tot 1/3 sluitingen ... dat belooft ...quote:Oorlog in Oekraïne: ernstige gevolgen voor Britse 'fish and chips'
De Russische inval in Oekraïne doet de prijzen van heel wat grondstoffen en voedingsmiddelen stijden. In het Verenigd Koninkrijk wordt de traditionele 'fish and chips' haast onbetaalbaar.
Zo'n 40 procent van de vis die de Britten gebruiken voor hun fish and chips komt uit Rusland, de helft van de zonnebloemolie uit Rusland en Oekraïne.
De Britse visfrituurders hopen nu dat Noorwegen visfiles voor het VK gaan produceren, om zo de prijzen onder controle te houden. Als er niet wordt ingegrepen, wordt gevreesd dat een derde van de 'fish and chips shops' zouden kunnen sluiten.
https://www.msn.com/nl-be(...)4d5bb798d2735b0c548e
Nah er is nog behoorlijk wat motivatie, en vaderlandsliefde.quote:
Ehm hoezo?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:28 schreef Ali_boo het volgende:
@:theguyver Nog een zo'n opmerking zoals hierboven en ik draag je voor, voor een ban
Heb je vaak genoeg gewaarschuwd, ik blijf niet bezig
Mooie inhoudelijke bijdrage weer.quote:
I call BSquote:Massive missile attack on the largest grainery "Nika-Tera" in Mykolaiv seaport is aimed at worsening global food crisis. Russia is blackmailing the world and using hunger as weapon. The attack was made after Putin lied that Russia would unblock grain exports by sea from Ukraine.
Het was geeneens een sneer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:54 schreef Ali_boo het volgende:
Heb nu eenmaal een aantal richtlijnen voorgeschreven om de reeks draaiende te houden , daar ga ik niet van afwijken
Zo laat ik over het algemeen heel veel toe maar heb wel een zero tolerance beleid als het gaat iemand een Kremlin shill noemen, of zoals in jouw geval insinueren dat iemand beter af is om in Rusland te wonen. Alleen omdat die het niet eens is met het gevoerde westerse beleid
Gewoon geen sneren, hoe subtiel ze ook wel niet zijn
Opgelostquote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het was geeneens een sneer.
Het was een voorstel.
Dus als ik het goed begrijp is het geen probleem om alles en iedereen nazi's te noemen die hier niet posten maar iemand die hier gewoon in Europa niet thuis voelt, zoals je duidelijk kan lezen.
Aanraad om te verhuizen..
Dus....
In ander nieuws Rusland dreigt met nukes ... (Ja alweer) als ze het luchtruim niet openen voor een overheids vliegtuig.
https://m.novinite.com/ar(...)th+a+Nuclear+Missile
quote:Boycot die er geen is: 3 Europese landen hebben het aantal verschepingen van Russische olie verdubbeld
Drie van de grootste verladers van de Europese Unie hebben hun transport van Russische olievaten over zee verdubbeld. Dat deden ze ondanks de pogingen van de EU om de oorlogsmachine van het Kremlin stokken in de wielen te steken door de uitvoer van Russische energieproducten te blokkeren.
Griekenland, Cyprus en Malta hebben de grootste scheepvaartsector in de EU. Ze verdienen grof geld met het transport van Russische olievaten op de wereldzeeën. Ondanks de sancties van de EU tegen Russische olie hebben de drie landen hun verschepingen van Russische olie verdubbeld sinds het begin van het conflict in Oekraïne, aldus The Independent, die zich beroept op een analyse van de ngo Global Witness.
...
https://www.msn.com/nl-be(...)47718773daae7b026d84
Dat deze voorwaarden nooit zullen vervuld worden, is ondertussen wel duidelijk ...quote:Oekraïne wil overwinning "op het slagveld" alvorens te gaan onderhandelen, zegt Zelenski
Oekraïne heeft nood aan een overwinning "op het slagveld" alvorens te gaan onderhandelen over vrede. Dat verklaarde de Oekraïense president Volodimir Zelenski aan de Britse krant Financial Times.
"We hebben de overwinning in de eerste plaats nodig op het slagveld", zei de president, die ook herhaalde dat zijn land op z'n minst evenveel wapens zou moeten hebben dan de Russen. "Op dit moment kunnen we onvoldoende krachtig vooruitgaan, zonder zware verliezen te lijden", benadrukte hij. Hij vraagt de westerse bondgenoten om meer wapens aan zijn land te leveren.
Op de vraag wat Oekraïne zou beschouwen als een overwinning, antwoordde Zelenski dat enkel een terugkeer naar de situatie van voor de Russische invasie van 24 februari een eerste voorlopige overwinning zou zijn. Uiteindelijk moet de bezetting in het hele land stoppen.
De annexatie van de Oekraïense regio Krim in 2014 werd gevolgd door een conflict met pro-Russische separatisten die door Moskou werden aangedreven en die grote delen in het oosten van het land hebben bezet, alvorens de invasie op 24 februari er kwam.
Wanneer het gaat over de vredesonderhandelingen die sinds eind maart werden opgeschort, zegt Zelenski dat hij niet van zijn standpunt afwijkt dat "elke oorlog moet beëindigd worden aan de onderhandelingstafel".
"Ik ben bereid tot rechtstreekse vredesonderhandelingen met de Russische president Vladimir Poetin, maar enkel wanneer we het kunnen hebben over het beëindigen van de oorlog en niet over blablabla. Daar ben ik toe bereid. Ik denk dat er met niemand anders in Rusland moet worden gepraat dan met hem", besluit hij.
https://www.msn.com/nl-be(...)44b8bfbbbf028b1675fc
Het logo bestaat al eeuwen, het is door Hitler als symbool gebruikt voor zijn partij.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:17 schreef UncleScorp het volgende:
Finland ... mooie kandidaat voor NATO
Gelukkig hebben ze hun symbolen nog aangepast in 2020
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://pbs.twimg.com/med(...)rmat=jpg&name=small[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
ter verdediging van Finlandquote:Op woensdag 8 juni 2022 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
Lol op mijn andere posts wordt amper gereageerd...maar ter verdediging van het hakenkruis direct 4 reacties
Opvallend 🤔
Niet ter verdediging van het hakenkruis.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
Lol op mijn andere posts wordt amper gereageerd...maar ter verdediging van het hakenkruis direct 4 reacties
Opvallend 🤔
Zie het maar als een geschiedenisles.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
Opvallend 🤔
Ik impliceer niets ... ik merk op.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet ter verdediging van het hakenkruis.
Je post impliceert dat Finland nazistisch is en de hakenkruizen daarnaar verwezen en dat ze pas zeer recent dus die symbolen van het nazisme hebben afgezworen. Dat is echter niet hoe de situatie in elkaar steekt. Dus het is meer ter verdediging van een te controleren feitelijkheid.
Dat laatste weet ik niet. Ongetwijfeld is er in Finland, net als in heel veel landen, een extreem rechtse, nazistische groepering te vinden. Zo ook in Oekraïne. Beide landen zijn m.i. niet nazistisch en hoe groot het probleem werkelijk is in beide landen, is volgens mij niet echt bekend.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik impliceer niets ... ik merk op.
En ondertussen wel duidelijk dat oekraine meer nazistisch is dan Finland
Bwa 1e keer dat ik hier nazisme aanhaal. Interesseert mij niet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Ongetwijfeld is er in Finland, net als in heel veel landen, een extreem rechtse, nazistische groepering te vinden. Zo ook in Oekraïne. Beide landen zijn m.i. niet nazistisch en hoe groot het probleem werkelijk is in beide landen, is volgens mij niet echt bekend.
Je maakt wel een statement met "meer nazisme in Oekraïne dan in Finland". Dat impliceert wel wat, maar goed.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bwa 1e keer dat ik hier nazisme aanhaal. Interesseert mij niet.
Kvond het aantal instant reacties gewoon grappig
Ik opperde dit al enige tijd geleden bij schaamlap, over het betreffende azov bataljon, een symbool van je unit hoeft niet gelijk te betekenen dat je daadwerkelijk een nazi bent.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik impliceer niets ... ik merk op.
En ondertussen wel duidelijk dat oekraine meer nazistisch is dan Finland
De russen zullen wel oordelen ...quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:14 schreef theguyver het volgende:
Nu.. sure er kunnen natuurlijk nog wat tussen zitten maar allemaal??
Dat inderdaad er zijn er 1000 naar Rusland gedeporteerd, Rusland kennende vraag ik me af hoeveel er ooit thuis komen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De russen zullen wel oordelen ...
Tot daar het nazisme ... dat is het minste van de problemen![]()
Maar leuk dat jullie daar toch iets over te zeggen hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat inderdaad er zijn er 1000 naar Rusland gedeporteerd, Rusland kennende vraag ik me af hoeveel er ooit thuis komen.
Als ik terug kijk naar WW2 waren er ongeveer 3.000.000 Duitse krijgsgevangen waarvan er maar 2/3e levend thuis kwam.
Maar goed dat was WW2.
Onderstaande filmpje maar in spoiler gedaan, bizar dat er nog Russen levend weg kwamen na deze explosie..
Oof...ja leuk zo'n filmpjes heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook die van Zelensky Productions![]()
best zielig dat je juicht om doden![]()
elk zijn pleziertje natuurlijkI understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
Zelensky productions?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja leuk zo'n filmpjes he
ook die van Zelensky Productions![]()
best zielig dat je juicht om doden![]()
elk zijn pleziertje natuurlijk
Halfweg en kijk em vandaag zeker nog uitquote:Op donderdag 9 juni 2022 01:45 schreef Bananenbennie het volgende:
Verhelderend interview uit 2018 met voormalig secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer. Jammer dat dit soort kritiek op de NAVO of überhaupt een wat genuanceerder geluid tegenwoordig niet meer mogelijk is.
Is mijn nickname nou echt zo moeilijkquote:
Ik reageer 99% van de tijd via telefoon dus dat wil hij wel een autocorrectie van maken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is mijn nickname nou echt zo moeilijk
Nee zijn ervaring met Poetin.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:39 schreef sp3c het volgende:
Zegt de Hoop Scheffer nu ineens hele andere dingen dan?
Ja dat snap ik wel maar er werd gezegd dat dit niet meer kan tegenwoordigquote:
Ja ik had onlangs filmpje gepost over fake oorlogsbeelden van oekraine voor social mediaquote:
Heb jij recente NATO-kritische sprekers die je wil delen ?quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:29 schreef sp3c het volgende:
Ja dat snap ik wel maar er werd gezegd dat dit niet meer kan tegenwoordig
Dan is hij ineens wat anders aan het vertellen want hij komt nog wel aan het woord overal
De Hoop Scheffer hebben we het over toch?quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb jij recente NATO-kritische sprekers die je wil delen ?
Oh jawel, eens met dat soort filmpjes daarom lees ik ook veel van de comments bij het filmpje, als het incorrect blijkt te zijn word het vaak snel debuked.quote:Op donderdag 9 juni 2022 12:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja ik had onlangs filmpje gepost over fake oorlogsbeelden van oekraine voor social media
Maar ik begrijp dat jij niet al mijn links bekijkt/leest, geen probleem
Nou wat hij oa zegt is toch dat Oekraine bij de de NAVO een recept voor heel veel ellende zal zijn. Alleen al vanwege de Russische roots in delen van Oekraine. En dat hij als diplomaat deze plannen niet meer kon afwenden, alleen kon proberen vooruit te schuiven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |