eens een snotneus is.
Hoe is het dan niet vergelijkbaar met elkaar?
... ow ja, wacht. Ze zitten daar voor hun eigen baantje.
Ok!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als mensen zo graag een kap willen dragen moeten ze er maar gewoon eentje op zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor de lach!
Mensen willen er een patroon in zien. Dat het elke keer hetzelfde gaat, dat is louter toeval. Er is geen patroon.quote:
In de OP staat heel duidelijk dat corona klaar is in Nederland, dat we het er nooit meer over gaan hebben en dat lockdowns stom zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:35 schreef erkel het volgende:
Oooh wat heerlijk dit topicHet sudderde al wat de afgelopen maanden, maar bij een kleine toename van berichten en de usual suspects tonen weer aan dat ze zo flexibel zijn als een bezemsteel. Ook de bekende oneliners worden weer uit de kast gehaald.
Veel plezier met de herhaling van zetten hier.
Corona is nog niet klaar met jou, jongeman.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de OP staat heel duidelijk dat corona klaar is in Nederland, dat we het er nooit meer over gaan hebben en dat lockdowns stom zijn.
Het is gewoon klaar.
De OPquote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de OP staat heel duidelijk dat corona klaar is in Nederland, dat we het er nooit meer over gaan hebben en dat lockdowns stom zijn.
Het is gewoon klaar.
Het zou na twee jaar wel eens tijd worden dat ik corona krijgquote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Corona is nog niet klaar met jou, jongeman.
[ afbeelding ]
Of je bent een struisvogel of je loopt te trollen en te zuigen.quote:
Heb je serieus nog nooit Corona gehad? Erg knap.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zou na twee jaar wel eens tijd worden dat ik corona krijg
Slechts 1 officile test, zomer 2020. En 1 zelftest, eind vorig jaar. Beiden negatief trouwens.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een stapje heter...
Wie heeft er hier nog stds net als ik een maagdelijke testneus. Nul testen ondergaan.
#teamzerotest
[ afbeelding ]
Hmm ik maar 1. Maar dat was voornamelijk omdat ik ook met oudjes werk en ik dacht tja, straks valt er 1 dood neer, dat wil ik dan weer niet op mijn geweten hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een stapje heter...
Wie heeft er hier nog stds net als ik een maagdelijke testneus. Nul testen ondergaan.
#teamzerotest
[ afbeelding ]
GGD-test: 0quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een stapje heter...
#teamzerotest
[ afbeelding ]
0 tests, 0 klachten, 0 mensen in mijn nabije omgeving die corona hebben gehad.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een stapje heter...
#teamzerotest
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat laatste voor elkaar? Ongeveer iedereen in mijn omgeving heeft het gehad, behalve ik (en mijn vriendin).quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
0 tests, 0 klachten, 0 mensen in mijn nabije omgeving die corona hebben gehad.
Dit kan niet serieus zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
0 tests, 0 klachten, 0 mensen in mijn nabije omgeving die corona hebben gehad.
Laatste is idd wel apart. Mijn vrouw, meerdere vrienden van me en tig collega's hebben het gehad voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat laatste voor elkaar? Ongeveer iedereen in mijn omgeving heeft het gehad, behalve ik (en mijn vriendin).
Weet ik het, ik doe helemaal niets om corona actief te ontwijken. Mijn ouders niet, mijn broer niet, mijn grootouders niet, ooms en tantes niet, buren voor zover ik weet niet. Dichtste bij kwam nog dat een vaste klant van me een afspraak verplaatste omdat z'n broer positief was getest (hijzelf bleek later negatief).quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat laatste voor elkaar? Ongeveer iedereen in mijn omgeving heeft het gehad, behalve ik (en mijn vriendin).
Ik heb het ook nog niet gehad.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je serieus nog nooit Corona gehad? Erg knap.
@:wereldgozer check dit. @:gurneyisbestoke heeft, in tegenstelling tot ons, erg weinig antistoffen.
Heb je wel eens seks met je vrouw?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laatste is idd wel apart. Mijn vrouw, meerdere vrienden van me en tig collega's hebben het gehad voor zover ik weet.
Wellicht heb ik het ook wel gehad maar dan heb ik het vanwege mijn superieure afweer gewoon niet gemerkt
Alleen zelftests. Nooit naar de teststraat geweest.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Nog een stapje heter...
#teamzerotest
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb je wel eens seks met je vrouw?
Wat een prutserquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je serieus nog nooit Corona gehad? Erg knap.
@:wereldgozer check dit. @:gurneyisbestoke heeft, in tegenstelling tot ons, erg weinig antistoffen.
Ik denk dat je ongelijk hebt. Ik vind het ook apart dat in deze thread heden een "snotneusje" sfeer is, terwijl voorheen mensen met dergelijke gedachten naar BNW werden verwezen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:
Mark my words over 3-4 weken is het van het zomergolfje niet veel meer over.
woon in Zuid-Limburg, ligt dus tegen Duitsland en Belgi aan. heb het veel eerder gekregen dan verwacht is de 2de x na de booster in Jan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat je ongelijk hebt. Ik vind het ook apart dat in deze thread heden een "snotneusje" sfeer is, terwijl voorheen mensen met dergelijke gedachten naar BNW werden verwezen.
Naar het schijnt zijn B.4 en B.5 verantwoordelijk voor het hoge aantal zieken in Duitsland 668 met/door corona op de IC daar;
https://de.statista.com/s(...)d-19-in-deutschland/
En een paar dagen geleden ruim 300 covid doden.
Eea omdat deze varianten beter zijn in het omzeilen van antilichamen gegenereerd door het vaccin of eerdere besmetting.
In Nederland zal er mogelijk op gegeven moment veel uitval van personeel zijn in bepaalde sectoren, of klanten die wegblijven, wanneer het ouderen bereikt ontkom je niet aan meer druk op de zorg.
We liggen tegen Duitsland aan, waarom zou het hier anders zijn.
Ik ben normaliter de laatste om dit soort dingen te zeggen, maar wanneer de situatie zich laat zien, kun je daar toch niet omheen.
Het zou me overigens niet eens verbazen dat de plotselinge opgedoemde wachtrijen op Schiphol en het aangekondigde kappen van vluchten eveneens te maken heeft met personeelsuitval door covid.
Wanneer heb je het de 2e keer gekregen, onlangs?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:10 schreef THEFXR het volgende:
woon in Zuid-Limburg, ligt dus tegen Duitsland en Belgi aan. heb het veel eerder gekregen dan verwacht is de 2de x na de booster in Jan.
gisterenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:00 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer heb je het de 2e keer gekregen, onlangs?
Je zou bijna denken dat er iets nieuws is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat je ongelijk hebt. Ik vind het ook apart dat in deze thread heden een "snotneusje" sfeer is, terwijl voorheen mensen met dergelijke gedachten naar BNW werden verwezen.
Naar het schijnt zijn B.4 en B.5 verantwoordelijk voor het hoge aantal zieken in Duitsland 668 met/door corona op de IC daar;
Eea omdat deze varianten beter zijn in het omzeilen van antilichamen gegenereerd door het vaccin of eerdere besmetting.
In Nederland zal er mogelijk op gegeven moment veel uitval van personeel zijn in bepaalde sectoren, of klanten die wegblijven, wanneer het ouderen bereikt ontkom je niet aan meer druk op de zorg.
Ik ben normaliter de laatste om dit soort dingen te zeggen, maar wanneer de situatie zich laat zien, kun je daar toch niet omheen.
Het zou me overigens niet eens verbazen dat de plotselinge opgedoemde wachtrijen op Schiphol en het aangekondigde kappen van vluchten eveneens te maken heeft met personeelsuitval door covid.
Ik vind de situatie ook bevreemdend.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Je zou bijna denken dat er iets nieuws is.
Dat laatste klopt inderdaad, maar niet op de manier dat je denktquote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:32 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er wordt ook alvast een voorschot genomen op juli/augustus.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:44 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De rijen bij Schiphol is uitvoerig in het nieuws geweest en heeft niks met de huidige coronagolf te maken maar puur dat mensen geen zin hebben om voor een 10tje per uur met iemands anders koffers te zeulen of uitgescholden te worden bij de beveiliging.
Ik weet dat de ontslagen indertijd erdoor ontstaan zijn, maar alvast een voorschot nemen op uitval is niet ondenkbaar en misschien zelfs reden om nu al het schrappen van honderden vluchten af te kondigen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 01:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dat laatste klopt inderdaad, maar niet op de manier dat je denkt
Sorry maar echt de logica die jij hebt is gewoon humor. In het Oekrane topic lag het al weer aan geld. Misschien wat minder Russia Today kijken of de andere onzin die je kijkt. Er is gewoon een krapte op de Nederlandse arbeidsmarkt wat simpel inhoud er zijn minder handen dan banen op dit moment. Dat komt voor een gedeelte door de overheid die de GGD flink heeft op geschroefd maar ook door andere banen die zijn ontstaan zijn door corona. Maar als Schiphol meer werknemers wilt hebben moeten ze gewoon meer betalten wat ze nu ook gaan doen. Gelukkig gaat sowieso het minimumloon omhoog in Nederland wat alleen maar beter is. Ondanks wat randdebielen in het NWS topic daar over zeuren. Zijn bijna alle economen daar positief over zeker na onderzoeken die gedaan zijn naar effecten ervan door de invoering van een minimumloon in Duitsland en verschillende staten in de VS. De prijsstijging is minimaal (ik weet het in deze tijd hebben we gierende inflatie maar dat komt door andere dingen) maar het zorgt ervoor dat meer mensen mee kunnen in de economie waardoor je economie sterker word.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 01:43 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er wordt ook alvast een voorschot genomen op juli/augustus.
En we hebben normaliter geen problemen vliegtuigen vol seizoenswerkers voor de land en tuinbouw hierheen te vliegen die waarschijnlijk voor minder dan een tientje werken.
Dat je geen IC werkers kunt invliegen begrijp ik, maar bagagemedewerkers of beveiligers, als seizoenswerkers, en je weet zelfs op voorhand zelfs exact de influx van passagiers, dat zou geen probleem moeten zijn om nu al aan te kondigen.
Geld, geen behuizing voor bereidwillige seizoenswerkers en covid.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:16 schreef ipa84 het volgende:
Sorry maar echt de logica die jij hebt is gewoon humor. In het Oekrane topic lag het al weer aan geld.
In bepaalde sectoren is die er altijd (land en tuinbouw), maar vaak ook on bereidwilligheid van de eigen bevolking.quote:Er is gewoon een krapte op de Nederlandse arbeidsmarkt wat simpel inhoud er zijn minder handen dan banen op dit moment.
Nee, dat lost de sector zelf op, niet 'wij'.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:26 schreef Za het volgende:
[..]
Geld, geen behuizing voor bereidwillige seizoenswerkers en covid.
Waarom zou een probleem maar 1 oorzaak kennen?
[..]
In bepaalde sectoren is die er altijd (land en tuinbouw), maar vaak ook on bereidwilligheid van de eigen bevolking.
Toch lossen we dat elk jaar gewoon op, wat nu niet kan, omdat er meer dan 1 oorzaak is.
Dat vermoed ik ook, ze gaan toch niet voor niks iedereen weer op de kast jagen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 23:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat er iets nieuws is.
Denk meer aan lessen uit het verleden, dat ze nu gewoon alerter zijn, om beter te kunnen anticiperen op een nieuwe uitbraak die voor maatschappelijke problemen zou kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook, ze gaan toch niet voor niks iedereen weer op de kast jagen.
Nou ja, niet iedereen maar toch een gedeelte van de mensen.
Ik heb het de afgelopen winter al niet gedaan. geen boete gehad hoor. Iedereen die weer met die dingen gaat lopen is knettergek.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga dat ook niet meer doen, schrijf die boete maar uit.
Ja en het is pas echt klaar wanneer jij ook eens getroffen wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Na drie weken road trip door Itali waar echt totaal niks van corona meer te merken was op wat verdwaalde mondkapjes na, ben ik wel verbaasd over dit topic. Dat het blijkbaar hier nog zo leeft. Ook in andere gepasseerde landen Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland alles weer normaal. We hadden ook geen lappies bij, maar gelukkig zelfs in de bus in Bologna hoefde het blijkbaar niet meer. Klaar gewoon er mee Wel heerlijk gehad, wat een mooi land is het toch en dat eten.. En het mooie weer mee terug gebracht.
Maar eh... hier zitten we nog steeds aan de corona?
Haha, ja dat zal onderhand ook wel eens tijd worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja en het is pas echt klaar wanneer jij ook eens getroffen wordt.
Omdat God wil dat ze een mondkapje dragen. Duh.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:26 schreef Dunnevandale het volgende:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid...ik dacht altijd dat streng-gelovigen zaken zoals corona in handen van hun god legden maar ik kom regelmatig langs een koninkrijkszaal(of hoe dat ook moge heten) van jehova's getuigen en daar zie ik iedereen met een mondkapje op, ze hebben er zelfs eentje op als ze uit de auto stappen...iemand een idee hoe dit zit?
Zeg dan niks.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat God wil dat ze een mondkapje dragen. Duh.
Zo zag ik gisteren op Netflix dat een man een kind van 12 moest verkrachten want God wilde dat.
God is goed.
Pas op wat je zegt... de laatste die dat zei overleefde het nietquote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat zal onderhand ook wel eens tijd worden.
https://www.jw.org/nl/jeh(...)ccineren-inentingen/quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:26 schreef Dunnevandale het volgende:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid...ik dacht altijd dat streng-gelovigen zaken zoals corona in handen van hun god legden maar ik kom regelmatig langs een koninkrijkszaal(of hoe dat ook moge heten) van jehova's getuigen en daar zie ik iedereen met een mondkapje op, ze hebben er zelfs eentje op als ze uit de auto stappen...iemand een idee hoe dit zit?
Dat je voor Schiphol niet zomaar een blik seizoenswerkers open kunt trekken heeft nog een reden: alle medewerkers moeten ook nog gescreend worden en dat kost tijd. Op Schiphol gelden strenge veiligheidsmaatregelen (ivm gevaar voor terrorisme o.a.), veel meer dan in de tuinbouw uiteraard.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:26 schreef Za het volgende:
[..]
Geld, geen behuizing voor bereidwillige seizoenswerkers en covid.
Waarom zou een probleem maar 1 oorzaak kennen?
[..]
In bepaalde sectoren is die er altijd (land en tuinbouw), maar vaak ook on bereidwilligheid van de eigen bevolking.
Toch lossen we dat elk jaar gewoon op, wat nu niet kan, omdat er meer dan 1 oorzaak is.
Duidelijk,dankjewel!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.jw.org/nl/jeh(...)ccineren-inentingen/
"Jehovah's Getuigen werken mee met instanties voor publieke gezondheidszorg. Zo hebben Jehovah's Getuigen vanaf het begin van de COVID-19-pandemie op hun website in honderden talen materiaal gepubliceerd waarin iedereen wordt aangemoedigd om zich aan de plaatselijke veiligheidsmaatregelen te houden. Die omvatten het belang van afstand houden en het opvolgen van richtlijnen over samenkomsten, quarantaine, handen wassen, mondkapjes dragen en andere praktische maatregelen die door de overheid verplicht worden gesteld of worden aanbevolen (Romeinen 13:1, 2). "
Eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 20:25 schreef 4-elements het volgende:
Dat je voor Schiphol niet zomaar een blik seizoenswerkers open kunt trekken heeft nog een reden: alle medewerkers moeten ook nog gescreend worden en dat kost tijd. Op Schiphol gelden strenge veiligheidsmaatregelen (ivm gevaar voor terrorisme o.a.), veel meer dan in de tuinbouw uiteraard.
Misschien weet je het nog niet, maar alle maatregelen zijn afgeschaft.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 21:22 schreef Za het volgende:
Pakweg een jaar geleden waren mensen verbolgen wanneer een paar studenten een zolderfeestje gaven met 12 man of met meer dan 4 zaten te lunchen in een park.
Dit is een dagelijks beeld met een vermeende zomergolf in aantocht, op een plek waar mensen van over de hele wereld ronddarren met honderdduizenden elke dag, waar is de verontwaardiging covid-wise?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, plus dat de training 8 weken duurt, en dan is de drukte alweer voorbij.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 20:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat je voor Schiphol niet zomaar een blik seizoenswerkers open kunt trekken heeft nog een reden: alle medewerkers moeten ook nog gescreend worden en dat kost tijd. Op Schiphol gelden strenge veiligheidsmaatregelen (ivm gevaar voor terrorisme o.a.), veel meer dan in de tuinbouw uiteraard.
Ik was in Maart al Corred, momenteel heeft niemand in mijn omgeving Corona (die zijn allemaal in voorjaarsgolf geweest)quote:Op zaterdag 18 juni 2022 23:26 schreef Molo het volgende:
@:serial ben jij nog vrij van?
Ik ging naar een conferentie in het buitenland.
Testte voor de zekerheid nadat ik landde in Nederland met een hoestje
Corredddddd
Wilden ze in Duitsland niet juist de teugels aan gaan trekken?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Na drie weken road trip door Itali waar echt totaal niks van corona meer te merken was op wat verdwaalde mondkapjes na, ben ik wel verbaasd over dit topic. Dat het blijkbaar hier nog zo leeft. Ook in andere gepasseerde landen Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland alles weer normaal. We hadden ook geen lappies bij, maar gelukkig zelfs in de bus in Bologna hoefde het blijkbaar niet meer. Klaar gewoon er mee Wel heerlijk gehad, wat een mooi land is het toch en dat eten.. En het mooie weer mee terug gebracht.
Maar eh... hier zitten we nog steeds aan de corona?
Daar gaan die mensen niet over nadenken, die willen alleen op vakantie.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 21:22 schreef Za het volgende:
Pakweg een jaar geleden waren mensen verbolgen wanneer een paar studenten een zolderfeestje gaven met 12 man of met meer dan 4 zaten te lunchen in een park.
Dit is een dagelijks beeld met een vermeende zomergolf in aantocht, op een plek waar mensen van over de hele wereld ronddarren met honderdduizenden elke dag, waar is de verontwaardiging covid-wise?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |