Dus take the shame. De EU heeft er niks mee te maken maar de EU staat als een mongool daar te blerren WE WILL NEVER LEAVE YOU!!!!!!$!$!$!$!$$!@@##quote:
Nog korter geleden was de communistische dictatuur in Oostbloklanden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik nog nooit een WOII-parallel getrokken/Godwinnetje gedaan, omdat ik ze vrijwel altijd uitermate goedkoop vind. Maar ik wijk daar bij hoge uitzondering een keer van af: we weten allemaal wat een van de hoofdredenen was dat Duitsland voor de tweede maal binnen dezelfde eeuw besloot om een wereldoorlog te starten, na de eerste grandioos te hebben verloren.
Het Verdrag van Versailles en de bijbehorende herstelbetalingen zorgden simpelweg voor bittere armoede waardoor het Duitse volk simpelweg niets meer had te verliezen, maar uitsluitend te winnen. Een land met 144 miljoen inwoners zo hard sanctioneren en isoleren waardoor de 'gewone' bevolking in armoede wordt gestort, doet doorgaans weinig goeds voor een positieve houding jegens andere landen.
Wellicht denkt men dat iemand als Putin massaal steun verliest onder de bevolking door die sancties en daardoor snel het veld zal moeten ruimen, maar ik denk juist dat het tegenovergestelde waar is. Het wakkert mijns inziens juist meer nationalisme aan, iets waar Putin natuurlijk volledig op inspeelt en hij vooral bezig is om het gevoel van trots en eigenwaarde van de Russische bevolking te versterken.
Zoals ik een aantal topics terug in deze reeks al eens heb aangehaald: het sentiment dat Rusland/de Sovjet-Unie een groot offer heeft gebracht om de Nazi's te verslaan leeft nog ontzettend sterk in dat land. Ook 80 jaar na dato. Dat kunnen wij overdreven vinden en te lang geleden om nu nog aan te refereren, maar het is wat het is. Het steekt simpelweg dat de EU, waarbinnen Duitsland zo relatief snel na de oorlog weer de dienst uitmaakt, nu alweer allerlei sancties oplegt en mede meent te moeten bepalen wat Rusland wel en niet mag.
Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind en zorgen sancties ervoor dat de bevolking Putin snel zat is en juist meer toenadering richting het westen willen. Ik betwijfel dat echter ten zeerste.
Goede postquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik nog nooit een WOII-parallel getrokken/Godwinnetje gedaan, omdat ik ze vrijwel altijd uitermate goedkoop vind. Maar ik wijk daar bij hoge uitzondering een keer van af: we weten allemaal wat een van de hoofdredenen was dat Duitsland voor de tweede maal binnen dezelfde eeuw besloot om een wereldoorlog te starten, na de eerste grandioos te hebben verloren.
Het Verdrag van Versailles en de bijbehorende herstelbetalingen zorgden simpelweg voor bittere armoede waardoor het Duitse volk simpelweg niets meer had te verliezen, maar uitsluitend te winnen. Een land met 144 miljoen inwoners zo hard sanctioneren en isoleren waardoor de 'gewone' bevolking in armoede wordt gestort, doet doorgaans weinig goeds voor een positieve houding jegens andere landen.
Wellicht denkt men dat iemand als Putin massaal steun verliest onder de bevolking door die sancties en daardoor snel het veld zal moeten ruimen, maar ik denk juist dat het tegenovergestelde waar is. Het wakkert mijns inziens juist meer nationalisme aan, iets waar Putin natuurlijk volledig op inspeelt en hij vooral bezig is om het gevoel van trots en eigenwaarde van de Russische bevolking te versterken.
Zoals ik een aantal topics terug in deze reeks al eens heb aangehaald: het sentiment dat Rusland/de Sovjet-Unie een groot offer heeft gebracht om de Nazi's te verslaan leeft nog ontzettend sterk in dat land. Ook 80 jaar na dato. Dat kunnen wij overdreven vinden en te lang geleden om nu nog aan te refereren, maar het is wat het is. Het steekt simpelweg dat de EU, waarbinnen Duitsland zo relatief snel na de oorlog weer de dienst uitmaakt, nu alweer allerlei sancties oplegt en mede meent te moeten bepalen wat Rusland wel en niet mag.
Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind en zorgen sancties ervoor dat de bevolking Putin snel zat is en juist meer toenadering richting het westen willen. Ik betwijfel dat echter ten zeerste.
Beter een goede buur dan een verre vriend in Brusselquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:21 schreef Dutch_view het volgende:
Tevens feliciteer ik Polen, Roemenië , Hongarije , Slowakije met hun nieuwe aanstaande Russische buren![]()
Integendeel. Diens fans zie ik al maanden lopen geilen op 'sterke leiders' en in embryo-houding een safe space opzoeken wanneer het over de EU, de VN, Biden en andere 'linkse communisten (lol)' gaat.quote:
Staan ze er stuk voor stuk nog wat beter op dan voor 1988.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:21 schreef Dutch_view het volgende:
Tevens feliciteer ik Polen, Roemenië , Hongarije , Slowakije met hun nieuwe aanstaande Russische buren![]()
Ja, daar zullen ze blij mee zijn nu Poetin als een dwaas heeft lopen toeteren dat het hele oude Sovjet weer bij elkaar moet komen. Die zullen het superfijn vinden als goede buur Poetin met zijn duizenden tankjes ook hun land komt binnen rijden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter een goede buur dan een verre vriend in Brussel
Guy is een MEP.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:21 schreef SOG het volgende:
[..]
Dus take the shame. De EU heeft er niks mee te maken maar de EU staat als een mongool daar te blerren WE WILL NEVER LEAVE YOU!!!!!!$!$!$!$!$$!@@##
1938 leeft! Doorgeslagen dictator valt landen binnen met zijn leger, maar sancties en jezelf voorbereiden op een invasie zijn alleen maar provocerend. Geef hem gewoon wat hij wil en het stopt allemaal vanzelf.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee ik weet dat jij geen Thierry fan bent. Maar jouw mentale gesteldheid - zoals je je vanavond uit - komt overeen met de gemiddelde Thierry adept. Dus vandaar mijn opmerking.
Welterusten. Ik moet morgen weer werken
Niet nodig anderen voor dat soort dingen uit te maken als je dit soort teksten als ondertitel hebt.quote:Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Volgens mij zegt niemand dat hier.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1938 leeft! Doorgeslagen dictator valt landen binnen met zijn leger, maar sancties en jezelf voorbereiden op een invasie zijn alleen maar provocerend. Geef hem gewoon wat hij wil en het stopt allemaal vanzelf.
je mag niks geks in je ondertitel zetten of onder je naam. Ben jij echt een hooligan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:26 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Niet nodig anderen voor dat soort dingen uit te maken als je dit soort teksten als ondertitel hebt.
Zag berichten voorbij komen over meer sanctiesquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:
De VN-veiligheidsraad gaat er ook eens over babbelen. Mooi op tijd wel, 3 uur Nederlandse tijd.
Zal niet gebeuren, alle landen ter wereld bij elkaar durven nog geen oorlog te beginnen tegen Rusland.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Tijd voor de Navo om ook maar eens gas bij te geven in Polen en de Baltische staten. Opgerot met die mad man.
Je weet dat veel landen van het voormalige oost-blok al bezet waren door de Sovjet-Unie voordat de Duisters er kwamen? Alle Baltische staten en Oekraïne waren toen al bezet door de Sovjet-Unie en hebben daar toen vreselijk huisgehouden. Dus niet vreemd dat ze eerst met de Duisters hulde en toen ze weer vrij waren ook meteen hun ogen richten op het westen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je bedoeld het omgekeerde in je ondertitel?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
je mag niks geks in je ondertitel zetten of onder je naam. Ben jij echt een hooligan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |