Bewijs dat het leugens zijn. Je schrijft zo ontzettend veel, jij... Waarom schrijf je niks inhoudelijks en schrijf je alleen maar reactionaire onzin?quote:
Leugens dus ^hierboven^quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is.
Kom met een bron die je onzin ondersteunt. Jij doet de claims - die onjuist zijn. De bewijslast ligt bij jou.quote:
Het was ook weinig inhoudelijk hé, wees nu gewoon eens concreet, dan kunnen we meezoeken/kijken/lezen manquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je voornamelijk bedoelt dat je het niet eens bent de inhoud, dat kan natuurlijk.
[..]
Van een persoonlijke aanval is geen sprake.
Ja en dat soort retoriek / gevoelens die dat soort emotie-uitspraakjes veroorzaken zijn nou precies het probleem. Zelfhatende EU-haters en de leuke middelvinger naar de losgeslagen gek, alsjeblieft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad veel zelfhatende EU-haters kwaad om zien worden ja.
Daarnaast is het ook gewoon een leuke dikke middelvinger naar die losgeslagen gek in het Kremlin.
Hoe veel niet-corrupte politici met een paleis met een privé dierentuin ken jij?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bewijs dat het leugens zijn. Je schrijft zo ontzettend veel, jij... Waarom schrijf je niks inhoudelijks en schrijf je alleen maar reactionaire onzin?
Ja, precies laten we vooral de gek niet provoceren, we moeten immers "De-Escaleren".quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en dat soort retoriek / gevoelens die dat soort emotie-uitspraakjes veroorzaken zijn nou precies het probleem. Zelfhatende EU-haters en de leuke middelvinger naar de losgeslagen gek, alsjeblieft.
Ja, dat laatste is nog steeds wel de basis van hoe je het wil oplossen. Of wat is precies de gedachte achter dit niet-ingrijpen en wat grijpstuivers naar Oekraïne sturen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies laten we vooral de gek niet provoceren, we moeten immers "De-Escaleren".
Het is alleen voor jou een wedstrijd, niet voor mij. Jij doet niet aan discussies, alleen aan wedstrijdjes wie de beste versie van de waarheid heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kom met een bron die je onzin ondersteunt. Jij doet de claims - die onjuist zijn. De bewijslast ligt bij jou.
A is dat niet aan ons, dat is aan Oekraïne, B sturen we geen grijpstuivers; we sturen niet alleen wagonladingen wapens, maar ook miljarden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is nog steeds wel de basis van hoe je het wil oplossen. Of wat is precies de gedachte achter dit niet-ingrijpen en wat grijpstuivers naar Oekraïne sturen?
quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is alleen voor jou een wedstrijd, niet voor mij. Jij doet niet aan discussies, alleen aan wedstrijdjes wie de beste versie van de waarheid heeft.
Jij komt met claims dat ik leugens verspreid. Bewijs jouw beschuldigingen dat ik een leugenaar ben. We gaan het niet omdraaien, jij doet de lasterpraat en bent niet bereid om je laster te verdedigen.
quote:
Dat is het punt niet, het punt is als je zelf op het standpunt staat dat je niet moet willen de-escaleren, dat je dat vrij eenvoudig kunt doen in plaats van door wat uitspraakjes of miljarden euro's (die, ja, een grijpstuiver zijn in deze tijd). Die escalatie wil je dus helemaal niet (en begrijpelijk) en dus is je doel nog steeds om tot een verdrag te komen, wat feitelijk alleen kan door een vorm van de-escalatie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:16 schreef ExTec het volgende:
A is dat niet aan ons, dat is aan Oekraïne, B sturen we geen grijpstuivers; we sturen niet alleen wagonladingen wapens, maar ook miljarden.
Zijn weekenden dat ik geen miljarden in mijn portefeuille heb. Kan bij jouw anders zijn, dat weet ik niet.
De Telegraaf lees ik in principe niet. Maar wat ik voornamelijk bedoel zijn allerlei achtergrondverhalen. Om een voorbeeld te noemen, de recente belichting van het seksuele geweld jegens Oekraïense burgers door Russische soldaten. Verschrikkelijke natuurlijk. Een oorlogsmisdaad van de hoogste orde. Maar om vervolgens allerlei hele gedetailleerde artikelen te schrijven over deze slachtoffers individueel is in principe voor de gewone nieuwslezer niet relevant. Dat is meer iets voor hulpverleners of experts bent die dergelijke oorlogsmisdaden onderzoeken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het was ook weinig inhoudelijk hé, wees nu gewoon eens concreet, dan kunnen we meezoeken/kijken/lezen man
Die post over 'de MSM' kun je in ieder topic plaatsen en dan zeg je overal precies niets
Neem nu bv de Telegraaf, grootste krant van wakker Nederland, waar lokken die ons de fuik in?
Linkjes plsquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Telegraaf lees ik in principe niet. Maar wat ik voornamelijk bedoel zijn allerlei achtergrondverhalen. Om een voorbeeld te noemen, de recente belichting van het seksuele geweld jegens Oekraïense burgers door Russische soldaten. Verschrikkelijke natuurlijk. Een oorlogsmisdaad van de hoogste orde. Maar om vervolgens allerlei hele gedetailleerde artikelen te schrijven over deze slachtoffers individueel is in principe voor de gewone nieuwslezer niet relevant. Dat is meer iets voor hulpverleners of experts bent die dergelijke oorlogsmisdaden onderzoeken.
Deze verhalen worden in de media gedeeld om het persoonlijk te maken, de lezer op basis van emotie en sensatie mee te slepen in het conflict. Dit is ook het verdienmodel van dergelijke media. 'Oleksandra werd op gewelddadige wijze verkracht terwijl haar man werd doodgeschoten en kinderen toekeken' krijgt meer clicks dan 'Bewijzen gevonden voor oorlogsmisdaden in Oekraïne'.
Welk probleem precies?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en dat soort retoriek / gevoelens die dat soort emotie-uitspraakjes veroorzaken zijn nou precies het probleem. Zelfhatende EU-haters en de leuke middelvinger naar de losgeslagen gek, alsjeblieft.
Van het probleem dat dat soort "puur symbolische" uitspraken veroorzaakt. Pure populistische popularisering.quote:
Natuurlijk lezen mensen dat soort verhalen.Dat maakt het persoonlijk. Mensen lezen ook graag over dat BN-er X een nieuwe relatie heeft. Of dat ene auto ongeluk waar Marie bij omkomt, en dat er dan een artikel komt over hoe lieve meid Marie was. Je leest bijvoorbeeld ook over familieleden van mannen die op de Moskva zaten en nog steeds niks hebben gehoord. Wat voor een artikel had je dan willen lezen, hoe Vlad de Russische militair omkwam in Oekraine en dat hij een lieve huisvader was in Rusland?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, en nog een voorbeeld. En hier een voorbeeld uit de internationale pers.
Weer met zo'n speelgoedbeest. Dit soort artikelen speelt puur in op de emotie in plaats van een rationele kijk op de situatie te geven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hier een voorbeeld uit de internationale pers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar welk probleem levert dat nu precies op? Zolang de besluitvorming op orde is hoeft dat primair nog geen probleem te zijn of worden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Van het probleem dat dat soort "puur symbolische" uitspraken veroorzaakt. Pure populistische popularisering.
Dat zeg ik dus ook, het maakt het persoonlijk en speelt in op de emoties van de lezer. Fijn dat je dat met mijn eens bent.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Natuurlijk lezen mensen dat soort verhalen.Dat maakt het persoonlijk. Mensen lezen ook graag over dat BN-er X een nieuwe relatie heeft. Of dat ene auto ongeluk waar Marie bij omkomt, en dat er dan een artikel komt over hoe lieve meid Marie was. Je leest bijvoorbeeld ook over familieleden van mannen die op de Moskva zaten en nog steeds niks hebben gehoord. Wat voor een artikel had je dan willen lezen, hoe Vlad de Russische militair omkwam in Oekraine en dat hij een lieve huisvader was in Rusland?
Nee, dat klopt. Maar de besluitvorming is nog wel eens extreem onderhevig aan "de wil van het moment", dat is nou niet bepaald een objectief proces met checks and balances, alhoewel het dat formeel wel zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:36 schreef Poem_ het volgende:
Maar welk probleem levert dat nu precies op? Zolang de besluitvorming op orde is hoeft dat primair nog geen probleem te zijn of worden.
En wat is er verkeerd aan om ook de menselijke maat in te blijven behouden?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook, het maakt het persoonlijk en speelt in op de emoties van de lezer. Fijn dat je dat met mijn eens bent.
Je snapt dat we hier te maken hebben met een slachtoffer en dader? En geen 2 gelijke partijen. Een vrouw die verkracht wordt door een Russische soldaat heeft de vrouw geen enkele schuld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook, het maakt het persoonlijk en speelt in op de emoties van de lezer. Fijn dat je dat met mijn eens bent.
Sterker nog, je kunt nog een stapje terug gaan: dat er überhaupt Russische soldaten in Ukraïne rondlopen heeft Ukraïne geen schuld aan en de burgerslachtoffers al helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat we hier te maken hebben met een slachtoffer en dader? En geen 2 gelijke partijen. Een vrouw die verkracht wordt door een Russische soldaat heeft de vrouw geen enkele schuld.
En welke besluiten van de afgelopen weken zijn er dan zoal iets te impulsief genomen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar de besluitvorming is nog wel eens extreem onderhevig aan "de wil van het moment", dat is nou niet bepaald een objectief proces met checks and balances, alhoewel het dat formeel wel zou moeten zijn.
Nou, stel je toch eens voor dat mensen iets voelen bij de duizenden doden in Oekraïne die het gevolg zijn van de acties van een megalomane despoot. Dat moeten we niet willen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sorry, dat ik wil "de-escaleren" was sarcasme.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het punt is als je zelf op het standpunt staat dat je niet moet willen de-escaleren, dat je dat vrij eenvoudig kunt doen in plaats van door wat uitspraakjes of miljarden euro's (die, ja, een grijpstuiver zijn in deze tijd). Die escalatie wil je dus helemaal niet (en begrijpelijk) en dus is je doel nog steeds om tot een verdrag te komen, wat feitelijk alleen kan door een vorm van de-escalatie.
Ja nee je moet het echt niet zo binair zien hoor. Zie TT.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat we hier te maken hebben met een slachtoffer en dader? En geen 2 gelijke partijen. Een vrouw die verkracht wordt door een Russische soldaat heeft de vrouw geen enkele schuld.
Middle ground falacy.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja nee je moet het echt niet zo binair zien hoor.
Moet dat elke week gebeuren? De hele wereld bemoeit zich passief-agressief met Oekraïne, dus je hebt weinig actieve besluitvorming dan. Als je algemenere voorbeelden van dat soort impulsieve besluiten wil hebben kan je lol op in de hele coronabesluitvorming: avondklok, alcoholverbod, kringcirkels in parken en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En welke besluiten van de afgelopen weken zijn er dan zoal iets te impulsief genomen?
Ik vrees dat de Russen nog wel een aardige stash raketjes e.d. hebben liggen…quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Over een paar maanden heeft Rusland letterlijk geen raketten meer.
Ze kunnen ze niet produceren, kunnen geen vervangende onderdelen maken of krijgen. (Wellicht met heel veel moeite)
Idem voor tanks, wat al helemaal stil ligt, de enige fabriek wat ze hadden, geen onderdelen meer.
En stel als ze dat wel kunnen ligt tegen die tijd hun gehele economie op hun gat, waar het al hard naartoe gaat.
Zoals Zelensky al zei : het kost tijd en helaas levens, maar uiteindelijk zal elke centimeter gestolen land weer worden bevrijd van de Russen, incl de Donbas/Krim etc.
Maar vormt dat dan überhaupt een probleem? Ik snap het probleem niet zo dat er mensen zijn die Poetin liever vandaag nog dan morgen zien verdwijnen en allerlei negatieve kwalificaties koesteren danwel uiten over de desbetreffende man. Er vallen duizenden burgerdoden, steden worden in puin geschoten en half Oekraïne is weggevlucht. Mensen vinden daar iets van, ja. Is dat nou echt zo opmerkelijk of bezwaarlijk?quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Moet dat elke week gebeuren? De hele wereld bemoeit zich passief-agressief met Oekraïne, dus je hebt weinig actieve besluitvorming dan.
Een hoop “domme” bommen, maar kruisraketten en dergelijke, zijn praktisch op met geen mogelijkheid nieuwe te maken in realistische zin.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees dat de Russen nog wel een aardige stash raketjes e.d. hebben liggen…
Er is toch niemand die niet zegt dat Putin een mongool is en zo snel mogelijk op zou moeten rotten? Het probleem is dat de hele wereld erbij staat te kijken als inactieve toeschouwer van Zelensky, de hele achterlijke historie van onze eigen besluiten richting of in verband met Rusland vergeet (die juist een voorbode voor deze exercitie zijn geweest) en dan maar Prada's verkopen aan Russen in Dubai gaan verbieden. Daar zit wat mis ja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:01 schreef Poem_ het volgende:
Maar vormt dat dan überhaupt een probleem? Ik snap het probleem niet zo dat er mensen zijn die Poetin liever vandaag nog dan morgen zien verdwijnen en allerlei negatieve kwalificaties koesteren danwel uiten over de desbetreffende man. Er vallen duizenden burgerdoden, steden worden in puin geschoten en half Oekraïne is weggevlucht. Mensen vinden daar iets van, ja. Is dat nou echt zo opmerkelijk of bezwaarlijk?
Frits Bol is trots.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:06 schreef Idisrom het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt Kreminna 100 kilometer ten zuidoosten van Kiev.
Tel daar maar 610 kilometer bij op.
Excuus, je bent kenner.quote:
Ik wist wel dat het lang niet klopte, maar de afstand van 710,9 kilometer heb ik van Google gehaald.quote:
Die eerste ben ik het wel mee eens, dat is een beetje emo om de emo, die tweede is gewoon prima journalistiek lijkt me zonder echt vingers te wijzenquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, en nog een voorbeeld. En hier een voorbeeld uit de internationale pers.
Volgens mij is er helemaal niemand die ertoe doet die dat vergeet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:04 schreef nostra het volgende:
de hele achterlijke historie van onze eigen besluiten richting of in verband met Rusland vergeet (die juist een voorbode voor deze exercitie zijn geweest)
Nou ja, mijnheer Schröder drinkt daar nog wel een whisky'tje op vermoed ik.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij is er helemaal niemand die ertoe doet die dat vergeet.
En zo'n 200km ten zuidoosten van Kharkiv.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:06 schreef Idisrom het volgende:
Volgens de Telegraaf ligt Kreminna 100 kilometer ten zuidoosten van Kiev.
Tel daar maar 610 kilometer bij op.
Er zal eerder een nuke op kiev landen dan dat er een oekrainse soldaat de krim binnen gaat.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Over een paar maanden heeft Rusland letterlijk geen raketten meer.
Ze kunnen ze niet produceren, kunnen geen vervangende onderdelen maken of krijgen. (Wellicht met heel veel moeite)
Idem voor tanks, wat al helemaal stil ligt, de enige fabriek wat ze hadden, geen onderdelen meer.
En stel als ze dat wel kunnen ligt tegen die tijd hun gehele economie op hun gat, waar het al hard naartoe gaat.
Zoals Zelensky al zei : het kost tijd en helaas levens, maar uiteindelijk zal elke centimeter gestolen land weer worden bevrijd van de Russen, incl de Donbas/Krim etc.
Die bijkans nu zeer zwaar onder vuur ligt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, mijnheer Schröder drinkt daar nog wel een whisky'tje op vermoed ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |