SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus.. NU!!! Met gratis nog meer opnames en overlijdens!!! Wat een achterlijke kop haha.quote:
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?quote:
En ook echt Corona klopt aan de deur!!1111!!!!!! Welke debiel heeft bedacht dat dit een goeie headline was, gênant gewoon.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?
Over 4 weken is de “piek” waarschijnlijk gewoon weer voorbij. Net als in Zuid-Afrika en Portugal, ik zie niet in waarom het hier weer totaal anders zou moeten lopen.
Lekker hoor, berichten om angst te zaaien, Chantal er bij, prima start van de dagquote:Op donderdag 16 juni 2022 07:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet als kop? Al komt de piek tegelijk met de spits op de A4 wat maakt het uit?
Over 4 weken is de “piek” waarschijnlijk gewoon weer voorbij. Net als in Zuid-Afrika en Portugal, ik zie niet in waarom het hier weer totaal anders zou moeten lopen.
Ik durf bijna niet meer te zappen als ik wakker word. Eergisteren Chantal, gisteren Marion... heerlijk wakker worden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, berichten om angst te zaaien, Chantal er bij, prima start van de dag
Oeh, dat vind ik wel een beetje veel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 06:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat de vakantie naar Frankrijk, ben ik bang.
In Nederland was het afgelopen week 64%quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oeh, dat vind ik wel een beetje veel.
Ik bedoelde : wat mij betreft gaan alle feesten, festivals, gay-parades door, maar het aantal besmettingen stijgt dan wel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In Nederland was het afgelopen week 64%
En terecht tochquote:Op donderdag 16 juni 2022 08:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja en al die festivals gaan gewoon door.
Nou, dat is niet aan mij om te beslissen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En terecht toch![]()
We gaan toch niet weer alles dichtgooien en andere maatregelen voor een simpel verkoudheidsvirusje .
Zolang alles blijft zoals het is, met alleen een stijging in de besmettingen en verder geen problemen lijkt me dat maatregelen niet aan de orde zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En terecht toch![]()
We gaan toch niet weer alles dichtgooien en andere maatregelen voor een simpel verkoudheidsvirusje .
In het plan van de horeca staat dat ze de deuren sluiten bij 9000 besmettingen per dag en/of 75 ziekenhuisopnames per dag.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:52 schreef Noek het volgende:
Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de sectoren. Hebben zij de plannen al klaarliggen hoe zij het virus gaan bestrijden en de zorg gaan ontlasten?
Zonder verdere steun neem ik dan aan hé?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In het plan van de horeca staat dat ze de deuren sluiten bij 9000 besmettingen per dag en/of 75 ziekenhuisopnames per dag.
Soberzo.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder verdere steun neem ik dan aan hé?
Zijn hun plannen.
Neem jij het allemaal wel serieus? Dat mondkapje is er om jezelf en andere te beschermen he!quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Mondkapje was verplicht vorige week op mijn Ryanair vlucht naar Italië.
Ik had er geen bij me. Een medepassagier gaf mij er een.
Was gewoon weer vervelend. De hele tijd dat ding op. Dus bestelde een drankje en deed daar de hele vlucht over.
Uiteraard, steun zien ze van, dat is gewoon het risico voor een ondernemer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder verdere steun neem ik dan aan hé?
Zijn hun plannen.
Ik meen het wel oprecht.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard, steun zien ze van, dat is gewoon het risico voor een ondernemer.
Dan gaan ze gewoon wat anders doen, ondernemers zijn creatieve mensen. Je kunt gewoon je kroeg sluiten en dan Pythonscripts maken, is veel vraag naar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meen het wel oprecht.
Als zij vinden dat ze bij 9k aan besmettingen dicht moeten dan moeten ze ook nadenken over wat dat voor hun bedrijfsmodel betekent.
Ja of gewoon niet sluiten en dat het kabinet duidelijk maken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon wat anders doen, ondernemers zijn creatieve mensen. Je kunt gewoon je kroeg sluiten en dan Pythonscripts maken, is veel vraag naar.
COPD, diabetes, herstellende van kanker, leveraandoeningen, etc. Maar ook risico factoren, hoge leeftijd in combinatie met (te) hoog gewicht, roken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Maar wanneer ben je een “zwakkere” ?
Oei oei oeiquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of gewoon niet sluiten en dat het kabinet duidelijk maken.
Een plan zou kunnen zijn om zwakkeren niet meer toe te laten in hun etablissement, voorkomt dat juist die zwakkeren dan ziek worden en de zorg overbelasten, en ook nog eens goed voor de zwakkere zelf.
We moeten een "mantel" vormen om de zwakkeren. Nou dat gaat we doen.
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
COPD, diabetes, herstellende van kanker, leveraandoeningen, etc. Maar ook risico factoren, hoge leeftijd in combinatie met (te) hoog gewicht, roken.
Wist je dat echt niet?
Het grote voordeel is dat 80 a 90% het al gehad heeft en dus weet hoe ziek ze ervan geweest zijn. Zeker de mensen die Omicron hebben gehad weten voorlopig waar ze aan toe zijn als ze weer besmet raken. Een nadeel hiervan is dat de mensen die geringe of geen klachen hebben gehad geen/minder de maatregelen zullen accepteren indien dat nodig geacht wordt vanuit de overheid.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Maar wanneer ben je een “zwakkere” ?
Dat is aan de zorg om te beoordelen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.
Maar het spectrum is nog veel breder dan dat. Technisch gesproken kan bijv iemand met lichte astma al eronder vallen. Je hebt het dan al snel over miljoenen “zwakkeren”…
Wist je dat echt niet?
Fransen moet je sowieso boycotten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 06:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat de vakantie naar Frankrijk, ben ik bang.
Ach joh, waar hebben we het over. Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 2 jaar is dat niks kan en we collectief moeten lijden. Andere opties zijn er niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, je gaat nu voor de open deuren ja. Oude broze mensen en mensen met ernstige ziektes.
Maar het spectrum is nog veel breder dan dat. Technisch gesproken kan bijv iemand met lichte astma al eronder vallen. Je hebt het dan al snel over miljoenen “zwakkeren”…
Wist je dat echt niet?
Ik weet het: ik ben een slecht mens.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Oei oei oei
- discriminatie
- tweederangsburgers
- feestende jongeren
- tweedeling
- niet solidair
Je hebt gelijk, de definitie is breder dan zoals ik'm uiteenzette, had er voor de minder begaafde lezer misschien wel bij moeten zetten dat de lijst niet uitputtend is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wist je dat echt niet?
Met maatregelen gaan we niet voorkomen dat mensen corona krijgen. Hoogstens dat we het uitsmeren over langere tijd. Uiteindelijk loop je het toch wel ergens een keer op. Lekker laten gaan, geef zij die dat willen in augustus/september een booster en verder geen woorden meer aan vuilmaken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach joh, waar hebben we het over. Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 2 jaar is dat niks kan en we collectief moeten lijden. Andere opties zijn er niet.
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De Marino's zijn overal. FFP2...![]()
Zie zojuist de bekendmaking:
[ twitter ]
Dit was te verwachten. Er is een groep ontstaan die te pas en te onpas maatregelen eist. Omdat ze daaraan gewend zijn geraakt. Maar we moeten daar niet meer in meegaan tenzij de ziekenhuizen vollopen, imo.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met maatregelen gaan we niet voorkomen dat mensen corona krijgen. Hoogstens dat we het uitsmeren over langere tijd. Uiteindelijk loop je het toch wel ergens een keer op. Lekker laten gaan, geef zij die dat willen in augustus/september een booster en verder geen woorden meer aan vuilmaken.
Veel plezier! Het weer is in elk geval heerlijk. En het eten ook.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een shitshow, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
30 september ook echt. Dat wordt natuurlijk over de winter heen getild, “voor de zekerheid nog even aankijken”.
In september naar Frankrijk met de auto, die doen gelukkig niet zo moeilijk.
Ook voor jouw geldt: je kan jong zijn, maar toch aan de beademing raken en dood gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
30 september ook echt. Dat wordt natuurlijk over de winter heen getild, “voor de zekerheid nog even aankijken”.
Ja man heerlijk. Zin an. Het is wel bloedverzengend heet maar dat overleven we welquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier! Het weer is in elk geval heerlijk. En het eten ook.
Matige troll, 3/10.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook voor jouw geldt: je kan jong zijn, maar toch aan de beademing raken en dood gaan.
Misschien een nieuwe act verzinnen maat. Die van die mondkapjes kennen we nu welquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen raken immuun voor mijn "grapjes"![]()
Komt vanzelf, denk dat er nog genoeg te ridiculiseren valt de komende jaren in de nasleep van coronaquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien een nieuwe act verzinnen maat. Die van die mondkapjes kennen we nu wel
Mooi moment om er dus maar mee te stoppen. Het was al niet leuk, maar het is nu echt leuk geweest.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen raken immuun voor mijn "grapjes"![]()
Zo nu en dan hapt er nog iemand, dan is het wel leukquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi moment om er dus maar mee te stoppen. Het was al niet leuk, maar het is nu echt leuk geweest.
Doe toch maar niet meerquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo nu en dan hapt er nog iemand, dan is het wel leuk
Geniet er van! Die hitte is inderdaad wat minder, maar achquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nog-dicht~aa1bf0cc/
"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.
Ik denk dat het RIVM nog altijd moeite heeft om te realiseren dat het voorkomen van besmettingen gewoon een verloren zaak is. Als Australië en China het al niet lukt, hoeven we het hier ook niet te verwachten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
JAAAAA! Bij deze is dit de officiele start van de nieuwe golf. Zodra die dikke Willemsen zich er weer mee gaat bemoeien weet je dat het ernst is. Vorig jaar blaten dat de horeca niet schuldig was aan besmettingen (toen kwam dansen met Jansen), toen het hele jaar roepen dat de horeca zelf wel verantwoordelijkheid kon dragen (ahum).quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar één van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.quote:"Eigenlijk vragen ze met zo'n sectorplan dus van ons om ons eigen omzetverlies te gaan vormgeven" zegt Willemsen. "Dat is natuurlijk een onmogelijke opdracht."
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar één van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar één van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
De horeca maakt het zichzelf ook alleen maar moeilijk door geen onderscheid te willen maken tussen de 'natte' (cafés, discotheken) en 'droge' (hotels, restaurants, kantines) horeca.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
Het is het zoveelste schaamteloos media gelobby voor nog meer geld mocht er iets gaan gebeuren de komende periode. Persoonlijk zeg ik helemaal niets meer gedwongen sluiten, maar stel dat de overheid dat toch doet, dan is dat maar pech voor die bedrijven. We gaan ze zeker niet financieren voor die 3 maandjes per jaar dat je op terras kunt zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.
En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.
Echt, stelletje zeikwijven dat het zijn
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.
Wil je geen risico, dan kom je niet
Heb je het hele artikel gelezen? De overheid komt met niets over de brug. Geen IC-bed geen vaccinatie geen informatie over maatregelen niets. En straks is het uiteraard weer de schuld van de sectoren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Net zoals in de hele maatschappij zal er geen draagvlak zijn bij ondernemers voor de maatregelen. Dan kan je nog zo'n goede manager zijn......quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.
Nee niet, toen (tot Omicron zijn intrede deed) was ik het er wel mee eens dat er sluitingen/beperkingen waren, nu niet meer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?
quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.
En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.
Echt, stelletje zeikwijven dat het zijn
Ik denk niet dat de prijzen lager gaan worden als ze gedwongen dicht moeten zonder compensatiequote:Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef KingRadler het volgende:
Horeca moeten niet zo klagen doe maar eerst de prijzen verlagen.
Oja dat is ook zo. Dat waren wel mooie tijden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan had er nog iets met feestende jongeren bij moeten staan
Ik heb sowieso het idee dat veel bedrijven zich helemaal volvreten terwijl de man in de straat voor de rekening mag opdraaien. Daar is de horeca niet uniek in.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:21 schreef aartstyle het volgende:
Als er straks recordwinsten in de horeca zijn. Verschijnt de heer Willemsen dan ook op TV om te pleiten om een deel van de Corona steun weer terug aan het volk te geven??? Ik denk dat ik het antwoord wel weet......
De horeca heeft nog nooit aan het spelletje meegedaan, want ze waren er continue tegen. Als jijzelf daadwerkelijk dat artikel gelezen hebt, dan zag je ook dat hun gedrag kwaad bloed zette.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen? De overheid komt met niets over de brug. Geen IC-bed geen vaccinatie geen informatie over maatregelen niets. En straks is het uiteraard weer de schuld van de sectoren.
Ik snap wel dat de horeca aan dit spelletje niet meedoet.
Eens hoor. Zo zit helaas onze maatschappij in elkaar. Ikke, ikke, ikke.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat veel bedrijven zich helemaal volvreten terwijl de man in de straat voor de rekening mag opdraaien. Daar is de horeca niet uniek in.
Nee. Als je verder niks toe te voegen hebt wat van belang is, dan mag je je verder wel bij iemand anders gaan vervelen.quote:
De horeca heeft zich volgevreten?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eens hoor. Zo zit helaas onze maatschappij in elkaar. Ikke, ikke, ikke.
Dat zei ik toch niet?quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De horeca heeft zich volgevreten?![]()
Veel horecabedrijven zijn langs het randje van de afgrond gegaan dankzij corona. Konden alleen overleven door al hun spaargeld erin te stoppen.
Dat zei ik.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De horeca heeft zich volgevreten?![]()
Veel horecabedrijven zijn langs het randje van de afgrond gegaan dankzij corona. Konden alleen overleven door al hun spaargeld erin te stoppen.
I know. en aarstyle was het daar mee eens.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zei ik.
Maar er is teveel horeca in Nederland. Daardoor zijn er nu enorm veel zombiebedrijven die straks alsnog gaan omvallen als de fiscus weer aanslagen gaat rondsturen.
Waar mijn post eigenlijk over ging is dat er momenteel veel sectoren zijn die proberen een slaatje te slaan uit de oorlog en de inflatie, door hun prijzen (en hun marge) extreem te verhogen waardoor de koopkracht nog verder onder druk komt te staan.
Er stond geen horeca heeft zich volgevreten maar bedrijven (in het algemeen). Klein detailquote:Op donderdag 16 juni 2022 14:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
I know. en aarstyle was het daar mee eens.
Met dat laatste ben ik het trouwens eens. Met de kanttekening dat ik het van de horeca minder gek vind dat ze de prijzen verhogen, gezien de problemen de afgelopen jaren. Of dit wenselijk is, is een tweede.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
13 gemeentes met 0 besmettingen
25 gemeentes met 1 besmettingen
84 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Weer 1000 erbij.
je hoeft er niet heen hè, zou gekker zijn als de horeca als 1 van de weinige branches het prijsniveau gelijk had kunnen houden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
I know. en aarstyle was het daar mee eens.
Met dat laatste ben ik het trouwens eens. Met de kanttekening dat ik het van de horeca minder gek vind dat ze de prijzen verhogen, gezien de problemen de afgelopen jaren. Of dit wenselijk is, is een tweede.
Gelachen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Hahahaquote:Op donderdag 16 juni 2022 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hoeft er niet heen hè, zou gekker zijn als de horeca als 1 van de weinige branches het prijsniveau gelijk had kunnen houden.
Er is maar 1 branche die dat kan en dat is de cokebranche.
Er is nochtans een wereld van verschil tussen 'platleggen' en 'doen alsof covid niet meer bestaat'. Ben benieuwd of men nog steeds zo graag doet alsof covid niet bestaat als een mogelijke covidgolf het ziekteverzuim verscheidene sectoren plat gaat leggen. Niet omdat ze op de ic liggen, maar omdat er nu eenmaal weinig reserve is, en men ook van deze variant doorgaans dusdanig ziek kan worden dat je niet in staat bent te werken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:54 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
Maar moeten we dan niet de regels voor isolatie aanpassen? In het voorjaar waren er grote problemen omdat er miljoenen mensen in isolatie zaten, terwijl die lang niet allemaal klachten hadden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nochtans een wereld van verschil tussen 'platleggen' en 'doen alsof covid niet meer bestaat'. Ben benieuwd of men nog steeds zo graag doet alsof covid niet bestaat als een mogelijke covidgolf het ziekteverzuim verscheidene sectoren plat gaat leggen. Niet omdat ze op de ic liggen, maar omdat er nu eenmaal weinig reserve is, en men ook van deze variant doorgaans dusdanig ziek kan worden dat je niet in staat bent te werken.
Neem nu de bagageafhandeling bij Schiphol. Best kut als je vlucht niet door kan gaan, omdat er niet genoeg mensen zijn om je koffers in het vliegtuig te stoppen. Of als de treinen niet rijden, omdat er te veel conducteurs een weekje thuis zitten met covid.
Je kunt niet voorkomen dat iedereen ziek wordt, wel dat er niet te veel tegelijk ziek worden.
Beter.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:
Ja klote, ik wilde stilstaan bij de personen die ons ontvallen zijn, mag nietquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei, dan zal ik de taart ook maar in de koelkast laten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |