abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205045455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 03:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Die 200 vrijwilligers kunnen zich in principe beter doodvechten. Overigens is het wel waarschijnlijk dan een deel hiervan nog wel de rivier (die vrij laag staat) zou kunnen oversteken. Zware wapens zullen echter achtergelaten moeten worden.
twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:19:25 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045580
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205045643
Ook wel dom als je daar gaat prijsvechten lijkt me.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:38:02 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook wel dom als je daar gaat prijsvechten lijkt me.
Zeg dat aub tegen de orcs.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205045649
quote:
Hmmm apart, zou die het vertrouwen van zijn stemmers aan het verliezen zijn door nu het onmogelijke te beloven.
Ze zijn momenteel zwaar aan het verliezen in de Donbas
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:44:14 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045667
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hmmm apart, zou die het vertrouwen van zijn stemmers aan het verliezen zijn door nu het onmogelijke te beloven.
Bron?
Ze hebben zich deels moeten terugtrekken uit Sjevjerodonetsk ja. Maar ze hebben nu stevige posities kunnen innemen in het bergachtige deel van de stad. Verder komen de orcs niet hoor.
pi_205045670
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, is dit dezelfde president die in 2019 nog werd uitgelachten en genegeerd door zijn eigen troepen (wat later het Azov-bataljon zou heten), toen hij zei dat zij ook moesten meewerken aan een vrede met de beide afvallige republieken
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:59:46 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205045743
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bron?
Ze hebben zich deels moeten terugtrekken uit Sjevjerodonetsk ja. Maar ze hebben nu stevige posities kunnen innemen in het bergachtige deel van de stad. Verder komen de orcs niet hoor.
Maar wat heb je eraan om in de bergen te zitten? Het gaat om de steden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205045976
quote:
Wij moeten nu stoppen met wapens leveren aan iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:47:28 #11
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205045986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wij moeten nu stoppen met wapens leveren aan iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
Ja, oorlog is nu eenmaal bloedvergieten, h.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:49:45 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205045999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar wat heb je eraan om in de bergen te zitten? Het gaat om de steden.
Ze zitten in de stad. Alleen aan de andere kant van de rivier in het bergachtige deel.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:50:03 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046003
quote:

[..]
:')
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:52:34 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046018
Wij moeten nu stoppen met gas en olie afnemen van iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
pi_205046043
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:
Wij moeten nu stoppen met gas en olie afnemen van iemand die nog zoveel mogelijk wil gaan bloedvergieten.
Met dit ben ik wel met je eens. En dat had gelijk op 24 februari dan al gemoeten.

(leaver dea as slaef fan Russysk gas).
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:18:20 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046165

quote:
Severodonetsk situation ‘extremely aggravated’: Governor
Luhansk’s governor has described the situation is Severodonetsk as “extremely aggravated”.

“The storming of the city has been going on for several days in a row. The enemy destroys high-rise buildings and industrial facilities with artillery,” Serhiy Haidai wrote on Telegram.

Each day people are killed, but their bodies are “difficult to reach due to the density of shelling,” he said.

There are “many damaged high-rise buildings in the old districts of Severodonetsk, some of which the Russian army shot to demolish the foundation,” Haidai added.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:20:47 #17
6484 ExTec
pi_205046186
Ondertussen maakt UA in het zuid westen steeds meer voortgang richting Kherson.

De gehele landmassa boven de rivier staat onder druk, van alle fronten.

https://deepstatemap.live/en#9.25/47.0521/33.2214
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:23:00 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046206
twitter

Russen lijken de laatste brug te hebben opgeblazen om de Oekrainers zo in de val te zetten. Dit betekent wel dat ze zelf niet snel zullen doorduwen omdat er geen oversteek is. Voor de Russen alleen maar gunstig omdat ze zo geen tactische keuze hoeven te maken. Ze kunnen zich nu richten op de rest van Donetsk.

twitter

Op het zuid-front lijken de Oekrainers een doorgang gecreeerd te hebben richting Kherson, hier kan de strijd binnenkort gaan aanvangen. Wat zal betekenen weer een stad in volledige puin. Onderwijl zijn Oekrainers bezig met sabotage acties tegen Russische gezinde puppets in Kherson.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:26:57 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046233

quote:
Ukrainian president Zelensky claims Russian casualties since the start of the war may pass 40.000 in June. Averaging 315 Russian casualties each day
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:32:09 #20
6484 ExTec
pi_205046270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:23 schreef RamboDirk het volgende:
Wat zal betekenen weer een stad in volledige puin.
Met een beetje mzzl valt het mee ;)

De artillerie van UA is niet zo slecht (inaccuraat) als die van rus.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:36:02 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Denk het niet, de tactiek van Russen is voornamelijk zoveel mogelijk destructie. Zou mij verbazen als ze zich zonder slag of stoot terugtrekken uit Kherson. En dan erbij later niet alsnog een tegenaanval weer inzetten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:37:25 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

De Russische artillerie zal ook wel accuraat zijn. Maar dat is het doel van de Russen niet. De Russen doen gewoon aan totale verwoesting. Dat hebben ze ook in Syri gedaan
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:40:41 #23
6484 ExTec
pi_205046331
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
De Russische artillerie zal ook wel accuraat zijn.
Nee, is het niet. Geen 2 arty stukken van rus zijn (precies) hetzelfde. Dat itt zo'n M777 die hooguit een mm afwijking heeft, tov een andere.

rus arty is gemaakt om wijde gebieden te bestrijken. Westerse arty is gemaakt om oa. met zo'n excaliber een precisie bombardement te doen. En precisie gaat moeilijk werken als de ene loop veel meer afwijking heeft dan de andere ;)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:52:51 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046396
Wat denken jullie van het volgende scenario?

Komende half jaar richten de Russen zich op het vasthouden van de regio's Luhansk, Zaporizhzia, Kherson en het veroveren van de rest van Donetsk. Daarmee hebben ze een groot gedeelte van Oost-Oekraine in handen. Waarmee ze vervolgens naar de onderhandelingstafel kunnen, willen of moeten? Omdat hun mogelijkheden/resources aardig zijn uitgeput tegen die tijd.
Wellicht dat onder druk van de internationale gemeenschap (wapenleveranties/toezeggingen) Oekraine akkoord moet gaan met een staakt-het-vuren? Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

Daarom is het zo belangrijk voor Oekraine dat de regio Donetsk niet valt en ze een nieuw offensief openenen in de regio Kherson. Zodat ze laten zien genoeg slagkracht te hebben om de Russen pijn te doen en wellicht zelfs terug te duwen. Zo ziet de internationale gemeenschap dat het nut heeft wapens te blijven sturen. Er volgen nog veel bloedige slagen in ieder geval, komende tijd.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:01:52 #25
6484 ExTec
pi_205046458
Dat scenario doet idd de ronde.

Maar het e.e.a. zal vallen of staan met dat UA er mee akkoord gaat.

Want als jij je rijk rekent omdat je denkt dat je heel de donbas + luhansk hebt, en eenzijdig een staakt het vuren afkondigt, start UA 3 dagen later een offensief.

Daarbij gelooft helemaal niemand dat als putin nu garantie x geeft, dat hij zich daar (op middel/langere) termijn aan gaat houden.

En wat FR en DE willen, is allemaal leuk, maar DE levert sowieso niks bijzonders. Dus dat DE dreigt met geen wapens meer geven, heeft geen zin.

FR, gezien de laatste berichten, gisteren/verleden week, lijken, let op: lijken de andere kant op te gaan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:06 #26
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
Dat scenario doet idd de ronde.

Maar het e.e.a. zal vallen of staan met dat UA er mee akkoord gaat.
Tuurlijk maar de defensie structuren van Oekraine zijn volledig afhankelijk van buitenlandse leveringen. Op een gegeven moment hebben ze niet zoveel te willen als ze voor het blok gezet worden door de internationale gemeenschap.

quote:
Want als jij je rijk rekent omdat je denkt dat je heel de donbas + luhansk hebt, en eenzijdig een staakt het vuren afkondigt, start UA 3 dagen later een offensief.

Daarbij gelooft helemaal niemand dat als putin nu garantie x geeft, dat hij zich daar (op middel/langere) termijn aan gaat houden.
Een eenzijdig staakt het vuren heeft idd geen zin. En tuurlijk is Putin totaal onbetrouwbaar maar als beiden partijen zijn uitgeput zul je wel moeten om op krachten te komen.
Overigens is de vraag of een staakt-het-vuren uberhaupt succesvol zal zijn hoor, er zal genoeg onrust blijven in de veroverde gebieden in de vorm van insurgency/partizanen oorlog.

quote:
En wat FR en DE willen, is allemaal leuk, maar DE levert sowieso niks bijzonders. Dus dat DE dreigt met geen wapens meer geven, heeft geen zin.

FR, gezien de laatste berichten, gisteren/verleden week, lijken, let op: lijken de andere kant op te gaan.
Oekraine heeft Europa nodig voor de wederopbouw dus wat Duitsland wil is wel degelijk een factor. Zij zijn nu eenmaal de powerhouse van Europ of ze wel of geen veel wapens leveren.

Interresante materie in ieder geval, we gaan het meemaken ;)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:13:03 #27
6484 ExTec
pi_205046530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Oekraine heeft Europa nodig voor de wederopbouw dus wat Duitsland wil is wel degelijk een factor. Zij zijn nu eenmaal de powerhouse van Europ of ze wel of geen veel wapens leveren.
Nee, DE heeft gewoon niks te vertellen.

Die moeten zich op dit moment gewoon dik schamen omdat ze niet naar rato leveren, alleen maar alles blokkeren, alles traineren,

En jij denkt dat als drol sholz straks gaat eisen Zelensky daar oren naar heeft?

Hoe werkt dat?
pi_205046532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Tuurlijk maar de defensie structuren van Oekraine zijn volledig afhankelijk van buitenlandse leveringen. Op een gegeven moment hebben ze niet zoveel te willen als ze voor het blok gezet worden door de internationale gemeenschap.
[..]
Een eenzijdig staakt het vuren heeft idd geen zin. En tuurlijk is Putin totaal onbetrouwbaar maar als beiden partijen zijn uitgeput zul je wel moeten om op krachten te komen.
Overigens is de vraag of een staakt-het-vuren uberhaupt succesvol zal zijn hoor, er zal genoeg onrust blijven in de veroverde gebieden in de vorm van insurgency/partizanen oorlog.
[..]

Interresante materie in ieder geval, we gaan het meemaken ;)
Het Kremlin denkt nog steeds gebieden te kunnen veroveren. En de Oekraners zijn nog steeds woedend over alle slachtoffers die gevallen zijn en alle stukken grond die afgenomen zijn.

Los van dat Poetin een onbetrouwbaar sujet is, zit die wapenstilstand er voorlopig echt niet in.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:15:05 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, DE heeft gewoon niks te vertellen.

Die moeten zich op dit moment gewoon dik schamen omdat ze niet naar rato leveren, alleen maar alles blokkeren, alles traineren,

En jij denkt dat als drol sholz straks gaat eisen Zelensky daar oren naar heeft?

Hoe werkt dat?
Jij krijgt x miljard steunpakket en zicht op EU lidmaatschap als je dit staakt-het-vuren ondertekent

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het Kremlin denkt nog steeds gebieden te kunnen veroveren. En de Oekraners zijn nog steeds woedend over alle slachtoffers die gevallen zijn en alle stukken grond die afgenomen zijn.

Los van dat Poetin een onbetrouwbaar sujet is, zit die wapenstilstand er voorlopig echt niet in.
Voorlopig niet, in de 2e helft of laatste kwartaal van 2023 wel.
pi_205046550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

[..]
Ook voor Europa is een ernstig gehavende Russische krijgsmacht van belang. Hoe meer de Russen zich de tanden kapot bijten op en in Oekrane, des te beter het is voor de Europese veiligheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:16:14 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ook voor Europa is een ernstig gehavende Russische krijgsmacht van belang. Hoe meer de Russen zich de tanden kapot bijten op en in Oekrane, des te beter het is voor de Europese veiligheid.
Goed punt. Een verzwakt Rusland met interne conflicten is voor de "vrije wereld" gunstiger.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:18:12 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046571
Niks wijst er nog op dat Europa een lange strijd wil in Oekraine. Dan dien je langzaamaan toch te gaan starten met het optuigen van een oorlogseconomie. Maar net als met corona zie je dat EU landen toch nog altijd zelf beleid maken op dit soort terrein en er niet echt samen wordt opgetrokken. Ondanks dat iedereen eensgezind is dat Rusland verkeerd bezig is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:20:00 #33
6484 ExTec
pi_205046582
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Jij krijgt x miljard steunpakket en zicht op EU lidmaatschap als je dit staakt-het-vuren ondertekent
Maar EU != DE, h. In de EU zitten ook ultra recalcitrante rus haters zoals Polen, Estland/Letland/Litouwen.

Daarbij kan geen politicus het verkopen om, achteraf, te zeggen: er komt geen steun want toen en toen "luisterde ze niet naar mij". Je hebt het over landen, volkeren, niet over een ruzie op een schoolplein.

Als sholz invloed had willen hebben, had die UA vol moeten stouwen met wapens. Dat heeft die niet gedaan, dus sholz heeft gewoon niks te vertellen.
pi_205046589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef RamboDirk het volgende:
Voorlopig niet, in de 2e helft of laatste kwartaal van 2023 wel.
Waarom konden de Russen niet tot een wapenstilstand komen in Afghanistan? Waarom konden de Amerikanen geen wapenstilstand bereiken in Vietnam? De Oekraners willen doorvechten, hebben ze geen zware wapens (meer), dan vechten ze als partizanen door.

En wat er eind 2023 gebeurt, valt moeilijk te zeggen. We moeten ook maar zien hoe men in Rusland reageert bij 100.000 dode Russische soldaten en een economie die aan gort is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:22:02 #35
6484 ExTec
pi_205046600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:18 schreef RamboDirk het volgende:
Dan dien je langzaamaan toch te gaan starten met het optuigen van een oorlogseconomie.
En dat is precies wat FR, bij monde van een artikel in Le Monde, gister heeft verkondigd. In de VS zijn ze qua dat ook al een eind.
pi_205046601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Goed punt. Een verzwakt Rusland met interne conflicten is voor de "vrije wereld" gunstiger.
Een Rusland dat met de - na een lange, slopende oorlog in Oekrane overgebleven - jaren '60 en '70 wapens opstanden in allerlei deelrepublieken in toom moet zien te houden zal inderdaad niet snel meer een bedreiging kunnen vormen voor o.a. de Baltische staten.

Daarom dienen de sancties ook in stand gehouden te worden; laat de Russen maar oorlog voeren met mig-29's en t-72's ipv moderne(re) wapentechnologie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205046609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat is precies wat FR, bij monde van een artikel in Le Monde, gister heeft verkondigd. In de VS zijn ze qua dat ook al een eind.
En wij gaan boeren dwingen om met hun bedrijf te stoppen. ;(
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:24:28 #38
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_205046617
Willen we als Europa niet dat Oekrane Krim en Donbas heroverd? Daar zitten toch wat leuke brand- en grondstoffen in de bodem. Kan dat ons niet een beetje minder afhankelijk maken van Rusland of een betere onderhandelingspositie qua energievoorziening? Of is dat niet zo van belang in het grotere plaatje?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:26:26 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, is het niet. Geen 2 arty stukken van rus zijn (precies) hetzelfde. Dat itt zo'n M777 die hooguit een mm afwijking heeft, tov een andere.

Serieus? Daar heb je dus niks aan :')

quote:
rus arty is gemaakt om wijde gebieden te bestrijken. Westerse arty is gemaakt om oa. met zo'n excaliber een precisie bombardement te doen. En precisie gaat moeilijk werken als de ene loop veel meer afwijking heeft dan de andere ;)
Dus ze zijn gewoon gemaakt om totale verwoestingen aan te richten.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:22 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:24 schreef kl1172 het volgende:
Willen we als Europa niet dat Oekrane Krim en Donbas heroverd? Daar zitten toch wat leuke brand- en grondstoffen in de bodem. Kan dat ons niet een beetje minder afhankelijk maken van Rusland of een betere onderhandelingspositie qua energievoorziening? Of is dat niet zo van belang in het grotere plaatje?
Symbolisch is het ook heel belangrijk om deze gebieden te bevrijden.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:29:10 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar EU != DE, h. In de EU zitten ook ultra recalcitrante rus haters zoals Polen, Estland/Letland/Litouwen.

Daarbij kan geen politicus het verkopen om, achteraf, te zeggen: er komt geen steun want toen en toen "luisterde ze niet naar mij". Je hebt het over landen, volkeren, niet over een ruzie op een schoolplein.

Als sholz invloed had willen hebben, had die UA vol moeten stouwen met wapens. Dat heeft die niet gedaan, dus sholz heeft gewoon niks te vertellen.
Jij gebruikt anders beste schoolpein fittie rhetorics :P Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers, niet dat hun stem daarom minder is. Ik kan me idd voorstellen dat Polen en de Baltische staten geen staakt-het-vuren willen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom konden de Russen niet tot een wapenstilstand komen in Afghanistan? Waarom konden de Amerikanen geen wapenstilstand bereiken in Vietnam? De Oekraners willen doorvechten, hebben ze geen zware wapens (meer), dan vechten ze als partizanen door.

En wat er eind 2023 gebeurt, valt moeilijk te zeggen. We moeten ook maar zien hoe men in Rusland reageert bij 100.000 dode Russische soldaten en een economie die aan gort is.
Ik kan zo voorstellen dat je op een gegeven moment oorlogsmoe bent en tot een staakt-het-vuren komt. Het bloedvergieten is op een gegeven moment gewoon klaar, elke conventionele oorlog kent dit punt.

Tuurlijk zal er een groepje partizanen blijven vechten. En de oorlogen die jij noemt zijn geenzins te vergelijken met dit conflict, zeker Afghanistan niet.

quote:
Zeker wel van belang goed punt.
pi_205046686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:29 schreef RamboDirk het volgende:
Ik kan zo voorstellen dat je op een gegeven moment oorlogsmoe bent en tot een staakt-het-vuren komt. Het bloedvergieten is op een gegeven moment gewoon klaar, elke conventionele oorlog kent dit punt.
Heel vaak omdat n partij verliest of zich terugtrekt. Kijk naar de beide wereldoorlogen. Kijk naar Vietnam, of de Amerikanen n Sovjets in Afghanistan.

quote:
Tuurlijk zal er een groepje partizanen blijven vechten. En de oorlogen die jij noemt zijn geenzins te vergelijken met dit conflict, zeker Afghanistan niet.
Oh, ze zijn niet te vergelijken? Klaar. Leg maar uit waarom niet.

Wat mij betreft zijn er altijd overeenkomsten en verschillen in politiek en oorlogsvoering.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:18 #43
6484 ExTec
pi_205046692
quote:
Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers,
En als de EU daar gemakkelijk wat mee kon doen, hadden ze allang Hongarije aangepakt. Maar dissonanten aanpakken in de EU gaat maar zeer moeizaam.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:19 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_205046693
quote:
Jij gebruikt anders beste schoolpein fittie rhetorics :P Veel Oost-Europese landen zijn netto ontvangers, niet dat hun stem daarom minder is. Ik kan me idd voorstellen dat Polen en de Baltische staten geen staakt-het-vuren willen.
netto-ontvangers/betalers is schoolplein fittie rhetorics.

Bedacht door Engeland, Nederland en Duitsland om macht uit te oefenen, terwijl onze handelsbalans de pan uit swingt ten opzichte van Oost-Europa. (ons exportoverschot is na de invoering van de Euro verdubbeld)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:36:04 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heel vaak omdat n partij verliest of zich terugtrekt. Kijk naar de beide wereldoorlogen. Kijk naar Vietnam, of de Amerikanen n Sovjets in Afghanistan.
[..]
Oh, ze zijn niet te vergelijken. Klaar? Leg maar uit waarom niet.

Wat mij betreft zijn er altijd overeenkomsten en verschillen in politiek en oorlogsvoering.
Afghanistan is een groot en deels onherbergzaam gebied dat beheerd wordt door min of meer lokale krijgsheren en bevolkingsgroepen, die uberhaupt al continu met elkaar vechten Uitstekend geschikt voor insurgency. Afghanistan kent alleen maar oorlog. Afghanistan heeft buiten Kabul en wat grote steden nooit een centrale regeringstructuur gekend. Geen enkele Afghaanse oorlog is conventioneel geweest met land x tegen land y.
pi_205046753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Afghanistan is een groot en deels onherbergzaam gebied
Ow, daar ga je al.

Oekrane is een groot en deels onherbergzaam gebied.

quote:
dat beheerd wordt door min of meer lokale krijgsheren en bevolkingsgroepen, die uberhaupt al continu met elkaar vechten Uitstekend geschikt voor insurgency.
Okay, dit is wel een duidelijk verschil met Oekrane.

quote:
Afghanistan heeft buiten Kabul en wat grote steden nooit een centrale regeringstructuur gekend. Geen enkele Afghaanse oorlog is conventioneel geweest met land x tegen land y.
Ik denk dat dit perceptie is. Ook in Afghanistan heb je centraal gezag, momenteel zit dat (wederom) bij de Taliban. En toen de Amerikanen binnen kwamen stormen, was dat ook zo. En natuurlijk dekt het gezag van de Taliban niet het hele land, maar het is ook niet zo dat er absoluut geen regeringsstructuur is.
pi_205046756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef RamboDirk het volgende:
Wat denken jullie van het volgende scenario?

Komende half jaar richten de Russen zich op het vasthouden van de regio's Luhansk, Zaporizhzia, Kherson en het veroveren van de rest van Donetsk. Daarmee hebben ze een groot gedeelte van Oost-Oekraine in handen. Waarmee ze vervolgens naar de onderhandelingstafel kunnen, willen of moeten? Omdat hun mogelijkheden/resources aardig zijn uitgeput tegen die tijd.
Wellicht dat onder druk van de internationale gemeenschap (wapenleveranties/toezeggingen) Oekraine akkoord moet gaan met een staakt-het-vuren? Al heeft Amerika er belang bij dat de Russen zolang mogelijk worden uitgeput. Maar Frankrijk en Duitsland / Europa hebben weer belang bij een snelle vrede.

Daarom is het zo belangrijk voor Oekraine dat de regio Donetsk niet valt en ze een nieuw offensief openenen in de regio Kherson. Zodat ze laten zien genoeg slagkracht te hebben om de Russen pijn te doen en wellicht zelfs terug te duwen. Zo ziet de internationale gemeenschap dat het nut heeft wapens te blijven sturen. Er volgen nog veel bloedige slagen in ieder geval, komende tijd.
Ik denk dat je bovenste alinea klopt, maar ik geloof niet dat de onderste alinea de oplossing is.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:46:31 #48
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ow, daar ga je al.

Oekrane is een groot en deels onherbergzaam gebied.
[..]
Okay, dit is wel een duidelijk verschil met Oekrane.
[..]
Ik denk dat dit perceptie is. Ook in Afghanistan heb je centraal gezag, momenteel zit dat (wederom) bij de Taliban. En toen de Amerikanen binnen kwamen stormen, was dat ook zo. En natuurlijk dekt het gezag van de Taliban niet het hele land, maar het is ook niet zo dat er absoluut geen regeringsstructuur is.
quote:
Most of Ukraine is flat, with mountains found only in the west (the Carpathians) or in the south of the Crimean Peninsula (the Crimeans). The country's fertile plains, called steppes, are ideal for growing crops like wheat. Ukraine is sometimes called the “breadbasket of Europe.”
Oost-Oekraine is groot en deels eindeloze vlaktes, het is niet voor niets een artillerie oorlog. Weinig om je te verbergen.

We zagen bij het terugtrekken van Amerika in Augustus 2021 hoe sterk een centraal gezag in Afghanistan werkelijk kan zijn. Zodra een wereldmacht zou besluiten om Afghanistan weer aan te vallen dan trekt de Taliban zich weer terug op het platteland en kunnen ze een eindeloze insurgency voeren. En komen ze daarna gewoon weer terug.
pi_205046823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Oost-Oekraine is groot en deels eindeloze vlaktes, het is niet voor niets een artillerie oorlog.

We zagen bij het terugtrekken van Amerika in Augustus 2021 hoe sterk een centraal gezag in Afghanistan werkelijk kan zijn. Zodra een wereldmacht zou besluiten om Afghanistan weer aan te vallen dan trekt de Taliban zich weer terug op het platteland en kunnen ze een eindeloze insurgency voeren. En komen ze daarna gewoon weer terug.
Ik denk dat Oost-Oekrane juist geen eindeloze vlakte is. Volgens mij is dat juist het dichtst bevolkte gebied van de Oekrane, zeg maar het Zuid-Holland van Oekrane.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:52:07 #50
6484 ExTec
pi_205046840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat je bovenste alinea klopt, maar ik geloof niet dat de onderste alinea de oplossing is.
Nee want de oplossing was "geen wapens meer sturen want: bloedvergieten", h?

We gaan linksom, of rechtsom, niet ontkomen aan UA de komende tig jaar tot de tanden bewapenen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:55:51 #51
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205046855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat Oost-Oekrane juist geen eindeloze vlakte is. Volgens mij is dat juist het dichtst bevolkte gebied van de Oekrane, zeg maar het Zuid-Holland van Oekrane.
Gedeeltelijk wel waar, veel grote industriesteden.
https://ukrainetrek.com/eastern-district

Maar ook grote gedeeltes dit.
pi_205046867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee want de oplossing was "geen wapens meer sturen want: bloedvergieten", h?

We gaan linksom, of rechtsom, niet ontkomen aan UA de komende tig jaar tot de tanden bewapenen.
En onszelf; sinds 24 februari zijn we in oorlog met de Russen en ook al is dat (voorlopig nog) een koude oorlog, oorlog is oorlog.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:57:28 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205046870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Gedeeltelijk wel waar, veel grote industriesteden.
https://ukrainetrek.com/eastern-district

Maar ook grote gedeeltes dit.
[ afbeelding ]
De industrie en mijnen in het oosten is wel ouwe teringzooi hoor.
pi_205046881
quote:
Als je dit beredeneert, dan kun je Poetin niet meer 19-e eeuwsdenken verwijten. Halverwege de 19-e eeuw gingen de Fransen en de Britten met een dergelijke zienswijze de Krimoorlog aan tegen Rusland. Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:25:03 #55
6484 ExTec
pi_205047049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
En wat is dan "jouw oplossing"?
pi_205047085
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
En wat is dan "jouw oplossing"?
Vlaanderen los van Nederland in 1830 heeft de 'rompstaat' Nederland ook overleefd, al dacht men er toen niet zo over.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:34:38 #57
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_205047140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Vlaanderen los van Nederland in 1830 heeft de 'rompstaat' Nederland ook overleefd, al dacht men er toen niet zo over.
Verschil is dat wij Belgen niet onder de invloed van een andere grootmacht kwamen te liggen, wij hebben onze identiteit redelijk behouden denk ik. Rusland zal in die gebieden hoogstwaarschijnlijk de plak zwaaien en al wat Oekraens is uitwissen (zijn ze trouwens al volop mee bezig). Dat is wel een verschilletje.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:36:32 #58
6484 ExTec
pi_205047151
quote:

[..]
En als putin de volgende ronde weer verdergaat?

Rompstaat nog kleiner?
pi_205047173
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als putin de volgende ronde weer verdergaat?

Rompstaat nog kleiner?
Ik geloof niet dat Poetin verder wil. Maar okay, wij leveren wapens niet voor de Donbas, maar wel om Charkov, Dnipro, Zaporizja, Mikolajev en Odessa te beschermen.
pi_205047249
quote:

[..]
Ligt toch wat anders, het koninkrijk was net gevormd, oa onder druk van het buitenland, en die viel 15 jaar later uiteen in een noordelijk en zuidelijk koninkrijk.
Bij Oekrane is het een buitenlandse macht die probeert om een voormalig grondgebied weer onder zijn hoede te krijgen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:39:58 #61
6484 ExTec
pi_205047573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Ik geloof niet dat Poetin verder wil.

Hij heeft wel geprobeerd het hele land eronder te krijgen, incl Kyiv, alleen dat mislukte, maar nu heeft putin zijn leven gebeterd, hij zal het nooit meer doen!

pi_205047673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Een verschrikkelijke bloedige oorlog, waarbij vergeleken de huidige Donbasgevechten maar een peulenschil zijn
Alleen al in Mariupol zijn tienduizenden doden te betreuren. En nog eens tienduizenden uit Mariupol zijn verdwenen, veel ervan waarschijnlijk niet door filtratie gekomen en afgeslacht.

De geverifieerde aantal doden zijn veel, veel te laag met het werkelijke aantal. Niemand weet exact hoe veel maar er liggen in veel steden nog duizenden mensen onder puin of in een massagraf.

Als we kijken naar de officiele slachtoffers van de Krimoorlog, een oorlog van twee en half jaar, dan kan deze oorlog dat nog makkelijk overtreffen gezien deze maar 4 maanden bezig is met al een absurd aantal doden.

In de toekomst gaan we meer te horen krijgen over de schade en dan gaan onze haren overeind staan (of niet, zal me ook niet verbazen). Hadden we maar meer gedaan horen we dan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:23:16 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_205047839
Ik weet nog toen ik zei dat Mariupol vele malen erger zou zijn dan Sarajevo en iedereen reageerde met nou nou nou.

Mensen hebben niet door hoe erg de Russische oorlogsmisdaden zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:59:02 #64
6484 ExTec
pi_205048571
twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:59:52 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205048578
Alles lijkt 1 richting uit te gaan nu.

De roebel staat hoger dan ooit.
De Russen lijken niets meer weg te geven en de frontlinie rukt op naar de Dnepr.
Vroeg of laat moet Kiev er ook aan geloven.

De beste optie om alle schade te beperken is dat Zelensky capituleert. Dat is het beste dat hij voor zijn "land" kan doen.

Vrede. _O_
pi_205048630
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:59 schreef Ixnay het volgende:

De Russen lijken niets meer weg te geven en de frontlinie rukt op naar de Dnepr.

De beste optie om alle schade te beperken is dat Zelensky capituleert. Dat is het beste dat hij voor zijn "land" kan doen.

Vrede. _O_
Uitstekende trolpoging 10/10 _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205048644
quote:

Vrede. _O_
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee. Die willen niet geconfronteerd worden met het leed wat daar in Oekraine plaatsvindt. Als Zelensky capituleert gaat dat leed niet ophouden hoor, Poetin gaat lekker door met Oekrainers straffen en afslachten.
pi_205048661
quote:

Vrede. _O_
Gaat niet gebeuren.

Oekrane gaat winnen.
Slava Ukrani.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:31:48 #69
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:38:15 #70
6484 ExTec
pi_205048779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:12 schreef Joppiez het volgende:
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee.
Vind ik een interessante gedachte.

Er is aardig wat volk, ook hier in deze topic, die hier eigenlijk gewoon nooit moeten komen, en ook nooit nieuws moeten kijken.

Want dan kunnen die mensen zich vertellen dat "er geen oorlog is".

Allerlei vage verhalen die neerkomen op dat UA zich maar over moet geven, want "bloedvergieten bla bla bla", komen immers op hetzelfde neer.

Want er zal dan nog immer zat bloedvergieten zijn, alleen de oliebollen lezen het hier niet meer, zien het niet meer op het journaal, dus is het "vrede _O_ ".

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 14-06-2022 15:44:41 ]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:44:39 #71
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048806
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals enkele weken geleden al aangegeven, de partizanen oorlog in bezette gebieden begint serieuze vormen aan te nemen. Wanneer zelfs Russische gezinde Oekrainers zich gaan aansluiten bij het verzet tegen de bezetter, dan gaat het hard :D
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:50:39 #72
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048855
twitter

Stukje marketing van het Oekrainse ministerie van Defensie.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 15:56:33 #73
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205048888
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arme vrouw. (nsfw)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:11:36 #74
458283 ipa84
pi_205048968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind ik een interessante gedachte.

Er is aardig wat volk, ook hier in deze topic, die hier eigenlijk gewoon nooit moeten komen, en ook nooit nieuws moeten kijken.

Want dan kunnen die mensen zich vertellen dat "er geen oorlog is".

Allerlei vage verhalen die neerkomen op dat UA zich maar over moet geven, want "bloedvergieten bla bla bla", komen immers op hetzelfde neer.

Want er zal dan nog immer zat bloedvergieten zijn, alleen de oliebollen lezen het hier niet meer, zien het niet meer op het journaal, dus is het "vrede _O_ ".
Het echte bloedvergieten gaat pas beginnen als Oekrane zich overgeeft. Rusland zal die gebieden gaan zuiveren en dat zal niet zacht handig gaan. Dat is in het verleden nooit gebeurt en de aanwijzingen zijn nu ook al dat het niet zachtzinnig gaat. Het nadeel is dat de mensen die de Russische propaganda geloven dat alleen niet zien. Sterker nog de Russische propaganda verdraaid gerust de hele geschiedenis. Tijdens de Sovjet-Unie was het verboden om het Bloedbad van Katyn als oorlogsmisdaad te zien van de Sovjet-Unie. Het zou me niks verwonderen als dat tegenwoordig ook weer het geval is in Rusland.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:15:08 #75
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205048986
quote:

[..]
We leveren toch niets aan Rusland?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:54:21 #76
472129 hyviiee
pi_205049244
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:15 schreef mazaru het volgende:

[..]
We leveren toch niets aan Rusland?
Nee Oekrane wel. Die zijn goed bezig met het westen te ontwapenen. Het zal maar een vooropgezet plan zijn van Rusland en Oekrane om zodra ze het merendeel van onze wapens hebben ons aanvallen.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 16:55:52 #77
364681 over_hedge
pi_205049254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:54 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee Oekrane wel. Die zijn goed bezig met het westen te ontwapenen. Het zal maar een vooropgezet plan zijn van Rusland en Oekrane om zodra ze het merendeel van onze wapens hebben ons aanvallen.
Dacht je toen je dit aan het tikken was nou echt van: Zo ik heb me nu toch een goede troll bedacht!

Zo ja. Moet ik je telleurstellen, het is een zeer matige poging.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:03:32 #78
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205049306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:12 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Daar doet Zelensky alleen de Westerse bevolking een plezier mee. Die willen niet geconfronteerd worden met het leed wat daar in Oekraine plaatsvindt. Als Zelensky capituleert gaat dat leed niet ophouden hoor, Poetin gaat lekker door met Oekrainers straffen en afslachten.
Het Westen heeft het 8 jaar lang helemaal niets genteresseerd wat er in Oekrane met de Russischtaligen gebeurde.

Nu krijgen ze een keer hulp en gaan die hypocriete Westerse "leiders" ineens op hun achterpootjes staan. Had dat 8 jaar geleden gedaan, dan had je nu deze ellende niet gehad.

Als dit voorbij is, is de situatie beter en rustiger dan dat het was. Vrede is het einddoel en of je het nou wil of niet: Vrede komt er!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:05:55 #79
-1 #ANONIEM
pi_205049326
Slava vrede.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:22:27 #80
6484 ExTec
pi_205049435
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het Westen heeft het 8 jaar lang helemaal niets genteresseerd wat er in Oekrane met de Russischtaligen gebeurde.
Het westen trapte idd niet in de oppervlakkige propaganda van rus, nee :)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:23:36 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049449
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 15:56 schreef RamboDirk het volgende:
SPOILER
Arme vrouw. (nsfw)
:'(
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:25:04 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049457
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:35:49 #83
319630 Neezoistniet
pi_205049509
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 17:44:13 #84
364681 over_hedge
pi_205049539
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Looten in de Primark :')
2 uur looten en je hebt 10 euro aan waarde gevonden :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:00:45 #85
445753 Wantie
pi_205049602
quote:

[..]

Nu krijgen ze een keer hulp en gaan die hypocriete Westerse "leiders" ineens op hun achterpootjes staan. Had dat 8 jaar geleden gedaan, dan had je nu deze ellende niet gehad.

Als dit voorbij is, is de situatie beter en rustiger dan dat het was. Vrede is het einddoel en of je het nou wil of niet: Vrede komt er!
Hulp noem je dat; alles compleet aan puin schieten, Oekraense vluchtelingen deporteren naar Siberi, onvoorstelbaar veel burgerslachtoffers, Oekraense krijgsgevangenen ter dood veroordelen, eigen bevolking monddood maken door het benoemen van deze oorlog strafbaar stellen...
En de lijst gaat door en door...
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:02:18 #86
445753 Wantie
pi_205049611
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Looten in de Primark :')
Dat zie je verkeerd, deze Russische soldaten zijn aan het helpen :7
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:05:50 #87
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205049631
quote:

[..]

Bedoel je nou dat het westen Oekrane 8 jaar geleden al moderne artillerie had moeten geven zodat ze toen al die vervelende door Rusland georganiseerde opstanden en afscheidingen aan flarden hadden kunnen schieten? En hoezo zouden we dan nu geen last hebben gehad van Russische landjepik?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:08:41 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
2 uur looten en je hebt 10 euro aan waarde gevonden :D
_O-
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:10:43 #89
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205049665
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:18:35 #90
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205049712
twitter

Oekrains leger heeft sinds vandaag zicht op de buitenwijken van Kherson en lijkt zich op maken voor de herovering. Onduidelijk is nog wat de tactiek van de Russen gaat zijn. Verdedigen of terugtrekken over de Dnjepr.

[ Bericht 0% gewijzigd door RamboDirk op 14-06-2022 18:23:36 ]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:34:47 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205049854
Laten zinken deze bootjes _O_

twitter
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:51:25 #92
475083 Lospedrosa
$
pi_205050007
quote:
Weer allemaal dode Russen. Want de Russische doden teller staat al boven de 30.000 en Oekraners gaan niet dood.
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:56:53 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205050051
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bedoel je nou dat het westen Oekrane 8 jaar geleden al moderne artillerie had moeten geven zodat ze toen al die vervelende door Rusland georganiseerde opstanden en afscheidingen aan flarden hadden kunnen schieten? En hoezo zouden we dan nu geen last hebben gehad van Russische landjepik?
Rusland dat de soevereiniteit van Russisch grondgebied overneemt is geen landjepik.

Landjepik is wat Nederland met Limburg gedaan heeft.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:58:46 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205050057
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Rusland dat de soevereiniteit van Russisch grondgebied overneemt is geen landjepik.

Landjepik is wat Nederland met Limburg gedaan heeft.
Tot hoever terug mag Rusland gaan dat ze het tot Russisch grondgebied mogen tellen? Straks kan Duitsland Nederland claimen. Oh en de Fransen vanuit de Napoleon tijd en de Spanjolen na de 80-jarige oorlog.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:59:47 #95
6484 ExTec
pi_205050062
quote:
84s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:34 schreef Starhopper het volgende:
Laten zinken deze bootjes _O_

[ twitter ]
Gaat nog prima lukken ook.

Een land-based Anti-Air installatie op een schip zetten, leuk idee maar werkt niet.

Een gentegreerd systeem zorgt ervoor dat de lanceerder netje corrigeert voor het deinen van het schip, zo'n land-based installatie doet dat niet.

Maar sinds de Moskva gezonken is, hebben ze geen noemenswaardige AA meer, dus ze moeten wat.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:02:30 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_205050081
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hulp noem je dat; alles compleet aan puin schieten, Oekraense vluchtelingen deporteren naar Siberi, onvoorstelbaar veel burgerslachtoffers, Oekraense krijgsgevangenen ter dood veroordelen, eigen bevolking monddood maken door het benoemen van deze oorlog strafbaar stellen...
En de lijst gaat door en door...
Ze schieten helemaal niet alles aan puin man. Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat de Russen zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

En dat "kinderziekenhuis" waar je in maart zo veel over hoorde was een leegstaand sovjetgebouw dat de Oekraners al lang wilden slopen. Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor. Er is echter wel een motief om zo'n verhaal te verzinnen en aan de Westerse wereld te vertellen. Ze willen Rusland als het pure kwaad neerzetten.

Dit is propaganda op zijn allerslechtst.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:10 #97
-1 #ANONIEM
pi_205050092
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weer allemaal dode Russen. Want de Russische doden teller staat al boven de 30.000 en Oekraners gaan niet dood.
Als we de posts hier moeten geloven heeft Oekrane Rusland geheel verdreven en hebben ze inmiddels Moskou bezet.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:04:24 #98
475083 Lospedrosa
$
pi_205050094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ze schieten helemaal niet alles aan puin man. Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat Rusland zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

En dat "kinderziekenhuis" waar je in maart zo veel over hoorde was een leegstaand sovjetgebouw dat de Oekraners al lang wilden slopen. Waarom zouden de Russen in vredesnaam een ziekenhuis met kinderen beschieten. Er is totaal geen motief daarvoor. Er is echter wel een motief om zo'n verhaal te verzinnen en aan de Westerse wereld te vertellen. Ze willen Rusland als het pure kwaad neerzetten.

Of het is propoganda dat je berichten de wereld in helpt dat het propoganda is. ;)
Vakman pur sang
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:06:25 #99
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_205050112
quote:

[..]

De reden dat deze operatie zo lang duurt is juist omdat de Russen zo veel mogelijk heel willen laten van hun eigen land.

Hardop gelachen.
Van wie heb je al deze wijsheden?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:07:56 #100
6484 ExTec
pi_205050120
quote:
Laat je toch niet zo indoctrineren door die leugenaars.
Maak je geen zorgen, dat laten we aan jou over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')