quote:Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’
Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?
Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.
Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.
Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”
Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.
Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”
En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”
Kijkers verontwaardigd
Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.
Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”
https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/
Ook op dit forum zijn viezerikken actief!!!quote:Op woensdag 27 april 2022 23:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik stopte ooit stiekem een vinger in de kont van een vrouw na het seksen
Mocht ook niet van haar, toen ben ik maar gaan fappen
Leg uit. (Niet dat D66 door de mand is gevallen, dat lijkt me duidelijk en is een kwalijke zaak.) Maar welke hypocrisie probeert hij hier bloot te leggen?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:29 schreef Bananenpap het volgende:
Hij probeerde met een eigen verhaal de hypocrisie van de mens aan te geven, wat terecht is aangezien een week daarvoor D66 (de grootste vingerwijs partij) door de mand was gevallen..
Exact.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:43 schreef Supersoep het volgende:
Verplichte verontwaardiging las ik ergens. (...)
Je kunt je er ook gewoon helemaal niet over uitlaten.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Anders krijg je teksten als 'Dus jij bent voor verkrachting!?' naar je hoofd toe.
Je moet je er zo hard mogelijk tegen uitspreken en zo hard mogelijk mee doen met het woke gecancel, anders ben je ook een viezerik.
Napraters. Ook hier.
'Zwijgen is toestemmen, zie je wel!'quote:Op donderdag 28 april 2022 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt je er ook gewoon helemaal niet over uitlaten.
Dit doet me dan wel weer goed.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijnheer heeft de volgende dag in het AD nog gezegd dat ie er 'geen woord van terugneemt'.
[ afbeelding ]
Maar een paar uur later was het al opeens een heel ander verhaal.
Zo kan je alles wel spinnen naar 'woke'-gedoe... Misschien zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat dingen woke zijn nog wel het vervelendst.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Zwijgen is toestemmen, zie je wel!'
Typische woke spelletjes.
Daar is een speciaal plekje in de hel voor ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel spinnen naar 'woke'-gedoe... Misschien zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat dingen woke zijn nog wel het vervelendst.
Ik hoop toch niet dat je die advocaat bedoelt die bij VI aanschuift als vaste gast.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wel interessant van die advocaat gisteren. Hoe snel mensen een oordeel hebben en niet goed willen nadenken. Nee liever iemand de opknopen aan de hoogste boom. Dat was aanvankelijk ook mijn eerste reactie, maar toen ik zag dat Halina Reijn en consorten ineens uit hun vieze hol waren gekropen met hun oproep tot cancelen, wist ik dat dit niet klopte. Zo bleek ook gisteren met de analyse van de advocaat en genuanceerder beeld van Johan van de gebeurtenis.
Laat ik hiermee zeggen dat ik de TV-carriere van Derksen een Buiktuintje gun. Wat die zeiksnor verder uitvreet..whatever...quote:Op donderdag 28 april 2022 09:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, daar ging ik al vanuit. Bijzondere reactie.
Jij weet nog niet dat het woord 'hypocriet' gebruiken alle verdere argumentatie overbodig maakt?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leg uit. (Niet dat D66 door de mand is gevallen, dat lijkt me duidelijk en is een kwalijke zaak.) Maar welke hypocrisie probeert hij hier bloot te leggen?
Dat we nu in een tijd leven waar je met elke gemaakte fout, kans maakt om gecanceld te worden. Dat terwijl iedereen fouten maakt en iets op zijn of haar kerfstok heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leg uit. (Niet dat D66 door de mand is gevallen, dat lijkt me duidelijk en is een kwalijke zaak.) Maar welke hypocrisie probeert hij hier bloot te leggen?
Ik ben ook heel benieuwd naar de mening van dit fictieve slachtoffer.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:40 schreef kl1172 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het slachtoffer, leeft ze nog en is haar mening al gevraagd?
Ik ben niet zo goed bekend met de retoriek uit die hoek als ze anderen monddood proberen te maken, die vind ik nogal verwerpelijk namelijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij weet nog niet dat het woord 'hypocriet' gebruiken alle verdere argumentatie overbodig maakt?
Dat boeit toch helemaal niet?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:40 schreef kl1172 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het slachtoffer, leeft ze nog en is haar mening al gevraagd?
Tsja, de ene fout is de andere niet. Het lijkt me niet eerlijk om te stellen dat iedereen fout is en daarom maar alles vogelvrij te verklaren.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat we nu in een tijd leven waar je met elke gemaakte fout, kans maakt om gecanceld te worden. Dat terwijl iedereen fouten maakt en iets op zijn of haar kerfstok heeft.
Haal dat misschien maar weg hoorquote:Op donderdag 28 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel spinnen naar 'woke'-gedoe... Misschien zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat dingen woke zijn nog wel het vervelendst.
'Die hoek'. Lekker hypocriet mensen beschuldigen!quote:Op donderdag 28 april 2022 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben niet zo goed bekend met de retoriek uit die hoek als ze anderen monddood proberen te maken, die vind ik nogal verwerpelijk namelijk.
De zogenaamde "woke" schreeuwers, janken altijd het hardstquote:Op donderdag 28 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou ja gecanceld.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat we nu in een tijd leven waar je met elke gemaakte fout, kans maakt om gecanceld te worden. Dat terwijl iedereen fouten maakt en iets op zijn of haar kerfstok heeft.
Doodsverwensing. Foei.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:36 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Johan Derksen kan een tuintje op z'n buik krijgen
RTquote:Op donderdag 28 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is niets vervelenders dan die wokers op het moment.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En gezien jij het al woke noemt als er tegen jouw heilige huisjes wordt geschopt is die term behoorlijk aan inflatie onderhevigquote:Op donderdag 28 april 2022 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is niets vervelenders dan die wokers op het moment.
Vind ik wel moeilijk maar er is wel een vuistregel die zegt dat de diepte onbeperkt is als slachtoffer na vieren nog met je meekomt óf comateus is. Bij beiden, tja. Bij beiden moet je maar kijken waar je zin in hebt. Kan me ook voorstellen dat je dan zelf moe bent.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Kun je een formule geven voor de toelaatbare diepte op basis van het tijdstip en de alcoholpromillages van slachtoffer en dader?
Tegenwoordig ben je al woke als je 1x per jaar je spekjes per ongeluk vergeet mee te bakken in je nasi en zo geen vlees eet.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gezien jij het al woke noemt als er tegen jouw heilige huisjes wordt geschopt is die term behoorlijk aan inflatie onderhevig
Is dit een verkapte doodsverwensing?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:36 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Johan Derksen kan een tuintje op z'n buik krijgen
quote:Op donderdag 28 april 2022 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegenwoordig ben je al woke als je 1x per jaar je spekjes per ongeluk vergeet mee te bakken in je nasi en zo geen vlees eet.
Misschien kun je hier nog een grapje over Doornroosje bij maken!quote:Op donderdag 28 april 2022 09:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Johan was gewoon 50 jaar geleden de trendsetter op het gebied van transgenders. Een vrouw met een penis/kaars.
Een verhaaltje met een moderne twist.
Overigens adviseer ik wel dat de mensen die verdediging die ik hier lees niet in bv. Amerika gaan proberen. Gaat niet lukken denk ik
Heel goed punt. Woke heeft zijn specifieke mening (mijn inziens) wel verloren. Als je 'ergens' tegen bent of 'iets' support, ben je al Woke.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gezien jij het al woke noemt als er tegen jouw heilige huisjes wordt geschopt is die term behoorlijk aan inflatie onderhevig
Nog vervelender zijn mannetjes die kritiek op seksueel misbruik 'woke' noemen.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is niets vervelenders dan die wokers op het moment.
Nee woke is alleen een term voor mensen die zich kennelijk heel bedreigd voelen vanwege het feit dat een groep mensen zich uitspreken over dingen die in het verleden normaal waren.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Heel goed punt. Woke heeft zijn specifieke mening (mijn inziens) wel verloren. Als je 'ergens' tegen bent of 'iets' support, ben je al Woke.
Hoewel, is het geen algemene term geworden als tegenhanger van de 'het boeit me geen ruk'-generatie?
Of is Woke alleen progressief, links etc? (geen idee)
Inderdaad, het is gewoon een stropop van de status quo die bang is voor kritiek.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee woke is alleen een term voor mensen die zich kennelijk heel bedreigd voelen vanwege het feit dat een groep mensen zich uitspreken over dingen die in het verleden normaal waren.
Ik meen dat het eerst een term was voor vrij linksig groene hippiebende maar tegenwoordig lijk je het al te kunnen gebruiken bij iemand die een andere mening heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Heel goed punt. Woke heeft zijn specifieke mening (mijn inziens) wel verloren. Als je 'ergens' tegen bent of 'iets' support, ben je al Woke.
Hoewel, is het geen algemene term geworden als tegenhanger van de 'het boeit me geen ruk'-generatie?
Of is Woke alleen progressief, links, opkomen voor minderheden (waar Woke geen conflict mee heeft) etc? (geen idee)
Het is alleen geen uitwas in de maatschappij, dit soort grensoverschrijdend gedrag en de grappen erover.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:48 schreef Het_Bokje het volgende:
Waarom worden uitwassen in niet-representatieve omgevingen zo geprojecteerd op de maatschappij?
TV-land: niet echt representatief voor gemiddeld NL hoop ik
Politiek: Idem
Dat is de 'alles moet kunnen' generatie. Zelfs seksueel misbruik is in hun ogen heel normaal.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog vervelender zijn mannetjes die kritiek op seksueel misbruik 'woke' noemen.
Ik kijk alleen of bij sommige mensen nu niet een belletje gaat rinkelen.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien kun je hier nog een grapje over Doornroosje bij maken!
Want? Vrouwen zijn pas te respecteren als iemand zich realiseert dat ze ook iemands kind/zus/vriendin zijn? De tip dat mannen aan hun eigen vrouw, moeder of dochter moeten denken voor ze ongepaste dingen doen (zoals een al dan niet verzonnen verkrachting weglachen) is een vorm van het normaliseren van dat fenomeen.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik kijk alleen of bij sommige mensen nu niet een belletje gaat rinkelen.
Zal wel niet, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Wel vraag ik me af hoeveel van zijn fervente verdedigers dochters hebben.
Helemaal eens.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want? Vrouwen zijn pas te respecteren als iemand zich realiseert dat ze ook iemands kind/zus/vriendin zijn? De tip dat mannen aan hun eigen vrouw, moeder of dochter moeten denken voor ze ongepaste dingen doen (zoals een al dan niet verzonnen verkrachting weglachen) is een vorm van het normaliseren van dat fenomeen.
Vrouwen als mens respecteren mag niet bestaan bij de gratie van een mannelijke eigenaar kunnen aanwijzen.
Ah okee. Zal wel nooit duidelijkheid over komen denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende: Derksen heeft eergisteren een verhaal verteld dat hij een kaars bij een bewusteloze madam in de kut heeft geduwd, gisteren kwam hij daarop terug dat ie de kaars er alleen voor had gezet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen tussen grootspraak/stoeremannenpraat en iemand die zijn hachje probeert te redden.
Natuurlijk ben je niet de enige die dat denkt. Maar ja, dan valt er ook meteen niet zoveel meer van te zeggen dan: wat een idioot.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:01 schreef Spanky78 het volgende:
ben ik de enige die dit hele verhaal niet gelooft? Volgens mij een stoer kroegverhaal dat nu achteraf een enorme backfire heeft omdat het natuurlijk als het echt waar is op allerlei manieren onacceptabel en crimineel is.
Ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig en ik denk niet dat het echt gebeurd is. Het is natuurlijk wel achterlijk dat je zoiets verzint en dan op TV ook nog uit gaat zitten kramen. Lekker ophefje spelen, dat is sowieso zijn verdienmodel. Altijd al geweest. Denk dat hij zich hier een beetje verslikt en misschien iets te veel ophef veroorzaakt.
die lag toch half in coma door de drank dus die weet niet eens dat zij het wasquote:Op donderdag 28 april 2022 09:40 schreef kl1172 het volgende:
Tja, maakt het uit of het waar is? Als je dit ginnegappend bekent op tv, wel of niet echt gebeurd, dan spoor je toch niet?quote:Op donderdag 28 april 2022 10:01 schreef Spanky78 het volgende:
ben ik de enige die dit hele verhaal niet gelooft? Volgens mij een stoer kroegverhaal dat nu achteraf een enorme backfire heeft omdat het natuurlijk als het echt waar is op allerlei manieren onacceptabel en crimineel is.
Ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig en ik denk niet dat het echt gebeurd is. Het is natuurlijk wel achterlijk dat je zoiets verzint en dan op TV ook nog uit gaat zitten kramen. Lekker ophefje spelen, dat is sowieso zijn verdienmodel. Altijd al geweest. Denk dat hij zich hier een beetje verslikt en misschien iets te veel ophef veroorzaakt.
Denk dat dit toch voor een deel van de mannen wel zo zal zijn. Kun je niet leuk vinden, maar dat is blijkbaar het geval.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Want? Vrouwen zijn pas te respecteren als iemand zich realiseert dat ze ook iemands kind/zus/vriendin zijn? De tip dat mannen aan hun eigen vrouw, moeder of dochter moeten denken voor ze ongepaste dingen doen (zoals een al dan niet verzonnen verkrachting weglachen) is een vorm van het normaliseren van dat fenomeen.
Vrouwen als mens respecteren mag niet bestaan bij de gratie van een mannelijke eigenaar kunnen aanwijzen.
Dat het zo is, is geen reden mee te gaan in die lage lat en het niet te veroordelen, want is walgelijk en hypocriet.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat dit toch voor een deel van de mannen wel zo zal zijn. Kun je niet leuk vinden, maar dat is blijkbaar het geval.
Geïnternaliseerde misogynie en andere geïnternaliseerde uitwassen van het patriarchaat komen heel veel voor. Is een coping mechanisme, omdat mensen toch moeten dealen met de wereld zoals hij op het moment is.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Er zijn zelfs vrouwen hier die hem verdedigen. Dus hoe verklaar je die dan?
Is ijdele hoop denk ik, want dan ga je mee in hun selectieve moraal die juist het probleem is.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Maar aangezien dat voor sommige mannen een brug te ver is, is het wellicht een manier om ze anders te laten denken over zulke zaken.
Het is een beetje dit niveau:quote:Op donderdag 28 april 2022 10:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee woke is alleen een term voor mensen die zich kennelijk heel bedreigd voelen vanwege het feit dat een groep mensen zich uitspreken over dingen die in het verleden normaal waren.
Wordt dat niet vermoeiend, alles waar jij het niet mee eens bent bestempelen als 'woke'?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Anders krijg je teksten als 'Dus jij bent voor verkrachting!?' naar je hoofd toe.
Je moet je er zo hard mogelijk tegen uitspreken en zo hard mogelijk mee doen met het woke gecancel, anders ben je ook een viezerik.
Napraters. Ook hier.
Laat ik er ook een jij-bak tegenaan gooien. Jij bent woke.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Wordt dat niet vermoeiend, alles waar jij het niet mee eens bent bestempelen als 'woke'?
Ik zou mijn dochter eerder leren niet straalbezopen met een paar jonge, geile voetballers mee te gaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat hij eens zei dat hij graag een paar Belgische biertjes drinkt bij het kijken naar de wielerklassiekers.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, maakt het uit of het waar is? Als je dit ginnegappend bekent op tv, wel of niet echt gebeurd, dan spoor je toch niet?
Klopt. Net als dat het een homoseksuele Boulevard-presentator was geweest. Dan was het opeens ook heel kwalijkquote:Op donderdag 28 april 2022 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een beetje dit niveau:
• Bontkraagje roept op straat onaardige dingen naar voorbijfietsend meisje in een rokje --> Opknopen aan de hoogste boom!
• Blanke bromsnor doet op TV lacherig over verkrachting --> Loop niet zo te zeiken deugers / gadverdamme wat een woke gedoe allemaal!
Ik denk dat veel mannen ook maar gewoon 'slachtoffer' zijn van het genormaliseerd zijn van dergelijke ideeën in het verleden. En het niet op de hoogte zijn van hoe het is/kan zijn voor vrouwen. Hoe jong dat al begint bij meisjes. Hoe het mannen-onder-elkaar-sfeertje nogal giftig kan zijn en een heel verkeerd beeld schept onder elkaar van wat normaal is. Mannen spreken elkaar er onderling ook niet snel op aan, dat zag je ook in dit geval. Genee die nog een halfslachtige poging doet, maar de rest hinnikt van de lach.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:18 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is ijdele hoop denk ik, want dan ga je mee in hun selectieve moraal die juist het probleem is.
Bij degenen die er door een eigen dochter ineens toch een heel andere kijk op krijgen, en vervolgens hun hypocriete kijk erop uit het verleden veroordelen, hoef je dat gedachte experiment ook niet aan te zwengelen.
Ik heb de afgelopen twee jaar niemand, van de vele sociale activisten (zo noemen ze zichzelf dan weer wel) die ik ken, zichzelf woke horen noemen. IRL niet, online niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Of is Woke alleen progressief, links, opkomen voor minderheden (waar Woke geen conflict mee heeft) etc? (geen idee)
Ik leer mijn dochter ook bepaalde dingen, en daar hoort ook bij dat ik haar vertel wat de risico's zijn die ze zou lopen in een dergelijk geval.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zou mijn dochter eerder leren niet straalbezopen met een paar jonge, geile voetballers mee te gaan.
Ok Trump-fan.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat ik er ook een jij-bak tegenaan gooien. Jij bent woke.
eens.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik leer mijn dochter ook bepaalde dingen, en daar hoort ook bij dat ik haar vertel wat de risico's zijn die ze zou lopen in een dergelijk geval.
Maar dan nog betekent dat niet dat het niet tevens tijd wordt dat jonge, geile voetballers wordt verteld en geleerd dat ze met hun poten van een vrouw afblijven wanneer ze aangeeft niet te willen of niet meer in staat is aan te geven wat ze wel of niet wil. Dát moet gemeengoed worden onder mensen, niet dat we meisjes opvoeden met de gevaren die ze lopen alleen omdat ze een meisje zijn.
Als het verhaal niet verzonnen is, dan is ze wakker geworden met een dikke kaars in haar vagina. Ik neem aan dat je je dat nog wel kan herinneren. Zelfs met een kater van hier tot Tokyo.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
die lag toch half in coma door de drank dus die weet niet eens dat zij het was
Je krijgt hier inderdaad helaas wel gewoon een inkijkje in hoe mannen onder elkaar doorgaans over vrouwen praten. Vaak genoeg gesprekken gehad waarin werd opgeschept over hoe men vrouwen tegen hun zin toch heeft kunnen dwingen tot bepaalde seksuele handelingen, actief of passief. Er zit dan vaak een soort rare hypocrisie in waarbij men enerzijds zelf trots over dat soort zaken vertelt, maar anderzijds roept dat wanneer iemand zoiets zou flikken bij hun dochter ze deze man helemaal in elkaar zouden stompen. " Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." gaat hier kennelijk niet op.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen ook maar gewoon 'slachtoffer' zijn van het genormaliseerd zijn van dergelijke ideeën in het verleden. En het niet op de hoogte zijn van hoe het is/kan zijn voor vrouwen. Hoe jong dat al begint bij meisjes. Hoe het mannen-onder-elkaar-sfeertje nogal giftig kan zijn en een heel verkeerd beeld schept onder elkaar van wat normaal is. Mannen spreken elkaar er onderling ook niet snel op aan, dat zag je ook in dit geval. Genee die nog een halfslachtige poging doet, maar de rest hinnikt van de lach.
Eens. En volgens mij was J. D. zich daar ook wel degelijk bewust van. “Ik schaam me kapot”quote:Op donderdag 28 april 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik leer mijn dochter ook bepaalde dingen, en daar hoort ook bij dat ik haar vertel wat de risico's zijn die ze zou lopen in een dergelijk geval.
Maar dan nog betekent dat niet dat het niet tevens tijd wordt dat jonge, geile voetballers wordt verteld en geleerd dat ze met hun poten van een vrouw afblijven wanneer ze aangeeft niet te willen of niet meer in staat is aan te geven wat ze wel of niet wil. Dát moet gemeengoed worden onder mensen, niet dat we meisjes opvoeden met de gevaren die ze lopen alleen omdat ze een meisje zijn.
En daar heb jij natuurlijk iets over gezegd.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je krijgt hier inderdaad helaas wel gewoon een inkijkje in hoe mannen onder elkaar doorgaans over vrouwen praten. Vaak genoeg gesprekken gehad waarin werd opgeschept over hoe men vrouwen tegen hun zin toch heeft kunnen dwingen tot bepaalde seksuele handelingen, actief of passief. Er zit dan vaak een soort rare hypocrisie in waarbij men enerzijds zelf trots over dat soort zaken vertelt, maar anderzijds roept dat wanneer iemand zoiets zou flikken bij hun dochter ze deze man helemaal in elkaar zouden stompen. " Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." gaat hier kennelijk niet op.
Ja hoor. Niet dat het verder echt aankomt, je krijgt hooguit een wat zure reactie.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En daar heb jij natuurlijk iets over gezegd.
Misschien dat het een verkeerde instelling van mij is, maar ik wordt hier onderaan de pagina iedere keer 'verblijd' met kleine foto's waar steevast een of meerdere halfontklede jonge vrouwen op staan. Nou vind ik dat helemaal niet onprettig om te zien, maar het laat zien hoe normaal het kennelijk is op fok om vrouwen als lustobject te zien. Dat past wat mij betreft in exact hetzelfde straatje als dit soort stoere praatjes over kaarsen in een poes stoppen bij vertrek. Al verwacht je dat iemand daar wel op een bepaalde leeftijd overheen groeit. Het had een hoog 14 jarige maagden onder elkaar gehalte.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen ook maar gewoon 'slachtoffer' zijn van het genormaliseerd zijn van dergelijke ideeën in het verleden. En het niet op de hoogte zijn van hoe het is/kan zijn voor vrouwen. Hoe jong dat al begint bij meisjes. Hoe het mannen-onder-elkaar-sfeertje nogal giftig kan zijn en een heel verkeerd beeld schept onder elkaar van wat normaal is. Mannen spreken elkaar er onderling ook niet snel op aan, dat zag je ook in dit geval. Genee die nog een halfslachtige poging doet, maar de rest hinnikt van de lach.
Want vrouwen praten zo niet over mannen. Schei toch even heel snel uit zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je krijgt hier inderdaad helaas wel gewoon een inkijkje in hoe mannen onder elkaar doorgaans over vrouwen praten. Vaak genoeg gesprekken gehad waarin werd opgeschept over hoe men vrouwen tegen hun zin toch heeft kunnen dwingen tot bepaalde seksuele handelingen, actief of passief. Er zit dan vaak een soort rare hypocrisie in waarbij men enerzijds zelf trots over dat soort zaken vertelt, maar anderzijds roept dat wanneer iemand zoiets zou flikken bij hun dochter ze deze man helemaal in elkaar zouden stompen. " Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." gaat hier kennelijk niet op.
Dat lijkt me sterk, al ben ik daar niet bij natuurlijk. Maar misschien kan een van de vrouwen hier aangeven of het normaal is dat ze onderling opscheppen over hoe ze een man ertoe hebben gedwongen om zich keihard in z'n reet te laten neuken met een voorbinddildo.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want vrouwen praten niet zo over mannen. Schei toch even heel snel uit zeg.
Ik ga (gelukkig) niet om met mannen die trots vertellen over hoe ze vrouwen seksueel hebben misbruikt. Grappen over dat thema, ja... Maar goed, ik vind Theo Maassen ook grappig, dus ik hou wel van verknipte humor. Maar serieus vertellen dat je iemand hebt gedwongen tot seks? Opschepperig? Dat vind ik echt bijzonder raar.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, vrouwen praten niet op die manier over mannen.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want vrouwen praten zo niet over mannen. Schei toch even heel snel uit zeg.
Kans is wel aanwezig dat hij niet meer bij VI mag verschijnen.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:46 schreef GerryDV het volgende:
Wie zegt dan dat Johan Derksen 'zwaar onder vuur ligt'? Hij verteld een anekdote van 50 jaar geleden en er zijn een paar sneeuwvlokjes die er aanstoot aan nemen (waar aan niet?) en er is geen slachtoffer dat ooit aangifte heeft gedaan, als het slachtoffer überhaupt nog leeft. Ondertussen blijft Johan er zelf gewoon nuchter onder en kan het hem allemaal geen fuck boeien wat woke mensen van zijn verhaal vinden. Ik zie gewoon echt niet waar hij 'onder vuur ligt'.
Mannen ook niet over vrouwen gelukkig. Tenminste, het is zeker niet normaal gelukkig.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, vrouwen praten niet op die manier over mannen.
Alleen al het feit dat hij zich veilig genoeg waagt om een dergelijk verhaal op tv te vertellen, maakt zijn giechelige "ik schaam me kapot" echt volledig waardeloos.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. En volgens mij was J. D. zich daar ook wel degelijk bewust van. “Ik schaam me kapot”
Sowieso zijn de verhalen van voetballers die zich misdragen tenenkrommend. Maar het zegt ook wel iets over onze maatschappij, waarbij idiote voetballers op een voetstuk staan, en een ingenieur een nobody is.
Het was misschien ook wel wat overdreven generaliserend hoor, maar dat soort opschepperige verhalen hoorde ik toch regelmatig in de kroeg. En nee, niet als grapje, maar echt serieus. Het helpt in bredere zin natuurlijk ook niet dat Nederland heel conservatief blijft en vrouwen veelal gewoon financieel afhankelijk zijn van hun partner.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ga (gelukkig) niet om met mannen die trots vertellen over hoe ze vrouwen seksueel hebben misbruikt. Grappen over dat thema, ja... Maar goed, ik vind Theo Maassen ook grappig, dus ik hou wel van verknipte humor. Maar serieus vertellen dat je iemand hebt gedwongen tot seks? Opschepperig? Dat vind ik echt bijzonder raar.
Ken ze niet behalve de middelste en de rechter, maar dat zijn zeker geen deugers.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:47 schreef superniger het volgende:
Alle deugers in 1 plaatje.
[ afbeelding ]
https://www.mediacourant.(...)inek-hint-op-boycot/
Ik ben het met je eens, hoor. Ik snap best dat veel mannen het niet onaangenaam vinden om daarnaar te kijken, maar het blijft op zich best vreemd dat dit gewoon is. En dat als je daar als vrouw iets van zegt, je vooral zuur bent, en als man natuurlijk homo.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien dat het een verkeerde instelling van mij is, maar ik wordt hier onderaan de pagina iedere keer 'verblijd' met kleine foto's waar steevast een of meerdere halfontklede jonge vrouwen op staan. Nou vind ik dat helemaal niet onprettig om te zien, maar het laat zien hoe normaal het kennelijk is op fok om vrouwen als lustobject te zien. Dat past wat mij betreft in exact hetzelfde straatje als dit soort stoere praatjes over kaarsen in een poes stoppen bij vertrek. Al verwacht je dat iemand daar wel op een bepaalde leeftijd overheen groeit. Het had een hoog 14 jarige maagden onder elkaar gehalte.
En vrouwen poepen in bed, ranzige wezens.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat hij zich veilig genoeg waagt om een dergelijk verhaal op tv te vertellen, maakt zijn giechelige "ik schaam me kapot" echt volledig waardeloos.
Het zijn ook echt niet alleen voetballers. Onder veel mannen heerst nog steeds het idee dat het alleen een bepaald slag man is dat dergelijke dingen doet. Niets is minder waard. Ze zitten in alle lagen van de bevolking, in iedere beroepsgroep, rijk en arm, knap en lelijk, oud en jong. Het is niet alleen de vieze enge man die uit de bosjes tevoorschijn springt en met een mes op je keel zijn ding doet. Dat wil bij veel mannen niet doordringen, helaas.
En toch heb ikzelf wel eens dronkemanspraat gehoord. Maar OK, dit is 20 jaar geleden, hopelijk zijn de pubers van vandaag minder lomp.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mannen ook niet over vrouwen gelukkig. Tenminste, het is zeker niet normaal gelukkig.
Neequote:Op donderdag 28 april 2022 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want vrouwen praten zo niet over mannen. Schei toch even heel snel uit zeg.
Je hebt geen idee.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NeeZe zullen er best zijn, maar ik denk dat het echt veel minder gebeurt dan mannen over vrouwen.
Hahahaquote:Op donderdag 28 april 2022 10:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, vrouwen praten niet op die manier over mannen.
Nee, ik denk inderdaad dat mannen dat veel beter weten dan ik, aangezien ik natuurlijk helemaal niet met vrouwen omga.quote:
Nou heb ik toch verdomme ook nog iets op te biechten aan mijn vriendin vanavond.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, hoor. Ik snap best dat veel mannen het niet onaangenaam vinden om daarnaar te kijken, maar het blijft op zich best vreemd dat dit gewoon is. En dat als je daar als vrouw iets van zegt, je vooral zuur bent, en als man natuurlijk homo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |