abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2022 @ 10:44:33 #126
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204472892
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:37 schreef Confetti het volgende:

[..]
De gemiddelde Rus is uit op bloedvergieten, wraak, verkrachting en moord.
:')
pi_204472907
Is de cultuur van Rusland. Altijd kwaad zijn op de Westerse wereld, altijd stelen wat een ander heeft want Kapitalisten kunnen dat wel missen en vernederen en folteren van mensen op allerlei mogelijke manieren die niet Russisch zijn of tegen het regime is totaal normaal.
Heb je eens gezien hoe die studenten zijn toegetakeld in Belarus omdat ze protesteerden?
Heb je ooit eens gezien wat er gebeurde in Gulags?
Folteringen, verkrachtingen, amputaties van ledematen waren de orde van de dag en ja daar zijn ze nog trots op ook.
Daarom gaan ze ook zo idioot tekeer in Ukraine, zelfs kleine kinderen moeten het ontgelden.
pi_204472923
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zoiets:
Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

(Dichter: Van Randwijk)

Maar de gronden waarop gekozen wordt: je hebt twee kinderen, 6 en 4 jaar oud, vader is ergens in het westen, opgeroepen ivm een speciale militaire operatie, geen naaste familie dichtbij, ga je dan protesteren? Als je wordt opgepakt, wat gebeurt er dan met je kinderen? Een heleboel mensen worden onder de duim gehouden met de liefde voor hun kinderen. In het klein, in gezinnen waar vader of moeder een tiran is, in allerlei tussenstadia en in het groot, als de regeringsleider een nietsontziende sociopaat is.
Ik veroordeel weinig keuzes. Maar je komt niet weg met onschuld. Durf je niet te protesteren omdat je kinderen hebt die zwaar zouden lijden als de overheid je straft voor het hebben van een mening? Volkomen begrijpelijk, geen veroordeling. Maar de veiligheid van jouw gezin gaat wel ten koste van iemand anders kinderen. En wat ik eis is dat je niet gaat zitten doen alsof je kop onder het maaiveld houden geen prijs heeft.
  maandag 18 april 2022 @ 11:01:29 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204473025
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Het zal wel aan het perspectief van de video liggen maar hij komt vrij klein over. Het ziet er in ieder geval niet uit als een schip waar 500 man personeel op zou passen.
10 Meter langer dan onze zrms Johan de Wit.

pi_204473042
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:52 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er zijn nogal wat mensen die denken dat fanatieke dictators zich laten stoppen door een welgemeend foei en een verwijzing naar het handvest van de VN.
Maar een dictator laat zich ook niet opeens stoppen als ze een bom toegeworpen krijgen. Dan maakt het niet uit of ze zelf zijn gestart. Als wij Moskou plat gooien uit wraak (omdat zij Parijs hebben geraakt bv) is het niet zo dat hij dan opeens zoiets heeft van: ‘mm, toch geen goed idee dit, ik geef me over’. Dan gaat hij alleen maar meer bommen gooien uit wraak op onze wraak actie. Waarna wij hetzelfde doen. Ik heb moeite om een situatie voor me te zien waar er kernbommen in gezet worden zonder dat dat escaleert in een volledige kernoorlog. Hangt heel erg af hoe wij reageren als Putin er een gebruikt. En dat hangt dan weer af van waar hij er een gebruikt. Ik denk niet dat het westen Moskou gaat plat gooien als de Russen een nuke op Oekraïne gooien eigenlijk. Ze zullen wel militair reageren, en dan is het weer afwachten of Putin dan nog meer kernbommen gaat gooien uit wraak. Deze keer op het Westen omdat ze zich er militair mee bemoeien.
  maandag 18 april 2022 @ 11:03:55 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473046
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:46 schreef quirina het volgende:
Is de cultuur van Rusland. Altijd kwaad zijn op de Westerse wereld, altijd stelen wat een ander heeft want Kapitalisten kunnen dat wel missen en vernederen en folteren van mensen op allerlei mogelijke manieren die niet Russisch zijn of tegen het regime is totaal normaal.
Heb je eens gezien hoe die studenten zijn toegetakeld in Belarus omdat ze protesteerden?
Heb je ooit eens gezien wat er gebeurde in Gulags?
Folteringen, verkrachtingen, amputaties van ledematen waren de orde van de dag en ja daar zijn ze nog trots op ook.
Daarom gaan ze ook zo idioot tekeer in Ukraine, zelfs kleine kinderen moeten het ontgelden.
Het is meer dat de Russen houden sterke leiders Destijds een Tsaar nu een Poetin. Ze hebben geen cultuur op basis van een democratie. Het is niet zo dat elke Rus daar voor is. Maar het is gewoon dodelijk in Rusland om voor je mening en vrijheid op te komen. En het westen heeft daar de afgelopen jaren ook een dubieuze rol in gespeeld door de corruptie in Rusland financieel te steunen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 18 april 2022 @ 11:04:38 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204473049
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:37 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je moet alleen niet de ogen sluiten voor de kwaadaardigheid van een groot deel van de Russische bevolking. Een dergelijke terreurstaat kan niet zo 'succesvol' zijn zonder dat een groot deel erachter staat.

De gemiddelde Rus is uit op bloedvergieten, wraak, verkrachting en moord. Ja, niet de IT'ers die we op televisie soms horen maar dat is niet representatief. De gemiddelde Rus is natuurlijk niet zo geboren maar het systeem heeft ze wel zo gemaakt.
Een beetje reserve-Duitsers(model 1933-45), dus?
Maar dan incapabel.
Lijkt mij wat overdreven. Maar veel goeds(lees: positieve actie) verwacht ik er ook niet van.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 18 april 2022 @ 11:08:58 #133
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473088
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Een beetje reserve-Duitsers(model 1933-45), dus?
Maar dan incapabel.
Lijkt mij wat overdreven. Maar veel goeds verwacht ik er ook niet van.
Er is wel een verschil. Veel Russen hebben geen vertrouwen in hun overheid. Corona en de lage vaccinatie graad is daar een mooi voorbeeld van. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat veel Russen wel degelijk weten dat er een oorlog gaande is. Maar dat zeker met 15 jaar gevangenis en in Rusland is dat geen pretje ga je dat niet uiten in het openbaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 18 april 2022 @ 11:10:28 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204473096
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:41 schreef HiZ het volgende:

Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.
Voor de NATO was die drempel net zo laag...
pi_204473097
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 11:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
10 Meter langer dan onze zrms Johan de Wit.

[ afbeelding ]
186 meter, toch wel wat groter dan ik op basis van de foto's in die twitterberichtjes vermoed had.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 18 april 2022 @ 11:12:06 #136
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473103
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
186 meter, toch wel wat groter dan ik op basis van de foto's in die twitterberichtjes vermoed had.
Hier de pecs van de slava klasse schepen.
https://marineschepen.nl/schepen/slava.html
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 11:12:25 #137
236264 crew  capricia
pi_204473105
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Inderdaad. Zou het dan wel in Afghanistan of zo verwacht hebben. Dat is tenslotte een oorlog geweest die ze verloren hebben en die indirect mede tot de val van de USSR geleid heeft. Over een existentiële crisis gesproken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204473107
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar een dictator laat zich ook niet opeens stoppen als ze een bom toegeworpen krijgen. Dan maakt het niet uit of ze zelf zijn gestart. Als wij Moskou plat gooien uit wraak (omdat zij Parijs hebben geraakt bv) is het niet zo dat hij dan opeens zoiets heeft van: ‘mm, toch geen goed idee dit, ik geef me over’. Dan gaat hij alleen maar meer bommen gooien uit wraak op onze wraak actie. Waarna wij hetzelfde doen. Ik heb moeite om een situatie voor me te zien waar er kernbommen in gezet worden zonder dat dat escaleert in een volledige kernoorlog. Hangt heel erg af hoe wij reageren als Putin er een gebruikt. En dat hangt dan weer af van waar hij er een gebruikt. Ik denk niet dat het westen Moskou gaat plat gooien als de Russen een nuke op Oekraïne gooien eigenlijk. Ze zullen wel militair reageren, en dan is het weer afwachten of Putin dan nog meer kernbommen gaat gooien uit wraak. Deze keer op het Westen omdat ze zich er militair mee bemoeien.
Juist hierom moet je vergelden en harder dan ooit zijn psychotisch kop had kunnen voorstellen. want jou voorbeeld toont aan dat niet reageren juist zorgt dat hij steeds verder gaat, wel reageren kan hem tot waanzin leiden, maar de stap die hij heeft gezet, is van een doorgedraaide pestkop, uit eindelijk vinden die ruzie met de hele straat.
pi_204473113
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:31 schreef quirina het volgende:

[..]
Er kunnen altijd dingen veranderen. Landen kunnen ineens wel weer samen gaan werken met Rusland bijvoorbeeld.
Dit is gewoon koffiedik kijken.
Voorlopig wil de VS dat niet hebben.
  maandag 18 april 2022 @ 11:15:01 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204473118
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er is wel een verschil. Veel Russen hebben geen vertrouwen in hun overheid. Corona en de lage vaccinatie graad is daar een mooi voorbeeld van. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat veel Russen wel degelijk weten dat er een oorlog gaande is. Maar dat zeker met 15 jaar gevangenis en in Rusland is dat geen pretje ga je dat niet uiten in het openbaar.
De bevolking laat zich al sinds de Tachtigjarige oorlog, ofzo, onderdrukken. ;)
Er komt een moment dat je medeplichtig bent.
Dat er sinds 1990 politiek niets grondig is veranderd, is de bevolking ook aan te rekenen.
Ondanks een efficiënt onderdrukkings apparaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 18 april 2022 @ 11:15:27 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473121
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 11:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voor de NATO was die drempel net zo laag...
Op zich hebben de kernwapens juist voorkomen dat er een grondoorlog op grote schaal tussen de USSR en NAVO/NATO plaats gehad heeft. Ik heb met de kennis van nu eigenlijk wel heimwee naar die tijd. :D Een duidelijk vijand waar ook best mee te praten viel.
pi_204473123
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Juist hierom moet je vergelden en harder dan ooit zijn psychotisch kop had kunnen voorstellen. want jou voorbeeld toont aan dat niet reageren juist zorgt dat hij steeds verder gaat, wel reageren kan hem tot waanzin leiden, maar de stap die hij heeft gezet, is van een doorgedraaide pestkop, uit eindelijk vinden die ruzie met de hele straat.
Klopt helemaal. Obama heeft helaas veel te voorzichtig gereageerd op de Russische provocaties in het verleden.
  maandag 18 april 2022 @ 11:15:40 #143
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204473124
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 11:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Inderdaad. Zou het dan wel in Afghanistan of zo verwacht hebben. Dat is tenslotte een oorlog geweest die ze verloren hebben en die indirect mede tot de val van de USSR geleid heeft. Over een existentiële crisis gesproken.
Het probleem bij zo'n Afghanistanoorlog is dat als je een atoombom gooit op plek A, je nog altijd 99,9% van het land niet hebt gebombardeerd. En voor de losse legers in de guerilla-oorlog op de andere plekken, is het ook geen argument om je over te geven of te stoppen.

Een atoombom is in dit geval vooral nuttig als je daarmee voorkomt dat er militaire en financiële steun naar Oekraïne gaat denk ik.
  maandag 18 april 2022 @ 11:16:43 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204473136
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Klopt helemaal. Obama heeft helaas veel te voorzichtig gereageerd op de Russische provocaties in het verleden.
GW BUSH had er gelijk een atoombom op gegooid en Trump had het voorbeeld van Poetin gekopieerd en alle opppositie opgesloten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204473146
quote:

[..]
Tja, zo'n knuffelbare 'moderne' maar naïeve jonge leider is leuk en aardig maar het heeft een prijs.

maandag 18 april 2022 @ 11:18:03 #146
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204473153
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
GW BUSH had er gelijk een atoombom op gegooid en Trump had het voorbeeld van Poetin gekopieerd en alle opppositie opgesloten

Wat is dit?
  maandag 18 april 2022 @ 11:19:01 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473159
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
De bevolking laat zich al sinds de Tachtigjarige oorlog, ofzo, onderdrukken. ;)
Er komt een moment dat je medeplichtig bent.
Dat er sinds 1990 politiek niets grondig is veranderd, is de bevolking ook aan te rekenen.
Ondanks een efficiënt onderdrukkings apparaat.
Raar dat er nog steeds miljoenen naar de oorlogskas van Poetin gaan vanuit het westen. Verdiep je daar ook eens in. Op zich wisten we al sinds de Krim en daarvoor al wat Poetin van plan is maar kreeg hij toch alle ruimte. Olie en gas de de drugs van het westen waar alle normen en waarden voor op zij gàan.
pi_204473167
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich hebben de kernwapens juist voorkomen dat er een grondoorlog op grote schaal tussen de USSR en NAVO/NATO plaats gehad heeft. Ik heb met de kennis van nu eigenlijk wel heimwee naar die tijd. :D Een duidelijk vijand waar ook best mee te praten viel.
De sovjetleiders waren volgens mij ook veel meer in behoud van de status quo geïnteresseerd dan Poetin, die de machtbalans in Europa en de wereld op zijn kop wil zetten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 18 april 2022 @ 11:20:27 #149
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473169
quote:

[..]
Op zich had Obama niets te vertellen. De republieken hadden een meerderheid in de senaat. En in het huis van afgevaardigden.
  maandag 18 april 2022 @ 11:21:26 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473176
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De sovjetleiders waren volgens mij ook veel meer in behoud van de status quo geïnteresseerd dan Poetin, die de machtbalans in Europa en de wereld op zijn kop wil zetten.
Op zich ging het meer om graaien om er zelf beter van te worden. Ook in het Rusland van toen en nu. En er zijn geen instellingen daar die dat tegenaan zoals die er wel zijn binnen een democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')