abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205064358
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ach wat een ellende, ik ga er morgen naartoe. Nou ja, we zien wel.

30 september ook echt. Dat wordt natuurlijk over de winter heen getild, “voor de zekerheid nog even aankijken”.

In september naar Frankrijk met de auto, die doen gelukkig niet zo moeilijk.
Geniet er van! Die hitte is inderdaad wat minder, maar ach O+
pi_205065314
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nog-dicht~aa1bf0cc/

"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205065392
https://www.nature.com/ar(...)-84730d2057-46372982

΅How months-long COVID infections could seed dangerous new variants"

Volgens dit artikel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:27:55 #54
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205065398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:16 schreef tesssssssss het volgende:

"Horeca gooit kont tegen de krib, alleen bij zombiecron variant gaan wij nog dicht."
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_205065415
Zombiecron _O-
Tap tap tap
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:49:05 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205065568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:27 schreef 4-elements het volgende:

[..]
En terecht. Het moet eens over zijn met het dreigen met sluitingen. Corona is al lang niet meer zo gevaarlijk, laten we er mee leven. Net als met griep of verkoudheid.
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:54:40 #57
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205065602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nog zat mensen die in de maart 2020-kramp schieten als ze het woord corona horen.
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205065646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:54 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Zeker, volgens het RIVM moet je ook vandaag nog gewoon in isolatie als je positief bent getest op corona.
Nuance is dat je natuurlijk niet verplicht bent een test af te nemen. Ach ja, als het zo weinig effect heeft als nu, dan zullen steeds meer mensen er weinig om geven en ebt de interesse wel weg. Hopelijk ziet iedereen in dat we niet weer de wereld moeten proberen plat te leggen.
Ik denk dat het RIVM nog altijd moeite heeft om te realiseren dat het voorkomen van besmettingen gewoon een verloren zaak is. Als Australië en China het al niet lukt, hoeven we het hier ook niet te verwachten.

Wat je hooguit kan doen is dempen en afremmen zodat de opgebouwde immuniteit gewoon geleidelijk toe blijft nemen, maar ook daarvan wordt de noodzaak steeds minder. We hebben nu weer een klein coronagolfje (waarschijnlijk van de Omicron-BA.5 variant) en ook in mijn vriendengroep zie ik hier en daar weer wat besmettingen, maar iedereen is er 1 of 2 dagen brak van en daarna weinig meer aan de hand.

Als het zo aan blijft houden dan zie ik echt absoluut geen noodzaak meer voor quarantaines of lockdowns.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205065653
quote:

JAAAAA! Bij deze is dit de officiele start van de nieuwe golf. Zodra die dikke Willemsen zich er weer mee gaat bemoeien weet je dat het ernst is. Vorig jaar blaten dat de horeca niet schuldig was aan besmettingen (toen kwam dansen met Jansen), toen het hele jaar roepen dat de horeca zelf wel verantwoordelijkheid kon dragen (ahum).

Nu biedt Kuipers die zelfverantwoordelijkheid en gaat hij nu dit weer roepen. Zou die dikke zelf al eens iets aan zijn gezondheid hebben gedaan?

Nu snap ik het beleid van Kuipers ook niet hoor, want verantwoordelijkheid leggen bij de branches zelf gaat uiteraard nooit werken. Maar die Willemsen moet gewoon zijn mond houden...... We moeten er maar op hopen dat maatregelen sowiezo niet nodig zijn.

Afijn, Corona golf is officieel geopend, Proost!
pi_205065666
quote:

De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.

En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.

Echt, stelletje zeikwijven dat het zijn :{
pi_205065691
Uit die AD-tekst:
quote:
"Eigenlijk vragen ze met zo'n sectorplan dus van ons om ons eigen omzetverlies te gaan vormgeven" zegt Willemsen. "Dat is natuurlijk een onmogelijke opdracht."
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar één van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
pi_205065710
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uit die AD-tekst:
[..]
Nee, dat is het niet. Als horecabedrijf dien je te weten hoe om te gaan met situaties die onder het bedrijfsrisico vallen; een pandemie is er daar één van. Als jij dat na al die jaren nog steeds niet weet, dan heeft jouw horecabedrijf ook geen bestaansrecht meer wat mij betreft. Iedereen kan een manager zijn in goede tijden; laat nu verdomme ook maar zien dat je een goede manager bent in slechte tijden.
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
pi_205065716
quote:
Uit die AD-tekst:
[..]
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.

Wil je geen risico, dan kom je niet :)
pi_205065725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Als je het vrij laat dan zal de buurman net wat minder strenge regels hanteren en dan ben jij de klos. Hier helpen alleen generieke maatregelen voor de hele branche. Maar als Willemsen die zelf gaat opleggen wordt hij gelynched door zijn achterban.
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.
pi_205065728
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:11 schreef aartstyle het volgende:

[..]
De horeca maakt het zichzelf ook alleen maar moeilijk door geen onderscheid te willen maken tussen de 'natte' (cafés, discotheken) en 'droge' (hotels, restaurants, kantines) horeca.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:14:15 #66
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205065731
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
De Horeca was tijdens de eerste corona-golf al irritant bezig en is daar nadien niet mee gestopt.

En dat herhalen ze nu maar nog een keer. Wat dat betreft zijn ze geen zak veranderd. Ik zou dan ook bijna zeggen: gooi die hele boel maar gewoon dicht, zelfs als er geen corona is.

Het is het zoveelste schaamteloos media gelobby voor nog meer geld mocht er iets gaan gebeuren de komende periode. Persoonlijk zeg ik helemaal niets meer gedwongen sluiten, maar stel dat de overheid dat toch doet, dan is dat maar pech voor die bedrijven. We gaan ze zeker niet financieren voor die 3 maandjes per jaar dat je op terras kunt zitten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205065738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Bordje ophangen met "Betreden op eigen (corona) risico", klaar.

Wil je geen risico, dan kom je niet :)
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?
pi_205065743
quote:
Uit die AD-tekst:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen? De overheid komt met niets over de brug. Geen IC-bed geen vaccinatie geen informatie over maatregelen niets. En straks is het uiteraard weer de schuld van de sectoren.

Ik snap wel dat de horeca aan dit spelletje niet meedoet.
zie email 27 oktober
pi_205065746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Daarom is hij dan ook geen goede manager. Die moet ook slechte boodschappen kunnen brengen in donkere tijden.
Net zoals in de hele maatschappij zal er geen draagvlak zijn bij ondernemers voor de maatregelen. Dan kan je nog zo'n goede manager zijn......

Willemsen doet gewoon altijd alsof het aan de overheid ligt. Alleen nu wordt hij met zijn eigen suggesties van vorig jaar om de oren geslagen. Muurvast zit hij nu.

Maar goed, ik denk dat het allemaal wel losloopt en dat de maatregelen niet nodig zijn. Tenzij de Arubaanse Variant van Za hier gaat huishouden.
pi_205065753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Liep jij toevallig ook mee in al die anti-corona demonstraties? Of beter gezegd: was jij het er mee eens?
Nee niet, toen (tot Omicron zijn intrede deed) was ik het er wel mee eens dat er sluitingen/beperkingen waren, nu niet meer.
pi_205065756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

:')

Hooibaal, ben jij het?
pi_205065763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
:')

Hooibaal, ben jij het?
Dan had er nog iets met feestende jongeren bij moeten staan :)
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:19:34 #73
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_205065764
Horeca moeten niet zo klagen doe maar eerst de prijzen verlagen.
pi_205065772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef KingRadler het volgende:
Horeca moeten niet zo klagen doe maar eerst de prijzen verlagen.
Ik denk niet dat de prijzen lager gaan worden als ze gedwongen dicht moeten zonder compensatie :)
pi_205065773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dan had er nog iets met feestende jongeren bij moeten staan :)
Oja dat is ook zo. Dat waren wel mooie tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')