Die zal volgend seizoen meer van dat soort wedstrijden hebben. Veel viel gewoon de goede kant op dit seizoen.quote:
Er lagen nog steeds veel ruimtes open daarna bij Roma, maar moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog aan het hopen was op een plotseling momentje van Sinisterra. Vanuit het midden lukte helemaal niks en onze rechterkant kwam niks uit. Hoe die Pedersen inviel, pff.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja precies. Toen zaten we er echt wel even goed in. Maar ja, hij valt niet. Twee keer op/via de paal. En toen was het over.
Ja een scenario waar ik vooraf al zo bang voor was. De enige manier om een wedstrijd nog vervelender te verliezen is een scheidsrechterlijke dwaling of zo. Maar daarna komt al snel dit.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er lagen nog steeds veel ruimtes open daarna bij Roma, maar moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog aan het hopen was op een plotseling momentje van Sinisterra. Vanuit het midden lukte helemaal niks en onze rechterkant kwam niks uit. Hoe die Pedersen inviel, pff.
Uiteindelijk hadden we met wat meer peper in de reet moeten starten de eerste helft. Dan was het mogelijk, vond Roma erg kwetsbaar ogen toen we echt gingen aandrukken. Maar ja je wil ook niet direct het mes inlopen… ugh het is gewoon godverdomme kut.
Ja daar ben ik ook wel bang voor. Benieuwd hoe de zomer eruit gaat zien.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoop echt dat het grootste deel van het elftal wordt verkocht deze zomer. Slot heeft een superprestatie geleverd maar veel spelers zijn eigenlijk gewoon matig en leven boven hun stand. Kokcu, Malacia, Senesi en Sinisterra: De groeten.
Nog beter? Hij is nu al 70 miljoen waard!quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:38 schreef hhh38 het volgende:
Ik zou Kökcü nog steeds houden, die kan nog beter worden
Neejoh. Moet je verkopen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:38 schreef hhh38 het volgende:
Vooral dat laatste. Teams van Mourinho zijn er meester in jouw het spel te laten maken en dan uit het niets toe te slaan, net als je denkt beter te zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er lagen nog steeds veel ruimtes open daarna bij Roma, maar moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog aan het hopen was op een plotseling momentje van Sinisterra. Vanuit het midden lukte helemaal niks en onze rechterkant kwam niks uit. Hoe die Pedersen inviel, pff.
Uiteindelijk hadden we met wat meer peper in de reet moeten starten de eerste helft. Dan was het mogelijk, vond Roma erg kwetsbaar ogen toen we echt gingen aandrukken. Maar ja je wil ook niet direct het mes inlopen… ugh het is gewoon godverdomme kut.
Het is ook heel vervelend kijken naar zo’n wedstrijd. Geen moment leuk. Voor een finale natuurlijk bijzonder effectief maar wat Mourinho met zijn ploegen doet is natuurlijk de grootste oogkanker die je kan bedenken. Had stiekem wel de hoop dat wij eindelijk die instelling zouden afstraffen van hem en als we de eerste helft met zoveel lef als het begin van de tweede hadden gespeeld wie weet. Nu hebben we ons echt tekort gedaan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja een scenario waar ik vooraf al zo bang voor was. De enige manier om een wedstrijd nog vervelender te verliezen is een scheidsrechterlijke dwaling of zo. Maar daarna komt al snel dit.
Mwah, de tweede helft waren we een fase echt veel beter, toen was het overwicht niet optisch, in tegenstelling tot de eerste helft toen het muurvast zat.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Teams van Mourinho zijn er meester in jouw het spel te laten maken en dan uit het niets toe te slaan, net als je denkt beter te zijn.
Balbezit was ook 67% Feyenoord. Alleen ze konden er niks mee omdat Roma constant met 5/6 achterin stond. Alles zat vast. En dan is het hopen op een kansje of creativiteit. Het was wel storend dat ze het maar door het midden bleven proberen, daar was geen doorkomen aan.
En je moet in een finale wat geluk hebben. Bal paal en lat, tja, zit dan ook niet mee. Roma pakt een goal uit anderhalve kans. En lekker rattig op zn italiaans en mourinhos spelen. Anti voetbal, maar ze staan wel met een prijs
Feyenoord was echt niet zo slecht hoor. Maar word wel moe van dat net niet de trekker overhalen. Italiaanse ploegen zijn toch klinischer.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is ook heel vervelend kijken naar zo’n wedstrijd. Geen moment leuk. Voor een finale natuurlijk bijzonder effectief maar wat Mourinho met zijn ploegen doet is natuurlijk de grootste oogkanker die je kan bedenken. Had stiekem wel de hoop dat wij eindelijk die instelling zouden afstraffen van hem en als we de eerste helft met zoveel lef als het begin van de tweede hadden gespeeld wie weet. Nu hebben we ons echt tekort gedaan.
Zeker het kwartier na rust, dan moet je de 1-1 maken, dan moeten hun ook weer komen. Vanaf 65 minuten was het vooral tandloos balbezit en Roma dat toen al aan het tijdrekken was begonnen. Die wilden echt niet meer voetballenquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, de tweede helft waren we een fase echt veel beter, toen was het overwicht niet optisch, in tegenstelling tot de eerste helft toen het muurvast zat.
Mwa, dat was wel een raar lobje toch? Leek of hij zijn hoofd introk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:50 schreef hhh38 het volgende:
Petje af voor Bijlow ook trouwens, maakte een hele goede indruk voor iemand die er 3 maanden uit heeft gelegen. Tegengoal was een kwestie van geluk hebben
Doel je op mij?quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Het voordeel is wel dat de gloryhufters snel oprotten.
Van zo dichtbij kan je je alleen maar breed maken en hopen dat ie tegen je aan schietquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, dat was wel een raar lobje toch? Leek of hij zijn hoofd introk.
Ja geen idee. Door sommige users word ik geliefd, door anderen gehaat.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden makker.
Het was een goede beslissing om hem op te stellen in ieder geval. En Marciano liep in dit soort situaties ook altijd te kloten dus die had deze ongetwijfeld ook doorgelaten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van zo dichtbij kan je je alleen maar breed maken en hopen dat ie tegen je aan schiet
Nou, dat geliefde weet ik niet. Jij bent echt een user waar alleen een moeder van kan houdenquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja geen idee. Door sommige users word ik geliefd, door anderen gehaat.
Nounounou.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:59 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Nou, dat geliefde weet ik niet. Jij bent echt een user waar alleen een moeder van kan houden
Ik had zo genoten van zijn zure gezicht en calimerogedrag als ie had verlorenquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gewoon 't idee dat je van mourinho verliest. Echt heel zuur.
Is gewoon een beperkte voetballer, die je goed moet gebruiken. Geen geweldige pot maar wat verwacht je, tegen smalling, op de manier dat hij aangespeeld werd. Dat is niet zijn spel. Beetje te makkelijk om hem daar te hard op af te rekenen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die zal volgend seizoen meer van dat soort wedstrijden hebben. Veel viel gewoon de goede kant op dit seizoen.
Wij allemaal.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had zo genoten van zijn zure gezicht en calimerogedrag als ie had verloren
Heeft wel meer van dit soort wedstrijden gehad. Marseille uit was ook niet veel. Vind 4 miljoen nog steeds te veel voor iemand als Dessers. Aantal goals kwamen ook tot stand door geweldige blunders van de tegenstander (Praag uit Marseille thuis).quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:42 schreef Wouter2006 het volgende:
De belangrijkste wedstrijd laat Dessers totaal niks zien. Niet kopen! Dat wordt een Jorgensentje..
Fijne avond maatquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nog altijd trouwens trots op Feyenoord. Was een geweldig Europees seizoen, heerlijke avondjes in de Kuip gehad, echt heel erg mooi voetbal gespeeld bij vlagen en het was hoe dan ook machtig om nu naar Tirana te gaan en de finale live te zien. Hoe geweldig het feestje was in de stad ga ik ondanks de bittere nasmaak niet gauw vergeten.
Nu wat proberen te tukken en morgen vroeg het busje pakken.
Meer zekerheid kan je niet krijgen in het levenquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Niet echt mee eens. Feyenoord weet al sinds Marseille uit weinig kansen te creëren.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heeft wel meer van dit soort wedstrijden gehad. Marseille uit was ook niet veel. Vind 4 miljoen nog steeds te veel voor iemand als Dessers. Aantal goals kwamen ook tot stand door geweldige blunders van de tegenstander (Praag uit Marseille thuis).
Wel jammer van de speelwijze in de eerste helft. Verder een mooi seizoen met leuke wedstrijden dankzij Slot.
Ik probeer al de hele avond netjes te blijven in mijn bewoordingen maar als ik die kop van Mourinho zie, manman. Van zijn spelopvatting kan je als liefhebber alleen maar walgen, hij wint er wel finales mee maar zijn laatste twee waren natuurlijk wel met ploegen die vier keer meer budget hadden dan de tegenstander. Om het dan zo dood te laten spelen, tja.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had zo genoten van zijn zure gezicht en calimerogedrag als ie had verloren
waarom eigenlijk precies? Het is een van de beste trainers uit de geschiedenis van het voetbal, en iemand met een prachtige persoonlijkheid. Het is zuur dat we verloren hebben maar als we dan toch verliezen dan maar van een klasbak als Mourinho. Is ook helemaal geen schande.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
De manier waarop. 2 schoten q goal en finito. Gewoon zuur dusquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:09 schreef inZanity het volgende:
[..]
waarom eigenlijk precies? Het is een van de beste trainers uit de geschiedenis van het voetbal, en iemand met een prachtige persoonlijkheid. Het is zuur dat we verloren hebben maar als we dan toch verliezen dan maar van een klasbak als Mourinho. Is ook helemaal geen schande.
Kan er ergens ook wel respect voor opbrengen hoe ze hem over de streep trekken ja. Dat halfslachtige Nederlandse gedoe altijd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:09 schreef inZanity het volgende:
[..]
waarom eigenlijk precies? Het is een van de beste trainers uit de geschiedenis van het voetbal, en iemand met een prachtige persoonlijkheid. Het is zuur dat we verloren hebben maar als we dan toch verliezen dan maar van een klasbak als Mourinho. Is ook helemaal geen schande.
Je hebt het tegen de grootste Portugalfapper van Fokquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De manier waarop. 2 schoten q goal en finito. Gewoon zuur dus
Dit dus. We kunnen er over klagen en natuurlijk is het zuur, maar uiteindelijk winnen ze wel het boeit daar echt helemaal niemand hoe ze hebben gewonnen als ze maar winnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan er ergens ook wel respect voor opbrengen hoe ze hem over de streep trekken ja. Dat halfslachtige Nederlandse gedoe altijd.
Toen was er ook een voorsprong te verdedigen natuurlijk. Dessers kon bij Marseille uit ook nog een aantal keren zo doorlopen maar deed er niks mee. Vraag is of je voor 4 mil een betere haalt, maar voor mij is het een risico op de lange termijn.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niet echt mee eens. Feyenoord weet al sinds Marseille uit weinig kansen te creëren.
Dessers kan best wel wat (kopte die laatste bal ook goed door op Linssen) maar stond vandaag gewoon op een eiland.
Interesseert mij ook geen reet hoe, als je maar wint. En de laatste 4 finales is het mij net te vaak net niet om het toeval te noemen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:19 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dit dus. We kunnen er over klagen en natuurlijk is het zuur, maar uiteindelijk winnen ze wel het boeit daar echt helemaal niemand hoe ze hebben gewonnen als ze maar winnen.
Altijd, onzin. Vond je Feyenoord in Marseille halfslachtig? In de 75e minuut al de hoekvlag ingaan is gewoon idioot.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan er ergens ook wel respect voor opbrengen hoe ze hem over de streep trekken ja. Dat halfslachtige Nederlandse gedoe altijd.
Verschil in mogelijkheden is natuurlijk ook gigantisch. Roma koopt voor 100 mil aan spelers, maar dat zie je nauwelijks terug in de wedstrijd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:19 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dit dus. We kunnen er over klagen en natuurlijk is het zuur, maar uiteindelijk winnen ze wel het boeit daar echt helemaal niemand hoe ze hebben gewonnen als ze maar winnen.
In die fase leek het toch al nergens meer op. Ik denk dat Slot er ook niet op rekende dat ze iets zouden doen maar de energie van de spelers die op het veld stonden was ook aan het wegebbenquote:Op donderdag 26 mei 2022 00:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Valt Slot nog wat te verwijten? Het inbrengen van Pedersen en Walemark die exact deden wat ze de laatste tijd doen (namelijk ballen met een enorme rotvaart over de achterlijn knallen) snapte ik niet zo goed.
Toornstra voor Til was wel lood om oud ijzer, dan had ik eerder met Linssen gekomen. Maar ik heb niet de illusie dat het veel had uit gemaakt..quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Valt Slot nog wat te verwijten? Het inbrengen van Pedersen en Walemark die exact deden wat ze de laatste tijd doen (namelijk ballen met een enorme rotvaart over de achterlijn knallen) snapte ik niet zo goed.
Vier miljoen voor hem moet je ook echt niet doen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heeft wel meer van dit soort wedstrijden gehad. Marseille uit was ook niet veel. Vind 4 miljoen nog steeds te veel voor iemand als Dessers. Aantal goals kwamen ook tot stand door geweldige blunders van de tegenstander (Praag uit Marseille thuis).
Wel jammer van de speelwijze in de eerste helft. Verder een mooi seizoen met leuke wedstrijden dankzij Slot.
Waarom niet?quote:Op donderdag 26 mei 2022 02:47 schreef leeroy het volgende:
Karsdorp hoeft ook nooit meer hier te komen.
Als hem al iets te verwijten valt is het dat hij te laat wisselde ja. Op een gegeven moment gaat verse energie zwaarder wegen dan pure kwaliteit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In die fase leek het toch al nergens meer op. Ik denk dat Slot er ook niet op rekende dat ze iets zouden doen maar de energie van de spelers die op het veld stonden was ook aan het wegebben
Als dit z’n niveau is niet in ieder geval.quote:Op donderdag 26 mei 2022 02:47 schreef leeroy het volgende:
Karsdorp hoeft ook nooit meer hier te komen.
Feyenoord heeft Europees boven zijn stand geleefd. Finale gehaald. Ook heel mooi.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ach, heb je ook wel gelijk in ja.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In die fase leek het toch al nergens meer op. Ik denk dat Slot er ook niet op rekende dat ze iets zouden doen maar de energie van de spelers die op het veld stonden was ook aan het wegebben
Oh verwijt hem ook niet veel hoor. Maar Pedersen en Walemark zijn wel echt om te janken de tweede seizoenshelft.quote:Op donderdag 26 mei 2022 06:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Feyenoord heeft Europees boven zijn stand geleefd. Finale gehaald. Ook heel mooi.
Om dan Slot te verwijten dat Feyenoord slechts tweede is geworden vind ik persoonlijk wat raar.
Ben dit nog steeds 100 procent met je eens trouwens. Zie echt 0 redenen dat deze spelers volgend seizoen nog meer waard kunnen worden. Zelfs bij een halve finale Europa League (wat uitermate onwaarschijnlijk is) staan deze jongens niet meer zo in de spotlights.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:22 schreef Pistolero het volgende:
Maar goed, aankomende zomer maximaal profiteren van deze Europese campagne en #allesweg. De spelers zullen nooit meer waard worden dan dat ze nu zijn.
Senesi, Malacia, Kokcu en Sinisterra sowieso verkopen. En bij een goed bod Pedersen en Geertruida ook. Kom maar door met die centen.
Ik zie het wel als een mislukt seizoen;quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het is best een mooi jaar geweest maar dit wordt later pas echt mooi als er ook goed doorgepakt wordt en er 60 miljoen of meer wordt opgehaald. Beleidsmatig en voor de lange termijn eigenlijk zoveel belangrijker dan dat er gisteren gewonnen was.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:25 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik zie het wel als een mislukt seizoen;
Geen prijs en 6 punten verloren tegen Ajax 🥴
Een gelijkmaker zat er echt wel in ja, alleen krijg je dan wel weer een compleet nieuw wedstrijdverloop. (Waarschijnlijk weer hetzelfde aftasten wat er in de eerste 30 minuten gebeurde.)quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:56 schreef fetX het volgende:
Echt balen. Twee keer de paal. Dan moet je ook een beetje geluk hebben en dat zat er gisteren inderdaad niet in. Onnodig, maar we hebben wel echt een goede campagne gehad ook al heb je daar nu geen zak aan.
De eerste helft was armoedig van beide kanten. Gebeurde echt niks behalve die goal die echt uit de lucht kwam vallen. Tweede helft vond ik Feyenoord sterker dus een gelijkmaker was absoluut verdiend geweest, maar helaas. Kutzooi.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een gelijkmaker zat er echt wel in ja, alleen krijg je dan wel weer een compleet nieuw wedstrijdverloop. (Waarschijnlijk weer hetzelfde aftasten wat er in de eerste 30 minuten gebeurde.)
Eens. Behalve dat ik die goal niet totaal uit de lucht vond vallen. Dat weet je bij Italiaanse ploegen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:00 schreef fetX het volgende:
[..]
De eerste helft was armoedig van beide kanten. Gebeurde echt niks behalve die goal die echt uit de lucht kwam vallen. Tweede helft vond ik Feyenoord sterker dus een gelijkmaker was absoluut verdiend geweest, maar helaas. Kutzooi.
Mwah, onze bank is echt veel slechter dan de basiself. De enige twee die je kan brengen zonder enorm te verslappen zijn Linssen en Toornstra reparatiewerken bv. Van Wålemark kan je nog niet verwachten in zo’n wedstrijd iets uit te halen, Pedersen is al een halfjaar kut met peren en de rest is verre van niveau van Feyenoord (op dit moment).quote:Op donderdag 26 mei 2022 04:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als hem al iets te verwijten valt is het dat hij te laat wisselde ja. Op een gegeven moment gaat verse energie zwaarder wegen dan pure kwaliteit.
Precies, bij mij overheerst ook trots en ik hool dat de jongens dat ook gaan voelen, ook al is het maar een klein beetjequote:Op donderdag 26 mei 2022 07:56 schreef fetX het volgende:
Echt balen. Twee keer de paal. Dan moet je ook een beetje geluk hebben en dat zat er gisteren inderdaad niet in. Onnodig, maar we hebben wel echt een goede campagne gehad ook al heb je daar nu geen zak aan.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de goal niet uit de lucht vond komen vallen. Het was hun eerste kans maar Roma had al een paar keer in korte tijd dat de laatste bal tussen de linies (net) niet aankwam en Feyenoord had veel overtredingen nodig om tegenaanvallen eruit te halen. Het was een beetje wachten tot hij goed viel.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:00 schreef fetX het volgende:
[..]
De eerste helft was armoedig van beide kanten. Gebeurde echt niks behalve die goal die echt uit de lucht kwam vallen. Tweede helft vond ik Feyenoord sterker dus een gelijkmaker was absoluut verdiend geweest, maar helaas. Kutzooi.
Hmm ik had dat gevoel eigenlijk niet de eerste helft. Vond het echt een enorme zaadwedstrijd die eerste helft waarin beide teams maar weinig konden uithalen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de goal niet uit de lucht vond komen vallen. Het was hun eerste kans maar Roma had al een paar keer in korte tijd dat de laatste bal tussen de linies (net) niet aankwam en Feyenoord had veel overtredingen nodig om tegenaanvallen eruit te halen. Het was een beetje wachten tot hij goed viel.
Tweede helft was Roma het wel echt even kwijt overigens. Denk vooral dat onze backs de hele wedstrijd wat hoger hadden moeten durven spelen.
Uiteindelijk heb je gewoon in elke linie wel een schakel die voor dit soort wedstrijden te zwak is. En een bank die echt onder de maat is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Hmm ik had dat gevoel eigenlijk niet de eerste helft. Vond het echt een enorme zaadwedstrijd die eerste helft waarin beide teams maar weinig konden uithalen.
Die goal was overigens sowieso erg onnodig, want Trauner moet die bal natuurlijk hebben. Best een behoorlijke inschattingsfout.
Geertruida staat er ook bij en kijkt er naar, die had daar ook moeten staanquote:Op donderdag 26 mei 2022 08:29 schreef fetX het volgende:
Die goal was overigens sowieso erg onnodig, want Trauner moet die bal natuurlijk hebben. Best een behoorlijke inschattingsfout.
Nee de goal viel in eigenlijk de enige fase waarin Roma beter was. De eerste 20 minuten waren wat zoals jij omschrijft. behalve rond de blessure van Mkhitaryan want toen was Roma heel even aangeslagen. Halverwege de eerste helft schakelden ze bij en het was een fase waarin de ruimtes niet helemaal goed stonden bij ons. Trauner had een keer een enorm belangrijke en ietwat gelukkige onderschepping bijvoorbeeld, en twee keer kwam de bal van Roma niet aan terwijl het bij ons open lag. Omdat Trauner sowieso niet goed speelde waren we echt wat kwetsbaar.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Hmm ik had dat gevoel eigenlijk niet de eerste helft. Vond het echt een enorme zaadwedstrijd die eerste helft waarin beide teams maar weinig konden uithalen.
Het is het spel van Mourinho om de tegenstander het idee te geven dat er wat te halen valt. Beetje aandrukken, prima. Dat is ook wat ze willen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bijlow zag er ook niet heel lekker uit. Mag je hier vast niet zeggen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geertruida staat er ook bij en kijkt er naar, die had daar ook moeten staan
Niet zo met je eens, vond Feyenoord alleen het eerste kwartier van de 2e helft beter en toen zat een goal er ook echt in, toen Roma dat kwartier doorkwam was het wel een beetje voorbijquote:Op donderdag 26 mei 2022 08:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee de goal viel in eigenlijk de enige fase waarin Roma beter was. De eerste 20 minuten waren wat zoals jij omschrijft. behalve rond de blessure van Mkhitaryan want toen was Roma heel even aangeslagen. Halverwege de eerste helft schakelden ze bij en het was een fase waarin de ruimtes niet helemaal goed stonden bij ons. Trauner had een keer een enorm belangrijke en ietwat gelukkige onderschepping bijvoorbeeld, en twee keer kwam de bal van Roma niet aan terwijl het bij ons open lag. Omdat Trauner sowieso niet goed speelde waren we echt wat kwetsbaar.
De tweede helft toen we hoger speelden kwam Roma al meer in de problemen, hun counters waren helemaal niet snel of scherp (wat het zo jammer maakt dat we de eerste helft zo voorzichtig waren)
Niet iedereen over één kam scheren. @klaasweetalles was heel boos over die pingel voor Feyenoord.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:47 schreef de_boswachter het volgende:
Finale wo wo wo Finale wo wo wo wo woooooo
Dit verlies hebben de supporters dan ook over zichzelf afgeroepen. Beetje juichen omdat jullie Ajax kampioen maakten, simpele zielen. Keiharde karma dit. Heel mooi, het is jullie gegund!
@klaasweetalles mag dan ook uithuilen op mijn schouder.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niet iedereen over één kam scheren. @:klaasweetalles was heel boos over die pingel voor Feyenoord.
Mwah, das te makkelijk. De eerste helft viel er totaal niks te halen en begin van de tweede helft was Roma de controle totaal kwijt. Ze counterden gewoon helemaal niet goed, dat moet je als tegenstander van ze aanvoelen en de druk al heel gauw opvoeren. Je had Roma echt vast moeten zetten op hun eigen helft, dus met backs die diepgaan. Maar ja met zulke agressie de finale in gaan is ook eng, en loop je tegen een vroege 0-1 achterstand aan dan speel je Mourinho ook in de kaart. Alleen als je zelf zo tam speelt geef je Roma ook de kans om het dood te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Het is het spel van Mourinho om de tegenstander het idee te geven dat er wat te halen valt. Beetje aandrukken, prima. Dat is ook wat ze willen.
Dat vind ik ook hoor. Laatste twintig minuten was mijn hoop echt gekeerd op een toevalstreffer van Sinisterra.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet zo met je eens, vond Feyenoord alleen het eerste kwartier van de 2e helft beter en toen zat een goal er ook echt in, toen Roma dat kwartier doorkwam was het wel een beetje voorbij
Denk dat de selectie van Roma wel beter is ja maar met name in de breedte. Onze basiself vind ik eigenlijk op de nummer 10 en nummer 9 positie na behoorlijk sterk. Ben alleen bang dat volgend jaar ‘gewoon’ Til weer op die plek staat.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je gewoon in elke linie wel een schakel die voor dit soort wedstrijden te zwak is. En een bank die echt onder de maat is.
Dat is allemaal helemaal geen schande, Roma heeft gewoon een veel betere selectie en vooral veel meer geld.
Feyenoord moet geduld hebben en gestaag blijven bouwen aan versterkingen. Met 2 of 3 goede aankopen breng je je basis op een niveau dat je gewoon echt meedoet om de Eredivisie titel komend jaar. Paar breedte investeringen voor de bank er bij.
Prima berenklemmetje ditquote:Op donderdag 26 mei 2022 08:47 schreef de_boswachter het volgende:
Dit verlies hebben de supporters dan ook over zichzelf afgeroepen. Beetje juichen omdat jullie Ajax kampioen maakten, simpele zielen. Keiharde karma dit. Heel mooi, het is jullie gegund!
Dit was gewoon te verwachten. De nederlaag zelf lag ook voor de hand. De manier waarop ook. Er is niet 1 verrassend ding rondom deze hele finale, op de plaatsing van feyenoord na dan.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:35 schreef LordVoldermort het volgende:
Wat een ongekende hoeveelheid tokkies weer in Rotterdam man man man. Wat een beelden.
Is ook geen enorm bijzondere keeper maar in Nederland zijn we bij gebrek aan beter al snel blij.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Bijlow zag er ook niet heel lekker uit. Mag je hier vast niet zeggen.
Klopt, dat is dus het treurige. Je weet dat ze het gaan doen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit was gewoon te verwachten. De nederlaag zelf lag ook voor de hand
Eerder gaf ik al terecht aan dat ze beter met 2 keepers konden aantreden. Maar ze wouwen niet luistere!quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook geen enorm bijzondere keeper maar in Nederland zijn we bij gebrek aan beter al snel blij.
Alles beter dan Marciano.
Slechter kan inderdaad niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:38 schreef hhh38 het volgende:
Zal wel lang duren voor de eerste wedstrijd weer is. Jammer, bijna 3 maanden niks.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Genoten van dit seizoen. Op naar volgend seizoen, kijken wat er in de EL gaat gebeuren met op een aantal plekken nieuwe, misschien verrassende spelers. En in de competitie zal het ook interessant worden met nieuwe trainers bij de topclubs.
Ik vond Roma achterin niet matig, ze wisten precies welke zone ze vast moeten zetten om zo min mogelijk grote kansen toe te staan. De gevaarlijkste momenten kwamen uit een afstandsschot en een bal die toevallig een keer goed voor de voeten viel. Iedere keer als Feyenoord iemand aanspeelde in de zone rond de penaltystip of net buiten de 16 meter stonden er gelijk 3 à 4 spelers omheen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Roma was in die eerste fase gewoon beter. Alleen die speelde gewoon hun Italiaanse tyfus voetbal en dan lijkt het alsof je mee kunt.
Dat deden ze in de tweede helft ook, alleen bleek toen dat ze dat niet zo best beheersen want ze gaven veel te veel weg achterin.
Dat Feyenoord daar niet van wist te profiteren zegt ook best wel wat over de aanvallende capaciteiten, want Roma is achterin echt zeer matig.
Dat begrijpt niemand.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Pistolero het volgende:
Feyenoord wil dus echt 4 miljoen gaan betalen voor Dessers, zucht.
Dit inderdaad. De hele voorste linie werd geëlimineerd door Roma. Sini, Dessers en Nelson hebben nauwelijks een schot gelost of zijn in de positie gekomen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vond Roma achterin niet matig, ze wisten precies welke zone ze vast moeten zetten om zo min mogelijk grote kansen toe te staan. De gevaarlijkste momenten kwamen uit een afstandsschot en een bal die toevallig een keer goed voor de voeten viel. Iedere keer als Feyenoord iemand aanspeelde in de zone rond de penaltystip of net buiten de 16 meter stonden er gelijk 3 à 4 spelers omheen.
Ik snap de kanttekeningen die je er bij kunt plaatsen in een groter perspectief, maar Dessers maakt (en dat is niet alleen van dit seizoen) vaak zeer knappe goals die your average spits niet meteen kan. Kopgoals, die goals a la vs Praag en PEC uit de draai etc.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Pistolero het volgende:
Feyenoord wil dus echt 4 miljoen gaan betalen voor Dessers, zucht.
Nee klopt maar ik schrok wel hoe makkelijk hij gisteren was om te verdedigen. Aan de andere kant met hoe Roma speelde was het gisteren voor iedere spits kut geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik snap de kanttekeningen die je er bij kunt plaatsen in een groter perspectief, maar Dessers maakt (en dat is niet alleen van dit seizoen) vaak zeer knappe goals die your average spits niet meteen kan. Kopgoals, die goals a la vs Praag en PEC uit de draai etc.
Dan nog is Dessers niet van het niveau dat je moet willen nastreven bij Feyenoord. Je inmiddels wel precies wat je aan hem hebt en wat ie wel en niet kan, beter dan gaat ie waarschijnlijk ook niet worden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik snap de kanttekeningen die je er bij kunt plaatsen in een groter perspectief, maar Dessers maakt (en dat is niet alleen van dit seizoen) vaak zeer knappe goals die your average spits niet meteen kan. Kopgoals, die goals a la vs Praag en PEC uit de draai etc.
Denk ook wel dat het deze week rond gaat komen. Prima Eredivisie-spits.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:37 schreef Scrummie het volgende:
Als Dessers vorige week goed genoeg was om 4 miljoen voor te betalen is hij dat na gister natuurlijk ook nog. Hem afrekenen/afschrijven op gisteravond zou een beetje raar zijn vind ik.
Als je al twijfels had snap ik best dat die twijfels niet weg genomen zijn, maar dat geld wat mij betreft dus andersom ook. En Feyenoord was al vrij duidelijk dat ze hem wilden hebben.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:38 schreef Pistolero het volgende:
Nee, zelfs transfervrij doe ik het waarschijnlijk niet eens doen..
We waren nog het gevaarlijkst uit combinaties vanaf de flanken, dus als een koppeltje daar combineerde om de bal naar het midden te laten komen. Mede wegens de slappe counters van Roma hadden we echt hoger kunnen spelen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:28 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De hele voorste linie werd geëlimineerd door Roma. Sini, Dessers en Nelson hebben nauwelijks een schot gelost of zijn in de positie gekomen.
We hadden iets meer geluk moet hebben na de rust. Toen hadden we even het momentum.
Maar al met al was het een behoorlijke Mourinho-finale. Precies wat je niet wilde gebeurde.
Dessers is inderdaad een speler die in de eredivisie best prima is, de vraag is alleen of hij 4 miljoen euro waard is. Dat denk ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk ook wel dat het deze week rond gaat komen. Prima Eredivisie-spits.
bassett in de spits?quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan nog is Dessers niet van het niveau dat je moet willen nastreven bij Feyenoord. Je inmiddels wel precies wat je aan hem hebt en wat ie wel en niet kan, beter dan gaat ie waarschijnlijk ook niet worden.
Nee, zelfs transfervrij doe ik het waarschijnlijk niet eens doen..
4 miljoen is toch helemaal niets in de moderne voetbalwereld joh. Haller is nauwelijks beter en die kostte Ajax 20 miljoen ofzo?quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dessers is inderdaad een speler die in de eredivisie best prima is, de vraag is alleen of hij 4 miljoen euro waard is. Dat denk ik eigenlijk niet.
Ja precies dit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:42 schreef Scrummie het volgende:
De topscoorder van de UECL niet transfervrij willen overnemen. Die gozer op plek 2 heeft 40 miljoen gekost hoorde ik gister. Ja oke.
Daar twijfel ik wel aan eigenlijk. Volgens mij moeten we voor 1 juni rond komen met hem, en als Dessers eerst wil horen wat andere clubs elders te bieden hebben gok ik dat we die koopoptie gewoon verliezen en er dan ook opnieuw met Genk uit moeten komen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk ook wel dat het deze week rond gaat komen. Prima Eredivisie-spits.
Genoten van Smalldini gisteren, die was werelds.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vond Roma achterin niet matig, ze wisten precies welke zone ze vast moeten zetten om zo min mogelijk grote kansen toe te staan. De gevaarlijkste momenten kwamen uit een afstandsschot en een bal die toevallig een keer goed voor de voeten viel. Iedere keer als Feyenoord iemand aanspeelde in de zone rond de penaltystip of net buiten de 16 meter stonden er gelijk 3 à 4 spelers omheen.
dessers kon daar niet mee omgaanquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:45 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Genoten van Smalldini gisteren, die was werelds.
grootverdiener past wel bij zijn leeftijd en zijn status als spits met de gouden pikquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar twijfel ik wel aan eigenlijk. Volgens mij moeten we voor 1 juni rond komen met hem, en als Dessers eerst wil horen wat andere clubs elders te bieden hebben gok ik dat we die koopoptie gewoon verliezen en er dan ook opnieuw met Genk uit moeten komen.
En ik zou hem best willen overnemen, maar niet als best betaalde speler of iets dergelijks.
Dessers kan er he-le-maal niks van. Als het dat niveau is waar je als club tevreden mee bent gaat er ergens iets gruwelijk mis. Nog los van het feit dat er natuurlijk oneindig veel jonge talentvolle spitsen in Europa die je met fatsoenlijke scouting voor een prikkie kan ophalen. Maar dan moet je ze wel weten te vinden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:41 schreef El-Stinho het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Dit zeg je na alle goals in de Eredivisie en Conference League? Zijn tomeloze inzet voorin? Het gegeven dat Feyenoord de financiële status van de Wibra/LIDL heeft?
Ja misschien wel, maar misschien dat ie daarom ook wel ergens anders wil kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
grootverdiener past wel bij zijn leeftijd en zijn status als spits met de gouden pik
de derde vierde spits van ajax is toch maar weer binnenquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:50 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dessers kan er he-le-maal niks van. Als het dat niveau is waar je als club tevreden mee bent gaat er ergens iets gruwelijk mis. Nog los van het feit dat er natuurlijk oneindig veel jonge talentvolle spitsen in Europa die je met fatsoenlijke scouting voor een prikkie kan ophalen. Maar dan moet je ze wel weten te vinden.
Als je dat bedenkt sowieso een zwaktebod dat Roma met zulk voetbal moet aankomen, voor een finale is het bijzonder effectief natuurlijk maar met zulke voetballers zulk aidsvoetbal spelen tegen clubs met niet eens de helft van de middelen, ugh. Na jarenlang trechteraids heb ik wel waardering dat Feyenoord daarvan is afgestapt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:42 schreef Scrummie het volgende:
De topscoorder van de UECL niet transfervrij willen overnemen. Die gozer op plek 2 heeft 40 miljoen gekost hoorde ik gister. Ja oke.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:
De belangrijkste reden dat ik Dessers wil hebben is de transferwaarde die hij vertegenwoordigt. Hoe je het ook wendt of keert hij is meer dan die 4 miljoen waard. Dan moet je hem gewoon als speler nemen. Het is een heel goede spits, alleen geen aanspeelpunt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar twijfel ik wel aan eigenlijk. Volgens mij moeten we voor 1 juni rond komen met hem, en als Dessers eerst wil horen wat andere clubs elders te bieden hebben gok ik dat we die koopoptie gewoon verliezen en er dan ook opnieuw met Genk uit moeten komen.
En ik zou hem best willen overnemen, maar niet als best betaalde speler of iets dergelijks.
Ik vraag me wel oprecht af, waar komt toch dat idee vandaan dat verdedigend betonvoetbal = slecht en aanvallend voetbal = goed. Roma heeft het tactisch perfect aangemaakt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je dat bedenkt sowieso een zwaktebod dat Roma met zulk voetbal moet aankomen, voor een finale is het bijzonder effectief natuurlijk maar met zulke voetballers zulk aidsvoetbal spelen tegen clubs met niet eens de helft van de middelen, ugh. Na jarenlang trechteraids heb ik wel waardering dat Feyenoord daarvan is afgestapt.
Op zich denk ik nog steeds dat we met wat meer lef en agressie de eerste helft hadden gewonnen. Het is niet dat we altijd kansloos zijn tegen ploegen die het doodspelen (Union deed in principe hetzelfde en die versloegen we eenvoudig), maar aan de andere kant het is ook veelzeggend dat we dit seizoen twee keer niet wonnen van Vitesse en Groningen, de meest walgelijke ploegen van de Eredivisie.
eens, denk dat daar het verschil ook zitquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja misschien wel, maar misschien dat ie daarom ook wel ergens anders wil kijken.
Omdat aanvallend voetbal leuk is en verdedigend voetbal saai is. Is dat nou zo moeilijk met je oprechte vraag?quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vraag me wel oprecht af, waar komt toch dat idee vandaan dat verdedigend betonvoetbal = slecht en aanvallend voetbal = goed. Roma heeft het tactisch perfect aangemaakt.
Beetje de Nederlandse ziekte wel, waar we ontzettend geilen op nikszeggende statistieken als balbezit.
enorm zwaktebod, een recept die in europese finales blijkt te werkenquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je dat bedenkt sowieso een zwaktebod dat Roma met zulk voetbal moet aankomen, voor een finale is het bijzonder effectief natuurlijk maar met zulke voetballers zulk aidsvoetbal spelen tegen clubs met niet eens de helft van de middelen, ugh. Na jarenlang trechteraids heb ik wel waardering dat Feyenoord daarvan is afgestapt.
Op zich denk ik nog steeds dat we met wat meer lef en agressie de eerste helft hadden gewonnen. Het is niet dat we altijd kansloos zijn tegen ploegen die het doodspelen (Union deed in principe hetzelfde en die versloegen we eenvoudig), maar aan de andere kant het is ook veelzeggend dat we dit seizoen twee keer niet wonnen van Vitesse en Groningen, de meest walgelijke ploegen van de Eredivisie.
Uhm, dat is jouw mening en geen feit heh. Verdedigend voetbal kan vaak net zo mooi of nog mooier zijn dan aanvallend voetbal.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat aanvallend voetbal leuk is en verdedigend voetbal saai is. Is dat nou zo moeilijk met je oprechte vraag?
Eens. Al kan je je ook weer afvragen of je hem ooit nog weer voor meer dan die 4 miljoen gaat verkopen. Daar twijfel ik dan ook wel weer aan.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat ik Dessers wil hebben is de transferwaarde die hij vertegenwoordigt. Hoe je het ook wendt of keert hij is meer dan die 4 miljoen waard. Dan moet je hem gewoon als speler nemen. Het is een heel goede spits, alleen geen aanspeelpunt.
Qua entertainment? Nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Uhm, dat is jouw mening en geen feit heh. Verdedigend voetbal kan vaak net zo mooi of nog mooier zijn dan aanvallend voetbal.![]()
Dessers scoort goals dus Dessers is goed, is dat nou serieus je argument? Dan was Jorgensen ook een wereldspits dat ene seizoen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:52 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Heb je er ook nog argumenten voor of zijn al die goals tegen Marseille, Praag, PSV, AZ et cetera flukes?
feyenoord speelt in nederlandquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:02 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dessers scoort goals dus Dessers is goed, is dat nou serieus je argument? Dan was Jorgensen ook een wereldspits dat ene seizoen.![]()
Fysiek is ie matig, tactisch ook, en zijn techniek is ook helemaal niet bijzonder.
En ja, dit seizoen was een behoorlijke fluke, met name zijn Europe goals. Hij zal aankomend seizoen heus wel zijn goaltjes meepikken in de Eredivisie, maar dat zegt meer over het niveau in Nederland dan over Dessers.
Het voetbal van Roma is juist heel slecht. Zijn niet voor niks zesde geworden in de competitie en verliezen punten tegen de slechtste tegenstanders. In de ECL vermorzeld door Bodo en ontsnapt tegen Vitesse, in de competitie winnen ze niet eens van een zeer zwak Venezia. Als Roma achterkomt kunnen ze niks meer. Uiteindelijk is het te laf en creëer je per wedstrijd erg weinig kansen, en dat is waarom elftallen van Mourinho vrijwel nooit écht goed presteren de laatste jaren, buiten de kleinere toernooien waarin zijn ploeg sowieso al by far het beste materiaal in had. Als je nooit uitgaat van je eigen kracht loop je erg veel averij op. Buiten dat is het enorme oogaids.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vraag me wel oprecht af, waar komt toch dat idee vandaan dat verdedigend betonvoetbal = slecht en aanvallend voetbal = goed. Roma heeft het tactisch perfect aangemaakt.
Beetje de Nederlandse ziekte wel, waar we ontzettend geilen op nikszeggende statistieken als balbezit.
Als Feyenoord zo had gespeeld (Roma was tactisch goed maar voetballend ook wel echt slecht gisteren) had je hier lopen kermen en janken hoe matig en slecht het allemaal van Feyenoord was geweest. Feyenoord is tactisch niet afgetroefd vind ik, eerste helft was gewoon niet goed genoeg (ja ook door Roma) en het viel net niet de juiste kant op in de tweede helft.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar Roma ging juist wel uit van hun eigen (verdedigende) kracht. Ze wisten van te voren dat Feyenoord aanvallend onmachtig zou zijn en ze vanzelf wel wat kansen zouden krijgen als ze gewoon rustig gingen wachten.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het voetbal van Roma is juist heel slecht. Zijn niet voor niks zesde geworden in de competitie en verliezen punten tegen de slechtste tegenstanders. In de ECL vermorzeld door Bodo en ontsnapt tegen Vitesse, in de competitie winnen ze niet eens van een zeer zwak Venezia. Als Roma achterkomt kunnen ze niks meer. Uiteindelijk is het te laf en creëer je per wedstrijd erg weinig kansen, en dat is waarom elftallen van Mourinho vrijwel nooit écht goed presteren de laatste jaren, buiten de kleinere toernooien waarin zijn ploeg sowieso al by far het beste materiaal in had. Als je nooit uitgaat van je eigen kracht loop je erg veel averij op. Buiten dat is het enorme oogaids.
Dat je over ‘Nederlands gegeil op balbezit’ begint laat zien dat je bijzonder weinig kennis hebt, Feyenoord is júíst een ploeg die niet op balbezit speelt maar op druk zetten op de helft van de tegenstander. Dat is een heel effectieve speelstijl tegen veel ploegen omdat ze niet meer kunnen opbouwen en de bal niet meer kwijt kunnen, wat veel kansen voor ons oplevert.
Ik kijk liever naar strak defensief countervoetbal dan naar naïef aanvallen (lees: Feyenoord onder Stam). Maar wat Roma doet is wedstrijden doodspelen, wat naast mokersaai vaak ook helemaal niet zo effectief is. Met een dergelijke speelstijl had Feyenoord met dit materiaal niet eens de poulefase overleefd en waren we in de Eredivisie onder Twente geëindigd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat aanvallend voetbal leuk is en verdedigend voetbal saai is. Is dat nou zo moeilijk met je oprechte vraag?
Dat argument kun je beter bij Sebastien Haller toepassen. Dat is deze seizoenshelft het voorbeeld van een spits die op de juiste positie staat en verder niet zoveel bijdraagt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:02 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dessers scoort goals dus Dessers is goed, is dat nou serieus je argument? Dan was Jorgensen ook een wereldspits dat ene seizoen.![]()
Fysiek is ie matig, tactisch ook, en zijn techniek is ook helemaal niet bijzonder.
En ja, dit seizoen was een behoorlijke fluke, met name zijn Europe goals. Hij zal aankomend seizoen heus wel zijn goaltjes meepikken in de Eredivisie, maar dat zegt meer over het niveau in Nederland dan over Dessers.
Je hebt gelijk, Slot was met Roma waarschijnlijk een stuk hoger geëindigd in de competitie. Maar in een finale gelden andere wetten. Het feit dat het niet lukte om die 1-1 te maken is meer de verdienste van Roma dan onkunde van Feyenoord. Ik denk dat er heel weinig clubs zijn die zo’n wedstrijd weer makkelijk even omdraaien, dit elftal van Roma is hiervoor gebouwd en getraind.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het voetbal van Roma is juist heel slecht. Zijn niet voor niks zesde geworden in de competitie en verliezen punten tegen de slechtste tegenstanders. In de ECL vermorzeld door Bodo en ontsnapt tegen Vitesse, in de competitie winnen ze niet eens van een zeer zwak Venezia. Als Roma achterkomt kunnen ze niks meer. Uiteindelijk is het te laf en creëer je per wedstrijd erg weinig kansen, en dat is waarom elftallen van Mourinho vrijwel nooit écht goed presteren de laatste jaren, buiten de kleinere toernooien waarin zijn ploeg sowieso al by far het beste materiaal in had. Als je nooit uitgaat van je eigen kracht loop je erg veel averij op. Buiten dat is het enorme oogaids.
Dat je over ‘Nederlands gegeil op balbezit’ begint laat zien dat je bijzonder weinig kennis hebt, Feyenoord is júíst een ploeg die niet op balbezit speelt maar op druk zetten op de helft van de tegenstander. Dat is een heel effectieve speelstijl tegen veel ploegen omdat ze niet meer kunnen opbouwen en de bal niet meer kwijt kunnen, wat veel kansen voor ons oplevert.
Feyenoord had zelf ook wel een schrijnend gebrek aan creativiteit, Til is totaal nutteloos in zo'n pot, Nelson was drama, Sinisterra werd goed afgeschermd en Kokcu had het ook niet. Dan ben je inderdaad vrij kansloos als je op achterstand komt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Slot was met Roma waarschijnlijk een stuk hoger geëindigd in de competitie. Maar in een finale gelden andere wetten. Het feit dat het niet lukte om die 1-1 te maken is meer de verdienste van Roma dan onkunde van Feyenoord. Ik denk dat er heel weinig clubs zijn die zo’n wedstrijd weer makkelijk even omdraaien, dit elftal van Roma is hiervoor gebouwd en getraind.
En ze hebben Leicester onderweg ook nog even uitgeschakeld, dat wordt ook wel snel vergeten.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
enorm zwaktebod, een recept die in europese finales blijkt te werken
Klopt, op dat vlak komt Feyenoord ook tekort. Maar ik betwijfel of het Ajax wel was gelukt in zo’n wedstrijdquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Feyenoord had zelf ook wel een schrijnend gebrek aan creativiteit, Til is totaal nutteloos in zo'n pot, Nelson was drama, Sinisterra werd goed afgeschermd en Kokcu had het ook niet. Dan ben je inderdaad vrij kansloos als je op achterstand komt.
mwa, Mouball werkt niet zo goed tegen de betere voetballende clubs die wel wat in de kleine ruimte kunnen, daarom zit hij nu in Italie en niet meer in de de top van de PLquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Slot was met Roma waarschijnlijk een stuk hoger geëindigd in de competitie. Maar in een finale gelden andere wetten. Het feit dat het niet lukte om die 1-1 te maken is meer de verdienste van Roma dan onkunde van Feyenoord. Ik denk dat er heel weinig clubs zijn die zo’n wedstrijd weer makkelijk even omdraaien, dit elftal van Roma is hiervoor gebouwd en getraind.
Die vlogen er ook uit tegen Roma (over 2 wedstrijden zelfs).quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, op dat vlak komt Feyenoord ook tekort. Maar ik betwijfel of het Ajax wel was gelukt in zo’n wedstrijd
Ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt, op dat vlak komt Feyenoord ook tekort. Maar ik betwijfel of het Ajax wel was gelukt in zo’n wedstrijd
Mwah ik vond Roma de periode na rust eigenlijk zwak staan, die fase kwamen ze enorm goed weg. In de finale gelden andere wetten maar denk dat Feyenoord zichzelf tekort heeft gedaan door te voorzichtig te beginnen alhoewel ook niet onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Passnauwkeurigheid van Feyenoord was een stuk hoger dan ik bij Ajax in maanden heb gezien.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik niet eigenlijk.
Dat was in deze vorm ook niet gelukt. Ajax heeft de afgelopen jaren ook al de genoeg zulke wedstrijden gespeeld.
Toen stonden ze ongeveer net zo goed als de rest van de wedstrijd, maar Feyenoord kwam met de juiste agressiviteit uit de kleedkamer en de bal viel een aantal keer goed, wat de rest van de wedstrijd niet gebeurde.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vond Roma de periode na rust eigenlijk zwak staan, die fase kwamen ze enorm goed weg. In de finale gelden andere wetten maar denk dat Feyenoord zichzelf tekort heeft gedaan door te voorzichtig te beginnen alhoewel ook niet onbegrijpelijk.
Klopt, toen Malacia en Geertruida het strafschopgebied in kwamen van Roma en daar gingen combineren was Roma ook kwetsbaar, ook omdat ze weinig wapens hebben in de counter. Mouball is helemaal niet zo effectief maar wel tegen dit Feyenoord wat gewoon veel minder middelen heeft, zeker in de breedte.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, Mouball werkt niet zo goed tegen de betere voetballende clubs die wel wat in de kleine ruimte kunnen, daarom zit hij nu in Italie en niet meer in de de top van de PL
Dat is de moeilijkheid, was Slot begonnen zoals de 2e helft en het wordt 1-0 is het ook weer de naïeve Hollandse school.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ik vond Roma de periode na rust eigenlijk zwak staan, die fase kwamen ze enorm goed weg. In de finale gelden andere wetten maar denk dat Feyenoord zichzelf tekort heeft gedaan door te voorzichtig te beginnen alhoewel ook niet onbegrijpelijk.
Waar Roma het toeliet ja. In de gevaarlijke zones werd het heel snel minder. Roma had zelf trouwens de passnauwkeurigheid van een KKD team.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Passnauwkeurigheid van Feyenoord was een stuk hoger dan ik bij Ajax in maanden heb gezien.
Roma was heel pijnlijk jaquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waar Roma het toeliet ja. In de gevaarlijke zones werd het heel snel minder. Roma had zelf trouwens de passnauwkeurigheid van een KKD team.
Volledig eens met Stijn. Dessers is puur qua individuele kwaliteiten misschien nog wel beter dan Haller. Kan zelf een goal creëren, ik vond die actie vlak voor tijd (dat hij naar binnen trekt en schiet) ook best aardig gedaan.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:17 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat argument kun je beter bij Sebastien Haller toepassen. Dat is deze seizoenshelft het voorbeeld van een spits die op de juiste positie staat en verder niet zoveel bijdraagt.
Een wereld van verschil met Dessers. Twee jaar terug bij Heracles scoorde hij ook genoeg knappe, slimme goals die hem.. jawel.. een mooie transfer naar Racing Genk opleverde. Alsof dit een Björn Vleminckx-Sanharib Malki gevalletje is, hou toch op. Die goals tegen PEC, Praag verraden klasse, de goals tegen Marseille zijn sterk. Tegen PSV bleef hij maar gaan, tegen AZ besliste hij onder druk in de slotseconde een duel dat Feyenoord naar de koppositie bracht.
Dat klopt wel en dat liet dus juist wel zien dat het allemaal vrij kwetsbaar achterin was bij Roma. Zoals ik al zei, denk dat we deze hadden gepakt als Geertruida en Malacia vanaf een minuut of tien zo hoog waren gaan spelen, maar goed zo makkelijk is het natuurlijk niet dat je dat gelijk durft, zo speel je tegen Fortuna maar normaal niet in een Europese finale tegen een op papier betere ploeg. Had eigenlijk ook niet verwacht dat Roma zo matig op de counter zou zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen stonden ze ongeveer net zo goed als de rest van de wedstrijd, maar Feyenoord kwam met de juiste agressiviteit uit de kleedkamer en de bal viel een aantal keer goed, wat de rest van de wedstrijd niet gebeurde.
Vond ook niet dat ze te voorzichtig begonnen. De eerste minuten waren intens en er werd hoog druk gezet, maar die intensiteit viel weg doen die druk goed geabsorbeerd werd door Roma. Het leek alsof ze niet goed wisten hoe ze daar mee om moesten gaan. Dat leverde vervolgens die fase op waarin Roma sterker was.
Complimenten voor de positieve reacties over Feyenoord trouwens. Is ook weleens anders geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Passnauwkeurigheid van Feyenoord was een stuk hoger dan ik bij Ajax in maanden heb gezien.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volledig eens met Stijn. Dessers is puur qua individuele kwaliteiten misschien nog wel beter dan Haller.
Klopt hoor, het is heel lastig om in zo’n wedstrijd de oplossing te vinden. Het was een moeilijk potje maar ik ga er niet in mee dat het geen doorkomen aan was want dat viel reuze mee. Aan de andere kant uiteindelijk staan zij met het cupje en niet wij, maar het is geen wonder dat Mourinho alleen nog kleinere prijzen pakt met relatief grote clubs.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is de moeilijkheid, was Slot begonnen zoals de 2e helft en het wordt 1-0 is het ook weer de naïeve Hollandse school.
Eigenlijk was de enige grote kans ook gewoon een klutsbal die toevallig op de paal valt en daarna voor een scrimmage zorgt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen stonden ze ongeveer net zo goed als de rest van de wedstrijd, maar Feyenoord kwam met de juiste agressiviteit uit de kleedkamer en de bal viel een aantal keer goed, wat de rest van de wedstrijd niet gebeurde.
Dit is echt laagste van het laagste, wat niet eens mensen genoemd mag wordenquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:29 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]
Hard gelachen.
(Ook al gepost in het wedstrijdtopic)
Ik vind dit ook niet echt om te lachen ofzo. Maar dat zal wel stoer zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is echt laagste van het laagste, wat niet eens mensen genoemd mag worden
Beetje geluk is natuurlijk ook belangrijk, bij de 1-0 viel het bij hun allemaal net goed, de pogingen van Feyenoord na rust allemaal net niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt hoor, het is heel lastig om in zo’n wedstrijd de oplossing te vinden. Het was een moeilijk potje maar ik ga er niet in mee dat het geen doorkomen aan was want dat viel reuze mee. Aan de andere kant uiteindelijk staan zij met het cupje en niet wij.
Wat vind je van die zielige users die dat toendertijd deden en wanneer besloot je exact dat gedrag te spiegelen?quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:47 schreef de_boswachter het volgende:
Wel mooi allemaal onherkenbaar. Extreem triest.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind dit ook niet echt om te lachen ofzo. Maar dat zal wel stoer zijn.
Vond die 1-0 ook wel kwaliteit. Echt goed gedaan van die aanvaller.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje geluk is natuurlijk ook belangrijk, bij de 1-0 viel het bij hun allemaal net goed, de pogingen van Feyenoord na rust allemaal net niet.
Maar om zo'n wedstrijd op eigen kracht te winnen heb je ook net weer mensen nodig die de vorm hebben of nog beter boven zichzelf uitsteken, dat was er gisteren gewoon niet.
Het afmaken ja, maar de aanleiding had niet zoveel met kwaliteit te maken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vond die 1-0 ook wel kwaliteit. Echt goed gedaan van die aanvaller.
Meevoetballende spits zo te zien, aardig wat assists en wordt ook wel eens op de rechtervleugel gezet. Met 1.86 toch vrij lang.quote:
ik voelde al wel vrij snel berusting na die 1-0quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:54 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, tijd om wat anders te gaan doen want van dat terugblikken voel ik alweer een bepaalde frustratie opkomen die toch niet weg gaat![]()
Die Mancini heeft echt een steekje los inderdaad. 21 gele kaarten dit seizoenquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Meppen met Mancini. Psychopaat.Rare jongens die Romeinen.
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100031625_9786bbe8
Cor Pot met een youtube-filmpje voor zijn neus zou het niet beter kunnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Meevoetballende spits zo te zien, aardig wat assists en wordt ook wel eens op de rechtervleugel gezet. Met 1.86 toch vrij lang.
Tot zover mijn zeer beperkte scoutingsrapport. Benieuwd of dit de beoogde eerste spits is of meer een extra optie erbij voorin.
47 goals in 66 wedstrijden onder ETHquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Haller kan er echt niets van joh.
Ja ik zit nu vijf uur in de bus dus heb niks beters te doenquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:54 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, tijd om wat anders te gaan doen want van dat terugblikken voel ik alweer een bepaalde frustratie opkomen die toch niet weg gaat![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Cor Pot met een youtube-filmpje voor zijn neus zou het niet beter kunnen.
quote:BENUTTE STRAFSCHOPPEN - IN TOTAAL 2
Kan een penalty nemenquote:GEMISTE STRAFSCHOPPEN - IN TOTAAL 0
quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarvan 46 intikkers. Die had Dessers ook wel gemaakt.
komt ook van degene die UECL zo'n beetje gelijkwaardig vond aan de CLquote:Op donderdag 26 mei 2022 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
Die vergelijking tussen Haller en Dessers is compleet achterlijk.
Nog geen statistieken waar je van je stoel van valt. Een goal per 314 minuten dit seizoen en nog wat assists. Maar hij is pas net 20.quote:
Het is Pietje Puk, nuff said.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
Inderdaad. Totaal debiel, exact zoals je verwacht van een 'kenner'.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
het houdt niet op, niet vanzelf maxi-musquote:Op donderdag 26 mei 2022 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
recordbrekers in uruguay zullen niet zo snel naar feyenoord komen denk ikquote:Op donderdag 26 mei 2022 12:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nog geen statistieken waar je van je stoel van valt. Een goal per 314 minuten dit seizoen en nog wat assists. Maar hij is pas net 20.
Nou nee. Nooit gezegd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
komt ook van degene die UECL zo'n beetje gelijkwaardig vond aan de CL
Een flink risico dus. Vraag mij altijd af op basis van wat deze jongens ineens 15-20 goals zouden maken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nog geen statistieken waar je van je stoel van valt. Een goal per 314 minuten dit seizoen en nog wat assists. Maar hij is pas net 20.
Dit seizoen keek ik weer uit naar de volgende pot. Afgelopen jaren was het vaak een straf.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:25 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Risico is afhankelijk van de prijs. Je weet ook niet of dat team zijn kwaliteiten wel goed benut.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een flink risico dus. Vraag mij altijd af op basis van wat deze jongens ineens 15-20 goals zouden maken.
Het is vooral zaak om de wankele financiële basis weer wat op orde te brengen. Dit seizoen is voor 90 procent de verdienste van Slot, die afhankelijkheid is eigenlijk te groot.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:26 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit seizoen keek ik weer uit naar de volgende pot. Afgelopen jaren was het vaak een straf.
Niks gehaald, maar wel weer een herkenbaar strijdbaar beeld. Prima zo. Op naar meer.
Ja maar Dessers had al wel bewezen in de Eredivisie veel te kunnen scoren.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Risico is afhankelijk van de prijs. Je weet ook niet of dat team zijn kwaliteiten wel goed benut.
Op basis van zijn statistieken bij Genk was Dessers ook een slechte transfer
Dit is inderdaad de essentie. Maar ja je weet hoe de meeste mensen over voetbal praten, die kijken alleen naar de laatste wedstrijd van iemand, erg opportunistisch.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De belangrijkste reden dat ik Dessers wil hebben is de transferwaarde die hij vertegenwoordigt. Hoe je het ook wendt of keert hij is meer dan die 4 miljoen waard. Dan moet je hem gewoon als speler nemen. Het is een heel goede spits, alleen geen aanspeelpunt.
Vorig seizoen was je positief over Advocaat, en ZKA zocht fittie met je. Is je naam toevallig Cor?quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hij schiet ze wel prima binnen moet ik zeggen
Je moet hem gewoon binnenhalen. Je hebt zekerheid dat hij in ieder geval wel een bepaald aantal goals haalt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de essentie. Maar ja je weet hoe de meeste mensen over voetbal praten, die kijken alleen naar de laatste wedstrijd van iemand, erg opportunistisch.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vorig seizoen was je positief over Advocaat, en ZKA zocht fittie met je. Is je naam toevallig Cor?
Spitsen zijn vaak ook ontzettend duur en zeker niet de meest verfijnde spelers van een elftal. Dat Feyenoord twee keer een fantastische spits uit de budgetbak heeft gevist zonder scouting is echt ook wel een wonder (en bij Jurk bleek uiteindelijk ook wel waar het lage prijskaartje vandaan kwam)quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:31 schreef Scrummie het volgende:
Anderlecht zou overigens 10 miljoen voor Zirkzee over willen maken. Geeft gelijk aan hoe kansloos dat voor ons is, en tegelijkertijd dat 4 miljoen voor Dessers prima te verdedigen valt.
Zirkzee heeft als het wat wordt wel restwaarde, dat heeft Dessers niet dus die 4 miljoen moet je afschrijven, niet dat ik het veel vind hoor maar begrijp wel dat het moeilijk ligt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:31 schreef Scrummie het volgende:
Anderlecht zou overigens 10 miljoen voor Zirkzee over willen maken. Geeft gelijk aan hoe kansloos dat voor ons is, en tegelijkertijd dat 4 miljoen voor Dessers prima te verdedigen valt.
Mwah, acht de kans klein dat je Dessers voor veel minder dan vier miljoen van de hand kan doen volgende zomer, maar je wil natuurlijk niet het risico lopen dat hij een lang contract met een veel te hoog salaris krijgt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zirkzee heeft als het wat wordt wel restwaarde, dat heeft Dessers niet dus die 4 miljoen moet je afschrijven, niet dat ik het veel vind hoor maar begrijp wel dat het moeilijk ligt.
Ik vind het geen mislukt seizoen. Kijk eens waar we vóór de komst van Slot stonden. Het was nog maar de vraag of er überhaupt leven in Feyenoord zat. Met de komst van Slot is er een duidelijke visie op het veld. Er zit een lijn in, er zit een gedachte achter. Aan het begin van het seizoen zei iedereen ; we moeten Slot wel de tijd geven. Kijk eens wat deze man voor elkaar heeft gekregen in één seizoen. Dit mag je absoluut geen mislukt seizoen noemen. Als je objectief en realistisch naar Feyenoord kijkt, dan is dit gewoon een geslaagd seizoen geweest. Veel beter dan de afgelopen 3 seizoenen. 3e in de competitie is geen schande. Ajax is qua budget en kwaliteit op het veld gewoon een maatje te groot. Hoe pijnlijk dat ook is om te zeggen als Feyenoorder moet je wel realistisch genoeg zijn dit te erkennen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:25 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn begeleider zijn telefoon te pakken heeft gekregen .quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zowaar een kwaliteitspost van onlogisch. Ik sta versteld.
Leuk dat je (dit hele seizoen overigens) eindelijk een stuk positiever bent over heel Feyenoordquote:Op donderdag 26 mei 2022 12:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het geen mislukt seizoen. Kijk eens waar we vóór de komst van Slot stonden. Het was nog maar de vraag of er überhaupt leven in Feyenoord zat. Met de komst van Slot is er een duidelijke visie op het veld. Er zit een lijn in, er zit een gedachte achter. Aan het begin van het seizoen zei iedereen ; we moeten Slot wel de tijd geven. Kijk eens wat deze man voor elkaar heeft gekregen in één seizoen. Dit mag je absoluut geen mislukt seizoen noemen. Als je objectief en realistisch naar Feyenoord kijkt, dan is dit gewoon een geslaagd seizoen geweest. Veel beter dan de afgelopen 3 seizoenen. 3e in de competitie is geen schande. Ajax is qua budget en kwaliteit op het veld gewoon een maatje te groot. Hoe pijnlijk dat ook is om te zeggen als Feyenoorder moet je wel realistisch genoeg zijn dit te erkennen.
Als je dan vervolgens 18 of 19 wedstrijden gedurende het seizoen moet spelen in Europa en je dat afzet vs het aantal blessuregevallen dat Feyenoord heeft gekend afgelopen seizoen, dan is dat gewoon bewonderingswaardig te noemen. Natuurlijk leiden die extra wedstrijden ertoe dat je in de competitie af en toe niet mee kan, of een steek laat vallen. (denk aan de wedstrijd tegen PSV na Marseille). Ik vind het een enorm geslaagd seizoen, ondanks dat je de finale verloren hebt. Natuurlijk wil je een finale winnen. Maar het zat er gewoon niet in. Dat doet voor mij niets af aan de rest van het seizoen. Daarmee is het niet opeens minder geslaagd.
Een Kökcü die enorme stappen heeft gemaakt, een Sinisterra die veruit de beste man bij Feyenoord was afgelopen seizoen. Een Trauner die de rots in de branding (behalve gisteren dan even) bleek voor Feyenoord. Een Dessers wat een schot in de roos bleek. Gewoon genot. Daarom kijk ik vooral uit naar de zomer nu. Wat gaat er op transfergebied allemaal gebeuren? Een Sinisterra zal wel vertrekken. Die heeft zich aardig in de kijker gespeeld dit seizoen. Ik hoop dat we een heel mooi bedrag voor hem zullen vangen. Tevens zullen we moeten kijken naar vervangers voor Malacia, Senesi en de nieuwe spelverdeler van Arsenal ( @:fetX @:Gurneyisbestoke ) Wat doet een Dessers? Persoonlijk hoop ik niet dat Feyenoord 4 miljoen voor hem aftikt. Ik ben er haast van overtuigd dat hij gewoon vaak op de goede plek stond dit jaar (ondanks een paar zeer goede goals @:El-stinho ). Natuurlijk is dat een kwaliteit. Maar met het vertrek van Linssen hoop ik toch dat Danilo onze eerste spits gaat worden. Daar zit namelijk nog restwaarde in. Als je doorgaat met Dessers zul je daar een riant salaris tegenover moeten zetten en ik verwacht niet dat je die over 2 of 3 jaar nog voor een mooi bedrag kan verkopen.
Met een paar gerichte aankopen (laten we bidden dat er wat geld te besteden is) denk ik dat Slot het volgend seizoen nog beter zal doen. Dan kunnen we zomaar meedoen voor de titel, temeer omdat er bij Ajax aan kwaliteit wordt ingeboet met een behoorlijk aantal uitgaande transfers en een wisseling van de wacht in de staf. Datzelfde geldt voor een PSV. Ik kijk nu al reikhalzend uit naar volgend seizoen
Dit is wel erg overdreven....quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het geen mislukt seizoen. Kijk eens waar we vóór de komst van Slot stonden. Het was nog maar de vraag of er überhaupt leven in Feyenoord zat.
Wat dan? Geen enkele prijs gewonnen en derde geworden, wat je gewoon van Feyenoord mag verwachten.quote:Met de komst van Slot is er een duidelijke visie op het veld. Er zit een lijn in, er zit een gedachte achter. Aan het begin van het seizoen zei iedereen ; we moeten Slot wel de tijd geven. Kijk eens wat deze man voor elkaar heeft gekregen in één seizoen.
Als je drie seizoenen op rij waardeloos presteert en daarna één seizoen redelijk naar behoren is het toch niet meteen een geslaagd seizoen? De club Feyenoord zou net als Ajax en PSV ieder jaar mee moeten doen om de prijzen. Nationaal gezien was de beker en het kampioenschap al snel onhaalbaar, in Europa deden ze het goed maar dat heeft uiteindelijk niet tot een prijs geleid.quote:Dit mag je absoluut geen mislukt seizoen noemen. Als je objectief en realistisch naar Feyenoord kijkt, dan is dit gewoon een geslaagd seizoen geweest. Veel beter dan de afgelopen 3 seizoenen. 3e in de competitie is geen schande. Ajax is qua budget en kwaliteit op het veld gewoon een maatje te groot. Hoe pijnlijk dat ook is om te zeggen als Feyenoorder moet je wel realistisch genoeg zijn dit te erkennen.
Hadden Ajax en PSV ook, dat hoort er gewoon bij als je mee wilt doen met de grote jongens.quote:Als je dan vervolgens 18 of 19 wedstrijden gedurende het seizoen moet spelen in Europa en je dat afzet vs het aantal blessuregevallen dat Feyenoord heeft gekend afgelopen seizoen, dan is dat gewoon bewonderingswaardig te noemen.
Uiteindelijk word je afgerekend op het resultaat. Bijna telt niet in topsport. Ajax haalde bijna de CL finale en won ook bijna de EL maar daar koop je niets voor. Of het seizoen geslaagd is hangt af van wat je al dan niet hebt gewonnen en dit seizoen is dat dus niets. Dit overigens een structureel verhaal want bij Feyenoord is het sinds 2017 steeds net niet en bijna, maar uiteindelijk staan ze steeds weer met lege handen.quote:Natuurlijk leiden die extra wedstrijden ertoe dat je in de competitie af en toe niet mee kan, of een steek laat vallen. (denk aan de wedstrijd tegen PSV na Marseille). Ik vind het een enorm geslaagd seizoen, ondanks dat je de finale verloren hebt. Natuurlijk wil je een finale winnen. Maar het zat er gewoon niet in. Dat doet voor mij niets af aan de rest van het seizoen. Daarmee is het niet opeens minder geslaagd.
dit boeit echt niemandquote:Op donderdag 26 mei 2022 13:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is wel erg overdreven....
[..]
Wat dan? Geen enkele prijs gewonnen en derde geworden, wat je gewoon van Feyenoord mag verwachten.
[..]
Als je drie seizoenen op rij waardeloos presteert en daarna één seizoen redelijk naar behoren is het toch niet meteen een geslaagd seizoen? De club Feyenoord zou net als Ajax en PSV ieder jaar mee moeten doen om de prijzen. Nationaal gezien was de beker en het kampioenschap al snel onhaalbaar, in Europa deden ze het goed maar dat heeft uiteindelijk niet tot een prijs geleid.
[..]
Hadden Ajax en PSV ook, dat hoort er gewoon bij als je mee wilt doen met de grote jongens.
[..]
Uiteindelijk word je afgerekend op het resultaat. Bijna telt niet in topsport. Ajax haalde bijna de CL finale en won ook bijna de EL maar daar koop je niets voor. Of het seizoen geslaagd is hangt af van wat je al dan niet hebt gewonnen en dit seizoen is dat dus niets. Dit overigens een structureel verhaal want bij Feyenoord is het sinds 2017 steeds net niet en bijna, maar uiteindelijk staan ze steeds weer met lege handen.
Had niet anders verwacht, je mag het hier kennelijk alleen maar eens zijn met positieve posts over Feyenoord. Nou ja, moet jullie weten. De realiteit is nou eenmaal anders.quote:
fijn dat je dat zelf ook zietquote:Op donderdag 26 mei 2022 13:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht, je mag het hier kennelijk alleen maar eens zijn met positieve posts over Feyenoord. Nou ja, moet jullie weten. De realiteit is nou eenmaal anders.
Ik snap je verhaal, maar toch komt die hoop bij supporters dat er een keerpunt is bereikt wel ergens vandaan. Ik denk dat dat grotendeels met Slot en zijn speelstijl te maken heeft.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is wel erg overdreven....
[..]
Wat dan? Geen enkele prijs gewonnen en derde geworden, wat je gewoon van Feyenoord mag verwachten.
[..]
Als je drie seizoenen op rij waardeloos presteert en daarna één seizoen redelijk naar behoren is het toch niet meteen een geslaagd seizoen? De club Feyenoord zou net als Ajax en PSV ieder jaar mee moeten doen om de prijzen. Nationaal gezien was de beker en het kampioenschap al snel onhaalbaar, in Europa deden ze het goed maar dat heeft uiteindelijk niet tot een prijs geleid.
[..]
Hadden Ajax en PSV ook, dat hoort er gewoon bij als je mee wilt doen met de grote jongens.
[..]
Uiteindelijk word je afgerekend op het resultaat. Bijna telt niet in topsport. Ajax haalde bijna de CL finale en won ook bijna de EL maar daar koop je niets voor. Of het seizoen geslaagd is hangt af van wat je al dan niet hebt gewonnen en dit seizoen is dat dus niets. Dit overigens een structureel verhaal want bij Feyenoord is het sinds 2017 steeds net niet en bijna, maar uiteindelijk staan ze steeds weer met lege handen.
Dit, Feyenoord heeft gewoon een grote stap gezet en het seizoen kan je op basis daarvan echt wel geslaagd noemen, plus dat de selectiewaarde gewoon is gestegen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal, maar toch komt die hoop bij supporters dat er een keerpunt is bereikt wel ergens vandaan. Ik denk dat dat grotendeels met Slot en zijn speelstijl te maken heeft.
Of dat doorzet zien we komend seizoen, maar dan moet er wel echt goed geinvesteerd worden. Geef Slot alles waar hij om vraagt want ik denk dat nog een seizoen zonder prijzen betekent dat hij elders gaat kijken. En dan ben je weer terug bij af.
Kan hij beter nu gaan. Hij gaat niet boven PSV en Ajax eindigen, en een Europese prijs zit er sowieso niet in.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal, maar toch komt die hoop bij supporters dat er een keerpunt is bereikt wel ergens vandaan. Ik denk dat dat grotendeels met Slot en zijn speelstijl te maken heeft.
Of dat doorzet zien we komend seizoen, maar dan moet er wel echt goed geinvesteerd worden. Geef Slot alles waar hij om vraagt want ik denk dat nog een seizoen zonder prijzen betekent dat hij elders gaat kijken. En dan ben je weer terug bij af.
Een dag nadat Feyenoord in een Europese finale stond roepen dat een Europese prijs er niet in zit. Oké.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Kan hij beter nu gaan. Hij gaat niet boven PSV en Ajax eindigen, en een Europese prijs zit er sowieso niet in.
We moeten niet gaan doen alsof dit een bijzondere finale was. Daarnaast is er volgens mij geen prijs gewonnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Een dag nadat Feyenoord in een Europese finale stond roepen dat een Europese prijs er niet in zit. Oké.
Als je blijkbaar iets goed genoeg doet om de finale te halen kan je 'm ook winnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
We moeten niet gaan doen alsof dit een bijzondere finale was. Daarnaast is er volgens mij geen prijs gewonnen.
Maar het zat er wel in natuurlijk, terwijl je net zegt van niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
We moeten niet gaan doen alsof dit een bijzondere finale was. Daarnaast is er volgens mij geen prijs gewonnen.
Precies. Een topseizoen, nee dat niet, maar in de afgelopen twintig jaar zou in alleen 16/17 en in mindere mate 11/12 zo bestempelen. Dan staat dit seizoen makkelijk derde.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je kijkt naar het begin waar Slot bijna belachelijk werd gemaakt omdat hij naar Feyenoord ging terwijl het daar leek op een schip die water maakte en de wedstrijden tegen FC Drita en dan waar Feyenoord nu staat qua spel en het bereiken van finale dan mag je echt wel spreken van een geslaagd seizoen.
Je hebt daarnaast ook transferwaarde gemaakt met Sinisterra, Senesi, Trauner, Geertruida, Aursnes, Malacia en nog meer...
een kinderhand is gauw gevuldquote:Op donderdag 26 mei 2022 13:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Een topseizoen, nee dat niet, maar in de afgelopen twintig jaar zou in alleen 16/17 en in mindere mate 11/12 zo bestempelen. Dan staat dit seizoen makkelijk derde.
Ik zou RJK eigenlijk niet als ‘harde kern’ beschouwen en meer als een nazistisch clubje die toevallig ook een stadionverbod hebben in de Kuip.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef PotjeSambal het volgende:
Wat heeft de harde kern (RJK in dit geval) nou tegen die gay supportersclub?? Snap dat echt niet. Zag spandoek uit Tirana voorbijkomen: Hitler onze vorst
Vergas Paul van Dorstdas wel heel sneu
Ok, ik volg het op afstand, dacht RJK (Rotterdam Jongeren Kern) is de opvolger weer van FIIIR oidquote:Op donderdag 26 mei 2022 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zou RJK eigenlijk niet als ‘harde kern’ beschouwen en meer als een nazistisch clubje die toevallig ook een stadionverbod hebben in de Kuip.
Finale wo wo woquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat vind je van die zielige users die dat toendertijd deden en wanneer besloot je exact dat gedrag te spiegelen?
Je komt nu over als de klaas van Ajax lol.
Lage opleiding, weinig toekomstperspectief, weinig om voor te leven.. dan krijg je dit soort neanderthalers er gratis bij als club zijnde, best kut.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef PotjeSambal het volgende:
Wat heeft de harde kern (RJK in dit geval) nou tegen die gay supportersclub?? Snap dat echt niet. Zag spandoek uit Tirana voorbijkomen: Hitler onze vorst
RJK is een beetje de jeugdopleiding van FIIIR. Je kan als je jezelf bewijst ‘doorstromen’.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:55 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ok, ik volg het op afstand, dacht RJK (Rotterdam Jongeren Kern) is de opvolger weer van FIIIR oid
het zou je nog verbazen hoeveel ervan gewoon een aardige baan hebbenquote:Op donderdag 26 mei 2022 14:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lage opleiding, weinig toekomstperspectief, weinig om voor te leven.. dan krijg je dit soort neanderthalers er gratis bij als club zijnde, best kut.
Dat is inderdaad al sinds de boeken van Van Gageldonk bekend. Het stereotype klopt niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou je nog verbazen hoeveel ervan gewoon een aardige baan hebben
Volgens mij hangt dat van het clubje af maar zo’n RJK is volgens mij wel gewoon doorgesnoven tuig zonder IQ. Maar veel mensen in de hardere kern-groepjes hebben inderdaad een prima baan en/of weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou je nog verbazen hoeveel ervan gewoon een aardige baan hebben
quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef PotjeSambal het volgende:
Prima trouwens, mooi bedragje voor een reservespeler van in de 30, leuk voor Linssen, minder leuk voor Toornstra.quote:
Tuig heb je overal.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik vind het niet meer zo erg dat Feyenoord verloren heeft.
Het is zonder meer tuig, maar de meeste ‘rollen’ er in vanaf hun 15e/16e en sommige blijven hangen. Andere zien in dat ze iets geks aan het doen zijn. Het IQ van sommige zou je nog verbazen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 14:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Volgens mij hangt dat van het clubje af maar zo’n RJK is volgens mij wel gewoon doorgesnoven tuig zonder IQ. Maar veel mensen in de hardere kern-groepjes hebben inderdaad een prima baan en/of weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.
Maar bij sommige clubs overduidelijk meer dan bij anderen. Ik snap dat dat een vervelende boodschap is, maar het is wel zo.quote:
Je moet dat roze kameraden verhaal natuurlijk wel een beetje indammen. Zit je er soms op te wachten dat het vak volhangt met regenboogvlaggen en pro lhbgtqwerty uitingen? Persoonlijk wens ik daar niet mee geassocieerd te worden. Er zitten ook kinderen in het stadion.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:50 schreef PotjeSambal het volgende:
quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je moet dat roze kameraden verhaal natuurlijk wel een beetje indammen. Zit je er soms op te wachten dat het vak volhangt met regenboogvlaggen en pro lhbgtqwerty uitingen? Persoonlijk wens ik daar niet mee geassocieerd te worden. Er zitten ook kinderen in het stadion.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je moet dat roze kameraden verhaal natuurlijk wel een beetje indammen. Zit je er soms op te wachten dat het vak volhangt met regenboogvlaggen en pro lhbgtqwerty uitingen? Persoonlijk wens ik daar niet mee geassocieerd te worden. Er zitten ook kinderen in het stadion.
En hoe lijden die precies onder een homovlag?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Bij grote clubs meer dan bij kleine ja.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar bij sommige clubs overduidelijk meer dan bij anderen. Ik snap dat dat een vervelende boodschap is, maar het is wel zo.
Tot zover hand in hand.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Eens vriend. Ze zoeken het maar uit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik sta hier versteld van...quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou ja, voor je het weet gooien ze handtasjes op het veld in plaats van glazen bier, hiermee maak je als voetbalclub wel een rare indruk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik sta hier versteld van...
Ben je hier serieus bang voor?
Daarnaast willen ze ook staanplaatsen omdat zitten vaak pijnlijk is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:45 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Nou ja, voor je het weet gooien ze handtasjes op het veld in plaats van glazen bier, hiermee maak je als voetbalclub wel een rare indruk.
Wat zeg jij nu dan?quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:59 schreef GGMM het volgende:
Zo jammer dit. Feyenoord heeft een unieke kans om dé LGBTQIA+ club van Europa te worden en dan zijn er een stelletje mafketels die dat verpesten.
Hopelijk komt Feyenoord met een groots statement. Bijvoorbeeld een LGBTQIA+ tenue waar ze volgend jaar in spelen, of verander het Feyenoord-logo een seizoen lang in de LGBTQIA+ kleuren. Ben je gelijk van al die tokkies af binnen je club die dat blijkbaar "eng" vinden.
Dit is een act, toch?quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een voetbalstadion is mijns inziens niet de aangewezen plek om uit te dragen dat je er een gekke seks fetisj op nahoudt. Daar moet je kinderen niet mee indoctrineren en verwarren. Het staat homoseksuelen gewoon vrij om lid te worden van de Feyenoord supportersvereniging dus dit roze kameraden initiatief is volstrekt overbodig. Whats next? Gaan supporters die graag milfs in hun bek spuiten zich afscheiden in een aparte vereniging? Nee, houd die viezigheid gewoon binnenskamers en laat het op de tribunes om voetbal draaien.
Bij jou altijd de vraag of je het meent of dat dit een zuigerige troll-post is, maar ik ben het wel met je eens. Één van de weinige clubs met een openlijke supportersclub waar iedereen welkom is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:59 schreef GGMM het volgende:
Zo jammer dit. Feyenoord heeft een unieke kans om dé LGBTQIA+ club van Europa te worden en dan zijn er een stelletje mafketels die dat verpesten.
Hopelijk komt Feyenoord met een groots statement. Bijvoorbeeld een LGBTQIA+ tenue waar ze volgend jaar in spelen, of verander het Feyenoord-logo een seizoen lang in de LGBTQIA+ kleuren. Ben je gelijk van al die tokkies af binnen je club die dat blijkbaar "eng" vinden.
Inclusiviteit is een smerige fetisj inderdaad. Gadver, hoe durven ze uit te stralen dat er in het voetbal ook plek is voor vrouwen met een piemel, of mannen die meer voor mannen voelen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een voetbalstadion is mijns inziens niet de aangewezen plek om uit te dragen dat je er een gekke seks fetisj op nahoudt. Daar moet je kinderen niet mee indoctrineren en verwarren. Het staat homoseksuelen gewoon vrij om lid te worden van de Feyenoord supportersvereniging dus dit roze kameraden initiatief is volstrekt overbodig. Whats next? Gaan supporters die graag milfs in hun bek spuiten zich afscheiden in een aparte vereniging? Nee, houd die viezigheid gewoon binnenskamers en laat het op de tribunes om voetbal draaien.
Ik heb nu zo’n ongelooflijke mening over je die ik binnenshuis hou, maar ik vind dit zeldzaam bekrompen en het bewijs waarom we een Roze Kameraden vereniging nodig hebben. Het extremistische tuig is één ding, maar het zijn ook dit soort mensen die zo denken. Jammer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Doe eens normaal achterlijke dwaas.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit is meer iets voor je Facebook, of de groepchat met je haatvriendjes.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ken @GGMM als iemand die tegen homofobie is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bij jou altijd de vraag of je het meent of dat dit een zuigerige troll-post is, maar ik ben het wel met je eens. Één van de weinige clubs met een openlijke supportersclub waar iedereen welkom is.
Doe er iets mee. Omarm het.
Is nog wel moeilijk, de lijn tussen een geweldig en broodnodig statement maken en ‘kijk ons eens politiek deugen’ ligt flinterdun. Zou het zelf mooi vinden als Feyenoord een LHBTI vriendelijke club is zonder direct zijn hele identiteit aan te verlenen. Laten we zeggen dat de roze kameraden een mooie stap in die richting is ondanks alle kansloze reacties. Volgend jaar maar een roze uitshirtquote:Op donderdag 26 mei 2022 15:59 schreef GGMM het volgende:
quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:33 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik ken @:GGMM als iemand die tegen homofobie is.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ben team dit soort zaken bespreek ik niet voor de schermen.
Mwah, het probleem is dat het vandaag de dag allemaal wat overdreven is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb nu zo’n ongelooflijke mening over je die ik binnenshuis hou, maar ik vind dit zeldzaam bekrompen en het bewijs waarom we een Roze Kameraden vereniging nodig hebben. Het extremistische tuig is één ding, maar het zijn ook dit soort mensen die zo denken. Jammer.
Liefde vrijheid geen dictatuur!!!!!!quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het slaat gewoon helemaal nergens op om een voetbal supportersvereniging op te richten op basis van seksuele voorkeuren. Dat is hetzelfde als een Feyenoord supportersvereniging oprichten voor Audi liefhebbers. Je brengt twee dingen samen die totaal niks met elkaar te maken hebben.
Het gaat allemaal om aandacht en het indoctrineren van kinderen.
Het feit dat je het verschil niet begrijpt zegt eigenlijk al genoeg over wat voor achterlijke debiel je bent.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het slaat gewoon helemaal nergens op om een voetbal supportersvereniging op te richten op basis van seksuele voorkeuren. Dat is hetzelfde als een Feyenoord supportersvereniging oprichten voor Audi liefhebbers. Je brengt twee dingen samen die totaal niks met elkaar te maken hebben.
Waarom altijd zo op de man spelen?quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het feit dat je het verschil niet begrijpt zegt eigenlijk al genoeg over wat voor achterlijke debiel je bent.
Zo dan, jij bent af.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo. Ga jij even af als een gieter. Jeetje.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Vraag is of je daar een speciale supportersclub voor nodig hebt. Ze geilen ook wel erg op aandacht.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is wel duidelijk dat je in en buiten stadion niet kan uitdragen wie je bent aangezien debielen als Lokale_Notabele los rondlopen
Denk dat het tegen dovemansoren is maar ga het toch proberen uit te leggen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mwah, het probleem is dat het vandaag de dag allemaal wat overdreven is.
Goede post alleen niet eens over Danilo. Die komt als eerste spits (net als Dessers) tekort dus goed dat ze nog naar een nieuwe spits kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het geen mislukt seizoen. Kijk eens waar we vóór de komst van Slot stonden. Het was nog maar de vraag of er überhaupt leven in Feyenoord zat. Met de komst van Slot is er een duidelijke visie op het veld. Er zit een lijn in, er zit een gedachte achter. Aan het begin van het seizoen zei iedereen ; we moeten Slot wel de tijd geven. Kijk eens wat deze man voor elkaar heeft gekregen in één seizoen. Dit mag je absoluut geen mislukt seizoen noemen. Als je objectief en realistisch naar Feyenoord kijkt, dan is dit gewoon een geslaagd seizoen geweest. Veel beter dan de afgelopen 3 seizoenen. 3e in de competitie is geen schande. Ajax is qua budget en kwaliteit op het veld gewoon een maatje te groot. Hoe pijnlijk dat ook is om te zeggen als Feyenoorder moet je wel realistisch genoeg zijn dit te erkennen.
Als je dan vervolgens 18 of 19 wedstrijden gedurende het seizoen moet spelen in Europa en je dat afzet vs het aantal blessuregevallen dat Feyenoord heeft gekend afgelopen seizoen, dan is dat gewoon bewonderingswaardig te noemen. Natuurlijk leiden die extra wedstrijden ertoe dat je in de competitie af en toe niet mee kan, of een steek laat vallen. (denk aan de wedstrijd tegen PSV na Marseille). Ik vind het een enorm geslaagd seizoen, ondanks dat je de finale verloren hebt. Natuurlijk wil je een finale winnen. Maar het zat er gewoon niet in. Dat doet voor mij niets af aan de rest van het seizoen. Daarmee is het niet opeens minder geslaagd.
Een Kökcü die enorme stappen heeft gemaakt, een Sinisterra die veruit de beste man bij Feyenoord was afgelopen seizoen. Een Trauner die de rots in de branding (behalve gisteren dan even) bleek voor Feyenoord. Een Dessers wat een schot in de roos bleek. Gewoon genot. Daarom kijk ik vooral uit naar de zomer nu. Wat gaat er op transfergebied allemaal gebeuren? Een Sinisterra zal wel vertrekken. Die heeft zich aardig in de kijker gespeeld dit seizoen. Ik hoop dat we een heel mooi bedrag voor hem zullen vangen. Tevens zullen we moeten kijken naar vervangers voor Malacia, Senesi en de nieuwe spelverdeler van Arsenal ( @:fetX @:Gurneyisbestoke ) Wat doet een Dessers? Persoonlijk hoop ik niet dat Feyenoord 4 miljoen voor hem aftikt. Ik ben er haast van overtuigd dat hij gewoon vaak op de goede plek stond dit jaar (ondanks een paar zeer goede goals @:El-stinho ). Natuurlijk is dat een kwaliteit. Maar met het vertrek van Linssen hoop ik toch dat Danilo onze eerste spits gaat worden. Daar zit namelijk nog restwaarde in. Als je doorgaat met Dessers zul je daar een riant salaris tegenover moeten zetten en ik verwacht niet dat je die over 2 of 3 jaar nog voor een mooi bedrag kan verkopen.
Met een paar gerichte aankopen (laten we bidden dat er wat geld te besteden is) denk ik dat Slot het volgend seizoen nog beter zal doen. Dan kunnen we zomaar meedoen voor de titel, temeer omdat er bij Ajax aan kwaliteit wordt ingeboet met een behoorlijk aantal uitgaande transfers en een wisseling van de wacht in de staf. Datzelfde geldt voor een PSV. Ik kijk nu al reikhalzend uit naar volgend seizoen
Dit is natuurlijk een vergelijking die helemaal niet opgaat en bovendien enorm geladen is. Homo's in het voetbal zijn anno 2022 nog steeds niet zo geaccepteerd als je mag verwachten. Witte mannen zijn dat wel, die hoef je geen veilig plekje of steuntje in de rug te geven.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:08 schreef XSbig het volgende:
Ondanks dat ik niet zo in het indoctrinatie gedeelte geloof, kan ik me er best wel in vinden. Het moment dat ik een supportersvereniging opricht voor witte mannen is de wereld te klein. De Feijenoorder is er voor iedereen.
Nodeloos om te zeggen dat die spandoeken walgelijk zijn uiteraard.
We hebben vaak geen goede klik, maar ik wil je oprecht complimenten geven voor deze post.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat het tegen dovemansoren is maar ga het toch proberen uit te leggen.
Het ‘probleem’ is dat homoseksuelen nog steeds niet veilig naar het voetbal kunnen gaan en uit kunnen komen voor hun geaardheid, omdat onbezonnen haat. En iedere vergelijking zoals Lokale ze opstelt helpt alleen maar mee met vervreemding van de groep.
Kijk, de hele ‘gay-culture’ hoef je niks mee te hebben. Begrijpelijk ook want het is iets waar je je totaal niet in herkent. Het is vooral als tegenreactie ontstaan, een soort ‘open and proud’ in contrast met het verborgen karakter van vroeger. Genoeg mensen die uit de kast zijn hebben er ook niet veel mee en het is ook een zeer kleine minderheid die dat extreme heeft, en zelfs dan, laat het lekker. Mooi dat je er trots op kan zijn, das niet zo makkelijk. Hun zaak.
Maar de Roze Kameraden is iets heel anders, dat gaat over dat homoseksuelen zich niet welkom voelen in een voetbalstadion. Het gaat niet meer om grapjes maar om ronduit kwetsende spreekkoren en gewelddadig gedrag zonder ook maar enige aanleiding. Dat er nog nooit een Eredivisiespeler uit de kast heeft durven komen telt ook mee. Het zou geen ene fuck moeten uitmaken en toch is het een taboe. Dat is iets wat doorbroken dient te worden. Kan er alleen maar trots op zijn dat we ondanks al het tuig ook een clubje hebben wat voor homorechten opkomt. En dan hoeft niet iedere vergelijking met het meest extreme gaye gedrag uit de kast (haha) gehaald te worden, want dat heeft er geen ene fuck mee te maken. Het gaat er om dat voetbal voor iedereen is. En daar staat Feyenoord voor.
Ik ben het volkomen met je eens, alleen waarom worden ze niet openlijk gesteund binnen de al bestaande supportersvereniging die voor ‘iedereen’ is? Misschien moeten ze daaraan werken ipv constant sturen op het benadrukken van de verschillen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:15 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een vergelijking die helemaal niet opgaat en bovendien enorm geladen is. Homo's in het voetbal zijn anno 2022 nog steeds niet zo geaccepteerd als je mag verwachten. Witte mannen zijn dat wel, die hoef je geen veilig plekje of steuntje in de rug te geven.
Vrees dat dat al een brug te ver is en dat is iets heel triests.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:22 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen met je eens, alleen waarom worden ze niet openlijk gesteund binnen de al bestaande supportersvereniging die voor ‘iedereen’ is? Misschien moeten ze daaraan werken ipv constant sturen op het benadrukken van de verschillen.
Er zijn toch gesprekken geweest tussen Roze Kameraden en de Feijenoorder met de club erbij ook? Dat was geen succes volgens mij.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vrees dat dat al een brug te ver is en dat is iets heel triests.
Eens, maar zolang het niet vanuit de club en de Feijenoorder zelf al komt, wordt het nooit wat. En dat terwijl als je aan iedereen in de Kuip vraagt wat ze van iemand vinden die homoseksueel is, je waarschijnlijk in 80/90% van de gevallen een antwoord jn de trant krijgt van ‘moet die zelf weten’.quote:Op
[quote][b]Op donderdag 26 mei 2022 17:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vrees dat dat al een brug te ver is en dat is iets heel triests.
En zie hier het probleem.quote:Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Log lekker uit maatquote:Op donderdag 26 mei 2022 16:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja want Italië is zo'n homovriendelijk land. Dit soort uitsprakenquote:Op donderdag 26 mei 2022 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik vind het niet meer zo erg dat Feyenoord verloren heeft.
Nee. Whataboutism is een goed argumentquote:Op donderdag 26 mei 2022 18:23 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja want Italië is zo'n homovriendelijk land. Dit soort uitspraken
Juichen dat een club verliest door het gedrag van 10 hersenlozen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Whataboutism is een goed argument
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |