Populistisch Nederland wil vooral dat "hullie" dingen niet meer mogen of meer moeten betalen, natuurlijk, niet dat zij zelf meer moeten betalen. Laten we wel eerlijk blijven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zelfs populistisch Nederland prikt daar wel doorheen. Veertig jaar geleden was het ook niet normaal dat je even een weekend naar Milaan vloog om daar te shoppen. Het wordt de hoogste tijd dat dit soort idioterie fatsoenlijk wordt belast.
Vluchten cancelen niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
Iedere oplossing kost meer tijd dan er nu beschikbaar is. Alleen al omdat nieuw personeel door de AIVD gescreend moet worden, een werknemer die je nu aanneemt op Schiphol kan, als het meezit, over 4 weken aan de slag.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Nu ook klappen als hij gaat stijgen
Nee, dat klopt en ik zou daar geen moeite mee hebben. Schiphol kan het verkeer niet aan waar nu vraag naar is, dan moet je of meer personeel inzetten of je moet de vraag verlagen. Het eerste gaat nogal slecht schijnbaar dus dan maar optie #2.quote:
Probleem is dat Schiphol hun problemen afschuift op de touroperators, want die moeten dus mensen hun geld terug gaan geven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat klopt en ik zou daar geen moeite mee hebben. Schiphol kan het verkeer niet aan waar nu vraag naar is, dan moet je of meer personeel inzetten of je moet de vraag verlagen. Het eerste gaat nogal slecht schijnbaar dus dan maar optie #2.
Tja, dat is typisch zo'n situatie waarin jij als reiziger geen klant bent van Schiphol maar van de tour operator of luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probleem is dat Schiphol hun problemen afschuift op de touroperators, want die moeten dus mensen hun geld terug gaan geven.
Schiphol mag honderden miljoenen gaan reserveren voor schadeclaims in dat geval.
De infrastructuur faalt helemaal niet, die brug ziet er prima uit. De dienstverlening faalt door een tekort aan personeelquote:
Het land gaat naar de kloten omdat alle putjesscheppers tegenwoordig 4x per jaar kunnen vliegen?quote:
Het land gaat helemaal niet naar de kloten omdat mensen een paar uur moeten wachten op Schiphol, natuurlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het land gaat naar de kloten omdat alle putjesscheppers tegenwoordig 4x per jaar kunnen vliegen?
Dat bedoel ik ook. Mensen kunnen massaal op vakantie en vliegen maar het land gaat naar de kloten?quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het land gaat helemaal niet naar de kloten omdat mensen een paar uur moeten wachten op Schiphol, natuurlijk.
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee, maar is gelijk aan optie 1
Het is helemaal geen probleem om er voor te zorgen dat mensen die uit buitenland gehaald worden normale salarissen krijgen in Nederland, overigens.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.
Het andere is de mensen die hier al zijn (vanwege de oorlog in Oekraïne) als arbeiders inzetten.
Maar dan moeten ze dus ook hier blijven en niet terug gaan als het in Oekraine weer rustig is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is niet gelijk aan 1, het ene is mensen specifiek halen vanuit het buitenland om hier te werken, enkel omdat ze goedkoop zijn.
Het andere is de mensen die hier al zijn (vanwege de oorlog in Oekraïne) als arbeiders inzetten.
Hij bedoelt de logistiek. Dat was te voorzien geweest maar "men" heeft het op zijn beloop gelaten zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De infrastructuur faalt helemaal niet, die brug ziet er prima uit. De dienstverlening faalt door een tekort aan personeel
Een aanvliegroute over Maastricht daar zitten ze te wachten erop om meer geluidsoverlast te krijgen terwijl de luchthavens van Düsseldorf en Luik bij wijze van spreken op een steenworp afstand zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou vluchten verplaatsen op korte termijn geen slecht idee zijn. Im Limburg ligt bijvoorbeeld een vliegveld dat al jaren op sterven na dood is. Die kunnen het wel gebruiken.
Dat is een mogelijkheid, maar zou ook als tussenoplossing kunnen worden gedaan. Jaarcontract, maar denk niet dat ze na een jaar wel een oplossing hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze dus ook hier blijven en niet terug gaan als het in Oekraine weer rustig is.
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij bedoelt de logistiek. Dat was te voorzien geweest maar "men" heeft het op zijn beloop gelaten zoals gewoonlijk.
Toch is het een teken aan de wand. In meerdere sectoren zijn er personeelstekorten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.
Klopt en voor zover ik weet heeft niemand dat echt aan zien komen en het is niet alleen bij productiewerk, bij mijn vrouw hebben ze voor een groot internationaal bedrijf vacatures op ieder nivo op kantoor open staan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:40 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Toch is het een teken aan de wand. In meerdere sectoren zijn er personeelstekorten.
Ik denk eerder aan jarenlange slechte arbeidsvoorwaarden in sectoren waar de nood nu hoog is. Covid heeft het wellicht een zetje gegeven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt en voor zover ik weet heeft niemand dat echt aan zien komen en het is niet alleen bij productiewerk, bij mijn vrouw hebben ze voor een groot internationaal bedrijf vacatures op ieder nivo op kantoor open staan.
Ik denk dat we mischien uit het oog verliezen dat tijdens covid er veel buitenlandse werknemers terug naar hun geboorteland gegaan zijn, dat zou het iig deels verklaren.
Kan. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord over de redenen waarom er ineens overal een tekort is aan arbeidskrachten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:53 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan jarenlange slechte arbeidsvoorwaarden in sectoren waar de nood nu hoog is. Covid heeft het wellicht een zetje gegeven.
Daar liggen gewoon (dikke) contracten op dus Schiphol mag gaan aftikken, in volgorde van vliegmaatschappijen en daarna touroperators en andere dienstverleners.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is typisch zo'n situatie waarin jij als reiziger geen klant bent van Schiphol maar van de tour operator of luchtvaartmaatschappij.
Ik weet niet wat de voorwaarden zijn dus het is moeilijk om in te schatten in hoeverre Schiphol aansprakelijk is.
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is nogal een claim gegeven dat niemand wist hoe de zaken zich 2 jaar geleden gingen ontwikkelen met covid en de naweeen daarvan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignationquote:Op woensdag 25 mei 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan. Ik heb eigenlijk nog maar weinig gehoord over de redenen waarom er ineens overal een tekort is aan arbeidskrachten.
Natuurlijk weten ze het aantal vliegbewegingen, wat echter minder duidelijk was hoe veel passagiers er terug zouden keren en wanneer. Ik zeg niet dat ze overvallen zijn op de korte termijn maar wel dat het 2 jaar geleden en zelfs een jaar geleden nog lang niet zo duidelijk was hoe de luchtvaart zich zou ontwikkelen en of covid nog een issue ging zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.
Zeggen dat Schiphol overvallen is hierdoor is ontkennen dat ze nalatig zijn geweest te handelen.
Ja, maar dat is de VS en dat is toch een andere situatie, denk ik, wij in West-Europa hebben heel veel arbeidsmigranten uit Europa in huis en ik weet uit eigen observatie dat een deel van hen terug gegaan is naar hun geboorteland toen covid toesloeg.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignation
Tuurlijk, maar wat je nu ziet is dus een symptoom van eerder gevoerd log beleid; omdat alles contractueel zo in beton gegoten is en ze kampioen zijn in uitbesteden kunnen ze nooit reageren op dit soort situaties.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk weten ze het aantal vliegbewegingen, wat echter minder duidelijk was hoe veel passagiers er terug zouden keren en wanneer. Ik zeg niet dat ze overvallen zijn op de korte termijn maar wel dat het 2 jaar geleden en zelfs een jaar geleden nog lang niet zo duidelijk was hoe de luchtvaart zich zou ontwikkelen en of covid nog een issue ging zijn.
Daar sluit ik me bij aan. Slecht management.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is veel te simplistisch gesteld. Schiphol weet precies tot op de cijfer nauwkeurig het aantal vliegbewegingen en het gemiddelde bezettingsgraad voor de short en mid term.
Zeggen dat Schiphol overvallen is hierdoor is ontkennen dat ze nalatig zijn geweest te handelen.
Zeer juist. Interessant stuk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Great_Resignation
Dat zou weleens een teken kunnen zijn van een volledige omslag. Wat heel goed is. Een einde aan uitbuiting van mensen.quote:The COVID-19 pandemic has allowed workers to rethink their careers, work conditions, and long-term goals.
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar wat je nu ziet is dus een symptoom van eerder gevoerd log beleid; omdat alles contractueel zo in beton gegoten is en ze kampioen zijn in uitbesteden kunnen ze nooit reageren op dit soort situaties.
Schiphol is zichzelf gewoon hard de nek om aan het draaien.
Wat men ook uitbesteedt dan is de verantwoordelijkheid in principe. Dat maakt het allemaal zo slecht. Iedereen kan naar iedereen wijzen. En zo wordt het vanzelf niks. Dat is de kanker van deze moderne maatschappij.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.
Wel lekker goedkoop.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles is uitbesteed dus je verliest de controle over dit soort situaties, precies wat jij aangeeft, inderdaad.
Ja. En vooral, geen headcount en geen verantwoordelijkheid voor al die lastige HR zaken zoals opleiden, vervanging bij ziekte en alle andere vervelende zaken todat het misloopt zoals nu. En dan ben je, oneerbiedig gezegd, fucked.quote:
Werkte goed tijdens covid, de mensen niet meer laten komen, kost niks. Jammer voor ze dat ze daarna geen zin meer hebben om ooit nog terug te komen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En vooral, geen headcount en geen verantwoordelijkheid voor al die lastige HR zaken zoals opleiden, vervanging bij ziekte en alle andere vervelende zaken todat het misloopt zoals nu. En dan ben je, oneerbiedig gezegd, fucked.
Of liever gezegd, de reizigers zijn fucked.
Als niemand meer een echt beroep wil, hoe zou de wereld er dan uit zien?quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeer juist. Interessant stuk.
[..]
Dat zou weleens een teken kunnen zijn van een volledige omslag. Wat heel goed is. Een einde aan uitbuiting van mensen.
Het is heel simpel. Schiphol moet het gewoon gaan regelen. Ga die vluchten maar via andere vliegveldjes doen. De reiziger mag niet de dupe worden van dit zooitje.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Bonus voor de directeurquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Omgquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Wat een visionairquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Bonus voor deze man!quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-zomer-met-30-terug
De oplossing
Dat kun je wel vergeten. Die hebben niet de capaciteit niet om 30% van Schiphols vluchten op te vangen. Met het huidige volume is dat rond de 450-500 vluchten per dag.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Schiphol moet het gewoon gaan regelen. Ga die vluchten maar via andere vliegveldjes doen. De reiziger mag niet de dupe worden van dit zooitje.
Dat lijkt me een gemiddelde. Momenteel is het ruim het dubbele:quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kun je wel vergeten. Die hebben niet de capaciteit niet om 30% van Schiphols vluchten op te vangen. Met het huidige volume is dat rond de 450-500 vluchten per dag.
https://www.schiphol.nl/n(...)itblik-vliegverkeer/quote:In de week van 23 mei – 29 mei verwachten we gemiddeld 1.285 vluchten per dag op Schiphol. In juni zal het aantal vluchten naar verwachting stijgen naar rond de 1.305 vluchten per dag.
De reiziger is niks te verwijten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ook dat populistische gezeik over de "reiziger". Allemaal hebben die jaren gespaard, eerste vakantie sinds corona. Werkelijk schrijnende verhalen. Die mogen niet de dupe worden.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ook dat populistische gezeik over de "reiziger". Allemaal hebben die jaren gespaard, eerste vakantie sinds corona. Werkelijk schrijnende verhalen. Die mogen niet de dupe worden.
Ze betalen helemaal geen smak geld. Schiphol draait op het uitbuiten van personeel. Oh jeetje en dan moet de reiziger een keertje lang wachtenquote:Op donderdag 26 mei 2022 04:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De reiziger is niks te verwijten.
Men betaald een smak geld voor een dienst, dan mag je toch verwachten dat je daar gebruik van kan maken.
Maar ze verkopen liever vooraf 30 broden terwijl ze er maar 2 op tijd kunnen bakken.
maar zonder passagiers en koffers want te laatquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:12 schreef OmniRocket het volgende:
Maar als je zo lang in de rij moet staan, wordt er dan nog steeds gevlogen op Frankfurt, Londen en Parijs?
Een keertje lang wachten, 5 uur in de rij en lege vliegtuigen die opstijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze betalen helemaal geen smak geld. Schiphol draait op het uitbuiten van personeel. Oh jeetje en dan moet de reiziger een keertje lang wachten
Misschien moet men wel met een virtuele wachtrij app gaan werken zoals succesvol bij pretparken gebruikt wordt.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:18 schreef EinarBoe het volgende:
Mensen weten van de drukte, komen daarom uren eerder, waardoor Schiphol eerder op de dag al op maximale doorstroomcapaciteit zit qua mensen doorlaten, en de wachtrijen dús langer zijn.
De lengte van de rij heeft verder niet zoveel te maken met hoe snel alles doorstroomt, probleem is vooral dat er steeds meer mensen vluchten gaan missen omdat anderen die pas later een vlucht hebben, voor hun in de rij staan.
Van te voren een slot boeken voor de security, cool idee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien moet men wel met een virtuele wachtrij app gaan werken zoals succesvol bij pretparken gebruikt wordt.
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijfquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:36 schreef ACT-F het volgende:
We hebben een insider die uit de school klapt:
https://www.twitter.com/DeWaarheid1985
VOC-mentaliteitquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet eens gratis parkeren voor de werknemers. Wat een bedrijf
Je halve dag-salaris al opgemaakt aan een parkeerkaartje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |