Duitsland en Frankrijk waren er daarom op tegen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nou wat hij oa zegt is toch dat Oekraine bij de de NAVO een recept voor heel veel ellende zal zijn. Alleen al vanwege de Russische roots in delen van Oekraine. En dat hij als diplomaat deze plannen niet meer kon afwenden, alleen kon proberen vooruit te schuiven.
Dit soort kritische geluiden zie ik niet in de Volkskrant hoor, ik lees vooral hoe geweldig Zelenski is en hoe we Rusland collectief aan het cancelen zijn. Want zo maken we die nieuwe Hitler wel even een kopje kleiner. Eenzijdigheid troef dus.
Ik vind m beter dan Rutte.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:54 schreef sp3c het volgende:
nou ik heb het gekeken en hij zegt volgens mij niets bijzonders hoor, zal niemand het mee oneens zijn
prima verhaal, prima vent, zou er op stemmen
Ik blijf dat hele nazi-gedoe m.b.t. Oekraine ook bijzonder vinden. Het is sowieso een bekend gegeven dat er in de voormalige oostbloklanden aardig wat extreem-rechts tuig rondloopt met nazi-sympathieën, Rusland voorop. Amerika mag wat dat betreft ook niet uitgevlakt worden. Ultra-nationalisme en neo-nazi's zijn vrijwel onderling uitwisselbaar. Vandaar dat je grote groepen tegenkomt in alle landen waarin ultra-nationalisme min of meer verheerlijkt wordt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik opperde dit al enige tijd geleden bij schaamlap, over het betreffende azov bataljon, een symbool van je unit hoeft niet gelijk te betekenen dat je daadwerkelijk een nazi bent.
In geval van azov waren de toenmalige leiders 2014/15 er bijvoorbeeld uitgeschopt en bataljon om getransformeerd naar vaderlandse lieve de eenheid en elite bataljon.
Het probleem is natuurlijk wie heeft wel en wie heeft dan geen nazi gedachten om het zo maar te zeggen.
Dat er toen 14/15 aantal nazi sympathisanten vondsten jazeker..
Nu.. sure er kunnen natuurlijk nog wat tussen zitten maar allemaal??
Denk dat dit gewoon lastig te bepalen valt en dan is inderdaad dit logo van Finland inderdaad een mooi voorbeeld.
De schattingen zijn sowieso dat de meeste wapens die Oekraïne van Amerika en het westen krijgen, niet gecommuniceerd word om de Russen niet wijzer te maken. Dit is daar een goed voorbeeld van.quote:Levering drones aan Oekraïne per abuis in Voorjaarsnota
Het ministerie van Defensie heeft per ongeluk in de Voorjaarsnota laten opnemen dat Nederland drones aan Oekraïne heeft geleverd. De NAVO had gevraagd terughoudend te zijn met informatie over militaire steun aan Oekraïne maar dat is bij Defensie "per abuis" misgegaan.
Defensie kan geen aanvullende informatie geven over welke drones er naar Oekraïne zijn gestuurd en hoeveel. Vermoedelijk gaat het om verkenningsdrones. Het Nederlandse leger beschikt over verschillende typen drones. Van de piepkleine PD-100 Black Hornet (ongeveer zo groot als een horzel) tot de MQ-9 Reaper, met een spanwijdte van 20 meter. Nederland heeft sinds begin dit jaar vier van deze Reapers. Deze toestellen zijn nog niet bewapend.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ter-dood-veroordeeld
https://www.volkskrant.nl(...)aan-pakken~ba7da2f0/quote:Op donderdag 9 juni 2022 13:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nou wat hij oa zegt is toch dat Oekraine bij de de NAVO een recept voor heel veel ellende zal zijn. Alleen al vanwege de Russische roots in delen van Oekraine. En dat hij als diplomaat deze plannen niet meer kon afwenden, alleen kon proberen vooruit te schuiven.
Dit soort kritische geluiden zie ik niet in de Volkskrant hoor, ik lees vooral hoe geweldig Zelenski is en hoe we Rusland collectief aan het cancelen zijn. Want zo maken we die nieuwe Hitler wel even een kopje kleiner. Eenzijdigheid troef dus.
Ok het gaat over de NAVO. Maar dat in de aanloop naar dit conflict de NAVO bezig is geweest met het provoceren van Putin waardoor hij steeds radicaler werd vind ik er niet in terug. Ik lees wel landen mogen zelf bepalen waar ze zich bij aansluiten, daar heeft Putin niets over te zeggen. Zo zwartwit ligt dat natuurlijk niet. Men wist dat aansluiting van Oekraine bij NAVO/EU gevoelig ligt en dat neutraliteit belangrijk was om de rust te bewaren. Dat lijkt me belangrijker dan Poetin een lesje leren en hem laten zien dat hij niets te willen heeft. Eenzijdige berichtgeving dus wat mij betreft.quote:
lol is al gedelete natuurlijkquote:Op donderdag 9 juni 2022 17:16 schreef Ali_boo het volgende:
De Russen gebruiken ''humor'' om hun antisemitische agenda door te drukken
Wat je ook doet, druk niet op de video, want ook jij zal geradicaliseerd worden![]()
[ twitter ]
Dit dus, het hele denazification is gewoon een dikke bullshit, gewoon een of ander excuus om een soeverein land binnen te vallen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 15:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik blijf dat hele nazi-gedoe m.b.t. Oekraine ook bijzonder vinden. Het is sowieso een bekend gegeven dat er in de voormalige oostbloklanden aardig wat extreem-rechts tuig rondloopt met nazi-sympathieën, Rusland voorop. Amerika mag wat dat betreft ook niet uitgevlakt worden. Ultra-nationalisme en neo-nazi's zijn vrijwel onderling uitwisselbaar. Vandaar dat je grote groepen tegenkomt in alle landen waarin ultra-nationalisme min of meer verheerlijkt wordt.
Troepen sturen ? Wiet ?quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wopke Hoekstra net op Nieuwsuur: 'Nederland zal er alles aan blijven doen om Oekraïne op alle mogelijke manieren te blijven steunen op het slachtveld'.
Poetin gaf vandaag weer eens openlijk aan dat het plan is om gewoon land in te nemen. Op de staatstelevisie uiteraard, maar daar wind hij er geen doekjes om.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dit dus, het hele denazification is gewoon een dikke bullshit, gewoon een of ander excuus om een soeverein land binnen te vallen.
Tuurlijk zijn er her en der nazi's te vinden, zie ook een van de bataljons (Wagner) die Rusland heeft in gezet.
Dus als Rusland het echt meent met zijn denazification dan moeten ze het dus ook maar onderling uitvechten lijkt me.
NAVO-secretaris-generaal Rasmussen zei in een reactie dat de NAVO een Oekraïense koerswijziging “volledig respecteert”. (…) Over een mogelijke Oekraïense toetreding zei Rasmussen dat al in 2008 was besloten dat een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne in het verschiet ligt, mits het land aan alle voorwaarden voldoet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:57 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ok het gaat over de NAVO. Maar dat in de aanloop naar dit conflict de NAVO bezig is geweest met het provoceren van Putin waardoor hij steeds radicaler werd vind ik er niet in terug. Ik lees wel landen mogen zelf bepalen waar ze zich bij aansluiten, daar heeft Putin niets over te zeggen. Zo zwartwit ligt dat natuurlijk niet. Men wist dat aansluiting van Oekraine bij NAVO/EU gevoelig ligt en dat neutraliteit belangrijk was om de rust te bewaren. Dat lijkt me belangrijker dan Poetin een lesje leren en hem laten zien dat hij niets te willen heeft. Eenzijdige berichtgeving dus wat mij betreft.
ja stel je voor, dan hadden we vrede gehad met onze oosterbuurquote:Op donderdag 9 juni 2022 22:17 schreef theguyver het volgende:
En ooit wou Rusland ook bij clubje.maar dat was 20 jaar geleden.
Dat, maar hij is beetje aan strooien met redenen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Poetin gaf vandaag weer eens openlijk aan dat het plan is om gewoon land in te nemen. Op de staatstelevisie uiteraard, maar daar wind hij er geen doekjes om.
[ twitter ]
Hadden we, we waren heel lang neutraal in WW1 bijvoorbeeld we leverden wapens, je weet wel de beroemde fokker vliegtuigen en we gaven onderdak aan vluchtelingen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja stel je voor, dan hadden we vrede gehad met onze oosterbuur
niet naar de zin van Ome Sam natuurlijk
dus sja ... gemiste kans
Rutte zei het al, we zijn een gaaf landjequote:Op donderdag 9 juni 2022 22:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hadden we, we waren heel lang neutraal in WW1 bijvoorbeeld we leverden wapens, je weet wel de beroemde fokker vliegtuigen en we gaven onderdak aan vluchtelingen.
In ww2 zaten we gewoon in de weg omdat Duitsland in oorlog was met groot Brittannië, hadden wij een keuze .. nee
Waren er collaborateurs ja wel degelijk, en was er veel verzet toen ons land bezet was..
Ja was er terreur onderling oh jah zeker wel.
Nederland gaf zich over toen Rotjeknor door communicatie issues gebombardeerd werd.
Op een aantal plekken hield ons kleine klote landje goed stand en er kwam zelfs een beetje hulp vanuit Frankrijk en Groot-Brittannië, Nederland heeft dapper gevochten, maar de overmacht was gewoon TE.
Ben niet vaak eens met Rutte maar op dit punt heeft ie wel gelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Rutte zei het al, we zijn een gaaf landje
I agree to disagree.... Maar dat wist je al welquote:Op donderdag 9 juni 2022 22:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ben niet vaak eens met Rutte maar op dit punt heeft ie wel gelijk.
En Israel blijft gewoon doorgaan met illegale land pikken van Palestine/West Bank. En daarover is er heel weinig critique te lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 17:16 schreef Ali_boo het volgende:
De Russen gebruiken ''humor'' om hun antisemitische agenda door te drukken
Wat je ook doet, druk niet op de video, want ook jij zal geradicaliseerd worden![]()
[ twitter ]
Sure..quote:Op donderdag 9 juni 2022 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
I agree to disagree.... Maar dat wist je al wel
Oh jawel maar dat is al 30jaar als al niet langer is het geval, en komt zo nu en dan ook wel in nieuws, en is ook behoorlijk algemeen bekend.quote:Op donderdag 9 juni 2022 23:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
En Israel blijft gewoon doorgaan met illegale land pikken van Palestine/West Bank. En daarover is er heel weinig critique te lezen.
Ik waardeer je optimisme, maar ik kijk toch anders tegen dingen aanquote:Op donderdag 9 juni 2022 23:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Sure..
Maar kijk even naar de volgende aspecten.
- rijkdom ondanks dat we veel zeuren (vooral online)
Hebben we een goeie economie
- sportief we zijn voor klein landje een gigant in sport ,voetbal schaatsen, auto racen,wielersport honkbal, hockey , volleybal, verchtsport, veel watersporten, etc etc
- transport een van de grootste havens ter wereld een van de grootste vliegvelden ter wereld.
- vervoer en wegdek
- infrastructuur
- multicultureel (er zijn niet veel landen met zoveel diversiteit )
- zorg (Nederlandse zorg is een van de beste ter wereld)
- geschiedenis ons kleine landje heeft in verleden veel bereikt vooral als gaat om ontdekkingsreizen.
- wetenschap voor klein landje word hier veel dingen bedacht wat wereldwijd word gebruikt voorbeelden telescoop, microscoop, effectenbeurs, duikboot, cassette bandje, Vierwielaandrijving,CD, bluetooth, wifi, etc etc etc.
- voorloper op ander gebied, zoals het eerste land die homo huwelijk invoerde.
- muziek,tig Nederlandse dj's die wereld beroemd zijn, maar ook andere stijlen zoals golden Earring, within temptation, Andre Rieu.
- kunst van Gogh, Rembrandt Vermeer, appel, Mondriaan.
- een van de grootste bier exporteurs we staan op 2 na Mexico... Ja dat was ook een verassing voor mij.
- oh en niet te vergeten en echt BMW het Bilderberg complot.
Dus tja..
Niet slecht voor klein zeer divers klote landje.
Waar de toeslagenlachtoffers hun kinderen zijn afgepakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik waardeer je optimisme, maar ik kijk toch anders tegen dingen aanThe world is not all glitter and glamour sunshine
Wat een gaaf landje waar jonge huizenkopers geen huis kunnen vinden en noodgedwongen bij hun ouders wonen... Wat een gaaf landje waar onze zwervers geen enkele kans meer maken op een eigen woning omdat deze door gemeenten voor statushouders gebruikt worden (waar ik op zich niks tegen heb). Wat een gaaf landje waar asielzoekers buiten slapen omdat we geen ruimte hebben in de opvanglocaties.
Wat een gaaf landje waar mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen door de hoge kosten waar onze overheid niks aan doet, wat een gaaf landje waar slachtoffers van de toeslagen affaire nog steeds niet gecompenseerd zijn.
Ja we zijn echt een gaaf landje!![]()
Kijk naar het verleden en niet de wereld om je heen. Sluit je ogen voor wat er speelt en er is niks aan de hand. Ja in dat geval zijn we echt een gaaf landje!
Jij en ik zitten er misschien warmpjes bij, maar je vergeet heel veel mensen die er heel anders bij ziten.
Zwervers in Nederland, die moet je individueel bekijken hoe ze daar in zijn beland, Nederland heeft veel wetten en regels, de meesten zitten er niet door dat ze genaaid zijn door de overheid maar in veel gevallen hun eigen schuld, vooral drugs gebruik Nederland is zo opgebouwd dat hoe het went of keert er altijd een weg is, een lastige weg maar een weg is er.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik waardeer je optimisme, maar ik kijk toch anders tegen dingen aanThe world is not all glitter and glamour sunshine
Wat een gaaf landje waar jonge huizenkopers geen huis kunnen vinden en noodgedwongen bij hun ouders wonen... Wat een gaaf landje waar onze zwervers geen enkele kans meer maken op een eigen woning omdat deze door gemeenten voor statushouders gebruikt worden (waar ik op zich niks tegen heb). Wat een gaaf landje waar asielzoekers buiten slapen omdat we geen ruimte hebben in de opvanglocaties.
Wat een gaaf landje waar mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen door de hoge kosten waar onze overheid niks aan doet, wat een gaaf landje waar slachtoffers van de toeslagen affaire nog steeds niet gecompenseerd zijn.
Ja we zijn echt een gaaf landje!![]()
Kijk naar het verleden en niet de wereld om je heen. Sluit je ogen voor wat er speelt en er is niks aan de hand. Ja in dat geval zijn we echt een gaaf landje!
Jij en ik zitten er misschien warmpjes bij, maar je vergeet heel veel mensen die er heel anders bij ziten.
Dat is een filmpje uit oktober 2019 en heeft niets te maken met de oorlog nu.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 06:32 schreef Schaamlap het volgende:
Ukrainian Military TURNING ON Zelensky
MET het beroemde filmpje dat Azov weigert te doen wat Zelensky zegt.
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 07:15 schreef theguyver het volgende:
Maar goed dit is geen politiek Nederland topic
Volgens mij speelt het ook wel dat deze oorlog geëvolueerd is naar een oorlog in Oekraine, tegen de VS. Ik vrees dat het voor Rusland een princiepskwestie geworden is, die ze willen en zullen winnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 07:15 schreef theguyver het volgende:
Rusland gebruikt nu een andere tactiek dan in begin en het word merkbaar, maar ik vraag me af wat de winst is.
Een kapot geschoten land en een bevolking die pissed is als ooit te voren en buurlanden die ook hun wapens oppakken en geen zaken meer willen doen, met Rusland.
De komende weken zullen wel bepalend zijn voor die regio.
Als Rusland zich terugtrekt, is er voor het westen/de US geen reden meer om steun en wapens te leveren. Van de start had de VS er niets mee te maken, en het westen ook nog niet. Dat Putin meer tegenstand krijgt van niet alleen Oekraïne, maar ook een deel van de rest van de wereld had hij gewoon niet zo ingeschat. Kan hij er wel een principekwestie van maken, maar hij heeft zichzelf in deze situatie gemanouvreerd met zijn invasie.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij speelt het ook wel dat deze oorlog geëvolueerd is naar een oorlog in Oekraine, tegen de VS. Ik vrees dat het voor Rusland een princiepskwestie geworden is, die ze willen en zullen winnen.
Hoe meer steun en levering van zwaardere wapens, hoe langer het zal duren en hoe heviger de gevechten/slachtoffers zullen worden.
Als dat werkelijk Zelensky's doel zou zijn, zou hij dat toch allang hebben kunnen doen? In plaats van moeten blijven leuren om hulp, moeite moeten blijven doen om de oorlog IN zijn land en tegen zijn bevolking onder de aandacht te blijven brengen en houden.quote:De onderhandelingstafel is ondertussen al brandhout geworden...
Waar iedereen Rusland probeert op korte termijn pijn te doen, heeft Putin tijd en wsl nog enkele kaarten in zijn mouw zitten. Europa reageert emotioneel en ondoordacht en schiet zichzelf in de voet. Amerika profiteert ondertussen van de verzwakking (?) van zijn aartsrivaal en hoopt wsl op overnemen van energieleveringen, en het industrieel militair complex smult ondertussen van de wapenleveringen.
Ja het westen verenigt zich, maar voor hoelang ... wat als komende winter bevolkingen kou en honger gaan lijden ? Benieuwd hoelang het bondgenootschap dan zal standhouden.
Waar oorspronkelijk nog angst bestond voor de reacties van Putin als hij als een kat in het nauw gedrongen wordt, zie ik dat nu eerder bij Zelensky gebeuren. Die voelt zich ondertussen zo verheven dat ook hij nooit een nederlaag zal aanvaarden ... en het hoeft maar een aantal bewust verkeerd gerichte raketten om de boel volledig te doen escaleren. Voor hem dé manier om het westen uiteindelijk toch te dwingen voluit deel te nemen aan deze oorlog, ipv alleen maar wat geld & wapens te sturen.
Denken dat Putin/Rusland niet alle mogelijke scenario's ingeschat heeft alvorens aan zo'n ingrijpende actie te beginnen is echt wel naïef. Zoals aangehaald in éen van de bovenstaande filpmjes/interviews zou dit alles wel es in zijn voordeel kunnen uitlopen. Zoals meermaals aangehaald heeft Putin tijd, waar het westen overhaast reageert.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:
Als Rusland zich terugtrekt, is er voor het westen/de US geen reden meer om steun en wapens te leveren. Van de start had de VS er niets mee te maken, en het westen ook nog niet. Dat Putin meer tegenstand krijgt van niet alleen Oekraïne, maar ook een deel van de rest van de wereld had hij gewoon niet zo ingeschat. Kan hij er wel een principekwestie van maken, maar hij heeft zichzelf in deze situatie gemanouvreerd met zijn invasie.
Zelensky ziet zichzelf voorlopig nog als de grote krijgsman die lof en eer zal opstrijken aan de overwinning van deze oorlog. Des te groter de teleurstelling en wanhoop als het niet zo zal aflopen. Ik zie hem als iemand die finaal alles op alles zal zetten, ongeacht de consequenties.quote:Als dat werkelijk Zelensky's doel zou zijn, zou hij dat toch allang hebben kunnen doen? In plaats van moeten blijven leuren om hulp, moeite moeten blijven doen om de oorlog IN zijn land en tegen zijn bevolking onder de aandacht te blijven brengen en houden.
Een oorlog met aartsrivaal Rusland, dé bedreiging 1e klas van de amerikaanse hegemonie, en de VS zou er niets mee te maken hebben ?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:
Van de start had de VS er niets mee te maken
Als Rusland nou gewoon uit Oekraïne was weggebleven, hadden ze nu geen actieve oorlog.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een oorlog met aartsrivaal Rusland, dé bedreiging 1e klas van de amerikaanse hegemonie, en de VS zou er niets mee te maken hebben ?
Sorry dat ik even gniffel.
sja dan moet je naar de aanleiding hiervan kijken, maar daarover is onze onenigheid nog groter, dus daar begin ik niet aanquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als Rusland nou gewoon uit Oekraïne was weggebleven, hadden ze nu geen actieve oorlog.
True, "the eye of Sauron" zal zich binnenkort dan ook verplaatsenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:36 schreef sp3c het volgende:
Dat is Rusland allang niet meer, daarvoor moet je naar China kijken
Geen idee wat hier staatquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True, "the eye of Sauron" zal zich binnenkort dan ook verplaatsen
Maar ondertussen toch nog even gezorgd voor een breuk Europa/Rusland.
Better safe than sorry
(dat hopen ze toch)
Newsflash de onderhandelingen liepen al spaak in 2014 toen Rusland begon door troepen over de grens te schuiven.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij speelt het ook wel dat deze oorlog geëvolueerd is naar een oorlog in Oekraine, tegen de VS. Ik vrees dat het voor Rusland een princiepskwestie geworden is, die ze willen en zullen winnen.
Hoe meer steun en levering van zwaardere wapens, hoe langer het zal duren en hoe heviger de gevechten/slachtoffers zullen worden.
De onderhandelingstafel is ondertussen al brandhout geworden...
Waar iedereen Rusland probeert op korte termijn pijn te doen, heeft Putin tijd en wsl nog enkele kaarten in zijn mouw zitten. Europa reageert emotioneel en ondoordacht en schiet zichzelf in de voet. Amerika profiteert ondertussen van de verzwakking (?) van zijn aartsrivaal en hoopt wsl op overnemen van energieleveringen, en het industrieel militair complex smult ondertussen van de wapenleveringen.
Ja het westen verenigt zich, maar voor hoelang ... wat als komende winter bevolkingen kou en honger gaan lijden ? Benieuwd hoelang het bondgenootschap dan zal standhouden.
Waar oorspronkelijk nog angst bestond voor de reacties van Putin als hij als een kat in het nauw gedrongen wordt, zie ik dat nu eerder bij Zelensky gebeuren. Die voelt zich ondertussen zo verheven dat ook hij nooit een nederlaag zal aanvaarden ... en het hoeft maar een aantal bewust verkeerd gerichte raketten om de boel volledig te doen escaleren. Voor hem dé manier om het westen uiteindelijk toch te dwingen voluit deel te nemen aan deze oorlog, ipv alleen maar wat geld & wapens te sturen.
Dit en dan ook nog verbaasd zijn over het feit dat het land zich verzet tegen een bezetter!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als Rusland nou gewoon uit Oekraïne was weggebleven, hadden ze nu geen actieve oorlog.
quote:
jajaquote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Newsflash de onderhandelingen liepen al spaak in 2014 toen Rusland begon door troepen over de grens te schuiven.
Rusland wil niet onderhandelen Rusland wil gewoon weer USSR worden en dat iedereen bang voor het land is.
Oekraine wou ook (terug) kernwapens ... eventueel zelf maken, materiaal genoeg (cfr Raphael Grossi op het WEF)quote:Daarom worden buurlanden constant nog even aan herinnerd dat het land een berg nukes heeft.
Sja en er is maar 1 die er effectief gebruikt heeft ...quote:Er zijn tig landen met nukes maar er is er maar 1 die er geregeld mee dreigt, je mag raden wie.
Rusland ook hoor om grote radioactieve vijver te maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jaja
[..]
Oekraine wou ook (terug) kernwapens ... eventueel zelf maken, materiaal genoeg (cfr Raphael Grossi op het WEF)
Ik weet dat het propaganda gebrabbel is maar https://www.hln.be/buiten(...)kernwapens~a4b2c993/
[..]
Sja en er is maar 1 die er effectief gebruikt heeft ...
Als de Oekraine niet zijn minderheidsbevolking bevolking om zeep had proberen te helpen was er nog minder aan de hand geweest.... als..als..als...quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oekraine/Zelensky met een kernwapen is hetzelfde als je Hitler een kernwapen zou geven.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jaja
[..]
Oekraine wou ook (terug) kernwapens ... eventueel zelf maken, materiaal genoeg (cfr Raphael Grossi op het WEF)
Ik weet dat het propaganda gebrabbel is maar https://www.hln.be/buiten(...)kernwapens~a4b2c993/
[..]
Sja en er is maar 1 die er effectief gebruikt heeft ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |