Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet nog een heel nieuw bureau gezocht en aangesteld worden. (nee. Niet één van IKEA)
Als hij er goede woondeals uit weet te slepen kan hij natuurlijk best glans terug krijgen. Hij moet nu wel snel resultaten halen, maar dat moest hij omwille van de woningmarkt toch al.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou voor hem einde politiek Den Haag betekenen ja. Maar hij vind wel weer een andere baan. Ik zie niet echt hoe hij nog glans terug gaat krijgen. Het is aangeschoten wild.
Je weet dat Deloitte onderzoek doet. Onder andere naar aanbestedingen (inkooporders) vanuit het ministerie. Een van de grote aanbestedingen (100 miljoen plus) is gedaan door ons ministerie bij een bedrijf wat ook klant van Deloitte is.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?
Nou weet ik toevallig dat dat soort checks altijd vrij vooraan in het proces zitten…quote:Op donderdag 7 april 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat Deloitte onderzoek doet. Onder andere naar aanbestedingen (inkooporders) vanuit het ministerie. Een grote aanbesteding is gedaan door ons ministerie bij een bedrijf wat ook klant van Deloitte is.
Deloitte heeft dit tijdens haar onderzoek ook aangegeven, toen dit naar boven kwam. Conflict of interest.
Dus voor die deal moet een ander bureau ingeschakeld worden. Om die te onderzoeken.
Dat hij zelf graag aan het pluche hecht begrijp ik nog meer dan waarom het CDA hem per se wil handhaven. Ik zie niet wat die partij nog met hem te winnen heeft. Vervang hem dan door een type Wim van de Donk ofzo.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als hij er goede woondeals uit weet te slepen kan hij natuurlijk best glans terug krijgen. Hij moet nu wel snel resultaten halen, maar dat moest hij omwille van de woningmarkt toch al.
Verder is er natuurlijk gewoon een kans dat het kabinet valt voor de eerstvolgende gelegenheid om De Jonge te laten vallen, dan kan hij met opgeheven hoofd vertrekken uit Den Haag.
Of en wie de Zwarte Kap droeg,quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?
Dan nog moet de aanbesteding uitgeschreven worden volgens officiële richtlijnen. En die tenders zijn gewoon niet snel.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:06 schreef trein2000 het volgende:
De Jonge is aan het bellen en praat nu met fotografen?
[..]
Nou weet ik toevallig dat dat soort checks altijd vrij vooraan in het proces zitten…
Het gaat niet alleen over bewindslieden. Maar juist ook over processen.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of en wie de Zwarte Kap droeg,
Ander gezegd of allerlei deals en aanbestedingen; transparant en volgens geldende regels verliepen.
Iets met Mosterd en Kont van een koe dat verder inhoudelijk wmb (crisismodus) er niet veel meer toedoet.
Belangrijk zelf vind ik vooral de rol van bewindspersonen, mogelijke graaiers en vooral of in welke mate de Corona-zaak daarmee goed werd bediend.
Ik vind die Bergkamp erg vervelend en eigenlijk compleet ongeschikt als voorzitter. Arib deed dat veel beter.quote:
Coalitie en SGP zullen wel tegen stemmen, allemaal niet zo spannond.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:09 schreef Vallon het volgende:
Hoofdelijk, benieuwd of er nog iemand doorslaggevend in de trein zit.
En wat is concreet dan de scopeverbreding ten opzichte van de Rekenkamer?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet alleen over bewindslieden. Maar juist ook over processen.
Oud zeerquote:
Zullen de komende jaren uit gaan wijzen. Of jaar. Of maand.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch niet houdbaar?
Of week. Of dag. Of weekend.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zullen de komende jaren uit gaan wijzen. Of jaar. Of maand.
Omdat het een ridicule motie isquote:
Wat hield die motie precies in?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
Stemde Omtzigt nou voor bij die BBB motie? Had ik niet van hem verwacht.
Motie tegen het hele huidige kabinet.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat hield die motie precies in?
Tuurlijk wel, lakmoesproef is tegenwoordig of de SGP meestemt, stemmen ze mee dan heb je een probleem, zo niet dan kan je door.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zie, niks aan de hand.quote:De uitslag van de motie van wantrouwen is 52 voor en 72 tegen.
Mooie dingen. Wordt echt een partij waar ik op zou kunnen stemmen.quote:
Stukje met Helder was wel leuk en die staat in elk volgende zwaar debat nu met 1-0 achter.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:24 schreef Oerbeer het volgende:
Achja toch weer een stukje sensatie meegepikt vandaag. De uitslag stond natuurlijk al vast. Slaapwel allen!
Hoezo niet. Rutte zit er toch ook nog steedsquote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat kan ook moeilijk. CDA-er Omtzigt liep te lobbyen, CDA-er De Jonge te pushen en CDA-er van Lienden te cashen. PvdA-er Van Rij vond het allemaal niet zo'n heel strak plan.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:37 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is de zweem van CDA-vriendjespolitiek nog niet weg. Dat gaven de coalitiepartners tussen de regels door ook nog wel aan.
De nieuwe bestuurscultuur.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Blijft gewoon zitten, wat een kansloze bende. Keihard liegen en je mag gewoon verder.
Ja. Zogenaamd niks te zoeken in een mailbox van een parlementariër. Nee lul, je liep te lobbyen voor die oplichter. Natuurlijk wil men dan zien hoe dat is gegaan, omdat het er alles van weg heeft dat CDA'ers elkaar geholpen hebben op kosten van de belastingbetaler.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:01 schreef superniger het volgende:
Omtzigt komt er ook makkelijk mee weg.
Ik heb gehoord dat Deloitte welkom is. Natuurlijk heeft de VVD of het CDA niets te zoeken in de mailbox van Omtzigt, kom nou toch.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Zogenaamd niks te zoeken in een mailbox van een parlementariër. Nee lul, je liep te lobbyen voor die oplichter. Natuurlijk wil men dan zien hoe dat is gegaan, omdat het er alles van weg heeft dat CDA'ers elkaar geholpen hebben op kosten van de belastingbetaler.
quote:Op donderdag 7 april 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Joost en Henk worden geen vriendjes.
Henkie heeft hier wel gelijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Joost en Henk worden geen vriendjes.
Omtzigt had ook niks te zoeken in die Sywert-deal.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Deloitte welkom is. Natuurlijk heeft de VVD of het CDA niets te zoeken in de mailbox van Omtzigt, kom nou toch.
Basiscursusje staatsrecht zou daar niet misstaan hoor.
Noouuuuuquote:Op donderdag 7 april 2022 23:09 schreef Perox het volgende:
Wat een kansloze troep is de Nederlandse politiek toch. Een bananenrepubliek zou zich nog schamen.
![]()
![]()
Je had gedacht dat partijen die deelnemen aan het regeerakkoord, de meerderheid dus, dit nu al op scherp zouden zetten?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:11 schreef raptorix het volgende:
Van Haga had al van te voren voorspelt, dit is van te voren allang besloten, de Nederlandse politiek is dood.
Natuurlijk niet, dit was stukje damagecontrol, dit is een stukje wat je al genomen hebt als het rapport uitkomt, daarom was Huug ook zo happig om nu te leveren, daar gaat hij bij definitieve rapport niet meer op gepakt worden. je kunt beter 2 keer 0.4 pakken, dan 1 keer 0.8.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Je had gedacht dat partijen die deelnemen aan het regeerakkoord, de meerderheid dus, dit nu al op scherp zouden zetten?
Er komen nog genoeg echt heftige rapporten uit. Parlementaire enquêtes etc.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dit was stukje damagecontrol, dit is een stukje wat je al genomen hebt als het rapport uitkomt, daarom was Huug ook zo happig om nu te leveren, daar gaat hij bij definitieve rapport niet meer op gepakt worden. je kunt beter 2 keer 0.4 pakken, dan 1 keer 0.8.
Niet alleen dat. De kamer is zelf geen haar beter.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
Jullie hebben zelf op deze clowns gestemd.
SGP ook voorquote:Op donderdag 7 april 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
Als ik het goed begrijp:
De hele oppositie heeft voor de motie gestemd.
Terwijl onze regering nog echt wel wat zaken moet regelen met die oppositie. Bijv in de eerste kamer. Waar er geen meerderheid is.
Dit is echt geen stevige beurt van onze regering.
Ja. Dat is ook oppositie.quote:
Mijn voorspelling is dat de conclusies van de PE's niet eens deze regeringperiode zullen uitkomen dus dat is allang ingecalculeerd.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komen nog genoeg echt heftige rapporten uit. Parlementaire enquêtes etc.
Ik heb liever dat ze nu op volle kracht vooruit gaan. Met al die inflatie en oorlog etc. En dan op iets echte substantieels struikelen, dan nu al. Dit was (imo) echt peanuts.
Wellicht wel bij Rutte Vquote:Op donderdag 7 april 2022 23:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is dat de conclusies van de PE's niet eens deze regeringperiode zullen uitkomen dus dat is allang ingecalculeerd.
Ah. Okay.quote:
Reflectie? Zeg, niet van die lelijke woorden gebruiken, he?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet alleen dat. De kamer is zelf geen haar beter.
Nieuwe bestuurscultuur is niet alleen iets van de regering hè.
Het venetië-rapport (over ons bestuur en de kinderopvang affaire) heeft ook nogal wat kritiek op de TK gegeven, qua reflectie.
Een debat of begin van een overleg op inzicht over dit dossier, is er nog steeds niet van gekomen. En dat gaat over de Tweede Kamer zelf.
Dat had ik ook ten tijden van het uitkomen van dat boek 'De puinhopen van paars'..werd ik helemaal in meegenomen toen der tijd. Ik vond dat ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat was onder andere MP's niet anders.
En daarna kregen we de puinhopen van de LPF en Balkenende en wist iedereen weer waarom Paars zo'n goed idee was eigenlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat had ik ook ten tijden van het uitkomen van dat boek 'De puinhopen van paars'..werd ik helemaal in meegenomen toen der tijd. Ik vond dat ook.![]()
En achteraf denk ik: zo slecht was het toen helemaal niet. Mensen die het vuurtje van onvrede op weten te stoken hebben daar gewoon belang bij.
Wil niet zeggen dat ik geen commentaar heb op de huidige bestuurders. Maar zo slecht als sommigen het doen voorkomen is het niet.
Maar dat zag ik toen niet, toen ik nog een kleine capricia was.
Ja, dat is mijn grote probleem hiermee ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:54 schreef Cupfighter het volgende:
En het gek vinden dat het vertrouwen in de politiek daalt
Van Haga is een nog grotere proleet dan de Jonge.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:11 schreef raptorix het volgende:
Van Haga had al van te voren voorspelt, dit is van te voren allang besloten, de Nederlandse politiek is dood.
Is dat zo? Ik kan mij sowieso geen kabinet herinneren met zoveel schade en schande aan de broek bij de meest prominente leden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat was onder andere MP's niet anders.
Dit dus.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
Jullie hebben zelf op deze clowns gestemd.
Na dat rapport van Deloitte, stel als er wordt benadrukt dat er fouten zijn gemaakt door Hugo of iets dat in zijn nadeel komt. Denk jij (ik noem jou als voorbeeld even) echt dat het zijn kop zal kosten en dat hij gewoon blijft zitten? Dit is gewoon weer een zwak excuus van de regering en dan noem ik D66 en CU. Laf.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Deloitte welkom is. Natuurlijk heeft de VVD of het CDA niets te zoeken in de mailbox van Omtzigt, kom nou toch.
Basiscursusje staatsrecht zou daar niet misstaan hoor.
Pwc dan ?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat Deloitte onderzoek doet. Onder andere naar aanbestedingen (inkooporders) vanuit het ministerie. Een van de grote aanbestedingen (100 miljoen plus) is gedaan door ons ministerie bij een bedrijf wat ook klant van Deloitte is.
Deloitte heeft dit tijdens haar onderzoek ook aangegeven, toen dit naar boven kwam. Conflict of interest.
Dus voor die deal moet een ander bureau ingeschakeld worden. Om die te onderzoeken.
@monkyyy @Lange_Lans @DonRaja @Coco misschien jullie een idee? geen consultancy maar mention jullie evenquote:Op donderdag 7 april 2022 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ms ook handig om Deloitte door dat andere bureau te laten toetsen.
Ik weet niet veel van die vage consultancy wereld maar weet wel dat ook potentieel toekomstige belangen een conflict of interest kunnen geven.
Zou kunnen. Maar daar zijn regels voor. Dat gaat via een aanbesteding. Zodat alle bedrijven in die markt zich aan kunnen bieden. En dat kost ook weer tijd.quote:
CDA is dood. Maakt allemaal geen reet meer uit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 06:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarschijnlijk heeft het CDA gezegd, dat als de motie van wantrouwen zou worden aangenomen, het hele CDA uit de coalitie zou stappen.
Dit zou de val van het kabinet betekenen en dat wilde men - terecht overigens - voorkomen.
Al met al een vrij voorspelbare en logische uitkomst....
Ook in eerdere kabinetten had je ministers die om politieke redenen toch maar door de coalitie gered werden na affaires. Dat is weinig nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan mij sowieso geen kabinet herinneren met zoveel schade en schande aan de broek bij de meest prominente leden.
Afhouden van stemmen zal wel weer een stukje fractiediscipline concessie zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 04:15 schreef KingRoland het volgende:
Wat een bananenrepubliek zijn wij zeg. En ik noem wij omdat de bevolking van Nederland hier voor heeft gekozen (ook na de toeslagenaffaire). Ten eerste wil ik zeggen dat wij nooit, maar dan ook nooit andere landen moeten kritiseren op hun beleid (ook zelfs, ja ik noem het nog een keer na de toeslagenaffaire) als wij hier zelf ministers beschermen die werkelijk een zooitje hebben gemaakt tijdens een van de ergste periodes uit onze geschiedenis en dan druk ik mij nog zacht uit. Dit is weer een perfect voorbeeld hoe erg het is gesteld met de Nederlandse politiek.
Ten tweede, het feit dat er kamerleden niet aanwezig waren tijdens de stemming is absurd. Dat dit anno 2022 nog kan. De bevolking heeft gekozen voor de kamerleden en dat zij geen gebruik maken van hun recht om te stemmen is niet te geloven. Ik ben voor dat kamerleden verplicht moeten stemmen of dat er altijd een persoon is die dit voor hem/haar kan doen.
We moeten ons diep en diep schamen zeg. Walgelijk dit.
Maar dag ging wel voor een groot deel om zaken van voorgangers of om kleinere zaken, daarnaast is het natuurlijk ook een optelsom, Hugo is aantoonbaar een leugenaar op zeker 10 punten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 07:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook in eerdere kabinetten had je ministers die om politieke redenen toch maar door de coalitie gered werden na affaires. Dat is weinig nieuws onder de zon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |