abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 12:51:59 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204976049


In 1977 werd de eerste Star Wars film uitgebracht: A new Hope. Deel 4.
Niet deel 1 zoals de meeste film series beginnen, maar deel 4. Dit omdat Lucas niet deel 1,2 & 3 kon maken zoals hij wilde.

En zoals ze zeggen: de rest is geschiedenis.

Er zijn een hoop films, (cartoon)series, boeken en games uitgekomen sinds deel 4 uitkwam.

Dit is de officiele volgorde van de films en (nieuwe) series:

The Acolyte
Star Wars: The Phantom Menace
Star Wars: Attack of the Clones
Star Wars: The Clone Wars
Star Wars: Revenge of the Sith
Star Wars: The Bad Batch
Solo: A Star Wars Story
Obi-Wan Kenobi series
Star Wars Rebels
Rogue One series:
Rogue One: A Star Wars Story
Star Wars: A New Hope
Star Wars: The Empire Strikes Back
Star Wars: Return of the Jedi
Star Wars Resistance
The Mandalorian
The Book of Boba Fett
Ahsoka
Star Wars: The Force Awakens (2015)
Star Wars: The Last Jedi (2017)
Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)

Sinds de overname van Disney is er het nodige veranderd. Een hoop verhalen zijn non canon verklaart. Alles wat onder het Expanded Universe valt is non canon.

As of April 25, 2014, the only previously published materials that are considered canon are the six Star Wars films, the Star Wars: The Clone Wars television series and film, novels (where they align with what is seen on screen), and Part I of the short story Blade Squadron. Meanwhile, the Expanded Universe is no longer considered canon[2] and was re-termed as the "Legends" brand. Most Star Wars material released after April 25, 2014—with some exceptions—is composed in collaboration with the Lucasfilm Story Group, making it part of the "new canon."
https://starwars.fandom.com/wiki/Canon

Books.

Er zijn tientallen boeken uitgekomen rondom Star Wars en de werelden, en helden en schurken.
Bijna alle verhalen zijn verplaatst naar het Legends deel van Star Wars.
Mocht je ze toch willen lezen, en een beginpunt willen hebben, kijk dan hier.
Daar kan je alle era's vinden en een punt kiezen vanwaar je kan vertrekken. :)

Games.

Uiteraard is de game industrie volledig op de Star Wars karavaan gesprongen, en zijn er tientallen games uitgebracht. Maar ook hier heeft Disney het canon zwaard gehanteerd.
Alles in deze lijst is canon: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_canon_video_games
De rest is ook verplaatst naar Legends: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_video_games

Comics.

Voor de comics liefhebbers zijn er ook honderden comics uitgebracht, canon dan wel Legends.
Voor de huidige canon lijst: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_canon_comics
Voor de Legends lijst: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_comics

Nieuws.

Season 3 van The Mandalorian begint Feb 2023. Specifieke datum nog niet bekend.
Obi-Wan Kenobi krijgt mogelijk toch een extra season. Maar dit is nog een gerucht. * Netsplitter keeps fingers crossed.
Star Wars: The Bad Batch season 2 begint 28 september 2022. Dit is sneller dan verwacht.
De onbekende Star Wars film van Taika Waititi zouden we volgens Kathleen Kennedy mogelijk in December 2023 kunnen gaan zien in de bioscopen.

Lightsabers.
Er zijn verschillende soort Lightsabers. Incluis de beroemde paarse van Windu. Die speciaal voor de heer Jackson is geschapen.
Hier meer uitleg over de schillende kleuren en wat ze inhouden:

Trailers.






[ Bericht 15% gewijzigd door Netsplitter op 06-06-2022 14:03:58 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204976086
Die Boba Fett spin-off is belachelijk slecht. :r

En zonder Gina Carano is Mandalorian ook maar een broddelwerkje.
  roze maandag 6 juni 2022 @ 13:02:19 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_204976093
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:00 schreef laforest het volgende:
Die Boba Fett spin-off is belachelijk slecht.
Die moet ik nog steeds verder kijken. _O-
Your beauty never ever scared me.
  maandag 6 juni 2022 @ 13:02:34 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976097
Er zijn 2 heel verschillende soorten Star Wars.

Echte Star Wars

en

Disney Star Wars.

Disney Star Wars is geen Star Wars maar slecht geschreven fan fiction door activisten :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976114
quote:
4s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:02 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn 2 heel verschillende soorten Star Wars.

Echte Star Wars

en

Disney Star Wars.

Disney Star Wars is geen Star Wars maar slecht geschreven fan fiction door activisten :').
Bij Starwars gaat het ook nou niet echt om de kwaliteit van het verhaal ofzo, zolang het maar cool genoeg is om naar te kijken en opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Het concept is en blijft leuk.
pi_204976115
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:02 schreef Ama het volgende:

[..]
Die moet ik nog steeds verder kijken. _O-
Ik ben afgehaakt, wat een bagger. :{w
pi_204976128
quote:
4s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:02 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn 2 heel verschillende soorten Star Wars.

Echte Star Wars

en

Disney Star Wars.

Disney Star Wars is geen Star Wars maar slecht geschreven fan fiction door activisten :').
Waar zijn ineens al die vrouwelijke leidinggevenden en stormtroopers gebleven in A New Hope? :')

Zo'n evil empire was toch ooit best geëmancipeerd. :')
  maandag 6 juni 2022 @ 13:10:24 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976147
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:05 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Bij Starwars gaat het ook nou niet echt om de kwaliteit van het verhaal ofzo, zolang het maar cool genoeg is om naar te kijken en opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Het concept is en blijft leuk.
Oneens, totaal oneens zelfs. Maar goed, ik wil dit topic verder niet verpesten voor mensen die het wel leuk vinden hoor, dat is uiteraard niet fout of verboden.

Maar ik kan hele epistels schrijven waarom ik Disney SW gewoon echt heel erg slecht vind. Nou ja, voornamelijk, er zijn wel wat kleine lichtpuntjes her en der.

Ik ben die-hard fan, was bij de premiere in 1977, heb al en dan ook AL de merchandise gehad als kind, stond te kirren als een kitten bij the prequels (ook al zijn die niet eens zo geweldig qua films).

Maar Disney SW zit vol activisme, minachting voor het levenswerk van Lucas en zijn karakters. Alles waar Lucas voor stond is kapot gemaakt door Kathleen Kennedy, en dat heeft ze inmiddels zelf min of meer toegegeven.

Sorry voor de rant, het zit me als levenslang liefhebber dwars idd, als me dat een suffe simp nerd maakt, so be it :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976334
quote:
4s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oneens, totaal oneens zelfs. Maar goed, ik wil dit topic verder niet verpesten voor mensen die het wel leuk vinden hoor, dat is uiteraard niet fout of verboden.

Maar ik kan hele epistels schrijven waarom ik Disney SW gewoon echt heel erg slecht vind. Nou ja, voornamelijk, er zijn wel wat kleine lichtpuntjes her en der.

Ik ben die-hard fan, was bij de premiere in 1977, heb al en dan ook AL de merchandise gehad als kind, stond te kirren als een kitten bij the prequels (ook al zijn die niet eens zo geweldig qua films).

Maar Disney SW zit vol activisme, minachting voor het levenswerk van Lucas en zijn karakters. Alles waar Lucas voor stond is kapot gemaakt door Kathleen Kennedy, en dat heeft ze inmiddels zelf min of meer toegegeven.

Sorry voor de rant, het zit me als levenslang liefhebber dwars idd, als me dat een suffe simp nerd maakt, so be it :).
Ik ging vroeger in Assen naar een winkelcentrum/mall en daarboven had je Bart Smit en alle Star Wars speelgoed. Al die poppetjes in de verpakking aan de muur en de AT-AT etc., dan vond ik gewoon helemaal magisch. :@

Ik was in 77 nog net niet geboren, maar ik kan de merchandising van Return of the Jedi nog wel herinneren. Oudere broer, en vader die fan was hielp ook. :7

Toen wel alles vaak op Betamax thuis gezien als kind (later gekocht ook voor VHS toen dat dominant/standaard werd). :D
  maandag 6 juni 2022 @ 13:43:07 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976381
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:37 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik ging vroeger in Assen naar een winkelcentrum/mall en daarboven had je Bart Smit en alle Star Wars speelgoed. Al die poppetjes in de verpakking op de muur en de AT-AT etc., dan vond ik gewoon helemaal magisch. :@

Ik was in 77 nog net niet geboren, maar ik kan de merchandising van RotJ nog wel herinneren. Oudere broer en vader die fan was hielp ook. :7
Toen wel alles vaak op Betamax thuis gezien als kind. :D
Ik was echt een enorm verwend kutkind, ik had letterlijk al het speelgoed dat verkrijgbaar was hier. Mijn kamer was de zolder en daar had mijn vader 2 deuren op poten gezet voor me waar ik met piepschuim etc Hoth en Tatooine op had nagebouwd.

En die jeugdliefde is nooit meer overgegaan (nou ja tot DisneP), hoe oud ik ook was, iets Star Wars gerelateerd maakte me altijd weer heel even 8.

En nu zijn al mijn jeugdhelden verzuurde, gefaalde sukkels die kapot gemaakt zijn om de patriarchy aan te pakken :').

Luke is zuur en een gefaalde Jedi die groene melk uit de tiet zuigt, Rey is op alle vlakken beter
Han Solo is een slechte vader die zijn vrouw in de steek heeft gelaten
Lando neukt robots
Boba Fett is een slappe loser die niets is zonder Fennec
Obi Wan is een laffe hond die zijn enige taak, Luke beschermen maar lastig lijkt te vinden
etc etc

Fuck you to the moon Disney.

[ Bericht 1% gewijzigd door HeatWave op 06-06-2022 13:49:04 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976439
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik was echt een enorm verwend kutkind, ik had letterlijk al het speelgoed dat verkrijgbaar was hier. Mijn kamer was de zolder en daar had mijn vader 2 deuren op poten gezet voor me waar ik met piepschuim etc Hoth en Tatooine op had nagebouwd.

En die jeugdliefde is nooit meer overgegaan (nou ja tot DisneP), hoe oud ik ook was, iets Star Wars gerelateerd maakte me altijd weer heel even 8.

En nu zijn al mijn jeugdhelden verzuurde, gefaalde sukkels die kapot gemaakt zijn om de patriarchy aan te pakken :').

Luke is zuur en een gefaalde Jedi die groene melk uit de tiet zuigt, Rey is op alle vlakken beter
Han Solo is een slechte vader die zijn vrouw in de steek heeft gelaten
Lando neukt robots
Boba Fett is een slappe loser die niets is zonder Fennec
Obi Wan is een laffe hond die zijn enige taak, Luke beschermen maar lastig lijkt te vinden
etc etc

Fuck you to the moon Disney.
Bij mij zijn het altijd kleine SW scenes die alles goed maken. Deze ook, vind ik ook zo cool.
pi_204976463
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik was echt een enorm verwend kutkind, ik had letterlijk al het speelgoed dat verkrijgbaar was hier. Mijn kamer was de zolder en daar had mijn vader 2 deuren op poten gezet voor me waar ik met piepschuim etc Hoth en Tatooine op had nagebouwd.

En die jeugdliefde is nooit meer overgegaan (nou ja tot DisneP), hoe oud ik ook was, iets Star Wars gerelateerd maakte me altijd weer heel even 8.

En nu zijn al mijn jeugdhelden verzuurde, gefaalde sukkels die kapot gemaakt zijn om de patriarchy aan te pakken :').

Luke is zuur en een gefaalde Jedi die groene melk uit de tiet zuigt, Rey is op alle vlakken beter
Han Solo is een slechte vader die zijn vrouw in de steek heeft gelaten
Lando neukt robots
Boba Fett is een slappe loser die niets is zonder Fennec
Obi Wan is een laffe hond die zijn enige taak, Luke beschermen maar lastig lijkt te vinden
etc etc

Fuck you to the moon Disney.
Same here. Samen met mijn broer hadden we nagenoeg alles. :D

Disney heeft de continuïteit wel verpest inderdaad.
Het zal straks ook niet meer te rijmen zijn. Zijn alle niet-blanke Star Wars figuren en al die vrouwelijke empire leidinggevende en stormtroopers magisch verdwenen of gedood? Ik zie ze namelijk niet in A New Hope. Op zich niks tegen wie dan ook hoor, maar dat sluit niet op de eerste delen meer aan. Toch?
  maandag 6 juni 2022 @ 13:57:28 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976484
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:53 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Bij mij zijn het altijd kleine SW scenes die alles goed maken. Deze ook, vind ik ook zo cool.
Kijk, ik wil niemand overtuigen hier, als jij het leuk vindt is daar helemaal niets op tegen uiteraard :).

Ik vind Kylo echt zo'n slap karakter, beetje dreigend overkomen maar bij het eerste gevecht met een totaal ongetrainde Rey legt hij het alweer af :').

Mary Sue, de sterkste Jedi evaaaaar!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 13:59:16 #14
364681 over_hedge
pi_204976500
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:55 schreef laforest het volgende:
niet-blanke Star Wars figuren





Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204976506
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kijk, ik wil niemand overtuigen hier, als jij het leuk vindt is daar helemaal niets op tegen uiteraard :).

Ik vind Kylo echt zo'n slap karakter, beetje dreigend overkomen maar bij het eerste gevecht met een totaal ongetrainde Rey legt hij het alweer af :').

Mary Sue, de sterkste Jedi evaaaaar!!!
Die gast met z'n rare hoofd is een zeer slechte castingkeuze geweest. Mijn kleine zoontje van 3 lacht hem nog uit. :{
  maandag 6 juni 2022 @ 13:59:57 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976507
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:55 schreef laforest het volgende:

[..]
Same here. Samen met mijn broer hadden we nagenoeg alles. :D

Disney heeft de continuïteit wel verpest inderdaad.
Het zal straks ook niet meer te rijmen zijn. Zijn alle niet-blanke Star Wars figuren en al die vrouwelijke empire leidinggevende en stormtroopers magisch verdwenen of gedood? Ik zie ze namelijk niet in A New Hope. Op zich niks tegen wie dan ook hoor, maar dat sluit niet op de eerste delen meer aan. Toch?
Sinds Obi Wan is zo'n beetje alle dialoog uit a new hope mbt Vader en Obi Wan kapot gemaakt:

"I sense something; a presence I have not felt since . . ." dat onbenullige akkefietje in Obi Wan, blijkbaar.

Om over de rest van de dingen die nu totaal niet meer kloppen maar te zwijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:01:40 #17
364681 over_hedge
pi_204976520
Probleem met veel star wars fans is dat als het niet precies gaat zoals zij vinden dat het zou moeten is het meteen allemaal kut.

En nee ik vond 7 8 en 9 ook niet goed.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204976562
quote:
En welke hiervan zie je in A New Hope?

Alleen Lando in ESB in de eerste drie delen.

Het gaat niet om kleur maar continuïteit. Waar zijn ze allemaal ineens gebleven?
pi_204976567
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sinds Obi Wan is zo'n beetje alle dialoog uit a new hope mbt Vader en Obi Wan kapot gemaakt:

"I sense something; a presence I have not felt since . . ." dat onbenullige akkefietje in Obi Wan, blijkbaar.


Ja inderdaad :')
  maandag 6 juni 2022 @ 14:08:10 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976578
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:01 schreef over_hedge het volgende:
Probleem met veel star wars fans is dat als het niet precies gaat zoals zij vinden dat het zou moeten is het meteen allemaal kut.

En nee ik vond 7 8 en 9 ook niet goed.
Ook oneens.

Er is een verschil tussen oude karakters met respect behandelen om een nieuwe generatie in te luiden. Op deze manier sloop je voor velen de jeugdhelden puur en alleen om je nieuwe, slecht geschreven, karakters er beter uit te laten komen.

Niets mis met een vrouw/donker karakter, integendeel,. maar wel als die waardeloos geschreven worden zonder karakterontwikkeling, tegenslag of kritiek.

En wat ze met Finn gedaan hebben laat zien dat het ze er alleen maar om ging om een donker karakter te hebben voor op de poster (die ze er bijna uitgeshopped hebben voor China uiteraard). Geweldig achtergrondverhaal, gedeserteerde Stormtrooper. En wat doen ze met hem, schoothondje van ander checkbox karakter, Rose Tico en afgezwakt tot comic relief.

En als fans kritiek hebben op waardeloos geschreven token-karakters foeteren de producers je uit op twitter dat je een nazi bent, omdat je Rose Tico een kut-personage vindt :').

Het is allemaal puur met een activistische boodschap, the force is female!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976586
Ik vind ook genoeg aan te merken op de 'nieuwe' star wars, maar die Rogue One was beter dan Star Wars 6 en die idiote ewok-films, en Mandalorian en Boba Fett hebben ook wel voor enige compensatie gezorgd, zeker Mandalorian vond ik echt heel leuk.

Ik vind van van de nieuwere ook echt een hoop, maar Lucas' z'n levenswerk is voor mij niet heilig, wat dat betreft. Al met al maak ik niet heel veel onderscheid meer tussen alle delen.
-nee-
pi_204976605
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:08 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind ook genoeg aan te merken op de 'nieuwe' star wars, maar die Rogue One was beter dan Star Wars 6 en die idiote ewok-films, en Mandalorian en Boba Fett hebben ook wel voor enige compensatie gezorgd, zeker Mandalorian vond ik echt heel leuk.

Ik vind van van de nieuwere ook echt een hoop, maar Lucas' z'n levenswerk is voor mij niet heilig, wat dat betreft. Al met al maak ik niet heel veel onderscheid meer tussen alle delen.
Die twee ewok films vind ik wel goed. :@

En Rogue One _O_
  maandag 6 juni 2022 @ 14:12:08 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976608
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:08 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind ook genoeg aan te merken op de 'nieuwe' star wars, maar die Rogue One was beter dan Star Wars 6 en die idiote ewok-films, en Mandalorian en Boba Fett hebben ook wel voor enige compensatie gezorgd, zeker Mandalorian vond ik echt heel leuk.

Ik vind van van de nieuwere ook echt een hoop, maar Lucas' z'n levenswerk is voor mij niet heilig, wat dat betreft. Al met al maak ik niet heel veel onderscheid meer tussen alle delen.
Rogue One was idd best ok.

Mandalorian vond ik ook best leuk idd.

Boba Fett was echt al op het randje hoor, zo veel dingen die totaal niet kloppen, slappe zak constant tot de laatste ep.
En hoezo gaat ie later opzoek naar zijn Armor in de Sarlacc pit als je hem verdomme in de openingsscene in full armor uit de pit ziet kruipen? :').

Zoveel aandacht en liefde steken ze erin blijkbaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:12:42 #24
364681 over_hedge
pi_204976610
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ook oneens.

Er is een verschil tussen oude karakters met respect behandelen om een nieuwe generatie in te luiden. Op deze manier sloop je voor velen de jeugdhelden puur en alleen om je nieuwe, slecht geschreven, karakters er beter uit te laten komen.

Niets mis met een vrouw/donker karakter, integendeel,. maar wel als die waardeloos geschreven worden zonder karakterontwikkeling, tegenslag of kritiek.

En wat ze met Finn gedaan hebben laat zien dat het ze er alleen maar om ging om een donker karakter te hebben voor op de poster (die ze er bijna uitgeshopped hebben voor China uiteraard). Geweldig achtergrondverhaal, gedeserteerde Stormtrooper. En wat doen ze met hem, schoothondje van ander checkbox karakter, Rose Tico en afgezwakt tot comic relief.

En als fans kritiek hebben op waardeloos geschreven token-karakters foeteren de producers je uit op twitter dat je een nazi bent, omdat je Rose Tico een kut-personage vindt :').

Het is allemaal puur met een activistische boodschap, the force is female!
91% op een groot star wars kanaal, met een watch party (wat je dus alleen kijkt als je een grote fan bent) vind kenobi tof/goed. En is dus gewoon een goede serie met respect voor de karakters.

Dat je bij de 9% hoort die het kut vind kan. Maar je bent in de grote minderheid. Dus valt allemaal wel mee met jeugdhelden slopen.

En finn vond ik ook niet goed. Waar het verhaal in 7 8 en 9 heen gegaan is vind ik ook kut. Maar maakt nog niet alles wat disney gemaakt heeft meteen kut. De series zijn allemaal prima met uitschietingen tot goed.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204976633
Oh en Rey Palpatine :9~

  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:15:52 #26
364681 over_hedge
pi_204976636
Wat ik vooral bedoel is het commentaar van: Nee vader zou echt gewoon over het vuur gesprongen hebben hoor!
Of: Vader had hem allang gedood!

En daardoor heel een serie kut vinden. Omdat vader niet precies doet wat zij willen. Terwijl er een prima verhaal geschreven wordt waarom vader de dingen doet die hij doet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:16:02 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976641
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
91% op een groot star wars kanaal, met een watch party (wat je dus alleen kijkt als je een grote fan bent) vind kenobi tof/goed. En is dus gewoon een goede serie met respect voor de karakters.

Dat je bij de 9% hoort die het kut vind kan. Maar je bent in de grote minderheid. Dus valt allemaal wel mee met jeugdhelden slopen.

En finn vond ik ook niet goed. Waar het verhaal in 7 8 en 9 heen gegaan is vind ik ook kut. Maar maakt nog niet alles wat disney gemaakt heeft meteen kut. De series zijn allemaal prima met uitschietingen tot goed.
Ik zeg toch al meerdere malen, ik wil niemand overtuigen verder, leef je uit, geniet er van ^O^.

Ik ben het er alleen niet mee eens :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976655
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
91% op een groot star wars kanaal, met een watch party (wat je dus alleen kijkt als je een grote fan bent) vind kenobi tof/goed. En is dus gewoon een goede serie met respect voor de karakters.

Dat je bij de 9% hoort die het kut vind kan. Maar je bent in de grote minderheid. Dus valt allemaal wel mee met jeugdhelden slopen.

En finn vond ik ook niet goed. Waar het verhaal in 7 8 en 9 heen gegaan is vind ik ook kut. Maar maakt nog niet alles wat disney gemaakt heeft meteen kut. De series zijn allemaal prima met uitschietingen tot goed.
Ik vind dat 3e deel van Kenobi echt supervet. _O_
pi_204976666
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Rogue One was idd best ok.

Mandalorian vond ik ook best leuk idd.

Boba Fett was echt al op het randje hoor, zo veel dingen die totaal niet kloppen, slappe zak constant tot de laatste ep.
En hoezo gaat ie later opzoek naar zijn Armor in de Sarlacc pit als je hem verdomme in de openingsscene in full armor uit de pit ziet kruipen? :').

Zoveel aandacht en liefde steken ze erin blijkbaar :').
Bubba Fett :')

Wat dramatisch slecht zeg. :r
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:21:18 #30
364681 over_hedge
pi_204976685
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:17 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik vind dat 3e deel van Kenobi echt supervet. _O_
Ja ik ook. Heel de serie tot nu toe. Op de meest domme chase scene na :D Maar dat was zo slecht dat het wel weer grappig was.

Maar zie hier boven wat ik zei. Dat is wat ik irritant vind aan veel van het commentaar over de serie.

En er zijn veel fans die van te voren al besloten hadden dat Reva kut is omdat ze zwart is, dus maakt niet uit wat ze ook doet. Kut zullen ze haar vinden. Ook weer te bizar hoeveel doodsbedreigingen en racistische dingen ze naar zich toegestuurd krijgt. Er zit echt een steekje los bij veel mensen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:23:12 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:18 schreef laforest het volgende:

[..]
Bubba Fett :')

Wat dramatisch slecht zeg. :r
Beruchtste en meest gevreesde bounty hunter in the galaxy:

Wat zou jij doen, oh veel wijzere en betere in alles want vrouw, Fennec? :').

Het ligt er elke keer zo dik bovenop bij Disney, mannen afbreken om de vrouwen er onberispelijk en altijd beter dan elke man dan ook uit te laten komen.

Laf en slecht schrijfwerk, een goede schrijver (of vrouw IRL) heeft geen man nodig om af te breken om zelf te shinen, zie Ripley, Lara Croft, Leia van Lucas etc etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 14:24:50 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976714
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja ik ook. Heel de serie tot nu toe. Op de meest domme chase scene na :D Maar dat was zo slecht dat het wel weer grappig was.

Maar zie hier boven wat ik zei. Dat is wat ik irritant vind aan veel van het commentaar over de serie.

En er zijn veel fans die van te voren al besloten hadden dat Reva kut is omdat ze zwart is, dus maakt niet uit wat ze ook doet. Kut zullen ze haar vinden. Ook weer te bizar hoeveel doodsbedreigingen en racistische dingen ze naar zich toegestuurd krijgt. Er zit echt een steekje los bij veel mensen
Nee, je draait de zaken om nu.

2 dagen voor de eerste afl. van Obi Wan stonden de eerste hit pieces al online. Kritiek op Reva? NAZI!!!!!!

En ze heeft die enorm erge "bedreigingen" online gezet, gaat echt helemaal nergens over.

Dat ze gewoon een slecht geschreven karakter is is onmogelijk, je bent gewoon al af voor je begonnen bent :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976719
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Beruchtste en meest gevreesde bounty hunter in the galaxy:

Wat zou jij doen, oh veel wijzere en betere in alles want vrouw, Fennec? :').

Het ligt er elke keer zo dik bovenop bij Disney, mannen afbreken om de vrouwen er onberispelijk en altijd beter dan elke man dan ook uit te laten komen.

Laf en slecht schrijfwerk, een goede schrijver (of vrouw IRL) heeft geen man nodig om af te breken om zelf te shinen, zie Ripley, Lara Croft, Leia van Lucas etc etc.
Maar wel Gina uit de Mandalorian trappen. Disney speelt graag de PC politie.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:26:53 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976730
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:25 schreef laforest het volgende:

[..]
Maar wel Gina uit de Mandalorian trappen. Disney speelt graag de PC politie.
Die liep idd niet in de woke-maat, en uit de pas lopen is cancellen.

Want ook al is ze een vrouw, ze is niet op de juiste manier een vrouw, RAUS!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:26:57 #35
364681 over_hedge
pi_204976733
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, je draait de zaken om nu.

2 dagen voor de eerste afl. van Obi Wan stonden de eerste hit pieces al online. Kritiek op Reva? NAZI!!!!!!

Dat ze gewoon een slecht geschreven karakter is is onmogelijk, je bent gewoon al af voor je begonnen bent :').
ik draai niks om. ik kijk best vaak op 9gag. En dat staat vol met racistische dingen naar haar toe na de trailers.
Zelfde in de comments op youtube. En zelfde na de aflveringen.

Kritiek op Reva het karakter is geen probleem. Haar al kut vinden puur omdat ze zwart is. Dat is een probleem.
Als jij het karakter niet leuk vind daar is geen probleem mee.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204976738
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja ik ook. Heel de serie tot nu toe. Op de meest domme chase scene na :D Maar dat was zo slecht dat het wel weer grappig was.

Maar zie hier boven wat ik zei. Dat is wat ik irritant vind aan veel van het commentaar over de serie.

En er zijn veel fans die van te voren al besloten hadden dat Reva kut is omdat ze zwart is, dus maakt niet uit wat ze ook doet. Kut zullen ze haar vinden. Ook weer te bizar hoeveel doodsbedreigingen en racistische dingen ze naar zich toegestuurd krijgt. Er zit echt een steekje los bij veel mensen
Mensen, het is maar tv serie hoor. :')


_O-
  maandag 6 juni 2022 @ 14:28:34 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976745


Disney: we zijn inclusief en divers!

Ook Disney: alleen niet in China, daar haten ze donkere mensen, oh en bedankt dat we vlakbij de concentratiekampen mochten filmen Xi, je staat met een bedankje in de aftiteling hoor!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976749
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die liep idd niet in de woke-maat, en uit de pas lopen is cancellen.

Want ook al is ze een vrouw, ze is niet op de juiste manier een vrouw, RAUS!
Sterke vrouw met eigen mening. Dat is ze. Vrouwen mogen dus alleen spelen dat, net doen alsof, ze sterk zijn...

Disney :')
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:29:18 #39
364681 over_hedge
pi_204976751
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:27 schreef laforest het volgende:

[..]
Mensen, het is maar tv serie hoor. :')

_O-
Ja dat ook. De reacties als in: Je verpest mijn jeugd!!! Snap ik ook niet zo goed. Ja star wars is ook best groot gedeelte van mijn jeugd. Maar kom op he. Heel je jeugd verpest ja? Omdat ze 40 jaar later films maken die je niet leuk vind. Oke
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 14:29:19 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204976752
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:27 schreef laforest het volgende:

[..]
Mensen, het is maar tv serie hoor. :')

_O-
Voor sommigen dus niet helaas.

https://www.filmtotaal.nl/nieuws/91934 & https://www.filmtotaal.nl/nieuws/91936
Dit gaat nergens over.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:29:46 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976756
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ik draai niks om. ik kijk best vaak op 9gag. En dat staat vol met racistische dingen naar haar toe na de trailers.
Zelfde in de comments op youtube. En zelfde na de aflveringen.

Kritiek op Reva het karakter is geen probleem. Haar al kut vinden puur omdat ze zwart is. Dat is een probleem.
Als jij het karakter niet leuk vind daar is geen probleem mee.
Oh 100% eens hoor, maar ik heb dan ook nog nooit kritiek gehad op huidskleur als dat gewoon een gegeven was.

Ik heb wel een broertje dood aan verplichte quota :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 14:31:24 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976767
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat ook. De reacties als in: Je verpest mijn jeugd!!! Snap ik ook niet zo goed. Ja star wars is ook best groot gedeelte van mijn jeugd. Maar kom op he. Heel je jeugd verpest ja? Omdat ze 40 jaar later films maken die je niet leuk vind. Oke
Snap ik helemaal.

Maar je moet het vergelijken met een die-hard Feyenoorder of Ajacied, zo diep zit het voor sommigen. En dat mag je helemaal prima een beetje kinderlijk vinden hoor :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976771
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voor sommigen dus niet helaas.

https://www.filmtotaal.nl/nieuws/91934 & https://www.filmtotaal.nl/nieuws/91936
Dit gaat nergens over.
White trailer trash fans :')
Kun niet hebben dat een negerin succesvol is. :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 juni 2022 @ 14:33:14 #44
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_204976773
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:00 schreef laforest het volgende:
En zonder Gina Carano is Mandalorian ook maar een broddelwerkje.
ja net of haar rol daarin echt het grote verschil maakte....

Nu vind ik de reden voor haar ontslag echt belachelijk, maar je moet niet doen alsof hehele verhaal met of zonder haar nu echt anders is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 14:35:11 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204976790
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef Tokus het volgende:

[..]
ja net of haar rol daarin echt het grote verschil maakte....

Nu vind ik de reden voor haar ontslag echt belachelijk, maar je moet niet doen alsof hehele verhaal met of zonder haar nu echt anders is.
Eens. Zet er iemand anders die er enigszins breed uit zien en voilà, een perfecte vervanger.

Ze hadden nooit, vind ik, van regisseur moeten wisselen na deel 7.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:35:36 #46
364681 over_hedge
pi_204976793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Snap ik helemaal.

Maar je moet het vergelijken met een die-hard Feyenoorder of Ajacied, zo diep zit het voor sommigen. En dat mag je helemaal prima een beetje kinderlijk vinden hoor :).
Nouja ik snap het gewoon niet zo goed. Dus weet ook niet of ik het kinderlijk zou noemen. Maar voor mij is het raar dat iets wat 40 jaar later gebeurt invloed heeft over hoe je over je jeugd denkt.

veranderd toch niks aan hoe de films en alles er omheen je toen liet voelen. Veranderd niks aan het verleden.
Dus ja het voelt overdreven.

Maar dat zelfde heb ik ook met het voorbeeld over die hard voetbal fans. Waar heel hun leven om een club draait.
Ben zelf ook Ajax fan. Kijk elke wedstrijd. Maar ook dat snap ik niet :D

Misschien ben ik naïef. zou ook kunnen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:36:07 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976795
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef Tokus het volgende:

[..]
ja net of haar rol daarin echt het grote verschil maakte....

Nu vind ik de reden voor haar ontslag echt belachelijk, maar je moet niet doen alsof hehele verhaal met of zonder haar nu echt anders is.
Nee, maar het gaat om het signaal dat ze afgeven. Disney is zwaar activistisch en als je het dus politiek met ze oneens bent, in je eigen tijd, prive, dan moet je weg.

Waarom is Disney opeens Antifa ipv een entertainmentfabriek?

Agree to disagree? Nope, oprotten, in de woke-pas marcheren of anders!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976809
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef Tokus het volgende:

[..]
ja net of haar rol daarin echt het grote verschil maakte....

Nu vind ik de reden voor haar ontslag echt belachelijk, maar je moet niet doen alsof hehele verhaal met of zonder haar nu echt anders is.
Dat zeg ik niet, verhaal kan zonder haar. Maar een goede actrice kan met het vertolken van een rol wel de show stelen. Dat deed ze!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:38:14 #49
364681 over_hedge
pi_204976810
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:33 schreef laforest het volgende:

[..]
White trailer trash fans :')
Kun niet hebben dat een negerin succesvol is. :')
Ze is ook gewoon een prima actrice. Vond haar echt goed in The Queen's Gambit.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:38:47 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976814
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nouja ik snap het gewoon niet zo goed. Dus weet ook niet of ik het kinderlijk zou noemen. Maar voor mij is het raar dat iets wat 40 jaar later gebeurt invloed heeft over hoe je over je jeugd denkt.

veranderd toch niks aan hoe de films en alles er omheen je toen liet voelen. Veranderd niks aan het verleden.
Dus ja het voelt overdreven.

Maar dat zelfde heb ik ook met het voorbeeld over die hard voetbal fans. Waar heel hun leven om een club draait.
Ben zelf ook Ajax fan. Kijk elke wedstrijd. Maar ook dat snap ik niet :D

Misschien ben ik naïef. zou ook kunnen :P
Maakt ook niet uit. Ik denk dat heel veel mensen wel iets hebben in hun leven waar ze net ff fanatieker over zijn dan over andere dingen. In mijn leven was dat Star Wars.

Ieder kind wou Luke Skywalker zijn, de dappere Jedi die alles over heeft voor zijn vrienden en de goeie zaak. Nu is het een slappe ouwe zak die de Jedi verkettert en niets meer om vrienden en familie geeft. Lekker rolmodel :').

Alsof je Nelson Mandela in een film afzet als nazi ofzo :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204976819
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ze is ook gewoon een prima actrice. Vond haar echt goed in The Queen's Gambit.
Ik ken haar verder niet. In Kenobi was de eerste keer dat ik haar zag. :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 juni 2022 @ 14:42:34 #52
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_204976834
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:35 schreef Netsplitter het volgende:

Ze hadden nooit, vind ik, van regisseur moeten wisselen na deel 7.
nou, wisselen van regisseur had wel gekund, maar ze hadden vooraf het grote verhaal moeten bepalen. En dat deden ze niet. Daarom kreeg Ryan Johnson vrije keus om te doen wat hij wilde. En hij besloot heel radicaal alles wat tot dan toe was opgebouwd, keihard weg te gooien. Nu waren Empire en Jedi ook compleet andere verhalen dan A New Hope, dus op zich hoeft het niet erg te zijn, maar er was gewoon geen visie waar ze naar toe wilden bij de sequels.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:44:01 #53
364681 over_hedge
pi_204976844
Mijn punt met woke is vaak: Is het een nieuw karakter? Maak het wat je wilt. Dan maakt het mij niks uit of een karakter man, vrouw, blank, zwart of een alien is. Zolang het een goed geschreven karakter is.

Wat is wel echt kut vind als ze bestaande karakter aanpassen naar een woke versie. Ergste bij netflix die een Noorse koning in het jaar 1300 gingen veranderen naar een zwarte vrouw.

Of dat superman opeens gay moet zijn. Dat soort dingen.

Maar Reva is een nieuw karakter dus vind het allemaal prima. En vind haar nog best leuk eigenlijk in de serie tot nu toe. Ja ze is een beetje irritant, maar dat is ook de bedoeling want zelfs de andere inquisitors vinden haar irritant. Wat conflict oplevert binnen de inquisitors. Dus haar karakter is zo geschreven. En dat acteert ze goed.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:44:47 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976849
Rian Johnson is idd de hoofdschuldige, met zijn diverting expectations. Admiral Genderstudies :').

JJ is ook een grifter, sloper van franchises, hoor, maar er was nog wel iets te maken van TFA. maar na TLJ was het reddeloos verloren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 juni 2022 @ 14:45:03 #55
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_204976854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:38 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, verhaal kan zonder haar. Maar een goede actrice kan met het vertolken van een rol wel de show stelen. Dat deed ze!
nou, zo'n goeie actrice is ze nou ook niet hoor. Goed genoeg voor Cara Dune, maar die eerste afleveringen met haar leveren haar ook geen Emmy voor beste acteerprestatie op.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:46:03 #56
364681 over_hedge
pi_204976860
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:42 schreef Tokus het volgende:

[..]
nou, wisselen van regisseur had wel gekund, maar ze hadden vooraf het grote verhaal moeten bepalen. En dat deden ze niet. Daarom kreeg Ryan Johnson vrije keus om te doen wat hij wilde. En hij besloot heel radicaal alles wat tot dan toe was opgebouwd, keihard weg te gooien. Nu waren Empire en Jedi ook compleet andere verhalen dan A New Hope, dus op zich hoeft het niet erg te zijn, maar er was gewoon geen visie waar ze naar toe wilden bij de sequels.
Jep. Dat was het probleem. 0 visie. Per film maar beetje bekijken hoe ze verder moesten. Ray wist voor ze begonnen met filmen van 9 nog niet eens dat ze familie van palpetine was. Dat hebben ze later nog even bedacht :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204976867
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:44 schreef over_hedge het volgende:


Wat is wel echt kut vind als ze bestaande karakter aanpassen naar een woke versie. Ergste bij netflix die een Noorse koning in het jaar 1300 gingen veranderen naar een zwarte vrouw.
Heel bizar inderdaad.

Of James Bond moet ineens een vrouw zijn...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 14:48:07 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204976880
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:45 schreef Tokus het volgende:

[..]
nou, zo'n goeie actrice is ze nou ook niet hoor. Goed genoeg voor Cara Dune, maar die eerste afleveringen met haar leveren haar ook geen Emmy voor beste acteerprestatie op.
Eens. Vind het nog steeds een niks zeggende rol. Geen karakter wat ik zou onthouden en zou uitkijken naar een spinoff.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204976883
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:45 schreef Tokus het volgende:

[..]
nou, zo'n goeie actrice is ze nou ook niet hoor. Goed genoeg voor Cara Dune, maar die eerste afleveringen met haar leveren haar ook geen Emmy voor beste acteerprestatie op.
Zo'n goede actrice ze in mijn optiek wel.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:48:23 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976884
https://boundingintocomic(...)un-out-of-star-wars/

Ze weten het zelf ook wel hoor, dat ze de grootste money maker ter wereld eigenlijk verkloot hebben:

quote:
While Kennedy is clearly discussing the making of the films, and that under her leadership “a little bit of fun has gone out,” that lack of fun on the creative end has also been reflected in the end product.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 14:49:20 #61
364681 over_hedge
pi_204976897
In dave filoni and jon favreau we trust *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 14:51:39 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204976913
Ik vind de keuze voor de High Republic nog steeds vreemd. Doe het dan goed en definieer het universum vanaf het begin. Minder kans op continuïteitsissues. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:52:32 #63
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204976917
Maar als de producten van Disney mbt tot SW je niet bevallen kijk je het toch niet? Ik snap de boosheid niet helemaal.
Dit, dus.
  maandag 6 juni 2022 @ 14:55:37 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976939
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:52 schreef Buitendam het volgende:
Maar als de producten van Disney mbt tot SW je niet bevallen kijk je het toch niet? Ik snap de boosheid niet helemaal.
Als PSV alle spelers van Bal op het Dak aanneemt en alles verliest en degradeert kijk je toch niet? Ik snap die boosheid als psv van Ajax verliest niet helemaal.

Perspectief, leer het.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 14:58:48 #65
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204976962
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als PSV alle spelers van Bal op het Dak aanneemt en alles verliest en degradeert kijk je toch niet? Ik snap die boosheid als psv van Ajax verliest niet helemaal.

Perspectief, leer het.
Een deuk in je nostalgische gevoelens voor een franchise is iets anders dan het ietwat rare voorbeeldje wat je hier nu schetst.
Dit, dus.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:00:58 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976979
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 14:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een deuk in je nostalgische gevoelens voor een franchise is iets anders dan het ietwat rare voorbeeldje wat je hier nu schetst.
Nee, totaal niets anders, of is "clubliefde" wel echt en liefde voor een franchise maar nep?

Je bent fan van iets, of niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 15:03:00 #67
364681 over_hedge
pi_204976987
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, totaal niets anders, of is "clubliefde" wel echt en liefde voor een franchise maar nep?

Je bent fan van iets, of niet.
Was jij niet fan af bij Ajax toen onder frank? :@ Of ik haal je nu in de war met iemand anders.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:03:51 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204976993
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Was jij niet fan af bij Ajax toen onder frank? :@ Of ik haal je nu in de war met iemand anders.
Neuh, al zal ik vast ergens iets negatiefs over het voetbal gezegd hebben hoor, 4 titels op rij zijn niet echt reden tot klagen :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 15:05:46 #69
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204977008
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, totaal niets anders, of is "clubliefde" wel echt en liefde voor een franchise maar nep?

Je bent fan van iets, of niet.
Wel totaal iets anders, want Disney heeft SW niet verzonnen. Ze hebben de hele zwik overgenomen voor een astronomisch bedrag. Dan is het aan hen om de content te bepalen en aan jou om het te bekijken. Blijkbaar ben je fan van de oude content en kun je SW onder Disney rustig links laten liggen. Beter voor je hart ook.
Dit, dus.
pi_204977013


Star Wars Fans Call Out Disney for Defending Moses Ingram But Firing Gina Carano

https://www.cbr.com/obi-w(...)ponse-star-wars/amp/
pi_204977023
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, totaal niets anders, of is "clubliefde" wel echt en liefde voor een franchise maar nep?

Je bent fan van iets, of niet.
'Voetbalclubliefde' :')
  maandag 6 juni 2022 @ 15:11:11 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977046
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wel totaal iets anders, want Disney heeft SW niet verzonnen. Ze hebben de hele zwik overgenomen voor een astronomisch bedrag. Dan is het aan hen om de content te bepalen en aan jou om het te bekijken. Blijkbaar ben je fan van de oude content en kun je SW onder Disney rustig links laten liggen. Beter voor je hart ook.
Dan nog, als er morgen een gesjeesde oliesjeik komt en die koopt je club, maakt er OlieFC van met alleen maar Amsterdammers in de basis, nog steeds prima?

En iemand op een discussieforum, midden in een discussie, vertellen dat ie er maar niet over moet discussieren is en blijft een van de raarste FOK!meningen die ik ken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 15:12:18 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204977056
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:06 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ]

Star Wars Fans Call Out Disney for Defending Moses Ingram But Firing Gina Carano

https://www.cbr.com/obi-w(...)ponse-star-wars/amp/
De een gooide quanon meuk de wereld in, de ander wordt racistisch vervolgd op "social" media.
Maar ze zijn compleet te vergelijken....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:18:36 #74
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204977099
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan nog, als er morgen een gesjeesde oliesjeik komt en die koopt je club, maakt er OlieFC van met alleen maar Amsterdammers in de basis, nog steeds prima?
Dat is dus precies het punt: ik heb de keuze. Ik blijf gaan of ik stop ermee.

quote:
En iemand op een discussieforum, midden in een discussie, vertellen dat ie er maar niet over moet discussieren is en blijft een van de raarste FOK!meningen die ik ken :').
Jij zegt dat het vroeger allemaal super vet was, al het speelgoed had, Hoth nagebouwd op zolder bla bla. En nu is het woke en kut en feministisch. En dat herhaal je dan heel vaak. Tot iemand zegt: nou, dan zou ik stoppen met kijken.
Dat is geen discussie.
Dit, dus.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:20:58 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977116
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De een gooide quanon meuk de wereld in, de ander wordt racistisch vervolgd op "social" media.
Maar ze zijn compleet te vergelijken....
Framing. niets qAnon aan die post, gewoon een uitleg dat elkaar als burgers verlinken (nu op social media) dezelfde praktijken zijn als in nazi Duitsland. En daar was geen woord aan gelogen.

En die ander wordt helemaal niet racistisch vervolgd, ze deelde dat ze kreeg te horen dat:

ze niet de eerste zwarte in SW is(feitelijk correct)

mensen dr een diversity hire vinden (kan kloppen, kan ook niet kloppen, geen vervolging)

het raar is dat een "alien" zwarte straattaal zou kennen in het Sw universum. (is ook raar)

https://boundingintocomic(...)abuse-shes-received/

Racistisch vervolgd, really? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 15:23:57 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977132
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is dus precies het punt: ik heb de keuze. Ik blijf gaan of ik stop ermee.
[..]
Jij zegt dat het vroeger allemaal super vet was, al het speelgoed had, Hoth nagebouwd op zolder bla bla. En nu is het woke en kut en feministisch. En dat herhaal je dan heel vaak. Tot iemand zegt: nou, dan zou ik stoppen met kijken.
Dat is geen discussie.
Nee, het is voornamelijk jouw, irrelevante mening. Als ik maar gewoon niet moet kijken, waarom MOET jij dan op mij reageren? :').

Ik geef gewoon mijn mening, iets dat ik al sinds 2000 doe op FOK!, en daar ga ik niet mee stoppen omdat jij een mening over me denkt te moeten hebben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204977157
We moeten wel een beetje oppassen dat we nu het hele topic aan woke-geklaag wijden, die fout maakten (mezelf incluis) we al in het Mando-topic
-nee-
  maandag 6 juni 2022 @ 15:30:12 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977163
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:29 schreef Marsenal het volgende:
We moeten wel een beetje oppassen dat we nu het hele topic aan woke-geklaag wijden, die fout maakten (mezelf incluis) we al in het Mando-topic
OK, da's wel fair :@.

Lucas Star Wars _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 15:30:18 #79
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204977164
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Framing. niets qAnon aan die post, gewoon een uitleg dat elkaar als burgers verlinken (nu op social media) dezelfde praktijken zijn als in nazi Duitsland. En daar was geen woord aan gelogen.

En die ander wordt helemaal niet racistisch vervolgd, ze deelde dat ze kreeg te horen dat:

ze niet de eerste zwarte in SW is(feitelijk correct)

mensen dr een diversity hire vinden (kan kloppen, kan ook niet kloppen, geen vervolging)

het raar is dat een "alien" zwarte straattaal zou kennen in het Sw universum. (is ook raar)

https://boundingintocomic(...)abuse-shes-received/

Racistisch vervolgd, really? :').
Ik weiger dit in een onzinnig discussie topic te laten verzanden.
Het is was het is. Zij voelt zich racistisch vervolgd. Carano heeft domme dingen gepost.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204977173
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
OK, da's wel fair :@.

Lucas Star Wars _O_.


_O_
pi_204977186
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik weiger dit in een onzinnig discussie topic te laten verzanden.
Het is was het is. Zij voelt zich racistisch vervolgd. Carano heeft domme dingen gepost.

[ afbeelding ]
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 15:35:38 #82
364681 over_hedge
pi_204977196
Ook de lucas star wars zit vol met domme dingen. De nostalgie maakt het veel beter dan het eigenlijk is :P

ook dit is lucas




Stormtroopers die niet raak kunnen schieten. Stormtroopers die dood gaan van een steentje tegen hun armor gegooid door een beertje van 1 meter hoog.

Zo kan je nog wel even doorgaan. Het was niet perfect
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:40:38 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977233
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:35 schreef over_hedge het volgende:
Ook de lucas star wars zit vol met domme dingen. De nostalgie maakt het veel beter dan het eigenlijk is :P

ook dit is lucas
[ afbeelding ]
Oh ja, tuurlijk. The prequels zijn opzich helemaal geen geweldige films, maar ze zijn wel gemaakt met entertainen als doel. En Lucas had er een visie voor, maar dat is er niet helemaal perfect uitgekomen.

Anakin was irritant AF, midichlorians had ie nooit mee moeten komen, acteerwerk was her en der enorm knullig (liefdesscenes Anakin, Padme). Maar toch had het wel wat van de oude magie voor mij.

En dat stormtroopers niet kunnen mikken is al decennia een "meme" idd, maar goed, het is zo lullig als ze vlak na de openingscene iedereen afknallen, the end :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 15:42:17 #84
364681 over_hedge
pi_204977243
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:40 schreef HeatWave het volgende:
En dat stormtroopers niet kunnen mikken is al decennia een "meme" idd, maar goed, het is zo lullig als ze vlak na de openingscene iedereen afknallen, the end .
Ja. En het is ook lullig als vader obi wan in aflevering 3 meteen dood maakt en de serie afgelopen is. Maar dan is het opeens wel een probleem :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:44:16 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. En het is ook lullig als vader obione in aflevering 3 meteen dood maakt en de serie afgelopen is. Maar dan is het opeens wel een probleem :P
Die ontmoeting is dan ook achteraf verzonnen :P. Obi Wan en Vader hebben elkaar na het gevecht op Mustafar nooit meer gezien volgens de lore.

En dat soort dingen, canon breaking, zijn in mijn ogen niet nodig, maar soit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 15:45:35 #86
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204977265
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die ontmoeting is dan ook achteraf verzonnen :P. Obi Wan en Vader hebben elkaar na het gevecht op Mustafar nooit meer gezien volgens de lore.

En dat soort dingen, canon breaking, zijn in mijn ogen niet nodig, maar soit.
Daar had Obi-Wan geen actieve herinneringen meer van. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204977267
  maandag 6 juni 2022 @ 15:47:27 #88
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204977290
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:45 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ]
Niks mis mee
Dit, dus.
pi_204977299
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die ontmoeting is dan ook achteraf verzonnen :P. Obi Wan en Vader hebben elkaar na het gevecht op Mustafar nooit meer gezien volgens de lore.

En dat soort dingen, canon breaking, zijn in mijn ogen niet nodig, maar soit.
Ja nadeel van deze nieuwe serie inderdaad. Straks rijmt dat niet meer met A New Hope enzo.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:48:38 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:45 schreef laforest het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi verhaal ook, Lucas had dr zo ver gekregen om zonder ondergoed te acteren, want er zou geen ondergoed in de ruimte zijn.

Ouwe smeerlap :9.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 15:48:38 #91
364681 over_hedge
pi_204977307
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Die ontmoeting is dan ook achteraf verzonnen :P. Obi Wan en Vader hebben elkaar na het gevecht op Mustafar nooit meer gezien volgens de lore.

En dat soort dingen, canon breaking, zijn in mijn ogen niet nodig, maar soit.
Tja deel 1 2 en 3 zijn ook achteraf verzonnen om een backstory te geven. Omdat een backstory nog niet geschreven is, maakt het niet meteen onwaar. Alle backstory van de clonewars is ook allemaal later verzonnen.

Karakters zoals ashoka zijn dus allemaal non canon in jouw beleving? En heel de backstory van anakin in rebels
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:51:08 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977322
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tja deel 1 2 en 3 zijn ook achteraf verzonnen om een backstory te geven. Omdat een backstory nog niet geschreven is, maakt het niet meteen onwaar. Alle backstory van de clonewars is ook allemaal later verzonnen.

Karakters zoals ashoka zijn dus allemaal non canon in jouw beleving? En heel de backstory van anakin in rebels
Lucas had het hele verhaal al in zijn hoofd voor A New Hope, alleen kon hij wat later de prequels werden gewoon niet maken met de toen mogelijke special effects. Het verhaal, wie wat, waar, hoe en waarom stond al vast in zijn hoofd.

En dat zeg ik niet, er is canon bijgekomen idd en ik heb alle animated spinoffs gezien en vond ze leuk.

Wat Disney doet is bestaande "feiten"verdraaien of zelfs totaal veranderen, en dat is in mijn ogen jammer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204977331
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mooi verhaal ook, Lucas had dr zo ver gekregen om zonder ondergoed te acteren, want er zou geen ondergoed in de ruimte zijn.

Ouwe smeerlap :9.
Maar wel haar tieten afplakken terwijl ze zweette van alle coke.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:54:12 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977345
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef laforest het volgende:

[..]
Maar wel haar tieten afplakken terwijl ze zweette van alle coke.
Je kan haar coke-nagel ook zien in een scene, weet niet meer precies waar :P.

The 70ies, het was een andere tijd :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204977376
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je kan haar coke-nagel ook zien in een scene, weet niet meer precies waar :P.

The 70ies, het was een andere tijd :P.
https://www.theguardian.c(...)er-cocaine-star-wars

quote:
"We did cocaine on the set of [The] Empire [Strikes Back], in the ice planet," Fisher said
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 15:59:34 #96
364681 over_hedge
pi_204977387
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Lucas had het hele verhaal al in zijn hoofd voor A New Hope, alleen kon hij wat later de prequels werden gewoon niet maken met de toen mogelijke special effects. Het verhaal, wie wat, waar, hoe en waarom stond al vast in zijn hoofd.

En dat zeg ik niet, er is canon bijgekomen idd en ik heb alle animated spinoffs gezien en vond ze leuk.

Wat Disney doet is bestaande "feiten"verdraaien of zelfs totaal veranderen, en dat is in mijn ogen jammer.
Lucas had het verhaal in grote lijnen in zijn hoofd. Maar niet op detail niveau. jar jar heeft die ook later toegevoegd omdat hij dacht dat iedereen jar jar echt leuk zou vinden.

Ik heb liever een toffe serie over een tof karakter waardoor er paar kleine dingen wat raar zijn. Dan helemaal geen serie. Canon hoeft niet heilig te zijn. Willen leuke karakters met een goed verhaal in het star wars universum zien. Zolang het is grote lijnen allemaal klopt is dat prima. Dan net paar zinnetjes raar zijn kan ik gelukkig doorheen kijken en kan ik er wel van genieten.

Maar het main punt is eigenlijk dat als je objectief naar deel 4 5 en 6 kijkt. En je de nostalgie gevoelens weghaalt. Dat er genoeg aan te merken is op die films die raar en/of slecht zijn. Dus ook lucas niet heilig is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 15:59:45 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977390
quote:
Sja, het resultaat mocht er wezen, dus ik zie geen probleem O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 16:02:07 #98
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204977413
https://thedirect.com/art(...)ney-plus-show-update

Interessant. Er zou een Old Republic film gemaakt worden, was bekend, maar is veranderd naar een High Republic film, en een serie op D+ die een aantal kinderen volgt in dezelfde periode.
Ben benieuwd naar de connectie onderling.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204977420
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, het resultaat mocht er wezen, dus ik zie geen probleem O-).
Moet je nagaan als ze allemaal ket hadden gedaan. Nog betere film. :7

Empire is echt een heel goede film, ook wel duistere stukken qua atmosfeer.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:03:55 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977427
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lucas had het verhaal in grote lijnen in zijn hoofd. Maar niet op detail niveau. jar jar heeft die ook later toegevoegd omdat hij dacht dat iedereen jar jar echt leuk zou vinden.

Ik heb liever een toffe serie over een tof karakter waardoor er paar kleine dingen wat raar zijn. Dan helemaal geen serie. Canon hoeft niet heilig te zijn. Willen leuke karakters met een goed verhaal in het star wars universum zien. Zolang het is grote lijnen allemaal klopt is dat prima. Dan net paar zinnetjes raar zijn kan ik gelukkig doorheen kijken en kan ik er wel van genieten.

Maar het main punt is eigenlijk dat als je objectief naar deel 4 5 en 6 kijkt. En je de nostalgie gevoelens weghaalt. Dat er genoeg aan te merken is op die films die raar en/of slecht zijn. Dus ook lucas niet heilig is.
Ach tuurlijk, niets is perfect. En tijdens de prequels was Lucas al wel een deel van zijn heilige vuur verloren. Waar hij bij de OT nog als een malle op de set alles perfect wou hebben zat hij tijdens de prequels voornamelijk op zijn reet naar een monitor te kijken, alles was toch green screen :P.

Maar wat voor mij het grootste verschil is, en dat schreef ik al eerder, is het doel van de films. Entertainen of de activist uithangen met een agenda.

Uiteraard is Lucas niet perfect, maar hij was een vermaker, een verhalenvertellen, een entertainer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 16:07:08 #101
364681 over_hedge
pi_204977450
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach tuurlijk, niets is perfect. En tijdens de prequels was Lucas al wel een deel van zijn heilige vuur verloren. Waar hij bij de OT nog als een malle op de set alles perfect wou hebben zat hij tijdens de prequels voornamelijk op zijn reet naar een monitor te kijken, alles was toch green screen :P.

Maar wat voor mij het grootste verschil is, en dat schreef ik al eerder, is het doel van de films. Entertainen of de activist uithangen met een agenda.

Uiteraard is Lucas niet perfect, maar hij was een vermaker, een verhalenvertellen, een entertainer.
Naar mijn mening is entertainen juist wat dave filoni and jon favreau nu doen onder Disney. Toffe series maken in het star wars universum. En ja dan kan het soms zijn dat kleine dingen lastig uit te leggen zijn.

Dus Disney kan het prima. Ze hebben het alleen met de films verneukt. Maar nu met dave filoni and jon favreau vind ik dat ze het goed doen en juist entertainment maken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:07:22 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977453
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:02 schreef laforest het volgende:

[..]
Moet je nagaan als ze allemaal ket hadden gedaan. Nog betere film. :7

Empire is echt een heel goede film, ook wel duistere stukken qua atmosfeer.
Empire is de beste van alle 3. ANH is geweldig en hoopvol, beetje naief, RotJ is weer een beetje te vrolijk en onsamenhangend soms, maar alle 3 zijn het gewoon meesterlijke verhalen op een geweldige manier vertaald naar het scherm.

En dat is ondanks alle fouten, sommige ergernissen, je proeft gewoon dat ze met liefde gemaakt zijn. Net als bijv de originele LotR trilogie van Peter Jackson. Amazon LotR is gewoon pure activistische bagger :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf maandag 6 juni 2022 @ 16:08:45 #103
364681 over_hedge
pi_204977466
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:07 schreef HeatWave het volgende:
Amazon LotR is gewoon pure activistische bagger .
Dat weet je nog helemaal niet. Want dit moet nog uitkomen. Nu noem je het al kut voor je het überhaupt gezien hebt om een mening te kunnen vormen.

Al lijkt je mening al aardig vast te staan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:10:02 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977476
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Naar mijn mening is entertainen juist wat dave filoni and jon favreau nu doen onder Disney. Toffe series maken in het star wars universum. En ja dan kan het soms zijn dat kleine dingen lastig uit te leggen zijn.

Dus Disney kan het prima. Ze hebben het alleen met de films verneukt. Maar nu met dave filoni and jon favreau vind ik dat ze het goed doen en juist entertainment maken.
Die 2 zijn idd nog best ok over het algemeen, ik haat Mando en Boba dan ook niet hoor.

Alleen worden ze steeds tegengewerkt door Kathleen Kennedy, die overal haar tentakels in heeft. Ze hebben de terugkeer van Luke in Mando expres geheim moeten houden voor KK, anders had ze dat nooit gepikt, een oude held in een goed daglicht stellen.

Er is al tijden een tweestrijd bij Lucasflim aan de gang.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 juni 2022 @ 16:10:48 #105
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204977485
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
https://thedirect.com/art(...)ney-plus-show-update

Interessant. Er zou een Old Republic film gemaakt worden, was bekend, maar is veranderd naar een High Republic film, en een serie op D+ die een aantal kinderen volgt in dezelfde periode.
Ben benieuwd naar de connectie onderling.
Schijnbaar waren de eerste ideeën ook meer richting deze kant ipv sequels op 4,5 en 6. Het idee is altijd levend gehouden dus.
Dit, dus.
  maandag 6 juni 2022 @ 16:10:55 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977486
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat weet je nog helemaal niet. Want dit moet nog uitkomen. Nu noem je het al kut voor je het überhaupt gezien hebt om een mening te kunnen vormen.

Al lijkt je mening al aardig vast te staan
Wat er gelekt is is schandalig., maar goed, die hebben een eigen topic waarin ik al eea uitgelegd hebt, beetje offtopic hier ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204977529
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Empire is de beste van alle 3. ANH is geweldig en hoopvol, beetje naief, RotJ is weer een beetje te vrolijk en onsamenhangend soms, maar alle 3 zijn het gewoon meesterlijke verhalen op een geweldige manier vertaald naar het scherm.

En dat is ondanks alle fouten, sommige ergernissen, je proeft gewoon dat ze met liefde gemaakt zijn. Net als bijv de originele LotR trilogie van Peter Jackson. Amazon LotR is gewoon pure activistische bagger :').
RofJ te vrolijk door die Ewokes, maar Vader met Palpatine erg epic hoor. :O
  maandag 6 juni 2022 @ 16:17:20 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977542
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:14 schreef laforest het volgende:

[..]
RofJ te vrolijk door die Ewokes, maar Vader met Palpatine erg epic hoor. :O
Nou ja, het was een klein kritiekpuntje, meer niet ;). De ewoks zijn opzich best te pruimen, maar wat iemand eerder al aangaf, dat die Furbies Stormtroopers neermaaien met stokjes is wel een beetje cringe natuurlijk :P.

Maar het was gewoon leuk, vermakelijk, grappig, spannend, soms flauw, maar 3 films lang vermaak en niets anders dan vermaak.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 juni 2022 @ 16:18:57 #109
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204977555
https://screenrant.com/ob(...)tch-star-wars-canon/

Obi-Wan Kenobi and Darth Vader meet again in the Disney+ series, but their anticipated rematch doesn't break anything regarding Star Wars canon.

Though Ewan McGregor's character may duel Darth Vader again before Obi-Wan Kenobi ends, their next confirmed encounter is nine years later on the Death Star. After coming out of exile and vowing to help the Rebels with a promise to train Luke Skywalker, the group ended up aboard the Empire's superweapon. As Obi-Wan ventured to disable the tractor beam, he came face-to-face with Darth Vader, who stated: "I've been waiting for you, Obi-Wan. We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner, but now, I am the master." The quote from Vader still fits into canon because, since the rematch in Obi-Wan Kenobi, nearly a decade had passed, and a lot could've changed by then. At the time, one could argue that Anakin was still learning to embody a powerful Sith Lord, and by the time he dueled Obi-Wan in A New Hope, his skills were that of a "master."

Another reason the Obi-Wan and Darth Vader rematch on Mapuzo doesn't break Star Wars canon is that evidence suggests the Empire thought Obi-Wan was longer a threat around the time of A New Hope. Darth Vader sensed Obi-Wan's presence on the Death Star through a "tremor in the Force," claiming the last time he felt it was when the two were together. Grand Moff Tarkin then argued that Obi-Wan "must be dead by now," hinting that this fate was widely believed due to Obi-Wan's exile. Obi-Wan Kenobi has the opportunity to still pin the Jedi against his former apprentice while allowing ample time to go by before the big duel on the Death Star. The Disney+ show can add to Star Wars canon, but it's still being careful not to break the timeline.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204977558
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, het was een klein kritiekpuntje, meer niet ;). De ewoks zijn opzich best te pruimen, maar wat iemand eerder al aangaf, dat die Furbies Stormtroopers neermaaien met stokjes is wel een beetje cringe natuurlijk :P.

Maar het was gewoon leuk, vermakelijk, grappig, spannend, soms flauw, maar 3 films lang vermaak en niets anders dan vermaak.
Dat was voor de kinderen. :{
  maandag 6 juni 2022 @ 16:22:15 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204977587
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:19 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat was voor de kinderen. :{
Niets mis mee, SW was altijd voor kinderen van elke leeftijd :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204978227
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niets mis mee, SW was altijd voor kinderen van elke leeftijd :P.
Precies, dus die Ewoks horen erbij + was goed voor Lucas' merchandise sales.
  maandag 6 juni 2022 @ 17:46:16 #113
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204978336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Precies, dus die Ewoks horen erbij + was goed voor Lucas' merchandise sales.
Dat was altijd al dik in orde bij deze franchise. Hoeveel lavalampen zouden er wereldwijd verkocht zijn ten tijde van Episode 1?
Dit, dus.
  maandag 6 juni 2022 @ 18:48:21 #114
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204978880
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 17:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat was altijd al dik in orde bij deze franchise. Hoeveel lavalampen zouden er wereldwijd verkocht zijn ten tijde van Episode 1?
:D
Die heb ik nog!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 6 juni 2022 @ 18:59:08 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204978968
Dat was Lucas's meesterzet natuurlijk, bescheiden opstellen maar "alleen" de merchandiserechten behouden.

Voor Star Wars was die markt echt nauwelijks aanwezig,er werd wel eens een pop gemaakt of een lunch box, maar zo'n enorme lijn speelgoed, kleding, gebruiksvoorwerpen etc etc was nog nooit vertoond.

Ik heb nog een klein deel van mijn speelgoed, eigenlijk alleen de bekendste karakters in action figurevorm. De rest is ooit verkocht omdat 14 jarige ikke geld nodig had voor belangrijke dingen. Sukkel :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204980251
Ligt het aan mij of is Darth Vader gekrompen in Kenobi? :?
  dinsdag 7 juni 2022 @ 22:56:24 #117
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_204989631
Aangezien ik redelijk nieuw ben in het Star Wars universum en het echt super vet vind vroeg ik me af of jullie ook aanraders qua boeken hebben (als die er überhaupt zijn). Het hoeven geen totale geschiedenisboeken te zijn, maar gewoon coole boeken die iets meer in gaan op de lore.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 23:10:23 #118
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204989770
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 23:13:03 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204989785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 22:56 schreef Lyzio_NL het volgende:
Aangezien ik redelijk nieuw ben in het Star Wars universum en het echt super vet vind vroeg ik me af of jullie ook aanraders qua boeken hebben (als die er überhaupt zijn). Het hoeven geen totale geschiedenisboeken te zijn, maar gewoon coole boeken die iets meer in gaan op de lore.
De eerste vraag is: canon of Legends. :)
Tweede vraag: heb je een favoriete era, of denk je leuk te vinden?
Als je dat weet wordt het een stuk makkelijker. :)
Ow, en Rebel, of Empire? :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 23:26:36 #120
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_204989870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De eerste vraag is: canon of Legends. :)
Tweede vraag: heb je een favoriete era, of denk je leuk te vinden?
Als je dat weet wordt het een stuk makkelijker. :)
Ow, en Rebel, of Empire? :)
Canon of legends maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Als ik moest kiezen dan legends. Dat is toch alles waar Disney niet aangezeten heeft hè? Dat moet ik hebben. Era vind ik moeilijk aangezien ik nog vrij newbie ben. Maar ik zou wel meer willen weten over heel vaal jaren voor The Phantom Menace. Waar die nieuwe serie over gaat; The Acolyte. Die tijd. En ik ben een Sith-dude, dus Empire.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 12:53:04 #121
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204993213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:26 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Canon of legends maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Als ik moest kiezen dan legends. Dat is toch alles waar Disney niet aangezeten heeft hè? Dat moet ik hebben. Era vind ik moeilijk aangezien ik nog vrij newbie ben. Maar ik zou wel meer willen weten over heel vaal jaren voor The Phantom Menace. Waar die nieuwe serie over gaat; The Acolyte. Die tijd. En ik ben een Sith-dude, dus Empire.
https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_books
Daar kan je elke Legend boek vinden die is uitgebracht tot Disney ze degradeerde tot Legends.
Mogelijk dat deze era leuk voor je is: https://starwars.fandom.c(...)se_of_the_Empire_era
Anders toch naar https://starwars.fandom.c(...)oks#Old_Republic_era
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  roze woensdag 8 juni 2022 @ 13:02:26 #122
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_204993315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:10 schreef Netsplitter het volgende:
[ afbeelding ]
Damn wat veel. Niet dat ik alles ga kijken.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:09:39 #123
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_204993412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 23:10 schreef Netsplitter het volgende:
[ afbeelding ]
heilige mexicaanse dipsaus.. hoe kun je een franchise kapotmelken :')
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:41:44 #124
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204993796
Veel soorten en smaken ja :')
Dit, dus.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2022 @ 14:03:51 #125
364681 over_hedge
pi_204994091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:41 schreef Buitendam het volgende:
Veel soorten en smaken ja :')
Prima toch? Kan je de series die niet voor jou zijn overslaan. Maar zo kunnen ze welke elke doelgroep bereiken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204994342
Disney is voor kinderen. Mensen vergeten dit feit. Hun doelgroep is kids van rond de 8. Tuurlijk is Star Wars nu kut, het is voor kinderen.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2022 @ 14:32:38 #127
364681 over_hedge
pi_204994403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:26 schreef HansCojona het volgende:
Disney is voor kinderen. Mensen vergeten dit feit. Hun doelgroep is kids van rond de 8. Tuurlijk is Star Wars nu kut, het is voor kinderen.
Dat is ook onzin. Alle marvel en star wars films/series zou uberhaupt al 12+ kijkwijzer. Sommige 16+

Vader draaide even de nek van een kind om vorige aflevering :P Dat ga je niet aan de doelgroep rond de 8 laten zien
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204994511
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:26 schreef HansCojona het volgende:
Disney is voor kinderen. Mensen vergeten dit feit. Hun doelgroep is kids van rond de 8. Tuurlijk is Star Wars nu kut, het is voor kinderen.
Nou, er zit aardig wat geweld in, gisteren zag ik een stormtrooper op een laser in 2 stukken vallen. Disney heeft genoeg 18+ materiaal van Fox overgenomen, ik vind het niet per se meer alleen voor kinderen.
-nee-
pi_204994604
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:45 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou, er zit aardig wat geweld in, gisteren zag ik een stormtrooper op een laser in 2 stukken vallen. Disney heeft genoeg 18+ materiaal van Fox overgenomen, ik vind het niet per se meer alleen voor kinderen.
Na de Lea achtervolg scene ben ik tot de conclusie gekomen dat Disney het niet voor volwassenen maakt.
pi_204995160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:54 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Na de Lea achtervolg scene ben ik tot de conclusie gekomen dat Disney het niet voor volwassenen maakt.
Ja wat was dat matig zeg. Een Jedi die een kind niet te pakken krijgt terwijl het voor m langs rent
-nee-
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2022 @ 15:56:33 #131
364681 over_hedge
pi_204995255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:54 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Na de Lea achtervolg scene ben ik tot de conclusie gekomen dat Disney het niet voor volwassenen maakt.
door 1 scene in een serie, de zelfde serie waar je kinderen gedood ziet worden. Maakt meteen heel disney voor kinderen. Oke :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:04:33 #132
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_204997393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:54 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Na de Lea achtervolg scene ben ik tot de conclusie gekomen dat Disney het niet voor volwassenen maakt.
Dat was inderdaad tenekrommend slecht, maar dat vond ik ook direct het enige wat echt door de mand viel. Voor de rest vind ik Obi-Wan allesbehalve kiddy.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_books
Daar kan je elke Legend boek vinden die is uitgebracht tot Disney ze degradeerde tot Legends.
Mogelijk dat deze era leuk voor je is: https://starwars.fandom.c(...)se_of_the_Empire_era
Anders toch naar https://starwars.fandom.c(...)oks#Old_Republic_era
Super! Dankjewel :D Heb je een persoonlijke favoriet?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:43:57 #133
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204999678
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Prima toch? Kan je de series die niet voor jou zijn overslaan. Maar zo kunnen ze welke elke doelgroep bereiken.
Ik had genoegen genomen met de helft van die aangekondigde titels en dan die doelgroepen wat meer combineren. Het komt op mij nu over als een schot met hagel en dan maar kijken of er iets aanslaat.
Dit, dus.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 22:33:34 #134
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205000653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:04 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Dat was inderdaad tenekrommend slecht, maar dat vond ik ook direct het enige wat echt door de mand viel. Voor de rest vind ik Obi-Wan allesbehalve kiddy.
[..]
Super! Dankjewel :D Heb je een persoonlijke favoriet?
Old Republic vind ik het meest interessanst.
Opkomst van de Sith.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 15:32:49 #135
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205005310
https://www.serietotaal.n(...)orden-volgens-acteur

The Book of Boba Fett verscheen vorig jaar op Disney Plus met gemengde reacties. Boba Fett-acteur Temuera Morrison denkt het probleem geïdentificeerd te hebben: Boba Fett moet namelijk weer een "badass" worden.
De Boba Fett die we zien in The Book of Boba Fett is op sommige momenten wel degelijk een badass, zoals in bepaalde gevechtssituaties, maar voor een groot gedeelte van de serie zien we hem vrij inactief als de daymo van Tatooine's Mos Espa. Hij wil heersen met respect, niet angst.

Badass Boba Fett
Dat komt niet bepaald overeen met de Boba Fett die we kennen uit de originele Star Wars-films. Hoewel de bounty hunter destijds niet eens zo heel vaak op het scherm zagen, maakte hij een indruk die ruim veertig jaar later nog niet vergeten is.

Want ja, de 'oude' Boba Fett was een echte badass. De huidige acteur van de bounty hunter, Temuera Morrison, wil graag zien dat Fett zijn oude glorie terugkrijgt. Hij zegt dat het tijd is om Boba Fett terug te brengen "naar zijn badass-manieren. Er zijn geen twee manieren om dat te vertellen."

"Maar daar heb ik niets over te zeggen. Ik zie wel wat er gebeurt." In ieder geval is het dus duidelijk wat de acteur van Boba Fett graag van het personage wil zien.

Het is nog niet bevestigd of er een tweede seizoen van The Book of Boba Fett komt. Aangezien het vooralsnog de minder populaire Mandalorian-gerelateerde serie van de twee blijkt te zijn, vraagt Disney zich misschien af of ze hun focus niet niet zo goed op meer The Mandalorian-content kunnen leggen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205005502
Nog nooit een Star Wars film gezien want ik kijk eigenlijk als een berg op tegen de oudste 3 films. Welke volgorde is aan te raden?
Uitvinder van de biersmiley.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 15:56:12 #137
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205005520
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:
Nog nooit een Star Wars film gezien want ik kijk eigenlijk als een berg op tegen de oudste 3 films. Welke volgorde is aan te raden?
Je hebt twee keuzes:
1. De normale volgorde
2. Deze manier:
Episode IV: A New Hope (1977)
Rogue One (2016)
Episode V: The Empire Strikes Back (1980)
Episode I: The Phantom Menace (1999)
Episode II: Attack of the Clones (2002)
Episode III: Revenge of the Sith (2005)
Obi-Wan Kenobi (2022 op Disney+)
Solo (2018)
Episode VI: Return of the Jedi (1983)
The Mandalorian (2019 t/m 2022 op Disney+)
Het boek van Boba Fett (2021 op Disney+)
Episode VII: The Force Awakens (2015)
Episode VIII: De laatste Jedi (2017)
Episode IX: The Rise of Skywalker (2019)

Optie twee is dat je de eerste delen als een soort van flashback bekijkt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205005973
Okay, dus einde Return of the Jedi slaat nu nergens meer op. :{

In Obi Wan heb ik Darth Vader nu al 2 zonder pak gezien. Zonder pak kon hij toch niet leven??

Dank je Disney :r
  donderdag 9 juni 2022 @ 17:09:31 #139
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205006026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:
Nog nooit een Star Wars film gezien want ik kijk eigenlijk als een berg op tegen de oudste 3 films. Welke volgorde is aan te raden?
De drie oudste films zijn met afstand de beste delen van de saga.
Dit, dus.
  donderdag 9 juni 2022 @ 18:18:07 #140
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205006492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:
Nog nooit een Star Wars film gezien want ik kijk eigenlijk als een berg op tegen de oudste 3 films. Welke volgorde is aan te raden?
Ik heb ze zo bekeken:

1. Episode I - The Phantom Menace
2. Episode II - Attack of the Clones
3. Episode III - Revenge of the Sith
4. Episode IV - A New Hope
5. Episode V - The Empire Strikes Back
6. Episode VI - Return of the Jedi
7. Episode VII - The Force Awakens
8. Episode VIII - The Last Jedi
9. Episode IX - The Rise of Skywalker

Daarna kun je de series gaan bekijken. Voor mij maakte die volgorde me niet meer zoveel uit - ik keek alleen naar welke series ik vet vond en ging die kijken.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!fotograaf donderdag 9 juni 2022 @ 19:04:28 #141
364681 over_hedge
pi_205006888
sla 7 8 en 9 over :P Doe net of ze niet bestaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 9 juni 2022 @ 19:33:41 #142
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_205007186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:26 schreef HansCojona het volgende:
Disney is voor kinderen. Mensen vergeten dit feit. Hun doelgroep is kids van rond de 8. Tuurlijk is Star Wars nu kut, het is voor kinderen.
We denken allemaal nostalgisch terug aan de pré-Disney periode, met de rauwe grimmigheid van The Phantom Menace. Om maar te zwijgen over het gruwelijk volwassen geweld van de Ewoks in RotJ.

Dat gezegd zijnde heb ik het ondertussen wel gehad met Star Wars. Niet omdat het te kiddy is of omdat het te polcor is, maar omdat het altijd maar over de "Skywalker-saga" blijft gaan. Alles speelt zich af in of rond of tijdens of in de achtergrond van dat verhaal en het interesseert me niet meer. Obi-Wan, Ahsoka, Andor, Lando, ik pas ervoor. Dat moet allemaal met veel te veel bestaande continuïteit rekening houden, wat overduidelijk te beperkend is om het interessant te houden.

Er zouden wat series komen die zich eeuwen eerder afspelen, misschien dat daar nog wat te beleven valt en daar iets echt nieuws met het concept kan worden gedaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_205007913
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
We denken allemaal nostalgisch terug aan de pré-Disney periode, met de rauwe grimmigheid van The Phantom Menace. Om maar te zwijgen over het gruwelijk volwassen geweld van de Ewoks in RotJ.

Dat gezegd zijnde heb ik het ondertussen wel gehad met Star Wars. Niet omdat het te kiddy is of omdat het te polcor is, maar omdat het altijd maar over de "Skywalker-saga" blijft gaan. Alles speelt zich af in of rond of tijdens of in de achtergrond van dat verhaal en het interesseert me niet meer. Obi-Wan, Ahsoka, Andor, Lando, ik pas ervoor. Dat moet allemaal met veel te veel bestaande continuïteit rekening houden, wat overduidelijk te beperkend is om het interessant te houden.

Er zouden wat series komen die zich eeuwen eerder afspelen, misschien dat daar nog wat te beleven valt en daar iets echt nieuws met het concept kan worden gedaan.
Je kan zulke ziek goede films maken over Star Wars, maar dat wil of kan Disney simpelweg niet.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:48:30 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205008023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:37 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Je kan zulke ziek goede films maken over Star Wars, maar dat wil of kan Disney simpelweg niet.
Dat wil voornamelijk Kathleen Kennedy niet, die wil puur en alleen maar haar activistisch feministische boodschap verkondigen en vond in het mateloos populaire Star Wars het ideale vehikel. (Heeft ze inmiddels ook min of meer toegegeven, we took the fun out of Star Wars)

Daarom zijn zoveel mannen in Star Wars of evil of slappe sukkels, slechte vaders etc en staat er naast elke vent aan de kant van de "rebels" een veel betere, sterkere vrouw die de zaken wel even regelt.

Luke, slappe bittere zak, Rey is overal beter in
Han Solo, slechte vader, slechte partner voor Leia
Boba Fett, zacht ei, Fennec moet alles voor hem beslissen en oplossen
Obi-Wan lijkt ook die kant op te gaan, kan opeens niets meer, is laf, rent weg etc.

Uitzondering was The Mandalorian. Feloni had wat meer macht toen, daarom was Luke ook als de echte Luke te zien, maar dat heeft ie intern geheim moeten houden voor Kennedy, die cameo.

The Force is Female, en dat zullen we weten ook :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 20:52:22 #145
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205008063
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
We denken allemaal nostalgisch terug aan de pré-Disney periode, met de rauwe grimmigheid van The Phantom Menace. Om maar te zwijgen over het gruwelijk volwassen geweld van de Ewoks in RotJ.

Dat gezegd zijnde heb ik het ondertussen wel gehad met Star Wars. Niet omdat het te kiddy is of omdat het te polcor is, maar omdat het altijd maar over de "Skywalker-saga" blijft gaan. Alles speelt zich af in of rond of tijdens of in de achtergrond van dat verhaal en het interesseert me niet meer. Obi-Wan, Ahsoka, Andor, Lando, ik pas ervoor. Dat moet allemaal met veel te veel bestaande continuïteit rekening houden, wat overduidelijk te beperkend is om het interessant te houden.

Er zouden wat series komen die zich eeuwen eerder afspelen, misschien dat daar nog wat te beleven valt en daar iets echt nieuws met het concept kan worden gedaan.
The high Republic komt er aan. Dat een paar eeuwen voor de Palpatine saga. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:05:44 #146
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205008222
Ik heb 7,8 en 9 in de bioscoop gezien. Ga nu toch nog eens kijken of ik ze beter kan pruimen.
Dit, dus.
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:06:05 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_205008231
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
The high Republic komt er aan. Dat een paar eeuwen voor de Palpatine saga. :7
Het enige wat ik daar dan vrees, is dat ze de verleiding niet zullen kunnen weerstaan om personages van 500 jaar oud (of meer) dan toch maar in de serie te steken. Yoda of Maz Kanata of zo. Jabba misschien. Om het wereldje toch maar weer wat kleiner te kunnen maken in plaats van groter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!fotograaf donderdag 9 juni 2022 @ 21:24:01 #148
364681 over_hedge
pi_205008437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat wil voornamelijk Kathleen Kennedy niet, die wil puur en alleen maar haar activistisch feministische boodschap verkondigen en vond in het mateloos populaire Star Wars het ideale vehikel. (Heeft ze inmiddels ook min of meer toegegeven, we took the fun out of Star Wars)

Daarom zijn zoveel mannen in Star Wars of evil of slappe sukkels, slechte vaders etc en staat er naast elke vent aan de kant van de "rebels" een veel betere, sterkere vrouw die de zaken wel even regelt.

Luke, slappe bittere zak, Rey is overal beter in
Han Solo, slechte vader, slechte partner voor Leia
Boba Fett, zacht ei, Fennec moet alles voor hem beslissen en oplossen
Obi-Wan lijkt ook die kant op te gaan, kan opeens niets meer, is laf, rent weg etc.

Uitzondering was The Mandalorian. Feloni had wat meer macht toen, daarom was Luke ook als de echte Luke te zien, maar dat heeft ie intern geheim moeten houden voor Kennedy, die cameo.

The Force is Female, en dat zullen we weten ook :').
Please niet weer
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:25:00 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205008452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Please niet weer
OK ok, ik hou alweer op :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 21:42:08 #150
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205008635
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Het enige wat ik daar dan vrees, is dat ze de verleiding niet zullen kunnen weerstaan om personages van 500 jaar oud (of meer) dan toch maar in de serie te steken. Yoda of Maz Kanata of zo. Jabba misschien. Om het wereldje toch maar weer wat kleiner te kunnen maken in plaats van groter.
De kans dat Yoda komt opdraven is groot natuurlijk gezien zijn leeftijd in de eerste trilogie.
Zou dom zijn als ze daar niks mee zouden doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205009842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat wil voornamelijk Kathleen Kennedy niet, die wil puur en alleen maar haar activistisch feministische boodschap verkondigen en vond in het mateloos populaire Star Wars het ideale vehikel. (Heeft ze inmiddels ook min of meer toegegeven, we took the fun out of Star Wars)

Daarom zijn zoveel mannen in Star Wars of evil of slappe sukkels, slechte vaders etc en staat er naast elke vent aan de kant van de "rebels" een veel betere, sterkere vrouw die de zaken wel even regelt.

Luke, slappe bittere zak, Rey is overal beter in
Han Solo, slechte vader, slechte partner voor Leia
Boba Fett, zacht ei, Fennec moet alles voor hem beslissen en oplossen
Obi-Wan lijkt ook die kant op te gaan, kan opeens niets meer, is laf, rent weg etc.

Uitzondering was The Mandalorian. Feloni had wat meer macht toen, daarom was Luke ook als de echte Luke te zien, maar dat heeft ie intern geheim moeten houden voor Kennedy, die cameo.

The Force is Female, en dat zullen we weten ook :').
Je moet eens de gezichten van Amber Heard en Ray vergelijken. Beiden sociopaten. Ray had ook het empathie niveau van een garnaal.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 23:16:04 #152
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205018114
Ik stoor me persoonlijk niet zo aan dat Disney sausje, maar ik ben dan ook al snel tevreden.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  maandag 13 juni 2022 @ 19:30:53 #153
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205042900
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
We denken allemaal nostalgisch terug aan de pré-Disney periode, met de rauwe grimmigheid van The Phantom Menace. Om maar te zwijgen over het gruwelijk volwassen geweld van de Ewoks in RotJ.

Dat gezegd zijnde heb ik het ondertussen wel gehad met Star Wars. Niet omdat het te kiddy is of omdat het te polcor is, maar omdat het altijd maar over de "Skywalker-saga" blijft gaan. Alles speelt zich af in of rond of tijdens of in de achtergrond van dat verhaal en het interesseert me niet meer. Obi-Wan, Ahsoka, Andor, Lando, ik pas ervoor. Dat moet allemaal met veel te veel bestaande continuïteit rekening houden, wat overduidelijk te beperkend is om het interessant te houden.

Er zouden wat series komen die zich eeuwen eerder afspelen, misschien dat daar nog wat te beleven valt en daar iets echt nieuws met het concept kan worden gedaan.
Had liever gezien dat ze personages uit Legends een kans gaven, zoals Kyle Katarn.
soooo, da's mooi!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juni 2022 @ 19:41:00 #154
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205042961
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:30 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Had liever gezien dat ze personages uit Legends een kans gaven, zoals Kyle Katarn.
Eens . Maar Legends valt officieel buiten het canon. Al weet je bij Disney nooit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 13 juni 2022 @ 19:42:16 #155
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205042971
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Eens . Maar Legends valt officieel buiten het canon. Al weet je bij Disney nooit.
Kun je nagaan hoe goed delen 7/9 waren geworden als ze Legens canon hadden gelaten.
soooo, da's mooi!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juni 2022 @ 19:48:58 #156
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205043031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:42 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe goed delen 7/9 waren geworden als ze Legens canon hadden gelaten.
Moet je nagaan hoe fantastisch ze waren geworden als Kennedy zich er niet mee bemoeid had.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 juni 2022 @ 20:40:19 #157
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205043505
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Eens . Maar Legends valt officieel buiten het canon. Al weet je bij Disney nooit.
Thrawn is toch ook teruggebracht?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 13 juni 2022 @ 20:49:59 #158
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205043590
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:40 schreef Tokus het volgende:

[..]
Thrawn is toch ook teruggebracht?
Dat klopt. Vandaar dat ik al zei dat het nooit weet bij Disney. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:21:15 #159
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205046189
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Moet je nagaan hoe fantastisch ze waren geworden als Kennedy zich er niet mee bemoeid had.
Daar heb je zeker een punt.
soooo, da's mooi!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:42 #160
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205046504
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Moet je nagaan hoe fantastisch ze waren geworden als Kennedy zich er niet mee bemoeid had.
Wie is deze mevrouw Kennedy en waarom heeft ze Star Wars verpest?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juni 2022 @ 10:19:29 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205046580
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:09 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Wie is deze mevrouw Kennedy en waarom heeft ze Star Wars verpest?
https://boundingintocomic(...)un-out-of-star-wars/
https://www.giantfreakinr(...)nnedy-jj-abrams.html

De films waren drama. De enige goede film gemaakt na deel 3 is Rogue One.
De series zijn beter te pruimen dan de films vreemd genoeg.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 juni 2022 @ 10:33:05 #162
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205046697
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://boundingintocomic(...)un-out-of-star-wars/
https://www.giantfreakinr(...)nnedy-jj-abrams.html

De films waren drama. De enige goede film gemaakt na deel 3 is Rogue One.
De series zijn beter te pruimen dan de films vreemd genoeg.
omdat bij de series iemand betrokken is die ook voor Disney er al aan werkte, namelijk Dave Filoni.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juni 2022 @ 10:34:02 #163
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205046705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:33 schreef Tokus het volgende:

[..]
omdat bij de series iemand betrokken is die ook voor Disney er al aan werkte, namelijk Dave Filoni.
Ahhh. Dat verklaard een hoop. Dat Filoni er aan werkte wist ik, maar dat hij er al werkte voordat Disney de boel opkocht wist ik dan weet niet. Thx. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:00:55 #164
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205050070
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://boundingintocomic(...)un-out-of-star-wars/
https://www.giantfreakinr(...)nnedy-jj-abrams.html

De films waren drama. De enige goede film gemaakt na deel 3 is Rogue One.
De series zijn beter te pruimen dan de films vreemd genoeg.
Bij een normaal bedrijf stond je al lang en breed op straat als je dit presteerde.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 19:14:16 #165
364681 over_hedge
pi_205050177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:00 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Bij een normaal bedrijf stond je al lang en breed op straat als je dit presteerde.
Nah. Heb je de cijfers wel eens bekeken? Ja de films waren kut. Maar brengen genoeg op. En dat is het enige wat disney interessant vind.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juni 2022 @ 20:15:48 #166
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205050765
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nah. Heb je de cijfers wel eens bekeken? Ja de films waren kut. Maar brengen genoeg op. En dat is het enige wat disney interessant vind.
Deel 9 bracht de helft minder op dan deel 7.
Scheelde een miljard aan inkomsten. Zelfs voor Disney is dat veel.
Bron: https://www.statista.com/(...)-box-office-revenue/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 20:33:17 #167
364681 over_hedge
pi_205050961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Deel 9 bracht de helft minder op dan deel 7.
Scheelde een miljard aan inkomsten. Zelfs voor Disney is dat veel.
Bron: https://www.statista.com/(...)-box-office-revenue/
Ja deed het minder. Maar minder is alsnog een box office van 1 miljard. Wat gewoon heel goed is voor een film
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:40:11 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205051023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja deed het minder. Maar minder is alsnog een box office van 1 miljard. Wat gewoon heel goed is voor een film
Sja, een Star Wars trilogie die bij deel 3 de helft van de kijkers kwijt is doet gewoon iets niet goed.

Opzich is 1 miljard best veel, maar niet enorm bijzonder, Marvel deed dat ook al een paar keer.

Het totale gebrek aan een plan/coherent verhaal heeft gewoon dramatisch uitgepakt, 50% was er na TLJ gewoon klaar mee. En dat terwijl 2 miljard per film gewoon haalbaar was geweest als ze er niet zo'n zooitje van hadden gemaakt.

En Kennedy is blijkbaar onaantastbaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2022 @ 20:47:28 #169
364681 over_hedge
pi_205051162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, een Star Wars trilogie die bij deel 3 de helft van de kijkers kwijt is doet gewoon iets niet goed.

Opzich is 1 miljard best veel, maar niet enorm bijzonder, Marvel deed dat ook al een paar keer.

Het totale gebrek aan een plan/coherent verhaal heeft gewoon dramatisch uitgepakt, 50% was er na TLJ gewoon klaar mee. En dat terwijl 2 miljard per film gewoon haalbaar was geweest als ze er niet zo'n zooitje van hadden gemaakt.

En Kennedy is blijkbaar onaantastbaar :').
Oh daar ben ik het mee eens hoor. Het had een stuk meer kunnen zijn. Maar 1 miljard sta je in de top 5 of zo iets? Toch best prima voor een kut film :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juni 2022 @ 21:21:40 #170
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205051799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh daar ben ik het mee eens hoor. Het had een stuk meer kunnen zijn. Maar 1 miljard sta je in de top 5 of zo iets? Toch best prima voor een kut film :P
Ook de reviews waren niet mals.
Op rottentomatos staat deel 7 op 93%, deel 8 op 91%, en deel 9 op 52% en is rotten verklaart.
Imdb: deel 7 7.8, deel 8 6.9 en deel 9 6.5.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 15 juni 2022 @ 21:24:07 #171
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_205061069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://boundingintocomic(...)un-out-of-star-wars/
https://www.giantfreakinr(...)nnedy-jj-abrams.html

De films waren drama. De enige goede film gemaakt na deel 3 is Rogue One.
De series zijn beter te pruimen dan de films vreemd genoeg.
Nooit begrepen waarom Rogue One soms ontsnapt, die vind ik even matig als de rest.

Maar goed, als ik dan hoor waarom Rogue One goed zou zijn, dan kom je altijd uit bij "In die ene scene is Vader zóóóó bad-ass, daar wordt mijn plassertje zo hard van, bam, mijn broekje helemaal vol" en meestal niet meer dan dat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 21:41:21 #172
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205061326
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Nooit begrepen waarom Rogue One soms ontsnapt, die vind ik even matig als de rest.

Maar goed, als ik dan hoor waarom Rogue One goed zou zijn, dan kom je altijd uit bij "In die ene scene is Vader zóóóó bad-ass, daar wordt mijn plassertje zo hard van, bam, mijn broekje helemaal vol" en meestal niet meer dan dat.
Het enige "irritante" vond ik die speech van Jyn Erso. Eerst fel tegen samenwerken met de rebels, en ineens wel mee doen.
Het leuke vind ik dat er maar een ding vast stond aan het begin van de film: iedereen van de rebels moest dood. Hoe en wat konden ze zelf invullen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:35:33 #173
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205063540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ook de reviews waren niet mals.
Op rottentomatos staat deel 7 op 93%, deel 8 op 91%, en deel 9 op 52% en is rotten verklaart.
Imdb: deel 7 7.8, deel 8 6.9 en deel 9 6.5.
Ik kijk eigenlijk nooit naar RT of IMDb. Ik bepaal zelf wel wat ik van een film of serie vind.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 09:22:05 #174
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205063784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:35 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ik kijk eigenlijk nooit naar RT of IMDb. Ik bepaal zelf wel wat ik van een film of serie vind.
Ik ook. Maar in dit geval kloppen de reviews met het beeld wat ik had van de betreffende films.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 juni 2022 @ 09:36:12 #175
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205063842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik ook. Maar in dit geval kloppen de reviews met het beeld wat ik had van de betreffende films.
Ik denk dat er ook een generatiekloof in de saga zit. Ik ben bijvoorbeeld pas geleden begonnen met Star Wars en vond de eerste drie films (Phantom Menace, Attack of the Clones en Revenge of the Sith) echt heel vet. Nu ik ze allemaal gekeken heb vind ik die eerste drie eigenlijk nog altijd het vetst. Al is de OG trilogy ook supergoed.. het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de ‘original ones’ en ik heb het gevoel dat iedereen die op een voetstuk zet en alles wat daar buiten valt met een heel zuur gezicht zit te bekijken. Ik heb me met alle 9 films in ieder geval goed vermaakt. En mijn persoonlijke favoriet blijft Revenge of the Sith. Maar hey - iedereen zijn mening natuurlijk. Al vind ik nogmaals de zuurgraad soms aan de hoge kant. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2022 @ 09:38:00 #176
364681 over_hedge
pi_205063853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ook de reviews waren niet mals.
Op rottentomatos staat deel 7 op 93%, deel 8 op 91%, en deel 9 op 52% en is rotten verklaart.
Imdb: deel 7 7.8, deel 8 6.9 en deel 9 6.5.
Maar ik zeg toch ook dat het kut films zijn :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 09:41:44 #177
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205063880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:36 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook een generatiekloof in de saga zit. Ik ben bijvoorbeeld pas geleden pas begonnen met Star Wars en vond de eerste drie films (Phantom Menace, Attack of the Clones en Revenge of the Sith) echt heel vet. Nu ik ze allemaal gekeken heb vind ik die eerste drie eigenlijk nog altijd het vetst. Al is de OG trilogy ook supergoed.. het is maar net hoeveel waarde je hecht aan de ‘original ones’ en ik heb het gevoel dat iedereen die op een voetstuk zet en alles wat daar buiten valt met een heel zuur gezicht zit te bekijken. Ik heb me met alle 9 films in ieder geval goed vermaakt. En mijn persoonlijke favoriet blijft Revenge of the Sith. Maar hey - iedereen zijn mening natuurlijk. Al vind ik nogmaals de zuurgraad soms aan de hoge kant. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
De dialogen in deel 4,5 & 6 waren soms ook tenenkrommend, zelfde geldt voor het acteerwerk.
Voor mij zit de pijn in deel 1,2 & 3 niet in het acteerwerk, maar in het overmatig gebruik van special effects. Het ziet er teveel plastic fantastic uit. Teveel HDR. Teveel saturatie.
En Obi-Wan had Anakin vaker over zijn knie moeten leggen. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 juni 2022 @ 09:45:20 #178
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205063903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De dialogen in deel 4,5 & 6 waren soms ook tenenkrommend, zelfde geldt voor het acteerwerk.
Voor mij zit de pijn in deel 1,2 & 3 niet in het acteerwerk, maar in het overmatig gebruik van special effects. Het ziet er teveel plastic fantastic uit. Teveel HDR. Teveel saturatie.
En Obi-Wan had Anakin vaker over zijn knie moeten leggen. :P
Dat heeft volgens mij ook met het tijdsbeeld te maken - in de originele trilogy was de techniek natuurlijk niet zo als die jaren later was. Dat wilden ze laten zien in de nieuwe trilogy. Ik kan dat wel begrijpen. En zoals je zegt vond ik het acteerwerk in de eerste drie echt op een heel degelijk niveau. Ik zou zelfs willen zeggen beter als in de originals. Maar daarvoor zal ik hier wel op de vingers worden getikt. Uiteindelijk gaat het erom of je het tof vond of niet. Vind je ‘t tof; prima. Vind je ‘t niet tof; ook prima. Ik vond de eerste drie het beste, daarna de OG en als laatste de eh ja.. laatste. Wat in geen enkele weg wilt zeggen dat ik iets superkut vond ofzo. Ik geef ‘t je ook te doen hoor, 9 films op een constant niveau krijgen met wisselende casts, directors en owners. Dat verval zit in iedere langlopende reeks. Pirates anyone?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2022 @ 09:47:51 #179
364681 over_hedge
pi_205063927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De dialogen in deel 4,5 & 6 waren soms ook tenenkrommend, zelfde geldt voor het acteerwerk.
Voor mij zit de pijn in deel 1,2 & 3 niet in het acteerwerk, maar in het overmatig gebruik van special effects. Het ziet er teveel plastic fantastic uit. Teveel HDR. Teveel saturatie.
En Obi-Wan had Anakin vaker over zijn knie moeten leggen. :P
Neem aan dat je visual effects bedoeld. Aangezien 99% visual is nog geen 1% special effects in 1 2 en 3.

En wat bedoel je precies met hdr? Ja weet wat high dynamic range betekent en wat hdri zijn. Maar niet zo zeer hoe je het nu bedoeld.

grootste probleem van 1,2 en 3
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 09:54:07 #180
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205063977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:45 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Dat heeft volgens mij ook met het tijdsbeeld te maken - in de originele trilogy was de techniek natuurlijk niet zo als die jaren later was. Dat wilden ze laten zien in de nieuwe trilogy. Ik kan dat wel begrijpen. En zoals je zegt vond ik het acteerwerk in de eerste drie echt op een heel degelijk niveau. Ik zou zelfs willen zeggen beter als in de originals. Maar daarvoor zal ik hier wel op de vingers worden getikt. Uiteindelijk gaat het erom of je het tof vond of niet. Vind je ‘t tof; prima. Vind je ‘t niet tof; ook prima. Ik vond de eerste drie het beste, daarna de OG en als laatste de eh ja.. laatste. Wat in geen enkele weg wilt zeggen dat ik iets superkut vond ofzo. Ik geef ‘t je ook te doen hoor, 9 films op een constant niveau krijgen met wisselende casts, directors en owners. Dat verval zit in iedere langlopende reeks. Pirates anyone?
Je er van vinden wat je wil. :) Dat is het leuke van een discussie forum. ;)

Er is een reden waarom J.J. Abrams bij deel 7 zei dat hij weer terug wilde gaan naar zoveel mogelijk praktische effects versus CGI. ;)
De grote fout die ze gemaakt hebben bij de afsluitende trilogie is door deel 8 door een ander persoon te laten maken. En die de vrijheid gaven om te doen wat hij wilde. Ook vind ik dat J.J. vreemde beslissingen heeft gemaakt in deel 7 & 9. Bijvoorbeeld om Solo te laten sterven door zijn zoon. En hoe hij met Leia is omgegaan vind ik persoonlijk te belachelijk voor woorden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 09:58:16 #181
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205064003
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Neem aan dat je visual effects bedoeld. Aangezien 99% visual is nog geen 1% special effects in 1 2 en 3.

En wat bedoel je precies met hdr? Ja weet wat high dynamic range betekent en wat hdri zijn. Maar niet zo zeer hoe je het nu bedoeld.

grootste probleem van 1,2 en 3
[ afbeelding ]
Jar-Jar. Mjah. Ach.

De beelden zagen er te gelikt uit. Te bewerkt. Te glad.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2022 @ 13:34:02 #182
364681 over_hedge
pi_205065436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Jar-Jar. Mjah. Ach.

De beelden zagen er te gelikt uit. Te bewerkt. Te glad.

[ afbeelding ]
Ah ja zo, snap nu ook wel wat je bedoeld met hdr. Maar verschilt ook wel per deel. 3 was de cgi al zoveel beter dan 1. Alleen die eerste scene al van het space fight. Dat is echt gewoon goed gedaan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Admin donderdag 16 juni 2022 @ 13:37:11 #183
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205065461
quote:
Op donderdag 16 juni 2022 @ 09:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Neem aan dat je visual effects bedoeld. Aangezien 99% visual is nog geen 1% special effects in 1 2 en 3.
Visual effects zijn een vorm van special effects. Wat dus wil zeggen dat special effect praktische effecten op de set, of visuele effecten uit de computer kunnen zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2022 @ 13:43:17 #184
364681 over_hedge
pi_205065514
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:37 schreef Breuls het volgende:

[..]
Visual effects zijn een vorm van special effects. Wat dus wil zeggen dat special effect praktische effecten op de set, of visuele effecten uit de computer kunnen zijn.
Nee, special effects zijn vuur en rook dat soort dingen. Visual effects zijn gewoon alles wat uit de pc komt.
(of de omgevingen die uit de game enige op de schermen getoond worden zoals ze tegenwoordig doen)

Als je vuur en rook met je pc maakt zijn het visual effects. Zijn het echte explosies is het special.

Vaak is het een mix van de 2. Zo hebben ze dat bij attack of the clones wel goed gedaan. Heel die arena is een miniatuur set gecombineerd met green screen. Wel tof :)

quote:
What's the Difference Between VFX and SFX? The term "visual effects" is not interchangeable with the term "special effects" (SFX). Unlike VFX, SFX are achieved in real-time during filming; examples include pyrotechnics, fake rain, animatronics, and prosthetic makeup. All VFX are added after shooting in post-production.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:17:17 #185
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205066108
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Neem aan dat je visual effects bedoeld. Aangezien 99% visual is nog geen 1% special effects in 1 2 en 3.

En wat bedoel je precies met hdr? Ja weet wat high dynamic range betekent en wat hdri zijn. Maar niet zo zeer hoe je het nu bedoeld.

grootste probleem van 1,2 en 3
[ afbeelding ]
Volgens mij ben ik de enige op de hele wereld die geen probleem had met Jar-Jar.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:54:22 #186
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205066340
Morgen is ie er! We gaan heeeeelemaal vooraan beginnen *O*

'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 15:54:53 #187
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205066344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:54 schreef Lyzio_NL het volgende:
Morgen is ie er! We gaan heeeeelemaal vooraan beginnen *O*

[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar je review. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 16 juni 2022 @ 16:04:14 #188
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205066414
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar je review. :)
Volgens de OP was dit het eerste boek, en ik hou me natuurlijk aan de strikte richtlijnen die in de OP beschreven staan 😉
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_205069671
Ik deel Star Wars als volgt op:

Deel 4,5 en 6. Deze heb ik het vaakst gezien, en zal ik de rest van mijn leven vast nog wel vaker kijken, toch zeker elke paar jaar wel eens.

Deel 1,2 en 3. Deze kijk ik eens in de 10 jaar.

Deel 7,9 en 9 en een deel van de spinoffs. Deze kijk ik 1 keer en daarna waarschijnlijk nooit weer.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  donderdag 16 juni 2022 @ 21:51:57 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205069933
Vond het wel opvallend dat ik 8 in de bios echt mégakut vond, maar nu ik 7,8 en 9 voor het eerst weer heb gezien vind ik 8 eigenlijk met afstand de beste van de 3. Die J.J Abrams kon er in mijn ogen niet veel mee.
Dit, dus.
  donderdag 16 juni 2022 @ 23:47:50 #191
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205070928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:51 schreef Buitendam het volgende:
Vond het wel opvallend dat ik 8 in de bios echt mégakut vond, maar nu ik 7,8 en 9 voor het eerst weer heb gezien vind ik 8 eigenlijk met afstand de beste van de 3. Die J.J Abrams kon er in mijn ogen niet veel mee.
Ik vond de laatste drie ook echte de minste eruit. En ik heb in mijn vakantie in een weekend alles achter elkaar gekeken, dus dan zou je zeggen dat je ‘t goed kan vergelijken. Wie weet als ik ze ooit nog eens kijk dat mijn mening ook veranderd.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_205071435
Ik denk dat het wellicht beter is een remake te maken van A New Hope, Empire Strikes Back, en Return of the Jedi. Met moderne filmtechnologie, etc.

Ze staan er nu een beetje bij als buitenbeentjes. Briljante films overigens. _O_

En niet meteen wild worden. Lucas heeft zelf al zoveel aan die films gesleuteld en digitaal toegevoegd dat er nog maar weinig mensen zijn die de originele theatrical versies kennen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 07:34:00 #193
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205071441
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:31 schreef laforest het volgende:
Ik denk dat het wellicht beter is een remake te maken van A New Hope, Empire Strikes Back, en Return of the Jedi. Met moderne filmtechnologie, etc.

Ze staan er nu een beetje bij als buitenbeentjes. Briljante films overigens. _O_

En niet meteen wild worden. Lucas heeft zelf al zoveel aan die films gesleuteld en digitaal toegevoegd dat er nog maar weinig mensen zijn die de originele theatrical versies kennen.
Nee, niet weer oude wijn in nieuwe zakken. Ik vind de serie over Obi Wan echt heel erg tof, ga dat doen. Nieuwe kwaliteitsseries maken.
Dit, dus.
pi_205071455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, niet weer oude wijn in nieuwe zakken. Ik vind de serie over Obi Wan echt heel erg tof, ga dat doen. Nieuwe kwaliteitsseries maken.
Die sluiten straks niet meer goed aan op A New Hope.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juni 2022 @ 07:53:02 #195
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205071468
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:31 schreef laforest het volgende:
Ik denk dat het wellicht beter is een remake te maken van A New Hope, Empire Strikes Back, en Return of the Jedi. Met moderne filmtechnologie, etc.

Ze staan er nu een beetje bij als buitenbeentjes. Briljante films overigens. _O_

En niet meteen wild worden. Lucas heeft zelf al zoveel aan die films gesleuteld en digitaal toegevoegd dat er nog maar weinig mensen zijn die de originele theatrical versies kennen.
waarom moet er van alles maar een remake komen? Dat voegt echt niks toe, vooral niet van de populairste filmfranchise ter wereld. A New Hope zonder Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher? Zonder George Lucas? Dan krijg je dus gewoon een andere film.
De remake is er overigens al, die heet The Force Awakens.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_205071512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:53 schreef Tokus het volgende:

[..]
waarom moet er van alles maar een remake komen? Dat voegt echt niks toe, vooral niet van de populairste filmfranchise ter wereld. A New Hope zonder Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher? Zonder George Lucas? Dan krijg je dus gewoon een andere film.
De remake is er overigens al, die heet The Force Awakens.
Dat vind ik meer een reboot.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 08:13:31 #197
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205071547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:46 schreef laforest het volgende:

[..]
Die sluiten straks niet meer goed aan op A New Hope.
Op welke manier niet?
Dit, dus.
pi_205071963
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:33:52 #199
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_205072147
jar-jar is een cultheld. juist omdat het zo tenenkrommend slecht is.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juni 2022 @ 09:43:01 #200
364681 over_hedge
pi_205072221
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:33 schreef pokkerdepok het volgende:
jar-jar is een cultheld. juist omdat het zo tenenkrommend slecht is.
Meeste domme van jar jar vond ik nog wel dat hij uiteindelijk in de senaat terecht komt :')
Had hem lekker een sidekick laten blijven die "grappig" moet zijn. Maar slaat nergens op dat die in de senaat terecht komt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:43:49 #201
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205072231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 07:46 schreef laforest het volgende:

[..]
Die sluiten straks niet meer goed aan op A New Hope.
Hoezo niet?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:47:04 #202
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205072280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Meeste domme van jar jar vond ik nog wel dat hij uiteindelijk in de senaat terecht komt :')
Had hem lekker een sidekick laten blijven die "grappig" moet zijn. Maar slaat nergens op dat die in de senaat terecht komt
Dat is Padme een beetje schuld. Overigens bestaan er heel veel theorieen die claimen dat Jar Jar een machtige Sith Lord is en Palpatine zijn puppet. Vermakelijk om te lezen.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juni 2022 @ 09:53:03 #203
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205072346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:47 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Overigens bestaan er heel veel theorieen die claimen dat Jar Jar een machtige Sith Lord is en Palpatine zijn puppet. Vermakelijk om te lezen.
Parodieën, geen theorieën
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:58:33 #204
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205072411
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:53 schreef Tokus het volgende:

[..]
Parodieën, geen theorieën
Juist :)
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:18:53 #205
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_205072581
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Meeste domme van jar jar vond ik nog wel dat hij uiteindelijk in de senaat terecht komt :')
Had hem lekker een sidekick laten blijven die "grappig" moet zijn. Maar slaat nergens op dat die in de senaat terecht komt
ze hadden met een jedi moeten maken haha..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:26 #206
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205072608
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:53 schreef Tokus het volgende:

[..]
Parodieën, geen theorieën
Theorie, geen parodie.
https://screenrant.com/st(...)arth-jar-jar-theory/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:30:58 #207
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205074133


[ Bericht 100% gewijzigd door Lyzio_NL op 17-06-2022 13:31:15 ]
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:32:14 #208
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205074140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Meeste domme van jar jar vond ik nog wel dat hij uiteindelijk in de senaat terecht komt :')
Had hem lekker een sidekick laten blijven die "grappig" moet zijn. Maar slaat nergens op dat die in de senaat terecht komt
quote:
At the beginning of Attack of the Clones, Jar Jar is revealed to have been elected as a junior representative of Naboo in the Galactic Senate. This was a major step up from the days when he was barely clinging on to his own skin. Perhaps his involvement at the Battle of Naboo was a test?

There’s no way that a being with the intelligence of Jar Jar Binks could gain a position of political power without having serious manipulation skills, or friends in high places. Perhaps Palpatine played a role in his election, in some way great or small.
Food for thought.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 20 juni 2022 @ 15:25:18 #209
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205102129
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 20 juni 2022 @ 15:51:22 #210
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_205102281
quote:
hier zit wel een nieuwe ET/star wars film in
  FOK!fotograaf maandag 20 juni 2022 @ 15:52:39 #211
364681 over_hedge
pi_205102295
quote:
Dus thor is ook een Jedi :o star wars is een ding in marvel. Zie je in verschillende films terug komen. En die kan zijn hamer laten vliegen. :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 20 juni 2022 @ 21:59:08 #212
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205106083
quote:
Saillant detail hieraan is is dat Lucas dit gewoon in de film gepropt heeft zonder Spielberg of zijn juridische team hiervan op de hoogte te stellen. Spielberg had het zelf niet eens gezien, maar zijn legal team wel. No harm, no foul overigens.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 19:29:20 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205130562
Ik zou eigenlijk wel een mini serie willen zien met Padmé Naberrie Amidala in de hoofdrol.
Een van de meest onderbelichte persoon tot nu toe vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:44:50 #214
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205133137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou eigenlijk wel een mini serie willen zien met Padmé Naberrie Amidala in de hoofdrol.
Een van de meest onderbelichte persoon tot nu toe vind ik.
Disney kennende acht ik dit een legit optie.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  FOK!fotograaf maandag 27 juni 2022 @ 17:59:12 #215
364681 over_hedge
pi_205163805
Wat vinden jullie eigenlijk van star wars visions? Vind er paar best toffe afleveringen tussen zitten.
Hoop dat ze ook nog eens zoiets als Marvel What if maken maar dan voor star wars. Daar kunnen ze wel echt toffe dingen mee doen. En dan zitten ze ook niet met het probleem dat alles canon moet zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 juli 2022 @ 17:18:51 #216
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205236774
Force Ghosts have been part of Star Wars lore since Obi-Wan's death in A New Hope - and canon has revealed a lot about how they really work.

Star Wars has revealed a great deal about Jedi Force Ghosts - but there are still a lot of mysteries. Force Ghosts have been a part of Star Wars since the beginning, when Darth Vader cut down Obi-Wan Kenobi in George Lucas' first movie. Vader was visibly confused when Obi-Wan's body disappeared, and tie-ins have expanded on this by revealing what Vader sensed through the Force. At the moment of Obi-Wan's death, as the aged Jedi Master became one with the Force, a sense of his presence drowned out everything else around Vader. Little wonder the Sith Lord was so shaken, with tie-in comics confirming he later realized what this really meant about Obi-Wan's fate.

Bron: https://screenrant.com/st(...)origin-powers-canon/

Staat nog veel meer in het artikel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 juli 2022 @ 17:19:31 #217
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205236782
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:59 schreef over_hedge het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van star wars visions? Vind er paar best toffe afleveringen tussen zitten.
Hoop dat ze ook nog eens zoiets als Marvel What if maken maar dan voor star wars. Daar kunnen ze wel echt toffe dingen mee doen. En dan zitten ze ook niet met het probleem dat alles canon moet zijn
Ik moet deze nog kijken. Een dezer dagen maar eens aanslingeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 juli 2022 @ 17:23:33 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205236826
Every Sith & Dark Side User Who Was Redeemed In Star Wars Canon.

Although not as much as in Legends, there are a few examples in the Star Wars canon of Stih and dark side warriors who managed to find redemption.

As strong as the hold of the dark side of the Force is, there are examples in the Star Wars canon of Sith and other dark side users who eventually found redemption. Ever since the first Star Wars movie, the Star Wars saga has dealt with the idea of a dichotomy of the Force: the light and the dark. Darth Vader and the Emperor were the first characters to embody what the dark side was, with Luke, Obi-Wan Kenobi, and Yoda representing what a Jedi should stand for in the light.

Both among the Sith and other dark side warriors, there are those who managed to overcome the dark side of the Force and find some sort of redemption. However, in canon, there are not as many examples of redeemed dark side warriors as there were in the old Expanded Universe. The now-called Legends continuity saw the introduction of several Sith and dark side warriors, many of who were later redeemed. Galen Marek, Revan, and Mara Jade are some notable examples of redeemed Star Wars villains who are no longer canon. The smaller number of Sith and dark side users in the current Star Wars canon naturally lead to fewer cases of redemption, but that is not at all bad as it makes each of those redemptions feel more special.

Bron: https://screenrant.com/si(...)med-star-wars-canon/

De lijst staat in het artikel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206058568
Eerste 2 afleveringen gezien van Andor. best prima tot nu toe!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 september 2022 @ 22:22:51 #220
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_206059020
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:02 schreef over_hedge het volgende:
Eerste 2 afleveringen gezien van Andor. best prima tot nu toe!
ik heb alleen de 1e tot nu toe gezien, maar ik kwam er met moeite doorheen. Echt pakkend vond ik het nog niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf woensdag 12 oktober 2022 @ 13:22:10 #221
364681 over_hedge
pi_206296324
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:22 schreef Tokus het volgende:

[..]
ik heb alleen de 1e tot nu toe gezien, maar ik kwam er met moeite doorheen. Echt pakkend vond ik het nog niet.
Moet zeggen dat ik het tot nu toe best saai vind. Maar de aflevering van vandaag heb ik me wel goed mee vermaakt ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:11:30 #222
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206335255
Wie is de editor van Andor? Deze is heel goed gedaan.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:24:32 #223
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_206335445
Moet zeggen ook, de huidige 3 eps per mini arc bevalt me prima, hopelijk blijft het zo
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_206433400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:22 schreef Tokus het volgende:

[..]
ik heb alleen de 1e tot nu toe gezien, maar ik kwam er met moeite doorheen. Echt pakkend vond ik het nog niet.
Ik ben na 4 afleveringen er maar mee gestopt, kon het niet meer aanzien, zo saai en traag.
Zonde van mijn tijd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:57:57 #225
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206440790
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/95953

Producent en schrijver Damon Lindelof gaat helpen bij het opzetten van een nieuwe Star Wars-film, tot zover niets nieuws onder de zon.

Afgelopen weekend kwam het bericht naar buiten Lindelof samen zou gaan werken met regisseuse Sharmeen Obaid-Chinoy (Ms. Marvel). Nu beginnen er steeds meer details over het project naar boven te komen, waaronder over de richting waar de plot naartoe zal gaan.

Een nieuw rapport suggereert namelijk dat het avontuur Episode IX: The Rise of Skywalker gaat opvolgen, hoewel het geen directe voortzetting is, maar wel parallel loopt en uiteindelijk en samenkomt qua verhaallijn.

Het plan is om er een op zichzelf staande film van te maken die uiteraard kan uitbreiden, mocht het resultaat scoren aan de bioscoopkassa's.

"Hallo, vertrouwde gezichten"
The Hollywood Reporter zegt daarbij dat sommige personages uit de vervolgtrilogie weer aanwezig kunnen zijn, dus zoals verwacht, hoeven we nog geen afscheid te nemen van Rey, Finn, Poe, Lando en anderen

-------------

Waarom...... |:(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:00:35 #226
364681 over_hedge
pi_206440811
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/95953

-------------

Waarom...... |:(


Al hadden ze misschien juist meer geld kunnen verdienen als ze eens afstapte van deze tijdlijn en gewoon ff 1000 jaar verder zouden gaan en heel dat skywalker gebeuren achter zich laten maar toch
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:09:13 #227
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206440888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Al hadden ze misschien juist meer geld kunnen verdienen als ze eens afstapte van deze tijdlijn en gewoon ff 1000 jaar verder zouden gaan en heel dat skywalker gebeuren achter zich laten maar toch
Ze hebben nog zooooveel te ontdekken in het Star Wars universum, en dan blijven ze steken met dit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:13:09 #228
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_206441540
Al heel lang stond Star Wars op m'n lijstje om te gaan kijken. Alleen nooit tijd gemaakt om er eens goed voor te zitten.

Afgelopen maand helaas voor het eerst besmet geraakt met het Corona en Star Wars virus. :D

Heb in een weekend 4, 5 en 6 afgekeken. Daarna kon ik mooi door met de Serie van Obi Wan Kenobi, die vond ik ook heel vet. Je krijgt in de serie echt mee hoe machtig Darth Vader is en wat een grootse Jedi Obi Wan eigenlijk is.

Vervolgens de old school films bekeken en vond het jammer dat Darh Vader daar minder gevreesd wordt. Zo'n simpele generaal die durft Vader een weerwoord te geven en komt daar ook mee weg.

Afgelopen week heb ik The Mandalorian + The Book of Boba Fett gezien. Mandalorian is super gaaf, Boba Fett viel iet wat tegen.

De meest recente films met Rey laten wat te wensen over. Vind het heel gaaf als in die nieuwe films nog wordt gedacht aan een Yoda, Obi Wan en Annakin.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:22:00 #229
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206441644
Je hebt 4,5 en 6 gekeken, en daarna de old school films?
Heb je niet eerst 1, 2 en 3 gekeken, en daarna 4, 5 en 6?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206443467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom...... |:(
Movie scripts written by management.

Ik heb het gevoel dat ze met de Star Wars films eerst beginnen met zoveel mogelijk bekende cameo's op te sommen en daar rond een verhaal te weven. Zo wordt het moeilijk om nog een nieuw verhaal op te zetten als je de hele erfenis moet mee slepen, ook al is het universum in boeken en games idd veel uitgebreider.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:02:19 #231
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_206446845
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt 4,5 en 6 gekeken, en daarna de old school films?
Heb je niet eerst 1, 2 en 3 gekeken, en daarna 4, 5 en 6?
Ehm, ja dat is volgens mij de juiste volgorde. In ieder geval de trilogie met Annakin mee begonnen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:25:45 #232
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206447841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/95953

Producent en schrijver Damon Lindelof gaat helpen bij het opzetten van een nieuwe Star Wars-film, tot zover niets nieuws onder de zon.

Afgelopen weekend kwam het bericht naar buiten Lindelof samen zou gaan werken met regisseuse Sharmeen Obaid-Chinoy (Ms. Marvel). Nu beginnen er steeds meer details over het project naar boven te komen, waaronder over de richting waar de plot naartoe zal gaan.

Een nieuw rapport suggereert namelijk dat het avontuur Episode IX: The Rise of Skywalker gaat opvolgen, hoewel het geen directe voortzetting is, maar wel parallel loopt en uiteindelijk en samenkomt qua verhaallijn.

Het plan is om er een op zichzelf staande film van te maken die uiteraard kan uitbreiden, mocht het resultaat scoren aan de bioscoopkassa's.

"Hallo, vertrouwde gezichten"
The Hollywood Reporter zegt daarbij dat sommige personages uit de vervolgtrilogie weer aanwezig kunnen zijn, dus zoals verwacht, hoeven we nog geen afscheid te nemen van Rey, Finn, Poe, Lando en anderen

-------------

Waarom...... |:(
Je kunt net zo goed je geld in de gracht flikkeren. Dit wordt een financieel fiasco.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206467391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt net zo goed je geld in de gracht flikkeren. Dit wordt een financieel fiasco.
Natuurlijk niet, mensen gaan toch wel naar Star Wars, ook deel 9 had meer dan 1 miljard binnen gehaald.

Dat Andor wordt trouwens iedere aflevering beter imho.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 oktober 2022 @ 17:57:45 #234
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_206467954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, mensen gaan toch wel naar Star Wars, ook deel 9 had meer dan 1 miljard binnen gehaald.

Dat Andor wordt trouwens iedere aflevering beter imho.
net als met Marvel merk ik wel dat meer en meer mensen door de overkill aan films en series moe er van worden. Nu pompen ze bij Star Wars er wat minder uit dan bij Marvel, maar toch hoor ik steeds meer "voor mij hoeft die serie niet".
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:06:14 #235
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206468024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, mensen gaan toch wel naar Star Wars, ook deel 9 had meer dan 1 miljard binnen gehaald.

Dat Andor wordt trouwens iedere aflevering beter imho.
Helemaal mee eens. Andor is een witte raaf in een immer stompzinniger star wars universum.

Absoluut de moeite waard.

Edit; wat die nieuwe films betreft; je moet eens opzoeken hoeveel minder merchandise ze tegenwoordig verkopen…

[ Bericht 8% gewijzigd door thedeedster op 27-10-2022 18:58:11 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:18:30 #236
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206473232
Ik ben onlangs ook begonnen met het kijken van Andor, vind het wel nice :Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 28 oktober 2022 @ 01:22:01 #237
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206473237
Vind Andor ook leuk. Eindelijk eens wat andere locaties dan alleen maar tatooine.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:14:16 #238
364681 over_hedge
pi_206474576
Tales of the jedi is trouwens ook wel leuk! 10 tot 20 min per aflevering. En je krijgt net wat meer achtergrond info over sommige karakters. Kijkt makkelijk weg
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 november 2022 @ 10:13:01 #239
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206529922
Star Wars: The Acolyte has started filming at Shinfield Studios.

https://bespinbulletin.co(...)t-shinfield-studios/

The Acolyte is expected to film until May in the United Kingdom with a release expected sometime in 2024. Along with The Acolyte, the second season of Andor is set to begin filming next month in the U.K. with production running until August. Hopefully I can get some information on both productions over the coming months as well as set pictures. Across the pond Ahsoka is nearing the end of production (may have even wrapped), Skeleton Crew will continue to film until December, and there’s rumblings that the fourth season of The Mandalorian is gearing up to start filming at Manhattan Beach Studios in November.

Dat is goed en interessant nieuws. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf woensdag 2 november 2022 @ 10:14:24 #240
364681 over_hedge
pi_206529939
Vond Andor vandaag wel weer goed hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door over_hedge op 02-11-2022 11:38:14 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2022 @ 11:37:38 #241
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_206531139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 10:14 schreef over_hedge het volgende:
Vond Andor vandaag wel weer goed hoor!
[..]

spoilers en quotes zijn natuurlijk niet hetzelfde, he.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf woensdag 2 november 2022 @ 11:38:00 #242
364681 over_hedge
pi_206531144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 11:37 schreef Tokus het volgende:

[..]
spoilers en quotes zijn natuurlijk niet hetzelfde, he.
haha oh :') my bad. tnxs
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 23:48:08 #243
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206539626
Dat zat er idd aan te komen ja :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 3 november 2022 @ 00:11:30 #244
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206539746
Andor is inmiddels m'n favoriete star Wars serie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206544070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 23:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat zat er idd aan te komen ja :P
haha ja. Maar aan de andere kant. Als je dat als een verhaallijn wilt. Ontkom je er niet aan dat het voorspelbaar is. Want geen idee hoe je het anders zou moeten doen.

Heel erg is het ook niet. Niet alles hoeft een plottwist te zijn.

Hebben jullie tales of jedi al gekeken? Is wel een aanrader hoor
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206612468
Ik zit inmiddels 8 afleveringen in Andor... En ik vind het echt een topserie en misschien wel het allerbeste wat ik van Star Wars heb gezien sinds begin jaren 80. _O_ _O_

Hoopte al tijden op een Star Wars serie die een stuk serieuzer en volwassener was, met fatsoenlijke dialogen, zonder merchandise-gepush, zonder "grapjes", zonder karakters die er speciaal voor een jong publiek zijn ingestopt, zonder slechte CGI-actie-opvulscenes zoals je die in de latere seizoenen van teh Mandalorian en ook in Boba Fett zag, en het liefste met een sfeer die lijkt op Bladerunner en Dune.

En zo te zien zijn mijn gebeden verhoord. Fantastisch spul ^O^ _O_ _O_

(En Bix Caleen *; :9 O+ ^) :B oO/ oO/ oO/ O+ O-) )

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 09-11-2022 12:50:06 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206617683
Wat een serie is Andor toch, zoals hierboven volledig eens dat dit kwalitatief het beste van Star Wars is na de originele trilogie. Visuals, acteerwerk, pacing alles is van een enorm hoog niveau _O_
  woensdag 9 november 2022 @ 20:58:45 #248
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206618131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:29 schreef lord_bono het volgende:
Wat een serie is Andor toch, zoals hierboven volledig eens dat dit kwalitatief het beste van Star Wars is na de originele trilogie. Visuals, acteerwerk, pacing alles is van een enorm hoog niveau _O_
En elke aflevering overtreft weer de vorige. Hopelijk gaan ze bij Disney meer focussen op goed schrijfwerk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206618184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En elke aflevering overtreft weer de vorige. Hopelijk gaan ze bij Disney meer focussen op goed schrijfwerk.
Vooral dat is erg knap. Schijnt wel dat de kijkcijfers iets achterblijven, dus dat is het enige wat roet in het eten kan gooien. Maar als The Acolyte ook van dit niet niveau gaat worden <3
  woensdag 9 november 2022 @ 21:04:49 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206618226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 21:02 schreef lord_bono het volgende:

[..]
Vooral dat is erg knap. Schijnt wel dat de kijkcijfers iets achterblijven, dus dat is het enige wat roet in het eten kan gooien. Maar als The Acolyte ook van dit niet niveau gaat worden <3
Ik bekijk veel recensies op YT en meng me dan nog in de discussie. De meeste mensen zijn héél enthousiast. Op termijn ontdekt het grote publiek deze serie ongetwijfeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!fotograaf woensdag 9 november 2022 @ 21:14:49 #251
364681 over_hedge
pi_206618379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:29 schreef lord_bono het volgende:
Wat een serie is Andor toch, zoals hierboven volledig eens dat dit kwalitatief het beste van Star Wars is na de originele trilogie. Visuals, acteerwerk, pacing alles is van een enorm hoog niveau _O_
Vond de eerste paar afleveringen wel beetje saai. Maar wordt met de aflevering beter. En vandaag heel erg goed
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 9 november 2022 @ 21:23:21 #252
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206618483
Aflevering van vandaag was grotendeels zoals verwacht, maar dat is niet erg, want het was een goeie aflevering. Wel een leuke

SPOILER: uiteraard niet klikken als je nog niet hebt gekeken!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206621452
ik geniet ook erg van Andor. echt een van het beste van star wars ooit.

ik vind het vooral goed dat ze de tijd nemen om het verhaal te ontwikkelen. en dat ze laten zien hoe het is om onder de empire te leven en waarom die rebbelion begint.

aflevering 10 was ook echt heel sterk. vond die monoloog aan het einde door Luthen erg sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_206729408
Andor aflevering 11 _O_
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 02:42:57 #255
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206729794
Ik vond s01e11 erg traag maar wel toevoegend, doch hoop ik op een seizoenseinde dat meer actie heeft.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206735021
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 02:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vond s01e11 erg traag maar wel toevoegend, doch hoop ik op een seizoenseinde dat meer actie heeft.
De scene met Luthen's schip vond ik erg tof. Doelde daar op.
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 15:59:15 #257
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206735314
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De scene met Luthen's schip vond ik erg tof. Doelde daar op.
Ja dat was wel tof :Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 19:08:21 #258
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206794093
De seizoensafsluiter voelde ook exact zo aan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206797217
_O_

Star Wars *O*
  donderdag 24 november 2022 @ 07:44:36 #260
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206799117
Andor, de witte raaf binnen het verDisneyde Star Wars universum.

Hopelijk gaan meer shows deze kant op. Ik heb er in ieder geval van genoten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206799457
Andor is echt goed. sowieso de beste star wars serie tot nu toe. en misschien wel een van de beste star wars producties overal.

Hoop dat ze meer van dit soort series gaan maken.

hoewel ik de ook erg kan genieten van series als the mandolorian en Obi-wan Kenobi
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_206800509
De after credit scene *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 13:49:45 #263
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206802791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:57 schreef over_hedge het volgende:
De after credit scene *;
Fuck, die moet ik even kiekn :P

edit: YEAH 8-)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206802812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Fuck, die moet ik even kiekn :P
haha. Zeker even doen! Voegt toch nog wat extra lading aan de serie toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206802964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:44 schreef thedeedster het volgende:
Andor, de witte raaf binnen het verDisneyde Star Wars universum.

Hopelijk gaan meer shows deze kant op. Ik heb er in ieder geval van genoten.
Ik droom er ook al tijden van dat Star Wars meer de Bladerunner en Dune kant uitgaat. De disney-kindershit kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 14:07:59 #266
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206802990
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik droom er ook al tijden van dat Star Wars meer de Bladerunner en Dune kant uitgaat. De disney-kindershit kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
Idd, het mag allemaal wel wat volwassener, vond het meteen al klote toen Star Wars aan Disney werd verkocht.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 24 november 2022 @ 14:21:25 #267
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206803107
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik droom er ook al tijden van dat Star Wars meer de Bladerunner en Dune kant uitgaat. De disney-kindershit kan me gestolen worden eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens.

En ze kunnen toch ook gewoon voor verschillende doelgroepen shows maken? Die cartoons interesseren me nauwelijks wat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206803421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Idd, het mag allemaal wel wat volwassener, vond het meteen al klote toen Star Wars aan Disney werd verkocht.
maar star wars voordat disney het kocht was toch ook best kinderlijk. het is nu niet dat A new Hope nu zo diepgaand is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 15:00:46 #269
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206803554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:45 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
maar star wars voordat disney het kocht was toch ook best kinderlijk. het is nu niet dat A new Hope nu zo diepgaand is.
Vooral deel 1 met Jar Jar en Anakin ja, daarvoor (4,5,6) en erna (2,3) vond ik het wel meevallen, eerlijk gezegd. Heb de rest, op een paar afleveringen van The Clone Wars na, verder ook niet gekeken.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206804211
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Vooral deel 1 met Jar Jar en Anakin ja, daarvoor (4,5,6) en erna (2,3) vond ik het wel meevallen, eerlijk gezegd. Heb de rest, op een paar afleveringen van The Clone Wars na, verder ook niet gekeken.
ja het is mischien ook het verschil met een film en een serie zoals andor. die met 12 afleveringen kun je veel meer de diepte ingaan.

maar het feit blijft wel dat Star wars eigenlijk voor tieners is gemaakt. ik denk dat je het nu onder het young adult genre kan schuiven.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 24 november 2022 @ 20:26:17 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206807784
Andor is serieus goed ja?
Dit leek me een echte tegenvaller. Dat personage uit Rogue One, was nog saaier dan mijn bejaarde demente opa tijdens verjaardagen. Daarom bewust geskipt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 november 2022 @ 20:27:58 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206807817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Vooral deel 1 met Jar Jar en Anakin ja, daarvoor (4,5,6) en erna (2,3) vond ik het wel meevallen, eerlijk gezegd. Heb de rest, op een paar afleveringen van The Clone Wars na, verder ook niet gekeken.
2 was op veel vlakken erger dan 1. Hayden en Portman op Naboo was tenenkrommend slecht. We hebben er echter wel leuke "I hate sand" memes aan overgehouden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 20:49:12 #273
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206808160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
2 was op veel vlakken erger dan 1. Hayden en Portman op Naboo was tenenkrommend slecht. We hebben er echter wel leuke "I hate sand" memes aan overgehouden.
Dat het tenenkrommend slecht was betekent nog niet dat het kinderlijk was ;)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 24 november 2022 @ 20:50:29 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206808177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Dat het tenenkrommend slecht was betekent nog niet dat het kinderlijk was ;)
Ah op die manier. Dan was 1 een stuk erger ja.

"Now this is podracing!" :r
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:08:25 #275
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206808431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah op die manier. Dan was 1 een stuk erger ja.

"Now this is podracing!" :r
Brr ja :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206808486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:
Andor is serieus goed ja?
Dit leek me een echte tegenvaller. Dat personage uit Rogue One, was nog saaier dan mijn bejaarde demente opa tijdens verjaardagen. Daarom bewust geskipt.
Zonde!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 24 november 2022 @ 21:14:34 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206808556
quote:
8s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zonde!
Deze week maar eens een poging wagen dan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 november 2022 @ 23:14:49 #278
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206810434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:26 schreef Harvest89 het volgende:
Andor is serieus goed ja?
Dit leek me een echte tegenvaller. Dat personage uit Rogue One, was nog saaier dan mijn bejaarde demente opa tijdens verjaardagen. Daarom bewust geskipt.
Als ik zo vrij mag zijn. Geef het de tijd. Kijk een paar afleveringen tenminste.Er zijn geen bijdehante oneliners of grappige sidekicks; het is een stuk serieuzer.
Bekijk het als een schaakspel; stukken worden op een bord gezet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 november 2022 @ 23:43:34 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206810611
Andor was de beste tot nu toe. By far
  zaterdag 26 november 2022 @ 01:44:36 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206825288
Andor was echt geweldig idd.
Die gevangenis daar hadden ze een complete film van kunnnen maken.
Net als van het deel op die planeet met die rare lichtjes!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 26 november 2022 @ 01:45:44 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_206825291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:44 schreef thedeedster het volgende:
Andor, de witte raaf binnen het verDisneyde Star Wars universum.

Hopelijk gaan meer shows deze kant op. Ik heb er in ieder geval van genoten.
bijna on-star wars. Dit was gewoon serieus ipv telkens een ewok baby yoda, jarjar of andere kut grappig bedoelde alien die het dystopische verpest
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 26 november 2022 @ 08:36:29 #282
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206825611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]
bijna on-star wars. Dit was gewoon serieus ipv telkens een ewok baby yoda, jarjar of andere kut grappig bedoelde alien die het dystopische verpest
Eens, maar niet helemaal. Ik vind dat baby Yoda heel goed werkt eigenlijk. Maar de serie draait in dit geval ook puur op de relatie tussen Mando en BY. Dat is het hart van die serie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206827833
Prima eerste seizoen.
pi_206828061
Haten op Grogu :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206829136
Grogu :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 27 november 2022 @ 19:42:05 #286
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206845753
Vind Andor wel erg veel trekjes hebben van Kyle Katarn uit Legends.
soooo, da's mooi!
  maandag 28 november 2022 @ 09:27:03 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206851715
https://nos.nl/artikel/24(...)nks-personeelstekort



Ik moest gelijk aan Andor denken :D
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 10:11:21 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206852153
Wat waren de gevangenen sowieso aan het bouwen? Of was het echt pure bezigheidstherapie? :') Ik hoorde Gollum wel een keer zeggen dat de dingen die ze maakten erg nodig waren, maar het lijkt nergens op :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206852250
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat waren de gevangenen sowieso aan het bouwen? Of was het echt pure bezigheidstherapie? :') Ik hoorde Gollum wel een keer zeggen dat de dingen die ze maakten erg nodig waren, maar het lijkt nergens op :P
Stukken TIE-fighters?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 10:22:24 #290
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206852265
Zou best kunnen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Grootste filosoof 2022 maandag 28 november 2022 @ 10:56:23 #291
442397 UitStraling
pi_206852577
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2022 10:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Stukken TIE-fighters?
[ afbeelding ]
Misschien moet je nog een keer kijken want dat is gewoon te zien in een moneyshot :P
  Grootste filosoof 2022 maandag 28 november 2022 @ 11:03:52 #292
442397 UitStraling
pi_206852631
quote:
5s.gif Op maandag 28 november 2022 10:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Stukken TIE-fighters?
[ afbeelding ]
Halverwege de aftiteling ;)
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 11:19:34 #293
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206852784
Ach natuurlijk _O- :D _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206852799
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien moet je nog een keer kijken want dat is gewoon te zien in een moneyshot :P
Ik ga de laatste 2 afleveringen morgen pas zien :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2022 @ 11:48:15 #295
364681 over_hedge
pi_206853113
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat waren de gevangenen sowieso aan het bouwen? Of was het echt pure bezigheidstherapie? :') Ik hoorde Gollum wel een keer zeggen dat de dingen die ze maakten erg nodig waren, maar het lijkt nergens op :P
Ik gok dat iemand de after credits scene niet bekeken heeft. Veel duidelijker krijg je het niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 13:15:16 #296
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206854290
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik gok dat iemand de after credits scene niet bekeken heeft. Veel duidelijker krijg je het niet
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:57 schreef over_hedge het volgende:
De after credit scene *;
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Fuck, die moet ik even kiekn :P

edit: YEAH 8-)
;)

Ik was dat gewoon ff vergeten :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  FOK!fotograaf maandag 28 november 2022 @ 18:13:08 #297
364681 over_hedge
pi_206857565
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 13:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
[..]
[..]
;)

Ik was dat gewoon ff vergeten :P
Snapte al niet waarom heel die discussie er was vanochtend :D inclusief meer mensen die blijkbaar niet de after credts gekeken hebben :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207593426
Zo, Andor afgekeken. Moest er even inkomen omdat ik de hoofdrolspeler een enorme niet-charismatische miscast vindt, maar goed mijn mening.
Na paar afleveringen werd het beter en beter, zeker een van de beste StarWars series die ik tot nu toe gezien heb. Prachtige special effects, het neerzetten van de wereld. Echt top! _O_
Maar goed, jammer dat alle bijrollen 10x zoveel charisma hebben dan Cassian zelf :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207593488
Ik vond Andor ook heel cool, jammer dat seizoen 2 nog even wachten is
-nee-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 09:48:43 #300
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207595153
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:07 #301
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207595155
Vol
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')