Dit is gewoon een activist.quote:Op maandag 18 april 2022 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw.
Burgers horen gewoon ontzien te worden in een oorlog. Dat het niet altijd gebeurt is een ander verhaal. Maar doelbewust een atoombom op miljoenen nietsvermoedende burgers gooien is een oorlogsmisdaad. Dan ben je geen haar beter dan het regime waartegen je strijdt.
De Russen hebben meer ervaring dan wij met zijn allen bij elkaar over de leugenachtigheid van hun regime. En dan is het nu plotseling een voldoende verklaring voor hun wegkijken?quote:Op maandag 18 april 2022 09:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een groot deel van de Russen wordt gehersenspoeld door de media aldaar en juist op het moment dat ze niks meer hebben is nationalisme nog altijd daar. Oekraïeners zijn overgenomen door nazi's en m'n zonen zijn gestorven voor het grotere goed wat Rusland heet.
Nah, die plannen waren in die tijd er ook vanuit de andere kant. Het is niet alsof je de plannen en ideeën uit koude oorlog met nu zou kunnen vergelijken. Zelfde als de koekenbakker die over slavernij begon. Of de Duitsers van nu nog steeds oprecht verwijten wat er in 1940-1945 is gebeurd.quote:Op maandag 18 april 2022 09:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.
Wat de Russen van dag tot dag zeggen over wanneer ze die dingen gaan gebruiken is meer lawaai in de propaganda oorlog.
Maar dat het laatste bluf is poetst het eerste niet weg.
En toch is die dreiging de belangrijkste reden waarom jij nog geen cursus Russisch hoeft te volgen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw.
Burgers horen gewoon ontzien te worden in een oorlog. Dat het niet altijd gebeurt is een ander verhaal. Maar doelbewust een atoombom op miljoenen (Moskou heeft 12/13 miljoen inwoners) nietsvermoedende burgers gooien is een oorlogsmisdaad. Dan ben je geen haar beter dan het regime waartegen je strijdt.
Maar hoe voelt dat op je ethische weegschaal als er vlak daar voor een atoombom op de Pots Damerplatz is gekletterd? Of de Champs Elysees?quote:Op maandag 18 april 2022 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw.
Burgers horen gewoon ontzien te worden in een oorlog. Dat het niet altijd gebeurt is een ander verhaal. Maar doelbewust een atoombom op miljoenen (Moskou heeft 12/13 miljoen inwoners) nietsvermoedende burgers gooien is een oorlogsmisdaad. Dan ben je geen haar beter dan het regime waartegen je strijdt.
Plannen voor een aanvalsoorlog tegen het Oostblok?quote:Op maandag 18 april 2022 09:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, die plannen waren in die tijd er ook vanuit de andere kant. Het is niet alsof je de plannen en ideeën uit koude oorlog met nu zou kunnen vergelijken. Zelfde als de koekenbakker die over slavernij begon. Of de Duitsers van nu nog steeds oprecht verwijten wat er in 1940-1945 is gebeurd.
Geldt imho overigens niet voor wat de Russen nu doen. Dat is gewoon waanzinnig en heeft voor iedereen sinds 1990 gevoeld als, dat gebeurd niet meer in Europa.
Er zijn nogal wat mensen die denken dat fanatieke dictators zich laten stoppen door een welgemeend foei en een verwijzing naar het handvest van de VN.quote:Op maandag 18 april 2022 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar hoe voelt dat op je ethische weegschaal als er vlak daar voor een atoombom op de Pots Damerplatz is gekletterd? Of de Champs Elysees?
Alleen idioten juichen het gooien met kernwapens toe, dat is echt een "one way ticket to hell".quote:Op maandag 18 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
Dat kanaal volg ik ook. Best goede analyses. Voor zover ik dat kan beoordelen.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een economische analyse van het gebeuren.
Daarvoor heeft het westen juist die kernwapens; om Rusland te garanderen dat ook zij in een nucleaire vlammenzee zullen sterven als ze het westen met kernwapens aanvallen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar hoe voelt dat op je ethische weegschaal als er vlak daar voor een atoombom op de Pots Damerplatz is gekletterd? Of de Champs Elysees?
Zoiets:quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
Nonsens.quote:Op maandag 18 april 2022 09:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat mensen die denken dat fanatieke dictators zich laten stoppen door een welgemeend foei en een verwijzing naar het handvest van de VN.
