slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:34 schreef slavaukrainii het volgende:
Helaas is de Oekrane een redelijk nieuwe land met weinig ervaring op het gebied van politiek. Leiders van Oekrane moesten rustiger aan omgaan met Rusland en niet teveel doen wat Amerika verwacht.
Nu hebben we dus een oorlog met Putin en Putin zal niet stoppen , ook niet na 10 jaar. Terwijl de rest van de wereld rustig aan door gaat met hun leventje is Oekrane aan het dood gaan en moeten de Oekrainirs als een soort van proxy van Amerika oorlog voeren tegen de Russen.
Weet dan meteen dat ze in roebels betaald krijgen... Ukraine voert oorlog tegen Ruslandquote:Op vrijdag 3 juni 2022 01:37 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56
Seems legit.
Wat is dit nou weer voor een whataboutism? De eerste president van de Volksrepubliek Donetsk, Alexander Borodai, is nota bene een Rus uit Moskou die nu in de Russische Doema zit. Oftewel, zowel de militaire als politieke leiders van die club waren gewoon Russen. Er is werkelijk niks separatistisch aan die volksrepublieken, het is gewoon Rusland aangevuld met wat 'Oekraense' gelukszoekers.quote:Op donderdag 2 juni 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja. En het KLA werd niet gefinancierd vanuit grootschalige drugshandel door Albanese diaspora, er kwamen geen karrenvrachten aan wapens vanuit Albani Kosovo binnen, er werden geen Albanezen in het geheim door de VS getraind in Albani en daarna de grens met Kosovo over gestuurd.Nee, dat waren wl echte separatisten.
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Toch wel super dat wij altijd feilloos aan de goede kant van de geschiedenis staan en precies weten wie goed en slecht zijn.
Kosovo is Servisch grondgebied > wonen veel etnische Albanezen > willen onafhankelijkheid > gaan de gewapende strijd aan > Servische leger grijpt hard in > wij bombarderen ze zonder VN-mandaat > Kosovo roept onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Servi is de agressor."
Donetsk en Luhansk is Oekraens grondgebied > wonen veel etnische Russen > willen onafhankelijkheid > Oekraens leger grijpt hard in > Rusland bombardeert ze zonder VN-mandaat > Donetsk en Luhansk roepen onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Rusland voedt de onafhankelijkheidswens en verspreidt leugens en propaganda daarover, is de oorzaak van de onrust en het geweld van de separatisten in de regio en is de agressor".
Iedere andere interpretatie is "geschiedsvervalsing" en zonder meer onwaar. We hebben het gelijk altijd aan onze zijde.
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Maar dat is geen reden om nu Ukraine niet te steunen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Oekrane is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekrane dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekrane.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.
Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavi oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosni, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servi nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gespeeld.
De Donbass. Betrekkelijk rustig tot pakweg 2014, het jaar dat Rusland begon met de inmenging in de regio. Veel onduidelijkheid wat de bevolking nou echt wil en wat is bedacht door de Russen. Smerige spelletjes en directe inmenging van Rusland vanaf dag 1. Oorzaak en gevolg, wat wil de bevolking echt, wat zijn de consequenties voor de rest van het land? Volkomen onduidelijk en met een duidelijke katalysator, Rusland.
Kortom, of De Donbass regio onafhankelijk moet/mag worden, wat er met de Krim zou moeten gebeuren is allemaal besmeurd door Putin en zijn kornuiten. Smeerlapperij waarbij, tenzij je het bezetten van vreemd grondgebied en het neerschieten van burgervliegtuigen wel een goed idee vindt, goed en kwaad niet zo heel moeilijk te bepalen is eigenlijk. Niet omdat Oekraine een fantastisch paradijs is, maar omdat Rusland daadwerkelijk Nazi-Rusland is geworden.
Voor het overige is er altijd (en terecht) volop kritiek in allerlei media over historische oorlogen als Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libi, maar ook Grenada en Panama. Ik ken eigenlijk niemand die daarvan roept dat deze oorlogen en de acties daarin volledig onomstreden zijn.
Met Oekrane erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oekrane is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekrane dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekrane.
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met Oekrane erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?
Gelderland is geen land hquote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oekrane is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekrane dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekrane.
GelderLANDquote:
De Joegoslavi-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?
Die niet fijne rol was Servi al lang een breed nog een keer over aan het doen in de oorlog in Kosovo, toen kwam ook het punt dat de stemming in het Westen omsloeg. Daarvoor zaten die ook niet zo te wachten op een onafhankelijk Kosovo.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavi oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosni, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servi nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gepseeld.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
Elk ongeveer 10x groter dan Nederland.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En nu vind je het een goed idee om etnische zuiveringen te gaan belonen door stukken grondgebied aan Rusland te gaan schenken? Die Russen zijn er vooral gekomen ten tijde van de Sovjet-Unie, en de Oekraeners zijn voor een niet onaanzienlijk deel uitgehongerd tijdens de Holodomor. Lijkt me nogal een onverstandig precedent richting de toekomst.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Joegoslavi-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroati)
Lekkere Russische propaganda.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!
Thanks Biden!
Tnx Putin bedoel je...quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!
Thanks Biden!
Servi is kandidaat lid.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Joegoslavi-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroati)
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 00:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wilt nu echt eeuwen aan historie aanhalen als argument om alleen naar het landjepik-gedrag van Rusland te wijzen? Terwijl slechts 100 jaar geleden het Britse Rijk nog 25% van het totale globale landoppervlak besloeg? Ok. Goed punt!
Ten eerste, iedereen kan iets online te koop zetten. Betekent nog niet dat ze het product daadwerkelijk hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Thanks Biden!
Waar wacht je nog op, bied er 2 miljard op.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Thanks Biden!
Het gaat natuurlijk niet op de postzegel(s) op zich, Henk.quote:Op donderdag 2 juni 2022 16:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jeetje, de een heeft een favoriete voetbalclub, de ander vindt het leuk om een iconische postzegel te kopen. Ga iemand anders lastigvallen met wat ie wel of niet leuk vindt om te doen.
Ja en dat mag je vinden maar dat hoef je niet op aanvallende toon uit te spreken. Ik vind het vooral vreemd dat je zoiets onbenulligs en onschuldigs zo vreemd vindt dat het je een aanleiding geeft om er over te gaan zeiken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet op de postzegel(s) op zich, Henk.
Ik vind het gewoon wat vreemd om als gewone Nederlander zonder direct betrokken te zijn een heel vel te kopen, in te lijsten en op te hangen in je woonkamer.
Aanvallende toon?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja en dat mag je vinden maar dat hoef je niet op aanvallende toon uit te spreken. Ik vind het vooral vreemd dat je zoiets onbenulligs en onschuldigs zo vreemd vindt dat het je een aanleiding geeft om er over te gaan zeiken.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom? Heb je familie daar ofzo?
Bedoel het niet lullig maar het lijkt me wat vreemd en overdreven voor iemand die niet direct betrokken is.
Los van dat het complete BS is, heb je aan dit wapen niet zo veel. Dit wapen is goed om pantser voertuigen uit te schakelen. Ik weet niet of jij dagelijks veel pantser voertuigen tegen komt, maar ik in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Thanks Biden!
Mwah, valt best mee eigenlijk. Ook na Poetin zal Rusland waarschijnlijk nog steeds een agressief, revanchistisch land blijven.quote:
Ja, want alle Russen zijn bloeddorstige moordmachines, natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, valt best mee eigenlijk. Ook na Poetin zal Rusland waarschijnlijk nog steeds een agressief, revanchistisch land blijven.
Vast niet, maar opvolging zal uit de naaste kring voortkomen, en iets zegt me dat die niet op inclusieve, duurzame en pacifistische idealen zijn geselecteerdquote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, want alle Russen zijn bloeddorstige moordmachines, natuurlijk.
Nope, het is gewoon een gekrenkt volkje dat niet zo goed weet om te gaan met het verlies van hun imperium.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vast niet, maar opvolging zal uit de naaste kring voortkomen, en iets zegt me dat die niet op inclusieve, duurzame en pacifistische idealen zijn geselecteerd
Ik bedoel natuurlijk de bevolkingsomvang. Niet de prachtige oerbossen, die wij laten omkappen voor onze zogenaamde groene energie.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Letland en Estland zijn beiden groter dan Nederland.
Niet alle Russen nee, maar hun leiders van de afgelopen eeuwen praktisch zonder uitzondering wel... Er zal in het Kremlin wel wat in het water zitten.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Allemaal? Dat is wel het belangrijkste dus. Ze zijn allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nope, het is gewoon een gekrenkt volkje dat niet zo goed weet om te gaan met het verlies van hun imperium.
Je krijgt een interne machtsstrijd. Maar dat zien we dan wel weer.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vast niet, maar opvolging zal uit de naaste kring voortkomen, en iets zegt me dat die niet op inclusieve, duurzame en pacifistische idealen zijn geselecteerd
Dat kappen doen ze dan zelf..quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk de bevolkingsomvang. Niet de prachtige oerbossen, die wij laten omkappen voor onze zogenaamde groene energie.
Ja, het zijn allemaal slagers. Komt door dat rare geloof van ze. En dat gezuip.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Allemaal? Dat is wel het belangrijkste dus. Ze zijn allemaal hetzelfde.
Nee maar misschien wel opvolging die vooral machtig en rijk wil zijn en verder geen hele rare ambities heeft. Dat zou al een enorme win zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
En veel vlees eten, blijkbaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, het zijn allemaal slagers. Komt door dat rare geloof van ze. En dat gezuip.
Hebben we het al over gehad he?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Allemaal? Dat is wel het belangrijkste dus. Ze zijn allemaal hetzelfde.
Ik denk dat de opvolging al machtig en rijk is. Rusland is net zo goed een oligarchie als Oekrane en de VS.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee maar misschien wel opvolging die vooral machtig en rijk wil zijn en verder geen hele rare ambities heeft. Dat zou al een enorme win zijn.
Waarom zo ver reizen om een open deur in te trappen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het al over gehad he?
Ga ff naar Bucha om ze daar te vertellen "dat ze niet allemaal zo zijn"
Zal een hele troost zijn voor die mensen.
Persoonlijk kan ik geen enkel verschil ontdekken tussen Oekraense Oekraeners en Etnisch Russische Oekraeners. Die verschillen zien ze alleen maar zelf.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee hoor, ook Oekrainers zien dat verschil niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik geen enkel verschil ontdekken tussen Oekraense Oekraeners en Etnisch Russische Oekraeners. Die verschillen zien ze alleen maar zelf.
Na dat figuur komt een figuur aan de macht die een president heeft vermoord om zelf president te kunnen worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:47 schreef Ulx het volgende:
Sure, maar het intern gekonkel en de moordaanslag op die schoft zijn gewoon goed nieuws. We zien wel wat er na dat figuur komt.
Okay, je bedoelde dus iets anders dan dat je schreef.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk de bevolkingsomvang. Niet de prachtige oerbossen, die wij laten omkappen voor onze zogenaamde groene energie.
Aldus de Oekraner?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, ook Oekrainers zien dat verschil niet.
De Russen hebben de afgelopen eeuwen een paar Tsaren gehad, dan Boris Yeltsin, Poetin, Medvedev en weer Poetin.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:53 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet alle Russen nee, maar hun leiders van de afgelopen eeuwen praktisch zonder uitzondering wel... Er zal in het Kremlin wel wat in het water zitten.
Dat dacht ik tot juni 1991 ook. Maar de Kroaten, Serven en Bosnirs blijkbaar niet meer.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Persoonlijk kan ik geen enkel verschil ontdekken tussen Oekraense Oekraeners en Etnisch Russische Oekraeners. Die verschillen zien ze alleen maar zelf.
Als Poetin verdwijnt verdwijnen ook een aantal van zijn vertrouwelingen. We zien wel wat na hem komt. Misschien iemand met wie wel te praten is.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Na dat figuur komt een figuur aan de macht die een president heeft vermoord om zelf president te kunnen worden.
Denk je dat het beter zal worden?
Dat ging wat lastig zonder er is het zuiveringen en genocide enzoquote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat dacht ik tot juni 1991 ook. Maar de Kroaten, Serven en Bosnirs blijkbaar niet meer.
Achteraf denk ik, was het beter geweest om de bepaalde Servische gedeelten van Kroati (het oostelijke deel van Slavoni) en Bosni (het oostelijke deel) gelijk maar bij Servi te laten aansluiten.
Helaas komen daar ook nog geografische zaken bij kijken, want de grenzen moeten wel te verdedigen zijn. En het grote probleem is dat die verschillende groepen mensen zich bij hun nederzetting niet bepaald houden aan die geografische zaken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat dacht ik tot juni 1991 ook. Maar de Kroaten, Serven en Bosnirs blijkbaar niet meer.
Achteraf denk ik, was het beter geweest om de bepaalde Servische gedeelten van Kroati (het oostelijke deel van Slavoni) en Bosni (het oostelijke deel) gelijk maar bij Servi te laten aansluiten.
Er is al een grote zwarte markt voor wapenhandel in Europa als je dat nog niet wist. Geen excuus verder om Oekrainers niet te helpen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Thanks Biden!
Met name Europa hamerde op de bestaande grenzen van Bosni die vaststaand moesten blijven, maar als je bijvoorbeeld de 30% grotendeels Servisch gebied aan de oostkant aan Servi had laten aansluiten, wat de meerderheid daar destijds ook wilde (en volgens mij nu nog) dan was er voor die Bosnische Servirs de reden weggehaald om te gaan vechten.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat ging wat lastig zonder er is het zuiveringen en genocide enzo
Moeten ze eerst nog van de snode moslims af zien te komen anders gebeurt er gewoon hetzelfde natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met name Europa hamerde op de bestaande grenzen van Bosni die vaststaand moesten blijven, maar als je bijvoorbeeld de 30% grotendeels Servisch gebied aan de oostkant aan Servi had laten aansluiten, wat de meerderheid daar destijds ook wilde (en volgens mij nu nog) dan was er voor die Bosnische Servirs de reden weggehaald om te gaan vechten.
Maar de Servirs wilden niet alleen het oosten h, er moest en zou ook een connectie via west- en centraal Bosni komen naar de stukken in Kroati die ze bezet hadden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met name Europa hamerde op de bestaande grenzen van Bosni die vaststaand moesten blijven, maar als je bijvoorbeeld de 30% grotendeels Servisch gebied aan de oostkant aan Servi had laten aansluiten, wat de meerderheid daar destijds ook wilde (en volgens mij nu nog) dan was er voor die Bosnische Servirs de reden weggehaald om te gaan vechten.
De Friezen zijn een marginaal volkje geworden door de centralisatie van de macht door eerst Napoleon c.q. Lodewijk, en daarna vanaf het Congres van Wenen is Friesland verdeeld door de Pruisen en het vanaf die tijd centraal geleide Nederland vanuit Den Haag. Veel Friezen uit Oost-Friesland en het huidige Friesland zijn toen weggetrokken naar het vrijere Amerika. De Pruisen wilden in 1815 Luxemburg zelf wel als buffer hebben tegen Frankrijk, dan had Oost-Friesland bij Nederland kunnen blijven. Maar ja, het persoonlijk bezit van Koning Willem I (Luxemburg) ging boven het landsbelang.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Helaas komen daar ook nog geografische zaken bij kijken, want de grenzen moeten wel te verdedigen zijn. En het grote probleem is dat die verschillende groepen mensen zich bij hun nederzetting niet bepaald houden aan die geografische zaken.
Zoals bijvoorbeeld een groep Nederlanders Fries spreekt, maar ook een grote groep Duitsers. Als de Friezen dus een onafhankelijk land willen hebben, moeten ze twee grenzen gaan bewaken, met Nederland en met Duitsland. Dat is niet te doen. En is ook de reden waarom Friesland niet onafhankelijk is en dat ook nooit kan zijn.
Even afgezien nog van dat het tegenwoordig sowieso moeilijk is om jezelf binnen je landsgrenzen op te sluiten omdat iedereen wel gewapende drones heeft om je het leven compleet zuur te kunnen maken.
Het is beter is om je nationalisme gewoon in te slikken en je bezig te houden met het behouden van je cultuur. Landgrenzen kunnen je een identiteit geven (nationalisme), maar cultuur ook. En cultuur is onafhankelijk van landsgrenzen. Een veel constructievere identiteit dus. Er hoeft niet gevochten te worden om lijntjes op een kaart.
Totdat natuurlijk iemand je cultuur en daarmee je identiteit kapot gaat proberen te maken...
Dat was inderdaad het gebied waarover problemen waren, en daar had de oplossing op gericht/geconcentreerd moeten worden. De Kroaten hebben de Servische meerderheid van Krajina uitgemoord en weggejaagd, maar daar was in Europa weinig wanklank op. Ik denk dat de Serven daardoor later in Srebrenica zo geradicaliseerd waren.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de Servirs wilden niet alleen het oosten h, er moest en zou ook een connectie via west- en centraal Bosni komen naar de stukken in Kroati die ze bezet hadden.
Werden ze geradicaliseerd door iets dat pas een maand later zou plaats vinden (Operatie storm was begin augustus '95, de genocide in Srebrenica begin juli '95)?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het gebied waarover problemen waren, en daar had de oplossing op gericht/geconcentreerd moeten worden. De Kroaten hebben de Servische meerderheid van Krajina uitgemoord en weggejaagd, maar daar was in Europa weinig wanklank op. Ik denk dat de Serven daardoor later in Srebrenica zo geradicaliseerd waren
Je hebt gelijk. Dat had ik helemaal verkeerd in mijn geheugen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Werden ze geradicaliseerd door iets dat pas een maand later zou plaats vinden (Operatie storm was begin augustus '95, de genocide in Srebrenica begin juli '95)?
Nu gaat het lastiger worden om ergens geld te lenen.quote:
Voor Rusland is het grootste probleem al maanden al dat ze geld niet meer kunnen verplaatsen. Effectief lenen kon dus eigenlijk ook al niet meer sinds de sancties.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu gaat het lastiger worden om ergens geld te lenen.
Denk dat dit vooral een issue gaat zijn in de toekomst. Rusland blijkt een hoog risico te zijn voor kredietverstrekkers. Dus komende decennia torenhoge rentes. Dus bovenop de sancties, een extra economische uitdaging om de boel weer op de rit te krijgen als er na deze ellende geen grote wijziging plaats vindt in bewind en de koers daarvan.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Voor Rusland is het grootste probleem al maanden al dat ze geld niet meer kunnen verplaatsen. Effectief lenen kon dus eigenlijk ook al niet meer sinds de sancties.
Dat lukt met kleine bedragen. Niet met hele grote. Dat valt in no time op.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:04 schreef quirina het volgende:
Zouden Russen ook geld ezels gebruiken?
Ze kunnen wel aan geld komen door bijvoorbeeld Europese rekeningen van Europeanen te gebruiken die dat tegen betaling prima vinden.
Dit soort gesjoemel zie ik rijke Russen wel voor aan namelijk.
Ja, maar voor de Russische overheid of iets als Gazprom gaat dit natuurlijk niet op.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:04 schreef quirina het volgende:
Zouden Russen ook geld ezels gebruiken?
Ze kunnen wel aan geld komen door bijvoorbeeld Europese rekeningen van Europeanen te gebruiken die dat tegen betaling prima vinden.
Dit soort gesjoemel zie ik rijke Russen wel voor aan namelijk.
Dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat lukt met kleine bedragen. Niet met hele grote. Dat valt in no time op.
Daarom was het ook zo'n slecht idee om openlijk te gaan protesteren tegen de oorlog. Het levert niets op en je zet jezelf in de spotlight voor strafblad, boete, celstraf, uitreisverbod en alle andere nadelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:27 schreef quirina het volgende:
De Russen die tegen het regime van Putin zijn zijn gevlucht uit Rusland. En die zijn het verstandigst.
Want als je blijft en je bent tegen…
Je krijgt al 15 jaar straf als je je uitspreekt of protesteert.
Je raakt je werk kwijt.
Als je jong bent mag je niet meer studeren als je tegen het regime bent. Ze maken je gewoon een paria.
Je wordt toch gedwongen om voor het moederland te vechten als man. Dat betekend ook je familie of gezin verlaten want het moederland is belangrijker dan je eigen leven.
Gehandicapte mannen worden nu trouwens ook geacht te vechten in Oekrane.
Jaaaa Rusland tof land hoor..
En denken dat het beter zal worden als Putin in zijn kist ligt? Nee hoor.
het is allemaal al geregeld wie de volgende leider zal zijn.
Om een beetje democratisch te lijken zullen er uiteindelijk verkiezingen komen en zal een figuur zoals Medvedev of ander maatje van Putin weer president zijn. Worden de rijke Russen weer rijker en kan de rest van de Russische bevolking weer de kelere krijgen.
Medvedev die ook graag weer de doodstraf in wil voeren…
Ja echt.
Ach ja Turkije is een raar land wat dat betreft.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:02 schreef slavaukrainii het volgende:
Turkije koopt gestolen graan uit Oekrane van de Russische bezetters. Erdogan denkt hier van " de ene zijn dood de ander zijn brood. " goedkope graan is altijd goed meegenomen...
Ukraine envoy says Turkey among destinations of grain stolen by Russia
[ afbeelding ]
ANKARA, June 3 (Reuters) - Kyiv's ambassador to Ankara said on Friday Turkish buyers were amongthose buying grain that Russia stole from Ukraine, adding he has sought Turkey's help to identify and capture individuals responsible for the sales and purchases.
Russia and Ukraine account for nearly a third of global wheat supplies, while Russia also heavily exports fertilizer and Ukraine corn and sunflower oil. But Ukrainian grain shipments from its Black Sea ports have stalled since Russia invaded, with some 20 million tonnes of grain stuck.
Ambassador Vasyl Bodnar said Russia was shipping the stolen grains out of Crimea, which it annexed in 2014, and added Kyiv was working with Turkey and Interpol to find the culprits.
Russia is shamelessly stealing Ukrainian grains and trying to get them out from the invaded Crimea. These stolen grains are being sold to foreign countries, and Turkey is one of them," he told reporters in Ankara.
"We have made our appeal for Turkey to help us and, upon the suggestion of the Turkish side, launching criminal cases regarding those stealing and selling the grains," he said.
The Ukrainian Embassy in Ankara later said the vessels that were involved in the stolen grains shipments were the Nadezhda, Finikia, Sormivskiy, Vera, and Mikhail Nenashev ships. Reuters was not able to independently verify the embassy's claims.
The Ukrainian embassy in Beirut told Reuters this week Russia had sent its ally Syria some 100,000 tonnes of stolen wheat. read more
The conflict has fueled a global food crisis, prompting the United Nations to pitch the plan to re-open shipping routes from Odesa and other Ukrainian ports. read more
https://www.reuters.com/w(...)y-russia-2022-06-03/
Als geldezels zin hebben voor een land, moeten er 10tallen miljoenen (en liever meer) dollars/euro's over die rekeningen gesluist worden. Nee.... dat zal in het huidige financile systeem inderdaad niet opvallenquote:
Misschien gebeurt het allemaal wel tegelijk. En openlijk protesteren is niet per se een slecht idee. Als iedereen zwijgt kom je ook nergens.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom was het ook zo'n slecht idee om openlijk te gaan protesteren tegen de oorlog. Het levert niets op en je zet jezelf in de spotlight voor strafblad, boete, celstraf, uitreisverbod en alle andere nadelen.
Gewoon anoniem blijven en undercover actie ondernemen zoals: doen alsof je voor de oorlog bent en vertrouwelijke informatie verzamelen en doorspelen aan het Westen, sabotages van het spoor, brandstichten van de recruit locaties, helpen van ontvoerde Ukrainers, etc...
Domme propoganda roeptoetersquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Werkelijke range is 100km?
[ twitter ]
De range ligt ook nog aan welke ammo je er in stoptquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Op websites van legereenheden die het spul gebruiken valt 84 km te lezenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dus als een random iemand post op Twitter, pssst... als ie ontploft veranderd alles in een straal van 5m in goud, is dat ook waar? Cool! Handig, die MLRSenquote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Uiteraardquote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat is geen reden om nu Ukraine niet te steunen.
Dat is een Mantsjoerijnse stad die de Russen hebben ingepikt van de Chinezen. Alleen de Russen hebben van de grootmachten van destijds nog een stuk Chinataart in handen.quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is een Mantsjoerijnse stad die de Russen hebben ingepikt van de Chinezen. Alleen de Russen hebben van de grootmachten van destijds nog een stuk Chinataart in handen.
[ afbeelding ]
http://www.geschiedenisbe(...)er-wilhelm-en-china/
Ligt eraan wat je erin stopt, en de M30/31 worden bijgeleverd en is 70km Max.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk is dat net zo een succes als die leipe supertanks zoals de Armata van zequote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je erin stopt, en de M30/31 worden bijgeleverd en is 70km Max.
Maar wat je krijgt is gewoon nog meer zwaardere wapen in het gebied zoals de Russische BM27 Urugan MLRS.
Of de nieuwere 9a-52 4 Tornado
Of de BM30 smerch, met helemaal grote raketten.
Die 90 stuks m277 houwitsers zijn allemaal al vernietigd, hoop dan dat het beter gaat met de MLRS systemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hopelijk is dat net zo een succes als die leipe supertanks zoals de Armata van ze.
Goeie objectieve bron dat filmpjequote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die 90 stuks m277 houwitsers zijn allemaal al vernietigd, hoop dan dat het beter gaat met de MLRS systemen.
En nadeel dit duurt te lang, Rusland kan nu rustig volgen hoe, waar en wanneer die MLRS geplaatst worden en die uitschakelen.
Weer een schitterende bron, Los.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet ik niet, hij lijkt juist genformeerd.
Altijd torenhoog.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weer een schitterende bron, Los.
Je stelt weer niet teleur; de kwaliteit die we ondertussen gewend zijn van je.
Grappig. Elders op het internet zitten boze wappies juist te klagen over het gebruik van m777's.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die 90 stuks m277 houwitsers zijn allemaal al vernietigd, hoop dan dat het beter gaat met de MLRS systemen.
En nadeel dit duurt te lang, Rusland kan nu rustig volgen hoe, waar en wanneer die MLRS geplaatst worden en die uitschakelen.
Deze post debunked al de debunker, en je kunt niet de debukende debunker, debunken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig. Elders op het internet zitten boze wappies juist te klagen over het gebruik van m777's.
Het is inderdaad niet vergelijkbaar omdat men wapens ontwikkeld die passen bij de eigen gevechtsdoctrine. Zo heeft het westen geen vergelijkbaar wapen met de TOS-1, of clustermijnplaatsende artillerie. Andersom heeft Rusland veel minder precisiewapens.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hopelijk is dat net zo een succes als die leipe supertanks zoals de Armata van ze.
Links of rechtsom, als ze die kant op gaan, verliezen ze sowieso. Want met alle sancties en gewoon berhaupt met het feit dat ze Russen zijn, is hun wapentuig gewoon niet vergelijkbaar met wat Europa en de US heeft/kan maken.
Dat maakt hem per definitie al een niet objectieve bron en alles behalve betrouwbaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Altijd torenhoog.
Ex, US marinecorps, Amerikaan die een beetje anti VS defensie is geworden en in Bangkok woont en leeft.
https://news.cgtn.com/new(...)z8CfeCUEw/index.html
Dit gaat dan ook over 3 of 4 m777's die vernietigd zijn, er blijven er dan 86 over.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig. Elders op het internet zitten boze wappies juist te klagen over het gebruik van m777's.
quote:https://www.timesofisrael(...)apes-war-in-ukraine/
They’re jamming everything: Secretive electronic warfare shapes war in Ukraine
Ukrainian intelligence official called Russian threat ‘pretty severe’ when it comes to disrupting reconnaissance efforts, commanders’ communications with troops
quote:“Operating on a modern battlefield without data is really hard,” said retired Col. Laurie Buckhout, a former US Army electronic warfare chief. Jamming “can blind and deafen an aircraft very quickly and very dangerously, especially if you lose GPS and radar and you’re a jet flying at 600 miles an hour.”
quote:The US also experienced Russia's electronic warfare in action in Syria, where the adversaries have backed opposing sides in the civil war. In 2018, US Special Operations chief Gen. Raymond Thomas described how US pilots' communications were regularly "knocked down" in Syria in the "most aggressive" electronic warfare environment on the planet. Russia's advanced systems are designed to blind US Airborne Warning and Control Systems, or AWACS, aircraft -- the eyes and ears of battlefield commanders -- as well as cruise missiles and spy satellites.
Rusland had in het verleden als waarschuwing hun EW systeem in Syrie bij de Israelische grens aangezet waardoor het leger hun werk niet meer kon doen en ook in Israel zelf had het civiele luchtverkeer er last van.quote:Russia has engaged in GPS jamming in areas from Finland to the Black Sea, said Lt. Col. Tyson Wetzel, an Air Force fellow at the Atlantic Council. One regional Finnish carrier, Transaviabaltica, had to cancel flights on one route for a week as a result. Russian jamming has also disrupted Ukrainian television broadcasting, said Frank Backes, an executive with California-based Kratos Defense, which has satellite ground stations in the region.
Volgens Russisch ministerie van vredesmissies, zijn grote hoeveelheden US wapens onlangs vernietigd al bij het uitladen van de trein, op het Malin railway station in Zhytomyr.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit gaat dan ook over 3 of 4 m777's die vernietigd zijn, er blijven er dan 86 over.
Bron?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Tevens beweren ze alle M777 inmiddels te hebben uitgeschakeld
Doe eens een bron voor dat rus alle m777's vernietigd heeft?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk hier naar het superspul van RUS
[ twitter ]
Zo heeft Putler zijn ministerie werkelijk genoemd?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens Russisch ministerie van vredesmissies,
Doe geen moeite joh.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe eens een bron voor dat rus alle m777's vernietigd heeft?
Rusland schept erover op maar je denkt toch niet dat het waar is?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doe eens een bron voor dat rus alle m777's vernietigd heeft?
quote:
dat gedonder over de Krim was al een teken. En het neerhalen van mh17 ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 23:43 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ship_to_top_russian/
Ukraine grants citizenship to top Russian journalist who denounced war
Blijft de vraag waarom jij denkt dat het waar is?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland schept erover op maar je denkt toch niet dat het waar is?
https://eurasiantimes.com(...)us-origin-m-777/?amp
Wat snap je niet aan “beweren ze”quote:Op zaterdag 4 juni 2022 07:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijft de vraag waarom jij denkt dat het waar is?
Met een M1 Abrams ja?quote:
Volgens mij heeft de prednison zijn hersenen aangetast.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:52 schreef Aether het volgende:
Poetin geeft westerse sancties schuld van voedselcrisis
https://nos.nl/l/2431362
Vladimir Poetin geeft het Westen de schuld van de voedselcrisis in de wereld. Volgens de Russische president is de graanexport uit Oekrane "geen probleem". Hij zei dit na een gesprek met voorzitter Macky Sall van de Afrikaanse Unie over de voedselproblemen. Vooral in Afrika dreigt er een tekort aan graan en kunstmest door de oorlog in Oekrane.
Na het gesprek met Poetin was Sall "gerustgesteld", omdat de Russische president volgens hem garanties geeft voor de uitvoer van tarwe en kunstmest. Vooraf had hij gezegd dat Afrikanen door de dreigende voedseltekorten indirect slachtoffers van de oorlog worden.
Poetin gaf na het gesprek met Sall een tv-interview waarin hij zei dat voedsel het eenvoudigst via Belarus uit Oekrane gexporteerd kan worden. "Niemand houdt dat tegen", zei Poetin, "maar daarvoor moeten de sancties tegen dat land worden opgeheven."
Dit gaat helemaaal niet goed, nu zal China het toch ook wel zat worden , dit gaat de wereldeconomie eaantastenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:52 schreef Aether het volgende:
Vladimir Poetin geeft het Westen de schuld van de voedselcrisis in de wereld. Volgens de Russische president is de graanexport uit Oekrane "geen probleem". Hij zei dit na een gesprek met voorzitter Macky Sall van de Afrikaanse Unie over de voedselproblemen. Vooral in Afrika dreigt er een tekort aan graan en kunstmest door de oorlog in Oekrane.
Na het gesprek met Poetin was Sall "gerustgesteld", omdat de Russische president volgens hem garanties geeft voor de uitvoer van tarwe en kunstmest. Vooraf had hij gezegd dat Afrikanen door de dreigende voedseltekorten indirect slachtoffers van de oorlog worden.
Poetin gaf na het gesprek met Sall een tv-interview waarin hij zei dat voedsel het eenvoudigst via Belarus uit Oekrane gexporteerd kan worden. "Niemand houdt dat tegen", zei Poetin, "maar daarvoor moeten de sancties tegen dat land worden opgeheven."
Hij dekt zichzelf al in, het mislukken van de garanties voor levering aan Afrika is straks omdat de sancties tegen Belarus niet zijn opgeheven...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit gaat helemaaal niet goed, nu zal China het toch ook wel zat worden , dit gaat de wereldeconomie eaantasten
nee Sall trapt daar nietquote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij dekt zichzelf al in, het mislukken van de garanties voor levering aan Afrika is straks omdat de sancties tegen Belarus niet zijn opgeheven...
En Sall trapt daar in.
Sall is gerust gesteld, Poetin geeft garanties.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Sall trapt daar niet
die snapt het ook wel
bak olie en graan is voor Afrika van absoluut levensbelang
Dit idd al zouden we de sancties opheffen. Hoezo is wit Rusland dan de aangewezen partij voor export naar Afrika?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sall is gerust gesteld, Poetin geeft garanties.
Maar die zijn niets waard, omdat Poetin dat laat afhangen van de sancties op Belarus...
En hij weet dat die niet worden opgeheven.
Export via Belarus is sowieso geen optie, de infrastructuur is er niet om voldoende graan te exporteren.
graan moet dan toch ook naar Odessa om verscheept tte worden, met vrachtwwagens of trein , dus kan ook naar Hongarije lijkt mequote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sall is gerust gesteld, Poetin geeft garanties.
Maar die zijn niets waard, omdat Poetin dat laat afhangen van de sancties op Belarus...
En hij weet dat die niet worden opgeheven.
Export via Belarus is sowieso geen optie, de infrastructuur is er niet om voldoende graan te exporteren.
via Wit rusland naar de haven van Latviaquote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd al zouden we de sancties opheffen. Hoezo is wit Rusland dan de aangewezen partij voor export naar Afrika?
Overigens kunnen neutrale VN schepen dat graan niet ophalen?
quote:Grootste spelers
Rusland is een belangrijke producent van kalium-, fosfaat- en stikstofhoudende meststoffen.
Het produceert meer dan 50 miljoen ton meststoffen per jaar, 13 procent van het wereldwijde totaal. Phosagro, Uralchem, Uralkali, Acron en Eurochem zijn de grootste spelers.
Ze exporteren vooral naar Azi en Brazili.
De EU-landen zijn afhankelijk van Rusland voor ongeveer 26 procent van hun ureumimport, 26 procent van hun fosfaatimport en 21 procent van hun potasimport.
Brazili is op dezelfde manier afhankelijk van Rusland, dat ongeveer 46 procent van de Braziliaanse kaliuminvoer, 20 procent van de ureuminvoer van het land en 13 procent van zijn fosfaatinvoer levert.
Niet helemaal, in zowel Oekrane, Wit-Rusland als Letland/Litouwen ligt Russisch breedspoor, via Polen moet je omladen naar andere wagons. Overigens betwijfel ik ook dan ten zeerste of de havens in Riga/Ventspils/Liepaja/Klaipeda voldoende capaciteit hebben om Odessa te vervangen, die zijn daar helemaal niet op ingesteld.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
via Wit rusland naar de haven van Latvia
https://www.vollers.com/nl/location/riga/
Dan kan het net zo goed via Polen
https://www.google.nl/map(...)9496487!4d24.1051865
via Wit Rusland is bullshit
Riga heeft ook de export van Belarussia Kunstmest via Riga geblokkeerd
https://www.nieuweoogst.n(...)t-goedkope-kunstmest
Ieder land doet zichzelf pijn om de ander pijn te doen
[..]
De kunstmest van Wit Rusland ging altijd via en dat gaat ook om kolosale hoeveelhedenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet helemaal, in zowel Oekrane, Wit-Rusland als Letland/Litouwen ligt Russisch breedspoor, via Polen moet je omladen naar andere wagons. Overigens betwijfel ik ook dan ten zeerste of de havens in Riga/Ventspils/Liepaja/Klaipeda voldoende capaciteit hebben om Odessa te vervangen, die zijn daar helemaal niet op ingesteld.
Er zijn landen in Afrika die achter Putin staan en goede banden hebben met Rusland. Oeganda, Kenia,Zimbabwe, Eritrea,Ethiopi , Zuid Afrika en nog meer Afrikaanse landen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:52 schreef Aether het volgende:
China kijkt alleen gentertaind naar Rusland. Hoe langer dit duurt hoe meer profijt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit gaat helemaaal niet goed, nu zal China het toch ook wel zat worden , dit gaat de wereldeconomie eaantasten
nee, nu gaat de hele wereld economie er aan, ook en vooral de chinesequote:Op zaterdag 4 juni 2022 12:26 schreef quirina het volgende:
[..]
China kijkt alleen gentertaind naar Rusland. Hoe langer dit duurt hoe meer profijt.
Ja, dan krijg je dit: https://nos.nl/video/2431(...)oor-oekraiense-grensquote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
graan moet dan toch ook naar Odessa om verscheept tte worden, met vrachtwwagens of trein , dus kan ook naar Hongarije lijkt me
200 vrachtwagens per 24 uur , dat is 10 minuten per vrachtwagen om te controleren , wat doen ze daar die Polenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 12:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je dit: https://nos.nl/video/2431(...)oor-oekraiense-grens
quote:Hij wijst op een graansilo die nog helemaal gevuld is met de vorige oogst. "
Als die in augustus niet leeg is, kan de nieuwe oogst er niet bij."
Hij maakt zich niet alleen zorgen om de Oekraense landbouw, maar ook wat dat betekent voor de wereld. "
De prijzen zullen stijgen. In Europa betekent dat dat je een keer minder op vakantie kunt.
Maar in landen in het Midden-Oosten, Azi en Afrika betekent dat honger en onlusten."
Voor China ligt de bal nu bij het Westen. Dit is een voortzetting van de slag om de publieke opinie in de wereld. Europa en Oekrane moeten nu gaan laten zien hoe belangrijk de armen in Afrika zoor ze zijn. De wereld is namelijk niet zo eensgezind als men doet vermoeden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit ziet er goed uit. Levert vaak ook goed gemotiveerde en getrainde troepen op.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)bilization_as_troop/
Russia turns to "forced mobilization" as troop morale declines: Report
They've been doing this from the start. First they started hanging around the venders that could give cash from Paypal and Qiwi, asking them to sign "voluntary enlistment" papers, and then either beating the shit out of them, or sending them to some holding facility by bus in Russia. But there were pictures posted of armed Russian soldiers, hanging around the venders' places of business, with buses in the background.
Then they started kidnapping people off of the streets. The would call people up from the colleges, their work places, and so much more. And there for a while, they would go door to door, conducting searches of houses for males to enlist/conscript/draft... all impressment, basically. They would have 2-3 plainclothes people driving through the residential areas, looking for males that were outdoors in their own yards, that they could kidnap.
nee Putin krijgt nu de schuldquote:Op zaterdag 4 juni 2022 13:26 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Voor China ligt de bal nu bij het Westen. Dit is een voortzetting van de slag om de publieke opinie in de wereld. Europa en Oekrane moeten nu gaan laten zien hoe belangrijk de armen in Afrika zoor ze zijn. De wereld is namelijk niet zo eensgezind als men doet vermoeden.
Ja het is niet voor niets dat de trein naar georgie zo goed gevuld is met jonge mannenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit ziet er goed uit. Levert vaak ook goed gemotiveerde en getrainde troepen op.
Wat ik hoorde van wat Poolse chauffeurs is dat de Poolse politie en douane de boel aan het stagneren zijn om wit-rusland te irriteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
200 vrachtwagens per 24 uur , dat is 10 minuten per vrachtwagen om te controleren , wat doen ze daar die Polen![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Aardige omweg die die vrachtwagens dan nemen vanuit Oekrane als ze eerst nog even via Wit-Rusland rijden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat ik hoorde van wat Poolse chauffeurs is dat de Poolse politie en douane de boel aan het stagneren zijn om wit-rusland te irriteren.
Vrachtwagens die wit-rusland in willen worden vertraagd en vrachtwagens die van wit-rusland polen in willen laten ze gewoon een dag wachten.
Ze waren niet van plan om naar Oekrane te gaan en ze kwamen er ook niet vandaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aardige omweg die die vrachtwagens dan nemen vanuit Oekrane als ze eerst nog even via Wit-Rusland rijden.
ja dat weet ik , maar van Oekraine naar Polen dat mag niet 10 minuten duren per wagenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat ik hoorde van wat Poolse chauffeurs is dat de Poolse politie en douane de boel aan het stagneren zijn om wit-rusland te irriteren.
Vrachtwagens die wit-rusland in willen worden vertraagd en vrachtwagens die van wit-rusland polen in willen laten ze gewoon een dag wachten.
Dan heeft het toch helemaal niets te maken met de post waar je op reageerdequote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze waren niet van plan om naar Oekrane te gaan en ze kwamen er ook niet vandaan.
Ja het kwartje viel net, heb m'n post aangepast.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan heeft het toch helemaal niets te maken met de post waar je op reageerde? Die gaat immers over transport vanuit Oekrane.
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat 10 minuten per wagen erg snel is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat weet ik , maar van Oekraine naar Polen dat mag niet 10 minuten duren per wagen
steek penningen vangen , dat is het corrupte bende en dan Rusland de schuld geven
Klopt, als over land een optie is, kan dat ook via Hongarijequote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
graan moet dan toch ook naar Odessa om verscheept tte worden, met vrachtwwagens of trein , dus kan ook naar Hongarije lijkt me
Opmerkelijke uitspraak van Poetin. Hij legt dus het lot van vele Afrikaners bij de beslissing van het westen sancties tegen Rusland op te heffen ofwel het Oekraiense graan praktisch weg te geven (want dat gebeurd als het via Belarus het land verlaat).quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat 10 minuten per wagen erg snel is.
Je zit met douane documenten aangezien je van een niet EU land de EU binnen gaat.
Het inklaren is vooral BELASTING HEFFENquote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:47 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Opmerkelijke uitspraak van Poetin. Hij legt dus het lot van vele Afrikaners bij de beslissing van het westen sancties tegen Rusland op te heffen ofwel het Oekraiense graan praktisch weg te geven (want dat gebeurd als het via Belarus het land verlaat).
Dan nog te bedenken dat er vele Afrikaanse landen zijn die zich neutraal of Pro Russische houding in deze oorlog aanmeten. Het meest logische en eenvoudigste is natuurlijk het graan via de haven van Odessa het land te verlaten maar dan verdient Oekraine geld en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Of per trein: https://nos.nl/l/2424929quote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Het inklaren is vooral BELASTING HEFFEN
Laat toch door zonder beperkingen, graan >??? Ok doorrrijden volgende, graan ? doorrrijden
Terwijl de EU loopt te sukkelen , vernietigt Putin de graanschuren
200 vrachtwagens per 24 uur , dat moet 1000 vrachtwagens per 24 uur wordenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Of per trein: https://nos.nl/l/2424929
Vogelteller bij Staatsbosbeheerquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
Ronald Vogelaar klinkt als een naam van een ambtenaar
Dit zijn dan verliezen uit Severodonetsk, daar is het buitenlandse bataljon ingezet.quote:
Ja, al die Russen en Tsjetsjenen hadden daar niet naartoe moeten gaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Eigen schuld, dikke bult, trouwens. Ik vind je nog steeds een flapdrol als je daar heen gaat als buitenlander, hoe stoer en rechtvaardig je ook denkt te zijn.
Was pas geleden ook al een Nederlander toch of gaat dit over dezelfde? Naam komt me bekend voor.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was volgens mij een andere, maar zou dit dezelfde zijn?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:59 schreef BEFEM het volgende:
Was pas geleden ook al een Nederlander toch of gaat dit over dezelfde? Naam komt me bekend voor.
Tis wel dezelfde lees ik nu. Familie zei op 9 mei al dat die dood was.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was volgens mij een andere, maar zou dit dezelfde zijn?
#ANONIEM in NWS / Benno L. woont in seniorenflat in Leiden #3
6e keer dit filmpjequote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:45 schreef luxerobots het volgende:
Russische militairen die net wat thermobarische bommen afgeschoten hebben, moeten vanwege een tegenaanval rennen voor hun leven.
Vluchtende Russen 1+.
Stel ze hebben het teruggenomen, het probleem is dan nog niet opgelost want Rusland kan dan sveredonetsk nog meer kapot knallen met artillerie dan ze al gedaan hebben. Tenzij de oekrainers zouden kunnen doorpushen.quote:
En degenen die de gehaktmolen op wonderbaarlijke wijze overleven zullen vast overtuigde patriotten en Poetinaanhangers worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit ziet er goed uit. Levert vaak ook goed gemotiveerde en getrainde troepen op.
Ja op Reddit stond zijn overlijden een maand geleden al.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Was pas geleden ook al een Nederlander toch of gaat dit over dezelfde? Naam komt me bekend voor.
Met zachtgekookte eieren als Macron en Scholz ga je echt (terug) verlangen naar een nieuwe ijzeren heks als Thatcher. Die at dagelijks een paar levende Vladimirs en Nikitas als ontbijt.quote:
10 minuten per wagen is nog rap. Maar ik snap niet dat de EU geen uitzondering maakt van de strenge douane regels in dit geval.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat weet ik , maar van Oekraine naar Polen dat mag niet 10 minuten duren per wagen
steek penningen vangen , dat is het corrupte bende en dan Rusland de schuld geven
Ambtenaren zijn de kanker van de maatschappijquote:Op zondag 5 juni 2022 07:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
10 minuten per wagen is nog rap. Maar ik snap niet dat de EU geen uitzondering maakt van de strenge douane regels in dit geval.
Doe eens even normaal.quote:Op zondag 5 juni 2022 07:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn de kanker van de maatschappij
Omdat alles draait om geld en niet om het helpen van mensen.quote:Op zondag 5 juni 2022 07:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
10 minuten per wagen is nog rap. Maar ik snap niet dat de EU geen uitzondering maakt van de strenge douane regels in dit geval.
Moet zeggen dat dat lichaam er nog goed uit ziet na drie maanden in die omstandighedenquote:Op zondag 5 juni 2022 01:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Dode Russische piloot wordt uit het wrak gehaald
https://www.reddit.com/r/(...)ter_from_the_dnipro/
Recovery of a Russian helicopter from the Dnipro river north of Kyiv, 3 months after it was shot down. Probably went down in the first days there.
Hypocriete vaderquote:
De eerste paar weken wel idd: hoe kan het dat er mensen zijn die constant roepen om een nucleaire oorlog?quote:Op zondag 5 juni 2022 11:03 schreef polderturk het volgende:
Meer gedreig met een allesvernietigende nucleaire oorlog. Zijn we onder de indruk?
[ twitter ]
Hmm pensionada's met een mening. Tijd voor het bejaardenhuis?quote:Op zondag 5 juni 2022 07:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn de kanker van de maatschappij
Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane. Noord-Frankrijk en Oost-Duitsland bestaan toch grotendeels uit verpauperde oude rotzooi, wat moeten de Fransen en Duitsers daar eigenlijk mee. Bijkomend voordeel is dat in Oost-Duitsland een aanzienlijk deel van de bevolking toch nog Russisch spreekt, dus Rusland kan ook nog doen alsof het 'gediscrimineerde' Russischtaligen beschermt.quote:
Het is Putin die minachting heeft voor de rest van de wereld en die wereld wil vernederen. maar dat mag dan weer wel?quote:
Macron verdient een beetje nuance, die zegt: als dit over is, blijft bij ons (FR) in ieder geval de deur open.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane. Noord-Frankrijk en Oost-Duitsland bestaan toch grotendeels uit verpauperde oude rotzooi, wat moeten de Fransen en Duitsers daar eigenlijk mee. Bijkomend voordeel is dat in Oost-Duitsland een aanzienlijk deel van de bevolking toch nog Russisch spreekt, dus Rusland kan ook nog doen alsof het Russen beschermd.
Toch idioot hoe kennelijk de dochter van Putin en de zoon van Medvedev al die jaren mochten verblijven in het Westen.quote:
Vergeleken met die idioten is Putin een toonbeeld van rust, controle en redelijkheid. Je moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als Putin zou worden afgez.... oh, wacht.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De eerste paar weken wel idd: hoe kan het dat er mensen zijn die constant roepen om een nucleaire oorlog?
Maar sinds ik de 'Firehose of falsehood' theorie ken begrijp ik het daadwerkelijke spelletje wat gespeeld wordt
Hoe groter en onrealischer de onzin die je uitkraamt hoe beter
https://en.wikipedia.org/wiki/Firehose_of_falsehood
The firehose of falsehood, or firehosing, is a propaganda technique in which a large number of messages are broadcast rapidly, repetitively, and continuously over multiple channels (such as news and social media) without regard for truth or consistency.
Dat zou een geweldige reply zijnquote:Op zondag 5 juni 2022 11:19 schreef J.B. het volgende:
Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane.
Gaat ie raketten op Kaliningrad schieten?quote:Op zondag 5 juni 2022 11:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En maar blijven dreigen. Volgens mij begint hij in paniek te raken.
Schijnen redelijk wat Tsjetsjenen te sneuvelen daaro.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze lieten de Russen 90% vd stad innemen om ze in de val te lokken en hebben nu weer 50% in handen.
[ twitter ]
https://www.understanding(...)gn-assessment-june-4quote:... enabling Ukrainian defenders to inflict high losses against unsuspecting Chechen units.
Oh, ze schoten tot nu toe de hele tijd alleen maar op dezelfde doelen? Geen wonder dat het niet opschiet.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En maar blijven dreigen. Volgens mij begint hij in paniek te raken.
Hebben we nog een Patriot systeem over dat ons kan beschermen tegen een nucleaire aanval?quote:Op zondag 5 juni 2022 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De eerste paar weken wel idd: hoe kan het dat er mensen zijn die constant roepen om een nucleaire oorlog?
Maar sinds ik de 'Firehose of falsehood' theorie ken begrijp ik het daadwerkelijke spelletje wat gespeeld wordt
Hoe groter en onrealischer de onzin die je uitkraamt hoe beter
https://en.wikipedia.org/wiki/Firehose_of_falsehood
The firehose of falsehood, or firehosing, is a propaganda technique in which a large number of messages are broadcast rapidly, repetitively, and continuously over multiple channels (such as news and social media) without regard for truth or consistency.
Is de Patriot niet geschikt voor.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:46 schreef polderturk het volgende:
Hebben we nog een Patriot systeem over dat ons kan beschermen tegen een nucleaire aanval?
Kwamen toch al niet meer door de milieuzones met die dieseltaxquote:Op zondag 5 juni 2022 13:44 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Spanje gaat de Leopard 2 aan Oekrane leveren.Zou gaan om 40 stuks die in Zaragoza in de opslag staan.
Die dingen waren oorspronkelijk toch voor vliegtuigen? Volgens mij zijn ze toen in de Golf oorlog voor Scuds gaan gebruiken, maar volgens mij was dat een stukje marketing.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is de Patriot niet geschikt voor.![]()
Patriot is tegen TBM's en niet tegen ICBM's/IRBM's.
Dat zou wel het plotselinge succes daar verklaren. De Tsjetsjeense tiktok militairen zijn niet veel gewendquote:Op zondag 5 juni 2022 12:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Schijnen redelijk wat Tsjetsjenen te sneuvelen daaro.
Thoughts and Prayers.
[..]
https://www.understanding(...)gn-assessment-june-4
[ afbeelding ]
Nazi Duitsland is juist ontstaan omdat Duitsland in de eerste wereldoorlog vernederd werd.quote:
Sws dat hele gedoe over het vernederen van landen.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nazi Duitsland is juist ontstaan omdat Duitsland in de eerste wereldoorlog vernederd werd.
Zolang Poetin daar nog zit moeten we helemaal niks en kunnen we dat tyfusland gewoon beter isoleren.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws dat hele gedoe over het vernederen van landen.![]()
Uiteindelijk moeten we, als deze oorlog voorbij is, hoe dan ook weer samenleven met Rusland.
Scud is geen icbm hquote:Op zondag 5 juni 2022 14:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die dingen waren oorspronkelijk toch voor vliegtuigen? Volgens mij zijn ze toen in de Golf oorlog voor Scuds gaan gebruiken, maar volgens mij was dat een stukje marketing.
Niet per sequote:Op zondag 5 juni 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk moeten we, als deze oorlog voorbij is, hoe dan ook weer samenleven met Rusland.
Er is 20 jaar weggekeken omdat het beter leek om samen te leven met Rusland.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar de fout die toen is gemaakt dat een nieuw Duitsland niet de kans heeft gekregen om weer op te krabbelen, ze zijn niet na afloop van de oorlog gezellig met Luddendorf (of later na WOII met Dnitz) om tafel gaan zitten.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nazi Duitsland is juist ontstaan omdat Duitsland in de eerste wereldoorlog vernederd werd.
Ik leef niet met de indruk dat als Putin weg is, dat land opeens n groot Woodstock festijn wordt.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zolang Poetin daar nog zit moeten we helemaal niks en kunnen we dat tyfusland gewoon beter isoleren.
Wegkijken en samenleven zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Er is 20 jaar weggekeken omdat het beter leek om samen te leven met Rusland.
Oh reken maar van yes.quote:
Dan kunnen we alsnog dan bekijken of we met die mensen zaken willen doen, het lijkt me niet wenselijk dat we gewoon weer ouwe jongens krentenbrood gaan spelen met de Russen die dit leed faciliteren, dan is het beter om ze als paria's te blijven behandelen.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik leef niet met de indruk dat als Putin weg is, dat land opeens n groot Woodstock festijn wordt.
Komt er gewoon weer een nieuwe Putin voor in de plaats.
dat gebeurt nu ook alquote:Op zondag 5 juni 2022 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh reken maar van yes.
Daar worden gewoon weer relaties mee aangeknoopt als deze oorlog voorbij is. Rusland blijft een geopolitieke speler met veel gewilde grondstoffen.
Jawel.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gebeurt nu ook al
maar het is geen kwestie van moeten, er valt gewoon heel veel en heel makkelijk geld te verdienen aan beide kanten van de grens en als de Russen dat (weer) willen doen dan moeten ze een keer de goede buur uit gaan hangen en die hele NAVO is de vijand houding laten vallen want echt nodig hebben we ze niet
merk jij nu wat van dit hele feestje?quote:
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat gebeurt nu ook al
maar het is geen kwestie van moeten, er valt gewoon heel veel en heel makkelijk geld te verdienen aan beide kanten van de grens en als de Russen dat (weer) willen doen dan moeten ze een keer de goede buur uit gaan hangen en die hele NAVO is de vijand houding laten vallen want echt nodig hebben we ze niet
ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren hoor, gebeurt nu alquote:Op zondag 5 juni 2022 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Diplomatieke relaties gaan gewoon weer opgebouwd worden.
Het land is en blijft onze Europese buur en te groot en te belangrijk om compleet links te laten liggen. Geopolitiek gaat voor.
Ik verwacht ook niet dat we al deze sancties vol blijven houden totdat de laatste Russische soldaat uit de originele Oekranse grenzen vertrokken is.
Maar goed, we gaan het wel zien.![]()
Okay.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren hoor, gebeurt nu al
ik zeg dat we prima zonder kunnen moest dat nodig zijn
Dat is nog maar te bezien, dan komt er een machtsvacuum met allerlei onrusten. Met afvallige regio's die weer in opstand komen etc. etc.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik leef niet met de indruk dat als Putin weg is, dat land opeens n groot Woodstock festijn wordt.
Komt er gewoon weer een nieuwe Putin voor in de plaats.
Ik zie dat gedegenereerde volk na de val of het verdwijnen van het Poetin regime gewoon weer een volgende, met kernwapens dreigende dictator op de troon hijsen om hun honger naar oorlog te stillen. Gewoon kapot sanctioneren dus.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zolang Poetin daar nog zit moeten we helemaal niks en kunnen we dat tyfusland gewoon beter isoleren.
Ik denk dat artillerie het enige is dat nog wil vechten.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Zo kun je hem ook gebruiken.
Werd verrast door snel naderende Oekraense eenheden?
Het moet wel fantastisch voor de Russen gaan wanneer ze zestig jaar oude T62’s moeten gaan inzetten. Volgende stap is de T55 en daarna de T34 neem ik aan? Moet wel een fijn en geruststellend gevoel voor de Russische orcs zijn. Het slagveld betreden met een stuk antiek waar je opa nog in gereden heeft.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:16 schreef Hyperdude het volgende:
T62 vernieuwd met bimini sunshades/Cope Cages.
[ twitter ]
Weer helemaal up-to-date.
Het was destijds het enige systeem wat iets tegen de Scuds kon doen, geen marketing oid. Er zijn daarna allerlei verbeteringen doorgevoerd om de Patriot wel effectief in te zetten tegen ballistic missiles. Met de PAC-3 missile als de grootste verbetering.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:07 schreef raptorix het volgende:
Die dingen waren oorspronkelijk toch voor vliegtuigen? Volgens mij zijn ze toen in de Golf oorlog voor Scuds gaan gebruiken, maar volgens mij was dat een stukje marketing.
De T-72 is overigens slechts 8 jaar jonger dan de T-62. (1961 vs 1969).quote:Op zondag 5 juni 2022 15:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Het moet wel fantastisch voor de Russen gaan wanneer ze zestig jaar oude T62’s moeten gaan inzetten. Volgende stap is de T55 en daarna de T34 neem ik aan? Moet wel een fijn en geruststellend gevoel voor de Russische orcs zijn. Het slagveld betreden met een stuk antiek waar je opa nog in gereden heeft.
Ja. Daar denk ik ook aan.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is nog maar te bezien, dan komt er een machtsvacuum met allerlei onrusten. Met afvallige regio's die weer in opstand komen etc. etc.
Deze oorlog is een potentiele clusterfuck voor Rusland.
Ah, volgens mij heeft Nederland er ook 1 afgeschoten, maar volgens mij was dat een foutjequote:Op zondag 5 juni 2022 15:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was destijds het enige systeem wat iets tegen de Scuds kon doen, geen marketing oid. Er zijn daarna allerlei verbeteringen doorgevoerd om de Patriot wel effectief in te zetten tegen ballistic missiles. Met de PAC-3 missile als de grootste verbetering.
Ook handig dat ie 115 mm munitie nodig heeft ipv. 125 mm zoals T72 en T80.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het moet wel fantastisch voor de Russen gaan wanneer ze zestig jaar oude T62’s moeten gaan inzetten. Volgende stap is de T55 en daarna de T34 neem ik aan? Moet wel een fijn en geruststellend gevoel voor de Russische orcs zijn. Het slagveld betreden met een stuk antiek waar je opa nog in gereden heeft.
Logistieke nachtmerrie. En dat was al niet hun sterkste punt.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook handig dat ie 115 mm munitie nodig heeft ipv. 125 mm zoals T72 en T80.
Ik had niet gedacht dat een helm zo'n kogel zou stoppen.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ricochet_762x54mm/
German-supplied helmet stopped a ricochet 7.62x54mm bullet used by various Russian weapons - Not all donated equipment is junk, even if it's old to modern NATO standards
[ afbeelding ]
wat zou ricochet betekenen hmmmm even denken hmmmquote:Op zondag 5 juni 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik had niet gedacht dat een helm zo'n kogel zou stoppen.
Of zou hij afgeketst zijn en daarna in z'n helm terecht zijn gekomen?
Goeie 'journalist' zeg die Eva Bartlett:quote:
edit: Ze is trouwens ook wel een fan van het regime van Kim Jong-Un in Noord-Korea:quote:Eva Karene Bartlett is a Canadian activist, commentator, and blogger who has propagated conspiracy theories in connection to the Syrian civil war, most notably the disproven allegation that the White Helmets stage rescues and "recycle" children in its videos.
Dat is wel bewezen want ik heb die beelden helaas zelf gezien. Voor oorlogspropaganda is alles verantwoord.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Goeie 'journalist' zeg die Eva Bartlett:
[..]
wie ben jij?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:00 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat is wel bewezen want ik heb die beelden helaas zelf gezien. "gerecyclede lijken" voor beeldmateriaal.
Of die cameraman die dat arm jongetje op camera voor het westen, en een moment later een executie van een kind vastlegt
Nee een oud wappieaccountquote:Op zondag 5 juni 2022 17:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wie ben jij?
is dit weer een nieuw wappie account?
Haha ik wist het echt niet, heb het net vertaald.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wat zou ricochet betekenen hmmmm even denken hmmm
Zou natuurlijk wel de ultieme ironie zijn als een volkje dat zo geobsedeerd is met de Tweede Wereldoorlog daar zijn eigen Stalingrad ervaring zou krijgen.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat alles op alles zetten om de stad alsnog in te nemen.
Maar hoe vertaald al die extra mankracht en wapens zich naar:
- de stad dmv straatgevechten innemen
- de rivier oversteken terwijl je bestookt wordt door artillery
- de highground waar alle Ukrainse artillery en snipers staan opgesteld bestormen
Want anders heb je enkel extra mannetjes die op afstand kapotgeschoten worden
[ twitter ]
Altijd bijzonder, die zelfhaat onder een bepaald deel van de populatie.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Goeie 'journalist' zeg die Eva Bartlett:
[..]
edit: Ze is trouwens ook wel een fan van het regime van Kim Jong-Un in Noord-Korea:
https://web.archive.org/w(...)ea-during-v/3220160/
Is geen zelfhaat maar gewoon een middel om zichzelf verheven te voelen. Zij hebben immers het licht gezien, in tegenstelling tot al die normies die zich alleen maar door de mainstream media laten hersenspoelen.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Altijd bijzonder, die zelfhaat onder een bepaald deel van de populatie.
Totdat ze in diarreestan weer eens een natuurramp voor hun kiezen krijgen, dan moet het westen hen weer uit de brand helpen omdat ze hun belastinggeld liever aan (kern)wapens uitgeven.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:47 schreef Idisrom het volgende:
India loopt niet aan de leiband van Groot Brittanni (of de rest van Europa).
Paar TOS-1 op de artillerie?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat alles op alles zetten om de stad alsnog in te nemen.
Maar hoe vertaalt al die extra mankracht en wapens zich naar:
- de stad dmv straatgevechten innemen
- de rivier oversteken terwijl je bestookt wordt door artillery
- de highground waar alle Ukrainse artillery en snipers staan opgesteld bestormen
Want anders heb je enkel extra mannetjes die op afstand kapotgeschoten worden
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |