abonnement Unibet Coolblue
pi_204893652


Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!



Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
  Redactie Frontpage zondag 29 mei 2022 @ 01:10:45 #2
4530 crew  Crazy Harry
pi_204897830
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ziet er naar uit dat dit de 9e rode week op rij gaat worden. Is dat wel eens eerder gebeurd?
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:49 schreef SOG het volgende:

[..]
Nee
14 weken aan een stuk in 2011
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204898054
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 01:10 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
[..]
14 weken aan een stuk in 2011
Psssj heb het op meerdere sites gelezen... de media rondom crypto is blijkbaar net zo betrouwbaar als crypto zelf :P

Edit: blijkbaar ben ik scheel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 mei 2022 @ 11:31:01 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204899487
Is het al tijd om al mijn spaargeld in crypto te gooien?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204900414
Hoezo zit Do Kwon niet in de gevangenis en kan hij gewoon weer een nieuwe scam lanceren?
pi_204900707
https://www.forbes.com/si(...)cap/?sh=7151ec697b92

30 procent yield? Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :')
  zondag 29 mei 2022 @ 14:22:11 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204900862
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:39 schreef FundsAreSafu het volgende:
Hoezo zit Do Kwon niet in de gevangenis en kan hij gewoon weer een nieuwe scam lanceren?
De vraag is welke wet hij gebroken heeft (in Zuid-Korea) ik gok geen want er is geen bewijs dat hij achter die aanval op USTC zat zelf. Voor de rest heeft hij volgens mij niks direct strafbaars gedaan hoewel erg natuurlijk een heel sterk vermoeden is dat het allemaal een scam is/was.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204906616
twitter
pi_204907862
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichtige en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.

Ik vrees dat er nog veel meer om gaat vallen en dat de sector als geheel nog een grote knauw gaat krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 29-05-2022 20:57:51 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204907963
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:24 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichte en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.

Ik vrees dat er nog veel meer om gaat vallen en dat de sector als geheel nog een grote knauw gaat krijgen.
Ik denk dat deze bear markt een stuk erger zal worden dan die van 2018. Als straks ook nog tether implodeert _O-
pi_204910421
Ik wacht nog wel ff een paar maanden met buying the dip idd :')
What Would Goku Do
pi_204910460
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Is het al tijd om al mijn spaargeld in crypto te gooien?
Niet in crypto

Wel in btc
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 mei 2022 @ 22:58:18 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204910512
Eigenlijk is het enige wat mij ervan weerhoudt om spaargeld in de mix te gooien (met keiharde stoploss op mijn complete crypto eigendommen om dat spaargeld er altijd weer uit te krijgen) het gevaar voor een globale recessie. We hebben al gezien hoe crypto gekoppeld is aan de reguliere beurs, dus dat is wel een dingetje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 30 mei 2022 @ 00:10:00 #14
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204910811
Ik koop lekker niks meer bij in crypto.
Er kan nog veel meer vanaf.
Mijn DCA stortingen gaan weer richting dividend aandelen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_204911088
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:58 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk is het enige wat mij ervan weerhoudt om spaargeld in de mix te gooien (met keiharde stoploss op mijn complete crypto eigendommen om dat spaargeld er altijd weer uit te krijgen) het gevaar voor een globale recessie. We hebben al gezien hoe crypto gekoppeld is aan de reguliere beurs, dus dat is wel een dingetje.
Ik zou dat spaargeld opdelen en het wekelijks DCAen voor de rest van het jaar ofzo, we zouden prima nog onder de 20k kunnen gaan. Of niet, maar in één keer met een lump sum de bodem proberen te timen lijkt me zelfoverschatting
pi_204911495
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:24 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo zoetjes aan begint dit toch wel van een andere orde te worden dan de bear van 2018. Waren het daar nog vooral IPO's die domweg mislukten, met hier en daar een scam, hier lijkt de hele defi-sfeer wel uit schimmige constructies en/of rugpulls te bestaan met wellicht als je goed zoekt een enkele bonafide chain. In meerderheid ondoorzichtige en eigenlijk helemaal niet zo heel decentrale gebakken lucht.

Ik vrees dat er nog veel meer om gaat vallen en dat de sector als geheel nog een grote knauw gaat krijgen.
Het is niet dat niemand dit heeft geroepen vanaf het begin. :D
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204912291
twitter

Twitter proxy: https://nitter.net/coinbeastmedia/status/1530223210641313792

[ Bericht 7% gewijzigd door dimmak op 30-05-2022 10:35:22 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:32:29 #19
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204912321
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:27 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Samenvatting voor de twitterschuwe medemens
pi_204912327
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:32 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Samenvatting voor de twitterschuwe medemens
Wees geen bagholder van alts. :+
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:34:22 #21
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204912333
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:33 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wees geen bagholder van alts. :+
Wat maakt BTC zo uniek dan?
pi_204912348
Mijn persoonlijke beslissing om de afgelopen dagen veel Bitcoin te kopen lijkt de juiste te zijn.. juni lijkt een bullish maand te worden omdat écht iedereen bang is/was.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:01:09 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204912506
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:36 schreef firefly3 het volgende:
Mijn persoonlijke beslissing om de afgelopen dagen veel Bitcoin te kopen lijkt de juiste te zijn.. juni lijkt een bullish maand te worden omdat écht iedereen bang is/was.
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204912533
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.
Volgens mij was de wajong payday net geweest. Dus het zou wel eens kunnen kloppen deze keer.
pi_204912549
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Altijd zo bijzonder dat jij achteraf komt vertellen wat je hebt gedaan ipv vooraf aan te kondigen wat je plan is.
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderd
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204912840
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderd
Als je naar vaak genoeg iets roept heb je altijd wel een keer achteraf gezien gelijk gehad. Tegenover deze staan shills van coins als Luffy en Tenshi en niet te vergeten iets over de "superveilige stablecoin TerraUSD".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Redactie Frontpage maandag 30 mei 2022 @ 11:59:07 #28
4530 crew  Crazy Harry
pi_204913026
quote:
Het eerste wat ik dacht bij het concept van NFT's was denken aan PostNL dat ze nu weer een poging kunnen doen met wat ze eerder hebben geprobeerd; een e-mail verzenden betaald maken...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204913148
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Als je naar vaak genoeg iets roept heb je altijd wel een keer achteraf gezien gelijk gehad. Tegenover deze staan shills van coins als Luffy en Tenshi en niet te vergeten iets over de "superveilige stablecoin TerraUSD".
Ik verwacht dat heel juni bullish zal zijn. Hierbij zal BTC, Luffy en Tenshi gaan knallen. 50% van UST had ik redelijk op tijd weggehaald.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204914405
Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik een fantasy league kan maken zodat we kunnen zien wie hier de beste glazen bol heeft :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204916113
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 30 mei 2022 @ 18:32:48 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204916118
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:32 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Rrrrruggggggpulllllll
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204917099
200 coins en er elke week wel 1 kwijt raken :') :')
  maandag 30 mei 2022 @ 20:05:23 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204917147
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:32 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze het maar op de blockchain moeten zetten dan konden ze het niet verwijderen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204917245
twitter
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 20:15:43 #36
18653 crew  D.
pi_204917264
LUNA 1.0 en 2.0 blijven aardig overeind :Y
pi_204917303
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:15 schreef D. het volgende:
LUNA 1.0 en 2.0 blijven aardig overeind :Y
Een fok mod die aan ponzi promotie doet.

Volgens mij zitten we inmiddels wel op een hele erge dieptepunt..
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 20:21:26 #38
18653 crew  D.
pi_204917337
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:18 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Een fok mod die aan ponzi promotie doet.

Volgens mij zitten we inmiddels wel op een hele erge dieptepunt..
Ik doe enkel een constatering :P

Ik adviseer niemand er (nog) in te stappen ;)
pi_204918788
Bammmm
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204919129
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:02 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
200 coins en er elke week wel 1 kwijt raken :')
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204919287
Pamp eet, de juni bull maand is vroeg begonnen
٩๏̯͡๏)۶
  Redactie Frontpage maandag 30 mei 2022 @ 23:48:48 #42
4530 crew  Crazy Harry
pi_204919409
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:23 schreef Ronald het volgende:
Pamp eet, de juni bull maand is vroeg begonnen
Of wall street vrij waardoor alles niet naar beneden getrokken wordt...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204919425
Ik had een eth gekocht voor 1675¤. Had gehoopt dat die nog zou zakken, dat ik er nog 1 kon kopen.
.
pi_204919443
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
125 x short gegaan op 69k. Zo doen wij dat achteraf.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 00:35:30 #45
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_204919531
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik zei het om 12 uur snachts voor de stijging, maar die posts zijn verwijderd
True story, ik zei er wat naars over en dat is ook weg :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 31 mei 2022 @ 08:01:58 #46
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204919908
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 00:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]
True story, ik zei er wat naars over en dat is ook weg :')
Dit.
Ik besloot bij te kopen na die voorspelling, maar dat ga is ook allemaal weg
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_204920059
twitter

Same shit, different day.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204920270
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dus je hebt een bijzonder hoog risico genomen door alles in een dip te kopen. Toevallig heeft Madelon Vos een DCA lopen van 20 maanden. Wat een veel lager risico was. En die staat zo'n beetje quitte.

Dat plaatje klopt dan wel weer. Je vind vooral jezelf ontzettend slim. In de praktijk blijkt dat alles mee te vallen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2022 09:29:23 ]
pi_204920911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:05 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dus je hebt een bijzonder hoog risico genomen door alles in een dip te kopen. Toevallig heeft Madelon Vos een DCA lopen van 20 maanden. Wat een veel lager risico was. En die staat zo'n beetje quitte.

Dat plaatje klopt dan wel weer. Je vind vooral jezelf ontzettend slim. In de praktijk blijkt dat alles mee te vallen
Beetje veel aannames van je.

Nee, ik had al Bitcoin en koop meer Bitcoin bij tijdens dips.

De sheet van Madelon Vos ken ik die ze altijd op het einde van haar video's laat zien als ze weer koopt. Ik heb veel meer verdient.

DCA is gewoon leuk voor beginners en als veilige side-tactiek.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204921009
Je weet de prijs waarmee Elon Musk, El Salvador en Michael Saylor Bitcoin hebben gekocht.

Als de prijs van Bitcoin flink hieronder zit, en je blijft braaf iedere maand bijvoorbeeld 100 euro Bitcoin kopen in plaats van 200 euro aan Bitcoin, is het je eigen keuze dat je de trage route naar Rome neemt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2022 @ 10:52:56 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204921015
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:51 schreef firefly3 het volgende:
Je weet de prijs waarmee Elon Musk, El Salvador en Michael Saylor Bitcoin hebben gekocht.

Als de prijs van Bitcoin flink hieronder zit, en je blijft braaf iedere maand bijvoorbeeld 100 euro Bitcoin kopen in plaats van 200 euro aan Bitcoin, is het je eigen keuze dat je de trage route naar Rome neemt.
De wereldeconomie is alleen totaal anders dan toen Elon Musk, El Salvador en de rest Bitcoin kochten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204921037
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De wereldeconomie is alleen totaal anders dan toen Elon Musk, El Salvador en de rest Bitcoin kochten.
Ja klopt. Ik geloof echter dat na een diepe dip, er vaak een krachtig herstel komt. De massa is meestal te laat met kopen.

De oorlog in Rusland gaat denk ik ook niet lang meer duren. Nieuwe wapens worden geleverd die de oorlog moeten beslissen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204921236
DCA vergelijken met lump sum op korte termijn is ook wel weer kneiter achterlijk hoor.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204921472
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:27 schreef dimmak het volgende:
DCA vergelijken met lump sum op korte termijn is ook wel weer kneiter achterlijk hoor.
Die gast is net een hoop geld verloren met zijn farms, laat hem ff copen met een paar procent winst via btc. Misschien gaat ie het ooit nog inzien.
pi_204921565
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:27 schreef dimmak het volgende:
DCA vergelijken met lump sum op korte termijn is ook wel weer kneiter achterlijk hoor.
Waarom zou je niet beide tactieken combineren, afhankelijk van macro events? 70% DCA doen en 30% lump sum bijvoorbeeld?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204921581
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 11:59 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Die gast is net een hoop geld verloren met zijn farms, laat hem ff copen met een paar procent winst via btc. Misschien gaat ie het ooit nog inzien.
Het verlies van UST heb ik al lang goed gemaakt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204921708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Waarom zou je niet beide tactieken combineren, afhankelijk van macro events? 70% DCA doen en 30% lump sum bijvoorbeeld?
Doe wat je niet laten kunt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204921814
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:27 schreef dimmak het volgende:

[..]
Doe wat je niet laten kunt.
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204921828
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.
80% notoire domoren.
pi_204921831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
80% van dit forum koopt ook weleens iets anders dan Bitcoin en houdt zich niet strict aan Bitcoin DCA.
Lekker relevant aan mijn post..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204922090
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:45 schreef dimmak het volgende:

[..]
Lekker relevant aan mijn post..
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.

We gaan nu weer knallen overigens.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204922163
Ik heb nog ¤700,- in mijn crypto wallet. Op welke zou ik dit inzetten? :)
pi_204922231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
Nou nee, zo werkt het alleen achteraf. Maar dat is al een keer of honderd uitgelegd, dus laten we dat niet nog een keer over doen.

Achteraf kan je ook de Toto winnen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204922253
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.

We gaan nu weer knallen overigens.
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...



Het is maar te bezien of jou return hoger is dan 34% per jaar. Gezien al je slechte calls hier waarschijnlijk niet..
pi_204922255
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]
En als ik gelijk heb dat we in juni flink gaan knallen, kunnen we dan wél DCA vs lump sum vergelijken? Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.

We gaan nu weer knallen overigens.
Het zit wel goed met je. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204922368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:34 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...

[ afbeelding ]

Het is maar te bezien of jou return hoger is dan 34% per jaar. Gezien al je slechte calls hier waarschijnlijk niet..
Ik heb ritjes gemaakt van meer dan 500% met Dogecoin en Shiba.. en hetzelfde verwacht ik met Kishu en Luffy als éénmaal de bullmarket weer op gang is. Dusja.. die 34% per jaar is niets.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204922383
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:21 schreef LekkerSimpel1 het volgende:
Ik heb nog ¤700,- in mijn crypto wallet. Op welke zou ik dit inzetten? :)
Persoonlijk verdelen over meerdere coins werkt voor mij het beste. Gewoon wat Bitcoin, Ethereum en wat altcoins. Succes! :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204922442
twitter


O+
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204922934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Veel mensen hebben de afgelopen jaar/1.5 jaar Bitcoin gewoon veels te duur gekocht dmv DCA. Dit valt niet te ontkennen.
Toch nog even dit: dit is het hele idee van DCA he, dat je niet je timeframe cherrypickt om achteraf je gelijk te halen, maar dat je periodes waarin je, achteraf bezien, misschien wat duur gekocht hebt afwisselt met periodes waarin je, ook weer achteraf bezien, redelijk goedkoop gekocht hebt en dat je het gemiddeld dus prima doet. Een strategie waarbij je de markt probeert te timen is een risicovergroter en DCA is een risicodemper.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204922957
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:21 schreef LekkerSimpel1 het volgende:
Ik heb nog ¤700,- in mijn crypto wallet. Op welke zou ik dit inzetten? :)
Op dit moment zou ik een plukje ETH kopen, en dan via bETH or stETH vastzetten tot na de merge

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2022 15:15:47 ]
pi_204923033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Toch nog even dit: dit is het hele idee van DCA he, dat je niet je timeframe cherrypickt om achteraf je gelijk te halen, maar dat je periodes waarin je, achteraf bezien, misschien wat duur gekocht hebt afwisselt met periodes waarin je, ook weer achteraf bezien, redelijk goedkoop gekocht hebt en dat je het gemiddeld dus prima doet. Een strategie waarbij je de markt probeert te timen is een risicovergroter en DCA is een risicodemper.
Klopt. Daarom wordt dit vooral een beginnersstrategie genoemd.

Ervaren handelaars weten dat de economie in golfbewegingen instort en weer opleeft. Als je hier niet op anticipeert dan loop je veel mis.

Nu zitten we duidelijk in een economisch dal, ver onder de baseline van normale omstandigheden. Dit is hoogstwaarschijnlijk niet het "nieuwe normaal.". Dus is het tijd om extra te investeren.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923196
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:25 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Klopt. Daarom wordt dit vooral een beginnersstrategie genoemd.
Bron? :)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204923256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Bron? :)
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/

Wanneer gebruik je het juist niet?
Ben je allang geen beginner meer in beleggen, dan is DCA wellicht niet de juiste strategie voor jou. Het is dan simpelweg te gemakkelijk, aangezien DCA eigenlijk automatisch periodiek beleggen is.


https://morioh.com/p/2e0b9b605fdf
In essence, we can say that dollar-cost averaging is a suitable investment strategy for beginners or individuals who do not want to burden themselves

https://seedly.sg/posts/is-dollar-cost-averaging-one-of-the-strategies-that-beginners-should-think-about/
As a beginner myself, I utilise the technique of DCA for most of my investments. It is definitely a strategy you should consider, especially if lump-sum investing makes you hesitate or falter when entering the market.

Voor mensen die met lump sum niet meer geld kunnen verdienen dan met DCA, is DCA Bitcoin inderdaad het beste en veiligst. Echter heb je ook lagere rendementen hiermee vanwege het lage risico uiteraard.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923407
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/

Wanneer gebruik je het juist niet?
Ben je allang geen beginner meer in beleggen, dan is DCA wellicht niet de juiste strategie voor jou. Het is dan simpelweg te gemakkelijk, aangezien DCA eigenlijk automatisch periodiek beleggen is.


https://morioh.com/p/2e0b9b605fdf
In essence, we can say that dollar-cost averaging is a suitable investment strategy for beginners or individuals who do not want to burden themselves

https://seedly.sg/posts/is-dollar-cost-averaging-one-of-the-strategies-that-beginners-should-think-about/
As a beginner myself, I utilise the technique of DCA for most of my investments. It is definitely a strategy you should consider, especially if lump-sum investing makes you hesitate or falter when entering the market.

Voor mensen die met lump sum niet meer geld kunnen verdienen dan met DCA, is DCA Bitcoin inderdaad het beste en veiligst. Echter heb je ook lagere rendementen hiermee vanwege het lage risico uiteraard.
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.



Maar we hebben het over een hele andere assetclass en praten over andere tijdsframes. Maar het is algemeen bekend dat je daar moeite mee hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204923420
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:04 schreef dimmak het volgende:

[..]
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.

[ afbeelding ]
Dat DCA die cijfers geven, betekent niet dat als je wat voorzichtiger geweest zou zijn tijdens megastijgingen en wat meer had gekocht tijdens bearmarkets, dat je niet véél meer geld zou hebben verdiend.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]
https://jouwpersoonlijkegroei.nl/dollar-cost-averaging-dca/

Wanneer gebruik je het juist niet?
Ben je allang geen beginner meer in beleggen, dan is DCA wellicht niet de juiste strategie voor jou. Het is dan simpelweg te gemakkelijk, aangezien DCA eigenlijk automatisch periodiek beleggen is.


https://morioh.com/p/2e0b9b605fdf
In essence, we can say that dollar-cost averaging is a suitable investment strategy for beginners or individuals who do not want to burden themselves

https://seedly.sg/posts/is-dollar-cost-averaging-one-of-the-strategies-that-beginners-should-think-about/
As a beginner myself, I utilise the technique of DCA for most of my investments. It is definitely a strategy you should consider, especially if lump-sum investing makes you hesitate or falter when entering the market.

Voor mensen die met lump sum niet meer geld kunnen verdienen dan met DCA, is DCA Bitcoin inderdaad het beste en veiligst. Echter heb je ook lagere rendementen hiermee vanwege het lage risico uiteraard.
De eerste link is van een site die alleen maar probeert zoveel mogelijk affiliate inkomsten te behalen dus die neem ik met een korrel zout. De andere twee zijn blogposts met een mening. Als je kijkt naar gepubliceerd onderzoek, gedegen gefundeerd en met controleerbare data, dan blijkt het toch net even wat anders te liggen. Zie bijvoorbeeld:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3588099

quote:
The advantage of DCA not requiring market timing skills is particularly appealing, especially for ordinary investors, as it has been well documented that market timing is extremely
difficult to achieve, even for professional or experienced investors. For example, Cuthbertson
et al. (2010) show that only approximately 1% of UK mutual funds demonstrate significant
market timing skills
. Economically, this implies that learning (costs) in terms of the optimal
investment timing are extremely high, and so DCA provides a method of bypassing the learning
of such skills. Additionally, DCA is preferable to lump sum (LS) investing from an economic
perspective because DCA places fewer liquidity and other budgetary constraints upon firms and
individuals (see for instance Telyukova (2013), Campbell and Hercowitz (2019) and Boguth and
Simutin (2018)).
Er is ontzettend veel gedegen onderzoek gedaan naar market timing vs spreiding van risico's (bijvoorbeeld door DCA). Het enige dat overtuigend in het voordeel spreekt van mensen die de markt willen timen spreekt is als je dat kan doen op grond van voorkennis, kennis die anderen niet hebben. Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.

Als niemand voorkennis heeft blijkt vrijwel niemand consequent en consistent de markt te kunnen timen. Cuthbertson vond dat slechts 1% van de fondsen de skills hebben om de markt te kunnen timen en het dan beter te doen dan een strategie als DCA die risico' spreidt. Daarbij moet dan ook nog worden aangetekend dat het de vraag is wel hebben die ook echt hebben, of die 1 procent die skils echt heeft of dat die waarde binnen de onzekerheidsmarges van het onderzoek valt en dus net zo goed0% kan zijn.

Wat Cuthbertson (en vele anderen) in ieder geval hebben laten zien is dat je DCA in vergelijking met "Timing the market" niet kan wegzetten als een beginnersstrategie, omdat hooguit ongeveer 1% van de professionele fondsbeheerders voldoende skills heeft om extra voordeel te kunnen halen uit het timen van de markt. En ja, dat is gebaseerd op gedegen (kwantitatief) economisch onderzoek, en niet op een paar blogs of de schrijfsels van een affiliate marketeer.

quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:04 schreef dimmak het volgende:

[..]
Voor normale aandelen hebben ze zeker een punt.

Nee hoor, het onderzoek van Cuthbertson bijvoorbeeld ging over klassieke asset classes.

[ Bericht 3% gewijzigd door recursief op 31-05-2022 17:20:45 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204923474
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:09 schreef recursief het volgende:

[..]
De eerste link is van een site die alleen maar probeert zoveel mogelijk affiliate inkomsten te behalen dus die neem ik met een korrel zout. De andere twee zijn blogposts met een mening. Als je kijkt naar gepubliceerde onderzoek, gedegen gefundeerd en met controleerbare data, dan blijkt het toch net even wat anders te liggen. Zie bijvoorbeeld:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3588099
[..]
Er is ontzettend veel gedegen onderzoek gedaan naar market timing vs spreiding van risico's (bijvoorbeeld door DCA). Het enige dat overtuigend in het voordeel spreekt van mensen die de markt willen timen spreekt is als je dat kan doen op grond van voorkennis, kennis die anderen niet hebben. Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.

Als niemand voorkennis heeft blijkt vrijwel niemand consequent en consistent de markt te kunnen timen. Cuthbertson vond dat slechts 1% van de fondsen de skills hebben om de markt te kunnen timen en het dan beter te doen dan een strategie als DCA die risico' spreidt. Daarbij moet dan ook nog worden aangetekend dat het de vraag is wel hebben die ook echt hebben, of die 1 procent die skils echt heeft of dat die waarde binnen de onzekerheidsmarges van het onderzoek valt en dus net zo goed0% kan zijn.

Wat Cuthbertson (en vele anderen) in ieder geval hebben laten zien is dat je DCA in vergelijking met "Timing the market" niet kan wegzetten als een beginnersstrategie, omdat hooguit ongeveer 1% van de professionele fondsbeheerders voldoende skills heeft om extra voordeel te kunnen halen uit het timen van de markt. En ja, dat is gebaseerd op gedegen (kwantitatief) economisch onderzoek, en niet op een paar blogs of de schrijfsels van een affiliate marketeer.
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.

Je moet keihard je huiswerk doen, je kunt niet zomaar rijk worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923486
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dat DCA die cijfers geven, betekent niet dat als je wat voorzichtiger geweest zou zijn tijdens megastijgingen en wat meer had gekocht tijdens bearmarkets, dat je niet véél meer geld zou hebben verdiend.
Nee dat is wel duidelijk, maar je weet ook dat Bitcoin steeds minder volatiel wordt? De markt was dus nog lastiger te timen dan dat hij nu is. Dat je nu in een jaar tijd een paar keer goed zit met lump sum betekend niet dat dat de beste strategie is voor Bitcoin.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204923496
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.

Je moet keihard je huiswerk doen, je kunt niet zomaar rijk worden.
Aah nu komt de aap uit de mouw. Firefly heeft contacten. :') :') :') :') :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204923565
Zodra de Nasdaq vandaag in de plus komt, zou het zomaar +5%/+8% voor Bitcoin kunnen worden vandaag.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923578
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:14 schreef dimmak het volgende:

[..]
Nee dat is wel duidelijk, maar je weet ook dat Bitcoin steeds minder volatiel wordt? De markt was dus nog lastiger te timen dan dat hij nu is. Dat je nu in een jaar tijd een paar keer goed zit met lump sum betekend niet dat dat de beste strategie is voor Bitcoin.
Ik geloof niet in 1 "beste strategie". Maar ik begrijp je punt wel dat DCA in verhouding heel veilig is en altijd wél iets oplevert.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923597
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:15 schreef dimmak het volgende:

[..]
Aah nu komt de aap uit de mouw. Firefly heeft contacten. :') :') :') :') :')
Niet dat ik daarmee de toekomst kan voorspellen of echt informatie krijg, want het is allemaal vertrouwelijk. Je voelt alleen wél de vibe.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923650
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan zorg je er toch voor dat je bij die 1% hoort? Zelf heb ik ook directe lijntjes met o.a. fondsbeheerders.

Je moet keihard je huiswerk doen, je kunt niet zomaar rijk worden.
Ik durf te stellen dat je lult. Daarnaast lees je niet goed: Cuthbertson vond dat zelfs van de doorgewinterde professionele fondsbeheerders ten hoogste 1% significante timing skills heeft. Dus tenminste 99% van de professionals behaalt op termijn geen voordeel uit "timing the market". En dan noem jij DCA een strategie voor beginners. Je weet echt niet waar je het over hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204923677
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:33 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik durf te stellen dat je lult. Daarnaast lees je niet goed: Cuthbertson vond dat zelfs van de doorgewinterde professionele fondsbeheerders ten hoogste 1% significante timing skills heeft. Dus tenminste 99% van de professionals behaalt op termijn geen voordeel uit "timing the market". En dan noem jij DCA een strategie voor beginners. Je weet echt niet waar je het over hebt.
Hoe komt het dat ik de afgelopen 15 jaar in de aandelenmarkt veel winst heb gemaakt, zelfs de helft van de bearmarkets in de plus stond? En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt, Ben ik een uitverkorene?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923706
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:37 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Hoe komt het dat ik de afgelopen 15 jaar in de aandelenmarkt veel winst heb gemaakt, zelfs de helft van de bearmarkets in de plus stond? En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt, Ben ik een uitverkorene?
Hoe het komt interesseert me geen reet. Ik zie je wel vaak met gecherrypickt "bewijs" aankomen, dus bijvoorbeeld een timeframe dat jou goed uitkomt. Ik kan je beweringen over de winst die je hebt gemaakt niet controleren en ik kan ook niet controleren of je de markt outperformt, maar op grond van de wel controleerbare beweringen die je doet neem ik het allemaal met een dikke korrel zout. Je post namelijk nogal veel controleerbare onzin.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204923723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:37 schreef firefly3 het volgende:

En met Shiba en Dogecoin zo'n +500% heb gemaakt
Ik heb met ETH bijna 240.000% (tweehonderveertigduizend procent) gemaakt en meer recent nog met UBX een kleine 5000%. Maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd zo goed doe.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204923938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik heb ritjes gemaakt van meer dan 500% met Dogecoin en Shiba.. en hetzelfde verwacht ik met Kishu en Luffy als éénmaal de bullmarket weer op gang is. Dusja.. die 34% per jaar is niets.
Leuk die fantasien achteraf en de cherrypicking van je 200 coins, maar daar koop ik niets van
pi_204923956
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:17 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Leuk die fantasien achteraf en de cherrypicking van je 200 coins, maar daar koop ik niets van
Kishu en luffy zeg ik nu toch van tevoren? Je blijft grappig _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204923968
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoe het komt interesseert me geen reet. Ik zie je wel vaak met gecherrypickt "bewijs" aankomen, dus bijvoorbeeld een timeframe dat jou goed uitkomt. Ik kan je beweringen over de winst die je hebt gemaakt niet controleren en ik kan ook niet controleren of je de markt outperformt, maar op grond van de wel controleerbare beweringen die je doet neem ik het allemaal met een dikke korrel zout. Je post namelijk nogal veel controleerbare onzin.
De beste beleggers ter wereld raden vaak DCA en index funds aan. Maar uiteraard is dat slechts voor beginners!

De meeste hedgefunds en mutual funds weten deze strategie niet eens te outperformen (kijk ook naar Nederlandse Pensioenfondsen bijvoorbeeld).

Maar goed firefly weet het uiteraard beter
pi_204923985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:34 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Stop eens met zo dom praten de hele tijd...

[ afbeelding ]

Het is maar te bezien of jou return hoger is dan 34% per jaar. Gezien al je slechte calls hier waarschijnlijk niet..
Hij zegt 1/1.5 jaar. Kom jij met 2 jaar aanzetten en noem je hem dom :?

Als je 1 jaar invult draai je (een klein) verlies -O-
pi_204924157
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:26 schreef SOG het volgende:

[..]
Hij zegt 1/1.5 jaar. Kom jij met 2 jaar aanzetten en noem je hem dom :?

Als je 1 jaar invult draai je (een klein) verlies -O-
Wat wil je dan? Een timeframe zo kiezen dat het past bij het punt dat je wil maken? Het gaat er nou juist om hoe je gemiddeld performt ten opzichte van de markt. Het zegt helemaal niet dat je het de laatste anderhalf jaar fantastisch hebt gedaan of niet, als je niet weet of dat misschien wel een hele grote uitzondering was op je gemiddelde performance.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204924448
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat wil je dan? Een timeframe zo kiezen dat het past bij het punt dat je wil maken? Het gaat er nou juist om hoe je gemiddeld performt ten opzichte van de markt. Het zegt helemaal niet dat je het de laatste anderhalf jaar fantastisch hebt gedaan of niet, als je niet weet of dat misschien wel een hele grote uitzondering was op je gemiddelde performance.
Zo kan ik er ook een paar verzinnen. Als je dan nog steeds in verlies staat, pak je gewoon de 6 jaar timeframe om een punt te maken dat je gemiddeld nog in de winst staat :')
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204924800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 18:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Zo kan ik er ook een paar verzinnen. Als je dan nog steeds in verlies staat, pak je gewoon de 6 jaar timeframe om een punt te maken dat je gemiddeld nog in de winst staat :')
Volgens mij zeg ik nou juist dat dat tamelijk onzinnig zou zijn, dus ik begrijp niet goed waar je met deze opmerking heen wil.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204924842
Alhoewel het wel steeds zinniger wordt als de timeframe langer wordt. Dus 6 jaar zegt meer dan anderhalf jaar.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204925358
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 18:54 schreef recursief het volgende:
Alhoewel het wel steeds zinniger wordt als de timeframe langer wordt. Dus 6 jaar zegt meer dan anderhalf jaar.
Het zou grappig zijn als bedrijven tegen hun aandeelhouders zouden zeggen: "Tja sorry, de jaarcijfers zijn weer ééns slecht, máááár 5 jaar geleden hadden we veel geld verdiend!".

"Onze concurrent heeft 200% winst gemaakt, maar dat was puur geluk, wij zijn gemiddeld sterk"

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 31-05-2022 20:16:52 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 20:18:27 #96
18653 crew  D.
pi_204925837
Deze Binance-discussie stond in het BTC topic, en mag hier verder gevoerd worden, als daar behoefte aan is

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 01:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.emerce.nl/nie(...)reert-zich-nederland

Binnenkort binance in Nederland?
Zal mooi zijn gooi ik gelijk bitvavo er uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 07:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zullen ze toch eerst een Nederlandse licentie moeten aanvragen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:16 schreef raptorix het volgende:
Als Binance dus een Registratie in Nederland wilt krijgen zullen ze dus van elke huidige klant een gedegen onderzoek moeten doen, ik zou zeggen: Veel succes.
Nog maar niet te spreken dat er van een duidelijke en transparante organisatiestructuur sprake moet zijn.

Oh benieuwd wat ze gaan invullen bij hun land van vestiging :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:04 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat werd al gedaan.
Ze werken al volgens de EU regels namelijk.
Je word dus al gecontroleerd .
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het alleen verifieeren van bankgegevens en identiteit is 1 ding, volgens de DNB regels moet je ook toezien op de inbreng van Crypto, kortom als jij crypto accepteert geld net zo goed dat je de herkomst moet kunnen aantonen.
Daarnaast zijn er nog veel meer regels waar ze maar zeer beperkt op toezien.

En dan zijn er nog allerlei hande problemen dat hun hoofd entiteit gevestigt is op de Kaaiman Eilanden, dat gaat sowieso lastig worden omdat deze op de DNB lijst van risico landen staat.
Ook zullen ze bijvoorbeeld duidelijk moeten maken hoe hun bedrijfsstructuur is, allerlei zaken waarbij Binance in het verleden uiterst schimmig was.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 15:34 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal het vanaf 2024 makkelijker worden, we krijgen dan 1 regelgeving voor de hele EU, een beetje vergelijkbaar zoals het met GDPR en AVG gaat, kortom dan kun je gelijk compliant worden voor de hele Euro zone en hoef je niet meer in elk land apart een licentie aan te vragen:

https://www.sygna.io/blog(...)eu-regulation-guide/
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 18:35 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Frankrijk hebben ze al een vergunning gekregen.

Probleem was dat je ook kon handelen op binance zonder registratie .
Dat is nu zo goed als weg gehaald.
Geloof dat je nu maximaal 0.01 btc kan verkopen en het geld terug naar je bank sturen zonder registratie.

Anderen kant elke bank op dit moment registreer naar welke crypto excanges je stuurt .
En de zelfde bank vertelt alles aan de belastingdienst.
Witwassen is er niet echt meer bij dus.
Alles word gesloten en meer gesloten tot dat je zelf niet meer de baas ben over wat je doet in je privé leven met je geld.

Genoeg Tweakers die gezeik hebben gehad voor met de ABN Amro bank als het om crypto gaat .

Daarom altijd elke jaar een printscreen maken van je wallet op 1jan .
Ook als staat er weinig op en hoef je geen aangiften te doen (belastingvrije voet )
Je zal maar geluk hebben dat een shit coin als een gek gaat doen en je heb op eens een paar ton staan .
En de belastingdienst wilt op eens weten waar het vandaan komt.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 20:19:25 #97
18653 crew  D.
pi_204925857
En verder mag het hier weer vooral over crypto gaan, ipv van over elkaar :Y
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2022 @ 21:18:40 #98
4530 crew  Crazy Harry
pi_204926479
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:09 schreef recursief het volgende:
Dus als je nu al weet dat Michael Saylor morgen al zijn BTC investeringen gaat dumpen kun je de markt timen omdat jij kennis hebt die andere niet hebben.
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 31 mei 2022 @ 21:28:18 #99
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204926583
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
Een half jaar geleden riepen mensen ook dat ze bij deze koers met een hoop zouden instappen

Realiteit is dat de retail belegger hoog inkoopt en laag verkoopt
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_204926935
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
Dat is het punt niet. Uit allerlei kwantitatief financieel economisch onderzoek blijkt dat eigenlijk niemand succes heeft met een "timing the market"-strategie. Alleen als je voorkennis hebt kun je consistent voordeel behalen.

Die bevindingen sluiten overigens ook naadloos aan bij de efficiënte-markthypothese.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204927030
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:26 schreef SOG het volgende:

[..]
Hij zegt 1/1.5 jaar. Kom jij met 2 jaar aanzetten en noem je hem dom :?

Als je 1 jaar invult draai je (een klein) verlies -O-
Nouja die website kan je kiezen tussen 1 en 2 jaar.

Maar ga je gang en reken het uit en je zal zien dat het haast niets scheelt.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2022 @ 22:16:48 #102
4530 crew  Crazy Harry
pi_204927246
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Uit allerlei kwantitatief financieel economisch onderzoek blijkt dat eigenlijk niemand succes heeft met een "timing the market"-strategie. Alleen als je voorkennis hebt kun je consistent voordeel behalen.

Die bevindingen sluiten overigens ook naadloos aan bij de efficiënte-markthypothese.
Zoals ik het lees is firefly's punt "buy the dip" maar dan met een lumpsum. Dat is dus niet voorspellen, of proberen te timen maar gebruik maken van een verstoring in de trend.

Tenzij je vindt dat de lange termijn trend voor bitcoin bearish is, is dat een prima strategie. En ik denk met betere uitkomst dan (enkel) DCA.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204927376
Waren de mensen maar net zo nauwkeurig met Bitcoin DCA als dat ze zijn op fok en steeds weer hetzelfde herhalen.
pi_204927479
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:16 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is firefly's punt "buy the dip" maar dan met een lumpsum. Dat is dus niet voorspellen, of proberen te timen maar gebruik maken van een verstoring in de trend.

Tenzij je vindt dat de lange termijn trend voor bitcoin bearish is, is dat een prima strategie. En ik denk met betere uitkomst dan (enkel) DCA.
Maar wanneer weet je of dat the dip was? Je koopt vandaag de dip als de koers gisteren hoger was en morgen hoger zal zijn. Wat de koers gisteren was weet je, maar wat ie morgen zal zijn is een gok. Als je vandaag "de dip" koopt ga je er vanuit dat het morgen (of overmorgen, of volgende week) weer omhoog gaat en dat je timing dus goed is.

Dat is dus de definitie van "timing the market". Hoewel het intuitief aantrekkelijk klinkt blijkt uit veel kwantitatief financieel economisch onderzoek dat er eigenlijk niemand is die daar consistent succesvol mee is.

Overigens betekent dat niet dat je "dus" moet DCA-en. Er zijn nog best andere strategieën mogelijk, bijvoorbeeld spreiden over meerdere assets (in plaats van spreiden in de tijd, wat DCA eigenlijk us), fundamentele analyse, beleggen in fiscaal gunstige constructies, lumpsum gecombineerd met risicobeheer mbv derivaten, etc. Allemaal met voor- en nadelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 31-05-2022 22:36:56 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204927834
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar wanneer weet je of dat the dip was? Je koopt vandaag de dip als de koers gisteren hoger was en morgen hoger zal zijn. Wat de koers gisteren was weet je, maar wat ie morgen zal zijn is een gok. Als je vandaag "de dip" koopt ga je er vanuit dat het morgen (of overmorgen, of volgende week) weer omhoog gaat en dat je timing dus goed is.

Dat is dus de definitie van "timing the market". Hoewel het intuitief aantrekkelijk klinkt blijkt uit veel kwantitatief financieel economisch onderzoek dat er eigenlijk niemand is die daar consistent succesvol mee is.

Overigens betekent dat niet dat je "dus" moet DCA-en. Er zijn nog best andere strategieën mogelijk, bijvoorbeeld spreiden over meerdere assets (in plaats van spreiden in de tijd, wat DCA eigenlijk us), fundamentele analyse, beleggen in fiscaal gunstige constructies, lumpsum gecombineerd met risicobeheer mbv derivaten, etc. Allemaal met voor- en nadelen.
Ten opzichte van een half jaar geleden zitten we nu in een flinke dip, ongeacht wat er volgende week gaat gebeuren. Het is geen rocket science want we weten allemaal dat Bitcoin uiteindelijk weer terug omhoog gaat. Dus waarom niet nu meer geld hierin stoppen wanneer mogelijk ipv braaf DCA doen?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204927977
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ten opzichte van een half jaar geleden zitten we nu in een flinke dip, ongeacht wat er volgende week gaat gebeuren. Het is geen rocket science want we weten allemaal dat Bitcoin uiteindelijk weer terug omhoog gaat. Dus waarom niet nu meer geld hierin stoppen wanneer mogelijk ipv braaf DCA doen?
Omdat je niet weet hoe ver BTC nog omlaag gaat voor het weer up gaat. Is dit de dip of moet de echte dip nog komen? Zie verder hierboven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204928122
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Omdat je niet weet hoe ver BTC nog omlaag gaat voor het weer up gaat. Is dit de dip of moet de echte dip nog komen? Zie verder hierboven.
Je hoeft niet de perfecte dip te timen om gewoon gedurende deze dip ten opzichte van 6 maanden geleden extra in te leggen...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204929394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:30 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je hoeft niet de perfecte dip te timen om gewoon gedurende deze dip ten opzichte van 6 maanden geleden extra in te leggen...
En stel dat de koers over een half jaar nog eens door de helft blijkt te zijn gegaan, wat doe je dan? Nog een keer wat extra's inleggen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204929401
Theorieën gaan er vanuit dat je niet van tevoren weet wat er gaat gebeuren met als vast gegeven een hoeveelheid geld die je kunt spenderen.

Wij leven in een wereld waarbij je loonsverhoging kunt krijgen en je toevallig geld krijgt van iemand. Mijn tip is om niet op een autistische wijze regeltjes te volgen en af en toe gewoon iets meer te kopen wanneer iets laag staat omdat je toevallig meer geld in handen hebt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204929405
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:01 schreef recursief het volgende:

[..]
En stel dat de koers over een half jaar nog eens door de helft blijkt te zijn gegaan, wat doe je dan? Nog een keer wat extra's inleggen?
Creepy, we posten tegelijk :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204929424
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:01 schreef recursief het volgende:

[..]
En stel dat de koers over een half jaar nog eens door de helft blijkt te zijn gegaan, wat doe je dan? Nog een keer wat extra's inleggen?
Yep want Bitcoin gaat toch weer flink knallen. Deze zekerheid hebben we toch zo'n beetje?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204929549
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Yep want Bitcoin gaat toch weer flink knallen. Deze zekerheid hebben we toch zo'n beetje?
Maar als dat de enige zekerheid is waar je in gelooft maar je weet alleen niet wanneer dat gaat gebeuren, waarom denk je dan wel te weten wanneer het beste moment is om wat extra's erin te stoppen? In het bovenstaande voorbeeld zou je (grote) extra inleg dan alweer door de helft zijn gegaan. Met andere woorden: achteraf had je daar twee keer zoveel voor kunnen kopen. Als je dan nog een keer inlegt verlaag je weliswaar je GAK, maar dat is precies wat DCA ook voor je doet. En verder: lees de onderzoeken. Die zijn zeer gedegen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204929591
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar als dat de enige zekerheid is waar je in gelooft maar je weet alleen niet wanneer dat gaat gebeuren, waarom denk je dan wel te weten wanneer het beste moment is om wat extra's erin te stoppen? In het bovenstaande voorbeeld zou je (grote) extra inleg dan alweer door de helft zijn gegaan. Met andere woorden: achteraf had je daar twee keer zoveel voor kunnen kopen. Als je dan nog een keer inlegt verlaag je weliswaar je GAK, maar dat is precies wat DCA ook voor je doet. En verder: lees de onderzoeken. Die zijn zeer gedegen.
Wij weten allemaal dat de bearmarkets van Bitcoin tot nu toe maar max x jaar duren. Tel hier gewoon wat extra jaar erbij op als max. We weten ook dat de volgende halving in 2024 begint, wat positieve invloed kan hebben.

Macroeconomie is niet vastgelegd in modelletjes. Zodra de oorlog in rusland voorbij is knallen we waarschijnlijk flink.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204929705
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Wij weten allemaal dat de bearmarkets van Bitcoin tot nu toe maar max x jaar duren. Tel hier gewoon wat extra jaar erbij op als max. We weten ook dat de volgende halving in 2024 begint, wat positieve invloed kan hebben.

Macroeconomie is niet vastgelegd in modelletjes. Zodra de oorlog in rusland voorbij is knallen we waarschijnlijk flink.
Het enige hiervan dat met behoorlijke zekerheid getimed kan worden is de halving. De rest is speculatief (qua timing).
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204929825
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Stel dat dit dumpen inderdaad gebeurd, dan gaat BTC naar waarschijnlijk ergens tussen de 5k en 10k. Wil jij echt beweren dat je dan gewoon doorgaat met je normale DCA en er niet even een flink bedrag ingooit (aangenomen dat je dit kan)?
In maart 2020 zakte de Bitcoin koers naar 3k. Letterlijk bloed in de straten, iedereen dacht dat Bitcoin dood was. Toch bleek het dé dip te zijn en vele misten die dip omdat ze te bang waren om te kopen.

Ikzelf scheet ook 3 kleuren, heb het er nog wel met mijn vrouw over gehad om flink lump sum in te kopen maar we vonden het onverantwoord (we waren toen op zoek naar een huis). Mijn DCA liep in de weken wel lekker door.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:21:23 #116
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_204929985
Ik verwacht nu geen stijging van btc naar de moon.
Btc gaat dadelijk gewoon weer zakken net als de rest.
De geld wat er nu in gaat is van luna2.
Mensen hebben dat massaal kunnen verkopen voor dat het zelfs op alle mensen hun wallet staat en bij de grote excanges .

Dat geld is gewoon naar diverse crypto gegaan .
Je ziet ook dat sommige alt coins op een weer met 35% zijn gestegen er door.

Crypto is net onze overheid ,.rond pompen van valuta en dan tijdens het rondpompen de mensen met dca hun zakken leeg te roven.
Dit was het niet maar is zo geworden omdat 25% stijging en daling meer verdient op langere termijn dan dca en wachten.
pi_204930577
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:50 schreef recursief het volgende:

[..]
Het enige hiervan dat met behoorlijke zekerheid getimed kan worden is de halving. De rest is speculatief (qua timing).
Dat er steeds meer Bitcoin adoptie is en hierdoor steeds meer opwaartse druk ontstaat, is niet speculatief. Houden je modellen hier rekening mee?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204931389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Toen Nasdaq een beetje in de plus kwam, kwam Bitcoin gisteren ook in de plus. Iedereen weet hier dat Bitcoin gekoppeld is aan de Nasdaq tegenwoordig.

De oorlog in Rusland heeft wel degelijk invloed op de wereldeconomie. Of ben je net als Madelon Vos met haar 4D schaken over Poetin?
Het is niet de oorlog met Rusland maar de gestegen energieprijzen en de bijbehorende inflatie die invloed hebben op de wereldeconomie. Die zorgen weer voor verhoging van rentes, wat er weer toe leidt dat geld wordt weggetrokken uit speculatieve assets als tech-aandelen en bitcoin.

Dat dat allemaal anders wordt als de oorlog met Rusland voorbij is, lijkt me zeker niet vanzelfsprekend. Inflatie bijt zich in in een economie en met een hoge inflatie kun je het als centrale bank niet meer maken om geld in de economie te blijven pompen.

De hamvraag blijft dus: is bitcoin een hedge tegen inflatie van fiat, of niet meer dan een speculatief ding? Voorlopig is het nog niet echt inflatie-proof gebleken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 11:44:22 ]
pi_204931436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:41 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is niet de oorlog met Rusland maar de gestegen energieprijzen en de bijbehorende inflatie die invloed hebben op de wereldeconomie. Die zorgen weer voor verhoging van rentes, wat er weer toe leidt dat geld wordt weggetrokken uit speculatieve assets als tech-aandelen en bitcoin.

Dat dat allemaal anders wordt als de oorlog met Rusland voorbij is, lijkt me zeker niet vanzelfsprekend. Inflatie bijt zich in in een economie en met een hoge inflatie kun je het als centrale bank niet meer maken om geld in de economie te blijven pompen.

De hamvraag blijft dus: is bitcoin een hedge tegen inflatie van fiat, of niet meer dan een speculatief ding? Voorlopig is het nog niet echt inflatie-proof gebleken.
Goeie, mee ééns. Ik hoop/denk dat de energieprijzen na de oorlog dus weer omlaag gaan, omdat Rusland óók moet overleven en er langzaam weer gehandeld gaat worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204931578
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Goeie, mee ééns. Ik hoop/denk dat de energieprijzen na de oorlog dus weer omlaag gaan, omdat Rusland óók moet overleven en er langzaam weer gehandeld gaat worden.
Mijn punt was meer dat je er dan alsnog niet bent. De energieprijzen worden nu al doorgerekend in álles. Dus hebben we allemaal koopkrachtverlies, dus komen er hogere looneisen, dus zorgt dat weer voor hogere prijzen etcetera. De klassieke loon-prijs-spiraal. Zelfs als je straks weer normale energieprijzen hebt, blijft dat effect doorgaan. Als inflatie eenmaal aan het rollen is, is het lastig om dat weer te stoppen. Helemaal omdat er de afgelopen jaren bizarre hoeveelheden geld in de economie gepompt zijn.

De groeiaandelen in de Nasdaq hebben gevaren op het gratis geld dat in de economie gepompt werd. Met hoge inflatie kan dat geld niet meer in de economie gepompt worden en die schrik zie je nu terug in de aandelen.

Maar dan nu de grote vraag: waarom daalt bitcoin óók, terwijl het zo vaak gepromoot is als hedge tegen fiat-inflatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 12:03:34 ]
pi_204931782
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:02 schreef Heph844 het volgende:

Maar dan nu de grote vraag: waarom daalt bitcoin óók, terwijl het zo vaak gepromoot is als hedge tegen fiat-inflatie?
Easy, als je geld nodig hebt om je koopkracht te behouden, je margin op aandelen te betalen of om op te toekomstige depressie in te spelen verkopen mensen een asset die in de plus staan en niet een netflix aandeel wat al op -70% staat.

Daarnaast is dit de 4 jarige cycle, helaas niet de blow of top die vele van ons verwachten. It is what it is, macroeconomisch ziet het er behoorlijk slecht uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 12:24:20 ]
pi_204933202
Wtf is met die waves elke keer pump n dump _O-
blablablabla
pi_204934523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
In maart 2020 zakte de Bitcoin koers naar 3k. Letterlijk bloed in de straten, iedereen dacht dat Bitcoin dood was. Toch bleek het dé dip te zijn en vele misten die dip omdat ze te bang waren om te kopen.

Ikzelf scheet ook 3 kleuren, heb het er nog wel met mijn vrouw over gehad om flink lump sum in te kopen maar we vonden het onverantwoord (we waren toen op zoek naar een huis). Mijn DCA liep in de weken wel lekker door.
Vastgoed was desondanks een goede move van je ^O^ Wij zouden hier ongeveer een miljoen euro kunnen cashen, al rond 2016 namelijk in vastgoed.

Het is veiliger dan Bitcoin vind ik.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204936309
Godenchain Solana is weer down _O_
pi_204936348
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 18:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Vastgoed was desondanks een goede move van je ^O^ Wij zouden hier ongeveer een miljoen euro kunnen cashen, al rond 2016 namelijk in vastgoed.

Het is veiliger dan Bitcoin vind ik.
Als je vastgoed in 2016 al een miljoen waard was, wat is het dan nu waard? :o
pi_204936828
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je vastgoed in 2016 al een miljoen waard was, wat is het dan nu waard? :o
Nee, nu pas een miljoen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204937293
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Nee, nu pas een miljoen :)
Cashen, alles in bitcoin stoppen en in Thailand gaan wonen. Ben je over 10 jaar multimiljonair
pi_204937452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:41 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is niet de oorlog met Rusland maar de gestegen energieprijzen en de bijbehorende inflatie die invloed hebben op de wereldeconomie. Die zorgen weer voor verhoging van rentes, wat er weer toe leidt dat geld wordt weggetrokken uit speculatieve assets als tech-aandelen en bitcoin.

Dat dat allemaal anders wordt als de oorlog met Rusland voorbij is, lijkt me zeker niet vanzelfsprekend. Inflatie bijt zich in in een economie en met een hoge inflatie kun je het als centrale bank niet meer maken om geld in de economie te blijven pompen.

De hamvraag blijft dus: is bitcoin een hedge tegen inflatie van fiat, of niet meer dan een speculatief ding? Voorlopig is het nog niet echt inflatie-proof gebleken.
Ik vind het ook irritant dat het steeds vaker de prijs van de Nasdaq lijkt te volgen. Maar je zou toch zeggen: op een gegeven moment zijn die er toch een keer helemaal uitgestapt? Het kan alleen die prijs blijven volgen als ze er constant in en uitstappen maar waarom stappen ze er steeds weer in dan?
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:01:30 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204937723
twitter


Not your average shitcoin
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204938008
Globally? Kan het ook locally?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204938680
Wtf doet apecoin eigk? Staat op nummer 35. Cultuur in de metaverse :?
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 05:55:27 #132
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204939129
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:25 schreef recursief het volgende:
Globally? Kan het ook locally?
Tuurlijk, dat is toch decentraal te regelen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204939239
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Cashen, alles in bitcoin stoppen en in Thailand gaan wonen. Ben je over 10 jaar multimiljonair
Ok Ted.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_204939865
Wat zou Madelon Vos nog aan crypto hebben, jammer dat ze hier geen inzicht in geeft.
BlaBlaBla
pi_204939917
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Cashen, alles in bitcoin stoppen en in Thailand gaan wonen. Ben je over 10 jaar multimiljonair
Te riskant helaas
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204939989
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:53 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat zou Madelon Vos nog aan crypto hebben, jammer dat ze hier geen inzicht in geeft.
Die heeft een bak BTC. Lijkt me niet zo lastig
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:45:29 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204940622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 18:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Vastgoed was desondanks een goede move van je ^O^ Wij zouden hier ongeveer een miljoen euro kunnen cashen, al rond 2016 namelijk in vastgoed.

Het is veiliger dan Bitcoin vind ik.
Maar dan moet je als een echte maxi in een huurhuisje gaan zitten met een miljoen in bitcoin
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204940838
twitter


En maar blazen vanaf de ivoren toren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204943431
twitter


Popcorn draadje van trader met een short op ETH in de range van 800 tot 80 dollar.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204943658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:14 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

En maar blazen vanaf de ivoren toren.
De vraag is of dat sceptisch zijn met hoog van de toren blazen te maken heeft of meer met het feit dat (bijvoorbeeld in het geval van Duitsland) onze EU leiders dreigen met regulering en zelfs verboden.

En bitcoin staat in meer ontwikkelde landen ook primair bekend als een speculatief asset en eigenlijk totaal niet een betalingsmiddel. Vrijwel niemand koopt hier Bitcoin vanwege praktische toepasbaarheid omdat we een prima functionerend bancair systeem hebben.

Maar jij moet het natuurlijk hier weer even neerzetten als arrogantie van de rijken ofzoiets. Gras.
blablablabla
pi_204943805
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:38 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag is of dat sceptisch zijn met hoog van de toren blazen te maken heeft of meer met het feit dat (bijvoorbeeld in het geval van Duitsland) onze EU leiders dreigen met regulering en zelfs verboden.

En bitcoin staat in meer ontwikkelde landen ook primair bekend als een speculatief asset en eigenlijk totaal niet een betalingsmiddel. Vrijwel niemand koopt hier Bitcoin vanwege praktische toepasbaarheid omdat we een prima functionerend bancair systeem hebben.

Maar jij moet het natuurlijk hier weer even neerzetten als arrogantie van de rijken ofzoiets. Gras.
Heb je het bijbehorende onderzoek überhaupt gelezen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204943821
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:45 schreef fathank het volgende:

[..]
Maar dan moet je als een echte maxi in een huurhuisje gaan zitten met een miljoen in bitcoin
En als een wanhopige maxi iedere dag proberen te pumpen anders kan ik mijn huurhuis niet meer betalen
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204943861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
Heb je het bijbehorende onderzoek überhaupt gelezen?
Delen van het 'onderzoek' gelezen ja. Vrij hoog 'wij van wc eend' gehalte.
blablablabla
pi_204946775
twitter
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juni 2022 @ 22:55:31 #145
4530 crew  Crazy Harry
pi_204946799
Verkoop BTC maar, shorten die hap. Dat is de enige winstgevende weg vanaf nu:

https://twitter.com/crypt(...)utwWpUThgirA0YFFrXKQ

:+
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204947495
Mensen, verwachten we volgende week na 8 juni nog een pump in Ethereum? Deze staat echt heel erg laag momenteel en is de afgelopen maanden procentueel veel harder gekelderd dan Bitcoin. Momenteel nog maar 60% waard van wat het een maand geleden was. Aardig inkoop momentje lijkt me?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 02:08:41 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204947564
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Cashen, alles in bitcoin stoppen en in Thailand gaan wonen. Ben je over 10 jaar multimiljonair
Je kan idd een 20 jarig visum aanvragen (of dat was iig voor corona zo) voor 20k dollar geloof ik :P Ben je alsnog goedkoper uit wat betreft huur en leefkosten :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 06:36:55 #148
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204947714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:31 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen, verwachten we volgende week na 8 juni nog een pump in Ethereum? Deze staat echt heel erg laag momenteel en is de afgelopen maanden procentueel veel harder gekelderd dan Bitcoin. Momenteel nog maar 60% waard van wat het een maand geleden was. Aardig inkoop momentje lijkt me?
Technisch gezien geloof ik niet in ethereum dus voor mij niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:38:46 #149
366734 dimmak
bitcoin
pi_204948307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:31 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen, verwachten we volgende week na 8 juni nog een pump in Ethereum? Deze staat echt heel erg laag momenteel en is de afgelopen maanden procentueel veel harder gekelderd dan Bitcoin. Momenteel nog maar 60% waard van wat het een maand geleden was. Aardig inkoop momentje lijkt me?
Ik zie eerder de boel eerder imploderen dan dat ETH nog winst gaat pakken tegenover Bitcoin in de komende 2 jaar eerlijk gezegd. Maar goed, ik heb de laagtste jaren gekkere dingen zien gebeuren dus je weet het niet..
Uitvinder van de biersmiley.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 juni 2022 @ 12:08:57 #150
4530 crew  Crazy Harry
pi_204949881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:31 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen, verwachten we volgende week na 8 juni nog een pump in Ethereum? Deze staat echt heel erg laag momenteel en is de afgelopen maanden procentueel veel harder gekelderd dan Bitcoin. Momenteel nog maar 60% waard van wat het een maand geleden was. Aardig inkoop momentje lijkt me?
Ligt er aan of en hoe je gelooft in de toekomst van Ethereum.
Lukt het om er ooit een PoS netwerk van te maken? Gaat het dan beter schaalbaar zijn?
Veel kapers op de kust die de nadelen van Ethereum proberen weg te werken, niet altijd succesvol maar is Ethereum daartegen bestand?
Als er een alternatief het gaat overnemen, is dat voordat er weer een nieuwe bullrun is of pas daarna?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204949928
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 06:36 schreef fathank het volgende:

[..]
Technisch gezien geloof ik niet in ethereum dus voor mij niet.
Eens. Een technisch superieure opvolger staat al klaar. Misschien wel Cardano.
Die hele metamorfose van PoW naar PoS is ook veel te lichtzinnig over gedaan.
blablablabla
pi_204950088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 01:31 schreef ThijsTH het volgende:
Mensen, verwachten we volgende week na 8 juni nog een pump in Ethereum? Deze staat echt heel erg laag momenteel en is de afgelopen maanden procentueel veel harder gekelderd dan Bitcoin. Momenteel nog maar 60% waard van wat het een maand geleden was. Aardig inkoop momentje lijkt me?
Heel erg laag zou ik het niet willen noemen, in januari 2021 stond ETH nog onder de $1000.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 03-06-2022 21:21:27 ]
٩๏̯͡๏)۶
pi_204950127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:27 schreef Ronald het volgende:

[..]
Heel erg laag zou ik het niet willen noemen, in januari 2001 stond ETH nog onder de $1000.
Dat is wel logisch, ETH bestond toen nog niet.
pi_204950357
Ruim de meerderheid is hier zeer kritisch op Ethereum. Bijgekocht.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204950419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:54 schreef firefly3 het volgende:
Ruim de meerderheid is hier zeer kritisch op Ethereum. Bijgekocht.
Als je alles koopt waar we kritisch op zijn dan loopt het financieel niet goed voor je af.
pi_204950451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je alles koopt waar we kritisch op zijn dan loopt het financieel niet goed voor je af.
Goede glazen bol heb jij
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204950476
De altcoin haat is nu zo groot geworden, je zou bijna denken dat er een mega altseason aankomt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:40:11 #158
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204950757
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Eens. Een technisch superieure opvolger staat al klaar. Misschien wel Cardano.
Die hele metamorfose van PoW naar PoS is ook veel te lichtzinnig over gedaan.
Lol

De aanvoerder der shitcoins zo ongeveer samen met Solana
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204950772
Gaat niet zo goed met Bitcoin in New York.
twitter
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204950943
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:04:15 #161
366734 dimmak
bitcoin
pi_204950963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:01 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk plaatje weer zonder context
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:05:03 #162
366734 dimmak
bitcoin
pi_204950973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:54 schreef firefly3 het volgende:
Ruim de meerderheid is hier zeer kritisch op Ethereum. Bijgekocht.
Zou ik ook doen als ik er werkelijk waar geen snars van zou snappen.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:06:36 #163
366734 dimmak
bitcoin
pi_204950984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:41 schreef firefly3 het volgende:
Gaat niet zo goed met Bitcoin in New York.
[ twitter ]
Bitcoin boeit geen fuck om New York.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:11:55 #164
366734 dimmak
bitcoin
pi_204951036
Firefly is de Roger Ver van FOK!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204951919
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:40 schreef fathank het volgende:

[..]
Lol

De aanvoerder der shitcoins zo ongeveer samen met Solana
Aanvoerder nog wel. Goede onderbouwing ook weer :)
blablablabla
  vrijdag 3 juni 2022 @ 16:47:09 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204952345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Aanvoerder nog wel. Goede onderbouwing ook weer :)
Ik gun je $100 per cardano hoor no hard feelings verder
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204952718
Die Bitcoin is niet echt waardevast vandaag omdat het weer ééns het slaafje is van de Nasdaq.

Zo zie je maar dat het een speelbal is van Wallstreet.

Ik vraag me af wat er in de toekomst gaat gebeuren. Die Wallstreetgangers zijn denk ik niet de oorspronkelijke doelgroep die de maker in ogen had en hebben niet altijd de beste intenties.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204952838
Mijn theorie lijkt overigens te kloppen.. Bitcoin komt steeds meer in handen van de mega rijken. Op een gegeven moment heeft een bank als Goldman Sachs de meeste Bitcoin in handen en is het denk ik niet "leuk" meer voor de eindgebruiker.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 18:10:44 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204953105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:43 schreef firefly3 het volgende:
Bitcoin komt steeds meer in handen van de mega rijken.
Wie had dat nou gedaan gedacht :o .
Huilen dan.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 18:30:59 #170
366734 dimmak
bitcoin
pi_204953341
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:43 schreef firefly3 het volgende:
Mijn theorie lijkt overigens te kloppen.. Bitcoin komt steeds meer in handen van de mega rijken. Op een gegeven moment heeft een bank als Goldman Sachs de meeste Bitcoin in handen en is het denk ik niet "leuk" meer voor de eindgebruiker.
En waarom dan precies? Het maakt voor bitcoin 0,0 uit wie hoeveel bezit.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204953389
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 16:47 schreef fathank het volgende:

[..]
Ik gun je $100 per cardano hoor no hard feelings verder
Dat is schromelijk overdreven gezien de marketcap zou het dan groter zijn dan de hele Nasdaq. Neemt niet weg dat er stappen worden gemaakt in de technische ontwikkelingen. Smart contracts, samenwerking en de hardfork deze maand.

Vorig jaar was er een stuk meer reden om zeer sceptisch te zijn en toen tikte hij de 2.50 aan.
blablablabla
pi_204955417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is wel logisch, ETH bestond toen nog niet.
Ohja 2021 bedoelde ik :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_204956921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:43 schreef firefly3 het volgende:
Mijn theorie lijkt overigens te kloppen.. Bitcoin komt steeds meer in handen van de mega rijken. Op een gegeven moment heeft een bank als Goldman Sachs de meeste Bitcoin in handen en is het denk ik niet "leuk" meer voor de eindgebruiker.
Kan zijn maar als dat zo is, is het alleen maar gunstig voor de prijs. Die gaat, zolang deze rijken die veel Bitcoin in bezit hebben het vasthouden, omhoog omdat er steeds minder aanbod op de exchanges komt.
pi_204957149
Trouwens nog even een technische vraag (misschien een domme maar ik denk dat er wel meer mensen dit niet weten): wat is eigenlijk de relatie tussen het minen van bitcoins en de transacties van bitcoins van persoon A naar B sturen? Zijn dit 2 afzonderlijke acties of houden ze verband met elkaar? Als men ophoudt met mining, worden er dan nog wel transacties uitgevoerd? Of noemt men het uitvoeren van een transactie (tegen de vergoeding van de transaction fee) ook gewoon mining?
En wat als alle 21 miljoen Bitcoins gemint zijn. Wie voeren dan de transacties uit?
pi_204957353
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:30 schreef dimmak het volgende:

[..]
En waarom dan precies? Het maakt voor bitcoin 0,0 uit wie hoeveel bezit.
Dan snap je helaas nog steeds niet dat whales de koers 30% naar beneden kunnen zetten wanneer zij willen en dat de wereld daar last van zal hebben. Het zal nooit een goed betalingsmiddel worden als de opening van de beurs bepaald hoe duur ieder product en dienst is voor die dag.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204957363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Kan zijn maar als dat zo is, is het alleen maar gunstig voor de prijs. Die gaat, zolang deze rijken die veel Bitcoin in bezit hebben het vasthouden, omhoog omdat er steeds minder aanbod op de exchanges komt.
Het verschil tussen arm en rijk wordt steeds groter. Deze decentrale oplossing wordt een centrale machtspositie. Misschien komt dit niet uit, maar de vergelijkenis met de Nasdaq is geen goed teken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204957396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:42 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan snap je helaas nog steeds niet dat whales de koers 30% naar beneden kunnen zetten wanneer zij willen en dat de wereld daar last van zal hebben. Het zal nooit een goed betalingsmiddel worden als de opening van de beurs bepaald hoe duur ieder product en dienst is voor die dag.
Dat kan wel zijn, maar als het klopt dat op een gegeven moment zoals jij zegt de rijken een groot deel (bijv 90%) in hun bezit hebben, dan is er voor hen geen voordeel meer aan om de koers even 30% te laten zakken. Dat is alleen het geval wanneer ze nog kunnen bijkopen.
pi_204957577
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:50 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dat kan wel zijn, maar als het klopt dat op een gegeven moment zoals jij zegt de rijken een groot deel (bijv 90%) in hun bezit hebben, dan is er voor hen geen voordeel meer aan om de koers even 30% te laten zakken. Dat is alleen het geval wanneer ze nog kunnen bijkopen.
Financiële macht en politieke macht is vaak met elkaar verweven. Zij kunnen vanuit politieke beweegredenen een Bitcoin crash of pump veroorzaken.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204957586
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Financiële macht en politieke macht is vaak met elkaar verweven. Zij kunnen vanuit politieke beweegredenen een Bitcoin crash of pump veroorzaken.
Dat slaat echt nergens op. Geef eens een voorbeeld waarbij een land er belang bij heeft dat Bitcoin crasht en de rijke bitcoin holder daarvoor zn eigen vermogen 30% minder waard laat worden?
En dan moet dat land dus ook corrupt zijn, want we hebben het hier over corruptie. Welk land zie jij dit doen?
pi_204957607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:30 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dat slaat echt nergens op. Geef eens een voorbeeld waarbij een land er belang bij heeft dat Bitcoin crasht en de rijke bitcoin holder daarvoor zn eigen vermogen 30% minder waard laat worden?
En dan moet dat land dus ook corrupt zijn, want we hebben het hier over corruptie. Welk land zie jij dit doen?
Stel dat Bitcoin in een verre toekomst de Dollar en Euro heeft overgenomen. (Dit is de algemene stelling, dat de Dollar en Euro gaan vallen). Maar China heeft 70% van alle Bitcoins in handen..
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204957764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 00:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Stel dat Bitcoin in een verre toekomst de Dollar en Euro heeft overgenomen. (Dit is de algemene stelling, dat de Dollar en Euro gaan vallen). Maar China heeft 70% van alle Bitcoins in handen..
Ten eerste: in China mag je geeneens Bitcoins bezitten, dus het zou raar zijn als de regering ze daar zelf wel bezit.
Ten tweede: het is zo een extreem voorbeeld, als dat echt ooit gebeurt dan is Bitcoin blijkbaar al zo groot geworden zonder dat iemand dat erg vond, dan lijkt het me sterk dat er daarna alsnog iemand Bitcoin wil laten instorten.
En wat bedoel je trouwens met "overgenomen"?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 06:25:17 #182
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204957937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:37 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ten eerste: in China mag je geeneens Bitcoins bezitten, dus het zou raar zijn als de regering ze daar zelf wel bezit.
Ten tweede: het is zo een extreem voorbeeld, als dat echt ooit gebeurt dan is Bitcoin blijkbaar al zo groot geworden zonder dat iemand dat erg vond, dan lijkt het me sterk dat er daarna alsnog iemand Bitcoin wil laten instorten.
En wat bedoel je trouwens met "overgenomen"?
Gewoon, dat de CEO van Bitcoin alle euros en dollars heeft gekocht.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204958100
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 01:37 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ten eerste: in China mag je geeneens Bitcoins bezitten, dus het zou raar zijn als de regering ze daar zelf wel bezit.
Ten tweede: het is zo een extreem voorbeeld, als dat echt ooit gebeurt dan is Bitcoin blijkbaar al zo groot geworden zonder dat iemand dat erg vond, dan lijkt het me sterk dat er daarna alsnog iemand Bitcoin wil laten instorten.
En wat bedoel je trouwens met "overgenomen"?
Did you know? The Chinese government is the second-largest Bitcoin holder

https://www.cryptopolitan.com/chinese-government-holds-bitcoin/

Je kunt trouwens de koers manipuleren dmv sellwalls en deze op tijd wegtrekken wanneer nodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door firefly3 op 04-06-2022 08:14:28 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204958429
En nu? Zijn coins met een veel kleinere cap niet veel gevoeliger voor manipulatie? Zelfs stablecoins blijken nu manipuleerbaar op een schaal die ik bij BTC nog niet gezien heb.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204958537
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:08 schreef ThijsTH het volgende:
Trouwens nog even een technische vraag (misschien een domme maar ik denk dat er wel meer mensen dit niet weten): wat is eigenlijk de relatie tussen het minen van bitcoins en de transacties van bitcoins van persoon A naar B sturen? Zijn dit 2 afzonderlijke acties of houden ze verband met elkaar? Als men ophoudt met mining, worden er dan nog wel transacties uitgevoerd? Of noemt men het uitvoeren van een transactie (tegen de vergoeding van de transaction fee) ook gewoon mining?
En wat als alle 21 miljoen Bitcoins gemint zijn. Wie voeren dan de transacties uit?
Heel plat gezegd is dit inderdaad hetzelfde. Minen is het controleren en accorderen van de transacties. Zonder miners geen netwerk en geen transacties.

Volgens mij worden die 21 miljoen nooit bereikt. De vergoeding word immers steeds kleiner, zodra we dichterbij de 21.
.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:42:11 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204958637
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:27 schreef Fer het volgende:

[..]
Heel plat gezegd is dit inderdaad hetzelfde. Minen is het controleren en accorderen van de transacties. Zonder miners geen netwerk en geen transacties.

Volgens mij worden die 21 miljoen nooit bereikt. De vergoeding word immers steeds kleiner, zodra we dichterbij de 21.
Omstreeks 2140 wordt de laatste btc gemined

Daarna moet het netwerk zich bedruipen van de miner-fee's.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204958724
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:04 schreef recursief het volgende:
En nu? Zijn coins met een veel kleinere cap niet veel gevoeliger voor manipulatie? Zelfs stablecoins blijken nu manipuleerbaar op een schaal die ik bij BTC nog niet gezien heb.
Yep, spannende tijden
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204958799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:42 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan snap je helaas nog steeds niet dat whales de koers 30% naar beneden kunnen zetten wanneer zij willen en dat de wereld daar last van zal hebben. Het zal nooit een goed betalingsmiddel worden als de opening van de beurs bepaald hoe duur ieder product en dienst is voor die dag.
Daar hebben ze veel aan als ze het grootste gedeelte van alle bitcoin hebben.. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204958833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:08 schreef ThijsTH het volgende:
Trouwens nog even een technische vraag (misschien een domme maar ik denk dat er wel meer mensen dit niet weten): wat is eigenlijk de relatie tussen het minen van bitcoins en de transacties van bitcoins van persoon A naar B sturen? Zijn dit 2 afzonderlijke acties of houden ze verband met elkaar? Als men ophoudt met mining, worden er dan nog wel transacties uitgevoerd? Of noemt men het uitvoeren van een transactie (tegen de vergoeding van de transaction fee) ook gewoon mining?
En wat als alle 21 miljoen Bitcoins gemint zijn. Wie voeren dan de transacties uit?
De transacties worden in een blok gestopt en dat blok wordt gemined als je dat bedoelt. Dus in theorie kunnen er geen onchian transacties meer verwerkt worden als er geen miners meer zijn. Naast de transactie fees krijgen de miners ook een steeds kleiner wordende blockreward.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 04-06-2022 10:13:01 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204958985
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Daar hebben ze veel aan als ze het grootste gedeelte van alle bitcoin hebben.. :')
De onderlaag van de bevolking heeft dan veel minder Bitcoins. Je kunt in één klap dan bijvoorbeeld alle middenklassers in Amerika in de problemen laten komen terwijl je zelf nog genoeg geld over hebt. Je hoeft niet ééns te verkopen om een koers omlaag te manipuleren.

China/Bitcoin/Wallstreet manipulatie is niets nieuws. Jammer dat je in een bubbel zit waarbij je alleen de positieve dingen ziet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204959043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De onderlaag van de bevolking heeft dan veel minder Bitcoins. Je kunt in één klap dan bijvoorbeeld alle middenklassers in Amerika in de problemen laten komen terwijl je zelf nog genoeg geld over hebt. Je hoeft niet ééns te verkopen om een koers omlaag te manipuleren.

China/Bitcoin/Wallstreet manipulatie is niets nieuws. Jammer dat je in een bubbel zit waarbij je alleen de positieve dingen ziet.
Ga toch weg man. Je doet ineens een aanname in de toekomst om alles ertussen te vergeten. Je probeert Bitcoin onderuit te halen door belachelijke hypotheses erbij te halen en als mensen dat aankaarten zitten ze in een bubbel. Ik ben zeer bewust van alle risico's van bitcoin. Maar onzin van iemand die er geen snars van snapt ga ik niet in mee.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204959048
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204959071
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:34 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ga toch weg man. Je doet ineens een aanname in de toekomst om alles ertussen te vergeten. Je probeert Bitcoin onderuit te halen door belachelijke hypotheses erbij te halen en als mensen dat aankaarten zitten ze in een bubbel. Ik ben zeer bewust van alle risico's van bitcoin. Maar onzin van iemand die er geen snars van snapt ga ik niet in mee.
Je ziet nu al koersmanipulatie, wat dacht je over 5 jaar?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204959097
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je ziet nu al koersmanipulatie, wat dacht je over 5 jaar?
Minder dan nu. Net als dat het nu minder dan 5 jaar geleden is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204959125
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:41 schreef dimmak het volgende:

[..]
Minder dan nu. Net als dat het nu minder dan 5 jaar geleden is.
Ik hoop het oprecht, zowel voor jou als voor mij zou dit beter zijn. Een complete peg aan de Nasdaq bearmarket van 7 jaar zit ik niet op te wachten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:14:48 #196
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204959863
Daarom veilig spreiden in 300 altcoins
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204960282
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 12:14 schreef fathank het volgende:
Daarom veilig spreiden in 300 altcoins
Veilig komt niet in mijn woordenboek voor. Hogere risico naar beneden maar wel veel meer winst naar boven. Ik heb toch niets te verliezen, als ik 2 dagen in de macdonalds werk kom ik nog steeds rond.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204960783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Veilig komt niet in mijn woordenboek voor. Hogere risico naar beneden maar wel veel meer winst naar boven. Ik heb toch niets te verliezen, als ik 2 dagen in de macdonalds werk kom ik nog steeds rond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]
5,2% maar. Ik heb o.a een veilige farm die 100% APR aan coins genereerd en als je het compound nog veel meer.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204961487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 14:45 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]

Ik vond deze wel mooi, uren voor het misging
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 18:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Waarom had/heb je geen stablecoin farms die betrouwbaar zijn zoals Anchor/Terra?
pi_204963867
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:27 schreef Fer het volgende:

[..]
Heel plat gezegd is dit inderdaad hetzelfde. Minen is het controleren en accorderen van de transacties. Zonder miners geen netwerk en geen transacties.

Volgens mij worden die 21 miljoen nooit bereikt. De vergoeding word immers steeds kleiner, zodra we dichterbij de 21.
Oke, dus het feit dat de hashrate op een all time high staat nu (of zo goed als, misschien een paar procent eronder) betekent dat er heel erg veel gemined wordt op de wereld. En daarom dat er nu ook zo'n opheft is over het electriciteitsverbruik denk ik?
  zondag 5 juni 2022 @ 10:32:21 #201
332966 firefly3
firefly3
pi_204967288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 16:44 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik vond deze wel mooi, uren voor het misging
[..]

Het leek veilig. Wel makkelijk als Bitcoinmaximalist om achteraf zo te zeggen, terwijl Bitcoin het ook niet best heeft gedaan tegenover de Euro.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204967304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het leek veilig. Wel makkelijk als Bitcoinmaximalist om achteraf zo te zeggen, terwijl Bitcoin het ook niet best heeft gedaan tegenover de Euro.
Is de koers van bitcoin ook 99,9% ingezakt?
  zondag 5 juni 2022 @ 10:38:51 #203
332966 firefly3
firefly3
pi_204967329
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is de koers van bitcoin ook 99,9% ingezakt?
Die is 60% gezakt. Niet zo rampzalig als UST maar toch rampzalig haha
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204967358
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Die is 60% gezakt. Niet zo rampzalig als UST maar toch rampzalig haha
Sta nog steeds duizenden procenten in de plus haha.

Bitcoin komt wel weer terug.
Altcoins die doodgaan, blijven dood.
  zondag 5 juni 2022 @ 10:48:09 #205
332966 firefly3
firefly3
pi_204967375
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sta nog steeds duizenden procenten in de plus haha.

Bitcoin komt wel weer terug.
Altcoins die doodgaan, blijven dood.
Ik ben oprecht blij voor je.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204967378
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:48 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik ben oprecht blij voor je.
Ik ben ook oprecht blij voor me.

Nog weer wat leuken nieuwe ponzi's gevonden om in te investeren?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 juni 2022 @ 10:51:53 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204967392
Ik heb nooit bijgehouden hoe veel ik er daadwerkelijk in heb gestoken, dus ik sta altijd in het groen w/

Ik denk alleen maar aan de Ethers die ook ooit voor een habbekrats heb verkocht omdat alles dood leek na die hack ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 5 juni 2022 @ 10:55:13 #208
332966 firefly3
firefly3
pi_204967408
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben ook oprecht blij voor me.

Nog weer wat leuken nieuwe ponzi's gevonden om in te investeren?
Waar maak je je druk om? Kan toch doen wat ik wil. Dan hou jij het lekker alleen bij btc.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204967437
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nooit bijgehouden hoe veel ik er daadwerkelijk in heb gestoken, dus ik sta altijd in het groen w/

Ik denk alleen maar aan de Ethers die ook ooit voor een habbekrats heb verkocht omdat alles dood leek na die hack ;(
Ach ja, ik heb ook ooit 10.000 ETH verkocht voor $9 per stuk ofzoiets.

Als... als...

Ben alsnog alweer 4,5 jaar met vervroegd pensioen, dus ik klaag niet :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 juni 2022 @ 11:11:40 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204967489
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach ja, ik heb ook ooit 10.000 ETH verkocht voor $9 per stuk ofzoiets.

Als... als...

Ben alsnog alweer 4,5 jaar met vervroegd pensioen, dus ik klaag niet :+
Ik zit in sociale huur met geen uitzicht op beter binnen 10 jaar, ik klaag :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204967666
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zit in sociale huur met geen uitzicht op beter binnen 10 jaar, ik klaag :{
On a positive note: je hebt een woning *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 juni 2022 @ 11:39:11 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204967691
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
On a positive note: je hebt een woning *O*
Ik weet nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen _O-

Studievertraging dankzij corona is wel echt mijn redding geweest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204970888
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het leek veilig. Wel makkelijk als Bitcoinmaximalist om achteraf zo te zeggen, terwijl Bitcoin het ook niet best heeft gedaan tegenover de Euro.
Het leek veilig. Helaas kunnen wij de veiligheid van iets helemaal niet controleren. Het gaat puur op gevoel.

Behalve Bitcoin. Dat is een een van de fundamentele dingen die het waarde geeft wat mij betreft.

En ja, ook bitcoin is flink in prijs gedaald. Maar er is niks stuk. Fundamentals is wat anders dan prijsactie
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 juni 2022 @ 19:05:14 #214
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204970915
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zit in sociale huur met geen uitzicht op beter binnen 10 jaar, ik klaag :{
Harder werken maat
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 5 juni 2022 @ 19:10:55 #215
332966 firefly3
firefly3
pi_204970950
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 19:00 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het leek veilig. Helaas kunnen wij de veiligheid van iets helemaal niet controleren. Het gaat puur op gevoel.

Behalve Bitcoin. Dat is een een van de fundamentele dingen die het waarde geeft wat mij betreft.

En ja, ook bitcoin is flink in prijs gedaald. Maar er is niks stuk. Fundamentals is wat anders dan prijsactie
Iets wat fundamenteel werkt kan een slechte investering zijn en andersom. Leuk dat Bitcoin hoogstwaarschijnlijk blijft bestaan, maar als het voor altijd laag blijft in prijs heb je er nog weinig aan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204973385
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 19:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Iets wat fundamenteel werkt kan een slechte investering zijn en andersom. Leuk dat Bitcoin hoogstwaarschijnlijk blijft bestaan, maar als het voor altijd laag blijft in prijs heb je er nog weinig aan.
Juist omdat de fundering zo sterk is is de kans veel groter dat het op de lange termijn meer waard zal worden. Wat het ook altijd heeft gedaan.

Iets wat je van de meeste alt troep niet kan zeggen. Dat is meer gokken op short term winst
pi_204973761
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 00:20 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Juist omdat de fundering zo sterk is is de kans veel groter dat het op de lange termijn meer waard zal worden. Wat het ook altijd heeft gedaan.

Iets wat je van de meeste alt troep niet kan zeggen. Dat is meer gokken op short term winst
Ik maak me wel een beetje zorgen om een EU ban. Dat ze het mining aan banden leggen zal me worst wezen, dat heeft niet zoveel invloed op de hashrate aangezien er toch nauwelijks mining in de EU plaatsvindt. Maar dat er zelfs een voorstel voor een algehele ban op trading in proof-of-work crypto's op de schap lag (al heeft deze het niet gehaald, maar wie weet ooit wel) daar schrok ik wel van.
Zo een ban zie ik als meest reëele gevaar voor de prijs. Zolang die ban er niet komt dan zie ik niks in de weg staan voor de 100K binnen 2 jaar en daarna nog meer.
Hoe schatten jullie de kansen van zo'n algehele ban in? Ik hoop miniem?
pi_204974376
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 05:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik maak me wel een beetje zorgen om een EU ban. Dat ze het mining aan banden leggen zal me worst wezen, dat heeft niet zoveel invloed op de hashrate aangezien er toch nauwelijks mining in de EU plaatsvindt. Maar dat er zelfs een voorstel voor een algehele ban op trading in proof-of-work crypto's op de schap lag (al heeft deze het niet gehaald, maar wie weet ooit wel) daar schrok ik wel van.
Zo een ban zie ik als meest reëele gevaar voor de prijs. Zolang die ban er niet komt dan zie ik niks in de weg staan voor de 100K binnen 2 jaar en daarna nog meer.
Hoe schatten jullie de kansen van zo'n algehele ban in? Ik hoop miniem?
Die ban gaat er niet komen, wat wel zorgwekkend is is dat onder het huidige Mica voorstel er KYC gaat gelden op transacties van en naar Non-custodial wallets. Dit zal in de praktijk betekenen dat je geen crypto meer tussen de exchanges kunt sturen, en het inbrengen van crypto ook lastiger en duurder gaat worden.

Je zou kunnen zeggen: Ja maar als ik verstuur/ontvang van een broker die al KYC toepast op haar klanten hoeft dat niet, tjah in principe fair point, maar als je ziet hoe dat nu tussen banken en exchanges werkt, dan zeggen ze: Ja jammer, wij moeten ons eigen onderzoek doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 juni 2022 @ 09:57:34 #219
366734 dimmak
bitcoin
pi_204974539
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 05:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik maak me wel een beetje zorgen om een EU ban. Dat ze het mining aan banden leggen zal me worst wezen, dat heeft niet zoveel invloed op de hashrate aangezien er toch nauwelijks mining in de EU plaatsvindt. Maar dat er zelfs een voorstel voor een algehele ban op trading in proof-of-work crypto's op de schap lag (al heeft deze het niet gehaald, maar wie weet ooit wel) daar schrok ik wel van.
Zo een ban zie ik als meest reëele gevaar voor de prijs. Zolang die ban er niet komt dan zie ik niks in de weg staan voor de 100K binnen 2 jaar en daarna nog meer.
Hoe schatten jullie de kansen van zo'n algehele ban in? Ik hoop miniem?
Wanneer de EU overgaat tot een ban van het zij minen of traden van Bitcoin zal het achter de feiten aanlopen. Buitenom het feit dat een ban het protocol niet kan raken, lijken verschillende landen Bitcoin te omarmen. Dat is ook de kracht van een decentraal netwerk. Sure, het zal geen goede dingen voor de prijs op korte termijn doen, maar waarschijnlijk zal de ban het op langere termijn afleggen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204974855
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 00:20 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Juist omdat de fundering zo sterk is is de kans veel groter dat het op de lange termijn meer waard zal worden. Wat het ook altijd heeft gedaan.

Iets wat je van de meeste alt troep niet kan zeggen. Dat is meer gokken op short term winst
Ik zou het combineren, risico nemen en op veilig spelen. Dit brengt voor mij het meest op.

Anders zou je beter in de dow jones index kunnen investeren, dit is nog veiliger maar nog lagere rendementen, als je persé de meeste zekerheid wilt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204974928
Bij deze Bitcoin stijging van 5% zie ik één van mijn portefeuilles met ongeveer 70 verschillende coins met 10% groeien.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204975152
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:41 schreef firefly3 het volgende:
Bij deze Bitcoin stijging van 5% zie ik één van mijn portefeuilles met ongeveer 70 verschillende coins met 10% groeien.
Neem je ook profits of HODL je alles op het moment?
pi_204975334
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 05:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik maak me wel een beetje zorgen om een EU ban. Dat ze het mining aan banden leggen zal me worst wezen, dat heeft niet zoveel invloed op de hashrate aangezien er toch nauwelijks mining in de EU plaatsvindt. Maar dat er zelfs een voorstel voor een algehele ban op trading in proof-of-work crypto's op de schap lag (al heeft deze het niet gehaald, maar wie weet ooit wel) daar schrok ik wel van.
Zo een ban zie ik als meest reëele gevaar voor de prijs. Zolang die ban er niet komt dan zie ik niks in de weg staan voor de 100K binnen 2 jaar en daarna nog meer.
Hoe schatten jullie de kansen van zo'n algehele ban in? Ik hoop miniem?
Dat zou het lastig voor ons maken. Wat doen we dan met onze illegale BTC?

Echter, op wereldniveau zijn wij (EU) niet zo groot of belangrijk als dat we denken. In de Bitcoin space is de EU goed voor iets van 20% van de gebruikers. En dat neemt procentueel af. Met name 2e en 3e wereld landen lijken een groeimarkt te zijn voor Bitcoin.

De EU heeft zo'n 450 mln inwoners. Stel dat hier een ban komt. Dan zal dat de prijs geen goed doen. Maar wanneer bijvoorbeeld Indonesië (280mln), Nigeria (200mln) of Brazilie (200mln) wel grootschalig voor adoptie zullen kiezen dan heft dit onze keuze als EU al weer op, en zal deze keuze ook steeds meer onder druk komen te staan omdat de EU zichzelf qua innovatie en kansen uitsluit
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:41 schreef firefly3 het volgende:
Bij deze Bitcoin stijging van 5% zie ik één van mijn portefeuilles met ongeveer 70 verschillende coins met 10% groeien. Waarbij ik moet zeggen dat ze allemaal tegenover de BTC nog dik in de min staan. Wel zo eerlijk
ftfy
pi_204975346
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Neem je ook profits of HODL je alles op het moment?
Ik hodl en blijf bijkopen totdat Bitcoin richting de nieuwe ATH gaat. Dan verkoop ik telkens bij iedere verdubbeling zo'n 35%.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204975371
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:21 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
ftfy
Hoe bereken je dat, zeker met de vertekende Bitcoin dominance grafiek die ALLE altcoins meerekend?

Jammer dat je deze onjuiste conclusie trekt. Rekenkundig gezien klopt je conclusie simpelweg niet want je weet mijn portefeuille niet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204975578
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik hodl en blijf bijkopen totdat Bitcoin richting de nieuwe ATH gaat. Dan verkoop ik telkens bij iedere verdubbeling zo'n 35%.
Ok, mooi om te zien dat je iig ook denkt dat bitcoin wel boven de $250.000 komt.
pi_204975897
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Hoe bereken je dat, zeker met de vertekende Bitcoin dominance grafiek die ALLE altcoins meerekend?

Jammer dat je deze onjuiste conclusie trekt. Rekenkundig gezien klopt je conclusie simpelweg niet want je weet mijn portefeuille niet.
Je kan toch elke coin tegenover de BTC bekijken? Als er al geen markten zijn kan je ook nog bijvoorbeeld via coingecko of cmc de basecoin naar BTC zetten. Maak anders eens een screenshot van die 70 alts van je, dan zal ik je helpen. Ik durf te wedden dat in 2022 bijna al je alts hebben verloren tegenover BTC

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2022 12:31:25 ]
pi_204981227
In jan 2022 had ik haast geen alts gekocht, ik koop nooit alts als bitcoin hoog staat.

Ik had o.a. lading fiat omdat ik altijd langzaam begin te verkopen als Bitcoin een nieuwe ATH begint te maken. Fiat heeft overigens in 2022 gewonnen van Bitcoin.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981258
Het truukje doe ik straks voor de derde keer. Als het omhoog gaat stoppen met kopen van alts, langzaam terug naar fiat
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981339
Ik had ook inderdaad geen inhoudelijk antwoord verwacht waar we eens kritisch naar konden kijken.

Voor wie doe je het eigenlijk? Sprookjes vertellen bedoel ik dan. Hier gelooft volgens mij niemand er meer in je verhaaltjes.
pi_204981396
Na Ripple nu Binance onder het vergrootglas van de SEC

https://www.bloomberg.com(...)orld-s-fifth-largest
pi_204981430
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:06 schreef Roellie80 het volgende:
Ik had ook inderdaad geen inhoudelijk antwoord verwacht waar we eens kritisch naar konden kijken.

Voor wie doe je het eigenlijk? Sprookjes vertellen bedoel ik dan. Hier gelooft volgens mij niemand er meer in je verhaaltjes.
Ik heb hier al vaker verteld dat dit mijn strategie is ( en geweest is) om altijd voorzichtig te zijn en crypto te verkopen als Bitcoin een nieuwe ATH behaald.

Dit ga ik weer opnieuw doen en wéér afbouwen als Bitcoin hier overheen gaat.

Hoe vaak moet ik herhalen dat ik altcoins vooral laag koop, zodra Bitcoin ook laag staat?

Op de eerste golf had ik vooral Dogecoin, daarna Shiba (ook al vaak gedeeld hier).

Voor de derde golf heb ik luffy en kishu klaarstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door firefly3 op 06-06-2022 23:30:39 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 6 juni 2022 @ 23:26:16 #233
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204981441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok, mooi om te zien dat je iig ook denkt dat bitcoin wel boven de $250.000 komt.
Waarom denk je dat?
Ik verwacht dat totaal niet, maar ben wel geïnteresseerd in redenen waarom BTC nog zo'n grote stijging gaat maken.
pi_204981453
Het valt me op dat mensen nog steeds niet snappen dat je tijdelijk op de volatiliteit van altcoins kunt liften en dat als Bitcoin weer een nieuwe ATH maakt, je altijd altcoins moet afbouwen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981471
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik heb hier al vaker verteld dat dit mijn strategie is ( en geweest is) om altijd voorzichtig te zijn en crypto te verkopen als Bitcoin een nieuwe ATH behaald.

Dit ga ik weer opnieuw doen en wéér afbouwen als Bitcoin hier overheen gaat.

Hoe vaak moet ik herhalen dat ik altcoins vooral laag koop, zodra Bitcoin ook laag staat?
Je kan eindeloos dingen herhalen. Het is ongeloofwaardig. Helemaal om wanneer je naar data gevraagd wordt je dit zal ontwijken en gewoon ergens anders over begint.

Wij geloven er niet in. Als je zelf blijft geloven dat je Bitcoin verslaat met je geweldige trades, dat al je alts het beter doen dan Bitcoin, dan doe je dit enkel voor jezelf hè. Niemand zit te wachten op de eindeloze stroom aan bagger hoe je verteld wat een geweldige trader jij wel niet bent. Hoe jij de markt verslaat etc.

Maar het maakt niet uit wat ik, of een ander zegt. Het zit in je persoonlijkheid blijkbaar. Als je het maar weet. Niemand zit hier op de eindeloze herhaling van de positieve resultaten van je te wachten
pi_204981479
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:24 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik heb hier al vaker verteld dat dit mijn strategie is ( en geweest is) om altijd voorzichtig te zijn en crypto te verkopen als Bitcoin een nieuwe ATH behaald.

Dit ga ik weer opnieuw doen en wéér afbouwen als Bitcoin hier overheen gaat.

Hoe vaak moet ik herhalen dat ik altcoins vooral laag koop, zodra Bitcoin ook laag staat?

Op de eerste golf had ik vooral Dogecoin, daarna Shiba (ook al vaak gedeeld hier).

Voor de derde golf heb ik luffy en kishu klaarstaan.
Vertel ons alles over je geweldige trades, je farms, je inzichten en je voorspellingen.

Het maakt me, net als alle andere users in dit topic, zielsgelukkig.

Echt.
pi_204981480
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Ik verwacht dat totaal niet, maar ben wel geïnteresseerd in redenen waarom BTC nog zo'n grote stijging gaat maken.
Je kan de vraag ook omdraaien. Sinds het begin is er een duidelijke opgaande trend. Bitcoin hoeft trouwens niks te doen voor zo'n waardering, Het is een garantie dat de dollars in koopkracht zullen afnemen.
pi_204981482
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:32 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Je kan eindeloos dingen herhalen. Het is ongeloofwaardig. Helemaal om wanneer je naar data gevraagd wordt je dit zal ontwijken en gewoon ergens anders over begint.

Wij geloven er niet in. Als je zelf blijft geloven dat je Bitcoin verslaat met je geweldige trades, dat al je alts het beter doen dan Bitcoin, dan doe je dit enkel voor jezelf hè. Niemand zit te wachten op de eindeloze stroom aan bagger hoe je verteld wat een geweldige trader jij wel niet bent. Hoe jij de markt verslaat etc.

Maar het maakt niet uit wat ik, of een ander zegt. Het zit in je persoonlijkheid blijkbaar. Als je het maar weet. Niemand zit hier op de eindeloze herhaling van de positieve resultaten van je te wachten
Zodra Bitcoin de 80.000 heeft gehaald ofzo komende 3/12 maanden, post ik hier wel mijn Kishu, Luffy waarde. Geen probleem.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981494
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Zodra Bitcoin de 80.000 heeft gehaald ofzo komende 3/12 maanden, post ik hier wel mijn Kishu, Luffy waarde. Geen probleem.
Dat zeg ik, niemand zit er op te wachten. Behalve de prins lees ik net. Maar ik zal je verklappen dat hij je eigenlijk in de maling neemt
pi_204981499
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Dat zeg ik, niemand zit er op te wachten. Behalve de prins lees ik net. Maar ik zal je verklappen dat hij je eigenlijk in de maling neemt
Aan de ene kant wil je wél mijn trades weten, aan de andere kant wéér niet :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 6 juni 2022 @ 23:43:39 #241
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204981539
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:34 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Je kan de vraag ook omdraaien. Sinds het begin is er een duidelijke opgaande trend. Bitcoin hoeft trouwens niks te doen voor zo'n waardering, Het is een garantie dat de dollars in koopkracht zullen afnemen.
Mijn geld zit in aandelen, niet in dollars of euro's. Jij zegt dat BTC in een opgaande trend zit, als valuta dus totaal ongeschikt, alleen als investering interessant. Daarom wil ik weten waarom Bitcoin nog veel meer waard gaat worden, ik zie het niet.
pi_204981585
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Mijn geld zit in aandelen, niet in dollars of euro's. Jij zegt dat BTC in een opgaande trend zit, als valuta dus totaal ongeschikt, alleen als investering interessant. Daarom wil ik weten waarom Bitcoin nog veel meer waard gaat worden, ik zie het niet.
Bitcoin kan nog van alles worden. Op dit moment is het het meest decentrale en veilige computernetwerk dat er is. Iedereen kan meedoen, niemand kan het uitzetten. Bijna 100% uptime.

Op dit moment zou je het denk ik digitaal goud kunnen benoemen. Met een paar verschillen:

makkelijker en goedkoper te verplaatsen
makkelijker en goedkoper op te slaan
makkelijker en goedkoper op te delen
makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.

Nu is men nog huiverig voor digitaal geld. Het is niet tastbaar. Straks komen de CDBC's wat de adoptie van digitaal geld (geforceerd) zal versnellen. En dan zal men doorhebben dat Bitcoin vrij is van politiek, landsgrens of wat voor beperkingen dan ook. Het is een kwestie van tijd dat beleidsmakers fouten maken, of restricties opleggen waardoor Bitcoin een beter alternatief zal zijn.

De ontwikkelingen staan niet stil. Lightning heeft goede papieren om meer en snellere betalingen mogelijk te maken.

En dan, zoals gezegd. Van fiat weet je zeker dat de koopkracht zal afnemen. De inflatie van Bitcoin zal alleen maar lager worden.

Zomaar wat dingen... Maar als je het niet ziet, even goede vrienden. Ik moet je ook niet overtuigen. Dat zou je positie als investeerder zwak maken zoals je weet. Je moet vooral doen waar je zelf in geloofd

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2022 00:01:39 ]
pi_204981604
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Bitcoin kan nog van alles worden. Op dit moment is het het meest decentrale en veilige computernetwerk dat er is. Iedereen kan meedoen, niemand kan het uitzetten. Bijna 100% uptime.

Op dit moment zou je het denk ik digitaal goud kunnen benoemen. Met een paar verschillen:

makkelijker en goedkoper te verplaatsen
makkelijker en goedkoper op te slaan
makkelijker en goedkoper op te delen
makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.

Nu is men nog huiverig voor digitaal geld. Het is niet tastbaar. Straks komen de CDBC's wat de adoptie van digitaal geld (geforceerd) zal versnellen. En dan zal men doorhebben dat Bitcoin vrij is van politiek, landsgrens of wat voor beperkingen dan ook. Het is een kwestie van tijd dat beleidsmakers fouten maken, of restricties opleggen waardoor Bitcoin een beter alternatief zal zijn.

De ontwikkelingen staan niet stil. Lightning heeft goede papieren om meer en snellere betalingen mogelijk te maken.

En dan, zoals gezegd. Van fiat weet je zeker dat de koopkracht zal afnemen. De inflatie van Bitcoin zal alleen maar lager worden.

Zomaar wat dingen... Maar als je het niet ziet, even goede vrienden.
Dan moet je ook de waarheid vertellen dat het alleen méér waard wordt vanwege de deflatie mechanisme, de inverse ponzi en hodlers scheme. Niet zozeer door adoptie want hier in Europa gebruiken wij Bitcoin nog steeds weinig in vergelijking tot ideal betalingen enz.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981616
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan moet je ook de waarheid vertellen dat het alleen méér waard wordt vanwege de deflatie mechanisme, de inverse ponzi en hodlers scheme. Niet zozeer door adoptie want hier in Europa gebruiken wij Bitcoin nog steeds weinig in vergelijking tot ideal betalingen enz.
Ok, je hebt me overtuigd. Ik ga nu allin op Kishu
pi_204981622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:03 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ok, je hebt me overtuigd. Ik ga nu allin op Kishu
Dat zeg ik niet, je gaat wéér over naar het andere uiterste. Kun je misschien een strategie verzinnen waarbij je alle hulpmiddelen, tools, cryptos en andere investeringen gebruikt?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:03 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ok, je hebt me overtuigd. Ik ga nu allin op Kishu
Ik denk dat je beter all-in kan gaan op Floopy en Shinkulu.
Kishu en Luffy zijn alweer zó 2021.
pi_204981629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat je beter all-in kan gaan op Floopy en Shinkulu.
Kishu en Luffy zijn alweer zó 2021.
Je kunt het misschien niet hebben dat ik flink wat verdiend heb met ritjes met Dogecoin en Shiba en het aandurf het truukje met Luffy/Kishu te herhalen. Beter dan all-in gaan in Bitcoin en 20 jaar moeten wachten tot hetzelfde resultaat.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 00:10:24 #248
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204981641
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 23:55 schreef Roellie80 het volgende:

Zomaar wat dingen... Maar als je het niet ziet, even goede vrienden.
Ik begrijp je hele verhaal en ik bedank je voor je uitleg. Ik zie ook echt wel de waarde van Bitcoin zoals jij die omschrijft.

Alleen die laatste zin...
Je suggereert dat ik het niet zie. Noem mij heel ouderwets, maar hoe gaat een economie werken met constante deflatie?
pi_204981656
- zonde van de moeite -

[ Bericht 33% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-06-2022 11:26:31 ]
pi_204981662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik begrijp je hele verhaal en ik bedank je voor je uitleg. Ik zie ook echt wel de waarde van Bitcoin zoals jij die omschrijft.

Alleen die laatste zin...
Je suggereert dat ik het niet zie. Noem mij heel ouderwets, maar hoe gaat een economie werken met constante deflatie?
Dat laatste was letterlijk een reactie op jouw post. Je sloot af met "ik zie het niet". Zodoende :)

Bitcoin heeft op dit moment iets van 1.4% inflatie dacht ik. En dat zal langzaam minder worden. Deflatie is inderdaad niet wenselijk voor een economie.

Ik heb echt niet overal de antwoorden op. Er kan nog van alles gebeuren. Maar ook dat maakt de kans op een flink rendament ook groter. Misschien wordt het niks. Maar als het ook maar ergens een plekje zal krijgen, dan zijn er we er nog steeds vroeg bij. In vergelijking met veel financiële producten is Bitcoin nog maar klein
pi_204981665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je kunt het misschien niet hebben dat ik flink wat verdiend heb met ritjes met Dogecoin en Shiba en het aandurf het truukje met Luffy/Kishu te herhalen. Beter dan all-in gaan in Bitcoin en 20 jaar moeten wachten tot hetzelfde resultaat.
Ik heb je al vaker aangegeven dat het eerlijk zou zijn als je ook je verliezen zou benoemen. Je kan flink winnen met alts, maar het is geen zekerheid. Je hebt ook verloren met alts. En natuurlijk ook met Bitcoin

Hier lezen mensen mee, die willen wat leren. Je geeft een onrealistisch beeld. En dat is onnodig

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2022 00:28:08 ]
pi_204981680
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:27 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik heb je al vaker aangegeven dat het eerlijk zou zijn als je ook je verliezen zou benoemen. Je kan flink winnen met alts, maar het is geen zekerheid. Je hebt ook verloren met alts. En natuurlijk ook met Bitcoin

Hier lezen mensen mee, die willen wat leren. Je geeft een onrealistisch beeld. En dat is onnodig
Teveel administratief werk, ik doe soms iedere dag meerdere trades.

Het leven geeft niets waar je niet voor hoeft te werken of geen risico voor hoeft te nemen. Bitcoin leverde vooral veel op toen het nog risicovol was. Nu zal het steeds minder snel wat opleveren.

Dusja, voor beginners is het misschien grappig om voor 500 euro in Bitcoin te stoppen. Dan heb je over 4 jaar 3.000 euro en kun je éénmaal op vakantie.

óf je koopt de helft daarvan risicovolle assets, waaronder de nieuwe ethereum en over 4 jaar kun je hiervan een huis kopen. Als het naar 0 zou gaan, dan ben je die 250 euro kwijt, máár heb je tenminste wél een kans gehad.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981683
In plaats van met lightning network posts te hopen dat Bitcoin mega veel gaat stijgen, is het misschien beter om je mindset te veranderen.

Je moet hoge doelen stellen voor jezelf, anders bereik je ze niet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204981909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je kunt het misschien niet hebben dat ik flink wat verdiend heb met ritjes met Dogecoin en Shiba en het aandurf het truukje met Luffy/Kishu te herhalen. Beter dan all-in gaan in Bitcoin en 20 jaar moeten wachten tot hetzelfde resultaat.
Je kan ook al je geld in het casino dumpen, of in staatsloten, word je er rijk van? Waarschinlijk niet, is het onmogelijk? Zeker niet, er zijn altijd wel een paar mensen die wat winnen. Betekend dat het verstandig is om dit te doen? Mwoah over het algemeen niet.

Het zou al een stuk realistischer worden als je gewoon een vooraf je posities benoemd in plaats van elke keer te roepen hoeveel je wel niet verdiend hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204982379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Teveel administratief werk, ik doe soms iedere dag meerdere trades.

Het leven geeft niets waar je niet voor hoeft te werken of geen risico voor hoeft te nemen. Bitcoin leverde vooral veel op toen het nog risicovol was. Nu zal het steeds minder snel wat opleveren.

Dusja, voor beginners is het misschien grappig om voor 500 euro in Bitcoin te stoppen. Dan heb je over 4 jaar 3.000 euro en kun je éénmaal op vakantie.

óf je koopt de helft daarvan risicovolle assets, waaronder de nieuwe ethereum en over 4 jaar kun je hiervan een huis kopen. Als het naar 0 zou gaan, dan ben je die 250 euro kwijt, máár heb je tenminste wél een kans gehad.
Zo stond ik er als beginner ook in. Pas na een paar jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat je meestal meer winst maakt door gewoon Bitcoin aan te houden. Het kost je ook nog eens veel minder werk.
pi_204982456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 00:43 schreef firefly3 het volgende:
In plaats van met lightning network posts te hopen dat Bitcoin mega veel gaat stijgen, is het misschien beter om je mindset te veranderen.

Je moet hoge doelen stellen voor jezelf, anders bereik je ze niet.
Klets toch eens niet zo uit je nek joh.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204982532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 05:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kan ook al je geld in het casino dumpen, of in staatsloten, word je er rijk van? Waarschinlijk niet, is het onmogelijk? Zeker niet, er zijn altijd wel een paar mensen die wat winnen. Betekend dat het verstandig is om dit te doen? Mwoah over het algemeen niet.

Het zou al een stuk realistischer worden als je gewoon een vooraf je posities benoemd in plaats van elke keer te roepen hoeveel je wel niet verdiend hebt.
Je denkt te extreem, met altcoins heb je meer kans dan bij het casino.

Ik heb al vaak genoeg herhaald dat ik Luffy en Kishu blijf kopen als het laag staat.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204982542
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je denkt te extreem, met altcoins heb je meer kans dan bij het casino.

Ik heb al vaak genoeg herhaald dat ik Luffy en Kishu blijf kopen als het laag staat.
Zo te zien doet luffy een -20% over de laatste 24 uur. Met andere woorden, je hebt ze duur gekocht. Dat zou je toch niet doen? Kishu doet het inderdaad beter met slechts een -6%

alles op rood is teminste nog een 50% kans op een verdubbeling

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2022 08:49:50 ]
pi_204982545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:09 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Zo stond ik er als beginner ook in. Pas na een paar jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat je meestal meer winst maakt door gewoon Bitcoin aan te houden. Het kost je ook nog eens veel minder werk.
Ik ben er sinds 2017. Veel altcoins gekocht eind 2020 en hierdoor meer winst gemaakt dan als ik alleen btc zou hebben gehad.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204982567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:49 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Zo te zien doet luffy een -20% over de laatste 24 uur. Met andere woorden, je hebt ze duur gekocht. Dat zou je toch niet doen? Kishu doet het inderdaad beter met slechts een -6%

alles op rood is teminste nog een 50% kans op een verdubbeling
Mooi koopmoment. Ik heb Luffy zowel duurder als goedkoper gekocht. Ik blijf kopen totdat Bitcoin weer naar zijn ATH gaat.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204982665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Mooi koopmoment. Ik heb Luffy zowel duurder als goedkoper gekocht. Ik blijf kopen totdat Bitcoin weer naar zijn ATH gaat.
Ik hoop toch echt dat er geen nieuwkomers zijn die dit allemaal als een advies gaan opvolgen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204982712
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik hoop toch echt dat er geen nieuwkomers zijn die dit allemaal als een advies gaan opvolgen.
Dan heb je minder Bitcoin maximalist zieltjes?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204982824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik hoop toch echt dat er geen nieuwkomers zijn die dit allemaal als een advies gaan opvolgen.
Ach, ik heb niet het idee alsof hier nog veel nieuwkomers een poging wagen. Die komen gelukkig meer terecht bij de buren van Tweakers.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:57:22 #264
366734 dimmak
bitcoin
pi_204982920
Wat een topickanker weer met 1 user als aanleiding.
Uitvinder van de biersmiley.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 10:07:46 #265
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204983010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:57 schreef dimmak het volgende:
Wat een topickanker weer met 1 user als aanleiding.
Als er niet op gereageerd wordt is het zo voorbij
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:08:27 #266
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983014
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als er niet op gereageerd wordt is het zo voorbij
Dat is ook al geprobeerd maar er blijft maar diezelfde onzin uit komen al maanden lang. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:08 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is ook al geprobeerd maar er blijft maar diezelfde onzin uit komen al maanden lang. :')
Als iedereen stopt met het praten en vragen over mijn posities is het snel voorbij, maar blijkbaar vind men het interessant om over mijn Luffy en Kishu te praten.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:27:00 #268
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als iedereen stopt met het praten en vragen over mijn posities is het snel voorbij, maar blijkbaar vind men het interessant om over mijn Luffy en Kishu te praten.
Jouw posities boeien mij helemaal helemaal geen reet. Ik gun je daarmee al het succes van de wereld. Het gaat mij om je rare obsessie van Bitcoin, je gebrekkige technische kennis die je etaleert als waarheid en het onderscheid niet kunnen maken tussen koers het al het andere.

Dit al vanaf dag 1 dat je om de hoek bent komen kijken in BTC nadat je al jaren elk andere subforum volgebaggerd had.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:27 schreef dimmak het volgende:

[..]
Jouw posities boeien mij helemaal helemaal geen reet. Ik gun je daarmee al het succes van de wereld. Het gaat mij om je rare obsessie van Bitcoin, je gebrekkige technische kennis die je etaleert als waarheid en het onderscheid niet kunnen maken tussen koers het al het andere.

Dit al vanaf dag 1 dat je om de hoek bent komen kijken in BTC nadat je al jaren elk andere subforum volgebaggerd had.
Niemand mag hier kritisch zijn over Bitcoin en bijvoorbeeld positief zijn over Solana. Solana heeft super veel users, ook al gaat het netwerk soms down.

Ja, het is appels met peren vergelijken, maar appels en peren kunnen allebei bestaan, zoals je nu ziet.

Waarom kunnen we niet accepteren dat er heel veel coins zijn met allerlei verschillende functies en investeringsmogelijkheden, de ander risicovoller dan de andere coin? Dit is niet het Bitcoin topic, dit is het algemene cryptocurrencies topic.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:44:24 #270
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Niemand mag hier kritisch zijn over Bitcoin en bijvoorbeeld positief zijn over Solana. Solana heeft super veel users, ook al gaat het netwerk soms down.

Ja, het is appels met peren vergelijken, maar appels en peren kunnen allebei bestaan, zoals je nu ziet.
Iedereen mag kritisch over Bitcoin zijn, ik ben ook kritisch op bitcoin op sommige vlakken. Maar je kraamt het bewezen onzin uit, dat is geen kritiek. Je lult clickbait titels na en verder komt je eigenlijk niet. Komt iemand met argumenten negeer je die compleet en veranderd het onderwerp.

quote:
Waarom kunnen we niet accepteren dat er heel veel coins zijn met allerlei verschillende functies en investeringsmogelijkheden, de ander risicovoller dan de andere coin? Dit is niet het Bitcoin topic, dit is het algemene cryptocurrencies topic.
Dit ging vrijwel altijd goed (al vanaf toen BTC nog BIT was!) totdat jij in dit topic kwam posten. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:44 schreef dimmak het volgende:
Dit ging vrijwel altijd goed (al vanaf toen BTC nog BIT was!) totdat jij in dit topic kwam posten. :')
Ik ken nog wel XBT maar BIT heb ik nooit gezien, dat was daarvoor?
pi_204983326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:44 schreef dimmak het volgende:

[..]
Iedereen mag kritisch over Bitcoin zijn, ik ben ook kritisch op bitcoin op sommige vlakken. Maar je kraamt het bewezen onzin uit, dat is geen kritiek. Je lult clickbait titels na en verder komt je eigenlijk niet.
[..]
Dit ging vrijwel altijd goed (al vanaf toen BTC nog BIT was!) totdat jij in dit topic kwam posten. :')
Ik zie alleen maar huilsmiley's hier enz als het gaat over altcoins, van de welbekende users hier.Mét of zonder mijn inbreng.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:46:40 #273
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:46 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik ken nog wel XBT maar BIT heb ik nooit gezien, dat was daarvoor?
Het subforum BIT. Daarna werd het BTC.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983351
Altcoins, farms, NFT's, meme's,, defi

Al het bovenstaande wordt hier weggelachen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:48:40 #275
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik zie alleen maar huilsmiley's hier enz als het gaat over altcoins, van de welbekende users hier.Mét of zonder mijn inbreng.
De meeste users zitten hier ook al lang genoeg om de onzin te kunnen scheiden van interessante projecten.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:49:43 #276
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983359
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:48 schreef firefly3 het volgende:
Altcoins, farms, NFT's, meme's,, defi

Al het bovenstaande wordt hier weggelachen.
Ah je wil deze kant weer op. Hand in eigen boezem steken ho maar. Het zit wel goed met je.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juni 2022 @ 10:51:19 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204983366
BIT _O_

De goede oude tijd dat niemand enig idee had wat ze deden, en iedereen dat ook gewoon toegaf. Toen kon je binnen een dag van 1 naar 100 en weer terug naar 0.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204983385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:48 schreef dimmak het volgende:

[..]
De meeste users zitten hier ook al lang genoeg om de onzin te kunnen scheiden van interessante projecten.
Wat indirect geen heel goed teken is. Het zou naar mijn idee beter zijn wanneer dit een toegankelijke plek zou zijn voor newbies om vragen te stellen.

En ja, dat maakt dat "we" eindeloos in herhaling moeten vallen. Maar dan wel om mensen oprecht wat verder te helpen en van informatie te voorzien. In plaats van het eindeloos in rondjes praten tegen vuurvlieg3
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:55:38 #279
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:54 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wat indirect geen heel goed teken is. Het zou naar mijn idee beter zijn wanneer dit een toegankelijke plek zou zijn voor newbies om vragen te stellen.

En ja, dat maakt dat "we" eindeloos in herhaling moeten vallen. Maar dan wel om mensen oprecht wat verder te helpen en van informatie te voorzien. In plaats van het eindeloos in rondjes praten tegen vuurvlieg3
Het noob topic is vrij toegankelijk en daar worden nieuwkomers dan ook vaak naar toe verwezen.

Maar ook dit zou een toegankelijke plek moeten zijn, eentje waar niet 24/7 onzin van 1 user moet worden weerlegd. Er zijn hier genoeg lurkers en die krijgen elke dag deze onzin te lezen. :') Wat dat betreft ben ik het zeker eens met je laatste zin.
Uitvinder van de biersmiley.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2022 @ 10:57:24 #280
364681 over_hedge
pi_204983405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:55 schreef dimmak het volgende:
en die krijgen elke dag deze onzin te lezen.
Ach. Het kan veel erger. Toen met superneger + die andere gast. Fuck dat was vermoeiend elke dag
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204983435
@Roellie80 en @dimmak , in het cryptocurrencies topic beginnelingen proberen te overtuigen dat je net als jullie 100% in Bitcoin moeten stappen? In plaats van openminded te blijven?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204983443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:55 schreef dimmak het volgende:
Het noob topic is vrij toegankelijk en daar worden nieuwkomers dan ook vaak naar toe verwezen.
Toch is hier de interesse blijkbaar erg laag. De laatste post in dat topic was van 10 februari, oftewel toen BTC nog op $44k stond. Misschien is dit in lijn met de populariteit van Fok! in het algemeen.
pi_204983447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:00 schreef firefly3 het volgende:
@:Roellie80 en @:dimmak , in het cryptocurrencies topic beginnelingen proberen te overtuigen dat je net als jullie 100% in Bitcoin moeten stappen? In plaats van openminded te blijven?
Ik zit niet 100% in Bitcoin
pi_204983462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:02 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik zit niet 100% in Bitcoin
Waar zit je nog meer in? Misschien leuk om dit te delen en ook leerzaam voor mij.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204983476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dan heb je minder Bitcoin maximalist zieltjes?
Als je nou eens om te beginnen zou ophouden met je ad hominems (mensen op een hele nare laagdunkende manier btc maxi's noemen, bijv.) dan zou dat al heel erg schelen. Het is een patroon waar je volgens mij al vaker op gewezen bent, en waar ook posts om verwijderd zijn, maar je ben kennelijk nogal hardleers.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204983502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Waar zit je nog meer in? Misschien leuk om dit te delen en ook leerzaam voor mij.
Ik heb een tasje stETH omdat ik verwacht dat deze Bitcoin zal outperformen. Ik heb 250 PLU, dat is écht een shitcoin. Maar in ruil hiervoor heb ik een debitkaart waar ik op alles 4% cashback krijg. + gratis Spotify, Netflix, Prime en Disney Plus.

Ik wil ook wel weer meer alts gaan halen richting een volgende halving, met de hoop om inderdaad een betere return te pakken in sats. Echter blijft dit een gok. De winnaars van deze bull zijn meestal niet de winnaars in de volgende.

Ik zal dus zeker wel alts kopen, als ik een goede rede denk te hebben waardoor deze BTC zal outperformen. Echter, als je naar het grote plaatje kijkt is Bitcoin wel écht fundamenteel anders dan eigenlijk alle alts. Inclusief ETH wat mij betreft. Al is het alleen al doordat ook bij ETH er dus mensen achter de knoppen zitten. Dat maakt het kwetsbaar

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2022 11:08:46 ]
pi_204983505
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik zie alleen maar huilsmiley's hier enz als het gaat over altcoins, van de welbekende users hier.Mét of zonder mijn inbreng.
Dan werkt je perceptie zeer selectief. Als ik iets over altcoins roep probeer ik dat inhoudelijk te doen, en ook van anderen heb ik genoeg inhoudelijks gelezen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204983550
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Dan werkt je perceptie zeer selectief. Als ik iets over altcoins roep probeer ik dat inhoudelijk te doen, en ook van anderen heb ik genoeg inhoudelijks gelezen.
De algemene lijn hier is Bitcoin good, Altcoins = shitcoins. Dit valt niet te ontkennen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:13:00 #289
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:00 schreef firefly3 het volgende:
@:Roellie80 en @:dimmak , in het cryptocurrencies topic beginnelingen proberen te overtuigen dat je net als jullie 100% in Bitcoin moeten stappen? In plaats van openminded te blijven?
Ik zit 100% in Bitcoin en ben openminded. Juist omdat ik openminded ben kan ik gegronde kritiek geven op altcoins. Beginnen met Bitcoin, daarna onderzoek doen naar altcoins is overigens altijd het beste advies gezien de trackrecord van alts. Wat je daarna met je onderzoek doet is niet meer aan mij.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983573
Vorige week ¤700,- ingelegd in Solana, ben benieuwd! :)
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:17:25 #291
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:12 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De algemene lijn hier is Bitcoin good, Altcoins = shitcoins. Dit valt niet te ontkennen.
Technisch gezien is dit ook gewoon zo.

Speculatief kunnen er vele winsten behaald worden, dit staat als een paal boven water.

Deze 2 dingen kun jij echter niet los van elkaar zien en dat is waar het fout gaat.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983608
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:13 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik zit 100% in Bitcoin en ben openminded. Juist omdat ik openminded ben kan ik gegronde kritiek geven op altcoins. Beginnen met Bitcoin, daarna onderzoek doen naar altcoins is overigens altijd het beste advies gezien de trackrecord van alts. Wat je daarna met je onderzoek doet is niet meer aan mij.
Jouw kritiek heeft altijd met techniek te maken. Probeer ééns zaken te bekijken met een andere lens.. Eén mét gevoel bijvoorbeeld. Hypes, inleving van mensen, behoeftes die niet echt met techniek te vervullen zijn.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204983625
Unix is technisch misschien beter dan Windows, het geeft mensen echter niet het juiste gevoel, waardoor eindgebruikers de meeste computer spellen op Windows kunnen spelen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:26:27 #294
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983674
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Jouw kritiek heeft altijd met techniek te maken. Probeer ééns zaken te bekijken met een andere lens.. Eén mét gevoel bijvoorbeeld. Hypes, inleving van mensen, behoeftes die niet echt met techniek te vervullen zijn.
Ah oké. Ik ben het.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:26:55 #295
366734 dimmak
bitcoin
pi_204983679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:19 schreef firefly3 het volgende:
Unix is technisch misschien beter dan Windows, het geeft mensen echter niet het juiste gevoel, waardoor eindgebruikers de meeste computer spellen op Windows kunnen spelen.
Hele goede vergelijking weer. Man man man
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204983692
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:26 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hele goede vergelijking weer. Man man man
Kijk maar naar Dogecoin, een coin wat praktisch weinig nut heeft. In de praktijk blijkt dat techniek niet alles is.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204983814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Jouw kritiek heeft altijd met techniek te maken. Probeer ééns zaken te bekijken met een andere lens.. Eén mét gevoel bijvoorbeeld. Hypes, inleving van mensen, behoeftes die niet echt met techniek te vervullen zijn.
Het probleem met hypes is dat je niet weet of Flokie, Doge, Luffy, of -insert ramdom shitcoin- zal zijn die wint. En soms lijken ze allemaal omhoog te gaan, maar jij weet ook dat een veelvoud van deze troep het niet haalt. Daarom is het meer gokken dan investeren.
pi_204983885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het probleem met hypes is dat je niet weet of Flokie, Doge, Luffy, of -insert ramdom shitcoin- zal zijn die wint. En soms lijken ze allemaal omhoog te gaan, maar jij weet ook dat een veelvoud van deze troep het niet haalt. Daarom is het meer gokken dan investeren.
Het is niet helemaal gokken. Ik zag dat Shiba gekoppeld werd met Doge, zowel in Social Media als de koers.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204983917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het probleem met hypes is dat je niet weet of Flokie, Doge, Luffy, of -insert ramdom shitcoin- zal zijn die wint. En soms lijken ze allemaal omhoog te gaan, maar jij weet ook dat een veelvoud van deze troep het niet haalt. Daarom is het meer gokken dan investeren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het is niet helemaal gokken. Ik zag dat Shiba gekoppeld werd met Doge, zowel in Social Media als de koers.
Ter herinnering: een ander project waar het toch wel gokken bleek te zijn:

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het leek veilig. Wel makkelijk als Bitcoinmaximalist om achteraf zo te zeggen, terwijl Bitcoin het ook niet best heeft gedaan tegenover de Euro.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204983921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:12 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De algemene lijn hier is Bitcoin good, Altcoins = shitcoins. Dit valt niet te ontkennen.
Er worden prima inhoudelijke reacties gegeven, maar als iemand dan als reactie meteen zijn hakken in het zand zet en begint over maxi's in huurhuizen dan is een inhoudelijke discussie heel snel dood.

Echt hoor, er zijn voldoende mensen hier die zinnige, of onzinnige maar wel inhoudelijke, dingen zeggen maar op de een of andere manier ontgaat dat je iedere keer weer. Of je draait het weer om tot een onverenigbare strijd tussen maxi's en altcoiners, een strijd die volgens mij zich vooral in jouw hoofd afspeelt. In ieder geval ben ik straks gewoon weg uit dit topic als je nog lang doorgaat met je persoonlijke oorlogje. En dan ben ik niet de enige die jij hier met succes hebt weggejaagd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204983961
@firefly3 je lijkt een beetje op twee gedachten te hinken. Aan de ene kant wil je gewoon ordinair geld verdienen ongeacht wat en aan de andere kant probeer je altcoins en projecten toch neer te zetten als legitiem en nuttig. Zeg gewoon dat je ordinair geld wil verdienen en dat het je geen bal uitmaakt dat altcoins en projecten slecht en/of scams zijn. Of dat je er in gelooft en er mede in zit vanwege de legitimiteit van de altcoins/projecten en ordinair geld verdienen niet de hoofdzaak is. Neem verantwoordelijk voor waar je voor staat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')