abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204732086

Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Michael Ben David óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag, dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je de verkeerde jas meegenomen hebt uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/ouder/kinderdag. Oh ja, en als je klachten hebt over de ietwat matige Talkshow M. Start de SC!

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:22:42 #2
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204732102
Over het algemeen genomen qua eigen smaak best tevreden met de kwalificerende landen. Je ziet nog steeds duidelijk dat echte verhalen beloond worden (god ik klink echt als Cornald nu). Maar de goedkope inkoop en hele "gemakkelijke" popliedjes zijn best wel afgestraft en dat vind ik eigenlijk wel een goed ding.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:25:20 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Al zelfs hadden ze meegedaan dan had de jury ze wel getanked. Als er in Nederland een voorronde zou zijn ook hoor. Dan vinden Patty Brad en Maurice Wijnen zoiets echt niet leuk :P
Dat soort liedjes zouden inderdaad nooit door de Nederlandse voorselectie komen. Veel te veel kermis voor ons Ollanders. Of herrie.

Shum werd (gelukkig) nog behoorlijk omarmt. Maar Maneskin kreeg al erg weinig/geen punten vanuit de jury.

En ik heb bij wijze van spreken meer gezeur gehoord over hen als winnaar dan alle jaren (waar er matige winnaars waren) ervoor :{ Want het was alleen maar herrie en kermis, dat mensen daar op hadden gestemd...
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_204732135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:20 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Denk dat iets als Go_A sowieso nooit voor Nederland gekozen zou worden als deelnemer, hoe we onze selectie ook zouden doen.
Nee, nu moet ik ter verdediging van de selectiecommissie en de behoudendheid van Jan Smit en Co. zeggen dat onze kracht misschien ook wat meer zit in de richting van de inzendingen die we sinds Anouk hebben gestuurd. Echte originaliteit zit toch wat meer in het bloed van bijvoorbeeld België of Georgië.

Van Frankrijk, dat nu de Go_A kant opgaat moet ik ook maar zien dat ze het linkerrijtje gaan halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:26:18 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204732137
Even een domme vraag tussendoor:

Een CV-ketel is toch hetzelfde als een HR-ketel?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:31 #6
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204732147
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat soort liedjes zouden inderdaad nooit door de Nederlandse voorselectie komen. Veel te veel kermis voor ons Ollanders. Of herrie.

Shum werd (gelukkig) nog behoorlijk omarmt. Maar Maneskin kreeg al erg weinig/geen punten vanuit de jury.

En ik heb bij wijze van spreken meer gezeur gehoord over hen als winnaar dan alle jaren (waar er matige winnaars waren) ervoor :{ Want het was alleen maar herrie en kermis, dat mensen daar op hadden gestemd...
Op het moment dat er een drum in zit, zijn er al snel grote groepen mensen die het herrie vinden. ;(
Fuck the EBU.
pi_204732156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:22 schreef molloot200 het volgende:
Over het algemeen genomen qua eigen smaak best tevreden met de kwalificerende landen. Je ziet nog steeds duidelijk dat echte verhalen beloond worden (god ik klink echt als Cornald nu). Maar de goedkope inkoop en hele "gemakkelijke" popliedjes zijn best wel afgestraft en dat vind ik eigenlijk wel een goed ding.
Mee eens, al denk ik dat we Duncan’s streven voor Music First wel beter ingevuld zien worden met de originaliteit van Oekraïne, Moldavië, Italië, Nederland, Portugal, Estland e.d. dan die eindeloze reeks treurige mannen met inwisselbare jury-inzendingen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204732166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Dadi, Go_A van vorig jaar staan gewoon op Pinkpop en Lowlands dit jaar, zijn er elk jaar meestal wel een paar. Blind Chanel doet metalfestivals. Al is niet elke act geschikt voor festivals. Barbara Pravi die doet meer theater show, recent nog een hele Europese tour. Maneskin doet heel de wereld nu qua tours.

Jon Henrik Fjällgren heeft best vaak mee gedaan al aan de Zweedse voorrondes. Maar nog nooit gewonnen daar dus.
Ja, ik weet dat JHF een aantal keer heeft meegedaan aan de Zweedse voorrondes. Volgens mij niet met dit nummer.

Van Go_A weet ik inderdaad dat ze het best leuk doen ook hier in Nederland. Bevrijdingsfestivals, etc.
Maar dan heb je het over een band die nog populair (terecht, want erg goede muziek) is van de deelname van vorig jaar.
Maneskin, zelfde eigenlijk. Die zijn nog populair van vorig jaar natuurlijk.

Zijn er ook voorbeelden van muzikanten of bands die langer geleden hebben deelgenomen aan ESF en die daarna echt een langdurige carrière hebben opgebouwd in de muziekwereld? Staat mij niet zo bij.
Meestal is het andersom, dat bekendere acts (Anouk, Ilse DeLange, The Rasmus) bekend zijn en van daaruit deelnemen aan een ESF. Maar voor welke act heeft ESF echt als springplank naar een serieuze carrière gediend?
Ik was gewoon benieuwd eigenlijk. Ik volg de muziekscene/wereld ook niet zo eigenlijk (festivals, etc.). Ik trek voornamelijk mijn eigen plan (muziek per ongeluk ontdekken via films, series, radio, bij toeval, etc.) of gewoon vanuit mijn rock/metalinteresse.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:30:36 #9
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204732177
En ik hoopte ergens voor Brooke dat ze zou kwalificeren, maar voor Ierland is het toch goed dat ze niet kwalificeren. Die delegatie moet eens gaan praten met de UK-delegatie. Het zou daar zo veel beter kunnen. Ze hadden zó veel inzendingen voor hun NF en daar kwamen de meest belegen dingen uit. Ik denk dat Ierland heel erg zou kunnen profiteren van een indiebandje of zo.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:31:29 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732181
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Moet je voorstellen dat Maan met dat liedje van Malta had meegedaan aan zo’n voorronde.
Dat is wel de natte droom van half Nederland en de deskundigen. En dan achteraf klagen dat het niet naar de finale door is.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:32:45 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Even een domme vraag tussendoor:

Een CV-ketel is toch hetzelfde als een HR-ketel?
Een HR ketel is inderdaad een CV ketel. CV ketel met hoog rendement.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:33:18 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204732194
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:32 schreef Redefine het volgende:

[..]
Een HR ketel is inderdaad een CV ketel. CV ketel met hoog rendement.
top.
Fuck the EBU.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:33:57 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Op het moment dat er een drum in zit, zijn er al snel grote groepen mensen die het herrie vinden. ;(
Plus als de zang wat harder en scherper is. Dat kunnen de gevoelige oortjes niet aan. Want die zijn alleen gemaakt voor middle of the road liedjes of ballads.
pi_204732208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:31 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is wel de natte droom van half Nederland en de deskundigen. En dan achteraf klagen dat het niet naar de finale door is.
In hemelsnaam geen nationale voorronde. Dan krijg je dus inderdaad dit of anders zo’n shalalie-inzending.

Want dat is dan “typisch songfestival”.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:34:55 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732210
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mee eens, al denk ik dat we Duncan’s streven voor Music First wel beter ingevuld zien worden met de originaliteit van Oekraïne, Moldavië, Italië, Nederland, Portugal, Estland e.d. dan die eindeloze reeks treurige mannen met inwisselbare jury-inzendingen.
Precies. Dit jaar zijn er wel erg veel veilige nummers.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:36:20 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In hemelsnaam geen nationale voorronde. Dan krijg je dus inderdaad dit of anders zo’n shalalie-inzending.

Want dat is dan “typisch songfestival”.
Voor zo'n keuze heb je geen NSF nodig he. Als er een producer met zo'n liedje komt en Maan wil dat zingen dan is de kans dat ze ja zeggen best groot.
pi_204732229
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik vond Maneskin ook ruk en had liever Frankrijk zien winnen. Maar dat is meer een kwestie van smaak en niet omdat het nummer kut was, want het was wel gewoon kwaliteit. Sowieso kunnen veel mensen dat onderscheid blijkbaar niet maken.

Zitti e buoni was wel behoorlijk ruig voor het ESF, ik heb me afgevraagd of het toegankelijk genoeg was voor de winst. Maar blijkbaar wel dus prima :)
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 11:39:23 #18
375570 crew  Cyan9
pi_204732239
Ja verdorie jongens, ik kijk even niet, en weer de hartjes kapot.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:41:06 #19
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_204732252
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
Zon stuk, hartjes stuk, wat een drama’s :'(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:41:21 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204732255
quote:
Ze waren helemaal niet stuk, ze waren gewoon weg.
Fuck the EBU.
pi_204732265
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:36 schreef Redefine het volgende:

[..]
Voor zo'n keuze heb je geen NSF nodig he. Als er een producer met zo'n liedje komt en Maan wil dat zingen dan is de kans dat ze ja zeggen best groot.
Toch zou ik een nationale voorronde niet aandurven. De kans dat er door lollige televoters een kutinzending uit komt rollen is niet onaanzienlijk. Maar dat kan je deels afvangen door te zorgen dat de ergste bende niet in de liveshow komt. Ik ben denk ik getraumatiseerd door de laatste paar edities :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:44:01 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond Maneskin ook ruk en had liever Frankrijk zien winnen. Maar dat is meer een kwestie van smaak en niet omdat het nummer kut was, want het was wel gewoon kwaliteit. Sowieso kunnen veel mensen dat onderscheid blijkbaar niet maken.

Zitti e buoni was wel behoorlijk ruig voor het ESF, ik heb me afgevraagd of het toegankelijk genoeg was voor de winst. Maar blijkbaar wel dus prima :)
Precies. Ik vond Volia een heel mooi liedje en sterk uitgevoerd. Maar het is wel een liedje zoals ze die al zestig jaar maken in Frankrijk, dus weinig origineel. Maar het had van mij zeker mogen winnen.

En het liedje van Salvador vind ik nog steeds verschrikkelijk en skip ik direct als het in een playlist voorbij zou komen. Maar het was al een nummer met kwaliteit, wat anders en hij bracht het sterk. Dus prima dat het won.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:45:23 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch zou ik een nationale voorronde niet aandurven. De kans dat er door lollige televoters een kutinzending uit komt rollen is niet onaanzienlijk. Maar dat kan je deels afvangen door te zorgen dat de ergste bende niet in de liveshow komt. Ik ben denk ik getraumatiseerd door de laatste paar edities :')
Oh daar ben ik het wel mee eens hoor :) We hebben nou niet echt een geweldige smaak in ons land als op stemmen op liedjes gaat.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:45:47 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204732294
quote:
Je hart is gebroken ;(
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:46:38 #25
483619 MMF93
Just for today.
pi_204732299
Als ze morgen nou alle intervalacts behalve Maneskin vervangen door een extra optreden van Moldavië dan zou het een topavond worden *O* .

Durf hardop te dromen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')