Dat soort liedjes zouden inderdaad nooit door de Nederlandse voorselectie komen. Veel te veel kermis voor ons Ollanders. Of herrie.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Al zelfs hadden ze meegedaan dan had de jury ze wel getanked. Als er in Nederland een voorronde zou zijn ook hoor. Dan vinden Patty Brad en Maurice Wijnen zoiets echt niet leuk
Nee, nu moet ik ter verdediging van de selectiecommissie en de behoudendheid van Jan Smit en Co. zeggen dat onze kracht misschien ook wat meer zit in de richting van de inzendingen die we sinds Anouk hebben gestuurd. Echte originaliteit zit toch wat meer in het bloed van bijvoorbeeld België of Georgië.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:20 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Denk dat iets als Go_A sowieso nooit voor Nederland gekozen zou worden als deelnemer, hoe we onze selectie ook zouden doen.
Op het moment dat er een drum in zit, zijn er al snel grote groepen mensen die het herrie vinden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat soort liedjes zouden inderdaad nooit door de Nederlandse voorselectie komen. Veel te veel kermis voor ons Ollanders. Of herrie.
Shum werd (gelukkig) nog behoorlijk omarmt. Maar Maneskin kreeg al erg weinig/geen punten vanuit de jury.
En ik heb bij wijze van spreken meer gezeur gehoord over hen als winnaar dan alle jaren (waar er matige winnaars waren) ervoorWant het was alleen maar herrie en kermis, dat mensen daar op hadden gestemd...
Mee eens, al denk ik dat we Duncan’s streven voor Music First wel beter ingevuld zien worden met de originaliteit van Oekraïne, Moldavië, Italië, Nederland, Portugal, Estland e.d. dan die eindeloze reeks treurige mannen met inwisselbare jury-inzendingen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:22 schreef molloot200 het volgende:
Over het algemeen genomen qua eigen smaak best tevreden met de kwalificerende landen. Je ziet nog steeds duidelijk dat echte verhalen beloond worden (god ik klink echt als Cornald nu). Maar de goedkope inkoop en hele "gemakkelijke" popliedjes zijn best wel afgestraft en dat vind ik eigenlijk wel een goed ding.
Ja, ik weet dat JHF een aantal keer heeft meegedaan aan de Zweedse voorrondes. Volgens mij niet met dit nummer.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dadi, Go_A van vorig jaar staan gewoon op Pinkpop en Lowlands dit jaar, zijn er elk jaar meestal wel een paar. Blind Chanel doet metalfestivals. Al is niet elke act geschikt voor festivals. Barbara Pravi die doet meer theater show, recent nog een hele Europese tour. Maneskin doet heel de wereld nu qua tours.
Jon Henrik Fjällgren heeft best vaak mee gedaan al aan de Zweedse voorrondes. Maar nog nooit gewonnen daar dus.
Dat is wel de natte droom van half Nederland en de deskundigen. En dan achteraf klagen dat het niet naar de finale door is.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat Maan met dat liedje van Malta had meegedaan aan zo’n voorronde.
Een HR ketel is inderdaad een CV ketel. CV ketel met hoog rendement.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Even een domme vraag tussendoor:
Een CV-ketel is toch hetzelfde als een HR-ketel?
top.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een HR ketel is inderdaad een CV ketel. CV ketel met hoog rendement.
Plus als de zang wat harder en scherper is. Dat kunnen de gevoelige oortjes niet aan. Want die zijn alleen gemaakt voor middle of the road liedjes of ballads.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op het moment dat er een drum in zit, zijn er al snel grote groepen mensen die het herrie vinden.
In hemelsnaam geen nationale voorronde. Dan krijg je dus inderdaad dit of anders zo’n shalalie-inzending.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is wel de natte droom van half Nederland en de deskundigen. En dan achteraf klagen dat het niet naar de finale door is.
Precies. Dit jaar zijn er wel erg veel veilige nummers.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mee eens, al denk ik dat we Duncan’s streven voor Music First wel beter ingevuld zien worden met de originaliteit van Oekraïne, Moldavië, Italië, Nederland, Portugal, Estland e.d. dan die eindeloze reeks treurige mannen met inwisselbare jury-inzendingen.
Voor zo'n keuze heb je geen NSF nodig he. Als er een producer met zo'n liedje komt en Maan wil dat zingen dan is de kans dat ze ja zeggen best groot.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In hemelsnaam geen nationale voorronde. Dan krijg je dus inderdaad dit of anders zo’n shalalie-inzending.
Want dat is dan “typisch songfestival”.
Ik vond Maneskin ook ruk en had liever Frankrijk zien winnen. Maar dat is meer een kwestie van smaak en niet omdat het nummer kut was, want het was wel gewoon kwaliteit. Sowieso kunnen veel mensen dat onderscheid blijkbaar niet maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Shum werd (gelukkig) nog behoorlijk omarmt. Maar Maneskin kreeg al erg weinig/geen punten vanuit de jury.
Zon stuk, hartjes stuk, wat een drama’squote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
Ja verdorie jongens, ik kijk even niet, en weer de hartjes kapot.
Ze waren helemaal niet stuk, ze waren gewoon weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
Toch zou ik een nationale voorronde niet aandurven. De kans dat er door lollige televoters een kutinzending uit komt rollen is niet onaanzienlijk. Maar dat kan je deels afvangen door te zorgen dat de ergste bende niet in de liveshow komt. Ik ben denk ik getraumatiseerd door de laatste paar editiesquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Voor zo'n keuze heb je geen NSF nodig he. Als er een producer met zo'n liedje komt en Maan wil dat zingen dan is de kans dat ze ja zeggen best groot.
Precies. Ik vond Volia een heel mooi liedje en sterk uitgevoerd. Maar het is wel een liedje zoals ze die al zestig jaar maken in Frankrijk, dus weinig origineel. Maar het had van mij zeker mogen winnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vond Maneskin ook ruk en had liever Frankrijk zien winnen. Maar dat is meer een kwestie van smaak en niet omdat het nummer kut was, want het was wel gewoon kwaliteit. Sowieso kunnen veel mensen dat onderscheid blijkbaar niet maken.
Zitti e buoni was wel behoorlijk ruig voor het ESF, ik heb me afgevraagd of het toegankelijk genoeg was voor de winst. Maar blijkbaar wel dus prima
Oh daar ben ik het wel mee eens hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zou ik een nationale voorronde niet aandurven. De kans dat er door lollige televoters een kutinzending uit komt rollen is niet onaanzienlijk. Maar dat kan je deels afvangen door te zorgen dat de ergste bende niet in de liveshow komt. Ik ben denk ik getraumatiseerd door de laatste paar edities
Je hart is gebrokenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |