Krachtig statementquote:Vicepremier Wopke Hoekstra roept reizigers op om niet te gaan vechten in de lange wachtrijen op luchthaven Schiphol. „Ik snap de frustratie, maar het is nooit reden om op de vuist te gaan met de buurman”, zegt de minister.
Jammer dat het de immense paupers aan wie het gericht is vast niet zal bereiken.quote:
Zeker nu komt alles goedquote:
Jawel, alleen die luisteren er terecht niet naarquote:Op woensdag 25 mei 2022 15:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat het de immense paupers aan wie het gericht is vast niet zal bereiken.
Het is normaal als je je als zo'n onmogelijke eencellige gaat gedragen en daadwerkelijk fysiek op de vuist gaat?quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel, alleen die luisteren er terecht niet naar
Waarom stel je die vraag aan mij?quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is normaal als je je als zo'n onmogelijke eencellige gaat gedragen en daadwerkelijk fysiek op de vuist gaat?
Omdat jij zegt dat die mensen terecht niet luisteren naar een oproep om je niet als een totaaldebiel te gedragen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom stel je die vraag aan mij?
Nee dat schreef ik niet. Je haalt er allerlei woorden bij uit je eigen onderbuik vermoed ik.quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat jij zegt dat die mensen terecht niet luisteren naar een oproep om je niet als een totaaldebiel te gedragen.
wtf, het zal welquote:Op woensdag 25 mei 2022 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat schreef ik niet. Je haalt er allerlei woorden bij uit je eigen onderbuik vermoed ik.
Ja ik pas ervoor om geframed te worden met dubbelzinnige vragen om je eigen eigen onderbuik vermoedens te voeden.quote:
Dit is typisch een statement waar het wel terecht is dat je er naar luistertquote:Op woensdag 25 mei 2022 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel, alleen die luisteren er terecht niet naar
Precies. Niet meer dan logisch dat je net met elkaar op de vuist gaat, doe ff normaal zeg.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is typisch een statement waar het wel terecht is dat je er naar luistert
Ah ja, als makke schaapjes deze ridicule situatie maar over je heen laten gaan is weer eens terecht...quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is typisch een statement waar het wel terecht is dat je er naar luistert
Nu leg je mij woorden in de mond.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah ja, als makke schaapjes deze ridicule situatie maar over je heen laten gaan is weer eens terecht...
Je zou ook maar eens opkomen voor jezelf...
Lijkt me ook jaquote:Op woensdag 25 mei 2022 16:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Niet meer dan logisch dat je net met elkaar op de vuist gaat, doe ff normaal zeg.
Ik snap wel dat je dat niet bedoeld. Ik merk al tientallen jaren het wanbeleid om mij heen en ik zit nu eindelijk in een positie dat ik er vel tegen in kan gaan zonder de wet te overtreden en dat voelt echt goed. Hierdoor heb ik begrip voor mensen die niet die luxe hebben dat ze wel de wet overtreden. De enige schulden die ontkomen altijd....quote:
Ja, behalve dat hun manier om ertegenin te gaan iemand op de neus pompen is die er ook niks aan kan doen. Dat is toch niet terecht?quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je dat niet bedoeld. Ik merk al tientallen jaren het wanbeleid om mij heen en ik zit nu eindelijk in een positie dat ik er vel tegen in kan gaan zonder de wet te overtreden en dat voelt echt goed. Hierdoor heb ik begrip voor mensen die niet die luxe hebben dat ze wel de wet overtreden. De enige schulden die ontkomen altijd....
Klopt maar ik begrijp het welquote:Op woensdag 25 mei 2022 16:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, behalve dat hun manier om ertegenin te gaan iemand op de neus pompen is die er ook niks aan kan doen. Dat is toch niet terecht?
Maar je vind het ook terecht dat ze mensen negeren die ze vragen dat niet te doen. Dat gaat wel wat verder dan begrip.quote:
Als die mensen die het vragen met een andere oplossing komen dan vind ik het niet terecht.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar je vind het ook terecht dat ze mensen negeren die ze vragen dat niet te doen. Dat gaat wel wat verder dan begrip.
Minder vraag creeeren is een perfecte oplossing.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Tja helaas zijn arbeidsmigranten verboden door krijspopulisten en andere oplossingen voor een tekort aan arbeiders heb ik ook niet gehoord.
Je moet ze eens horen als de belasting op vliegen omhoog gaat. Want ze hebben natuurlijk wel recht om in Turkije de gaan luieren in een resort.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Minder vraag creeeren is een perfecte oplossing
Lekker boeien.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet ze eens horen als de belasting op vliegen omhoog gaat. Want ze hebben natuurlijk wel recht om in Turkije de gaan luieren in een resort.
Als je point to point lowcost eruit gooit ben je al een eind ja Rest van de vluchten is toch voornamelijk overstap.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als die mensen die het vragen met een andere oplossing komen dan vind ik het niet terecht.
Dus wobke: welke oplossing heb je?
Ik weet er wel 1: morgen en verder 50% van de vluchten eenzijdig schrappen
Tja, pauper gonna pauper enzo. Iemand met een klein beetje fatsoen gaat echt niet op de vuist bij zoiets, ook als ie (terecht!) gefrustreerd raakt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja
En daarbij, alsof je degene naast je in de rij verantwoordelijk is voor het beleid op Schiphol
Het rijk is 70% aandeelhouder. De gemeente amsterdam en rotterdam samen nog zo'n 22%quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:12 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende: [..] De overheid is verantwoordelijk voor schiphol of schiphol zelf
Misschien verveelde het grondpersoneel zich evenquote:Op woensdag 25 mei 2022 17:27 schreef maily het volgende:
Twee vluchten uit voorzorg terug naar Schiphol
Zit je er eindelijk in, ga je weer terug
Gelukkig kan hij dat makkelijk zeggen, want hij wordt toch geen premier (en kan dus prima nit naar Davos gaan omdat niemand daar een fuck geeft om Geert Wilders of all places).quote:
Niet met de buurman maar wel met de beveiliging?quote:
soms hebben mensen met weinig invloed echt wel iets zinnigs te zeggen. Dat gebeurt trouwens best vaak.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig kan hij dat makkelijk zeggen, want hij wordt toch geen premier (en kan dus prima nit naar Davos gaan omdat niemand daar een fuck geeft om Geert Wilders of all places).
Geen visie heh, hoopt alles op een gegeven moment op. Rutte zit het lekker uit en daarna lekker carrire in EU parlement.quote:
Ja, soms hebben mensen zelfs oplossingen. Wilders heeft die echter nooit.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
soms hebben mensen met weinig invloed echt wel iets zinnigs te zeggen. Dat gebeurt trouwens best vaak.
maar af en toe wel zinnige opmerkingen die ook echt kloppen. Dit is er 1.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, soms hebben mensen zelfs oplossingen. Wilders heeft die echter nooit.
Er is niks zinnigs aan wat hij zegt en wat kaart hij aan wat we niet al weten namelijk dat Schiphol problemen heeft?quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar af en toe wel zinnige opmerkingen die ook echt kloppen. Dit is er 1.
Niet iedereen die iets aankaart kan ook de oplossing geven. Dat betekent niet dat die persoon dat niet mag aankaarten, hoewel de tegenwoordige manager het graag wel zo ziet zodat er niks meer wordt aangekaart uit angst dat je de oplossing moet geven of anders belachelijk wordt gemaakt.
hij komt ook niet met oplossing, maar wel met hetgeen dat leiders druk bezig zijn met zichzelf in davos en niet bezig zijn met de werkelijke problemen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is niks zinnigs aan wat hij zegt en wat kaart hij aan wat we niet al weten namelijk dat Schiphol problemen heeft?
En de slotsom van Wilders? Nieuwe verkiezingen. Ga je wat aan hebben als je 5 uur moet wachten
Wilders wil vast de oplossingen niet horen.quote:
De consequentie is dat je niet voor 500 euro een weekje all inclusive naar Turkije kunt. Ik denk dat zelfs populistische paupers snappen dat dat tegenwoordig niet meer kan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet ze eens horen als de belasting op vliegen omhoog gaat. Want ze hebben natuurlijk wel recht om in Turkije de gaan luieren in een resort.
Hij doet wat hij altijd doet, schoppen en niets bijdragen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij komt ook niet met oplossing, maar wel met hetgeen dat leiders druk bezig zijn met zichzelf in davos en niet bezig zijn met de werkelijke problemen.
Dat vind ik best zinnig... het constant herhalen van hetzelfde kan ook zinnig zijn om mensen wakker te houden.
Mensen die problemen aankaarten moet je juist koesteren en niet vervelend vinden en belachelijk maken om te melden dat ze niet met oplossingen komen. Nee, de oplossingen moeten komen van de beleidmakers, niet van de mensen die het aankaarten.
Die komen ook met oplossingen alleen die wil hij niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hij komt ook niet met oplossing, maar wel met hetgeen dat leiders druk bezig zijn met zichzelf in davos en niet bezig zijn met de werkelijke problemen.
Dat vind ik best zinnig... het constant herhalen van hetzelfde kan ook zinnig zijn om mensen wakker te houden.
Mensen die problemen aankaarten moet je juist koesteren en niet vervelend vinden en belachelijk maken om te melden dat ze niet met oplossingen komen. Nee, de oplossingen moeten komen van de beleidmakers, niet van de mensen die het aankaarten.
en terecht, want die werken niet of duren te lang.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die komen ook met oplossingen alleen die wil hij niet.
Dan moet hij met iets komen dat wel werkt. Dat weigert hij.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en terecht, want die werken niet of duren te lang.
is goed manager uit de 21e eeuw....quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan moet hij met iets komen dat wel werkt. Dat weigert hij.
Oplossingen zijnquote:Op woensdag 25 mei 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is goed manager uit de 21e eeuw....
ah en wie bepaalt dat het er maar 2 zijn?quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oplossingen zijn
1. We importeren werknemers van buiten, omdat hier iedereen die iets kan al een baan heeft
2. We ontmoedigen vliegen door het flink duurder te maken
Hij wil beide niet
Ik denk dat 90% van de Nederlanders dan voor optie 2 kiest.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oplossingen zijn
1. We importeren werknemers van buiten, omdat hier iedereen die iets kan al een baan heeft
2. We ontmoedigen vliegen door het flink duurder te maken
Hij wil beide niet
er kunnen veel meer keuzes zijn. Er is geen wet dat er maar 2 mogelijkheden zijn. het is geen natuurkracht en geen wet van meden en perzen....quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik dat 90% van de Nederlanders dan voor optie 2 kiest.
Wat zijn nummer 3 en 4?quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah en wie bepaalt dat het er maar 2 zijn?
dat moet worden uitgezocht. Misschien ook wel nummer 5 t/m 100.quote:
Van iemand die de baas van ons land wil zijn mag je ook verwachten dat hij een probleem kan oplossen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
En degene die het aankaart hoeft niet met oplossingen te komen. Ik weet dat de managers uit de 21e eeuw dat graag willen, want dan hoeven zij niks meer te doen, maar ook dat is geen natuurwet. Hun belachelijk maken omdat ze geen oplossing geven is wel lekker makkelijk om je eigen falen te verbergen.
Misschien automatisering (security / douane), misschien reizen met alleen handbagage stimuleren. Blikken met arbeidsmigranten opentrekken is sowieso geen duurzame oplossing.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat moet worden uitgezocht. Misschien ook wel nummer 5 t/m 100.
3. Aantrekkelijker maken, meer loon, betere werktijden, extra's (gratis vlucht etc.)quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oplossingen zijn
1. We importeren werknemers van buiten, omdat hier iedereen die iets kan al een baan heeft
2. We ontmoedigen vliegen door het flink duurder te maken
Hij wil beide niet
De T. zet de chocoladeletters alvast klaar anders. VAKANTIE NEDERLANDER WORDT PEPERDUUR.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De consequentie is dat je niet voor 500 euro een weekje all inclusive naar Turkije kunt. Ik denk dat zelfs populistische paupers snappen dat dat tegenwoordig niet meer kan.
Vliegen wordt dan dus duurder.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3. Aantrekkelijker maken, meer loon, betere werktijden, extra's (gratis vlucht etc.)
Het openen van een vliegveld helpt niet als je een schreeuwend personeelstekort hebt. En dat tekort is er ook in het noord/oosten van het land, waar overigens ook eigen vliegvelden liggen die je zou kunnen gebruiken, als je toch vluchten aan het verplaatsen bent.quote:4. Vliegveld Lelystad openen, vakantiereizen daarheen, mensen aantrekken uit het noord/oosten van het land.
Ja, leuk.quote:5. Leger inzetten, volgens sommige een optie.
Arbeidsmigratie stimuleren dus. Dit is optie 1.quote:6. Oekrainers rekruteren die nu in Nederland verblijven.
Je hebt letterlijk 0 extra opties genoemd en gewoon de 2 opties in een ander jasje gestoken danwel een non-oplossing aangedragen.quote:En zo zijn er nog meer opties, maar men kan ook net doen alsof het heel moeilijk is allemaal, alles met bureaucratie onmogelijk maken.
Minder ambtenaren, een stuk of 1 miljoen minder ofzo. Kunnen best iets nuttigs gaan doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Tja helaas zijn arbeidsmigranten verboden door krijspopulisten en andere oplossingen voor een tekort aan arbeiders heb ik ook niet gehoord.
Zelfs populistisch Nederland prikt daar wel doorheen. Veertig jaar geleden was het ook niet normaal dat je even een weekend naar Milaan vloog om daar te shoppen. Het wordt de hoogste tijd dat dit soort idioterie fatsoenlijk wordt belast.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De T. zet de chocoladeletters alvast klaar anders. VAKANTIE NEDERLANDER WORDT PEPERDUUR.
Een echte ambtenaar aan het woord.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vliegen wordt dan dus duurder.
[..]
Het openen van een vliegveld helpt niet als je een schreeuwend personeelstekort hebt. En dat tekort is er ook in het noord/oosten van het land, waar overigens ook eigen vliegvelden liggen die je zou kunnen gebruiken, als je toch vluchten aan het verplaatsen bent.
[..]
Ja, leuk.
[..]
Arbeidsmigratie stimuleren dus. Dit is optie 1.
[..]
Je hebt letterlijk 0 extra opties genoemd en gewoon de 2 opties in een ander jasje gestoken danwel een non-oplossing aangedragen.
Kan, maar ook dan is optie 2 deels van toepassing om het te betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3. Aantrekkelijker maken, meer loon, betere werktijden, extra's (gratis vlucht etc.)
Komen ze dan wel aan personeel?quote:4. Vliegveld Lelystad openen, vakantiereizen daarheen, mensen aantrekken uit het noord/oosten van het land.
Die hebben ook een enorm tekort aan mensen.quote:5. Leger inzetten, volgens sommige een optie.
Goed idee, maar is gelijk aan optie 1quote:6. Oekrainers rekruteren die nu in Nederland verblijven.
Of het bedrijfsleven leert eens personeel lokken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Minder ambtenaren, een stuk of 1 miljoen minder ofzo. Kunnen best iets nuttigs gaan doen.
Gebakken lucht herkennen als gebakken lucht kan ook als niet-ambtenaar hoor.quote:
We hebben niet eens een miljoen ambenaren.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Minder ambtenaren, een stuk of 1 miljoen minder ofzo. Kunnen best iets nuttigs gaan doen.
Vliegveld Leystad zegt al jaren dat ze open kunnen, lijkt me sterk dat ze dat zonder personeel zouden doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan, maar ook dan is optie 2 deels van toepassing om het te betalen.
Bovendien moeten veel die mensen hun baan opzeggen waardoor daar weer een gat ontstaat.
[..]
Komen ze dan wel aan personeel?
[..]
Hadden we dat maar, als de uitvoerende instanties en ministeries fatsoenlijk bemand waren hadden we zeker 90% van de schandalen de afgelopen jaren waarschijnlijk niet gehad.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben niet eens een miljoen ambenaren.
Ach het volk vind ambtenaren maar nutteloos. Dus het volk krijgt precies wat het wil.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hadden we dat maar, als de uitvoerende instanties en ministeries fatsoenlijk bemand waren hadden we zeker 90% van de schandalen de afgelopen jaren waarschijnlijk niet gehad.
Zwakke kop.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De T. zet de chocoladeletters alvast klaar anders. VAKANTIE NEDERLANDER WORDT PEPERDUUR.
Jij denkt dat vliegveld Lelystad dat onderdeel is van Schiphol momenteel de benodigde beveiliging en koffersjouwers en dergelijk personeel aan heeft genomen voor het geval dat, maar dat ze er duimen zitten te draaien?quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vliegveld Leystad zegt al jaren dat ze open kunnen, lijkt me sterk dat ze dat zonder personeel zouden doen.
Toch vergeet je dat het een andere werkplek is, en de meeste mensen die ten oosten/noord wonen niet elke dag naar Schiphol willen reizen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij denkt dat vliegveld Lelystad dat onderdeel is van Schiphol momenteel de benodigde beveiliging en koffersjouwers en dergelijk personeel aan heeft genomen voor het geval dat, maar dat ze er duimen zitten te draaien?
De enige mensen die in dienst zijn daar, zijn de luchtverkeersleiders en dergelijke. Daarom zeggen ze dat ze open kunnen, omdat ze die al hebben, en al het onderpersoneel verwachten ze via Randstad ed wel te kunnen aannemen op het moment dat ze groen licht krijgen.
Populistisch Nederland wil vooral dat "hullie" dingen niet meer mogen of meer moeten betalen, natuurlijk, niet dat zij zelf meer moeten betalen. Laten we wel eerlijk blijven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zelfs populistisch Nederland prikt daar wel doorheen. Veertig jaar geleden was het ook niet normaal dat je even een weekend naar Milaan vloog om daar te shoppen. Het wordt de hoogste tijd dat dit soort idioterie fatsoenlijk wordt belast.
Vluchten cancelen niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
Iedere oplossing kost meer tijd dan er nu beschikbaar is. Alleen al omdat nieuw personeel door de AIVD gescreend moet worden, een werknemer die je nu aanneemt op Schiphol kan, als het meezit, over 4 weken aan de slag.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nu ook klappen als hij gaat stijgen
Nee, dat klopt en ik zou daar geen moeite mee hebben. Schiphol kan het verkeer niet aan waar nu vraag naar is, dan moet je of meer personeel inzetten of je moet de vraag verlagen. Het eerste gaat nogal slecht schijnbaar dus dan maar optie #2.quote:
Probleem is dat Schiphol hun problemen afschuift op de touroperators, want die moeten dus mensen hun geld terug gaan geven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat klopt en ik zou daar geen moeite mee hebben. Schiphol kan het verkeer niet aan waar nu vraag naar is, dan moet je of meer personeel inzetten of je moet de vraag verlagen. Het eerste gaat nogal slecht schijnbaar dus dan maar optie #2.
Tja, dat is typisch zo'n situatie waarin jij als reiziger geen klant bent van Schiphol maar van de tour operator of luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probleem is dat Schiphol hun problemen afschuift op de touroperators, want die moeten dus mensen hun geld terug gaan geven.
Schiphol mag honderden miljoenen gaan reserveren voor schadeclaims in dat geval.
De infrastructuur faalt helemaal niet, die brug ziet er prima uit. De dienstverlening faalt door een tekort aan personeelquote:
Het land gaat naar de kloten omdat alle putjesscheppers tegenwoordig 4x per jaar kunnen vliegen?quote:
Het land gaat helemaal niet naar de kloten omdat mensen een paar uur moeten wachten op Schiphol, natuurlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het land gaat naar de kloten omdat alle putjesscheppers tegenwoordig 4x per jaar kunnen vliegen?
Dat bedoel ik ook. Mensen kunnen massaal op vakantie en vliegen maar het land gaat naar de kloten?quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het land gaat helemaal niet naar de kloten omdat mensen een paar uur moeten wachten op Schiphol, natuurlijk.
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee, maar is gelijk aan optie 1
Het is helemaal geen probleem om er voor te zorgen dat mensen die uit buitenland gehaald worden normale salarissen krijgen in Nederland, overigens.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.
Het andere is de mensen die hier al zijn (vanwege de oorlog in Oekrane) als arbeiders inzetten.
Maar dan moeten ze dus ook hier blijven en niet terug gaan als het in Oekraine weer rustig is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.
Het andere is de mensen die hier al zijn (vanwege de oorlog in Oekrane) als arbeiders inzetten.
Hij bedoelt de logistiek. Dat was te voorzien geweest maar "men" heeft het op zijn beloop gelaten zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De infrastructuur faalt helemaal niet, die brug ziet er prima uit. De dienstverlening faalt door een tekort aan personeel
Een aanvliegroute over Maastricht daar zitten ze te wachten erop om meer geluidsoverlast te krijgen terwijl de luchthavens van Dsseldorf en Luik bij wijze van spreken op een steenworp afstand zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou vluchten verplaatsen op korte termijn geen slecht idee zijn. Im Limburg ligt bijvoorbeeld een vliegveld dat al jaren op sterven na dood is. Die kunnen het wel gebruiken.
Dat is een mogelijkheid, maar zou ook als tussenoplossing kunnen worden gedaan. Jaarcontract, maar denk niet dat ze na een jaar wel een oplossing hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze dus ook hier blijven en niet terug gaan als het in Oekraine weer rustig is.
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij bedoelt de logistiek. Dat was te voorzien geweest maar "men" heeft het op zijn beloop gelaten zoals gewoonlijk.
Toch is het een teken aan de wand. In meerdere sectoren zijn er personeelstekorten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.
Klopt en voor zover ik weet heeft niemand dat echt aan zien komen en het is niet alleen bij productiewerk, bij mijn vrouw hebben ze voor een groot internationaal bedrijf vacatures op ieder nivo op kantoor open staan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:40 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Toch is het een teken aan de wand. In meerdere sectoren zijn er personeelstekorten.
Ik denk eerder aan jarenlange slechte arbeidsvoorwaarden in sectoren waar de nood nu hoog is. Covid heeft het wellicht een zetje gegeven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt en voor zover ik weet heeft niemand dat echt aan zien komen en het is niet alleen bij productiewerk, bij mijn vrouw hebben ze voor een groot internationaal bedrijf vacatures op ieder nivo op kantoor open staan.
Ik denk dat we mischien uit het oog verliezen dat tijdens covid er veel buitenlandse werknemers terug naar hun geboorteland gegaan zijn, dat zou het iig deels verklaren.
Kan. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord over de redenen waarom er ineens overal een tekort is aan arbeidskrachten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:53 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan jarenlange slechte arbeidsvoorwaarden in sectoren waar de nood nu hoog is. Covid heeft het wellicht een zetje gegeven.
Daar liggen gewoon (dikke) contracten op dus Schiphol mag gaan aftikken, in volgorde van vliegmaatschappijen en daarna touroperators en andere dienstverleners.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is typisch zo'n situatie waarin jij als reiziger geen klant bent van Schiphol maar van de tour operator of luchtvaartmaatschappij.
Ik weet niet wat de voorwaarden zijn dus het is moeilijk om in te schatten in hoeverre Schiphol aansprakelijk is.
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignationquote:Op woensdag 25 mei 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord over de redenen waarom er ineens overal een tekort is aan arbeidskrachten.
Natuurlijk weten ze het aantal vliegbewegingen, wat echter minder duidelijk was hoe veel passagiers er terug zouden keren en wanneer. Ik zeg niet dat ze overvallen zijn op de korte termijn maar wel dat het 2 jaar geleden en zelfs een jaar geleden nog lang niet zo duidelijk was hoe de luchtvaart zich zou ontwikkelen en of covid nog een issue ging zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.
Zeggen dat Schiphol overvallen is hierdoor is ontkennen dat ze nalatig zijn geweest te handelen.
Ja, maar dat is de VS en dat is toch een andere situatie, denk ik, wij in West-Europa hebben heel veel arbeidsmigranten uit Europa in huis en ik weet uit eigen observatie dat een deel van hen terug gegaan is naar hun geboorteland toen covid toesloeg.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignation
Tuurlijk, maar wat je nu ziet is dus een symptoom van eerder gevoerd log beleid; omdat alles contractueel zo in beton gegoten is en ze kampioen zijn in uitbesteden kunnen ze nooit reageren op dit soort situaties.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk weten ze het aantal vliegbewegingen, wat echter minder duidelijk was hoe veel passagiers er terug zouden keren en wanneer. Ik zeg niet dat ze overvallen zijn op de korte termijn maar wel dat het 2 jaar geleden en zelfs een jaar geleden nog lang niet zo duidelijk was hoe de luchtvaart zich zou ontwikkelen en of covid nog een issue ging zijn.
Daar sluit ik me bij aan. Slecht management.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.
Zeggen dat Schiphol overvallen is hierdoor is ontkennen dat ze nalatig zijn geweest te handelen.
Zeer juist. Interessant stuk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignation
Dat zou weleens een teken kunnen zijn van een volledige omslag. Wat heel goed is. Een einde aan uitbuiting van mensen.quote:The COVID-19 pandemic has allowed workers to rethink their careers, work conditions, and long-term goals.
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar wat je nu ziet is dus een symptoom van eerder gevoerd log beleid; omdat alles contractueel zo in beton gegoten is en ze kampioen zijn in uitbesteden kunnen ze nooit reageren op dit soort situaties.
Schiphol is zichzelf gewoon hard de nek om aan het draaien.
Wat men ook uitbesteedt dan is de verantwoordelijkheid in principe. Dat maakt het allemaal zo slecht. Iedereen kan naar iedereen wijzen. En zo wordt het vanzelf niks. Dat is de kanker van deze moderne maatschappij.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.
Wel lekker goedkoop.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.
Ja. En vooral, geen headcount en geen verantwoordelijkheid voor al die lastige HR zaken zoals opleiden, vervanging bij ziekte en alle andere vervelende zaken todat het misloopt zoals nu. En dan ben je, oneerbiedig gezegd, fucked.quote:
Werkte goed tijdens covid, de mensen niet meer laten komen, kost niks. Jammer voor ze dat ze daarna geen zin meer hebben om ooit nog terug te komen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En vooral, geen headcount en geen verantwoordelijkheid voor al die lastige HR zaken zoals opleiden, vervanging bij ziekte en alle andere vervelende zaken todat het misloopt zoals nu. En dan ben je, oneerbiedig gezegd, fucked.
Of liever gezegd, de reizigers zijn fucked.
Als niemand meer een echt beroep wil, hoe zou de wereld er dan uit zien?quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeer juist. Interessant stuk.
[..]
Dat zou weleens een teken kunnen zijn van een volledige omslag. Wat heel goed is. Een einde aan uitbuiting van mensen.
Het is heel simpel. Schiphol moet het gewoon gaan regelen. Ga die vluchten maar via andere vliegveldjes doen. De reiziger mag niet de dupe worden van dit zooitje.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Bonus voor de directeurquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Wat een visionairquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Bonus voor deze man!quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Dat kun je wel vergeten. Die hebben niet de capaciteit niet om 30% van Schiphols vluchten op te vangen. Met het huidige volume is dat rond de 450-500 vluchten per dag.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Schiphol moet het gewoon gaan regelen. Ga die vluchten maar via andere vliegveldjes doen. De reiziger mag niet de dupe worden van dit zooitje.
Dat lijkt me een gemiddelde. Momenteel is het ruim het dubbele:quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kun je wel vergeten. Die hebben niet de capaciteit niet om 30% van Schiphols vluchten op te vangen. Met het huidige volume is dat rond de 450-500 vluchten per dag.
https://www.schiphol.nl/n(...)itblik-vliegverkeer/quote:In de week van 23 mei – 29 mei verwachten we gemiddeld 1.285 vluchten per dag op Schiphol. In juni zal het aantal vluchten naar verwachting stijgen naar rond de 1.305 vluchten per dag.
De reiziger is niks te verwijten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ook dat populistische gezeik over de "reiziger". Allemaal hebben die jaren gespaard, eerste vakantie sinds corona. Werkelijk schrijnende verhalen. Die mogen niet de dupe worden.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ook dat populistische gezeik over de "reiziger". Allemaal hebben die jaren gespaard, eerste vakantie sinds corona. Werkelijk schrijnende verhalen. Die mogen niet de dupe worden.
Ze betalen helemaal geen smak geld. Schiphol draait op het uitbuiten van personeel. Oh jeetje en dan moet de reiziger een keertje lang wachtenquote:Op donderdag 26 mei 2022 04:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De reiziger is niks te verwijten.
Men betaald een smak geld voor een dienst, dan mag je toch verwachten dat je daar gebruik van kan maken.
Maar ze verkopen liever vooraf 30 broden terwijl ze er maar 2 op tijd kunnen bakken.
maar zonder passagiers en koffers want te laatquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:12 schreef OmniRocket het volgende:
Maar als je zo lang in de rij moet staan, wordt er dan nog steeds gevlogen op Frankfurt, Londen en Parijs?
Een keertje lang wachten, 5 uur in de rij en lege vliegtuigen die opstijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze betalen helemaal geen smak geld. Schiphol draait op het uitbuiten van personeel. Oh jeetje en dan moet de reiziger een keertje lang wachten
Misschien moet men wel met een virtuele wachtrij app gaan werken zoals succesvol bij pretparken gebruikt wordt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:18 schreef EinarBoe het volgende:
Mensen weten van de drukte, komen daarom uren eerder, waardoor Schiphol eerder op de dag al op maximale doorstroomcapaciteit zit qua mensen doorlaten, en de wachtrijen ds langer zijn.
De lengte van de rij heeft verder niet zoveel te maken met hoe snel alles doorstroomt, probleem is vooral dat er steeds meer mensen vluchten gaan missen omdat anderen die pas later een vlucht hebben, voor hun in de rij staan.
Van te voren een slot boeken voor de security, cool idee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien moet men wel met een virtuele wachtrij app gaan werken zoals succesvol bij pretparken gebruikt wordt.
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijfquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:36 schreef ACT-F het volgende:
We hebben een insider die uit de school klapt:
https://www.twitter.com/DeWaarheid1985
VOC-mentaliteitquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijf
Je halve dag-salaris al opgemaakt aan een parkeerkaartje.quote:
Dat je vooraf een slot van een kwartier krijgt waarin je bij de security moet zijn en je er eerder niet door mag.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Van te voren een slot boeken voor de security, cool idee.
Dat kan je wel oplossen door een paar mannetjes vooraf te plaatsen die de code checken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat je vooraf een slot van een kwartier krijgt waarin je bij de security moet zijn en je er eerder niet door mag.
Probleem is dat iedereen natuurlijk stronteigenwijs is en dus dat gaat negeren, waardoor je alsnog hele lange rijen hebt met mensen die denken dat ze eerder kunnen zijn en moeten worden teruggestuurd.
Maar dan krijg je daar de rijquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat kan je wel oplossen door een paar mannetjes vooraf te plaatsen die de code checken.
Dat kan echt niet De helft van je loon ben je kwijt aan parkerenquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijf
Een nog betere oplossing bij meer dan 30 minuten te vroeg bij je slot zijn heb je pech en kun je pas morgen weer opnieuw proberen. Dan leert het recalcitrante publiek het wel af dat eigenwijze maffe gedoe waardoor de logistieke planning niet klopt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat kan je wel oplossen door een paar mannetjes vooraf te plaatsen die de code checken.
Dan snap ik wel dat het personeel wegrentquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijf
Ik denk dat het wel meevalt met het publiek dat zich zo slecht gedraagt. Dat mensen zuur zijn na 5 uur wachten, waarbij je je plek niet kan verlaten, en dan net het poortje voor hun zien sluiten, of hun vliegtuig leeg zien vertrekken. Dan moet je wel echt veel geduld hebben om dan niet kwaad te worden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een nog betere oplossing bij meer dan 30 minuten te vroeg bij je slot zijn heb je pech en kun je pas morgen weer opnieuw proberen. Dan leert het recalcitrante publiek het wel af dat eigenwijze maffe gedoe waardoor de logistieke planning niet klopt.
Als voorrangsoptie dan? Of minstens iets met een QR-code wat ook uitgeprint kan worden? Lijkt me niet zo'n goed idee om het hebben van een telefoon met een app als verplichting te hebben om berhaupt te kunnen reizen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:50 schreef EinarBoe het volgende:
Poortjes die je alleen kunt openen met een app op je telefoon, en die app geeft je een tijdslot waarin je door de poortjes kan. Heb je amper mensen nodig en hopelijk snapt iedereen dan ook dat het geen zin heeft om in de rij voor die poortjes te gaan staan.
Nee, het werkt ook niet want niet iedereen heeft een telefoon. Slechts een idee om op een manier de spiraal te doorbreken dat mensen steeds vroeger komen waardoor de rij steeds langer wordt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als voorrangsoptie dan? Of minstens iets met een QR-code wat ook uitgeprint kan worden? Lijkt me niet zo'n goed idee om het hebben van een telefoon met een app als verplichting te hebben om berhaupt te kunnen reizen.
Je kan een beter een parkeervak zijn, dan verdien je meer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan echt niet De helft van je loon ben je kwijt aan parkeren
Journalistje stelt ook 28x dezelfde clich vraagquote:
Beter nog wel dan een zondagavond in april dat ik er was en anderhalf uur heb staan wachten.quote:
Valt wel mee. Kost ongeveer 40/50 p/m op de personeels parkeerplekken. Maar gaat op basis van waar je woont. En na t parkeren moet je nog wel kwartier met shuttle bus.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan echt niet De helft van je loon ben je kwijt aan parkeren
En die 2x een kwartier per dag mag natuurlijk in je eigen tijd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Valt wel mee. Kost ongeveer 40/50 p/m op de personeels parkeerplekken. Maar gaat op basis van waar je woont. En na t parkeren moet je nog wel kwartier met shuttle bus.
Vanzelfsprekend.. maar goed in Amerika krijgen flight attendants niet eens betaald totdat de deuren van t vliegtuig dicht zijn en opgestegen. Die werken letterlijk al 2 uur voor ze geld krijgen gekkenwerk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:17 schreef spoilert het volgende:
[..]
En die 2x een kwartier per dag mag natuurlijk in je eigen tijd.
Klopt, maar die vlieguren worden redelijk betaald, bij Delta b.v. start je ergens rond 30$ per uur als cabincrew, Die oude heksen die je altijd op Europa vliegen harken echt weel meer dan NL modaal binnen per jaar.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend.. maar goed in Amerika krijgen flight attendants niet eens betaald totdat de deuren van t vliegtuig dicht zijn en opgestegen. Die werken letterlijk al 2 uur voor ze geld krijgen gekkenwerk.
Amerika is is dan ook onze grote voorbeeld.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend.. maar goed in Amerika krijgen flight attendants niet eens betaald totdat de deuren van t vliegtuig dicht zijn en opgestegen. Die werken letterlijk al 2 uur voor ze geld krijgen gekkenwerk.
600 euro per jaar voor een minimumloon baantje is niet mals, en dan is de weg er naartoe nog niet meegerekend.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Valt wel mee. Kost ongeveer 40/50 p/m op de personeels parkeerplekken. Maar gaat op basis van waar je woont. En na t parkeren moet je nog wel kwartier met shuttle bus.
Nasleep van covid. Huurauto's stonden maanden stil en zijn toen verkocht door de verhuurbedrijven tijdens covid en nu kunnen ze geen grote aantallen nieuwe auto's kopen omdat de fabrikanten productie problemen hebben door het chip tekort.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:30 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ekort-aan-huurauto-s
dit wordt een leuke zomer
Goed voor het milieu.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:30 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ekort-aan-huurauto-s
dit wordt een leuke zomer
Lol, kijk net even bij KLM, kan een ticket voor morgen boeken, van Dsseldorf naar New York (JFK) met een tussenstop op........... Schiptrololo Voor zover de symboolmaatregel van KLM...quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:21 schreef RipCity het volgende:
Schiphol stopt de ticket sales
KLM stopt tijdelijk verkoop tickets voor vluchten vanaf Schiphol
https://www.ad.nl/binnenl(...)f-schiphol~a23f9640/
Hoef je iig niet door de security.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:28 schreef spoilert het volgende:
[..]
Lol, kijk net even bij KLM, kan een ticket voor morgen boeken, van Dsseldorf naar New York (JFK) met een tussenstop op........... Schiptrololo Voor zover de symboolmaatregel van KLM...
En het is waarschijnlijk nog sneller ook wat een grap is Schiphol geworden.quote:
Overstappers zijn het probleem niet, die veroorzaken geen druk op de beveiliging.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:28 schreef spoilert het volgende:
[..]
Lol, kijk net even bij KLM, kan een ticket voor morgen boeken, van Dsseldorf naar New York (JFK) met een tussenstop op........... Schiptrololo Voor zover de symboolmaatregel van KLM...
Nog geen probleem, je kan er op wachten dat er straks ook geklaagd wordt over de paspoortcontrole tussen Lounge 1 en 2. En overstappers van uit Dsseldorf of JFK zullen geen probleem zijn. Maar genoeg overstappers die bij aankomst alsnog door de security mogen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 15:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstappers zijn het probleem niet, die veroorzaken geen druk op de beveiliging.
Is dus zeer zeker geen symboolmaatregel
Ik kan prima zonder vlucht en huurauto de zomer doorkomen. Verwacht wel dat meer mensen dat goed lukt. Misschien dat een aantal mensen beter een iets andere mindset aannemen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:30 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ekort-aan-huurauto-s
dit wordt een leuke zomer
Zwaluwstaarten klinkt als een actuele pornofetishquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heeft Wopke al een man in het midden benoemd zodat hij en Benschop beide buiten beeld blijven
Kan die gaan zwaluwstaarten op dit heel moeilijke dossier
Naast dat het een shit show is op Schiphol, kan het dik gedrukte wel helpen, het gebeurt nu ook al. Je wil niet weten hoeveel Lui er zomaar in een rij gaan staan omdat iedereen er staat.quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:12 schreef RipCity het volgende:
Schiphol-topman Benschop: ik denk niet aan opstappen
Topman Dick Benschop van Schiphol is niet van plan om op te stappen vanwege de chaos op de luchthaven van de afgelopen tijd door enorme personeelstekorten. „Ik denk niet aan opstappen. Ik ben bijzonder gemotiveerd om alles op te lossen”, zegt hij in een interview met het ANP.
Schiphol kwam eerder op de dag met een actieplan om drukte en de lange wachtrijen van passagiers in de zomerperiode tegen te gaan. Zo wil Schiphol meer beveiligers werven, de arbeidsvoorwaarden voor werknemers aantrekkelijker maken en de doorstroming van reizigers in de terminal verbeteren. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om coaches die mensen sneller door de beveiliging helpen en om verbeterde informatievoorziening.
Staan mensen vast om te springen om die baan. Om halve dag toegeschreeuwd te worden door reizigers na 2.5 uur wachten.
Weer eens wat anders dan keihard anaal genomen worden door de overheidquote:Op donderdag 26 mei 2022 16:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
Zwaluwstaarten klinkt als een actuele pornofetish
Lekker goedkoop, dagje vrijwilligerswerk. Kopje koffie en kans op een gratis parkeerplek voor de eerste twee maanden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net op het nieuws dat gepensioneerden zullen worden benaderd om bij te springen.
Ah Gerrit Zalm gaat dus daar op witwassen controlerenquote:Op donderdag 26 mei 2022 18:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net op het nieuws dat gepensioneerden zullen worden benaderd om bij te springen.
Vliegen naar Oekrane is ook een beleving heb ik me laten vertellenquote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef theunderdog het volgende:
En er is niets aan te doen. Want vliegen is en blijft superieur aan de trein. Alleen al omdat je in tig landen niet kan komen via de trein.
Dat ligt toch echt aan de maatschappijen die alleen vakantie of korte Europese vluchten vanaf die lokaties laten vliegen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam-Den Haag, Eindhoven, Groningen/Eelde, Weeze.
En toch vliegt iedereen vanaf Schiphol.
Wel eens de alternatief trein genomen, bomvol, 2 uur moeten staan, 9 uur onderweg in plaats van een uur en een kwartier. En daar betaal je dan nog eens de hoofdprijs voor. Als je met de familie gaat is het helemaal absurd qua prijs.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:10 schreef theunderdog het volgende:
En er is niets aan te doen. Want vliegen is en blijft superieur aan de trein. Alleen al omdat je in tig landen niet kan komen via de trein.
Dat dus. En veel reizen kunnen simpelweg niet met de trein. Je kunt immers niet met de trein over water.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel eens de alternatief trein genomen, bomvol, 2 uur moeten staan, 9 uur onderweg in plaats van een uur en een kwartier. En daar betaal je dan nog eens de hoofdprijs voor. Als je met de familie gaat is het helemaal absurd qua prijs.
Leuk voor naar Brussel of Parijs als stelletje, meer ook niet. Elk land zijn eigen systeem, eigen spoor, andere treinen. Zeker geen alternatief voor 700km of meer. Dan heb je nog de auto, minder vervuilend dan het vliegtuig, toch zie je maar zelden meer dan 1 persoon in een voertuig rijden waar er 5 in passen.
Hah! Hoe kan ik dan met de trein naar het VK reizen, huh?quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat dus. En veel reizen kunnen simpelweg niet met de trein. Je kunt immers niet met de trein over water.
Dus vliegen blijft superieur.
Zou graag via Rotterdam-Den Haag vliegen maar het aanbod is veel te beperkt door de lage capaciteit.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam-Den Haag, Eindhoven, Groningen/Eelde, Weeze.
En toch vliegt iedereen vanaf Schiphol.
Kan zelfs met de bus. Heb ik ook gedaan toen ik 17 was.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:44 schreef Alpha0 het volgende:
Stel ik wel last-minute naar Lloret del Mar, kan dat dan met de trein?
Ja?quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:44 schreef Alpha0 het volgende:
Stel ik wel last-minute naar Lloret del Mar, kan dat dan met de trein?
Duurt alleen evenquote:Op donderdag 26 mei 2022 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja?
Ga naar een treinstation en koop een kaartje
Ik dacht dat jij 16 wasquote:Op donderdag 26 mei 2022 19:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kan zelfs met de bus. Heb ik ook gedaan toen ik 17 was.
Het omslagpunt is wel veranderd inderdaad. Wat zullen we zeggen, 1000km? Is 10u met een auto. 1u vliegen. Is er nog 9u schiphol incompetentie als margequote:Op donderdag 26 mei 2022 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast wel maar op Schiphol wachten kost ook tijd
Ja, dat is zo ongeveer het probleem.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het omslagpunt is wel veranderd inderdaad. Wat zullen we zeggen, 1000km? Is 10u met een auto. 1u vliegen. Is er nog 9u schiphol incompetentie als marge
Ja, was ook niet erg, als je met een groep bent.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kan zelfs met de bus. Heb ik ook gedaan toen ik 17 was.
Vliegen gebeurt niet 's nachts, dus een nachttrein heeft over een langere afstand nog wel significante voordelen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is zo ongeveer het probleem.
Voor sommige bestemmingen is vliegen gewoon langzamer tegenwoordig maar zodra je over de 500 km gaat is de tijdwinst van vliegen enorm. Meer dan nodig zou moeten zijn.
Heb je wel eens gevlogen?quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vliegen gebeurt niet 's nachts, dus een nachttrein heeft over een langere afstand nog wel significante voordelen.
Toen ik naar Nieuw-Zeeland vloog ging het grootste deel van de vlucht door de nacht. Idem met Zuid-Afrika voor mijquote:Op donderdag 26 mei 2022 20:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vliegen gebeurt niet 's nachts, dus een nachttrein heeft over een langere afstand nog wel significante voordelen.
Ja, maar binnen-Europese vluchten stijg je niet 's nachts op en land je niet 's nachts. Maar oke, de trein is inderdaad niet handiger als je naar Nieuw-Zeeland gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toen ik naar Nieuw-Zeeland vloog ging het grootste deel van de vlucht door de nacht. Idem met Zuid-Afrika voor mij
Wel eerst jezelf even verdiept in welke vluchten deze vliegvelden "aanbieden" of roep je gewoon maar iets?quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam-Den Haag, Eindhoven, Groningen/Eelde, Weeze.
En toch vliegt iedereen vanaf Schiphol.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:51 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Wel eerst jezelf even verdiept in welke vluchten deze vliegvelden "aanbieden" of roep je gewoon maar iets?
Ik woon in Groningen op een half uurtje lopen van Eelde, en tuurlijk ga ik dan het liefst met een vliegtuig vanaf Eelde. Maar dat waardeloze vliegveld biedt niks aan. Je hebt vaak niet eens meer keus dan het vakje schiphol aan te vinken als je op vakantie gaat.
Eelde vliegt momenteel op 6 bestemmingen. Maar vergeet niet dat defensie ook gebruik maakt van deze luchthaven.quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:51 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Wel eerst jezelf even verdiept in welke vluchten deze vliegvelden "aanbieden" of roep je gewoon maar iets?
Ik woon in Groningen op een half uurtje lopen naar Eelde, en tuurlijk ga ik dan het liefst met een vliegtuig vanaf Eelde. Maar dat waardeloze vliegveld biedt niks aan. Je hebt vaak niet eens meer keus dan het vakje schiphol aan te vinken als je op vakantie gaat.
Volgens mij mag er beperkt geland worden op Schiphol tot zes uur s ochtends. Meeste inkomende vluchten mogen pas landen vanaf zes uur s ochtends in verband met geluidsoverlast. Opstijgen van passagiersvliegtuigen is tot middernacht.quote:Op donderdag 26 mei 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toen ik naar Nieuw-Zeeland vloog ging het grootste deel van de vlucht door de nacht. Idem met Zuid-Afrika voor mij
Tsja, op Rotterdam bieden ze alleen wat zonbestemmingen in Spanje/Portugal/Turkije en vluchten naar Brussel/Londen aan. Die vluchten naar Brussel en Londen zijn eigenlijk overbodig en kunnen prima vervangen worden door een treinreis vanaf Rotterdam Centraal, maar dan krijgen de vliegtuigmaatschappijen natuurlijk minder geld binnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam-Den Haag, Eindhoven, Groningen/Eelde, Weeze.
En toch vliegt iedereen vanaf Schiphol.
Onzin, genoeg TUI en Transavia vluchten die in de nacht aankomen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij mag er beperkt geland worden op Schiphol tot zes uur s ochtends. Meeste inkomende vluchten mogen pas landen vanaf zes uur s ochtends in verband met geluidsoverlast. Opstijgen van passagiersvliegtuigen is tot middernacht.
Rotterdam heeft 1 baan, die ze zowel als start- als landingsbaan gebruiken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, op Rotterdam bieden ze alleen wat zonbestemmingen in Spanje/Portugal/Turkije en vluchten naar Brussel/Londen aan. Die vluchten naar Brussel en Londen zijn eigenlijk overbodig en kunnen prima vervangen worden door een treinreis vanaf Rotterdam Centraal, maar dan krijgen de vliegtuigmaatschappijen natuurlijk minder geld binnen.
Dat Rotterdam maar 1 landingsbaan heeft zal ook niet helpen.
Klopt, er stijgt niks op tussen 23 uur en 5 uur. Er landen 28 passagiersvliegtuigen na 23 uur s avonds tot 5 s ochtends. Meeste zijn wel europese vluchten.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:09 schreef spoilert het volgende:
[..]
Onzin, genoeg TUI en Transavia vluchten die in de nacht aankomen.
Hoe stijgen ze dan op?quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, op Rotterdam bieden ze alleen wat zonbestemmingen in Spanje/Portugal/Turkije en vluchten naar Brussel/Londen aan. Die vluchten naar Brussel en Londen zijn eigenlijk overbodig en kunnen prima vervangen worden door een treinreis vanaf Rotterdam Centraal, maar dan krijgen de vliegtuigmaatschappijen natuurlijk minder geld binnen.
Dat Rotterdam maar 1 landingsbaan heeft zal ook niet helpen.
Jullie vergeten steeds Breda-Airport te noemen van Nedelandse vliegvelden.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam-Den Haag, Eindhoven, Groningen/Eelde, Weeze.
En toch vliegt iedereen vanaf Schiphol.
Castricum heeft ook een vliegveld, met 2 banen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jullie vergeten steeds Breda-Airport te noemen van Nedelandse vliegvelden.
Geen idee of daar iets vanaf vliegt eigenlijk. Hier wordt het ook gewoon nog Seppe genoemd.
Even niet om het n of ander, maar voor laagbetaalde banen is het volgens mij meer regel als uitzondering dat je je parkeerplekje niet vergoed krijgt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijf
Al die premium artikelen. Kan ze niet eens fatsoenlijk lezenquote:Op donderdag 26 mei 2022 22:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)veau-van-voor-corona
Ik snap wel dat ze niemand kunnen vinden, betalen om te komen werken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even niet om het n of ander, maar voor laagbetaalde banen is het volgens mij meer regel als uitzondering dat je je parkeerplekje niet vergoed krijgt.
De directeuren daar zullen vast hun prive-plekje hebben in de parkeergarage.
0,19 cent per km is wat er bij mij vergoed wordt (werk in een winkel) maar het OV wordt wel volledig vergoed. Neem aan dat dit bij Schiphol ook wel zo zal zijn.
Pauper gespot.quote:Op woensdag 25 mei 2022 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel, alleen die luisteren er terecht niet naar
Hm, zo'n OV regeling is lang niet ongebruikelijk dus ik weet niet of dit nu zo schandalig is. Als je op Schiphol werkt moet je op een eiland of ander van de wereld afgesloten gebied wonen om er niet met het OV in een uur / anderhalf uur te kunnen zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2022 06:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze niemand kunnen vinden, betalen om te komen werken.
Het schandalige zit hem er natuurlijk in dat ze geen mensen kunnen krijgen maar de beloning als geheel uitermate karig blijft.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hm, zo'n OV regeling is lang niet ongebruikelijk dus ik weet niet of dit nu zo schandalig is. Als je op Schiphol werkt moet je op een eiland of ander van de wereld afgesloten gebied wonen om er niet met het OV in een uur / anderhalf uur te kunnen zijn
Ik heb 15 jaar bij een bedrijf gewerkt waarbij de directeur een mooie visie had: Mijn personeel is het enige wat het bedrijf waardevol maakt, als die weg zijn sta ik met lege handen, ik zou wel gek zijn om ze niet als een koning te behandelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schandalige zit hem er natuurlijk in dat ze geen mensen kunnen krijgen maar de beloning als geheel uitermate karig blijft.
Als het straks weer omdraait op de arbeidsmarkt staan dit soort werkgevers vooraan om onder het motto “voor jou 10 anderen” de arbeidsvoorwaarden verder uit te kleden. Die eenzijdigheid, dat is het schandaal. De losse elementen daar binnen zijn wel verklaarbaar, het patroon is het probleem.
Dat is leuk als je van 9 tot 5 werkt, maar met die achterlijke tijden waarop ze op Schiphol werken is het geen doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hm, zo'n OV regeling is lang niet ongebruikelijk dus ik weet niet of dit nu zo schandalig is. Als je op Schiphol werkt moet je op een eiland of ander van de wereld afgesloten gebied wonen om er niet met het OV in een uur / anderhalf uur te kunnen zijn
Die gozer moet er dus gewoon uit. Altijd een klapmongoolquote:
Totale schijt aan alles. Fakkels en hooivorken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die gozer moet er dus gewoon uit. Altijd een klapmongool
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:53 schreef Scorpie het volgende:
Die gozer moet er dus gewoon uit. Altijd een klapmongool
En leuke baantjes voor minimaal 500.000 per jaar geven we aan een bewezen incompetente klapmongoolquote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:10 schreef raptorix het volgende:>.
Het plan is duidelijk, doe je voor als links en roep: Met lage lonen houden we banen behouden.... Man man man wanneer ziet iemand dit nou?
Had hij daar tijd voor?!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Actieplan Schiphol te laat: 'Niet voor de zomer op orde'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdrukte-cnv-benschop
Van welke politieke partij is die man lid?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
18 miljoen verbrand en gewoon opnieuw benoemen
PVDAquote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Van welke politieke partij is die man lid?
List en bedrog bij Schiphol-topman Benschopquote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onvrede over Benschop: ’Wel luxe dineren maar niks doen aan gevaarlijke situaties op Schiphol’
Vanuit politiek Den Haag klinkt onvrede over het feit dat Schiphol-topman Dick Benschop de afgelopen weken meerdere keren het land verliet, terwijl het chaos troef is op de luchthaven. Benschop wordt zelfs op het matje geroepen door de Tweede Kamer.
VVD-Kamerlid Koerhuis verwacht de Schiphol-topman in het land is als het een chaos is op de luchthaven. „Dit is een wel heel zorgelijk beeld. Het is op Schiphol letterlijk alle hens aan dek, dan moeten we er vanuit kunnen gaan dat dat ook in de bestuurskamer geldt. De VVD en PvdA hebben samen de heer Benschop uitgenodigd voor een gesprek in de Tweede Kamer dinsdag.” Dat gesprek moet dan op verzoek van de commissie Infrastructuur en Waterstaat dinsdagmiddag plaatsvinden, een dag voor een commissiedebat over luchtvaart.
Maar ook elders in de Kamer klinkt onvrede. „Bij hoge golven hoort een kapitein aan het roer te staan”, zegt CDA-Kamerlid Van der Molen. De christendemocraat vindt dat die uitspraak niet alleen geldt voor een kapitein op een schip. „Dat is in de luchtvaart niet anders. Nederland staat voor schut door de situatie op Schiphol. Het CDA verwacht dat de heer Benschop tot het uiterste gaat om Schiphol weer op koers te krijgen. En dat de minister daar scherp op toeziet.”
BVNL-Kamerlid Van Haga zal komende week in de Tweede Kamer aandringen op het vertrek van Benschop. „Het is onbegrijpelijk dat Benschop de afgelopen weken meerdere keren het land verliet, terwijl het chaos troef is op de luchthaven. Wel luxe dineren op een gala-avond in Washington, het World Economic Forum in Davos en de jaarlijkse meeting van VNO-NCW, maar niets doen aan de enorme rijen en de gevaarlijke situaties op Schiphol. Dat kan natuurlijk niet.”
Ook vanuit de Eerste Kamer klinkt gemor. „Allerhoogste tijd voor de RvC van Schiphol om ceo Benschop nu snel te vervangen door een competente ceo die de chaos oplost”, zegt senator Henk Otten. „Dan kan Benschop permanent vakantie vieren en z’n vele netwerkevents voortaan op eigen kosten bezoeken.”
Schiphol-topman Dick Benschop verliet afgelopen weken meerdere keren het land terwijl het chaos troef is op de luchthaven. Tijdens de meivakantie ging de topman onder meer met zijn gezin op vakantie naar Portugal, ondertussen misten andere reizigers hun vluchten door de chaos.
Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf en wordt bevestigd door Schiphol. Benschop ging verder naar een gala-avond in Washington, het World Economic Forum in Davos en de jaarlijkse meeting van VNO-NCW. Ook zat hij, terwijl hij corona had en zijn luchthaven de deuren sloot vanwege de drukte, met gezinsleden op een bootje tijdens Koningsdag.
https://www.telegraaf.nl/(...)ituaties-op-schiphol
Schop onder zijn hol in 3.2.1.
quote:Toen De Telegraaf eind april meldde dat Schiphol-directeur Dick Benschop nergens te bekennen was in de crisis van zijn bedrijf, belde een hoge functionaris van Schiphol met de hoofdredactie van de krant. Schande dat de verslaggevers Benschop verdacht maakten. Ze wisten dat hij afwezig was vanwege corona.
Hoofdredacteur Paul Janssen in De Telegraaf: "De feiten bleken anders. Schiphol had de dagen ervoor steeds de indruk gewekt dat Benschop een interview zou overwegen, zonder gewag te maken van een besmetting. Toen corona uiteindelijk plots als reden voor zijn onbereikbaarheid werd opgevoerd, was de verslaggever gevraagd dit niet te publiceren. Later werd duidelijk waarom er zo geheimzinnig werd gedaan: luttele uren nadat de Schiphol-zegsman zich op vrijdagavond om halftien had beklaagd over onze kritische berichtgeving en meldde dat ’Dick Benschop corona heeft’, vloog deze zaterdagochtend met zijn gezin voor een vakantie naar Portugal. Schiphol beweert nu dat Benschop toen net vierentwintig uur klachtenvrij was."
Het einde van Benschops carrire kan in zicht zijn: Schiphol is grotendeels eigendom van de Staat en van Amsterdam.
quote:De problemen op Schiphol hebben volgens Hoekstra de volle aandacht van Harbers, hoewel die momenteel thuiszit wegens een besmetting met het coronavirus.
Tja, men kan moeilijk zeggen 'kom ng vroeger'. Juist het steeds vroeger komen zorgt voor meer vertragingen en dus nog vroeger komen en dus nog meer vertragingen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nu doet men alsof het allemaal meevalt. "Kom niet t vroeg".
Dan moet men zeggen 'Boek niet'. In de basis gaan mensen naar een luchthaven om een geboekte vlucht te halen. Die vlucht mis je als je niet op tijd bij de gate bent. Het vertrouwen dat je nu soepel door de incheck- en security heen bent is nu wel weg. De rij stond afgelopen week tot buiten aan toe.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 23:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, men kan moeilijk zeggen 'kom ng vroeger'. Juist het steeds vroeger komen zorgt voor meer vertragingen en dus nog vroeger komen en dus nog meer vertragingen.
Met een gierende werkeloosheid is de personele bezetting geen probleem. De lage vliegzekerheid als gevolg van weersinvloeden maakt het nieuwe vliegveld bij Arnavutky niet aantrekkelijk bij luchtvaartmaatschappijen. Tijdsverlies zit hem voornamelijk in de omvang van het vliegveld, de locatie en het gebrek aan kleine luchtvaartmaatschappijen naar uiteenlopende vliegvelden. Als de gesubsidieerde THY zou wegvallen dan presteert het niet beter dan een lokaal vliegveld. Het oude vliegveld bij Yeşilky presteerde vele malen beter. Het bestaansrecht van het nieuwe vliegveld is vooral ingegeven door de gedwongen sluiting van de burgerluchtvaart op het oude vliegveld. Als ze met elkaar moesten concurreren dan zou het vliegveld niet gebouwd zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 23:36 schreef Werkperd het volgende:
Prutsers. Kunnen niet eens een vliegveld runnen
Istanbul Airport ❤❤❤
Bouw je een mooi vliegveld, maar geen goede shuttle verbinding naar de stadquote:Op zaterdag 28 mei 2022 23:36 schreef Werkperd het volgende:
Prutsers. Kunnen niet eens een vliegveld runnen
Istanbul Airport ❤❤❤
Schiphol is altijd een prima vliegveld geweest buiten deze shit om.quote:
Nou ik ben een keer goedkoop gevlogen van Eindhoven naar Sabiha Gken, denk je goedkoper uit te zijn, maar dan moet je eerst 2 uur met de trein naar Eindhoven, en dan vanaf de landing nog eens 6 uur in de file naar de andere kant van de Bosporus.quote:Op zondag 29 mei 2022 06:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bouw je een mooi vliegveld, maar geen goede shuttle verbinding naar de stad