Doe dan maar Son Mieux, hoe goede zanger ik Marcel ook vind. Die band heeft echt een eigen sound, goede nummers ook. En ze zien er altijd geweldig uit.quote:
Yup, ze zullen alleen moeten pimpampetten wie er dan thuis moet blijven, want ze zijn met z'n 7'enquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Doe dan maar Son Mieux, hoe goede zanger ik Marcel ook vind. Die band heeft echt een eigen sound, goede nummers ook. En ze zien er altijd geweldig uit.
Hopelijk niemand die op het podium moetquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:13 schreef Fred_B het volgende:
De Portugese repetitie is pas later blijkbaar. Iemand in de delegatie was positief getest.
Oh wacht, ik heb de oude stream aangekliktquote:
JEZUS GARISTAS WE ZATEN IN DE GORDIJNEN VAN SCHRIKquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh wacht, ik heb de oude stream aangeklikt![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
JEZUS GARISTAS WE ZATEN IN DE GORDIJNEN VAN SCHRIK
Ik dacht dat zij zelf ook een stukje croatian ging doen? Lijkt me dat er een aantal dingen niet goed gaan.quote:
Volgens Matt stond-ie erop.quote:
Ik zie de paniek voor mequote:
WiFi moet worden gereset en password kwijt, alle instellingen van de TV weg, PC herstart alleen nog in de veilige modus...quote:
Primaquote:
Dus toch een zee/kabbelend effect in de zon. Ben sowieso van die zon niet heel gecharmeerd, kunnen ze beter uitzetten.quote:
Links boven net naast het midden bedoel je?quote:
Heel goed! en wat mensen ook moeten begrijpen is dat je hier eigenlijk al tweederde in het nummer zit. Ik ben er van overtuigd dat het mooi donker en opbouwend naar dit moment gaat.quote:
Ik ga er maar vanuit dat dit niet het meest aansprekende moment is qua staging, want dit is niet zo bijzonder. Ik hou er hetzelfde gevoel aan over als de eerste rehearsal. Het klinkt wel weer goed.quote:
Hier gaat wel een bepaalde sfeer vanuit, een bepaald visueel concept. Bij het fragment van S10 zie ik dat niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:51 schreef NailQueen het volgende:
Dat ziet er niet slecht uit. Ik heb nog even de exclusive rehearsal van Duncan bijgepakt en dat was ook niet zijn beste stukje. Dus ik geloof dat we het beste van S10 nog gaan zien
Op die twee dingen na vind ik het echt prima!quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:53 schreef Em31 het volgende:
Ja er is een lamp kapot en een raar cameramoment
Was ik al bang voor; komt juist omdat we al in dit fragment op het eind van het nummer zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:59 schreef Funhouse het volgende:
Allemaal mensen op social media meteen in de paniek omdat ze denken dat het optreden te fel belicht is voor het nummer
Always going against the grain of niet Nexum?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt de slechtste staging die we hebben gehad in jaren imoveel te statisch
Je herinnert je 2015 nog?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Dit is echt de slechtste staging die we hebben gehad in jaren imoveel te statisch
Wie zou het stukje eigenlijk kiezen? TeamS10 zelf?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:03 schreef Em31 het volgende:
Wat een contrast. Net de pers enzo helemaal lyrisch. Nu met dit clipje veel negatieve reacties online.
Ze hebben blijkbaar geen best stukje gekozen
Je hebt 30 seconden gezien! Waar baseer je het op?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Ok, na Trijntje dan vind ik dit de meest teleurstellende staging. Alleen afgaand op de clip hoor. Misschien dat het eindresultaat wel meevalt. Maar vind het tot nu toe best saaiquote:
Zelfde als tijdens de nationale finale dus ongeveer, alleen hebben ze nu geen groot LED achter hun waar Reddi staat in al die kleuren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:04 schreef Cee het volgende:
Denemarken begint donker, de zangeres alleen achter een piano. En dan gaat alles over in fel rood, groen, blauw, rood voor het "rock" gedeelte.
quote:
Het trijnwrak, de niet uit de verf komende minuut stilte, het veenlijk, de krumpers, de lampgate en de nieuwe krumper hadden ook hun tekortkomingen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Pannecoucke wordt gemist!quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Ja als het goed is welquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Wie zou het stukje eigenlijk kiezen? TeamS10 zelf?
En Waylon dan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Het leek nog wel het makkelijkste liedje van de 40 voor een toffe actquote:
Had wel iets geks van hun verwacht na een oma en die gekke hoedjes eerder. Al is een oma meebrengen wel lastig met Subwoolfer in dezelfde semi.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het leek nog wel het makkelijkste liedje van de 40 voor een toffe act
Het is flauw om weer over Matthijs te beginnen, maar als je 30 sec zag van dat optreden had je wel een idee van het beeld dat ze willen schetsen. Dat zie ik hier niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Je hebt 30 seconden gezien! Waar baseer je het op?
quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Had wel iets geks van hun verwacht na een oma en die gekke hoedjes eerder. Al is een oma meebrengen wel lastig met Subwoolfer in dezelfde semi.
Ergens tussen Chisinau en Boekarestquote:
ik vind dit echt tegenvallen qua staging, ik denk dat ze het wellicht gaan afleggen tegen Letland, gebaseerd op wat we hebben gezien.quote:
Damn, wat een teleurstelling dit. Zijn zij nou enorm genaaid door het ontbreken van de LED-schermen want ik kan me niet voorstellen dat ze het uberhaupt zo hebben willen stagenquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Had wel iets geks van hun verwacht na een oma en die gekke hoedjes eerder. Al is een oma meebrengen wel lastig met Subwoolfer in dezelfde semi.
Dit denk ik ook ja. Letland loopt hier aan alle kanten overheen voor de funfactor.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:24 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
ik vind dit echt tegenvallen qua staging, ik denk dat ze het wellicht gaan afleggen tegen Letland, gebaseerd op wat we hebben gezien.
Oh come on.... Niet naar @Greys en @Cee geluisterd? Er gebeurt al zoveel aan prachtige shots voordat je bij dit gedeelte komt. Sennek was absoluut honderd keer slechter. Waarom een prachtig sfeervol nummer verpesten door een bende olijke mensen uit het publiek prominent in beeld te brengen. Dat voelde echt alsof er helemaal niet over nagedacht was. Dat kun je van deze staging niet zeggen, als ik @Greys en @Cee mag geloven. En is zou niet weten waarom ik niet op ze kan vertrouwen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:16 schreef Momo het volgende:
Toch krijg ik wel een beetje deze vibes van S10
Goede oef of slechte oef?quote:
Ik heb heel erg moeite met hun kledingquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Damn, wat een teleurstelling dit. Zijn zij nou enorm genaaid door het ontbreken van de LED-schermen want ik kan me niet voorstellen dat ze het uberhaupt zo hebben willen stagen
Nou ja, hun regio is wel redelijk goed vertegenwoordigd in deze semi. En nog wat diaspora uit Portugal en Itali erbij, met wat televotes hier en daar uit de rest van Europa en dan komt het wel goed voor Moldavi. Maar er had meer in gezeten dan een inzending die kansloos is voor de Top 10.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit denk ik ook ja. Letland loopt hier aan alle kanten overheen voor de funfactor.
Precies dit jaquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:30 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik heb heel erg moeite met hun kledingze hebben er niet echt de leeftijd voor
Inderdaad!quote:
Ik vond de staging op de foto’s ook al vrij ongemakkelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:32 schreef Cee het volgende:
Dit klinkt echt niet best, alles wat dat nummer zou moeten laten knetteren is er uit en dan kan je nog wel zo'n toffe opstelling hebben, maar de foto's zagen er in dit geval beter uit dan het optreden. Op het laatst leek ze nog even te mekkeren.
Ik baseer mij gewoon op de 30 seconden die ik zie. En door werk heb ik helemaal nog niet echt precies kunnen horen wat mensen van het hele optreden vonden. Ik lees wel allemaal positieve verhalen, maar zelf kan ik niet echt enthousiast worden door deze 30 seconden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:27 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Oh come on.... Niet naar @:Greys en @:Cee geluisterd? Er gebeurt al zoveel aan prachtige shots voordat je bij dit gedeelte komt. Sennek was absoluut honderd keer slechter. Waarom een prachtig sfeervol nummer verpesten door een bende olijke mensen uit het publiek prominent in beeld te brengen. Dat voelde echt alsof er helemaal niet over nagedacht was. Dat kun je van deze staging niet zeggen, als ik @:Greys en @:Cee mag geloven. En is zou niet weten waarom ik niet op ze kan vertrouwen.
ze zag er op de foto's al wat verloren uit, is dat ook het geval in het bewegende beeld?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:32 schreef Cee het volgende:
Dit klinkt echt niet best, alles wat dat nummer zou moeten laten knetteren is er uit en dan kan je nog wel zo'n toffe opstelling hebben, maar de foto's zagen er in dit geval beter uit dan het optreden. Op het laatst leek ze nog even te mekkeren.
Je zou bijna zeggen: vervang het even op Youtube, want dit is gewoon geen goed stuk. Visueel gezien tenminste niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:32 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik ga hier maar vanuit, want het was niet dat n iemand net positief was, maar bijna allemaal. Dus blijkbaar 'klopt' er iets niet.
Wel onhandig om dit stukje dan te kiezen, want men is weer vanouds negatief.
Dit is wel gunstig voor S10, deze amateuristische zooi na haar. Wel zonde van zo'n tof nummer.quote:
Je kunt ook denken: straks gaan de mensen enorm verrast worden als ze het totaal beeld zien. 😊quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen: vervang het even op Youtube, want dit is gewoon geen goed stuk. Visueel gezien tenminste niet.
Ja maar het is toch zonde dat de eerste reactie van de pers WOW is, maar nu door dit filmpje de rest nogal negatief is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:43 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Je kunt ook denken: straks gaan de mensen enorm verrast worden als ze het totaal beeld zien. 😊
Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de mensen die straks naar de shows kijken en mogen stemmen, deze previews nooit zien.
Beter zo dan andersom. De pers maakt het namelijk wereldwijd bekend, ook bij degenen die het ESF op wat grotere afstand volgen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch zonde dat de eerste reactie van de pers WOW is, maar nu door dit filmpje de rest nogal negatief is.Snap het zelf ook niet echt namelijk.
Als het verwachtingsmanagement is, is het zeker geslaagd. Want de vele fans op social media vinden deze staging helemaal niksquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:43 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Je kunt ook denken: straks gaan de mensen enorm verrast worden als ze het totaal beeld zien. 😊
Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de mensen die straks naar de shows kijken en mogen stemmen, deze previews nooit zien.
Ik heb nog steeds het idee dat Duncan 50 100 punten meer had kunnen scoren met een wat betere act. Dus wat dat betreft kwam dat eigenlijk ook niet helemaal goed, maar dat maakte voor de eindpositie gelukkig geen verschil.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:49 schreef lashatumbai het volgende:
Ik was met Duncan ook niet overtuigd na de clip van de tweede repetitie, dus gewoon hoop houden en de algemene positieve reacties zeggen natuurlijk wel wat!
In de podcast van Ding a Dong werd gezegd dat ze elkaar pas voor het eerst zagen toen ze de clip gingen opnemen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:51 schreef Momo het volgende:
Je vraagt je af wat was gebeurd als Lumix met een ervaren zangeres was gegaan in plaats van Pia, zouden ze elkaar goed kennen dat hij voor haar heeft gekozen?
Griekenland 2023?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:53 schreef Cee het volgende:
Griekenland start in close-up, donkere achtergrond. Dat gaat de hele tijd door, in afwisselende shots. En dan zoomt het uit en zit ze op een stoel, met om haar heen gebroken stoelen. Veel fel wit en (licht)blauw licht. Heel fel. Amanda loopt tussen de stoelen door, van boven 'bloeden' de stoelen uit op de LED-vloer. Op de plaats waar Amanda staat verschijnt ineens een lichtstraal dat naar het LED-scherm projecteert en daar zien we twee silhouetten (een man en een vrouw) naar elkaar toelopen. De silhouetten blijven achter zichtbaar en vertellen het verhaal terwijl Amanda verder loopt, soms knielt, tussen de stoelen.
Dit heeft impact.
Mwah, laten we (naar mijn bescheiden mening uiteraard) niet overreageren op de repetities. Albani en Moldavi gaan vanwege het liedje en de regionale support wel door. Oostenrijk was altijd al een twijfelgeval en is dat nu meer dan ooit. Zwitserland is sowieso jury Top 10 in de semi, publiek is lastiger in te schatten. Bulgarije gaat de laatste plaats wel ontlopen, maar is toch echt te mager als liedje.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:53 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gebaseerd op wat we gezien/gehoord hebben qua reacties van de verschillende hoofdjes:
Albanie en Moldova absoluut geen zekere Qs; ik neig zelfs naar NQ.
Oostenrijk is hoogstwaarschijnlijk NQ
Zwitserland en Bulgarije ineens wel mogelijke Qs
Twee Australirs. Die verwachten op z'n minst dat een staging een kralengordijn voor de ogen bevat, of iemand op een zwiepende paal. Ik hecht toch iets meer waarde aan wat Matt en de Wiwi mensen ervan vinden. En @Cee en @Greys natuurlijk 😊quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:53 schreef lashatumbai het volgende:
Zij zijn niet bepaald positief over S10. Denken niet dat het de verwachtingen in de finale gaat waarmaken
Ooh wat donker. En die lichtjes zo. En die jurk en dan ook een donkere gitaar, het gaat allemaal niet samen.quote:
Die over reageren altijd, kwalificatiekansen schat ik nog altijd 95%. Misschien hadden ze er iets meer van verwacht.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:01 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Als je twitter mag geloven hebben we geen kans meer om de finale te halen
Ondertussen op 18. Twitter-reacties zijn wisselend of dit terecht is of een overreactie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:02 schreef Fred_B het volgende:
Griekenland wipt over Spanje heen bij de bookmakers op 24-1 (4% winstkans).
Heel benieuwd naar de preview video. Klinkt als de jury winnaar van semi 1quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:17 schreef Cee het volgende:
Aan het eind staat ze aan het punt van het podium en loopt de waterval, je ziet de schitteringen van het water en het eindigt op de zelfde close-up als waar het op begon.
Ze danst ons niet naar huis in dat clipje inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:20 schreef Em31 het volgende:
Nu krijgen we allemaal dit soort dingen![]()
[ twitter ]
That was always gonna happen, maar ik vind het nu wel terecht hoor. Tenminste op basis van de beschikbare beelden en foto's. Ik zie gewoon niet wat het idee erachter is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:20 schreef Em31 het volgende:
Nu krijgen we allemaal dit soort dingen![]()
[ twitter ]
Niet echt verrassende nieuwe dingen. Stem van de leadzangers klinkt goed.quote:
Oef dat zou verdrietig zijn voor de Portugese dames.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:25 schreef Cee het volgende:
Camera start in het midden van de cirkel waarin Maro en co. staan. Dan 'reist' het naar boven zodat we ze allemaal zien en vervolgens staan we wisselend buiten de cirkel en er in, of er boven. Een van de dames zingt niet mee en heeft een mondkapje op. Ik denk dat ze een stand-in is en dat dus een van die zangeressen positief getest is.
Yep.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:26 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oef dat zou verdrietig zijn voor de Portugese dames.
Hebben ze nog die half gebatikte judojasjes aan?
Hopelijk blijft het bij de ene, wat is eigenlijk het protocol als er straks meer mensen positief testen, zien we dan deze rehearsal of de live-on-tape?quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:25 schreef Cee het volgende:
Camera start in het midden van de cirkel waarin Maro en co. staan. Dan 'reist' het naar boven zodat we ze allemaal zien en vervolgens staan we wisselend buiten de cirkel en er in, of er boven. Een van de dames zingt niet mee en heeft een mondkapje op. Ik denk dat ze een stand-in is en dat dus een van die zangeressen positief getest is.
Dan kunnen ze deze repetitie niet gebruiken zoals met IJsland vorig jaar! Damnnquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:25 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat ze dat zelf mogen kiezen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het bij de ene, wat is eigenlijk het protocol als er straks meer mensen positief testen, zien we dan deze rehearsal of de live-on-tape?
Ja, al houdt de pers zich normaal ook niet in als het niet goed is, dus laten we dinsdag dan maar afwachten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
That was always gonna happen, maar ik vind het nu wel terecht hoor. Tenminste op basis van de beschikbare beelden en foto's. Ik zie gewoon niet wat het idee erachter is.
Ik denk het wel, maar dan ga je dus steeds die ene met dat mondkapje zien. Of misschien gebruiken ze de eerste rehearsal, alhoewel ik geen idee heb hoe die op beeld overkwam.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het bij de ene, wat is eigenlijk het protocol als er straks meer mensen positief testen, zien we dan deze rehearsal of de live-on-tape?
Het idee erachter is waarschijnlijk dat je een goed liedje niet hoeft uit te leggen, maar de zangeres en haar met ingehouden emotie gezongen liedje het werk laat doen. Alles wat je aan staging aan dit lied toevoegt leidt daarvan van af. Dat wat @Greys en @Cee erover vertellen, is alles zo subtiel in beeld gebracht dat het je dicht bij S10 brengt en houdt. Die 30 seconden die we hier zijn, kunnen best de eerste en enige wideshots zijn die in het hele lied zitten. Dus…. Hang daar nou niet alles aan op.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
That was always gonna happen, maar ik vind het nu wel terecht hoor. Tenminste op basis van de beschikbare beelden en foto's. Ik zie gewoon niet wat het idee erachter is.
Die echt foeilelijke lappenzakkenkleding maakt het er ook niet echt spannender op.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:36 schreef Cee het volgende:
Mijn persoonlijke mening, maar ik vond Portugal vrij saai en ik had gehoopt dat het met de staging misschien ineens wel een kwartje zou doen laten vallen. Maar ik vind het alleen maar saaier geworden.
Ik moet bijna Wenen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Met twee vingers in de neus. Het algemene niveau is echt te belabberd om dit te laten stranden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:37 schreef molloot200 het volgende:
Portugal heb ik ook steeds meer twijfels over of het wel gaat kwalificeren hoor.
Maar is het niet te niksig en te saaiig voor "het grote publiek"?quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met twee vingers in de neus. Het algemene niveau is echt te belabberd om dit te laten stranden.
Ben je het veenlijk vergeten?quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:01 schreef Nexum het volgende:
Zweden zou ik van de favorieten denk ik wel het meest representatieve nummer vinden. UK de spraakmakendste uitvoerende, maar dat liedje is iets minder.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:41 schreef lashatumbai het volgende:
Ik kan niet wachten tot Zweden weer wint, ook al zou ik Hold Me Closer niet de beste winnaar vinden. Kunnen we voor 2023 in elk geval weer achter over leunen en genieten
Ik trap hier ook wel eens in. Ik vind het geen best jaar qua liedjes, maar als het eenmaal zo ver is zie ik dat perspectief niet meer en ga ik mee op de hypetrain.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met twee vingers in de neus. Het algemene niveau is echt te belabberd om dit te laten stranden.
Als Brividi wint smijt ik m'n tv uit het raamquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:41 schreef lashatumbai het volgende:
Ik kan niet wachten tot Zweden weer wint, ook al zou ik Hold Me Closer niet de beste winnaar vinden. Kunnen we voor 2023 in elk geval weer achter over leunen en genieten
Echt hoor. Ik denk dat de italianen er ook niet meer op zitten te wachten...quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Brividi wint smijt ik m'n tv uit het raam
Maar het is* echt bloedsaai, Fred.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lissabon 2023 zal het wel niet worden. Maar uiteindelijk kan je er wel voldoende onder zetten die minder kans maken. Bulgarije, Kroati, Sloveni, Litouwen, Denemarken, IJsland, Oostenrijk enzo doen immers ook meequote:Op woensdag 4 mei 2022 17:42 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar is het niet te niksig en te saaiig voor "het grote publiek"?Ik vind het wel zo'n nummer dat dan ineens niet begrepen wordt (hoe graag ik het ook zou willen).
Ik ga iets geks zeggen, ik zie Bulgarije ook wel zich kwalificeren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lissabon 2023 zal het wel niet worden. Maar uiteindelijk kan je er wel voldoende onder zetten die minder kans maken. Bulgarije, Kroati, Sloveni, Litouwen, Denemarken, IJsland, Oostenrijk enzo doen immers ook mee
Ik begin nog te geloven ook dat ze pas na Sanremo begonnen zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:46 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Echt hoor. Ik denk dat de italianen er ook niet meer op zitten te wachten...
Oekrane winnen en dan London, Stockholm of Berlin 2023 klinkt ook wel als een plan
Heb je op zich wel gelijk inquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lissabon 2023 zal het wel niet worden. Maar uiteindelijk kan je er wel voldoende onder zetten die minder kans maken. Bulgarije, Kroati, Sloveni, Litouwen, Denemarken, IJsland, Oostenrijk enzo doen immers ook mee
Ja, ik ook wel. Repetitiebeelden zien er echt goed uit.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga iets geks zeggen, ik zie Bulgarije ook wel zich kwalificeren.
Ik vind er ook weinig aan, maar het is enig in zijn soort en de jury kan het ook moeilijk afstraffen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar het is* echt bloedsaai, Fred.
*vind ik
Ik denk dat het liedje toch echt te matig is, en dan zijn ze ook nog gesandwicht tussen twee landen die Top 4 gaan scoren in de running order. Waarschijnlijk 12e-13e ofzo. Bulgarije is ook geen Malta of Azerbeidzjan, dat nog weleens punten regelt achter de schermen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga iets geks zeggen, ik zie Bulgarije ook wel zich kwalificeren.
Volgens mij hebben sommige Wiwi's accreditatie gekregen omdat ze ook onderdeel zijn van landelijke delegaties. Die zijn daar dan niet officieel als team Wiwibloggs maar gaan dan soms toch wel even bij de stream zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:37 schreef lashatumbai het volgende:
De Wiwi's hadden toch maar accreditatie voor twee personen. Waarom zie ik er inmiddels vier rondlopen? Hebben ze nog wat uit lopen te delen in Turijn?
Dan zetten we Greys & Cee vanavond nog op de nachttrein
Ik niet, ik wil nog snel even een nieuwe scoren voor volgende week, maar ik snap het sentiment(ai).quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als Brividi wint smijt ik m'n tv uit het raam
Raar dat ze dit stukje hebben gekozen want het laat amper iets zien van hoe mooi ze dingen in beeld hebben gebracht. Ik denk dat ze het vanwege die ene noot hebben gekozen.quote:
Plus je wilt toch ook niet alles weg geven. Ik wil althans nog wel verrast worden a.s. dinsdagavond!quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:59 schreef Cee het volgende:
[..]
Raar dat ze dit stukje hebben gekozen want het laat amper iets zien van hoe mooi ze dingen in beeld hebben gebracht. Ik denk dat ze het vanwege die ene noot hebben gekozen.
Gaafquote:Op woensdag 4 mei 2022 17:53 schreef Em31 het volgende:
Jullie favoriete brulboeien nu samen
[ twitter ]
Okay, mag er mooi uitzien, maar ik vind het vocaal echt niet in orde. De studioversie verbloemt dat heel erg, door de bijna continue meezingende backingvocals en/of autotune, maar wat ik altijd al vermoedde wordt hier voor mij bevestigd. Dus nee, geen Athene 2023 wat mij betreft.quote:
Dat geeft weer een beetje hoop voor NLquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja precies, na de juichende reacties valt dit ook wel 'n beetje tegen
Itali is niet echt bezig met de populariteitsprijs dit jaar hquote:
Flo Rida vond vorig jaar een bikinishow k belangrijker dan de rehearsals, hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:20 schreef Momo het volgende:
Kijk als er zoiets als een begrafenis is, snap ik wel dat er een repetitie geschrapt wordt. Maar een show met een capaciteit van 1400 man is schijnbaar belangrijker dan dit. Wat mij betreft staat hier gewoon een DSQ op hoor.
Mis vooral een beetje passie voor het ESF. Deel van het podium dat kapot is, kan 2 weken van te voren niet vervangen worden. Fanpers die op afstand wordt gehouden. Totale non intresse van Mahmood en Blanco om berhaupt content te maken op social media voor ESF. En nu ook nog eens niet aanwezig zijn bij de repetitie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Na vorig jaar is dit toch wel een beetje Eurovisie van d'n Aldi, he?
quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Was ook lekker onzinnig, wees er gewoon bij voor alle repetities tenzij je echt een goede reden hebt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:24 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Flo Rida vond vorig jaar een bikinishow k belangrijker dan de rehearsals, hoor.
Welk stukje je ook pakt van enkele seconden, het geeft het niet goed weer. Je moet het van begin tot eind zien. Echt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:32 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik ga hier maar vanuit, want het was niet dat n iemand net positief was, maar bijna allemaal. Dus blijkbaar 'klopt' er iets niet.
Wel onhandig om dit stukje dan te kiezen, want men is weer vanouds negatief.
Press poll zegt al jaren niet zo veel meer, en nu helemaal niet met die tweenhalve kippenkop die er aanwezig is, toch.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:54 schreef Greys het volgende:
Nederland onder Portugal is echt raar. Heeft Portugal sympathy votes gekregen?
[ twitter ]
Deel is ook fan en Twitter ging na die 30 seconden best wel los dat Nederland zo dramatisch was en van wat ik zie wordt Portugal bejubeldquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:54 schreef Greys het volgende:
Nederland onder Portugal is echt raar. Heeft Portugal sympathy votes gekregen?
[ twitter ]
Online Press mocht ook meestemmen. Alleen hoorde ik daar ook alleen maar via via van. Dus geen idee hoeveel er gestemd hebben en uit welke landen. Maar Oostenrijk toont aan dat het niet helemaal klopt. Nou mmja wat mij betreft dan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Press poll zegt al jaren niet zo veel meer, en nu helemaal niet met die tweenhalve kippenkop die er aanwezig is, toch.
Veel mensen vinden het nummer op de track wel goed natuurlijk, misschien hebben ze het niet live gezienquote:Op woensdag 4 mei 2022 19:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Online Press mocht ook meestemmen. Alleen hoorde ik daar ook alleen maar via via van. Dus geen idee hoeveel er gestemd hebben en uit welke landen. Maar Oostenrijk toont aan dat het niet helemaal klopt. Nou mmja wat mij betreft dan.
In de bewegende versie is dit van boven gefilmd. Dan ziet het er dus hl anders uit. Nu zie je de kubus niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:01 schreef lashatumbai het volgende:
S10 op haar smokey plinth
[ afbeelding ]
Of hadden ze hun geluid niet aan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel mensen vinden het nummer op de track wel goed natuurlijk, misschien hebben ze het niet live gezien
Stel, S10 had de repetitie laten schieten. Omdat ze een show had in Het Paard in Den Haag. Had je dat logisch gevonden?quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:23 schreef Andromache het volgende:
Wat een onzin, Flo Rida kwam ook pas op het allerlaatst aan. Geen idee waarom Blanco dan zo behandeld moet worden. Zelf weten.
Geef mij die buik!quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:01 schreef lashatumbai het volgende:
S10 op haar smokey plinth
[ afbeelding ]
Oh nou dit dusquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Het komt ook echt over alsof ze dit moeten doen en er verder totaal geen zin in hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Mis vooral een beetje passie voor het ESF. Deel van het podium dat kapot is, kan 2 weken van te voren niet vervangen worden. Fanpers die op afstand wordt gehouden. Totale non intresse van Mahmood en Blanco om berhaupt content te maken op social media voor ESF. En nu ook nog eens niet aanwezig zijn bij de repetitie.
Ja, volstrekt logisch. Als je geboekt bent, moet je in principe gaan. Verstandig vind ik een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Stel, S10 had de repetitie laten schieten. Omdat ze een show had in Het Paard in Den Haag. Had je dat logisch gevonden?
Inderdaad. Gelukkig maakt dat de kans wel groter dat de editie van 2021 wordt herinnerd.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:19 schreef Em31 het volgende:
Dacht vorig jaar dat het normaal was dat het elk jaar beter wordt en dit jaar weer beter zou zijn dan Rotterdam
Ja hoorquote:
Ja want waarom zou je dit moeten repeteren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:23 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja, volstrekt logisch. Als je geboekt bent, moet je in principe gaan. Verstandig vind ik een heel ander verhaal.
Qua staging was ik positief verrast door Oekrane. Het was altijd een beetje rommelig maar het is nu gewoon meer dan prima met enkele mooie visuals met hun eigen schaduwen op de vloer als ze synchroon bewegen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:44 schreef Thrts het volgende:
Wat waren vandaag de toppers en de floppers? Heb niks kunnen volgen?
Wat mij betreft, top: absolute nummer 1 Griekenland, verder Nederland, Oekrane verraste ook wel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:44 schreef Thrts het volgende:
Wat waren vandaag de toppers en de floppers? Heb niks kunnen volgen?
Plus dat er applause kwam vanuit het perscentre.... iets wat de vorige acts niet kregenquote:Op woensdag 4 mei 2022 16:43 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hier ben ik ook blij mee.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:43 schreef Greys het volgende:
Even hier maar ook al is het niet ontopic: toen we ome Cornald namens jullie vroegen of hij dit jaar weer met Jan (ipv Sander) het commentaar doet zei hij "YES 🥰" inclusief die emoji dus zelf vindt hij dat ik elk geval erg fijn.
(En ik ook.)
I heb ook de Eurovision Hub stream even teruggekeken en daar hadden ze echt vanaf het begin af aan kippenvel. Ze zeiden ook dat ze er helemaal stil van werden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:48 schreef Greys het volgende:
Kan nu zelf pas echt dingen terugkijken en Matt die met z'n hand voor z'n mond na NL roept THAT WAS ABSOLUTELY STUNNING zegt ook wel wat toch.
Het openingsshot is ook echt prachtig. En het einde ook. Het fragmentje in het midden doet geen recht. Het is het geheel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:50 schreef Funhouse het volgende:
[..]
I heb ook de Eurovision Hub stream even teruggekeken en daar hadden ze echt vanaf het begin af aan kippenvel. Ze zeiden ook dat ze er helemaal stil van werden.
Vocaal ook goed? En backings?quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het openingsshot is ook echt prachtig. En het einde ook. Het fragmentje in het midden doet geen recht. Het is het geheel.
Hoho. Ik had ‘m al geclaimdquote:
Dan ga ik daar maar op vertrouwenquote:Op woensdag 4 mei 2022 20:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het openingsshot is ook echt prachtig. En het einde ook. Het fragmentje in het midden doet geen recht. Het is het geheel.
Vocaal heel goed. Echt.quote:
Its gonna be magical!!!!quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:20 schreef ijs_beer het volgende:
Oehooe Skies are black and blue.
Nu aan u om te bepalen wat ik hier mee bedoel.
Topprestatie neergezet in de livestream!!! Heb van jullie genoten!quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Vocaal heel goed. Echt.
De eerste doorloop vandaag ook al maar toen hoorde je een hl klein beetje zenuwen (en dan nog steeds heel goed), maar de tweede en derde klonken echt helemaal als de studioversie.
De backings merk je bijna niet. Die zijn zo subtiel gedaan dat het lijkt alsof Stien de oehoe ahaa zelf gewoon wat harder en voller zingt. Slim gedaan. Je moet er goed op letten wil je het merken.
Krijg ook wel Buurman & Buurman vibes.quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Die twee snap ik ook echt niet nee, vooral Portugal niet. Slaapverwekkende bende.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:19 schreef TheVulture het volgende:
De hype rondom Portugal en Griekenland snap ik nog steeds niet zo goed, ik zie een van de twee wel de boot missen... maar ik hoor blijkbaar niet wat anderen erin horen
Met name bij Griekenland vraag ik me ook af of die odds bij de bookies niet wat kunstmatig hoog worden gehouden, vorig jaar gebeurde bij Cyprus ook zoiets, die stond op een gegeven moment 4e en ondanks dat het een aardig liedje was en leuk werd neergezet was dat ook veel te hoog....
Ja!quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:47 schreef Mandy040986 het volgende:
[ twitter ]Deze al gepost?
Nederland 4e in de press poll.
Zweden en Oekranequote:
Portugal vind ik persoonlijk echt een onwijs mooi nummer, en het stukje staging dat we hebben gezien ziet er prima uit. Ik heb de pers echter nog niet heel enthousiast gehoord. Dus geen idee daar.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:19 schreef TheVulture het volgende:
De hype rondom Portugal en Griekenland snap ik nog steeds niet zo goed, ik zie een van de twee wel de boot missen... maar ik hoor blijkbaar niet wat anderen erin horen
Met name bij Griekenland vraag ik me ook af of die odds bij de bookies niet wat kunstmatig hoog worden gehouden, vorig jaar gebeurde bij Cyprus ook zoiets, die stond op een gegeven moment 4e en ondanks dat het een aardig liedje was en leuk werd neergezet was dat ook veel te hoog....
Ik verwacht nog steeds Zweden en Itali.quote:
Oh god nu al zenuwachtig voor, ik ga diehard voor Zweden, maar Oekrane zal wel winnen, teleurstelling, woest, alles.quote:
Precies dit, moet ook wel zeggen dat van al die kibbelkabbelliedjes in de tweede helft (Griekenland, IJsland, Portugal en Kroatie) ik eigenlijk IJsland nog het beste vind....quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Die twee snap ik ook echt niet nee, vooral Portugal niet. Slaapverwekkende bende.
Het zou het ultieme Eurovisiesprookje zijn. Van NUL punten naar winnen. Ik wil het.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:32 schreef Guanabana het volgende:
Hoe gaaf zou het zijn als UK wintMaar denk het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |