Niet iedereen gaat stemmen, he?quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er toch wel wat meer stemgerechtigden zijn dan 155 miljoen?
Klopt, maar die komen niet opdagen. Opkomstpercentages van rond de 50% zijn daar niet ongewoon.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
1 die zijn fout probeert goed te praten met 'zie je wel'.quote:
Klopt, ca. 240 miljoen in 2020.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is geen republikeinse poll; zowel republikeinen als democraten zijn bevraagd. Er staat helemaal niet dat "80% van de amerikanen liever Trump hadden gezien", er staat dat 85% van de republikeinen gelooft dat Poetin niet was binnengevallen als Trump president zou zijn geweest. Dat is op werkelijk alle punten heel wat anders. En dan maak je het af door te zeggen dat mensen jouw bron moeten lezen.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het was dan ook een Republikeinse poll
240-250 miljoen... laatste keer opkomst ca 150-160 miljoenquote:Op donderdag 14 april 2022 13:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
die zijn nog druk met vermeende gifgasaanval, geen tijd voor watersportenquote:Op donderdag 14 april 2022 14:09 schreef AnneX het volgende:
Nu op cnn kan Pentagon nog niet bevestigen wat betreft ondergang van boot.
Aldus John Kirby, spokesman Pentagon.
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie isquote:Op donderdag 14 april 2022 14:09 schreef AnneX het volgende:
Nu op cnn kan Pentagon nog niet bevestigen wat betreft ondergang van boot.
Aldus John Kirby, spokesman Pentagon.
Hebben ze niet nog ergens een oude kamikaze Zero, of Mig 25, staan voor die bejaarde sloep?quote:Op donderdag 14 april 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie is
Het is wel ironisch dat Poetin zich nu eigenlijk in dezelfde nesten heeft gewerkt als Stalin, een legertop benoemen vanwege loyaliteit ipv capaciteit en dan gek opkijken als dat misgaat in een daadwerkelijke oorlog.quote:
Tot nu toe geen enkele andere bron die zijn verhaal bevestigt, waarschijnlijk niet waar.quote:
Vast wel maar waarom de moeite nemen? Als Moskva nog drijft moet Rusland hem bergen en in een dok brengen, dat kost tijd, geld en mankracht en de reparaties gaan 10 jaar duren als we naar de geschiedenis kijken (als hij uberhaupt ooit nog vaart) dus waarom nog verdere moeite besteden als je Oekraine bent.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hebben ze niet nog ergens een oude kamikaze Zero, of Mig 25, staan voor die bejaarde sloep?
Je laat voor het gemak de twee Tsjetjeense oorlogen maar even buiten beschouwing omdat die onder een Republikeinse president plaatsvonden?quote:Op donderdag 14 april 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er was met Trump geen crisis geweest. Putin is evil, maar niet gek. Die pleegt dit soort oorlogsmisdaden alleen als hij daar de gelegenheid tot krijgt.
Wanneer viel Putin Krim ook al weer aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Georgie aan? Tijdens de Obama jaren. Wanneer viel hij Oekraine aan? Onder Biden.
Onder Trump was dat sneue leger van Putin in de pan gehakt.
Wel een cultureel dingetje ja. Arrogantie en een superioriteitsgevoel mengen met slaafsheid, corruptie en incompetentie. Levert een nare mix van zelfoverschatting en onderpresteren op. Een soort constante teleurstelling.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is wel ironisch dat Poetin zich nu eigenlijk in dezelfde nesten heeft gewerkt als Stalin, een legertop benoemen vanwege loyaliteit ipv capaciteit en dan gek opkijken als dat misgaat in een daadwerkelijke oorlog.
Wel benieuwd die zijn Zhukov gaat worden en hoe lang die mee zal gaan.
Ohja 5% meer nogquote:Op donderdag 14 april 2022 14:04 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het is geen republikeinse poll; zowel republikeinen als democraten zijn bevraagd. Er staat helemaal niet dat "80% van de amerikanen liever Trump hadden gezien", er staat dat 85% van de republikeinen gelooft dat Poetin niet was binnengevallen als Trump president zou zijn geweest. Dat is op werkelijk alle punten heel wat anders. En dan maak je het af door te zeggen dat mensen jouw bron moeten lezen.
Tanks hebben wel een enorm beperkte inzetbaarheid maar het was gewoon een ordinaire bezuiniging om ze weg te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 die zijn fout probeert goed te praten met 'zie je wel'.
Flikker op man. Een leger zonder tanks...
Nee, dat is veel minder aangezien misschien 30% van de Amerikanen zichzelf beschouwt als Republikein, dus dan zit je op 85% x 0,3 = 25,5%quote:
Johquote:Op donderdag 14 april 2022 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat is veel minder aangezien misschien 30% van de Amerikanen zichzelf beschouwt als Republikein, dus dan zit je op 85% x 0,3 = 25,5%
Verlekker je ondertussen maar aan het paardje in de OP.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
Het bezwaar is genoteerd. Binnen 6-8 weken hoor je weer van ons.
Shut. Of course.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het Pentagon exact weet wat de situatie is
https://www.nytimes.com/2(...)aine-fiona-hill.htmlquote:Op donderdag 14 april 2022 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je laat voor het gemak de twee Tsjetjeense oorlogen maar even buiten beschouwing omdat die onder een Republikeinse president plaatsvonden?
De volledige ondermijning van het Westerse bondgenootschap onder Trump was de perfecte voorbereiding voor deze oorlog evenals zijn optreden met betrekking tot Oekraïne.
Tijdens het presidentsschap gingen de voorbereidingen op dit conflict natuurlijk ook gewoon gestaag door. De reden dat de boel in een stroomversnelling kwam heeft weinig van doen met het Amerikaans leiderschap, maar des te meer met het Oekraiënse leiderschap. Zelensky zit er pas sinds 2019.
Overigens is het me werkelijkwaar een raadsel in welke waanwereld Trump een effectieve deterrent zou zijn voor Poetin. Dat is echt niveautje fotootje nors kijkende mannen versus vrouwelijke ministers van defensie. Er is geen geopolitieke analyse te bedenken waarin dat ergens op slaat. Trump had op geen enkel wijze behoefte om zich te mengen in dit soort conflicten. Sterker nog, die ging volledig mee in de leefwereld van de Xis en Poetins van deze wereld waarin grote landen het recht hebben om te beslissen over kleine landen. Al is Oekraïne volgens Poetin en vele Russen natuurlijk niet eens een land.
Was een beetje flauw van mij maar ja, het is een realiteit dat men zeker niet altijd alles zal zeggen wat ze weten. Wat een spokesman zegt is wat publiek gemaakt mag en kan worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Shut. Of course.
Af en toe ben ik naïef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |