abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205010323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik waardeer je optimisme, maar ik kijk toch anders tegen dingen aan :) The world is not all glitter and glamour sunshine :) Wat een gaaf landje waar jonge huizenkopers geen huis kunnen vinden en noodgedwongen bij hun ouders wonen... Wat een gaaf landje waar onze zwervers geen enkele kans meer maken op een eigen woning omdat deze door gemeenten voor statushouders gebruikt worden (waar ik op zich niks tegen heb). Wat een gaaf landje waar asielzoekers buiten slapen omdat we geen ruimte hebben in de opvanglocaties.

Wat een gaaf landje waar mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen door de hoge kosten waar onze overheid niks aan doet, wat een gaaf landje waar slachtoffers van de toeslagen affaire nog steeds niet gecompenseerd zijn.

Ja we zijn echt een gaaf landje! o|O

Kijk naar het verleden en niet de wereld om je heen. Sluit je ogen voor wat er speelt en er is niks aan de hand. Ja in dat geval zijn we echt een gaaf landje! :r

Jij en ik zitten er misschien warmpjes bij, maar je vergeet heel veel mensen die er heel anders bij ziten.
Waar de toeslagenlachtoffers hun kinderen zijn afgepakt.
Maar een gaaf land man....
Ja het was een gaaf land totdat de VVD terreur zijn intrede deed en we snel ver-Amerikaniseerd werden....

[ Bericht 0% gewijzigd door Schaamlap op 10-06-2022 06:32:33 ]
pi_205010342
Ukrainian Military TURNING ON Zelensky

MET het beroemde filmpje dat Azov weigert te doen wat Zelensky zegt.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 06:40:20 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205010356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 00:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik waardeer je optimisme, maar ik kijk toch anders tegen dingen aan :) The world is not all glitter and glamour sunshine :) Wat een gaaf landje waar jonge huizenkopers geen huis kunnen vinden en noodgedwongen bij hun ouders wonen... Wat een gaaf landje waar onze zwervers geen enkele kans meer maken op een eigen woning omdat deze door gemeenten voor statushouders gebruikt worden (waar ik op zich niks tegen heb). Wat een gaaf landje waar asielzoekers buiten slapen omdat we geen ruimte hebben in de opvanglocaties.

Wat een gaaf landje waar mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen door de hoge kosten waar onze overheid niks aan doet, wat een gaaf landje waar slachtoffers van de toeslagen affaire nog steeds niet gecompenseerd zijn.

Ja we zijn echt een gaaf landje! o|O

Kijk naar het verleden en niet de wereld om je heen. Sluit je ogen voor wat er speelt en er is niks aan de hand. Ja in dat geval zijn we echt een gaaf landje! :r

Jij en ik zitten er misschien warmpjes bij, maar je vergeet heel veel mensen die er heel anders bij ziten.
Zwervers in Nederland, die moet je individueel bekijken hoe ze daar in zijn beland, Nederland heeft veel wetten en regels, de meesten zitten er niet door dat ze genaaid zijn door de overheid maar in veel gevallen hun eigen schuld, vooral drugs gebruik Nederland is zo opgebouwd dat hoe het went of keert er altijd een weg is, een lastige weg maar een weg is er.

Over de woning nood, mensen willen naar de stad en ook in mijn stad is gewoon lastig om een huis te krijgen maar ga je buiten de stad is de wereld omgekeerd, ik wil ook een huisje in de stad en hier is het ook lak, maar niet onmogelijk, duurt alleen langer en dacht je dat vroeger anders was???

Wat je nu opnoemt zijn kleine issues specifieke situaties, is Nederland perfect??
Nee is het in andere landen veel beter, ja misschien maar kijk even goed welke landen hebben het beter?

Ik zeg nergens dat Nederland het beste ter wereld is het kan altijd beter.

Maar bekijk het even zo, je kan je frustratie uiten op het internet vanaf de plee met stromend water op een van de nieuwste mobiele telefoons, je kan je frustratie uiten over de overheid zonder dat je van die zelfde plee word gelicht omdat je de president een pannenkoek noemt, omdat je niet een enorm huis kan betalen.
Terwijl je ondertussen door de catalogus van de IKEA scrollt opzoek naar een nieuwe kast.

Maar goed dit is geen politiek Nederland topic :)

En nee ik ben geen VVD stemmer alles behalve.

[ Bericht 3% gewijzigd door theguyver op 10-06-2022 06:54:14 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 07:13:22 #230
5428 crew  miss_sly
pi_205010415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 06:32 schreef Schaamlap het volgende:
Ukrainian Military TURNING ON Zelensky

MET het beroemde filmpje dat Azov weigert te doen wat Zelensky zegt.
Dat is een filmpje uit oktober 2019 en heeft niets te maken met de oorlog nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 juni 2022 @ 07:15:00 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205010422
Rusland gebruikt nu een andere tactiek dan in begin en het word merkbaar, maar ik vraag me af wat de winst is.
Een kapot geschoten land en een bevolking die pissed is als ooit te voren en buurlanden die ook hun wapens oppakken en geen zaken meer willen doen, met Rusland.
De komende weken zullen wel bepalend zijn voor die regio.
pi_205010488
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 07:15 schreef theguyver het volgende:
Maar goed dit is geen politiek Nederland topic :)

:Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205010612
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 07:15 schreef theguyver het volgende:
Rusland gebruikt nu een andere tactiek dan in begin en het word merkbaar, maar ik vraag me af wat de winst is.
Een kapot geschoten land en een bevolking die pissed is als ooit te voren en buurlanden die ook hun wapens oppakken en geen zaken meer willen doen, met Rusland.
De komende weken zullen wel bepalend zijn voor die regio.
Volgens mij speelt het ook wel dat deze oorlog geëvolueerd is naar een oorlog in Oekraine, tegen de VS. Ik vrees dat het voor Rusland een princiepskwestie geworden is, die ze willen en zullen winnen.
Hoe meer steun en levering van zwaardere wapens, hoe langer het zal duren en hoe heviger de gevechten/slachtoffers zullen worden.
De onderhandelingstafel is ondertussen al brandhout geworden...
Waar iedereen Rusland probeert op korte termijn pijn te doen, heeft Putin tijd en wsl nog enkele kaarten in zijn mouw zitten. Europa reageert emotioneel en ondoordacht en schiet zichzelf in de voet. Amerika profiteert ondertussen van de verzwakking (?) van zijn aartsrivaal en hoopt wsl op overnemen van energieleveringen, en het industrieel militair complex smult ondertussen van de wapenleveringen.
Ja het westen verenigt zich, maar voor hoelang ... wat als komende winter bevolkingen kou en honger gaan lijden ? Benieuwd hoelang het bondgenootschap dan zal standhouden.
Waar oorspronkelijk nog angst bestond voor de reacties van Putin als hij als een kat in het nauw gedrongen wordt, zie ik dat nu eerder bij Zelensky gebeuren. Die voelt zich ondertussen zo verheven dat ook hij nooit een nederlaag zal aanvaarden ... en het hoeft maar een aantal bewust verkeerd gerichte raketten om de boel volledig te doen escaleren. Voor hem dé manier om het westen uiteindelijk toch te dwingen voluit deel te nemen aan deze oorlog, ipv alleen maar wat geld & wapens te sturen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 08:42:30 #234
5428 crew  miss_sly
pi_205010698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Volgens mij speelt het ook wel dat deze oorlog geëvolueerd is naar een oorlog in Oekraine, tegen de VS. Ik vrees dat het voor Rusland een princiepskwestie geworden is, die ze willen en zullen winnen.
Hoe meer steun en levering van zwaardere wapens, hoe langer het zal duren en hoe heviger de gevechten/slachtoffers zullen worden.
Als Rusland zich terugtrekt, is er voor het westen/de US geen reden meer om steun en wapens te leveren. Van de start had de VS er niets mee te maken, en het westen ook nog niet. Dat Putin meer tegenstand krijgt van niet alleen Oekraïne, maar ook een deel van de rest van de wereld had hij gewoon niet zo ingeschat. Kan hij er wel een principekwestie van maken, maar hij heeft zichzelf in deze situatie gemanouvreerd met zijn invasie.
quote:
Waar iedereen Rusland probeert op korte termijn pijn te doen, heeft Putin tijd en wsl nog enkele kaarten in zijn mouw zitten. Europa reageert emotioneel en ondoordacht en schiet zichzelf in de voet. Amerika profiteert ondertussen van de verzwakking (?) van zijn aartsrivaal en hoopt wsl op overnemen van energieleveringen, en het industrieel militair complex smult ondertussen van de wapenleveringen.
Ja het westen verenigt zich, maar voor hoelang ... wat als komende winter bevolkingen kou en honger gaan lijden ? Benieuwd hoelang het bondgenootschap dan zal standhouden.
Waar oorspronkelijk nog angst bestond voor de reacties van Putin als hij als een kat in het nauw gedrongen wordt, zie ik dat nu eerder bij Zelensky gebeuren. Die voelt zich ondertussen zo verheven dat ook hij nooit een nederlaag zal aanvaarden ... en het hoeft maar een aantal bewust verkeerd gerichte raketten om de boel volledig te doen escaleren. Voor hem dé manier om het westen uiteindelijk toch te dwingen voluit deel te nemen aan deze oorlog, ipv alleen maar wat geld & wapens te sturen.
Als dat werkelijk Zelensky's doel zou zijn, zou hij dat toch allang hebben kunnen doen? In plaats van moeten blijven leuren om hulp, moeite moeten blijven doen om de oorlog IN zijn land en tegen zijn bevolking onder de aandacht te blijven brengen en houden.
pi_205010979
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:

Als Rusland zich terugtrekt, is er voor het westen/de US geen reden meer om steun en wapens te leveren. Van de start had de VS er niets mee te maken, en het westen ook nog niet. Dat Putin meer tegenstand krijgt van niet alleen Oekraïne, maar ook een deel van de rest van de wereld had hij gewoon niet zo ingeschat. Kan hij er wel een principekwestie van maken, maar hij heeft zichzelf in deze situatie gemanouvreerd met zijn invasie.
Denken dat Putin/Rusland niet alle mogelijke scenario's ingeschat heeft alvorens aan zo'n ingrijpende actie te beginnen is echt wel naïef. Zoals aangehaald in éen van de bovenstaande filpmjes/interviews zou dit alles wel es in zijn voordeel kunnen uitlopen. Zoals meermaals aangehaald heeft Putin tijd, waar het westen overhaast reageert.
Het enthousiasme van het bondgenootschap tegen Rusland en steun aan Oekraine begint stilaan te verkruimelen. Komende weken zijn mss bepalend voor het verloop van de oorlog, komende maanden worden bepalend voor de toekomstige machtsverhoudingen. We zullen zien hoe amerikaans/NATO gezind Europa zal blijven als het komende winter in economische crisis terecht komt met energie- en voedsel tekorten.

quote:
Als dat werkelijk Zelensky's doel zou zijn, zou hij dat toch allang hebben kunnen doen? In plaats van moeten blijven leuren om hulp, moeite moeten blijven doen om de oorlog IN zijn land en tegen zijn bevolking onder de aandacht te blijven brengen en houden.
Zelensky ziet zichzelf voorlopig nog als de grote krijgsman die lof en eer zal opstrijken aan de overwinning van deze oorlog. Des te groter de teleurstelling en wanhoop als het niet zo zal aflopen. Ik zie hem als iemand die finaal alles op alles zal zetten, ongeacht de consequenties.
Hopelijk wordt er tijdig ingegrepen dan :{
pi_205011038
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:
Van de start had de VS er niets mee te maken
Een oorlog met aartsrivaal Rusland, dé bedreiging 1e klas van de amerikaanse hegemonie, en de VS zou er niets mee te maken hebben ?
Sorry dat ik even gniffel.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:36:36 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205011066
Dat is Rusland allang niet meer, daarvoor moet je naar China kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:40:09 #238
5428 crew  miss_sly
pi_205011088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een oorlog met aartsrivaal Rusland, dé bedreiging 1e klas van de amerikaanse hegemonie, en de VS zou er niets mee te maken hebben ?
Sorry dat ik even gniffel.
Als Rusland nou gewoon uit Oekraïne was weggebleven, hadden ze nu geen actieve oorlog.
pi_205011107
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als Rusland nou gewoon uit Oekraïne was weggebleven, hadden ze nu geen actieve oorlog.
sja dan moet je naar de aanleiding hiervan kijken, maar daarover is onze onenigheid nog groter, dus daar begin ik niet aan :P
pi_205011111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:36 schreef sp3c het volgende:
Dat is Rusland allang niet meer, daarvoor moet je naar China kijken
True, "the eye of Sauron" zal zich binnenkort dan ook verplaatsen :P

Maar ondertussen toch nog even gezorgd voor een breuk Europa/Rusland.
Better safe than sorry
(dat hopen ze toch)

[ Bericht 4% gewijzigd door UncleScorp op 10-06-2022 10:02:28 ]
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 10:43:32 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205011569
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
True, "the eye of Sauron" zal zich binnenkort dan ook verplaatsen :P

Maar ondertussen toch nog even gezorgd voor een breuk Europa/Rusland.
Better safe than sorry
(dat hopen ze toch)
Geen idee wat hier staat
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:54:34 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205011641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Newsflash de onderhandelingen liepen al spaak in 2014 toen Rusland begon door troepen over de grens te schuiven.

Rusland wil niet onderhandelen Rusland wil gewoon weer USSR worden en dat iedereen bang voor het land is.

Daarom worden buurlanden constant nog even aan herinnerd dat het land een berg nukes heeft.

Er zijn tig landen met nukes maar er is er maar 1 die er geregeld mee dreigt, je mag raden wie.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:55:37 #243
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205011646
quote:

[..]
Dit en dan ook nog verbaasd zijn over het feit dat het land zich verzet tegen een bezetter!
pi_205011664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wat hier staat
^O^
pi_205011713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Newsflash de onderhandelingen liepen al spaak in 2014 toen Rusland begon door troepen over de grens te schuiven.

Rusland wil niet onderhandelen Rusland wil gewoon weer USSR worden en dat iedereen bang voor het land is.
jaja :O

quote:
Daarom worden buurlanden constant nog even aan herinnerd dat het land een berg nukes heeft.
Oekraine wou ook (terug) kernwapens ... eventueel zelf maken, materiaal genoeg (cfr Raphael Grossi op het WEF)
Ik weet dat het propaganda gebrabbel is maar https://www.hln.be/buiten(...)kernwapens~a4b2c993/
quote:
Er zijn tig landen met nukes maar er is er maar 1 die er geregeld mee dreigt, je mag raden wie.
Sja en er is maar 1 die er effectief gebruikt heeft ...
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:38:31 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205012361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Oekraine wou ook (terug) kernwapens ... eventueel zelf maken, materiaal genoeg (cfr Raphael Grossi op het WEF)
Ik weet dat het propaganda gebrabbel is maar https://www.hln.be/buiten(...)kernwapens~a4b2c993/
[..]
Rusland ook hoor om grote radioactieve vijver te maken.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 13:40:38 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205012921
Die ene keer dat ze gebruikt zijn was ook niet voor herhaling vatbaar hé, totaal niet leuk

tenzij je het een goed plan vind om elkaar met kernkoppen te bevechten omdat de Amerikanen het ook ooit deden lijkt me 'jamaar hunnie' geen heel sterk argument hier
pi_205013006
quote:

[..]
Als de Oekraine niet zijn minderheidsbevolking bevolking om zeep had proberen te helpen was er nog minder aan de hand geweest.... als..als..als...
pi_205013016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wat hier staat
Terwijl het toch zo simpel is.. :Y
pi_205013033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
[..]
Oekraine/Zelensky met een kernwapen is hetzelfde als je Hitler een kernwapen zou geven.
Net zo onbetrouwbaar en totaal gestoord...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')