Bedankt, het trauma komt weer bovenquote:Op woensdag 18 mei 2022 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Mooi jaar, 1998. Eerste WK dat ik keek.
quote:Op woensdag 18 mei 2022 21:31 schreef Meridiaan het volgende:
Even mopperen op mezelf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tube die daar bij hoort is nog altijd fijn.quote:Op woensdag 18 mei 2022 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Mooi jaar, 1998. Eerste WK dat ik keek.
Nou, dit ja.quote:
Maar ik moet vanmiddag nog buiten gaan wandelen met personeelsuitje, dus dan is droog weer wel fijn op zich.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou, dit ja.
Beter laten we die warmte voorlopig weer even weg, alleen regen is dan beter.
Och, als iedereen even nat wordt zie je dat ook niet meer, allemaal gelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar ik moet vanmiddag nog buiten gaan wandelen met personeelsuitje, dus dan is droog weer wel fijn op zich.
Ik heb voor de zekerheid wel een paraplu mee.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Och, als iedereen even nat wordt zie je dat ook niet meer, allemaal gelijk.![]()
Moet er alleen niet zo'n verrader tussen zitten met een paraplu op zak die dan droog gaat lopen of zo.
Oh, da's vervelend ja! Wij hebben ze gelukkig niet binnen, maar wel op het terras, waardoor de tegels nu ongeveer /\/\/\/\ in plaats van ________ liggen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:38 schreef Yesse het volgende:
OK. Ik heb mijn deur dichtgetaped met schilderstapeIk word helemaal gek van de mieren. We hebben alles al geprobeerd: gif in (de buurt van) het nest, gif in huis, lokdoosjes, heet water in het nest (maar die is volgens mij veel te groot en zelfs knoflookpoeder omdat dat volgens een website het geurspoor zou doorbreken (daar liepen ze gewoon lekker overheen).. Maar ze blijven elke keer via onze voordeur het huis vinden. Dat zijn geen kiertjes die je even dichtzet met permanente kit ofzo.
Nu hebben we de hoop dat de tape voldoende werkt om de mieren buiten te laten en hopelijk te laten onthouden dat er niks te halen valt
![]()
Grrrr(overigens geen problemen met mieren an sich, maar blijf lekker in de tuin)
Oh maar dat is ook niet chill.. Bij ons ligt er in de achtertuin zo'n klein hoopje zand maar de tegels zelf blijven gewoon in tact. De mieren waar we last van hebben zitten onder de stoep dus dat haal je ook niet even weg..quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:43 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, da's vervelend ja! Wij hebben ze gelukkig niet binnen, maar wel op het terras, waardoor de tegels nu ongeveer /\/\/\/\ in plaats van ________ liggen.
Deze kant op graagquote:
Ik had 1-1 voorspeld. Ik ben echt de meestervoorspellerquote:
Huh. Je was pas nog geweestquote:Op donderdag 19 mei 2022 08:45 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen. Tandartswachtkamerstress. En deze benauwdheid helpt niet mee.
Mieren die in huis lopen zijn inderdaad erg vervelend. Die moeten gewoon in de tuin blijven.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:38 schreef Yesse het volgende:
OK. Ik heb mijn deur dichtgetaped met schilderstapeIk word helemaal gek van de mieren. We hebben alles al geprobeerd: gif in (de buurt van) het nest, gif in huis, lokdoosjes, heet water in het nest (maar die is volgens mij veel te groot en zelfs knoflookpoeder omdat dat volgens een website het geurspoor zou doorbreken (daar liepen ze gewoon lekker overheen).. Maar ze blijven elke keer via onze voordeur het huis vinden. Dat zijn geen kiertjes die je even dichtzet met permanente kit ofzo.
Nu hebben we de hoop dat de tape voldoende werkt om de mieren buiten te laten en hopelijk te laten onthouden dat er niks te halen valt
![]()
Grrrr(overigens geen problemen met mieren an sich, maar blijf lekker in de tuin)
quote:Eenvoudige komkommerschijfjes leiden de mieren af van hun vaste routes. In de tuin kunnen mieren in de war raken van bloemen zoals afrikaantje, goudsbloem, lavendel, bieslook, majoraan, salie, munt of basilicum op hun looproutes.
Nee, halfjaarlijkse controlequote:Op donderdag 19 mei 2022 08:49 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Huh. Je was pas nog geweest![]()
Toch weer klachten?
Succesquote:Op donderdag 19 mei 2022 08:45 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen. Tandartswachtkamerstress. En deze benauwdheid helpt niet mee.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:48 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik had 1-1 voorspeld. Ik ben echt de meestervoorspeller![]()
![]()
![]()
Niet de meesterquoter![]()
![]()
![]()
Die komkommerschijfjes kende ik alleen tegen (naakt)slakken. Die hebben ze binnen een nacht op. Maar blijven dan van de planten die er naast staan af.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mieren die in huis lopen zijn inderdaad erg vervelend. Die moeten gewoon in de tuin blijven.
[..]
Hoe dan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:55 schreef Arizona het volgende:
En ik wilde zo vroeg mogelijk en dan nog loopt het nu alweer 10 minuten uit
En blijkbaar werken Afrikaantjes tegen mieren, maar die trekken dan weer slakken aan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:54 schreef Dave het volgende:
[..]
Die komkommerschijfjes kende ik alleen tegen (naakt)slakken. Die hebben ze binnen een nacht op. Maar blijven dan van de planten die er naast staan af.
“Really, monsieur, I should regard you as a coward, and a traitor too, if I did not, with greater justice, regard you as a madman.”quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb voor de zekerheid wel een paraplu mee.
Ja, een hoop van deze handige etenswaren heb ik al geprobeerd maar daar lopen ze gewoon omheen en dan is er een nieuw geurspoorquote:Op donderdag 19 mei 2022 08:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mieren die in huis lopen zijn inderdaad erg vervelend. Die moeten gewoon in de tuin blijven.
[..]
Als het binnen is en een oppervlak wat er tegen kan, schoonmaken met chloor haalt elk geurspoor wel weg.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja, een hoop van deze handige etenswaren heb ik al geprobeerd maar daar lopen ze gewoon omheen en dan is er een nieuw geurspoor
Ook al 3 keer schoongemaakt. En ook over het stoepje gegooidquote:Op donderdag 19 mei 2022 09:06 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als het binnen is en een oppervlak wat er tegen kan, schoonmaken met chloor haalt elk geurspoor wel weg.
En dan niet alleen op het stukje waar het spoor zit, maar de hele drempel en nog wat omhoog langs de deurpost. Dan heb je een flink stuk waar ze echt even liever niet meer overheen gaan.
Nogal juicyquote:
Als ze over chloor gaan om binnen te komen heb je wel heel hardnekkige mieren, normaal komt geen enkel beest daarbij in de buurt.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:07 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ook al 3 keer schoongemaakt. En ook over het stoepje gegooidMaar we krijgen elke keer weer verkennermieren terug (en als die maar 1 kruimel vinden dan zitten ze er weer in kolonies)
Nouja het chloor droogt op en onze deurrichel heeft gaatjes dus ik kan het er niet in laten staanquote:Op donderdag 19 mei 2022 09:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als ze over chloor gaan om binnen te komen heb je wel heel hardnekkige mieren, normaal komt geen enkel beest daarbij in de buurt.![]()
Is het een idee om minder lekker eten in huis te halen, want wat je nu hebt moet wel erg aantrekkelijk zijn.
Gelukkig valt het bij jullie allebeiquote:Op donderdag 19 mei 2022 09:12 schreef Arizona het volgende:
Ik wacht nog op dochter, had wat tansteen bij haar draadje.
Hopelijk had die persoon niet een wortelkanaalbehandeling gepland staan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nogal juicywat ik achter de deur hoorde:
Ze hadden de verkeerde patient behandeld. Namen leken precies op elkaar en toen is de verkeerde uit de wachtkamer meegegaan
"Ik zie dat u komt voor een kunstgebit, maar al uw tanden zitten er nog in.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:58 schreef Dave het volgende:
[..]
Hopelijk had die persoon niet een wortelkanaalbehandeling gepland staan.
Ja, je mag hopen dat de vergispatiënt niet zo zenuwachtig was dat ie het maar gewoon heeft ondergaan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
"Ik zie dat u komt voor een kunstgebit, maar al uw tanden zitten er nog in.
Geen probleem hoor, halen we die eerst even weg."
Of een zware angstpatiënt is die voor volledige narcose is gegaan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:09 schreef Dave het volgende:
[..]
Ja, je mag hopen dat de vergispatiënt niet zo zenuwachtig was dat ie het maar gewoon heeft ondergaan.
Brrr!quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Of een zware angstpatiënt is die voor volledige narcose is gegaan.
Kan alleen maar beter worden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:34 schreef Cyan9 het volgende:
Goedemorgen!
Het is over de nacht slechts afgekoeld tot 24 graden in huis, ik kijk nu al uit naar de zomer.
Lekker benauwdquote:Op donderdag 19 mei 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Het is maar 21 graden maar echt vies benauwd als je buiten loopt
Ik heb de hele nacht mijn raam open gehad dus nu is het aangenamer dan gisterquote:Op donderdag 19 mei 2022 10:34 schreef Cyan9 het volgende:
Goedemorgen!
Het is over de nacht slechts afgekoeld tot 24 graden in huis, ik kijk nu al uit naar de zomer.
Ik moest dus op een gegeven moment m'n raam van de slaapkamer dicht doen, omdat de wind er vol op stond en ik geen zin had in rugklachten.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:32 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik heb de hele nacht mijn raam open gehad dus nu is het aangenamer dan gisterKan nog wel beter, dat wel
Ik niet, hier schijnt gewoon de zon.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wie heeft het licht uitgedaan buiten?
Hier is het gewoon donker, alsof er een zonsverduistering is.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik niet, hier schijnt gewoon de zon.
Hier is het ook echt goed donker, zal zo wel onweer komen denk ik...quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier is het gewoon donker, alsof er een zonsverduistering is.
Volgens de radar zou dat er op wel moeten zijn, maar ik hoor het nog niet.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier is het ook echt goed donker, zal zo wel onweer komen denk ik...
@NailQueen waarschijnlijk, die heeft daar iets mee, met lichten uitdoen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wie heeft het licht uitgedaan buiten?
Maar was het vorig jaar dan nog wel een beetje een leuke zomer of alleen maar regen en narigheid?quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:51 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk is dit geen voorbode op weer zo’n nare zomer. Vorig jaar hebben we aardig geluk gehad, maar die jaren ervoor met meerdere dagen hoger dan 35 graden
En normaal is deze temperatuur rond deze tijd best lekker, maar nu zo vies benauwd.
Voor het metrum zou ik dan voorstellen koffie te vervangen met troost. Met dan misschien in de volgende zin de uitleg dat troost in dit geval op koffie slaat. Kan je hier iets mee?quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het dondert en het bliksemt en het regent sloten koffie!
Het was één en al narigheid. Gelukkig was jij er om ons op te vrolijken.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar was het vorig jaar dan nog wel een beetje een leuke zomer of alleen maar regen en narigheid?
Ja dat zeg jij maar er zullen er hier tussen zitten voor wie mijn aanwezigheid een toch al nare zomer écht deprimerend heeft doen wordenquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het was één en al narigheid. Gelukkig was jij er om ons op te vrolijken.
Ja daar zaten wij dus gisteren al aan hè, aan die 29 gradenquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:40 schreef Strani het volgende:
Hier gaan we vandaag en de komende dagen naar de 29. Vind ik ook wel wat veel hoor voor mid mei.
Hier schijnt ook de zon en is het drukkend warm. Hier thuis valt het wel mee, maar ben er toch wel lamlendig van hoor. Niet echt energiekquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik niet, hier schijnt gewoon de zon.
Ja daarom liet ik jou met rust en richtte ik me alleen op degenen die met 22 graden te maken hadden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja daar zaten wij dus gisteren al aan hè, aan die 29 graden
[..]
Hier schijnt ook de zon en is het drukkend warm. Hier thuis valt het wel mee, maar ben er toch wel lamlendig van hoor. Niet echt energiek
Vorige zomer zaten we in korte broek in de tuin, terwijl de Ardennen en Limburg onder water stroomden. Het kan dit jaar dus alleen maar normaler worden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat zeg jij maar er zullen er hier tussen zitten voor wie mijn aanwezigheid een toch al nare zomer écht deprimerend heeft doen worden
Nee dat niet, van wat ik me kan herinneren. Beetje tussenin, maar nooit mega warm dacht ikquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar was het vorig jaar dan nog wel een beetje een leuke zomer of alleen maar regen en narigheid?
Veel te warm voor doodsbedreigingen nuquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja daarom liet ik jou met rust en richtte ik me alleen op degenen die met 22 graden te maken hadden.
Nou daar komt doodsbedreiging nummer 3 denk ik.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja daarom liet ik jou met rust en richtte ik me alleen op degenen die met 22 graden te maken hadden.
Nou daar komt doodsbedreiging nummer 3 denk ik.
Nee, je kent het gezegde "Het is koffie of niks".quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor het metrum zou ik dan voorstellen koffie te vervangen met troost. Met dan misschien in de volgende zin de uitleg dat troost in dit geval op koffie slaat. Kan je hier iets mee?
Is thee dan niks? Vroeger zette je altijd koffie en thee voor onsquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, je kent het gezegde "Het is koffie of niks".
Daarom goed uitkijken dit jaar. Als Limburg zegt iets te willen wisselen eerst nee zeggen, dan kijken wat ze eigenlijk wilde zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vorige zomer zaten we in korte broek in de tuin, terwijl de Ardennen en Limburg onder water stroomden. Het kan dit jaar dus alleen maar normaler worden.
Jij zou mij nooit bedreigen, zulke dingen doe jij niet, dat weet ik zeker!quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:10 schreef Arizona het volgende:
O wacht. Je verwachtte natuurlijk een doodsbedreiging van @:em31.
De hitte vertroebelt mijn brein.
Ik heb niks tegen thee, drink ik veel zelfs, maar @Strani wil mijn koffie in troost veranderen en er een disclaimer bijzetten.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Is thee dan niks? Vroeger zette je altijd koffie en thee voor ons
Het viel dus mee?quote:
Ja, ik had zelfs geen tandsteenquote:
Graag! Maar het lijkt nog wel even te duren voor de buien hier zijn. Als ze hier überhaupt gaan komen... Vaak trekt het langs ons. Dan krijgen ze bij mijn werk de volle laag en hier gebeurt nietsquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij zou mij nooit bedreigen, zulke dingen doe jij niet, dat weet ik zeker!
Hoe!?quote:
Geen idee. Ik heb twee keer in mijn leven tandsteen gehad en dat was dusdanig weinig dat hij het met een haakje weg kon schrapen binnen een halve minuut.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe!?![]()
Dat heb ik altijd wel wat, er is me zelfs wel eens door een tandarts gezegd dat dit eigenlijk niet geheel te voorkomen is.
Ik heb dan weer het geluk dat mijn kiezen redelijk sterk zijn. Ik heb meermaals iemand een kies zien breken op een achtergebleven olijvenpit oid en daar win ik het toch elke keer nog van.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb twee keer in mijn leven tandsteen gehad en dat was dusdanig weinig dat hij het met een haakje weg kon schrapen binnen een halve minuut.
Ik hoor van andere mensen ook dat ze vrijwel altijd tandsteen hebben. Heb ik toch nog íets geluk met mijn gebit
quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik had zelfs geen tandsteen
[..]
Graag! Maar het lijkt nog wel even te duren voor de buien hier zijn. Als ze hier überhaupt gaan komen... Vaak trekt het langs ons. Dan krijgen ze bij mijn werk de volle laag en hier gebeurt niets
Volgens Buienradar krijgen we wel wat over ons heenquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik had zelfs geen tandsteen
[..]
Graag! Maar het lijkt nog wel even te duren voor de buien hier zijn. Als ze hier überhaupt gaan komen... Vaak trekt het langs ons. Dan krijgen ze bij mijn werk de volle laag en hier gebeurt niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |