abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204574516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
"De Voice zelf" heeft dat gedaan? Nee, dat is geïnitieerd door RTL:
[..]
bron
[..]
Dat valt wel mee, je hebt redelijke speelruimte in dit soort kwesties hoor. Het is overduidelijk wat er geïnsinueerd werd. Overigens is hetgeen hier opgebiecht werd strikt genomen geen verkrachting, want dat is artikel 242 Sr, maar valt dit onder artikel 243 Sr waarin het gaat om het seksueel binnendringen van het lichaam van een ander die in bewusteloze toestand verkeerd.
Waar een max straf op staat van 8 jaar en dus een verjaringstermijn heeft van 20 jaar dus justitie kan er weinig mee.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:11:00 #152
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204574517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
"De Voice zelf" heeft dat gedaan? Nee, dat is geïnitieerd door RTL:
[..]
bron
[..]
Dat valt wel mee, je hebt redelijke speelruimte in dit soort kwesties hoor. Het is overduidelijk wat er geïnsinueerd werd. Overigens is hetgeen hier opgebiecht werd strikt genomen geen verkrachting, want dat is artikel 242 Sr, maar valt dit onder artikel 243 Sr waarin het gaat om het seksueel binnendringen van het lichaam van een ander die in bewusteloze toestand verkeerd.
RTL = de voice dacht ik.

Verder geef je nog meer argumenten om Derksen niet als verkrachter te zien. Dank daarvoor
pi_204574518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Seksueel gebruik maken van iemand die niet meer bij bewustzijn is, was niet altijd strafbaar. In Nederland pas sinds 2002.

Nederland heeft zo ook een lange tijd gekend dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestond.
Dat laatste klopt. Het eerste niet. Waar jij op doelt is waarschijnlijk de Wet van 13 juli 2002 tot wijziging van het Wetboek van Strafrecht, het Wetboek van Strafvordering en de Gemeentewet (partiële wijziging zedelijkheidswetgeving). Daarin is met betrekking tot hier relevant artikelen de volgende toevoeging gedaan:

quote:
In de artikelen 243 en 247, eerste lid, wordt na «bewusteloosheid» ingevoegd: , verminderd bewustzijn.
bron

In het verhaal van Derksen was er duidelijk geen sprake van verminderd bewustzijn (lees gewoon een beetje lam / aangeschoten), maar van iemand die buiten bewustzijn op de bank lag. Voor die tijd ook gewoon strafbaar dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204574522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ze een spandoek ophangen met verkrachter en jij op je eigen georganiseerde bluesfestival van Grollo ook niet meer mee mag doen, bestaat de kans dat Johan zegt: "Krijg de tyfus maar."

Plus dat de sfeer wellicht wat vijandiger wordt in dat durp. Dat helpt ook niet mee.
Ik denk dat het in Grollo nog wel eens mee kon vallen, die nemen de anekdote van Johan denk ik niet allemaal bloedserieus. Maar ik kan me vergissen.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:12:06 #155
500074 Rode_Wijn
pi_204574531
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:05 schreef Canopus het volgende:

[..]
Dat was in eerste instantie ook zo, tot hij (net als Rutte) ging draaien en de boel wat ging nuanceren. Uit eigen belang natuurlijk.
Dat valt te betwijfelen. Daarom onschuld tot er een tegendeel is. En dat tegendeel komt er niet dus tja
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:13:05 #156
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204574538
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:11 schreef Ronald het volgende:
Ik denk dat het in Grollo nog wel eens mee kon vallen, die nemen de anekdote van Johan denk ik niet allemaal bloedserieus. Maar ik kan me vergissen.
Ik weet het ook niet, maar dat spandoek met verkrachter er op was waarschijnlijk geen initiatief van een deuger uit Amsterdam vermoed ik.
pi_204574543
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:11 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
RTL = de voice dacht ik.
Dat is net als SBS = VI stellen. Het zijn programma's uitgezonden op een zender. Maar kennelijk is het feit dat RTL een programma van de buis haalt niet het 'cancellen' van Ali B. Of Jeroen Rietbergen, maar wanneer SBS hetzelfde zou doen met VI is het opeens het 'cancellen van Derksen'.

quote:
Verder geef je nog meer argumenten om Derksen niet als verkrachter te zien. Dank daarvoor
Nee klopt, juridisch is het geen verkrachting, maar een delict waar nog steeds tot 8 jaar celstraf op staat zoals ik nou al meermaals heb aangegeven in dit topic.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:14:58 #158
500074 Rode_Wijn
pi_204574557
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is net als SBS = VI stellen. Het zijn programma's uitgezonden op een zender. Maar kennelijk is het feit dat RTL een programma van de buis haalt niet het 'cancellen' van Ali B. Of Jeroen Rietbergen, maar wanneer SBS hetzelfde zou doen met VI is het opeens het 'cancellen van Derksen'.
[..]
Nee klopt, juridisch is het geen verkrachting, maar een delict waar nog steeds tot 8 jaar celstraf op staat zoals ik nou al meermaals heb aangegeven in dit topic.
Oke, tja ik heb niet elke bijdrage van je gelezen in dit topic, excusé. Enkel die naar mij gericht waren.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 april 2022 @ 10:15:00 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204574559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:04 schreef Sodemieters het volgende:
Hart van Nederland gehouden heeft. Daarin gaf 42% aan de ophef terecht te vinden
42% van Nederland heeft een lager dan gemiddeld IQ. SBS6 is niet voor niets de campingzender van Nederland.

Dus dat is niet echt representatief.
pi_204574561
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:12 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat valt te betwijfelen. Daarom onschuld tot er een tegendeel is. En dat tegendeel komt er niet dus tja
Er komt wel een onderzoek, dus ik ben benieuwd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:15:13 #161
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_204574564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Waar een max straf op staat van 8 jaar en dus een verjaringstermijn heeft van 20 jaar dus justitie kan er weinig mee.
Ze kunnen er al niets mee omdat ... het slachtoffer dan toch eerst gevonden moet worden
je kunt niet iemand veroordelen op wat hij zegt .......moet wel bewezen worden
zal wel heel erg worden als dit wel zo kunnen
Maar daar gaat het wel langzaam naar toe
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_204574569
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 09:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou het zo niet weten. Waarom wil je dat graag weten?
Dit was namelijk de context waardoor het verhaal naar buiten kwam.

Je bent er aardig mee bezig en misschien wilde je het met iets compenseren wat je zelf vroeger hebt uitgespookt.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 april 2022 @ 10:16:29 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204574577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:13 schreef Monolith het volgende:
Nee klopt, juridisch is het geen verkrachting,
Gelukkig staat deze sensatie-kop al wel 12 titels lang boven dit topic.
pi_204574579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat laatste klopt. Het eerste niet. Waar jij op doelt is waarschijnlijk de Wet van 13 juli 2002 tot wijziging van het Wetboek van Strafrecht, het Wetboek van Strafvordering en de Gemeentewet (partiële wijziging zedelijkheidswetgeving). Daarin is met betrekking tot hier relevant artikelen de volgende toevoeging gedaan:
[..]
bron

In het verhaal van Derksen was er duidelijk geen sprake van verminderd bewustzijn (lees gewoon een beetje lam / aangeschoten), maar van iemand die buiten bewustzijn op de bank lag. Voor die tijd ook gewoon strafbaar dus.
Jawel. Maar circa 50 jaar geleden was er bijvoorbeeld voor verkrachting geslachtsgemeenschap nodig.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:17:59 #165
65846 Bocaj
47th President.
pi_204574594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 09:31 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed. Vandaag inside stopt.

Kan ik definitief afscheid nemen van de tv.
pi_204574596
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:15 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Dit was namelijk de context waardoor het verhaal naar buiten kwam.

Je bent er aardig mee bezig en misschien wilde je het met iets compenseren wat je zelf vroeger hebt uitgespookt.
Aah. Iemand die vindt dat je geen kaars in een bewusteloze vrouw moet stoppen, heeft iets te 'compenseren'.

Ach, je bent een bijzondere knul.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 10:18:08 #167
5428 crew  miss_sly
pi_204574597
Ik denk dat Derksen cs. zich flink vergallopeerd hebben en echt niet hebben bedacht dat dit wel eens anders opgevat zou kunnen worden door veel mensen dan al die andere zaken waar ophef over was. Vooral omdat het nu niet ging om een tegendraadse mening, maar om een mogelijk strafbaar feit dat werd opgedist en waar hilariteit over ontstond aan de tafel.

Hij heeft in zoverre gelijk dat de vrouw in kwestie dit 50 jaar geleden waarschijnlijk niet zou hebben aangegeven, omdat er geen ruimte voor was. Het feit dat die ruimte er nu wel is, en aangifte zeker niet ondenkbaar zou zijn met alle gevolgen van dien voor de dader, laat al zien hoezeer er inderdaad iets veranderd is in 50 jaar tijd: dat seksueel grensoverschrijdend gedrag/misbruik niet meer iets is dat wordt weggemoffeld, maar dat wordt veroordeeld, zowel maatschappelijk als juridisch als dat laatste mogelijk is.

Dat hij dus geheel onterecht dacht de Mol jr te helpen met een anekdote van seksueel grensoverschrijdend gedrag laat gewoon zien dat hij en zijn tafelgenoten op dat gebied niet met de tijd zijn meegegaan. Dit is geen tegendraadse mening die verkondigd zou moeten kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204574598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ze een spandoek ophangen met verkrachter en jij op je eigen georganiseerde bluesfestival van Grollo ook niet meer mee mag doen, bestaat de kans dat Johan zegt: "Krijg de tyfus maar."

Plus dat de sfeer wellicht wat vijandiger wordt in dat durp. Dat helpt ook niet mee.
Denk dat dat ene spandoek een uitzondering is en dat de rest van de buurt gewoon normaal met hem als buurman kan leven.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:18:34 #169
500074 Rode_Wijn
pi_204574601
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er komt wel een onderzoek, dus ik ben benieuwd.
Potsierlijke actie van het OM. Intussen kan ik mij er echter steeds meer in vinden.
pi_204574614
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat Derksen cs. zich flink vergallopeerd hebben en echt niet hebben bedacht dat dit wel eens anders opgevat zou kunnen worden door veel mensen dan al die andere zaken waar ophef over was. Vooral omdat het nu niet ging om een tegendraadse mening, maar om een mogelijk strafbaar feit dat werd opgedist en waar hilariteit over ontstond aan de tafel.

Hij heeft in zoverre gelijk dat de vrouw in kwestie dit 50 jaar geleden waarschijnlijk niet zou hebben aangegeven, omdat er geen ruimte voor was. Het feit dat die ruimte er nu wel is, en aangifte zeker niet ondenkbaar zou zijn met alle gevolgen van dien voor de dader, laat al zien hoezeer er inderdaad iets veranderd is in 50 jaar tijd: dat seksueel grensoverschrijdend gedrag/misbruik niet meer iets is dat wordt weggemoffeld, maar dat wordt veroordeeld, zowel maatschappelijk als juridisch als dat laatste mogelijk is.

Dat hij dus geheel onterecht dacht de Mol jr te helpen met een anekdote van seksueel grensoverschrijdend gedrag laat gewoon zien dat hij en zijn tafelgenoten op dat gebied niet met de tijd zijn meegegaan. Dit is geen tegendraadse mening die verkondigd zou moeten kunnen worden.
Gelul. Dat tijds-argument slaat nergens op.

Derksen werd in 1974 op non-actief gezet bij zijn club, omdat hij in een interview opschepte over zijn bezoek bij de hoeren. Veendam was van mening dat hij de reputatie van de club naar de vernieling had geholpen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:20:20 #171
500074 Rode_Wijn
pi_204574620
quote:

Gesteld wordt volgens mij dat het in die tijd niet als hinderlijk opgevat zou zijn. En nu wel. Geen ruimte voor heb ik niet beweerd zien worden.

En ja dat hij zich hier heeft vergallopeerd lijkt mij evident
pi_204574621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jawel. Maar circa 50 jaar geleden was er bijvoorbeeld voor verkrachting geslachtsgemeenschap nodig.
En dat is relevant voor artikel 243 Sr omdat?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 april 2022 @ 10:20:28 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204574623
quote:
Hij heeft in zoverre gelijk dat de vrouw in kwestie dit 50 jaar geleden waarschijnlijk niet zou hebben aangegeven, omdat er geen ruimte voor was.
Of omdat er geen sprake was van verkrachting. Dat kan ook natuurlijk. Dat de betreffende juffrouw het allemaal wel prima vond, dat kan ook. Dat ze achteraf dacht: Ha, ja, dat was een grappige avond.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:20:42 #174
65846 Bocaj
47th President.
pi_204574626
Ik zat nog te denken dat misschien John er zelf moet gaan zitten vanavond en het belang van VI onder woorden te brengen en dat het moet blijven!
pi_204574630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
En dat is relevant voor artikel 243 Sr omdat?
Dat is relevant omdat volgens veel mensen Derksen toegaf iemand te hebben verkracht.

Juridisch gezien klopt dat dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')