abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204869939
Ik denk dat het slim is om crypto's te lenen en die als collateral te gebruiken om leveraged superveilige stablecoins te kopen. Die gebruik je dan om te compounden en met een beetje van de opbrengst los je je lening af. Wat kan er mis gaan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204869959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:27 schreef recursief het volgende:
https://www.thecalculator(...)terestcalculator.php

Voor wie het niet op een kladje wil uitrekenen.

Sommige andere calculators pikken een interest van 150% niet.
bedrag * (1 +(rente/100)) ^ jaren
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204869975
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
bedrag * (1 +(rente/100)) ^ jaren
Als je jaarlijks compound. Als je dat wekelijks doet ziet ie er net wat anders uit. Maar laat die 150% APY zijn dan klopt het zo ook weer.
pi_204870003
M'n Excel skills zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :')

Maar goed, het ging om het idee: ¤9,5 miljoen uit lucht laten ontstaan in 10 jaar kan niet misgaan natuurlijk.
pi_204870108
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een afleidingsmanoeuvre.

Nogmaals, die farms zijn ponzis die onmogelijke rendementen halen en vroeg of laat stort dat in, net als Bitconnect.
Bij een ponzi heb je telkens opnieuw een derde man nodig die de prijs opschroeft. Deze derde man is bij Bitcoin het deflatie mechanisme.

Dus ik denk dat we overal te maken hebben met ponzis. De ene wat duidelijker, korter en minder geadvanceerd dan de ander.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:53:19 #206
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204870119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:29 schreef recursief het volgende:
Ik denk dat het slim is om crypto's te lenen en die als collateral te gebruiken om leveraged superveilige stablecoins te kopen. Die gebruik je dan om te compounden en met een beetje van de opbrengst los je je lening af. Wat kan er mis gaan?
pi_204870138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Bij een ponzi heb je telkens opnieuw een derde man nodig die de prijs opschroeft. Deze derde man is bij Bitcoin het deflatie mechanisme.

Dus ik denk dat we overal te maken hebben met ponzis. De ene wat duidelijker, korter en minder geadvanceerd dan de ander.
Je probeert weer af te leiden van waar het om gaat. Je valt (om voor mij onduidelijke reden) bitcoin aan om ons af te leiden van farms.
Maar ik zal er een keer intrappen.

De prijs van bitcoin wordt door vraag en aanbod bepaald, de prijs kan ook omlaag gaan.
Er is bij het minen, aanschaf, bezit of verkoop geen enkele toezegging gedaan over enige vorm van rendement.
En dat kan ook niet.

Bij zo'n farming ponzi wordt een APY van 150% beloofd.
Nogal een verschil.
pi_204870144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Complete onzin. Ik ga het niet eens meer uitleggen.
pi_204870184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je probeert weer af te leiden van waar het om gaat.
Maar ik zal er een keer intrappen.

De prijs van bitcoin wordt door vraag en aanbod bepaald, de prijs kan ook omlaag gaan.
Er is bij het minen, aanschaf, bezit of verkoop geen enkele toezegging gedaan over enige vorm van rendement.
En dat kan ook niet.

Bij zo'n farming ponzi wordt een APY van 150% beloofd.
Nogal een verschil.
Zal ik het simpel uitleggen waarom ik dit denk:

Er wordt schaarste gecreëerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

BTC blijft in waarde groeien. Iedere BTC holder rijk.

Gaat hier geen belletje van rinkelen? Dit klopt naar mijn mening ook niet.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204870206
Mensen worden rijk door de wallet verlies van anderen.

Goed systeem wel.
pi_204870263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:01 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Er wordt schaarste gecreëerd, doordat er maar een beperkt aantal Bitcoins zijn en er raken wallets kwijt.

Dus volgens jou is dus elk goed wat schaars word een Pontzi?
pi_204870270
quote:

[..]

Het basisprincipe van crypto is: not your keys, not your coins.

Dus ja, als je je wallet kwijtraakt ben je je bitcoins kwijt.
Als je de private key van je farm wallet kwijt bent, ben je ook je coins kwijt.

Maar nogmaals, dat maakt iets geen "ponzi".

Een farm die 150% APY belooft uit opgeklopte lucht, dat is een ponzi.
pi_204870284
Ik zal je heel simpel uitleggen hoe een Pontzi werk, een Pontzi gebruikt de inleg van deelnemers om rendement aan de deelnemers uit te betalen, om dit te kunnen volhouden is er maar 1 mogelijk: Meer deelnemers, echter dit gaat zo exponentieel hard, dat wanneer er geen deelnemers meer zijn te porren, de boel uitkomt, immers de inleggen zijn opgegaan aan de rendementen, waar zie jij dit gebeuren bij Bitcoin?
pi_204870371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus volgens jou is dus elk goed wat schaars word een Pontzi?
Eerder een reverse ponzi. In plaats van nieuwe mensen nodig te hebben, verminder je systematisch je supply.
pi_204870391
@firefly3

In welke farms zit je?
Waar halen die hun APY uit?
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:21:10 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204870395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:29 schreef recursief het volgende:
Luna-miljardairs _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204870406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:09 schreef raptorix het volgende:
Ik zal je heel simpel uitleggen hoe een Pontzi werk, een Pontzi gebruikt de inleg van deelnemers om rendement aan de deelnemers uit te betalen, om dit te kunnen volhouden is er maar 1 mogelijk: Meer deelnemers, echter dit gaat zo exponentieel hard, dat wanneer er geen deelnemers meer zijn te porren, de boel uitkomt, immers de inleggen zijn opgegaan aan de rendementen, waar zie jij dit gebeuren bij Bitcoin?
De inleggen en rente zijn bij Bitcoin inderdaad niet verloren gegaan als de bom barst. Die zijn allemaal naar de eerste holders gegaan van het eerste uur.
pi_204870416
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De inleggen en rente zijn bij Bitcoin inderdaad niet verloren gegaan als de bom barst. Die zijn allemaal naar de eerste holders gegaan van het eerste uur.
Hoe weet je dat het holders van het eerste uur zijn en niet gewoon "wallets zijn die kwijt zijn"?
pi_204870427
Jij kan ook geld verliezen als de ander veel meer geld heeft dan jij! Dit vergeten mensen. Het gaat om relativiteit vergeleken met de ander. Als de megawhales/ lange holders van bitcoin mega veel geld(btc) hebben, moeten de productprijzen enz hier ook op aangepast worden.
pi_204870435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:24 schreef firefly3 het volgende:
Jij kan ook geld verliezen als de ander veel meer geld heeft dan jij! Dit vergeten mensen. Het gaat om relativiteit vergeleken met de ander. Als de megawhales/ lange holders van bitcoin mega veel geld(btc) hebben, moeten de productprijzen enz hier ook op aangepast worden.
Maar goed, om weer even terug te keren naar farms.

In welke farms zit je en waar halen die hun APY vandaan?
pi_204870439
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ho wacht. Dus jij denkt dat de "eerste holders" aan de wallets van latere holders kunnen komen?
pi_204870534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar goed, om weer even terug te keren naar farms.

In welke farms zit je en waar halen die hun APY vandaan?
Van leners die veel .moeten betalen.
pi_204870555
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Ho wacht. Dus jij denkt dat de "eerste holders" aan de wallets van latere holders kunnen komen?
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden. De producten en diensten in de wereld zouden een prijs afgestemd moeten hebben die eerlijk is voor de megarijken en de nieuwkomers van Bitcoin.

Een oneerlijke machtsverschuiving. Niet iedereen zal megawhale worden, er zullen uiteraard ook wallets verloren gaan.
pi_204870576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden.
Ja, dat heb je ook met de eerste holders van Microsoft, Tesla, CocaCola of Apple aandelen.

Je bent nu alleen nog holder van het eerste uur als je stalen zenuwen had en er in geloofde.
pi_204870583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
En wel soort "lener" betaalt 150% rente per jaar?
pi_204870599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat heb je ook met de eerste holders van Microsoft, Tesla, CocaCola of Apple aandelen.

Je bent nu alleen nog holder van het eerste uur als je stalen zenuwen had en er in geloofde.
Ja klopt. Het enige verschil en probleem is, is dat met totale Bitcoin adoptie er miljoenen megawhales zijn die exponentieel rijker worden en slechts 0.000001 van hun bitcoin hoeft af te snoepen om te kunnen leven.

Is dit niet het einde van het kapitalisme?
pi_204870602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Waarom zou je tegen 150% lenen als het ook tegen 6% kan?
pi_204870603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ja klopt. Het enige verschil en probleem is, is dat met totale Bitcoin adoptie er miljoenen megawhales zijn die exponentieel rijker worden en slechts 0.000001 van hun bitcoin hoeft af te snoepen om te kunnen leven.

Zelfs als het zo is dat die whales nu een mooi leven hebben, dan ben je een probleem aan het creëren dat er niet is.

Als ze exponentieel rijker worden, heb je iig het idee dat bitcoin meer waard wordt. Op dat vlak boek je al vooruitgang alleen handel je er nog niet naar.
pi_204870607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Miljoenen megawhales? Hoe moet ik dat zien? Hoeveel btc bezit zo een megawhale dan?
pi_204870608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wel soort "lener" betaalt 150% rente per jaar?
Hoeft niet van 1 lener te zijn, het kan ook van 5 leners zijn. Als de totaalsom maar klopt.
pi_204870615
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Miljoenen megawhales? Hoe moet ik dat zien? Hoeveel btc bezit zo een megawhale dan?
Dat is mij ook niet duidelijk :D
pi_204870616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zelfs als het zo is dat die whales nu een mooi leven hebben, dan ben je een probleem aan het creëren dat er niet is.
In een kapitalistische maatschappij moeten mensen werken. Als iedereen btc holder wordt hoeven steeds minder mensen te werken totdat het instort.
pi_204870619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Hoeft niet van 1 lener te zijn, het kan ook van 5 leners zijn. Als de totaalsom maar klopt.
Welk type / soort lener betaalt 150% rente? Wat zegt de hoogte van de rente over het risico dat de lener neemt bij het lenen?
pi_204870625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is mij ook niet duidelijk :D
Jullie snappen best dat het een hold spelletje is en dat 1 Bitcoin straks al genoeg is om miljonair te zijn ;)
pi_204870630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]
In een kapitalistische maatschappij moeten mensen werken. Als iedereen btc holder wordt hoeven steeds minder mensen te werken totdat het instort.
Je zorgt wel voor wat humor in dit topic.
Misschien niet zo bedoeld maar het effect is er niet minder om.
pi_204870634
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Jullie snappen best dat het een hold spelletje is en dat 1 Bitcoin straks al genoeg is om miljonair te zijn ;)
Dan snap ik niet waarom je in farm ponzis zit en niet gewoon 1 bitcoin koopt.
pi_204870635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
8)7

Welk type / soort lener betaalt 150% rente? Wat zegt de hoogte van de rente over het risico dat de lener neemt bij het lenen?
Als drie mensen voor 50% leent kan de ander 150% rente krijgen. Snap je dat het niet 1 op 1 hoeft te zijn?
pi_204870640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Als drie mensen voor 50% leent kan de ander 150% rente krijgen. Snap je dat het niet 1 op 1 hoeft te zijn?
Dus als je ¤1500 uitleent aan 3 mensen tegen 50% dan betalen ze samen 150% rente?
pi_204870654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Deze moet ik even quoten hoor. Alleen al vanwege de ultieme domheid.
pi_204870685
Jullie snappen denk ik vast wel dat de farms een liquiditeits potje heeft waarbij mensen voor 50% lenen met verschillende hoeveelheden en bedragen.

Het is ook variabel.
pi_204870695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:04 schreef firefly3 het volgende:
Jullie snappen denk ik vast wel dat de farms een liquiditeits potje heeft waarbij mensen voor 50% lenen met verschillende hoeveelheden en bedragen.

Het is ook variabel.
Ik denk dat wij bepaalde zaken beter begrijpen dan jij. Of je bent enorm aan het trollen, dat kan ook nog.
pi_204870701
Hoe meer mensen lenen (al is het maar voor 10% rente) dan kan de enkeling die 150% wilt vangen tijdelijk betaald worden.

Als dit al niet begrepen wordt..
pi_204870711
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Hoe meer mensen lenen (al is het maar voor 10% rente) dan kan de enkeling die 150% wilt vangen tijdelijk betaald worden.

Als dit al niet begrepen wordt..
Interessant concept.
Kan je daar eens een voorbeeldberekening van maken?
Een beetje rekening houden met onze lage IQ's, ok?
pi_204870726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Nee, maar de eerste holders zijn het rijkst en zullen exponentieel rijker worden. De producten en diensten in de wereld zouden een prijs afgestemd moeten hebben die eerlijk is voor de megarijken en de nieuwkomers van Bitcoin.

Een oneerlijke machtsverschuiving. Niet iedereen zal megawhale worden, er zullen uiteraard ook wallets verloren gaan.
Man je weet niet waar je over praat, toen BTC begon werd dat gewoon als fun/speelgeld gezien, als je ook een beetje de achtergrond kent van de Cyberphunk scene dan weet je ook dat dat geen lui zijn die het hebben van veel geld belangrijk vinden.
pi_204870750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Interessant concept.
Kan je daar eens een voorbeeldberekening van maken?
Een beetje rekening houden met onze lage IQ's, ok?
Je hebt 100 euro, 100% rente. Die stop je in het potje.

Het potje bevat al 1000 euro. Mensen lenen van dit 1000 euro potje en moeten 10% rente hierover betalen. Je krijgt je 100 Euro plus je 100 Euro rente na een jaar.
pi_204870764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man je weet niet waar je over praat, toen BTC begon werd dat gewoon als fun/speelgeld gezien, als je ook een beetje de achtergrond kent van de Cyberphunk scene dan weet je ook dat dat geen lui zijn die het hebben van veel geld belangrijk vinden.
Dit is zeker waar. Maar nu ten opzichte van over 20 jaar? Dit gat gaat steeds erger worden. (Dit is een mening, je mag gerust hier tegen zijn)
pi_204870765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:24 schreef firefly3 het volgende:
De correlatie tussen de Nasdaq en Bitcoin is zo hoog, dat de beurs Bitcoin flink naar beneden kan trekken. De hopium is hier soms zo hoog dat men hoopt dat iedereen ineens verlicht is en Bitcoin gaat kopen tegen inflatie. Dit gaat echter niet gebeuren als Bitcoin nog harder instort dan de hoeveelheid inflatie die wij hebben. Fiat met inflatie is dan zelfs beter dan Bitcoin.

[ twitter ]
En bitcoin is dan beter dan fluffy en puffy, je zit coins maar snel verkopen zou ik zeggen.
pi_204870771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:17 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
En bitcoin is dan beter dan fluffy en puffy, je zit coins maar snel verkopen zou ik zeggen.
Mee eens dat alts voor kortere termijn zijn
pi_204870784
quote:

[..]

Gebeurt met alles.
Van huizen tot wagens.

Had ik mijn porsche 944 nog gehad die ik voor 1500 euro had gekocht.
Dan was deze nu 25.000 euro waard geweest
Waarom?
De meeste staan nu op de sloop simpel.

Alles draait op vraag en aanbod .
Dit geld met btc ook namelijk en er kan niet meer bij gemaakt worden .
Dus alles wat weg raakt zal juist voor zorgen dat btc omhoog gaat .

En dan wat het meeste boost is de hebzucht van mensen zelf.
pi_204870790
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je hebt 100 euro, 100% rente. Die stop je in het potje.

Het potje bevat al 1000 euro. Mensen lenen van dit 1000 euro potje en moeten 10% rente hierover betalen. Je krijgt je 100 Euro plus je 100 Euro rente na een jaar.
Dus je legt ¤100 in op een potje waar je 100% rente over krijgt.

Dat komt in een potje met ¤1.000 en men betaalt 10% rente over die ¤1.000 wat ¤100 is.
En die ¤100 krijg jij dan en de anderen die de overige ¤900 in dat potje hebben gestopt krijgen niets.

Klinkt logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')