Eritrea (tegen sancties): staatsschuld van 175% GDPquote:Op woensdag 6 april 2022 08:27 schreef YoungDriller het volgende:
Zou het toeval zijn dat de meeste landen die Rusland sancties gunnen ook meteen de landen zijn met de hoogste staatsschulden?
Intel heeft flink lopen rekken. Hoe zou dat zijn gegaan?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Chipfabrikant Intel weg uit Rusland
Het Amerikaanse chipbedrijf Intel schort al zijn werkzaamheden in Rusland op. Er werken zo'n 1200 mensen voor Intel in Rusland. Het bedrijf zegt dat het er alles aan doet om de medewerkers "door deze moeilijke tijd" te helpen.
Intel is het zoveelste bedrijf dat Rusland in de ban doet. Eerder stopten multinationals als McDonald's, Heineken en IKEA al met hun activiteiten in het land, al dan niet tijdelijk.
Beter laat dan nooit, als ze daar ook chips fabriceren, dan ook graag de machines grondig vernielen voor alle expats op het vliegtuig gaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:18 schreef superniger het volgende:
Chipfabrikant Intel weg uit Rusland
Het Amerikaanse chipbedrijf Intel schort al zijn werkzaamheden in Rusland op. Er werken zo'n 1200 mensen voor Intel in Rusland. Het bedrijf zegt dat het er alles aan doet om de medewerkers "door deze moeilijke tijd" te helpen.
Intel is het zoveelste bedrijf dat Rusland in de ban doet. Eerder stopten multinationals als McDonald's, Heineken en IKEA al met hun activiteiten in het land, al dan niet tijdelijk.
Eritrea en Venezuela zijn bananenrepublieken.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eritrea (tegen sancties): staatsschuld van 175% GDP
Letland (voor sancties): staatsschuld van 36% GDP
Venezuela (tegen sancties): staatschuld van meer dan 300% GDP
Estland (voor sancties): staatsschuld van 18% GDP
Oftwel, je lult maar wat en snapt er verder ook geen reet van.
En dat slikt men dan voor zoete koek? Niet dat men een andere keus heeft, maar toch...quote:Op woensdag 6 april 2022 08:56 schreef Perrin het volgende:
Russische interne staatspropaganda.[ twitter ]
Ho ho, je mag/kan dit geen #war noemen.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:56 schreef Perrin het volgende:
Russische interne staatspropaganda.[ twitter ]
Het Kremlin heeft zijn tentakels ook daar al diep geworteld.quote:
Denk niet perse als 'zoete koek'. Kans is ook aanwezig dat ze weliswaar doorhebben dat ze worden voorgelogen, maar dat ze daardoor een mentaliteit zijn gaan ontwikkelen dat ze alles wantrouwen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat slikt men dan voor zoete koek? Niet dat men een andere keus heeft, maar toch...
De steun onder Russen voor alles wat Putin doet is nog steeds bijzonder hoog, dat zal onder z’n naaste medewerkers niet heel anders zijn helaas.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
Mwa, zoveel interne steun geniet Putin niet.
Waarom denk je dat hij altijd zover van zijn militaire medewerkers afzit? hij is doodbang dat er een moordaanslag op hem wordt gepleegd, net zoals bij Hitler een aantal keer gebeurde.
Tja, zo ongeveer elke dictator met uitzondering van de echte gecertificeerde gekken zoals Idi Amin en Pol Pot, lukte het toch met manipulatie van feiten, beroep op “patriotisme “ en ‘vaderlandsliefde ‘ en dergelijke shit in ieder geval een zekere tijd een deel van de eigen bevolking voor de gek te houden? Baudet heeft ook nog steeds aanhangers.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:09 schreef Ronald het volgende:
[..]
De steun onder Russen voor alles wat Putin doet is nog steeds bijzonder hoog, dat zal onder z’n naaste medewerkers niet heel anders zijn helaas.
Ik hoop overigens op het tegendeel, maar het is mij intussen wel duidelijk geworden dat dit niet alleen Putin’s oorlog is.
Ik zag dat @spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eritrea (tegen sancties): staatsschuld van 175% GDP
Letland (voor sancties): staatsschuld van 36% GDP
Venezuela (tegen sancties): staatschuld van meer dan 300% GDP
Estland (voor sancties): staatsschuld van 18% GDP
Oftwel, je lult maar wat en snapt er verder ook geen reet van.
Ik begrijp dat je tegen sancties bent? Dat Rusland gewoon ongestraft zijn gang moet kunnen gaan?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik zag dat @:Spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.
De landen met de hoogste schuld per capita komt ongeveer overeen met de landen die sancties hebben aangekondigd tegen Rusland. Je snapt het zelf niet.
Zo.
helaas hebben we geen onafhankelijk opinieonderzoek die ons dit kan vertellen, maar als ik Putin zo zie, denk ik niet dat hij er zelf heel veel vertrouwen in heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:09 schreef Ronald het volgende:
[..]
De steun onder Russen voor alles wat Putin doet is nog steeds bijzonder hoog, dat zal onder z’n naaste medewerkers niet heel anders zijn helaas.
Ik hoop overigens op het tegendeel, maar het is mij intussen wel duidelijk geworden dat dit niet alleen Putin’s oorlog is.
Nou dat is weer dom, want dan tref je die Nederlandse jachtbouwers.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:04 schreef Aether het volgende:
Veertien jachten van Russische eigenaren in Nederlandse werven aan de ketting
https://nos.nl/liveblog/2(...)oten-in-regio-koersk
De douane heeft bij Nederlandse jachtbouwers veertien jachten van Russische eigenaren onder verscherpt toezicht gesteld. Het gaat om twaalf jachten in aanbouw, waaronder superjachten van meer dan 35 meter, en twee jachten in onderhoud. Dat meldt minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer.
De luxeschepen mogen het land niet uit vanwege de sancties tegen Rusland, president Poetin en honderden rijke zakenlieden die hem steunen. De jachten mogen ook niet formeel geleverd en overgedragen worden aan de eigenaren.
Die sancties zijn prima maar dan moet je hetzelfde ook tegen de Amerikanen, Saoedirs doen. Anders ben je wel heel erg hypocriet als je aan de pomp staat te tanken, vind je niet?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je tegen sancties bent? Dat Rusland gewoon ongestraft zijn gang moet kunnen gaan?
Of wat is anders de zin van dit soort “feiten” waarbij causaliteit ver te zoeken is?
Interessant. Welke reden zouden die landen hebben om sancties op te leggen?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik zag dat @:Spec mijn reactie had weggehaald dus ik reageer maar even opnieuw. Hopelijk is je volgende reactie iets minder infantiel.
De landen met de hoogste schuld per capita komt ongeveer overeen met de landen die sancties hebben aangekondigd tegen Rusland. Je snapt het zelf niet.
Zo.
Hoogste schuld per capita? Wie meet schuld nou op die manier? Dan ben je gewoon de rijkste landen op een rijtje aan het zetten - en niet geheel toevallig liggen die voor een groot deel in de EU en steunen dus de sancties tegen de invallen op een bijna buurland.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Zo.
Aha “whatabiut…..” in optima forma. Mooi man.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:26 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die sancties zijn prima maar dan moet je hetzelfde ook tegen de Amerikanen, Saoedirs doen. Anders ben je wel heel erg hypocriet als je aan de pomp staat te tanken, vind je niet?
Steun of angst? Heeft iemand al weer iets gehoord van zijn visvriend Sergei? Die met die plotselinge hartproblemen?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:09 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vroeg het me gister ook nog af. Behalve die zoom-meeting waar hij duidelijk niet echt aanwezig was, is ie al weer eens gespot?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Steun of angst? Heeft iemand al weer iets gehoord van zijn visvriend Sergei? Die met die plotselinge hartproblemen?
[ twitter ]
Al die getuigenverklaringen, satellietbeelden, videoopnamen en voice recordings zijn niet genoeg natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2022 09:41 schreef Aether het volgende:
China calls for facts on ‘disturbing’ Bucha deaths in Ukraine war
https://www.scmp.com/news(...)a-deaths-ukraine-war
Das makkelijk gezegd als je zelf in je atoombunker zit op dat moment. Ik betwijfel of de rus op de straat dat ook zo ziet.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:03 schreef Confetti het volgende:
Ik las een interview van Putin een aantal jaren geleden waarin hij in zoveel bewoordingen zegt dat de Russen als martelaren zullen sterven bij een kernoorlog als het moet.
Zeer eng dat een man met zoveel kernwapens taal als martelaren bezigt.
Lolquote:
Ik neem aan dat er ook wel Chinese journalisten of regeringsmedewerkers naar toe mogen om zelf te kijken?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Al die getuigenverklaringen, satellietbeelden, videoopnamen en voice recordings zijn niet genoeg natuurlijk![]()
Amerikaanse propaganda is dat![]()
Is wel duidelijk dat we nu in een tijd leven van Amerikaanse feiten, Europese feiten, Chinese feiten en Russische feiten. Gaat niet lang meer duren en wat we hier zwart benoemen is in Rusland niet zwart meer, maar wit.
Nee waarom? Ik tank graag aan de pomp en het zal mij werkelijk een rotzorg zijn of de brandstof uit Rusland, de VS of Saoedie Arabi komt.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha “whatabiut…..” in optima forma. Mooi man.
Tja Saoudi Arabi, kutland wat best geasfalteerd mag worden. Maar de Arabische lentes leren ons dat moslims blijkbaar nogal masochistisch zijn en graag door hun religieuze leiders onderdrukt en vernederd worden.
Maar mooi dat jij met ons gaat voor duurzaamheid en afbouw van afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Welkom aan boord van GroenLinks! Laten we samen gaan voor meer alternatief zodat we inderdaad minder VS en midden-oosten nodig hebben.
Overal daar ook praat hoe de Oekraense identiteit moet worden uitgewist en meer van dat soort genocidale haatpraat. Deze oorlog gaat nog veel bloederiger worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:03 schreef Confetti het volgende:
Ik las een interview van Putin een aantal jaren geleden waarin hij in zoveel bewoordingen zegt dat de Russen als martelaren zullen sterven bij een kernoorlog als het moet.
Zeer eng dat een man met zoveel kernwapens taal als martelaren bezigt.
https://www.themoscowtime(...)rs-putin-says-a63235
Verschil is dat Rusland een bondgenoot aan het verkrachten is en Saudi Arabi nietquote:Op woensdag 6 april 2022 10:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nee waarom? Ik tank graag aan de pomp en het zal mij werkelijk een rotzorg zijn of de brandstof uit Rusland, de VS of Saoedie Arabi komt.
Vanwaar de selectieve verontwaardiging m.b.t. Rusland? Dt vraag ik mij hardop af. Kennelijk raakt dat een gevoelige snaar, of een lange teen. Geeft niet. Wel jammer.
Nee, geen zorg, die machines zijn daar nooit geweest.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit, als ze daar ook chips fabriceren, dan ook graag de machines grondig vernielen voor alle expats op het vliegtuig gaan.
Als je niet snapt dat wanneer er een oorlog (invasie) bezig is op het continent tussen de twee grootste Europese landen er verontwaardiging is die groter is dan bij lokale onrust in het midden-oosten. Dan heb je geen plaat maar een heel flatgebouw voor je kop..quote:Op woensdag 6 april 2022 10:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nee waarom? Ik tank graag aan de pomp en het zal mij werkelijk een rotzorg zijn of de brandstof uit Rusland, de VS of Saoedie Arabi komt.
Vanwaar de selectieve verontwaardiging m.b.t. Rusland? Dt vraag ik mij hardop af. Kennelijk raakt dat een gevoelige snaar, of een lange teen. Geeft niet. Wel jammer.
Hoogstens over de nucleaire dreiging. Het leger zelf, van Rusland stelt blijkbaar niet zoveel voor. Weinig mensen die daar angst voor hebben lijkt mij.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:22 schreef Ulx het volgende:
Als Rusland loopt te dreigen dat hun rijk zich van Vladivostok tot de Atlantische kust moet uitstrekken worden mensen in Europa nerveus.
Wat valt er te onderhandelen met een partij die luid roept dat de Oekraense identiteit uitgewist moet worden en dat je geen bestaansrecht hebt?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:15 schreef zoost het volgende:
Wordt er nog onderhandeld? Of gaat Ukraine nu met alle westerse steun voor volledige overwinning inclusief de Krim terugveroveren?
Met andere woorden jouw mate verontwaarding wordt uitgedrukt in het oppervlakte land i.c.m. een natte vinger m.b.t. afstand en nabijheid ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat wanneer er een oorlog (invasie) bezig is op het continent tussen de twee grootste Europese landen er verontwaardiging is die groter is dan bij lokale onrust in het midden-oosten. Dan heb je geen plaat maar een heel flatgebouw voor je kop..
Dat was ook waar ik aan dacht. Maar je ziet toch twee APC's een beetje in het wild naar rechts schieten, zelfs vlak over of langs de vijandige tank heen. Dus ze hadden wel het idee dat het schot van rechts was gekomen. Ik zie gewoon geen enkele taktiek achter wat die Russen aan het doen waren. Dit zijn geen ervaren soldaten en geen ervaren bevelhebbers.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het een ongeorganiseerde bende is zonder enige vorm van doordachte tactiek was al een tijdje duidelijk. Maar jij ziet echt niet waar een schot vandaan komt... Het enige wat je ziet gebeuren is dat jouw voorganger in de hens staat of uitelkaar klapt... Zo'n KE pijlpunt die zich met pak hem beet 1700m/s door de lucht verplaatst zie je echt niet voorbij zeilen...
Je hebt natuurlijk wel alleen maar zo'n 50.000 van de ongeveer 1.000.000 Russische soldaten gezien, vergeet dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hoogstens over de nucleaire dreiging. Het leger zelf, van Rusland stelt blijkbaar niet zoveel voor. Weinig mensen die daar angst voor hebben lijkt mij.
Je hebt natuurlijk toch wel een beetje een plaat voor je hoofd als je gaat fietsen terwijl je dorpje midden in het front ligt.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:11 schreef Frutsel het volgende:
Nee hoor... de Russen doen zoiets niet...![]()
Allemaal fakenews aldus Lavrov en de marionettenshow
In Oekraine is 75% van het actieve leger ingezet. Daarvan is ongeveer de helft van vernietigd.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel alleen maar zo'n 50.000 van de ongeveer 1.000.000 Russische soldaten gezien, vergeet dat niet.
Ha kijk RetepV met voor de zoveelste keer een "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk toch wel een beetje een plaat voor je hoofd als je gaat fietsen terwijl je dorpje midden in het front ligt.
Of zou de Oekraense regering de burgers niet van te voren waarschuwen dat de Russen er aan komen?
Ik zou zeggen open een topic over de andere conflictenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:30 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Met andere woorden jouw mate verontwaarding wordt uitgedrukt in het oppervlakte land i.c.m. een natte vinger m.b.t. afstand en nabijheid ofzo?
Goed verhaal, kerel.
De hoogopgeleiden dus niet kan je uit dit stuk afleiden. Die worden dan ook gelijk als verraders afgeschilderd.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat slikt men dan voor zoete koek? Niet dat men een andere keus heeft, maar toch...
quote:7) Inside Russia, the bourgeois elite is in opposition to the war. Quote: "The Russian people consider them traitors and degenerates."
Wat wil je daarmee suggereren? De landen met de grootste staatsschulden per capita in absolute zin zijn de welvarendste, Westerse landen. Die zijn inderdaad voor sancties, maar de relevantie van deze correlatie ontgaat me eerlijk gezegd volledig.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Zo.
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen, vooroordelen en argumenten om mijn oordelen en vooroordelen te ondersteunen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ha kijk RetepV met voor de zoveelste keer een "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.
Die krijgen inderdaad een veeg uit de pan. Maar welke groep is dan de 'bourgeois elite'? Niet per se hoogopgeleid, maar wel op het westen gericht?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De hoogopgeleiden dus niet kan je uit dit stuk afleiden. Die worden dan ook gelijk als verraders afgeschilderd.
[..]
Code woorden die nog resonantie hebben uit de sovjet tijd, denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die krijgen inderdaad een veeg uit de pan. Maar welke groep is dan de 'bourgeois elite'? Niet per se hoogopgeleid, maar wel op het westen gericht?
Nieg nodig. Die zijn er al veel geweest en de selectieve verontwaardiging is evident aanwezig. Vandaar mijn opmerking. Maar laten we weer OT gaan. We dwalen af.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zou zeggen open een topic over de andere conflicten
Misschien dacht hij dat ze burgers met rust zouden laten.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk toch wel een beetje een plaat voor je hoofd als je gaat fietsen terwijl je dorpje midden in het front ligt.
Of zou de Oekraense regering de burgers niet van te voren waarschuwen dat de Russen er aan komen?
Edit:
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien. Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.
Huhquote:Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen en argumenten om mijn oordelen te ondersteunen.
Nee joh, je hebt helemaal gelijk: het is prima om fietsende burgers in het land dat je binnenvalt gewoon onder vuur te nemen met het boordkanon van je pantservoertuig. Normaalste zaak van de wereldquote:Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. Dus schiet je op alles wat beweegt.
De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien (maar kom op, hij had ze zelfs al lang gehoord). Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.
Serieus, zou jij werkelijk in oorlogsgebied gewoon met je fiets een hoek omfietsen terwijl je een tiental tanks hoort grommen? Ben jij zo suicidaal?
niet echt want die conflicten zijn niet met elkaar vergelijkbaar om verschillende redenenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nieg nodig. Die zijn er al veel geweest en de selectieve verontwaardiging is evident aanwezig. Vandaar mijn opmerking. Maar laten we weer OT gaan. We dwalen af.
Uiteindelijk eindigt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel. Ik zou zeggen; beter om daar zo snel als kan een deal te sluiten. Dat scheelt een hoop ellende.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat valt er te onderhandelen met een partij die luid roept dat de Oekraense identiteit uitgewist moet worden en dat je geen bestaansrecht hebt?
Winnen? Ik denk niet dat je dat winnen kan noemen met zoveel verlies aan mensenlevensquote:Op woensdag 6 april 2022 10:56 schreef sp3c het volgende:
zolang de oekrainers aan het winnen zijn of iig dat gevoel hebben zullen ze niet al te happig zijn op een deal
noem het wat je wil maar zolang zij vooruit gaan en de Russen achteruit gaan ze niet heel veel water bij de wijn willen doenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Winnen? Ik denk niet dat je dat winnen kan noemen met zoveel verlies aan mensenlevens
Nee, je moet verifiren dat het een militair doel is. Een ongelukje of misverstand kan voorkomen, maar complete dorpen uitmoorden omdat je mensen ziet bewegen op straat of achter de gordijnen is een oorlogsmisdaad.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou, zit niet elke post van mij volgestopt met oordelen, vooroordelen en argumenten om mijn oordelen en vooroordelen te ondersteunen.
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. Dus schiet je op alles wat beweegt.
De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien (maar kom op, hij had ze zelfs al lang gehoord). Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.
Serieus, zou jij werkelijk in oorlogsgebied gewoon met je fiets een hoek omfietsen terwijl je een tiental tanks hoort grommen? Ben jij zo suicidaal?
Tuurlijk!quote:Op woensdag 6 april 2022 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Code woorden die nog resonantie hebben uit de sovjet tijd, denk ik.
In de sovjet tijd was de bourgeoisie de klassevijand van de werker, natuulijk.
Het is zeker lastig om precies te zeggen hoeveel procent van de bevolking daadwerkelijk Poetin steunt. Maar het is echt wel een overweldigende meerderheid.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:23 schreef Shotty het volgende:
[..]
helaas hebben we geen onafhankelijk opinieonderzoek die ons dit kan vertellen, maar als ik Putin zo zie, denk ik niet dat hij er zelf heel veel vertrouwen in heeft.
Rusland's poll zegt meer dan 80% approval rating... ik vraag mij af wat de vraag was:
Do you support Putin?
A. Yes i do!
B. Please send me and my family to a Siberian gulag.
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20220403_02/
Die term ook; "bourgeois elite". De retoriek is een kruising tussen die uit de Sovjetunie en het derde rijk en zelfs dan gaat er nog geen belletje rinkelen bij de gewone Rus. Wat voor geschiedenisonderricht krijgen die mensen in vredesnaam?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:42 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De hoogopgeleiden dus niet kan je uit dit stuk afleiden. Die worden dan ook gelijk als verraders afgeschilderd.
[..]
Je kunt je afvragen of dat voor Ukraene een hoop ellende zou schelen. Een deal zal zonder meer in moeten houden op dit moment dat Ukraene bepaalde gebieden afstaan. Daar zullen de Russen hun genocide van hun niet welgevallige bewoners gewoon doorzetten en dan zonder enige tegenstand.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Uiteindelijk eindigt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel. Ik zou zeggen; beter om daar zo snel als kan een deal te sluiten. Dat scheelt een hoop ellende.
Dat is natuurlijk het mooie, zonder duidelijke definitie kan het van alles betekenen, maar n ding staat boven water, het is slecht!quote:Op woensdag 6 april 2022 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Maar op wie zijn die woorden nu van toepassing? Is dat een specifieke groep? Hoe identificeer je die groep? Of is dat maar net naar de grillen van Putin?
Mee eens hoor, dit vind ik bijvoorbeeld ook als een crimineel een fiets steelt en een andere crimineel iemand vermoord. Dat dan alle aandacht uitgaat naar die moordenaar en niet naar die fietsendief. Slaat nergens op die selectieve verontwaardiging.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nieg nodig. Die zijn er al veel geweest en de selectieve verontwaardiging is evident aanwezig. Vandaar mijn opmerking. Maar laten we weer OT gaan. We dwalen af.
ik wilde wat zeggen maar eigenlijk is dit een prima vergelijkingquote:Op woensdag 6 april 2022 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mee eens hoor, dit vind ik bijvoorbeeld ook als een crimineel een fiets steelt en een andere crimineel iemand vermoord. Dat dan alle aandacht uitgaat naar die moordenaar en niet naar die fietsendief. Slaat nergens op die selectieve verontwaardiging.
Ja, ik zag het ook.quote:
Met het huidige Rusland is het natuurlijk wel lastig deals te sluiten. Eerst worden complete steden de tyfus gebombardeerd in combinatie met de nodige moordpartijen. Dan ga je niet even snel vrede sluiten aan de onderhandelingstafel tenzij je echt een kat in het nauw bent.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Uiteindelijk eindigt iedere oorlog aan de onderhandelingstafel. Ik zou zeggen; beter om daar zo snel als kan een deal te sluiten. Dat scheelt een hoop ellende.
De mensen die denken dat de zon uit hun reet schijnt, kijk mij eens intelligent zijn, en onderwijl met whataboutisms strooien, zijn ook "evident" aanwezig.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Hoe identificeer je nazi's? Simpel, het zijn geen Russen. Zelfde principe.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Maar op wie zijn die woorden nu van toepassing? Is dat een specifieke groep? Hoe identificeer je die groep? Of is dat maar net naar de grillen van Putin?
Hoe weet je of een Russische politicus liegt? Simpel: zijn lippen bewegen.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe identificeer je nazi's? Simpel, het zijn geen Russen.
Waarom niet. De Russen hebben de grote patreotische oorlog ook gewonnen ondanks dat er meer als 27 miljoen Russen stierven. Winnen heeft niks te maken met het verlies van mensenlevens maar alles met het behalen van de politieke doelstellingen. Als Oekraine haar vrijheiden territorium behoud ondanks dat er een paar miljoen dooien zijn hebben ze als nog gewonnen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Winnen? Ik denk niet dat je dat winnen kan noemen met zoveel verlies aan mensenlevens
Dat van 1 miljoen is misleidend.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel alleen maar zo'n 50.000 van de ongeveer 1.000.000 Russische soldaten gezien, vergeet dat niet.
Haast onmogelijk, 24/7 hoor je op elk media outlets in Rusland pro oorlog haviken die continu roepen dat ze niet bang zijn voor een nucleaire oorlog etc en dat alles en iedereen in Oekrane weggevaagd dient te worden aka “heropvoeden is niet meer mogelijk want allemaal nazi’s”.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met het huidige Rusland is het natuurlijk wel lastig deals te sluiten. Eerst worden complete steden de tyfus gebombardeerd in combinatie met de nodige moordpartijen. Dan ga je niet even snel vrede sluiten aan de onderhandelingstafel tenzij je echt een kat in het nauw bent.
Ik heb het idee dat Oekrane meer aan de winnende hand is op dit moment, voor zover er winnaars zijn in deze ellende. De Russen hebben zich toch aardig moeten terugtrekken met hun gedateerde pruts leger, ondanks alle vernietigen.
Zijn er berichten geweest dat er ook zuiveringen zijn geweest op de Krim? Dat lijkt (voor zover mij bekend) toch in redelijke harmonie te zijn ingelijfd. Zal dat niet hetzelfde zijn voor Donbass?quote:Op woensdag 6 april 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat voor Ukraene een hoop ellende zou schelen. Een deal zal zonder meer in moeten houden op dit moment dat Ukraene bepaalde gebieden afstaan. Daar zullen de Russen hun genocide van hun niet welgevallige bewoners gewoon doorzetten en dan zonder enige tegenstand.
kwaliteit van de Oekrainse troepen gaat op een gegeven moment wel rap achteruitquote:Op woensdag 6 april 2022 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat van 1 miljoen is misleidend.
Dat omvat alles, marine, luchtmacht etc elke technici etc.
Rusland kan feitelijk qua landmacht troepen plus ondersteuning zoals vliegtuigen etc, “maar” zo’n 360.000 inzetten.
Daarvan ligt nu al een geschatte 40.000 eruit.
Oekrane zal, zeker als dit maanden voortsleept, zo’n 750.000 troepen hebben..
Getraind en wel.
Daarbij kan Rusland niet zomaar troepen weghalen uit kalingrad of Bijv nabij Japan daar.
Voor het geval dit wel escaleert en navo betrokken zou raken.
En als je een beetje leest hoe dat Russische leger er uit ziet, dan kun je je ook afvragen hoe goed en gemotiveerd die soldaten zijn. Ze hebben schijnbaar ook een fijne ontgroeningstraditie https://nl.wikipedia.org/wiki/Dedovsjtsjina.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland kan feitelijk qua landmacht troepen plus ondersteuning zoals vliegtuigen etc, “maar” zo’n 360.000 inzetten.
Getraind en wel.
Daarbij kan Rusland niet zomaar troepen weghalen uit kalingrad of Bijv nabij Japan daar.
gaan over en weer wel wat verhalen de ronde maar niet op de schaal die we nu zienquote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn er berichten geweest dat er ook zuiveringen zijn geweest op de Krim? Dat lijkt (voor zover mij bekend) toch in redelijke harmonie te zijn ingelijfd. Zal dat niet hetzelfde zijn voor Donbass?
Dat zal je verbazen.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
kwaliteit van de Oekrainse troepen gaat op een gegeven moment wel rap achteruit
geen idee waar het kantelpunt ligt en hoe ver ze er nu vandaan zitten maar een volledig opgeleide beroepsmilitair (al dan niet met gevechtservaring) is ff wat anders dan iemand die 3 weken geleden nog systeembeheerder was in de lokale bibliotheek
Na de oorlog zou het me niet verbazen als ze een Isral model gaan doen. Iedereen dienstplicht.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zal je verbazen.
Voor de oorlog had 900.000 mensen daar incl reservisten, een degelijke training van sowieso meer dan 3 weken.
Maw de basis training zit er bij veel mensen in.
Wat je nu zal gaan zien is verdere training, omgaan met bepaalde wapens zoals javelins, want dat vereist zoveel uur.
dit hele conflict blijft me verbazenquote:Op woensdag 6 april 2022 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zal je verbazen.
Voor de oorlog had 900.000 mensen daar incl reservisten, een degelijke training van sowieso meer dan 3 weken.
Wat je nu zal gaan zien is verdere training, omgaan met bepaalde wapens zoals javelins, want dat vereist zoveel uur.
Het verschil in motivatie maakt veel goed. Niet alles, uiteraard, een ervaren tankbemanning of piloot vervang je niet met motivatie maar voor soldaten in de infanterie is dat een ander verhaal.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zal je verbazen.
iedereen kan leren schieten, als ik mijn zusje (geen pics) een week stil kan laten zitten kan ze ook schieten, schien sneller als ze niet de hele tijd zit te babbelenquote:Op woensdag 6 april 2022 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het verschil in motivatie maakt veel goed. Niet alles, uiteraard, een ervaren tankbemanning of piloot vervang je niet met motivatie maar voor soldaten in de infanterie is dat een ander verhaal.
En ik kan mij ook voorstellen dat een systeembeheerder best wel affiniteit heeft met een ATGM systeem en in staat is om de kruisdraden op een doelwit te houden.
Maar zoveel mensen zijn er niet meer.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:10 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom niet. De Russen hebben de grote patreotische oorlog ook gewonnen ondanks dat er meer als 27 miljoen Russen stierven. Winnen heeft niks te maken met het verlies van mensenlevens maar alles met het behalen van de politieke doelstellingen. Als Oekraine haar vrijheiden territorium behoud ondanks dat er een paar miljoen dooien zijn hebben ze als nog gewonnen.
WO2 was ook niet alleen Rusland maar de Sovjet Unie wat toch aanzienlijk groter was.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zoveel mensen zijn er niet meer.
[ afbeelding ]
En dat smalle gedeelte aan de onderkant, geboren rond eind 90/begin 2000, die gaan nu massaal OF weg, OF in de gehaktmolen.
WO2 was dat anders, was er nog geen anticonceptie.
Die zijn ook wijsgemaakt dat de Sovjet-Unie een verloren paradijs is, kapotgemaakt door Amerikanen. Ze zijn alleen even vergeten dat er hekken en muren omheen stonden om de eigen burgers het vluchten te beletten en dat de economie volledig naar de klote was.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die term ook; "bourgeois elite". De retoriek is een kruising tussen die uit de Sovjetunie en het derde rijk en zelfs dan gaat er nog geen belletje rinkelen bij de gewone Rus. Wat voor geschiedenisonderricht krijgen die mensen in vredesnaam?
relatief gezien meer Oekrainers ook, dat vergeten de Russen nog wel eensquote:Op woensdag 6 april 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
WO2 was ook niet alleen Rusland maar de Sovjet Unie wat toch aanzienlijk groter was.
Ja, en waar de kwaliteit van het russische leger achteruit giert, naarmate er meer ervaren troepen het leven laten, blijft die kwaliteit van Oekrane hoog, want die worden, desnoods in de VS zelf, getraind.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Getraind en wel.
Tja, geschiedenis kan zo'n leuke grabbelton zijn als je allleen eruit pikt wat goed van pas komtquote:Op woensdag 6 april 2022 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
relatief gezien meer Oekrainers ook, dat vergeten de Russen nog wel eens
zeker waarquote:Op woensdag 6 april 2022 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, geschiedenis kan zo'n leuke grabbelton zijn als je allleen eruit pikt wat goed van pas komt
WO2 de VS vs Japan, maakte de VS er al een gewoonte van om op tijd mensen weg te halen, zodat die met hun ervaring nieuwe mensen konden opleiden.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee waar het kantelpunt ligt en hoe ver ze er nu vandaan zitten maar een volledig opgeleide beroepsmilitair (al dan niet met gevechtservaring) is ff wat anders dan iemand die 3 weken geleden nog systeembeheerder was in de lokale bibliotheek
De VS was juist een slecht voorbeeld. Daar lieten ze divisies aan het front en stuurden ze onervaren FNG's als versterking. De meesten waren binnen een paar dagen uitgeschakeld. De Britten haalden gewoon de hele divisie terug en bouwden die achter de linies weer op.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
WO2 de VS vs Japan, maakte de VS er al een gewoonte van om op tijd mensen weg te halen, zodat die met hun ervaring nieuwe mensen konden opleiden.
Oekrane lijkt in alles de westerse krijgskunst te volgen, rusland duwt nog steeds mensen in de gehaktmolen.
Ervaring doe je niet op door te trainen.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS was juist een slecht voorbeeld. Daar lieten ze divisies aan het front en stuurden ze onervaren FNG's als versterking. De meesten waren binnen een paar dagen uitgeschakeld. De Britten haalden gewoon de hele divisie terug en bouwden die achter de linies weer op.
Ze kregen ook wapens en technologie uit de VS.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
relatief gezien meer Oekrainers ook, dat vergeten de Russen nog wel eens
Oekrane is wel al sinds 2014 in oorlog, dus de afgelopen zeven jaar zullen al vele honderdduizenden Oekraners serieuze militaire training gekregen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jawel hoor, ervaring doe je niet op als de ervaren soldaten aan het front uit je buurt blijven omdat je FNG fouten maakt waardoor zij ook gevaar lopen. Dan moet je alles zelf leren en hopen dat je ondertussen niet doodgeschoten wordt.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ervaring doe je niet op door te trainen.
Maar goed ik weet dat in de pacific de VS dat deed, maar jij kent blijkbaar andere voorbeelden.
Vergeet de regio tussen Azerbeidzjan en Armeni niet. Dezelfde Turkse drones zijn dat al enorm succesvol geweest en het conflict in Oekrane heeft laten zien dat het Russische leger daar niet heel geweldig tegenstand aan kan bieden, hetzelfde Russische leger dat daar nu een vredesmacht heeft rondlopen om te voorkomen dat Nagorno Karabach verder overlopen wordt door Azeri's.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Getraind en wel.
Wil je gelijk?quote:Op woensdag 6 april 2022 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor, ervaring doe je niet op als de ervaren soldaten aan het front uit je buurt blijven omdat je FNG fouten maakt waardoor zij ook gevaar lopen. Dan moet je alles zelf leren en hopen dat je ondertussen niet doodgeschoten wordt.
Dan is achter de linies beter, daar kunnen de ervaren lui het rustiger uitleggen en je de truuks leren.
Bijna elk land toch?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wil je gelijk?
Prima: ook de VS douwt haar soldaten in de gehaktmolen.
Nou, nee, want waar Ulx en ik het iig over eens zijn, is dat de kwaliteit van soldaten omhoog gaat als je ze traint.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bijna elk land toch?
Die Engelse prins is nog wel dapper, die ging naar Irak om zijn troepen te helpen.
Leider Liberal Democratic Party lees ik. Oppositie van Putin?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Vladimir Zhirinovsky overleden aan Covid.
https://t.me/vv_volodin/386
Fake-oppositie. Een man die vaak nog extremere dingen zei dan Poetin.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Leider Liberal Democratic Party lees ik. Oppositie van Putin?
Zowat de meest extremistische politicus die Rusland had. .quote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Alweer? Twee weken geleden was hij ook al doodgegaanquote:Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:
Vladimir Zhirinovsky overleden aan Covid.
https://t.me/vv_volodin/386
Ahem. Nee.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien waren ze al dagen onder het juk van de Russen zonder problemen en mensen hebben ook eten nodig?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Edit:
Als soldaat in vijandig gebied weet je van te voren niet of het om een onschuldige burger gaat of misschien om een verkenner die je probeert te spotten voor artillerievuur. De fietser lijkt wel heel voorzichtig die hoek om te gaan, hij stopt eerst en gaat dan langzaam verder. Dus die fietser had de tanks wel gezien. Vreemd dat de fietser dan toch besloot om door te gaan. Er is meer aan de hand. Of de fietser was suicidaal, of hij was met iets anders bezig dat mislukte omdat ze hem zagen.
Nee toen was ie dood en later nog in leven en werd door artsen gevochten voor zijn leven.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer? Twee weken geleden was hij ook al doodgegaan
quote:Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef UitStraling het volgende:
Het geeft een beetje te denken dat er volgens de media al 16.500 Russische soldaten zijn gesneuveld maar nog geen enkele Oekraense soldaat.
Hoe kom je bij die onzin?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef UitStraling het volgende:
Het geeft een beetje te denken dat er volgens de media al 16.500 Russische soldaten zijn gesneuveld maar nog geen enkele Oekraense soldaat.
Ik lees dagelijks wel het aantal Russische slachtoffers, zelfs het precieze aantal helikopters, tanks en vliegtuigen en warempel bootjes, maar ik heb nog geen enkele keer het Oekraense getal ergens gelezen.quote:
Is google je vriend niet ofzo?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik lees dagelijks wel het aantal Russische slachtoffers, zelfs het precieze aantal helikopters, tanks en vliegtuigen en warempel bootjes, maar ik heb nog geen enkele keer het Oekraense getal ergens gelezen.
Stond gisteren gewoon in het nieuws dat er tussen de 15.000 en 30.000 Oekraense troepen gesneuveld waren, niet zo heel moeilijk te vinden: https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaartquote:Op woensdag 6 april 2022 12:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik lees dagelijks wel het aantal Russische slachtoffers, zelfs het precieze aantal helikopters, tanks en vliegtuigen en warempel bootjes, maar ik heb nog geen enkele keer het Oekraense getal ergens gelezen.
Dood of gewond.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Stond gisteren gewoon in het nieuws dat er tussen de 15.000 en 30.000 Oekraense troepen gesneuveld waren, niet zo heel moeilijk te vinden: https://nos.nl/artikel/24(...)t-laatste-troefkaart
Dit was Zhirinovski op 27 december 2021:quote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik uit allerhande bronnen meekrijg. 15K of 30K is net zo veel of 2 keer zoveel als de russische verliezen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dood of gewond.
Als ik naar het verlies van visueel geconfirmeerd militair materieel kijk, dan zouden er 3,5 keer meer Russen gesneuveld moeten zijn dan Oekraners
Verlies militair materieel:quote:Op woensdag 6 april 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik uit allerhande bronnen meekrijg. 15K of 30K is net zo veel of 2 keer zoveel als de russische verliezen.
Maar die NOS link was ook mart "Kiev valt binnen 2 dagen" de kruif.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Verlies militair materieel:
Rusland: 2500
Oekrane: 680
Die liep al in de jaren '90 ofzo te kwaken dat Rusland het westen moest nuken en totale wereldheerschappij moest nastreven. Good riddance!quote:Op woensdag 6 april 2022 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zowat de meest extremistische politicus die Rusland had. .
Dat is een ABC oorlog ook waar iedereen zal lijden.quote:
Dramatisch is het niet, wel waarschuwend om het gevaar omtrent elk gebruik van ABC wapens niet mis te verstaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 05:43 schreef sp3c het volgende:
Laten we nu niet gelijk dramatisch gaan doen idd
Stop nu toch 's een keer met die misselijkmakende retoriek "ze had een rokje aan" dus de persoon is zelf schuldig aan gepleegde misdaden. Dat je het uit je toetsenbord kan krijgen, blijft mij verbazen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef RetepV het volgende:
....
Toch opvallend dat het leger dat kwam om tegen de nazi's te vechten zoveel lijkt op het leger dat kwam om de nazi's te brengen.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Russians began to burn the dead in Mariupol in mobile crematoria - the City Council. The killers are covering their tracks. After the widespread news of the international genocide in Bucha, Russia's top leadership ordered the destruction of any evidence of its army's crimes in Mariupol.
https://redd.it/txj7wf
Dat wordt straks als de stof is opgetrokken een heel rekenwerk hoeveel doden de Russen op hun geweten hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Russians began to burn the dead in Mariupol in mobile crematoria - the City Council. The killers are covering their tracks. After the widespread news of the international genocide in Bucha, Russia's top leadership ordered the destruction of any evidence of its army's crimes in Mariupol.
Ja, echt super goed om daar de grond te verstoren....quote:Op woensdag 6 april 2022 12:50 schreef pvdplanet het volgende:
Beelden van de loopgraven op steenworp afstand van Chernobyl
Nee joh, spotters waren het.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:57 schreef Aether het volgende:
Nou ja, hier niet maar aan het Oostfront wel. Want dat waren immers maar Slavische untermenschen die sowieso wel geruimd moesten wordenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien dacht hij dat ze burgers met rust zouden laten.
de Duitsers schoten ook niet iedereen neer die ze zagen.
Zwak argument. Ik hoor niets anders van Oekraners dat ze de Russen beesten vinden die onschuldige burgers afslachten. Waarom zou dan n Oekraner recht op een tank af fietsen en denken dat ze hem wel met rust zullen laten?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien dacht hij dat ze burgers met rust zouden laten.
de Duitsers schoten ook niet iedereen neer die ze zagen.
quote:Op woensdag 6 april 2022 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, echt super goed om daar de grond te verstoren....
Said every wappie, ever, h?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef RetepV het volgende:
Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
Ik kan nog wel tig redenen bedenken die niet meteen negatief zijn, beste vlad.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zwak argument. Ik hoor niets anders van Oekraners dat ze de Russen beesten vinden die onschuldige burgers afslachten. Waarom zou dan n Oekraner recht op een tank af fietsen en denken dat ze hem wel met rust zullen laten?
En sowieso, waarom gaat hij niet gewoon een blokje om als hij werkelijk zo nodig ergens moet zijn, terwijl zijn dorp aangevallen wordt door een tankbataljon?
Die tanks maken een onmeulige herrie. Je voelt het zelfs van binnen. Het kan niet anders dan dat hij het wist en er dus expres op af ging. Dus ik zie de volgende mogelijkheden:
* Hij was achterlijk en wilde die tanks van dichtbij gaan bekijken.
* Hij wilde suicide-by-Russian plegen.
* Hij was verkenner en deed dat niet al te slim.
* Hij kan ook dronken zijn geweest en in zijn boze dronk naar die tanks gefietst om ze eens goed de waarheid te vertellen.
Ik verdedig niemand (maar dus ook niet die fietser...). Ik probeer in een poel van waarheden en onwaarheden de waarheid te vinden, of in ieder geval de onwaarheden te identificeren. Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
Hij bedoelt "kritisch" en niet kritisch.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Said every wappie, ever, h?
Maak em ff af, en zeg dat je "onderzoek" hebt gedaan op "feesboek".
Iets worden pas feiten als de ander ze als zodanig erkent.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:41 schreef Aether het volgende:
China calls for facts on ‘disturbing’ Bucha deaths in Ukraine war
https://www.scmp.com/news(...)a-deaths-ukraine-war
Al was die dronken, boei-end.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij bedoelt "kritisch" en niet kritisch.
Yep, die zijn dan ook net als Westerse media onsite en doen met wat ik zie verslag zoals het - voor hun begrippen - hoort.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er ook wel Chinese journalisten of regeringsmedewerkers naar toe mogen om zelf te kijken?
Dubbele Picard facepalm als het geen bittere ernst was.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Al was die dronken, boei-end.
Op een fiets zittend is het behoorlijk lastig om zoiets als een AR of ATGM in je hand te hebben, laat staan te kunnen gebruiken, in alle waarschijnlijkheid was die persoon dus compleet ongewapend.
Brainfarts als dat "HET DAN HEUS EEN SPOTTER KAN ZIJN!" gaan gewoon helemaal nergens over.
https://www.ft.com/content/5b397d6b-bde4-4a8c-b9a4-080485d6c64aquote:It was the third day of the war in Ukraine, and on the 13th floor of the European Commission’s headquarters Ursula von der Leyen had hit an obstacle.
The commission president had spent the entire Saturday working the phones in her office in Brussels, seeking consensus among western governments for the most far-reaching and punishing set of financial and economic sanctions ever levelled at an adversary.
A deal was close but, in Washington, Treasury secretary Janet Yellen was still reviewing the details of the most dramatic and market-sensitive measure — sanctioning the Russian central bank itself. The US had been the driving force behind the sanctions push. But as Yellen pored over the fine print, the Europeans, worried that the Russians might get wind of the plans, were anxious to push the plans over the finishing line as quickly as possible.
Von der Leyen called Mario Draghi, Italian prime minister, and asked him to thrash the details out directly with Yellen. “We were all waiting around, asking, ‘What’s taking so long?’” recalls an EU official. “Then the answer came: Draghi has to work his magic on Yellen.” By the evening, agreement had been reached
.......
En verder. Echt de moeite waard om even te lezen.
Zou je voor de andere 300 vermoorde burgers ook even een lijstje met mogelijke redenen kunnen geven? Graag per individu.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zwak argument. Ik hoor niets anders van Oekraners dat ze de Russen beesten vinden die onschuldige burgers afslachten. Waarom zou dan n Oekraner recht op een tank af fietsen en denken dat ze hem wel met rust zullen laten?
En sowieso, waarom gaat hij niet gewoon een blokje om als hij werkelijk zo nodig ergens moet zijn, terwijl zijn dorp aangevallen wordt door een tankbataljon?
Die tanks maken een onmeulige herrie. Je voelt het zelfs van binnen. Het kan niet anders dan dat hij het wist en er dus expres op af ging. Dus ik zie de volgende mogelijkheden:
* Hij was achterlijk en wilde die tanks van dichtbij gaan bekijken.
* Hij wilde suicide-by-Russian plegen.
* Hij was verkenner en deed dat niet al te slim.
* Hij kan ook dronken zijn geweest en in zijn boze dronk naar die tanks gefietst om ze eens goed de waarheid te vertellen.
Ik verdedig niemand (maar dus ook niet die fietser...). Ik probeer in een poel van waarheden en onwaarheden de waarheid te vinden, of in ieder geval de onwaarheden te identificeren. Ik ben gewoon kritisch, en dat zouden meer mensen moeten zijn.
Mooi, lang, stuk idd dat weergeeft dat er economisch een oorlog woedt met best heftige (financile) wapens.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:20 schreef capricia het volgende:
Mooi artikel in de Financial Times:
Weaponisation of finance: how the west unleashed ‘shock and awe’ on Russia
[..]
https://www.ft.com/content/5b397d6b-bde4-4a8c-b9a4-080485d6c64a
Snap je humor wel? Dit ging over avonturenpark Hellendoorn.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is een ABC oorlog ook waar iedereen zal lijden.
Derhalve moet het Westen daar nooit zelf mee willen beginnen noch (gaan) dreigen.
Laat dat initiatief om maar aan de andere partij die wellicht zich zal afvragen of zij het schade en schande om de mensheid te gaan vernietigen, met zich mee willen torsen.
We kunnen alleen maar benadrukken dat het gebruik tot niets leidt.
[..]
Dramatisch is het niet, wel waarschuwend om het gevaar omtrent elk gebruik van ABC wapens niet mis te verstaan.
Lijkt mij wel op zijn plaats om elke aspiratie en uiting te overwegen dat de mensheid die vernietiging zou moeten inzetten, in de kiem van een gedachte te smoren.
De enige functie van ABC wapens is elkaar daarin de zekerheid te bieden dat geen leider of land die dieprode lijn gaat willen oversteken. Ook iets met lessons learned.
Oorlog met alleen knotsen en vuur(wapens) zelf is - zoals we elke dag kunnen waarnemen - al meer dan mensonterend genoeg.
Nee die snap ik niet en mijn analogie was om aan te geven dat het gebruik van ABC wapens het huidige geweld zal doen verbleken tot een schaafwondje.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Snap je humor wel? Dit ging over avonturenpark Hellendoorn.
Met Putler zijn eigen argumenten zou Duitsland nu sowiezo Kaliningrad Koningsbergen binnen moeten rollen met tanks jaquote:
Ah, maar Duitsland is vandaag in 11 deelstaten tegelijk neo-nazi's aan het arresteren, let maar op, Konigsberg is nextquote:Op woensdag 6 april 2022 13:38 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Met Putler zijn eigen argumenten zou Duitsland nu sowiezo Kaliningrad Koningsbergen binnen moeten rollen met tanks ja
Bedankt voor het plaatsen van een random tweet van een random persoon die een random taxichauffeur uit Rome quote.quote:
Das best bijzonder, die zijn normaal gesproken nogal innig met elkaar.quote:
Met die logica kunnen we nog wel ff doorgaan. De fransen, de duitsers, de russen, de turken, egypte, mongoli, engeland, nederland, spanje etc etc etcquote:
Ja, dat wordt nog watquote:Op woensdag 6 april 2022 13:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met die logica kunnen we nog wel ff doorgaan. De fransen, de duitsers, de russen, de turken, egypte, mongoli, engeland, nederland, spanje etc etc etc
Gaat nog druk worden met oorlogen
Eerst groene mannetjes.. en paspoorten voor wie ze wil, gevolgd door wapens voor wie een paspoort heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:38 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Met Putler zijn eigen argumenten zou Duitsland nu sowiezo Kaliningrad Koningsbergen binnen moeten rollen met tanks ja
Ik vond hem grappig.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:40 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Bedankt voor het plaatsen van een random tweet van een random persoon die een random taxichauffeur uit Rome quote.
Echt een top bijdrage!
Volgens mij was Oost-Pruisen nog wel wat groter.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:38 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik zou ophouden met alles door het prisma van De Bom te bekijken.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee die snap ik niet en mijn analogie was om aan te geven dat het gebruik van ABC wapens het huidige geweld zal doen verbleken tot een schaafwondje.
Dat gaan ze nooit toestaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Na de oorlog mag je er toch wel vanuit gaan dat Oekrane kernwapens gaat ontwikkelen. Hoe zal Rusland hierop reageren?
Gaan ze dan binnenvallen met een speciale operatie om het land te verkrachten denazificeren?quote:
Denk niet dat ze keus hebben.quote:
Ik heb wel een beetje zo'n resentful gevoel bij Poetin dat als hij moet gaan hij de gehele wereld met zich meetrekt.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
En niemand wil het einde van de mensheid inluiden.
Dan moet je snel onder je bed gaan liggen.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje zo'n resentful gevoel bij Poetin dat als hij moet gaan hij de gehele wereld met zich meetrekt.
Na de oorlog heeft Rusland geen leger en geen vrienden meer.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Na de oorlog mag je er toch wel vanuit gaan dat Oekrane kernwapens gaat ontwikkelen. Hoe zal Rusland hierop reageren?
Met welke economie willen ze dat gaan doen?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Dat zou hen in de groep van Iran en Noord Korea plaatsen. Ik betwijfel dat Oekraine zin heeft in zware economische sancties..quote:Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Als Noord-Korea het kan moet het Oekrane ook wel lukken.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met welke economie willen ze dat gaan doen?
Diegene die ze krijgen omdat wij ze al het geld toestoppen wat we van de RUS centrale bank hebben gejatquote:Op woensdag 6 april 2022 13:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Met welke economie willen ze dat gaan doen?
Heb je het filmpje eigenlijk wel goed bekeken?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan nog wel tig redenen bedenken die niet meteen negatief zijn, beste vlad.
Ok, laten we de discussie anders voeren.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Al was die dronken, boei-end.
Op een fiets zittend is het behoorlijk lastig om zoiets als een AR of ATGM in je hand te hebben, laat staan te kunnen gebruiken, in alle waarschijnlijkheid was die persoon dus compleet ongewapend.
Brainfarts als dat "HET DAN HEUS EEN SPOTTER KAN ZIJN!" gaan gewoon helemaal nergens over.
NB: de punten en gelijste snippets zijn 1:1 as-is door mij neergezet.quote:bron: errr.thee.dot.com 5 Apr, 2022 18:45
Evgeny Norin (red: historicus): Bucha needs to be properly investigated, not used for propaganda
The rebellion in the Donbass and the military assault now resulting from it can be called one of the bloodiest armed conflicts in the post-Soviet space. The widespread destruction of Mariupol during Moscow's offensive, a group of Russian POWs shot by Ukrainians, and a missile attack on residential areas of Donetsk by Kiev's forces are just some of the atrocities this war has seen so far.
... ...
Bucha is another one on this list. In the period between February 25 and the middle of March, when Russian troops controlled this small town, it saw fierce fighting.
However, some observations can be made right away.
• both armies mainly use old tube and rocket artillery systems ... they can easily kill someone even if they are far away from the actual target.
• armored vehicles were maneuvering along the streets of Bucha all the time, which unfortunately can lead to casualties among civilians
• bodies found on the road had their hands tied with a piece of white cloth. ... ... it is common practice to tie a corpse’s hands together for transportation ....
• there are always gangs of looters operating in any war ....
• ... bodies were found in Bucha, were most likely killed at various times and as a result of various occurrences
.... ....
This article is not intended to accuse or exonerate anyone, but the author would like to remind the reader that it always takes an unbiased investigation, and preferably an international one, to draw a line under a serious matter like this. Such tragedies can’t be prevented when two armies are fighting in an urbanized, densely populated area, with lots of civilians present.
Daar word gewoon verslag van gemaakt, het is iets minder, een cijfer richting de 11.000.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef UitStraling het volgende:
Omdat dat ook geregeld wel gebeurt.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vind ik niet relevant.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, laten we de discussie anders voeren.
Leg jij dan eens uit wat jij dan denkt dat er door het hoofd van die fietser heen ging (en vergeet de stomme grap die je hier kan maken).
Ik ga er vanuit dat ze na tot rust te zijn gekomen, relatief snel volledig deel gaan uitmaken van de EU met bijbehorend schild.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:49 schreef Alpha0 het volgende:
Het woordje genocide begint wel steeds nadrukkelijker te klinken.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:09 schreef capricia het volgende:
De volgende smerigheden zijn al in de maak. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Maar weet wel beter.
[ twitter ]
Met EU lidmaatschap val je de facto onder het nucleaire schild van de Fransen, dan valt ook vrij snel het nut weg om ze zelf te ontwikkelen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze na tot rust te zijn gekomen, relatief snel volledig deel gaan uitmaken van de EU met bijbehorend schild.
Los daarvan schat ik in dat een beetje wetenschapper en hun vaardigheid wel in staat zijn om met de beschikbare middelen van/uit hun kernreactoren wel een (soort van) kernwapen te maken.
De vraag is dan hoe zinvol dat is omdat het land daarmee ook voor/door anderen aanleiding kan zijn om (proxy) agressie uit te lokken ?
Ik vergelijk het met het thuis hebben van een vuurwapen als afschrikking. Voor sommigen stoer, voor mij schijnveiligheid en vooral een last om (daar & altijd) verantwoording voor te hebben. Een wapen dat (alleen) wordt opgeborgen en dus niet kan/mag/zal worden gebruikt, is niets waard. Alleen maar een hoop - zinloos - werk om werking te controleren of te onderhouden.
Dat lijkt mij wat overdreven maar dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden staat buiten kijf.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het woordje genocide begint wel steeds nadrukkelijker te klinken.
Waar ligt de grens? Er worden stelselmatig mensen vermoord..quote:Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wat overdreven maar dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden staat buiten kijf.
Misschien heeft ie wel geprobeerd ergens nog eten te krijgen. Dat ligt veel meer voor de hand dan jouw suggestie dat ie een idioot is.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, laten we de discussie anders voeren.
Leg jij dan eens uit wat jij dan denkt dat er door het hoofd van die fietser heen ging (en vergeet de stomme grap die je hier kan maken).
Genocidequote:Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wat overdreven maar dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden staat buiten kijf.
Er zijn/circuleren meerdere definities. Complete dorpen uitmoorden, louter omdat er andere burgers rondlopen dan de jouwe valt binnen (enkele van die) definities.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De naam zegt het al, volkorenmoord. Dat geeft aan dat er tenminste de intentie om een heel volk te vermoorden en dat lijkt niet plaats te vinden.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar ligt de grens? Er worden stelselmatig mensen vermoord..
Dat is dan wel een hele ruime en, naar mijn mening, onterechte uitleg ervan. Voegt ook weinig toe, denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn/circuleren meerdere definities. Complete dorpen uitmoorden, louter omdat er andere burgers rondlopen dan de jouwe valt binnen (enkele van die) definities.
lol.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De naam zegt het al, volkorenmoord. Dat geeft aan dat er tenminste de intentie om een heel volk te vermoorden en dat lijkt niet plaats te vinden.
Medvedev heeft in ieder geval al openlijk genocide gesuggereerd.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemaal schuld van de VS.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:31 schreef Simmertje het volgende:
Wel schattig dat mensen dachten dat dit om de uitbreiding van de NAVO ging.
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk bijv. aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of vroeger met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De naam zegt het al, volkorenmoord. Dat geeft aan dat er tenminste de intentie om een heel volk te vermoorden en dat lijkt niet plaats te vinden.
Het blijft - wat mij betreft - iig een weerzinwekkende gedachte dat dit binnen ons 'vredige' Europa gaande is momenteel.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan wel een hele ruime en, naar mijn mening, onterechte uitleg ervan. Voegt ook weinig toe, denk ik.
Ja, maar dat vind naar mijn mening niet plaats momenteel in Oekraine. Ernstige misdaden tegen de menselijkheid wel.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.
Niet om een lans te breken, maar verbranden van doden (of spullen) is op zichzelf niet veel mis mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het woordje genocide begint wel steeds nadrukkelijker te klinken.
Dat ontkent ook niemand behalve wat useful idiots.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het blijft - wat mij betreft - iig een weerzinwekkende gedachte dat dit binnen ons 'vredige' Europa gaande is momenteel.
Medvedev heeft Rusland's wens om geheel Europa te bezetten kenbaar gemaakt, de intentie om genocide te plegen op het Oekranse volk is zondag door Russische staatsmedia bekend gemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Medvedev heeft in ieder geval al openlijk genocide gesuggereerd.
Wel dezelfde foto die bij dat bericht in het begin van de oorlog stond dat de Russen die crematoria meenamen om hun eigen verliezen te verduisteren.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:09 schreef capricia het volgende:
De volgende smerigheden zijn al in de maak. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Maar weet wel beter.
[ twitter ]
Heb je een bron die ik kan lezen / zien?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Medvedev heeft Rusland's wens om geheel Europa te bezetten kenbaar gemaakt, de intentie om genocide te plegen op het Oekranse volk is zondag door Russische staatsmedia bekend gemaakt.
Deels gebeurt dat nu natuurlijk ook met Ukraeners die naar Rusland zijn gedeporteerd, gestript van al wat hun eigen is en doorgestuurd naar een verder oostelijk gelegen dorp om tewerkgesteld te worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie om het volk te vernietigen, niet de leden in het volk. Of je dat nou doet door ze allemaal uit te moorden of ze gedwongen opnieuw 'op te voeden' (denk bijv. aan wat met Oeigoeren in China gebeurd of vroeger met Indiaanse kostscholen in Canada en de VS) maakt niet uit als de intentie is om hen als losstaande groep te doen verdwijnen.
Mwah, het begint er toch wel heel erg op te lijken dat het wel de initile doelstelling van de Russen was om de Oekraners als losstaand volk te doen verdwijnen. Alle retoriek wijst er al op en de daden van het Russische leger (politieke leiders, prominenten en tegenstanders vermoorden) belooft ook niet heel veel goeds.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind naar mijn mening niet plaats momenteel in Oekraine. Ernstige misdaden tegen de menselijkheid wel.
Gas hebben ze genoeg (te vroeg voor deze grap mischien?)quote:Op woensdag 6 april 2022 14:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wel dezelfde foto die bij dat bericht in het begin van de oorlog stond dat de Russen die crematoria meenamen om hun eigen verliezen te verduisteren.
Lijkt me dat deze op benzine of diesel werken? Waar ze schijnbaar toch al wel wat aanvoer problemen mee hebben.
Niet om het een of ander maar dat is toch complete waanzin? Je hebt hier te maken met een land wat in hoog tempo krimpt qua bevolking wat dan probeert een buurland in te nemen om het vervolgens te ontvolken?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, het begint er toch wel heel erg op te lijken dat het wel de initile doelstelling van de Russen was om de Oekraners als losstaand volk te doen verdwijnen. Alle retoriek wijst er al op en de daden van het Russische leger (politieke leiders, prominenten en tegenstanders vermoorden) belooft ook niet heel veel goeds.
Ligt niet voor de hand voor mij, hoor. Er zijn honderd andere straten daar en hij had makkelijk een blokje om kunnen fietsen. En we hadden door zijn aarzeling al vastgesteld dat hij wist dat die tanks daar waren en dus niet verrast was.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Misschien heeft ie wel geprobeerd ergens nog eten te krijgen. Dat ligt veel meer voor de hand dan jouw suggestie dat ie een idioot is.
Gedachte: was de genocide op de joden in WO2 ook geen genocide omdat ze alleen vermoord werden op die plekken waar duitsland het voor het zeggen had?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind naar mijn mening niet plaats momenteel in Oekraine. Ernstige misdaden tegen de menselijkheid wel.
Is wat lastig misschien om met flinke LPG tankwagens rond te gaan rijden.. op een normale huis tuin en keuken gas aansluiting werkt dat ding niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gas hebben ze genoeg (te vroeg voor deze grap mischien?)
Nee en sorry, dat weet je donders goed, Joden werden als bevolkingsgroep uitgemoord. Oekrainers worden dat niet. Of Rusland dat van plan is of niet weet ik niet maar de huidige realiteit heeft geen raakvlakken met de Holocaust.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gedachte: was de genocide op de joden in WO2 ook geen genocide omdat ze alleen vermoord werden op die plekken waar duitsland het voor het zeggen had?
Maar is er bewijs dat ze opzettelijk worden vermoord vanwege hun etnische afkomst?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar ligt de grens? Er worden stelselmatig mensen vermoord..
En hiervoor is toch nog geen bewijs?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Genocide
Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.
Het hoeft niet per se over miljoenen mensen te gaan om wel genocide te kunnen zijn, denk ik. Het gaat meer om de intentie.
Niet ontvolken maar eerder gedwongen Russificeren. Beetje in dezelfde categorie als de Ustaa (Kroatische fascistische partij) die het land probeerde te ontdoen van de Servirs door ze (in ieder geval deels) gedwongen te bekeren tot Katholieken en zo Kroaten te laten worden, ook dat is gewoon genocide.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dat is toch complete waanzin? Je hebt hier te maken met een land wat in hoog tempo krimpt qua bevolking wat dan probeert een buurland in te nemen om het vervolgens te ontvolken?
Never mind dat Oekrainers en Russen verdomd weinig van elkaar verschillen.
Het gaat mij niet om de holocaust devalueren/ bagatelliseren..quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee en sorry, dat weet je donders goed, Joden werden als bevolkingsgroep uitgemoord. Oekrainers worden dat niet. Of Rusland dat van plan is of niet weet ik niet maar de huidige realiteit heeft geen raakvlakken met de Holocaust.
Maakt ook verder geen ene fuck uit, wat er gebeurt is in Bucha is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.
Ik denk dat hij verwijst naar dit artikel:quote:Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je een bron die ik kan lezen / zien?
Volk en etniciteit vallen niet per definitie samen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar is er bewijs dat ze opzettelijk worden vermoord vanwege hun etnische afkomst?
Nee, maar dan zouden ze wel eens zelf preventief met nukes kunnen gaan smijten, ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Gaan ze dan binnenvallen met een speciale operatie om het land te verkrachten denazificeren?
quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee en sorry, dat weet je donders goed, Joden werden als bevolkingsgroep uitgemoord. Oekrainers worden dat niet. Of Rusland dat van plan is of niet weet ik niet maar de huidige realiteit heeft geen raakvlakken met de Holocaust.
Maakt ook verder geen ene fuck uit, wat er gebeurt is in Bucha is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.
Ik vond in dat kader dit artikel wel goed, waarom het wel genocide zou kunnen zijn:quote:Op woensdag 6 april 2022 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En hiervoor is toch nog geen bewijs?
Het (weerzinwekkende) artikel waarin - onder het mom van "denazificering" - afgelopen zondag de plannen voor genocide op de Oekranse bevolking uit de doeken gedaan werden: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.htmlquote:Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je een bron die ik kan lezen / zien?
Komt goed uit want het ICC heeft jurisdictie over zowel genocide, oorlogsmisdaden alsmede misdaden tegen de menselijkheid. Dus zet ze maar voor het ICC.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:23 schreef capricia het volgende:
Het moet nog bewezen worden. Maar er zijn wel aanwijzingen dat het etnoculturele zuiveringen betreft.
De grens met genocide wordt overschreden wanneer het verdrijven van een etnoculturele groep een massamoord wordt.
Maar goed. Ik ben geen expert hierin. Daar moeten rechters maar uitspraak over doen.
Uiteraard en goed dat een breed onderzoek is ingesteld maar dat verandert weinig aan de huidige situatie (van de afgelopen weken).quote:Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Komt goed uit want het ICC heeft jurisdictie over zowel genocide, oorlogsmisdaden alsmede misdaden tegen de menselijkheid. Dus zet ze maar voor het ICC.
Volgens de Russen is het Oekraense volk niet langer goed, zij zijn (hoogstwaarschijnlijk de meerderheid) net als de overheid fout.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het (weerzinwekkende) artikel waarin - onder het mom van "denazificering" - afgelopen zondag de plannen voor genocide op de Oekranse bevolking uit de doeken gedaan werden: https://ria.ru/20220403/ukraina-1781469605.html
En de door Medvedev uitgesproken natte droom van de Russen, het derde rijk 2.0: https://www.dailymail.co.(...)divostok-Lisbon.html
De mythe dat het broedervolkeren zijn is toch ondertussen wel vrij hardhandig uit de wereld geholpen aan beide kanten dunkt me.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dat is toch complete waanzin? Je hebt hier te maken met een land wat in hoog tempo krimpt qua bevolking wat dan probeert een buurland in te nemen om het vervolgens te ontvolken?
Never mind dat Oekrainers en Russen verdomd weinig van elkaar verschillen.
Jouw mening is weinig relevant. Ik vond oorspronkelijk dat het woord genocide wel snel uit de kast was gehaald. Maar de combinatie van feiten en intenties laten weinig ruimte meer over voor een andere conclusie over wat de Russen aan het doen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn het ook gewoon alleen Oekrainers voelen zich prima bij Oekraine en zelfs de pro-Russen willen over het algemeen onafhankelijk blijven van Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De mythe dat het broedervolkeren zijn is toch ondertussen wel vrij hardhandig uit de wereld geholpen aan beide kanten dunkt me.
En dan weten we nog maar een fractie van wat er daadwerkelijk gebeurt daar.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jouw mening is weinig relevant. Ik vond oorspronkelijk dat het woord genocide wel snel uit de kast was gehaald. Maar de combinatie van feiten en intenties laten weinig ruimte meer over voor een andere conclusie over wat de Russen aan het doen zijn.
Niemands mening hier is relevantquote:Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jouw mening is weinig relevant. Ik vond oorspronkelijk dat het woord genocide wel snel uit de kast was gehaald. Maar de combinatie van feiten en intenties laten weinig ruimte meer over voor een andere conclusie over wat de Russen aan het doen zijn.
Nogal achterhaalde definitie naar mijn mening.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Genocide
Genocide is een ander woord voor volkenmoord, de misdaad van stelselmatige en opzettelijke uitroeiing van een etnische groep, of van een deel daarvan.
Het hoeft niet per se over miljoenen mensen te gaan om wel genocide te kunnen zijn, denk ik. Het gaat meer om de intentie.
Aaah, jij bent bekend met de omgeving?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er zijn honderd andere straten daar en hij had makkelijk een blokje om kunnen fietsen.
Oeff, even die sneer naar Duitsland.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr Gr Medvedev op zijn Telgram
https://t.me/s/medvedev_telegram/30"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
De term 'etnische groep' is met verschillende definities uit te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nogal achterhaalde definitie naar mijn mening.
Wat Rusland doet is opzettelijk elimineren van mensen die niet denken of in het leven staan zoals zij willen in plaats van dat het gericht is op een etnische groep. Beetje lomp als mensen het daarom geen genocide wlilen noemen, of dat het eventueel minder erg is omdat het niet gericht is op etniciteit.
quote:Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Een nieuw stukje proza aan de hand van Medvedev. Ze gaan duizenden rechtzaken voeren om het in beslag genomen goed terug te krijgen.Ik dacht dat Rusland geen enkele (internationale) rechtbank erkent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr Gr Medvedev op zijn Telgram
https://t.me/s/medvedev_telegram/30And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef capricia het volgende:
Een nieuw stukje proza aan de hand van Medvedev. Ze gaan duizenden rechtzaken voeren om het in beslag genomen goed terug te krijgen.En hoe gaan ze die advocaten betalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr Gr Medvedev op zijn Telgram
https://t.me/s/medvedev_telegram/30
De Westerse banken nemen geen roebels aan van de Russische overheid![]()
Nee. Ik was de gebeurtenissen in dit bepaalde filmpje aan het analyseren en dat wat er over bericht wordt in de juiste context proberen te plaatsen. Waarom zou ik van n gebeurtenis overschakelen naar 300 gebeurtenissen tegelijkertijd? Alleen maar omdat jij dat wil?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:21 schreef archito het volgende:
[..]
Zou je voor de andere 300 vermoorde burgers ook even een lijstje met mogelijke redenen kunnen geven? Graag per individu.
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt. Want dat is de enige manier om geen prooi te worden van propaganda. Als je prooi wordt van propaganda, dan geef je je eigen wil in handen van diegene die de propaganda verspreid. En dat reduceert je tot een werktuig van deze oorlog.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Stop nu toch 's een keer met die misselijkmakende retoriek "ze had een rokje aan" dus de persoon is zelf schuldig aan gepleegde misdaden. Dat je het uit je toetsenbord kan krijgen, blijft mij verbazen.
Hou toch op joh. Die zogenaamd 'kritische houding' is volstrekt niet geloofwaardig meer.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef RetepV het volgende:
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt.
quote:Op woensdag 6 april 2022 15:36 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Aaah, jij bent bekend met de omgeving?
Of lul je gewoon maar wat?
Alleen als het hun uitkomt wel.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat Rusland geen enkele (internationale) rechtbank erkent?
Wat moet het toch fantastisch zijn om je zo superieur te wanen dat je als enige ziet wat de rest van de Sheeple allemaal niet kan zien.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt. Want dat is de enige manier om geen prooi te worden van propaganda. Als je prooi wordt van propaganda, dan geef je je eigen wil in handen van diegene die de propaganda verspreid. En dat reduceert je tot een werktuig van deze oorlog.
Wees je fokking eigen leider.
Heb ik nog wel een mooie over.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe gaan ze die advocaten betalen?
De Westerse banken nemen geen roebels aan van de Russische overheid
quote:Het ministerie van Financin voldeed voor het eerst aan zijn Eurobond-verplichtingen in roebelshttps://www.kommersant.ru/doc/5294713SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Wanneer is iets propaganda, volgens jou? Of is alles wat jou vertelt word propaganda? En is het mogelijk dat propaganda soms niet onwaar of slecht is? En waarom zou mijn eigen wil niet dezelfde wil kunnen zijn als die van,zeg, het volk van Oekraine?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister. Ik vertel het nog n keer. Ik probeer kritisch te zijn over wat ons allemaal verteld wordt. Want dat is de enige manier om geen prooi te worden van propaganda. Als je prooi wordt van propaganda, dan geef je je eigen wil in handen van diegene die de propaganda verspreid. En dat reduceert je tot een werktuig van deze oorlog.
Wees je fokking eigen leider.
Ja, maar Westerse banken accepteren die roebels niet omdat de bonds in euro's zijnquote:Op woensdag 6 april 2022 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb ik nog wel een mooie over.
Het Russische ministerie van financin klaagt dat ze de euro-bonds in Roebels moeten afbetalen. Omdat ze geen geld kunnen wisselen.
[..]
https://www.kommersant.ru/doc/5294713
Je moet kunnen bewijzen dat het een systematische moord is op een groep mensen, die samen een volk vormen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volk en etniciteit vallen niet per definitie samen.
Alleen als ze het uitkomt natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat Rusland geen enkele (internationale) rechtbank erkent?
Dat worden ze in gebreke gesteld. En dan? Geen idee wat er gebeurt als een land failliet verklaard wordt. Gaan we dan hun Rijnland bezetten?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar Westerse banken accepteren die roebels niet omdat de bonds in euro's zijn
Nee maar dan hebben ze wel een probleem met krediet faciliteiten en laat je die nou net nodig hebben als je handel wil drijvenquote:Op woensdag 6 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat worden ze in gebreke gesteld. En dan? Geen idee wat er gebeurt als een land failliet verklaard wordt. Gaan we dan hun Rijnland bezetten?
Dat gaat Israel niet leuk vinden.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Komt goed uit want het ICC heeft jurisdictie over zowel genocide, oorlogsmisdaden alsmede misdaden tegen de menselijkheid. Dus zet ze maar voor het ICC.
Al die kritische, zelf onderzoekende heldere lichten lopen, perfect gendoctrineerd en geconditioneerd, willoos achter poppenspelers als Willem Engel, Baudet en Poetin aan. Zichzelf op de borst roffelend omdat zij de enigen zijn die het allemaal perfect doorzien.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hou toch op joh. Die zogenaamd 'kritische houding' is volstrekt niet geloofwaardig meer.
En dan vooral blijven schreeuwen ZELF NADENKEN.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die kritische, zelf onderzoekende heldere lichten lopen, perfect gendoctrineerd en geconditioneerd, willoos achter poppenspelers als Willem Engel, Baudet en Poetin aan. Zichzelf op de borst roffelend omdat zij de enigen zijn die het allemaal perfect doorzien.
Iets is propaganda wanneer er een context om iets (een foto, een film) heen gespind wordt dat als doel heeft om de gedachten van de lezer in een bepaalde richting te sturen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wanneer is iets propaganda, volgens jou? Of is alles wat jou vertelt word propaganda? En is het mogelijk dat propaganda soms niet onwaar of slecht is? En waarom zou mijn eigen wil niet dezelfde wil kunnen zijn als die van,zeg, het volk van Oekraine?
Kijk dat is belangrijk, de dader(s) zijn gevonden, goede zaak daarop een heksenjacht te houden en die te elimineren.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef polderturk het volgende:
Een Oezbeek of een Kazakh. Heel jammer dat deze mensen voor Putler vechten. Ze hebben ook geleden onder Russische bezetting. Hopelijk wordt hij kapotgeschoten.
[ twitter ]
Het is gewoon een dog whistle anno nu.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hou toch op joh. Die zogenaamd 'kritische houding' is volstrekt niet geloofwaardig meer.
Wat heeft de CIA hiermee te maken?quote:Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk dat is belangrijk, de dader(s) zijn gevonden, goede zaak daarop een heksenjacht te houden en die te elimineren.
Wat een schijtvolk.
Wie pakt die taak op eigenlijk? De CIA zal er ook bekend mee zijn?
Waarmee ze helaas ook niet snappen dat ze hiermee iedereen die wl een driecijferig IQ heeft in de oren schreeuwen dat het verder ook niet zoveel nut heeft om met hen in discussie te gaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Al die kritische, zelf onderzoekende heldere lichten lopen, perfect gendoctrineerd en geconditioneerd, willoos achter poppenspelers als Willem Engel, Baudet en Poetin aan. Zichzelf op de borst roffelend omdat zij de enigen zijn die het allemaal perfect doorzien.
Kortom, blijkbaar zijn de gebeurtenissen in Bucha ook in Rusland bekend nu want dit is puur voor binnenlandse consumptie.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:17 schreef polderturk het volgende:
Nu heeft Putin het ook gezegd.
[ twitter ]
Wat zit je nou te zeuren.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:09 schreef RetepV het volgende:
En waarom zouden bepaalde Fok!kers hier het de propagandisten lekker makkelijk maken door iedereen die vraagtekens durft te stellen bij berichtgeving met bully-taktieken proberen tot stilte te krijgen?
Mooi wel, zoveel passie en er dan nog even aan toevoegen dat hij weet dat degene die hij toespreekt het voor 90% met hem eens is.quote:
Kijk je niet teveel films?quote:Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk dat is belangrijk, de dader(s) zijn gevonden, goede zaak daarop een heksenjacht te houden en die te elimineren.
Wat een schijtvolk.
Wie pakt die taak op eigenlijk? De CIA zal er ook bekend mee zijn?
Inkoppertje is dat RUS staatsobligaties, gedenomineerd in EU nu integraal 0 meer waard zijn. De RUS schatkist gaf die ooit uit, met de belofte dat dan en dan je je inleg plus nominale winst terug kreeg.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat worden ze in gebreke gesteld. En dan? Geen idee wat er gebeurt als een land failliet verklaard wordt. Gaan we dan hun Rijnland bezetten?
Zo dan, hij gaat flink tekeerquote:Op woensdag 6 april 2022 16:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mooi wel, zoveel passie en er dan nog even aan toevoegen dat hij weet dat degene die hij toespreekt het voor 90% met hem eens is.![]()
Geen kredietfaciliteiten is mijn eerste gedachte en die zijn essentieel als je wil handelen met Rusland, of dat nu im of export is. En betalingen in roebels zullen niet geaccepteerd worden wat nogal lastig is voor Rusland om het zacht uit te drukkenquote:Op woensdag 6 april 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inkoppertje is dat RUS staatsobligaties, gedenomineerd in EU nu integraal 0 meer waard zijn. De RUS schatkist gaf die ooit uit, met de belofte dat dan en dan je je inleg plus nominale winst terug kreeg.
Belofte gebroken.
Reputatieschade die decennia aan gaat houden.
Naar de verdere effecten van deze default ben ik ook benieuwd
Deze gevonden:quote:Op woensdag 6 april 2022 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen kredietfaciliteiten is mijn eerste gedachte en die zijn essentieel als je wil handelen met Rusland, of dat nu im of export is. En betalingen in roebels zullen niet geaccepteerd worden wat nogal lastig is voor Rusland om het zacht uit te drukken
Zegt iemand die net nog uitlegde dat in de foute straat lopen met je fiets voldoende verklaring was om aan gort te worden geschoten.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iets is propaganda wanneer er een context om iets (een foto, een film) heen gespind wordt dat als doel heeft om de gedachten van de lezer in een bepaalde richting te sturen.
Om te beoordelen of iets propaganda is of niet, moet je de context controleren op logica, en moet je controleren of de context en het ding (een filmpje of foto) met elkaar overeen komen.
En daarmee filter je in ieder geval de voor de hand liggende propaganda er tussenuit. De knap in elkaar gezette propaganda zal alsnog niet van waarheid te onderscheiden zijn. Maar waarom zouden we het de propagandisten makkelijk maken om ons te benvloeden?
En waarom zouden bepaalde Fok!kers hier het de propagandisten lekker makkelijk maken door iedereen die vraagtekens durft te stellen bij berichtgeving met bully-taktieken proberen tot stilte te krijgen?
Oh, het kan erger, hoor:quote:Op woensdag 6 april 2022 16:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zegt iemand die net nog uitlegde dat in de foute straat lopen met je fiets voldoende verklaring was om aan gort te worden geschoten.
Is die extreme doublethink niet extreem vermoeiend?
Zum kotzen en dan druk ik mij nog beschaafd uit.quote:De wreedheden in Boetsja zijn „eerder het resultaat van zuivering door Oekraense troepen dan door Russische troepen”. Niet de Russische president Vladimir Poetin is hier aan het woord, maar Marcel de Graaff, Europarlementarir namens Forum voor Democratie. Zijn – door satellietbeelden weerlegde – suggestie wekte maandag consternatie in het Europees Parlement. De Graaff, die op zijn Twitter-account de Oekraense president Volodymyr Zelensky voor „nazi” uitmaakt, was een van de dertien Europarlementarirs die na de invasie in Oekrane tegen een anti-Russische resolutie stemden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lijk-alleen-a4108178
In de goede oude tijd zat dit soort gekken in een gesloten inrichting.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, het kan erger, hoor:
[..]
Zum kotzen en dan druk ik mij nog beschaafd uit.
Gek? Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de goede oude tijd zat dit soort gekken in een gesloten inrichting.
Nou ja, ik wilde niet meteen over tribunalen beginnen. Maar het is inderdaad ook steun aan een vijandige mogendheid.quote:
Dat is eigenlijk in heel Oost-Europa een gigantisch probleem. Rusland zit nu op 1,5 kinderen per vrouw, Oekrane 1,2, Daar krijg je ook vaak bedragen van ~10.000 euro per geboren kind als steun.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik zag het ook.
Bij mij doet die het nu helemaal niet meer, maar via onderstaande deed die het wel.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |