Het is gewoon patat ja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
Het is natuurlijk een frites snijder maar verder akkoord
En dat frituur/patatuur je dan in een friteuse of patateuse?quote:
Het beste is een eetverbod voor cda ers.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
Vraag niet wat de politici voor u kunnen doen, maar vraag wat u kan doen voor de politici.
Ik neem aan dat niemand verwacht dat het klaar is na het frietverbod voor jongeren hè?
Ja, net zoals ik de kroketten kroketuur in de kroketeuse...quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
En dat frituur/patatuur je dan in een friteuse of patateuse?
Airfryerquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Hele Youtube app loopt vast op deze bagger…quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon patat ja.![]()
[ afbeelding ]
Precies. Deze doorgeslagen onzin begon al met dat rookverbod in de horeca. Ook die leeftijdsgrens voor tabak en alcohol. Wat mij betreft gewoon alles weer wat loslaten en meer aan voorlichting doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Betutteling, betutteling, betutteling.
Voorlichting geven: prima.
Zaken wettig af proberen te dwingen: fouter dan fout.
Dat rookverbod had ik weinig moeite mee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Precies. Deze doorgeslagen onzin begon al met dat rookverbod in de horeca. Ook die leeftijdsgrens voor tabak en alcohol. Wat mij betreft gewoon alles weer wat loslaten en meer aan voorlichting doen.
Deze chipsmaken wil ik wel eens proberenquote:
Jij houdt wel van een chemische bijsmaak aan je chips?quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Deze chipsmaken wil ik wel eens proberen
Mwah, tabak is wel erg verslavend. Je kunt onbezonnen 15-jarigen targetten en dan op 80% vele decennia omzet maken. Voor een gedeeltelijk rookverbod in de horeca is ook wel wat te zeggen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Precies. Deze doorgeslagen onzin begon al met dat rookverbod in de horeca. Ook die leeftijdsgrens voor tabak en alcohol. Wat mij betreft gewoon alles weer wat loslaten en meer aan voorlichting doen.
Suiker en fastfood zijn ook erg verslavend.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mwah, tabak is wel erg verslavend. Je kunt onbezonnen 15-jarigen targetten en dan op 80% vele decennia omzet maken. Voor een gedeeltelijk rookverbod in de horeca is ook wel wat te zeggen.
Alleen volgens de idiote definitie van verslavend die men er tegenwoordig op na houdt omdat men geen verantwoording kan of wil nemen voor eigen gedrag.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:21 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Suiker en fastfood zijn ook erg verslavend.
En chips, chocomel en chupa chups.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:34 schreef Ole het volgende:
Ik vrees dat de kids dan helemaal losgaan met 18 jaar! Maakt het des te aantrekkelijker. Ik geloof hier niet in hoor!
Dan ook de frikandelbroodjes en Redbul in de ban! Nog veel slechter
Een sterk verzet tegen betuttelende maatregelen is er niet. Pas als men een paar weken massaal de borden van de krachtige altijd hongerige medemensen zou gaan leegeten zou er voldoende verzet komen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Onmogelijk, want zolang de krachtigen eten blijven zij krachtig en de hongerigen zwakquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Een sterk verzet tegen betuttelende maatregelen is er niet. Pas als men een paar weken massaal de borden van de krachtige altijd hongerige medemensen zou gaan leegeten zou er voldoende verzet komen.
een keer een patatje is helemaal niet zo erg. Sterker nog: de salades van de Mac- en AH etc schijnen veel slechter te zijn!quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En chips, chocomel en chupa chups.
Oh, en zet ze allemaal een helm op als ze op de fiets naar school gaan.
Kunnen we daarna beginnen aan een social media-verbod voor iedereen onder de 18.
Bron?quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:57 schreef Ole het volgende:
[..]
een keer een patatje is helemaal niet zo erg. Sterker nog: de salades van de Mac- en AH etc schijnen veel slechter te zijn!
oh ja ik zit in NWS. even zoekenquote:
Al zaten we in T80, ik vreet die AH salades met tegenzin met het idee dat ik goed bezig ben. Zou daar graag mee stoppen.quote:
Mensen kunnen niet meer zelf denkenquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:10 schreef Ole het volgende:
https://www.foodwatch.org(...)s-niet-altijd-slank/
Je kunt het trouwens zelf wel beinvloeden. Niet alle dressing en alle koolhydraten eten..quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:04 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Al zaten we in T80, ik vreet die AH salades met tegenzin met het idee dat ik goed bezig ben. Zou daar graag mee stoppen.
Bvd.
Ja dressing is vaak veuls te veul.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:12 schreef Ole het volgende:
[..]
Je kunt het trouwens zelf wel beinvloeden. Niet alle dressing en alle koolhydraten eten..
Beter zelf maken. Maar ik geef toe dat ik dat ook niet altijd doe hoorquote:
Ja de MAALTIJDsalades wellicht. Maar die vierkante bakken niet zo te zien. Mooi mooi mooi…en dank.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:10 schreef Ole het volgende:
https://www.foodwatch.org(...)s-niet-altijd-slank/
Ik bedoel dat het logisch is dat een salade met kaas veel calorieën bevatquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:13 schreef Ole het volgende:
[..]
Beter zelf maken. Maar ik geef toe dat ik dat ook niet altijd doe hoor
Maar andere kant is dat het goed vult. Je kunt wel minder calorien maar dan heb je nog trekquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het logisch is dat een salade met kaas veel calorieën bevat
Jaquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:22 schreef Ole het volgende:
[..]
Maar andere kant is dat het goed vult. Je kunt wel minder calorien maar dan heb je nog trek
quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:20 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja de MAALTIJDsalades wellicht. Maar die vierkante bakken niet zo te zien. Mooi mooi mooi…en dank.
tip van mijn dietist: maak salade , met kaas vlees en zuinig met koolhydraten!quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:20 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja de MAALTIJDsalades wellicht. Maar die vierkante bakken niet zo te zien. Mooi mooi mooi…en dank.
na een Mac maaltijd heb ik alleen maar meer trek. Zit veel suiker inquote:
Ja zeker.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij houdt wel van een chemische bijsmaak aan je chips?
Breng ze nu niet op een idee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Fer het volgende:
Maar waarom doen we niet alle ongezonde voedselwaren op de bon. Dan krijgt iedere Nederlander een paar bonnen per week, waarmee ze dan een beperkte hoeveelheid ongezonde producten kunnen kopen.
Het zijn patattes frites; gefrituurde patatten (van bataat, zoals de aardappel vroeger genoemd werd), dus patat.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron waar ik kan lezen dat een gemiddelde salade van de AH ongezonder is dan een patatje.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:57 schreef Ole het volgende:
[..]
een keer een patatje is helemaal niet zo erg. Sterker nog: de salades van de Mac- en AH etc schijnen veel slechter te zijn!
quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:26 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron waar ik kan lezen dat een gemiddelde salade van de AH ongezonder is dan een patatje.
kijk even paar posts terugquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:26 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron waar ik kan lezen dat een gemiddelde salade van de AH ongezonder is dan een patatje.
Zo'n kop zou ik ook hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zelf gefrituurde aardappelstengels maken is echt extreem makkelijk. Doe het geregeld. Ook zelf kapsalon met kippendijfilet, aardappel en sla+kaas. Heerlijk en niks ongezond.
Meh, DIE mogen ze van mij meenemen, er een kuiltje voor stompen, hem erin gooien, dichtmaken en heel hard aanstampen.quote:Maar die gristenhonden gaan mijn mn bigmac niet afpakken!!
Nope, dat ziet men verkeerd een verslavend middel verandert de hersenen, die een wat meer en wat sneller dan de andere, maar er is wel degelijk een puur chemisch element. Die je niet met heel veel wilskracht kan veranderen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen volgens de idiote definitie van verslavend die men er tegenwoordig op na houdt omdat men geen verantwoording kan of wil nemen voor eigen gedrag.
Yup, zegt de mijne ook. Mag ook gerust olijfolie over. Of lekker wat makreel of tonijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:24 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]
tip van mijn dietist: maak salade , met kaas vlees en zuinig met koolhydraten!
misschien iets meer calorien, maar ben je wel verzadigd. Had ooit 20 jaar geleden een 'light' menu van Weight Watchers. Gestoofde vis en beetje puree. Dan ga je craven!quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Yup, zegt de mijne ook. Mag ook gerust olijfolie over. Of lekker wat makreel of tonijn.
Inderdaad, ook ooit WW geprobeerd, met zijn kiloklicks, geen succes.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:48 schreef Ole het volgende:
misschien iets meer calorien, maar ben je wel verzadigd. Had ooit 20 jaar geleden een 'light' menu van Weight Watchers. Gestoofde vis en beetje pruree. Dan ga je craven!
Ik denk dat jouw lijstje slechter is dan een keertje een frietje..quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef matigeuser het volgende:
En wat doen we dan met:
- Frisdrank
- Snoepgoed
- Chips (praktisch hetzelfde)
- Vetarme producten met chemische troep
- Zo'n beetje alle bewerkte producten op basis van graan of mais
- Ranja
- Vruchtensappen
- Koek en cake
- Plantaardige oliën zoals sojaolie, zonnebloemolie, raapzaadolie, etc
Allemaal minstens net zo slecht als een frietje met. Ook allemaal verbieden onder de 18? Waarom het een wel en het ander niet?
Wat een trieste bedoeling. Advies, prima. Voorlichting op school over voeding en gezondheid? Helemaal prima.
Maar flikker op met je verboden en dwang. Kenkeroverheid.
Energy mogen ze toch al niet zelf kopen, onder een bepaalde leeftijd! Was dat 16?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:51 schreef matigeuser het volgende:
En wat doen we dan met:
- Frisdrank
- Snoepgoed
- Chips (praktisch hetzelfde)
- Vetarme producten met chemische troep
- Zo'n beetje alle bewerkte producten op basis van graan of mais
- Ranja
- Vruchtensappen
- Koek en cake
- Plantaardige oliën zoals sojaolie, zonnebloemolie, raapzaadolie, etc
Allemaal minstens net zo slecht als een frietje met. Ook allemaal verbieden onder de 18? Waarom het een wel en het ander niet?
Wat een trieste bedoeling. Advies, prima. Voorlichting op school over voeding en gezondheid? Helemaal prima.
Maar flikker op met je verboden en dwang. Kenkeroverheid.
Echt wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Op zich zou ik hier wel voor zijn.
[..]
Dit gaat echt niemand doen
Dit moet nader onderzocht worden, volgende vrijdag patatdag bij @josja!quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:59 schreef josja het volgende:
Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Dit gaat echt niemand doen
Nou... ik doe het wel hoor, zoete aardappelfriet met gerookte paprikapoeder en dan in de oven, lekker, kan geen afhaalmeuk tegenop.
Heb jij van het weekend nog iets te doen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt wel.
Met agria's. Beste patat ooit.
Patatje stoofvlees met eigen gemaakte patat. Tha. Fuck. Wat is dat een koningsvoer.
Whut?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja zeker.
( dit is ook wel betuttelend trouwens)
quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Heb jij van het weekend nog iets te doen?
Juist, ik ook. Vooral in restaurants. Dan meur je ook niet naar een asbak na een avondje eten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat rookverbod had ik weinig moeite mee.
En dan bedoel ik vooral in restaurants. In de kroeg had ik er minder moeite mee.
Zoals jezelf al zegt, patat = aardappel, frites = die gele staafjes. Friet dus.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het zijn patattes frites; gefrituurde patatten (van bataat, zoals de aardappel vroeger genoemd werd), dus patat.
Als we het over de gehele maatschappij hebben zijn die ongezonden juist spotgoedkoop. Je hele leven roken en accijns aftikken om op je 60-70e na een kort en heftig ziektebed te overlijden. Of die dagelijkse frieteter, je hele leven pensioen- en AOW-premie betalen om op je 68e met een hartaanval dood neer te vallen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar hebben wel hogere kans op andere narigheid en kosten de maatschappij over het algemeen gezien gewoon veel meer geld.
Frites is de bewerking van de patattes.quote:Op woensdag 20 april 2022 02:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Zoals jezelf al zegt, patat = aardappel, frites = die gele staafjes. Friet dus.
Dat is ook precies het ding waarom roken een ander geval is. Als iemand patat zit te eten naast je dan adem je geen patat in, en je stinkt niet naar patatquote:Op woensdag 20 april 2022 01:34 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Juist, ik ook. Vooral in restaurants. Dan meur je ook niet naar een asbak na een avondje eten.
Ik denk dat een verbod op religie voor kinderen veel beter is voor deze wereld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[ twitter ]
Hier maakt het CDA geen vrienden mee
Die is niet meer te redden zullen ze wel denken. Het schijnt wel zo te zijn dat de kilo's op jonge leeftijd er later nog veel minder makkelijk afgaan. Een frietje verbieden lijkt me niet bijzonder zinvol in een overgewichtscrisis. Begin dan met mensen leren wat (on)gezond is, hoeveel ze kunnen eten voor hun specifieke onderhoud etc.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wanneer pleit het CDA eindelijk eens voor een friet-, bittergarnituur-, biefstuk-, enz. verbod voor hun eigen moddervette brul(s)boei Hubert?
Ik ben wel benieuwd of het werkt en waarom je dit dieet volgt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:24 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]
tip van mijn dietist: maak salade , met kaas vlees en zuinig met koolhydraten!
BRULS patatmanquote:Op woensdag 20 april 2022 08:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wanneer pleit het CDA eindelijk eens voor een friet-, bittergarnituur-, biefstuk-, enz. verbod voor hun eigen moddervette brul(s)boei Hubert?
Vooral die oudjes.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:39 schreef Duiveltja het volgende:
Terecht. Nederlanders zijn veel te vadsig.
Heb jij kinderen?quote:Op woensdag 20 april 2022 08:27 schreef HSG het volgende:
Geen slecht idee gezien de ouders van tegenwoordig hun kroos niks kunnen leren.
+ veel oudjes op scootmobielquote:Op woensdag 20 april 2022 08:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee jongeren en veel 30ers ook hoor. Zie veel 30+ op kantoor met een enorme pens rondlopen.
Het is niet de schuld van de boeren dat de industrie lobbyt voor landbouwsubsidies op dat soort producten en dat politici die subsidies ook echt verlenen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Verrek het is dus gewoon een ordinaire afleidingsmanoeuvre om de aandacht van hun trouwe achterban van de boeren af te leiden.
Ik woon in het stukje waar geel/groen overlapt dus ik mag zowel patat als friet zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon patat ja.![]()
[ afbeelding ]
Het resultaat staat en valt met je eigen discipline.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, ook ooit WW geprobeerd, met zijn kiloklicks, geen succes.
Nu na een hartinfarct bezig bij een Centrum voor leefstijlgeneeskunde.
Word je echt goed gevolgd op een medische manier, met bloedonderzoek, dexascan, voorlichting over beweging en voeding. Ben benieuwd naar het resultaat. Ga er wel voor.
Wat een kutsmiley isquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij houdt wel van een chemische bijsmaak aan je chips?
Het zet je opmerking wel in perspectief. Beste stuurlui etc etc.quote:
Is misschien maar beter ook. Maar als je dan toch nul ervaring hebt, laat de 'wijze' opmerkingen dan maar achterwege.quote:
Gezien veel ouders onopgevoede kinderen hebben en geen inzicht hebben waarom ze het anders niet moeten doen kom ik er nog goed van af.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is misschien maar beter ook. Maar als je dan toch nul ervaring hebt, laat de 'wijze' opmerkingen dan maar achterwege.
quote:Op woensdag 20 april 2022 02:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als we het over de gehele maatschappij hebben zijn die ongezonden juist spotgoedkoop. Je hele leven roken en accijns aftikken om op je 60-70e na een kort en heftig ziektebed te overlijden. Of die dagelijkse frieteter, je hele leven pensioen- en AOW-premie betalen om op je 68e met een hartaanval dood neer te vallen.
Het zijn die oude "super gezonde" mensen die al 15 jaar fulltime in een tehuis wonen en een batterij pillen voor ouderdomskwaaltjes slikken die de zorg zo stervensduur maken. En ondertussen trekken ze al decennia AOW en pensioen.
Het is niet voor niets dat als er weer eens een onderzoek uitkomt met "RoKeRs KoSten de MaAtsChAppIJ geLD" dat ze terug moeten vallen op vage berekeningen met een geldbedrag voor "gemiste levensjaren" oid.
Rokers, zuipers en vreters zijn een godsgeschenk voor de overheidsfinanciën
Klopt gewoon, er wordt anders en minder streng en consequent opgevoed.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien veel ouders onopgevoede kinderen hebben en geen inzicht hebben waarom ze het anders niet moeten doen kom ik er nog goed van af.
Zoals ik al zei, je weet er niets van.quote:
Integendeel. Ze hebben een document van 30 pagina's geschreven met talloze aanbevelingen als groot pakket.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:49 schreef Dutchguy het volgende:
Dat je als gemarginaliseerde partij niet verder komt dan een patatverbod. Het zegt zo veel.
Zit daar een verbod op religie voor kinderen bij?quote:Op woensdag 20 april 2022 10:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Integendeel. Ze hebben een document van 30 pagina's geschreven met talloze aanbevelingen als groot pakket.
Er was toch ooit een school geweest dat alleen nog maar water toe stond en dat er een hoop ouders zaten te mekkeren daarover?quote:Op woensdag 20 april 2022 10:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt gewoon, er wordt anders en minder streng en consequent opgevoed.
Los daarvan dus de discussie of er een patat verbod moet komen. Nee, patat/friet is een prima voedingsmiddel. Goedkoop, lekker en van eigen lokale bodem. Daarnaast vegetarisch dus genoeg moderne redenen om het lekker te blijven eten.
Wil men wat doen aan de steeds dikker wordende jeugd, dan kan men beter investeren in sport en beweging door de verenigingen financieel bij te staan.
Daarnaast kunnen kinderopvang en scholen meedoen met het lekker fit programma, alleen water en vers fruit in overvloed. Mijn ervaring is dat kinderen dat zelfs lekkerder vinden dan snoep.
Gezien jouw onbenullige reacties ben jij nog veel te jong om over dit soort onderwerpen te hebben.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je weet er niets van.
Ooooh, dat zijn de ergste! De 'ouderen' die geen kinderen hebben. Want 'vroeger' was alles beter.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:07 schreef HSG het volgende:
Gezien jouw onbenullige reacties ben jij nog veel te jong om over dit soort onderwerpen te hebben.
Stop er maar mee en dat is voor je eigen bestwil jongeman.
Klopt. Maar het gaat tot nu toe, half februari begonnen, best goed.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het resultaat staat en valt met je eigen discipline.
Zoals eigenlijk met alles in het leven.
Het rare is dat dat dus nooit gebeurt. De meeste mensen blijven trouw op dezelfde partijen stemmen ondanks de vreemde keuzes die die maken. Het heeft helemaal geen invloed. Zo raar eigenlijk.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sommige partijen willen echt gedecimeerd worden he?
klopt, ouders staan soms inderdaad te mekkeren. Daar tegenover staat een uur extra gym en schoolzwemmen. Na twee maanden is iedereen tevreden.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Er was toch ooit een school geweest dat alleen nog maar water toe stond en dat er een hoop ouders zaten te mekkeren daarover?
Er was zelfs een vader die zei dat water voor honden is en dat zijn zoon dat niet eens lust.Lekker opgevoed.
[..]
Gezien jouw onbenullige reacties ben jij nog veel te jong om over dit soort onderwerpen te hebben.
Maar er worden hier ook geen keuzes gemaakt. Dus dat is helemaal niet zo gek.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het rare is dat dat dus nooit gebeurt. De meeste mensen blijven trouw op dezelfde partijen stemmen ondanks de vreemde keuzes die die maken. Het heeft helemaal geen invloed. Zo raar eigenlijk.
Ik heb sowieso niet zo'n hoge pet op van de Nederlandse kiezer. Dat de VVD nog steeds zoveel stemmen krijgt zegt wel genoeg.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het rare is dat dat dus nooit gebeurt. De meeste mensen blijven trouw op dezelfde partijen stemmen ondanks de vreemde keuzes die die maken. Het heeft helemaal geen invloed. Zo raar eigenlijk.
Yep. Ik pak nu zilvervliesrijst i.p.v. witte rijst, een zoete aardappel i.p.v. gewone aardappelen. Koolhydraatbeperkt brood is best lekker. Suiker was ik al niet van; ben niet echt een snoeper, meer van het hartige. Maar zaken als chips, gebak, snacks e.d. heb ik helemaal geschrapt voor mezelf. Maak regelmatig een soepje met veel gepureerde groenten, zoals bloemkool, broccoli of wortel-courgette. Weinig calorien, veel vezels en geeft een vol gevoel.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:25 schreef FYazz het volgende:
Je hoeft niet zuinig te zijn met koolhydraten als je maar de juiste koolhydraten eet en daarbij in beweging blijft.
Lekker bezig!quote:Op woensdag 20 april 2022 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Yep. Ik pak nu zilvervliesrijst i.p.v. witte rijst, een zoete aardappel i.p.v. gewone aardappelen. Koolhydraatbeperkt brood is best lekker. Suiker was ik al niet van; ben niet echt een snoeper, meer van het hartige. Maar zaken als chips, gebak, snacks e.d. heb ik helemaal geschrapt voor mezelf. Maak regelmatig een soepje met veel gepureerde groenten, zoals bloemkool, broccoli of wortel-courgette. Weinig calorien, veel vezels en geeft een vol gevoel.
Wow....quote:Op woensdag 20 april 2022 11:38 schreef Gia het volgende:
12 sneden witbrood in de middagpauze was heel gewoon.
Good on you!quote:Ik was/ben een dikke moeder, maar heb altijd gezegd: "dat gaat mijn kinderen niet gebeuren"
En dat is gelukt!
Of je beseft je dat de alternatieven net zo kut zijn. Mogelijk nog kutter.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb sowieso niet zo'n hoge pet op van de Nederlandse kiezer. Dat de VVD nog steeds zoveel stemmen krijgt zegt wel genoeg.
Precies dit. Corona heeft iets te veel deurtjes losgetrokken die heel snel en heel hard weer dichtgeramd moeten worden.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef Hexagon het volgende:
Echt opdonderen met deze betutteling en gezondheidspredikerij.
Het lijkt wel of we in een soort waan zitten waarbij ieder beetje eigen verantwoordelijkheid van mensen helemaal weg moet.
Er zijn helaas een heleboel mensen die dat niet erg vinden. Dat zijn doorgaans de mensen die als eerst - en het hardst - tokkie/wappie of ander buzzword voor de tegenpartij gillen.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit. Corona heeft iets te veel deurtjes losgetrokken die heel snel en heel hard weer dichtgeramd moeten worden.
Er waren anders genoeg Fokkers die dit soort maatregelen wilden tijdens de corona, omdat zogenaamd dikkertjes het hele probleem zijn en waren.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit. Corona heeft iets te veel deurtjes losgetrokken die heel snel en heel hard weer dichtgeramd moeten worden.
??? Hoe wordt dit nu een wappie-thread ???quote:Op woensdag 20 april 2022 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn helaas een heleboel mensen die dat niet erg vinden. Dat zijn doorgaans de mensen die als eerst - en het hardst - tokkie/wappie of ander buzzword voor de tegenpartij gillen.
Damn, als ik het 100% eens moet zijn met hex dan weet je dat het echt foute boel isquote:Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt wel of we in een soort waan zitten waarbij ieder beetje eigen verantwoordelijkheid van mensen helemaal weg moet.
Niet? Ik maak slechts een verwikzing maar het tribale denkenquote:Op woensdag 20 april 2022 12:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
??? Hoe wordt dit nu een wappie-thread ???
Ik heb de indruk dat het gaat over keuzes van ouders en gezondheid van kinderen. Sommigen hebben wat moeite met relativeren. Dit is wel een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet? Ik maak slechts een verwikzing maar het tribale denken
Ik vermoed dat er ook @Hexagon 's waren toen autogordels en motorhelmen verplicht werden gesteld.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op woensdag 20 april 2022 11:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ooooh, dat zijn de ergste! De 'ouderen' die geen kinderen hebben. Want 'vroeger' was alles beter.
Welk deel van 'je hebt er geen verstand van' begrijp je niet, opa?![]()
For the record, het is zo maar mogelijk dat jij de 'junior' bent van ons twee.
En dat was ook wel een beetje zo. Ik was dik en ook nog hartpatient, durfde de deur niet uit te komen. Gevolg, te weinig beweging, dichtslibben kransslagader, hartinfarct. Toevallig 3 weken na mijn booster, maar nee, ben geen wappie. Lag duidelijk aan mijn leefstijl, niet aan het vaccin.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er waren anders genoeg Fokkers die dit soort maatregelen wilden tijdens de corona, omdat zogenaamd dikkertjes het hele probleem zijn en waren.
Maar ook de voedingsmiddelenindustrie 'aansporen' om niet aan letterlijk alles suikers toe te voegen. Suiker toegevoegd aan biologische kipfilet omdat het dan een mooiere kleur heeft? Really?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:01 schreef Gia het volgende:
Voorlichting en goedkoper maken van gezonde voeding wel.
Het is alleen triest hoe weinig ouders verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en voor hun kinderen, als het gaat over eetgewoonten en schadelijke gevolgen ervan. Er zijn steeds meer dikke kinderen (van verassend genoeg dikke ouders) en dit dreigt onderhand een te groot maatschappelijk probleem te worden door alle gezondheidsproblemen die daaruit vloeien en het beroep op onze gezondheidszorg uiteindelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Betutteling, betutteling, betutteling.
Voorlichting geven: prima.
Zaken wettig af proberen te dwingen: fouter dan fout.
Er is nog een wereld te winnen.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar ook de voedingsmiddelenindustrie 'aansporen' om niet aan letterlijk alles suikers toe te voegen. Suiker toegevoegd aan biologische kipfilet omdat het dan een mooiere kleur heeft? Really?
Ik zou nog steeds honger hebben na 12 sneden witbrood. Zelfs na 24 stuks blijf ik honger houden.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wow....
En witbrood ook....
[..]
Good on you!
Je kan ook gewoon te ver gaan.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het gaat over keuzes van ouders en gezondheid van kinderen. Sommigen hebben wat moeite met relativeren. Dit is wel een mooi voorbeeld.
[..]
Ik vermoed dat er ook @:Hexagon 's waren toen autogordels en motorhelmen verplicht werden gesteld.
We kunnen er uiteraard altijd wat hokjes tegenaan gooien.
Een van die CDA'gasten die dit heeft voorgesteld was gisteren bij RTL Nieuws, of iets dergelijks, en die verkocht dit dus echt als 'op deze manier helpen we jongeren met het maken van verstandige keuzes'. Nee Einstein, op deze manier kunnen ze niet eens kiezen. Dit is curlingpolitiek.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:08 schreef Cherni het volgende:
Elk stukje verantwoordelijkheid moet schijnbaar de kop ingedrukt worden.
En fouten maken of verkeerde keuzes mag natuurlijk ook niet meer. Maar zonder een keer hard je hoofd tegen een muur te stoten leer je uiteindelijk ook niets.
Het leven zit vol met risico's en ongezonde zaken. Je kunt dat niet met een simpel verbod oplossen. Voorlichting prima.
Beweging zodat je de zaak gaat verbranden. Ik at in mijn jeugd kilo's spaghetti. Maar ik verbrande dat omdat ik tot en met de junioren behoorlijk intensief sporte in de wielrennerij. Maar studie en vooral veel stappen maakte daar een einde aan. En dan moet je geluk hebben met aanleg.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:38 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat jongeren die op tienerleeftijd een eetverslaving ontwikkelen en veel te dik zijn, als kind al ongezond aten.
Daarom zie je ook vaak dat kinderen van ouders met overgewicht, ook te dik worden. Dat ligt echt aan de voeding op jonge leeftijd.
Mijn ouders waren wat dat betreft niet streng genoeg. Ik mocht, als jong kind, zoveel eten als ik wilde en ik had een goede eetlust. 12 sneden witbrood in de middagpauze was heel gewoon. Dat heeft geresulteerd in een stevige tiener die altijd aan het vechten is geweest tegen de kilootjes, en nog steeds dus.
Ik denk dat het veel belangrijker is om in te zetten op gezond eten thuis. Een frietje i.p.v. de gewone maaltijd, geen probleem, maar nu is het vaak extra. Thuis gegeten, 's avonds naar de kermis en nog even langs de frietzaak. Of tussen de middag de frietpan aan en kroketjes op het brood. Heb ik ook weleens gezien bij vriendjes van mijn kinderen. En elke middagpauze! En die kinderen waren te dik.
Ik blijf erbij dat als kinderen tot 12 jaar gezond eten en niet teveel fastfood, dat het op de middelbare school niet tot eetverslavingen gaat leiden. Dat willen ze helemaal niet! Ze willen wel meedoen met de rest, maar gezonde kinderen letten echt wel op.
Ik was/ben een dikke moeder, maar heb altijd gezegd: "dat gaat mijn kinderen niet gebeuren"
En dat is gelukt!
Precies. Je moet zeker in je jeugd fouten mogen maken door de keuzes die je maakt. En als je kinderen leert hoe je fouten kunt herstellen is al een groot probleem opgelost. Dan zullen de meeste kinderen als volwassenen prima in een maatschappij functioneren door verstandige keuzes te maken.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een van die CDA'gasten die dit heeft voorgesteld was gisteren bij RTL Nieuws, of iets dergelijks, en die verkocht dit dus echt als 'op deze manier helpen we jongeren met het maken van verstandige keuzes'. Nee Einstein, op deze manier kunnen ze niet eens kiezen. Dit is curlingpolitiek.
"Gij zult productief zijn voor het grootkapitaal"quote:Op woensdag 20 april 2022 13:21 schreef HeatWave het volgende:
Waarom zou je als "burger" een plicht hebben om gezond te leven precies?
Of je kan ook gewoon denken 'Tuurlijk!'.quote:
Dan hebben de artsen meer reserveonderdelen om het transplanteren te kunnen oefenen zodat de groepen bazen eeuwig gerepareerd kunnen worden.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:21 schreef HeatWave het volgende:
Waarom zou je als "burger" een plicht hebben om gezond te leven precies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou hij nog leven?
En Vermegen had ook nog wat!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Want jij denkt dat kinderen zelf kunnen bepalen wat goede voeding is? De eetgewoontes die jou worden aangeleerd door je ouders, neem je je hele leven met je mee. Als jouw ouders je 'dik' laten worden, dan ga je daar je hele leven tegen vechten. Dus in dit specifieke geval sla je met je opmerking de plank volledig mis.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:30 schreef Cherni het volgende:
Precies. Je moet zeker in je jeugd fouten mogen maken door de keuzes die je maakt.
Ik weet er alles van. Met twee kleinkinderen die je gaat verwennen.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:39 schreef Leandra het volgende:
Kleinzoon van 3 logeert hier vanavond en het is niet onze taak dat hij gezond eet, daar heeft hij zijn ouders voor, dus vanavond bij oma lekker patatjes
Je leest niet. Ik zeg juist als kinderen een foute keuze maken leer je ze hoe je ze gaat herstellen. Dat daar niet alle ouders toe instaat zijn moet je niet door een verbod gaan oplossen. Je legt ouders die wel hun kinderen prima kunnen begeleiden daarmee behoorlijk wat in de weg.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat kinderen zelf kunnen bepalen wat goede voeding is? De eetgewoontes die jou worden aangeleerd door je ouders, neem je je hele leven met je mee. Als jouw ouders je 'dik' laten worden, dan ga je daar je hele leven tegen vechten. Dus in dit specifieke geval sla je met je opmerking de plank volledig mis.
Er zullen inderdaad gevallen zijn waar dat thuis gebeurt is. Net zoals er kinderen zijn van 8 jaar die weten wat wel gezond is en wat niet. En dat snoep en chips nu geen dingen zijn om je honger mee te stillen.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat kinderen zelf kunnen bepalen wat goede voeding is? De eetgewoontes die jou worden aangeleerd door je ouders, neem je je hele leven met je mee. Als jouw ouders je 'dik' laten worden, dan ga je daar je hele leven tegen vechten. Dus in dit specifieke geval sla je met je opmerking de plank volledig mis.
Ik heb er zelf ook nog een van 11 thuis, dus het valt hier wel mee met dat verwennen, gelukkigquote:Op woensdag 20 april 2022 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet er alles van. Met twee kleinkinderen die je gaat verwennen.Ijsje hier en daar etc. En mijn dochter en schoonzoon maar roepen dat ik ze niet moet verwennen.
Och mijn grootmoeder verwende mij ook. Janken om een dinky toy of een doosje van die plastic soldaatjes en oma trapte daar weer in.
Maar dan leer jij je kinderen dus dat 'een patatje eten' fout is? Hoe is dat 'fout'? Er is niks fout aan, als je de volgende dag broccoli eet (of equivalent). Er valt dus niks te 'herstellen'.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:47 schreef Cherni het volgende:
Je leest niet. Ik zeg juist als kinderen een foute keuze maken leer je ze hoe je ze gaat herstellen.
Fout in de zin van te veel. Ik zeg juist dat friet niet ongezond hoeft te zijn als het maar niet te veel is. En bij te grijp je in.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dan leer jij je kinderen dus dat 'een patatje eten' fout is? Hoe is dat 'fout'? Er is niks fout aan, als je de volgende dag broccoli eet (of equivalent). Er valt dus niks te 'herstellen'.
Ik vind nog steeds dat jouw stelling op deze specifieke situatie niet van toepassing is. Wel bij andere opvoedkundige zaken, maar deze niet.
Overigens had 'janken' bij mijn grootmoeder nul zin. Zij bepaalde zelf wel wanneer er verwend werd. Bij gejank kwam er bijzonder weinig los. Hulde!![]()
Groot gelijk, geniet ervan!quote:Op woensdag 20 april 2022 13:39 schreef Leandra het volgende:
Kleinzoon van 3 logeert hier vanavond en het is niet onze taak dat hij gezond eet, daar heeft hij zijn ouders voor, dus vanavond bij oma lekker patatjes
Erger nog: het zijn niet de politici maar het wetenschappelijk instituut van het CDAquote:Op woensdag 20 april 2022 15:15 schreef theunderdog het volgende:
Het is 2022, en we hebben te maken met politici die nog steeds niet weten dat ongezond/gezond voedsel niet bestaat.
Lezen die mensen überhaupt wel eens iets?
Ondanks de smiley vind ik het wel erg flauw. Dat iemand in een schepping en niet in evolutie gelooft heeft toch niets maken met het ontkennen van andere vormen van wetenschap? ruimtevaart... medische wetenschap om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:24 schreef Leandra het volgende:
Wat natuurlijk sowieso al grappig is als politieke partij die een religie als basis heeft
1: Echt treurig.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog: het zijn niet de politici maar het wetenschappelijk instituut van het CDA![]()
![]()
Wat natuurlijk sowieso al grappig is als politieke partij die een religie als basis heeft
Wetenschappers die in fabelwezens geloven kan men toch nooit serieus nemen en zien als een gelijkwaardige gesprekspartner?quote:Op woensdag 20 april 2022 15:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Echt treurig.
2: Dat slaat dan weer nergens op. Je hebt ook genoeg wetenschappers die religieus zijn. Kan gewoon naast elkaar.
O okequote:Op woensdag 20 april 2022 16:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Wetenschappers die in fabelwezens geloven kan men toch nooit serieus nemen en zien als een gelijkwaardige gesprekspartner?
BTW op groente en fruit naar 0 staat al in het regeerakkoord. Alleen de systemen van de belastingdienst kunnen dat nog niet verwerken.... daarom is het nog niet ingevoerd.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:12 schreef HeatWave het volgende:
De echte oplossingen, BTW op gezond eten verlagen, dat kost de schatkist geld, dus dat is geen optie uiteraard.
Haha, ik zat ook al te kijken, kende ze nog niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 17:46 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post heb ik deze 2 zakken net gekocht
Zal wel weer vies smerig zijn zoals gewoonlijk, ziet er lekkerder uit op de zak dan dat het smaaktquote:Op woensdag 20 april 2022 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik zat ook al te kijken, kende ze nog niet.
Of dat het totaal niet smaakt naar wat op de zak staat.quote:Op woensdag 20 april 2022 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal wel weer vies smerig zijn zoals gewoonlijk, ziet er lekkerder uit op de zak dan dat het smaakt
Volgens mij half maart uitgebracht.quote:Op woensdag 20 april 2022 17:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ik zat ook al te kijken, kende ze nog niet.
Klopt wel ongeveerquote:Op woensdag 20 april 2022 18:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Of dat het totaal niet smaakt naar wat op de zak staat.
We hebben het hier over het CDA, dus ja.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
Maarreh, hoe denkt het CDA dat dit gaat werken als McDonalds en de rest ook thuis bezorgen wat ze al een tijdje doen?
Of zijn dat soort 21e eeuwse zaken aan ze voorbij gegaan?
Of deze hitech-oplossing?quote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
Maarreh, hoe denkt het CDA dat dit gaat werken als McDonalds en de rest ook thuis bezorgen wat ze al een tijdje doen?
quote:Op woensdag 20 april 2022 19:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Of deze hitech-oplossing?
[ afbeelding ]
Dat is traditie, daar mag je niet aankomenquote:Op woensdag 20 april 2022 19:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Of deze hitech-oplossing?
[ afbeelding ]
Slecht idee van het cda maar dit is een non argument. Als je alcohol bestelt wordt ook bij twijfel simpelweg je id kaart gevraagd door de bezorger aan de deur.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
er hoeft er dan maar één 18+ aanwezig te zijn.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:40 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Slecht idee van het cda maar dit is een non argument. Als je alcohol bestelt wordt ook bij twijfel simpelweg je id kaart gevraagd door de bezorger aan de deur.
Net als met alcohol/sigaretten. Zoiets is niet 100% te handhaven.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:45 schreef Ole het volgende:
[..]
er hoeft er dan maar één 18+ aanwezig te zijn.
Nee, in een airfryerquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:11 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Goed hoorquote:Op woensdag 20 april 2022 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Yep. Ik pak nu zilvervliesrijst i.p.v. witte rijst, een zoete aardappel i.p.v. gewone aardappelen. Koolhydraatbeperkt brood is best lekker. Suiker was ik al niet van; ben niet echt een snoeper, meer van het hartige. Maar zaken als chips, gebak, snacks e.d. heb ik helemaal geschrapt voor mezelf. Maak regelmatig een soepje met veel gepureerde groenten, zoals bloemkool, broccoli of wortel-courgette. Weinig calorien, veel vezels en geeft een vol gevoel.
Klopt: https://www.ad.nl/tilburg(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op woensdag 20 april 2022 11:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Er was toch ooit een school geweest dat alleen nog maar water toe stond en dat er een hoop ouders zaten te mekkeren daarover?
Er was zelfs een vader die zei dat water voor honden is en dat zijn zoon dat niet eens lust.Lekker opgevoed.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |