abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205045455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 03:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Die 200 vrijwilligers kunnen zich in principe beter doodvechten. Overigens is het wel waarschijnlijk dan een deel hiervan nog wel de rivier (die vrij laag staat) zou kunnen oversteken. Zware wapens zullen echter achtergelaten moeten worden.
twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:19:25 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045580
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205045643
Ook wel dom als je daar gaat prijsvechten lijkt me.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:38:02 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook wel dom als je daar gaat prijsvechten lijkt me.
Zeg dat aub tegen de orcs.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205045649
quote:
Hmmm apart, zou die het vertrouwen van zijn stemmers aan het verliezen zijn door nu het onmogelijke te beloven.
Ze zijn momenteel zwaar aan het verliezen in de Donbas
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:44:14 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045667
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hmmm apart, zou die het vertrouwen van zijn stemmers aan het verliezen zijn door nu het onmogelijke te beloven.
Bron?
Ze hebben zich deels moeten terugtrekken uit Sjevjerodonetsk ja. Maar ze hebben nu stevige posities kunnen innemen in het bergachtige deel van de stad. Verder komen de orcs niet hoor.
pi_205045670
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, is dit dezelfde president die in 2019 nog werd uitgelachten en genegeerd door zijn eigen troepen (wat later het Azov-bataljon zou heten), toen hij zei dat zij ook moesten meewerken aan een vrede met de beide afvallige republieken
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:59:46 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205045743
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bron?
Ze hebben zich deels moeten terugtrekken uit Sjevjerodonetsk ja. Maar ze hebben nu stevige posities kunnen innemen in het bergachtige deel van de stad. Verder komen de orcs niet hoor.
Maar wat heb je eraan om in de bergen te zitten? Het gaat om de steden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205045976
quote:
Wij moeten nu stoppen met wapens leveren aan iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:47:28 #11
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205045986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wij moeten nu stoppen met wapens leveren aan iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
Ja, oorlog is nu eenmaal bloedvergieten, h.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:49:45 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar wat heb je eraan om in de bergen te zitten? Het gaat om de steden.
Ze zitten in de stad. Alleen aan de andere kant van de rivier in het bergachtige deel.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:50:03 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046003
quote:

[..]
:')
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:52:34 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046018
Wij moeten nu stoppen met gas en olie afnemen van iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
pi_205046043
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:
Wij moeten nu stoppen met gas en olie afnemen van iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
Met dit ben ik wel met je eens. En dat had gelijk op 24 februari dan al gemoeten.

(leaver dea as slaef fan Russysk gas).
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:18:20 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046165

quote:
Severodonetsk situation ‘extremely aggravated’: Governor
Luhansk’s governor has described the situation is Severodonetsk as “extremely aggravated”.

“The storming of the city has been going on for several days in a row. The enemy destroys high-rise buildings and industrial facilities with artillery,” Serhiy Haidai wrote on Telegram.

Each day people are killed, but their bodies are “difficult to reach due to the density of shelling,” he said.

There are “many damaged high-rise buildings in the old districts of Severodonetsk, some of which the Russian army shot to demolish the foundation,” Haidai added.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:20:47 #17
6484 ExTec
pi_205046186
Ondertussen maakt UA in het zuid westen steeds meer voortgang richting Kherson.

De gehele landmassa boven de rivier staat onder druk, van alle fronten.

https://deepstatemap.live/en#9.25/47.0521/33.2214
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:23:00 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046206
twitter

Russen lijken de laatste brug te hebben opgeblazen om de Oekrainers zo in de val te zetten. Dit betekent wel dat ze zelf niet snel zullen doorduwen omdat er geen oversteek is. Voor de Russen alleen maar gunstig omdat ze zo geen tactische keuze hoeven te maken. Ze kunnen zich nu richten op de rest van Donetsk.

twitter

Op het zuid-front lijken de Oekrainers een doorgang gecreeerd te hebben richting Kherson, hier kan de strijd binnenkort gaan aanvangen. Wat zal betekenen weer een stad in volledige puin. Onderwijl zijn Oekrainers bezig met sabotage acties tegen Russische gezinde puppets in Kherson.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:26:57 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046233

quote:
Ukrainian president Zelensky claims Russian casualties since the start of the war may pass 40.000 in June. Averaging 315 Russian casualties each day
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:32:09 #20
6484 ExTec
pi_205046270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:23 schreef RamboDirk het volgende:
Wat zal betekenen weer een stad in volledige puin.
Met een beetje mzzl valt het mee ;)

De artillerie van UA is niet zo slecht (inaccuraat) als die van rus.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:36:02 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Denk het niet, de tactiek van Russen is voornamelijk zoveel mogelijk destructie. Zou mij verbazen als ze zich zonder slag of stoot terugtrekken uit Kherson. En dan erbij later niet alsnog een tegenaanval weer inzetten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:37:25 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

De Russische artillerie zal ook wel accuraat zijn. Maar dat is het doel van de Russen niet. De Russen doen gewoon aan totale verwoesting. Dat hebben ze ook in Syri gedaan
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:40:41 #23
6484 ExTec
pi_205046331
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
De Russische artillerie zal ook wel accuraat zijn.
Nee, is het niet. Geen 2 arty stukken van rus zijn (precies) hetzelfde. Dat itt zo'n M777 die hooguit een mm afwijking heeft, tov een andere.

rus arty is gemaakt om wijde gebieden te bestrijken. Westerse arty is gemaakt om oa. met zo'n excaliber een precisie bombardement te doen. En precisie gaat moeilijk werken als de ene loop veel meer afwijking heeft dan de andere ;)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:52:51 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046396
Wat denken jullie van het volgende scenario?

Komende half jaar richten de Russen zich op het vasthouden van de regio's Luhansk, Zaporizhzia, Kherson en het veroveren van de rest van Donetsk. Daarmee hebben ze een groot gedeelte van Oost-Oekraine in handen. Waarmee ze vervolgens naar de onderhandelingstafel kunnen, willen of moeten? Omdat hun mogelijkheden/resources aardig zijn uitgeput tegen die tijd.
Wellicht dat onder druk van de internationale gemeenschap (wapenleveranties/toezeggingen) Oekraine akkoord moet gaan met een staakt-het-vuren? Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

Daarom is het zo belangrijk voor Oekraine dat de regio Donetsk niet valt en ze een nieuw offensief openenen in de regio Kherson. Zodat ze laten zien genoeg slagkracht te hebben om de Russen pijn te doen en wellicht zelfs terug te duwen. Zo ziet de internationale gemeenschap dat het nut heeft wapens te blijven sturen. Er volgen nog veel bloedige slagen in ieder geval, komende tijd.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:01:52 #25
6484 ExTec
pi_205046458
Dat scenario doet idd de ronde.

Maar het e.e.a. zal vallen of staan met dat UA er mee akkoord gaat.

Want als jij je rijk rekent omdat je denkt dat je heel de donbas + luhansk hebt, en eenzijdig een staakt het vuren afkondigt, start UA 3 dagen later een offensief.

Daarbij gelooft helemaal niemand dat als putin nu garantie x geeft, dat hij zich daar (op middel/langere) termijn aan gaat houden.

En wat FR en DE willen, is allemaal leuk, maar DE levert sowieso niks bijzonders. Dus dat DE dreigt met geen wapens meer geven, heeft geen zin.

FR, gezien de laatste berichten, gisteren/verleden week, lijken, let op: lijken de andere kant op te gaan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:06 #26
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
Dat scenario doet idd de ronde.

Maar het e.e.a. zal vallen of staan met dat UA er mee akkoord gaat.
Tuurlijk maar de defensie structuren van Oekraine zijn volledig afhankelijk van buitenlandse leveringen. Op een gegeven moment hebben ze niet zoveel te willen als ze voor het blok gezet worden door de internationale gemeenschap.

quote:
Want als jij je rijk rekent omdat je denkt dat je heel de donbas + luhansk hebt, en eenzijdig een staakt het vuren afkondigt, start UA 3 dagen later een offensief.

Daarbij gelooft helemaal niemand dat als putin nu garantie x geeft, dat hij zich daar (op middel/langere) termijn aan gaat houden.
Een eenzijdig staakt het vuren heeft idd geen zin. En tuurlijk is Putin totaal onbetrouwbaar maar als beiden partijen zijn uitgeput zul je wel moeten om op krachten te komen.
Overigens is de vraag of een staakt-het-vuren uberhaupt succesvol zal zijn hoor, er zal genoeg onrust blijven in de veroverde gebieden in de vorm van insurgency/partizanen oorlog.

quote:
En wat FR en DE willen, is allemaal leuk, maar DE levert sowieso niks bijzonders. Dus dat DE dreigt met geen wapens meer geven, heeft geen zin.

FR, gezien de laatste berichten, gisteren/verleden week, lijken, let op: lijken de andere kant op te gaan.
Oekraine heeft Europa nodig voor de wederopbouw dus wat Duitsland wil is wel degelijk een factor. Zij zijn nu eenmaal de powerhouse van Europ of ze wel of geen veel wapens leveren.

Interresante materie in ieder geval, we gaan het meemaken ;)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:13:03 #27
6484 ExTec
pi_205046530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Oekraine heeft Europa nodig voor de wederopbouw dus wat Duitsland wil is wel degelijk een factor. Zij zijn nu eenmaal de powerhouse van Europ of ze wel of geen veel wapens leveren.
Nee, DE heeft gewoon niks te vertellen.

Die moeten zich op dit moment gewoon dik schamen omdat ze niet naar rato leveren, alleen maar alles blokkeren, alles traineren,

En jij denkt dat als drol sholz straks gaat eisen Zelensky daar oren naar heeft?

Hoe werkt dat?
pi_205046532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Tuurlijk maar de defensie structuren van Oekraine zijn volledig afhankelijk van buitenlandse leveringen. Op een gegeven moment hebben ze niet zoveel te willen als ze voor het blok gezet worden door de internationale gemeenschap.
[..]
Een eenzijdig staakt het vuren heeft idd geen zin. En tuurlijk is Putin totaal onbetrouwbaar maar als beiden partijen zijn uitgeput zul je wel moeten om op krachten te komen.
Overigens is de vraag of een staakt-het-vuren uberhaupt succesvol zal zijn hoor, er zal genoeg onrust blijven in de veroverde gebieden in de vorm van insurgency/partizanen oorlog.
[..]

Interresante materie in ieder geval, we gaan het meemaken ;)
Het Kremlin denkt nog steeds gebieden te kunnen veroveren. En de Oekraners zijn nog steeds woedend over alle slachtoffers die gevallen zijn en alle stukken grond die afgenomen zijn.

Los van dat Poetin een onbetrouwbaar sujet is, zit die wapenstilstand er voorlopig echt niet in.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:15:05 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, DE heeft gewoon niks te vertellen.

Die moeten zich op dit moment gewoon dik schamen omdat ze niet naar rato leveren, alleen maar alles blokkeren, alles traineren,

En jij denkt dat als drol sholz straks gaat eisen Zelensky daar oren naar heeft?

Hoe werkt dat?
Jij krijgt x miljard steunpakket en zicht op EU lidmaatschap als je dit staakt-het-vuren ondertekent

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het Kremlin denkt nog steeds gebieden te kunnen veroveren. En de Oekraners zijn nog steeds woedend over alle slachtoffers die gevallen zijn en alle stukken grond die afgenomen zijn.

Los van dat Poetin een onbetrouwbaar sujet is, zit die wapenstilstand er voorlopig echt niet in.
Voorlopig niet, in de 2e helft of laatste kwartaal van 2023 wel.
pi_205046550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

[..]
Ook voor Europa is een ernstig gehavende Russische krijgsmacht van belang. Hoe meer de Russen zich de tanden kapot bijten op en in Oekrane, des te beter het is voor de Europese veiligheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:16:14 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ook voor Europa is een ernstig gehavende Russische krijgsmacht van belang. Hoe meer de Russen zich de tanden kapot bijten op en in Oekrane, des te beter het is voor de Europese veiligheid.
Goed punt. Een verzwakt Rusland met interne conflicten is voor de "vrije wereld" gunstiger.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:18:12 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046571
Niks wijst er nog op dat Europa een lange strijd wil in Oekraine. Dan dien je langzaamaan toch te gaan starten met het optuigen van een oorlogseconomie. Maar net als met corona zie je dat EU landen toch nog altijd zelf beleid maken op dit soort terrein en er niet echt samen wordt opgetrokken. Ondanks dat iedereen eensgezind is dat Rusland verkeerd bezig is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:20:00 #33
6484 ExTec
pi_205046582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jij krijgt x miljard steunpakket en zicht op EU lidmaatschap als je dit staakt-het-vuren ondertekent
Maar EU != DE, h. In de EU zitten ook ultra recalcitrante rus haters zoals Polen, Estland/Letland/Litouwen.

Daarbij kan geen politicus het verkopen om, achteraf, te zeggen: er komt geen steun want toen en toen "luisterde ze niet naar mij". Je hebt het over landen, volkeren, niet over een ruzie op een schoolplein.

Als sholz invloed had willen hebben, had die UA vol moeten stouwen met wapens. Dat heeft die niet gedaan, dus sholz heeft gewoon niks te vertellen.
pi_205046589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef RamboDirk het volgende:
Voorlopig niet, in de 2e helft of laatste kwartaal van 2023 wel.
Waarom konden de Russen niet tot een wapenstilstand komen in Afghanistan? Waarom konden de Amerikanen geen wapenstilstand bereiken in Vietnam? De Oekraners willen doorvechten, hebben ze geen zware wapens (meer), dan vechten ze als partizanen door.

En wat er eind 2023 gebeurt, valt moeilijk te zeggen. We moeten ook maar zien hoe men in Rusland reageert bij 100.000 dode Russische soldaten en een economie die aan gort is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:22:02 #35
6484 ExTec
pi_205046600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:18 schreef RamboDirk het volgende:
Dan dien je langzaamaan toch te gaan starten met het optuigen van een oorlogseconomie.
En dat is precies wat FR, bij monde van een artikel in Le Monde, gister heeft verkondigd. In de VS zijn ze qua dat ook al een eind.
pi_205046601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Goed punt. Een verzwakt Rusland met interne conflicten is voor de "vrije wereld" gunstiger.
Een Rusland dat met de - na een lange, slopende oorlog in Oekrane overgebleven - jaren '60 en '70 wapens opstanden in allerlei deelrepublieken in toom moet zien te houden zal inderdaad niet snel meer een bedreiging kunnen vormen voor o.a. de Baltische staten.

Daarom dienen de sancties ook in stand gehouden te worden; laat de Russen maar oorlog voeren met mig-29's en t-72's ipv moderne(re) wapentechnologie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205046609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat is precies wat FR, bij monde van een artikel in Le Monde, gister heeft verkondigd. In de VS zijn ze qua dat ook al een eind.
En wij gaan boeren dwingen om met hun bedrijf te stoppen. ;(
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:24:28 #38
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_205046617
Willen we als Europa niet dat Oekrane Krim en Donbas heroverd? Daar zitten toch wat leuke brand- en grondstoffen in de bodem. Kan dat ons niet een beetje minder afhankelijk maken van Rusland of een betere onderhandelingspositie qua energievoorziening? Of is dat niet zo van belang in het grotere plaatje?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:26:26 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, is het niet. Geen 2 arty stukken van rus zijn (precies) hetzelfde. Dat itt zo'n M777 die hooguit een mm afwijking heeft, tov een andere.

Serieus? Daar heb je dus niks aan :')

quote:
rus arty is gemaakt om wijde gebieden te bestrijken. Westerse arty is gemaakt om oa. met zo'n excaliber een precisie bombardement te doen. En precisie gaat moeilijk werken als de ene loop veel meer afwijking heeft dan de andere ;)
Dus ze zijn gewoon gemaakt om totale verwoestingen aan te richten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:22 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef kl1172 het volgende:
Willen we als Europa niet dat Oekrane Krim en Donbas heroverd? Daar zitten toch wat leuke brand- en grondstoffen in de bodem. Kan dat ons niet een beetje minder afhankelijk maken van Rusland of een betere onderhandelingspositie qua energievoorziening? Of is dat niet zo van belang in het grotere plaatje?
Symbolisch is het ook heel belangrijk om deze gebieden te bevrijden.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:29:10 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar EU != DE, h. In de EU zitten ook ultra recalcitrante rus haters zoals Polen, Estland/Letland/Litouwen.

Daarbij kan geen politicus het verkopen om, achteraf, te zeggen: er komt geen steun want toen en toen "luisterde ze niet naar mij". Je hebt het over landen, volkeren, niet over een ruzie op een schoolplein.

Als sholz invloed had willen hebben, had die UA vol moeten stouwen met wapens. Dat heeft die niet gedaan, dus sholz heeft gewoon niks te vertellen.
Jij gebruikt anders beste schoolpein fittie rhetorics :P Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers, niet dat hun stem daarom minder is. Ik kan me idd voorstellen dat Polen en de Baltische staten geen staakt-het-vuren willen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom konden de Russen niet tot een wapenstilstand komen in Afghanistan? Waarom konden de Amerikanen geen wapenstilstand bereiken in Vietnam? De Oekraners willen doorvechten, hebben ze geen zware wapens (meer), dan vechten ze als partizanen door.

En wat er eind 2023 gebeurt, valt moeilijk te zeggen. We moeten ook maar zien hoe men in Rusland reageert bij 100.000 dode Russische soldaten en een economie die aan gort is.
Ik kan zo voorstellen dat je op een gegeven moment oorlogsmoe bent en tot een staakt-het-vuren komt. Het bloedvergieten is op een gegeven moment gewoon klaar, elke conventionele oorlog kent dit punt.

Tuurlijk zal er een groepje partizanen blijven vechten. En de oorlogen die jij noemt zijn geenzins te vergelijken met dit conflict, zeker Afghanistan niet.

quote:
Zeker wel van belang goed punt.
pi_205046686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:29 schreef RamboDirk het volgende:
Ik kan zo voorstellen dat je op een gegeven moment oorlogsmoe bent en tot een staakt-het-vuren komt. Het bloedvergieten is op een gegeven moment gewoon klaar, elke conventionele oorlog kent dit punt.
Heel vaak omdat n partij verliest of zich terugtrekt. Kijk naar de beide wereldoorlogen. Kijk naar Vietnam, of de Amerikanen n Sovjets in Afghanistan.

quote:
Tuurlijk zal er een groepje partizanen blijven vechten. En de oorlogen die jij noemt zijn geenzins te vergelijken met dit conflict, zeker Afghanistan niet.
Oh, ze zijn niet te vergelijken? Klaar. Leg maar uit waarom niet.

Wat mij betreft zijn er altijd overeenkomsten en verschillen in politiek en oorlogsvoering.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:18 #43
6484 ExTec
pi_205046692
quote:
Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers,
En als de EU daar gemakkelijk wat mee kon doen, hadden ze allang Hongarije aangepakt. Maar dissonanten aanpakken in de EU gaat maar zeer moeizaam.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:19 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_205046693
quote:
Jij gebruikt anders beste schoolpein fittie rhetorics :P Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers, niet dat hun stem daarom minder is. Ik kan me idd voorstellen dat Polen en de Baltische staten geen staakt-het-vuren willen.
netto-ontvangers/betalers is schoolplein fittie rhetorics.

Bedacht door Engeland, Nederland en Duitsland om macht uit te oefenen, terwijl onze handelsbalans de pan uit swingt ten opzichte van Oost-Europa. (ons exportoverschot is na de invoering van de Euro verdubbeld)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:36:04 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heel vaak omdat n partij verliest of zich terugtrekt. Kijk naar de beide wereldoorlogen. Kijk naar Vietnam, of de Amerikanen n Sovjets in Afghanistan.
[..]
Oh, ze zijn niet te vergelijken. Klaar? Leg maar uit waarom niet.

Wat mij betreft zijn er altijd overeenkomsten en verschillen in politiek en oorlogsvoering.
Afghanistan is een groot en deels onherbergzaam gebied dat beheerd wordt door min of meer lokale krijgsheren en bevolkingsgroepen, die uberhaupt al continu met elkaar vechten Uitstekend geschikt voor insurgency. Afghanistan kent alleen maar oorlog. Afghanistan heeft buiten Kabul en wat grote steden nooit een centrale regeringstructuur gekend. Geen enkele Afghaanse oorlog is conventioneel geweest met land x tegen land y.
pi_205046753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Afghanistan is een groot en deels onherbergzaam gebied
Ow, daar ga je al.

Oekrane is een groot en deels onherbergzaam gebied.

quote:
dat beheerd wordt door min of meer lokale krijgsheren en bevolkingsgroepen, die uberhaupt al continu met elkaar vechten Uitstekend geschikt voor insurgency.
Okay, dit is wel een duidelijk verschil met Oekrane.

quote:
Afghanistan heeft buiten Kabul en wat grote steden nooit een centrale regeringstructuur gekend. Geen enkele Afghaanse oorlog is conventioneel geweest met land x tegen land y.
Ik denk dat dit perceptie is. Ook in Afghanistan heb je centraal gezag, momenteel zit dat (wederom) bij de Taliban. En toen de Amerikanen binnen kwamen stormen, was dat ook zo. En natuurlijk dekt het gezag van de Taliban niet het hele land, maar het is ook niet zo dat er absoluut geen regeringsstructuur is.
pi_205046756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef RamboDirk het volgende:
Wat denken jullie van het volgende scenario?

Komende half jaar richten de Russen zich op het vasthouden van de regio's Luhansk, Zaporizhzia, Kherson en het veroveren van de rest van Donetsk. Daarmee hebben ze een groot gedeelte van Oost-Oekraine in handen. Waarmee ze vervolgens naar de onderhandelingstafel kunnen, willen of moeten? Omdat hun mogelijkheden/resources aardig zijn uitgeput tegen die tijd.
Wellicht dat onder druk van de internationale gemeenschap (wapenleveranties/toezeggingen) Oekraine akkoord moet gaan met een staakt-het-vuren? Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

Daarom is het zo belangrijk voor Oekraine dat de regio Donetsk niet valt en ze een nieuw offensief openenen in de regio Kherson. Zodat ze laten zien genoeg slagkracht te hebben om de Russen pijn te doen en wellicht zelfs terug te duwen. Zo ziet de internationale gemeenschap dat het nut heeft wapens te blijven sturen. Er volgen nog veel bloedige slagen in ieder geval, komende tijd.
Ik denk dat je bovenste alinea klopt, maar ik geloof niet dat de onderste alinea de oplossing is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:46:31 #48
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ow, daar ga je al.

Oekrane is een groot en deels onherbergzaam gebied.
[..]
Okay, dit is wel een duidelijk verschil met Oekrane.
[..]
Ik denk dat dit perceptie is. Ook in Afghanistan heb je centraal gezag, momenteel zit dat (wederom) bij de Taliban. En toen de Amerikanen binnen kwamen stormen, was dat ook zo. En natuurlijk dekt het gezag van de Taliban niet het hele land, maar het is ook niet zo dat er absoluut geen regeringsstructuur is.
quote:
Most of Ukraine is flat, with mountains found only in the west (the Carpathians) or in the south of the Crimean Peninsula (the Crimeans). The country's fertile plains, called steppes, are ideal for growing crops like wheat. Ukraine is sometimes called the “breadbasket of Europe.”
Oost-Oekraine is groot en deels eindeloze vlaktes, het is niet voor niets een artillerie oorlog. Weinig om je te verbergen.

We zagen bij het terugtrekken van Amerika in Augustus 2021 hoe sterk een centraal gezag in Afghanistan werkelijk kan zijn. Zodra een wereldmacht zou besluiten om Afghanistan weer aan te vallen dan trekt de Taliban zich weer terug op het platteland en kunnen ze een eindeloze insurgency voeren. En komen ze daarna gewoon weer terug.
pi_205046823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Oost-Oekraine is groot en deels eindeloze vlaktes, het is niet voor niets een artillerie oorlog.

We zagen bij het terugtrekken van Amerika in Augustus 2021 hoe sterk een centraal gezag in Afghanistan werkelijk kan zijn. Zodra een wereldmacht zou besluiten om Afghanistan weer aan te vallen dan trekt de Taliban zich weer terug op het platteland en kunnen ze een eindeloze insurgency voeren. En komen ze daarna gewoon weer terug.
Ik denk dat Oost-Oekrane juist geen eindeloze vlakte is. Volgens mij is dat juist het dichtst bevolkte gebied van de Oekrane, zeg maar het Zuid-Holland van Oekrane.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:52:07 #50
6484 ExTec
pi_205046840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat je bovenste alinea klopt, maar ik geloof niet dat de onderste alinea de oplossing is.
Nee want de oplossing was "geen wapens meer sturen want: bloedvergieten", h?

We gaan linksom, of rechtsom, niet ontkomen aan UA de komende tig jaar tot de tanden bewapenen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:55:51 #51
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat Oost-Oekrane juist geen eindeloze vlakte is. Volgens mij is dat juist het dichtst bevolkte gebied van de Oekrane, zeg maar het Zuid-Holland van Oekrane.
Gedeeltelijk wel waar, veel grote industriesteden.
https://ukrainetrek.com/eastern-district

Maar ook grote gedeeltes dit.
pi_205046867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee want de oplossing was "geen wapens meer sturen want: bloedvergieten", h?

We gaan linksom, of rechtsom, niet ontkomen aan UA de komende tig jaar tot de tanden bewapenen.
En onszelf; sinds 24 februari zijn we in oorlog met de Russen en ook al is dat (voorlopig nog) een koude oorlog, oorlog is oorlog.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:57:28 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Gedeeltelijk wel waar, veel grote industriesteden.
https://ukrainetrek.com/eastern-district

Maar ook grote gedeeltes dit.
[ afbeelding ]
De industrie en mijnen in het oosten is wel ouwe teringzooi hoor.
pi_205046881
quote:
Als je dit beredeneert, dan kun je Poetin niet meer 19-e eeuwsdenken verwijten. Halverwege de 19-e eeuw gingen de Fransen en de Britten met een dergelijke zienswijze de Krimoorlog aan tegen Rusland. Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:25:03 #55
6484 ExTec
pi_205047049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
En wat is dan "jouw oplossing"?
pi_205047085
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
En wat is dan "jouw oplossing"?
Vlaanderen los van Nederland in 1830 heeft de 'rompstaat' Nederland ook overleefd, al dacht men er toen niet zo over.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:34:38 #57
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_205047140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Vlaanderen los van Nederland in 1830 heeft de 'rompstaat' Nederland ook overleefd, al dacht men er toen niet zo over.
Verschil is dat wij Belgen niet onder de invloed van een andere grootmacht kwamen te liggen, wij hebben onze identiteit redelijk behouden denk ik. Rusland zal in die gebieden hoogstwaarschijnlijk de plak zwaaien en al wat Oekraens is uitwissen (zijn ze trouwens al volop mee bezig). Dat is wel een verschilletje.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:36:32 #58
6484 ExTec
pi_205047151
quote:

[..]
En als putin de volgende ronde weer verdergaat?

Rompstaat nog kleiner?
pi_205047173
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als putin de volgende ronde weer verdergaat?

Rompstaat nog kleiner?
Ik geloof niet dat Poetin verder wil. Maar okay, wij leveren wapens niet voor de Donbas, maar wel om Charkov, Dnipro, Zaporizja, Mikolajev en Odessa te beschermen.
pi_205047249
quote:

[..]
Ligt toch wat anders, het koninkrijk was net gevormd, oa onder druk van het buitenland, en die viel 15 jaar later uiteen in een noordelijk en zuidelijk koninkrijk.
Bij Oekrane is het een buitenlandse macht die probeert om een voormalig grondgebied weer onder zijn hoede te krijgen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:39:58 #61
6484 ExTec
pi_205047573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Ik geloof niet dat Poetin verder wil.

Hij heeft wel geprobeerd het hele land eronder te krijgen, incl Kyiv, alleen dat mislukte, maar nu heeft putin zijn leven gebeterd, hij zal het nooit meer doen!

pi_205047673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
Alleen al in Mariupol zijn tienduizenden doden te betreuren. En nog eens tienduizenden uit Mariupol zijn verdwenen, veel ervan waarschijnlijk niet door filtratie gekomen en afgeslacht.

De geverifieerde aantal doden zijn veel, veel te laag met het werkelijke aantal. Niemand weet exact hoe veel maar er liggen in veel steden nog duizenden mensen onder puin of in een massagraf.

Als we kijken naar de officiele slachtoffers van de Krimoorlog, een oorlog van twee en half jaar, dan kan deze oorlog dat nog makkelijk overtreffen gezien deze maar 4 maanden bezig is met al een absurd aantal doden.

In de toekomst gaan we meer te horen krijgen over de schade en dan gaan onze haren overeind staan (of niet, zal me ook niet verbazen). Hadden we maar meer gedaan horen we dan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:23:16 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_205047839
Ik weet nog toen ik zei dat Mariupol vele malen erger zou zijn dan Sarajevo en iedereen reageerde met nou nou nou.

Mensen hebben niet door hoe erg de Russische oorlogsmisdaden zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:59:02 #64
6484 ExTec
pi_205048571
twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:59:52 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205048578
Alles lijkt 1 richting uit te gaan nu.

De roebel staat hoger dan ooit.
De Russen lijken niets meer weg te geven en de frontlinie rukt op naar de Dnepr.
Vroeg of laat moet Kiev er ook aan geloven.

De beste optie om alle schade te beperken is dat Zelensky capituleert. Dat is het beste dat hij voor zijn "land" kan doen.

Vrede. _O_
pi_205048630
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:59 schreef Ixnay het volgende:

De Russen lijken niets meer weg te geven en de frontlinie rukt op naar de Dnepr.

De beste optie om alle schade te beperken is dat Zelensky capituleert. Dat is het beste dat hij voor zijn "land" kan doen.

Vrede. _O_
Uitstekende trolpoging 10/10 _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205048644
quote:

Vrede. _O_
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee. Die willen niet geconfronteerd worden met het leed wat daar in Oekraine plaatsvindt. Als Zelensky capituleert gaat dat leed niet ophouden hoor, Poetin gaat lekker door met Oekrainers straffen en afslachten.
pi_205048661
quote:

Vrede. _O_
Gaat niet gebeuren.

Oekrane gaat winnen.
Slava Ukrani.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:31:48 #69
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:38:15 #70
6484 ExTec
pi_205048779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:12 schreef Joppiez het volgende:
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee.
Vind ik een interessante gedachte.

Er is aardig wat volk, ook hier in deze topic, die hier eigenlijk gewoon nooit moeten komen, en ook nooit nieuws moeten kijken.

Want dan kunnen die mensen zich vertellen dat "er geen oorlog is".

Allerlei vage verhalen die neerkomen op dat UA zich maar over moet geven, want "bloedvergieten bla bla bla", komen immers op hetzelfde neer.

Want er zal dan nog immer zat bloedvergieten zijn, alleen de oliebollen lezen het hier niet meer, zien het niet meer op het journaal, dus is het "vrede _O_ ".

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 14-06-2022 15:44:41 ]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:44:39 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048806
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals enkele weken geleden al aangegeven, de partizanen oorlog in bezette gebieden begint serieuze vormen aan te nemen. Wanneer zelfs Russische gezinde Oekrainers zich gaan aansluiten bij het verzet tegen de bezetter, dan gaat het hard :D
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:50:39 #72
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048855
twitter

Stukje marketing van het Oekrainse ministerie van Defensie.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:56:33 #73
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048888
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arme vrouw. (nsfw)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:11:36 #74
458283 ipa84
pi_205048968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind ik een interessante gedachte.

Er is aardig wat volk, ook hier in deze topic, die hier eigenlijk gewoon nooit moeten komen, en ook nooit nieuws moeten kijken.

Want dan kunnen die mensen zich vertellen dat "er geen oorlog is".

Allerlei vage verhalen die neerkomen op dat UA zich maar over moet geven, want "bloedvergieten bla bla bla", komen immers op hetzelfde neer.

Want er zal dan nog immer zat bloedvergieten zijn, alleen de oliebollen lezen het hier niet meer, zien het niet meer op het journaal, dus is het "vrede _O_ ".
Het echte bloedvergieten gaat pas beginnen als Oekrane zich overgeeft. Rusland zal die gebieden gaan zuiveren en dat zal niet zacht handig gaan. Dat is in het verleden nooit gebeurt en de aanwijzingen zijn nu ook al dat het niet zachtzinnig gaat. Het nadeel is dat de mensen die de Russische propaganda geloven dat alleen niet zien. Sterker nog de Russische propaganda verdraaid gerust de hele geschiedenis. Tijdens de Sovjet-Unie was het verboden om het Bloedbad van Katyn als oorlogsmisdaad te zien van de Sovjet-Unie. Het zou me niks verwonderen als dat tegenwoordig ook weer het geval is in Rusland.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:15:08 #75
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205048986
quote:

[..]
We leveren toch niets aan Rusland?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:54:21 #76
472129 hyviiee
pi_205049244
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:15 schreef mazaru het volgende:

[..]
We leveren toch niets aan Rusland?
Nee Oekrane wel. Die zijn goed bezig met het westen te ontwapenen. Het zal maar een vooropgezet plan zijn van Rusland en Oekrane om zodra ze het merendeel van onze wapens hebben ons aanvallen.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 16:55:52 #77
364681 over_hedge
pi_205049254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:54 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee Oekrane wel. Die zijn goed bezig met het westen te ontwapenen. Het zal maar een vooropgezet plan zijn van Rusland en Oekrane om zodra ze het merendeel van onze wapens hebben ons aanvallen.
Dacht je toen je dit aan het tikken was nou echt van: Zo ik heb me nu toch een goede troll bedacht!

Zo ja. Moet ik je telleurstellen, het is een zeer matige poging.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:03:32 #78
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205049306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:12 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee. Die willen niet geconfronteerd worden met het leed wat daar in Oekraine plaatsvindt. Als Zelensky capituleert gaat dat leed niet ophouden hoor, Poetin gaat lekker door met Oekrainers straffen en afslachten.
Het Westen heeft het 8 jaar lang helemaal niets genteresseerd wat er in Oekrane met de Russischtaligen gebeurde.

Nu krijgen ze een keer hulp en gaan die hypocriete Westerse "leiders" ineens op hun achterpootjes staan. Had dat 8 jaar geleden gedaan, dan had je nu deze ellende niet gehad.

Als dit voorbij is, is de situatie beter en rustiger dan dat het was. Vrede is het einddoel en of je het nou wil of niet: Vrede komt er!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:05:55 #79
-1 #ANONIEM
pi_205049326
Slava vrede.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:22:27 #80
6484 ExTec
pi_205049435
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het Westen heeft het 8 jaar lang helemaal niets genteresseerd wat er in Oekrane met de Russischtaligen gebeurde.
Het westen trapte idd niet in de oppervlakkige propaganda van rus, nee :)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:23:36 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049449
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:56 schreef RamboDirk het volgende:
SPOILER
Arme vrouw. (nsfw)
:'(
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:25:04 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049457
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:35:49 #83
319630 Neezoistniet
pi_205049509
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 17:44:13 #84
364681 over_hedge
pi_205049539
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Looten in de Primark :')
2 uur looten en je hebt 10 euro aan waarde gevonden :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:00:45 #85
445753 Wantie
pi_205049602
quote:

[..]

Nu krijgen ze een keer hulp en gaan die hypocriete Westerse "leiders" ineens op hun achterpootjes staan. Had dat 8 jaar geleden gedaan, dan had je nu deze ellende niet gehad.

Als dit voorbij is, is de situatie beter en rustiger dan dat het was. Vrede is het einddoel en of je het nou wil of niet: Vrede komt er!
Hulp noem je dat; alles compleet aan puin schieten, Oekraense vluchtelingen deporteren naar Siberi, onvoorstelbaar veel burgerslachtoffers, Oekraense krijgsgevangenen ter dood veroordelen, eigen bevolking monddood maken door het benoemen van deze oorlog strafbaar stellen...
En de lijst gaat door en door...
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:02:18 #86
445753 Wantie
pi_205049611
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Looten in de Primark :')
Dat zie je verkeerd, deze Russische soldaten zijn aan het helpen :7
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:05:50 #87
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205049631
quote:

[..]

Bedoel je nou dat het westen Oekrane 8 jaar geleden al moderne artillerie had moeten geven zodat ze toen al die vervelende door Rusland georganiseerde opstanden en afscheidingen aan flarden hadden kunnen schieten? En hoezo zouden we dan nu geen last hebben gehad van Russische landjepik?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:08:41 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
2 uur looten en je hebt 10 euro aan waarde gevonden :D
_O-
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:10:43 #89
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205049665
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:18:35 #90
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205049712
twitter

Oekrains leger heeft sinds vandaag zicht op de buitenwijken van Kherson en lijkt zich op maken voor de herovering. Onduidelijk is nog wat de tactiek van de Russen gaat zijn. Verdedigen of terugtrekken over de Dnjepr.

[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 14-06-2022 18:23:36 ]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:34:47 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049854
Laten zinken deze bootjes _O_

twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:51:25 #92
475083 Lospedrosa
$
pi_205050007
quote:
Weer allemaal dode Russen. Want de Russische doden teller staat al boven de 30.000 en Oekraners gaan niet dood.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:56:53 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205050051
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bedoel je nou dat het westen Oekrane 8 jaar geleden al moderne artillerie had moeten geven zodat ze toen al die vervelende door Rusland georganiseerde opstanden en afscheidingen aan flarden hadden kunnen schieten? En hoezo zouden we dan nu geen last hebben gehad van Russische landjepik?
Rusland dat de soevereiniteit van Russisch grondgebied overneemt is geen landjepik.

Landjepik is wat Nederland met Limburg gedaan heeft.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:58:46 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205050057
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Rusland dat de soevereiniteit van Russisch grondgebied overneemt is geen landjepik.

Landjepik is wat Nederland met Limburg gedaan heeft.
Tot hoever terug mag Rusland gaan dat ze het tot Russisch grondgebied mogen tellen? Straks kan Duitsland Nederland claimen. Oh en de Fransen vanuit de Napoleon tijd en de Spanjolen na de 80-jarige oorlog.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:59:47 #95
6484 ExTec
pi_205050062
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:34 schreef Starhopper het volgende:
Laten zinken deze bootjes _O_

[ twitter ]
Gaat nog prima lukken ook.

Een land-based Anti-Air installatie op een schip zetten, leuk idee maar werkt niet.

Een gentegreerd systeem zorgt ervoor dat de lanceerder netje corrigeert voor het deinen van het schip, zo'n land-based installatie doet dat niet.

Maar sinds de Moskva gezonken is, hebben ze geen noemenswaardige AA meer, dus ze moeten wat.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:02:30 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205050081
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hulp noem je dat; alles compleet aan puin schieten, Oekraense vluchtelingen deporteren naar Siberi, onvoorstelbaar veel burgerslachtoffers, Oekraense krijgsgevangenen ter dood veroordelen, eigen bevolking monddood maken door het benoemen van deze oorlog strafbaar stellen...
En de lijst gaat door en door...
Ze schieten helemaal niet alles aan puin man. Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat de Russen zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

En dat "kinderziekenhuis" waar je in maart zo veel over hoorde was een leegstaand sovjetgebouw dat de Oekraners al lang wilden slopen. Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor. Er is echter wel een motief om zo'n verhaal te verzinnen en aan de Westerse wereld te vertellen. Ze willen Rusland als het pure kwaad neerzetten.

Dit is propaganda op zijn allerslechtst.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:10 #97
-1 #ANONIEM
pi_205050092
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weer allemaal dode Russen. Want de Russische doden teller staat al boven de 30.000 en Oekraners gaan niet dood.
Als we de posts hier moeten geloven heeft Oekrane Rusland geheel verdreven en hebben ze inmiddels Moskou bezet.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:24 #98
475083 Lospedrosa
$
pi_205050094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ze schieten helemaal niet alles aan puin man. Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat Rusland zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

En dat "kinderziekenhuis" waar je in maart zo veel over hoorde was een leegstaand sovjetgebouw dat de Oekraners al lang wilden slopen. Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor. Er is echter wel een motief om zo'n verhaal te verzinnen en aan de Westerse wereld te vertellen. Ze willen Rusland als het pure kwaad neerzetten.

Of het is propoganda dat je berichten de wereld in helpt dat het propoganda is. ;)
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:06:25 #99
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205050112
quote:

[..]

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat de Russen zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

Hardop gelachen.
Van wie heb je al deze wijsheden?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:07:56 #100
6484 ExTec
pi_205050120
quote:
Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.
Maak je geen zorgen, dat laten we aan jou over.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:08:38 #101
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205050125
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Noem je Oekranese burgers nou Russen? Wat is dit voor iets bizars?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:17:08 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205050202
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 19:24:02 #103
364681 over_hedge
pi_205050243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gaat nog prima lukken ook.

Een land-based Anti-Air installatie op een schip zetten, leuk idee maar werkt niet.

Een gentegreerd systeem zorgt ervoor dat de lanceerder netje corrigeert voor het deinen van het schip, zo'n land-based installatie doet dat niet.

Maar sinds de Moskva gezonken is, hebben ze geen noemenswaardige AA meer, dus ze moeten wat.
Maar het deinen van een schip wat stil ligt in de haven is dat niet verwaarloosbaar? En hebben die dingen geen stabilizers oid?

Maar apart is het sowieso. Dat je een schip moet gaan bewaken met spul wat er niet voor bedoeld is
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 19:25:49 #104
364681 over_hedge
pi_205050251
quote:

[..]

Ah ja. Alle filmpjes en fotos en live streams en weet ik veel wat nog meer allemaal. Is allemaal nep! is allemaal cgi. Mensen die hier intrappen :N
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:26:01 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205050254
quote:

[..]

Dit zijn allemaal nepgebouwen?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:27:17 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205050261
Volgens deze video was het niet een Ukrainse anti ship missile die de Moskva uitschakelde maar eentje van Noorwegen

dinsdag 14 juni 2022 @ 19:29:27 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_205050271
quote:
De enige zin die klopt.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:30:42 #108
19007 OllieA
pi_205050284
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik ben een karikatuur op Fok!

Zo lang mensen zoals jij zich er over opwinden blijft het leuk.

Vroeger deed ik hetzelfde maar dan vanuit de linkerhoek.
Dat mag blijkbaar allemaal. Vrijheid van trollen.

Kotsmisselijk word ik ervan, dat minkukels zoals jij zelfs oorlog aangrijpen om shit te lozen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:46:58 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205050463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:11 schreef ipa84 het volgende:

Het echte bloedvergieten gaat pas beginnen als Oekrane zich overgeeft. Rusland zal die gebieden gaan zuiveren en dat zal niet zacht handig gaan. Dat is in het verleden nooit gebeurt en de aanwijzingen zijn nu ook al dat het niet zachtzinnig gaat. Het nadeel is dat de mensen die de Russische propaganda geloven dat alleen niet zien. Sterker nog de Russische propaganda verdraaid gerust de hele geschiedenis. Tijdens de Sovjet-Unie was het verboden om het Bloedbad van Katyn als oorlogsmisdaad te zien van de Sovjet-Unie. Het zou me niks verwonderen als dat tegenwoordig ook weer het geval is in Rusland.
Wiki linkje erbij:
https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
The Katyn massacre[a] was a series of mass executions of nearly 22,000 Polish military officers and intelligentsia prisoners of war carried out by the Soviet Union, specifically the NKVD ("People's Commissariat for Internal Affairs", the Soviet secret police) in April and May 1940. Though the killings also occurred in the Kalinin and Kharkiv prisons and elsewhere, the massacre is named after the Katyn Forest, where some of the mass graves were first discovered by German forces.

The massacre was initiated in NKVD chief Lavrentiy Beria's proposal to Joseph Stalin to execute all captive members of the Polish officer corps, which was approved by the Soviet Politburo led by Stalin.[1] Of the total killed, about 8,000 were officers imprisoned during the 1939 Soviet invasion of Poland, another 6,000 were police officers, and the remaining 8,000 were Polish intelligentsia the Soviets deemed to be "intelligence agents and gendarmes, spies and saboteurs, former landowners, factory owners and officials".[2] The Polish Army officer class was representative of the multi-ethnic Polish state; the murdered included ethnic Poles, Ukrainians, Belarusians, and Jews including the chief Rabbi of the Polish Army, Baruch Steinberg.[3]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:51:06 #110
445753 Wantie
pi_205050499
quote:

[..]
Toon het tegendeel maar aan, laat eens beelden.
Ik zie teveel beelden in deze thread langskomen om te geloven dat Rusland de bevolking bespaart.

quote:
De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat Rusland zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.
Het is hun land niet.

quote:

Dan heb je het over 1 gebouw.
Terwijl hele huizenblokken aan puin zijn geschoten.
En dan hebben we het nog geeneens over de burgerslachtoffers, de deportaties, het ter dood veroordelen van krijgsgevangenen, de plunderingen...
Ik heb van jou nog nooit een bericht gezien waaruit blijkt dat Rusland bezig is met een speciale missie om de burgers te beschermen.
Wel van anderen heel veel berichten van het tegendeel.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:00:48 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205050594
https://www.dailymail.co.(...)s-inside-Russia.html
Ukraine strikes back: Kyiv blasts military base 40 miles inside Russian border in early morning rocket attack
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:14:19 #112
269809 polderturk
pi_205050754
Wat is dit?
Erdolf en Macron holmaatjes door Oekrane oorlog?

twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:17:39 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205050788
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:14 schreef polderturk het volgende:
Wat is dit?
Erdolf en Macron holmaatjes door Oekrane oorlog?

[ twitter ]
Ze zien er uit als een tienerstelletje dat voor het eerst op bezoek gaat bij 1 van de ouders.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:18:11 #114
pi_205050798
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:00 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)s-inside-Russia.html
Ukraine strikes back: Kyiv blasts military base 40 miles inside Russian border in early morning rocket attack
En wat denken we er van? Ukraine vond nog een raket onder de keukenvloer? Of mag ik het woord false-flag gebruiken?

Er zou niet veel schade zijn.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:29:35 #115
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205050914
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En wat denken we er van? Ukraine vond nog een raket onder de keukenvloer?
Heuh?
quote:
Of mag ik het woord false-flag gebruiken?

Er zou niet veel schade zijn.
Hoezo?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:30:45 #116
269809 polderturk
pi_205050929
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zien er uit als een tienerstelletje dat voor het eerst op bezoek gaat bij 1 van de ouders.
Maar Erdolf kijkt veel blijer dan Macron.

Macron is een MILF lover. Misschien is hij ook een FILF lover.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:32:38 #117
pi_205050951
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heuh?
[..]
Hoezo?
Omdat Rusland kan claimen dat Ukraine een bedreiging is als er te veel bommen op hun grondgebied ontploffen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:55:20 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205051271
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat Rusland kan claimen dat Ukraine een bedreiging is als er te veel bommen op hun grondgebied ontploffen.
Vraag me af of dat de reden is dat we niets meer horen over brandende gebouwen in Rusland.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:59:36 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205051326
twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:07:35 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205051505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Volgens deze video was het niet een Ukrainse anti ship missile die de Moskva uitschakelde maar eentje van Noorwegen

Filmpje gezien maar ik zie helemaal nergens een onderbouwing van deze claim...
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:23:21 #121
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205051824

De unit die verantwoordelijk is voor de Bucha massacre vinden langzaam aan alsnog hun dood op het slagveld, ze worden herkend. (engelse ondertitels)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:29:28 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205051911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:59 schreef ExTec het volgende:

Kan prima hoor aangezien ze sowieso verticaal gelanceerd worden en middels radar naar het doel geleid worden, zo lang de TOR een lock heeft vliegen die missiles keurig richting target, die hoeven helemaal niet als een geweer gericht te worden. Het ding kan ook gewoon rijdend vuren. Daarnaast heb je ook de SA-N-9 (naval versie van de SA15, exact dezelfde missiles) waarbij de missile containers in een schip zitten ipv in een voertuig.

twitter
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 21:48:13 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205052185
doen wij ook wel eens

https://magazines.defensi(...)nt-juncture-oefening

voor Jan Soldaat hoeft het niet mooi te zijn zolang het maar werkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:54:58 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205052304
En dan zie je de Lead AI developer achter een gigantische machinegeweer voorbij komen.
Jup, game heeft vertraging...

https://www.reddit.com/r/(...)studio_was_impacted/
STALKER 2 devs show how the studio was impacted by the on-going war in Ukraine.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:58:54 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205052383
twitter

Zo te zien zijn ze in Nederland?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 22:22:55 #126
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205052804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Zo te zien zijn ze in Nederland?
Leuke reacties wel! Zo te zien zijn lospedrosa & co daar ook erg druk :')
  dinsdag 14 juni 2022 @ 22:37:27 #127
278875 DDDDDaaf
pi_205053360
quote:

[..]

Thierry, ben jij het?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 22:48:05 #128
475083 Lospedrosa
$
pi_205053533
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 22:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Leuke reacties wel! Zo te zien zijn lospedrosa & co daar ook erg druk :')
Sorry, had geen tijd.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:03:47 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205053709
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:48 schreef sp3c het volgende:
doen wij ook wel eens

afbeelding ]
https://magazines.defensi(...)nt-juncture-oefening

voor Jan Soldaat hoeft het niet mooi te zijn zolang het maar werkt
Yup, ben zelf aanwezig geweest bij Northern Archer met de Stingers.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:07:50 #130
475083 Lospedrosa
$
pi_205053765
https://www.bnr.nl/player/audio/10227464/10478902

BNR podcast dag 111

- lijst Kiev wapenleveranties abnormaal groot
- wapens meer dan de helft bezit VS
- VS gaat dit niet doen ivm andere uitdagingen
- Kiev lijkt in paniek
- uitspraak Krim heroveren “vreemd”
- VS gaat nooit de hoeveelheid wapens leveren, vooral niet als UKR lijkt te verliezen in Donbass
- EU lijkt een opmaat te maken tot het dwingen van een wapenstilstand in ruil voor bescherming rompstaat UKR
- UKR lijkt te verliezen
- Kherson heel vervelend voor de Russen
- Thaiwan in de gaten houden spanning loopt op.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:09:32 #131
360805 luxerobots
pi_205053795
quote:
Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor.
Angst zaaien kan een heel goed motief zijn in tijden van oorlog. Laat de 'tegenstander' maar weten dat ze nergens veilig zijn.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:12:31 #132
360805 luxerobots
pi_205053817
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.bnr.nl/player/audio/10227464/10478902

BNR podcast dag 111

- lijst Kiev wapenleveranties abnormaal groot
- wapens meer dan de helft bezit VS
- VS gaat dit niet doen ivm andere uitdagingen
- Kiev lijkt in paniek
- uitspraak Krim heroveren “vreemd”
- VS gaat nooit de hoeveelheid wapens leveren, vooral niet als UKR lijkt te verliezen in Donbass
- EU lijkt een opmaat te maken tot het dwingen van een wapenstilstand in ruil voor bescherming rompstaat UKR
- UKR lijkt te verliezen
Uw dagelijkse portie 'De Russen gaan winnen en Oekrane moet onderhandelen' van Rob de Wijk.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:13:10 #133
335449 BEFEM
pi_205053824
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

- UKR lijkt te verliezen
Heb het geluisterd in de auto, was niet onder de indruk van de uitzending. Zowel qua analyse als inhoudelijke kennis (MRLS anti raketten noemen)

Edit: Oh dat was een andere aflevering met Bernard Hammelburg
Edit 2: Paar minuten geluisterd, ook dit stuk niet van onder de indruk.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:14:44 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205053839
quote:

Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor.
Rusland kent een treurige geschiedenis van het doelbewust aanvallen van ziekenhuizen. Zie bijvoorbeeld: https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html

De cordinaten hadden ze nota bene van een VN-lijst gehaald die bedoeld was om te voorkomen dat ziekenhuizen per ongeluk geraakt zouden worden :{w .

Doelbewust burgerdoelen onder vuur nemen is onderdeel van hoe de Russen rollen. Al sinds mensenheugenis.
Huilen dan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:21:57 #135
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205053921
Russian soldiers who commented disrespectfully about Ukraine and later died in the war.

SPOILER
Karma.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:25:01 #136
475083 Lospedrosa
$
pi_205053945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:13 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb het geluisterd in de auto, was niet onder de indruk van de uitzending. Zowel qua analyse als inhoudelijke kennis (MRLS anti raketten noemen)

Edit: Oh dat was een andere aflevering met Bernard Hammelburg
Edit 2: Paar minuten geluisterd, ook dit stuk niet van onder de indruk.
Ja op BNR zitten altijd maar wat flut praatjesmakers. Beter kievindependent gebruiken voor het echte nieuws.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:34:44 #137
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205054039
twitter

Lijkt me ijdele hoop aangezien ze afgesneden zijn.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:38:59 #138
475083 Lospedrosa
$
pi_205054083
Al zijn Boekie en de Wijk ook niet wars van een beetje kritiek. Al is het wel een jankverhaal van GS want zo’n subsidie is vrij standaard.
https://www.geenstijl.nl/(...)n-de-agitpropalypse/
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:46:30 #139
360805 luxerobots
pi_205054144
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Al zijn Boekie en de Wijk ook niet wars van een beetje kritiek. Al is het wel een jankverhaal van GS want zo’n subsidie is vrij standaard.
https://www.geenstijl.nl/(...)n-de-agitpropalypse/
Zal De Wijk zijn EU-subsidie ingewisseld hebben voor de nog lucratievere Russische olieknaken?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:49:13 #140
189832 quirina
pi_205054153
Klopt Oekrane zal uiteindelijk verliezen. Maar Rusland zal jaren bekend blijven staan als onbetrouwbaar oorlogszuchtig moordlustig schurkenland.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:52:47 #141
475083 Lospedrosa
$
pi_205054171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zal De Wijk zijn EU-subsidie ingewisseld hebben voor de nog lucratievere Russische olieknaken?
Waarom, hij verteld alleen feiten en verondersteld soms wat. Behalve een wat zure kijk heb ik nog geen missers gehoord bij hem. En hij lijkt immuun voor propoganda van beide zijden wat het een prettige spreker maakt.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:58:57 #142
360805 luxerobots
pi_205054215
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom, hij verteld alleen feiten en verondersteld soms wat. Behalve een wat zure kijk heb ik nog geen missers gehoord bij hem. En hij lijkt immuun voor propoganda van beide zijden wat het een prettige spreker maakt.
De Wijk dacht dat heel Oekrane in korte tijd veroverd zou worden. Daar zat hij er dik naast.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:59:33 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205054221
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:49 schreef quirina het volgende:
Klopt Oekrane zal uiteindelijk verliezen. Maar Rusland zal jaren bekend blijven staan als onbetrouwbaar oorlogszuchtig moordlustig schurkenland.
Wellicht in het westen. De rest van de wereld zal de diplomatieke betrekkingen met Rusland aantrekken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 juni 2022 @ 00:00:54 #144
360805 luxerobots
pi_205054230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:49 schreef quirina het volgende:
Oekrane verliest veel burgerslachtoffers, militaire slachtoffers en veel van zijn economie. De oorlog wordt in Oekrane uitgevochten, Oekrane betaalt dus de grootste rekening.

Maar het mag duidelijk zijn, dat Rusland ook verliest. In Oekrane gaat het veel slechter dan in Afghanistan, en die oorlog wordt ook als verloren beschouwd.
  woensdag 15 juni 2022 @ 00:00:57 #145
475083 Lospedrosa
$
pi_205054231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Wijk dacht dat heel Oekrane in korte tijd veroverd zou worden. Daar zat hij er dik naast.
Dat heeft de Wijk niet bedacht dat waren de verwachtingen van de Amerikaanse inlichtingendiensten .

https://amp.cnn.com/cnn/2(...)w-ukraine/index.html

quote:
. the intelligence community told policymakers that Kyiv would likely fall within three to four days of a Russian invasion.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 15-06-2022 00:06:16 ]
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 00:06:31 #146
360805 luxerobots
pi_205054266
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 00:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat heeft de Wijk niet bedacht dat waren de verwachtingen van de Amerikaanse intelligentiedienst.
Als je er als analist naast zit, kun je de Amerikanen niet de schuld geven.

Je moet als analist je bronnen afwegen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 00:09:07 #147
360805 luxerobots
pi_205054283
Als je als analist serieus denkt dat je met Poetin kan onderhandelen, dat hij betrouwbaar is, heb je teveel wodka gezopen.

woensdag 15 juni 2022 @ 00:31:43 #148
335449 BEFEM
pi_205054342
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja op BNR zitten altijd maar wat flut praatjesmakers. Beter kievindependent gebruiken voor het echte nieuws.
Dat is inderdaad de enige andere optie.
  woensdag 15 juni 2022 @ 00:44:45 #149
458283 ipa84
pi_205054359
twitter

Een twitterdraadje over een vrouw die verdween tijdens de Russische bezetting in het gebied rond Chernihiv.
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:27:43 #150
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Angst zaaien kan een heel goed motief zijn in tijden van oorlog. Laat de 'tegenstander' maar weten dat ze nergens veilig zijn.
Zijn kinderen een tegenstander?

Welk tegenstand bieden die kinderen de Russen dan?

De logica ontbreekt totaal. Dit is het aller smerigste dat kamp Zekensky tot nu toe gedaan heeft. "Zet Russen maar neer als kinder afslachters, dan krijgen we het Westen wel aan onze zijde. Hopelijk grijpen ze in, want we hebben ze nodig."

De Russen zijn ook niet vies van propaganda, maar zo goor als dit heb ik het nog niet gezien op RT.

Aan het bombarderen van een kinderziekenhuis heb je helemaal helemaal niks. En de logica dat Russen hier hun ammunitie aan verspillen slaat nergens op.

Als ze een bom hadden gegooid op die staalwerkplaats waar die nazi's zichzelf hadden opgesloten dan had dat sense gemaakt. Je schakelt een vijand uit dat zich 8 jaar lang (volgens hun) schuldig heeft gemaakt aan grote oorlogsmisdaden. Maar toch deden ze niet. Vreemd he? Waarom zouden ze dat dan wel bij een kinderziekenhuis doen?

Er is helemaal geen kinderziekenhuis beschoten. Ze hebben dit zelf gedaan bij een leegstaand verouderd Sovjetgebouw om beeldmateriaal de wereld rond te sturen. Omdat ze toch al van verouderde gebouwen afwillen en nu kunnen ze die oude gebouwen nog eens voor de laatste keer gebruiken voor Russofobe propaganda.
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:29:25 #151
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054410
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Rusland kent een treurige geschiedenis van het doelbewust aanvallen van ziekenhuizen. Zie bijvoorbeeld: https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html

De cordinaten hadden ze nota bene van een VN-lijst gehaald die bedoeld was om te voorkomen dat ziekenhuizen per ongeluk geraakt zouden worden :{w .

Doelbewust burgerdoelen onder vuur nemen is onderdeel van hoe de Russen rollen. Al sinds mensenheugenis.
Het Westen kent een treurige geschiedenis met fake news en propaganda.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:34:53 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054414
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:30 schreef OllieA het volgende:

[..]
[..]
Dat mag blijkbaar allemaal. Vrijheid van trollen.

Kotsmisselijk word ik ervan, dat minkukels zoals jij zelfs oorlog aangrijpen om shit te lozen.
Recht op vrijheid van meningsuiting.

En ik kwets niemand er mee. Ik beledig niemand.

Dit is wel trouwens mijn echte oprechte mening. Ik vertrouw Putin en Zelensky allebei niet. En Biden nog minder. Maar ik vind het nogal treurig dat we maar 1 kant van het verhaal te horen krijgen.

We zijn ook voorgelogen over Bosni, Libi, Syri, Afghanistan, Irak. Geloofde jij dat allemaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 15-06-2022 03:01:37 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:36:51 #153
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_205054417
Vrijheid van meningsuiting is een verantwoordelijkheid, geen recht.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:37:59 #154
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:36 schreef Barbusse het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een verantwoordelijkheid, geen recht.
De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:38:50 #155
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054419
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of het is propoganda dat je berichten de wereld in helpt dat het propoganda is. ;)
"Propoganda" :')
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:39:39 #156
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054421
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Van wie heb je al deze wijsheden?
Ogen, oren, onderbuik.
  woensdag 15 juni 2022 @ 02:42:14 #157
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054422
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is in ieder geval een nep foto.

Kijk naar die dude en die achtergrond. _O-

Wat ik zei is dat Oekraners leegstaande Sovjetgebouwen beschoten hebben volgens RT.
  woensdag 15 juni 2022 @ 04:28:13 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205054445
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:27 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De logica ontbreekt totaal. Dit is het aller smerigste dat kamp Zekensky tot nu toe gedaan heeft. "Zet Russen maar neer als kinder afslachters, dan krijgen we het Westen wel aan onze zijde. Hopelijk grijpen ze in, want we hebben ze nodig."

De Russen zijn ook niet vies van propaganda, maar zo goor als dit heb ik het nog niet gezien op RT.

Aan het bombarderen van een kinderziekenhuis heb je helemaal helemaal niks. En de logica dat Russen hier hun ammunitie aan verspillen slaat nergens op.

Als ze een bom hadden gegooid op die staalwerkplaats waar die nazi's zichzelf hadden opgesloten dan had dat sense gemaakt. Je schakelt een vijand uit dat zich 8 jaar lang (volgens hun) schuldig heeft gemaakt aan grote oorlogsmisdaden. Maar toch deden ze niet. Vreemd he? Waarom zouden ze dat dan wel bij een kinderziekenhuis doen?

Er is helemaal geen kinderziekenhuis beschoten. Ze hebben dit zelf gedaan bij een leegstaand verouderd Sovjetgebouw om beeldmateriaal de wereld rond te sturen. Omdat ze toch al van verouderde gebouwen afwillen en nu kunnen ze die oude gebouwen nog eens voor de laatste keer gebruiken voor Russofobe propaganda.
Nou in het verleden iig was de doctrine vaak het breken van de vijand door ook gewone burgers als doelwit te zien. Of dat nu ook zo expres zal pas later blijken maar het is de russen niet vreemd in ieder geval.

De Duitsers deden dit ook echter in WO2, dus toen zat er weinig verschil tussen beide landen, nu is dat anders en zijn het vooral de russen die deze tactiek nog hanteren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:28:21 #159
278875 DDDDDaaf
pi_205054497
quote:

[..]

Inlichtingendienst Ixnay, James Bond is er niets bij. Fijn dat de volgende kremlintroll hier weer n van de door de Russen de wereld ingeslingerde "waarheden" verkondigt. _O_
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:34:09 #160
445753 Wantie
pi_205054503
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat ik zei is dat Oekraners leegstaande Sovjetgebouwen beschoten hebben volgens RT.
Aah, daar komt de aap uit de mouw, volgens RT.

Kun je misschien uitleggen waarom je hebt besloten om daar in te trappen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:37:56 #161
445753 Wantie
pi_205054507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij heeft die video niet bekeken.

Niet geheel onverwacht natuurlijk.
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:39:42 #162
445753 Wantie
pi_205054511
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het Westen kent een treurige geschiedenis met fake news en propaganda.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony
Ja, da's ook een mooie.
Alsof de invasie van Irak in Koeweit nep was...
Ik heb dat argument nooit begrepen.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 06:45:01 #163
5428 crew  miss_sly
pi_205054518
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:37 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mens en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
Dan snap ik dat je de kant van Rusland kiest. Een land waar de mensen gewoon fijn mogen zeggen wat ze denken.

/s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:46:28 #164
445753 Wantie
pi_205054522
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Recht op vrijheid van meningsuiting.

En ik kwets niemand er mee. Ik beledig niemand.

Dit is wel trouwens mijn echte oprechte mening. Ik vertrouw Putin en Zelensky allebei niet. En Biden nog minder. Maar ik vind het nogal treurig dat we maar 1 kant van het verhaal te horen krijgen.
Dat krijgen we niet, en juist RT is geen goede keuze als je de Russische kant wilt zien.
Die laat RT namelijk niet zien.

quote:
We zijn ook voorgelogen over Bosni, Libi, Syri, Afghanistan, Irak. Geloofde jij dat allemaal?
Noem eens zo'n leugen die eenzijdig aan ons is voorgeschoteld.
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:47:59 #165
445753 Wantie
pi_205054526
quote:

[..]
Je weet dat het benoemen van de oorlog in Oekrane strafbaar is in Rusland?
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:03:39 #166
445753 Wantie
pi_205054554
quote:

[..]
De ouders wel.
quote:
Je breekt de ouders door hun kinderen aan te vallen.
Dat begrijp je zelf toch ook wel?

quote:
Je bent wel heel naef als je denkt dat kinderen geen slachtoffer zijn in deze oorlog.
Zelfs al zou dat ziekenhuis leeg hebben gestaan; er sterven kinderen in deze oorlog, die door Rusland is gestart.
Nog los van de vele gewonden en het oorlogstrauma dat de kinderen sowieso oplopen...

quote:
.

Genoeg video's gezien van Russen die lukraak appartementencomplexen bestookten...

Dat jij er geen logica in kunt ontdekken wil niet zeggen dat Russen dat nooooit zouden doen.

quote:
Als ze een bom hadden gegooid op die staalwerkplaats waar die nazi's zichzelf hadden opgesloten dan had dat sense gemaakt.

Niet echt, want daar zijn die ondergrondse gangen op berekend en bovendien moeten degenen die daar naartoe zijn gevlucht uiteindelijk toch opgeven...

quote:
Je schakelt een vijand uit dat zich 8 jaar lang (volgens hun) schuldig heeft gemaakt aan grote oorlogsmisdaden. Maar toch deden ze niet. Vreemd he? Waarom zouden ze dat dan wel bij een kinderziekenhuis doen?

Tja, dat excuus gebruiken complotdenkers ook om 911 in de schoenen van de Amerikaanse overheid te schuiven: de Twin Towers zouden verouderde torens zijn waar men van af wilde.
Dus dan maar clandestien door ze vol te stouwen met explosieven en er 2 vliegtuigen in te vliegen...

Wat dat betreft snap ik niet waarom de admins je niet naar BNW verbannen, daar wordt je geluid met open armen ontvangen en wordt je beschermd tegen repliek van anderen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:39:00 #167
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205054693
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
De ouders wel.
[..]
[..]
Je bent wel heel naef als je denkt dat kinderen geen slachtoffer zijn in deze oorlog.
Zelfs al zou dat ziekenhuis leeg .....

waarom de admins je niet naar BNW verbannen, daar wordt je geluid met open armen ontvangen en wordt je beschermd tegen repliek van anderen.
Met Ixnay de discussie aangaan is het meest zinloze wat je kan doen. Hij geeft zelf aan dat de reden van zijn bestaan is "trollen in serieuze topics". (Niet het russische trollen, maar trollen als in kutten) Bij dat soort violen helpen steekhoudende argumenten niet omdat het enige doel is om.. anderen op de kast te krijgen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:39:03 #168
475083 Lospedrosa
$
pi_205054694
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
De ouders wel.
[..]
[..]
Zelfs al zou dat ziekenhuis leeg hebben gestaan; er sterven kinderen in deze oorlog, die door Rusland is gestart.
Nog los van de vele gewonden en het oorlogstrauma dat de kinderen sowieso oplopen...
[..]
Genoeg video's gezien van Russen die lukraak appartementencomplexen bestookten...

Dat jij er geen logica in kunt ontdekken wil niet zeggen dat Russen dat nooooit zouden doen.
[..]
Niet echt, want daar zijn die ondergrondse gangen op berekend en bovendien moeten degenen die daar naartoe zijn gevlucht uiteindelijk toch opgeven...
[..]
Tja, dat excuus gebruiken complotdenkers ook om 911 in de schoenen van de Amerikaanse overheid te schuiven: de Twin Towers zouden verouderde torens zijn waar men van af wilde.
Dus dan maar clandestien door ze vol te stouwen met explosieven en er 2 vliegtuigen in te vliegen...

Wat dat betreft snap ik niet waarom de admins je niet naar BNW verbannen, daar wordt je geluid met open armen ontvangen en wordt je beschermd tegen repliek van anderen.
Laat hem toch zijn mening verkondigen. Moet je niet beginnen over bannen.
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:39:44 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205054697
twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:40:35 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205054700
quote:

[..]
Ah deze keer is de TS de russische bot.

Interessant!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:41:53 #171
470577 Joppiez
pi_205054707
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:34 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het is ook wel te begrijpen dat Poetin Oekraine hard verkracht heeft en nu langzaam wurgt, had ze maar geen kort rokje moeten aantrekken.
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:44:53 #172
475083 Lospedrosa
$
pi_205054721
quote:
84s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:39 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dus de stad is bijna ingenomen maar UKR militairen schuilen met burgers in de fabriek.
En dat is een goed ding want dat vertraagd de Russen?

Lees jij die dingen die je post weleens?
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:48:54 #173
301873 Usert
pi_205054738
Hoe komt het dat er een aantal users hier zo doorgeslagen zijn in een schijnbaar blinde liefde voor Rusland en haat richting het westen? Dit gaat verder dan een gezonde kritische blik beide kanten op hebben namelijk.. Lospedrosa en Ixnay vanuit oprechte interesse, hoe is dat ontstaan? Of is het een klein beetje overtrokken om de discussie gaande te houden?
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:56:21 #174
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205054775
Als je het gewoon geen aandacht geeft houdt het snel op. Steek je energie liever in andere zaken :)

Overigens kan een admin prima ingrijpen, dit zijn BNW discussies. Continu roepen dat beelden fake zijn hoort hier niet thuis. @spec

[ Bericht 31% gewijzigd door RamboDirk op 15-06-2022 08:04:40 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:57:34 #175
-1 #ANONIEM
pi_205054782
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dus de stad is bijna ingenomen maar UKR militairen schuilen met burgers in de fabriek.
En dat is een goed ding want dat vertraagd de Russen?

Lees jij die dingen die je post weleens?
Doe effe normaal man!
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:58:28 #176
445753 Wantie
pi_205054786
quote:

[..]
We leveren helemaal geen wapens aan Poetin.
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:59:09 #177
445753 Wantie
pi_205054790
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laat hem toch zijn mening verkondigen. Moet je niet beginnen over bannen.
Daarvoor is BNW.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:01:25 #178
445753 Wantie
pi_205054805
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Met Ixnay de discussie aangaan is het meest zinloze wat je kan doen. Hij geeft zelf aan dat de reden van zijn bestaan is "trollen in serieuze topics". (Niet het russische trollen, maar trollen als in kutten) Bij dat soort violen helpen steekhoudende argumenten niet omdat het enige doel is om.. anderen op de kast te krijgen.
Daarom begrijp ik niet waarom hij daarop niet wordt aangepakt door de moderators.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:03:18 #179
410726 Idisrom
pi_205054810
quote:
Het valt mij mee dat deze film op Youtube staat. Mensen die nu reportages maken over de Tweede Wereldoorlog zoals World War Two en TIK moeten vaak werken met animaties in plaats van echte beelden, en dan met name om de beelden over de criminaliteit tegen de menselijkheid. Want anders haalt Youtube deze verslaggeving rcksichtslos (ach, eindelijk een keer een niet-Engelse term) er weer vanaf.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:08:12 #180
36431 bleiblei
pi_205054843
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarom begrijp ik niet waarom hij daarop niet wordt aangepakt door de moderators.
Daar hebben ze NSB knop voor in het leven geroepen ;) . En daarnaast is dit Fok!. Daar wordt al een jaar of 20 ruimte zat geboden voor dit ge-etter.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:16:26 #181
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054882
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 04:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nou in het verleden iig was de doctrine vaak het breken van de vijand door ook gewone burgers als doelwit te zien. Of dat nu ook zo expres zal pas later blijken maar het is de russen niet vreemd in ieder geval.

De Duitsers deden dit ook echter in WO2, dus toen zat er weinig verschil tussen beide landen, nu is dat anders en zijn het vooral de russen die deze tactiek nog hanteren.
De "gewone burgers" in dat gebied zijn Russischtaligen die helemaal geen moeite hebben dat ze nu bij Rusland horen.

Dit is echt heel gemakkelijk te verifiren.

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom er nu alweer meer vluchtelingen teruggaan naar de Donbass in plaats van dat ze naar bijvoorbeeld Nederland komen? Dat komt doordat het Russischtaligen zijn die zich nu veilig voelen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:22:01 #182
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054928
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, da's ook een mooie.
Alsof de invasie van Irak in Koeweit nep was...
Ik heb dat argument nooit begrepen.
Dit was gewoon bewezen de dochter van een diplomaat (of iets dergelijks) uit Koeweit. Feit 1.

Later is ook gebleken dat haar echt gevraagd is om huilend dit verhaal te vertellen voor de camera. Feit 2.

Dit verhaal werd massaal geloofd door Nederlanders. Feit 3.

Hierdoor vond men het gelegitimeerd dat Amerikanen zich in Irak gingen bemoeien. Amerika deed dit dan ook. Feit 4.

Ook toen werd er gestrooid met termen als "complotdenkers". Waarom hebben mensen er zo'n moeite mee als iemand ze waakzaam wil maken voor (potentieel) nepnieuws dat verspreid wordt. Ze hebben een reden hiervoor. Het voorbeeld van het kinderziekenhuis heeft alle kenmerken van een dergelijke leugen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:26:40 #183
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan snap ik dat je de kant van Rusland kiest. Een land waar de mensen gewoon fijn mogen zeggen wat ze denken.

/s
Russen kunnen gewoon eerlijk op straat zeggen wat ze vinden van Putin hoor. Ik zag laatst nog zo'n video waar ze Russen in Moskou gingen vragen wat ze vinden van de speciale operatie. Je hebt net zo veel vrijheid om te zeggen wat je van de regering vind als in Nederland.

Verschil is dat Putin een approval rate heeft van 70%. Nou heb ik weinig met die man, maar er zal toch wel een reden zijn dat hij zo populair is? Rutte haalt nog niet eens 20%, volgens mij heeft hij nog niet eens 50% in zijn eigen partij.

Ps. Ik kies niet de kant van Rusland. Ik bekijk deze kwestie van 2 kanten.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:29:34 #184
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205054968
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dit was gewoon bewezen de dochter van een diplomaat (of iets dergelijks) uit Koeweit. Feit 1.

Later is ook gebleken dat haar echt gevraagd is om huilend dit verhaal te vertellen voor de camera. Feit 2.

Dit verhaal werd massaal geloofd door Nederlanders. Feit 3.

Hierdoor vond men het gelegitimeerd dat Amerikanen zich in Irak gingen bemoeien. Amerika deed dit dan ook. Feit 4.

Ook toen werd er gestrooid met termen als "complotdenkers". Waarom hebben mensen er zo'n moeite mee als iemand ze waakzaam wil maken voor (potentieel) nepnieuws dat verspreid wordt. Ze hebben een reden hiervoor. Het voorbeeld van het kinderziekenhuis heeft alle kenmerken van een dergelijke leugen.
Iets een feit noemen maakt het nog geen feit.

Feit is wel dat jij in imaginaire buurmannen geloofd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:29:59 #185
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205054972
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je weet dat het benoemen van de oorlog in Oekrane strafbaar is in Rusland?
Nee, dat weet ik niet. En dat geloof ik ook niet.

Wel ben ik benieuwd hoe dit uitgevoerd wordt. En of je daar voorbeelden van hebt.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:32:49 #186
6484 ExTec
pi_205054983
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:29 schreef Ixnay het volgende:
Nee, dat weet ik niet.
Misschien moet je je dan eens informeren.

Bij niet wappie-bronnen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:32:49 #187
450064 archito
pi_205054984
Gewoon negeren dit soort onzin.

Vanuit Antropologisch oogpunt vraag ik me wel altijd af wat voor sneue mensen besluiten om zo smakeloos te trollen.

Is het een pubertje dat de ernst van de situatie niet goed kan inschatten en nog moet ontdekken wat humor is. Is het een volwassene met een geestelijke beperking? Of het meest sneue, een volwassen kerel die nooit echt volwassen is geworden.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:45:13 #188
475083 Lospedrosa
$
pi_205055043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:32 schreef archito het volgende:

Vanuit Antropologisch oogpunt vraag ik me wel altijd af wat voor sneue mensen besluiten om zo smakeloos te trollen.

Is het een pubertje dat de ernst van de situatie niet goed kan inschatten en nog moet ontdekken wat humor is. Is het een volwassene met een geestelijke beperking? Of het meest sneue, een volwassen kerel die nooit echt volwassen is geworden.
Echt volwassen. Dat is heel serieus, nooit lachen en alles volgen wat deugt? En natuurlijk de oekrainse vlag aan je huis hangen. :Y
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:45:33 #189
6484 ExTec
pi_205055046
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:16 schreef Ixnay het volgende:
Dit is echt heel gemakkelijk te verifiren.

Nou, laat maar zien dan? :)
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:51:06 #190
36431 bleiblei
pi_205055079
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Echt volwassen. Dat is heel serieus, nooit lachen en alles volgen wat deugt? En natuurlijk de oekrainse vlag aan je huis hangen. :Y
Als je humor zich beperkt tot anderen op de kast jagen met nonsens om vervolgens hard te lachen...
Tja... Dat vind ik oprecht heel zielig en verre van volwassen gedrag.
  woensdag 15 juni 2022 @ 09:04:48 #191
6484 ExTec
pi_205055151
Leuke. Blijkbaar zitten bepaalde typen boter in rus ondertussen al achter slot en grendel.

woensdag 15 juni 2022 @ 09:06:27 #192
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205055168
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:04 schreef ExTec het volgende:
Leuke. Blijkbaar zitten bepaalde typen boter in rus ondertussen al achter slot en grendel.

Volgens mijn Russisch sprekende buurman in Luhansk niet hoor. :{w Linkse MSM leugens bah :r
  woensdag 15 juni 2022 @ 09:39:19 #193
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205055371

Michael Clarke, genot om naar te luisteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door RamboDirk op 15-06-2022 09:56:43 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:05:06 #194
6484 ExTec
pi_205055558
Voor de postzegel verzamelaars onder ons, er is een nieuwe.

woensdag 15 juni 2022 @ 10:17:32 #195
278875 DDDDDaaf
pi_205055646
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:26 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Russen kunnen gewoon eerlijk op straat zeggen wat ze vinden van Putin hoor. Ik zag laatst nog zo'n video waar ze Russen in Moskou gingen vragen wat ze vinden van de speciale operatie. Je hebt net zo veel vrijheid om te zeggen wat je van de regering vind als in Nederland.

Verschil is dat Putin een approval rate heeft van 70%. Nou heb ik weinig met die man, maar er zal toch wel een reden zijn dat hij zo populair is? Rutte haalt nog niet eens 20%, volgens mij heeft hij nog niet eens 50% in zijn eigen partij.

De babbelbox is in de buurt en vraagt zich af u het met uw geperverteerde Russische rotkop eens bent met de speciale militaire operatie, of dat u liever naar de gulag verbannen wordt? _O_
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:17:56 #196
251427 Opnaarutrecht
pi_205055649
quote:

[..]

Jouw getroll is vrij zielig. In Rusland verdwijn je daarvoor in de gevangenis.
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:47:45 #197
450064 archito
pi_205055823
quote:

[..]
Nee hoor. Maar betreffende user geeft aan bewust te trollen. Ik vraag me dan af wat iemand er toe beweegt om dat te doen en benoem 3 mogelijkheden.

Beetje vreemd dat je maar 2 smaken benoemt. Aan de ene kant bewust trollen en aan de andere kant nooit lachen en altijd deugen. Ik heb zelf het idee dat jij ook niet bij een van deze twee hoort?
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:58:36 #198
470577 Joppiez
pi_205055910
quote:

[..]
Ik vind het niet deugen wat Rusland Oekraine aandoet, jij wel dan?
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:00:36 #199
6484 ExTec
pi_205055922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 10:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nee, maar Los wil natuurlijk even adverteren hoe "edgy" hij wel niet is, met z'n controversile mening, daarom zal die zich nooit pro-UA opstellen, want dan ben je niet "edgy" meer, dan ben je natuurlijk sheeple.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:10:20 #200
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205055984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar Los wil natuurlijk even adverteren hoe "edgy" hij wel niet is, met z'n controversile mening, daarom zal die zich nooit pro-UA opstellen, want dan ben je niet "edgy" meer, dan ben je natuurlijk sheeple.
Opzich is het een interessant fenomeen, van die westerse mensen die alles wat het Westen doet per definitie kut vinden. Natuurlijk wel gebruik blijven makend van alle geneugten van het westen, zo zijn ze dan weer wel. :')
Het zou me niks verbazen als daar al wat psychologisch onderzoek naar is gedaan.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:33:37 #201
164004 TargaFlorio
pi_205056160
quote:

[..]
Iets wat je niet kunt in je zo geliefde Rusland...
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:35:41 #202
475083 Lospedrosa
$
pi_205056178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 10:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet.
Maar geen enkele oorlog met burgerslachtoffers vind ik deugen, jij niet?
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:35:47 #203
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205056180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Noooouuu, toevallig heb ik een Russisch sprekende buurman in Luhanks die daar heeeeel anders over denkt.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:47:59 #204
6484 ExTec
pi_205056258
Duitsers die weer eens etaleren hoe fout ze wederom zijn.

Mag hopen dat Canada en grote broer de VS DE de middelvinger geven.

twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:50:31 #205
-1 #ANONIEM
pi_205056268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:32 schreef archito het volgende:

Als je niet onvoorwaardelijk achter het westen/NAVO staat (en niet omdat je achter Rusland staat), dan ben je een

trol,
Russische bot,
BNW'er,
malloot,
die geband moet worden,
een landverrader,
die moet oprotten naar Rusland

Dit is best eng als je dat zo leest. Je kan niet iedereen die een andere mening heeft dan de "jouwe" (voor zover die echt van jou is) demoniseren, want daarmee bevestig je dat je het met argumenten niet kan winnen en dus resulteer je tot zwartmakerij.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:52:16 #206
450064 archito
pi_205056283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Als je niet onvoorwaardelijk achter het westen/NAVO staat (en niet omdat je achter Rusland staat), dan ben je een

trol,
Russische bot,
BNW'er,
malloot,
die geband moet worden,
een landverrader,

Dit is best eng als je dat zo leest. Je kan niet iedereen die een andere mening heeft dan de "jouwe" (voor zover die echt van jou is) demoniseren, want daarmee bevestig je dat je het met argumenten niet kan winnen en dus resulteer je tot zwartmakerij.
Als je mijn postgeschiedenis kent dan zou je weten dat ik niet 'iedereen met een andere mening' zo noem.
Ik noem nu alleen iemand zo die zelf aangeeft het leuk te vinden om te trollen.

Waarom reageer je blind op mijn post zonder de verdere discussie te lezen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:52:49 #207
360805 luxerobots
pi_205056287
quote:

[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen onvoorwaardelijk achter het westen staan. Het westen is ook niet vrij van zonden namelijk.

Het punt is hier dat iemand klakkeloos Russische propaganda napraat, dingen die door meerdere bronnen bevestigd worden (het bombarderen van burgerdoelen door de Russen bijvoorbeeld) als fake news wegzet. Ja, dan word je, terecht, hard aangepakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 15-06-2022 12:06:16 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:53:36 #208
6484 ExTec
pi_205056297
quote:

[..]
Als je niet onvoorwaardelijk achter het westen/NAVO staat
Onzin.
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:59:42 #209
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205056339
quote:

[..]

trol,
Russische bot,
BNW'er,
malloot,
die geband moet worden,
een landverrader,

Vreselijk eng, ik zou politiek asiel aanvragen in Rusland. Kritische denkers hebben daar alle vrijheid.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:00:07 #210
475083 Lospedrosa
$
pi_205056340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:47 schreef ExTec het volgende:
Duitsers die weer eens etaleren hoe fout ze wederom zijn.

Mag hopen dat Canada en grote broer de VS DE de middelvinger geven.

[ twitter ]
Hoho dit is hele zware opruiing.

Nordstream 1 levert voor de hele EU. En net als elk jaar vind nu grootonderhoud plaats. Contractueel dient Siemens de grote compressoren te leveren aangezien zij eigendom zijn en in contract zitten voor levering.
Zonder NS1 kunnen de gasvoorraden niet worden aangevuld en zit Europa (grote delen) in de kou komende winter.

Aan de ene kant zegt de EU dat Gazprom moet blijven leveren volgens contract en in EU betaling.
Aan de andere kant gaan we nu niet de onderdelen leveren voor onderhoud.
Dat treft niet alleen Duitsland, zeker ook Nederland.

Dat gaan we gaan afbouwen naar 0 binnen 5 jaar lijkt me nuttig maar deze winter? Nee onmogelijk.
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:00:16 #211
500040 Hatseflats22
pi_205056342
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet.
Volgens jouw definitie deugde de tweede wereldoorlog niet, maar deugde het Canadese leger dat ons kwam bevrijden dan ook niet?

En kun jij trouwens uit je hoofd oorlogen zonder burgerslachtoffers opnoemen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:01:53 #212
475083 Lospedrosa
$
pi_205056348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Volgens jouw definitie deugde de tweede wereldoorlog niet, maar deugde het Canadese leger dat ons kwam bevrijden dan ook niet?

Nee, dus oorlogen deugen nooit. Dat bedoel ik ook. ;)
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:04:54 #213
268251 Adames
Klara!
pi_205056373
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

de emoeoorlog

falklandoorlog had ook alleen soldaten als slachtoffer
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:06:26 #214
470577 Joppiez
pi_205056390
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee uiteraard niet.
Wat heeft dat laatste te maken met het feit dat Rusland Oekraine in puin schiet?
Lijkt me offtopic.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:06:34 #215
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205056391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:04 schreef Adames het volgende:

[..]
de emoeoorlog

falklandoorlog had ook alleen soldaten als slachtoffer
Volgens wikipedia waren er toch nog 3 burgerslachtoffers te betreuren ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:06:36 #216
6484 ExTec
pi_205056393
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoho dit is hele zware opruiing.
Welk gedeelte van "er is een boycot op technologie transfers" snap jij niet?

Denk jij dat er in de bewoording stond: "Boycot TENZIJ je een contract hebt" ofzo?

Opruiing nogal niet. Heb je soms een nieuw woordje geleerd?
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:19:01 #217
6484 ExTec
pi_205056482
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En als je nou ook nog eens oorzaak en gevolg, zonder dat je je laat verblinden door propaganda over je azov matties, doorkrijgt, is er nog hoop voor je.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:20:06 #218
500040 Hatseflats22
pi_205056488
quote:

[..]
Een oorlog kan per definitie niet deugen, tenzij je bedoelt dat een oorlog niet functioneert als oorlog; de oorlog is dan bijvoorbeeld vredig of kapot ofzo.

Partijen die deelnemen aan een oorlogen kunnen al dan niet deugen.

Rusland deugt bijvoorbeeld niet in deze oorlog, Oekrane wel.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:32:14 #219
-1 #ANONIEM
pi_205056593
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:32:26 #220
300406 Hugo862
pi_205056596
quote:

[..]
Dit dus. Er hadden gewoon heel veel burgerslachtoffers voorkomen kunnen worden als de Britten en Russen het Franse voorbeeld hadden gevolgd en zich hadden overgegeven aan de Duitsers.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:53:16 #221
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205056724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een oorlog kan per definitie niet deugen, tenzij je bedoelt dat een oorlog niet functioneert als oorlog; de oorlog is dan bijvoorbeeld vredig of kapot ofzo.

Partijen die deelnemen aan een oorlogen kunnen al dan niet deugen.

Rusland deugt bijvoorbeeld niet in deze oorlog, Oekrane wel.
Wie kan zich, bijvoorbeeld, de vredige beschietingen van maart 2013 niet herinneren ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:02:10 #222
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205056775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik sta niet aan de kant van Rusland.

Ik ben 100% neutraal en zie hoe anti-Rusland propaganda effect heeft en hoe iedereen er achteraan loopt als een zombie.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:03:48 #223
500040 Hatseflats22
pi_205056786
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik sta niet aan de kant van Rusland.

Ik ben 100% neutraal en zie hoe anti-Rusland propaganda effect heeft en hoe iedereen er achteraan loopt als een zombie.
100% neutraal, dan ben je in mijn ogen simpelweg gewetenloos
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:12:21 #224
268251 Adames
Klara!
pi_205056833
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens wikipedia waren er toch nog 3 burgerslachtoffers te betreuren ;)
oh, dan dus echt alleen de emoeoorlog
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:14:13 #225
6484 ExTec
pi_205056843
quote:
8s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:12 schreef Adames het volgende:

[..]
En de Whisky oorlog natuurlijk. Die is gisteren geeindigd.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:42 #226
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205056862
quote:
8s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:12 schreef Adames het volgende:

[..]
Wij hebben zelf zo'n oorlog gehad met scily
https://nl.wikipedia.org/(...)ndertigjarige_Oorlog
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:21:32 #227
6484 ExTec
pi_205056880
Het is erg druk op Snake Island. Tijd dat die HIMARS ff een demo gaan geven.

twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:23:30 #228
477023 Candymannetje
pi_205056892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
100% neutraal, dan ben je in mijn ogen simpelweg gewetenloos
Waarom moeten we perse kant kiezen?
Er is zo veel ellende in de wereld, ik ga me daar niet druk om maken ook al vind ik het wel jammer dat er zo veel doden vallen door allerlei machtsspelletjes.
Zolang de EU of de NAVO er niet bij betrokken is ga ik me er niet druk om maken.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:25:01 #229
6484 ExTec
pi_205056900
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:23 schreef Candymannetje het volgende:
ik ga me daar niet druk om maken
Maar je maakt je er druk genoeg om, om te melden dat je je er niet druk om maakt.

:z

Je hoeft hier niet te posten h?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:25:03 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205056901
quote:

[..]

Bedoel je dit kanaal? Ze zijn allemaal bang om iets te zeggen over de oorlog. Je kan echt niet alles zeggen in Rusland hoor.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:25:31 #231
303301 Tocadisco
pi_205056903
quote:

[..]
Waarom moeten we perse kant kiezen?
Er is zo veel ellende in de wereld, ik ga me daar niet druk om maken ook al vind ik het wel jammer dat er zo veel doden vallen door allerlei machtsspelletjes.
Zolang de EU of de NAVO er niet bij betrokken is ga ik me er niet druk om maken.
Denk je oprecht dat Rusland ons niet als de vijand zou zien als we ons nergens mee zouden bemoeien? Ik denk persoonlijk niet dat wij daar heel veel keuze in hebben.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:29:51 #232
477023 Candymannetje
pi_205056929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je maakt je er druk genoeg om, om te melden dat je je er niet druk om maakt.

:z

Je hoeft hier niet te posten h?
Hoeft niet, mag wel toch?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:30:32 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205056935
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Bedoel je dit kanaal? Ze zijn allemaal bang om iets te zeggen over de oorlog. Je kan echt niet alles zeggen in Rusland hoor.
Klopt. Dat maken deze video's meer dan duidelijk.

Uitspreken kan wel maar dan valt de politie bij je binnen :') Pure vrijheid hoor _O- _O-

Dat stukje vanaf 9:00 ook :'( :'( :'( :'(
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:30:49 #234
6484 ExTec
pi_205056939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoeft niet, mag wel toch?
Mss moet je je eigen post historie eens nakijken.

Je post best veel, in deze topics, ook al "maak je je er niet druk om".
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:31:32 #235
477023 Candymannetje
pi_205056940
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Denk je oprecht dat Rusland ons niet als de vijand zou zien als we ons nergens mee zouden bemoeien? Ik denk persoonlijk niet dat wij daar heel veel keuze in hebben.
Ik denk oprecht dat Rusland geen zin heeft in een oorlog met de NAVO.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:32:02 #236
477023 Candymannetje
pi_205056947
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mss moet je je eigen post historie eens nakijken.

Je post best veel, in deze topics, ook al "maak je je er niet druk om".
En ik welke post zeg ik dat ik me druk maak?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:33:33 #237
6484 ExTec
pi_205056956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En ik welke post zeg ik dat ik me druk maak?
Je zegt juist dat je je er niet druk om maakt:

quote:
ik ga me daar niet druk om maken
Maar ondertussen post je zo goed als alleen in deze topics ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:33:49 #238
303301 Tocadisco
pi_205056958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat Rusland geen zin heeft in een oorlog met de NAVO.
Ik ook niet, maar ik denk ook dat het een illusie is om te denken alsof Rusland onder het huidige regime wel weer een gewoon buurland zal worden als wij ons niet meer met de oorlog in Oekrane bemoeien. Ook dan zullen ze geheid door blijven gaan met ons op allerlei mogelijke manieren te verzwakken en te ondermijnen, dat is iets waar ze immers als jaren bezig mee zijn.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:34:35 #239
477023 Candymannetje
pi_205056963
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zegt juist dat je je er niet druk om maakt:
[..]
Maar ondertussen post je zo goed als alleen in deze topics ;)
En je mag hier alleen posten als je je zorgen maakt?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:35:47 #240
6484 ExTec
pi_205056976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En je mag hier alleen posten als je je zorgen maakt?
Nou, laat ik het zo zeggen, kweetnie hoe het bij jou werkt, maar er zijn hier letterlijk 1000+1 topics die me niet boeien, waar ik me echt niet druk om maak, en die lees ik gewoon niet. Laat staan dat ik er post ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:36:33 #241
477023 Candymannetje
pi_205056977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar ik denk ook dat het een illusie is om te denken alsof Rusland onder het huidige regime wel weer een gewoon buurland zal worden als wij ons niet meer met de oorlog in Oekrane bemoeien. Ook dan zullen ze geheid door blijven gaan met ons op allerlei mogelijke manieren te verzwakken en te ondermijnen, dat is iets waar ze immers als jaren bezig mee zijn.
En de Russen zeggen precies hetzelfde.
We kunnen imo beter handel drijven en zorgen dat ons leger up to date is.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:38:10 #242
477023 Candymannetje
pi_205056984
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, laat ik het zo zeggen, kweetnie hoe het bij jou werkt, maar er zijn hier letterlijk 1000+1 topics die me niet boeien, waar ik me echt niet druk om maak, en die lees ik gewoon niet. Laat staan dat ik er post ;)
Klopt dat heb ik ook, die topics interesseren me ook niet.
Deze wel maar ik maak me er verder niet druk om.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:40:14 #243
6484 ExTec
pi_205056996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt dat heb ik ook, die topics interesseren me ook niet.
Deze wel maar ik maak me er verder niet druk om.
En het verschil is.....?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:41:13 #244
477023 Candymannetje
pi_205057003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
En het verschil is.....?
Jij weet het verschil niet tussen jezelf ergens voor interesseren en je er druk om maken?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:41:54 #245
6484 ExTec
pi_205057007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij weet het verschil niet tussen jezelf ergens voor interesseren en je er druk om maken?
Nee, leg het me uit :)
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 13:41:57 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205057008
lekker belangrijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:43:30 #247
-1 #ANONIEM
pi_205057013
quote:

[..]

Het is toch geen oorlog?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:48:36 #248
303301 Tocadisco
pi_205057037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar waarom zou Rusland weer gewoon door gaan handelen? De gasstroom waren ze bijvoorbeeld al een jaar voor de inval aan het afknijpen, waarom zouden ze nu dan wel reageren als wij om meer gas vragen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:50:08 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205057045
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:43 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het is toch geen oorlog?
Het is een zeer mild conflict.

Gr.gr. Thierry
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:54:01 #250
36431 bleiblei
pi_205057065
quote:

[..]

Dit keer geen flauwe grap, maar echt waar. Een Russische collega, die hier in NL bij mij op kantoor werkt houdt zich enorm op de vlakte over wat er aan de hand is. Omdat ie zich zorgen maakt over familie in Rusland. In het kader van, de snitches zitten overal.

Denk je dan echt dat je met een beetje gezond verstand op straat in Rusland gaat zeggen wat je echt vindt?
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:57:37 #251
484669 Korenfok
pi_205057088
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
rusland kan geen handel mee gedreven worden meer, want dat maakt hun ambities alleen groter en zal er meer cyber oorlog en propaganda en trollen naar ons komen. zie laatst hebben ze gestemd om de onafhankelijkheid op zeggen van Litouwen (ons grond gebied!!!!!!!!).

Rusland zal kapot moeten of de vrijheid gaat kapot. ieder mens die vrijheid dierbaar is, kan niet neutraal zijn tegen over rusland en zijn acties.

als je denkt wel, dan vraag ik je om dat eens goed uit schrijven hoe dit verenigd ziet?
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:11:09 #252
477023 Candymannetje
pi_205057186
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar waarom zou Rusland weer gewoon door gaan handelen? De gasstroom waren ze bijvoorbeeld al een jaar voor de inval aan het afknijpen, waarom zouden ze nu dan wel reageren als wij om meer gas vragen?
Omdat ze net zoals wij geld willen verdienen.
Heb je trouwens een goede onderbouwing voor het feit dat Rusland de gastoevoer heeft geknepen?
Ik zag wel wat flinke schommelingen idd maar dat kan ook komen door de oorlogsdreiging en dat iedereen z'n gasvoorraad op peil wilde hebben.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:12:36 #253
477023 Candymannetje
pi_205057190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
rusland kan geen handel mee gedreven worden meer, want dat maakt hun ambities alleen groter en zal er meer cyber oorlog en propaganda en trollen naar ons komen. zie laatst hebben ze gestemd om de onafhankelijkheid op zeggen van Litouwen (ons grond gebied!!!!!!!!).

Rusland zal kapot moeten of de vrijheid gaat kapot. ieder mens die vrijheid dierbaar is, kan niet neutraal zijn tegen over rusland en zijn acties.

als je denkt wel, dan vraag ik je om dat eens goed uit schrijven hoe dit verenigd ziet?
Verenigd zie ik niet snel gebeuren maar we hoeven niet met elkaar in bed te liggen om handel te drijven.
Er moeten wel goede afspraken gemaakt worden waar zowel Rusland als de NAVO zich aan moet houden.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:15:26 #254
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205057207
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verenigd zie ik niet snel gebeuren maar we hoeven niet met elkaar in bed te liggen om handel te drijven.
Er moeten wel goede afspraken gemaakt worden waar zowel Rusland als de NAVO zich aan moet houden.
Wamt de Navo start ook imperialistische veroveringsoorlogen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:18:09 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205057220
https://www.reddit.com/r/(...)ainian_descent_from/
FSB is purging soldiers of Ukrainian descent from the Russian Army, accusing them of "treason" and "collaboration" with the Ukrainian Armed Forces and sends them to locations unknown without informing their relatives about what is happening to them.

Deze comment _O-
So let me get this straight. People of Ukrainian descent who chose to betray Ukraine and work for the Russian forces are being persecuted by FSB for treason of being Ukrainian. Checks out.

En deze:
Personally i think russia usually uses minorities from poor regions to keep those regions weak by killing off their leaders and bright young folks by sending them to war

This keeps wealthy areas like moscow safe and isolated by propaganda and kept in power
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:18:37 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205057226
quote:

[..]
Ja want zoals we allemaal weten kan je met Rusland inderdaad heel goed afspraken maken waar ze zich aan houden.
Huilen dan.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:21:10 #257
484669 Korenfok
pi_205057238
quote:

[..]
verenigd wat bedoel je hiermee?
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:21:50 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205057240
https://www.reddit.com/r/(...)ssure_by_his_ruling/
Chancellor Scholz under pressure by his ruling coalition (Greens and FDP) to approve Ukraine EU membership candidate status. Failure to do so would be "a signal" to Putin "that he is succeeding with his divisive, destructive policy” and "his goal to keep Ukraine away from Europe with all his might"
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:23:59 #259
477023 Candymannetje
pi_205057255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
verenigd wat bedoel je hiermee?
Dat we een soort unie gaan vormen
  Overall beste user 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 14:28:07 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205057275
Wat heeft Rusland de EU nou te bieden? We moeten van fossiele brandstoffen af en meer hebben ze niet te bieden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:29:59 #261
475083 Lospedrosa
$
pi_205057292
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welk gedeelte van "er is een boycot op technologie transfers" snap jij niet?

Denk jij dat er in de bewoording stond: "Boycot TENZIJ je een contract hebt" ofzo?

Opruiing nogal niet. Heb je soms een nieuw woordje geleerd?
Een boycot op iets waarvan wij willen dat het doorgaat. We willen Russisch gas nog deze winter maar leveren dan niet de compressoren voor het gedeelte in Europees bezit de hoge druk stations. Dat kan niet waar zijn.

Hier iets helderder dan die opruiende Telegraaf tekst.
https://www.businessinsid(...)-is-stuck-in-canada/
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:30:00 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205057293
Vanavond aankondiging nieuwe lading zware wapens
twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:36:18 #263
484669 Korenfok
pi_205057333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat we een soort unie gaan vormen
wie een unie gaan vormen, snap de opmerking niet in verhouding tot mijn tekst
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:36:21 #264
475083 Lospedrosa
$
pi_205057334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanavond aankondiging nieuwe lading zware wapens
[ twitter ]
UKR wou geloof ik
200 MLRS
500 tanks
2000 houwitsers
1000 Armed vehicels

Benieuwd wat ze werkelijk krijgen.

Oh gevonden
https://apa.az/en/europe/(...)nts-from-nato-378385

quote:
. 1000 howitzers caliber 155 mm;

300 MLRS; 500 tanks;

2000 armored vehicles;

1000 drones.

Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:39:22 #265
477023 Candymannetje
pi_205057349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wie een unie gaan vormen, snap de opmerking niet in verhouding tot mijn tekst
Omdat jij het had over verenigd dacht ik dat je een soort unie bedoelde.
Verkeerd begrepen dus ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:42:01 #266
484669 Korenfok
pi_205057366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat jij het had over verenigd dacht ik dat je een soort unie bedoelde.
Verkeerd begrepen dus ;)
welke unie doelde je op dan? Met rusland?
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:44:00 #267
477023 Candymannetje
pi_205057379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
welke unie doelde je op dan? Met rusland?
Ja ik dacht dat je een soort verenigde unie bedoelde met Rusland.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:45:48 #268
484669 Korenfok
pi_205057400
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ik dacht dat je een soort verenigde unie bedoelde met Rusland.
je weet dat Rusland ons grondgebied wil aanvallen of inlijven en dat er al jaren (oa Nederlandse) militairen onder navo gestationeerd zijn aan de grens van eu grondgebied.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 14:45:59 #269
3928 Ulx
pi_205057404
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
UKR wou geloof ik
200 MLRS
500 tanks
2000 houwitsers
1000 Armed vehicels

Benieuwd wat ze werkelijk krijgen.

Oh gevonden
https://apa.az/en/europe/(...)nts-from-nato-378385
[..]

Hebben NATO landen dat wel op voorraad?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:47:39 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205057416
https://www.reddit.com/r/(...)_farmers_are_forced/
At the checkpoint in Vasylivka, farmers are forced to dump tons of vegetables that are transported from Melitopol to Zaporizhzhia. And all of this because the racists, the invader Russians forbid the export of vegetables and fruits from the occupied territories.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:06:27 #271
6484 ExTec
pi_205057533
quote:
Zoals? NAVO is een defensieve alliantie. Als je dus niet met wapens gaat kletteren, komt de NAVO nooit uit z'n hok.

Of komt er nu weer kremlin propaganda om de hoek zetten, waar NAVO niet mag uitbreiden?
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:11:52 #272
6484 ExTec
pi_205057579
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een boycot op iets waarvan wij willen dat het doorgaat. We willen Russisch gas nog deze winter maar leveren dan niet de compressoren voor het gedeelte in Europees bezit de hoge druk stations. Dat kan niet waar zijn.
Het zal de VS/CA denk ik aan z'n reet roesten. En terecht.

quote:
Hier iets helderder dan die opruiende Telegraaf tekst.
https://www.businessinsid(...)-is-stuck-in-canada/
Dat artikel zegt letterlijk niets meer of minder dan het andere artikel.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:19:00 #273
484669 Korenfok
pi_205057635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zoals? NAVO is een defensieve alliantie. Als je dus niet met wapens gaat kletteren, komt de NAVO nooit uit z'n hok.

Of komt er nu weer kremlin propaganda om de hoek zetten, waar NAVO niet mag uitbreiden?
Dit, andere landen mogen niet sterker zijn want dan kan rusland ze niet inlijven. Andere landen mogen niet kiezen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:31:14 #274
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205057719
twitter

Geen horrorwinter qua energieprijzen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:31:45 #275
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205057723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

De interventie in Libi was een defensieve operatie?
are we infinite or am I alone
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:33:15 #276
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205057732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ twitter ]

Ik dacht dat gebrek aan voldoende LNG tankers het voornaamste probleem was.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:33:59 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205057739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ twitter ]

Israel gaat samenwerken met hun voorheen grootste vijand om Europa van gas te voorzien, what year is this?
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:37:26 #278
6484 ExTec
pi_205057763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De interventie in Libi was een defensieve operatie?
Faal:

quote:
On 19 March 2011, a multi-state NATO-led coalition began a military intervention in Libya, to implement United Nations Security Council Resolution 1973, in response to events during the First Libyan Civil War.
Was dus de VN, niet op initiatief van de NAVO.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:37:46 #279
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205057768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Israel gaat samenwerken met hun voorheen grootste vijand om Europa van gas te voorzien, what year is this?
Het jaar waarin ook al heb gezien dat Amerikanen en Taliban samen uitleggen hoe je de beste bermbommen kan maken.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:40:40 #280
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205057796
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Faal:
[..]
Was dus de VN, niet op initiatief van de NAVO.
Dus toen je schreef
quote:
NAVO is een defensieve alliantie. Als je dus niet met wapens gaat kletteren, komt de NAVO nooit uit z'n hok.
bedoelde je eigenlijk: tenzij n of andere organisatie de NAVO vraagt om ergens tussen te komen?
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:42:32 #281
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205057813

Severodonetsk lijkt definitief gevallen. Er wordt alleen nog gevochten rond de Azot chemical plant. Dit geeft Oekraine tijd om stelling in te nemen in de heuvels van Lysytsjansk. Tevens Rusland geen tijd en materiaal heeft om een omtrekkende beweging te maken. Dit om Oekrainse troepen mogelijk te omsingelen.

Oekraine maakt nog altijd vordering richting Kherson en de stad lijkt in zicht en stellingen van Rusland zijn binnen artillerie bereik.
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:42:45 #282
6484 ExTec
pi_205057815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dus toen je schreef
[..]
bedoelde je eigenlijk: tenzij n of andere organisatie de NAVO vraagt om ergens tussen te komen?
Nee, dat bedoelde ik niet.

Want de VN is niet "n of andere organisatie" :)
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:44:27 #283
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205057826
quote:

[..]
Achter de schermen doen stiekem heel veel vijandige staten zaken met elkaar ;)
  woensdag 15 juni 2022 @ 15:45:10 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205057831
quote:

[..]
Euhm, dat is wel erg lang geleden. In 1979 ondertekenden ze een vredesverdrag.
Egypte was ook het eerste land in het Midden Oosten dat de Israelische staat officieel erkende.
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:26:51 #285
6484 ExTec
pi_205058061
Vandaag een NAVO meeting, nieuwe "packages" gaan weer bekend gemaakt worden.

woensdag 15 juni 2022 @ 16:29:05 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205058073
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:26 schreef ExTec het volgende:
Vandaag een NAVO meeting, nieuwe "packages" gaan weer bekend gemaakt worden.

[ afbeelding ]
Zo dat is een flinke levering :9

Maar is er genoeg infrastructuur (vrachtwagens) om ze allemaal van munitie en brandstof te voorzien. Je hebt weinig aan zo'n HIMARS als het in een minuutje z'n munitie wegschiet en daarna 3 dagen moet wachten totdat een vrachtwagen vanaf de Poolse grens een nieuwe lading munitie komt bezorgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 15-06-2022 16:34:59 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:31:53 #287
6484 ExTec
pi_205058090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:29 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zo dat is een flinke levering :9
Lol,

Nee, sorry die was om aan te geven wat ze al hebben, en wilde hebben. Ik denk niet dat ze alles gaan krijgen ;)

Alles heeft de gehele NAVO niet eens op voorraad.
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:36:33 #288
6484 ExTec
pi_205058116
Ze komen er eindelijk aan. :)

twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:53:48 #289
475083 Lospedrosa
$
pi_205058229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hebben NATO landen dat wel op voorraad?
Neen alleen de VS maar dan staan ze zelf erg zwak
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:56:43 #290
6484 ExTec
pi_205058253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neen alleen de VS maar dan staan ze zelf erg zwak
Ja, stel je voor dat Canada binnenvalt.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 16:57:11 #291
3928 Ulx
pi_205058257
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:36 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Kunnen op een grote afstand blijven nog steeds een enorm deel van het front beschermen.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 16:58:37 #292
3928 Ulx
pi_205058264
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Karavanen vol leden van MS-13 (of hoe die club ook heet) vanuit Mexico.
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:04:29 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205058300
Iedereen ziet dat Rusland gaat instorten.

https://www.hln.be/buiten(...)-emigreren~aa49c509/
Meer dan 15.000 Russische miljonairs keren Poetin de rug toe en zullen tegen eind dit jaar emigreren
De Russische president Vladimir Poetin heeft zich ook bij de megarijken van zijn land niet populair gemaakt door oorlog te gaan voeren in Oekrane. Meer dan 15.000 miljonairs zouden tegen eind dit jaar Rusland ontvluchten. Dat blijkt uit een analyse van verzamelde migratiedata. De Verenigde Arabische Emiraten steken de VS en het VK voorbij als d topbestemming voor ‘s werelds meest vermogende personen.

Zo’n 15 procent van de Russen met een beschikbaar vermogen van 1 miljoen dollar (955.000 euro) zal naar verwachting tegen eind dit jaar gemigreerd zijn uit het vaderland. Die inschatting maakt het bedrijf Henley & Partners op basis van migratiedata. De Londense firma is gespecialiseerd in de legale verkoop van buitenlandse paspoorten aan de superrijken en “volgt systematisch de internationale trends op het gebied van migratie van privvermogen”.

“Welgestelde personen zijn de afgelopen tien jaar elk jaar in gestaag stijgende aantallen uit Rusland gemigreerd, een vroeg waarschuwingssignaal voor de huidige problemen waarmee het land wordt geconfronteerd”, zegt Andrew Amoils, hoofd onderzoek bij New World Wealth, dat de gegevens voor Henley heeft verzameld. “Historisch gezien wordt een grote instorting van een land meestal voorafgegaan door een versnelde emigratie van vermogende mensen, die vaak als eersten vertrekken omdat ze de middelen hebben om dat te doen.”

Dit zijn de bekendste en rijkste Russische oligarchen:
00:00
00:42 / 01:04
In verhouding tot het aantal inwoners zal de kapitaalvlucht in Oekrane het grootst zijn. De prognose is dat 2.800 Oekraense miljonairs - maar liefst 42 procent van de rijkste Oekraners - tegen eind dit jaar het land zullen hebben verlaten.

Emigrerende rijken der aarde trokken in het verleden vooral naar de Verenigde Staten en naar het Verenigd Koninkrijk. Maar volgens het rapport van Henley zouden de Verenigde Arabische Emiraten de fakkel overnemen van die twee landen en in 2022 wereldwijd de grootste instroom van miljonairs kennen. Het zou gaan om 4.000 miljonairs, waarmee de Emiraten Australi vrblijven. Naar Down Under zouden tegen eind dit jaar 3.500 miljonairs emigreren, naar Singapore 2.800 en naar Isral 2.500. Verder blijven ook ‘de drie M’en’ enorm populair bij de meest welvarende medemensen: Malta, Mauritius en Monaco.

Volgens Amoils is Malta niet alleen “een van de grootste Europese succesverhalen van het laatste decennium op het vlak van miljonairsmigratie en algemene vermogensgroei”, maar “momenteel ook een van de snelst groeiende markten ter wereld”.
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:07:50 #294
319630 Neezoistniet
pi_205058314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:

Meer dan 15.000 Russische miljonairs keren Poetin de rug toe en zullen tegen eind dit jaar emigreren
De Russische president Vladimir Poetin heeft zich ook bij de megarijken van zijn land niet populair gemaakt door oorlog te gaan voeren in Oekrane. Meer dan 15.000 miljonairs zouden tegen eind dit jaar Rusland ontvluchten. Dat blijkt uit een analyse van verzamelde migratiedata. De Verenigde Arabische Emiraten steken de VS en het VK voorbij als d topbestemming voor ‘s werelds meest vermogende personen.

Zo’n 15 procent van de Russen met een beschikbaar vermogen van 1 miljoen dollar (955.000 euro) zal naar verwachting tegen eind dit jaar gemigreerd zijn uit het vaderland. Die inschatting maakt het bedrijf Henley & Partners op basis van migratiedata. De Londense firma is gespecialiseerd in de legale verkoop van buitenlandse paspoorten aan de superrijken en “volgt systematisch de internationale trends op het gebied van migratie van privvermogen”.

“Welgestelde personen zijn de afgelopen tien jaar elk jaar in gestaag stijgende aantallen uit Rusland gemigreerd, een vroeg waarschuwingssignaal voor de huidige problemen waarmee het land wordt geconfronteerd”, zegt Andrew Amoils, hoofd onderzoek bij New World Wealth, dat de gegevens voor Henley heeft verzameld. “Historisch gezien wordt een grote instorting van een land meestal voorafgegaan door een versnelde emigratie van vermogende mensen, die vaak als eersten vertrekken omdat ze de middelen hebben om dat te doen.”

In verhouding tot het aantal inwoners zal de kapitaalvlucht in Oekrane het grootst zijn. De prognose is dat 2.800 Oekraense miljonairs - maar liefst 42 procent van de rijkste Oekraners - tegen eind dit jaar het land zullen hebben verlaten.

Emigrerende rijken der aarde trokken in het verleden vooral naar de Verenigde Staten en naar het Verenigd Koninkrijk. Maar volgens het rapport van Henley zouden de Verenigde Arabische Emiraten de fakkel overnemen van die twee landen en in 2022 wereldwijd de grootste instroom van miljonairs kennen. Het zou gaan om 4.000 miljonairs, waarmee de Emiraten Australi vrblijven. Naar Down Under zouden tegen eind dit jaar 3.500 miljonairs emigreren, naar Singapore 2.800 en naar Isral 2.500. Verder blijven ook ‘de drie M’en’ enorm populair bij de meest welvarende medemensen: Malta, Mauritius en Monaco.

Volgens Amoils is Malta niet alleen “een van de grootste Europese succesverhalen van het laatste decennium op het vlak van miljonairsmigratie en algemene vermogensgroei”, maar “momenteel ook een van de snelst groeiende markten ter wereld”.
Putin heeft nog genoeg polonium voor in de thee, waar ook ter wereld :D
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:11:26 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205058348
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:36 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
De PanzerHaubitze 2000 training is op de 19e afgelopen en arriveren rond de 22ste dus ook volgende week.
De 170+ tanks van Slovakia zijn ondertussen ook ingewerkt
De 4e mobilizatie is afgerond en ze zitten op een half miljoen mensen soldaten nu.

Volgende week is de start van het grote tegenoffensief waar de Ukraine generaal in mei over sprak. Het grote kantelpunt waar Rusland overduidelijk de oorlog verloren zal hebben zal half augustus zijn

[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 15-06-2022 17:20:36 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:17:36 #296
108676 Aether
pi_205058394
quote:

[..]
Of Rusland dat de verkoop van Alaska illegaal verklaart.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:46:19 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205058596
video:

https://www.msn.com/en-us(...)m4-rifles/vi-AAYtBcT
'See Ukrainian troops try out US-supplied M4 rifles'
"Amid going concern that Russia may expand its control beyond the region in east Ukraine, Ukrainian president Zelensky is pleading for more western weaponry. CNN's Ben Wedeman goes to a drill where Ukrainian troops are trying out the fresh US-supplied rifles."
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:51:26 #298
475083 Lospedrosa
$
pi_205058640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De PanzerHaubitze 2000 training is op de 19e afgelopen en arriveren rond de 22ste dus ook volgende week.
De 170+ tanks van Slovakia zijn ondertussen ook ingewerkt
De 4e mobilizatie is afgerond en ze zitten op een half miljoen mensen soldaten nu.

Volgende week is de start van het grote tegenoffensief waar de Ukraine generaal in mei over sprak. Het grote kantelpunt waar Rusland overduidelijk de oorlog verloren zal hebben zal half augustus zijn
Das nog wel op basis van de levering van 500 tanks en 1000 houwitsers.
Eerst kijken wat en of ze nog wat krijgen want Washington en Oekrane hebben wat wrijving momenteel
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:52:19 #299
475083 Lospedrosa
$
pi_205058648
quote:

[..]
De VS denkt nog te moeten vechten tegen China. voor Thaiwan.
Vakman pur sang
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:52:57 #300
484669 Korenfok
pi_205058653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:

zorgelijke ontwikkeling, want over 5 jaar zijn die allemaal lekker nostalgisch naar het grote rusland en willen dan bevrijd worden. Laat ze dan lekker naar China, of een niet eu buurland verhuizen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:04:23 #301
335449 BEFEM
pi_205058746
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De VS denkt nog te moeten vechten tegen China. voor Thaiwan.
Flinke howitzer die zo ver kan schieten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')