Geen NAVO-lid, wel destijds onderdeel geweest van de Sovjet-Unie. + je loopt ze zo onder de mat.quote:
Ik mis iets?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt er ook nog iets van verantwoordelijkheid elders?
Daar weet jij net zoveel vanaf als van kaas.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, die gaan zeker keffen.
Bizar, die chronische onderschatting van voormalige Oostblok-landen.
De EU is helemaal niet het doel. Niet eens officieel betrokken in dit conflict. Ik begrijp niet waarom jij daar zo over doorgaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja vind je dat? Op dit moment heeft Oekraïne vooral niks: geen lidmaatschap van EU of NAVO, geen significante economische steunpakketten. Maar mogen met eigen lijf de klappen van de Russen opvangen, klappen die eigenlijk bedoeld zijn voor de EU.
De EU heeft Oekraïne een rotstreek geflikt, en de Oekrainse regering is naïeve geweest.
De vele avances van de EU naar Oekraïne zijn jouw ontgaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is helemaal niet het doel. Niet eens officieel betrokken in dit conflict. Ik begrijp niet waarom jij daar zo over doorgaat.
Jij denkt niet dat de EU een grote rol speelt in dit gedoe met Rusland?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is helemaal niet het doel. Niet eens officieel betrokken in dit conflict. Ik begrijp niet waarom jij daar zo over doorgaat.
Dus?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De vele avances van de EU naar Oekraïne zijn jouw ontgaan?
De grens van de NAVO hupt al jarenlang naar het oosten toe, dat is nu juist de reden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
En dat wisten we al. Zijn grote droom is het herstel van dat rijk.
Ik zou graag willen dat er weer serieus werk van de NAVO gemaakt wordt. Of vanuit de EU of whatever.
Dat er wel ergens een grens ligt.
putin badquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je dit al Russische propaganda noemt.
Sukkeltje.
Rusland heeft al decennia niks met communisme te maken en hebben net zo onder geleden en het afgezworen als de Oostbloklanden, hou op dat steeds als argument te gebruiken. Of moeten we ook blijven denken aan Duitsland als Nazi-land en ze uit de EU gooien vanwege de ellende die ze toen hebben veroorzaakt?quote:Op maandag 21 februari 2022 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Oekraïner daar iets anders over denkt na pak 'm beet 80 jaar communisme.
Ook daar zitten de meeste mensen er niet op te wachten. De Donbass is 1 ding, maar gebieden overnemen waar bijna niemand wil dat je binnenvalt krijg je het echt moeilijk. Dan moet Poetin als een keiharde fuhrer gaan met vele doden en moeite doen om daar blijven te regeren en constant soldaten op al die plekken houden.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:09 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Geen NAVO-lid, wel destijds onderdeel geweest van de Sovjet-Unie. + je loopt ze zo onder de mat.
Putin heeft geen brief naar de EU gestuurd. Wel naar de VS en NATO.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat de EU een grote rol speelt in dit gedoe met Rusland?
laten we iedereen uit de EU gooienquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:11 schreef Zoutmolen het volgende:
[..]
Rusland heeft al decennia niks met communisme te maken en hebben net zo onder geleden en het afgezworen als de Oostbloklanden, hou op dat steeds als argument te gebruiken. Of moeten we ook blijven denken aan Duitsland als Nazi-land en ze uit de EU gooien vanwege de ellende die ze toen hebben veroorzaakt?
Behoorlijk wat inderdaad...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar weet jij net zoveel vanaf als van kaas.
Nou ja, in ieder geval een reden voor het toenemen van spanning en het geven van een aanleiding bij paranoïde Russen, maar als je dat zegt doe je schijnbaar aan Russische propaganda...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De grens van de NAVO hupt al jarenlang naar het oosten toe, dat is nu juist de reden.
Er is voor de Russen feitelijk weinig veranderd sinds de val van de USSR, dat is met Duitsland compleet anders.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:11 schreef Zoutmolen het volgende:
[..]
Rusland heeft al decennia niks met communisme te maken en hebben net zo onder geleden en het afgezworen als de Oostbloklanden, hou op dat steeds als argument te gebruiken. Of moeten we ook blijven denken aan Duitsland als Nazi-land en ze uit de EU gooien vanwege de ellende die ze toen hebben veroorzaakt?
Ja daaromquote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Behoorlijk wat inderdaad...
Roemenië, net als Polen, is tot op het bot nationalistisch.
De vele avances van de EU naar Oekraïne zijn jouw ontgaan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet ik alles uitleggen? De EU stuurde in 2014 al hoge afgevaardigden naar Oekraïne om hun support en steun te betuigen, enkele jaren geleden is er een associatie verdrag getekend. Dus jouw assumptie dat de EU geen partij is in deze kwestie is onjuist.quote:
Ja dat zelfstandige staten voor zoiets kiezen is echt het probleem, weet je het zijn zelfstandige landen die zelf beslissingen mogen maken. Maar Ome Poetin vind natuurlijk niet dat het zelfstandige staten zijn en wil zijn eigen wil opleggen aan anderen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De grens van de NAVO hupt al jarenlang naar het oosten toe, dat is nu juist de reden.
quote:Op dinsdag 22 februari 2022 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Poetin fan hoef je iig niet consequent te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |