abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2022 @ 00:44:36 #1
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:24:50 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:31:36 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 01:37:17 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204947502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 19:34 schreef slavaukrainii het volgende:
Helaas is de Oekrane een redelijk nieuwe land met weinig ervaring op het gebied van politiek. Leiders van Oekrane moesten rustiger aan omgaan met Rusland en niet teveel doen wat Amerika verwacht.

Nu hebben we dus een oorlog met Putin en Putin zal niet stoppen , ook niet na 10 jaar. Terwijl de rest van de wereld rustig aan door gaat met hun leventje is Oekrane aan het dood gaan en moeten de Oekrainirs als een soort van proxy van Amerika oorlog voeren tegen de Russen.
slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56

Seems legit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_204947683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:37 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
slavaukrainii geregistreerd op: maandag 30 mei 2022 @ 16:56

Seems legit.
Weet dan meteen dat ze in roebels betaald krijgen... Ukraine voert oorlog tegen Rusland |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204947693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah ja. En het KLA werd niet gefinancierd vanuit grootschalige drugshandel door Albanese diaspora, er kwamen geen karrenvrachten aan wapens vanuit Albani Kosovo binnen, er werden geen Albanezen in het geheim door de VS getraind in Albani en daarna de grens met Kosovo over gestuurd. :') Nee, dat waren wl echte separatisten.
Wat is dit nou weer voor een whataboutism? De eerste president van de Volksrepubliek Donetsk, Alexander Borodai, is nota bene een Rus uit Moskou die nu in de Russische Doema zit. Oftewel, zowel de militaire als politieke leiders van die club waren gewoon Russen. Er is werkelijk niks separatistisch aan die volksrepublieken, het is gewoon Rusland aangevuld met wat 'Oekraense' gelukszoekers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 06:36:15 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 07:58:35 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204948047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Toch wel super dat wij altijd feilloos aan de goede kant van de geschiedenis staan en precies weten wie goed en slecht zijn.

Kosovo is Servisch grondgebied > wonen veel etnische Albanezen > willen onafhankelijkheid > gaan de gewapende strijd aan > Servische leger grijpt hard in > wij bombarderen ze zonder VN-mandaat > Kosovo roept onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Servi is de agressor."

Donetsk en Luhansk is Oekraens grondgebied > wonen veel etnische Russen > willen onafhankelijkheid > Oekraens leger grijpt hard in > Rusland bombardeert ze zonder VN-mandaat > Donetsk en Luhansk roepen onafhankelijkheid uit > "Ja, maar Rusland voedt de onafhankelijkheidswens en verspreidt leugens en propaganda daarover, is de oorzaak van de onrust en het geweld van de separatisten in de regio en is de agressor".

Iedere andere interpretatie is "geschiedsvervalsing" en zonder meer onwaar. We hebben het gelijk altijd aan onze zijde.
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 07:59:50 #8
56749 BlaZ
pi_204948061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Oorlogshelpdesk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204948272
De laatste dagen inderdaad veel dood en verderf.
Oekraense troepen die stukjes grond ten noordwesten van Kherson veroveren ten koste van veel eigen manschappen.
Russische troepen die in de val gelokt werden in Severodonetsk, omdat de Oekraense verdedigers hun in de waan lieten dat ze uit Severodonetsk zouden terugtrekken om daarmee het naast- en hoger gelegen Lysytsjank beter te verdedigen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:45:55 #10
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204948374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit ben ik wel met je eens, een beetje hypocrisie is ook het Westen niet vreemd.
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.

Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavi oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosni, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servi nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gespeeld.

De Donbass. Betrekkelijk rustig tot pakweg 2014, het jaar dat Rusland begon met de inmenging in de regio. Veel onduidelijkheid wat de bevolking nou echt wil en wat is bedacht door de Russen. Smerige spelletjes en directe inmenging van Rusland vanaf dag 1. Oorzaak en gevolg, wat wil de bevolking echt, wat zijn de consequenties voor de rest van het land? Volkomen onduidelijk en met een duidelijke katalysator, Rusland.

Kortom, of De Donbass regio onafhankelijk moet/mag worden, wat er met de Krim zou moeten gebeuren is allemaal besmeurd door Putin en zijn kornuiten. Smeerlapperij waarbij, tenzij je het bezetten van vreemd grondgebied en het neerschieten van burgervliegtuigen wel een goed idee vindt, goed en kwaad niet zo heel moeilijk te bepalen is eigenlijk. Niet omdat Oekraine een fantastisch paradijs is, maar omdat Rusland daadwerkelijk Nazi-Rusland is geworden.

Voor het overige is er altijd (en terecht) volop kritiek in allerlei media over historische oorlogen als Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libi, maar ook Grenada en Panama. Ik ken eigenlijk niemand die daarvan roept dat deze oorlogen en de acties daarin volledig onomstreden zijn.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:49:42 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204948406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 07:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar dat is geen reden om nu Ukraine niet te steunen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204948544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Deels heeft hij een punt, maar wel slechts deels. De situaties zijn namelijk nogal onvergelijkbaar.

Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavi oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosni, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servi nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gespeeld.

De Donbass. Betrekkelijk rustig tot pakweg 2014, het jaar dat Rusland begon met de inmenging in de regio. Veel onduidelijkheid wat de bevolking nou echt wil en wat is bedacht door de Russen. Smerige spelletjes en directe inmenging van Rusland vanaf dag 1. Oorzaak en gevolg, wat wil de bevolking echt, wat zijn de consequenties voor de rest van het land? Volkomen onduidelijk en met een duidelijke katalysator, Rusland.

Kortom, of De Donbass regio onafhankelijk moet/mag worden, wat er met de Krim zou moeten gebeuren is allemaal besmeurd door Putin en zijn kornuiten. Smeerlapperij waarbij, tenzij je het bezetten van vreemd grondgebied en het neerschieten van burgervliegtuigen wel een goed idee vindt, goed en kwaad niet zo heel moeilijk te bepalen is eigenlijk. Niet omdat Oekraine een fantastisch paradijs is, maar omdat Rusland daadwerkelijk Nazi-Rusland is geworden.

Voor het overige is er altijd (en terecht) volop kritiek in allerlei media over historische oorlogen als Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libi, maar ook Grenada en Panama. Ik ken eigenlijk niemand die daarvan roept dat deze oorlogen en de acties daarin volledig onomstreden zijn.
Oekrane is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekrane dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekrane.
pi_204948597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Oekrane is een land met bijna 10 miljoen Russen. Als Oekrane dan richting het Westen denkt te moeten gaan, moeten wij eerst denken, wat moeten wij met zoveel Russen in de EU en/of NAVO. Laat de Russische gebieden, zoals de Krim en de Donbas dan eerst maar als soevereine staten, los van de rest van Oekrane.
Met Oekrane erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 09:13:59 ]
pi_204948630
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
Met Oekrane erbij heeft de EU bijna 500 miljoen inwoners, wat maakt het uit dat 8,5 miljoen daarvan Russen zijn? Moeten we Letland en Estland ook maar opdelen omdat daar in het oosten veel Russen wonen?
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
pi_204948709
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Op dat laatste ben ik niet op tegen, als dat zo uit komt. Letland en Estland zijn elk kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland. En zonder de Achterhoek kan Gelderland ook wel functioneren.
Gelderland is geen land h ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Forum Admin vrijdag 3 juni 2022 @ 09:30:18 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204948729
quote:

[..]
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204948792
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelderland is geen land h ;)
GelderLAND
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204948804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat is dit toch steeds voor rare "ik werk naar een gewenste uitkomst" logica?
De Joegoslavi-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroati)
pi_204948809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kosovo was wellicht niet de meest fraaie actie, maar de Joegoslavi oorlogen zaten nog vers in het geheugen van het Westen en op een herhaling van de bloedbaden in met name Bosni, onvervalste genocide zat niemand te wachten. Zeker niet omdat Servi nou niet een heel fijne rol in die oorlogen had gepseeld.
Die niet fijne rol was Servi al lang een breed nog een keer over aan het doen in de oorlog in Kosovo, toen kwam ook het punt dat de stemming in het Westen omsloeg. Daarvoor zaten die ook niet zo te wachten op een onafhankelijk Kosovo.
pi_204948854
quote:

[..]
:')

Letland en Estland zijn beiden groter dan Nederland.
pi_204948908
twitter

Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!

Thanks Biden!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204948911
quote:

[..]
Elk ongeveer 10x groter dan Nederland.
pi_204948921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De Joegoslavi-oorlog heeft mijn denken over het functioneren van staten met grote minderheden veranderd.
Het cynische is nu wel dat juist het land dat de minderheden uitgemoord en uitgeknikkerd heeft (de Servische meerderheid in Krajina) beloond wordt met het lidmaatschap van de EU (Kroati)
En nu vind je het een goed idee om etnische zuiveringen te gaan belonen door stukken grondgebied aan Rusland te gaan schenken? Die Russen zijn er vooral gekomen ten tijde van de Sovjet-Unie, en de Oekraeners zijn voor een niet onaanzienlijk deel uitgehongerd tijdens de Holodomor. Lijkt me nogal een onverstandig precedent richting de toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 09:57:36 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 09:59:15 #24
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204948936
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:55 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Heerlijk die wapen industrie die in Europa op gang komt! Straks iedereen een Amerikaans wapen of javelinnetje. Mooi man!

Thanks Biden!
Lekkere Russische propaganda.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 10:00:45 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204948941
Zijn ook beiden lid van de NAVO dus daar gaat helemaal niets mee gebeuren

Als de Russische minderheden daar moeite mee hebben dan kunnen ze gewoon vertrekken :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204948948
quote:
[ twitter ]

Thanks Biden!
Tnx Putin bedoel je...
pi_204948965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Servi is kandidaat lid.
Verder zijn Spanje, Frankrijk en Duitsland lid, en die hebben ook een niet al te beste reputatie qua oorlogsverleden verleden.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:04:46 #28
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204948968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 00:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je wilt nu echt eeuwen aan historie aanhalen als argument om alleen naar het landjepik-gedrag van Rusland te wijzen? Terwijl slechts 100 jaar geleden het Britse Rijk nog 25% van het totale globale landoppervlak besloeg? Ok. Goed punt!

De whataboutism.

"Goed punt!"
pi_204949002
quote:
[ twitter ]

Thanks Biden!
Ten eerste, iedereen kan iets online te koop zetten. Betekent nog niet dat ze het product daadwerkelijk hebben.

Ten tweede, lees je in de comments dat wat op die foto te zien is waardeloos is. Slechts een "launcher" waar de waardevolle tech ontbreekt. Dus ook al zouden ze dit doorverkopen dan boeit het weinig.

Ten derde, we wisten vanaf dag n dat dit kon (en zou) gebeuren. Om dit als sneer naar Biden te gebruiken is te flauw voor woorden.

De vraag is meer waarom je dit soort Russische propaganda gelooft en/of verspreid?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:10:23 #30
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204949011
quote:
[ twitter ]

Thanks Biden!
Waar wacht je nog op, bied er 2 miljard op.
pi_204949018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jeetje, de een heeft een favoriete voetbalclub, de ander vindt het leuk om een iconische postzegel te kopen. Ga iemand anders lastigvallen met wat ie wel of niet leuk vindt om te doen.
Het gaat natuurlijk niet op de postzegel(s) op zich, Henk.

Ik vind het gewoon wat vreemd om als gewone Nederlander zonder direct betrokken te zijn een heel vel te kopen, in te lijsten en op te hangen in je woonkamer.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:13:03 #32
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204949026
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet op de postzegel(s) op zich, Henk.

Ik vind het gewoon wat vreemd om als gewone Nederlander zonder direct betrokken te zijn een heel vel te kopen, in te lijsten en op te hangen in je woonkamer.
Ja en dat mag je vinden maar dat hoef je niet op aanvallende toon uit te spreken. Ik vind het vooral vreemd dat je zoiets onbenulligs en onschuldigs zo vreemd vindt dat het je een aanleiding geeft om er over te gaan zeiken.
pi_204949043
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja en dat mag je vinden maar dat hoef je niet op aanvallende toon uit te spreken. Ik vind het vooral vreemd dat je zoiets onbenulligs en onschuldigs zo vreemd vindt dat het je een aanleiding geeft om er over te gaan zeiken.
Aanvallende toon? :D

Ik vroeg om een reden, misschien zou ik er eentje krijgen die ik wel zou begrijpen.

Aan lange tenen heb ik zo weinig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_204949056
Ik bedoel maar.

quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Maar waarom? Heb je familie daar ofzo?

Bedoel het niet lullig maar het lijkt me wat vreemd en overdreven voor iemand die niet direct betrokken is.
[..]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:20:00 #35
6484 ExTec
pi_204949076
quote:
[ twitter ]

Thanks Biden!
Los van dat het complete BS is, heb je aan dit wapen niet zo veel. Dit wapen is goed om pantser voertuigen uit te schakelen. Ik weet niet of jij dagelijks veel pantser voertuigen tegen komt, maar ik in ieder geval niet.

Voor een terrorist heeft een RPG-7 meer waarde.

Maar goed, we hebben het tegen wappie die sowieso niet geloofde dat er een oorlog gaande was, is het niet?
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 10:25:33 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204949121
Lekker belangrijk jongons
pi_204949160
Is die nou propper geworden in Kiev? :D

twitter
Vakman pur sang
pi_204949240
Blijft toch wel een obsessie voor je die Korotkikh...
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 10:43:05 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204949242
twitter

Prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204949251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Prima.
Mwah, valt best mee eigenlijk. Ook na Poetin zal Rusland waarschijnlijk nog steeds een agressief, revanchistisch land blijven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 10:47:04 #42
3928 Ulx
pi_204949270
Sure, maar het intern gekonkel en de moordaanslag op die schoft zijn gewoon goed nieuws. We zien wel wat er na dat figuur komt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204949274
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mwah, valt best mee eigenlijk. Ook na Poetin zal Rusland waarschijnlijk nog steeds een agressief, revanchistisch land blijven.
Ja, want alle Russen zijn bloeddorstige moordmachines, natuurlijk.
[..]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:49:55 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_204949280
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Vast niet, maar opvolging zal uit de naaste kring voortkomen, en iets zegt me dat die niet op inclusieve, duurzame en pacifistische idealen zijn geselecteerd
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_204949287
quote:

[..]
Nope, het is gewoon een gekrenkt volkje dat niet zo goed weet om te gaan met het verlies van hun imperium.
pi_204949291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Vast niet, maar opvolging zal uit de naaste kring voortkomen, en iets zegt me dat die niet op inclusieve, duurzame en pacifistische idealen zijn geselecteerd
Precies.
pi_204949300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Letland en Estland zijn beiden groter dan Nederland.
Ik bedoel natuurlijk de bevolkingsomvang. Niet de prachtige oerbossen, die wij laten omkappen voor onze zogenaamde groene energie.
pi_204949309
quote:

[..]
Niet alle Russen nee, maar hun leiders van de afgelopen eeuwen praktisch zonder uitzondering wel... Er zal in het Kremlin wel wat in het water zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2022 10:53:58 ]
pi_204949313
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nope, het is gewoon een gekrenkt volkje dat niet zo goed weet om te gaan met het verlies van hun imperium.
Allemaal? Dat is wel het belangrijkste dus. Ze zijn allemaal hetzelfde.
[..]
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 10:55:15 #50
3928 Ulx
pi_204949321
quote:

[..]
Je krijgt een interne machtsstrijd. Maar dat zien we dan wel weer.
pi_204949327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik bedoel natuurlijk de bevolkingsomvang. Niet de prachtige oerbossen, die wij laten omkappen voor onze zogenaamde groene energie.
Dat kappen doen ze dan zelf..
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 10:56:23 #52
3928 Ulx
pi_204949329
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja, het zijn allemaal slagers. Komt door dat rare geloof van ze. En dat gezuip.
pi_204949338
quote:

[..]
Nee maar misschien wel opvolging die vooral machtig en rijk wil zijn en verder geen hele rare ambities heeft. Dat zou al een enorme win zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204949348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, het zijn allemaal slagers. Komt door dat rare geloof van ze. En dat gezuip.
En veel vlees eten, blijkbaar.
[..]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:01:56 #55
6484 ExTec
pi_204949364
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Hebben we het al over gehad he?

Ga ff naar Bucha om ze daar te vertellen "dat ze niet allemaal zo zijn" :)

Zal een hele troost zijn voor die mensen. ;)
pi_204949372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nee maar misschien wel opvolging die vooral machtig en rijk wil zijn en verder geen hele rare ambities heeft. Dat zou al een enorme win zijn.
Ik denk dat de opvolging al machtig en rijk is. Rusland is net zo goed een oligarchie als Oekrane en de VS.

Het zal wel weer een volgende wereldverbeteraar zijn die precies 'weet' wat de mensheid nodig heeft en voor wie het individu niet telt, maar alleen het resultaat.
pi_204949386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hebben we het al over gehad he?

Ga ff naar Bucha om ze daar te vertellen "dat ze niet allemaal zo zijn" :)

Zal een hele troost zijn voor die mensen. ;)
Waarom zo ver reizen om een open deur in te trappen?
[..]
pi_204949430
quote:

[..]

Persoonlijk kan ik geen enkel verschil ontdekken tussen Oekraense Oekraeners en Etnisch Russische Oekraeners. Die verschillen zien ze alleen maar zelf.
pi_204949441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Persoonlijk kan ik geen enkel verschil ontdekken tussen Oekraense Oekraeners en Etnisch Russische Oekraeners. Die verschillen zien ze alleen maar zelf.
Nee hoor, ook Oekrainers zien dat verschil niet.
pi_204949445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:47 schreef Ulx het volgende:
Sure, maar het intern gekonkel en de moordaanslag op die schoft zijn gewoon goed nieuws. We zien wel wat er na dat figuur komt.
Na dat figuur komt een figuur aan de macht die een president heeft vermoord om zelf president te kunnen worden.

Denk je dat het beter zal worden?
pi_204949452
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Okay, je bedoelde dus iets anders dan dat je schreef.
pi_204949461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee hoor, ook Oekrainers zien dat verschil niet.
Aldus de Oekraner?
[..]
pi_204949472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:53 schreef J.B. het volgende:

[..]

Niet alle Russen nee, maar hun leiders van de afgelopen eeuwen praktisch zonder uitzondering wel... Er zal in het Kremlin wel wat in het water zitten.
De Russen hebben de afgelopen eeuwen een paar Tsaren gehad, dan Boris Yeltsin, Poetin, Medvedev en weer Poetin.

Daartussendoor zijn ze geleid door de Soviet Unie, waar inderdaad een paar leiders aan de macht waren die niet keken op een dode meer of minder.
pi_204949478
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat dacht ik tot juni 1991 ook. Maar de Kroaten, Serven en Bosnirs blijkbaar niet meer.

Achteraf denk ik, was het beter geweest om de bepaalde Servische gedeelten van Kroati (het oostelijke deel van Slavoni) en Bosni (het oostelijke deel) gelijk maar bij Servi te laten aansluiten.
Dan waren er nog genoeg problemen over geweest, zoals de Krajina en delen van Bosni, maar het probleemgebied heb je daarmee wel verkleind, en dan was er waarschijnlijk ook minder bloedvergieten geweest.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 11:18:11 #65
3928 Ulx
pi_204949492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Na dat figuur komt een figuur aan de macht die een president heeft vermoord om zelf president te kunnen worden.

Denk je dat het beter zal worden?
Als Poetin verdwijnt verdwijnen ook een aantal van zijn vertrouwelingen. We zien wel wat na hem komt. Misschien iemand met wie wel te praten is.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 11:18:56 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204949497
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat dacht ik tot juni 1991 ook. Maar de Kroaten, Serven en Bosnirs blijkbaar niet meer.

Achteraf denk ik, was het beter geweest om de bepaalde Servische gedeelten van Kroati (het oostelijke deel van Slavoni) en Bosni (het oostelijke deel) gelijk maar bij Servi te laten aansluiten.
Dat ging wat lastig zonder er is het zuiveringen en genocide enzo
pi_204949528
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Helaas komen daar ook nog geografische zaken bij kijken, want de grenzen moeten wel te verdedigen zijn. En het grote probleem is dat die verschillende groepen mensen zich bij hun nederzetting niet bepaald houden aan die geografische zaken.

Zoals bijvoorbeeld een groep Nederlanders Fries spreekt, maar ook een grote groep Duitsers. Als de Friezen dus een onafhankelijk land willen hebben, moeten ze twee grenzen gaan bewaken, met Nederland en met Duitsland. Dat is niet te doen. En is ook de reden waarom Friesland niet onafhankelijk is en dat ook nooit kan zijn.

Even afgezien nog van dat het tegenwoordig sowieso moeilijk is om jezelf binnen je landsgrenzen op te sluiten omdat iedereen wel gewapende drones heeft om je het leven compleet zuur te kunnen maken.

Het is beter is om je nationalisme gewoon in te slikken en je bezig te houden met het behouden van je cultuur. Landgrenzen kunnen je een identiteit geven (nationalisme), maar cultuur ook. En cultuur is onafhankelijk van landsgrenzen. Een veel constructievere identiteit dus. Er hoeft niet gevochten te worden om lijntjes op een kaart.

Totdat natuurlijk iemand je cultuur en daarmee je identiteit kapot gaat proberen te maken...
pi_204949534
quote:
[ twitter ]

Thanks Biden!
Er is al een grote zwarte markt voor wapenhandel in Europa als je dat nog niet wist. Geen excuus verder om Oekrainers niet te helpen.
pi_204949544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat ging wat lastig zonder er is het zuiveringen en genocide enzo
Met name Europa hamerde op de bestaande grenzen van Bosni die vaststaand moesten blijven, maar als je bijvoorbeeld de 30% grotendeels Servisch gebied aan de oostkant aan Servi had laten aansluiten, wat de meerderheid daar destijds ook wilde (en volgens mij nu nog) dan was er voor die Bosnische Servirs de reden weggehaald om te gaan vechten.
pi_204949557
De Russen die tegen het regime van Putin zijn zijn gevlucht uit Rusland. En die zijn het verstandigst.

Want als je blijft en je bent tegen…
Je krijgt al 15 jaar straf als je je uitspreekt of protesteert.
Je raakt je werk kwijt.
Als je jong bent mag je niet meer studeren als je tegen het regime bent. Ze maken je gewoon een paria.
Je wordt toch gedwongen om voor het moederland te vechten als man. Dat betekend ook je familie of gezin verlaten want het moederland is belangrijker dan je eigen leven.
Gehandicapte mannen worden nu trouwens ook geacht te vechten in Oekrane.

Jaaaa Rusland tof land hoor..

En denken dat het beter zal worden als Putin in zijn kist ligt? Nee hoor.
het is allemaal al geregeld wie de volgende leider zal zijn.
Om een beetje democratisch te lijken zullen er uiteindelijk verkiezingen komen en zal een figuur zoals Medvedev of ander maatje van Putin weer president zijn. Worden de rijke Russen weer rijker en kan de rest van de Russische bevolking weer de kelere krijgen.

Medvedev die ook graag weer de doodstraf in wil voeren…
Ja echt.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 11:27:44 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204949558
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Met name Europa hamerde op de bestaande grenzen van Bosni die vaststaand moesten blijven, maar als je bijvoorbeeld de 30% grotendeels Servisch gebied aan de oostkant aan Servi had laten aansluiten, wat de meerderheid daar destijds ook wilde (en volgens mij nu nog) dan was er voor die Bosnische Servirs de reden weggehaald om te gaan vechten.
Moeten ze eerst nog van de snode moslims af zien te komen anders gebeurt er gewoon hetzelfde natuurlijk
pi_204949601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar de Servirs wilden niet alleen het oosten h, er moest en zou ook een connectie via west- en centraal Bosni komen naar de stukken in Kroati die ze bezet hadden.
pi_204949615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Helaas komen daar ook nog geografische zaken bij kijken, want de grenzen moeten wel te verdedigen zijn. En het grote probleem is dat die verschillende groepen mensen zich bij hun nederzetting niet bepaald houden aan die geografische zaken.

Zoals bijvoorbeeld een groep Nederlanders Fries spreekt, maar ook een grote groep Duitsers. Als de Friezen dus een onafhankelijk land willen hebben, moeten ze twee grenzen gaan bewaken, met Nederland en met Duitsland. Dat is niet te doen. En is ook de reden waarom Friesland niet onafhankelijk is en dat ook nooit kan zijn.

Even afgezien nog van dat het tegenwoordig sowieso moeilijk is om jezelf binnen je landsgrenzen op te sluiten omdat iedereen wel gewapende drones heeft om je het leven compleet zuur te kunnen maken.

Het is beter is om je nationalisme gewoon in te slikken en je bezig te houden met het behouden van je cultuur. Landgrenzen kunnen je een identiteit geven (nationalisme), maar cultuur ook. En cultuur is onafhankelijk van landsgrenzen. Een veel constructievere identiteit dus. Er hoeft niet gevochten te worden om lijntjes op een kaart.

Totdat natuurlijk iemand je cultuur en daarmee je identiteit kapot gaat proberen te maken...
De Friezen zijn een marginaal volkje geworden door de centralisatie van de macht door eerst Napoleon c.q. Lodewijk, en daarna vanaf het Congres van Wenen is Friesland verdeeld door de Pruisen en het vanaf die tijd centraal geleide Nederland vanuit Den Haag. Veel Friezen uit Oost-Friesland en het huidige Friesland zijn toen weggetrokken naar het vrijere Amerika. De Pruisen wilden in 1815 Luxemburg zelf wel als buffer hebben tegen Frankrijk, dan had Oost-Friesland bij Nederland kunnen blijven. Maar ja, het persoonlijk bezit van Koning Willem I (Luxemburg) ging boven het landsbelang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 03-06-2022 11:46:26 ]
pi_204949645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar de Servirs wilden niet alleen het oosten h, er moest en zou ook een connectie via west- en centraal Bosni komen naar de stukken in Kroati die ze bezet hadden.
Dat was inderdaad het gebied waarover problemen waren, en daar had de oplossing op gericht/geconcentreerd moeten worden. De Kroaten hebben de Servische meerderheid van Krajina uitgemoord en weggejaagd, maar daar was in Europa weinig wanklank op. Ik denk dat de Serven daardoor later in Srebrenica zo geradicaliseerd waren.

---------------
Edit: verkeerde voorstelling van zaken, want Krajina was toen (juli 1995) nog Servisch, en hadden (op dat moment) juist de Kroaten verdreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 03-06-2022 12:26:02 ]
pi_204949936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat was inderdaad het gebied waarover problemen waren, en daar had de oplossing op gericht/geconcentreerd moeten worden. De Kroaten hebben de Servische meerderheid van Krajina uitgemoord en weggejaagd, maar daar was in Europa weinig wanklank op. Ik denk dat de Serven daardoor later in Srebrenica zo geradicaliseerd waren
Werden ze geradicaliseerd door iets dat pas een maand later zou plaats vinden (Operatie storm was begin augustus '95, de genocide in Srebrenica begin juli '95)?
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 12:17:34 #76
3928 Ulx
pi_204949979
Default voor Rusland.

twitter
pi_204950023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Werden ze geradicaliseerd door iets dat pas een maand later zou plaats vinden (Operatie storm was begin augustus '95, de genocide in Srebrenica begin juli '95)?
Je hebt gelijk. Dat had ik helemaal verkeerd in mijn geheugen. :@ Ik dacht dat Operatie Storm veel eerder was.
pi_204950167
twitter
pi_204950462
Die Kadyrov ziet eruit als een kabouter. Hij kan zo in Lord Of The Rings.

twitter
pi_204950541
twitter
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:24:13 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204951136
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204951202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:17 schreef Ulx het volgende:
Default voor Rusland.

[ twitter ]
en nu?
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 14:36:40 #83
3928 Ulx
pi_204951254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:31 schreef Adames het volgende:

[..]
en nu?
Nu gaat het lastiger worden om ergens geld te lenen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:41:16 #84
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204951283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nu gaat het lastiger worden om ergens geld te lenen.
Voor Rusland is het grootste probleem al maanden al dat ze geld niet meer kunnen verplaatsen. Effectief lenen kon dus eigenlijk ook al niet meer sinds de sancties.
pi_204951449
Turkije koopt gestolen graan uit Oekrane van de Russische bezetters. Erdogan denkt hier van " de ene zijn dood de ander zijn brood. " goedkope graan is altijd goed meegenomen...

Ukraine envoy says Turkey among destinations of grain stolen by Russia

ANKARA, June 3 (Reuters) - Kyiv's ambassador to Ankara said on Friday Turkish buyers were amongthose buying grain that Russia stole from Ukraine, adding he has sought Turkey's help to identify and capture individuals responsible for the sales and purchases.

Russia and Ukraine account for nearly a third of global wheat supplies, while Russia also heavily exports fertilizer and Ukraine corn and sunflower oil. But Ukrainian grain shipments from its Black Sea ports have stalled since Russia invaded, with some 20 million tonnes of grain stuck.

Ambassador Vasyl Bodnar said Russia was shipping the stolen grains out of Crimea, which it annexed in 2014, and added Kyiv was working with Turkey and Interpol to find the culprits.

Russia is shamelessly stealing Ukrainian grains and trying to get them out from the invaded Crimea. These stolen grains are being sold to foreign countries, and Turkey is one of them," he told reporters in Ankara.

"We have made our appeal for Turkey to help us and, upon the suggestion of the Turkish side, launching criminal cases regarding those stealing and selling the grains," he said.

The Ukrainian Embassy in Ankara later said the vessels that were involved in the stolen grains shipments were the Nadezhda, Finikia, Sormivskiy, Vera, and Mikhail Nenashev ships. Reuters was not able to independently verify the embassy's claims.

The Ukrainian embassy in Beirut told Reuters this week Russia had sent its ally Syria some 100,000 tonnes of stolen wheat. read more

The conflict has fueled a global food crisis, prompting the United Nations to pitch the plan to re-open shipping routes from Odesa and other Ukrainian ports. read more

https://www.reuters.com/w(...)y-russia-2022-06-03/
pi_204951469
Zouden Russen ook geld ezels gebruiken?
Ze kunnen wel aan geld komen door bijvoorbeeld Europese rekeningen van Europeanen te gebruiken die dat tegen betaling prima vinden.
Dit soort gesjoemel zie ik rijke Russen wel voor aan namelijk.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:05:39 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:06:57 #88
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204951490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Voor Rusland is het grootste probleem al maanden al dat ze geld niet meer kunnen verplaatsen. Effectief lenen kon dus eigenlijk ook al niet meer sinds de sancties.
Denk dat dit vooral een issue gaat zijn in de toekomst. Rusland blijkt een hoog risico te zijn voor kredietverstrekkers. Dus komende decennia torenhoge rentes. Dus bovenop de sancties, een extra economische uitdaging om de boel weer op de rit te krijgen als er na deze ellende geen grote wijziging plaats vindt in bewind en de koers daarvan.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:08:14 #89
36431 bleiblei
pi_204951502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:04 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen wel aan geld komen door bijvoorbeeld Europese rekeningen van Europeanen te gebruiken die dat tegen betaling prima vinden.
Dat lukt met kleine bedragen. Niet met hele grote. Dat valt in no time op.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:08:53 #90
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204951509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:04 schreef quirina het volgende:
Ja, maar voor de Russische overheid of iets als Gazprom gaat dit natuurlijk niet op.
pi_204951535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat lukt met kleine bedragen. Niet met hele grote. Dat valt in no time op.
Dat hoeft niet.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:15:18 #92
6484 ExTec
pi_204951550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:13 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat hoeft niet.
Maar dan is je rijkdom gratis boodschappen. Kleine dingen. Auto of huis kopen is dan no go?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:17:26 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204951570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:27 schreef quirina het volgende:
De Russen die tegen het regime van Putin zijn zijn gevlucht uit Rusland. En die zijn het verstandigst.

Want als je blijft en je bent tegen…
Je krijgt al 15 jaar straf als je je uitspreekt of protesteert.
Je raakt je werk kwijt.
Als je jong bent mag je niet meer studeren als je tegen het regime bent. Ze maken je gewoon een paria.
Je wordt toch gedwongen om voor het moederland te vechten als man. Dat betekend ook je familie of gezin verlaten want het moederland is belangrijker dan je eigen leven.
Gehandicapte mannen worden nu trouwens ook geacht te vechten in Oekrane.

Jaaaa Rusland tof land hoor..

En denken dat het beter zal worden als Putin in zijn kist ligt? Nee hoor.
het is allemaal al geregeld wie de volgende leider zal zijn.
Om een beetje democratisch te lijken zullen er uiteindelijk verkiezingen komen en zal een figuur zoals Medvedev of ander maatje van Putin weer president zijn. Worden de rijke Russen weer rijker en kan de rest van de Russische bevolking weer de kelere krijgen.

Medvedev die ook graag weer de doodstraf in wil voeren…
Ja echt.
Daarom was het ook zo'n slecht idee om openlijk te gaan protesteren tegen de oorlog. Het levert niets op en je zet jezelf in de spotlight voor strafblad, boete, celstraf, uitreisverbod en alle andere nadelen.

Gewoon anoniem blijven en undercover actie ondernemen zoals: doen alsof je voor de oorlog bent en vertrouwelijke informatie verzamelen en doorspelen aan het Westen, sabotages van het spoor, brandstichten van de recruit locaties, helpen van ontvoerde Ukrainers, etc...
pi_204951580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:02 schreef slavaukrainii het volgende:
Turkije koopt gestolen graan uit Oekrane van de Russische bezetters. Erdogan denkt hier van " de ene zijn dood de ander zijn brood. " goedkope graan is altijd goed meegenomen...

Ukraine envoy says Turkey among destinations of grain stolen by Russia

[ afbeelding ]

ANKARA, June 3 (Reuters) - Kyiv's ambassador to Ankara said on Friday Turkish buyers were amongthose buying grain that Russia stole from Ukraine, adding he has sought Turkey's help to identify and capture individuals responsible for the sales and purchases.

Russia and Ukraine account for nearly a third of global wheat supplies, while Russia also heavily exports fertilizer and Ukraine corn and sunflower oil. But Ukrainian grain shipments from its Black Sea ports have stalled since Russia invaded, with some 20 million tonnes of grain stuck.

Ambassador Vasyl Bodnar said Russia was shipping the stolen grains out of Crimea, which it annexed in 2014, and added Kyiv was working with Turkey and Interpol to find the culprits.

Russia is shamelessly stealing Ukrainian grains and trying to get them out from the invaded Crimea. These stolen grains are being sold to foreign countries, and Turkey is one of them," he told reporters in Ankara.

"We have made our appeal for Turkey to help us and, upon the suggestion of the Turkish side, launching criminal cases regarding those stealing and selling the grains," he said.

The Ukrainian Embassy in Ankara later said the vessels that were involved in the stolen grains shipments were the Nadezhda, Finikia, Sormivskiy, Vera, and Mikhail Nenashev ships. Reuters was not able to independently verify the embassy's claims.

The Ukrainian embassy in Beirut told Reuters this week Russia had sent its ally Syria some 100,000 tonnes of stolen wheat. read more

The conflict has fueled a global food crisis, prompting the United Nations to pitch the plan to re-open shipping routes from Odesa and other Ukrainian ports. read more

https://www.reuters.com/w(...)y-russia-2022-06-03/
Ach ja Turkije is een raar land wat dat betreft.
Aan de ene kant verkopen ze bayraktars aan Ukraine.
En ze vangen Ukrainers op die gevlucht zijn.
En ze vangen Russen op die gevlucht zijn (of lekker op vakantie gaan naar een all-in resort)
En ze zijn nu niet vies van een vies handeltje graan.
It’s only business..
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:18:46 #95
36431 bleiblei
pi_204951583
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:13 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat hoeft niet.
Als geldezels zin hebben voor een land, moeten er 10tallen miljoenen (en liever meer) dollars/euro's over die rekeningen gesluist worden. Nee.... dat zal in het huidige financile systeem inderdaad niet opvallen :') .
pi_204951601
Geldezel BV.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:37:30 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:39:00 #98
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204951731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Daarom was het ook zo'n slecht idee om openlijk te gaan protesteren tegen de oorlog. Het levert niets op en je zet jezelf in de spotlight voor strafblad, boete, celstraf, uitreisverbod en alle andere nadelen.

Gewoon anoniem blijven en undercover actie ondernemen zoals: doen alsof je voor de oorlog bent en vertrouwelijke informatie verzamelen en doorspelen aan het Westen, sabotages van het spoor, brandstichten van de recruit locaties, helpen van ontvoerde Ukrainers, etc...
Misschien gebeurt het allemaal wel tegelijk. En openlijk protesteren is niet per se een slecht idee. Als iedereen zwijgt kom je ook nergens.
pi_204951986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Werkelijke range is 100km?
[ twitter ]
Domme propoganda roeptoeters
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 16:25:57 #100
6484 ExTec
pi_204952131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Domme propoganda roeptoeters
Je hebt ook mensen die zich met obscure vermeende rechts-extremisten bezighouden. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 juni 2022 @ 16:30:45 #101
364681 over_hedge
pi_204952192
quote:
[ twitter ]
De range ligt ook nog aan welke ammo je er in stopt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 16:30:56 #102
6484 ExTec
pi_204952195
quote:
[ twitter ]
Op websites van legereenheden die het spul gebruiken valt 84 km te lezen ;)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:12:23 #103
36431 bleiblei
pi_204952555
quote:
[ twitter ]
Dus als een random iemand post op Twitter, pssst... als ie ontploft veranderd alles in een straal van 5m in goud, is dat ook waar? Cool! Handig, die MLRSen O+
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:33:25 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204952797
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204952801
twitter
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:51:59 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204952918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar dat is geen reden om nu Ukraine niet te steunen.
Uiteraard
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:55:16 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204952985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dat is een Mantsjoerijnse stad die de Russen hebben ingepikt van de Chinezen. Alleen de Russen hebben van de grootmachten van destijds nog een stuk Chinataart in handen.

http://www.geschiedenisbe(...)er-wilhelm-en-china/

[ Bericht 9% gewijzigd door Idisrom op 03-06-2022 18:10:29 ]
  vrijdag 3 juni 2022 @ 18:33:02 #110
6484 ExTec
pi_204953362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat is een Mantsjoerijnse stad die de Russen hebben ingepikt van de Chinezen. Alleen de Russen hebben van de grootmachten van destijds nog een stuk Chinataart in handen.

[ afbeelding ]

http://www.geschiedenisbe(...)er-wilhelm-en-china/
pi_204953485
quote:
[ twitter ]
Ligt eraan wat je erin stopt, en de M30/31 worden bijgeleverd en is 70km Max.

Maar wat je krijgt is gewoon nog meer zwaardere wapen in het gebied zoals de Russische BM27 Urugan MLRS.
Of de nieuwere 9a-52 4 Tornado

Of de BM30 smerch, met helemaal grote raketten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 03-06-2022 18:57:17 ]
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 18:58:24 #112
36431 bleiblei
pi_204953547
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je erin stopt, en de M30/31 worden bijgeleverd en is 70km Max.

Maar wat je krijgt is gewoon nog meer zwaardere wapen in het gebied zoals de Russische BM27 Urugan MLRS.
Of de nieuwere 9a-52 4 Tornado

Of de BM30 smerch, met helemaal grote raketten.

Hopelijk is dat net zo een succes als die leipe supertanks zoals de Armata van ze :') .

Links of rechtsom, als ze die kant op gaan, verliezen ze sowieso. Want met alle sancties en gewoon berhaupt met het feit dat ze Russen zijn, is hun wapentuig gewoon niet vergelijkbaar met wat Europa en de US heeft/kan maken.
pi_204953577
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hopelijk is dat net zo een succes als die leipe supertanks zoals de Armata van ze :') .
Die 90 stuks m277 houwitsers zijn allemaal al vernietigd, hoop dan dat het beter gaat met de MLRS systemen.

En nadeel dit duurt te lang, Rusland kan nu rustig volgen hoe, waar en wanneer die MLRS geplaatst worden en die uitschakelen.

Vakman pur sang
pi_204953605
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die 90 stuks m277 houwitsers zijn allemaal al vernietigd, hoop dan dat het beter gaat met de MLRS systemen.

En nadeel dit duurt te lang, Rusland kan nu rustig volgen hoe, waar en wanneer die MLRS geplaatst worden en die uitschakelen.

Goeie objectieve bron dat filmpje :')
pi_204953682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Goeie objectieve bron dat filmpje :')
Weet ik niet, hij lijkt juist genformeerd.
Vakman pur sang
pi_204953732
Oekrane krijgt grey eagle drones. 4 stuks.

https://www.thedefensepos(...)e-drone-ukraine/amp/
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:55:46 #117
6484 ExTec
pi_204954157
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet ik niet, hij lijkt juist genformeerd.
Weer een schitterende bron, Los.

Je stelt weer niet teleur; de kwaliteit die we ondertussen gewend zijn van je.
pi_204954424
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Weer een schitterende bron, Los.

Je stelt weer niet teleur; de kwaliteit die we ondertussen gewend zijn van je.
Altijd torenhoog. :)

Ex, US marinecorps, Amerikaan die een beetje anti VS defensie is geworden en in Bangkok woont en leeft.
https://news.cgtn.com/new(...)z8CfeCUEw/index.html

[ Bericht 21% gewijzigd door Lospedrosa op 03-06-2022 20:16:09 ]
Vakman pur sang
pi_204954508
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Grappig. Elders op het internet zitten boze wappies juist te klagen over het gebruik van m777's.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 juni 2022 @ 20:15:57 #120
6484 ExTec
pi_204954516
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik in gedachten had, maar ik wil ook weer niet je weekend vergallen :)
pi_204954551
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig. Elders op het internet zitten boze wappies juist te klagen over het gebruik van m777's.
Deze post debunked al de debunker, en je kunt niet de debukende debunker, debunken. :{w
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 20:24:54 #122
56749 BlaZ
pi_204954633
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Links of rechtsom, als ze die kant op gaan, verliezen ze sowieso. Want met alle sancties en gewoon berhaupt met het feit dat ze Russen zijn, is hun wapentuig gewoon niet vergelijkbaar met wat Europa en de US heeft/kan maken.
Het is inderdaad niet vergelijkbaar omdat men wapens ontwikkeld die passen bij de eigen gevechtsdoctrine. Zo heeft het westen geen vergelijkbaar wapen met de TOS-1, of clustermijnplaatsende artillerie. Andersom heeft Rusland veel minder precisiewapens.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 20:26:33 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204955140
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ex, US marinecorps, Amerikaan die een beetje anti VS defensie is geworden en in Bangkok woont en leeft.
https://news.cgtn.com/new(...)z8CfeCUEw/index.html
Dat maakt hem per definitie al een niet objectieve bron en alles behalve betrouwbaar.

En ja de geld ook voor bijvoorveeld een Zelenski.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:14:58 #125
56749 BlaZ
pi_204955314
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit gaat dan ook over 3 of 4 m777's die vernietigd zijn, er blijven er dan 86 over.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:54:35 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204956027
quote:
https://www.timesofisrael(...)apes-war-in-ukraine/
They’re jamming everything: Secretive electronic warfare shapes war in Ukraine
Ukrainian intelligence official called Russian threat ‘pretty severe’ when it comes to disrupting reconnaissance efforts, commanders’ communications with troops
quote:
“Operating on a modern battlefield without data is really hard,” said retired Col. Laurie Buckhout, a former US Army electronic warfare chief. Jamming “can blind and deafen an aircraft very quickly and very dangerously, especially if you lose GPS and radar and you’re a jet flying at 600 miles an hour.”
quote:
The US also experienced Russia's electronic warfare in action in Syria, where the adversaries have backed opposing sides in the civil war. In 2018, US Special Operations chief Gen. Raymond Thomas described how US pilots' communications were regularly "knocked down" in Syria in the "most aggressive" electronic warfare environment on the planet. Russia's advanced systems are designed to blind US Airborne Warning and Control Systems, or AWACS, aircraft -- the eyes and ears of battlefield commanders -- as well as cruise missiles and spy satellites.
quote:
Russia has engaged in GPS jamming in areas from Finland to the Black Sea, said Lt. Col. Tyson Wetzel, an Air Force fellow at the Atlantic Council. One regional Finnish carrier, Transaviabaltica, had to cancel flights on one route for a week as a result. Russian jamming has also disrupted Ukrainian television broadcasting, said Frank Backes, an executive with California-based Kratos Defense, which has satellite ground stations in the region.
Rusland had in het verleden als waarschuwing hun EW systeem in Syrie bij de Israelische grens aangezet waardoor het leger hun werk niet meer kon doen en ook in Israel zelf had het civiele luchtverkeer er last van.

Dit is een vd redenen waarom Israel geen wapens aan Ukraine levert en Rusland te vriend wilt houden.
• Het EW systeem en luchtafweer worden in Syrie niet tegen Israel ingezet
• De dreiging van wapens zoals de S400 leveren aan Iran.

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 03-06-2022 22:04:05 ]
pi_204956199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit gaat dan ook over 3 of 4 m777's die vernietigd zijn, er blijven er dan 86 over.
Volgens Russisch ministerie van vredesmissies, zijn grote hoeveelheden US wapens onlangs vernietigd al bij het uitladen van de trein, op het Malin railway station in Zhytomyr.
Met lange afstandprecisie raketten.

https://www.thedefensepos(...)weapons-ukraine/amp/

https://theworldnews.net/(...)pment-from-uk-and-eu
https://www.telegraph.co.(...)eapons-route-donbas/

https://www.express.co.uk(...)-zelensky-update/amp

Tevens beweren ze alle M777 inmiddels te hebben uitgeschakeld

[ Bericht 15% gewijzigd door Lospedrosa op 03-06-2022 22:20:03 ]
Vakman pur sang
pi_204956365
Lange afstandswapens gebruik je alleen op fixed doelwitten toch? Of ze moeten toevallig op dat moment aan het uitladen zijn...
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:28:21 #129
6484 ExTec
pi_204956718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Tevens beweren ze alle M777 inmiddels te hebben uitgeschakeld
Bron? :)
pi_204956744
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bron? :)
Kijk hier naar het superspul van RUS
twitter
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:32:52 #131
6484 ExTec
pi_204956783
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk hier naar het superspul van RUS
[ twitter ]
Doe eens een bron voor dat rus alle m777's vernietigd heeft? :)
pi_204956818
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens Russisch ministerie van vredesmissies,
Zo heeft Putler zijn ministerie werkelijk genoemd?
pi_204956836
Volgens het Russische ministerie.

Dan is het sowieso niet waar.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:38:04 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204956840
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Doe geen moeite joh.
Huilen dan.
pi_204956891
twitter
pi_204956959
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rusland schept erover op maar je denkt toch niet dat het waar is?
https://eurasiantimes.com(...)us-origin-m-777/?amp
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:58:42 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204957073
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:24 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
twitter

After the first UA hit, the reporter says that their position has most likely been detected and confirms that smoke is rising nearby. Meanwhile, someone is yelling for everyone to head to the cellar. As he is walking away, the reporter again confirms that the UA artillery has just hit their positions and says that should have been expected, since Russian TOS is a short-range system - hits hard but not far. He then says the crew needs to pack up quickly and get out of there. Then, he confirms that TOS itself is also leaving its position, immediately followed by another Ukrainian hit, which the reporter says was just nearby.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:07:49 #138
36431 bleiblei
pi_204957146
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doe geen moeite joh.
Ik wacht nog steeds op zijn de-escalatie scenarios :D .
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:23:16 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204957233
De Ukrainers hadden zich dus teruggetrokken naar gebied dat beter verdedigbaar is
Nu moeten de Russen verder oprukken en een rivier over maar dat weigeren ze

twitter
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:26:39 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:43:31 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 23:52:45 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204957831
quote:
dat gedonder over de Krim was al een teken. En het neerhalen van mh17 ook.
Het is iets wat al jaren broeide.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 02:57:44 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204957839
https://www.reddit.com/r/(...)donetsk_ukraine_has/
Ukraine strategy (announced publicly) was to allow large numbers of orcs into eastern Sievierodonestsk where they can be ground to pulp by artillery on the high ground across the river and veteran infantry entrenched in the bunkers of the industrial quarter.
================================
Ukraine simultaneously set up a killing field trap for lured orcs and thinned out the orc defenses in the south, opening up the way to Kherson.
The orcs can't all be killed with artillery alone because the buildings/rubble provide much cover. So infantry has to go in and finish the job in detail. Can't do that from the other side of the river. Instead they base themselves in the soviet-era bunkers of the industrial sector. Unlike Mariupol, these can be readily resupplied, and any orcs stupid enough to venture in are going to have a very bad day getting sniped from the loopholes. Needless to say, all their armor will be taken out by NLAWs, panzerfausts and even old school RPGs. Ah, and drone spotted artillery.
Russia literally Verdun'ed itself. They put so much propaganda talking about Severodonetsk that their commanders have no choice but to take it, no matter the cost.

And as Arestovich said, Ukraine smelled blood, pretended to collapse under the pressure, left a lot of the city to them, and then counterattacked, knowing that Russia couldn't afford to retreat because of their propaganda.

A risky maneuver, but it seems like it paid off.

twitter
  zaterdag 4 juni 2022 @ 07:27:58 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204958006
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 4 juni 2022 @ 07:44:47 #147
6484 ExTec
pi_204958044
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland schept erover op maar je denkt toch niet dat het waar is?
https://eurasiantimes.com(...)us-origin-m-777/?amp
Blijft de vraag waarom jij denkt dat het waar is?
pi_204958148
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 07:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijft de vraag waarom jij denkt dat het waar is?
Wat snap je niet aan “beweren ze”
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:26:23 #149
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204958188
quote:
Met een M1 Abrams ja?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204958715
Poetin geeft westerse sancties schuld van voedselcrisis
https://nos.nl/l/2431362

Vladimir Poetin geeft het Westen de schuld van de voedselcrisis in de wereld. Volgens de Russische president is de graanexport uit Oekrane "geen probleem". Hij zei dit na een gesprek met voorzitter Macky Sall van de Afrikaanse Unie over de voedselproblemen. Vooral in Afrika dreigt er een tekort aan graan en kunstmest door de oorlog in Oekrane.

Na het gesprek met Poetin was Sall "gerustgesteld", omdat de Russische president volgens hem garanties geeft voor de uitvoer van tarwe en kunstmest. Vooraf had hij gezegd dat Afrikanen door de dreigende voedseltekorten indirect slachtoffers van de oorlog worden.

Poetin gaf na het gesprek met Sall een tv-interview waarin hij zei dat voedsel het eenvoudigst via Belarus uit Oekrane gexporteerd kan worden. "Niemand houdt dat tegen", zei Poetin, "maar daarvoor moeten de sancties tegen dat land worden opgeheven."
pi_204958766
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:52 schreef Aether het volgende:

Vladimir Poetin geeft het Westen de schuld van de voedselcrisis in de wereld. Volgens de Russische president is de graanexport uit Oekrane "geen probleem". Hij zei dit na een gesprek met voorzitter Macky Sall van de Afrikaanse Unie over de voedselproblemen. Vooral in Afrika dreigt er een tekort aan graan en kunstmest door de oorlog in Oekrane.

Na het gesprek met Poetin was Sall "gerustgesteld", omdat de Russische president volgens hem garanties geeft voor de uitvoer van tarwe en kunstmest. Vooraf had hij gezegd dat Afrikanen door de dreigende voedseltekorten indirect slachtoffers van de oorlog worden.

Poetin gaf na het gesprek met Sall een tv-interview waarin hij zei dat voedsel het eenvoudigst via Belarus uit Oekrane gexporteerd kan worden. "Niemand houdt dat tegen", zei Poetin, "maar daarvoor moeten de sancties tegen dat land worden opgeheven."
Volgens mij heeft de prednison zijn hersenen aangetast.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:23:08 #152
323876 michaelmoore
pi_204958967
quote:

Dit gaat helemaaal niet goed, nu zal China het toch ook wel zat worden , dit gaat de wereldeconomie eaantasten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204959028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit gaat helemaaal niet goed, nu zal China het toch ook wel zat worden , dit gaat de wereldeconomie eaantasten
Hij dekt zichzelf al in, het mislukken van de garanties voor levering aan Afrika is straks omdat de sancties tegen Belarus niet zijn opgeheven...

En Sall trapt daar in.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:32:40 #154
323876 michaelmoore
pi_204959035
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij dekt zichzelf al in, het mislukken van de garanties voor levering aan Afrika is straks omdat de sancties tegen Belarus niet zijn opgeheven...

En Sall trapt daar in.
nee Sall trapt daar niet

die snapt het ook wel

bak olie en graan is voor Afrika van absoluut levensbelang
pi_204959129
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee Sall trapt daar niet

die snapt het ook wel

bak olie en graan is voor Afrika van absoluut levensbelang
Sall is gerust gesteld, Poetin geeft garanties.

Maar die zijn niets waard, omdat Poetin dat laat afhangen van de sancties op Belarus...
En hij weet dat die niet worden opgeheven.
Export via Belarus is sowieso geen optie, de infrastructuur is er niet om voldoende graan te exporteren.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:50:40 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204959152
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar die zijn niets waard, omdat Poetin dat laat afhangen van de sancties op Belarus...
Export via Belarus is sowieso geen optie, de infrastructuur is er niet om voldoende graan te exporteren.
Dit idd al zouden we de sancties opheffen. Hoezo is wit Rusland dan de aangewezen partij voor export naar Afrika?

Overigens kunnen neutrale VN schepen dat graan niet ophalen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:59:27 #157
323876 michaelmoore
pi_204959201
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

graan moet dan toch ook naar Odessa om verscheept tte worden, met vrachtwwagens of trein , dus kan ook naar Hongarije lijkt me
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:00:13 #158
323876 michaelmoore
pi_204959204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit idd al zouden we de sancties opheffen. Hoezo is wit Rusland dan de aangewezen partij voor export naar Afrika?

Overigens kunnen neutrale VN schepen dat graan niet ophalen?
via Wit rusland naar de haven van Latvia
https://www.vollers.com/nl/location/riga/

Dan kan het net zo goed via Polen
https://www.google.nl/map(...)9496487!4d24.1051865

via Wit Rusland is bullshit

Riga heeft ook de export van Belarussia Kunstmest via Riga geblokkeerd
https://www.nieuweoogst.n(...)t-goedkope-kunstmest

Ieder land doet zichzelf pijn om de ander pijn te doen

quote:
Grootste spelers
Rusland is een belangrijke producent van kalium-, fosfaat- en stikstofhoudende meststoffen.
Het produceert meer dan 50 miljoen ton meststoffen per jaar, 13 procent van het wereldwijde totaal. Phosagro, Uralchem, Uralkali, Acron en Eurochem zijn de grootste spelers.
Ze exporteren vooral naar Azi en Brazili.

De EU-landen zijn afhankelijk van Rusland voor ongeveer 26 procent van hun ureumimport, 26 procent van hun fosfaatimport en 21 procent van hun potasimport.
Brazili is op dezelfde manier afhankelijk van Rusland, dat ongeveer 46 procent van de Braziliaanse kaliuminvoer, 20 procent van de ureuminvoer van het land en 13 procent van zijn fosfaatinvoer levert.

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2022 11:08:12 ]
pi_204959469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
via Wit rusland naar de haven van Latvia
https://www.vollers.com/nl/location/riga/

Dan kan het net zo goed via Polen
https://www.google.nl/map(...)9496487!4d24.1051865

via Wit Rusland is bullshit

Riga heeft ook de export van Belarussia Kunstmest via Riga geblokkeerd
https://www.nieuweoogst.n(...)t-goedkope-kunstmest

Ieder land doet zichzelf pijn om de ander pijn te doen
[..]

Niet helemaal, in zowel Oekrane, Wit-Rusland als Letland/Litouwen ligt Russisch breedspoor, via Polen moet je omladen naar andere wagons. Overigens betwijfel ik ook dan ten zeerste of de havens in Riga/Ventspils/Liepaja/Klaipeda voldoende capaciteit hebben om Odessa te vervangen, die zijn daar helemaal niet op ingesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2022 11:37:20 ]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:41:01 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204959700
twitter
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:07:44 #162
323876 michaelmoore
pi_204959795
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:31 schreef J.B. het volgende:

[..]
Niet helemaal, in zowel Oekrane, Wit-Rusland als Letland/Litouwen ligt Russisch breedspoor, via Polen moet je omladen naar andere wagons. Overigens betwijfel ik ook dan ten zeerste of de havens in Riga/Ventspils/Liepaja/Klaipeda voldoende capaciteit hebben om Odessa te vervangen, die zijn daar helemaal niet op ingesteld.
De kunstmest van Wit Rusland ging altijd via en dat gaat ook om kolosale hoeveelheden

https://www.argusmedia.co(...)ransit-via-lithuania

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2022 12:13:58 ]
pi_204959871
quote:

Er zijn landen in Afrika die achter Putin staan en goede banden hebben met Rusland. Oeganda, Kenia,Zimbabwe, Eritrea,Ethiopi , Zuid Afrika en nog meer Afrikaanse landen.
pi_204959978
quote:

[..]
China kijkt alleen gentertaind naar Rusland. Hoe langer dit duurt hoe meer profijt.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:28:25 #165
323876 michaelmoore
pi_204960001
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 12:26 schreef quirina het volgende:

[..]
China kijkt alleen gentertaind naar Rusland. Hoe langer dit duurt hoe meer profijt.
nee, nu gaat de hele wereld economie er aan, ook en vooral de chinese
pi_204960171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
graan moet dan toch ook naar Odessa om verscheept tte worden, met vrachtwwagens of trein , dus kan ook naar Hongarije lijkt me
Ja, dan krijg je dit: https://nos.nl/video/2431(...)oor-oekraiense-grens
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:00:52 #167
323876 michaelmoore
pi_204960245
quote:
200 vrachtwagens per 24 uur , dat is 10 minuten per vrachtwagen om te controleren , wat doen ze daar die Polen 8)7 8)7

quote:
Hij wijst op een graansilo die nog helemaal gevuld is met de vorige oogst. "
Als die in augustus niet leeg is, kan de nieuwe oogst er niet bij."
Hij maakt zich niet alleen zorgen om de Oekraense landbouw, maar ook wat dat betekent voor de wereld. "
De prijzen zullen stijgen. In Europa betekent dat dat je een keer minder op vakantie kunt.
Maar in landen in het Midden-Oosten, Azi en Afrika betekent dat honger en onlusten."

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2022 13:22:49 ]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:26:07 #168
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204960388
quote:

[..]
Voor China ligt de bal nu bij het Westen. Dit is een voortzetting van de slag om de publieke opinie in de wereld. Europa en Oekrane moeten nu gaan laten zien hoe belangrijk de armen in Afrika zoor ze zijn. De wereld is namelijk niet zo eensgezind als men doet vermoeden.
pi_204960406
Ja mensen we krijgen straks weer brood met zaagsel bij de bakker.
Net zoals vroegah.

Regeringsbrood met allerlei twijfelachtig vulsel erin.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:44:57 #170
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 13:59:16 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204960544
https://www.reddit.com/r/(...)bilization_as_troop/
Russia turns to "forced mobilization" as troop morale declines: Report

They've been doing this from the start. First they started hanging around the venders that could give cash from Paypal and Qiwi, asking them to sign "voluntary enlistment" papers, and then either beating the shit out of them, or sending them to some holding facility by bus in Russia. But there were pictures posted of armed Russian soldiers, hanging around the venders' places of business, with buses in the background.

Then they started kidnapping people off of the streets. The would call people up from the colleges, their work places, and so much more. And there for a while, they would go door to door, conducting searches of houses for males to enlist/conscript/draft... all impressment, basically. They would have 2-3 plainclothes people driving through the residential areas, looking for males that were outdoors in their own yards, that they could kidnap.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:02:02 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:10:15 #173
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204960608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)bilization_as_troop/
Russia turns to "forced mobilization" as troop morale declines: Report

They've been doing this from the start. First they started hanging around the venders that could give cash from Paypal and Qiwi, asking them to sign "voluntary enlistment" papers, and then either beating the shit out of them, or sending them to some holding facility by bus in Russia. But there were pictures posted of armed Russian soldiers, hanging around the venders' places of business, with buses in the background.

Then they started kidnapping people off of the streets. The would call people up from the colleges, their work places, and so much more. And there for a while, they would go door to door, conducting searches of houses for males to enlist/conscript/draft... all impressment, basically. They would have 2-3 plainclothes people driving through the residential areas, looking for males that were outdoors in their own yards, that they could kidnap.
Dit ziet er goed uit. Levert vaak ook goed gemotiveerde en getrainde troepen op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:23:55 #174
323876 michaelmoore
pi_204960683
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:26 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Voor China ligt de bal nu bij het Westen. Dit is een voortzetting van de slag om de publieke opinie in de wereld. Europa en Oekrane moeten nu gaan laten zien hoe belangrijk de armen in Afrika zoor ze zijn. De wereld is namelijk niet zo eensgezind als men doet vermoeden.
nee Putin krijgt nu de schuld

blokkeren van de haven van Odessa

China zou graag willen dat die oorlog NU stopt
  zaterdag 4 juni 2022 @ 14:25:25 #175
323876 michaelmoore
pi_204960694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit ziet er goed uit. Levert vaak ook goed gemotiveerde en getrainde troepen op.
Ja het is niet voor niets dat de trein naar georgie zo goed gevuld is met jonge mannen
pi_204960912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
200 vrachtwagens per 24 uur , dat is 10 minuten per vrachtwagen om te controleren , wat doen ze daar die Polen 8)7 8)7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]

Wat ik hoorde van wat Poolse chauffeurs is dat de Poolse politie en douane de boel aan het stagneren zijn om wit-rusland te irriteren.
Vrachtwagens die wit-rusland in willen worden vertraagd en vrachtwagens die van wit-rusland polen in willen laten ze gewoon een dag wachten.
pi_204960924
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat ik hoorde van wat Poolse chauffeurs is dat de Poolse politie en douane de boel aan het stagneren zijn om wit-rusland te irriteren.
Vrachtwagens die wit-rusland in willen worden vertraagd en vrachtwagens die van wit-rusland polen in willen laten ze gewoon een dag wachten.
Aardige omweg die die vrachtwagens dan nemen vanuit Oekrane als ze eerst nog even via Wit-Rusland rijden.
pi_204960938
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Aardige omweg die die vrachtwagens dan nemen vanuit Oekrane als ze eerst nog even via Wit-Rusland rijden.
Ze waren niet van plan om naar Oekrane te gaan en ze kwamen er ook niet vandaan.
-edit- dus eigenlijk heeft mijn verhaal helemaal niks met jullie onderwerp te maken want jullie hadden het niet over wit-rusland :P
  zaterdag 4 juni 2022 @ 15:22:36 #179
323876 michaelmoore
pi_204960939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ja dat weet ik , maar van Oekraine naar Polen dat mag niet 10 minuten duren per wagen

steek penningen vangen , dat is het corrupte bende en dan Rusland de schuld geven
pi_204960943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze waren niet van plan om naar Oekrane te gaan en ze kwamen er ook niet vandaan.
Dan heeft het toch helemaal niets te maken met de post waar je op reageerde :?? Die gaat immers over transport vanuit Oekrane.
pi_204960948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan heeft het toch helemaal niets te maken met de post waar je op reageerde :?? Die gaat immers over transport vanuit Oekrane.
Ja het kwartje viel net, heb m'n post aangepast.
pi_204960953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat weet ik , maar van Oekraine naar Polen dat mag niet 10 minuten duren per wagen

steek penningen vangen , dat is het corrupte bende en dan Rusland de schuld geven
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat 10 minuten per wagen erg snel is.
Je zit met douane documenten aangezien je van een niet EU land de EU binnen gaat.
pi_204961336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, als over land een optie is, kan dat ook via Hongarije
Maar er is geen infrastructuur om die hoeveelheid die Odessa verwerkt elders te verwerken.
Da's het probleem.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 16:30:44 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204962093
quote:

[..]
Opmerkelijke uitspraak van Poetin. Hij legt dus het lot van vele Afrikaners bij de beslissing van het westen sancties tegen Rusland op te heffen ofwel het Oekraiense graan praktisch weg te geven (want dat gebeurd als het via Belarus het land verlaat).

Dan nog te bedenken dat er vele Afrikaanse landen zijn die zich neutraal of Pro Russische houding in deze oorlog aanmeten. Het meest logische en eenvoudigste is natuurlijk het graan via de haven van Odessa het land te verlaten maar dan verdient Oekraine geld en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:53:24 #186
323876 michaelmoore
pi_204962149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat 10 minuten per wagen erg snel is.
Je zit met douane documenten aangezien je van een niet EU land de EU binnen gaat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Opmerkelijke uitspraak van Poetin. Hij legt dus het lot van vele Afrikaners bij de beslissing van het westen sancties tegen Rusland op te heffen ofwel het Oekraiense graan praktisch weg te geven (want dat gebeurd als het via Belarus het land verlaat).

Dan nog te bedenken dat er vele Afrikaanse landen zijn die zich neutraal of Pro Russische houding in deze oorlog aanmeten. Het meest logische en eenvoudigste is natuurlijk het graan via de haven van Odessa het land te verlaten maar dan verdient Oekraine geld en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het inklaren is vooral BELASTING HEFFEN

Laat toch door zonder beperkingen, graan >??? Ok doorrrijden volgende, graan ? doorrrijden
Terwijl de EU loopt te sukkelen , vernietigt Putin de graanschuren

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2022 18:16:45 ]
pi_204962313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
Het inklaren is vooral BELASTING HEFFEN

Laat toch door zonder beperkingen, graan >??? Ok doorrrijden volgende, graan ? doorrrijden
Terwijl de EU loopt te sukkelen , vernietigt Putin de graanschuren
Of per trein: https://nos.nl/l/2424929
  zaterdag 4 juni 2022 @ 18:33:33 #188
323876 michaelmoore
pi_204962432
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 18:18 schreef Aether het volgende:

[..]
Of per trein: https://nos.nl/l/2424929
200 vrachtwagens per 24 uur , dat moet 1000 vrachtwagens per 24 uur worden

allemaal burocratie en steekpennngen
  zaterdag 4 juni 2022 @ 18:40:14 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 18:44:09 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 19:02:42 #191
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204962715
Ronald Vogelaar klinkt als een naam van een ambtenaar
pi_204962737
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
Ronald Vogelaar klinkt als een naam van een ambtenaar
Vogelteller bij Staatsbosbeheer
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juni 2022 @ 19:45:38 #193
56749 BlaZ
pi_204963063
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn dan verliezen uit Severodonetsk, daar is het buitenlandse bataljon ingezet.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 20:00:40 #194
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zaterdag 4 juni 2022 @ 20:03:42 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 juni 2022 @ 20:07:20 #196
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204963325
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hee, een Nederlander dood.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204963336
Eigen schuld, dikke bult, trouwens. Ik vind je nog steeds een flapdrol als je daar heen gaat als buitenlander, hoe stoer en rechtvaardig je ook denkt te zijn.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 21:15:14 #199
pi_204963967
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Eigen schuld, dikke bult, trouwens. Ik vind je nog steeds een flapdrol als je daar heen gaat als buitenlander, hoe stoer en rechtvaardig je ook denkt te zijn.
Ja, al die Russen en Tsjetsjenen hadden daar niet naartoe moeten gaan.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 21:30:02 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204964670
quote:
Was pas geleden ook al een Nederlander toch of gaat dit over dezelfde? Naam komt me bekend voor.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 22:13:12 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204964948
twitter
pi_204965176
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was volgens mij een andere, maar zou dit dezelfde zijn?

#ANONIEM in NWS / Benno L. woont in seniorenflat in Leiden #3
Tis wel dezelfde lees ik nu. Familie zei op 9 mei al dat die dood was.
pi_204965282
Russische militairen die net wat thermobarische bommen afgeschoten hebben, moeten vanwege een tegenaanval rennen voor hun leven.

Vluchtende Russen 1+.

zaterdag 4 juni 2022 @ 23:11:51 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204965545
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 22:45 schreef luxerobots het volgende:
Russische militairen die net wat thermobarische bommen afgeschoten hebben, moeten vanwege een tegenaanval rennen voor hun leven.

Vluchtende Russen 1+.

6e keer dit filmpje
Vakman pur sang
pi_204965591
quote:
Stel ze hebben het teruggenomen, het probleem is dan nog niet opgelost want Rusland kan dan sveredonetsk nog meer kapot knallen met artillerie dan ze al gedaan hebben. Tenzij de oekrainers zouden kunnen doorpushen.

Even los van dat dit natuurlijk een grote moreel oppepper is.
pi_204965906
twitter
pi_204965981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En degenen die de gehaktmolen op wonderbaarlijke wijze overleven zullen vast overtuigde patriotten en Poetinaanhangers worden. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 23:55:46 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_204965985
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 21:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Was pas geleden ook al een Nederlander toch of gaat dit over dezelfde? Naam komt me bekend voor.
Ja op Reddit stond zijn overlijden een maand geleden al.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 23:59:33 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_204966007
twitter

Donetsk stad is een paar uur geleden gebombardeerd. Russische media melden 5-10 burgerdoden. Men is er niet zo over uit wie precies de artillerie afschoot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204966036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 23:45 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Met zachtgekookte eieren als Macron en Scholz ga je echt (terug) verlangen naar een nieuwe ijzeren heks als Thatcher. Die at dagelijks een paar levende Vladimirs en Nikitas als ontbijt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 5 juni 2022 @ 01:00:33 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 juni 2022 @ 01:02:50 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 juni 2022 @ 01:42:33 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204966471
Dode Russische piloot wordt uit het wrak gehaald

https://www.reddit.com/r/(...)ter_from_the_dnipro/
Recovery of a Russian helicopter from the Dnipro river north of Kyiv, 3 months after it was shot down. Probably went down in the first days there.
  zondag 5 juni 2022 @ 07:01:03 #217
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204966683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

10 minuten per wagen is nog rap. Maar ik snap niet dat de EU geen uitzondering maakt van de strenge douane regels in dit geval.
  zondag 5 juni 2022 @ 07:49:09 #218
323876 michaelmoore
pi_204966761
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
10 minuten per wagen is nog rap. Maar ik snap niet dat de EU geen uitzondering maakt van de strenge douane regels in dit geval.
Ambtenaren zijn de kanker van de maatschappij
pi_204967086
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Doe eens even normaal.
pi_204967096
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat alles draait om geld en niet om het helpen van mensen.
De enige die het echt doen om mensen te helpen zijn de vrijwilligers op straat.
  zondag 5 juni 2022 @ 09:58:35 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 juni 2022 @ 10:00:48 #222
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_204967164
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 01:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Dode Russische piloot wordt uit het wrak gehaald

https://www.reddit.com/r/(...)ter_from_the_dnipro/
Recovery of a Russian helicopter from the Dnipro river north of Kyiv, 3 months after it was shot down. Probably went down in the first days there.
Moet zeggen dat dat lichaam er nog goed uit ziet na drie maanden in die omstandigheden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 juni 2022 @ 10:30:40 #223
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 5 juni 2022 @ 10:47:13 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204967370
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
:W

[ twitter ]
Hypocriete vader
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204967448
Meer gedreig met een allesvernietigende nucleaire oorlog. Zijn we onder de indruk?

twitter
  zondag 5 juni 2022 @ 11:05:01 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 juni 2022 @ 11:10:21 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204967480
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:03 schreef polderturk het volgende:
Meer gedreig met een allesvernietigende nucleaire oorlog. Zijn we onder de indruk?

[ twitter ]
De eerste paar weken wel idd: hoe kan het dat er mensen zijn die constant roepen om een nucleaire oorlog?

Maar sinds ik de 'Firehose of falsehood' theorie ken begrijp ik het daadwerkelijke spelletje wat gespeeld wordt
Hoe groter en onrealischer de onzin die je uitkraamt hoe beter

https://en.wikipedia.org/wiki/Firehose_of_falsehood
The firehose of falsehood, or firehosing, is a propaganda technique in which a large number of messages are broadcast rapidly, repetitively, and continuously over multiple channels (such as news and social media) without regard for truth or consistency.
  zondag 5 juni 2022 @ 11:16:07 #228
403588 mcmlxiv
pi_204967512
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hmm pensionada's met een mening. Tijd voor het bejaardenhuis?
  zondag 5 juni 2022 @ 11:17:21 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204967522
Ze lieten de Russen 70% vd stad innemen om ze in de val te lokken en hebben nu weer 50% in handen.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 05-06-2022 12:52:09 ]
pi_204967546
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane. Noord-Frankrijk en Oost-Duitsland bestaan toch grotendeels uit verpauperde oude rotzooi, wat moeten de Fransen en Duitsers daar eigenlijk mee. Bijkomend voordeel is dat in Oost-Duitsland een aanzienlijk deel van de bevolking toch nog Russisch spreekt, dus Rusland kan ook nog doen alsof het 'gediscrimineerde' Russischtaligen beschermt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2022 11:21:04 ]
  zondag 5 juni 2022 @ 11:20:05 #231
pi_204967555
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is Putin die minachting heeft voor de rest van de wereld en die wereld wil vernederen. maar dat mag dan weer wel?
  zondag 5 juni 2022 @ 11:22:57 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 5 juni 2022 @ 11:23:26 #233
6484 ExTec
pi_204967569
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:19 schreef J.B. het volgende:

[..]
Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane. Noord-Frankrijk en Oost-Duitsland bestaan toch grotendeels uit verpauperde oude rotzooi, wat moeten de Fransen en Duitsers daar eigenlijk mee. Bijkomend voordeel is dat in Oost-Duitsland een aanzienlijk deel van de bevolking toch nog Russisch spreekt, dus Rusland kan ook nog doen alsof het Russen beschermd.
Macron verdient een beetje nuance, die zegt: als dit over is, blijft bij ons (FR) in ieder geval de deur open.

Enerzijds is het verstandig dat dit gezegd word,

Anderzijds is dat, zeker vanuit het perspectief van Oekrane toondoofheid, want zo ver is het nog niet, en gelieve tot die tijd, gaarne alle neuzen de juiste kant op and keep those weapons coming.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 05-06-2022 11:56:21 ]
pi_204967571
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
:W

[ twitter ]
Toch idioot hoe kennelijk de dochter van Putin en de zoon van Medvedev al die jaren mochten verblijven in het Westen.
  zondag 5 juni 2022 @ 11:24:28 #235
pi_204967576
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De eerste paar weken wel idd: hoe kan het dat er mensen zijn die constant roepen om een nucleaire oorlog?

Maar sinds ik de 'Firehose of falsehood' theorie ken begrijp ik het daadwerkelijke spelletje wat gespeeld wordt

The firehose of falsehood, or firehosing, is a propaganda technique in which a large number of messages are broadcast rapidly, repetitively, and continuously over multiple channels (such as news and social media) without regard for truth or consistency.
Vergeleken met die idioten is Putin een toonbeeld van rust, controle en redelijkheid. Je moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als Putin zou worden afgez.... oh, wacht. :@
  zondag 5 juni 2022 @ 11:24:29 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204967577
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:19 schreef J.B. het volgende:

Als Poetin per se niet vernederd mag worden kunnen Scholz en Macron misschien voorstellen om delen van Frankrijk en/of Duitsland aan Rusland te geven in ruil voor een vrij Oekrane.
Dat zou een geweldige reply zijn _O-
  zondag 5 juni 2022 @ 11:57:12 #237
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 5 juni 2022 @ 11:58:52 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204967809
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En maar blijven dreigen. Volgens mij begint hij in paniek te raken.
Gaat ie raketten op Kaliningrad schieten? :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 juni 2022 @ 12:30:04 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204968032
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze lieten de Russen 90% vd stad innemen om ze in de val te lokken en hebben nu weer 50% in handen.

[ twitter ]
Schijnen redelijk wat Tsjetsjenen te sneuvelen daaro.
Thoughts and Prayers. :P

quote:
... enabling Ukrainian defenders to inflict high losses against unsuspecting Chechen units.

https://www.understanding(...)gn-assessment-june-4

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204968075
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En maar blijven dreigen. Volgens mij begint hij in paniek te raken.
Oh, ze schoten tot nu toe de hele tijd alleen maar op dezelfde doelen? Geen wonder dat het niet opschiet.
  zondag 5 juni 2022 @ 12:42:24 #241
6484 ExTec
pi_204968106
Een rus helikopter piloot heeft een slecht weekend.

twitter
pi_204968136
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hebben we nog een Patriot systeem over dat ons kan beschermen tegen een nucleaire aanval?
  zondag 5 juni 2022 @ 13:10:04 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204968301
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:46 schreef polderturk het volgende:
Hebben we nog een Patriot systeem over dat ons kan beschermen tegen een nucleaire aanval?
Is de Patriot niet geschikt voor. ;)

Patriot is tegen TBM's en niet tegen ICBM's/IRBM's.
pi_204968472
Zoiets zouden ze ook voor de Javalin moeten maken.

pi_204968478
twitter

Spanje gaat de Leopard 2 (A4) aan Oekrane leveren. _O_ Zou gaan om 40 stuks die in Zaragoza in de opslag staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2022 13:48:34 ]
pi_204968490
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:44 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Spanje gaat de Leopard 2 aan Oekrane leveren. _O_ Zou gaan om 40 stuks die in Zaragoza in de opslag staan.
Kwamen toch al niet meer door de milieuzones met die dieseltax
Vakman pur sang
pi_204968635
twitter
pi_204968637
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is de Patriot niet geschikt voor. ;)

Patriot is tegen TBM's en niet tegen ICBM's/IRBM's.
Die dingen waren oorspronkelijk toch voor vliegtuigen? Volgens mij zijn ze toen in de Golf oorlog voor Scuds gaan gebruiken, maar volgens mij was dat een stukje marketing.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204968663
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 12:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Schijnen redelijk wat Tsjetsjenen te sneuvelen daaro.
Thoughts and Prayers. :P
[..]
https://www.understanding(...)gn-assessment-june-4

[ afbeelding ]
Dat zou wel het plotselinge succes daar verklaren. De Tsjetsjeense tiktok militairen zijn niet veel gewend
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204968798
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nazi Duitsland is juist ontstaan omdat Duitsland in de eerste wereldoorlog vernederd werd.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:29:55 #251
236264 crew  capricia
pi_204968807
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nazi Duitsland is juist ontstaan omdat Duitsland in de eerste wereldoorlog vernederd werd.
Sws dat hele gedoe over het vernederen van landen. :')
Uiteindelijk moeten we, als deze oorlog voorbij is, hoe dan ook weer samenleven met Rusland.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 juni 2022 @ 14:31:28 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_204968818
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Uiteindelijk moeten we, als deze oorlog voorbij is, hoe dan ook weer samenleven met Rusland.
Zolang Poetin daar nog zit moeten we helemaal niks en kunnen we dat tyfusland gewoon beter isoleren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:31:36 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968821
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die dingen waren oorspronkelijk toch voor vliegtuigen? Volgens mij zijn ze toen in de Golf oorlog voor Scuds gaan gebruiken, maar volgens mij was dat een stukje marketing.
Scud is geen icbm h

Het ligt er ook een beetje aan welke raket je klaar hebt staan

De pac2 raket is ontwikkeld omdat de eerste (pac1) niet geschikt is tegen ballistic missiles

Die zijn tegen de SCUDS (en silkworms enzo), dat had met marketing niet zo heel veel te maken want dat was gewoon het (enige) wapen dat ze ervoor in de kast hadden staan
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:32:33 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968826
quote:

[..]
Niet per se
pi_204968828
quote:

[..]
Er is 20 jaar weggekeken omdat het beter leek om samen te leven met Rusland.
pi_204968833
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar de fout die toen is gemaakt dat een nieuw Duitsland niet de kans heeft gekregen om weer op te krabbelen, ze zijn niet na afloop van de oorlog gezellig met Luddendorf (of later na WOII met Dnitz) om tafel gaan zitten.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:33:58 #257
236264 crew  capricia
pi_204968841
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zolang Poetin daar nog zit moeten we helemaal niks en kunnen we dat tyfusland gewoon beter isoleren.
Ik leef niet met de indruk dat als Putin weg is, dat land opeens n groot Woodstock festijn wordt.

Komt er gewoon weer een nieuwe Putin voor in de plaats.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:34:49 #258
236264 crew  capricia
pi_204968846
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:32 schreef Adames het volgende:

[..]
Er is 20 jaar weggekeken omdat het beter leek om samen te leven met Rusland.
Wegkijken en samenleven zijn twee verschillende dingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:36:11 #259
236264 crew  capricia
pi_204968850
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet per se
Oh reken maar van yes.
Daar worden gewoon weer relaties mee aangeknoopt als deze oorlog voorbij is. Rusland blijft een geopolitieke speler met veel gewilde grondstoffen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 juni 2022 @ 14:36:44 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_204968853
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik leef niet met de indruk dat als Putin weg is, dat land opeens n groot Woodstock festijn wordt.

Dan kunnen we alsnog dan bekijken of we met die mensen zaken willen doen, het lijkt me niet wenselijk dat we gewoon weer ouwe jongens krentenbrood gaan spelen met de Russen die dit leed faciliteren, dan is het beter om ze als paria's te blijven behandelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:38:49 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968866
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh reken maar van yes.
Daar worden gewoon weer relaties mee aangeknoopt als deze oorlog voorbij is. Rusland blijft een geopolitieke speler met veel gewilde grondstoffen.
dat gebeurt nu ook al

maar het is geen kwestie van moeten, er valt gewoon heel veel en heel makkelijk geld te verdienen aan beide kanten van de grens en als de Russen dat (weer) willen doen dan moeten ze een keer de goede buur uit gaan hangen en die hele NAVO is de vijand houding laten vallen want echt nodig hebben we ze niet
  zondag 5 juni 2022 @ 14:39:30 #262
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204968868
pi_204968892
quote:
88s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat gebeurt nu ook al

maar het is geen kwestie van moeten, er valt gewoon heel veel en heel makkelijk geld te verdienen aan beide kanten van de grens en als de Russen dat (weer) willen doen dan moeten ze een keer de goede buur uit gaan hangen en die hele NAVO is de vijand houding laten vallen want echt nodig hebben we ze niet
Jawel.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:42:06 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968902
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel.
merk jij nu wat van dit hele feestje?
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:46:08 #265
236264 crew  capricia
pi_204968935
quote:
88s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat gebeurt nu ook al

Natuurlijk wel.
Diplomatieke relaties gaan gewoon weer opgebouwd worden.
Het land is en blijft onze Europese buur en te groot en te belangrijk om compleet links te laten liggen. Geopolitiek gaat voor.

Ik verwacht ook niet dat we al deze sancties vol blijven houden totdat de laatste Russische soldaat uit de originele Oekranse grenzen vertrokken is.

Maar goed, we gaan het wel zien. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:50:06 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968955
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Natuurlijk wel.
Diplomatieke relaties gaan gewoon weer opgebouwd worden.
Het land is en blijft onze Europese buur en te groot en te belangrijk om compleet links te laten liggen. Geopolitiek gaat voor.

Ik verwacht ook niet dat we al deze sancties vol blijven houden totdat de laatste Russische soldaat uit de originele Oekranse grenzen vertrokken is.

Maar goed, we gaan het wel zien. :D
ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren hoor, gebeurt nu al

ik zeg dat we prima zonder kunnen moest dat nodig zijn
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:51:54 #267
236264 crew  capricia
pi_204968965
quote:
88s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren hoor, gebeurt nu al

ik zeg dat we prima zonder kunnen moest dat nodig zijn
Okay. *)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 14:54:43 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204968982
niet alsof we al 100 jaar fel samenwerken met die figuren, dat is iets recents, daar kunnen we prima mee ophouden als we willen lijkt me

dat ze in Rusland dan weer in de rij moeten gaan staan voor een brood is een beetje hun probleem
  zondag 5 juni 2022 @ 15:00:15 #269
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204969021
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is nog maar te bezien, dan komt er een machtsvacuum met allerlei onrusten. Met afvallige regio's die weer in opstand komen etc. etc.

Deze oorlog is een potentiele clusterfuck voor Rusland.
pi_204969064
twitter

Zo kun je hem ook gebruiken. _O-

Werd verrast door snel naderende Oekraense eenheden?
pi_204969102
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie dat gedegenereerde volk na de val of het verdwijnen van het Poetin regime gewoon weer een volgende, met kernwapens dreigende dictator op de troon hijsen om hun honger naar oorlog te stillen. Gewoon kapot sanctioneren dus.
  zondag 5 juni 2022 @ 15:09:44 #272
pi_204969103
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]

Zo kun je hem ook gebruiken. _O-

Werd verrast door snel naderende Oekraense eenheden?
Ik denk dat artillerie het enige is dat nog wil vechten.
  zondag 5 juni 2022 @ 15:16:01 #273
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204969158
T62 vernieuwd met bimini sunshades/Cope Cages.

twitter

Weer helemaal up-to-date. ^O^
pi_204969162
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:39 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel hebben ze nog over?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 5 juni 2022 @ 15:23:13 #275
403588 mcmlxiv
pi_204969215
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:16 schreef Hyperdude het volgende:
T62 vernieuwd met bimini sunshades/Cope Cages.

[ twitter ]

Weer helemaal up-to-date. ^O^
Het moet wel fantastisch voor de Russen gaan wanneer ze zestig jaar oude T62’s moeten gaan inzetten. Volgende stap is de T55 en daarna de T34 neem ik aan? Moet wel een fijn en geruststellend gevoel voor de Russische orcs zijn. Het slagveld betreden met een stuk antiek waar je opa nog in gereden heeft.
  zondag 5 juni 2022 @ 15:25:50 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204969235
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 14:07 schreef raptorix het volgende:
Het was destijds het enige systeem wat iets tegen de Scuds kon doen, geen marketing oid. Er zijn daarna allerlei verbeteringen doorgevoerd om de Patriot wel effectief in te zetten tegen ballistic missiles. Met de PAC-3 missile als de grootste verbetering.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 05-06-2022 15:32:33 ]
  zondag 5 juni 2022 @ 15:31:16 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204969277
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:23 schreef mcmlxiv het volgende:

Het moet wel fantastisch voor de Russen gaan wanneer ze zestig jaar oude T62’s moeten gaan inzetten. Volgende stap is de T55 en daarna de T34 neem ik aan? Moet wel een fijn en geruststellend gevoel voor de Russische orcs zijn. Het slagveld betreden met een stuk antiek waar je opa nog in gereden heeft.
De T-72 is overigens slechts 8 jaar jonger dan de T-62. (1961 vs 1969).
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 15:39:46 #278
236264 crew  capricia
pi_204969343
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat is nog maar te bezien, dan komt er een machtsvacuum met allerlei onrusten. Met afvallige regio's die weer in opstand komen etc. etc.

Deze oorlog is een potentiele clusterfuck voor Rusland.
Ja. Daar denk ik ook aan.
Gaat er niet vriendelijker op worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204969362
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het was destijds het enige systeem wat iets tegen de Scuds kon doen, geen marketing oid. Er zijn daarna allerlei verbeteringen doorgevoerd om de Patriot wel effectief in te zetten tegen ballistic missiles. Met de PAC-3 missile als de grootste verbetering.
Ah, volgens mij heeft Nederland er ook 1 afgeschoten, maar volgens mij was dat een foutje :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 juni 2022 @ 15:44:36 #280
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204969370
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ook handig dat ie 115 mm munitie nodig heeft ipv. 125 mm zoals T72 en T80.
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 15:45:44 #281
236264 crew  capricia
pi_204969381
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ook handig dat ie 115 mm munitie nodig heeft ipv. 125 mm zoals T72 en T80.
Logistieke nachtmerrie. En dat was al niet hun sterkste punt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 juni 2022 @ 16:20:53 #282
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204969623
https://www.reddit.com/r/(...)a_ricochet_762x54mm/

German-supplied helmet stopped a ricochet 7.62x54mm bullet used by various Russian weapons - Not all donated equipment is junk, even if it's old to modern NATO standards

pi_204969686
Die TOS-1 dingen zijn wel ziek spul zeg
  zondag 5 juni 2022 @ 16:36:34 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204969834
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ricochet_762x54mm/

German-supplied helmet stopped a ricochet 7.62x54mm bullet used by various Russian weapons - Not all donated equipment is junk, even if it's old to modern NATO standards

[ afbeelding ]
Ik had niet gedacht dat een helm zo'n kogel zou stoppen.
Of zou hij afgeketst zijn en daarna in z'n helm terecht zijn gekomen?
pi_204969880
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 5 juni 2022 @ 16:56:52 #287
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204969883
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik had niet gedacht dat een helm zo'n kogel zou stoppen.
Of zou hij afgeketst zijn en daarna in z'n helm terecht zijn gekomen?
wat zou ricochet betekenen hmmmm even denken hmmm :')
pi_204969909
quote:
Goeie 'journalist' zeg die Eva Bartlett:

quote:
Eva Karene Bartlett is a Canadian activist, commentator, and blogger who has propagated conspiracy theories in connection to the Syrian civil war, most notably the disproven allegation that the White Helmets stage rescues and "recycle" children in its videos.
edit: Ze is trouwens ook wel een fan van het regime van Kim Jong-Un in Noord-Korea:

https://web.archive.org/w(...)ea-during-v/3220160/
pi_204969920
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]

Dat is wel bewezen want ik heb die beelden helaas zelf gezien. Voor oorlogspropaganda is alles verantwoord.

kende haar nog niet
Eva Bartlett wordt met name gepubliceerd in door de Russische overheid gefinancierde media , die haar afschilderen als freelance journalist

[ Bericht 10% gewijzigd door Alarmonoff op 05-06-2022 17:10:15 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 5 juni 2022 @ 17:03:14 #290
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204969943
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:00 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat is wel bewezen want ik heb die beelden helaas zelf gezien. "gerecyclede lijken" voor beeldmateriaal.
Of die cameraman die dat arm jongetje op camera voor het westen, en een moment later een executie van een kind vastlegt :r
wie ben jij?
is dit weer een nieuw wappie account?
pi_204969963
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:03 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
wie ben jij?
is dit weer een nieuw wappie account?
Nee een oud wappieaccount
  Moderator zondag 5 juni 2022 @ 17:09:49 #292
236264 crew  capricia
pi_204969980
Hoogste in rang, in DPR. Naar de eeuwige jachtvelden.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204969981
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
wat zou ricochet betekenen hmmmm even denken hmmm :')
Haha ik wist het echt niet, heb het net vertaald.
  zondag 5 juni 2022 @ 17:10:39 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204969984
Rusland gaat alles op alles zetten om de stad alsnog in te nemen.
Maar hoe vertaalt al die extra mankracht en wapens zich naar:
- de stad dmv straatgevechten innemen
- de rivier oversteken terwijl je bestookt wordt door artillery
- de highground waar alle Ukrainse artillery en snipers staan opgesteld bestormen

Want anders heb je enkel extra mannetjes die op afstand kapotgeschoten worden

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 05-06-2022 17:33:36 ]
  zondag 5 juni 2022 @ 17:16:14 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204970037
Wanneer de oorlog is afgelopen gaan deze lui terug naar Belarus om daar de volgende dicator eruit te wippen ^O^
twitter
pi_204970063
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hoe vertaald al die extra mankracht en wapens zich naar:
- de highground waar alle Ukrainse artillery en snipers staan opgesteld bestormen

[ twitter ]
Zou natuurlijk wel de ultieme ironie zijn als een volkje dat zo geobsedeerd is met de Tweede Wereldoorlog daar zijn eigen Stalingrad ervaring zou krijgen.
pi_204970094
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2022 16:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]
edit: Ze is trouwens ook wel een fan van het regime van Kim Jong-Un in Noord-Korea:

https://web.archive.org/w(...)ea-during-v/3220160/
Altijd bijzonder, die zelfhaat onder een bepaald deel van de populatie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204970195
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Altijd bijzonder, die zelfhaat onder een bepaald deel van de populatie.
Is geen zelfhaat maar gewoon een middel om zichzelf verheven te voelen. Zij hebben immers het licht gezien, in tegenstelling tot al die normies die zich alleen maar door de mainstream media laten hersenspoelen.
pi_204970292
India loopt niet aan de leiband van Groot Brittanni (of de rest van Europa).

pi_204970343
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:47 schreef Idisrom het volgende:
India loopt niet aan de leiband van Groot Brittanni (of de rest van Europa).

Totdat ze in diarreestan weer eens een natuurramp voor hun kiezen krijgen, dan moet het westen hen weer uit de brand helpen omdat ze hun belastinggeld liever aan (kern)wapens uitgeven. :')
pi_204970344
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar hoe vertaalt al die extra mankracht en wapens zich naar:

[ twitter ]
Paar TOS-1 op de artillerie?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')