SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Onzin. Ik tel sowieso al 12-13 dagen van 15 graden of meer afgelopen maand. Ochtenden vaak wat koud ja, maar dat kwam ook door het heldere weer de gehele maand.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:09 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Maart was zonnig, maar pleuriskoud (behalve 2 dagen misschien).
Calvijn heeft het zo gewildquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:09 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Maart was zonnig, maar pleuriskoud (behalve 2 dagen misschien). Heeft niks met lente te maken. Niet voor niks dat de natuur nog in winterstand zit.
Nieuwste dertig daagse stelt dat het tot minstens 8 mei eigenlijk al matig is: https://www.weer.nl/nieuw(...)week-ligt-alles-open
Ben zo klaar met dat gezapige typisch Nederlandse leven van werken, belasting betalen kijken hoe het buiten grimmig weer is.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:09 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Maart was zonnig, maar pleuriskoud (behalve 2 dagen misschien). Heeft niks met lente te maken. Niet voor niks dat de natuur nog in winterstand zit.
Nieuwste dertig daagse stelt dat het tot minstens 8 mei eigenlijk al matig is: https://www.weer.nl/nieuw(...)week-ligt-alles-open
Ben zo klaar met dat gezapige typisch Nederlandse leven van werken, belasting betalen kijken hoe het buiten grimmig weer is.
Ja, maart was echt dik prima! Je kan natuurlijk nooit verwachten dat het gelijk warm gaat worden. Komt net de winter uit. Gemiddelde temperatuur lag boven langjarig gemiddelde. Frisse nachten horen erbij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin. Ik tel sowieso al 12-13 dagen van 15 graden of meer afgelopen maand. Ochtenden vaak wat koud ja, maar dat kwam ook door het heldere weer de gehele maand.
[ afbeelding ]
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingenquote:Flinke perioden met zon en de eerste dagen oplopende temperaturen met op dinsdag landinwaarts ruim 20°C. Woensdag meer bewolking en enkele buien, daarna weer overwegend droog en nog steeds vrij zacht.
De kans op uitgifte van waarschuwingen is voorlopig klein.
09/04/2022 04.59 uur LT
April doet toch wel wat ie wil. hagel, regen, zon, sneeuw, 20 graden of wat dan ook, het maakt april niks uitquote:
Kan allemaalquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
April doet toch wel wat ie wil. hagel, regen, zon, sneeuw, 20 graden of wat dan ook, het maakt april niks uit
Zat onweer in idd.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:56 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Vanochtend een onweersklap gehoord hier in Zoetermeer. Nu zonnig.
Inderdaad. Opvallend vaak kutweer in het weekend en de mooie dagen zijn vaak doordeweeks. Weet ook echt nooit wat ik moet doen op dagen zoals deze.quote:
quote:
Ja, niet te geloven zeg... Eerst grijs, dan regen, dan ff de zon en dan ineens hagel... en nu de zon weer...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, andere keer maar weer!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Ik heb eens gelezen dat de lucht dan tot rust komt. Veel meer uitstoot doordeweeks en in het weekend minder, dus valt het met bakken uit de luchtquote:Op zaterdag 9 april 2022 17:59 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Inderdaad. Opvallend vaak kutweer in het weekend en de mooie dagen zijn vaak doordeweeks. Weet ook echt nooit wat ik moet doen op dagen zoals deze.
Ik lees onderhand ook al 3 dagen op al die weersites dat de ergste moesson nu toch wel achter ons ligt, maar hier blijft het maar gewoon met bakken uit de lucht komen hoor.
Ja doeiquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb eens gelezen dat de lucht dan tot rust komt. Veel meer uitstoot doordeweeks en in het weekend minder, dus valt het met bakken uit de lucht
Ik moet het eerst nog zienquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:32 schreef Bocaj het volgende:
Houd vol mensen, tijden gaan veranderen!
https://www.telegraaf.nl/(...)al-kans-op-20-graden
Als de Telegraaf het zegt, dan MOET het wel waar zijn!!quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:32 schreef Bocaj het volgende:
Houd vol mensen, tijden gaan veranderen!
https://www.telegraaf.nl/(...)al-kans-op-20-graden
Zelfs @Djeez?quote:Op zondag 10 april 2022 17:54 schreef ACT-F het volgende:
Wat rustig hier, want iedereen is natuurlijk volop aan het genieten van de zon
In Assen vandaag na 14u prima weer. Daarvoor felle regenbuienquote:
Het is inderdaad heel erg windstil.quote:
Ik zat gisteravond al met alle ramen open om de woonkamer zo koud mogelijk te maken voor de komende dagenquote:Op maandag 11 april 2022 09:24 schreef Bocaj het volgende:
De kachel kan uit en de ramen weer open! LENTE!
Dikke prima. Het is onder aan de streep op pas halverwege april natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2022 18:20 schreef aloa het volgende:
De vooruitzichten zijn goed. Een groot hogedrukgebied boven Scandinavië wat voor rustig weer zorgt, 15+ overdag maar wel koude nachten.
[ afbeelding ]
Dat idd. De nachten/ochtenden zijn aan de frisse kant. Groot verschil tussen dag en nacht.quote:Op maandag 11 april 2022 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dikke prima. Het is onder aan de streep op pas halverwege april natuurlijk.
Dat huis van jouquote:Op maandag 11 april 2022 23:45 schreef Nattekat het volgende:
Alles staat open, airco doet dienst als grote ventilator, afzuigsysteem staat volledig aan. Temperatuur daalt mondjesmaat richting de 18. Alles om maar zo lang mogelijk de warmte buiten te houden.
Ik geef het tot het middaguur voor het vervelend warm is binnen
Hier wordt het midden in de winter al ruim 20 graden als de zon lekker schijnt (met wat hulp van de buren) terwijl het buiten vriest, dus ik wil niet eens weten hoe dat gaat als ik 's avonds niet goed doorlucht de dag voor het 20+ wordtquote:Op dinsdag 12 april 2022 04:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat huis van jou
Het is pas april, het wordt na een poos kou weer een keertje 20 hele graden en dan nu alweer 's nachts voor moeten luchten, hoe dan?
Even De Bilt nemende als gemiddelde ziet het er gewoon prima uit de komende weken:quote:Op dinsdag 12 april 2022 09:59 schreef Kettlebell het volgende:
Waar wonen jullie? Ik zie alleen vandaag 20 graden en verder van die net niet temperaturen van 14 graden voor de komende 2 weken. Paasweekend wel lekker zonnig dat dan weer wel. Verder vooral allemaal nét niet.
Ik woon in het goede deel van het landquote:Op dinsdag 12 april 2022 09:59 schreef Kettlebell het volgende:
Waar wonen jullie? Ik zie alleen vandaag 20 graden en verder van die net niet temperaturen van 14 graden voor de komende 2 weken. Paasweekend wel lekker zonnig dat dan weer wel. Verder vooral allemaal nét niet.
Kan me er vanuit mijn persoonlijke ervaringen met woningen zo weinig bij voorstellen, maar heb medelijden hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier wordt het midden in de winter al ruim 20 graden als de zon lekker schijnt (met wat hulp van de buren) terwijl het buiten vriest, dus ik wil niet eens weten hoe dat gaat als ik 's avonds niet goed doorlucht de dag voor het 20+ wordt
Het feit dat ik die 18 nooit bereikt heb terwijl er bijna de hele dag iets open heeft gestaan zegt misschien ook wel wat.
Ik heb jaren op een zolder gezeten, dus dit is nog nietsquote:Op dinsdag 12 april 2022 12:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Kan me er vanuit mijn persoonlijke ervaringen met woningen zo weinig bij voorstellen, maar heb medelijden hoor.Wow.
Stond al voor het weekend in de kaarten dat het vandaag veelal bewolkt zou zijn. Broeierig.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vind het vies tegenvallen met dat mooie zonnige weer. Aardig bewolkt hier.
Saai, wanneer wordt het weer zo mooi helder als in maart?quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stond al voor het weekend in de kaarten dat het vandaag veelal bewolkt zou zijn. Broeierig.
Denk pas in het weekend.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Saai, wanneer wordt het weer zo mooi helder als in maart?
Nee joh, broeierig, dit??quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stond al voor het weekend in de kaarten dat het vandaag veelal bewolkt zou zijn. Broeierig.
Verwoord het verkeerd, het zou wel eens broeierig kunnen aanvoelen met deze relatieve warmte en bewolking.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee joh, broeierig, dit??
Tis eindelijk op een level dat je buiten komt en denkt, hey... mijn jas kan ik vandaag thuis laten. Een graad of 10/15 warmer dan nu en dan zou ik het pas broeierig willen noemen.
Vandaag lekker met tshirt ritje gemaakt op de fiets, maar echt serieus bijna iedereen (fietsers en wandelaars) die ik tegen kwam had nog een jas aan man man man. Was echt super lekker vandaagquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee joh, broeierig, dit??
Tis eindelijk op een level dat je buiten komt en denkt, hey... mijn jas kan ik vandaag thuis laten. Een graad of 10/15 warmer dan nu en dan zou ik het pas broeierig willen noemen.
Als ik nu naar buiten kijk krijg ik ook niet echt het "het is heel warm" idee.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:50 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Vandaag lekker met tshirt ritje gemaakt op de fiets, maar echt serieus bijna iedereen (fietsers en wandelaars) die ik tegen kwam had nog een jas aan man man man. Was echt super lekker vandaag
Nouja, prima? De gemiddelde dag de komende 2 weken is een dag zoals vandaag : droog, bewolkt, en een graad of 15. Niet per sé slecht, maar je kunt er eigenlijk ook niet echt iets mee.quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even De Bilt nemende als gemiddelde ziet het er gewoon prima uit de komende weken:
https://www.buienradar.nl/weer/debilt/nl/2757783/14daagse
Het is te bewolkt en morgen is het nog bewolkter, maar met Pasen daarentegen verwacht ik een prachtig zonnetje, met name op de zondag.quote:Op woensdag 13 april 2022 12:45 schreef Kettlebell het volgende:
Voor mijn gevoel is die échte lente nog steeds niet echt losgebroken en is het toch vooral allemaal net niet. Een beetje meer van hetzelfde zoals we vorig jaar ook al hadden.
Ja maar dat zijn dan dus maar 2 dagen. Van overigens ook maar nét aan 16 graden in het midden van het land (bron: weer.nl).quote:Op woensdag 13 april 2022 13:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is te bewolkt en morgen is het nog bewolkter, maar met Pasen daarentegen verwacht ik een prachtig zonnetje, met name op de zondag.
Woon je in Friesland of zo? Hier gisteren 22 graden en de komende week staat toch diverse malen 18, en meestal is het in de praktijk dan wel een paar graadjes warmen.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Sommigen zeggen het is ''pas'' april, maar de temperaturen lijken tot minstens konigsdag rond een gare 15 graden te blijven hangen..
Well. Het had nu ook zomaar 6 graden met natte sneeuw kunnen zijn. Kijk maar naar vorig jaar.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn dan dus maar 2 dagen. Van overigens ook maar nét aan 16 graden in het midden van het land (bron: weer.nl).
Dat is juist precies wat ik zo kut vind, en dat was vorig jaar zomer ook al : of het is wél warm, maar de hele tijd (zwaar) bewolkt. Of het is zonnig, maar eigenlijk weer heel fris.
En ondertussen is het hier gewoon aan het regenenSommigen zeggen het is ''pas'' april, maar de temperaturen lijken tot minstens konigsdag rond een gare 15 graden te blijven hangen..En een paar dagen daarna is de maand april alweer voorbij.. Ik heb echt nog steeds zoiets sinds die covid-crisis van gvd wanneer breekt er nou gewoon eens een chille periode aan waarin het lekker warm is met volop zon, geen regen of gare wind. Het is elke keer wel weer iets waardoor het toch wordt verkloot.
Ik woon in Amsterdam en kijk op weer.nl. Doorgaans één van de meer optimistische weersites. En daar staat voor ca. de komende 2 weken 14/15 graden met een icoontje van een zon met wat wolken ervoor. Hetzelfde icoontje als vandaag, wat dus in de praktijk uitkomt op zware bewolking en zo nu en dan wat gespetter. Heb je echt onderaan de streep helemaal niks aan dus.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Woon je in Friesland of zo? Hier gisteren 22 graden en de komende week staat toch diverse malen 18, en meestal is het in de praktijk dan wel een paar graadjes warmen.
Maar ik snak ook wel naar 25+ers hoor.
Baal gewoon een beetje want heb volgende week vrijgevraagd omdat het er goed uit zag. Alleen zoals wel vaker wordt de keutel weer ingetrokken naar mate het moment dichterbij komt. Net zoals dat het paasweekend mooi zou worden maar zie nu alweer de eerste berichten over buien op tweede paasdag verschijnenquote:Op woensdag 13 april 2022 13:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well. Het had nu ook zomaar 6 graden met natte sneeuw kunnen zijn. Kijk maar naar vorig jaar.
Je moet niet teveel verwachten in dit poolklimaat
Bekijk het van de positieve kant. Met dit weer kun je prima een extra workout doen met je ketelballen. Zeker als je volgende week vrij bent.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:50 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Baal gewoon een beetje want heb volgende week vrijgevraagd omdat het er goed uit zag. Alleen zoals wel vaker wordt de keutel weer ingetrokken naar mate het moment dichterbij komt. Net zoals dat het paasweekend mooi zou worden maar zie nu alweer de eerste berichten over buien op tweede paasdag verschijnen![]()
En voor mij maakt 7 graden en natte sneeuw of 14 graden en zware bewolking / gespetter zoals vandaag weinig verschil. In beide gevallen ga je niet lekker buiten zitten, althans : ik niet. Gewoon gezapig saai weer waar je weinig mee kunt. Behalve de dingen die we al 2 jaar doen in coronatijd, beetje binnen hangen.
Ha Salina. Ouwe cocktailslurper, hoe is het leven?quote:Op woensdag 13 april 2022 14:23 schreef Salina het volgende:
O ga ik eindelijk eens weg uit gifkikkerforum NWS, kom ik hier juist alleen maartegen.
[..]
Bekijk het van de positieve kant. Met dit weer kun je prima een extra workout doen met je ketelballen. Zeker als je volgende week vrij bent.
AFGELOPEN MAAND.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef Kettlebell het volgende:
Ik heb echt nog steeds zoiets sinds die covid-crisis van gvd wanneer breekt er nou gewoon eens een chille periode aan waarin het lekker warm is met volop zon, geen regen of gare wind.
Dat laatste kun je eigenlijk beter hebben. Nu is het qua temperatuur aangenaam maar bedrukt. De relatieve luchtvochtigheid (RV) in mijn woonkamer is de afgelopen 2 dagen van nauwelijks 30% naar ruim 40% gegaan en dat voel je direct. Ik zou in elk geval genieten van het Paasweekend. De rest van de week is inderdaad gezapig, maar alles beter dan het gure regen en hagel. Voor de regio Amsterdam zijn de vooruitzichten als volgt:quote:Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef Kettlebell het volgende:
Dat is juist precies wat ik zo kut vind, en dat was vorig jaar zomer ook al : of het is wél warm, maar de hele tijd (zwaar) bewolkt. Of het is zonnig, maar eigenlijk weer heel fris.
Goed hoor. Toe aan vakantie weer eigenlijk. Misschien iets uitzoeken voor mei ofzo. Heb wel weer zin in zon.quote:Op woensdag 13 april 2022 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ha Salina. Ouwe cocktailslurper, hoe is het leven?
Ik heb gister al leg day gedaan, lekker squatten met 25 kg in m’n nek. Dus vandaag loop ik een beetje zo
[ afbeelding ]
Wat nou gezeur. Hoeveel dagen in de afgelopen ca. 400 dagen heb je nou naar buiten kunnen lopen in een t shirt zonder zeiknat te worden of een poolwind in je nek te krijgen of dat je de hele dag bedolven bent geweest onder grijzigheid.quote:
Klinkt meer alsof je gewoon een verwende vetnek bent, die niets gewend is.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Wat nou gezeur. Hoeveel dagen in de afgelopen ca. 400 dagen heb je nou naar buiten kunnen lopen in een t shirt zonder zeiknat te worden of een poolwind in je nek te krijgen of dat je de hele dag bedolven bent geweest onder grijzigheid.
Amper. En maart was kut want het was vaak gewoon te koud. Ja leuk zon maar ik heb 2 x een terras geprobeerd en de ijspegels hingen aan m'n neus. En april is ook op een paar dagen na kut want met 90% van de dagen kun je vrij weinig qua bootje varen of in je t shirt buiten zitten. Ja aankomend paasweekend met een beetje geluk, maar dat zijn ook maar 2 v/d 30(!) dagen he. Voordereest is het gewoon super saai gezapig kutweer.
We hebben vanaf April vorig jaar ongeveer 100 warme dagen gekend in Nederland (=20 graden of meer). Stop met je gezeik.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Wat nou gezeur. Hoeveel dagen in de afgelopen ca. 400 dagen heb je nou naar buiten kunnen lopen in een t shirt zonder zeiknat te worden of een poolwind in je nek te krijgen of dat je de hele dag bedolven bent geweest onder grijzigheid.
Amper.
Ja dus? Mensen mogen hun mening hebben. Als je t er niet mee eens bent kan je het ook negeren ipv ze de les te lezen.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben vanaf April vorig jaar ongeveer 100 warme dagen gekend in Nederland (=20 graden of meer). Stop met je gezeik.
Het slaat gewoon nergens op wat hij hier uitkraamt. "Amper" slaat nergens op..quote:Op woensdag 13 april 2022 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus? Mensen mogen hun mening hebben. Als je t er niet mee eens bent kan je het ook negeren ipv ze de les te lezen.
De wereld koelt af. Over 10 jaar ben je blij als je een paar dagen per jaar 25+ hebt.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
En maart was kut want het was vaak gewoon te koud. Ja leuk zon maar ik heb 2 x een terras geprobeerd en de ijspegels hingen aan m'n neus. En april is ook op een paar dagen na kut want met 90% van de dagen kun je vrij weinig qua bootje varen of in je t shirt buiten zitten.
Inderdaad en anders rijdt die gewoon ff naar een plek in NL waar de zon wel schijnt.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het slaat gewoon nergens op wat hij hier uitkraamt. "Amper" slaat nergens op..
Vorig jaar was qua weer inderdaad niks, echt een kutzomer. Maar dit jaar… wie weet!quote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Amper. En maart was kut want het was vaak gewoon te koud. Ja leuk zon maar ik heb 2 x een terras geprobeerd en de ijspegels hingen aan m'n neus. En april is ook op een paar dagen na kut want met 90% van de dagen kun je vrij weinig qua bootje varen of in je t shirt buiten zitten. Ja aankomend paasweekend met een beetje geluk, maar dat zijn ook maar 2 v/d 30(!) dagen he. Voordereest is het gewoon super saai gezapig kutweer.
Emigreer of accepteerquote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Voorop gesteld mag je nooit verwachten dat maart een warme maand gaat worden. In Nederland nooit. Volgend jaar ook niet. Gewoon onmogelijk.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:48 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 april 2022 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dus? Mensen mogen hun mening hebben. Als je t er niet mee eens bent kan je het ook negeren ipv ze de les te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
quote:Op woensdag 13 april 2022 19:23 schreef Snowsquall het volgende:
[..]![]()
Ok. Veel geluk ermee sjakie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gaat natuurlijk als stropop worden ingezet zodra er een of ander extreem kutte sneeuwstorm op de kaarten staat en mensen hun afschuw/keuring uitspreken.quote:
En gisteren was het vice versa. Maar gelukkig leven we vandaag! Zon!quote:Op donderdag 14 april 2022 11:48 schreef ACT-F het volgende:
Het weer heeft af en toe een positieve wending. Voor vandaag werd een bewolkte dag verwacht, maar de zon schijnt volop
Dat hoort het al >10 jaar eigenlijk. Nederlanders en het weer.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
Hoort dit topic onderhand niet thuis in KLB?
Man man man..quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:11 schreef Djeez het volgende:
Het is alweer half april en nog altijd grijs en een schamele 11 graden. De rest van de maand weinig verbetering en mei valt altijd al in het water. Volgens mij kunnen we gerust stellen dat de lente wederom op een deceptie is uitgedraaid. Wellicht in juli en augustus een paar mooie dagen, daarna kukelen we de herfst weer in
Maybe.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoort het al >10 jaar eigenlijk. Nederlanders en het weer.
haha, die dramatische betogen inderdaadquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maybe.
Maar alleen de dagelijkse suffe oneliners a la "lekker weertje vandaag" of "waait flink vandaag" zijn boring as f#ck
Dan geniet ik meer van de dramatische betogen over hoe Nederland het koudste en natste land ter wereld is. Zit tenminste nog wat passie in
u bent verhuisd naar Neptunus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:11 schreef Djeez het volgende:
Het is alweer half april en nog altijd grijs en een schamele 11 graden. De rest van de maand weinig verbetering en mei valt altijd al in het water. Volgens mij kunnen we gerust stellen dat de lente wederom op een deceptie is uitgedraaid. Wellicht in juli en augustus een paar mooie dagen, daarna kukelen we de herfst weer in
Hier in Zoetermeer was ik te warm gekleedquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:02 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Extreem zwaar bewolkt en slechts 11 graden
Ik in Leiden ookquote:Op vrijdag 15 april 2022 14:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Hier in Zoetermeer was ik te warm gekleed
Was het maar het koudste.quote:Op vrijdag 15 april 2022 14:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
haha, die dramatische betogen inderdaad. Koudste en natste komen we natuurlijk bij lange na niet eens in de buurt
.
Ik vond de afgelopen weken zo slecht nog niet en de komende week schijnt de zon ook vaak met temperaturen van 15 of meer, dus eigenlijk best ok. Vergeleken met vorig jaar helemaal.
Niet het topic, maar enkele verdwaalde zuurpruimen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
Hoort dit topic onderhand niet thuis in KLB?
De zon is opgehouden met schijnen na de Gouden Eeuw.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:35 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Was het maar het koudste.
Dat is juist het kutte aan nederland : het weer is gewoon altijd gezapig. Grijs, tussen de 5 en 15 graden. Af en toe wat (mot) regen. Denk oprecht dat er op de hele wereld weinig landen nog saaier zijn dan Nederland wat het weer betreft. Wellicht alleen op het Britse continent.
En daarnaast die voorspellingen : je weet gewoon dat als er op een weersite een zonnetje+wolkje staat (zoals vandaag), dat je gewoon 90% van de tijd tegen een grijs wolkendek zit aan te kijken, waar dan af en toe wat zon doorheen schijnt.
terwijl kerst best mild was.quote:Op maandag 18 april 2022 20:50 schreef Djeez het volgende:
Voor het eerst in jaren dat de Pasen eens niet kouder is dan kerst
Het was een heerlijke dag inderdaad.quote:
Ik twijfelde vanmorgen nog of ik Amsterdam in zou duiken of de duinen op zou zoeken. Achteraf had ik beter voor de AWLD kunnen kiezen, want het was flink warm. Ik had het liever iets koeler gehad tijdens het wandelen.quote:Op maandag 18 april 2022 22:33 schreef ddx het volgende:
Viel tegen met die frisse zeewind 's middags langs de kust.
Alsjeblieft niet zeg..quote:Op woensdag 20 april 2022 15:41 schreef Elan het volgende:
Lijkt wel warm voor de tijd van het jaar, maar dan kijk je terug naar 19 april 2018 toen het lokaal bijna 30 graden werdMag dus nog wel wat bij qua warmte
Ik zou dat nog niet verwachten voor de 3e decade van aprilquote:Op woensdag 20 april 2022 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga niet klagen over het weer hoor, want het is natuurlijk super. Zo lang al zonnig en boven de 15 graden. Maar ik heb wel zin in net wat warmer weer, zo richting 25/27. En wat zachtere avonden/nachten. Maar het blijft hier maar hangen zo.
Decade?quote:Op woensdag 20 april 2022 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou dat nog niet verwachten voor de 3e decade van april
3e week dan, Patrick.quote:Op donderdag 21 april 2022 01:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Decade?
Ik denk dat april wel al wat meer decades bestaat dan 3 hoor?
Kun je wel ''Patrick'' zeggen, maar als jij Engels gaat gebruiken met je decade op een domme manier dan kan ik er toch niets aan doen.quote:
Jouw Nederlands is ook niet van hoog niveau, dus niet te stoer doen.quote:Op donderdag 21 april 2022 07:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kun je wel ''Patrick'' zeggen, maar als jij Engels gaat gebruiken met je decade op een domme manier dan kan ik er toch niets aan doen.
Het is wederom puik weerquote:Op donderdag 21 april 2022 07:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jouw Nederlands is ook niet van hoog niveau, dus niet te stoer doen.
Jammer van de stevige wind de rest van de week, verder natuurlijk prima weer.
oke ijskoninginquote:
Opbokken met het leven. Dood en verderf!!!quote:Op donderdag 21 april 2022 13:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
opbokken met decadent engels en persoonlijke sneren en Erik ten Hag
quote:Op donderdag 21 april 2022 15:13 schreef Mammietje het volgende:
Weer lekker warm en zonovergoten hier!![]()
![]()
![]()
Ontopic:
[ afbeelding ]
Blij dat het niet aan mij ligtquote:Op donderdag 21 april 2022 17:19 schreef VacaLoca het volgende:
Wederom windkracht 4/5. Serieus, is er nou veel meer wind de laatste jaren of lijkt het zo
Het is allemaal de schuld van de klimaatlobby. We moeten van het gas af en die windmolens moeten natuurlijk wel terugverdiend worden. Dat geldt ook voor zonnepanelen dus maak je borst maar nat voor de komende zomersquote:Op donderdag 21 april 2022 17:19 schreef VacaLoca het volgende:
Wederom windkracht 4/5. Serieus, is er nou veel meer wind de laatste jaren of lijkt het zo
De proeven voor de waterkrachtcentrale in Limburg waren ook een succes afgelopen zomerquote:Op donderdag 21 april 2022 19:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van de klimaatlobby. We moeten van het gas af en die windmolens moeten natuurlijk wel terugverdiend worden. Dat geldt ook voor zonnepanelen dus maak je borst maar nat voor de komende zomers
Zelfs met temperaturen onder de 15 graden buiten, is het bij mij binnen 23,5 graden binnen zodra de zon zich ook maar laat zien. Dus die kachel blijft uit, en erwtensoep vind ik sws niet lekker.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:34 schreef dick_laurent het volgende:
Nou op weerwoord wordt de aanstaande noordenwind met temperaturen ruim onder normaal alweer met veel emotie aangekondigd.
- De kachel kan weer aan
- De muts en sjaal kunnen weer uit de kast
- Erwtensoep kan weer in de bonusfolder
Dat was een zeer geslaagde proefquote:Op donderdag 21 april 2022 19:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
De proeven voor de waterkrachtcentrale in Limburg waren ook een succes afgelopen zomer
Hier moet echt een gfs kaart in gemonteerd wordenquote:Op donderdag 21 april 2022 15:13 schreef Mammietje het volgende:
Weer lekker warm en zonovergoten hier!![]()
![]()
![]()
Ontopic:
[ afbeelding ]
2/3 dagen wat frisser met 12/13 graden. niet fijn, maar het zij zo. daarna weer warmerquote:Op donderdag 21 april 2022 19:34 schreef dick_laurent het volgende:
Nou op weerwoord wordt de aanstaande noordenwind met temperaturen ruim onder normaal alweer met veel emotie aangekondigd.
- De kachel kan weer aan
- De muts en sjaal kunnen weer uit de kast
- Erwtensoep kan weer in de bonusfolder
Bedankt voor bewijs dat ik niet gek ben en het echt zo veel zo hard waait. Ben wel benieuwd naar historische gegevens, om mijn eerdere vraag in dit topic te kunnen beantwoorden of het de laatste paar jaar meer is gaan waaien.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
We hebben al veel wind gehad, na een tijdelijke dip zijn we weer terug bij af.
Dit zijn de max gegevens over alle weerstations in Nederland, de hoogst gehaalde snelheid wordt genoteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inmiddels mag vandaag zelfs een 7 genoteerd worden, de stoten liggen inmiddels alweer op of boven de 60km/h.
quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
We hebben al veel wind gehad, na een tijdelijke dip zijn we weer terug bij af.
Dit zijn de max gegevens over alle weerstations in Nederland, de hoogst gehaalde snelheid wordt genoteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie dat beaufort naar km/h moet, is inmiddels opgelost voor de volgende keer![]()
Inmiddels mag vandaag zelfs een 7 genoteerd worden, de stoten liggen inmiddels alweer op of boven de 60km/h.
Daar ben ik toevallig al een tijdje mee bezig, kost alleen enige tijd om het allemaal te verwerken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:00 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Bedankt voor bewijs dat ik niet gek ben en het echt zo veel zo hard waait. Ben wel benieuwd naar historische gegevens, om mijn eerdere vraag in dit topic te kunnen beantwoorden of het de laatste paar jaar meer is gaan waaien.
Top, ben benieuwd. Hoop vooral dat het ook weer gaat afnemenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Daar ben ik toevallig al een tijdje mee bezig, kost alleen enige tijd om het allemaal te verwerken.
Ik houd sinds maart 2018 alle temp/wind/neerslag kaarten bij van KNMI en weerplaza![]()
Kom binnenkort wel met een tussen update
Wat vooral opvalt is dat t/m mei 2019 2x 3bft als dag max had, de rest van de maanden ben ik nog mee bezig.quote:Op zaterdag 23 april 2022 12:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Top, ben benieuwd. Hoop vooral dat het ook weer gaat afnemen
Wel droog en relatief zonnig met temperaturen die nog boven gemiddeld liggen voor 3e week april. Wind mag minder, maar zal zelf niet zo klagen. Komende week wordt die wind wel iets frisser omdat de wind meer noordelijk wordt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag zou het 21 graden worden. Maar dat koude windje blijft maar.
Het waait zo hard en de zon schijnt zo fel dat de prijs vandaag fors negatief was. Oftewel geld toekrijgen als je elektriciteit gebruikt mits je een variabel contract hebt met uurprijzen:quote:
Goed te doen idd.quote:Op zondag 24 april 2022 17:29 schreef quirina het volgende:
Uit de wind is het lekker warm nog 22 graden.
Nah. Ik heb dat stokje overgedragen aan anderen hierquote:Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef Salina het volgende:
Grijs dagje vandaag.
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Kom maar op met het gezeur, dick!
@Kettlebellquote:Op maandag 25 april 2022 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah. Ik heb dat stokje overgedragen aan anderen hier
quote:Op maandag 25 april 2022 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah. Ik heb dat stokje overgedragen aan anderen hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen geklaag vandaag (hihi, dat rijmt)?
Nah, een dagje minder weer is wel te overkomen toch. Beetje werken, beetje sporten vanmiddag. Filmpje vanavond. Boeien. Komt wel goed.
En ja, tis goed voor de tuintjes en de natuur ofzo. Heb zelf geen tuin maar ok, boeie.
Oja, regent hier ook een beetje (Breda). Als het nou nog veel harder gaat regenen hoef ik niet naar de wasstraat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ach, is maar 1 dagje toch. Daarna weer volle bak zon. En ik ben al lang blij dat die klotewind is gaan liggen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:39 schreef Salina het volgende:
Grijs dagje vandaag.
@:dick_laurent
@:bloodymary1
Kom maar op met het gezeur, dick!
quote:Op maandag 25 april 2022 11:46 schreef Salina het volgende:
Nah, een dagje minder weer is wel te overkomen toch.
Wow, tegelijk bijna.quote:Op maandag 25 april 2022 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach, is maar 1 dagje toch. Daarna weer volle bak zon. En ik ben al lang blij dat die klotewind is gaan liggen.
We hebben ook best veel gemeen toch?quote:Op maandag 25 april 2022 11:51 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Wow, tegelijk bijna.
Oja, die wind is weg. Dat dan weer wel.
Dat is dan weer een beetje overdreven. Hier staat gewoon de verwarming weer aan. Maar bij jou wordt het binnen altijd nogal snel warm.quote:Op maandag 25 april 2022 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Sterker nog, ik grijp deze kans met beide handen aan om de warmte uit huis te verbannen
Nu de verwarming aanquote:Op maandag 25 april 2022 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een beetje overdreven. Hier staat gewoon de verwarming weer aan. Maar bij jou wordt het binnen altijd nogal snel warm.
Hoezo, ik ben toch niet gemeen?quote:Op maandag 25 april 2022 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
We hebben ook best veel gemeen toch?
Woonkamer 19,5 na gisteravond de hele avond alles open te hebben gehad (thermostaat is zelfs onder de 18 geweest). Slaapkamer is niet onder de 20 te krijgen, ook nu nietquote:Op maandag 25 april 2022 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan weer een beetje overdreven. Hier staat gewoon de verwarming weer aan. Maar bij jou wordt het binnen altijd nogal snel warm.
Waarom niet? De temperatuur was 19 en ik heb het graag 21. Vond het net te kil. Heb kantoor aan huis en zit dan stil te werken.quote:Op maandag 25 april 2022 11:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Nu de verwarming aanDan is er iets niet ok.
Ik zit nu achter een bureau te werken 2 meter van een open raamquote:Op maandag 25 april 2022 12:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom niet? De temperatuur was 20 en ik heb het graag 21. Vond het net te kil. Heb kantoor aan huis en zit dan stil te werken.
Ik zorg er wel voor dat we daar van af komen, haha!quote:Op maandag 25 april 2022 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit nu achter een bureau te werken 2 meter van een open raam
We moeten van het gas af hè
Bwehehequote:Op maandag 25 april 2022 12:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zorg er wel voor dat we daar van af komen, haha!
Misschien omdat een vrijstaand huis eerder afkoelt. Verder heb ik ook iets warmers aan gedaan. Buiten is het 12 graden, geen reden om de verwarming niet aan te zetten.quote:Op maandag 25 april 2022 14:29 schreef Nattekat het volgende:
Tss, watjes hier. Ik heb nu pas iets warmers aan gedaan omdat het toch iets te fris begon te worden, waarom een verwarming?
Sproeien kan ook he.quote:Op maandag 25 april 2022 16:07 schreef RedFever007 het volgende:
Tuin is kurkdroog, REGEN GRAAG!
😠
🌧️☔⛈️
Ik woon onder de Veluwe, hier trekt werkelijk altijd pisregen over. Staartjes van dikke fronten, onweersbuien, etc. Het echte werk is meestal al uitgedoofd als het hier is.quote:Op maandag 25 april 2022 16:33 schreef dick_laurent het volgende:
Voor regen moet je in midden NL wonen. Gegarandeerd altijd prijsRegent al de hele dag hier.
niet dat we het nodig hebben, droogte is hier een illusie
De zon heeft net 2 weken zitten branden. Als ik alles potdicht had gehouden, was het bij mij nog een sauna.quote:Op maandag 25 april 2022 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien omdat een vrijstaand huis eerder afkoelt. Verder heb ik ook iets warmers aan gedaan. Buiten is het 12 graden, geen reden om de verwarming niet aan te zetten.
Altijd dat gezeik over de verwarming aan. Van die mensen waar het in de winter in huis niet boven de 18 komt, dat is pas onaangenaam en ongezellig. Daar ben ik ook meteen weg. Vinden ze het gek dat er nooit iemand bij ze langs komt.
Volgens de huidige 14 daagse (locatie : Amsterdam) op weer.nl ga je alweer richting medio mei met amper één dag boven de 20 graden gehad te hebben (alleen dinsdag de 12e). Ja, dat vind ik slecht.quote:
Gewoon prima ditquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon normaal April weer dus, niks mis mee.
Interessant. Voor mijn gevoel wordt April juist jaar in jaar uit koeler.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon normaal April weer dus, niks mis mee.
Ik vind dat ook hoor. Maar kan zijn dat het de hele maand wel gemiddeld 15 graden is (overdag) en door de koude wind lijkt het frisser. Terwijl andere jaren dat het gemiddelde lager lag had je meer uitschieters. Overdag ver onder 10, maar ook tegen de 30. Dan lijkt het over het algemeen wel warmer te zijn geweest. Zoiets.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Interessant. Voor mijn gevoel wordt April juist jaar in jaar uit koeler.
Kan ook gewoon zijn dat ik een oude zak aan het worden ben die zijn lichaamstemperatuur wat minder kan reguleren.![]()
Jij bent zeker zo'n type die met 15 graden al in korte broek en op badslippers loopt. In Engeland zie je die ook vaak.quote:
Nee, ik ben zo'n type die weet dat je in April geen 20 graden hoeft te verwachten elke dag.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n type die met 15 graden al in korte broek en op badslippers loopt. In Engeland zie je die ook vaak.
Dat weet ik ook. Maar een enkele keer is wel prettig. Ik woon in het warmste stukje nederland. En inderdaad, het is 1 of 2 keer 21 graden geweest. Afijn, hierboven staat het uitgelegd waardoor het koeler dan normaal over komt, maar het het cijfermatig niet is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik ben zo'n type die weet dat je in April geen 20 graden hoeft te verwachten elke dag.
Zal wel het tegenovergetelde zijn geweest van vorige zomer. Iedereen weet dat die veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te koud en te grauw was, maar puur omdat de normaalgesproken koudste zomermaand juni zo heet was, was het een gemiddelde zomer.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook. Maar een enkele keer is wel prettig. Ik woon in het warmste stukje nederland. En inderdaad, het is 1 of 2 keer 21 graden geweest. Afijn, hierboven staat het uitgelegd waardoor het koeler dan normaal over komt, maar het het cijfermatig niet is.
Vorige zomer was helemaal ruk. Zo heet was juni niet, ja een enkele dag. Daarna juli kut, augustus ook.quote:Op dinsdag 26 april 2022 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal wel het tegenovergetelde zijn geweest van vorige zomer. Iedereen weet dat die veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te koud en te grauw was, maar puur omdat de normaalgesproken koudste zomermaand juni zo heet was, was het een gemiddelde zomer.
Lol, afgelopen winter in Andalucië kon je de Britten ook al-tijd direct eruit pikkenquote:Op dinsdag 26 april 2022 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n type die met 15 graden al in korte broek en op badslippers loopt. In Engeland zie je die ook vaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.rivm.nl/zonkrachtquote:Op woensdag 27 april 2022 15:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Zit je dan met je flesje zonnebrand te wachten op zonkracht 5.
Wel weer typisch dat dan 20 minuten later de eerste zonnestralen zich laten zien.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:06 schreef Nattekat het volgende:
De zon is al over zijn hoogtepunt heen, die gaat het echt niet meer voor elkaar krijgen vandaag.
In De Bilt ja.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/zonkracht
Lol, 3.8 is hoogste geweest vandaag.
Wellicht dat een bleke ginger daar nog van kan verbranden. 🤷♂️
Ik heb last van zonne allergie. Ik houd m'n armen en benen dus vrijwel altijd bedekt. Hoe laag de zonkracht ook is.quote:Op woensdag 27 april 2022 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/zonkracht
Lol, 3.8 is hoogste geweest vandaag.
Wellicht dat een bleke ginger daar nog van kan verbranden. 🤷♂️
Het is al eind april, dus in principe kan de zonkracht (in de zon) nu gelijk zijn aan midden augustus.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:16 schreef Salina het volgende:
Niets grauw, grijs of vies hier.
Heerlijk weertje, 18-19 graden. Lekker op balkonnetje werken op het laptopje. Stralend blauwe hemel.
Genot.
UV-straling 5-6 geeft Accuweather aan. Dat is wel erg hoog voor apri (?)l. Je voelt de zon wel.
Boh.
Shit, moet ik weer werken vandaag, denkt paard.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ook strakblauw. 17 graden nu. Ik ga mijn paard zadelen en lekker het bos in!
Petje.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
Bruuuuh hier ook prachtig strakblauw, lig lekker in de zon hoor. Wel gesmeerd uiteraard en petje op
Me gusta!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Komt het wel een beetje op neer ja. Maar als hij echt niet wil heeft hij ook zijn methodes.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Shit, moet ik weer werken vandaag denkt paard.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 april 2022 14:23 schreef Salina het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Petje.Por que?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat, en natuurlijk iedere dag extreem zwaar bewolkt met een vies grafwindje erbijquote:Op donderdag 28 april 2022 14:59 schreef Kettlebell het volgende:
Jezus wat is dit toch johT/m 12 mei niet eens in de buurt van de 20 graden. Tweede kut lente op rij.
Die N staat voor de Noordzee.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat, en natuurlijk iedere dag extreem zwaar bewolkt met een vies grafwindje erbij
Hier is het nu wel zonnig, maar meestal vooral net niet. Leuk als de zon schijnt, maar of de zon nu schijnt bij 12/13 graden of bij 2 graden maakt voor mij weinig verschil. In beide gevallen ga je niet voor je lol buiten zitten. Sterker nog : als het 2 graden is en windstil met volle zon is het lekkerder dan nu met inderdaad dat continue venijnige windje.quote:Op donderdag 28 april 2022 15:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat, en natuurlijk iedere dag extreem zwaar bewolkt met een vies grafwindje erbij
Hun bloedvaten zijn natuurlijk helemaal verstopt geraakt, dan vraag je ook om problemen in de lentequote:Op donderdag 28 april 2022 15:07 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Hier is het nu wel zonnig, maar meestal vooral net niet. Leuk als de zon schijnt, maar of de zon nu schijnt bij 12/13 graden of bij 2 graden maakt voor mij weinig verschil. In beide gevallen ga je niet voor je lol buiten zitten. Sterker nog : als het 2 graden is en windstil met volle zon is het lekkerder dan nu met inderdaad dat continue venijnige windje.
Ik kijk uit op de rookplek van een bedrijf, en ik zie die mensen ook constant staan vernikkelen van de kou met hun jas aan.
Solo por diversión!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Al die berichten over droogte word ik altijd zo moe van. na een week geen regen beginnen die paniek en huil berichten altijd al te komen. Wees blij dat het eindelijk eens wat langer droog is. Zo droog is het helemaal nog niet. De toplaag van de grond is wat droog, maar daaronder zit nog vocht genoeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 21:52 schreef Schwein het volgende:
Het is weer smullen op WW. Ja, het is droog, maar bij de nieuwe EC bespreking is het dramagedeelte weer ouderwets hoog. Manmanman..
Bij het KNMI zijn ze wel helemaal in extase van 16ºC in mei.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:33 schreef Kettlebell het volgende:
We gaan hier zeker ook weer helemaal blij zijn omdat het volgende week maar liefst tegen de 16 graden aan looptEn als je dan gewoon terecht zegt dat het een (koude) pleuris lente is dan stel je je aan. Yeah right.
Fantastische hoor.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/zachte-dagenquote:Maart telt in De Bilt normaal (gemiddeld over 1991 tot 2020) vier zachte dagen boven de 15 graden en de maand april telt dertien zachte dagen. Mei heeft in De Bilt gewoonlijk 23 zachte dagen, terwijl 's zomers de maximumtemperatuur normaal vrijwel dagelijks boven de 15 graden uitkomt.
Ben vanavond even bezig geweest met aanpassen van de grafiek en me zelf nog eens dubbel werk gegevenquote:Op zaterdag 23 april 2022 12:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Top, ben benieuwd. Hoop vooral dat het ook weer gaat afnemen
in de zomer is dat ook wel logisch. Wel raar benoemd. In de zomer zou het ook minimaal elke dag 20+ moeten zijn. Hoef je geen mediterraan klimaat voor te hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Bij het KNMI zijn ze wel helemaal in extase van 16ºC in mei.
[..]
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/zachte-dagen
Dit klopt sowieso niet. De windrichting is soms verkeerd waardoor het frisser aanvoelt, maar maart had best veel dagen van 15 of meer. Je kan en moet natuurlijk niet verwachten dat maart even gelijk schakelt naar lente en richting 20 graden gaat. Totaal onmogelijk. Afgelopen week/ 2 weken is het eigenlijk pas aan de koude kant qua temperatuur. Die mag inmiddels wel richting 18-20 standaard. Tot half mei en dan 20 of meer.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:53 schreef Kettlebell het volgende:
Deze lente is eigenlijk nog kutter dan vorig jaar. Toen had je ten minste af en toe nog een warme dag. Nu is het gewoon structureel koud.
Nee, temperatuur voor in de herfst. mag wel een graad of 8-10 bij.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch geen lente?!
Komt bij mij (Amsterdam) tot 15/5 niet boven de 19 graden uit. (weer.nl)quote:Op maandag 2 mei 2022 00:06 schreef KingRoland het volgende:
volgende week wel prima weer lijkt het toch?
Klein beetje wind maar niet superhard ofzo. Stralend blauw luchte en felle zon. 17-18 graden denk ik.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag wel lekker hoor. Strakblauwe lucht en die klotewind is ook eindelijk weg.
ik ook amsterdam, maar 19 is ook prima tochquote:Op maandag 2 mei 2022 11:11 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Komt bij mij (Amsterdam) tot 15/5 niet boven de 19 graden uit. (weer.nl)
Magertjes allemaal weer.
Tja ik vaar graag op mijn bootje, dus mijn benchmark ligt op een dag dat ik gewoon op open water kan ronddobberen in t shirt (of liefst nog zonder shirt) zonder een pleuris/poolwind. En die dagen zijn er nog niet echt geweest.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:37 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik ook amsterdam, maar 19 is ook prima toch
Top grafiekje, een trend over afgelopen 3 a 4 jaar zou het genial makenquote:Op vrijdag 29 april 2022 20:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ben vanavond even bezig geweest met aanpassen van de grafiek en me zelf nog eens dubbel werk gegeven![]()
Eerst was het leuk om de max windsnelheid te pakken maar geeft toch enig sinds beetje verkeerde weergave, daarom heb ik ook de max laagste windsnelheid in meegenomen, dit houd in dat een weerstation die dag niet hoger dan 4bft kwam erin wordt verwerkt.
Regionale stormen aan de kust met 9bft en rustig weer in Limburg met 4bft bijvoorbeeld kan dan prima worden afgekeken in het grafiek.
[ afbeelding ]
Daar ben ik al hard mee bezig geweest afgelopen 2 dagenquote:Op maandag 2 mei 2022 21:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Top grafiekje, een trend over afgelopen 3 a 4 jaar zou het genial maken
Rustig aan hoor, warmte hoeft niet zo nodig voor mij nogquote:Op maandag 2 mei 2022 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
En we gaan naar 20++++!!! Nog een paar daagjes geduld.
Liever pas over een paar weken. Trainen in 20+ is wel nodig, maar liever bouw ik m'n afstanden uit in relatieve koelte.quote:Op maandag 2 mei 2022 23:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die 20 mag er wel komen, maar die bewolking blijft wel heel erg aanwezig....
Dus zo lekker zal het allemaal niet zo lopen.
Je weet dat de definitie van plaknacht samenhangt met de luchtvochtigheid 's avonds en 's nachts en niet de temperatuur overdag?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:46 schreef Kettlebell het volgende:
Ach schei toch uit. We tikken net met pijn en moeite de 20 graden aan na volgende week dinsdag.
De app werkt gewoon bij mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:59 schreef Nattekat het volgende:
Ben ik nou gek of is buienradar onbereikbaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |