abonnement Unibet Coolblue
pi_204838953


Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;


Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!



Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
BL3P - Nederlandse Bitcoin exchange, zelfde partij als broker Bitonic
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204838960
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Is al bezig, maar ik verwacht de digitale "Euro" binnen 2 a 3 jaar.
Dit zie ik niet zo snel gebeuren. In ieder geval niet dat iedereen opeens digitale Euro's heeft op zijn bank.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204838964
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
5 jaar geleden zeiden ze al dat alle pinautomaten zouden verdwijnen. Ja het verdwijnt heel langzaam uit het straatbeeld, niet echt spectaculair.
Heel langzaam? Hier in de stad kun je nauwelijks nog pinnen, er is hier 1 automaat in de buurt en die is bijna altijd stuk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204838965
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze waren ook bezig met een samenwerking met Microsoft X-Box, dat bleek achteraf te gaan om een soort van terminal in de Fysieke winkel waar je dan je username moest invoeren of zoiets :')
Als je de verslagen had doorgenomen dan had je ook geweten dat ze online minimaal omzetten, en dat ze lange huurcontracten voor fysieke winkels hebben.

Dit bedrijf is gewoon het best te omschrijven als: Altijd te laat.
Je hebt dus echt geen flauw idee waar het bedrijf al meer dan een jaar mee bezig is onder een volledig nieuw bestuur.
pi_204838969
Laat de great reset er nou lekker buiten. Welk nut heeft het nu om midden in een discussie ineens complot theorien erbij te betrekken. Lekker radicaliseren van wat er in de wereld speelt om zo dan maar een punt te maken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204838972
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Je hebt dus echt geen flauw idee waar het bedrijf al meer dan een jaar mee bezig is onder een volledig nieuw bestuur.
quote:
The wallet will enable gamers to send and receive in-game assets without having to leave their web browsers.
Je snapt ook waarom dat niet zo handig is?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204838973
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
5 jaar geleden zeiden ze al dat alle pinautomaten zouden verdwijnen. Ja het verdwijnt heel langzaam uit het straatbeeld, niet echt spectaculair.
Ik heb het over de afgelopen tijd. Ik zie slechts sporadisch een Geldmaat. Voor de rest kun je er niet meer bij. 2 jaar geleden kon ik overal pinnen, nu nergens.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204838975
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ah, daarom verdwijnt cash. Door de ramkraken.
Je hebt het over pinautomaten, je kunt amper nog ergens cash pinnen, of je moet er voor betalen. Covid heeft natuurlijk ook een stevige duit in het zakje gedaan. Logisch dat er minder transacties met contant geld plaatshebben. Echter is nog steeds een meerderheid voor cash als wettig betaalmiddel.
blablablabla
pi_204838982
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt het over pinautomaten, je kunt amper nog ergens cash pinnen, of je moet er voor betalen. Covid heeft natuurlijk ook een stevige duit in het zakje gedaan. Logisch dat er minder transacties met contant geld plaatshebben. Echter is nog steeds een meerderheid voor cash als wettig betaalmiddel.
Je moet eens proberen geld af te storten, soms moet je daar 20 KM voor rijden :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204838989
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt het over pinautomaten, je kunt amper nog ergens cash pinnen, of je moet er voor betalen. Covid heeft natuurlijk ook een stevige duit in het zakje gedaan. Logisch dat er minder transacties met contant geld plaatshebben. Echter is nog steeds een meerderheid voor cash als wettig betaalmiddel.
Dat is toch precies mijn punt?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839031
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:12 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is toch precies mijn punt?
Nou, jij reageerde sarcastisch dat plofkraken reden zijn voor het langzaamaan verdwijnen van contant geld. Terwijl dat een van de redenen is waarom die dingen worden weggehaald.

Het lijkt me wel heel tof om in de toekomst op de vrijmarkt met crypto en bijvoorbeeld een QR code wat te kunnen kopen trouwens :P
blablablabla
pi_204839041
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou, jij reageerde sarcastisch dat plofkraken reden zijn voor het langzaamaan verdwijnen van contant geld. Terwijl dat een van de redenen is waarom die dingen worden weggehaald.

Het lijkt me wel heel tof om in de toekomst op de vrijmarkt met crypto en bijvoorbeeld een QR code wat te kunnen kopen trouwens :P
Lijkt me ook gaaf, ik zie er helaas nog 50 jaar overheen gaan voordat de eerste opa's en oma's met Koningsdag op hun mobiel iets kopen met crypto op de vrijmarkt.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839047
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Nou, jij reageerde sarcastisch dat plofkraken reden zijn voor het langzaamaan verdwijnen van contant geld. Terwijl dat een van de redenen is waarom die dingen worden weggehaald.
Dus door 5 pinautomaten van verschillende banken te verwisselen van 1 geldmaat waar elke dag rijen voor staan gaan we ramkraken tegen? Cash moet weg omwille van criminaliteit. Dat is de enige reden.

quote:
Het lijkt me wel heel tof om in de toekomst op de vrijmarkt met crypto en bijvoorbeeld een QR code wat te kunnen kopen trouwens :P
Dat kon met koningsdag bij verschillende plekjes op de rommelmarkt in Amsterdam. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839066
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:20 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dus door 5 pinautomaten van verschillende banken te verwisselen van 1 geldmaat waar elke dag rijen voor staan gaan we ramkraken tegen? Cash moet weg omwille van criminaliteit. Dat is de enige reden.
[..]
Dat kon met koningsdag bij verschillende plekjes op de rommelmarkt in Amsterdam. :P
Dat is wel het idee dat banken er bij hebben ja.

quote:
Het is dan niet nodig om twee automaten praktisch naast elkaar te laten staan, deels vanwege veiligheidsredenen
Karin van der Pol - woordvoerder ING
blablablabla
pi_204839091
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Lijkt me ook gaaf, ik zie er helaas nog 50 jaar overheen gaan voordat de eerste opa's en oma's met Koningsdag op hun mobiel iets kopen met crypto op de vrijmarkt.
Ja en dan nog zal het overheidscrypto zijn, wel eens dat contant geld zijn beste tijd gehad heeft. Enige probleem met totale digitalisering naast veiligheid dat als er zich onverhoopt een grote storing voor doet je letterlijk niks meer kan.
blablablabla
pi_204839092
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is wel het idee dat banken er bij hebben ja.
[..]

Wat ze zeggen en wat ze doen. ING had hier 1 pinautomaat binnen een Bruna, Rabobank 1km verderop (ook binnen) en SNS ook weer 1km verderop (buiten) in het meest toeristische en drukke gedeelte maar zijn allen vervangen door 1 Geldmaat. Grote biljetten worden niet meer geaccepteerd in winkels. Digitale bankverkeer is een stuk makkelijker te controleren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839119
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:26 schreef dimmak het volgende:

[..]
Wat ze zeggen en wat ze doen. ING had hier 1 pinautomaat binnen een Bruna, Rabobank 1km verderop (ook binnen) en SNS ook weer 1km verderop (buiten) in het meest toeristische en drukke gedeelte maar zijn allen vervangen door 1 Geldmaat. Grote biljetten worden niet meer geaccepteerd in winkels. Digitale bankverkeer is een stuk makkelijker te controleren.
Uiteindelijk is het natuurlijk primair een kostenbesparing. Dat zoveel kantoren gesloten zijn helpt ook niet bepaald mee.
Al dwalen we nu wel erg af van crytpo ;)

Waves _O_ _O_
blablablabla
pi_204839124
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het natuurlijk primair een kostenbesparing. Dat zoveel kantoren gesloten zijn helpt ook niet bepaald mee.
Al dwalen we nu wel erg af van crytpo ;)

Waves _O_ _O_
Uiteraard. De populariteit van cash speelt ook zeker een grote rol. Ik betaal zelf ook nooit meer met cash uit praktische overwegingen. Maar dat al mijn betalingsverkeer straks moet lopen via Google of Apple Pay vind ik een hele enge gedachte.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839127
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik ben ook zwaar zeer kritisch over altcoins, daarom heb ik amper verlies met UST gelopen want ik heb meerdere backup strategien lopen. Divide & conquer.
Heel kritisch ja, de enige vraag die je had hoeven beantwoorden is "wie betaalt de 20% rente". Nou jij dus overduidelijk.

Hetzelfde geld voor de gratis Netflix accountjes en cashbasks overigens, waar ook genoeg users hier in getrapt zijn.


quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:47 schreef firefly3 het volgende:
Nu zijn we tientallen jaren verder en nog steeds zitten we in hetzelfde riedeltje.

Er komt geen plotselinge switch, dit kan tientallen tot wel 100-200 jaar duren. Het is allemaal niet zo spannend.
Hmm wie zou ik eerder vertrouwen hierin. Een van de grootste wereldwijde hedgefund managers die precies hierover een boek heeft geschreven met een degelijke historische studie of een fok users die geld verliest aan ponzis en "investeert" in fluffy, shiba en dergelijken. Hmmm

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2022 14:39:26 ]
pi_204839158
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:35 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Heel kritisch ja, de enige vraag die je had hoeven beantwoorden is "wie betaalt de 20% rente". Nou jij dus overduidelijk.

Hetzelfde geld voor de gratis Netflix accountjes en cashbasks overigens, waar ook genoeg users hier in getrapt zijn.
[..]
Hmm wie zou ik eerder vertrouwen hierin. Een van de grootste wereldwijde hedgefund managers die precies hierover een boek heeft geschreven met een degelijke historische studie of een fok users die geld verliest aan ponzis en "investeert" in fluffy, shiba en dergelijken. Hmmm
Je vergeet erbij te zeggen dat wat ik in UST had vooral wisselgeld was. Het is helemaal niet erg om af en toe geld kwijt te raken in risico volle assets.

Het is misschien risicovoller om straks de boot te missen als alts met honderden procenten omhoog stijgen. Zit je dan met je 2x met Bitcoin of Ethereum.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839163
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
[..]
Je snapt ook waarom dat niet zo handig is?
Leg het eens uit...
pi_204839166
Ik heb die Gamestop wallet eens voor de grap gedecompileerd, haha ik mag hopen dat ze snappen dat een chrome extension lokaal draait, en dat het niet handig is om daar productie API keys in te proppen :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839173
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat wat ik in UST had vooral wisselgeld was. Het is helemaal niet erg om af en toe geld kwijt te raken in risico volle assets.

Het is misschien risicovoller om straks de boot te missen als alts met honderden procenten omhoog stijgen. Zit je dan met je 2x met Bitcoin of Ethereum.
Het gaat er niet om hoeveel je kwijt raakt aan dit soort scams. Nu moet je wel honderden procenten extra winst maken om je account weer heel te maken.. Maar het gaat er vooral om dat je gewoon een hoop onzin lult. Installeer eerst eens een Lightning wallet voordat je ergens over gaat praten.

Lees je eerst eens in voordat je hier komt vertellen van hoe en wat.

Dit is je overigens ook nog slechts honderden keren eerder verteld...



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2022 14:47:38 ]
pi_204839190
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Het gaat er niet om hoeveel je kwijt raakt aan dit soort scams. Nu moet je wel honderden procenten extra winst maken om je account weer heel te maken.. Maar het gaat er vooral om dat je gewoon een hoop onzin lult. Installeer eerst eens een Lightning wallet voordat je ergens over gaat praten.

Lees je eerst eens in voordat je hier komt vertellen van hoe en wat.

Dit is je overigens ook nog slechts honderden keren eerder verteld...

De schade die ik had van UST is al lang weer verdwenen door goed te traden. Ik had het zelfs nog aan je verteld hoe ik dat had gedaan.

Het maakt niet uit hoeveel youtube filmpjes er rondgestrooid worden, ik wil mensen in de lokale Blokker met Bitcoin zien betalen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839194
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef firefly3 het volgende:
Het maakt niet uit hoeveel youtube filmpjes er rondgestrooid worden, ik wil mensen in de lokale Blokker met Bitcoin zien betalen.
Dat is uiteindelijk maar een kleine usecase van Bitcoin zoals we al 2 topics aangeven. Dat jouw beperkte verstand Bitcoin betalingen in Nederland ziet als adoptie kan Bitcoin verder niks aan doen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839205
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De schade die ik had van UST is al lang weer verdwenen door goed te traden. Ik had het zelfs nog aan je verteld hoe ik dat had gedaan.

Het maakt niet uit hoeveel youtube filmpjes er rondgestrooid worden, ik wil mensen in de lokale Blokker met Bitcoin zien betalen.
Dit bedoel ik nu met praten ipv de informatie tot je te nemen.

Het is wel goed verder


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2022 14:54:23 ]
  maandag 23 mei 2022 @ 14:54:27 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839212
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De schade die ik had van UST is al lang weer verdwenen door goed te traden. Ik had het zelfs nog aan je verteld hoe ik dat had gedaan.

Het maakt niet uit hoeveel youtube filmpjes er rondgestrooid worden, ik wil mensen in de lokale Blokker met Bitcoin zien betalen.
Gaat niet gebeuren omdat er gewoon een heel goedkoop, veilig, stabiel en handig betalingssysteem al aanwezig is. Wat dat betreft is bitcoin een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
E-mail maakte het versturen van brieven letterlijk 1000x goedkoper en sneller dan hwt sturen van een brief. Logisch dat mensen snel overstapten.
Wat qua betalingsverkeer maakt bitcoin 100x zo goedkoop of snel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839217
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren omdat er gewoon een heel goedkoop, veilig, stabiel en handig betalingssysteem al aanwezig is. Wat dat betreft is bitcoin een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
E-mail maakte het versturen van brieven letterlijk 1000x goedkoper en sneller dan hwt sturen van een brief. Logisch dat mensen snel overstapten.
Wat qua betalingsverkeer maakt bitcoin 100x zo goedkoop of snel?
Hoe is het uitzicht vanaf de ivoren toren eigenlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2022 14:55:49 ]
pi_204839219
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren omdat er gewoon een heel goedkoop, veilig, stabiel en handig betalingssysteem al aanwezig is. Wat dat betreft is bitcoin een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
E-mail maakte het versturen van brieven letterlijk 1000x goedkoper en sneller dan hwt sturen van een brief. Logisch dat mensen snel overstapten.
Wat qua betalingsverkeer maakt bitcoin 100x zo goedkoop of snel?
Noem eens een betalingsnetwerk die microtransacties aan kan zoals het Lightningnetwerk.

En dan heb ik het over betalen per minuut van het streamen van muziek, podcasts of video. Of betalen van een betaalmuur zonder gegevens achter te laten. En dan ook nog eens p2p zonder tussenkomst van een 3e partij.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839231
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:51 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is uiteindelijk maar een kleine usecase van Bitcoin zoals we al 2 topics aangeven. Dat jouw beperkte verstand Bitcoin betalingen in Nederland ziet als adoptie kan Bitcoin verder niks aan doen.
Noem ns een grote usecase van Bitcoin in Nederland?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839234
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Noem ns een grote usecase van Bitcoin in Nederland?
Store of value? Daar kan geen inflatie tegenop is wel gebleken de laatste jaren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839248
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:59 schreef dimmak het volgende:

[..]
Store of value? Daar kan geen inflatie tegenop is wel gebleken de laatste jaren.
Als dit een goede usecase was, had iedereen in mijn omgeving wel Bitcoin. Dit is echter niet het geval, zelfs na 14 jaar niet.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839258
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Noem ns een grote usecase van Bitcoin in Nederland?
Het onomkeerbaar maken van transacties welke ook nog eens publiek valideerbaar zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839261
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:59 schreef dimmak het volgende:

[..]
Store of value? Daar kan geen inflatie tegenop is wel gebleken de laatste jaren.
Eens. Het afgelopen jaar wel iets minder helaas :P
blablablabla
pi_204839268
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het onomkeerbaar maken van transacties welke ook nog eens publiek valideerbaar zijn.
Heb ik nooit nodig gehad, niemand die ik persoonlijk ken boeit dit.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839271
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als dit een goede usecase was, had iedereen in mijn omgeving wel Bitcoin. Dit is echter niet het geval, zelfs na 14 jaar niet.
:') Ok man
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839276
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als dit een goede usecase was, had iedereen in mijn omgeving wel Bitcoin. Dit is echter niet het geval, zelfs na 14 jaar niet.
Zegt waarschijnlijk meer over jouw omgeving.
blablablabla
pi_204839286
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Heb ik nooit nodig gehad, niemand die ik persoonlijk ken boeit dit.
Ik ken ook niemand die zo debiel over crypto spreekt zoals jou.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839302
Bitcoin heeft gewoon een slechte naam vanwege de volatiliteit enz. Als je op straat loopt en je vraagt iemand: wil je liever 10.000 euro als in Euro's of Bitcoin? Zegt bijna iedereen dat zij Euro's willen.

Dit is gewoon een feit, er is nog gn echte adoptie in de Westerse wereld.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839321
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:06 schreef firefly3 het volgende:
Bitcoin heeft gewoon een slechte naam vanwege de volatiliteit enz. Als je op straat loopt en je vraagt iemand: wil je liever 10.000 euro als in Euro's of Bitcoin? Zegt bijna iedereen dat zij Euro's willen.

Dit is gewoon een feit, er is nog gn echte adoptie in de Westerse wereld.
Goede bron, doorgaans zijn de mensen op straat erg goed op de hoogte van investeren en beleggingen.
Zullen die mensen ook weten waarom de huizen zo duur zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839357
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Goede bron, doorgaans zijn de mensen op straat erg goed op de hoogte van investeren en beleggingen.
Zullen die mensen ook weten waarom de huizen zo duur zijn?
Aan de ene kant zeg je dat er mass adoption komt, en aan de andere kant zeg je dat bijna niemand aanzienlijk Bitcoin heeft omdat zij niet kunnen investeren en beleggen. Heel tegenstrijdig.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839371
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Aan de ene kant zeg je dat er mass adoption komt, en aan de andere kant zeg je dat bijna niemand aanzienlijk Bitcoin heeft omdat zij niet kunnen investeren en beleggen. Heel tegenstrijdig.
Ik zeg helemaal niets, ook al een paar keer tegen je gezegt dat je gewoon moet quoten en niet in je eigen woorden omschrijven wat jij denkt dat mensen zeggen, uiterst vervelend en kinderachtig.
Waar zeg ik bijvoorbeeld dat er massa adoptie komt? Ik geef alleen de usecases aan en waarom dat handig is, vervolgens kom je elke keer weer met de dooddoener dat het voor jouw niet handig is, dat het voor jouw niet handig is, of dat je het er het nut niet inziet moet je zelf weten, maar daar ging de discussie niet over.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839415
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niets, ook al een paar keer tegen je gezegt dat je gewoon moet quoten en niet in je eigen woorden omschrijven wat jij denkt dat mensen zeggen, uiterst vervelend en kinderachtig.
Waar zeg ik bijvoorbeeld dat er massa adoptie komt? Ik geef alleen de usecases aan en waarom dat handig is, vervolgens kom je elke keer weer met de dooddoener dat het voor jouw niet handig is, dat het voor jouw niet handig is, of dat je het er het nut niet inziet moet je zelf weten, maar daar ging de discussie niet over.
Ik wil gewoon een usecase waar ik (en iedereen die ik ken) zelf in het dagelijks leven cht wat aan hebben, op dagbasis. Al mijn betalingen via ideal, paypal en creditcard gaan mij tot nu toe prima af.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839426
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik wil gewoon een usecase waar ik (en iedereen die ik ken) zelf in het dagelijks leven cht wat aan hebben, op dagbasis. Al mijn betalingen via ideal, paypal en creditcard gaan mij tot nu toe prima af.
Dus als er voor jouw geen usecase is dan is het volstrekt kansloos? In die zin kan ik ook wel aangeven dat autos volstrekt geen usecase hebben omdat ik altijd met het OV en de fiets reis, echt man......
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839439
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik wil gewoon een usecase waar ik (en iedereen die ik ken) zelf in het dagelijks leven cht wat aan hebben, op dagbasis. Al mijn betalingen via ideal, paypal en creditcard gaan mij tot nu toe prima af.
Hoezo? Je zit toch ook in Luffy en Luna?
pi_204839440
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:43 schreef raptorix het volgende:
Ik heb die Gamestop wallet eens voor de grap gedecompileerd, haha ik mag hopen dat ze snappen dat een chrome extension lokaal draait, en dat het niet handig is om daar productie API keys in te proppen :D
Oh, ik zou er gelijk melding van maken dan, krijg je misschien nog een beloning.
Je weet het blijkbaar beter dan de tig crypto specialisten die er al meer dan een jaar aan werken, dus je input zal ontzettend gewaardeerd worden.
pi_204839469
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus als er voor jouw geen usecase is dan is het volstrekt kansloos? In die zin kan ik ook wel aangeven dat autos volstrekt geen usecase hebben omdat ik altijd met het OV en de fiets reis, echt man......
Auto's worden net als het internet, grootschalig gebruikt. Bitcoin in Nederland na 14 jaar nog niet.

Daarom heb ik het vermoeden dat alles vl langzamer gaat dan mensen denken, misschien nog 100 jaar voordat het cht iets is.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839475
Bitcoin is een verzamelobject van Hodlers en speculeerders, net als goud en diamant.

Al heeft goud en diamant wl echte usecases in de industrie, waar het omgesmolten kan worden of gebruikt in boren en andere apparaten.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839481
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Auto's worden net als het internet, grootschalig gebruikt. Bitcoin in Nederland na 14 jaar nog niet.

Daarom heb ik het vermoeden dat alles vl langzamer gaat dan mensen denken, misschien nog 100 jaar voordat het cht iets is.
Jouw beeld en de werkelijkheid liggen sowieso heel erg uit elkaar is wel de laatste maanden gebleken. Je blijft je kop in het zand steken, feiten negeren en argumenten ontwijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 23-05-2022 15:37:49 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 23 mei 2022 @ 15:50:19 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839659
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:56 schreef dimmak het volgende:

[..]
Noem eens een betalingsnetwerk die microtransacties aan kan zoals het Lightningnetwerk.

En dan heb ik het over betalen per minuut van het streamen van muziek, podcasts of video. Of betalen van een betaalmuur zonder gegevens achter te laten. En dan ook nog eens p2p zonder tussenkomst van een 3e partij.
Wie je s daar dan naar op zoek? Wat maakt me I het uit of er een derde partij tussen zit? Als het maar handig, snel en goedkoop is. En dat is het via ideal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 mei 2022 @ 15:52:22 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839678
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus als er voor jouw geen usecase is dan is het volstrekt kansloos? In die zin kan ik ook wel aangeven dat autos volstrekt geen usecase hebben omdat ik altijd met het OV en de fiets reis, echt man......
Miljoenen mensen stappen dagelijks in Nederland in de auto. Hoeveel mensen kopen dagelijks iets met bitcoin? Bijna niemand. En dat blijft ook zo.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839691
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wie je s daar dan naar op zoek? Wat maakt me I het uit of er een derde partij tussen zit? Als het maar handig, snel en goedkoop is. En dat is het via ideal
Hmm, iedereen die iets aan beeld of geluid wil verdienen en dan heb ik het niet over de grote filmmaatschappijen of muzieklabels? iDeal is daar totaal niet geschikt voor. Vind je het verder prettig om al je gegevens ergens achter te laten om iets te willen zien?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839702
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Miljoenen mensen stappen dagelijks in Nederland in de auto. Hoeveel mensen kopen dagelijks iets met bitcoin? Bijna niemand. En dat blijft ook zo.
"Niemand koopt wat met Bitcoin, Bitcoin heeft geen bestaansrecht" is wel de slechtste take die je kunt benoemen vanaf je ivoren toren.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839709
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Miljoenen mensen stappen dagelijks in Nederland in de auto. Hoeveel mensen kopen dagelijks iets met bitcoin? Bijna niemand. En dat blijft ook zo.
Miljoenen mensen verliezen ook maandelijks aan inflatie op hun spaargeld. Wat is je punt precies?
  maandag 23 mei 2022 @ 15:56:26 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839712
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hmm, iedereen die iets aan beeld of geluid wil verdienen en dan heb ik het niet over de grote filmmaatschappijen of muzieklabels? iDeal is daar totaal niet geschikt voor. Vind je het verder prettig om al je gegevens ergens achter te laten om iets te willen zien?
Maakt mij net als 95% van de mensen niks uit.

Ik waag me niet meer aan voorspellingen van het koersverloop, dat is koffiedikkijken. Maar grootschalig gebruik zie ik gewoon nog niet zo snel gebeuren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839714
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hmm, iedereen die iets aan beeld of geluid wil verdienen en dan heb ik het niet over de grote filmmaatschappijen of muzieklabels? iDeal is daar totaal niet geschikt voor. Vind je het verder prettig om al je gegevens ergens achter te laten om iets te willen zien?
Het zijn vaak de kleine groepjes mensen die extreem paranoia zijn over de overheid en privacy. Google weet toch alles al, waarom zou iedereen nu ineens bang gaan doen?

Verder zijn er al manieren voor film en muzieklabels om geld te verdienen, gewoon via centrale websites.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204839723
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Miljoenen mensen stappen dagelijks in Nederland in de auto. Hoeveel mensen kopen dagelijks iets met bitcoin? Bijna niemand. En dat blijft ook zo.
Bitcoin wordt gezien als digitaal goud, met goud wordt ook nergens betaald doorgaans.
  maandag 23 mei 2022 @ 16:00:31 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839737
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bitcoin wordt gezien als digitaal goud, met goud wordt ook nergens betaald doorgaans.
Nee. Dus behalve waardeopslag heeft goud bezit voor particulieren ook weinig functies. Je kunt er nog sieraden van maken dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839744
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maakt mij net als 95% van de mensen niks uit.

Ik waag me niet meer aan voorspellingen van het koersverloop, dat is koffiedikkijken. Maar grootschalig gebruik zie ik gewoon nog niet zo snel gebeuren.
Nu misschien nog niet.
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het zijn vaak de kleine groepjes mensen die extreem paranoia zijn over de overheid en privacy. Google weet toch alles al, waarom zou iedereen nu ineens bang gaan doen?
Ben je het Cambridge schandaal vergeten in de tijd van de Amerikaanse verkiezingen? Data downplayen is ook echt wel een hele achterlijke take anno 2022 hoor.
quote:
Verder zijn er al manieren voor film en muzieklabels om geld te verdienen, gewoon via centrale websites.
Voor de artiesten is dit helaas een ander verhaal.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839769
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Dus behalve waardeopslag heeft goud bezit voor particulieren ook weinig functies. Je kunt er nog sieraden van maken dan.
Waardeopslag is nog al een belangrijke functie. Centrale banken kopen/bezitten niet voor niks tonnen goud.
  maandag 23 mei 2022 @ 16:05:29 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839775
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:01 schreef dimmak het volgende:

[..]
Nu misschien nog niet.
[..]
.
Er moet eerst een probleem komen waarvoor blockchain een goedkope, gebruiksvriendelijke en veilige oplossing is. Dat probleem zie ik nog nergens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839780
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er moet eerst een probleem komen waarvoor blockchain een goedkope, gebruiksvriendelijke en veilige oplossing is. Dat probleem zie ik nog nergens.
Dat jij die niet ziet betekent niet dat die er niet zijn. Overigens is blockchain nergens d oplossing voor, Bitcoin wel. Blockchain is geen magisch wondermiddel maar een noodzakelijke log onderdeel van Bitcoin.

[ Bericht 3% gewijzigd door dimmak op 23-05-2022 16:13:13 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839799
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839822
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:10 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
En nu al die mensen die geld verloren hebben aan de jarenlange inflatie.
pi_204839828
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:10 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
ada cardano the ethereum killer jaahaaa
pi_204839834
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Dus behalve waardeopslag heeft goud bezit voor particulieren ook weinig functies. Je kunt er nog sieraden van maken dan.
Dat kun je ook van koper.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 mei 2022 @ 16:15:42 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204839849
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En nu al die mensen die geld verloren hebben aan de jarenlange inflatie.
Je bent net zo goed gek als je grote hoeveelheden euro’s aanhoud. Maar met een aantal tonnen hypotheekschuld en enkele tienduizenden euro’s spaargeld als reserve kan ik enkel lachen om de inflatie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204839854
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:29 schreef firefly3 het volgende:
Bitcoin is een verzamelobject van Hodlers en speculeerders, net als goud en diamant.

Al heeft goud en diamant wl echte usecases in de industrie, waar het omgesmolten kan worden of gebruikt in boren en andere apparaten.
Grappig dat je boren noemt, dit gebeurt met syntetische diamanten, de reden dat "sier" diamanten waarde hebben is puur door de familie de Beer, zijn prima documentaires over, diamanten hebben daarmee grote overeenkomsten met shitcoins.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839896
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:10 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Ja dat heb ik ook afgelopen weken, maar ja ook wel eens hetzelfde bedrag 'gewonnen'

You win some, you lose some :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_204839909
twitter


Mensen onderschatten heel erg de S curve adoptie model. Zodra we in de early majority fase gaan komen adopt bitcoin/ Lightning letterlijk honderden miljoenen users per jaar.

Ik blijf mij er echter over verbazen dat zo weinig mensen het werkelijk kunnen bevatten.
pi_204839931
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:25 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

Mensen onderschatten heel erg de S curve adoptie model. Zodra we in de early majority fase gaan komen adopt bitcoin/ Lightning letterlijk honderden miljoenen users per jaar.

Ik blijf mij er echter over verbazen dat zo weinig mensen het werkelijk kunnen bevatten.
Je kunt Bitcoin pas goed begrijpen als je weet hoe het monetaire systeem in elkaar zit, echter zolang ze dit op school niet eens onderwijzen dan is het helaas hopeloos gesteld, ik weet nog dat het bij ons uitgelegd werd dat men van de koppeling van het goud is afgestapt omdat er te weinig goud zou zijn :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204839963
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt Bitcoin pas goed begrijpen als je weet hoe het monetaire systeem in elkaar zit, echter zolang ze dit op school niet eens onderwijzen dan is het helaas hopeloos gesteld, ik weet nog dat het bij ons uitgelegd werd dat men van de koppeling van het goud is afgestapt omdat er te weinig goud zou zijn :') :') :') :')
Klopt. Ik denk dat daar het grootste probleem licht. Zelfs de meeste beleggers en "economen" hebben uiteindelijk de ballen verstand van het monetaire systeem...
pi_204839983
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:33 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk dat daar het grootste probleem licht. Zelfs de meeste beleggers en "economen" hebben uiteindelijk de ballen verstand van het monetaire systeem...
Boeiend, lekker paar doezoe op de bank en koophuis ja toch.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204839990
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:25 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

Mensen onderschatten heel erg de S curve adoptie model. Zodra we in de early majority fase gaan komen adopt bitcoin/ Lightning letterlijk honderden miljoenen users per jaar.

Ik blijf mij er echter over verbazen dat zo weinig mensen het werkelijk kunnen bevatten.
Rijtje met flinke namen trouwens. Daar kun je het orange pillen wel aan over laten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204840008
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:35 schreef dimmak het volgende:

[..]
Boeiend, lekker paar doezoe op de bank en koophuis ja toch.
Gelukkig zit er vast geen hyperinflatie clausule in die hypotheek dus lekker lachen met double digit inflatie!
pi_204840067
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:53 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hmm, iedereen die iets aan beeld of geluid wil verdienen en dan heb ik het niet over de grote filmmaatschappijen of muzieklabels? iDeal is daar totaal niet geschikt voor. Vind je het verder prettig om al je gegevens ergens achter te laten om iets te willen zien?
Muziek en films kun je nu ook al gewoon digitaal kopen en jij wilt misschien liever niet je data achterlaten maar de bedrijven waarbij je producten afneemt willen wel graag dat je dat doet.
pi_204840089
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Muziek en films kun je nu ook al gewoon digitaal kopen
Ja dat is precies wat ik bedoel ja. :') Zeg dan niks.
quote:
en jij wilt misschien liever niet je data achterlaten maar de bedrijven waarbij je producten afneemt willen wel graag dat je dat doet.
Dus dat betekend maar dat ik niet moet zeiken en die data toevertrouwen aan bedrijven die er niks mee nodig hebben?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204840109
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:53 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel ja :')
[..]
Dus dat betekend maar dat ik niet moet zeiken en die data toevertrouwen aan bedrijven die er niks mee nodig hebben?
Dat betekend dat het voor de meeste bedrijven helemaal niet interresant is om klanten anoniem te kunnen laten betalen.
pi_204840121
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:40 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Gelukkig zit er vast geen hyperinflatie clausule in die hypotheek dus lekker lachen met double digit inflatie!
Mijn hypotheek is praktisch afbetaald en ik heb tonnen aan overwaarde. Wel erg voor de mensen die hier last van hebben overigens.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204840128
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat betekend dat het voor de meeste bedrijven helemaal niet interresant is om klanten anoniem te kunnen laten betalen.
Oh nou dan moeten we ons daar maar bij neerleggen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204840144
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:59 schreef dimmak het volgende:

[..]
Oh nou dan moeten we ons daar maar bij neerleggen.
Helaas wel inderdaad.
  maandag 23 mei 2022 @ 17:21:08 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204840294
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt Bitcoin pas goed begrijpen als je weet hoe het monetaire systeem in elkaar zit, echter zolang ze dit op school niet eens onderwijzen dan is het helaas hopeloos gesteld, ik weet nog dat het bij ons uitgelegd werd dat men van de koppeling van het goud is afgestapt omdat er te weinig goud zou zijn :') :') :') :')
Klopt ook wel. Met sterke economische groei en een vrijwel constante goudvoorraad ontstaat sterke deflatie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204840315
When lambo?
U MAD?
pi_204840317
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt ook wel. Met sterke economische groei en een vrijwel constante goudvoorraad ontstaat sterke deflatie
Ze weten het mooi te verkopen, waarom werken AH zegeltjes wel?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204840325
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:23 schreef de_boswachter het volgende:
When lambo?
Alles in TerraUSD proppen, die moet automagisch terug naar 1 dollar :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204840339
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alles in TerraUSD proppen, die moet automagisch terug naar 1 dollar :)
OK
U MAD?
  maandag 23 mei 2022 @ 17:39:52 #87
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204840417
Ik ben in de war. Is bitcoin passe? Of gaat het om de eeuwenoude discussie van intrinsieke waarde?
pi_204840480
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik ben in de war. Is bitcoin passe? Of gaat het om de eeuwenoude discussie van intrinsieke waarde?
Ja snel alles verkopen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 mei 2022 @ 17:50:04 #89
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204840553
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja snel alles verkopen :)
Gelukkig net gedaan, alles in doge gestopt met beetje shiba. Is doge nog wel hip?
pi_204840562
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Gelukkig net gedaan, alles in doge gestopt met beetje shiba. Is doge nog wel hip?
Geen idee, ik ben Bitcoin maximalist met een liefde voor mooie techniek :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204840790
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik ben in de war. Is bitcoin passe? Of gaat het om de eeuwenoude discussie van intrinsieke waarde?
Mensen die 500% misgelopen hebben komen vertellen dat ze het nog steeds niet begrijpen. Die gaan wel weer weg als het groen wordt.
pi_204840969
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:05 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Mensen die 500% misgelopen hebben komen vertellen dat ze het nog steeds niet begrijpen. Die gaan wel weer weg als het groen wordt.
Of wanneer ze doorhebben hoe het Monetaire systeem werkt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 mei 2022 @ 20:29:43 #93
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_204843013
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je bent net zo goed gek als je grote hoeveelheden euro’s aanhoud. Maar met een aantal tonnen hypotheekschuld en enkele tienduizenden euro’s spaargeld als reserve kan ik enkel lachen om de inflatie
Tot dat je ziek word.
En geloof me dat kan zo maar op eens gebeuren .
En dan sta je dan met je schulden en wat reserve geld
pi_204843332
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je bent net zo goed gek als je grote hoeveelheden euro’s aanhoud. Maar met een aantal tonnen hypotheekschuld en enkele tienduizenden euro’s spaargeld als reserve kan ik enkel lachen om de inflatie
Ik denk dat er weinig mensen zijn de lagere woonlasten dan ik hebben, en ik heb een koopwoning, gewoon met vaste hypotheek tot het eind.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 mei 2022 @ 23:21:37 #95
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204844465
Nu huizen steeds meer naar box 3 geduwd worden zijn hypotheekschulden alleen maar leuker. Niks meer aflossen, groot deel is annutair dus dat gaat vanzelf.

En de rente is een kwart van wat staking en dividend oplevert
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_204845068
twitter


Op een transactie van $11 heeft Metamask $10-$19 aan fees.
Gamestop Wallet slechts 22 cent.
Lijkt me een gamechanger.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 07:31:59 #97
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204845106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:24 schreef Refragmental het volgende:
[ twitter ]

Op een transactie van $11 heeft Metamask $10-$19 aan fees.
Gamestop Wallet slechts 22 cent.
Lijkt me een gamechanger.
als dat zo is hadden ze het wel GameChanger genoemd en niet GameStop
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_204845159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:24 schreef Refragmental het volgende:
[ twitter ]

Op een transactie van $11 heeft Metamask $10-$19 aan fees.
Gamestop Wallet slechts 22 cent.
Lijkt me een gamechanger.
Loopring goden
pi_204845299
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:31 schreef stinkie het volgende:

[..]
als dat zo is hadden ze het wel GameChanger genoemd en niet GameStop
Je denkt dat de fees niet zo laag zijn? :?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:23:56 #100
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204845339
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:10 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
1 cardano = 1 cardano @Elan
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:24:42 #101
366734 dimmak
bitcoin
pi_204845344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 07:24 schreef Refragmental het volgende:
[ twitter ]

Op een transactie van $11 heeft Metamask $10-$19 aan fees.
Gamestop Wallet slechts 22 cent.
Lijkt me een gamechanger.
Hoezo gamechanger? Het is de zoveelste L2 voor ETH.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:39:25 #102
366734 dimmak
bitcoin
pi_204845425
twitter


>:)
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:50:41 #103
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204845481
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:24 schreef dimmak het volgende:

[..]
Hoezo gamechanger? Het is de zoveelste L2 voor ETH.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een L2 bouwen op een L1 die kapot is

Ik ken betere ideen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204845670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:39 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

>:)
Zou mooi zijn als Do Kwon en kornuiten de gevangenis in gaan. Daarna graag alle pump & dump influencers _O_
pi_204846668
Korea wil de exchanges laten opdraaien voor de klanten hun verliezen van Luna/UST. Nice dat gaat wel een einde maken aan shitcoinery daar _O_
pi_204846720
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:27 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Korea wil de exchanges laten opdraaien voor de klanten hun verliezen van Luna/UST. Nice dat gaat wel een einde maken aan shitcoinery daar _O_
Dat zal dan ook zeker weer impact hebben op de gehele cryptomarkt. Korea heeft een behoorlijk aandeel in de totale cryptohandel
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:36:41 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204847371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:27 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Korea wil de exchanges laten opdraaien voor de klanten hun verliezen van Luna/UST. Nice dat gaat wel een einde maken aan shitcoinery daar _O_
Waarom zouden exchanges daarvoor moeten opdraaien?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204847438
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zouden exchanges daarvoor moeten opdraaien?
Een ponzi verkopen aan je klanten en actief promoten voor zelf gewin maar niet voor de negatieve kanten hoeven op te draaien lijkt me niet echt de juiste weg.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:54:56 #109
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204847504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:45 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Een ponzi verkopen aan je klanten en actief promoten voor zelf gewin maar niet voor de negatieve kanten hoeven op te draaien lijkt me niet echt de juiste weg.
Ga maar bewijzen dat exchanges het wisten en ervan geprofiteerd hebben. Ik wens je veel succes.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204847532
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ga maar bewijzen dat exchanges het wisten en ervan geprofiteerd hebben. Ik wens je veel succes.
tx fees alleen al
pi_204847851
https://www.rockingrobots(...)botisering-neemt-af/

Minder actieve toepassingen voor de blockchain in de financile sector .
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:58:24 #112
366734 dimmak
bitcoin
pi_204848240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:23 schreef Elan het volgende:
https://www.rockingrobots(...)botisering-neemt-af/

Minder actieve toepassingen voor de blockchain in de financile sector .
Te verwachten, blockchain is niet die magische oplossing waarvan ze in 2017 dachten dat het zou worden. En terecht.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204848600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
Te verwachten, blockchain is niet die magische oplossing waarvan ze in 2017 dachten dat het zou worden. En terecht.
Zal dat de prijs van BTC drukken denk je?
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 15:50:15 #114
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Zal dat de prijs van BTC drukken denk je?
Waarom? Blockchain is geen Bitcoin.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204849342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:50 schreef dimmak het volgende:

[..]
Waarom? Blockchain is geen Bitcoin.
Maar het kan adoptie wel tegenwerken.
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:02:48 #116
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar het kan adoptie wel tegenwerken.
Waarom? Ze hebben het duidelijk over blockchain. In 2017 dachten ze dat blockchain de oplossing zou worden van alles, maar in werkelijkheid is het het minst innovatieve deel van Bitcoin. Een noodzakelijk log onderdeel. In financile/zakelijke/industrile toepassingen kun je beter met een reguliere database aan de slag.

Blockchain in die context heeft 0,0 met Bitcoin te maken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204849443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:27 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Korea wil de exchanges laten opdraaien voor de klanten hun verliezen van Luna/UST. Nice dat gaat wel een einde maken aan shitcoinery daar _O_
Denk eerder dat ze die zorgplicht dan extra gaan invullen door je nog 10 keer te vertellen dat het risicovol is en je je geld kan verliezen.

Beetje stoerdoenerij ook van die toezichthouder. Hadden die niet zelf de plicht om in te grijpen, als het zo'n overduidelijke ponzi was?
pi_204849519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Waarom? Ze hebben het duidelijk over blockchain. In 2017 dachten ze dat blockchain de oplossing zou worden van alles, maar in werkelijkheid is het het minst innovatieve deel van Bitcoin. Een noodzakelijk log onderdeel. In financile/zakelijke/industrile toepassingen kun je beter met een reguliere database aan de slag.

Blockchain in die context heeft 0,0 met Bitcoin te maken.
Vanuit absoluut technologisch oogpunt maar je kunt de ontstane hype rondom blockchain niet los zien van de BTC koers.
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:19:18 #119
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Vanuit absoluut technologisch oogpunt maar je kunt de ontstane hype rondom blockchain niet los zien van de BTC koers.
Ik denk dat je dat wel kunt. Misschien wel als we het over de 2017 bullrun hadden, maar de recente bullrun heeft er niets mee te maken gehad. De tijdens de bearmarket tussen die 2 bullmarkets is het wel duidelijk geworden voor de massa dat blockchain geen magische oplossing was.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:25:41 #120
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849625
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het zijn vaak de kleine groepjes mensen die extreem paranoia zijn over de overheid en privacy. Google weet toch alles al, waarom zou iedereen nu ineens bang gaan doen?
twitter


Er is niks mis mee dat al je data bekend is hoor. :D
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204849819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
[ twitter ]

Er is niks mis mee dat al je data bekend is hoor. :D
Ik zeg niet dat het niet erg is. Ik zeg alln dat de massa zich hier niet mee bezig houdt. Die zijn meer bezig met tv series, soaps en woke dingen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204849853
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat wel kunt. Misschien wel als we het over de 2017 bullrun hadden, maar de recente bullrun heeft er niets mee te maken gehad. De tijdens de bearmarket tussen die 2 bullmarkets is het wel duidelijk geworden voor de massa dat blockchain geen magische oplossing was.
Dat idee krijg je toch sterk als je de aanwas van alts en de groei van waarde ziet van de afgelopen 2/3 jaar. Nu ga jij natuurlijk counteren dat alts niets met BTC te maken hebben, echter zegt dat natuurlijk wel iets over de adoptie van crypto en het vertrouwen in de markt als geheel.

Al zie je de BTC-dominantie wel weer explosief toenemen wat een goede zaak is.
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:43:00 #123
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet erg is. Ik zeg alln dat de massa zich hier niet mee bezig houdt. Die zijn meer bezig met tv series, soaps en woke dingen.
Jij zegt dat je niet bang hoeft te zijn dat de data in handen van grote partijen ligt. En het blijkt dat ze zich daar nu mee bezig houden, tot het moment dat het ze wel doordringt. Dat is ook een beetje het hele punt. Jij zet Bitcoin af tegen het heden, ik/wij tegen toekomstige problemen.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:47:52 #124
366734 dimmak
bitcoin
pi_204849938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat idee krijg je toch sterk als je de aanwas van alts en de groei van waarde ziet van de afgelopen 2/3 jaar. Nu ga jij natuurlijk counteren dat alts niets met BTC te maken hebben, echter zegt dat natuurlijk wel iets over de adoptie van crypto en het vertrouwen in de markt als geheel.

Al zie je de BTC-dominantie wel weer explosief toenemen wat een goede zaak is.
Ook de populariteit van alts heeft weinig te maken met blockchain. De meeste investeerders weten niet eens hoe het technisch allemaal werkt. Het gaat ze alleen om speculatieve winsten. Tot het moment dat het kwartje wel valt en er Bitcoin over blijft.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204850011
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:43 schreef dimmak het volgende:

[..]
Jij zegt dat je niet bang hoeft te zijn dat de data in handen van grote partijen ligt. En het blijkt dat ze zich daar nu mee bezig houden, tot het moment dat het ze wel doordringt. Dat is ook een beetje het hele punt. Jij zet Bitcoin af tegen het heden, ik/wij tegen toekomstige problemen.
Waarom denk je dat er in de toekomst iedereen plotseling "wijs" en "volwassen" is en inflatie en woningtekorten echt begrijpen?

Al 14 jaar is iedereen in slaap gesust en dit gaat de komende 100 jaar nog door.

Die wake up call mensen zijn tegenwoordig vooral de wappies. Het is maar een heel klein groep die zich met Bitcoin of economie bezig houdt.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:53:15 #126
366734 dimmak
bitcoin
pi_204850060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat er in de toekomst iedereen plotseling "wijs" en "volwassen" is en inflatie en woningtekorten echt begrijpen?

Al 14 jaar is iedereen in slaap gesust en dit gaat de komende 100 jaar nog door.

Die wake up call mensen zijn tegenwoordig vooral de wappies. Het is maar een heel klein groep die zich met Bitcoin of economie bezig houdt.
Weer kijk je naar het heden en doe je een aanname gebaseerd op niks over de toekomst.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204850174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:53 schreef dimmak het volgende:

[..]
Weer kijk je naar het heden en doe je een aanname gebaseerd op niks over de toekomst.
Dit hele riedeltje is niets nieuws. Het is meer een hoop naar een financile apocalypse dan dat er daadwerkelijk iets significant gaat gebeuren.

Mensen die in goud zitten afgelopen tientallen jaren zaten ook al tientallen jaren te hopen op een instorting van de dollar. Allemaal hoop zodat hun goudstaven opeens flink veel geld zouden worden omdat het waardevast is.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204850286
Als ik dacht dat het financile systeem binnen nu en 7 jaar zou klappen zou ik ook maximaal in Bitcoin investeren.

Dit gaat "helaas" nog langer duren, misschien nog 50 tot 100 jaar dus daarom stack ik Bitcoin rustig en ben ik meer down to earth hiermee.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:18:22 #129
366734 dimmak
bitcoin
pi_204850384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dit hele riedeltje is niets nieuws. Het is meer een hoop naar een financile apocalypse dan dat er daadwerkelijk iets significant gaat gebeuren.

Mensen die in goud zitten afgelopen tientallen jaren zaten ook al tientallen jaren te hopen op een instorting van de dollar. Allemaal hoop zodat hun goudstaven opeens flink veel geld zouden worden omdat het waardevast is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:10 schreef firefly3 het volgende:
Als ik dacht dat het financile systeem binnen nu en 7 jaar zou klappen zou ik ook maximaal in Bitcoin investeren.

Dit gaat "helaas" nog langer duren, misschien nog 50 tot 100 jaar dus daarom stack ik Bitcoin rustig en ben ik meer down to earth hiermee.
We hadden het niet over een financile crisis/apocalypse. Maar goed, dat ontwijkende gedrag van je kennen we ondertussen wel. Zit wel goed met je.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204850422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
We hadden het niet over een financile crisis/apocalypse. Maar goed, dat ontwijkende gedrag van je kennen we ondertussen wel. Zit wel goed met je.
Over data en privacy precies hetzelfde verhaal. Er komt niet plotseling een "verlichting" over de gehele bevolking over dit onderwerp.

Zaken gaan geleidelijk en kunnen tientallen tot wel 100 jaar duren.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204850445
Misschien is het mens eigen om te denken dat al het significante binnen hun bestaan gaan voorkomen? Ik denk dat het een zware gedachte is om te denken dat privacy, oorlog, financile, natuur en klimaat problemen pas opgelost worden lang nadat wij dood zijn.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204850573
Er rijden nog steeds NS treinen rond waarbij urine en uitwerpselen op het spoor gedumpt worden.

Zelfs zoiets essentiels als een toilet en hygine wordt super traag geadopteerd 8)7 Nee ik heb het niet zo hoog op met alles
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204850753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:47 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ook de populariteit van alts heeft weinig te maken met blockchain. De meeste investeerders weten niet eens hoe het technisch allemaal werkt. Het gaat ze alleen om speculatieve winsten. Tot het moment dat het kwartje wel valt en er Bitcoin over blijft.
Geloof dat er uiteindelijk meer correlatie is tussen die events en de prijsontwikkeling dan jij als Bitcoinmaximimalist ooit kan vermoeden.

Het bloedbad dat nu aan de gang is bij de altcoins onvermijdelijk ook gevolgen hebben voor BTC. Zie het riedeltje dat vanmorgen over dit 7000 euro Cardano. De gemiddelde beleidsbepaler maakt geen verschil tussen crypto.
blablablabla
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:15:50 #134
366734 dimmak
bitcoin
pi_204850996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Geloof dat er uiteindelijk meer correlatie is tussen die events en de prijsontwikkeling dan jij als Bitcoinmaximimalist ooit kan vermoeden.

Het bloedbad dat nu aan de gang is bij de altcoins onvermijdelijk ook gevolgen hebben voor BTC. Zie het riedeltje dat vanmorgen over dit 7000 euro Cardano. De gemiddelde beleidsbepaler maakt geen verschil tussen crypto.
Dat zou kunnen. Ik ontken ook niet dat Bitcoin lager kan gaan qua koers. Maar wanneer beleidsbepalers druk gaan zetten op "crypto" hebben alle alts partijen waar ze aan kunnen kloppen, terwijl dit bij Bitcoin niet gaat. Dan wordt ook duidelijk waarom maxi's zoveel belang hechten aan de decentraliteit van Bitcoin. Maar correlatie tussen populariteit van Bitcoin en Blockchain zie ik niet meer anno 2022. Dat was in 2017/18 zo.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:20:24 #135
366734 dimmak
bitcoin
pi_204851032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:36 schreef firefly3 het volgende:
Er rijden nog steeds NS treinen rond waarbij urine en uitwerpselen op het spoor gedumpt worden.

Zelfs zoiets essentiels als een toilet en hygine wordt super traag geadopteerd 8)7 Nee ik heb het niet zo hoog op met alles
Ja mooi man, aan de andere kant stonden we ook binnen een generatie op de maan. Wanneer de nood er niet is gaat innovatie niet zo snel, wanneer er wel nood aan de man is des te sneller.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204851913
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:20 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ja mooi man, aan de andere kant stonden we ook binnen een generatie op de maan. Wanneer de nood er niet is gaat innovatie niet zo snel, wanneer er wel nood aan de man is des te sneller.
Hoop je misschien niet op teveel? Hoeveel jaar wacht je al? Ik zou er niet uit gaan, maar ik zou ook niet teveel hopen. Op meerdere paarden wedden is meer mijn ding.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2022 @ 23:11:12 #137
4530 crew  Crazy Harry
pi_204854901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:25 schreef dimmak het volgende:

[..]
[ twitter ]

Er is niks mis mee dat al je data bekend is hoor. :D
Bestaat al, hebben we Ali Baba niet voor nodig
footprintcalculator.org
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204855940
twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204856175
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204856330
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:09 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk eerder dat ze die zorgplicht dan extra gaan invullen door je nog 10 keer te vertellen dat het risicovol is en je je geld kan verliezen.

Beetje stoerdoenerij ook van die toezichthouder. Hadden die niet zelf de plicht om in te grijpen, als het zo'n overduidelijke ponzi was?
Waarom de financiele autoriteiten niet eerder ingrijpen blijft mij een raadsel. Veel scams zijn overduidelijk ponzis. Bijna alles is een security. En het is ook vaak nog totaal niet decentraal en makkelijk terug te leiden naar individuele mensen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 09:09:32 ]
pi_204856385
Deze user heeft geen idee van de financiele historie en gaat dan ook nog eens aannames maken van 50-100 jaar in de toekomst _O-
pi_204856852
twitter


_O_
pi_204857337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:12 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

_O_
Leuk en aardig maar staat hij inmiddels zelf niet dik in de rode cijfers op zijn BTC investeringen? Zag ergens een lijstje voorbij komen.
blablablabla
pi_204857418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Leuk en aardig maar staat hij inmiddels zelf niet dik in de rode cijfers op zijn BTC investeringen? Zag ergens een lijstje voorbij komen.
Een mooie tijd dus voor Microstrategy om te DCA'n

Volgens mij is overigens MS eigen aankoop ergens rond de $10k dus die zal er niet wakker van liggen. MS heeft ook nooit aangegeven dit voor de korte termijn te doen dus al die tijdelijke beoordelingen zijn nutteloos. We zien over 10 jaar wel of MS een genie was of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 11:12:00 ]
pi_204857448
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:11 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Een mooie tijd dus voor Microstrategy om te DCA'n

Volgens mij is overigens MS eigen aankoop ergens rond de $10k dus die zal er niet wakker van liggen. MS heeft ook nooit aangegeven dit voor de korte termijn te doen dus al die tijdelijke beoordelingen zijn nutteloos. We zien over 10 jaar wel of MS een genie was of niet.
Oh dat laatste heb ik ook geen enkele twijfel over verder. Maar het is wel typisch om over de korte termijn te prediken als topinvestering terwijl je zelf kennelijk honderden miljoenen onderwater staat op je investering.
blablablabla
pi_204857528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh dat laatste heb ik ook geen enkele twijfel over verder. Maar het is wel typisch om over de korte termijn te prediken als topinvestering terwijl je zelf kennelijk honderden miljoenen onderwater staat op je investering.
Persoonlijk denk ik dat het niet verkeerd is om te kijken sinds de corona crash om te zien hoe het ervoor staat. Een korte periode idd, maar wel een met grote veranderdingen.

Verdien je nu niet 30% meer dan begin 2020 bijvoorbeeld, dan wordt je kei hard te pakken genomen door het inflatie gedrocht. (En ja dat zijn de meeste mensen inderdaad).
pi_204857730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:24 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Persoonlijk denk ik dat het niet verkeerd is om te kijken sinds de corona crash om te zien hoe het ervoor staat. Een korte periode idd, maar wel een met grote veranderdingen.

Verdien je nu niet 30% meer dan begin 2020 bijvoorbeeld, dan wordt je kei hard te pakken genomen door het inflatie gedrocht. (En ja dat zijn de meeste mensen inderdaad).
Maar de inflatie werd pas vorig jaar echt problematisch. Om die reden zijn er ook veel nieuwe mensen in Bitcoin gegaan. Als je vorig jaar bent ingestapt is je cryptoportfolio eerder een extra financile zorg, naast de hoge inflatie.

Ik geloof er absoluut in voor de lange termijn, maar we moeten natuurlijk ook maar zien hoe de waarde zich de komende jaren gaat ontwikkelen in deze veel vijandigere marktomstandigheden. Het zou goed zijn als dergelijke grootkapitalisten mensen ook bewust maken van de risico's voor de korte of wellicht zelfs middellange termijn. In plaats van alleen maar dat soort tweets die de lading maar half dekken.
blablablabla
pi_204857750
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:27 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Korea wil de exchanges laten opdraaien voor de klanten hun verliezen van Luna/UST. Nice dat gaat wel een einde maken aan shitcoinery daar _O_
waarom moet er overheidsbemoeienis komen?
pi_204858283
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:46 schreef Elan het volgende:
Maar de inflatie werd pas vorig jaar echt problematisch. Om die reden zijn er ook veel nieuwe mensen in Bitcoin gegaan. Als je vorig jaar bent ingestapt is je cryptoportfolio eerder een extra financile zorg, naast de hoge inflatie.

De market loopt vaak terrecht en vaak ook onterecht vooruit op wat er aan de hand is.

Zo was de diepte punt van de markt 16 maart 2020 terwijl er toen amper mensen dood gingen aan covid..

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef Adames het volgende:

[..]
waarom moet er overheidsbemoeienis komen?
Nouja van mijn hoeft het niet. Maar het is wel duidelijk dat mensen niet voor zichzelf kunnen na denken. En de vrije markt is nou ook niet bepaald corrigerend, steeds meer partijen en mensen vinden het allemaal wel prima en promoten die shit ook gewoon voor eigen gewin (er is toch geen negatief risico).

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 12:43:36 ]
pi_204858394
twitter


1,700,000,000 Mensen die nog aan ideal moeten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 12:52:48 ]
pi_204858544
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
De market loopt vaak terrecht en vaak ook onterecht vooruit op wat er aan de hand is.

Zo was de diepte punt van de markt 16 maart 2020 terwijl er toen amper mensen dood gingen aan covid..
[..]
Nouja van mijn hoeft het niet. Maar het is wel duidelijk dat mensen niet voor zichzelf kunnen na denken. En de vrije markt is nou ook niet bepaald corrigerend, steeds meer partijen en mensen vinden het allemaal wel prima en promoten die shit ook gewoon voor eigen gewin (er is toch geen negatief risico).
2020 is ook pas 2 jaar geleden. Bitcoin heeft nog nooit een echte economische crisis mee gemaakt zoals in 2008. Het is gewoon niet te doen om een rele inschatting te maken van de waarde onder de huidige omstandigheden.

blablablabla
pi_204859126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

1,700,000,000 Mensen die nog aan ideal moeten!
Allemaal verplicht aan het microcredit.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:36:56 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204859322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Allemaal verplicht aan het microcredit.
Gekoppeld aan je persoonlijke co2-budget en 5G-implant. Kun je mooi je zonnebrand mee afrekenen.

_O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:46:42 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204859397
Don't feed the wappies.
Huilen dan.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:25:49 #156
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_204859725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[ twitter ]

1,700,000,000 Mensen die nog aan ideal moeten!
Allemaal mensen waarvan we de transacties niet kunnen volgen.

Ik wed dat ze allemaal aan het wit wassen zijn
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:26:14 #157
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204859731
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
Don't feed the wappies.
Oh sorry dacht dat ik bnw zat :7
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 mei 2022 @ 16:37:34 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204860643
Ik begrijp de verwarring; het begint er hier ook steeds meer op te lijken.
Huilen dan.
  Redactie Frontpage woensdag 25 mei 2022 @ 16:59:37 #159
4530 crew  Crazy Harry
pi_204861091
Wappies die ook bitcoin-maxi zijn (vreemd genoeg lijken die twee nogal vaak samen te gaan), zijn sowieso nog meer in de war dan de meeste mensen denken:
https://www.weforum.org/organizations/lightning-labs
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_204862166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:59 schreef Crazy Harry het volgende:
Wappies die ook bitcoin-maxi zijn (vreemd genoeg lijken die twee nogal vaak samen te gaan), zijn sowieso nog meer in de war dan de meeste mensen denken:
https://www.weforum.org/organizations/lightning-labs
Bij het WEF zijn ze helemaal gek geworden :')

Elizabeth Stark is ooit eens uitgenodigd (niet geweest). En nu is ze blijkbaar een levenslange WEF partner

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 18:44:52 ]
pi_204866359
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:37 schreef Isdatzo het volgende:
Ik begrijp de verwarring; het begint er hier ook steeds meer op te lijken.
owja we moeten eerst op NOS.nl wachten voordat we erover mogen praten.
  woensdag 25 mei 2022 @ 23:52:24 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204867426
Wat heeft de NOS er nou weer mee te maken dan :? .
Huilen dan.
pi_204868074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:05 schreef Elan het volgende:

[..]
2020 is ook pas 2 jaar geleden. Bitcoin heeft nog nooit een echte economische crisis mee gemaakt zoals in 2008. Het is gewoon niet te doen om een rele inschatting te maken van de waarde onder de huidige omstandigheden.

Goede mening, ben het eens met deze vent, persoonlijk denk ik dat er binnen enkele jaren een munt zal ontstaan die het allemaal heeft, de huidige dominante munten zullen dan met hun legacy zitten waar je niet makkelijk af komt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:08:15 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204868536
twitter
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204868546
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:08 schreef fathank het volgende:
[ twitter ]
Amerikanen met hun fucking debts overal zitten weer te fucken op de globale markt?
Vakman pur sang
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:19:31 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204868638
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Amerikanen met hun fucking debts overal zitten weer te fucken op de globale markt?
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En er is ook geen uitweg, daarvoor is de schuldenberg veel te groot. Enige optie om er vanaf te komen is defaulten maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. In ieder geval niet vrijwillig. Dat maakt China in 1 klap wereldmacht #1.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204868670
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:08 schreef fathank het volgende:
[ twitter ]
The bullish case for a million dollar bitcoin!
pi_204868709
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:19 schreef fathank het volgende:

[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En er is ook geen uitweg, daarvoor is de schuldenberg veel te groot. Enige optie om er vanaf te komen is defaulten maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. In ieder geval niet vrijwillig. Dat maakt China in 1 klap wereldmacht #1.
Defaulten kan eigenlijk niet (te pijnlijk). Tax verhogen en zuiniger worden gaat nooit genoeg zijn.

Er is maar 1 uitweg uiteindelijk.


Enige vraag blijft hoe slecht laten ze het eerst worden voordat ze hiertoe overgaan.
pi_204869081
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:19 schreef fathank het volgende:

[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En er is ook geen uitweg, daarvoor is de schuldenberg veel te groot. Enige optie om er vanaf te komen is defaulten maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. In ieder geval niet vrijwillig. Dat maakt China in 1 klap wereldmacht #1.
Nog los van de schulden krijg je toch het idee dat het allemaal veel meer gecordineerd is dan wij denken.

Zou het niet logisch zijn dan mensen met diepe zakken er de afgelopen jaren geld in gepompt hebben om onwetende consumenten aan te lokken dat geld (van die onwetenden) er nu weer uittrekken?

Tegenwoordig ziet iedereen en z'n schoonmoeder maar in crypto zonder er ene flikker vanaf te weten.
blablablabla
pi_204869138
Als het eb wordt zie je wie er naakt aan het zwemmen waren.
Vakman pur sang
pi_204869278
De correlatie tussen de Nasdaq en Bitcoin is zo hoog, dat de beurs Bitcoin flink naar beneden kan trekken. De hopium is hier soms zo hoog dat men hoopt dat iedereen ineens verlicht is en Bitcoin gaat kopen tegen inflatie. Dit gaat echter niet gebeuren als Bitcoin nog harder instort dan de hoeveelheid inflatie die wij hebben. Fiat met inflatie is dan zelfs beter dan Bitcoin.

twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:24 schreef firefly3 het volgende:
De correlatie tussen de Nasdaq en Bitcoin is zo hoog, dat de beurs Bitcoin flink naar beneden kan trekken. De hopium is hier soms zo hoog dat men hoopt dat iedereen ineens verlicht is en Bitcoin gaat kopen tegen inflatie. Dit gaat echter niet gebeuren als Bitcoin nog harder instort dan de hoeveelheid inflatie die wij hebben. Fiat met inflatie is dan zelfs beter dan Bitcoin.

[ twitter ]
Wat dus alleen maar gunstig is voor de mensen die er voor de lange termijn inzitten, ik koop maandelijks nog BTC bij, dus voor mij kan die koers niet laag genoeg zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat dus alleen maar gunstig is voor de mensen die er voor de lange termijn inzitten, ik koop maandelijks nog BTC bij, dus voor mij kan die koers niet laag genoeg zijn.
En als die alle maandagen erop 10% lager is dan?
Vakman pur sang
pi_204869337
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat dus alleen maar gunstig is voor de mensen die er voor de lange termijn inzitten, ik koop maandelijks nog BTC bij, dus voor mij kan die koers niet laag genoeg zijn.
We weten allemaal dat je dan dure Bitcoins hebt gekocht terwijl de nieuweling Bitcoin voor een lagere prijs koopt. Het wordt een lange zit als het een lange bearmarket wordt.

1 jaar erbij is niet erg. Maar 7 jaar?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869368
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En als die alle maandagen erop 10% lager is dan?
Ik geloof in BTC voor de lange termijn, en mocht het nooit meer hoger worden is dan is het jammer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869379
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]
We weten allemaal dat je dan dure Bitcoins hebt gekocht terwijl de nieuweling Bitcoin voor een lagere prijs koopt. Het wordt een lange zit als het een lange bearmarket wordt.

1 jaar erbij is niet erg. Maar 7 jaar?
Bitcoin is na elke bearmarket sterker terug gekomen, ik achter de kans groot dat dit nu ook het geval zal zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bitcoin is na elke bearmarket sterker terug gekomen, ik achter de kans groot dat dit nu ook het geval zal zijn.
Ik ook, daarom koop ik ook o.a. telkens Bitcoin erbij van de opbrengsten van mijn farms. Mijn woning is de ultieme hedge tegen dit doemscenario.

Als je je voorbereid op het ergste wordt je het sterkst :)
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869524
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]
We weten allemaal dat je dan dure Bitcoins hebt gekocht terwijl de nieuweling Bitcoin voor een lagere prijs koopt. Het wordt een lange zit als het een lange bearmarket wordt.

1 jaar erbij is niet erg. Maar 7 jaar?
Over 7 jaar hebben we twee halvings gehad. Alleen al daarom verwacht ik niet dat deze bear 7 jaar gaat duren.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869539
De helft van mijn salaris gaat op in crypto, terwijl mijn woning mijn veilige haven is die steeds meer waard wordt zonder veel woonlasten.

Farms voeden mijn btc stacks. Farms voeden farms.

Fijne tactiek vind ik.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:50 schreef firefly3 het volgende:

Farms voeden mijn btc stacks. Farms voeden farms.

Fijne tactiek vind ik.
Die farm ponzis vallen vanzelf een keer om.
pi_204869689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die farm ponzis vallen vanzelf een keer om.
Een farm dat +150% per jaar genereerd hoeft maar 10 maanden te bestaan voor je om winst uit te halen en zeker te stellen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Een farm dat +150% per jaar genereerd hoeft maar 10 maanden te bestaan voor je om winst uit te halen.
Het blijven ponzis.

Meeste mensen gaan daarnaast de mist in omdat ze de winst herinvesteren in zo'n farm en als de boel klapt, hebben ze niets.

Je moet je altijd ernstig afvragen hoe iets 150% rendement kan garanderen.
pi_204869732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik geloof in BTC voor de lange termijn, en mocht het nooit meer hoger worden is dan is het jammer.
Maar dan kun je toch beter volgende maandag opsparen en over een maand pas investeren?
Vakman pur sang
pi_204869737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het blijven ponzis.

Meeste mensen gaan daarnaast de mist in omdat ze de winst herinvesteren in zo'n farm en als de boel klapt, hebben ze niets.

Je moet je altijd ernstig afvragen hoe iets 150% rendement kan garanderen.
De dollar is een ponzi en bijgeprint nepgeld. Ben zelf niet de meest ethische persoon als heel de wereld een ponzi is.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869740
Zelfs de albert heijn is een ponzi
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204869743
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De dollar is een ponzi en bijgeprint nepgeld. Ben zelf niet de meest ethische persoon als heel de wereld een ponzi is.
Dat is een afleidingsmanoeuvre.

Nogmaals, die farms zijn ponzis die onmogelijke rendementen halen en vroeg of laat stort dat in, net als Bitconnect.
pi_204869748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het blijven ponzis.

Meeste mensen gaan daarnaast de mist in omdat ze de winst herinvesteren in zo'n farm en als de boel klapt, hebben ze niets.

Je moet je altijd ernstig afvragen hoe iets 150% rendement kan garanderen.
Precies. Dit is echt klassiek. Als je gaat compounden met een APY van 150% die wekelijks wordt uitgekeerd maak je van 1000 in tien jaar tijd 2,6 miljard. Ga dan nog maar beweren dat het risk-free is en geen scam.

Doe vooral wat je niet laten kan, maar mijn eerste advies zou zijn: stop niet met nadenken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869763
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:09 schreef recursief het volgende:

[..]
Precies. Dit is echt klassiek. Als je gaat compounden met een APY van 150% die wekelijks wordt uitgekeerd maak je van 1000 in tien jaar tijd 2,6 miljard. Ga dan nog maar beweren dat het risk-free is en geen scam.

Doe vooral wat je niet laten kan, maar mijn eerste advies zou zijn: stop niet met nadenken.
Na 10 jaar 57.665 5.722.045,90 komt iets dichter in de buurt bij een APY van 150%.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-05-2022 11:22:57 ]
pi_204869777
En ja, vrijwel de hele (kapitalistische) economie is gefinancierd met leveraged debt, wat vroeg of last voor problemen zorgt als de collaterals minder waard worden. Zie bijvoorbeeld hoe de vorige grote crisis ontstaan is. Maar dat betekent niet dat crypto's met een rebels verhaal opeens dit soort rendementen kunnen garanderen. Het blijven schimmige constructies die eigenlijk beweren waarde uit lucht te kunnen creren.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Na 10 jaar 57.665 komt iets dichter in de buurt bij een APY van 150%.
Compounded, wekelijks.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869789
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Compounded, wekelijks.
Nee.

Waar staat APY voor? ;)
pi_204869818
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:15 schreef recursief het volgende:
En ja, vrijwel de hele (kapitalistische) economie is gefinancierd met leveraged debt, wat vroeg of last voor problemen zorgt als de collaterals minder waard worden. Zie bijvoorbeeld hoe de vorige grote crisis ontstaan is. Maar dat betekent niet dat crypto's met een rebels verhaal opeens dit soort rendementen kunnen garanderen. Het blijven schimmige constructies die eigenlijk beweren waarde uit lucht te kunnen creren.
Daarnaast zit DeFi nog vol met fouten in contracten, rugpullers, flash loan exploits, etc.
Het is geen bank, er is geen vangnet als het misgaat.

En ja, ik heb echt wel winst gemaakt met kutcoins (meer geluk dan wijsheid en door ze snel weer te dumpen) maar langdurig in zoiets gaan zitten met een beloofde APY van 150% is natuurlijk niet houdbaar.
pi_204869820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee.

Waar staat APY voor? ;)
:@
APR dan klopt het weer :P

My bad. Maar toch

Okay @FireFly het lijkt toch allemaal superrealistisch.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:20:56 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204869824
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Na 10 jaar 57.665 komt iets dichter in de buurt bij een APY van 150%.
50% bedoel je, maar het ging over 150%.
Huilen dan.
pi_204869825
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan kun je toch beter volgende maandag opsparen en over een maand pas investeren?
Waarom?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869838
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
50% bedoel je, maar het ging over 150%.
Ja, klopt, ik ging zelf ook weer eens de mist in, vergat het op te tellen in de formule :+

5.722.045,90 9.536.743,16 na 10 jaar als je 1.000 inlegt.

edit: en ook daar vergeet ik weer de rente van het laatste jaar op te tellen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-05-2022 11:34:47 ]
pi_204869856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, klopt, ik ging zelf ook de mist in :+

5.722.045,90 na 10 jaar als je 1.000 inlegt.
Dat ziet er goed uit. Ik stop n mijn complete spaargeld hierin. Volgend jaar eindelijk eerste lambo.
pi_204869897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:23 schreef Adames het volgende:

[..]
Dat ziet er goed uit. Ik stop n mijn complete spaargeld hierin. Volgend jaar eindelijk eerste lambo.
Ik zou er een hefboom van maken, dan staat hij volgende maand al te blinken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:23 schreef Adames het volgende:

[..]
Dat ziet er goed uit. Ik stop n mijn complete spaargeld hierin. Volgend jaar eindelijk eerste lambo.
Word cryptoboer en ga farmen! Geen gezeik, iedereen rijk!
pi_204869917
https://www.thecalculator(...)terestcalculator.php

Voor wie het niet op een kladje wil uitrekenen.

Sommige andere calculators pikken een interest van 150% niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869939
Ik denk dat het slim is om crypto's te lenen en die als collateral te gebruiken om leveraged superveilige stablecoins te kopen. Die gebruik je dan om te compounden en met een beetje van de opbrengst los je je lening af. Wat kan er mis gaan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:27 schreef recursief het volgende:
https://www.thecalculator(...)terestcalculator.php

Voor wie het niet op een kladje wil uitrekenen.

Sommige andere calculators pikken een interest van 150% niet.
bedrag * (1 +(rente/100)) ^ jaren
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
bedrag * (1 +(rente/100)) ^ jaren
Als je jaarlijks compound. Als je dat wekelijks doet ziet ie er net wat anders uit. Maar laat die 150% APY zijn dan klopt het zo ook weer.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870003
M'n Excel skills zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :')

Maar goed, het ging om het idee: 9,5 miljoen uit lucht laten ontstaan in 10 jaar kan niet misgaan natuurlijk.
pi_204870108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een afleidingsmanoeuvre.

Nogmaals, die farms zijn ponzis die onmogelijke rendementen halen en vroeg of laat stort dat in, net als Bitconnect.
Bij een ponzi heb je telkens opnieuw een derde man nodig die de prijs opschroeft. Deze derde man is bij Bitcoin het deflatie mechanisme.

Dus ik denk dat we overal te maken hebben met ponzis. De ene wat duidelijker, korter en minder geadvanceerd dan de ander.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:53:19 #206
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204870119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:29 schreef recursief het volgende:
Ik denk dat het slim is om crypto's te lenen en die als collateral te gebruiken om leveraged superveilige stablecoins te kopen. Die gebruik je dan om te compounden en met een beetje van de opbrengst los je je lening af. Wat kan er mis gaan?
pi_204870138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Bij een ponzi heb je telkens opnieuw een derde man nodig die de prijs opschroeft. Deze derde man is bij Bitcoin het deflatie mechanisme.

Dus ik denk dat we overal te maken hebben met ponzis. De ene wat duidelijker, korter en minder geadvanceerd dan de ander.
Je probeert weer af te leiden van waar het om gaat. Je valt (om voor mij onduidelijke reden) bitcoin aan om ons af te leiden van farms.
Maar ik zal er een keer intrappen.

De prijs van bitcoin wordt door vraag en aanbod bepaald, de prijs kan ook omlaag gaan.
Er is bij het minen, aanschaf, bezit of verkoop geen enkele toezegging gedaan over enige vorm van rendement.
En dat kan ook niet.

Bij zo'n farming ponzi wordt een APY van 150% beloofd.
Nogal een verschil.
pi_204870144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Bij een ponzi heb je telkens opnieuw een derde man nodig die de prijs opschroeft. Deze derde man is bij Bitcoin het deflatie mechanisme.
Complete onzin. Ik ga het niet eens meer uitleggen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je probeert weer af te leiden van waar het om gaat.
Maar ik zal er een keer intrappen.

De prijs van bitcoin wordt door vraag en aanbod bepaald, de prijs kan ook omlaag gaan.
Er is bij het minen, aanschaf, bezit of verkoop geen enkele toezegging gedaan over enige vorm van rendement.
En dat kan ook niet.

Bij zo'n farming ponzi wordt een APY van 150% beloofd.
Nogal een verschil.
Zal ik het simpel uitleggen waarom ik dit denk:

Er wordt schaarste gecreerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

BTC blijft in waarde groeien. Iedere BTC holder rijk.

Gaat hier geen belletje van rinkelen? Dit klopt naar mijn mening ook niet.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870206
Mensen worden rijk door de wallet verlies van anderen.

Goed systeem wel.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Zal ik het simpel uitleggen waarom ik dit denk:

Er wordt schaarste gecreerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

BTC blijft in waarde groeien. Iedere BTC holder rijk.

Gaat hier geen belletje van rinkelen? Dit klopt naar mijn mening ook niet.
Dus volgens jou is dus elk goed wat schaars word een Pontzi?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204870270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Zal ik het simpel uitleggen waarom ik dit denk:

Er wordt schaarste gecreerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

BTC blijft in waarde groeien. Iedere BTC holder rijk.

Gaat hier geen belletje van rinkelen? Dit klopt naar mijn mening ook niet.
Het basisprincipe van crypto is: not your keys, not your coins.

Dus ja, als je je wallet kwijtraakt ben je je bitcoins kwijt.
Als je de private key van je farm wallet kwijt bent, ben je ook je coins kwijt.

Maar nogmaals, dat maakt iets geen "ponzi".

Een farm die 150% APY belooft uit opgeklopte lucht, dat is een ponzi.
pi_204870284
Ik zal je heel simpel uitleggen hoe een Pontzi werk, een Pontzi gebruikt de inleg van deelnemers om rendement aan de deelnemers uit te betalen, om dit te kunnen volhouden is er maar 1 mogelijk: Meer deelnemers, echter dit gaat zo exponentieel hard, dat wanneer er geen deelnemers meer zijn te porren, de boel uitkomt, immers de inleggen zijn opgegaan aan de rendementen, waar zie jij dit gebeuren bij Bitcoin?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204870371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus volgens jou is dus elk goed wat schaars word een Pontzi?
Eerder een reverse ponzi. In plaats van nieuwe mensen nodig te hebben, verminder je systematisch je supply.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870391
@firefly3

In welke farms zit je?
Waar halen die hun APY uit?
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:21:10 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204870395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:29 schreef recursief het volgende:
Ik denk dat het slim is om crypto's te lenen en die als collateral te gebruiken om leveraged superveilige stablecoins te kopen. Die gebruik je dan om te compounden en met een beetje van de opbrengst los je je lening af. Wat kan er mis gaan?
Luna-miljardairs _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204870406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:09 schreef raptorix het volgende:
Ik zal je heel simpel uitleggen hoe een Pontzi werk, een Pontzi gebruikt de inleg van deelnemers om rendement aan de deelnemers uit te betalen, om dit te kunnen volhouden is er maar 1 mogelijk: Meer deelnemers, echter dit gaat zo exponentieel hard, dat wanneer er geen deelnemers meer zijn te porren, de boel uitkomt, immers de inleggen zijn opgegaan aan de rendementen, waar zie jij dit gebeuren bij Bitcoin?
De inleggen en rente zijn bij Bitcoin inderdaad niet verloren gegaan als de bom barst. Die zijn allemaal naar de eerste holders gegaan van het eerste uur.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870416
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De inleggen en rente zijn bij Bitcoin inderdaad niet verloren gegaan als de bom barst. Die zijn allemaal naar de eerste holders gegaan van het eerste uur.
Hoe weet je dat het holders van het eerste uur zijn en niet gewoon "wallets zijn die kwijt zijn"?
pi_204870427
Jij kan ook geld verliezen als de ander veel meer geld heeft dan jij! Dit vergeten mensen. Het gaat om relativiteit vergeleken met de ander. Als de megawhales/ lange holders van bitcoin mega veel geld(btc) hebben, moeten de productprijzen enz hier ook op aangepast worden.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:24 schreef firefly3 het volgende:
Jij kan ook geld verliezen als de ander veel meer geld heeft dan jij! Dit vergeten mensen. Het gaat om relativiteit vergeleken met de ander. Als de megawhales/ lange holders van bitcoin mega veel geld(btc) hebben, moeten de productprijzen enz hier ook op aangepast worden.
Maar goed, om weer even terug te keren naar farms.

In welke farms zit je en waar halen die hun APY vandaan?
pi_204870439
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De inleggen en rente zijn bij Bitcoin inderdaad niet verloren gegaan als de bom barst. Die zijn allemaal naar de eerste holders gegaan van het eerste uur.
Ho wacht. Dus jij denkt dat de "eerste holders" aan de wallets van latere holders kunnen komen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar goed, om weer even terug te keren naar farms.

In welke farms zit je en waar halen die hun APY vandaan?
Van leners die veel .moeten betalen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870555
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Ho wacht. Dus jij denkt dat de "eerste holders" aan de wallets van latere holders kunnen komen?
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden. De producten en diensten in de wereld zouden een prijs afgestemd moeten hebben die eerlijk is voor de megarijken en de nieuwkomers van Bitcoin.

Een oneerlijke machtsverschuiving. Niet iedereen zal megawhale worden, er zullen uiteraard ook wallets verloren gaan.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden.
Ja, dat heb je ook met de eerste holders van Microsoft, Tesla, CocaCola of Apple aandelen.

Je bent nu alleen nog holder van het eerste uur als je stalen zenuwen had en er in geloofde.
pi_204870583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Van leners die veel .moeten betalen.
En wel soort "lener" betaalt 150% rente per jaar?
pi_204870599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat heb je ook met de eerste holders van Microsoft, Tesla, CocaCola of Apple aandelen.

Je bent nu alleen nog holder van het eerste uur als je stalen zenuwen had en er in geloofde.
Ja klopt. Het enige verschil en probleem is, is dat met totale Bitcoin adoptie er miljoenen megawhales zijn die exponentieel rijker worden en slechts 0.000001 van hun bitcoin hoeft af te snoepen om te kunnen leven.

Is dit niet het einde van het kapitalisme?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Van leners die veel .moeten betalen.
Waarom zou je tegen 150% lenen als het ook tegen 6% kan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ja klopt. Het enige verschil en probleem is, is dat met totale Bitcoin adoptie er miljoenen megawhales zijn die exponentieel rijker worden en slechts 0.000001 van hun bitcoin hoeft af te snoepen om te kunnen leven.

Is dit niet het einde van het kapitalisme?
Zelfs als het zo is dat die whales nu een mooi leven hebben, dan ben je een probleem aan het creren dat er niet is.

Als ze exponentieel rijker worden, heb je iig het idee dat bitcoin meer waard wordt. Op dat vlak boek je al vooruitgang alleen handel je er nog niet naar.
pi_204870607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ja klopt. Het enige verschil en probleem is, is dat met totale Bitcoin adoptie er miljoenen megawhales zijn die exponentieel rijker worden en slechts 0.000001 van hun bitcoin hoeft af te snoepen om te kunnen leven.

Is dit niet het einde van het kapitalisme?
Miljoenen megawhales? Hoe moet ik dat zien? Hoeveel btc bezit zo een megawhale dan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wel soort "lener" betaalt 150% rente per jaar?
Hoeft niet van 1 lener te zijn, het kan ook van 5 leners zijn. Als de totaalsom maar klopt.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870615
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Miljoenen megawhales? Hoe moet ik dat zien? Hoeveel btc bezit zo een megawhale dan?
Dat is mij ook niet duidelijk :D
pi_204870616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zelfs als het zo is dat die whales nu een mooi leven hebben, dan ben je een probleem aan het creren dat er niet is.
In een kapitalistische maatschappij moeten mensen werken. Als iedereen btc holder wordt hoeven steeds minder mensen te werken totdat het instort.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Hoeft niet van 1 lener te zijn, het kan ook van 5 leners zijn. Als de totaalsom maar klopt.
Welk type / soort lener betaalt 150% rente? Wat zegt de hoogte van de rente over het risico dat de lener neemt bij het lenen?
pi_204870625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is mij ook niet duidelijk :D
Jullie snappen best dat het een hold spelletje is en dat 1 Bitcoin straks al genoeg is om miljonair te zijn ;)
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]
In een kapitalistische maatschappij moeten mensen werken. Als iedereen btc holder wordt hoeven steeds minder mensen te werken totdat het instort.
Je zorgt wel voor wat humor in dit topic.
Misschien niet zo bedoeld maar het effect is er niet minder om.
pi_204870634
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Jullie snappen best dat het een hold spelletje is en dat 1 Bitcoin straks al genoeg is om miljonair te zijn ;)
Dan snap ik niet waarom je in farm ponzis zit en niet gewoon 1 bitcoin koopt.
pi_204870635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
8)7

Welk type / soort lener betaalt 150% rente? Wat zegt de hoogte van de rente over het risico dat de lener neemt bij het lenen?
Als drie mensen voor 50% leent kan de ander 150% rente krijgen. Snap je dat het niet 1 op 1 hoeft te zijn?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als drie mensen voor 50% leent kan de ander 150% rente krijgen. Snap je dat het niet 1 op 1 hoeft te zijn?
Dus als je 1500 uitleent aan 3 mensen tegen 50% dan betalen ze samen 150% rente?
pi_204870654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als drie mensen voor 50% leent kan de ander 150% rente krijgen. Snap je dat het niet 1 op 1 hoeft te zijn?
Deze moet ik even quoten hoor. Alleen al vanwege de ultieme domheid.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870685
Jullie snappen denk ik vast wel dat de farms een liquiditeits potje heeft waarbij mensen voor 50% lenen met verschillende hoeveelheden en bedragen.

Het is ook variabel.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:04 schreef firefly3 het volgende:
Jullie snappen denk ik vast wel dat de farms een liquiditeits potje heeft waarbij mensen voor 50% lenen met verschillende hoeveelheden en bedragen.

Het is ook variabel.
Ik denk dat wij bepaalde zaken beter begrijpen dan jij. Of je bent enorm aan het trollen, dat kan ook nog.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870701
Hoe meer mensen lenen (al is het maar voor 10% rente) dan kan de enkeling die 150% wilt vangen tijdelijk betaald worden.

Als dit al niet begrepen wordt..
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870711
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Hoe meer mensen lenen (al is het maar voor 10% rente) dan kan de enkeling die 150% wilt vangen tijdelijk betaald worden.

Als dit al niet begrepen wordt..
Interessant concept.
Kan je daar eens een voorbeeldberekening van maken?
Een beetje rekening houden met onze lage IQ's, ok?
pi_204870726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden. De producten en diensten in de wereld zouden een prijs afgestemd moeten hebben die eerlijk is voor de megarijken en de nieuwkomers van Bitcoin.

Een oneerlijke machtsverschuiving. Niet iedereen zal megawhale worden, er zullen uiteraard ook wallets verloren gaan.
Man je weet niet waar je over praat, toen BTC begon werd dat gewoon als fun/speelgeld gezien, als je ook een beetje de achtergrond kent van de Cyberphunk scene dan weet je ook dat dat geen lui zijn die het hebben van veel geld belangrijk vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204870750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Interessant concept.
Kan je daar eens een voorbeeldberekening van maken?
Een beetje rekening houden met onze lage IQ's, ok?
Je hebt 100 euro, 100% rente. Die stop je in het potje.

Het potje bevat al 1000 euro. Mensen lenen van dit 1000 euro potje en moeten 10% rente hierover betalen. Je krijgt je 100 Euro plus je 100 Euro rente na een jaar.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man je weet niet waar je over praat, toen BTC begon werd dat gewoon als fun/speelgeld gezien, als je ook een beetje de achtergrond kent van de Cyberphunk scene dan weet je ook dat dat geen lui zijn die het hebben van veel geld belangrijk vinden.
Dit is zeker waar. Maar nu ten opzichte van over 20 jaar? Dit gat gaat steeds erger worden. (Dit is een mening, je mag gerust hier tegen zijn)
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:24 schreef firefly3 het volgende:
De correlatie tussen de Nasdaq en Bitcoin is zo hoog, dat de beurs Bitcoin flink naar beneden kan trekken. De hopium is hier soms zo hoog dat men hoopt dat iedereen ineens verlicht is en Bitcoin gaat kopen tegen inflatie. Dit gaat echter niet gebeuren als Bitcoin nog harder instort dan de hoeveelheid inflatie die wij hebben. Fiat met inflatie is dan zelfs beter dan Bitcoin.

[ twitter ]
En bitcoin is dan beter dan fluffy en puffy, je zit coins maar snel verkopen zou ik zeggen.
pi_204870771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:17 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
En bitcoin is dan beter dan fluffy en puffy, je zit coins maar snel verkopen zou ik zeggen.
Mee eens dat alts voor kortere termijn zijn
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Zal ik het simpel uitleggen waarom ik dit denk:

Er wordt schaarste gecreerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

BTC blijft in waarde groeien. Iedere BTC holder rijk.

Gaat hier geen belletje van rinkelen? Dit klopt naar mijn mening ook niet.
Gebeurt met alles.
Van huizen tot wagens.

Had ik mijn porsche 944 nog gehad die ik voor 1500 euro had gekocht.
Dan was deze nu 25.000 euro waard geweest
Waarom?
De meeste staan nu op de sloop simpel.

Alles draait op vraag en aanbod .
Dit geld met btc ook namelijk en er kan niet meer bij gemaakt worden .
Dus alles wat weg raakt zal juist voor zorgen dat btc omhoog gaat .

En dan wat het meeste boost is de hebzucht van mensen zelf.
pi_204870790
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je hebt 100 euro, 100% rente. Die stop je in het potje.

Het potje bevat al 1000 euro. Mensen lenen van dit 1000 euro potje en moeten 10% rente hierover betalen. Je krijgt je 100 Euro plus je 100 Euro rente na een jaar.
Dus je legt 100 in op een potje waar je 100% rente over krijgt.

Dat komt in een potje met 1.000 en men betaalt 10% rente over die 1.000 wat 100 is.
En die 100 krijg jij dan en de anderen die de overige 900 in dat potje hebben gestopt krijgen niets.

Klinkt logisch.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 13:20:57 #251
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204870792
Er is natuurlijk een groot verschil tussen farmtokens die worden bijgemaakt om als reward uit te delen en money markets waar iemand jouw supply leent en hiervoor rente betaald
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204870811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:20 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Gebeurt met alles.
Van huizen tot wagens.

Had ik mijn porsche 944 nog gehad die ik voor 1500 euro had gekocht.
Dan was deze nu 25.000 euro waard geweest
Waarom?
De meeste staan nu op de sloop simpel.

Alles draait op vraag en aanbod .
Dit geld met btc ook namelijk en er kan niet meer bij gemaakt worden .
Dus alles wat weg raakt zal juist voor zorgen dat btc omhoog gaat .

En dan wat het meeste boost is de hebzucht van mensen zelf.
Ja precies, mee eens. Het gevaar is dat dit een opgevoerde versie zal zijn van vraag en aanbod.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus je legt 100 in op een potje waar je 100% rente over krijgt.

Dat komt in een potje met 1.000 en men betaalt 10% rente over die 1.000 wat 100 is.
En die 100 krijg jij dan en de anderen die de overige 900 in dat potje hebben gestopt krijgen niets.

Klinkt logisch.
Er moet altijd een liquiditeits potje zijn. Banken werken ook zo ;) rentenieren bestaat al langer dan crypto
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870861
Als de verhouding leners en geldschieters verschuift verander je de apr dynamisch mee.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870876
Wel mooi om een wat beter beeld te krijgen van de denkwijze van mensen die in Ponzi's investeren
pi_204870904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:31 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Wel mooi om een wat beter beeld te krijgen van de denkwijze van mensen die in Ponzi's investeren
Het is pas een ponzi als het geld er niet is en de rekensom niet klopt.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Het is pas een ponzi als het geld er niet is en de rekensom niet klopt.
Ben blij voor je dat je ook tot dit inzicht komt nu.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 17:10:41 #258
18653 crew  D.
pi_204872509
Mijn LUNA orders waren ineens weg :o

Even gemist:

https://medium.com/terra-(...)airdrop-cd08a6d9cfcd

quote:
Terra 2.0 — LUNA Airdrop
LUNA, the proof-of-stake coin powering the new Terra blockchain

Terra 2.0 is nearly here. As a community-owned network, Terra will have its native staking token, LUNA, airdropped to its community, as described in Proposal 1623.

Upon Genesis on May 27th, 2022, eligible holders of LUNC, USTC and aUST will be airdropped LUNA on the new chain. The full distribution schedule can be found below.
LUNA Airdrop

The amount of LUNA you will be eligible to receive will be determined by the types of tokens you held on the Terra Classic chain, the time-period that you held these tokens (based on Pre-Attack and Post-Attack snapshots), and the quantity of tokens held.

The Pre-Attack and Post-Attack snapshots are as follows:
Table 1: Timeframes & Block Heights for Pre- & Post-Attack Snapshots
Eligibility

You will be eligible for the LUNA airdrop if you:
At the Pre-Attack snapshot, hold:

LUNA (including staking derivatives)
Less than 500k aUST (UST deposited in Anchor)

And/or at the Post-Attack snapshot, hold:

LUNA (including staking derivatives)
UST

Table 2: Eligibility for Airdrop & LUNA Vesting Schedule for Eligible Users
When Will I Receive My Airdrop?

As Table 2 illustrates above, the distribution and vesting of airdropped LUNA depends on the wallet’s token type & quantity, as well as the snapshot it exists in.

Date of first airdrop: Genesis — May 27th, 2022

At Genesis, 30% of the LUNA airdrop will be immediately available to Pre-Attack users with wallets that had less than 10k LUNA (including staking derivatives) or deposited UST in Anchor, and Post-Attack users with any quantity of LUNA (including staking derivatives), UST, or both.
Example Scenario — Alice

Alice holds LUNA and is an Anchor depositor. She has the following tokens in her account:
Table 3: Example Scenario — Alice

Alice will receive 30% of her eligible airdrop at Genesis on May 27th. Thereafter, her remaining airdrop will be vested linearly to the same wallet address over 2 years with a 6 month cliff.
Vested LUNA

At Genesis, all airdropped, vesting LUNA will be automatically staked to Terra validators in order to preserve network security. Users will earn staking rewards on their vesting LUNA starting from the point at which it is staked, and can claim these rewards at any point. Users can also undelegate, redelegate, and delegate their LUNA while it’s vesting and being staked. This ensures users have agency over which validators their vested LUNA is staked with.

Following the unlock of LUNA at Genesis, users will not receive the additional vesting LUNA until at least 6 months later (this is known as a 6-month cliff). The vested LUNA will be distributed every block (approximately every 6 seconds) to the same wallet address after the user’s cliff. If a user would like liquid LUNA as soon as their cliff hits, they’ll need to undelegate their staked, vested LUNA at least 21 days before the first day of their cliff. Users can also keep their vested LUNA staked after their cliff hits to continue earning staking rewards.
Assets, Chains, Bridges, and CEXs supported

As we work towards distributing LUNA to as many eligible users as possible in the airdrop, it’s important to note that technical issues restrict us from including all UST and LUNA holdings in the snapshots.

On a best effort basis, and where possible, we will earmark the total amount of LUNA in the bridge contract to be set aside as part of the community pool for distribution after the chain launches.

Assets that may not be included:
UST or LUNA bridged off of Terra

Users with bridged UST or LUNA who would like to be included in the Post-Attack snapshot need to bridge back to Terra before the snapshot is taken.

UST or LUNA on Terra protocols that cannot be easily identified

All protocols listed on DeFi Llama here will be covered, in addition to a few others that are known.

UST or LUNA on CW3 multi-sig contracts

Most UST and LUNA in CW3 multi-sig contracts will be accounted for, but there could be edge cases that may not be included.

The following table details the full list of chains, bridges, and CEXs that will be supported in the airdrop at Genesis:
Table 4: List of Chains, Bridges, & CEXs That Will Be Supported in the Airdrop

This table will continually be updated as we receive new information regarding the support of the airdrop.
About Terra 2.0

The new Terra network will inherit the deep developer pool and passionate LUNAtic community that made Terra Classic the 2nd largest smart contract blockchain behind Ethereum. As the community migrates to the new chain, most of the popular Terra Classic projects will be joining them, including:

Astroport
Prism
RandomEarth
Spectrum
Nebula
and many others

Built with interoperability in mind, Terra will be the gateway to the wider Cosmos ecosystem and beyond.
About Calculation Logic
Caveats

Airdrop ratios depicted below are estimations* and can only be finalized when the block height of the ‘Post-Attack’ snapshot (i.e. Block 7790000 [2022–05–26 19:59:51 UTC]) is reached.
Cross-chain assets, such as Wrapped UST on ETH/MATIC/BSC, will be set aside and locked in the community pool at Genesis. Distribution of funds can only be made after Genesis.

Eligible aUST Supply

Formula = SUM(MIN(user’s aUST balance, 500k)) — TFL wallets UST Supply

Eligible UST Supply

Formula = UST Supply — TFL wallets UST Supply

Eligible LUNC Supply

Formula = LUNC Supply — TFL wallets LUNC Supply

Pre-attack aUST holders airdrop ratio

Formula = aUST allocation / Eligible Pre-attack aUST Supply

Pre-attack LUNC holders airdrop ratio

Formula = LUNA allocation / Eligible Pre-attack LUNC Supply

Post-attack LUNC holders airdrop ratio

Formula = LUNA allocation / Eligible Post-attack LUNC Supply

Post-attack UST holders airdrop ratio

Formula = LUNA allocation / Eligible Post-attack UST Supply

Final user allocation

Pre-attack aUST holders airdrop ratio x User pre-attack eligible aUST holdings

+ Pre-attack LUNC holders airdrop ratio x User pre-attack LUNC holding

+ Post-attack LUNC holders airdrop ratio x User post-attack LUNC holding

+ Post-attack UST holders airdrop ratio x User post-attack UST holding
pi_204876551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben blij voor je dat je ook tot dit inzicht komt nu.
De rekensom kan goed kloppen.
Hoge APR zegt niets als er veel meer leners zijn dan risiconemende geldschieters.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204876675
quote:
Dogecoin Creator: “LUNA 2.0 Will Show the World Just How Truly Dumb Crypto Gamblers Really Are”
https://timestabloid.com/dogecoin-creator-luna-2-0-will-show-the-world-just-how-truly-dumb-crypto-gamblers-really-are/
pi_204876759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:20 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Gebeurt met alles.
Van huizen tot wagens.

Had ik mijn porsche 944 nog gehad die ik voor 1500 euro had gekocht.
Dan was deze nu 25.000 euro waard geweest
Waarom?
De meeste staan nu op de sloop simpel.

Alles draait op vraag en aanbod .
Dit geld met btc ook namelijk en er kan niet meer bij gemaakt worden .
Dus alles wat weg raakt zal juist voor zorgen dat btc omhoog gaat .

En dan wat het meeste boost is de hebzucht van mensen zelf.
telefoons met imode zijn nu ook zeldzaam
pi_204877795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 17:10 schreef D. het volgende:
Mijn LUNA orders waren ineens weg :o

Even gemist:

https://medium.com/terra-(...)airdrop-cd08a6d9cfcd
[..]

Kijken hoe snel die airdrops gedumpt gaan worden. Ze durven wel zeg.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:57:41 #263
366734 dimmak
bitcoin
pi_204877840
Wanneer gaat die LUNA 2.0 gelist worden? Ik heb wel zin om die dumpsterfire live te aanschouwen.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:11:07 #264
366734 dimmak
bitcoin
pi_204877976
BTC.D chart gaat ook de goede kant op. Tot zo ver de flippening.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204878252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:44 schreef Adames het volgende:
imode
Ik heb ooit voor een vrij grote klant een I-Mode modus gemaakt, hoewel de website 30 miljoen bezoekers per maand had, kwamen we met I-Mode zo rond de 300 :D
Was best een dure grap dus om te bouwen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204879254
Vires rente uitbetalingen dagelijks / om de paar dagen naar -> 70% BTC + 30% ethereum

Waves (HODL) + Waves short positie mocht USDN depeggen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 12:38:58 #267
18653 crew  D.
pi_204879755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:57 schreef dimmak het volgende:
Wanneer gaat die LUNA 2.0 gelist worden? Ik heb wel zin om die dumpsterfire live te aanschouwen.
"Terra to go live on May 28th, 2022 at around 06:00 AM UTC."

Ben erg benieuwd :Y
Op Reddit lijkt de algemene tendens te zijn het oude LUNA (nu LUNC) te blijven steunen en het nieuwe LUNA te negeren :D
pi_204879792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:38 schreef D. het volgende:

[..]

Op Reddit lijkt de algemene tendens te zijn het oude LUNA (nu LUNC) te blijven steunen en het nieuwe LUNA te negeren :D
Vooral de groep die miljoenen goedkope LUNA heeft opgepikt n de aanval (en dus ook de snapshot) zal classic steunen. Dat is meestal niet de groep die origineel in LUNA zat (tenzij bijgekocht).
pi_204879832
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:38 schreef D. het volgende:

[..]
"Terra to go live on May 28th, 2022 at around 06:00 AM UTC."

Ben erg benieuwd :Y
Op Reddit lijkt de algemene tendens te zijn het oude LUNA (nu LUNC) te blijven steunen en het nieuwe LUNA te negeren :D
Wordt dit een pump & dump denk je?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204879973
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Wordt dit een pump & dump denk je?
Luna heeft niets substantieels meer na de aanval, hooguit een grote miljardenschuld.
Het heeft dus ook geen waarde.

Dus vooral "dump".
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 13:33:19 #271
18653 crew  D.
pi_204880220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vooral de groep die miljoenen goedkope LUNA heeft opgepikt n de aanval (en dus ook de snapshot) zal classic steunen. Dat is meestal niet de groep die origineel in LUNA zat (tenzij bijgekocht).
Uiteraard. Mij maakt het allemaal niet uit wie het steunt, alle beetjes positieve prijsontwikkeling zijn weer mooi meegenomen :Y
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 13:37:19 #272
18653 crew  D.
pi_204880248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Wordt dit een pump & dump denk je?
Geen flauw idee wat het gaat doen, ik heb mijn $20 afgeschreven en zit de rit wel uit :P
  vrijdag 27 mei 2022 @ 13:41:55 #273
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_204880284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:37 schreef D. het volgende:

[..]
Geen flauw idee wat het gaat doen, ik heb mijn $20 afgeschreven en zit de rit wel uit :P
Hier ook.
Laat maar komen.
Mensen zijn net goudvissen kwa geheugen.
En zaken mensen hebben geen gevoelens en zien alleen maar poen.
En als luna classic wel zal gaan lopen word er gewoon weer geld gepompt om later te dumpen voor winstm
Dit is hoe de zaken lui alles aanpakken er mee.
pi_204880333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Hier ook.
Laat maar komen.
Mensen zijn net goudvissen kwa geheugen.
En zaken mensen hebben geen gevoelens en zien alleen maar poen.
En als luna classic wel zal gaan lopen word er gewoon weer geld gepompt om later te dumpen voor winstm
Dit is hoe de zaken lui alles aanpakken er mee.
Luna Classic heeft nog steeds een 'total supply' van 6.907.072.876.045 tokens en een marktecap van $853.932.907

Behalve een shitload aan waardeloze tokens heeft Luna Classic helemaal niets te bieden, dus de marketcap is veel en veel te hoog.

Uiteraard bepaal ik de marktprijs niet maar ga er, dit wetende, iig ook niets insteken.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 13:53:56 #275
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_204880375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Luna Classic heeft nog steeds een 'total supply' van 6.907.072.876.045 tokens en een marktecap van $853.932.907

Behalve een shitload aan waardeloze tokens heeft Luna Classic helemaal niets te bieden, dus de marketcap is veel en veel te hoog.

Uiteraard bepaal ik de marktprijs niet maar ga er, dit wetende, iig ook niets insteken.
En wat heeft Shiba?
Mensen zijn schrapen en vergis je niet in dat mensen als een schraap erachter aan blijven lopen.

Het hoef geen 100 dollar te worden als het nu 50 cent gaat worden zijn er velen blij.

Shiba het zelfde verhaal er word gewoon daar vrijwilliger Shiba coins verbrand om de boel aan te slingeren.
pi_204880401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Luna Classic heeft nog steeds een 'total supply' van 6.907.072.876.045 tokens en een marktecap van $853.932.907

Behalve een shitload aan waardeloze tokens heeft Luna Classic helemaal niets te bieden, dus de marketcap is veel en veel te hoog.

Uiteraard bepaal ik de marktprijs niet maar ga er, dit wetende, iig ook niets insteken.
Je kunt het nog om laten zetten naar die nieuwe LUNA token maar de voorwaarden daarvoor zijn nou niet echt interresant. Post attack kopers krijgen dan 10% van hun tokens waarvan 70% dan nog eens over een periode van 2 jaar unlocked.
pi_204880427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:53 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
En wat heeft Shiba?
Mensen zijn schrapen en vergis je niet in dat mensen als een schraap erachter aan blijven lopen.

Het hoef geen 100 dollar te worden als het nu 50 cent gaat worden zijn er velen blij.

Shiba het zelfde verhaal er word gewoon daar vrijwilliger Shiba coins verbrand om de boel aan te slingeren.
6.907.072.876.045 tokens op $0,50 is afgerond $3.453.536.438.023 ofwel ruim 6x de marketcap van bitcoin.

Shiba heeft overigens een marketcap van $5.750.241.380
pi_204880440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je kunt het nog om laten zetten naar die nieuwe LUNA token maar de voorwaarden daarvoor zijn nou niet echt interresant. Post attack kopers krijgen dan 10% van hun tokens waarvan 70% dan nog eens over een periode van 2 jaar unlocked.
Volgens mij kan je sowieso nieuwe LUNA tokens claimen zonder je oude in te leveren (heb het niet onderzocht maar is vrij gebruikelijk).
Dus je zou gek zijn als je het niet doet maar het blijft een dood project en idd het unlocken is een lachtertje.
pi_204880637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
6.907.072.876.045 tokens op $0,50 is afgerond $3.453.536.438.023 ofwel ruim 6x de marketcap van bitcoin.

Shiba heeft overigens een marketcap van $5.750.241.380
Echt een hoop mensen moeten beschermd worden om zelf te mogen beslissen over beleggingen ben ik wel achter inmiddels. En ik ben toch behoorlijk anarchistisch...
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:31:16 #280
366734 dimmak
bitcoin
pi_204880739
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens mij kan je sowieso nieuwe LUNA tokens claimen zonder je oude in te leveren (heb het niet onderzocht maar is vrij gebruikelijk).
Dus je zou gek zijn als je het niet doet maar het blijft een dood project en idd het unlocken is een lachtertje.
Ze kunnen toch even 90% van de supply burnen zodat FOK!kers weer winst hebben?

twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204880767
Kan ik ergens leveraged short gaan op Luna 2?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204880800
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:34 schreef recursief het volgende:
Kan ik ergens leveraged short gaan op Luna 2?
Ik dacht dat je het bij BTC only hield als maximalist :?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204880834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:37 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik dacht dat je het bij BTC only hield als maximalist :?
Precies, ik wil best wat extra BTC ontvangen nu met de toekomstige verplichting om wat gefaalde LUNA 2.0 tokens terug te kopen.
pi_204880857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:41 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Precies, ik wil best wat extra BTC ontvangen nu met de toekomstige verplichting om wat gefaalde LUNA 2.0 tokens terug te kopen.
Dus je stapt tijdelijk over naar altcoins?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204880895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dus je stapt tijdelijk over naar altcoins?
Het is ook echt niet vreemd dat jou oogst steeds gestolen wordt op de boerderij...
pi_204880982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Het is ook echt niet vreemd dat jou oogst steeds gestolen wordt op de boerderij...
Je ontwijkt mijn vraag, ik dacht dat je tactiek Bitcoin DCA was. Van shorten van alts heb ik je nog niet horen praten.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204881118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je ontwijkt mijn vraag,
Vervelend h?
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 15:08:30 #288
18653 crew  D.
pi_204881161
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
6.907.072.876.045 tokens op $0,50 is afgerond $3.453.536.438.023 ofwel ruim 6x de marketcap van bitcoin.

Shiba heeft overigens een marketcap van $5.750.241.380
Met een MC van Shiba ben ik ook al tevreden, dan is mijn $20 $2400 geworden :P
pi_204881167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vervelend h?
Bij jou moest ik uitzoomen dat de gehele wereld een ponzi is en het niet erg is om hier gebruik van te maken.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204883303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:37 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik dacht dat je het bij BTC only hield als maximalist :?
Hoe vaak heb je me nou al voor BTC-maxi uitgemaakt? Donderstraal een eind op.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204884356
Dogecoin adoptie!:

twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204885259
twitter


A.s. zondag is de Indy 500 en weer doet Rinus Veekay (#21) mee met een Bitcoin-auto. Gekwalificiteerd als 3e. Wat een baas _O_

Zondag vanaf 18:45 Nederlandse tijd op Ziggo. Haters gaan weer hopen op een crash maar wij gaan natuurlijk hopen op de winst w/ w/ w/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204885748
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]

A.s. zondag is de Indy 500 en weer doet Rinus Veekay (#21) mee met een Bitcoin-auto. Gekwalificiteerd als 3e. Wat een baas _O_

Zondag vanaf 18:45 Nederlandse tijd op Ziggo. Haters gaan weer hopen op een crash maar wij gaan natuurlijk hopen op de winst w/ w/ w/
GREEN GREEN GREEN
pi_204886086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]

A.s. zondag is de Indy 500 en weer doet Rinus Veekay (#21) mee met een Bitcoin-auto. Gekwalificiteerd als 3e. Wat een baas _O_

Zondag vanaf 18:45 Nederlandse tijd op Ziggo. Haters gaan weer hopen op een crash maar wij gaan natuurlijk hopen op de winst w/ w/ w/
Schaal 1:18 genot *O*

  zaterdag 28 mei 2022 @ 11:28:21 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204887873
Terra/Luna 2.0 dames en heren

https://coinmarketcap.com/currencies/terra-luna-v2/

Live de shitshow bekijken.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204887969
Celsius gaat ook lekker! Gaan alle yield coins deze crash naar zero?
pi_204888470
De nieuwe Luna Terra launch gaat prima.

pi_204888546
Nog steeds 8 dollar teveel
Uitvinder van de biersmiley.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 18:44:00 #299
206731 Mortaxx
Doomer
pi_204892709
Ziet er naar uit dat dit de 9e rode week op rij gaat worden. Is dat wel eens eerder gebeurd?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_204893224
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:44 schreef Mortaxx het volgende:
Ziet er naar uit dat dit de 9e rode week op rij gaat worden. Is dat wel eens eerder gebeurd?
Nee
pi_204893649
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')