Volgens mij schatten wij, leken, de afmetingen van hedendaagse marineschepen een beetje verkeerd in. In vergelijking met oligarchenjachten stellen die nl. amper wat voor. Het jacht van Paul Allen lag een paar jaar geleden in Hamburg, de Duitse marineschepen die er naast lagen hadden bij wijze van spreken als reddingssloepje meegenomen kunnen worden aan boord van het jacht.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het zal wel aan het perspectief van de video liggen maar hij komt vrij klein over. Het ziet er in ieder geval niet uit als een schip waar 500 man personeel op zou passen.
Dat vond ik bij die foto’s ook al, maar het is moeilijk schatten als je er geen referentiemaat naast hebt.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Het zal wel aan het perspectief van de video liggen maar hij komt vrij klein over. Het ziet er in ieder geval niet uit als een schip waar 500 man personeel op zou passen.
Perspectief en de afstand denk ik, schip was echt hugequote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik koester daar geen enkele illusie over; zodra het Poetin regime valt zit daar binnen de kortste keren weer de volgende dictator op de troon. Even een paar jaar mooi weer spelen terwijl ze hun krijgsmacht opnieuw opbouwen en dan begint de ellende weer van voor af aan.quote:Op maandag 18 april 2022 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nonsens.
Er zijn mensen die denken dat het allemaal wat minder eenvoudig is. Ik vind ook dat de bevolking in Rusland in opstand moet komen en zich onder het juk uit moet worstelen. Maar in denk ook dat dat nog niet zo gemakkelijk is wanneer je voor je leven, maar nog belangrijker voor het leven can de mensen die je dierbaar zijn zoals je kinderen, moet vrezen wanneer je dat doet.
Ik heb geen idee wat of hoe groot een Lynx is. Maar staan er een stukje rechts van die ellips mensen?quote:Op maandag 18 april 2022 10:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Perspectief en de afstand denk ik, schip was echt huge
[ afbeelding ]
In de cirkel is een Lynx van de marine
15 meter langquote:Op maandag 18 april 2022 10:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat of hoe groot een Lynx is. Maar staan er een stukje rechts van die ellips mensen?
Er kunnen altijd dingen veranderen. Landen kunnen ineens wel weer samen gaan werken met Rusland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hier een economische analyse van het gebeuren.
Ik denk eigenlijk dat het de meeste Russen geen bal kan schelen wat Poetin uitspookt en dat ze geen idee hebben hoe het er elders aan toe gaat. Het is een enorm land en als je niet toevallig in Moskou of in Petersburg woont is de afstand tot de regering, ook mentaal, groot. Waarom zou je in opstand komen als je er niet al teveel last van hebt en geen idee hebt van de mogelijke alternatieven? Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de stelling dat ons (liberale, democratische) wereldbeeld niet de wereldwijde norm is. En dat de Russische bevolking het probleem niet voor ons gaat oplossen, helaas.quote:Op maandag 18 april 2022 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nonsens.
Er zijn mensen die denken dat het allemaal wat minder eenvoudig is. Ik vind ook dat de bevolking in Rusland in opstand moet komen en zich onder het juk uit moet worstelen. Maar in denk ook dat dat nog niet zo gemakkelijk is wanneer je voor je leven, maar nog belangrijker voor het leven can de mensen die je dierbaar zijn zoals je kinderen, moet vrezen wanneer je dat doet.
Zit net te kijken. Moskou- Vladivostok is 9.000 km.quote:Op maandag 18 april 2022 10:34 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat het de meeste Russen geen bal kan schelen wat Poetin uitspookt en dat ze geen idee hebben hoe het er elders aan toe gaat. Het is een enorm land en als je niet toevallig in Moskou of in Petersburg woont is de afstand tot de regering, ook mentaal, groot. Waarom zou je in opstand komen als je er niet al teveel last van hebt en geen idee hebt van de mogelijke alternatieven? Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de stelling dat ons (liberale, democratische) wereldbeeld niet de wereldwijde norm is. En dat de Russische bevolking het probleem niet voor ons gaat oplossen, helaas.
Je moet alleen niet de ogen sluiten voor de kwaadaardigheid van een groot deel van de Russische bevolking. Een dergelijke terreurstaat kan niet zo 'succesvol' zijn zonder dat een groot deel erachter staat.quote:Op maandag 18 april 2022 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nonsens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |