Sorry, meneer de atoomgeleerde. De Amerikaanse inlichtingendienst loog niet, het was vooral de Amerikaanse regering. En er waren heel veel meelopers, zoals jij blijkbaar. Iedereen die een beetje oplette wist dat er leugens werden geuit, bovendien was er een proces gaande via de VN dat volkomen werd gepasseerd door tuig als Bush, Blair etcquote:Op donderdag 28 april 2022 13:34 schreef Ronald-Koeman het volgende: [..] Begin eerst maar eens met zijn naam goed te spellen. Irak 2003 zijn we allemaal voorgelogen door de Amerikaanse inlichtingendienst. Je kan het de analisten en wereldleiders die toen voor waren amper kwalijk nemen.
Gelukkig ben ik geen politicus, en mag ik hem dus uitmaken voor de randdebiel die die is.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een klein beetje diplomatiek respect op wereld niveau blijven houden om te behoeden voor de totale vernietiging is wat anders.
Hoe zie je dat voor je met Poetin en zijn regering? Lastig afspraken maken met iemand die maar steeds het tegenoverstelde doet van wat wordt beweerd of afgesproken. Op het hoogste diplomatieke niveau ook maar volhouden dat Oekraine bomvol Nazi's, drugsverslaafden en USA hoertjes zit die eerst allemaal uitgeschakeld moeten worden is wat lastig serieus te nemen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een klein beetje diplomatiek respect op wereld niveau blijven houden om te behoeden voor de totale vernietiging is wat anders.
Dat is ondertussen het strontvervelende riedeltje uit die hoek, werkelijk iedereen en z'n moeder moet "redelijk doen" en "respect hebben', behalve putin natuurlijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je met Poetin en zijn regering? Lastig afspraken maken met iemand die maar steeds het tegenoverstelde doet van wat wordt beweerd of afgesproken. Op het hoogste diplomatieke niveau ook maar volhouden dat Oekraine bomvol Nazi's, drugsverslaafden en USA hoertjes zit die eerst allemaal uitgeschakeld moeten worden is wat lastig serieus te nemen.
Zo snel en zo hard terugslaan dat ze geen tweede gaan gooien gaat niet werken. Rusland zal sowieso ook terug kunnen slaan, waarna het voorbij is.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Rusland kan er vergif op innemen dat er na een kernbom heel heftig met meerdere kernbommen gereageerd zal worden, zoveel en zo snel dat ze de kans niet krijgen een tweede af te vuren, want wie garandeert dat ze niet van plan waren er 2, 3 , 5 of tien af te schieten. Na een is de grens voor gebruik door de Russen al verlaagd.
Ja, weet je wat 40.000 155mm granaten wegen?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:59 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Daar gaan heel wat grote Boeings met vracht naar Polen.
Onzin. Beide partijen zijn daar schuldig aan. Je gaat weer vol vanuit emotie voor de zoveelste keer.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, alleen die gek in het kremlin.
Ik snap dat het moeilijk is om tussen al het gekraai voor "DE-ESCALEREN, DE-ESCALEREN!" te vergeten wie er begon, maar dat was maar 1 persoon, en niemand anders.
MAD is ook niet meer van deze tijd. https://en.wikipedia.org/(...)estruction#Criticismquote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zo snel en zo hard terugslaan dat ze geen tweede gaan gooien gaat niet werken. Rusland zal sowieso ook terug kunnen slaan, waarna het voorbij is.
Volgens mij is er bij het idee van een kernoorlog en MAD, altijd vanuit gegaan dat sowieso vanaf het begin het volledige kernarsenaal ingezet wordt. Als Rusland bij deze oorlog met 1 nuke begint, lijkt het me sterk dat het Westen direct antwoordt met een volledige vergelding. Ik ga er vanuit dat er wel direct militair ingegrepen wordt in Oekrane en de wereld zal de adem wel inhouden, want de kans is groot dat dit alsnog uitmondt in een volledige kernoorlog. Maar ik denk niet dat het eenmalig gebruik van een kernwapen direct het einde betekent.
Na wat gegoogle kwam ik er ook achter dat de schattingen tot ongeveer een miljard doden voorspellen. Is te overzien.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zo snel en zo hard terugslaan dat ze geen tweede gaan gooien gaat niet werken. Rusland zal sowieso ook terug kunnen slaan, waarna het voorbij is.
Volgens mij is er bij het idee van een kernoorlog en MAD, altijd vanuit gegaan dat sowieso vanaf het begin het volledige kernarsenaal ingezet wordt. Als Rusland bij deze oorlog met 1 nuke begint, lijkt het me sterk dat het Westen direct antwoordt met een volledige vergelding. Ik ga er vanuit dat er wel direct militair ingegrepen wordt in Oekrane en de wereld zal de adem wel inhouden, want de kans is groot dat dit alsnog uitmondt in een volledige kernoorlog. Maar ik denk niet dat het eenmalig gebruik van een kernwapen direct het einde betekent.
Nee, jij refereerde specifiek aan deze, die quote je:quote:Op donderdag 28 april 2022 14:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Onzin. Beide partijen zijn daar schuldig aan. Je gaat weer vol vanuit emotie voor de zoveelste keer.
Niet als je even meeneemt dat Rusland er maar 144 miljoen heeftquote:Op donderdag 28 april 2022 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Na wat gegoogle kwam ik er ook achter dat de schattingen tot ongeveer een miljard doden voorspellen. Is te overzien.
Blijkbaar kun je het niet breder trekken mbt de huidige situatie, met wat escalatie, de-escalatie betekend, coercion en deterrence, hoe men daar in de koude oorlog mee omging, etc.. Als je het niet wil snappen, laat dan maar hoor. Vermoeiend jouw niveau.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij refereerde specifiek aan deze, die quote je:
[ afbeelding ]
Maar er is maar 1 gek die om het uur met nukes dreigt, dat is die "hij" putin, en daar "wij" niks mee te maken.
En je moet eens kappen met je eigen angst op anderen te projecteren.
Nee, je blijft jezelf bij voortduring kontverhaaltjes vertellen, als ware het westen de koude oorlog gewonnen heeft door de Sovjet Unie te appeasen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je het niet breder trekken mbt de huidige situatie, met wat escalatie, de-escalatie betekend, coercion en deterrence, hoe men daar in de koude oorlog mee omging, etc.. Als je het niet wil snappen, laat dan maar hoor. Vermoeiend jouw niveau.
Dat zegt werkelijk waar niemand.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Oekrane moet deescaleren dat is wel het meest domme wat ik hier heb gelezen de afgelopen maanden.
Dus verliezen wordt als mogelijkheid gezien?quote:
En voeren ze nou toch oorlog in Ukraine?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dus verliezen wordt als mogelijkheid gezien?
Ja, mooi is dat h, hoe ze mentaal voorzichtig de doelpalen verschuivenquote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook een constante van jouw soort: heel veel roepen maar nooit wat zeggen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zegt werkelijk waar niemand.
Wanneer hebben de Oekraners in 2014 granaten of raketten afgevuurd op Rusland?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Onzin. Beide partijen zijn daar schuldig aan. Je gaat weer vol vanuit emotie voor de zoveelste keer.
Als ik het zo hoor zullen ze juist of winnen of gelijk spelen (vernietiging van alle partijen).quote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer heeft Oekrane Rusland aangevallen dan?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zegt werkelijk waar niemand.
Niet, maar dat is niet relevant aan wat ik zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wanneer heeft Oekrane Rusland aangevallen dan?
Dat is het wel, want je doet net alsof Ukraine minstens net zo schuldig is als Putin. En dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet, maar dat is niet relevant aan wat ik zeg.
quote:Op donderdag 28 april 2022 14:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is heel relevant aan wat jij zegt. Maar wellicht krijg je bij bnw wat meer toeval.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet, maar dat is niet relevant aan wat ik zeg.
John F Kennedy schreef verschrikkelijke notes inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij refereerde specifiek aan deze, die quote je:
[ afbeelding ]
Maar er is maar 1 gek die om het uur met nukes dreigt, dat is die "hij" putin, en daar hebben "wij" niks mee te maken.
En je moet eens kappen met je eigen angst op anderen te projecteren.
Is echt blijkbaar echt een ding, voor bepaalde mensen hier h, net doen alsof we niet weten wie er nou precies om het uur met nukes aan het dreigen is, h?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
John F Kennedy schreef verschrikkelijke notes inderdaad.
Beetje descaleren zeg, kom nou, gooi op die nukes, heel goed voor het klimaat ook op de langere termijn.
Kennedy moest ook de-escaleren omdat war hawks in zijn kabinet al klaar waren om een nucleaire oorlog te beginnen. Daar is nu geen sprake van.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
John F Kennedy schreef verschrikkelijke notes inderdaad.
Beetje descaleren zeg, kom nou, gooi op die nukes, heel goed voor het klimaat ook op de langere termijn.
Er moet er hier ook een descaleren en die zit in Rusland. Denk dat bepaalde figuren om Poetin heen nog oorlogszuchtiger zijn dan hem.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Kennedy moest ook de-escaleren omdat war hawks in zijn kabinet al klaar waren om een nucleaire oorlog te beginnen. Daar is nu geen sprake van.
Onder druk word alles vloeibaar. Een paar bommen op Moscow kan helpen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er moet er hier ook een descaleren en die zit in Rusland. Denk dat bepaalde figuren om Poetin heen nog oorlogszuchtiger zijn dan hem.
Moeilijke oplossing maar die zal gezocht moeten worden.
Helpen aan totale vernietiging ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onder druk word alles vloeibaar. Een paar bommen op Moscow kan helpen.
Moet Moskou dan niet inbinden als wij dreigen om ze te nuken?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helpen aan totale vernietiging ja.
Dat is ook een oplossing.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helpen aan totale vernietiging ja.
Dat zou heel edel en wijs zijn van Putinquote:Op donderdag 28 april 2022 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moet Moskou dan niet inbinden als wij dreigen om ze te nuken?
Ben eens niet zo emotioneel.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je het niet breder trekken mbt de huidige situatie, met wat escalatie, de-escalatie betekend, coercion en deterrence, hoe men daar in de koude oorlog mee omging, etc.. Als je het niet wil snappen, laat dan maar hoor. Vermoeiend jouw niveau.
Nee joh, voordat het zover is wordt er een stokje voor gestoken door China.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:53 schreef Seeburg54 het volgende:
Poetin lijkt me wel een type die zijn dreigementen gaat uitvoeren. Akelig genoeg. Mijn moeder van 70+ zei vanmorgen dat ze hoopte nooit een oorlog mee te maken, maar dat ze nu denkt dat het wel gaat gebeuren. Waardeloos dat je godverdomme je leven lang hebt lopen ploeteren en dat je op je oude dag met dit soort klotenzooi zit. Die vuile Russen.
China is de lachende derde. Daar verwacht ik niks van.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:05 schreef byah het volgende:
[..]
Nee joh, voordat het zover is wordt er een stokje voor gestoken door China.
Nou ja,quote:Op donderdag 28 april 2022 15:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
China is de lachende 3e. Daar verwacht ik niks van.
Daar heb je dan wel gelijk in. Helaas verwacht ik weinig goeds van Putler en co. Rusland zit vol verstandslozen, ze zijn krankzinnig daar, niet voor rede vatbaar en verblind door hun leugens die ze zelf geloven.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja,
Bedenk bv dat China geen goedkope plastic rotzooi aan ons kan verkopen als het hier 1 grote nucleaire soep is.
Je bent je leven gewoon niet zeker, onder Putin.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me best onverstandig, als burger rond gaan rijden met een militair voertuig.
Wel sympathiek enzo.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent je leven gewoon niet zeker, onder Putin.
MAAAAAR DE RAKETTEN ZIJN EEEECHT SUUUUUUUPER MODERN HOOOOORquote:Op donderdag 28 april 2022 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel sympathiek enzo.
Want RUS leger mag met dit soort spul rondrijden
[ afbeelding ]
Leuk om te zien dat ze hun prioriteiten op orde hebben.
Schuldig aan escaleren ja, niet schuldig aan een soeverein land binnenvallen. Als ik het woord escaleren gebruik bedoel ik gewoon wat er feitelijk aan de hand is. Ik zeg niet dat Oekrane moet de-escaleren, dat moeten ze helemaal zelf weten. Wat ik bedoel te zeggen is: feitelijk wil je dat de situatie de-escaleert. Hoe ziet zoiets er uit? Nou laat ik eens een staakt het vuren noemen. Kap met die emo bril over alles wat ik zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het wel, want je doet net alsof Ukraine minstens net zo schuldig is als Putin. En dat is gewoon niet waar.
[..]
Maar Oekrane is niet schuldig aan escaleren.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schuldig aan escaleren ja, niet schuldig aan een soeverein land binnenvallen. Als ik het woord escaleren gebruik bedoel ik gewoon wat er feitelijk aan de hand is.
Dus jezelf verdedigen staat gelijk aan escaleren. Dat is wat je zegt.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schuldig aan escaleren ja, niet schuldig aan een soeverein land binnenvallen. Als ik het woord escaleren gebruik bedoel ik gewoon wat er feitelijk aan de hand is. Ik zeg niet dat Oekrane moet de-escaleren, dat moeten ze helemaal zelf weten. Wat ik bedoel te zeggen is: feitelijk wil je dat de situatie de-escaleert. Hoe ziet zoiets er uit? Nou laat ik eens een staakt het vuren noemen. Kap met die emo bril over alles wat ik zeg.
Dat is het feitelijk wel voor de tienduizendste keer... Weer die emo bril. Ik val Oekrane niet aan. Ik zeg nergens wat Oekrane wel of niet moet doen, wat juist voor ze is of onjuist. Dat moeten ze zelf weten. Ik zeg gewoon wat er feitelijk gebeurt.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:16 schreef EinarBoe het volgende:
Maar Oekrane is niet schuldig aan escaleren.
Hoe had je dat in gedachten? Rusland beschiet om de haverklap de humanitaire corridors, en dan zou Oekrane moeten descaleren door een eenzijdig (?) staakt het vuren af te kondigen?quote:Op donderdag 28 april 2022 16:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Schuldig aan escaleren ja, niet schuldig aan een soeverein land binnenvallen. Als ik het woord escaleren gebruik bedoel ik gewoon wat er feitelijk aan de hand is. Ik zeg niet dat Oekrane moet de-escaleren, dat moeten ze helemaal zelf weten. Wat ik bedoel te zeggen is: feitelijk wil je dat de situatie de-escaleert. Hoe ziet zoiets er uit? Nou laat ik eens een staakt het vuren noemen. Kap met die emo bril over alles wat ik zeg.
"Mijn leger staat in jouw land, dat is wat er feitelijk gebeurd. Accepteer dat gewoon anders escaleer jij het conflict. "quote:Op donderdag 28 april 2022 16:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zeg gewoon wat er feitelijk gebeurt.
Diplomaten wegsturen, wapenleveranties, zwaardere wapenleveranties, onderhandelingen stoppen, buitenlanders die meevechten, Amerikaanse intel, wellicht voor de doelen in Rusland die aangevallen worden, etc. is per definitie escalatie.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jezelf verdedigen staat gelijk aan escaleren. Dat is wat je zegt.
Als iemand ruzie zoekt, mag je je niet alleen niet verdedigen, je mag er zelfs niks over zeggen!quote:Op donderdag 28 april 2022 16:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Diplomaten wegsturen, wapenleveranties, zwaardere wapenleveranties, onderhandelingen stoppen, buitenlanders die meevechten, Amerikaanse intel, wellicht voor de doelen in Rusland die aangevallen worden, etc. is per definitie escalatie.
Feitelijk totaal niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is het feitelijk wel voor de tienduizendste keer...
Het is niet emotioneel om bullshit bullshit te noemen. Verspreid minder bullshit, krijg minder kritiek omdat je bullshit verspreidt. Zo simpel is het.quote:Weer die emo bril.
Je doet niet anders.quote:Ik val Oekrane niet aan.
Was het maar zo. Je praat onzin en vervolgens zet je er het woordje 'feitelijk' bij zodat het lijkt alsof het geen onzin is.quote:wat juist voor ze is of onjuist. Dat moeten ze zelf weten. Ik zeg gewoon wat er feitelijk gebeurt.
Even een vraagje h: Waarom ligt in jouw ogen de verantwoordelijk tot de-escaleren alleen maar bij Oekrane en/of het Westen?quote:Op donderdag 28 april 2022 16:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Diplomaten wegsturen, wapenleveranties, zwaardere wapenleveranties, onderhandelingen stoppen, buitenlanders die meevechten, Amerikaanse intel, wellicht voor de doelen in Rusland die aangevallen worden, etc. is per definitie escalatie.
Nee dat is niet per definitie escalatie. Ook hier gebruik je weer een woord, 'definitie', om je bullshit wat gewicht mee te geven.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee dat is feitelijk niet. Haal die lul van Putin eens uit je mond man.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is het feitelijk wel voor de tienduizendste keer... Weer die emo bril. Ik val Oekrane niet aan. Ik zeg nergens wat Oekrane wel of niet moet doen, wat juist voor ze is of onjuist. Dat moeten ze zelf weten. Ik zeg gewoon wat er feitelijk gebeurt.
Als Rusland en Oekrane beiden praktisch niet verder kunnen, om logistieke redenen, omdat bommen op zijn, ze geen terreinwinst meer maken, etc. ontstaat er een patstelling en dat is altijd de voorbode van een staakt het vuren. Het is gewoon een praktisch limiet van het conflict. Net zoals dat Rusland niet in staat was om heel Oekrane te bezetten.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe had je dat in gedachten? Rusland beschiet om de haverklap de humanitaire corridors, en dan zou Oekrane moeten descaleren door een eenzijdig (?) staakt het vuren af te kondigen?
Je snapt het niet. Laat maar.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iemand ruzie zoekt, mag je je niet alleen niet verdedigen, je mag er zelfs niks over zeggen!
Escalation: an increase in the intensity or seriousness of something; an intensification.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee dat is niet per definitie escalatie. Ook hier gebruik je weer een woord, 'definitie', om je bullshit wat gewicht mee te geven.
Wapens geleverd krijgen, is geen escalatie.
Zwaardere wapens geleverd krijgen, is geen escalatie.
Dat onderhandelingen worden stopgezet, is geen escalatie.
Je leger uitbreiden om je beter te kunnen verdedigen, is geen escalatie.
Informatie gebruiken om je beter te kunnen verdedigen, is geen escalatie.
Doelen van de invasiemacht uitschakelen, is geen escalatie.
Wat je bedoelt is dat de oorlog langer duurt doordat Oekrane zoekt naar manieren om zich beter te verdedigen. Dat is iets totaal anders dan escaleren.
Maar noem het gerust FeITeLiJK escalatie.
Oh niet, dit ligt ook zeker bij Rusland.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:29 schreef Tocadisco het volgende:
Even een vraagje h: Waarom ligt in jouw ogen de verantwoordelijk tot de-escaleren alleen maar bij Oekrane en/of het Westen?
Ja, en de invasie van Oekrane wordt op geen enkele manier intenser, aangezien de drijvende kracht van de intensiteit afhangt van de Russische inzet.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Escalation: an increase in the intensity or seriousness of something; an intensification.
En volgens mensen is dat niet wat er gebeurt.quote:Op donderdag 28 april 2022 16:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Escalation: an increase in the intensity or seriousness of something; an intensification.
Escalate: make or become more intense or serious.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |