Beetje vreemd om over "the lives of their own comrades" te spreken wanneer die comrades dood zijn.quote:
Ik denk dat jij een beetje moeite met lezen hebt. Ik zeg dat het geen pech was. Een tank met pech kan een botsing maken, maar rijdt dan niet in zijn achteruit nog eens over het voertuig heen.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)sh-civilian-car-kyiv
Kun je eigenwijs zijn maar ik had het zo gevonden. Was een Strela 10 een Oekrainse mobiele anti air. Lijkt me sterk dat de Russen met 1 gekaapte Strela 10 Kiev binnen rijden.
Na een ongeluk zie je ook vaker dat mensen in paniek zijn en hem in zijn achteruit knallen of gas blijven geven. Ik leg je letterlijk uit met een bron dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat het Russen waren. Enige kans dat het Russen waren die undercover waren om wat chaos te creëren maar waarom zou je dan zoiets doms doen als voor de lol over een auto rijdenquote:Op woensdag 27 april 2022 23:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een beetje moeite met lezen hebt. Ik zeg dat het geen pech was. Een tank met pech kan een botsing maken, maar rijdt dan niet in zijn achteruit nog eens over het voertuig heen.
Of het voertuig een Russische of Oekraïense bestuurder had, daar doe ik geen uitspraken over.
Russische tank rijdt twee keer over auto heen in Kiev. Inzittende leeft nog
Als dit vaker gebeurt, heb je daar vast een onderbouwing of bron van.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Na een ongeluk zie je ook vaker dat mensen in paniek zijn en hem in zijn achteruit knallen of gas blijven geven.
Kortom, het zouden best eens Russen kunnen zijn. Maar zeker weten doen we het niet. Overigens heb ik helemaal niet beweerd dat het Russen waren, dat standpunt hoef je mij dan ook niet in de schoenen te schuiven.quote:Ik leg je letterlijk uit met een bron dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat het Russen waren. Enige kans dat het Russen waren die undercover waren om wat chaos te creëren
Waarom iemand zoiets zou doen? Er valt van alles te bedenken. Misschien had de bestuurder een hekel aan Oekraïners, misschien was hij kacheltje lam, of misschien was hij gewoon op vernielzucht, zoals veel jongeren er ook lol in hebben om busjeshokjes te slopen.quote:maar waarom zou je dan zoiets doms doen als voor de lol over een auto rijden?
Weet je wat maat jij hebt gelijk.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als dit vaker gebeurt, heb je daar vast een onderbouwing of bron van.
[..]
Kortom, het zouden best eens Russen kunnen zijn. Maar zeker weten doen we het niet. Overigens heb ik helemaal niet beweerd dat het Russen waren, dat standpunt hoef je mij dan ook niet in de schoenen te schuiven.
[..]
Waarom iemand zoiets zou doen? Er valt van alles te bedenken. Misschien had de bestuurder een hekel aan Oekraïners, misschien was hij kacheltje lam, of misschien was hij gewoon op vernielzucht, zoals veel jongeren er ook lol in hebben om busjeshokjes te slopen.
Ukraine volgt de playbook van Israel (die meerdere nuclear scientists in Iran heeft omgelegd en het altijd ontkent)quote:Kyiv ontkent verantwoordelijk te zijn voor de aanvallen en spreekt simpelweg van "karma".
In het Engels wel, maar misschien is zijn moederstaal geen Engels en is in zijn taal het woord voor lichaam, geest of ziel gelijk aan leven?quote:Op woensdag 27 april 2022 23:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Beetje vreemd om over "the lives of their own comrades" te spreken wanneer die comrades dood zijn.
Nou ja, als de rest is afgesloten voor jequote:Op donderdag 28 april 2022 00:46 schreef Zwoerd het volgende:
Zouden veel Russen echt naar dit sneue vertoon kijken?
Als dat het enige is wat je kan zien.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:46 schreef Zwoerd het volgende:
En voorstellingen van het Zwanenmeer door het Bolshoi balletquote:Op donderdag 28 april 2022 00:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je kan zien.
Het is Putins enige vorm van intelligence.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:46 schreef Zwoerd het volgende:
Inbalseming is erg populair in de VS.quote:Op donderdag 28 april 2022 01:16 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
??? Ze stierf op 23 maart, en wordt nu pas begraven?
In het kort:quote:Op donderdag 28 april 2022 04:42 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer wordt dit weer een Nederlandstalig forum?
Ze laten het graag zienquote:Op woensdag 27 april 2022 23:46 schreef slashdotter3 het volgende:
De 1e groep heeft hun houwitzer training afgerond, nu de 2e groep
[ twitter ]
We kunnen Hongarije gewoon aan Putin geven, als zijn troepen Ukraine uit gekicked zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 05:53 schreef Breekfast het volgende:
Hongarije heeft trouwens toegegeven het Russische gas in roebels te betalen. Het Europese front is gebroken.
Het is een achterlijk volk dat graag achterlijk blijft, dus smullen ze van ork tv.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:46 schreef Zwoerd het volgende:
? die zeiden ze te zullen doen vanaf het begin, die eis aangekondigd is zelfs voor de loophole. + beleid eu is dat iedereen het zelf moet weten. Geen roebels betaling is geen beleid nog sanctie.quote:Op donderdag 28 april 2022 05:53 schreef Breekfast het volgende:
Hongarije heeft trouwens toegegeven het Russische gas in roebels te betalen. Het Europese front is gebroken.
Ja, met de uitspraken aan het einde denk ik dat een preemptive nucleaire aanval op de 5 grootste Russische steden + Minsk ineens geen slecht idee meer is. Beter dan reageren op Russische nukes.quote:
toch logisch. Er wordt minder volume ingekocht maar rusland verdient wel meer, door extreem hoge prijzen.quote:Op donderdag 28 april 2022 06:55 schreef laforest het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ion-of-ukraine-began
Tot zover de sancties.
Dus hebben die sancties niet erg veel effect. Men moet met wat anders komen.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toch logisch. Er wordt minder volume ingekocht maar rusland verdient wel meer, door extreem hoge prijzen.
sancties hebben wel effect, want ook rusland is afhankelijk van buitenlandse valuta in hun eigen aanschaf. EU landen accepteren niet in eens Roebles voor producten die rusland nodig heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus hebben die sancties niet erg veel effect. Men moet met wat anders komen.
Zo'n beetje ieder Europees land is hard bezig om zijn energieverbruik om te zetten zodat ze binnenkort geen gas uit Rusland meer nodig hebben. En vanaf dag 1 was het al duidelijk dat dat tijd nodig heeft. Na de zomer pas zullen ze deze omzetting in Rusland echt gaan merken.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus hebben die sancties niet erg veel effect. Men moet met wat anders komen.
Het doel van Poetin was verdeeldheid zaaien, de EU wilde als één front reageren omdat als één man Nee zeggen een sterker signaal afgeeft. Als eentje toegeeft, hoewel dat bij Hongarije wel te verwachten viel, wordt volgen makkelijker, sta je er moreel zwak op en heeft de maatregel veel minder effect. Dus echt bullshit vind ik het niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 06:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
? die zeiden ze te zullen doen vanaf het begin, die eis aangekondigd is zelfs voor de loophole. + beleid eu is dat iedereen het zelf moet weten. Geen roebels betaling is geen beleid nog sanctie.
Dus je front is gebroken beetje bullshit.
In dit geval lijkt het putins idee nooit geweest te zijn om het militaire apparaat te verwaarlozen. Door corruptie, slechte deals, weet ik het is dat toch gebeurd. Dat kan net zo met de raketsystemen zijnquote:Op woensdag 27 april 2022 19:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Rusland voert geregeld rakettesten uit, ze hebben een gebied in het oosten toegewezen als testlocatie (waar ze dus inslaan). In die zin zijn andere raketsystemen dus ook in gebruik, want net als de Soyuz kun je elke raket maar 1 keer gebruiken. Een test met een bepaalde raket geeft je dus een indicatie wat je van de rest kunt verwachten wanneer de omstandigheden gelijk zijn.
Daarnaast denk ik dat je juist op je meest cruciale wapensysteem, waardoor je als wereldmacht wordt gezien en wat de veiligheid van je eigen grondgebied waarborgt, niet bezuinigt en het onderhoud laat versloffen. Pure aanname, maar het lijkt me niet onlogisch.
Toch wel..quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:07 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die stellen niks voor bij een conventionele oorlog.
quote:Drones Have Come of Age in Russia-Ukraine War
As the battlefield shifts east, drones are becoming a dominant—if not the dominant—feature of the conflict.
Ik zou als Rus net zo bang voor de eigen kernwapens zijn als voor die van de vijand.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
In dit geval lijkt het putins idee nooit geweest te zijn om het militaire apparaat te verwaarlozen. Door corruptie, slechte deals, weet ik het is dat toch gebeurd. Dat kan net zo met de raketsystemen zijn
Geweldig plan.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, met de uitspraken aan het einde denk ik dat een preemptive nucleaire aanval op de 5 grootste Russische steden + Minsk ineens geen slecht idee meer is. Beter dan reageren op Russische nukes.
Of alleen op die studio.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, met de uitspraken aan het einde denk ik dat een preemptive nucleaire aanval op de 5 grootste Russische steden + Minsk ineens geen slecht idee meer is. Beter dan reageren op Russische nukes.
Tot nu toe levert het alleen maar landen op die onderdeel willen zijn van dat blok (EU en/of NAVO). De wereld is Putler en in mindere mate Rusland een beetje zat.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het doel van Poetin was verdeeldheid zaaien, de EU wilde als één front reageren omdat als één man Nee zeggen een sterker signaal afgeeft. Als eentje toegeeft, hoewel dat bij Hongarije wel te verwachten viel, wordt volgen makkelijker, sta je er moreel zwak op en heeft de maatregel veel minder effect. Dus echt bullshit vind ik het niet.
Als Oekraine straks wanneer de slagkracht van Rusland weg is. (+- 4/5 weken) en Rusland langzaamaan terugdringt.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zou als Rus net zo bang voor de eigen kernwapens zijn als voor die van de vijand.
absolute eenheid is een rechts extremistisch fabel en gaat in tegen hoe democratieën zijn opgezet en is alleen mogelijk in een dictatuur.quote:Op donderdag 28 april 2022 07:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het doel van Poetin was verdeeldheid zaaien, de EU wilde als één front reageren omdat als één man Nee zeggen een sterker signaal afgeeft. Als eentje toegeeft, hoewel dat bij Hongarije wel te verwachten viel, wordt volgen makkelijker, sta je er moreel zwak op en heeft de maatregel veel minder effect. Dus echt bullshit vind ik het niet.
Dat is gewoon een reactie hierop:quote:Op donderdag 28 april 2022 05:53 schreef Breekfast het volgende:
"Als het Westen had gedeëscaleerd was dit soort TV nooit gemaakt".quote:
Het altijd vervelende Hongarije.quote:Op donderdag 28 april 2022 05:53 schreef Breekfast het volgende:
Net voor de oorlog heeft Orban een deal met Rusland gesloten om gas voor iets van 20 euro mwh te kopen voor de komende 15 jaar. Marktprijs is nu 100 euro.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is gewoon een reactie hierop:
In major first, EU triggers power to cut Hungary’s funds over rule-of-law breaches https://www.politico.eu/a(...)anism-hungary-funds/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |