Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie dat dit met de EU gaat doen? Meer militaire samenwerking, een EU leger, federatie?
Zelfs met een EU leger, hadden ze die nu niet direct naar Oekraine gestuurd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie dat dit met de EU gaat doen? Meer militaire samenwerking, een EU leger, federatie?
Misschien ook wel de reden waarom zijn toespraak vertraagd is.quote:
Als Poetin daadwerkelijk de Navo gaat beschieten met kruisraketten dan kopt ie een kernraket. Einde mensheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Een aanval van Rusland op een NAVO land of omgekeerd betekent einde mensheid. Rusland heeft ook een eigen "NAVO". Iedereen wordt in zoiets meegenomen, dus gaat niet gebeuren in een wereld vol egostische mensen.
De machtige mensen bepalen wat er gebeurt en zoals elk mens zijn die machtige mensen ook egostisch. Ze gaan uit "trots" niet aam zelfvernietiging doen.
https://en.wikipedia.org/(...)_System#Aegis_Ashorequote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hebben wij ook zo’n raketschild zoals Isral?!
Eens.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs met een EU leger, hadden ze die nu niet direct naar Oekraine gestuurd.
Met een nuke die hoog ontploft kun je het stroomnet van Europa uitkrijgen en dan is het al moeilijk bitcoin over te maken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo niet?
tenzij je het hebt over een wereldwijde aanval ofzo gaat bitcoin verder niet kapot
Zowel de NAVO als Rusland hebben genoeg kernwapens om de mensheid 100x uit te roeienquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als Poetin daadwerkelijk de Navo gaat beschieten met kruisraketten dan kopt ie een kernraket. Einde mensheid.
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar ik bedoelde meer op de middellange termijn.
Nou je bent tegen sancties of voor het ontstaan van Nazi Duitsland. Veel smaken zitten er niet tussen in die lap tekst die je had gepost. Dacht niet dat ik met een nazi van doen had.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar zeg ik "letterlijk" dat ik tegen sancties ben?
Ik ben niet tegen een EU leger, simpelweg omdat ik denk dat de huidige verhoudingen zo liggen dat er geen eensgezindheid is. Ik vraag me dan ook af of er ergens een 'plan' ligt voor bijv de oostgrens van Europa en de EU leden voor als de Russen een massale aanval zouden plannen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Extra D66 stemmen?
De intentie tot meer EU samenwerking op defensie gaat wel prevaleren. Denk ik zo.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.
Alles hopelijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Extra D66 stemmen?
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gewoon bitcoin kopen
kun je altijd weg
SATOSHIGOD JAAA
Nederland is traditioneel nogal trans-atlantisch georinteerd in dit soort kwesties.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
Ik verwacht dat Rutte en co sowieso achter Duitsland gaan aanhobbelen. Zelfs nu "Mutti" Merkel weg is.
Gaat niet gebeuren? En dit haal jij uit een glazenbol? De kans dat Rusland een NAVO land aanvalt is erg klein vanwege de mogelijke consequenties natuurlijk maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze VS zal alles inzetten om zijn hegemonie op de aarde veilig te stellen. Als hier atoombommen voor gebruikt moeten worden dan zullen die psychopaten dat ook doen!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Een aanval van Rusland op een NAVO land of omgekeerd betekent einde mensheid. Rusland heeft ook een eigen "NAVO". Iedereen wordt in zoiets meegenomen, dus gaat niet gebeuren in een wereld vol egostische mensen.
De machtige mensen bepalen wat er gebeurt en zoals elk mens zijn die machtige mensen ook egostisch. Ze gaan uit "trots" niet aam zelfvernietiging doen.
Ik denk, maar wie ben ik, dat een aanval op een NATO land echt nog een flinke stap te ver is. Twee republieken die al een proxy oorlog hadden, zijn dan nu kennelijk Russisch geworden. En als het hierbij blijft, gaat niemand (behalve Oekrane zelf) hier soldaten heen sturen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?
Gaan ze het niet over eens wordenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk, maar wie ben ik, dat een aanval op een NATO land echt nog een flinke stap te ver is. Twee republieken die al een proxy oorlog hadden, zijn dan nu kennelijk Russisch geworden. En als het hierbij blijft, gaat niemand (behalve Oekrane zelf) hier soldaten heen sturen.
Maar het gaat de EU wel de incentive geven om ook op defensie meer samen te werken. Net als corona nu de discussie voor een gezondheid-unie (healthcare) op de agenda zet.
zonnepanelen en een paar windmolensquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.
WIE GAAT ONS ENERGIE LEVEREN?!!!
Groningenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.
Groningen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Groningenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat een onzin. Erdogan wil juist dat Oekrane en Rusland geen oorlog gaan voeren terwijl de VS en Engeland hierom kwijlen.
`quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Met Orban/Hongarije zit er een Poetin marionet in de EU, dat gaat ook problemen opleveren in beslissingen waar unanimiteit voor nodig isquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?
Erdogan heeft toch al drones geleverd aan Oekrane.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef Knip het volgende:
Erdogan kan ook nog een vervelende rol spelen in deze zaak. Hij voelt de behoefte om aan het Westen te laten zien dat hij een Machtige Turk is, hij deed al militaire zaken met Poetin en de Bosporus is voor Poetin natuurlijk ook heel belangrijk dus daar kan heel snel ruzie om komen als Erdogan teveel tegen de haren van Poetin instrijkt.
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt
De jeugd is meestal rechts. Dat zal in Rusland niet anders zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:00 schreef havanagila het volgende:
Benieuwd wat de (jonge) Russen hier van gaan vinden/tegen gaan doen.
Jou collega russen, riepen ook dat Poetin Oekrane niet zo binnen vallen. En kijk eens aan....quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren? En dit haal jij uit een glazenbol? De kans dat Rusland een NAVO land aanvalt is erg klein vanwege de mogelijke consequenties natuurlijk maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze VS zal alles inzetten om zijn hegemonie op de aarde veilig te stellen. Als hier atoombommen voor gebruikt moeten worden dan zullen die psychopaten dat ook doen!
Het Rammstein commando centrum.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_System#Aegis_Ashore
[ afbeelding ]
Nou bedankt, erg verstaanbaar voor ons.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
Zelensky live om 02.00 uur plaatselijke tijd met een speech
Vertalingen @ https://twitter.com/geertjanhahn/status/1495912894655086592?s=21quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
Die stellen niks voor bij een conventionele oorlog.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Erdogan heeft toch al drones geleverd aan Oekrane.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |