Niet iedereen gaat stemmen, he?quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er toch wel wat meer stemgerechtigden zijn dan 155 miljoen?
Klopt, maar die komen niet opdagen. Opkomstpercentages van rond de 50% zijn daar niet ongewoon.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
1 die zijn fout probeert goed te praten met 'zie je wel'.quote:
Klopt, ca. 240 miljoen in 2020.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is geen republikeinse poll; zowel republikeinen als democraten zijn bevraagd. Er staat helemaal niet dat "80% van de amerikanen liever Trump hadden gezien", er staat dat 85% van de republikeinen gelooft dat Poetin niet was binnengevallen als Trump president zou zijn geweest. Dat is op werkelijk alle punten heel wat anders. En dan maak je het af door te zeggen dat mensen jouw bron moeten lezen.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het was dan ook een Republikeinse poll
240-250 miljoen... laatste keer opkomst ca 150-160 miljoenquote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
die zijn nog druk met vermeende gifgasaanval, geen tijd voor watersportenquote:Op donderdag 14 april 2022 14:09 schreef AnneX het volgende:
Nu op cnn kan Pentagon nog niet bevestigen wat betreft ondergang van boot.
Aldus John Kirby, spokesman Pentagon.
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie isquote:Op donderdag 14 april 2022 14:09 schreef AnneX het volgende:
Nu op cnn kan Pentagon nog niet bevestigen wat betreft ondergang van boot.
Aldus John Kirby, spokesman Pentagon.
Hebben ze niet nog ergens een oude kamikaze Zero, of Mig 25, staan voor die bejaarde sloep?quote:Op donderdag 14 april 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie is
Het is wel ironisch dat Poetin zich nu eigenlijk in dezelfde nesten heeft gewerkt als Stalin, een legertop benoemen vanwege loyaliteit ipv capaciteit en dan gek opkijken als dat misgaat in een daadwerkelijke oorlog.quote:
Tot nu toe geen enkele andere bron die zijn verhaal bevestigt, waarschijnlijk niet waar.quote:
Vast wel maar waarom de moeite nemen? Als Moskva nog drijft moet Rusland hem bergen en in een dok brengen, dat kost tijd, geld en mankracht en de reparaties gaan 10 jaar duren als we naar de geschiedenis kijken (als hij uberhaupt ooit nog vaart) dus waarom nog verdere moeite besteden als je Oekraine bent.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hebben ze niet nog ergens een oude kamikaze Zero, of Mig 25, staan voor die bejaarde sloep?
Je laat voor het gemak de twee Tsjetjeense oorlogen maar even buiten beschouwing omdat die onder een Republikeinse president plaatsvonden?quote:Op donderdag 14 april 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er was met Trump geen crisis geweest. Putin is evil, maar niet gek. Die pleegt dit soort oorlogsmisdaden alleen als hij daar de gelegenheid tot krijgt.
Wanneer viel Putin Krim ook al weer aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Georgie aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Oekraine aan? Onder Biden.
Onder Trump was dat sneue leger van Putin in de pan gehakt.
Wel een cultureel dingetje ja. Arrogantie en een superioriteitsgevoel mengen met slaafsheid, corruptie en incompetentie. Levert een nare mix van zelfoverschatting en onderpresteren op. Een soort constante teleurstelling.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel ironisch dat Poetin zich nu eigenlijk in dezelfde nesten heeft gewerkt als Stalin, een legertop benoemen vanwege loyaliteit ipv capaciteit en dan gek opkijken als dat misgaat in een daadwerkelijke oorlog.
Wel benieuwd die zijn Zhukov gaat worden en hoe lang die mee zal gaan.
Ohja 5% meer nogquote:Op donderdag 14 april 2022 14:04 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het is geen republikeinse poll; zowel republikeinen als democraten zijn bevraagd. Er staat helemaal niet dat "80% van de amerikanen liever Trump hadden gezien", er staat dat 85% van de republikeinen gelooft dat Poetin niet was binnengevallen als Trump president zou zijn geweest. Dat is op werkelijk alle punten heel wat anders. En dan maak je het af door te zeggen dat mensen jouw bron moeten lezen.
Tanks hebben wel een enorm beperkte inzetbaarheid maar het was gewoon een ordinaire bezuiniging om ze weg te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 die zijn fout probeert goed te praten met 'zie je wel'.
Flikker op man. Een leger zonder tanks...
Nee, dat is veel minder aangezien misschien 30% van de Amerikanen zichzelf beschouwt als Republikein, dus dan zit je op 85% x 0,3 = 25,5%quote:
Johquote:Op donderdag 14 april 2022 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat is veel minder aangezien misschien 30% van de Amerikanen zichzelf beschouwt als Republikein, dus dan zit je op 85% x 0,3 = 25,5%
Verlekker je ondertussen maar aan het paardje in de OP.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het bezwaar is genoteerd. Binnen 6-8 weken hoor je weer van ons.
Shut. Of course.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie is
https://www.nytimes.com/2(...)aine-fiona-hill.htmlquote:Op donderdag 14 april 2022 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je laat voor het gemak de twee Tsjetjeense oorlogen maar even buiten beschouwing omdat die onder een Republikeinse president plaatsvonden?
De volledige ondermijning van het Westerse bondgenootschap onder Trump was de perfecte voorbereiding voor deze oorlog evenals zijn optreden met betrekking tot Oekraïne.
Tijdens het presidentsschap gingen de voorbereidingen op dit conflict natuurlijk ook gewoon gestaag door. De reden dat de boel in een stroomversnelling kwam heeft weinig van doen met het Amerikaans leiderschap, maar des te meer met het Oekraiënse leiderschap. Zelensky zit er pas sinds 2019.
Overigens is het me werkelijkwaar een raadsel in welke waanwereld Trump een effectieve deterrent zou zijn voor Poetin. Dat is echt niveautje fotootje nors kijkende mannen versus vrouwelijke ministers van defensie. Er is geen geopolitieke analyse te bedenken waarin dat ergens op slaat. Trump had op geen enkel wijze behoefte om zich te mengen in dit soort conflicten. Sterker nog, die ging volledig mee in de leefwereld van de Xis en Poetins van deze wereld waarin grote landen het recht hebben om te beslissen over kleine landen. Al is Oekraïne volgens Poetin en vele Russen natuurlijk niet eens een land.
Was een beetje flauw van mij maar ja, het is een realiteit dat men zeker niet altijd alles zal zeggen wat ze weten. Wat een spokesman zegt is wat publiek gemaakt mag en kan worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Shut. Of course.
Af en toe ben ik naïef.
Jup, jammer genoeg maakt dat de inzet van de U2 niet meer noodzakelijkquote:Op donderdag 14 april 2022 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was een beetje flauw van mij maar ja, het is een realiteit dat men zeker niet altijd alles zal zeggen wat ze weten. Wat een spokesman zegt is wat publiek gemaakt mag en kan worden.
De VS heeft momenteel vrijwel gegarandeerd permanent een satelliet boven de regio hangen en uitgebreide SIGINT capaciteiten, het zou mij geenszins verbazen als er een onderzeeer van de VS voor dat doel in de Zwarte Zee aanwezig is en nu delen ze ook die informatie met Oekraine. Weet je nog dat Zelensky om satelliet kaarten vroeg van commercieele ondernemingen? Nu krijgt hij de real deal in high definition.
Dat bleef een beetje onderbelicht in de pers na de bekendmaking van de wapenzendingen aan Oekraine, de VS gaat ook hun intelligence delen met Oekraine en dat laatste kan voor Oekraine enorm veel voordeel opleveren.
Of dit bijvoorbeeld en zo zijn er nog vele analyses te vinden. Ik snap echt niet hoe je de boel in je hoofd zo kan spinnen dat Poetin doodsbang zou zijn voor de reactie van Trump als hij Oekraïne zou binnenvallen. Het zou hem eerder op complimenten van Trump komen te staan.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)aine-fiona-hill.html
Zie ook dit. Overigens is de Georgië oorlog nog (deels) aan Bush te wijten.
quote:Op donderdag 14 april 2022 14:04 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het is geen republikeinse poll; zowel republikeinen als democraten zijn bevraagd. Er staat helemaal niet dat "80% van de amerikanen liever Trump hadden gezien", er staat dat 85% van de republikeinen gelooft dat Poetin niet was binnengevallen als Trump president zou zijn geweest. Dat is op werkelijk alle punten heel wat anders. En dan maak je het af door te zeggen dat mensen jouw bron moeten lezen.
quote:Op donderdag 14 april 2022 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
80% van de Amerikanen zouden liever Trump zien volgens een POL.
Want alle Amerikanen zijn Republikeinen?quote:
Hoezo deels? Die oorlog was in augustus in 2008, Obama is pas in november verkozen en januari 2009 ingezworen.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)aine-fiona-hill.html
Zie ook dit. Overigens is de Georgië oorlog nog (deels) aan Bush te wijten.
Die is er nog steeds en vliegt vziw nog steeds maar als je een Global Hawk operationeel hebt dan is de U2 niet echt relevant meer.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup, jammer genoeg maakt dat de inzet van de U2 niet meer noodzakelijk.
Jup maar meer voor de NASA en niet echt meer als spionage. Staat ergens nog een leuk filmpje waarin James May meevliegt met zo'n ding.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die is er nog steeds en vliegt vziw ik weet nog steeds maar als je een Global Hawk operationeel hebt dan is de U2 niet echt relevant meer.
Nee, nog steeds operationeel in de USAF, het Global Hawk programma is nog niet volledig uitgerold, de verwachting is dat pas in 2024 of 25 de U2 niet meer operationeel zal zijn.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup maar meer voor de NASA en niet echt meer als spionage. Staat ergens nog een leuk filmpje waarin James May meevliegt met zo'n ding.
quote:In February 2020, the U.S. Air Force submitted budget documents with confusing language suggesting that it could begin retiring U-2s in 2025 but clarified afterwards that no retirement is planned.
Of dit is de prijs van falen bij Poetin. Dat lijkt mij waarschijnlijker.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als dit echt waar is dan vreest Putin een coup.
Die vreest ie altijd denk ik wel. Het kan twee kanten opgaan.. Of de inner circle om hem heen zegt: "En nu is het leuk geweest" of ze komen met shit aan om hem te pleasen.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk de verkiezingen waren in 2008, hij werd pas president in 2009.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo deels? Die oorlog was in augustus in 2008, Obama is pas in november verkozen en januari 2009 ingezworen.
De mensen om hem heen zijn geen staatsmannen maar dieven. Die kun je makkelijk tevreden houden met geld. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in imago of de belangen van de natie. Keiharde dollars is het enige wat telt. Daarom zie ik een coup niet gebeuren. Een coup is financiele onzekerheid.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die vreest ie altijd denk ik wel. Het kan twee kanten opgaan.. Of de inner circle om hem heen zegt: "En nu is het leuk geweest" of ze komen met shit aan om hem te pleasen.
Hetzelfde is ook min of meer de reden waarom Hitler zo ver is gegaan, zijn inner circle kwam met steeds heftigere ideeën om, maar het lievelingetje van Adolf te worden. Natuurlijk waren er ook gasten die net buiten die circle vielen en die geprobeerd hebben om Adolf te vermoorden.. bijna gelukt ook nog..
Ik denk dat zo'n coup de enige manier gaat zijn hoe we dit kunnen stoppen zonder nog veel meer bloedvergieten.
Het zou heel dom zijn geweest en niet uit frees voort trump, maar juist omdat Trump de potentie had om de navo op te zeggen. Op moment hij dan had gehandeld dan was het westen zelfs onder trump verenigd en was momentum voor zelfs brexit misschien verloren gegaan.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er was met Trump geen crisis geweest. Putin is evil, maar niet gek. Die pleegt dit soort oorlogsmisdaden alleen als hij daar de gelegenheid tot krijgt.
Wanneer viel Putin Krim ook al weer aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Georgie aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Oekraine aan? Onder Biden.
Onder Trump was dat sneue leger van Putin in de pan gehakt.
True.. daarom zie ik ook geen einde aan deze shit zonder dat er een fucking hoge prijs betaald moeten worden.. Ook door ons....quote:Op donderdag 14 april 2022 15:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
De mensen om hem heen zijn geen staatsmannen maar dieven. Die kun je makkelijk tevreden houden met geld. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in imago of de belangen van de natie. Keiharde dollars is het enige wat telt. Daarom zie ik een coup niet gebeuren. Een coup is financiele onzekerheid.
Hartaanvalquote:
toen ik de motie zag wist ik al dat er een partij tegen zou stemmen.quote:
Het probleem is juist een beetje dat ze helemaal niet loyaal waren. Het plan was om met miljarden het Oekrainse leger en sleutelspelers aldaar om te kopen (indien die info klopt), maar al die topmannen van Putin staken dat geld in eigen zak. Daar zijn ze nu allemaal voor aan het boeten.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel ironisch dat Poetin zich nu eigenlijk in dezelfde nesten heeft gewerkt als Stalin, een legertop benoemen vanwege loyaliteit ipv capaciteit en dan gek opkijken als dat misgaat in een daadwerkelijke oorlog.
Maar dat wist hij. Of denk je nu echt dat Poetin niet exact weer wie wat achterover drukt? Kom aan.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het probleem is juist een beetje dat ze helemaal niet loyaal waren. Het plan was om met miljarden het Oekrainse leger en sleutelspelers aldaar om te kopen (indien die info klopt), maar al die topmannen van Putin staken dat geld in eigen zak. Daar zijn ze nu allemaal voor aan het boeten.
Ik zie de republikeinen al piepen en Trump uiteindelijk al mokkend inbinden met het beleid dat eigenlijk nu ook plaatsvindt, maar vervolgens op twitter allerlei bothsidism en counterproductieve troep plaatsen met als gevolg dat het beleid uiteindelijk wel zal plaatsvinden maar stukken stroperiger dan nu onder Biden. Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of dit bijvoorbeeld en zo zijn er nog vele analyses te vinden. Ik snap echt niet hoe je de boel in je hoofd zo kan spinnen dat Poetin doodsbang zou zijn voor de reactie van Trump als hij Oekraïne zou binnenvallen. Het zou hem eerder op complimenten van Trump komen te staan.
ik wil mijn mening niet geven, want dat kan provocerend overkomen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)om-navo-lidmaatschap
Zijn er mensen hier die vinden dat Zweden en Finland zich niet moeten/mogen aansluiten bij de navo omdat dit provocerend kan overkomen?
Denk het nietquote:Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er mensen hier die vinden dat Zweden en Finland zich niet moeten/mogen aansluiten bij de navo omdat dit provocerend kan overkomen?
Nee dat moeten zij zelf weten.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Google translate:quote:Петр Калимеренсов поневоле становится членом экипажа «Москвы», вздремнув на борту и не заметив, что корабль уходит. Его заставляют работать водочным перевозчиком.
На Черном море Петр разжигает пожар, когда фитиль горящей свечи падает в бочку с водкой. Напиток загорается и вызывает большой пожар. Огонь невозможно потушить, и он достигает пороховой камеры, что в конечном итоге приводит к взрыву корабля.
Dat zou dan wel de Russische reactie verklaren dat het een ongelukje was, en het valt de Russische marine niet te verwijten, omdat die Kalimerensov eigenlijk illegaal aan boord was!quote:Pyotr Kalimerensov involuntarily becomes member of crew of Moscow, taking nap on board and not noticing that ship was leaving. He is forced to work as vodka carrier.
On the Black Sea, Peter kindles fire when wick of burning candle falls into barrel of vodka. Drink catches fire and causes large fire. Fire cannot be put out and reaches powder chamber, eventually causing ship to explode.
Ja, op zijn minst eentje.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is natuurlijk flauwekulquote:Op donderdag 14 april 2022 15:26 schreef OllieA het volgende:
Van een Telegramkanaal dat onder invloed staat van Medvedev. Heb dus geen idee hoe betrouwbaar dit is.
[..]
Google translate:
[..]
Dat zou dan wel de Russische reactie verklaren dat het een ongelukje was, en het valt de Russische marine niet te verwijten, omdat die Kalimerensov eigenlijk illegaal aan boord was!
tijd dattie aan de schijt raaktquote:Op donderdag 14 april 2022 14:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 april 2022 15:26 schreef OllieA het volgende:
Van een Telegramkanaal dat onder invloed staat van Medvedev. Heb dus geen idee hoe betrouwbaar dit is.
[..]
Google translate:
[..]
Dat zou dan wel de Russische reactie verklaren dat het een ongelukje was, en het valt de Russische marine niet te verwijten, omdat die Kalimerensov eigenlijk illegaal aan boord was!
Iemand heeft duidelijk Scheepsjongens van Bontekoe gelezen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
Google translate:
[..]
Nee, dat wist ie niet. Anders was hij Oekraine niet binnengevallen met een half leger dat op papier (zoals het hem was verteld ongetwijfeld) een stuk sterker was. Zijn ja-knikkers vertelden hem hele andere dingen. Niet voor niets dat ze nu 'hartaanvallen' krijgen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat wist hij. Of denk je nu echt dat Poetin niet exact weer wie wat achterover drukt? Kom aan.
Zolang het geen probleem veroorzaakt voor Poetin is het prima, als het hem in verlegenheid brengt dan is het ineens wel een misdaad, natuurlijk.
quote:
quote:Op donderdag 14 april 2022 15:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]!
Wat is dit voor glorieuze onzin?
Ja.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand heeft duidelijk Scheepsjongens van Bontekoe gelezen.
Lachen is gezond. En wij mogen tenminste nog lachen, je zal maar in Rusland wonen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja.
Sorry mensen, ik had even zin in een grap. 't Is allemaal al erg genoeg.
Nou dan vind ik het wel grappigquote:Op donderdag 14 april 2022 15:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja.
Sorry mensen, ik had even zin in een grap. 't Is allemaal al erg genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
You go to war with the army you have, not the army you might want or wish to have at a later time.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, dat wist ie niet. Anders was hij Oekraine niet binnengevallen met een half leger dat op papier (zoals het hem was verteld ongetwijfeld) een stuk sterker was. Zijn ja-knikkers vertelden hem hele andere dingen. Niet voor niets dat ze nu 'hartaanvallen' krijgen.
Inderdaad. Maar net zo beperkt als ze zijn, zijn ze onmisbaar.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:27 schreef franske19 het volgende:
[..]
Tanks hebben wel een enorm beperkte inzetbaarheid maar het was gewoon een ordinaire bezuiniging om ze weg te doen natuurlijk.
Daar mag je ook lachen.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lachen is gezond. En wij mogen tenminste nog lachen, je zal maar in Rusland wonen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
quote:Op donderdag 14 april 2022 16:00 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Daar mag je ook lachen.Die maakt hij nooit. Althans, niet bewust, geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso opvallend hoe weinig humor, plezier en lol je daar ziet. Niet alleen Poetin.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die maakt hij nooit. Althans, niet bewust, geloof ik.
Het is Rusland. In Russia humor laughs at you!quote:Op donderdag 14 april 2022 16:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sowieso opvallend hoe weinig humor, plezier en lol je daar ziet. Niet alleen Poetin.
Nu vraag ik me wel af wie dit uitvoert. als Poetin massaal de leiding van het leger opsluit en aanvalt, dan moet er ieder moment een burger oorlog uitbreken.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik stel voor Rusland te bombarderen met slechte humor.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sowieso opvallend hoe weinig humor, plezier en lol je daar ziet. Niet alleen Poetin.
Hoezo dan? Ik zie dat verband niet.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nu vraag ik me wel af wie dit uitvoert. als Poetin massaal de leiding van het leger opsluit en aanvalt, dan moet er ieder moment een burger oorlog uitbreken.
Stuur Poetin de boeken van Baudet? En hopen dat het ICC dat niet als een oorlogsmisdaad ziet.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor Rusland te bombarderen met slechte humor.
Nee, als dit waar is dan is dit gewoon wraak voor het wegsluizen van het geld wat was bedoeld om het leger te upgraden de afgelopen jaren en de onjuiste intel in aanloop naar en tijdens de invasie.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
De Krim brug ligt aan de andere kant van de Krim bij de Ishtmus, dat is best wel een eind lopen van Odessa, zeg maar.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:
Okayyy... als ze de Moskva zwaar beschadigd hebben of mogelijk tot zinken hebben gebracht dan kunnen ze toch ook wel de Krimbrug opblazen?
Hmmm goed punt... dat doen we dan later welquote:Op donderdag 14 april 2022 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Krim brug ligt aan de andere kant van de Krim bij de Ishtmus, dat is best wel een eind lopen van Odessa, zeg maar.
Hmmm goeie.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:
Okayyy... als ze de Moskva zwaar beschadigd hebben of mogelijk tot zinken hebben gebracht dan kunnen ze toch ook wel de Krimbrug opblazen?
Je zou bijna denken dat corruptie en nepotisme toch niet de ideale basis is voor het bestuur van je land.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Net even te ver voor een Neptune maar met accurate positie informatie kan iedere Russisch schip wat zijn neus buiten Sevastopol steekt geraakt worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hmmm goed punt... dat doen we dan later wel
Dan maar eens op Sevastopol mikken
Voor het land niet, nee, maar dat is dan ook niet hun doel, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat corruptie en nepotisme toch niet de ideale basis is voor het bestuur van je land.
Valt me wel wat tegen van de Amerikanen, ik dacht die die allemaal wel van het stemmen waren.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
240-250 miljoen... laatste keer opkomst ca 150-160 miljoen
Sinds 1972 is de opkomst bijna altijd tussen de 50 en 55 procent met 2020 als uitschieter naar 62%quote:Op donderdag 14 april 2022 16:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Valt me wel wat tegen van de Amerikanen, ik dacht die die allemaal wel van het stemmen waren.
De ene tegenstrijdige tweet na de andere, gisteren wisten diverse lui nog te melden dat ie zeker gezonken was.quote:
Zinken doet ie toch niet zomaar? De Bismarck werd al 50x geraakt voordat ie eindelijk eens onder ging.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
De ene tegenstrijdige tweet na de andere, gisteren wisten diverse lui nog te melden dat ie zeker gezonken was.
Ligt er maar net aan waar hij geraakt is en wat de secundaire schade is. Een kan genoeg zijn en soms heb je meer nodig.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zinken doet ie toch niet zomaar? De Bismarck werd al 50x geraakt voordat ie eindelijk eens onder ging.
Die blijven geclassificeerd als geheim, vermoedelijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waar blijft een satelliet foto`s? Of een foto. Ik hoor en zie alleen maar tegenstrijdig berichten.
Oke dat nu een brand staat.. Maar verder....
Ja dat verklapt veel te veel als je daarmee publiek gaat.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waar blijft een satelliet foto`s? Of een foto. Ik hoor en zie alleen maar tegenstrijdig berichten.
Oke dat nu een brand staat.. Maar verder....
O RLY?quote:Op donderdag 14 april 2022 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
De ene tegenstrijdige tweet na de andere, gisteren wisten diverse lui nog te melden dat ie zeker gezonken was.
Je zou bijna medelijden krijgen. BIjna.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:02 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De wereld is een groot nest vol neo-nazi’s. Rusland is dat ene kleine Gallische dorp dat dapper standhoudt tegen de neo-nazi’s 💪
Goed filmpje.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
Militair Fleur rijdt een luchtafweersysteem naar Slowakije: 'We worden niet snel ingezet'
https://nos.nl/l/2425139
39 miljoen aan wapens.quote:
Krijg ik hopelijk ook snel mijn MG5 binnen.quote:
Hoeveel generalen heeft Rusland? als er 20 generale gearresteerd worden door bijv. FsB dan gaan de overige generalen zich onveiligvoelen en FSB wantrouwen waardoor spanning oploopt.En zeker als er ook nog de hoogste militaire persoon een 'hartaanval' krijgt. Er zijn ook al forse verwijten naar en arrestaties bij de FsB geweest. Mensen met macht, gaan zich zelf dan beschermen. Dit alles is gewoon een een perfect recept voor escalatie.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ik zie dat verband niet.
De Hood 2 of 3xquote:Op donderdag 14 april 2022 16:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zinken doet ie toch niet zomaar? De Bismarck werd al 50x geraakt voordat ie eindelijk eens onder ging.
Verrassend. Fvd webcare kom er maar in.quote:
Wat zeggen de wappies nu allemaal hierover. Blijven die achter baudet aanlopen of gaat ze dit ook te ver?quote:Op donderdag 14 april 2022 17:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verrassend. Fvd webcare kom er maar in.
De uil van minerva kan momenteel niet antwoorden.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verrassend. Fvd webcare kom er maar in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wat ik niet begrijp. Waarom heeft Rusland die zogenoemde "hoofdkwartieren" niet allang plat gelegd? Als ze dat konden hadden ze dat toch in week 1 gedaan? Ze weten niet waar ze zitten, of ze kunnen ze niet raken.quote:
Die roepen om het hardst dat MSM niet te vertrouwen is en alles bij elkaar liegt, geef het maar op, die ga je echt niet overtuigen.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:02 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat zeggen de wappies nu allemaal hierover. Blijven die achter baudet aanlopen of gaat ze dit ook te ver?
Nee dat kan een enkele bayraktar nietquote:Op donderdag 14 april 2022 18:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dus een enkele Bayraktar kan de gehele verdediging van de grootste Russische oorlogscruiser uitschakelen en ervoor zorgen dat die zinkt. Die drone wordt ook steeds legendarischer.
Ik denk dat ze bang zijn voor een hoge gasprijs.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die roepen om het hardst dat MSM niet te vertrouwen is en alles bij elkaar liegt, geef het maar op, die ga je echt niet overtuigen.
Hopelijk komen ze in goede gezondheid terug.quote:
Feit is dat een oorlogscruiser zoals deze heel makkelijk 2 Neptune raketten die op hem afgevuurd worden uit kan schakelen. Ruslands versie is dat er een 'ongeluk' gebeurd is en de Oekrainers helemaal geen kruisraketten afgevuurd hebben en de Oekraïense versie is dat een Bayraktar de verdediging van de cruiser kort voor het afvuren van de kruisraketten uitgeschakeld heeft.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee dat kan een enkele bayraktar niet
Geen idee wat er gebeurt is verder natuurlijk maar dat sowieso niet
Omdat het onzin praat is, natuurlijk, ze moeten hun spierballentaal volhouden omdat ze anders niet veel in huis hebben. De historische parallen lijken mij duidelijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp. Waarom heeft Rusland die zogenoemde "hoofdkwartieren" niet allang plat gelegd? Als ze dat konden hadden ze dat toch in week 1 gedaan? Ze weten niet waar ze zitten, of ze kunnen ze niet raken.
Het gaat niet slecht omdat ze het verklooien, maar omdat ze zich inhouden.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het onzin praat is, natuurlijk, ze moeten hun spierballentaal volhouden omdat ze anders niet veel in huis hebben. De historische parallen lijken mij duidelijk.
Ach, je kan nooit de incompetentie factor uitvlakken bij het Russische leger tegenwoordig maar inderdaad, het lijkt waarschijnlijker dat hij geraakt is en dat er secundaire explosies hebben plaatsgevonden dan dat Ivan een brandende sigaret per ongeluk in een munitiemagazijn heeft laten vallen.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Feit is dat een oorlogscruiser zoals deze heel makkelijk 2 Neptune raketten die op hem afgevuurd worden uit kan schakelen. Ruslands versie is dat er een 'ongeluk' gebeurd is en de Oekrainers helemaal geen kruisraketten afgevuurd hebben en de Oekraïense versie is dat een Bayraktar de verdediging van de cruiser kort voor het afvuren van de kruisraketten uitgeschakeld heeft.
Die laatste versie klinkt een stuk geloofwaardiger.
Ja, natuurlijk. Dat bewees de terugtrekking wel.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat niet slecht omdat ze het verklooien, maar omdat ze zich inhouden.
Die kaarsen in een vat wodka bij de munitie kamer klinkt anders aardig plausibelquote:Op donderdag 14 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het onzin praat is, natuurlijk, ze moeten hun spierballentaal volhouden omdat ze anders niet veel in huis hebben. De historische parallen lijken mij duidelijk.
Het schip kan heel makkelijk gelijktijdig veel meer uitschakelen dan 2 raketten en een dronequote:Op donderdag 14 april 2022 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Feit is dat een oorlogscruiser zoals deze heel makkelijk 2 Neptune raketten die op hem afgevuurd worden uit kan schakelen. Ruslands versie is dat er een 'ongeluk' gebeurd is en de Oekrainers helemaal geen kruisraketten afgevuurd hebben en de Oekraïense versie is dat een Bayraktar de verdediging van de cruiser kort voor het afvuren van de kruisraketten uitgeschakeld heeft.
Die laatste versie klinkt een stuk geloofwaardiger.
Ja, als het de 19e eeuw was welquote:Op donderdag 14 april 2022 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die kaarsen in een vat wodka bij de munitie kamer klinkt anders aardig plausibel
Kan natuurlijk gewoon blind geluk zijn geweest van Oekraine, net op de juiste plek geraakt waar net een deur open stond die dicht had moeten zijn en kaboom.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het schip kan heel makkelijk gelijktijdig veel meer uitschakelen dan 2 raketten en een drone
Waarom er nooit iets lukt bij die figuren weet ik ook niet ... karma?
Misschien heeft een olicharch bespaart op updates van de systemen?quote:Op donderdag 14 april 2022 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het schip kan heel makkelijk gelijktijdig veel meer uitschakelen dan 2 raketten en een drone
Waarom er nooit iets lukt bij die figuren weet ik ook niet ... karma?
Meisjes van 10 tellen niet mee hoor.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Al die fokkers lachen en klagen wel over die Russen, maar inmiddels neuken die meer dan die fokkers ooit gedroomd hebben.
Ow jeetjemineetje!quote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Al die fokkers lachen en klagen wel over die Russen, maar inmiddels neuken die meer dan die fokkers ooit gedroomd hebben.
Bedankt voor je bijdragequote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja maar dan nog zijn het de raketten die het doenquote:Op donderdag 14 april 2022 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan natuurlijk gewoon blind geluk zijn geweest van Oekraine, net op de juiste plek geraakt waar net een deur open stond die dicht had moeten zijn en kaboom.
Tijdens oorlogen is het vervangen van generaals vrij gewoon. Het functioneren in oorlogs- of vredestijd is gewoon heel iets anders en in de praktijk van de oorlog falen een hoop officieren.quote:Op donderdag 14 april 2022 17:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoeveel generalen heeft Rusland? als er 20 generale gearresteerd worden door bijv. FsB dan gaan de overige generalen zich onveiligvoelen en FSB wantrouwen waardoor spanning oploopt.En zeker als er ook nog de hoogste militaire persoon een 'hartaanval' krijgt. Er zijn ook al forse verwijten naar en arrestaties bij de FsB geweest. Mensen met macht, gaan zich zelf dan beschermen. Dit alles is gewoon een een perfect recept voor escalatie.
Iedereen wordt bang voor iedereen, en gaan dan ageren. Sovjet unie zijn bijna alle machtsovernames met geweld gegaan door hun zieke cultuur. Dit was in China anders, doordat ze een autoritaire systeem hadden wat niet gecentreerd was rondom 1 leider. Dit is daar nu ook anders maar dat ter zeidem
Eerder in deze reeks poste een user dat een Bayrakter de radar beschadigd had waardoor de cruiser zich tijdelijk niet kon verdedigen tegen Neptoen-raketten.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar dan nog zijn het de raketten die het doen
Die drone kan niet het hele vuurleidingssysteem uitschakelen, afleiden of zoekspelen of wat dan ook
Tenzij het niet volledig operationeel was. Incompetentie, slecht onderhouden, noem het maar op.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die drone kan niet het hele vuurleidingssysteem uitschakelen, afleiden of zoekspelen of wat dan ook
Daarom heeftie er meer dan 1quote:Op donderdag 14 april 2022 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eerder in deze reeks poste een user dat een Bayrakter de radar beschadigd had waardoor de cruiser zich tijdelijk niet kon verdedigen tegen Neptoen-raketten.
Of onderbemandquote:Op donderdag 14 april 2022 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tenzij het niet volledig operationeel was. Incompetentie, slecht onderhouden, noem het maar op.
Blijven achter Baudet staan want samen met o.a. Putin, Trump en die hamster met PTSS zullen ze zeer binnenkort een einde maken aan de westerse elite inclusief Zelensky. Want ze zouden zich o.a. bezig met Satanisch misbruik van kinderen.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:02 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat zeggen de wappies nu allemaal hierover. Blijven die achter baudet aanlopen of gaat ze dit ook te ver?
Nou, een ongelukkie geloof ik niet zo inquote:
Staan fotos te maken en theekransje te doen naast een russisch voertuig met wit teken erop. Blijkbaar zegt 1 van hun nog van "straks schiet ie nog naar ons" omdat ze bij het russisch voertuig staan.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
WTF zijn dit Oekraïners die een foutje maakten?
Denk niet het kan, door een kuiltje en dan per ongeluk op een knop drukken ofzo?
Lachen joh, vrouwen en kinderen verkrachten.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Joh waarom zo serieus ineens?quote:Op donderdag 14 april 2022 18:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Lachen joh, vrouwen en kinderen verkrachten.
quote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien weet je het niet, maar neuken is iets anders dan verkrachten.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is natuurlijk wel zo’n beetje de eerste oorlog met het modernste wapentuig (tegen elkaar).quote:Op donderdag 14 april 2022 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nou weet ik eigenlijk niet wat beschamender is voor Rusland: dat 1 Bayrakter de verdediging van hun grootste schip uit kan schakelen of dat ze zelf voor zo'n fuckup hebben gezorgd dat 2 eigengemaakte Oekraïense raketten zonder problemen hun grootste schip kan laten zinken en de Oekraïners dat ook weten omdat ze anders niet zo'n simpele aanval met 2 raketten zouden ondernemen.
Als die Reapers geleverd zijn, kan Oekraïne het Kremlin plat gooien.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp. Waarom heeft Rusland die zogenoemde "hoofdkwartieren" niet allang plat gelegd? Als ze dat konden hadden ze dat toch in week 1 gedaan? Ze weten niet waar ze zitten, of ze kunnen ze niet raken.
Ja, met hulp.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die Reapers geleverd zijn, kan Oekraïne het Kremlin plat gooien.
Een aantal Amerikaanse generaals zijn er van overtuigd dat Oekraïne kan winnen.
Het is blijkbaar leuker om zo'n walgelijk bericht te quoten en te counteren met een tegengrapje zoals sommigen doen dan om zo'n bericht te verwijderen.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat sommige dingen te walgelijk zijn om grappen over te maken.
Ik blijf het me ook afvragen.quote:Op donderdag 14 april 2022 16:21 schreef Frutsel het volgende:
Ja. Welk land krijgt geen hulp? Rusland krijgt/koopt ook wapens via Iran.quote:
lijkt er op dat het nog niet is gezonken iig, n aar de haven slepen kan nog wel een paar dagen durenquote:Op donderdag 14 april 2022 19:13 schreef Breekfast het volgende:
Het is nog steeds niet duidelijk of dat Russische oorlogsschip gezonken is of naar de haven is gesleept ofwel?
Nou vooruit, dit kan ik dan weer wel waarderen.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:13 schreef sp3c het volgende:
voorlopig worden de Russen keihard geneukt
niet echt seks maar een speciale penetratie
Alles kan, maar ALS dit een kill was van UKR, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze dan maar op goed geluk hun schaarse raketten op de boot afschoten.quote:
niemand zegt dat ze op goed geluk schietenquote:Op donderdag 14 april 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alles kan, maar ALS dit een kill was van UKR, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze dan maar op goed geluk hun schaarse raketten op de boot afschoten.
Dat doe je alleen als je weet dat je een behoorlijke kans van slagen hebt.
6 vooralsnog werkende CIWS installaties.....quote:Op donderdag 14 april 2022 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand zegt dat ze op goed geluk schieten
quote:Ministerie verbiedt energiebedrijven gas te betalen in roebels
Nederlandse bedrijven die gas uit Rusland kopen mogen die contracten niet verlengen als daarin staat dat ze met roebels moeten betalen. Dat is in strijd met de sancties die vanuit de Europese Unie aan Rusland zijn opgelegd.
Dat zegt minister voor Energie en Klimaat Rob Jetten. Gisteren besloot de Europese Commissie (EC) al dat gasbetalingen in roebels in strijd zijn met de sancties. De Nederlandse regering is het daarmee eens.
En dat geldt dus ook voor nieuwe contracten. Het contract van GasTerra met Gazprom loopt in oktober af en het ministerie zegt nu expliciet: je mag geen nieuw contract met Gazprom afsluiten zolang daar in staat dat je met roebels moet betalen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ls-voor-russisch-gas
Dat worden weer veel filmpjes van geroosterde kolonnes.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)nes/?sh=1e2a33995b3b
MQ-9 reaper drones voor Oekraïne. Now we are talking.
General Atomics kan binnen enkele dagen leveren, er moeten alleen nog piloten opgeleid worden.
nou je weet dat de radar het moeilijk heeft in kuststreken en over land, dan kun je gaan rekenen hoeveel tijd het schip heeft om te reageren en hoe vol het luchtruim moet zijn op dat moment en dan kun je een plan makenquote:Op donderdag 14 april 2022 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
6 vooralsnog werkende CIWS installaties.....
Dan weet je dat je er doorheen kan...
En hopen dat er een deur open staat, een ongemotiveerde matroos achter de knoppen zit, dat is hopen en niet weten.
Weten dat je Bayraktar de enige radar kan afleiden, of idd met iets electronische oorlogsvoering aan boord, is weten.
Wat ik er van begrijp is er een ‘hoofdradar’ met een gezichtsveld van 180 graden. Die kun je prima afleiden met je drone natuurlijk. En dan is er nog wel een back-up maar die heeft moeite met de combinatie laagvliegend en hoge golven, dat lijkt teveel op elkaar.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je weet dat de radar het moeilijk heeft in kuststreken en over land, dan kun je gaan rekenen hoeveel tijd het schip heeft om te reageren en hoe vol het luchtruim moet zijn op dat moment en dan kun je een plan maken
maar 1 drone die alles aan boord uitschakeld lijkt me uit te sluiten hoor
Undercover een paar Amerikaanse piloten stallen zou men niet doen?quote:Op donderdag 14 april 2022 19:26 schreef trein2000 het volgende:
General Atomics kan binnen enkele dagen leveren, er moeten alleen nog piloten opgeleid worden.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, je moet natuurlijk wel een beetje massa hebben. Anders valt dat teveel op.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Undercover een paar Amerikaanse piloten stallen zou men niet doen?
Bedoel je Amerikaanse 'adviseurs'quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Acteer lesje bij Sacha Cohen..quote:Op donderdag 14 april 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, je moet natuurlijk wel een beetje massa hebben. Anders valt dat teveel op.
ow okquote:Op donderdag 14 april 2022 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik er van begrijp is er een ‘hoofdradar’ met een gezichtsveld van 180 graden. Die kun je prima afleiden met je drone natuurlijk. En dan is er nog wel een back-up maar die heeft moeite met de combinatie laagvliegend en hoge golven, dat lijkt teveel op elkaar.
Instructeurs, “ik zal het nog 1 keer voordoen”.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bedoel je Amerikaanse 'adviseurs'?
Gewoon vanaf een basis buiten Oekraïne.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er zijn er aardig wat (https://armedforces.eu/co(...)per_vs_Bayraktar_TB2), maar volgens mij is het voornaamste voordeel dat ze snel geleverd kunnen worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is het voordeel van de Reaper drones t.o.v. de veel goedkopere Turkse drones?
[..]
Gewoon vanaf een basis buiten Oekraïne.
bereik: 1900 km vs 150 kmquote:Op donderdag 14 april 2022 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat is het voordeel van de Reaper drones t.o.v. de veel goedkopere Turkse drones?
[..]
Groot verschil zeg. Heel ander apparaat. Alsof je een Polo vergelijkt met een Ferrari.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zijn er aardig wat (https://armedforces.eu/co(...)per_vs_Bayraktar_TB2), maar volgens mij is het voornaamste voordeel dat ze snel geleverd kunnen worden.
`quote:Op donderdag 14 april 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Groot verschil zeg. Heel ander apparaat. Alsof je een Polo vergelijkt met een Ferrari.
Ja. Polo's vallen minder snel op.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
`
Maar toch heeft een TB2 ook voordelen. Wordt minder snel gespot en kleiner is vaak ook lastiger te raken.
En je kunt voor 1 reaper iets van 25 bayraktars kopenquote:Op donderdag 14 april 2022 20:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
Die Reaper heb je niet veel aan als anti-air die zooi snel kan detecteren.
Het voordeel van de TB2 is dat het Russische anti-air spul moeite heeft dat ding te vinden. Dus ze kunnen van alles kapotgooien
Forumski / Bidetquote:Op donderdag 14 april 2022 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Goh verrassend welke partij tegen is.
Dat is een voordeel ja maar het is de vraag of Turkije nog TB2s leveren aan Oekraïne. Die willen volgens mij redelijk neutraal blijven in dit conflict.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
En je kunt voor 1 reaper iets van 25 bayraktars kopen
Grotere verschillen dan ik dacht, maar je zegt hierboven zelf ook al dat de aanschafkosten van de TB2 heel veel lager liggen. Waar heb je meer aan 15 of 20 TB2's vs 1 Reaper?quote:Op donderdag 14 april 2022 20:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
bereik: 1900 km vs 150 km
max snelheid: 482 km/u vs 220 km/u
max hoogte: 15420 m vs 8200 m
bewapening: 7 bommen (waaronder hele zware) vs 4 bommen (een stuk lichtere)
Waarom eigenlijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:26 schreef trein2000 het volgende:
Hoger, harder, verder, zwaarder.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je kan moeilijk die drones besturen als land zijnde en zeggen dat je je afzijdig houdt.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk.
Laat de VS die dingen lekker besturen, vanuit Nevada, of vanuit Roemenië
Niet alsof RUS ook met zekerheid gaat weten dat het niet UKR is die achter de knoppen zit.
Ik heb zo het vermoeden dat dat vast wel ten dele gaat gebeuren, maar dat kun je natuurlijk niet zeggen. Je moet naar buiten de schijn ophouden.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk.
Laat de VS die dingen lekker besturen, vanuit Nevada, of vanuit Roemenië
Niet alsof RUS ook met zekerheid gaat weten dat het niet UKR is die achter de knoppen zit.
En hoe gaat vlad dat weten dan.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan moeilijk die drones besturen als land zijnde en zeggen dat je je afzijdig houdt.
Al is dat met het leveren van die dingen uberhaupt al lastig.
Gaat het daarom? Als je als land zegt dat je niet ingrijpt, moet je dat niet doen.quote:
Er is ook een sateliet gestuurde TB2, de TB2S.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
bereik: 1900 km vs 150 km
max snelheid: 482 km/u vs 220 km/u
max hoogte: 15420 m vs 8200 m
bewapening: 7 bommen (waaronder hele zware) vs 4 bommen (een stuk lichtere)
Ja natuurlijk gaat het daarom. Er zijn al lang Amerikaanse militairen daar, zelfs op de grond.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat het daarom? Als je als land zegt dat je niet ingrijpt, moet je dat niet doen.
Ik heb al een hoop gezien over deze oorlog, maar dit is nieuw voor me. Heb je er nog iets van een bron bij?quote:Op donderdag 14 april 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gaat het daarom. Er zijn al lang Amerikaanse militairen daar, zelfs op de grond.
Tsja...quote:Wat niet weet, wat niet deert.
Ze kunnen gewoon vanuit de VS bestuurd worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Google: Cessna, Rode Plein, Duitser.quote:Op donderdag 14 april 2022 19:13 schreef capricia het volgende:
Al vliegt er alleen maar een Oekraïens ding over Moskou, die afgang voor de Russen.![]()
(Hoeven van mij geen onschuldige Russische burgers gebombardeerd te worden. )
quote:Op donderdag 14 april 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb al een hoop gezien over deze oorlog, maar dit is nieuw voor me. Heb je er nog iets van een bron bij?
[..]
Tsja...
Eens, dat verhaal geloof ik inderdaad niet.quote:Op donderdag 14 april 2022 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou Mathias Rust beschikbaar zijn voor een testvlucht?quote:Op donderdag 14 april 2022 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Google: Cessna, Rode Plein, Duitser.
Anonieme bron die dit claimed. Kan waar zijn, kan ook niet waar zijn. Persoonlijk denk ik niet waar.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Verslaggever van le figaro, de grootste krant van Frankrijk.
Normaal gesproken denk ik dat je liever veel TB2s hebt, zeker als tegenstanders luchtafweer hebben en je sneaky moet zijn.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Grotere verschillen dan ik dacht, maar je zegt hierboven zelf ook al dat de aanschafkosten van de TB2 heel veel lager liggen. Waar heb je meer aan 15 of 20 TB2's vs 1 Reaper?
I remember. Rode plein ja..quote:Op donderdag 14 april 2022 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Google: Cessna, Rode Plein, Duitser.
Bijzonder, bijna nergens anders lees ik er over. Overigens verbaasd het me niet hoor.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik kan het niet weervinden maar ik heb het in de eerste dagen ook al ergens gelezen. Ik geloof het wel eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anonieme bron die dit claimed. Kan waar zijn, kan ook niet waar zijn. Persoonlijk denk ik niet waar.
Ik zou mij hooguit iets kunnen voorstellen bij training voor Oekrainse special forces maar dan nog is er geen reden om dat in Oekraine te doen met alle risico's van dien.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet weervinden maar ik heb het in de eerste dagen ook al ergens gelezen. Ik geloof het wel eerlijk gezegd.
Ik hoorde van de week in een podcast iemand zeggen dat ze een rol zouden hebben bij het delen van inlichtingen.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou mij hooguit iets kunnen voorstellen bij training voor Oekrainse special forces maar dan nog is er geen reden om dat in Oekraine te doen met alle risico's van dien.
SAS en Delta? Ja, dat klopt op zich wel, die voeren wel eens operaties uit achter de linies om documenten en andere informatie te verzamelen maar in dit geval is Oekraine dat al aan het doen (en knap effectief als je het bericht gisteren zag) en levert dat de VS en het VK niet echt wat op.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week in een podcast iemand zeggen dat ze een rol zouden hebben bij het delen van inlichtingen.
Oh, het was Rob de Wijk. Tja dat nemen we met een korrel zout.
Sorry, maar:quote:Op donderdag 14 april 2022 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat het daarom? Als je als land zegt dat je niet ingrijpt, moet je dat niet doen.
Kan me ook wel voorstellen dat er wat lui rondlopen om de boel alvast te verkennen. Valt nou niet echt op als daar een fotograaf van de "pers" loopt.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou mij hooguit iets kunnen voorstellen bij training voor Oekrainse special forces maar dan nog is er geen reden om dat in Oekraine te doen met alle risico's van dien.
Toch lastig om mee om te gaan blijkbaar als iemand een andere mening heeft.quote:
Beetje naïef. Alsof er zoveel mensen van de pers rondlopen in de interessante (voor de inlichtingendienst bedoel ik dan) gebieden. En alsof er ook maar 1 krant is die het toestaat dat een legeronderdeel mensen mag voor laten doen als hun journalisten.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat er wat lui rondlopen om de boel alvast te verkennen. Valt nou niet echt op als daar een fotograaf van de "pers" loopt.
Ik denk dat er voornamelijk vrij intensief informatie gedeeld en geadviseerd wordt. Maar wie weet ook puntsgewijs op de grond wat bijzondere missies al is dat zoals gezegd echt spelen met vuur.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
SAS en Delta? Ja, dat klopt op zich wel, die voeren wel eens operaties uit achter de linies om documenten en andere informatie te verzamelen maar in dit geval is Oekraine dat al aan het doen (en knap effectief als je het bericht gisteren zag) en levert dat de VS en het VK niet echt wat op.
Niets is onmogelijk, hoor, hou mij ten goede, maar de risico's lijken mij in dit geval niet op te wegen tegen de mogelijke voordelen.
Correct. Het met het tempo dat alles unfolds natuurlijk niet meer bij te houden, dus vraag me niet waar ik het las, maar de Seals en de SAS zaten daar in beginsel om Zelensky het land uit te krijgen, als hij wel die lift had gewild, ipv munitie.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet weervinden maar ik heb het in de eerste dagen ook al ergens gelezen. Ik geloof het wel eerlijk gezegd.
Daar is de CIA en MI6 voor en die zijn heus wel ter plekke in Oekraine net als de FSB maar dat is toch echt iets anders dan gevechtstroepen inzetten.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat er wat lui rondlopen om de boel alvast te verkennen. Valt nou niet echt op als daar een fotograaf van de "pers" loopt.
Ik "ga mee" waar mogelijk, maar Reapers niet laten besturen 'omdat dat niet eerlijk is', is een nogal...belachelijk argument.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch lastig om mee om te gaan blijkbaar als iemand een andere mening heeft.
De VS deelt op hoog nivo nu intelligence data met Oekraine, dat was onderdeel van het pakket wat BIden gisteren aankondige. Dat betekent dus SIGINT en satelliet data, up to date realtime informatie en reken maar dat de AWACS ook vliegen en meekijken.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat er voornamelijk vrij intensief informatie gedeeld en geadviseerd wordt. Maar wie weet ook puntsgewijs op de grond wat bijzondere missies al is dat zoals gezegd echt spelen met vuur.
Misschien wel waardevoller dan wapens.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS deelt op hoog nivo nu intelligence data met Oekraine, dat was onderdeel van het pakket wat BIden gisteren aankondige. Dat betekent dus SIGINT en satelliet data, up to date realtime informatie en reken maar dat de AWACS ook vliegen en meekijken.
Nee dat lijkt me idd sterk, ik dacht dat het ging om überhaupt Amerikanen op missie.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar is de CIA en MI6 voor en die zijn heus wel ter plekke in Oekraine net als de FSB maar dat is toch echt iets anders dan gevechtstroepen inzetten.
Dit was mij wel bekend.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Voor Oekraine goud waard, ja, weet je nog dat Zelensky bedelde om commercieele satteliet beelden? Dit is de overtreffende trap daarvan. Resolutie tot op een meter of zo.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien wel waardevoller dan wapens.
Tsja, als je mijn woorden verdraait is het moeilijk om een discussie te kunnen voeren. En inderdaad, zo ontstijgt het het niveau van de kleuterschool niet. Maar aan wie dat dan ligt mag je zelf verzinnen.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik "ga mee" waar mogelijk, maar Reapers niet laten besturen 'omdat dat niet eerlijk is', is een nogal...belachelijk argument.
Het is niet de kleuterschool hier hé, waar je "eerlijk moet zijn tegen de juf".
quote:Op donderdag 14 april 2022 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, als je mijn woorden verdraait is het moeilijk om een discussie te kunnen voeren. En inderdaad, zo ontstijgt het het niveau van de kleuterschool niet. Maar aan wie dat dan ligt mag je zelf verzinnen.
quote:Op donderdag 14 april 2022 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
Als je als land zegt dat je niet ingrijpt, moet je dat niet doen.
Ik denk het wel.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anonieme bron die dit claimed. Kan waar zijn, kan ook niet waar zijn. Persoonlijk denk ik niet waar.
Geloof dat er steeds minder mensen onder indruk zijn van de Russische militaire capaciteiten.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kajsa is ook niet zo onder de indruk van de kernwapenvrije zone.
Ik kan me ook nog herinneren dat toen dat vreemdelingenlegioen een ding werd er meteen gezegd werd ‘dat is een ideale cover om wat special forces het land in te loodsen.’quote:Op donderdag 14 april 2022 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
De Britten en de Amerikanen zijn al jaren in Oekraïne om de krijgsmacht bij te staan. De Oekraïnse krijgsmacht is namelijk de afgelopen acht jaar compleet veranderd.
Want freelance fotografen bestaan niet meer?quote:Op donderdag 14 april 2022 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beetje naïef. Alsof er zoveel mensen van de pers rondlopen in de interessante (voor de inlichtingendienst bedoel ik dan) gebieden. En alsof er ook maar 1 krant is die het toestaat dat een legeronderdeel mensen mag voor laten doen als hun journalisten.
Ik geloof nog eerder dat er persmensen zijn die zo af en toe wat info door laten sijpelen.
Dit begint een beetje chanant te worden voor je. Ik heb het niet over eerlijkheid, maar over het fatsoen als land. Als je zegt dat je niet mee doet met de oorlog moet je dat niet doen. Dat je dan je manschappen over de schouder van een Oekraïense piloot laat meekijken en aanwijzingen geeft is nog tot daar aan toe, maar als je Amerikaanse piloten die drones laat besturen kan je net zo goed Amerikaanse tanks de grens over sturen.quote:
Ze zitten er al (om het Oek leger te trainen) sinds de val van De Krim. Wat ik begrijp tussen de regels door.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog herinneren dat toen dat vreemdelingenlegioen een ding werd er meteen gezegd werd ‘dat is een ideale cover om wat special forces het land in te loodsen.’
Welke kernwapenvrije zone zoals de Litouwse Defensie minister al zei. Er liggen al tijden kernwapens in Kaliningrad.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Met fatsoen win je geen oorlog, al helemaal niet tegen een vijand die het oorlogsrecht niet als een lijst van verboden ziet maar als een bucketlist.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit begint een beetje chanant te worden voor je. Ik heb het niet over eerlijkheid, maar over het fatsoen als land. Als je zegt dat je niet mee doet met de oorlog moet je dat niet doen. Dat je dan je manschappen over de schouder van een Oekraïense piloot laat meekijken en aanwijzingen geeft is nog tot daar aan toe, maar als je Amerikaanse piloten die drones laat besturen kan je net zo goed Amerikaanse tanks de grens over sturen.
Dat zegt zij ook. Al heeft ze het over dual capable systemen.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke kernwapenvrije zone zoals de Litouwse Defensie minister al zei. Er liggen al tijden kernwapens in Kaliningrad.
Dat klopt. Niet alleen special forces, hoor, ook reguliere eenheden en staf eenheden. Dat is een van de redenen dat Oekraine heel sterk acteert in deze oorlog, ze hebben de lessen van mobiliteit en toeslaan waar het meeste pijn doet me combined arms heel goed begrepen en toegepast.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zitten er al (om het Oek leger te trainen) sinds de val van De Krim. Wat ik begrijp tussen de regels door.
GB en de VS.
Ja, kan. Maar dan moet je dus ook een dekmantel hebben, want een "freelancefotograaf" die door de russen opgepakt wordt zonder goede alibi is natuurlijk koren op de propagendamolen.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Want freelance fotografen bestaan niet meer?
Het is voor de Amerikanen ook wel fijn om zeker te weten hoe de Oekraïense soldaat op straat in het verhaal staat.
En het is een voorbeeldje, kan ook een heel spannend 007 verhaal er van maken..
Vooralsnog doet America niet mee met de oorlog dus ze hoeven niets te winnen.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met fatsoen win je geen oorlog, al helemaal niet tegen een vijand die het oorlogsrecht niet als een lijst van verboden ziet maar als een bucketlist.
Tijd om te denazificeren.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke kernwapenvrije zone zoals de Litouwse Defensie minister al zei. Er liggen al tijden kernwapens in Kaliningrad.
Juist. Zo begrijp ik het ook.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Niet alleen special forces, hoor, ook reguliere eenheden en staf eenheden. Dat is een van de redenen dat Oekraine heel sterk acteert in deze oorlog, ze hebben de lessen van mobiliteit en toeslaan waar het meeste pijn doet me combined arms heel goed begrepen en toegepast.
Dat zijn de meeste van die systemen. Een Tomahawk is ook dual capable net als jachtbommenwerpers. Onze F-35's en daarvoor F-16's hadden ook een nucleaire taak als het er op aan kwam.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt zij ook. Al heeft ze het over dual capable systemen.
En we zijn weer helemaal terug waar we begonnen. Maar dit is dus niet de kleuterschool hé, waar je van de juf "fatsoenlijk moet zijn".quote:Op donderdag 14 april 2022 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over eerlijkheid, maar over het fatsoen als land.
Dat snap ik. Maar ik bedoelde dat ze weliswaar zei dat er geen sprake was van een kernwapenvrije zone maar niet daadwerkelijk zei dat er ook kernwapens in Kalinigrad liggen. Die nuance wilde ik even aanbrengenquote:Op donderdag 14 april 2022 21:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste van die systemen. Een Tomahawk is ook dual capable net als jachtbommenwerpers. Onze F-35's en daarvoor F-16's hadden ook een nucleaire taak als het er op aan kwam.
Deze oorlog is tegen het westen, alleen op papier is het het onze oorlog nog niet.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooralsnog doet America niet mee met de oorlog dus ze hoeven niets te winnen.
Nee hoor, hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met begrijpend lezen.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
En we zijn weer helemaal terug waar we begonnen.
Zo kan je alles wel bagatelliseren. Ik blijf er bij dat als je zegt niet in te grijpen, je dat ook niet moet doen. Jij vind blijkbaar dat het wel prima is om dat te doen. Helemaal prima.quote:Maar dit is dus niet de kleuterschool hé, waar je van de juf "fatsoenlijk moet zijn".
Dat het voor iedereen hier in het westen beter is als Oekraïne wint lijkt me evident ja.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Deze oorlog is tegen het westen, alleen op papier is het het onze oorlog nog niet.
quote:Op donderdag 14 april 2022 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor, hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met begrijpend lezen.
quote:Op donderdag 14 april 2022 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb het niet over eerlijkheid, maar over het fatsoen als land.
Er zijn veel randvoorwaarden waaraan je moet voldoen om oorlog te voeren zoals Oekraine dat doet en ze weten ook dat er een prijs te betalen is maar hun motivatie is dat ze vechten voor hun eigen land en dat is een grote kracht.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Zo begrijp ik het ook.
Geeft wel aan hoe Rusland achterloopt. Niet alleen qua materieel, maar ook qua tactiek.
Nou ja de productie van Stingers en Javelins is met stoom en kokend water opgevoerd omdat de magazijnen leegraken. Maar de VS is niet betrokken hoorquote:Op donderdag 14 april 2022 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat het voor iedereen hier in het westen beter is als Oekraïne wint lijkt me evident ja.
Soms is het tijd voor een complimentje. Ik heb de indruk dat Ollongren het echt prima doet als minister van Defensie. Ze was gisteren ook bij Radio 1 en in alle opzichten was het een helder verhaal. Tot dusver is er sprake van duidelijke communicatie en voor Nederlandse begrippen lijkt er ook sprake van snelle besluitvorming. Chapeau dus.quote:Op donderdag 14 april 2022 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mee eens, als minister van binnenlandse zaken en vp was het allemaal wat flets maar dit doet ze prima.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Soms is het tijd voor een complimentje. Ik heb de indruk dat Ollongren het echt prima doet als minister van Defensie. Ze was gisteren ook bij Radio 1 en in alle opzichten was het een helder verhaal. Tot dusver is er sprake van duidelijke communicatie en voor Nederlandse begrippen lijkt er ook sprake van snelle besluitvorming. Chapeau dus.
Betrokken wel, actief deelnemen aan de gevechten doen ze echter niet. Maar dat geld voor Nederland ook.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja de productie van Stingers en Javelins is met stoom en kokend water opgevoerd omdat de magazijnen leegraken. Maar de VS is niet betrokken hoor
Ja, daar heb je gelijk in, officieel weten we niet dat er kernwapens zijn in Kalinigrad.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar ik bedoelde dat ze weliswaar zei dat er geen sprake was van een kernwapenvrije zone maar niet daadwerkelijk zei dat er ook kernwapens in Kalinigrad liggen. Die nuance wilde ik even aanbrengen
Dit is echt heel lastig te begrijpen voor sommige mensen hier.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Betrokken wel, actief deelnemen aan de gevechten doen ze echter niet. Maar dat geld voor Nederland ook.
Onze Patriots staan toe dat Slowakijke zijn S-300's aan Oekraine geeft.
Dat is mij bekend. Maar ik doe dan ook niet alsof het westen niet betrokken is bij deze oorlog.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Betrokken wel, actief deelnemen aan de gevechten doen ze echter niet. Maar dat geld voor Nederland ook.
Onze Patriots staan toe dat Slowakijke zijn S-300's aan Oekraine geeft.
Vrouw achter het stuur...quote:Op donderdag 14 april 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
Militair Fleur rijdt een luchtafweersysteem naar Slowakije: 'We worden niet snel ingezet'
https://nos.nl/l/2425139
Een interessant artikel hierover:quote:Op donderdag 14 april 2022 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist. Zo begrijp ik het ook.
Geeft wel aan hoe Rusland achterloopt. Niet alleen qua materieel, maar ook qua tactiek.
NLs:quote:Op donderdag 14 april 2022 21:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
Heeft iemand tips voor een goede podcast over deze oorlog?
Ik luister zelf die van de Volkskrant regelmatig
https://www.volkskrant.nl(...)uit-de-schuilkelder/
Merci!quote:Op donderdag 14 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
NLs:
Boekestijn en de Wijk
https://podcasts.google.c(...)G9kY2FzdC5yc3M?ep=14
Engelstalig:
Washington post
https://podcasts.google.c(...)mVwb3J0cy54bWw?ep=14
The Telegraph
https://podcasts.google.c(...)dGhlLWxhdGVzdA?ep=14
Ik vul nog aan. Ogenblik!quote:
Geeft wel een aardig inkijkje, he?quote:Op donderdag 14 april 2022 21:20 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Een interessant artikel hierover:
https://www.thebulwark.co(...)nd-ukrainian-armies/
Mocht jij nog iets interessants tegenkomen, laat het me weten aub!quote:
quote:
quote:Op donderdag 14 april 2022 21:30 schreef capricia het volgende:
[..]
NLs:
Europa Draait Door (tip)
https://podcasts.google.c(...)b2RjYXN0LnhtbA?ep=14
Boekestijn en de Wijk (dagelijkse updates)
Kamer van Klok
Betrouwbare bronnen:
https://podcasts.google.c(...)XJlLWJyb25uZW4?ep=14
Engelstalig:
Washington post
https://podcasts.google.c(...)mVwb3J0cy54bWw?ep=14
New York times:
https://podcasts.google.c(...)bS81NG5BR2NJbA?ep=14
The Telegraph
https://podcasts.google.c(...)dGhlLWxhdGVzdA?ep=14
Alles van Timothy Snyder is een aanrader. Ja.quote:Op donderdag 14 april 2022 21:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
Kom ik op terug
Edit;
Ik probeer te volgen wat Timothy Snyder zegt over de ontwikkelingen, afgelopen week vond ik dit interview verhelderend voor mijn gedachtevorming:
Gezonken lees ik net toch echtquote:Op donderdag 14 april 2022 22:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Weten ze nu nog niet of dat kreng gezonken is?
Tijd voor Dr Myang Li and her lovely basket of fruit !
Denk et:quote:Op donderdag 14 april 2022 22:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Gezonken lees ik net toch echt
Gezonken of niet, het is buiten gevecht en dat is een enorme overwinning voor Oekraine. Het sluit het boek voor een amfibische landing door de Russen volledig.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 april 2022 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gezonken of niet, het is buiten gevecht en dat is een enorme overwinning voor Oekraine. Het sluit het boek voor een amfibische landing door de Russen volledig.
Ik vind hem leuk. Stormquote:Op donderdag 14 april 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gezonken aldus de Russische staatsmedia. Wegens ‘storm’.
Wat een afgang voor zequote:Op donderdag 14 april 2022 22:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk et:
https://t.me/tass_agency/127473
Vertaling:
The cruiser Moskva sank while being towed in a storm, the Russian Defense Ministry said.
Ze hebben ook echt pech hé, die russen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Had Saddam toentertijd ook last van. Een storm. Maar dat was een Desert Storm.quote:
Bevinding van de Dr?quote:Op donderdag 14 april 2022 22:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit was Neptunusquote:Op donderdag 14 april 2022 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Had Saddam toentertijd ook last van. Een storm. Maar dat was een Desert Storm.
Sea storm!quote:
Ik kijk de Titanic met mijn 10 jarige.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Weten ze nu nog niet of dat kreng gezonken is?
Tijd voor Dr Myang Li and her lovely basket of fruit !
quote:Op donderdag 14 april 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik denk we nu weten waar Baghdad Bob zijn opleiding had gehad.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:10 schreef Simmertje het volgende:
Gezonken door een storm. Die propaganda van de Russen heeft ook wel iets komisch. Toch elke keer benieuwd wat ze nu weer verzinnen.
Nog altijd niet bevestigd toch?quote:
Niet overdrijven, hooguit Trotsky.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |