Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren, alle landen ter wereld bij elkaar durven nog geen oorlog te beginnen tegen Rusland.
Een chte oorlog wil inderdaad niemand met een land met voldoende bommetjesquote:
Dat zou best kunnen. Kijk naar Japan, kat in het nauw door o.a. het olie-embargo van de VS en dus ook maar oorlog met de VS, Engeland en Nederland. Dat kan nu ook gebeuren, zeker met het PR-team van Russia Today en hun propaganda oorlog. Als je het slim speelt dan krijgt het Westen inderdaad de schuld van het feit dat het voor de Russen zo slecht gaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik nog nooit een WOII-parallel getrokken/Godwinnetje gedaan, omdat ik ze vrijwel altijd uitermate goedkoop vind. Maar ik wijk daar bij hoge uitzondering een keer van af: we weten allemaal wat een van de hoofdredenen was dat Duitsland voor de tweede maal binnen dezelfde eeuw besloot om een wereldoorlog te starten, na de eerste grandioos te hebben verloren.
Het Verdrag van Versailles en de bijbehorende herstelbetalingen zorgden simpelweg voor bittere armoede waardoor het Duitse volk simpelweg niets meer had te verliezen, maar uitsluitend te winnen. Een land met 144 miljoen inwoners zo hard sanctioneren en isoleren waardoor de 'gewone' bevolking in armoede wordt gestort, doet doorgaans weinig goeds voor een positieve houding jegens andere landen.
Wellicht denkt men dat iemand als Putin massaal steun verliest onder de bevolking door die sancties en daardoor snel het veld zal moeten ruimen, maar ik denk juist dat het tegenovergestelde waar is. Het wakkert mijns inziens juist meer nationalisme aan, iets waar Putin natuurlijk volledig op inspeelt en hij vooral bezig is om het gevoel van trots en eigenwaarde van de Russische bevolking te versterken.
Zoals ik een aantal topics terug in deze reeks al eens heb aangehaald: het sentiment dat Rusland/de Sovjet-Unie een groot offer heeft gebracht om de Nazi's te verslaan leeft nog ontzettend sterk in dat land. Ook 80 jaar na dato. Dat kunnen wij overdreven vinden en te lang geleden om nu nog aan te refereren, maar het is wat het is. Het steekt simpelweg dat de EU, waarbinnen Duitsland zo relatief snel na de oorlog weer de dienst uitmaakt, nu alweer allerlei sancties oplegt en mede meent te moeten bepalen wat Rusland wel en niet mag.
Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind en zorgen sancties ervoor dat de bevolking Putin snel zat is en juist meer toenadering richting het westen willen. Ik betwijfel dat echter ten zeerste.
Letterlijk die gast die ik quote is tegen sancties door een godwin te geven en deze meneer:quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat hier.
Wil Navo/EU landen niet eens verdedigen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ga je zelf ook nog wat doen of alleen anderen naar het front lullen op het FOK!forum?
Ik weet niet hoe Oekrane gaat reageren. Maar met officile Russische troepen een land binnen trekken is toch wel een oorlogsdaad. Ongeacht hoe het westen hierop gaat reageren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Een chte oorlog wil inderdaad niemand met een land met voldoende bommetjes
proxy-oorlogen zijn meer van deze tijd
gewoon bitcoin kopenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Letterlijk die gast die ik quote is tegen sancties door een godwin te geven en deze meneer:
[..]
Wil Navo/EU landen niet verdedigen.
Dan zou hij echt knettergek en uit op vele doden, ook aan zijn kant.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij verwachten ze echt dat hij gaat doorstoten...
Bovendien waarom zouden etnische Russen allemaal of zelfs overwegend aan de politieke kant van Poetin staan?!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zou hij echt knettergek en uit op vele doden, ook aan zijn kant.
[ afbeelding ]
Dit slaat gewoon nergens op dan.
Kan Oekraine net zo goed hetzelfde doen.
[ afbeelding ]
Hadden we dan fok.de gehad?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:34 schreef UitStraling het volgende:
Als de Duitsers chocolaatjes, Fanta en bloemen in plaats van kogels hadden gegeven aan de Oekraners dan hadden ze Moskou gehaald en dan was Poetin nu een verwarmingsmonteurtje in Sint Petersburg geweest.
Elke ochtend alle users een armpje omhoog emoticon posten om de dag mee te beginnen.quote:
Bitcoin kan niet tegen EMP.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gewoon bitcoin kopen
kun je altijd weg
SATOSHIGOD JAAA
Of ze komen via Wit Rusland binnen, dan is Kiev opeens heel dichtbij en kan je beter in Lviv zitten.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij verwachten ze echt dat hij gaat doorstoten...
Wat denk je zelf.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
En Nederland blijft maar militair materieel leveren aan Oekrane. Kleine kut kikkerland dat ons in gevaar brengt.
Straks vuurt Putin paar ballistische raketten af op ons.
Zo makkelijk gaat dat niet. Nederland zit in de NAVO.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
En Nederland blijft maar militair materieel leveren aan Oekrane. Kleine kut kikkerland dat ons in gevaar brengt.
Ja vast. Een NAVO-land beschieten. Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
Even gecorrigeerdquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
En Nederland blijft maar militair materieel leveren aan Oekrane. Putin die ons in gevaar brengt.
Koude Oorlog was dan ook geen oorlog. Als dit overschakelt naar een conventionele oorlog dan zijn wij als kikkerland de lul.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf.
Zelfs in de Koude Oorlog is zo iets niet gebeurt
Hebben wij ook zo’n raketschild zoals Isral?!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
Waar zeg ik "letterlijk" dat ik tegen sancties ben?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Letterlijk die gast die ik quote is tegen sancties door een godwin te geven en deze meneer:
Logisch. Elke democratische president voerde een oorlog. En biden staat nog op 0quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ook de amerikaanse beurzen futures zijn bloodrood
Een koekje van eigen deeg voor alle Putler lovers in Nederlandquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
Wij hebben dus niks. Patriots zijn ouderwets en meestal keren die raketten terug vlak na lancering.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hebben wij ook zo’n raketschild zoals Isral?!
Dat mag hij proberen, denk wel dat hij wat terug op z'n dak krijgt.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:38 schreef Werkperd het volgende:
Ah, en volgens jou zijn ze rood omdat Biden een oorlog gaat starten?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Logisch. Elke democratische president voerde een oorlog. En biden staat nog op 0
Wij hebben patriot rakettenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij een escalatie stelt die NAVO ook niks meer voor en zal Rusland raken wie die maar kan raken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:40 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet. Nederland zit in de NAVO.
Zou voor een antinatalist als ik wel een mooie scenario zijn, totale escalatie.
Jouw eigen post staat er nogquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:42 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wa hedde gij gecorrigeerd dan? Wat stond er?
Wat een onzin. Erdogan wil juist dat Oekrane en Rusland geen oorlog gaan voeren terwijl de VS en Engeland hierom kwijlen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:42 schreef Knip het volgende:
Erdogan kan ook nog een vervelende rol spelen in deze zaak. Hij voelt de behoefte om aan het Westen te laten zien dat hij een Machtige Turk is, hij deed al militaire zaken met Poetin en de Bosporus is voor Poetin natuurlijk ook heel belangrijk dus daar kan heel snel ruzie om komen als Erdogan teveel tegen de haren van Poetin instrijkt.
Israel heeft iets veel belangrijkers dan een raketschildquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Logisch. Elke democratische president voerde een oorlog. En biden staat nog op 0
Ja probeer maar eens een S-400 dak te doorboren.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:42 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Dat mag hij proberen, denk wel dat hij wat terug op z'n dak krijgt.
Een aanval van Rusland op een NAVO land of omgekeerd betekent einde mensheid. Rusland heeft ook een eigen "NAVO". Iedereen wordt in zoiets meegenomen, dus gaat niet gebeuren in een wereld vol egostische mensen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij een escalatie stelt die NAVO ook niks meer voor en zal Rusland raken wie die maar kan raken.
De vraag is of dat de oplossing is. Als we bijvoorbeeld Zhirinovski dan aan de macht krijgen hebben we binnen 48 uur WO3 en vliegen de nukes je om de oren...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:45 schreef ipa84 het volgende:
Maar goed eigenlijk moeten we hopen dat corona nog 1 goede daad doet en dat is Poetin besmetten. De geruchten gaan dat hij niet gevaccineerd is (zoveel vertrouwen had hij dus niet in zijn eigen vaccin) en daarom is die als de dood voor corona. Daarom moet iedereen ook op een grote afstand van hem blijven.
Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie dat dit met de EU gaat doen? Meer militaire samenwerking, een EU leger, federatie?
Zelfs met een EU leger, hadden ze die nu niet direct naar Oekraine gestuurd.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie dat dit met de EU gaat doen? Meer militaire samenwerking, een EU leger, federatie?
Misschien ook wel de reden waarom zijn toespraak vertraagd is.quote:
Als Poetin daadwerkelijk de Navo gaat beschieten met kruisraketten dan kopt ie een kernraket. Einde mensheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Een aanval van Rusland op een NAVO land of omgekeerd betekent einde mensheid. Rusland heeft ook een eigen "NAVO". Iedereen wordt in zoiets meegenomen, dus gaat niet gebeuren in een wereld vol egostische mensen.
De machtige mensen bepalen wat er gebeurt en zoals elk mens zijn die machtige mensen ook egostisch. Ze gaan uit "trots" niet aam zelfvernietiging doen.
https://en.wikipedia.org/(...)_System#Aegis_Ashorequote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Eens.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs met een EU leger, hadden ze die nu niet direct naar Oekraine gestuurd.
Met een nuke die hoog ontploft kun je het stroomnet van Europa uitkrijgen en dan is het al moeilijk bitcoin over te maken.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo niet?
tenzij je het hebt over een wereldwijde aanval ofzo gaat bitcoin verder niet kapot
Zowel de NAVO als Rusland hebben genoeg kernwapens om de mensheid 100x uit te roeienquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als Poetin daadwerkelijk de Navo gaat beschieten met kruisraketten dan kopt ie een kernraket. Einde mensheid.
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar ik bedoelde meer op de middellange termijn.
Nou je bent tegen sancties of voor het ontstaan van Nazi Duitsland. Veel smaken zitten er niet tussen in die lap tekst die je had gepost. Dacht niet dat ik met een nazi van doen had.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar zeg ik "letterlijk" dat ik tegen sancties ben?
Ik ben niet tegen een EU leger, simpelweg omdat ik denk dat de huidige verhoudingen zo liggen dat er geen eensgezindheid is. Ik vraag me dan ook af of er ergens een 'plan' ligt voor bijv de oostgrens van Europa en de EU leden voor als de Russen een massale aanval zouden plannen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Extra D66 stemmen?
De intentie tot meer EU samenwerking op defensie gaat wel prevaleren. Denk ik zo.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.
Alles hopelijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef capricia het volgende:
Extra D66 stemmen?
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
gewoon bitcoin kopen
kun je altijd weg
SATOSHIGOD JAAA
Nederland is traditioneel nogal trans-atlantisch georinteerd in dit soort kwesties.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:54 schreef Momo het volgende:
Ik verwacht dat Rutte en co sowieso achter Duitsland gaan aanhobbelen. Zelfs nu "Mutti" Merkel weg is.
Gaat niet gebeuren? En dit haal jij uit een glazenbol? De kans dat Rusland een NAVO land aanvalt is erg klein vanwege de mogelijke consequenties natuurlijk maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze VS zal alles inzetten om zijn hegemonie op de aarde veilig te stellen. Als hier atoombommen voor gebruikt moeten worden dan zullen die psychopaten dat ook doen!quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:47 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Een aanval van Rusland op een NAVO land of omgekeerd betekent einde mensheid. Rusland heeft ook een eigen "NAVO". Iedereen wordt in zoiets meegenomen, dus gaat niet gebeuren in een wereld vol egostische mensen.
De machtige mensen bepalen wat er gebeurt en zoals elk mens zijn die machtige mensen ook egostisch. Ze gaan uit "trots" niet aam zelfvernietiging doen.
Ik denk, maar wie ben ik, dat een aanval op een NATO land echt nog een flinke stap te ver is. Twee republieken die al een proxy oorlog hadden, zijn dan nu kennelijk Russisch geworden. En als het hierbij blijft, gaat niemand (behalve Oekrane zelf) hier soldaten heen sturen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?
Gaan ze het niet over eens wordenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op korte termijn niets militairs, hoogstens wat sancties.
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk, maar wie ben ik, dat een aanval op een NATO land echt nog een flinke stap te ver is. Twee republieken die al een proxy oorlog hadden, zijn dan nu kennelijk Russisch geworden. En als het hierbij blijft, gaat niemand (behalve Oekrane zelf) hier soldaten heen sturen.
Maar het gaat de EU wel de incentive geven om ook op defensie meer samen te werken. Net als corona nu de discussie voor een gezondheid-unie (healthcare) op de agenda zet.
zonnepanelen en een paar windmolensquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.
WIE GAAT ONS ENERGIE LEVEREN?!!!
Groningenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Bij een mogelijke oorlog zullen wij als EU burgers op de blaren moeten zitten want bij het uitbreken van een oorlog zal er in Europa net zoals 2011 een enorme economische crisis ontstaan.
Groningen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Groningenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat een onzin. Erdogan wil juist dat Oekrane en Rusland geen oorlog gaan voeren terwijl de VS en Engeland hierom kwijlen.
`quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Met Orban/Hongarije zit er een Poetin marionet in de EU, dat gaat ook problemen opleveren in beslissingen waar unanimiteit voor nodig isquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet, dit soort dingen kan de EU/NAVO dichterbij elkaar brengen, maar er kunnen ook meningsverschillen komen hoe de situatie aangepakt gaat worden. Wat als Poetin ook echt voor NAVO landen zouden gaan?
Erdogan heeft toch al drones geleverd aan Oekrane.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef Knip het volgende:
Erdogan kan ook nog een vervelende rol spelen in deze zaak. Hij voelt de behoefte om aan het Westen te laten zien dat hij een Machtige Turk is, hij deed al militaire zaken met Poetin en de Bosporus is voor Poetin natuurlijk ook heel belangrijk dus daar kan heel snel ruzie om komen als Erdogan teveel tegen de haren van Poetin instrijkt.
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt
De jeugd is meestal rechts. Dat zal in Rusland niet anders zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:00 schreef havanagila het volgende:
Benieuwd wat de (jonge) Russen hier van gaan vinden/tegen gaan doen.
Jou collega russen, riepen ook dat Poetin Oekrane niet zo binnen vallen. En kijk eens aan....quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren? En dit haal jij uit een glazenbol? De kans dat Rusland een NAVO land aanvalt is erg klein vanwege de mogelijke consequenties natuurlijk maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze VS zal alles inzetten om zijn hegemonie op de aarde veilig te stellen. Als hier atoombommen voor gebruikt moeten worden dan zullen die psychopaten dat ook doen!
Het Rammstein commando centrum.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_System#Aegis_Ashore
[ afbeelding ]
Nou bedankt, erg verstaanbaar voor ons.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
Zelensky live om 02.00 uur plaatselijke tijd met een speech
Vertalingen @ https://twitter.com/geertjanhahn/status/1495912894655086592?s=21quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
Die stellen niks voor bij een conventionele oorlog.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Erdogan heeft toch al drones geleverd aan Oekrane.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 01:05 schreef RensAjacied het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |