abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204941585
Woke” is ook zo,n typische postmodernistische term van iets dat we gewoon kunnen beschrijven als marxistische infiltratie van het publiek debat dat overigens al sinds de jaren 90 is beginnen te ontstaan. Het feit dat het de laatste jaren zo extreem is geworden heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de enorme geldstroom die achter deze beweging zit. Het zou me niet verbazen als deze beweging rechtstreeks wordt gefinancierd vanuit de schurkenstaten Rusland ,China , Venezuela en Iran. Doel is de westerse vrijheden te doen laten verdwijnen en de almacht van West-Europa en de U.S.A. te doen instorten. Woke lijkt erg op de culturele revolutie onder Mao dus ik vermoed ook dat het daar ergens vandaan komt. Het wordt tijd voor een “beroepsverbod voor linkse activisten zoals dat ook eind jaren 70 in West-Duitsland van kracht werd nav van de communistische R.A.F.-terreur. Vreemd is wel dat heel die identiteitspolitiek begonnen is in jawel Oekraïne met de F.E.M.E.N-beweging op het einde van het jaar 2009. Sindsdien is het echt uitgegroeid tot een epidemie..
pi_204941587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]
5 jaar geleden was ongeveer 1 tot 1.5% trans, intersex of nonbinary

https://rucore.libraries.rutgers.edu/rutgers-lib/60802/PDF/1/

Maar het percentage gaat steeds verder omhoog over de jaren nu het meer ruchtbaarheid krijgt.
[..]
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3
Ja en daarmee stip je iets heel interessants aan. Want nu kom je uit op het nature tegen nurture debat. Dit lijkt een indicatie dat twijfelen over je seksuele identiteit ook voor een groot deel kan worden aangeleerd. En dat is hetgeen waar tegenstanders zich zorgen over maken. Een verwarde samenleving.
pi_204941605
Graag in dit topic iets meer aandacht voor de kern van de discussie:

1. Er zijn mensen die twijfelen over hun seksuele identiteit, of we dat nu een psychische stoornis noemen of niet.
2. De vraag is hoe we mensen die hierover twijfelen moeten behandelen. Daarover verschillen de meningen.
3. De vraag is ook of we deze groep teveel aandacht moeten geven in de samenleving. Daarover verschillen de meningen eveneens. Met name omdat er aanwijzingen zijn dat je twijfels over je identiteit ook voor een groot deel kunt aanleren.

Graag over deze onderwerpen een serieus debat zonder op de man te spelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2022 12:47:40 ]
pi_204941627
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

1. Er zijn mensen die twijfelen over hun seksuele identiteit, of we dat nu een psychische stoornis noemen of niet.
2. De vraag is hoe we mensen die hierover twijfelen moeten behandelen. Daarover verschillen de meningen.
3. De vraag is ook of we deze groep teveel aandacht moeten geven in de samenleving. Daarover verschillen de meningen eveneens. Met name omdat er aanwijzingen zijn dat je twijfels over je identiteit ook voor een groot deel kunt aanleren.

Graag over deze onderwerpen een serieus debat zonder op de man te spelen.
De titel van het topic laat echter iets geheel anders vermoeden.
pi_204941635
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit is de kern van de discussie helemaal niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204941673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:51 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dit is de kern van de discussie helemaal niet.
Woke gaat wel voor een groot deel over transgenders en daar draaide de discussie ook in het vorige topic vrijwel volledig om. Dus lijkt me logisch dat de focus daarop ligt.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:12:53 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_204941770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja en daarmee stip je iets heel interessants aan. Want nu kom je uit op het nature tegen nurture debat. Dit lijkt een indicatie dat twijfelen over je seksuele identiteit ook voor een groot deel kan worden aangeleerd. En dat is hetgeen waar tegenstanders zich zorgen over maken. Een verwarde samenleving.
Je trekt het niet ver genoeg door, als twijfelen over je seksuele identiteit aangeleerd kan worden, is je seksuele identiteit dus inderdaad volledig nurture. En wat betekent dat vervolgens over het in hokjes proberen te proppen? De verwarring ligt bij de oude opvatting, niet bij de nieuwe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204941801
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Je trekt het niet ver genoeg door, als twijfelen over je seksuele identiteit aangeleerd kan worden, is je seksuele identiteit dus inderdaad volledig nurture. En wat betekent dat vervolgens over het in hokjes proberen te proppen? De verwarring ligt bij de oude opvatting, niet bij de nieuwe.
Wat is volgens jou de oude opvatting en wat de nieuwe?

En hoe sta jij in het debat?
pi_204941810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Woke gaat wel voor een groot deel over transgenders en daar draaide de discussie ook in het vorige topic vrijwel volledig om. Dus lijkt me logisch dat de focus daarop ligt.
Wokisme draait toch om elke minderheid waar door een paar mensen over geroeptoeterd wordt, terwijl die minderheid er helemaal niet op zit te wachten?
pi_204941818
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik denk dat zo'n obsessieve focus op seksuele oriëntatie niet nodig is. Als men homoseksualiteit inderdaad als iets gangbaars ziet als heteroseksualiteit, behandel het dan zo en maak er niet iets quasi exotisch van met vlaggetjes en een hele speciale maand. En ik ben lang niet de enige die daar zo ver denkt kan ik je vertellen.
Zo word het ook behandeld, jij en de rest die er blijkbaar net zo idioot in staat als jij seksualiseren die vorm van onderwijs.
[..]
quote:
Dat argument kun je natuurlijk maken van menig politiek gedachtegoed, geregeld wordt dat omarmd door mensen die daar een bepaald belang bij zullen hebben. Dat is niet hypocriet, dat is hoe de politiek werkt.
Dan snap jij de definitie van hypocrisie niet, als jij van mening bent dat de overheid zich niet dient te bemoeien met persoonlijke levenskeuzes dan hoort de politiek dat ook niet te doen bij persoonlijke levenskeuzes waar je zelf niet achter staat.

Ben je wel van mening dat de overheid dat recht heeft dan ben je zelf overigens meer te vergelijken met stromingen als de radicale islam dan de wokies.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:28:52 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204941881
Wat een chaos. Wat was er eigenlijk mis met mijn eerste OP :')

De essentie was Woke is een gevaarlijke ideologie en heeft overeenkomsten met een andere gevaarlijke ideologie te weten de Islam.
pi_204941969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:

De essentie was Woke is een gevaarlijke ideologie en heeft overeenkomsten met een andere gevaarlijke ideologie te weten de Islam.
Precies die gelijkstelling is ... mis.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:41:58 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204941999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
Precies die gelijkstelling is ... mis.
Volgens Ayaan en de nodige andere users dus niet, maar jij mag daar natuurlijk van mening van verschillen. Iig ging daar het topic over en dat woke ondermijnend werkt (net als de islam dus) naar de vrijheid die we nu nog genieten .
pi_204942008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 00:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, ik dacht dat nu inmiddels was bewezen dat het onzin is het niet meer gebruikt wordt.
En waar haal je dat idee vandaan dan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:47:13 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204942024
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:18 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Zo word het ook behandeld, jij en de rest die er blijkbaar net zo idioot in staat als jij seksualiseren die vorm van onderwijs.
[..]
[..]
Dan snap jij de definitie van hypocrisie niet, als jij van mening bent dat de overheid zich niet dient te bemoeien met persoonlijke levenskeuzes dan hoort de politiek dat ook niet te doen bij persoonlijke levenskeuzes waar je zelf niet achter staat.

Ben je wel van mening dat de overheid dat recht heeft dan ben je zelf overigens meer te vergelijken met stromingen als de radicale islam dan de wokies.
Ik begrijp die definitie heel goed. Ik denk alleen dat jij het idee van een kleine overheid niet goed begrijpt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:52:22 #16
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204942059
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:

Je medestanders zijn het niet helemaal eens over waar nou precies het gevaar zit waar jullie zo bevreesd voor zijn. Het beste is denk ik om zoveel mogelijk dingen woke te noemen en verontwaardigd te zijn over alles.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:53:40 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204942068
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Woke” is ook zo,n typische postmodernistische term van iets dat we gewoon kunnen beschrijven als marxistische infiltratie van het publiek debat dat overigens al sinds de jaren 90 is beginnen te ontstaan. Het feit dat het de laatste jaren zo extreem is geworden heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de enorme geldstroom die achter deze beweging zit. Het zou me niet verbazen als deze beweging rechtstreeks wordt gefinancierd vanuit de schurkenstaten Rusland ,China , Venezuela en Iran. Doel is de westerse vrijheden te doen laten verdwijnen en de almacht van West-Europa en de U.S.A. te doen instorten. Woke lijkt erg op de culturele revolutie onder Mao dus ik vermoed ook dat het daar ergens vandaan komt. Het wordt tijd voor een “beroepsverbod voor linkse activisten zoals dat ook eind jaren 70 in West-Duitsland van kracht werd nav van de communistische R.A.F.-terreur. Vreemd is wel dat heel die identiteitspolitiek begonnen is in jawel Oekraïne met de F.E.M.E.N-beweging op het einde van het jaar 2009. Sindsdien is het echt uitgegroeid tot een epidemie..
Ik ben links, een fervent sociaal-democraat, voor wie gelijkwaardigheid een kernaspect is van die ideologie. Juist daarom heb ik een schijthekel aan woke. (En lig ik op andere punten stelselmatig met @HowardRoark overhoop, dat we beiden een gevaar zien in woke toont m.i. juist aan hoe alles overstijgend dit fenomeen begint te worden).

Ik zie woke dan ook niet als een of ander sinister complot uitgebroed door schimmige figuren; ik zie het als een logisch gevolg van wegvallen van duidelijke vijandsbeelden (Koude Oorlog), gekoppeld aan verregaand individualisme (iedereen is speciaal en dient zich te onderscheiden) en decadentie (tot op heden is woke vooral een Westers fenomeen, ofwel, het komt voor in dat deel van de wereld waar vrijheid, gelijkheid, welvaart, gezondheid en vrede al enkele decennia dik voor elkaar is).

Juist decadentie. Omdat er in Nederland helemaal geen Jim Crow taferelen zijn, of massale expulsie of onderdrukking van niet-heteroseksuele burgers (wat heet, Nederland is een van de kartrekkers geweest op het gebied van homo-emancipatie), of tornen aan rechten van vrouwen, zoekt woke gewoon taferelen om alsnog de barricades op te kunnen klimmen; en dus krijgen we lamentaties over niezende mannen, dresscodes, kinderfeesten, straatnamen, standbeelden en wat dies meer zij. Bezigheidstherapie. Rebelleren tegen iets. Je verheven kunnen voelen boven anderen als strijder tegen ingebeelde onrechtvaardigheid.

Dit is dan ook geen links-rechts issue. Rechts gaat namelijk vrolijk mee in de woke-polonaise, zie het bedrijfsleven, zeker in de VS, dat zich - uiteraard puur met oog op winst - graag voor het karretje van de woke flavor of the week laat spannen (Ricky Gervais maakte daar op mooie wijze korte metten mee).

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-06-2022 14:20:59 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:56:39 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:59:51 #19
136 V.
Like tears in rain...
pi_204942125
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat een gebazel.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:05:30 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204942186
quote:

[..]
Een 'nieuwe opvatting' die voor conservatieve, religieuze groepen met een afkeer van homoseksualiteit gewoon een 'oude opvatting' was, hoor. Seksualiteit namelijk niet als een aangeboren traite, maar als gevolg van externe invloeden.

Terecht dat die club conservativo's wordt aangesproken op het feit dat homoseksualiteit niet aangeleerd is, of kan worden genezen (de wetenschappelijke data toont aan dat dat niet eens kan), maar je schiet jezelf als wokie wel enorm in de voet wanneer je de kant van 'seksualiteit als fluïde en beïnvloedbaar onderdeel' van je identiteit opgaat. Daarmee geef je linksom of rechtsom steun aan hun (al heel oude en verre van nieuw) gedachtegoed.

Erg hypocriet ook om enerzijds homogenezing af te keuren (terecht) en anderzijds te beweren dat seksualiteit het gevolg is van vooral cultuur, omgeving en dus nurture. Het is het een of het ander.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204942260
quote:
Gezonde mensen in een cult kunnen leren twijfelen aan hun 'wil' om te leven en het meest tegendraadse doen aan wat een organisme instinctief verlangt. Dat maakt instinct niet 'nurture', maar susceptible to influence. Hetzelfde geldt voor de wil om voort te planten en het daartoe neuken van het tegengestelde geslacht.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:13:35 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204942269
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:22 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Jij gaat hier serieus als zelf benoemd homo met droge ogen beweren dat het gebruik van regenboogkleuren en meer diversiteit een uitwas van het wokeisme is?

De hyopcrisie is natuurlijk bij die reliegekkies dat ze niet voor persoonlijke vrijheid zijn maar alleen voor hun persoonlijke vrijheid.

Maar wellicht is het jou duidelijk wat er precies woke is aan de tweet van de US Marines en waarom dat precies een probleem is, de reliegekke senator noemt het alleen woke maar vergeet het vervolgens duidelijk te maken.
Neuh, wat ik een uitwas van wokeisme vind is het volgende:

Dat een PvdA-raadslid uit Amsterdam wel in staat is om met zijn regenboogvlag naar een SGP-dorp af te reizen om daar 'diversiteit' te brengen, maar we dit soort acties wat minder zien bij conservatieve moskeeën of in bepaalde wijken waar intolerantie jegens homo's aantoonbaar net zo, zo niet erger, aanwezig is.

https://cip.nl/89634-amst(...)ampagne-in-oldebroek

Makkelijk scoren. Want je weet dat de reactie van SGP'ers 'mild' zal zijn. Wat heet, de reactie uit Oldebroek was:

"Wij zien de regenboog als symbool van Gods trouw voor alle mensen. [de regenboog die verscheen als teken van verbond tussen God en Noach na de vloed]. Wij vinden het daarom geen goed idee om datzelfde symbool te gebruiken voor een diversiteitscampagne vanuit de overheid voor een specifieke groep."

In Oldebroek worden geen homo's in elkaar geslagen, bespuugd, onderdrukt of geëxecuteerd. In Oldebroek wilde men gewoon liever niet meedoen met een regenboogvlagcampagne. Woke-reactie? Homohaat. Discriminatie.

Nu heb ik bar weinig met het orthodox calvinisme van de mannenbroeders, maar dat diversiteit kennelijk dan weer niet geldt op het gebied van religieuze overtuiging is nog zo'n mooie uitwas van wokeisme.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-06-2022 14:19:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204942304
Woke-ism is misschien ook wel gevaarlijker dan de (radicale) islam omdat het er een enabler van is.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:25:32 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204942370
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:17 schreef Complotwappie het volgende:
Woke-ism is misschien ook wel gevaarlijker dan de (radicale) islam omdat het er een enabler van is.
Religieuze denkbeelden zijn voor wokisten enkel suspect en gevaarlijk wanneer het SGP'ers of die laatste paar verstokte Ultramontanen betreft. Hoe dan ook, het christendom in Nederland is een marginaal verschijnsel geworden, maar het blijft een favoriet doelwit van woke. En een veilig doelwit, vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204942380
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben links, een fervent sociaal-democraat, voor wie gelijkwaardigheid een kernaspect is van die ideologie. Juist daarom heb ik een schijthekel aan woke. (En lig ik op andere punten stelselmatig met @:HowardRoark overhoop, dat we beiden een gevaar zien in woke toont m.i. juist aan hoe alles overstijgend dit fenomeen begint te worden).

Ik zie woke dan ook niet als een of ander sinister complot uitgebroed door schimmige figuren; ik zie het als een logisch gevolg van wegvallen van duidelijke vijandsbeelden (Koude Oorlog), gekoppeld aan verregaand individualisme (iedereen is speciaal en dient zich te onderscheiden) en decadentie (tot op heden is woke vooral een Westers fenomeen, ofwel, het komt voor in dat deel van de wereld waar vrijheid, gelijkheid, welvaart, gezondheid en vrede al enkele decennia dik voor elkaar is).

Juist decadentie. Omdat er in Nederland helemaal geen Jim Crow taferelen zijn, of massale expulsie of onderdrukking van niet-heteroseksuele burgers (wat heet, Nederland is een van de kartrekkers geweest op het gebied van homo-emancipatie), of tornen aan rechten van vrouwen, zoekt woke gewoon taferelen om alsnog de barricades op te kunnen klimmen; en dus krijgen we lamentaties over niezende mannen, dresscodes, kinderfeesten, straatnamen, standbeelden en wat dies meer zij. Bezigheidstherapie. Rebelleren tegen iets. Je verheven kunnen voelen boven anderen als strijder tegen ingebeelde onrechtvaardigheid.

Dit is dan ook geen links-rechts issue. Rechts gaat namelijk vrolijk mee in de woke-polonaise, zie het bedrijfsleven, zeker in de VS, dat zich - uiteraard puur met oog op winst - graag voor het karretje van de woke flavor of the week laat spannen (Ricky Gervais maakte daar op mooie wijze korte metten mee).
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:59 schreef V. het volgende:

[..]
Wat een gebazel.
Dank voor jullie comments maar ik had gewoon de OP gekopieerd van het vorige topic. :') Als jullie een betere OP hebben zet ik hem er meteen in.
pi_204942395
Ik vind het nogal een uitspraak. Wat dat 'woke' ook precies mag zijn, gevaarlijker dan de radicale islam kan het niet zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 2 juni 2022 @ 14:31:18 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204942424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:28 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het nogal een uitspraak. Wat dat 'woke' ook precies mag zijn, gevaarlijker dan de radicale islam kan het niet zijn.
Irritanter is het wel.
pi_204942453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Irritanter is het wel.
Irritant is makkelijk te negeren, dat is bij bommenleggers en kelensnijders iets moeilijker.
pi_204942526
quote:
woke is een spookbeeld van ongenuanceerd rechts

Het wookspook... zie de witte oorsprong?
pi_204942554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Religieuze denkbeelden zijn voor wokisten enkel suspect en gevaarlijk wanneer het SGP'ers of die laatste paar verstokte Ultramontanen betreft. Hoe dan ook, het christendom in Nederland is een marginaal verschijnsel geworden, maar het blijft een favoriet doelwit van woke. En een veilig doelwit, vooral.
Christenen zijn voor de meeste seculiere Nederlanders dan ook een logischer 'doelwit'. Op de Veluwe zijn het bijvoorbeeld niet de moslims die de koopzondag blokkeren of hun religieuze drammerij opdringen aan hun plaatsgenoten.

Neemt verder niet weg dat er inderdaad ook meer kritiek mag worden geuit op de islamitische intolerantie richting homo's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204942601
Wat is woke?
Wie is woke en waarom ?
Is er een sterke definitie van "woke" te maken.

Ik ben een voorstander van het verplaatsen van het standbeeld van JPCoen naar het westfries museum binnen.
30 meter verderop.
Is dat een woke-standpunt? En waarom ?

Niet woke?
Is het dan een standpunt van cultuurmarxisme, gericht op het vernietigen van de Nederlandse samenleving/cultuur ? Mening van Baudet.
Hooguit is het een afbreken van misplaatste nationalistische trots.
pi_204942621
quote:
De radicale islam is als het ebolavirus. Heel dodelijk, maar je kunt het relatief eenvoudig isoleren. Wokeism is als Covid-19. Minder dodelijk, maar het laat zich niet vangen.

Zeg nu zelf, waar hebben we meer last van gehad (als je mijn vergelijking kunt waarderen)?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204942709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De radicale islam is als het ebolavirus. Heel dodelijk, maar je kunt het relatief eenvoudig isoleren. Wokeism is als Covid-19. Minder dodelijk, maar het laat zich niet vangen.

Zeg nu zelf, waar hebben we meer last van gehad (als je mijn vergelijking kunt waarderen)?
In Nederland hebben we meer last gehad van het covidvirus. Bijv 30.000 doden.. nog steeds mensen ziek of zwak.
Bedrijven gingen failliet, mensen werden ontslagen. Veel theaters, cafés, winkels waren dicht.
Extra politiekosten voor wappiedemo's.
pi_204942811
quote:

[..]

Ik heb geen last van woke, dat is zoals ik al eerder zei iets wat je makkelijk kan negeren. Die radicale mafkees hier in de tram in Utrecht vond ik wel aangrijpend, dat is iets wat je niet kan negeren. Zie je het verschil?
pi_204942832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb geen last van woke, dat is zoals ik al eerder zei iets wat je makkelijk kan negeren. Die radicale mafkees hier in de tram in Utrecht vond ik wel aangrijpend, dat is iets wat je niet kan negeren. Zie je het verschil?
Jij niet.

quote:
First they came for the socialists, and I did not speak out—because I was not a socialist.

Then they came for the trade unionists, and I did not speak out— because I was not a trade unionist.

Then they came for the Jews, and I did not speak out—because I was not a Jew.

Then they came for me—and there was no one left to speak for me.

- MARTIN NIEMÖLLER
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:20:51 #36
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204942838
quote:

[..]

Hoeveel slachtoffers hebben we het eigenlijk over, bij WokeVid-19? Loopt dat al in de duizenden? Ben je kennissen verloren aan woke?
pi_204942868
Hoe komen mensen toch aan zo een simplistische interpretatie van 'gevaarlijk'?
pi_204942885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe dan ook, het christendom in Nederland is een marginaal verschijnsel geworden, maar het blijft een favoriet doelwit van woke. En een veilig doelwit, vooral.
Klopt. Het enige waar ze op de meeste dossiers nog echt werk te verzetten hebben zit in de islamitische hoek, en daar lopen ze van weg. Dat aanschouwende kun je inderdaad concluderen dat de wokies niet alleen laf maar vooral onecht zijn in hun intenties.
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:29:04 #39
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204942889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:25 schreef Complotwappie het volgende:
Hoe komen mensen toch aan zo een simplistische interpretatie van 'gevaarlijk'?
Ah, naast dat er niet gedefinieerd kan worden wie of wat precies woke is, is nu ook het concept gevaarlijk al niet iets wat specifiek gemaakt kan worden? De stelling wordt wel steeds beter te verdedigen als geen van de woorden nog betekenis heeft.
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:29:25 #40
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204942891
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:28 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Klopt. Het enige waar ze op de meeste dossiers nog echt werk te verzetten hebben zit in de islamitische hoek, en daar lopen ze van weg. Dat aanschouwende kun je inderdaad concluderen dat de wokies niet alleen laf maar vooral onecht zijn in hun intenties.
Wie is ze?
pi_204942906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Irritant is makkelijk te negeren, dat is bij bommenleggers en kelensnijders iets moeilijker.
Exact, al dat woke-gedoe, gewoon negeren.

Tenzij je vanuit die hoek gecancelled wordt, dan wordt dat wat lastiger.

Of als media en overheden meegaan in dat woke-gedoe, dan wordt negeren ook wat lastiger.

Maar in beginsel, ja, negeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204942984
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, naast dat er niet gedefinieerd kan worden wie of wat precies woke is, is nu ook het concept gevaarlijk al niet iets wat specifiek gemaakt kan worden? De stelling wordt wel steeds beter te verdedigen als geen van de woorden nog betekenis heeft.
Gevaar is een breder concept dat zich niet alleen door geweld laat kenmerken. Het gaat altijd over de potentie, en voorgaand geweld is voor de inschatting daarvan slechts één indicatie. Er kan geweld komen uit een hoek waar eerder weinig/geen geweld uit voorgekomen is. Gevaarlijkheid heeft ook iets te maken met wat lijden of verlies teweeg kan brengen. Met of zonder geweld. Denk aan het verlies van vrijheden, voedselproductie (zie het communisme), sociale cohesie, intelligentie (welvaartsverlies door domme overtuigingen) et cetera. Wat als gevaarlijk gezien kan worden hangt met andere woorden af van wat je waardevol vindt, en tot in hoeverre de vermeende dreiging reëel is. Strikt genomen geloof ik wel dat alle verandering bijna altijd afgedwongen wordt met de (impliciete) dreiging van geweld - ook in democratische samenlevingen. Het is vaak een kwestie van wie de macht en daar dus een monopolie op heeft. Dit is overigens een van de redenen waarom woke misschien gevaarlijker is dan de radicale islam; veel woke-lui schuren tegen de macht aan en kunnen derhalve makkelijker verandering afdwingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 02-06-2022 15:52:11 ]
pi_204943023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:42 schreef Complotwappie het volgende:
Dit is overigens een van de redenen waarom woke misschien gevaarlijker is dan de radicale islam; veel woke-lui schuren tegen de macht aan en kunnen derhalve makkelijker verandering afdwingen.
Sterker nog, als zelfverklaarde hoeders van minderheden, slachtoffers en de verschoppelingen van deze aarde zijn ze de onschuld zelve.

Neem nou zo'n BLM. Wat heeft die club nou daadwerkelijk afgedwongen voor zwarten in de VS. Dat er minder politie op straat is, defund the police? Terwijl 50% van alle moordslachtoffers zwart zijn? Dat daders niet langer opgesloten worden, waardoor met name arme zwarte bewoners het slachtoffer worden van criminaliteit? Dit zal een wokie in het rijkere deel van een stad een rotzorg zijn, want die heeft niet met de fallout te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 02-06-2022 16:11:55 ]
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:58:31 #44
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204943076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gevaar is een breder concept dat zich niet alleen door geweld laat kenmerken. Het gaat altijd over de potentie, en voorgaand geweld is voor de inschatting daarvan slechts één indicatie. Er kan geweld komen uit een hoek waar eerder weinig/geen geweld uit voorgekomen is. Gevaarlijkheid heeft ook iets te maken met wat lijden of verlies teweeg kan brengen. Met of zonder geweld. Denk aan het verlies van vrijheden, voedselproductie (zie het communisme), sociale cohesie, intelligentie (welvaartsverlies door domme overtuigingen) et cetera. Strikt genomen geloof ik wel dat alle verandering bijna altijd afgedwongen wordt met de (impliciete) dreiging van geweld - ook in democratische samenlevingen. Het is vaak een kwestie van wie de macht en daar dus een monopolie op heeft.
Verandering wordt afgedwongen door geweld, en geweld is in handen van degene die de macht hebben? Je bent dus bang voor de overheid, die hebben het geweldsmonopolie waar je naar verwijst. Dat heeft verder niet zoveel met WOKE WOKE WOKE te maken.

quote:
Dit is overigens een van de redenen waarom woke misschien gevaarlijker is dan de radicale islam; veel woke-lui schuren tegen de macht aan en kunnen derhalve makkelijker verandering afdwingen.
Dit slaat echt als een tang op een varken. Momenteel is WOKE dus al zo goed als aan de macht, als ik dit mag geloven. Naast dat jij, net als je mede-angsthazen, nog steeds niet in staat bent om te formuleren wie dat nou eigenlijk zijn en waar het nou eigenlijk om gaat, waarom zijn er dan nu nog steeds geen slachtoffers? En hoe zijn de WOKE'ers aan de macht gekomen als ze daar geen dreiging van geweld voor hebben gebruikt - de enige manier om verandering te bewerkstelligen in het stukje wartaal dat je zojuist neergezet hebt.

Wees even concreet:
- Wie zijn de WOKE?
- Wat willen de WOKE?
- In welk opzicht moeten we vrezen voor de WOKE?
- Wat hebben de WOKE ons allemaal al aangedaan?
- Wat gaan ze ons nog aandoen en hoe gaan ze dat voor elkaar krijgen en welke stappen hebben ze al ondernomen waaruit blijkt dat dit is hoe het gaat zijn en dat het niet gewoon zomaar een fantasie is?

Geen wartaal over geweldsmonopolie in handen van schaduwmacht, gewoon even namen, rugnummers, plannen.
pi_204943080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Sterker nog, als zelfverklaarde hoeders van minderheden, slachtoffers en de verschoppelingen van deze aarde zijn ze de onschuld zelve.

Neem nou zo'n BLM. Wat heeft die club nou daadwerkelijk afgedwongen voor zwarten in de VS. Dat er minder politie op straat is, defund the police? Terwijl 50% van alle moordslachtoffers zwart zijn? Dat daders niet langer opgesloten worden, waardoor met name arme zwarte bewoners het slachtoffer worden van criminaliteit? Dit zal een wokie in het rijkere deel van een stad een rotzorg zijn, want die heeft niet met de fallout te maken.
Goede invalshoek. Zo bezien kan je ook de schade uitrekenen van het opzettelijk wegkijken van wat daadwerkelijk problemen aanricht in die contreien. Hoeveel leed is bijvoorbeeld ontstaan door het niet willen erkennen van de notie dat problemen voortvloeien uit de massale afwezigheid van vaderschap, de ghettogangstercultuur en het afwijzen van leren zijnde iets voor 'witten' - de mensen die je -met hun hele geschiedenis- moet haten in plaats van als voorbeeld nemen. Maar goed, misschien wordt het nog wat zodra ze wiskunde hebben gedekoloniseerd :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 02-06-2022 16:15:13 ]
pi_204943088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Jij niet.
[..]

Martin Niemoller citeren is een schitterende illustratie wat ik bedoelde met woke is een spookbeeld van ongenuanceerd rechts.
pi_204943124
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:58 schreef EinarBoe het volgende:
Verandering wordt afgedwongen door geweld, en geweld is in handen van degene die de macht hebben? Je bent dus bang voor de overheid, die hebben het geweldsmonopolie waar je naar verwijst. Dat heeft verder niet zoveel met WOKE WOKE WOKE te maken.
Ik zeg dat ze aanschuren tegen de macht en dat macht uiteindelijk wordt afgedwongen door de overheid. De overheid is zo bezien een abstracte hoeder van zij die de tijdsgeest weten te domineren en deze binnen de politiek gestalte weten te geven of op zijn minst de overheid weet af te houden van inmenging. In dit geval is passiviteit van de macht uiteindelijk bepalend.

Invloed op de tijdsgeest verkrijg je momenteel voornamelijk via social media en academia en daar krioelt het van de wokenessdragers. Dit impliceert onder ander de normalisering van censuur en het cancellen van onwelgevalligen. Zie hier de passiviteit van de overheid t.a.v. het moderne stadsplein.

Gelukkig is er veel weerstand, maar dat is niet dankzij het gevaar dat van woke uit gaat - dat volgt uit de weerstand die het oproept. Dit succes kan je natuurlijk niet als argument aandragen om aan te tonen waarom woke op zichzelf verwaarloosbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 02-06-2022 16:16:51 ]
  donderdag 2 juni 2022 @ 16:10:53 #48
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204943157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:06 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Invloed op de tijdsgeest verkrijg je momenteel voornamelijk via social media en academia en daar krioelt het van de wokenessdragers.
Wie dan?
pi_204943166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wie dan?
Google bijvoorbeeld. Bekend met de zaak James Damore?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 02-06-2022 16:35:21 ]
  donderdag 2 juni 2022 @ 16:19:40 #50
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204943196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:12 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Google bijvoorbeeld. Bekend met de zaak James Dore?
Google is woke? Dat is verder geen social media en geen academia, waar je eerst over begon, dus een knap staaltje doelpalen verschuiven, nu alweer. En welke medewerkers van Google zijn precies woke? Er werken duizenden mensen. Sterker nog, ik ken mensen die bij Google werken. Die zijn dus woke? Namen, rugnummers, dat willen we. Ik wil gewoon een lijst van, zeg, 100 prominente figuren die duidelijk WOKE WOKE WOKE zijn, hoe zich dat uit, dat soort dingen.

Volgens jou zitten ze overal, dus het moet heel eenvoudig zijn om in ieder geval een lijstje te maken met daarop toonaangevende figuren die aan enkele touwtjes trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')