abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204345763
Chipfabrikant Intel weg uit Rusland
Het Amerikaanse chipbedrijf Intel schort al zijn werkzaamheden in Rusland op. Er werken zo'n 1200 mensen voor Intel in Rusland. Het bedrijf zegt dat het er alles aan doet om de medewerkers "door deze moeilijke tijd" te helpen.

Intel is het zoveelste bedrijf dat Rusland in de ban doet. Eerder stopten multinationals als McDonald's, Heineken en IKEA al met hun activiteiten in het land, al dan niet tijdelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 08:22:17 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204345787
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 april 2022 @ 08:27:32 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204345823
Zou het toeval zijn dat de meeste landen die Rusland sancties gunnen ook meteen de landen zijn met de hoogste staatsschulden? _O-
  woensdag 6 april 2022 @ 08:38:02 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204345881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:27 schreef YoungDriller het volgende:
Zou het toeval zijn dat de meeste landen die Rusland sancties gunnen ook meteen de landen zijn met de hoogste staatsschulden? _O-
Eritrea (tegen sancties): staatsschuld van 175% GDP
Letland (voor sancties): staatsschuld van 36% GDP

Venezuela (tegen sancties): staatschuld van meer dan 300% GDP
Estland (voor sancties): staatsschuld van 18% GDP

Oftwel, je lult maar wat en snapt er verder ook geen reet van.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204345927
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Het Amerikaanse chipbedrijf Intel schort al zijn werkzaamheden in Rusland op. Er werken zo'n 1200 mensen voor Intel in Rusland. Het bedrijf zegt dat het er alles aan doet om de medewerkers "door deze moeilijke tijd" te helpen.

Intel is het zoveelste bedrijf dat Rusland in de ban doet. Eerder stopten multinationals als McDonald's, Heineken en IKEA al met hun activiteiten in het land, al dan niet tijdelijk.
Intel heeft flink lopen rekken. Hoe zou dat zijn gegaan?

'zeg, die lijken gezien in dat stadje?' 'ja man, misschien moeten we toch maar eens weggaan'.
pi_204345932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat een arrogantie...
pi_204345962
Wat is berhaupt het verband tussen staatsschuld en het opleggen van sancties?
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 08:55:34 #9
3928 Ulx
pi_204345966
twitter

Whoa
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 april 2022 @ 08:56:22 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204345972
Russische interne staatspropaganda.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 6 april 2022 @ 08:57:08 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204345978
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:18 schreef superniger het volgende:

Beter laat dan nooit, als ze daar ook chips fabriceren, dan ook graag de machines grondig vernielen voor alle expats op het vliegtuig gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 6 april 2022 @ 08:57:16 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204345979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Eritrea en Venezuela zijn bananenrepublieken.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 09:01:52 #13
5428 crew  miss_sly
pi_204345993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:56 schreef Perrin het volgende:
Russische interne staatspropaganda.[ twitter ]
En dat slikt men dan voor zoete koek? Niet dat men een andere keus heeft, maar toch...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204345997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:56 schreef Perrin het volgende:
Russische interne staatspropaganda.[ twitter ]
Ho ho, je mag/kan dit geen #war noemen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:04:41 #15
38496 Perrin
pi_204346004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Whoa
Het Kremlin heeft zijn tentakels ook daar al diep geworteld.
pi_204346005
Veertien jachten van Russische eigenaren in Nederlandse werven aan de ketting
https://nos.nl/liveblog/2(...)oten-in-regio-koersk

De douane heeft bij Nederlandse jachtbouwers veertien jachten van Russische eigenaren onder verscherpt toezicht gesteld. Het gaat om twaalf jachten in aanbouw, waaronder superjachten van meer dan 35 meter, en twee jachten in onderhoud. Dat meldt minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer.

De luxeschepen mogen het land niet uit vanwege de sancties tegen Rusland, president Poetin en honderden rijke zakenlieden die hem steunen. De jachten mogen ook niet formeel geleverd en overgedragen worden aan de eigenaren.
pi_204346008
twitter
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 09:09:07 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346030
Er is weer wat weg jongens

Kappen pls want notes en band en vervelend allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204346032
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dat slikt men dan voor zoete koek? Niet dat men een andere keus heeft, maar toch...
Denk niet perse als 'zoete koek'. Kans is ook aanwezig dat ze weliswaar doorhebben dat ze worden voorgelogen, maar dat ze daardoor een mentaliteit zijn gaan ontwikkelen dat ze alles wantrouwen.
pi_204346033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:15 schreef Shotty het volgende:

[..]
Mwa, zoveel interne steun geniet Putin niet.
Waarom denk je dat hij altijd zover van zijn militaire medewerkers afzit? hij is doodbang dat er een moordaanslag op hem wordt gepleegd, net zoals bij Hitler een aantal keer gebeurde.
De steun onder Russen voor alles wat Putin doet is nog steeds bijzonder hoog, dat zal onder z’n naaste medewerkers niet heel anders zijn helaas.

Ik hoop overigens op het tegendeel, maar het is mij intussen wel duidelijk geworden dat dit niet alleen Putin’s oorlog is.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 6 april 2022 @ 09:17:40 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204346074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:09 schreef Ronald het volgende:

[..]
De steun onder Russen voor alles wat Putin doet is nog steeds bijzonder hoog, dat zal onder z’n naaste medewerkers niet heel anders zijn helaas.

Ik hoop overigens op het tegendeel, maar het is mij intussen wel duidelijk geworden dat dit niet alleen Putin’s oorlog is.
Tja, zo ongeveer elke dictator met uitzondering van de echte gecertificeerde gekken zoals Idi Amin en Pol Pot, lukte het toch met manipulatie van feiten, beroep op “patriotisme “ en ‘vaderlandsliefde ‘ en dergelijke shit in ieder geval een zekere tijd een deel van de eigen bevolking voor de gek te houden? Baudet heeft ook nog steeds aanhangers.

Ik denk dat het 1 van de grote tragedies van de mensheid is dat we net genoeg gevolueerd zijn om de gruwelijkste dingen te kunnen bedenken, maken en toepassen, maar net niet voldoende gevolueerd om daar verstandig mee om te gaan. We zijn het niveau van de gedresseerde aap niet zo heel ver ontstegen helaas.

Kortom, het zijn helaas niet de Russen, het is de mens als soort. Fermi kan maar zo gelijk krijgen
  woensdag 6 april 2022 @ 09:19:14 #22
471046 YoungDriller
pi_204346084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik zag dat @spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.

De landen met de hoogste schuld per capita komt ongeveer overeen met de landen die sancties hebben aangekondigd tegen Rusland. Je snapt het zelf niet.

Zo. :Y
  woensdag 6 april 2022 @ 09:21:46 #23
403588 mcmlxiv
pi_204346099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik zag dat @:Spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.

De landen met de hoogste schuld per capita komt ongeveer overeen met de landen die sancties hebben aangekondigd tegen Rusland. Je snapt het zelf niet.

Ik begrijp dat je tegen sancties bent? Dat Rusland gewoon ongestraft zijn gang moet kunnen gaan?

Of wat is anders de zin van dit soort “feiten” waarbij causaliteit ver te zoeken is?
pi_204346106
quote:

[..]

helaas hebben we geen onafhankelijk opinieonderzoek die ons dit kan vertellen, maar als ik Putin zo zie, denk ik niet dat hij er zelf heel veel vertrouwen in heeft.

Rusland's poll zegt meer dan 80% approval rating... ik vraag mij af wat de vraag was:

Do you support Putin?
A. Yes i do!
B. Please send me and my family to a Siberian gulag.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20220403_02/
pi_204346118
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:04 schreef Aether het volgende:
Veertien jachten van Russische eigenaren in Nederlandse werven aan de ketting
https://nos.nl/liveblog/2(...)oten-in-regio-koersk

De douane heeft bij Nederlandse jachtbouwers veertien jachten van Russische eigenaren onder verscherpt toezicht gesteld. Het gaat om twaalf jachten in aanbouw, waaronder superjachten van meer dan 35 meter, en twee jachten in onderhoud. Dat meldt minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer.

De luxeschepen mogen het land niet uit vanwege de sancties tegen Rusland, president Poetin en honderden rijke zakenlieden die hem steunen. De jachten mogen ook niet formeel geleverd en overgedragen worden aan de eigenaren.
Nou dat is weer dom, want dan tref je die Nederlandse jachtbouwers.
Je zou die af moeten laten bouwen, betaald laten uitvaren en dan in beslag nemen.
Wopke, wopke :N
Vakman pur sang
  woensdag 6 april 2022 @ 09:26:30 #26
471046 YoungDriller
pi_204346127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je tegen sancties bent? Dat Rusland gewoon ongestraft zijn gang moet kunnen gaan?

Of wat is anders de zin van dit soort “feiten” waarbij causaliteit ver te zoeken is?
Die sancties zijn prima maar dan moet je hetzelfde ook tegen de Amerikanen, Saoedirs doen. Anders ben je wel heel erg hypocriet als je aan de pomp staat te tanken, vind je niet?
pi_204346137
quote:

[..]
Ik zag dat @:Spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.

Interessant. Welke reden zouden die landen hebben om sancties op te leggen?
  woensdag 6 april 2022 @ 09:34:00 #28
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204346172
quote:

[..]

Hoogste schuld per capita? Wie meet schuld nou op die manier? Dan ben je gewoon de rijkste landen op een rijtje aan het zetten - en niet geheel toevallig liggen die voor een groot deel in de EU en steunen dus de sancties tegen de invallen op een bijna buurland.
pi_204346208
China calls for facts on ‘disturbing’ Bucha deaths in Ukraine war
https://www.scmp.com/news(...)a-deaths-ukraine-war
pi_204346209
twitter
pi_204346211
twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 09:46:17 #32
403588 mcmlxiv
pi_204346231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:26 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Die sancties zijn prima maar dan moet je hetzelfde ook tegen de Amerikanen, Saoedirs doen. Anders ben je wel heel erg hypocriet als je aan de pomp staat te tanken, vind je niet?
Aha “whatabiut…..” in optima forma. Mooi man.

Tja Saoudi Arabi, kutland wat best geasfalteerd mag worden. Maar de Arabische lentes leren ons dat moslims blijkbaar nogal masochistisch zijn en graag door hun religieuze leiders onderdrukt en vernederd worden.

Maar mooi dat jij met ons gaat voor duurzaamheid en afbouw van afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Welkom aan boord van GroenLinks! Laten we samen gaan voor meer alternatief zodat we inderdaad minder VS en midden-oosten nodig hebben.
pi_204346246
quote:

[..]

Steun of angst? Heeft iemand al weer iets gehoord van zijn visvriend Sergei? Die met die plotselinge hartproblemen?
twitter

[ Bericht 38% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-04-2022 09:54:06 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 09:48:34 #34
38496 Perrin
pi_204346252
twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 09:55:50 #35
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204346292
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:47 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Steun of angst? Heeft iemand al weer iets gehoord van zijn visvriend Sergei? Die met die plotselinge hartproblemen?
[ twitter ]
Vroeg het me gister ook nog af. Behalve die zoom-meeting waar hij duidelijk niet echt aanwezig was, is ie al weer eens gespot?
pi_204346302
quote:
8s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:41 schreef Aether het volgende:
Al die getuigenverklaringen, satellietbeelden, videoopnamen en voice recordings zijn niet genoeg natuurlijk _O-
Amerikaanse propaganda is dat :6

Is wel duidelijk dat we nu in een tijd leven van Amerikaanse feiten, Europese feiten, Chinese feiten en Russische feiten. Gaat niet lang meer duren en wat we hier zwart benoemen is in Rusland niet zwart meer, maar wit.
pi_204346330
Ik las een interview van Putin een aantal jaren geleden waarin hij in zoveel bewoordingen zegt dat de Russen als martelaren zullen sterven bij een kernoorlog als het moet.

Zeer eng dat een man met zoveel kernwapens taal als martelaren bezigt.

https://www.themoscowtime(...)rs-putin-says-a63235

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 10:04:32 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 10:04:18 #38
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204346336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:03 schreef Confetti het volgende:
Ik las een interview van Putin een aantal jaren geleden waarin hij in zoveel bewoordingen zegt dat de Russen als martelaren zullen sterven bij een kernoorlog als het moet.

Das makkelijk gezegd als je zelf in je atoombunker zit op dat moment. Ik betwijfel of de rus op de straat dat ook zo ziet.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:06:07 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346351
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:48 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Lol
pi_204346353
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Al die getuigenverklaringen, satellietbeelden, videoopnamen en voice recordings zijn niet genoeg natuurlijk _O-
Amerikaanse propaganda is dat :6

Is wel duidelijk dat we nu in een tijd leven van Amerikaanse feiten, Europese feiten, Chinese feiten en Russische feiten. Gaat niet lang meer duren en wat we hier zwart benoemen is in Rusland niet zwart meer, maar wit.
Ik neem aan dat er ook wel Chinese journalisten of regeringsmedewerkers naar toe mogen om zelf te kijken?
  woensdag 6 april 2022 @ 10:08:26 #41
471046 YoungDriller
pi_204346363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:46 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha “whatabiut…..” in optima forma. Mooi man.

Tja Saoudi Arabi, kutland wat best geasfalteerd mag worden. Maar de Arabische lentes leren ons dat moslims blijkbaar nogal masochistisch zijn en graag door hun religieuze leiders onderdrukt en vernederd worden.

Maar mooi dat jij met ons gaat voor duurzaamheid en afbouw van afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Welkom aan boord van GroenLinks! Laten we samen gaan voor meer alternatief zodat we inderdaad minder VS en midden-oosten nodig hebben.
Nee waarom? Ik tank graag aan de pomp en het zal mij werkelijk een rotzorg zijn of de brandstof uit Rusland, de VS of Saoedie Arabi komt.

Vanwaar de selectieve verontwaardiging m.b.t. Rusland? Dt vraag ik mij hardop af. Kennelijk raakt dat een gevoelige snaar, of een lange teen. Geeft niet. Wel jammer.

[ Bericht 28% gewijzigd door sp3c op 06-04-2022 10:11:15 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 10:09:35 #42
38496 Perrin
pi_204346370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:03 schreef Confetti het volgende:

https://www.themoscowtime(...)rs-putin-says-a63235
Overal daar ook praat hoe de Oekraense identiteit moet worden uitgewist en meer van dat soort genocidale haatpraat. Deze oorlog gaat nog veel bloederiger worden.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:11:46 #43
8781 crew  Frutsel
pi_204346386

Nee hoor... de Russen doen zoiets niet... :)
Allemaal fakenews aldus Lavrov en de marionettenshow
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:13:11 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346398
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Nee waarom? Ik tank graag aan de pomp en het zal mij werkelijk een rotzorg zijn of de brandstof uit Rusland, de VS of Saoedie Arabi komt.

Vanwaar de selectieve verontwaardiging m.b.t. Rusland? Dt vraag ik mij hardop af. Kennelijk raakt dat een gevoelige snaar, of een lange teen. Geeft niet. Wel jammer.
Verschil is dat Rusland een bondgenoot aan het verkrachten is en Saudi Arabi niet

Dat het kutlanden zijn is mijn probleem niet, dat moeten de daadwerkelijke bewoners maar regelen
  woensdag 6 april 2022 @ 10:14:47 #45
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204346411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Beter laat dan nooit, als ze daar ook chips fabriceren, dan ook graag de machines grondig vernielen voor alle expats op het vliegtuig gaan.
Nee, geen zorg, die machines zijn daar nooit geweest.
pi_204346415
Wordt er nog onderhandeld? Of gaat Ukraine nu met alle westerse steun voor volledige overwinning inclusief de Krim terugveroveren?
  woensdag 6 april 2022 @ 10:16:04 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204346420
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat wanneer er een oorlog (invasie) bezig is op het continent tussen de twee grootste Europese landen er verontwaardiging is die groter is dan bij lokale onrust in het midden-oosten. Dan heb je geen plaat maar een heel flatgebouw voor je kop..
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 10:22:06 #48
3928 Ulx
pi_204346462
Als Rusland loopt te dreigen dat hun rijk zich van Vladivostok tot de Atlantische kust moet uitstrekken worden mensen in Europa nerveus.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:25:42 #49
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204346487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:22 schreef Ulx het volgende:
Als Rusland loopt te dreigen dat hun rijk zich van Vladivostok tot de Atlantische kust moet uitstrekken worden mensen in Europa nerveus.
Hoogstens over de nucleaire dreiging. Het leger zelf, van Rusland stelt blijkbaar niet zoveel voor. Weinig mensen die daar angst voor hebben lijkt mij.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:27:19 #50
38496 Perrin
pi_204346502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:15 schreef zoost het volgende:
Wordt er nog onderhandeld? Of gaat Ukraine nu met alle westerse steun voor volledige overwinning inclusief de Krim terugveroveren?
Wat valt er te onderhandelen met een partij die luid roept dat de Oekraense identiteit uitgewist moet worden en dat je geen bestaansrecht hebt?
  woensdag 6 april 2022 @ 10:30:56 #51
471046 YoungDriller
pi_204346538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als je niet snapt dat wanneer er een oorlog (invasie) bezig is op het continent tussen de twee grootste Europese landen er verontwaardiging is die groter is dan bij lokale onrust in het midden-oosten. Dan heb je geen plaat maar een heel flatgebouw voor je kop..
Met andere woorden jouw mate verontwaarding wordt uitgedrukt in het oppervlakte land i.c.m. een natte vinger m.b.t. afstand en nabijheid ofzo? :')

Goed verhaal, kerel. _O-
pi_204346551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...
Dat was ook waar ik aan dacht. Maar je ziet toch twee APC's een beetje in het wild naar rechts schieten, zelfs vlak over of langs de vijandige tank heen. Dus ze hadden wel het idee dat het schot van rechts was gekomen. Ik zie gewoon geen enkele taktiek achter wat die Russen aan het doen waren. Dit zijn geen ervaren soldaten en geen ervaren bevelhebbers.
pi_204346560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Hoogstens over de nucleaire dreiging. Het leger zelf, van Rusland stelt blijkbaar niet zoveel voor. Weinig mensen die daar angst voor hebben lijkt mij.
Je hebt natuurlijk wel alleen maar zo'n 50.000 van de ongeveer 1.000.000 Russische soldaten gezien, vergeet dat niet.
pi_204346568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:11 schreef Frutsel het volgende:

Nee hoor... de Russen doen zoiets niet... :)
Allemaal fakenews aldus Lavrov en de marionettenshow
Je hebt natuurlijk toch wel een beetje een plaat voor je hoofd als je gaat fietsen terwijl je dorpje midden in het front ligt.

Of zou de Oekraense regering de burgers niet van te voren waarschuwen dat de Russen er aan komen?

Edit:
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien. Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.

[ Bericht 14% gewijzigd door RetepV op 06-04-2022 10:42:29 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 10:37:47 #55
6484 ExTec
pi_204346592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk wel alleen maar zo'n 50.000 van de ongeveer 1.000.000 Russische soldaten gezien, vergeet dat niet.
In Oekraine is 75% van het actieve leger ingezet. Daarvan is ongeveer de helft van vernietigd.

Wensen we rusland veel succes met die ongeveer 900.000 reservisten opleiden en alle musea leeghalen om nog meer antieke tanks op het slagveld te krijgen.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:41:10 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204346628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk toch wel een beetje een plaat voor je hoofd als je gaat fietsen terwijl je dorpje midden in het front ligt.

Of zou de Oekraense regering de burgers niet van te voren waarschuwen dat de Russen er aan komen?
Ha kijk RetepV met voor de zoveelste keer een "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.
Huilen dan.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:42:30 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204346647
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:30 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Met andere woorden jouw mate verontwaarding wordt uitgedrukt in het oppervlakte land i.c.m. een natte vinger m.b.t. afstand en nabijheid ofzo? :')

Goed verhaal, kerel. _O-
Ik zou zeggen open een topic over de andere conflicten ^O^
pi_204346648
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De hoogopgeleiden dus niet kan je uit dit stuk afleiden. Die worden dan ook gelijk als verraders afgeschilderd.

quote:
7) Inside Russia, the bourgeois elite is in opposition to the war. Quote: "The Russian people consider them traitors and degenerates."
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:43:13 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204346655
quote:

[..]

Wat wil je daarmee suggereren? De landen met de grootste staatsschulden per capita in absolute zin zijn de welvarendste, Westerse landen. Die zijn inderdaad voor sancties, maar de relevantie van deze correlatie ontgaat me eerlijk gezegd volledig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 6 april 2022 @ 10:43:57 #60
6484 ExTec
pi_204346660
Hoe putin ook de lange termijn zijn land FUBAR maakt:

https://www.ft.com/conten(...)11511614974656978944

Zowaar gratis te lezen, FT heeft aangegeven berichtgeving omtrent achter de paywall vandaan te halen.
pi_204346670
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ha kijk RetepV met voor de zoveelste keer een "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen, vooroordelen en argumenten om mijn oordelen en vooroordelen te ondersteunen.

Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. Dus schiet je op alles wat beweegt.

De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien (maar kom op, hij had ze zelfs al lang gehoord). Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.

Serieus, zou jij werkelijk in oorlogsgebied gewoon met je fiets een hoek omfietsen terwijl je een tiental tanks hoort grommen? Ben jij zo suicidaal?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:45:39 #62
5428 crew  miss_sly
pi_204346671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef SamCooke het volgende:

[..]
De hoogopgeleiden dus niet kan je uit dit stuk afleiden. Die worden dan ook gelijk als verraders afgeschilderd.
[..]

Die krijgen inderdaad een veeg uit de pan. Maar welke groep is dan de 'bourgeois elite'? Niet per se hoogopgeleid, maar wel op het westen gericht?
pi_204346694
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die krijgen inderdaad een veeg uit de pan. Maar welke groep is dan de 'bourgeois elite'? Niet per se hoogopgeleid, maar wel op het westen gericht?
Code woorden die nog resonantie hebben uit de sovjet tijd, denk ik.

In de sovjet tijd was de bourgeoisie de klassevijand van de werker, natuulijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 10:48:56 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 10:50:17 #64
471046 YoungDriller
pi_204346722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik zou zeggen open een topic over de andere conflicten ^O^
Nieg nodig. Die zijn er al veel geweest en de selectieve verontwaardiging is evident aanwezig. Vandaar mijn opmerking. Maar laten we weer OT gaan. We dwalen af. ;)
pi_204346727
quote:

[..]

Edit:
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien. Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.
Misschien dacht hij dat ze burgers met rust zouden laten.
de Duitsers schoten ook niet iedereen neer die ze zagen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 6 april 2022 @ 10:51:07 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204346728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen en argumenten om mijn oordelen te ondersteunen.
Huh :? .
quote:
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. Dus schiet je op alles wat beweegt.

De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien (maar kom op, hij had ze zelfs al lang gehoord). Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.

Serieus, zou jij werkelijk in oorlogsgebied gewoon met je fiets een hoek omfietsen terwijl je een tiental tanks hoort grommen? Ben jij zo suicidaal?
Nee joh, je hebt helemaal gelijk: het is prima om fietsende burgers in het land dat je binnenvalt gewoon onder vuur te nemen met het boordkanon van je pantservoertuig. Normaalste zaak van de wereld ^O^ .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:52:08 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Nieg nodig. Die zijn er al veel geweest en de selectieve verontwaardiging is evident aanwezig. Vandaar mijn opmerking. Maar laten we weer OT gaan. We dwalen af. ;)
niet echt want die conflicten zijn niet met elkaar vergelijkbaar om verschillende redenen
pi_204346756
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:43 schreef ExTec het volgende:
Zowaar gratis te lezen
:?

You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204346770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat valt er te onderhandelen met een partij die luid roept dat de Oekraense identiteit uitgewist moet worden en dat je geen bestaansrecht hebt?
Uiteindelijk eindigt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel. Ik zou zeggen; beter om daar zo snel als kan een deal te sluiten. Dat scheelt een hoop ellende.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:56:23 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346781
zolang de oekrainers aan het winnen zijn of iig dat gevoel hebben zullen ze niet al te happig zijn op een deal
  woensdag 6 april 2022 @ 10:57:39 #71
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204346791
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:56 schreef sp3c het volgende:
zolang de oekrainers aan het winnen zijn of iig dat gevoel hebben zullen ze niet al te happig zijn op een deal
Winnen? Ik denk niet dat je dat winnen kan noemen met zoveel verlies aan mensenlevens
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:59:05 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346810
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:57 schreef mazaru het volgende:

[..]
Winnen? Ik denk niet dat je dat winnen kan noemen met zoveel verlies aan mensenlevens
noem het wat je wil maar zolang zij vooruit gaan en de Russen achteruit gaan ze niet heel veel water bij de wijn willen doen
  woensdag 6 april 2022 @ 10:59:16 #73
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204346812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen, vooroordelen en argumenten om mijn oordelen en vooroordelen te ondersteunen.

Nee, je moet verifiren dat het een militair doel is. Een ongelukje of misverstand kan voorkomen, maar complete dorpen uitmoorden omdat je mensen ziet bewegen op straat of achter de gordijnen is een oorlogsmisdaad.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:00:04 #74
5428 crew  miss_sly
pi_204346824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Code woorden die nog resonantie hebben uit de sovjet tijd, denk ik.

In de sovjet tijd was de bourgeoisie de klassevijand van de werker, natuulijk.
Tuurlijk!
Maar op wie zijn die woorden nu van toepassing? Is dat een specifieke groep? Hoe identificeer je die groep? Of is dat maar net naar de grillen van Putin?
pi_204346836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:23 schreef Shotty het volgende:

[..]
helaas hebben we geen onafhankelijk opinieonderzoek die ons dit kan vertellen, maar als ik Putin zo zie, denk ik niet dat hij er zelf heel veel vertrouwen in heeft.

Rusland's poll zegt meer dan 80% approval rating... ik vraag mij af wat de vraag was:

Do you support Putin?
A. Yes i do!
B. Please send me and my family to a Siberian gulag.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20220403_02/
Het is zeker lastig om precies te zeggen hoeveel procent van de bevolking daadwerkelijk Poetin steunt. Maar het is echt wel een overweldigende meerderheid.

Ook veel hele normale doorsnee Russen beschouwen Oekrane als een soort onlosmakelijk deel van Rusland dat in feite helemaal niet zelfstandig kan zijn. Uiteraard komt dit ook grotendeels door de propaganda en desinformatie.

Maar goed, hopelijk gaat er ooit een keer een andere wind waaien maar ik heb er een hard hoofd in.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204346849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef SamCooke het volgende:

[..]
[..]

Die term ook; "bourgeois elite". De retoriek is een kruising tussen die uit de Sovjetunie en het derde rijk en zelfs dan gaat er nog geen belletje rinkelen bij de gewone Rus. Wat voor geschiedenisonderricht krijgen die mensen in vredesnaam? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:03:33 #77
5428 crew  miss_sly
pi_204346857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef zoost het volgende:

[..]
Uiteindelijk eindigt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel. Ik zou zeggen; beter om daar zo snel als kan een deal te sluiten. Dat scheelt een hoop ellende.
Je kunt je afvragen of dat voor Ukraene een hoop ellende zou schelen. Een deal zal zonder meer in moeten houden op dit moment dat Ukraene bepaalde gebieden afstaan. Daar zullen de Russen hun genocide van hun niet welgevallige bewoners gewoon doorzetten en dan zonder enige tegenstand.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:04:27 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204346866
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk!
Maar op wie zijn die woorden nu van toepassing? Is dat een specifieke groep? Hoe identificeer je die groep? Of is dat maar net naar de grillen van Putin?
Dat is natuurlijk het mooie, zonder duidelijke definitie kan het van alles betekenen, maar n ding staat boven water, het is slecht!
  woensdag 6 april 2022 @ 11:04:36 #79
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204346869
quote:

[..]
Mee eens hoor, dit vind ik bijvoorbeeld ook als een crimineel een fiets steelt en een andere crimineel iemand vermoord. Dat dan alle aandacht uitgaat naar die moordenaar en niet naar die fietsendief. Slaat nergens op die selectieve verontwaardiging.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:06:08 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Mee eens hoor, dit vind ik bijvoorbeeld ook als een crimineel een fiets steelt en een andere crimineel iemand vermoord. Dat dan alle aandacht uitgaat naar die moordenaar en niet naar die fietsendief. Slaat nergens op die selectieve verontwaardiging.
ik wilde wat zeggen maar eigenlijk is dit een prima vergelijking

of anders gezegd, een moord bij de buren is toch 'interessanter' dan een moord in Spanje ofzo
  woensdag 6 april 2022 @ 11:06:38 #81
6484 ExTec
pi_204346885
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:53 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
:?

[ afbeelding ]
Ja, ik zag het ook.

Bij mij doet die het nu helemaal niet meer, maar via onderstaande deed die het wel.

twitter
pi_204346889
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef zoost het volgende:

[..]
Met het huidige Rusland is het natuurlijk wel lastig deals te sluiten. Eerst worden complete steden de tyfus gebombardeerd in combinatie met de nodige moordpartijen. Dan ga je niet even snel vrede sluiten aan de onderhandelingstafel tenzij je echt een kat in het nauw bent.

Ik heb het idee dat Oekrane meer aan de winnende hand is op dit moment, voor zover er winnaars zijn in deze ellende. De Russen hebben zich toch aardig moeten terugtrekken met hun gedateerde pruts leger, ondanks alle vernietigen.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 6 april 2022 @ 11:08:59 #83
6484 ExTec
pi_204346909
quote:

[..]
De mensen die denken dat de zon uit hun reet schijnt, kijk mij eens intelligent zijn, en onderwijl met whataboutisms strooien, zijn ook "evident" aanwezig.
pi_204346917
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk!
Hoe identificeer je nazi's? Simpel, het zijn geen Russen. Zelfde principe.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 11:10:10 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 11:10:26 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204346923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoe identificeer je nazi's? Simpel, het zijn geen Russen.
Hoe weet je of een Russische politicus liegt? Simpel: zijn lippen bewegen.
Huilen dan.
pi_204346927
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:57 schreef mazaru het volgende:

[..]
Waarom niet. De Russen hebben de grote patreotische oorlog ook gewonnen ondanks dat er meer als 27 miljoen Russen stierven. Winnen heeft niks te maken met het verlies van mensenlevens maar alles met het behalen van de politieke doelstellingen. Als Oekraine haar vrijheiden territorium behoud ondanks dat er een paar miljoen dooien zijn hebben ze als nog gewonnen.
pi_204346937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat van 1 miljoen is misleidend.
Dat omvat alles, marine, luchtmacht etc elke technici etc.

Rusland kan feitelijk qua landmacht troepen plus ondersteuning zoals vliegtuigen etc, “maar” zo’n 360.000 inzetten.
Daarvan ligt nu al een geschatte 40.000 eruit.

Oekrane zal, zeker als dit maanden voortsleept, zo’n 750.000 troepen hebben..
Getraind en wel.

Daarbij kan Rusland niet zomaar troepen weghalen uit kalingrad of Bijv nabij Japan daar.
Voor het geval dit wel escaleert en navo betrokken zou raken.
pi_204346962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:06 schreef Ronald het volgende:

[..]
Met het huidige Rusland is het natuurlijk wel lastig deals te sluiten. Eerst worden complete steden de tyfus gebombardeerd in combinatie met de nodige moordpartijen. Dan ga je niet even snel vrede sluiten aan de onderhandelingstafel tenzij je echt een kat in het nauw bent.

Ik heb het idee dat Oekrane meer aan de winnende hand is op dit moment, voor zover er winnaars zijn in deze ellende. De Russen hebben zich toch aardig moeten terugtrekken met hun gedateerde pruts leger, ondanks alle vernietigen.
Haast onmogelijk, 24/7 hoor je op elk media outlets in Rusland pro oorlog haviken die continu roepen dat ze niet bang zijn voor een nucleaire oorlog etc en dat alles en iedereen in Oekrane weggevaagd dient te worden aka “heropvoeden is niet meer mogelijk want allemaal nazi’s”.

Russen zijn, zoals gewoonlijk, weer smerig bezig.
pi_204346965
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen of dat voor Ukraene een hoop ellende zou schelen. Een deal zal zonder meer in moeten houden op dit moment dat Ukraene bepaalde gebieden afstaan. Daar zullen de Russen hun genocide van hun niet welgevallige bewoners gewoon doorzetten en dan zonder enige tegenstand.
Zijn er berichten geweest dat er ook zuiveringen zijn geweest op de Krim? Dat lijkt (voor zover mij bekend) toch in redelijke harmonie te zijn ingelijfd. Zal dat niet hetzelfde zijn voor Donbass?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:14:55 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Rusland kan feitelijk qua landmacht troepen plus ondersteuning zoals vliegtuigen etc, “maar” zo’n 360.000 inzetten.

Getraind en wel.

Daarbij kan Rusland niet zomaar troepen weghalen uit kalingrad of Bijv nabij Japan daar.
kwaliteit van de Oekrainse troepen gaat op een gegeven moment wel rap achteruit

geen idee waar het kantelpunt ligt en hoe ver ze er nu vandaan zitten maar een volledig opgeleide beroepsmilitair (al dan niet met gevechtservaring) is ff wat anders dan iemand die 3 weken geleden nog systeembeheerder was in de lokale bibliotheek
pi_204346976
quote:

[..]

Getraind en wel.

En als je een beetje leest hoe dat Russische leger er uit ziet, dan kun je je ook afvragen hoe goed en gemotiveerd die soldaten zijn. Ze hebben schijnbaar ook een fijne ontgroeningstraditie https://nl.wikipedia.org/wiki/Dedovsjtsjina.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:16:01 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204346978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef zoost het volgende:

[..]
Zijn er berichten geweest dat er ook zuiveringen zijn geweest op de Krim? Dat lijkt (voor zover mij bekend) toch in redelijke harmonie te zijn ingelijfd. Zal dat niet hetzelfde zijn voor Donbass?
gaan over en weer wel wat verhalen de ronde maar niet op de schaal die we nu zien
pi_204346981
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee waar het kantelpunt ligt en hoe ver ze er nu vandaan zitten maar een volledig opgeleide beroepsmilitair (al dan niet met gevechtservaring) is ff wat anders dan iemand die 3 weken geleden nog systeembeheerder was in de lokale bibliotheek
Dat zal je verbazen.

Voor de oorlog had 900.000 mensen daar incl reservisten, een degelijke training van sowieso meer dan 3 weken.
Maw de basis training zit er bij veel mensen in.

Wat je nu zal gaan zien is verdere training, omgaan met bepaalde wapens zoals javelins, want dat vereist zoveel uur.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:18:25 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204347006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat zal je verbazen.

Voor de oorlog had 900.000 mensen daar incl reservisten, een degelijke training van sowieso meer dan 3 weken.

Wat je nu zal gaan zien is verdere training, omgaan met bepaalde wapens zoals javelins, want dat vereist zoveel uur.
Na de oorlog zou het me niet verbazen als ze een Isral model gaan doen. Iedereen dienstplicht.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:18:51 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204347013
quote:

[..]
Dat zal je verbazen.

dit hele conflict blijft me verbazen

als je de kaart van nu 6 weken geleden aan elke analist ter wereld had laten zien dan hadden ze je allemaal uitgelachen _O-

en ik durf mezelf geen analist te noemen :P
pi_204347018
quote:

[..]
Dat zal je verbazen.

Het verschil in motivatie maakt veel goed. Niet alles, uiteraard, een ervaren tankbemanning of piloot vervang je niet met motivatie maar voor soldaten in de infanterie is dat een ander verhaal.

En ik kan mij ook voorstellen dat een systeembeheerder best wel affiniteit heeft met een ATGM systeem en in staat is om de kruisdraden op een doelwit te houden.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:21:15 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204347030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het verschil in motivatie maakt veel goed. Niet alles, uiteraard, een ervaren tankbemanning of piloot vervang je niet met motivatie maar voor soldaten in de infanterie is dat een ander verhaal.

En ik kan mij ook voorstellen dat een systeembeheerder best wel affiniteit heeft met een ATGM systeem en in staat is om de kruisdraden op een doelwit te houden.
iedereen kan leren schieten, als ik mijn zusje (geen pics) een week stil kan laten zitten kan ze ook schieten, schien sneller als ze niet de hele tijd zit te babbelen

bewegen is moeilijker, dat moet je drillen, drillen, drillen en dat heeft gewoon tijd nodig
  woensdag 6 april 2022 @ 11:22:41 #98
6484 ExTec
pi_204347034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:10 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Waarom niet. De Russen hebben de grote patreotische oorlog ook gewonnen ondanks dat er meer als 27 miljoen Russen stierven. Winnen heeft niks te maken met het verlies van mensenlevens maar alles met het behalen van de politieke doelstellingen. Als Oekraine haar vrijheiden territorium behoud ondanks dat er een paar miljoen dooien zijn hebben ze als nog gewonnen.
Maar zoveel mensen zijn er niet meer.

En dat smalle gedeelte aan de onderkant, geboren rond eind 90/begin 2000, die gaan nu massaal OF weg, OF in de gehaktmolen.

WO2 was dat anders, was er nog geen anticonceptie.
pi_204347040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar zoveel mensen zijn er niet meer.

[ afbeelding ]

En dat smalle gedeelte aan de onderkant, geboren rond eind 90/begin 2000, die gaan nu massaal OF weg, OF in de gehaktmolen.

WO2 was dat anders, was er nog geen anticonceptie.
WO2 was ook niet alleen Rusland maar de Sovjet Unie wat toch aanzienlijk groter was.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:23:40 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204347041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die term ook; "bourgeois elite". De retoriek is een kruising tussen die uit de Sovjetunie en het derde rijk en zelfs dan gaat er nog geen belletje rinkelen bij de gewone Rus. Wat voor geschiedenisonderricht krijgen die mensen in vredesnaam? :')
Die zijn ook wijsgemaakt dat de Sovjet-Unie een verloren paradijs is, kapotgemaakt door Amerikanen. Ze zijn alleen even vergeten dat er hekken en muren omheen stonden om de eigen burgers het vluchten te beletten en dat de economie volledig naar de klote was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:24:28 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204347052
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
WO2 was ook niet alleen Rusland maar de Sovjet Unie wat toch aanzienlijk groter was.
relatief gezien meer Oekrainers ook, dat vergeten de Russen nog wel eens
  woensdag 6 april 2022 @ 11:25:04 #102
6484 ExTec
pi_204347058
quote:

Getraind en wel.

Ja, en waar de kwaliteit van het russische leger achteruit giert, naarmate er meer ervaren troepen het leven laten, blijft die kwaliteit van Oekrane hoog, want die worden, desnoods in de VS zelf, getraind.
pi_204347062
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Tja, geschiedenis kan zo'n leuke grabbelton zijn als je allleen eruit pikt wat goed van pas komt ;)
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 11:25:56 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204347068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, geschiedenis kan zo'n leuke grabbelton zijn als je allleen eruit pikt wat goed van pas komt ;)
zeker waar
  woensdag 6 april 2022 @ 11:28:08 #105
6484 ExTec
pi_204347085
quote:

[..]

WO2 de VS vs Japan, maakte de VS er al een gewoonte van om op tijd mensen weg te halen, zodat die met hun ervaring nieuwe mensen konden opleiden.

Oekrane lijkt in alles de westerse krijgskunst te volgen, rusland duwt nog steeds mensen in de gehaktmolen.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 11:34:06 #106
3928 Ulx
pi_204347125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
WO2 de VS vs Japan, maakte de VS er al een gewoonte van om op tijd mensen weg te halen, zodat die met hun ervaring nieuwe mensen konden opleiden.

Oekrane lijkt in alles de westerse krijgskunst te volgen, rusland duwt nog steeds mensen in de gehaktmolen.
De VS was juist een slecht voorbeeld. Daar lieten ze divisies aan het front en stuurden ze onervaren FNG's als versterking. De meesten waren binnen een paar dagen uitgeschakeld. De Britten haalden gewoon de hele divisie terug en bouwden die achter de linies weer op.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:37:22 #107
6484 ExTec
pi_204347149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS was juist een slecht voorbeeld. Daar lieten ze divisies aan het front en stuurden ze onervaren FNG's als versterking. De meesten waren binnen een paar dagen uitgeschakeld. De Britten haalden gewoon de hele divisie terug en bouwden die achter de linies weer op.
Ervaring doe je niet op door te trainen.

Maar goed ik weet dat in de pacific de VS dat deed, maar jij kent blijkbaar andere voorbeelden.
pi_204347172
Deze apeasementstrategie van deze eeuw lijkt gericht op tijd kopen om defensie van de EU op orde te brengen de komende 2 tot 5 jaar? Vraag me af of het zo lang te rekken valt
pi_204347196
Luister naar dit gesprek van een Russische soldaat met zijn vrouw.

Hij zegt dat er een tekort is aan mensen. Hij zegt ook dat 60% van de Abkhazen terugkeren naar Abkhazi. Er zijn veel vechters uit het verre oosten van Rusland die weinig training hebben gehad. Kannonnenvoer.

pi_204347205
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ze kregen ook wapens en technologie uit de VS.
pi_204347252
quote:

[..]

Oekrane is wel al sinds 2014 in oorlog, dus de afgelopen zeven jaar zullen al vele honderdduizenden Oekraners serieuze militaire training gekregen hebben.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 11:51:11 #112
3928 Ulx
pi_204347271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ervaring doe je niet op door te trainen.

Maar goed ik weet dat in de pacific de VS dat deed, maar jij kent blijkbaar andere voorbeelden.
Jawel hoor, ervaring doe je niet op als de ervaren soldaten aan het front uit je buurt blijven omdat je FNG fouten maakt waardoor zij ook gevaar lopen. Dan moet je alles zelf leren en hopen dat je ondertussen niet doodgeschoten wordt.
Dan is achter de linies beter, daar kunnen de ervaren lui het rustiger uitleggen en je de truuks leren.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:52:14 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204347284
quote:

[..]

Getraind en wel.

Vergeet de regio tussen Azerbeidzjan en Armeni niet. Dezelfde Turkse drones zijn dat al enorm succesvol geweest en het conflict in Oekrane heeft laten zien dat het Russische leger daar niet heel geweldig tegenstand aan kan bieden, hetzelfde Russische leger dat daar nu een vredesmacht heeft rondlopen om te voorkomen dat Nagorno Karabach verder overlopen wordt door Azeri's.

Als het daar weer fout gaat kunnen we ook half Armeni hier verwachten.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:00:25 #114
6484 ExTec
pi_204347346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel hoor, ervaring doe je niet op als de ervaren soldaten aan het front uit je buurt blijven omdat je FNG fouten maakt waardoor zij ook gevaar lopen. Dan moet je alles zelf leren en hopen dat je ondertussen niet doodgeschoten wordt.
Dan is achter de linies beter, daar kunnen de ervaren lui het rustiger uitleggen en je de truuks leren.
Wil je gelijk?

Prima: ook de VS douwt haar soldaten in de gehaktmolen.

:z
pi_204347397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wil je gelijk?

Prima: ook de VS douwt haar soldaten in de gehaktmolen.

:z
Bijna elk land toch?
Die Engelse prins is nog wel dapper, die ging naar Irak om zijn troepen te helpen.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:10:05 #116
6484 ExTec
pi_204347417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bijna elk land toch?
Die Engelse prins is nog wel dapper, die ging naar Irak om zijn troepen te helpen.
Nou, nee, want waar Ulx en ik het iig over eens zijn, is dat de kwaliteit van soldaten omhoog gaat als je ze traint.

Maar als je wil doen alsof dat helemaal geen factor is, dan heb je gelijk ja.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:12:39 #117
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204347432
Vladimir Zhirinovsky overleden aan Covid.
https://t.me/vv_volodin/386
are we infinite or am I alone
  woensdag 6 april 2022 @ 12:14:48 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204347449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Leider Liberal Democratic Party lees ik. Oppositie van Putin?
pi_204347459
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Fake-oppositie. Een man die vaak nog extremere dingen zei dan Poetin.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:15:33 #120
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204347461
quote:

[..]
Zowat de meest extremistische politicus die Rusland had. .
pi_204347479
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Alweer? Twee weken geleden was hij ook al doodgegaan :D
pi_204347484
quote:

[..]
Ahem. Nee.

De naam had totaal niets te maken met het gedachtengoed van de partij. Niets liberaals en niets democratisch aan.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 12:18:51 #123
8781 crew  Frutsel
pi_204347485
quote:

[..]

Edit:
Misschien waren ze al dagen onder het juk van de Russen zonder problemen en mensen hebben ook eten nodig?
Maar goed, ik snap dat inmiddels elke Oekrainse burger een terrorist of een spotter kan zijn en dan mag je ze schijnbaar allemaal kapotschieten - want oorlog en eigen schuld dikke bult!

Dus al die lijken liggen daar terecht en zijn geen oorlogsmisdaden want "spotters"... ook al zeggen we later dat ze er pas later zijn neergelegd of dat ze nog bewegen. Het is elke keer wel een ander smoesje.
pi_204347493
Het geeft een beetje te denken dat er volgens de media al 16.500 Russische soldaten zijn gesneuveld maar nog geen enkele Oekraense soldaat.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 12:21:10 #125
8781 crew  Frutsel
pi_204347500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alweer? Twee weken geleden was hij ook al doodgegaan :D
Nee toen was ie dood en later nog in leven en werd door artsen gevochten voor zijn leven.

Zou mooi nieuws zijn, mist de wereld niets an
  woensdag 6 april 2022 @ 12:21:16 #126
6484 ExTec
pi_204347501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef UitStraling het volgende:
Het geeft een beetje te denken dat er volgens de media al 16.500 Russische soldaten zijn gesneuveld maar nog geen enkele Oekraense soldaat.
pi_204347509
quote:
Hoe kom je bij die onzin?
Цой жив
pi_204347520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Hoe kom je bij die onzin?
Ik lees dagelijks wel het aantal Russische slachtoffers, zelfs het precieze aantal helikopters, tanks en vliegtuigen en warempel bootjes, maar ik heb nog geen enkele keer het Oekraense getal ergens gelezen.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:25:01 #129
6484 ExTec
pi_204347525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik lees dagelijks wel het aantal Russische slachtoffers, zelfs het precieze aantal helikopters, tanks en vliegtuigen en warempel bootjes, maar ik heb nog geen enkele keer het Oekraense getal ergens gelezen.
Is google je vriend niet ofzo?
pi_204347541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:24 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Stond gisteren gewoon in het nieuws dat er tussen de 15.000 en 30.000 Oekraense troepen gesneuveld waren, niet zo heel moeilijk te vinden: https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaart
pi_204347550
Zhirinovski is dood.
Burn in hell.
pi_204347568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Stond gisteren gewoon in het nieuws dat er tussen de 15.000 en 30.000 Oekraense troepen gesneuveld waren, niet zo heel moeilijk te vinden: https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaart
Dood of gewond.
Als ik naar het verlies van visueel geconfirmeerd militair materieel kijk, dan zouden er 3,5 keer meer Russen gesneuveld moeten zijn dan Oekraners
pi_204347574
quote:

[..]
Dit was Zhirinovski op 27 december 2021:

Bepaald geen oppositie dus.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:32:28 #134
6484 ExTec
pi_204347595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:29 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dood of gewond.
Als ik naar het verlies van visueel geconfirmeerd militair materieel kijk, dan zouden er 3,5 keer meer Russen gesneuveld moeten zijn dan Oekraners
Dat is inderdaad ook wat ik uit allerhande bronnen meekrijg. 15K of 30K is net zo veel of 2 keer zoveel als de russische verliezen.
pi_204347614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook wat ik uit allerhande bronnen meekrijg. 15K of 30K is net zo veel of 2 keer zoveel als de russische verliezen.
Verlies militair materieel:
Rusland: 2500
Oekrane: 680
  woensdag 6 april 2022 @ 12:35:38 #136
6484 ExTec
pi_204347624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
Verlies militair materieel:
Rusland: 2500
Oekrane: 680
Maar die NOS link was ook mart "Kiev valt binnen 2 dagen" de kruif.
pi_204347631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zowat de meest extremistische politicus die Rusland had. .
Die liep al in de jaren '90 ofzo te kwaken dat Rusland het westen moest nuken en totale wereldheerschappij moest nastreven. Good riddance!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 april 2022 @ 12:42:15 #138
3928 Ulx
pi_204347687
De eerste tanks uit de EU zijn aangekomen.

twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 12:50:43 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204347746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 05:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Brrr, klinkt traumatiserend.
Dat is een ABC oorlog ook waar iedereen zal lijden.
Derhalve moet het Westen daar nooit zelf mee willen beginnen noch (gaan) dreigen.
Laat dat initiatief om maar aan de andere partij die wellicht zich zal afvragen of zij het schade en schande om de mensheid te gaan vernietigen, met zich mee willen torsen.
We kunnen alleen maar benadrukken dat het gebruik tot niets leidt.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 05:43 schreef sp3c het volgende:
Laten we nu niet gelijk dramatisch gaan doen idd
Dramatisch is het niet, wel waarschuwend om het gevaar omtrent elk gebruik van ABC wapens niet mis te verstaan.
Lijkt mij wel op zijn plaats om elke aspiratie en uiting te overwegen dat de mensheid die vernietiging zou moeten inzetten, in de kiem van een gedachte te smoren.

De enige functie van ABC wapens is elkaar daarin de zekerheid te bieden dat geen leider of land die dieprode lijn gaat willen oversteken. Ook iets met lessons learned.
Oorlog met alleen knotsen en vuur(wapens) zelf is - zoals we elke dag kunnen waarnemen - al meer dan mensonterend genoeg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 6 april 2022 @ 12:56:23 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204347790
quote:

....
Stop nu toch 's een keer met die misselijkmakende retoriek "ze had een rokje aan" dus de persoon is zelf schuldig aan gepleegde misdaden. Dat je het uit je toetsenbord kan krijgen, blijft mij verbazen.
pi_204347808
Russians began to burn the dead in Mariupol in mobile crematoria - the City Council. The killers are covering their tracks. After the widespread news of the international genocide in Bucha, Russia's top leadership ordered the destruction of any evidence of its army's crimes in Mariupol.

https://redd.it/txj7wf
pi_204347822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Russians began to burn the dead in Mariupol in mobile crematoria - the City Council. The killers are covering their tracks. After the widespread news of the international genocide in Bucha, Russia's top leadership ordered the destruction of any evidence of its army's crimes in Mariupol.

Toch opvallend dat het leger dat kwam om tegen de nazi's te vechten zoveel lijkt op het leger dat kwam om de nazi's te brengen.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:59:42 #144
38496 Perrin
pi_204347828
quote:

Dat wordt straks als de stof is opgetrokken een heel rekenwerk hoeveel doden de Russen op hun geweten hebben.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:59:48 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204347830
quote:
Ja, echt super goed om daar de grond te verstoren....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 13:00:12 #146
8781 crew  Frutsel
pi_204347836
quote:

Nee joh, spotters waren het.
pi_204347838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nou ja, hier niet maar aan het Oostfront wel. Want dat waren immers maar Slavische untermenschen die sowieso wel geruimd moesten worden :{. Uiteindelijk heeft dat ook bijgedragen aan hun ondergang daar, want als er toch iets is dat vrijwel garandeert dat mensen tot het bittere einde doorvechten dan is het wel als de vijand een exterminatieoorlog tegen je aan het voeren is. Een fout die Poetin nu ironisch gezien (voor iemand die zo geobsedeerd is door de Tweede Wereldoorlog) nog eens dunnetjes overdoet.
pi_204347867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zwak argument. Ik hoor niets anders van Oekraners dat ze de Russen beesten vinden die onschuldige burgers afslachten. Waarom zou dan n Oekraner recht op een tank af fietsen en denken dat ze hem wel met rust zullen laten?

En sowieso, waarom gaat hij niet gewoon een blokje om als hij werkelijk zo nodig ergens moet zijn, terwijl zijn dorp aangevallen wordt door een tankbataljon?

Die tanks maken een onmeulige herrie. Je voelt het zelfs van binnen. Het kan niet anders dan dat hij het wist en er dus expres op af ging. Dus ik zie de volgende mogelijkheden:

* Hij was achterlijk en wilde die tanks van dichtbij gaan bekijken.
* Hij wilde suicide-by-Russian plegen.
* Hij was verkenner en deed dat niet al te slim.
* Hij kan ook dronken zijn geweest en in zijn boze dronk naar die tanks gefietst om ze eens goed de waarheid te vertellen.

Ik verdedig niemand (maar dus ook niet die fietser...). Ik probeer in een poel van waarheden en onwaarheden de waarheid te vinden, of in ieder geval de onwaarheden te identificeren. Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
pi_204347874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, echt super goed om daar de grond te verstoren....
  woensdag 6 april 2022 @ 13:06:01 #150
6484 ExTec
pi_204347892
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee joh, spotters waren het.
Nee, acteurs!

Van de CIA!
pi_204347899
twitter
twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 13:07:56 #152
6484 ExTec
pi_204347907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef RetepV het volgende:
Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
Said every wappie, ever, h?

Maak em ff af, en zeg dat je "onderzoek" hebt gedaan op "feesboek".
pi_204347914
quote:

[..]
Zwak argument. Ik hoor niets anders van Oekraners dat ze de Russen beesten vinden die onschuldige burgers afslachten. Waarom zou dan n Oekraner recht op een tank af fietsen en denken dat ze hem wel met rust zullen laten?

En sowieso, waarom gaat hij niet gewoon een blokje om als hij werkelijk zo nodig ergens moet zijn, terwijl zijn dorp aangevallen wordt door een tankbataljon?

Die tanks maken een onmeulige herrie. Je voelt het zelfs van binnen. Het kan niet anders dan dat hij het wist en er dus expres op af ging. Dus ik zie de volgende mogelijkheden:

* Hij kan ook dronken zijn geweest en in zijn boze dronk naar die tanks gefietst om ze eens goed de waarheid te vertellen.

Ik verdedig niemand (maar dus ook niet die fietser...). Ik probeer in een poel van waarheden en onwaarheden de waarheid te vinden, of in ieder geval de onwaarheden te identificeren. Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
Ik kan nog wel tig redenen bedenken die niet meteen negatief zijn, beste vlad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204347926
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Said every wappie, ever, h?

Maak em ff af, en zeg dat je "onderzoek" hebt gedaan op "feesboek".
Hij bedoelt "kritisch" en niet kritisch.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:12:20 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204347958
quote:
8s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:41 schreef Aether het volgende:
Iets worden pas feiten als de ander ze als zodanig erkent.
Waar voor de n burgers doden een misdaad is, is dat voor de ander een glorierijke heldendaad.
Probleem hier is ook, ik generaliseer, dat China vooral op haar eigen koord aan het dansen is.
Elke stellingname inzake Putin's oorlog in Oekrane, gaat binnenlands rechtstreeks verband houden met het gevoerde beleid. Dus zaak om het lontje niet te veel kruit te geven.

Wat wel verheugend is dat China, voor chinese begrippen, niet bij voorbaat het hoofd afwendt en informatie (ver/)wegdraait.

In de Chinese media is de oorlog in Oekrane onderdeel van het dagelijks nieuws zoals een verkeersongeluk of het economische nieuws of de 30 jarige samenwerking met Armeni.
Wat wel weer interessant is dat CGTN een tracker heeft die aardig overzichtelijk weergeeft wat er in Oekrane gebeurd.
Jammer is weer dat CGTN alleen maar registreert en verder geen stellingname propageert.
Meer dan deze insteek, lijkt mij dan dan ook niet te verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 06-04-2022 13:21:27 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 13:13:11 #156
6484 ExTec
pi_204347966
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij bedoelt "kritisch" en niet kritisch.
Al was die dronken, boei-end.

Op een fiets zittend is het behoorlijk lastig om zoiets als een AR of ATGM in je hand te hebben, laat staan te kunnen gebruiken, in alle waarschijnlijkheid was die persoon dus compleet ongewapend.

Brainfarts als dat "HET DAN HEUS EEN SPOTTER KAN ZIJN! *) " gaan gewoon helemaal nergens over.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:14:21 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204347977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik neem aan dat er ook wel Chinese journalisten of regeringsmedewerkers naar toe mogen om zelf te kijken?
Yep, die zijn dan ook net als Westerse media onsite en doen met wat ik zie verslag zoals het - voor hun begrippen - hoort.
pi_204347978
pi_204347987
twitter
pi_204347996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Op een fiets zittend is het behoorlijk lastig om zoiets als een AR of ATGM in je hand te hebben, laat staan te kunnen gebruiken, in alle waarschijnlijkheid was die persoon dus compleet ongewapend.

Brainfarts als dat "HET DAN HEUS EEN SPOTTER KAN ZIJN! *) " gaan gewoon helemaal nergens over.
Dubbele Picard facepalm als het geen bittere ernst was.

Ik heb trouwens begrepen van onze eckte onvermoeibare waarheidszoekers dat het in werkelijkheid Azov was die de mensen in Bucha vermoord heeft en Rusland de schuld geven, de bron is uiteraard een anoniem verhaal op Twitter dus 100% waar. Dat je het weet.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 13:20:54 #161
236264 crew  capricia
pi_204348021
Mooi artikel in de Financial Times:
Weaponisation of finance: how the west unleashed ‘shock and awe’ on Russia
quote:
It was the third day of the war in Ukraine, and on the 13th floor of the European Commission’s headquarters Ursula von der Leyen had hit an obstacle.

The commission president had spent the entire Saturday working the phones in her office in Brussels, seeking consensus among western governments for the most far-reaching and punishing set of financial and economic sanctions ever levelled at an adversary.

A deal was close but, in Washington, Treasury secretary Janet Yellen was still reviewing the details of the most dramatic and market-sensitive measure — sanctioning the Russian central bank itself. The US had been the driving force behind the sanctions push. But as Yellen pored over the fine print, the Europeans, worried that the Russians might get wind of the plans, were anxious to push the plans over the finishing line as quickly as possible.

Von der Leyen called Mario Draghi, Italian prime minister, and asked him to thrash the details out directly with Yellen. “We were all waiting around, asking, ‘What’s taking so long?’” recalls an EU official. “Then the answer came: Draghi has to work his magic on Yellen.” By the evening, agreement had been reached
.......

En verder. Echt de moeite waard om even te lezen.
https://www.ft.com/content/5b397d6b-bde4-4a8c-b9a4-080485d6c64a
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204348026
quote:

[..]

Zou je voor de andere 300 vermoorde burgers ook even een lijstje met mogelijke redenen kunnen geven? Graag per individu.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:29:18 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204348083
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:20 schreef capricia het volgende:
Mooi artikel in de Financial Times:
Weaponisation of finance: how the west unleashed ‘shock and awe’ on Russia
[..]
https://www.ft.com/content/5b397d6b-bde4-4a8c-b9a4-080485d6c64a
Mooi, lang, stuk idd dat weergeeft dat er economisch een oorlog woedt met best heftige (financile) wapens.

De handel wordt voor het overgrote deel gedomineerd door de dollar en euro als goede tweede waarbij santies steeds meer een middel zijn om een ontsporende "dwarsligger" tot inzicht te brengen.
pi_204348100
quote:
18s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is een ABC oorlog ook waar iedereen zal lijden.
Derhalve moet het Westen daar nooit zelf mee willen beginnen noch (gaan) dreigen.
Laat dat initiatief om maar aan de andere partij die wellicht zich zal afvragen of zij het schade en schande om de mensheid te gaan vernietigen, met zich mee willen torsen.
We kunnen alleen maar benadrukken dat het gebruik tot niets leidt.
[..]
Dramatisch is het niet, wel waarschuwend om het gevaar omtrent elk gebruik van ABC wapens niet mis te verstaan.
Lijkt mij wel op zijn plaats om elke aspiratie en uiting te overwegen dat de mensheid die vernietiging zou moeten inzetten, in de kiem van een gedachte te smoren.

De enige functie van ABC wapens is elkaar daarin de zekerheid te bieden dat geen leider of land die dieprode lijn gaat willen oversteken. Ook iets met lessons learned.
Oorlog met alleen knotsen en vuur(wapens) zelf is - zoals we elke dag kunnen waarnemen - al meer dan mensonterend genoeg.
Snap je humor wel? Dit ging over avonturenpark Hellendoorn.
Vakman pur sang
  woensdag 6 april 2022 @ 13:37:00 #165
38496 Perrin
pi_204348156
twitter
pi_204348161
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
En Duitsland? :D
  woensdag 6 april 2022 @ 13:37:53 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204348164
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Snap je humor wel? Dit ging over avonturenpark Hellendoorn.
Nee die snap ik niet en mijn analogie was om aan te geven dat het gebruik van ABC wapens het huidige geweld zal doen verbleken tot een schaafwondje.
pi_204348169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met Putler zijn eigen argumenten zou Duitsland nu sowiezo Kaliningrad Koningsbergen binnen moeten rollen met tanks ja :P
pi_204348174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:38 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Met Putler zijn eigen argumenten zou Duitsland nu sowiezo Kaliningrad Koningsbergen binnen moeten rollen met tanks ja :P
Ah, maar Duitsland is vandaag in 11 deelstaten tegelijk neo-nazi's aan het arresteren, let maar op, Konigsberg is next ;)

Of Oekraine, natuurlijk, je weet het nooit met die nazi's, die zijn overal.
pi_204348176
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Bedankt voor het plaatsen van een random tweet van een random persoon die een random taxichauffeur uit Rome quote.

Echt een top bijdrage!
  woensdag 6 april 2022 @ 13:40:58 #171
117098 Hathor
Effe niet
pi_204348182
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:15 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Das best bijzonder, die zijn normaal gesproken nogal innig met elkaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2022 @ 13:43:58 #172
364681 over_hedge
pi_204348205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met die logica kunnen we nog wel ff doorgaan. De fransen, de duitsers, de russen, de turken, egypte, mongoli, engeland, nederland, spanje etc etc etc

Gaat nog druk worden met oorlogen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204348220
Ik ben het wel eens met Navalny als hij zegt dat het verspreiden van Russische oorlogspropaganda strafbaar zou moeten worden gesteld.
pi_204348222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Met die logica kunnen we nog wel ff doorgaan. De fransen, de duitsers, de russen, de turken, egypte, mongoli, engeland, nederland, spanje etc etc etc

Gaat nog druk worden met oorlogen :P
Ja, dat wordt nog wat ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 13:45:49 #175
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204348223
quote:

[..]
Eerst groene mannetjes.. en paspoorten voor wie ze wil, gevolgd door wapens voor wie een paspoort heeft.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:46:16 #176
38496 Perrin
pi_204348228
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:40 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Bedankt voor het plaatsen van een random tweet van een random persoon die een random taxichauffeur uit Rome quote.

Echt een top bijdrage!
Ik vond hem grappig.
pi_204348238
quote:

[..]
Volgens mij was Oost-Pruisen nog wel wat groter.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:47:05 #178
6484 ExTec
pi_204348241
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee die snap ik niet en mijn analogie was om aan te geven dat het gebruik van ABC wapens het huidige geweld zal doen verbleken tot een schaafwondje.
Ik zou ophouden met alles door het prisma van De Bom te bekijken.

MAD is voor vergelding, niet als aanval.

Want uiteindelijk zijn het mensen met familie's de op De Knop moeten drukken.

En niemand wil het einde van de mensheid inluiden.
pi_204348260
Na de oorlog mag je er toch wel vanuit gaan dat Oekrane kernwapens gaat ontwikkelen. Hoe zal Rusland hierop reageren?
  woensdag 6 april 2022 @ 13:50:28 #180
117098 Hathor
Effe niet
pi_204348277
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Na de oorlog mag je er toch wel vanuit gaan dat Oekrane kernwapens gaat ontwikkelen. Hoe zal Rusland hierop reageren?
Dat gaan ze nooit toestaan.
pi_204348282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gaan ze dan binnenvallen met een speciale operatie om het land te verkrachten denazificeren? :R
  woensdag 6 april 2022 @ 13:51:52 #182
6484 ExTec
pi_204348285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Denk niet dat ze keus hebben.

Tenzij ze nog meer museum tanks hebben, ergens.

Anderzijds is het ook niet nodig.
pi_204348327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
En niemand wil het einde van de mensheid inluiden.
Ik heb wel een beetje zo'n resentful gevoel bij Poetin dat als hij moet gaan hij de gehele wereld met zich meetrekt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:58:10 #184
6484 ExTec
pi_204348349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb wel een beetje zo'n resentful gevoel bij Poetin dat als hij moet gaan hij de gehele wereld met zich meetrekt.
Dan moet je snel onder je bed gaan liggen.

Of misschien je laatste centen uitgeven aan een Scarface dienblad vol coke en er nog wat van maken.
  woensdag 6 april 2022 @ 13:58:17 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204348350
quote:
Na de oorlog heeft Rusland geen leger en geen vrienden meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2022 @ 13:59:37 #186
364681 over_hedge
pi_204348365
quote:
Met welke economie willen ze dat gaan doen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:01:31 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204348382
quote:
Dat zou hen in de groep van Iran en Noord Korea plaatsen. Ik betwijfel dat Oekraine zin heeft in zware economische sancties..
pi_204348387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als Noord-Korea het kan moet het Oekrane ook wel lukken.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:02:28 #189
6484 ExTec
pi_204348391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Diegene die ze krijgen omdat wij ze al het geld toestoppen wat we van de RUS centrale bank hebben gejat 8-)
pi_204348424
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik kan nog wel tig redenen bedenken die niet meteen negatief zijn, beste vlad.
Heb je het filmpje eigenlijk wel goed bekeken?
pi_204348444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ok, laten we de discussie anders voeren.

Leg jij dan eens uit wat jij dan denkt dat er door het hoofd van die fietser heen ging (en vergeet de stomme grap die je hier kan maken).
  woensdag 6 april 2022 @ 14:08:56 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204348458
errr.theeeeegen is gas aan het terugnemen dat Bucha totale fake zou zijn....
quote:
bron: errr.thee.dot.com 5 Apr, 2022 18:45
Evgeny Norin (red: historicus): Bucha needs to be properly investigated, not used for propaganda

The rebellion in the Donbass and the military assault now resulting from it can be called one of the bloodiest armed conflicts in the post-Soviet space. The widespread destruction of Mariupol during Moscow's offensive, a group of Russian POWs shot by Ukrainians, and a missile attack on residential areas of Donetsk by Kiev's forces are just some of the atrocities this war has seen so far.
... ...
Bucha is another one on this list. In the period between February 25 and the middle of March, when Russian troops controlled this small town, it saw fierce fighting.

However, some observations can be made right away.
• both armies mainly use old tube and rocket artillery systems ... they can easily kill someone even if they are far away from the actual target.
• armored vehicles were maneuvering along the streets of Bucha all the time, which unfortunately can lead to casualties among civilians
• bodies found on the road had their hands tied with a piece of white cloth. ... ... it is common practice to tie a corpse’s hands together for transportation ....
• there are always gangs of looters operating in any war ....
• ... bodies were found in Bucha, were most likely killed at various times and as a result of various occurrences
.... ....
This article is not intended to accuse or exonerate anyone, but the author would like to remind the reader that it always takes an unbiased investigation, and preferably an international one, to draw a line under a serious matter like this. Such tragedies can’t be prevented when two armies are fighting in an urbanized, densely populated area, with lots of civilians present.
NB: de punten en gelijste snippets zijn 1:1 as-is door mij neergezet.

Helaas ontbreekt het bij de schrijver van het artikel de andere nuance dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt en al helemaal voorbij gaat dat Rusland als verantwoordelijke agressor, daar niets te zoeken had en heeft.

Een goed lezer ziet & leest ook de datum aanwezigheid van Russen eerder tot 31mar22 nu - middle of March - naar voren wordt getrokken. Ws om de satellietbeelden te kunnen ontkrachten dat alles dus pas na 15mar22 zou hebben plaatsgevonden. Benieuwd ook of Lavrow als aartsontkenner nu gaat melden dat e.e.a. al op 17 maart in scne zou zijn gezet.

Waarom ik dit noem, voor mij geen discussie, is dat het denkbaar is dat leiders en vertegenwoordigers die zaken willen gaan ontkennen of klein maken, de inhoud van o.a. voornoemde ontkrachting zullen gaan (laten) roeptoeteren Kremlin lovers die hierbij dan alvast bekend is.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 14:09:18 #193
236264 crew  capricia
pi_204348462
De volgende smerigheden zijn al in de maak. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Maar weet wel beter.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204348477
quote:
Daar word gewoon verslag van gemaakt, het is iets minder, een cijfer richting de 11.000.
Maar verdedigen is meestal makkelijker dan aanval, zeker op eigen grond.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:11:08 #195
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348478
quote:

[..]
Omdat dat ook geregeld wel gebeurt.

En wat ik altijd heb geleerd is dat mensen die iets positiefs over zichzelf zeggen en dat geregeld herhalen altijd wantrouwd moeten worden. :7
  woensdag 6 april 2022 @ 14:11:51 #196
6484 ExTec
pi_204348486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Leg jij dan eens uit wat jij dan denkt dat er door het hoofd van die fietser heen ging (en vergeet de stomme grap die je hier kan maken).
Vind ik niet relevant.

Het untermensch die zeer heldhaftig in zo'n jaren 50 sovjet tank een fietser afknalt is het probleem, niet die fietser.

Excuses "bedenken" voor dit soort lage daden is blijkbaar jouw hobby, niet de mijne.
pi_204348537
Nou ja, wie weet, mischien was het een Oekrainse fietsbom?

Maar waren al die mensen in Bucha fout of fietsbommen of denk jij dat er mischien iets niet helemaal goed gaat bij de Russische troepen aldaar, @RetepV ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 14:17:32 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 14:22:26 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204348589
quote:
Ik ga er vanuit dat ze na tot rust te zijn gekomen, relatief snel volledig deel gaan uitmaken van de EU met bijbehorend schild.
Los daarvan schat ik in dat een beetje wetenschapper en hun vaardigheid wel in staat zijn om met de beschikbare middelen van/uit hun kernreactoren een (soort van) kernwapen te kunnen maken.
De vraag is dan hoe zinvol dat is omdat het land daarmee ook voor/door anderen aanleiding kan zijn om (proxy) agressie uit te lokken ?

Ik vergelijk het met het thuis hebben van een vuurwapen als afschrikking. Voor sommigen stoer, voor mij schijnveiligheid en vooral een last om (daar & altijd) verantwoording voor te hebben. Een wapen dat (alleen) wordt opgeborgen en dus niet kan/mag/zal worden gebruikt, is niets waard. Alleen maar een hoop - zinloos - werk om werking te controleren of te onderhouden.
pi_204348619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:09 schreef capricia het volgende:
De volgende smerigheden zijn al in de maak. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Maar weet wel beter.

[ twitter ]
Het woordje genocide begint wel steeds nadrukkelijker te klinken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204348621
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat ze na tot rust te zijn gekomen, relatief snel volledig deel gaan uitmaken van de EU met bijbehorend schild.
Los daarvan schat ik in dat een beetje wetenschapper en hun vaardigheid wel in staat zijn om met de beschikbare middelen van/uit hun kernreactoren wel een (soort van) kernwapen te maken.
De vraag is dan hoe zinvol dat is omdat het land daarmee ook voor/door anderen aanleiding kan zijn om (proxy) agressie uit te lokken ?

Ik vergelijk het met het thuis hebben van een vuurwapen als afschrikking. Voor sommigen stoer, voor mij schijnveiligheid en vooral een last om (daar & altijd) verantwoording voor te hebben. Een wapen dat (alleen) wordt opgeborgen en dus niet kan/mag/zal worden gebruikt, is niets waard. Alleen maar een hoop - zinloos - werk om werking te controleren of te onderhouden.
Met EU lidmaatschap val je de facto onder het nucleaire schild van de Fransen, dan valt ook vrij snel het nut weg om ze zelf te ontwikkelen.
pi_204348636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wat overdreven maar dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden staat buiten kijf.
pi_204348648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wat overdreven maar dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden staat buiten kijf.
Waar ligt de grens? Er worden stelselmatig mensen vermoord..
pi_204348650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Misschien heeft ie wel geprobeerd ergens nog eten te krijgen. Dat ligt veel meer voor de hand dan jouw suggestie dat ie een idioot is.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 14:28:15 #204
5428 crew  miss_sly
pi_204348666
quote:

[..]
Genocide

Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.

Het hoeft niet per se over miljoenen mensen te gaan om wel genocide te kunnen zijn, denk ik. Het gaat meer om de intentie.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:28:27 #205
6484 ExTec
pi_204348670
quote:

[..]
Er zijn/circuleren meerdere definities. Complete dorpen uitmoorden, louter omdat er andere burgers rondlopen dan de jouwe valt binnen (enkele van die) definities.
pi_204348677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De naam zegt het al, volkorenmoord. Dat geeft aan dat er tenminste de intentie om een heel volk te vermoorden en dat lijkt niet plaats te vinden.
pi_204348684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er zijn/circuleren meerdere definities. Complete dorpen uitmoorden, louter omdat er andere burgers rondlopen dan de jouwe valt binnen (enkele van die) definities.
Dat is dan wel een hele ruime en, naar mijn mening, onterechte uitleg ervan. Voegt ook weinig toe, denk ik.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:29:52 #208
6484 ExTec
pi_204348687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De naam zegt het al, volkorenmoord. Dat geeft aan dat er tenminste de intentie om een heel volk te vermoorden en dat lijkt niet plaats te vinden.
lol.

Dus alleen genocide als ze ze ook echt allemaal afmaken?

Ik weet het niet..... ;)
pi_204348693
quote:

[..]
Medvedev heeft in ieder geval al openlijk genocide gesuggereerd.
pi_204348702
Wel schattig dat mensen dachten dat dit om de uitbreiding van de NAVO ging.
pi_204348712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:31 schreef Simmertje het volgende:
Wel schattig dat mensen dachten dat dit om de uitbreiding van de NAVO ging.
Allemaal schuld van de VS.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:32:35 #212
6484 ExTec
pi_204348719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:31 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Allemaal schuld van de VS.
Don't poke the bear.
pi_204348739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk bijv. aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of vroeger met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.
pi_204348749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dan wel een hele ruime en, naar mijn mening, onterechte uitleg ervan. Voegt ook weinig toe, denk ik.
Het blijft - wat mij betreft - iig een weerzinwekkende gedachte dat dit binnen ons 'vredige' Europa gaande is momenteel.
pi_204348750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.
Ja, maar dat vind naar mijn mening niet plaats momenteel in Oekraine. Ernstige misdaden tegen de menselijkheid wel.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:35:10 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204348752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet om een lans te breken, maar verbranden van doden (of spullen) is op zichzelf niet veel mis mee.
Vraag is of die mobiele crematoria vooropgezet met dat doel worden ingezet om oorlogsmisdaden te verhullen ?
Cynisch: niet iedereen wil begraven worden.

Itt tot andere oorlogen waar aanklagers moesten afgaan op ooggetuigenverslagen, zijn er nu meer mogelijkheden om misdaden te constateren. Met de huidige (observatie) technologie zoals ieders telefoon, sws drones en imo ook satellieten, ontstaan er moeilijk te ontkennen (video)beelden & communicatie.

Op het moment dat iemand dan hordes (groepen van) burgers aan de opende band in de brandkoker geschoven ziet worden, is "genocide" op zijn minst aannemelijk.
pi_204348760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het blijft - wat mij betreft - iig een weerzinwekkende gedachte dat dit binnen ons 'vredige' Europa gaande is momenteel.
Dat ontkent ook niemand behalve wat useful idiots.
pi_204348764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:30 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Medvedev heeft in ieder geval al openlijk genocide gesuggereerd.
Medvedev heeft Rusland's wens om geheel Europa te bezetten kenbaar gemaakt, de intentie om genocide te plegen op het Oekranse volk is zondag door Russische staatsmedia bekend gemaakt.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:36:25 #219
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204348770
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:09 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Wel dezelfde foto die bij dat bericht in het begin van de oorlog stond dat de Russen die crematoria meenamen om hun eigen verliezen te verduisteren.

Lijkt me dat deze op benzine of diesel werken? Waar ze schijnbaar toch al wel wat aanvoer problemen mee hebben.
pi_204348785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Medvedev heeft Rusland's wens om geheel Europa te bezetten kenbaar gemaakt, de intentie om genocide te plegen op het Oekranse volk is zondag door Russische staatsmedia bekend gemaakt.
Heb je een bron die ik kan lezen / zien?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 14:39:22 #221
5428 crew  miss_sly
pi_204348810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk bijv. aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of vroeger met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.
Deels gebeurt dat nu natuurlijk ook met Ukraeners die naar Rusland zijn gedeporteerd, gestript van al wat hun eigen is en doorgestuurd naar een verder oostelijk gelegen dorp om tewerkgesteld te worden.
pi_204348846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar dat vind naar mijn mening niet plaats momenteel in Oekraine. Ernstige misdaden tegen de menselijkheid wel.
Mwah, het begint er toch wel heel erg op te lijken dat het wel de initile doelstelling van de Russen was om de Oekraners als losstaand volk te doen verdwijnen. Alle retoriek wijst er al op en de daden van het Russische leger (politieke leiders, prominenten en tegenstanders vermoorden) belooft ook niet heel veel goeds.
pi_204348852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wel dezelfde foto die bij dat bericht in het begin van de oorlog stond dat de Russen die crematoria meenamen om hun eigen verliezen te verduisteren.

Lijkt me dat deze op benzine of diesel werken? Waar ze schijnbaar toch al wel wat aanvoer problemen mee hebben.
Gas hebben ze genoeg (te vroeg voor deze grap mischien?)
pi_204348870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mwah, het begint er toch wel heel erg op te lijken dat het wel de initile doelstelling van de Russen was om de Oekraners als losstaand volk te doen verdwijnen. Alle retoriek wijst er al op en de daden van het Russische leger (politieke leiders, prominenten en tegenstanders vermoorden) belooft ook niet heel veel goeds.
Niet om het een of ander maar dat is toch complete waanzin? Je hebt hier te maken met een land wat in hoog tempo krimpt qua bevolking wat dan probeert een buurland in te nemen om het vervolgens te ontvolken?
Never mind dat Oekrainers en Russen verdomd weinig van elkaar verschillen.
pi_204348880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Misschien heeft ie wel geprobeerd ergens nog eten te krijgen. Dat ligt veel meer voor de hand dan jouw suggestie dat ie een idioot is.
Ligt niet voor de hand voor mij, hoor. Er zijn honderd andere straten daar en hij had makkelijk een blokje om kunnen fietsen. En we hadden door zijn aarzeling al vastgesteld dat hij wist dat die tanks daar waren en dus niet verrast was.

Overigens vind ik het walgelijk dat ik drie suggesties doe, en jij er maar eentje noemt en mij dan op die ene afrekent.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:45:27 #226
6484 ExTec
pi_204348882
quote:

[..]
Gedachte: was de genocide op de joden in WO2 ook geen genocide omdat ze alleen vermoord werden op die plekken waar duitsland het voor het zeggen had? ;)
  woensdag 6 april 2022 @ 14:45:49 #227
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204348883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gas hebben ze genoeg (te vroeg voor deze grap mischien?)
Is wat lastig misschien om met flinke LPG tankwagens rond te gaan rijden.. op een normale huis tuin en keuken gas aansluiting werkt dat ding niet.
pi_204348896
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gedachte: was de genocide op de joden in WO2 ook geen genocide omdat ze alleen vermoord werden op die plekken waar duitsland het voor het zeggen had? ;)
Nee en sorry, dat weet je donders goed, Joden werden als bevolkingsgroep uitgemoord. Oekrainers worden dat niet. Of Rusland dat van plan is of niet weet ik niet maar de huidige realiteit heeft geen raakvlakken met de Holocaust.

Maakt ook verder geen ene fuck uit, wat er gebeurt is in Bucha is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 14:48:24 ]
pi_204348908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar is er bewijs dat ze opzettelijk worden vermoord vanwege hun etnische afkomst?
pi_204348916
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Genocide

Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.

Het hoeft niet per se over miljoenen mensen te gaan om wel genocide te kunnen zijn, denk ik. Het gaat meer om de intentie.
En hiervoor is toch nog geen bewijs?
pi_204348937
Ik denk wel dat er genocide echt om de hoek ligt, dan wel gaande is.

Niet alleen vanwege de doden, maar juist ook het taalgebruik;

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Hatseflats22 op 06-04-2022 14:53:29 (Foutje) ]
pi_204348941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet om het een of ander maar dat is toch complete waanzin? Je hebt hier te maken met een land wat in hoog tempo krimpt qua bevolking wat dan probeert een buurland in te nemen om het vervolgens te ontvolken?
Niet ontvolken maar eerder gedwongen Russificeren. Beetje in dezelfde categorie als de Ustaa (Kroatische fascistische partij) die het land probeerde te ontdoen van de Servirs door ze (in ieder geval deels) gedwongen te bekeren tot Katholieken en zo Kroaten te laten worden, ook dat is gewoon genocide.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:53:43 #233
6484 ExTec
pi_204348963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee en sorry, dat weet je donders goed, Joden werden als bevolkingsgroep uitgemoord. Oekrainers worden dat niet. Of Rusland dat van plan is of niet weet ik niet maar de huidige realiteit heeft geen raakvlakken met de Holocaust.

Maakt ook verder geen ene fuck uit, wat er gebeurt is in Bucha is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.
Het gaat mij niet om de holocaust devalueren/ bagatelliseren.. ;)

Gevoelsmatig ben ik het wel met je eens. Maar afhankelijk van hoe je het e.e.a. interpreteert, kan het het zeker zijn, denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2022 @ 14:55:57 #234
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204348991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat hij verwijst naar dit artikel:
https://uacrisis.org/en/j(...)rainians-as-a-nation
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:59:50 #235
6484 ExTec
pi_204349023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar is er bewijs dat ze opzettelijk worden vermoord vanwege hun etnische afkomst?
Volk en etniciteit vallen niet per definitie samen.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:04:09 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_204349067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:51 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Gaan ze dan binnenvallen met een speciale operatie om het land te verkrachten denazificeren? :R
Nee, maar dan zouden ze wel eens zelf preventief met nukes kunnen gaan smijten, ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:09:10 #237
8781 crew  Frutsel
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:13:47 #238
5428 crew  miss_sly
pi_204349147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En hiervoor is toch nog geen bewijs?
Ik vond in dat kader dit artikel wel goed, waarom het wel genocide zou kunnen zijn:

https://thecritic.co.uk/is-putins-war-turning-genocidal/
pi_204349200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het (weerzinwekkende) artikel waarin - onder het mom van "denazificering" - afgelopen zondag de plannen voor genocide op de Oekranse bevolking uit de doeken gedaan werden: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

En de door Medvedev uitgesproken natte droom van de Russen, het derde rijk 2.0: https://www.dailymail.co.(...)divostok-Lisbon.html
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:23:26 #240
236264 crew  capricia
pi_204349254
Het moet nog bewezen worden. Maar er zijn wel aanwijzingen dat het etnoculturele zuiveringen betreft.
De grens met genocide wordt overschreden wanneer het verdrijven van een etnoculturele groep een massamoord wordt.

Maar goed. Ik ben geen expert hierin. Daar moeten rechters maar uitspraak over doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204349280
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:23 schreef capricia het volgende:
Het moet nog bewezen worden. Maar er zijn wel aanwijzingen dat het etnoculturele zuiveringen betreft.
De grens met genocide wordt overschreden wanneer het verdrijven van een etnoculturele groep een massamoord wordt.

Maar goed. Ik ben geen expert hierin. Daar moeten rechters maar uitspraak over doen.
Komt goed uit want het ICC heeft jurisdictie over zowel genocide, oorlogsmisdaden alsmede misdaden tegen de menselijkheid. Dus zet ze maar voor het ICC.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:29:15 #242
38496 Perrin
pi_204349322
Pittige toespraak.
twitter
pi_204349333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Komt goed uit want het ICC heeft jurisdictie over zowel genocide, oorlogsmisdaden alsmede misdaden tegen de menselijkheid. Dus zet ze maar voor het ICC.
Uiteraard en goed dat een breed onderzoek is ingesteld maar dat verandert weinig aan de huidige situatie (van de afgelopen weken).
pi_204349343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het (weerzinwekkende) artikel waarin - onder het mom van "denazificering" - afgelopen zondag de plannen voor genocide op de Oekranse bevolking uit de doeken gedaan werden: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html

En de door Medvedev uitgesproken natte droom van de Russen, het derde rijk 2.0: https://www.dailymail.co.(...)divostok-Lisbon.html
Volgens de Russen is het Oekraense volk niet langer goed, zij zijn (hoogstwaarschijnlijk de meerderheid) net als de overheid fout.

De Russische geesten worden duidelijk klaar gemaakt voor genocide. :r

''Denazificatie is noodzakelijk wanneer een aanzienlijk deel van de mensen - hoogstwaarschijnlijk de meerderheid - door het naziregime is opgenomen en in de politiek is getrokken. Dat wil zeggen, wanneer de hypothese "het volk is goed – de overheid is slecht" niet werkt. Erkenning van dit feit is de basis van het beleid van denazificatie, al zijn activiteiten, en het feit zelf is het onderwerp ervan.

(nieuwe alinea) Oekrane zit in die situatie.''

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 06-04-2022 15:45:27 ]
pi_204349354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De mythe dat het broedervolkeren zijn is toch ondertussen wel vrij hardhandig uit de wereld geholpen aan beide kanten dunkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_204349359
quote:

[..]
Jouw mening is weinig relevant. Ik vond oorspronkelijk dat het woord genocide wel snel uit de kast was gehaald. Maar de combinatie van feiten en intenties laten weinig ruimte meer over voor een andere conclusie over wat de Russen aan het doen zijn.
pi_204349367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De mythe dat het broedervolkeren zijn is toch ondertussen wel vrij hardhandig uit de wereld geholpen aan beide kanten dunkt me.
Welnee, dat zijn het ook gewoon alleen Oekrainers voelen zich prima bij Oekraine en zelfs de pro-Russen willen over het algemeen onafhankelijk blijven van Rusland.
pi_204349371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef HiZ het volgende:

[..]
Jouw mening is weinig relevant. Ik vond oorspronkelijk dat het woord genocide wel snel uit de kast was gehaald. Maar de combinatie van feiten en intenties laten weinig ruimte meer over voor een andere conclusie over wat de Russen aan het doen zijn.
En dan weten we nog maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurt daar.
pi_204349374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niemands mening hier is relevant :P
pi_204349392
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Genocide

Nogal achterhaalde definitie naar mijn mening.
Wat Rusland doet is opzettelijk elimineren van mensen die niet denken of in het leven staan zoals zij willen in plaats van dat het gericht is op een etnische groep. Beetje lomp als mensen het daarom geen genocide wlilen noemen, of dat het eventueel minder erg is omdat het niet gericht is op etniciteit.
pi_204349402
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er zijn honderd andere straten daar en hij had makkelijk een blokje om kunnen fietsen.
Aaah, jij bent bekend met de omgeving?

Of lul je gewoon maar wat?
pi_204349449
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:29 schreef Perrin het volgende:
Pittige toespraak.
[ twitter ]
Oeff, even die sneer naar Duitsland.

Overigens wel een punt hoor, elke keer een slappe net niet sanctie erbij. Aan de ene kant je afschuw tonen van de oorlog maar aan de andere kant zelf geen pijn willen lijden. Ondertussen worden hele dorpen uitgemoord op ons continent.
pi_204349462
Zie dit interview met Zhirinovsky uit 2018 om de gedachtengang in Rusland van toen en nu beter te begrijpen.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:41:50 #254
236264 crew  capricia
pi_204349464
Een nieuw stukje proza aan de hand van Medvedev. Ze gaan duizenden rechtzaken voeren om het in beslag genomen goed terug te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gr Gr Medvedev op zijn Telgram
https://t.me/s/medvedev_telegram/30
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:42:45 #255
5428 crew  miss_sly
pi_204349478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nogal achterhaalde definitie naar mijn mening.
Wat Rusland doet is opzettelijk elimineren van mensen die niet denken of in het leven staan zoals zij willen in plaats van dat het gericht is op een etnische groep. Beetje lomp als mensen het daarom geen genocide wlilen noemen, of dat het eventueel minder erg is omdat het niet gericht is op etniciteit.
De term 'etnische groep' is met verschillende definities uit te leggen.

Zie hier:

Een etnische groep is een groep mensen die zich door een andere cultuur (gewoonten en gebruiken) onderscheidt van andere groepen.

etnische groep - Subgroepen binnen een grotere culturele of sociale groep die zich onderscheiden van de meerderheid en van elkaar door hun nationale, religieuze, taalkundige, culturele of soms raciale achtergronden. Gebruik 'minderheden' voor groepen die het doelwit zijn van vooroordelen of discriminatie door de meerderheid.

Groep waarvan de leden zich onderling verbonden voelen door een gemeenschappelijke afstamming en culturele erfenis.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:44:24 #256
5428 crew  miss_sly
pi_204349492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Een nieuw stukje proza aan de hand van Medvedev. Ze gaan duizenden rechtzaken voeren om het in beslag genomen goed terug te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat Rusland geen enkele (internationale) rechtbank erkent?
pi_204349502
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef capricia het volgende:

SPOILER
En hoe gaan ze die advocaten betalen? :D

De Westerse banken nemen geen roebels aan van de Russische overheid :+
pi_204349503
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:21 schreef archito het volgende:

[..]
Zou je voor de andere 300 vermoorde burgers ook even een lijstje met mogelijke redenen kunnen geven? Graag per individu.
Nee. Ik was de gebeurtenissen in dit bepaalde filmpje aan het analyseren en dat wat er over bericht wordt in de juiste context proberen te plaatsen. Waarom zou ik van n gebeurtenis overschakelen naar 300 gebeurtenissen tegelijkertijd? Alleen maar omdat jij dat wil?

Ach joh, bespaar je de moeite om te reageren. Ik had dat ook moeten doen.
pi_204349545
quote:
13s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Stop nu toch 's een keer met die misselijkmakende retoriek "ze had een rokje aan" dus de persoon is zelf schuldig aan gepleegde misdaden. Dat je het uit je toetsenbord kan krijgen, blijft mij verbazen.
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt. Want dat is de enige manier om geen prooi te worden van propaganda. Als je prooi wordt van propaganda, dan geef je je eigen wil in handen van diegene die de propaganda verspreid. En dat reduceert je tot een werktuig van deze oorlog.

Wees je fokking eigen leider.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:50:12 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef RetepV het volgende:
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt.
Hou toch op joh. Die zogenaamd 'kritische houding' is volstrekt niet geloofwaardig meer.
pi_204349569
Een Oezbeek of een Kazakh. Heel jammer dat deze mensen voor Putler vechten. Ze hebben ook geleden onder Russische bezetting. Hopelijk wordt hij kapotgeschoten.

twitter
pi_204349573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:36 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Aaah, jij bent bekend met de omgeving?

Of lul je gewoon maar wat?
:')

Heb jij geen Google Maps?

https://www.google.com/ma(...)0.553333!4d30.213517

Honderden straten in Bucha.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:52:11 #263
38496 Perrin
pi_204349582
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alleen als het hun uitkomt wel.
pi_204349595
quote:

[..]
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt. Want dat is de enige manier om geen prooi te worden van propaganda. Als je prooi wordt van propaganda, dan geef je je eigen wil in handen van diegene die de propaganda verspreid. En dat reduceert je tot een werktuig van deze oorlog.

Wat moet het toch fantastisch zijn om je zo superieur te wanen dat je als enige ziet wat de rest van de Sheeple allemaal niet kan zien.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:53:54 #265
236264 crew  capricia
pi_204349599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En hoe gaan ze die advocaten betalen? :D

De Westerse banken nemen geen roebels aan van de Russische overheid :+
Heb ik nog wel een mooie over.
Het Russische ministerie van financin klaagt vandaag dat ze de euro-bonds in Roebels moeten afbetalen. Omdat ze geen geld kunnen wisselen. _O-

quote:
Het ministerie van Financin voldeed voor het eerst aan zijn Eurobond-verplichtingen in roebels

SPOILER
https://www.kommersant.ru/doc/5294713
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204349601
quote:

[..]

Wanneer is iets propaganda, volgens jou? Of is alles wat jou vertelt word propaganda? En is het mogelijk dat propaganda soms niet onwaar of slecht is? En waarom zou mijn eigen wil niet dezelfde wil kunnen zijn als die van,zeg, het volk van Oekraine?
pi_204349612
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb ik nog wel een mooie over.
Het Russische ministerie van financin klaagt dat ze de euro-bonds in Roebels moeten afbetalen. Omdat ze geen geld kunnen wisselen. _O-
[..]
https://www.kommersant.ru/doc/5294713
Ja, maar Westerse banken accepteren die roebels niet omdat de bonds in euro's zijn ;)
pi_204349617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volk en etniciteit vallen niet per definitie samen.
Je moet kunnen bewijzen dat het een systematische moord is op een groep mensen, die samen een volk vormen.

Massamoorden kunnen ook willekeurig zijn.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:55:59 #269
236264 crew  capricia
pi_204349627
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alleen als ze het uitkomt natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 15:57:24 #270
236264 crew  capricia
pi_204349638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar Westerse banken accepteren die roebels niet omdat de bonds in euro's zijn ;)
Dat worden ze in gebreke gesteld. En dan? Geen idee wat er gebeurt als een land failliet verklaard wordt. Gaan we dan hun Rijnland bezetten? ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204349653
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat worden ze in gebreke gesteld. En dan? Geen idee wat er gebeurt als een land failliet verklaard wordt. Gaan we dan hun Rijnland bezetten? ;)
Nee maar dan hebben ze wel een probleem met krediet faciliteiten en laat je die nou net nodig hebben als je handel wil drijven ;)
pi_204349657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gaat Israel niet leuk vinden.
pi_204349715
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Hou toch op joh. Die zogenaamd 'kritische houding' is volstrekt niet geloofwaardig meer.
Al die kritische, zelf onderzoekende heldere lichten lopen, perfect gendoctrineerd en geconditioneerd, willoos achter poppenspelers als Willem Engel, Baudet en Poetin aan. Zichzelf op de borst roffelend omdat zij de enigen zijn die het allemaal perfect doorzien.
pi_204349778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Al die kritische, zelf onderzoekende heldere lichten lopen, perfect gendoctrineerd en geconditioneerd, willoos achter poppenspelers als Willem Engel, Baudet en Poetin aan. Zichzelf op de borst roffelend omdat zij de enigen zijn die het allemaal perfect doorzien.
En dan vooral blijven schreeuwen ZELF NADENKEN.
pi_204349804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wanneer is iets propaganda, volgens jou? Of is alles wat jou vertelt word propaganda? En is het mogelijk dat propaganda soms niet onwaar of slecht is? En waarom zou mijn eigen wil niet dezelfde wil kunnen zijn als die van,zeg, het volk van Oekraine?
Iets is propaganda wanneer er een context om iets (een foto, een film) heen gespind wordt dat als doel heeft om de gedachten van de lezer in een bepaalde richting te sturen.

Om te beoordelen of iets propaganda is of niet, moet je de context controleren op logica, en moet je controleren of de context en het ding (een filmpje of foto) met elkaar overeen komen.

En daarmee filter je in ieder geval de voor de hand liggende propaganda er tussenuit. De knap in elkaar gezette propaganda zal alsnog niet van waarheid te onderscheiden zijn. Maar waarom zouden we het de propagandisten makkelijk maken om ons te benvloeden?

En waarom zouden bepaalde Fok!kers hier het de propagandisten lekker makkelijk maken door iedereen die vraagtekens durft te stellen bij berichtgeving met bully-taktieken proberen tot stilte te krijgen?
pi_204349815
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef polderturk het volgende:
Een Oezbeek of een Kazakh. Heel jammer dat deze mensen voor Putler vechten. Ze hebben ook geleden onder Russische bezetting. Hopelijk wordt hij kapotgeschoten.

[ twitter ]
Kijk dat is belangrijk, de dader(s) zijn gevonden, goede zaak daarop een heksenjacht te houden en die te elimineren.
Wat een schijtvolk.

Wie pakt die taak op eigenlijk? De CIA zal er ook bekend mee zijn?
Vakman pur sang
pi_204349850
quote:
Pittige toespraak.
[ twitter ]
Ben niet vaak zo eens met Guy :o
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 6 april 2022 @ 16:16:13 #278
6484 ExTec
pi_204349870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Het is gewoon een dog whistle anno nu.
pi_204349873
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk dat is belangrijk, de dader(s) zijn gevonden, goede zaak daarop een heksenjacht te houden en die te elimineren.
Wat een schijtvolk.

Wat heeft de CIA hiermee te maken?
pi_204349877
Nu heeft Putin het ook gezegd.

twitter
  woensdag 6 april 2022 @ 16:17:54 #281
38496 Perrin
pi_204349882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarmee ze helaas ook niet snappen dat ze hiermee iedereen die wl een driecijferig IQ heeft in de oren schreeuwen dat het verder ook niet zoveel nut heeft om met hen in discussie te gaan.
pi_204349892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:17 schreef polderturk het volgende:
Nu heeft Putin het ook gezegd.

[ twitter ]
Kortom, blijkbaar zijn de gebeurtenissen in Bucha ook in Rusland bekend nu want dit is puur voor binnenlandse consumptie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 16:19:12 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 16:20:54 #283
6484 ExTec
pi_204349911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:09 schreef RetepV het volgende:

En waarom zouden bepaalde Fok!kers hier het de propagandisten lekker makkelijk maken door iedereen die vraagtekens durft te stellen bij berichtgeving met bully-taktieken proberen tot stilte te krijgen?
Wat zit je nou te zeuren.

Je mag van mij zo "kritisch" en "zelf nadenkend" en "zelf leidend" :') zijn als je wilt.

Maar ik mag daar net zo goed een mening over hebben, en die zelfs hier posten :s)
  woensdag 6 april 2022 @ 16:23:45 #284
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204349940
quote:
Pittige toespraak.
[ twitter ]
Mooi wel, zoveel passie en er dan nog even aan toevoegen dat hij weet dat degene die hij toespreekt het voor 90% met hem eens is. _O_
pi_204349945
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een schijtvolk.

Kijk je niet teveel films?
  woensdag 6 april 2022 @ 16:25:38 #286
6484 ExTec
pi_204349951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Inkoppertje is dat RUS staatsobligaties, gedenomineerd in EU nu integraal 0 meer waard zijn. De RUS schatkist gaf die ooit uit, met de belofte dat dan en dan je je inleg plus nominale winst terug kreeg.

Belofte gebroken.

Reputatieschade die decennia aan gaat houden.

Naar de verdere effecten van deze default ben ik ook benieuwd ;)
pi_204349955
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Mooi wel, zoveel passie en er dan nog even aan toevoegen dat hij weet dat degene die hij toespreekt het voor 90% met hem eens is. _O_
Zo dan, hij gaat flink tekeer :)

Terecht hoor, daar niet van.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:27:23 #288
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204349969
quote:
Pittige toespraak.
[ twitter ]
Mooie toespraak.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204349972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inkoppertje is dat RUS staatsobligaties, gedenomineerd in EU nu integraal 0 meer waard zijn. De RUS schatkist gaf die ooit uit, met de belofte dat dan en dan je je inleg plus nominale winst terug kreeg.

Belofte gebroken.

Reputatieschade die decennia aan gaat houden.

Naar de verdere effecten van deze default ben ik ook benieuwd ;)
Geen kredietfaciliteiten is mijn eerste gedachte en die zijn essentieel als je wil handelen met Rusland, of dat nu im of export is. En betalingen in roebels zullen niet geaccepteerd worden wat nogal lastig is voor Rusland om het zacht uit te drukken
pi_204350070
NAVO waarschuwt: oorlog kan nog maanden of jaren duren
De NAVO verwacht voorlopig geen einde aan de oorlog in Oekrane. NAVO-baas Stoltenberg zegt dat er geen tekenen dat zijn dat president Poetin de wens om heel Oekrane te controleren heeft opgegeven. De oorlog kan nog "vele maanden of zelfs jaren" voortduren, waarschuwde Stoltenberg aan het begin van een tweedaags overleg van de ministers van Buitenlandse Zaken in Brussel.

Uit het noorden van Oekrane zijn veel Russische troepen inmiddels vertrokken, maar de NAVO houdt rekening met een grootschalig offensief in het oosten van het land. Het Russische leger is volgens Stoltenberg van plan te gaan strijden om de hele oostelijke Donbas-regio.

"We moeten Oekrane steunen, onze sancties handhaven en onze verdediging versterken", zei Stoltenberg.

Bron: nos.nl
pi_204350072
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 6 april 2022 @ 16:52:12 #292
6484 ExTec
pi_204350153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen kredietfaciliteiten is mijn eerste gedachte en die zijn essentieel als je wil handelen met Rusland, of dat nu im of export is. En betalingen in roebels zullen niet geaccepteerd worden wat nogal lastig is voor Rusland om het zacht uit te drukken
Deze gevonden:

https://www.reuters.com/b(...)ult-have-2022-03-30/
pi_204350157
twitter
pi_204350162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Iets is propaganda wanneer er een context om iets (een foto, een film) heen gespind wordt dat als doel heeft om de gedachten van de lezer in een bepaalde richting te sturen.

Om te beoordelen of iets propaganda is of niet, moet je de context controleren op logica, en moet je controleren of de context en het ding (een filmpje of foto) met elkaar overeen komen.

En daarmee filter je in ieder geval de voor de hand liggende propaganda er tussenuit. De knap in elkaar gezette propaganda zal alsnog niet van waarheid te onderscheiden zijn. Maar waarom zouden we het de propagandisten makkelijk maken om ons te benvloeden?

Zegt iemand die net nog uitlegde dat in de foute straat lopen met je fiets voldoende verklaring was om aan gort te worden geschoten.

Is die extreme doublethink niet extreem vermoeiend?
pi_204350170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:52 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zegt iemand die net nog uitlegde dat in de foute straat lopen met je fiets voldoende verklaring was om aan gort te worden geschoten.

Is die extreme doublethink niet extreem vermoeiend?
Oh, het kan erger, hoor:

quote:
De wreedheden in Boetsja zijn „eerder het resultaat van zuivering door Oekraense troepen dan door Russische troepen”. Niet de Russische president Vladimir Poetin is hier aan het woord, maar Marcel de Graaff, Europarlementarir namens Forum voor Democratie. Zijn – door satellietbeelden weerlegde – suggestie wekte maandag consternatie in het Europees Parlement. De Graaff, die op zijn Twitter-account de Oekraense president Volodymyr Zelensky voor „nazi” uitmaakt, was een van de dertien Europarlementarirs die na de invasie in Oekrane tegen een anti-Russische resolutie stemden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)lijk-alleen-a4108178
Zum kotzen en dan druk ik mij nog beschaafd uit.
pi_204350191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, het kan erger, hoor:
[..]
Zum kotzen en dan druk ik mij nog beschaafd uit.
In de goede oude tijd zat dit soort gekken in een gesloten inrichting.
pi_204350196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:56 schreef HiZ het volgende:

[..]
In de goede oude tijd zat dit soort gekken in een gesloten inrichting.
Gek? Was het maar zo'n feest.
pi_204350206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gek? Was het maar zo'n feest.
Nou ja, ik wilde niet meteen over tribunalen beginnen. Maar het is inderdaad ook steun aan een vijandige mogendheid.
pi_204350218
#superniger2020
  woensdag 6 april 2022 @ 17:01:55 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204350241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik zag het ook.

Bij mij doet die het nu helemaal niet meer, maar via onderstaande deed die het wel.

[ twitter ]
Dat is eigenlijk in heel Oost-Europa een gigantisch probleem. Rusland zit nu op 1,5 kinderen per vrouw, Oekrane 1,2, Daar krijg je ook vaak bedragen van ~10.000 euro per geboren kind als steun.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204350268
Vol
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')