Er moet nog een heel nieuw bureau gezocht en aangesteld worden. (nee. Niet één van IKEA)quote:Op donderdag 7 april 2022 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal dus wel 23 december worden. Of verschijnen tijdens het WK Voetbal, ofzo.
Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet nog een heel nieuw bureau gezocht en aangesteld worden. (nee. Niet één van IKEA)
Als hij er goede woondeals uit weet te slepen kan hij natuurlijk best glans terug krijgen. Hij moet nu wel snel resultaten halen, maar dat moest hij omwille van de woningmarkt toch al.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou voor hem einde politiek Den Haag betekenen ja. Maar hij vind wel weer een andere baan. Ik zie niet echt hoe hij nog glans terug gaat krijgen. Het is aangeschoten wild.
Je weet dat Deloitte onderzoek doet. Onder andere naar aanbestedingen (inkooporders) vanuit het ministerie. Een van de grote aanbestedingen (100 miljoen plus) is gedaan door ons ministerie bij een bedrijf wat ook klant van Deloitte is.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?
Nou weet ik toevallig dat dat soort checks altijd vrij vooraan in het proces zitten…quote:Op donderdag 7 april 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat Deloitte onderzoek doet. Onder andere naar aanbestedingen (inkooporders) vanuit het ministerie. Een grote aanbesteding is gedaan door ons ministerie bij een bedrijf wat ook klant van Deloitte is.
Deloitte heeft dit tijdens haar onderzoek ook aangegeven, toen dit naar boven kwam. Conflict of interest.
Dus voor die deal moet een ander bureau ingeschakeld worden. Om die te onderzoeken.
Dat hij zelf graag aan het pluche hecht begrijp ik nog meer dan waarom het CDA hem per se wil handhaven. Ik zie niet wat die partij nog met hem te winnen heeft. Vervang hem dan door een type Wim van de Donk ofzo.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als hij er goede woondeals uit weet te slepen kan hij natuurlijk best glans terug krijgen. Hij moet nu wel snel resultaten halen, maar dat moest hij omwille van de woningmarkt toch al.
Verder is er natuurlijk gewoon een kans dat het kabinet valt voor de eerstvolgende gelegenheid om De Jonge te laten vallen, dan kan hij met opgeheven hoofd vertrekken uit Den Haag.
Of en wie de Zwarte Kap droeg,quote:Op donderdag 7 april 2022 22:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat moet dat bureau gaan doen eigenlijk?
Dan nog moet de aanbesteding uitgeschreven worden volgens officiële richtlijnen. En die tenders zijn gewoon niet snel.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:06 schreef trein2000 het volgende:
De Jonge is aan het bellen en praat nu met fotografen?
[..]
Nou weet ik toevallig dat dat soort checks altijd vrij vooraan in het proces zitten…
Het gaat niet alleen over bewindslieden. Maar juist ook over processen.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Of en wie de Zwarte Kap droeg,
Ander gezegd of allerlei deals en aanbestedingen; transparant en volgens geldende regels verliepen.
Iets met Mosterd en Kont van een koe dat verder inhoudelijk wmb (crisismodus) er niet veel meer toedoet.
Belangrijk zelf vind ik vooral de rol van bewindspersonen, mogelijke graaiers en vooral of in welke mate de Corona-zaak daarmee goed werd bediend.
Ik vind die Bergkamp erg vervelend en eigenlijk compleet ongeschikt als voorzitter. Arib deed dat veel beter.quote:
Coalitie en SGP zullen wel tegen stemmen, allemaal niet zo spannond.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:09 schreef Vallon het volgende:
Hoofdelijk, benieuwd of er nog iemand doorslaggevend in de trein zit.
En wat is concreet dan de scopeverbreding ten opzichte van de Rekenkamer?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet alleen over bewindslieden. Maar juist ook over processen.
Oud zeerquote:
Zullen de komende jaren uit gaan wijzen. Of jaar. Of maand.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch niet houdbaar?
Of week. Of dag. Of weekend.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zullen de komende jaren uit gaan wijzen. Of jaar. Of maand.
Omdat het een ridicule motie isquote:
Wat hield die motie precies in?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
Stemde Omtzigt nou voor bij die BBB motie? Had ik niet van hem verwacht.
Motie tegen het hele huidige kabinet.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat hield die motie precies in?
Tuurlijk wel, lakmoesproef is tegenwoordig of de SGP meestemt, stemmen ze mee dan heb je een probleem, zo niet dan kan je door.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zie, niks aan de hand.quote:De uitslag van de motie van wantrouwen is 52 voor en 72 tegen.
Mooie dingen. Wordt echt een partij waar ik op zou kunnen stemmen.quote:
Stukje met Helder was wel leuk en die staat in elk volgende zwaar debat nu met 1-0 achter.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:24 schreef Oerbeer het volgende:
Achja toch weer een stukje sensatie meegepikt vandaag. De uitslag stond natuurlijk al vast. Slaapwel allen!
Hoezo niet. Rutte zit er toch ook nog steedsquote:Op donderdag 7 april 2022 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat kan ook moeilijk. CDA-er Omtzigt liep te lobbyen, CDA-er De Jonge te pushen en CDA-er van Lienden te cashen. PvdA-er Van Rij vond het allemaal niet zo'n heel strak plan.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:37 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is de zweem van CDA-vriendjespolitiek nog niet weg. Dat gaven de coalitiepartners tussen de regels door ook nog wel aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |