niet in het centrale belastingaangifte over 2021 mag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:23 schreef Slumlord. het volgende:
Laten we hier geen topic van maken in de categorie "Ik krijg x euro terug!!" of "Ik moet x euro betalen,...
" Eveneens geen vragen in de categorie: "Wie heeft er al een aanslag ontvangen?" of "Wie heeft het geld al op zijn rekening?"
Waar ben je nieuwsgierig naar dan? Heb je iets opgegeven waar je aan twijfelt?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:59 schreef cmuts het volgende:
Helaas nog geen bericht gehad hier..
Stiekem ben ik er nu toch ook wel heel nieuwsgierig
🤣 Nee daar ben ik te braaf voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:01 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Waar ben je nieuwsgierig naar dan? Heb je iets opgegeven waar je aan twijfelt?
quote:Op donderdag 7 april 2022 13:20 schreef cmuts het volgende:
[..]
🤣 Nee daar ben ik te braaf voor.
Ik vind het jaarlijks een dingetje omdat je weet dat de blauwe brief weer op de mat gaan vallen 🥳
Daarbij krijg ik altijd jaarlijks wat terug wat toch een leuke spaarpot is.
Fijn, zo houden we het topic draaiend. Tot morgen!quote:Op donderdag 7 april 2022 19:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Meld dat ik vandaag nog niets ontvangen heb. Tot morgen
Volgens mij heb je dan je financiën slecht op orde.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:21 schreef paulus1980 het volgende:
Ik heb de brief binnen, dagtekening 20 april. Gelukkig is er nu de optie om aan te geven dat je het geld snel nodig hebt. Kun je aanvinken net na het verzenden.
Hangt ervanaf. Wanneer heb je de aangifte verzonden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:11 schreef paulowna het volgende:
heb de definitieve over 2020 nog niet eens binnen,
is dat normaal?
Heb je uitstel aangevraagd destijds?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:11 schreef paulowna het volgende:
heb de definitieve over 2020 nog niet eens binnen,
is dat normaal?
Ze mogen er dan drie jaar over doen gerekend vanaf het belastingjaar waarover je aangifte deed. Dus voor 2020 mogen ze tot 31 december 2023 over doen. Vaak komt dat omdat ze de aangifte dan nog handmatig na willen kijken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:01 schreef paulowna het volgende:
@:bloem en zlatan,
er staat " u hebt een voorl. aanslag gekregen op basis van uw aangifte
u krijgt nog een definitieve aanslag,"
gewoon op tijd opgestuurd, ook al geld terug gehad vorig jaar,
Yes, even ingelogd, ook 26-4. Erg snel heb hem 1 maart opgestuurd.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:02 schreef silliegirl het volgende:
Edit:
Digitale aanslag binnen via mijnoverheid, dagtekening 26-4! Snel dit jaar!
Dat zegt echt niks, ik heb ‘m 6 maart ingevuld…quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:50 schreef arvensis het volgende:
Lekker, hoor! Volgens mij heb ik hem 3 maart pas ingediend dus nog eventjes wachten.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:02 schreef silliegirl het volgende:
Edit:
Digitale aanslag binnen via mijnoverheid, dagtekening 26-4! Snel dit jaar!
quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Yes, even ingelogd, ook 26-4. Erg snel heb hem 1 maart opgestuurd.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:01 schreef Lady-M het volgende:
Hier ook berichtje in berichtenbox van mijnoverheid voor zowel mijzelf als mijn man. Voor beiden een definitieve aanslag over 2021 met dagtekening 26 april. Op 1 maart aangifte gedaan en nog nooit zo snel bericht gehad
Hier 1 maart rond 7/8 uur 's morgens ingediend, nog niks...quote:Op vrijdag 15 april 2022 15:26 schreef Animalmix2 het volgende:
Check hier ook! Dagtekening 26 april.
2 maart ingediend.
1 maart aangifte gedaan. Dagtekening definitieve aanslag 26 april.quote:Op zaterdag 16 april 2022 06:50 schreef arvensis het volgende:
Wanneer hebben jullie de aangifte ingediend?
Dit heb ik een paar jaar geleden gehad toen ik nog inkomsten uit overige werkzaamheden opgaf.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:01 schreef paulowna het volgende:
@:bloem en zlatan,
er staat " u hebt een voorl. aanslag gekregen op basis van uw aangifte
u krijgt nog een definitieve aanslag,"
gewoon op tijd opgestuurd, ook al geld terug gehad vorig jaar,
Ja of ze doen een controle en je krijgt een naheffingquote:Op zaterdag 16 april 2022 10:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit heb ik een paar jaar geleden gehad toen ik nog inkomsten uit overige werkzaamheden opgaf.
Uiteindelijk werd die dan definitief net voordat de nieuwe werd opgelegd.
Nu ik die werkzaamheden niet meer heb is het direct weer definitief.
inderdaad, same here. Nog nooit zo snel gekregen, had ook pas eind maart aangifte gedaanquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:
Wat zijn ze vroeg dit jaar ! Dagtekening 26 april.
Hier ook nog niks. 11 maart.quote:Op maandag 25 april 2022 08:45 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Niks gekregen nog.
1 maart om 07:30 uur aangifte gedaan.
Ik zal wel uitgeplukt zijn als meerdere die op 1 maart en later aangifte hebben gedaan al bericht hebben.quote:
Uitgeplukt?quote:Op maandag 25 april 2022 08:48 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ik zal wel uitgeplukt zijn als meerdere die op 1 maart en later aangifte hebben gedaan al bericht hebben.
Wat je bedoelt met ‘ik zal wel uitgeplukt zijn’.quote:
Dat hij denkt dat zn aangifte geselecteerd is voor (extra) controle.quote:Op maandag 25 april 2022 10:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat je bedoelt met ‘ik zal wel uitgeplukt zijn’.
Kan me indenken dat als het extra controle behoeft, dat het dan op een stapel komt te liggen.quote:Op maandag 25 april 2022 13:42 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Nee, volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Volgens mij behandelen ze het gewoon willekeurig
Je aangifte is niet sequentieel. Het is compleet ad random wat als eerste toegekend gaat worden.quote:Op maandag 25 april 2022 18:26 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Kan me indenken dat als het extra controle behoeft, dat het dan op een stapel komt te liggen.
Idem, hier ales als in het ander deel is toch 0 euro dus de hele som. Exact op de dagtekening. Mooi op tijd voor koningsnacht dus!quote:
Volgens de beschikking storten ze het geld binnen een week na dagtekening. Het zou ook kunnen dat nu de mensen met ING het geld al hebben omdat dit de huisbank van de Belastingdienst is, en dat de gelden op andere banken later deze dag volgen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:09 schreef lily het volgende:
Ik heb wel de beschikking met dagtekening 26-4 maar nog geen geld op de rekening.
Hier ookquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:14 schreef deedeetee het volgende:
Wat zijn ze vroeg dit jaar ! Dagtekening 26 april.
En het geld staat nu ook op de rekeningquote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef DuW2 het volgende:
Afgelopen vrijdag bericht over de definitieve aanslag gehad met dagtekening 26 april. Aangifte gedaan op 1 maart. Nooit eerder zo vroeg bericht gehad, meestal ergens in mei pas.
LEes even twee reacties boven die van jouquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:01 schreef Deyaa92 het volgende:
Iemand al geld binnen op de ABN? Hier nog niks..
Oh ja, goeiemorgen 🥲quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
LEes even twee reacties boven die van jou
Maar verder nada.quote:Dit inkomen heeft de Belastingdienst geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting. Op deze aanslag wordt dit inkomen ‘Verzamelinkomen’ genoemd.
Ja , ik , mijne 17 maart verders niets nogquote:Op donderdag 28 april 2022 14:46 schreef Evelien2006 het volgende:
Bij mij staat er alleen dat mijn inkomen is vastgesteld op 18 Maart maar verder nog helemaal niets.
Hebben meer mensen dat?
Ja, ik ook zie ik nu. 17 maart.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:46 schreef Evelien2006 het volgende:
Bij mij staat er alleen dat mijn inkomen is vastgesteld op 18 Maart maar verder nog helemaal niets.
Hebben meer mensen dat?
Kan je het inmiddels al inzien? Mijn dagtekening staat op 10 mei maar digitaal niks in te zien. Alleen per post verstuurd als ik via mijn Belastingdienst inlog.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:38 schreef duo-penotti het volgende:
definitieve aanslag inkomstenbelasting 2021 .....Belastingdienst (per post)
Per post... het is geen 2002 ofzo![]()
Verzenddatum: 25‑04‑2022
Dagtekening: 07‑05‑2022
Wanneer kan ik hem online zien ? Geen zin om tot donderdag of vrijdag te wachten.
Dat is dus een beetje raar want mijn man en ik doen gezamenlijk aangifte de hypotheekrente wordt van zijn inkomen afgetrokken, hij had zij definitieve aanslag al vrij snel, en ook de storting van de teruggaaf, maar vervolgens gingen ze bij mij een steekproef controle doen, die natuurlijk weer raar was want huis in aanbouw, dit, dat.quote:Op maandag 25 april 2022 18:26 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Kan me indenken dat als het extra controle behoeft, dat het dan op een stapel komt te liggen.
Waar kun je die datum zien? Ik zag wel dat het bij ons allebei al was vastgesteld op basis van de definitieve aanslag.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:38 schreef freak1 het volgende:
sow das een wereld van verschil met vorig jaar..
over 2020, vaststelling inkomen 16-7
over 2021, vaststelling inkomen 21-3
scheelt een kleine 4 maanden..
maarrr...
over 2020 had ik wel op vrijdag 23 juli de definitieve aanslag binnen.. dus een week later.. nu nog niks.. maargoed, wellicht deze week dan al.
BD inloggen > Mijn gegevens bekijken > Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen bekijkenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar kun je die datum zien? Ik zag wel dat het bij ons allebei al was vastgesteld op basis van de definitieve aanslag.
Zelfs daar is bij mij nog niets in veranderd 17-3 bij mijn vriendin precies het zelfde.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, niet op mijn overheid dus... thnx!
Ben jaloers op je.quote:Op woensdag 4 mei 2022 14:46 schreef Leandra het volgende:
Inmiddels ook een bericht van de BD in mijn overheid.
Stats:
13-03-2022 14.32 uur Aangifte gedaan.
26-04-2022 Inkomen vastgesteld op basis van definitieve aanslag.
04-05-2022 Bericht definitieve aanslag in mijn overheid.
12-05-2022 Dagtekening.
Helaas is het een nihil aanslag dus no money in tha pocket.
Aanvulling dan even..... echtgenoot vandaag ook bericht (samen aangifte gedaan, maar dat zegt nooit watquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:20 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ben jaloers op je.
Hier nog steeds niks.
Aangifte gedaan op 17-3 maar voor de rest had dit mijn post kunnen zijnquote:Op woensdag 4 mei 2022 14:46 schreef Leandra het volgende:
Inmiddels ook een bericht van de BD in mijn overheid.
Stats:
13-03-2022 14.32 uur Aangifte gedaan.
26-04-2022 Inkomen vastgesteld op basis van definitieve aanslag.
04-05-2022 Bericht definitieve aanslag in mijn overheid.
12-05-2022 Dagtekening.
Helaas is het een nihil aanslag dus no money in tha pocket.
Ik vind het vooral apart dat we nu ineens wel tegelijk de definitieve aanslag binnen hebben, is eigenlijk nooit zo, altijd een paar dagen ertussen, behalve vorig jaar, toen zat er maanden tussen want ik had een steekproef onderzoek.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Aangifte gedaan op 17-3 maar voor de rest had dit mijn post kunnen zijn
Ja hier ook allebei vandaagquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het vooral apart dat we nu ineens wel tegelijk de definitieve aanslag binnen hebben, is eigenlijk nooit zo, altijd een paar dagen ertussen, behalve vorig jaar, toen zat er maanden tussen want ik had een steekproef onderzoek.
In de brief staat binneneen week na dagtekening. Maar als je in het topic kijkt, zie je dat het vaak op de dag van dagtekening komt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 22:00 schreef Landgeld het volgende:
Hoeveel dagen na dagtekening krijg je geld? Z volgende week wel komen..
Idem. Als ik zie dat dagtekening 6 mei geld kreeg op 9 mei, denk ik dat we even moeten wachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dagtekening staat op vandaag, nog geen geld gestort
Maar ik wil allemaal leuke dingen bestellenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:23 schreef arvensis het volgende:
[..]
Idem. Als ik zie dat dagtekening 6 mei geld kreeg op 9 mei, denk ik dat we even moeten wachten.
Same, wacht het geduldig af...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:46 schreef GereDathan het volgende:
Dagtekening 10-5 (aangifte gedaan op 2-3). Nog geen centjes helaas.
Ja, zie je. Dan krijgen wij het vrijdag. En met wat ongeluk maandag pas.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Dagtekening 6 mei, gisteren geld ontvangen.
Dagtekening 7 mei, vandaag geld ontvangen.
Zit zelf bij ING, dus dikke kans op vrijdagquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:39 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, zie je. Dan krijgen wij het vrijdag. En met wat ongeluk maandag pas.
Idem.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zit zelf bij ING, dus dikke kans op vrijdag
Wat in het vat zit....quote:
Je bank maakt tegenwoordig niets meer uit als je bij een grootbank zit, dat is echt iets van 20 jaar terugquote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zit zelf bij ING, dus dikke kans op vrijdag
Toen ik 5 jaar geleden nog Stufi kreeg was ik met ING altijd de eerste die het binnen kreeg.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je bank maakt tegenwoordig niets meer uit als je bij een grootbank zit, dat is echt iets van 20 jaar terug
Toen ik 10 jaar geleden nog Stufi kreeg was ik met Rabobank altijd de eerste die het binnen kreeg.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:
[..]
Toen ik 5 jaar geleden nog Stufi kreeg was ik met ING altijd de eerste die het binnen kreeg.
Heb je box 3-vermogen?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:08 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Bij mij staat nog steeds loon vastgesteld 17-3 verder nog helemaal niets, de afgelopen jaren altijd al april bericht 🤣
Nee dat heb ik niet, m’n vriendin precies het zelfde vorig jaar hadden we 21 april geld al ontvangen nu zelfs nog niets gehoord.. misschien zijn ze gewoon wat druk daarquote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:30 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Heb je box 3-vermogen?
https://www.belastingdien(...)gifte-2021-met-box-3
Dus krijg je laat bericht en is het voorlopige aanslag.
En binnen, ZUIPUH!!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:46 schreef GereDathan het volgende:
Dagtekening 10-5 (aangifte gedaan op 2-3). Nog geen centjes helaas.
Wut??? No muney???quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:
Als ik het bij de rest zo lees dan kan ik de centen morgen verwachten, dagtekening vandaag, dinsdag de fysieke brieven binnen, nog geen geld.
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij inmiddels wel neem ik aan? Gisteren?
En binnen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:
Als ik het bij de rest zo lees dan kan ik de centen morgen verwachten, dagtekening vandaag, dinsdag de fysieke brieven binnen, nog geen geld.
Idem, dagtekening was al raar.. vandaag of morgen.. tja maakt voor mij niet uit ( op is het al.. lang leve verbouwen)quote:Op maandag 16 mei 2022 11:53 schreef Fenebrae het volgende:
Dagtekening 14 mei (een zaterdag). Geld nog niet binnen. Hoop op vandaag.
Het is een extratje maar het komt wel gelegen zo aan het eind van m'n loon.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:44 schreef whoeier het volgende:
[..]
Idem, dagtekening was al raar.. vandaag of morgen.. tja maakt voor mij niet uit ( op is het al.. lang leve verbouwen)
Voor anderen die een dagtekening krijgen die in het weekend ligt: je geld zal dinsdag op je rekening staan.quote:Op maandag 16 mei 2022 11:53 schreef Fenebrae het volgende:
Dagtekening 14 mei (een zaterdag). Geld nog niet binnen. Hoop op vandaag.
kloptquote:Op dinsdag 17 mei 2022 04:24 schreef Fenebrae het volgende:
[..]
Voor anderen die een dagtekening krijgen die in het weekend ligt: je geld zal dinsdag op je rekening staan.
Uitgevallen noem je dat.quote:Op maandag 25 april 2022 13:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hij denkt dat zn aangifte geselecteerd is voor (extra) controle.
vastgesteld 17-3 is vastgesteld op je aangifte. zogauw die van 17-3 update naar een andere datum duurt het nog 2 weekjes.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:09 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Heb nog steeds geen bericht gehad, loon vastgesteld op 17-3… duurt lang 🤣
Bij mij is de dagtekening ook 20 mei. Volgens mij stond er in de brief binnen een week na dagtekening. Belastingdienst maakt de inkomstenbelasting meestal dinsdag en vrijdag over dus het zal er morgen ochtend waarschijnlijk op staan.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 07:19 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, geen geld. Zal wel komen maar dan snap ik niet waarom ik een melding krijg dat het voor gisteravond 0.00u overgemaakt zou worden.
Eind april aangifte gedaanquote:Uw aangifte inkomstenbelasting is ontvangen. Wij proberen u binnen 3 maanden bericht te sturen.
Dat vind ik dus ook bijzonder... Mijn vriendin had dagtekening de 14e en had de 17e het geld erbij. Ik had dagtekening de 25e... Fiscaal partners... Maar goed, bij mij zal het er wel vrijdag bij staan verwacht ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:37 schreef Debsterr het volgende:
Man heeft al dagtekening en geld. Ik heb nog niets(aangifte samen gedaan als fiscale partners).
Ja okay, maar je hebt wel een brief. Ik heb heeeelemaal nog nietsquote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:47 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook bijzonder... Mijn vriendin had dagtekening de 14e en had de 17e het geld erbij. Ik had dagtekening de 25e... Fiscaal partners... Maar goed, bij mij zal het er wel vrijdag bij staan verwacht ik.
Waarom is dat bijzonder? Aangiften gaan individueel door een beoordelingsproces. Het is nogal een massaal proces!quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:47 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook bijzonder... Mijn vriendin had dagtekening de 14e en had de 17e het geld erbij. Ik had dagtekening de 25e... Fiscaal partners... Maar goed, bij mij zal het er wel vrijdag bij staan verwacht ik.
Ik vond het bijzonder dat er meer dan een week qua dagtekening tussen zit, terwijl je gezamenlijk 1 aangifte doet in principe. Maar goed, je ondertekent natuurlijk individueel. Ook al is de partner dan met volmacht...quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Waarom is dat bijzonder? Aangiften gaan individueel door een beoordelingsproces. Het is nogal een massaal proces!
Ontopic: nog geen aangifte gedaan dus die dagtekening laat nog even op zich wachten
Bij mij zit er ondertussen ook al een maand tussen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:15 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder dat er meer dan een week qua dagtekening tussen zit, terwijl je gezamenlijk 1 aangifte doet in principe. Maar goed, je ondertekent natuurlijk individueel. Ook al is de partner dan met volmacht...
Tussen de dagtekening van jezelf en je partner? Of heb je nog helemaal geen dagtekening gehad? Ook niet online te zien op mijn overheid of op mijn. belastingdienst.nl?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:21 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Bij mij zit er ondertussen ook al een maand tussen.
Je blijft beiden verantwoordelijk voor je eigen aangifte en niet alle inkomensbestanddelen zijn gezamenlijk. Als dat laatste zo zou zijn, moet het wel gelijktijdig afgehandeld worden maar bijvoorbeeld inkomen uit arbeid is altijd persoonlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:15 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik vond het bijzonder dat er meer dan een week qua dagtekening tussen zit, terwijl je gezamenlijk 1 aangifte doet in principe. Maar goed, je ondertekent natuurlijk individueel. Ook al is de partner dan met volmacht...
KLopt, mijn fiscaal partner heeft t al 30 dagen, en ik nog niks gehoord.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 13:11 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Tussen de dagtekening van jezelf en je partner? Of heb je nog helemaal geen dagtekening gehad? Ook niet online te zien op mijn overheid of op mijn. belastingdienst.nl?
Ik ook niet, niets , ook niets te zien op mijn overheid of belastingdienst 1 maart aangifte gedaanquote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:54 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
KLopt, mijn fiscaal partner heeft t al 30 dagen, en ik nog niks gehoord.
Yupquote:Op woensdag 1 juni 2022 08:45 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Zijn hier ook mensen die nog helemaal niets hebben gehoord?
Ik ook niet, laatste jaren altijd in mei me geld al, nu niets een berichtquote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:59 schreef flyguy het volgende:
Belastingdienst is traag dit jaar. Nog altijd geen bericht.
Wat mij is opgevallen is dat veelquote:Op woensdag 8 juni 2022 09:06 schreef Sfancta het volgende:
Heb gelijk aangifte gedaan toen het kon, nu nog geen bericht. Check elke dag online, dat is paar dagen eerder dan die brief per post.
10 maart aangifte gedaan,ook nog niks gehoord.Denk dat dus weinig uitmaakt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:48 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
[..]
Wat mij is opgevallen is dat veel
Mensen die 1 of 2 maart aangiften hebben gedaan niets hebben gehoord, maar mensen die later waren wel
Hier ook nog steeds niks... raar dat het zo lang duurt, normaal altijd ergens in mei.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:27 schreef mardybum het volgende:
8 maart aangifte gedaan, nog niets gehoord. Normaal altijd eind april, begin mei. Om mij heen iedereen al bericht en geld ontvangen.
Dit staat bij mij binnen mijnbelastingdienst. Aangifte voor 1 mei gedaan.quote:Uw aangifte inkomstenbelasting is ontvangen. Wij proberen u binnen 3 maanden bericht te sturen.
Dat staat er bij ons ook keurig in. Ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:18 schreef Hineni het volgende:
[..]
Dit staat bij mij binnen mijnbelastingdienst. Aangifte voor 1 mei gedaan.
T wordt altijd op een dinsdag of vrijdag bijgeschrevenquote:Op woensdag 8 juni 2022 20:48 schreef _The_General_ het volgende:
Aangifte 1 maart voor mijzelf en partner.
1 juni brieven digitaal beschikbaar. Per post ontvangen op 7 juni.
Beide brieven dagtekening 4 juni. Nog niets ontvangen op de rekening...
Heb nog steeds geen berichtquote:Op woensdag 8 juni 2022 09:48 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
[..]
Wat mij is opgevallen is dat veel
Mensen die 1 of 2 maart aangiften hebben gedaan niets hebben gehoord, maar mensen die later waren wel
Ben benieuwd, 1 juli is kort dag nu.quote:Op maandag 13 juni 2022 15:57 schreef semmiewit het volgende:
Hier ook nog steeds niks, aangifte 1 maart, geregistreerd 17 maart, daarna niets meer.
Is jou datum vaststelling inkomen ook verandert ??quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:54 schreef semmiewit het volgende:
Hier ook niets, aangifte gedaan 1 maart, registratie inkomen 17-3, daarna niets meer.
Moet je andersom eens proberenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 06:05 schreef Kraantje27 het volgende:
Ik vrees dat degene die nu nog geen bericht hebben ontvangen(waaronder ikzelf ook).
Een brief gaan ontvangen dat het door 1 of andere reden niet is gelukt om de aangifte te verwerken voor 1 juli.
Is niet de 1e keer dat dit gebeurd.
Dacht jaar of 4/5 geleden ook al eens gebeurt 😔😔😔
Weet iemand wat dit betekend 🤷🏼♂🤷🏼♂quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:04 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Inkomenvastgesteld is van 17/3 naar 8/6 gegaan vandaag
99.99% kansquote:Op dinsdag 14 juni 2022 06:05 schreef Kraantje27 het volgende:
Ik vrees dat degene die nu nog geen bericht hebben ontvangen(waaronder ikzelf ook).
Een brief gaan ontvangen dat het door 1 of andere reden niet is gelukt om de aangifte te verwerken voor 1 juli.
Is niet de 1e keer dat dit gebeurd.
Dacht jaar of 4/5 geleden ook al eens gebeurt 😔😔😔
Volgens mij maar dat weet ik niet zeker, dat je vlak daarna een brief mag verwachtenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:58 schreef Kraantje27 het volgende:
[..]
Weet iemand wat dit betekend 🤷🏼♂🤷🏼♂
zie mijn post van vorig jaar en een paar paginas terug.. een kleine week later zul je je brief in mijn overheid gaan vinden dat je inkomen is vastgesteld en je belasting teruggaaf\betaling verwerkt gaat worden..quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:58 schreef Kraantje27 het volgende:
[..]
Weet iemand wat dit betekend 🤷🏼♂🤷🏼♂
Okequote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
zie mijn post van vorig jaar en een paar paginas terug.. een kleine week later zul je je brief in mijn overheid gaan vinden dat je inkomen is vastgesteld en je belasting teruggaaf\betaling verwerkt gaat worden..
alsof de duvel ermee speelt is de mijne ook vandaag geupdate naar 9/6. ik verwacht dus voor einde van de week bericht dat ik centjes ga krijgen. verwacht de centjes dan 2 weken verder in dinsdag of donderdag.
ja, dat zal dan vandaag geupdate zijn. dan heb je eind deze week bericht.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:01 schreef paulowna het volgende:
inkomen vastgesteld op 10/6,
geen idee of dat is veranderd, kijk voor het eerst.
wel gek, voor mijn vrouw was het in april al bekend, we doen samen aangfte.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:35 schreef freak1 het volgende:
[..]
ja, dat zal dan vandaag geupdate zijn. dan heb je eind deze week bericht.
no rime or reason..quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:47 schreef paulowna het volgende:
[..]
wel gek, voor mijn vrouw was het in april al bekend, we doen samen aangfte.
wat je evn zou moeten doenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:20 schreef Attitude het volgende:
Hier ook 1 die nog niets gehoord heeft
Uw aangifte inkomstenbelasting is ontvangen. Wij proberen u binnen 3 maanden bericht te sturen.
19 april, dat gaat dus niet voor 1 juli betaald wordenquote:Op woensdag 15 juni 2022 05:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
wat je evn zou moeten doen
-ga naar www.belastingdienst.nl
-open mijn belastingdienst\inloggen
menu > mijn gegevens
inkomensverklaring bekijken
dan inkomen 2021
daar staat een registratie inkomen bij.. die datum moet je naar kijken. als die datum op maart staat dan zijn ze er nog niet an begonnen. staat die op mei/juni dan krijg je in 2 weken bericht
Top , dank je.quote:Op woensdag 15 juni 2022 05:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
menu > mijn gegevens
dan inkomen 2021
daar staat een registratie inkomen bij.. die datum moet je naar kijken. als die datum op maart staat dan zijn ze er nog niet an begonnen. staat die op mei/juni dan krijg je in 2 weken bericht
28 maart... schiet lekker op dusquote:Op woensdag 15 juni 2022 05:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
menu > mijn gegevens
dan inkomen 2021
Hier ook vandaag een brief ontvangen dat ik voor 1 juli een voorlopige aanslag krijg met de oude berekening vanwege box 3 inkomen. Ik heb wel box 3 inkomen dus dat klopt. Vervolgens zal ik dan na 1 augustus de definitieve aanslag ontvangen met de nieuwe box 3 berekening.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:28 schreef XSbig het volgende:
Een brief binnen waarin staat dat ik een voorlopige aanslag krijg voor 1 juli omdat ik in box 3 inkomen had. In 2021 had ik helemaal geen box 3 inkomen.
Gaat prima daar bij de Belastingdienst.
En al iets gehoord ??quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
zie mijn post van vorig jaar en een paar paginas terug.. een kleine week later zul je je brief in mijn overheid gaan vinden dat je inkomen is vastgesteld en je belasting teruggaaf\betaling verwerkt gaat worden..
alsof de duvel ermee speelt is de mijne ook vandaag geupdate naar 9/6. ik verwacht dus voor einde van de week bericht dat ik centjes ga krijgen. verwacht de centjes dan 2 weken verder in dinsdag of donderdag.
Vooral nu tijdens de vakantieperiode hebben we dat geld hard nodig.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:57 schreef BasEnAad het volgende:
Vandaag bericht, binnen zeven dagen krijg ik me monnie
Ik heb altijd geld nodig drerrie!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:25 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Vooral nu tijdens de vakantieperiode hebben we dat geld hard nodig.
Hier ook. Samen aangifte gedaan. Ik heb al maanden bevestiging binnen. Mijn vrouw kreeg deze week de ‘box 3 brief’.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Volgens mij zitten ze best een beetje je administratief in de knoop bij de belastingdienst.
Mijn fiscaal partner kreeg van de week de definitieve aanslag, ikzelf nog niet. (Aangifte beiden begin maart afgerond.) Vandaag ontvangen wij beiden die box 3 brief.
Betekent die Box 3 brief dat je over 2021 in ieder geval geen vermogensbelasting hoeft te betalen? En dat over eerdere jaren dit nog wordt bekeken?
https://www.belastingdien(...)gifte-2021-met-box-3
blijkbaar in augustus meer.
ondertussen vandaag volgens planning bericht gehad. dagtekening 1 juli. bah.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:08 schreef Kraantje27 het volgende:
[..]
En al iets gehoord ??
Ik nl nog niets😏😏
Is niet raar. Zijn op grond van de wet namelijk gewoon twee aangiften. Het is gemak om ze samen te kunnen invullen in 1 handeling.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hier ook. Samen aangifte gedaan. Ik heb al maanden bevestiging binnen. Mijn vrouw kreeg deze week de ‘box 3 brief’.
Sowieso hoeven we maar één brief, we doen tenslotte samen aangifte. Maar dit is wel raar. Ze behandelen 1 aangifte dus in twee delen, letterlijk maanden uit elkaar.
quote:Op maandag 20 juni 2022 21:25 schreef semmiewit het volgende:
Hier ook 8-6 registratie inkomen., en dat ik voor 1 juli bericht ontvang, of een voorlopige- of een definitieve aanslag
dan moet je als het goed is nu een bericht hebben op www.mijnoverheid.nlquote:Op maandag 20 juni 2022 19:19 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Hier 8/6 vaststelling inkomen. Helaas nog niets gehoord of gezien. Het zal komende dagen neem ik aan wel te zien zijn
ja gaat nog wel een paar keer geupdate worden..quote:Op dinsdag 21 juni 2022 04:49 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Is niet raar. Zijn op grond van de wet namelijk gewoon twee aangiften. Het is gemak om ze samen te kunnen invullen in 1 handeling.
Iets met leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Hier hetzelfde. Kan niets inzien , misschien komt dat nog .. weet iemand dat ?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 09:56 schreef paulowna het volgende:
vanochtend:
"U hebt een voorlopige aanslag gekregen op basis van uw aangifte. U krijgt nog een definitieve aanslag."
irri dat je digitaal niet kunt zien hoe of wat,
komt per brief, staat erbij,
hmm, van vorig jaar 2020 staat ook nog op voorlopig.
Per post, staat er... Hier hetzelfde opeens... Raar gedoequote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:03 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Kan niets inzien , misschien komt dat nog .. weet iemand dat ?
tja, dan rest je niets anders dan heel de dag als een dwangarbeider je bank te f5-en,quote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:17 schreef Guppy het volgende:
[..]
Per post, staat er... Hier hetzelfde opeens... Raar gedoe
Ik snap je, maar je kunt beter onder de brievenbus gaan liggen... Het komt per post, dus ik gok dat je berichtenbox ook leeg blijft...quote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:39 schreef paulowna het volgende:
[..]
tja, dan rest je niets anders dan heel de dag als een dwangarbeider je bank te f5-en,
(doe ik namelijk)
gisteren was ik aan de beurt, 2 maanden later dan mijn fiscaal partner.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:54 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
KLopt, mijn fiscaal partner heeft t al 30 dagen, en ik nog niks gehoord.
Prima, wel zonde van alle papier en verzendkosten.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 04:49 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Is niet raar. Zijn op grond van de wet namelijk gewoon twee aangiften. Het is gemak om ze samen te kunnen invullen in 1 handeling.
Iets met leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Ik zou toch gelijk even de belastingdienst bellen, misschien gaat het wel om een storing of iets andersquote:Op woensdag 22 juni 2022 07:52 schreef Serbatof het volgende:
Hier zie ik ook opeens u krijgt geen voorlopige aanslag heel vreemd
Hier precies dezelfde data, vandaag hier geen brief (post nl app)quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:02 schreef paulowna het volgende:
hmm, hoop vandaag brief te krijgen,
"verzending 20/6, dagtekening 29/6"
benieuwd!
aaah, kan ik weer geen rijst en smac kopen voor mijn hongerige gezin,quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:07 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hier precies dezelfde data, vandaag hier geen brief (post nl app)
zelf aangifte gedaan?quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:01 schreef semmiewit het volgende:
Hier ook registratie inkomen nog steeds 8-6, aangifte 1 maart, daarna niets veranderd
geen brief maar wel digitale voorl. aanslag vandaag,quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:02 schreef paulowna het volgende:
hmm, hoop vandaag brief te krijgen,
"verzending 20/6, dagtekening 29/6"
benieuwd!
Ik denk dat het gewoon een automatische fout is in hun systeemquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:18 schreef Kraantje27 het volgende:
U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2021 gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.
En vorige week in mijn overheid brief met dagtekening 24/6.
Vandaag geld gestort gekregen 🤷🏼♂🤷🏼♂🤷🏼♂🤷🏼♂
Ik heb precies hetzelfde gehad. Vorige week brief met dagtekening 24/6. Vandaag geld gestort gekregen en vanmiddag ineens dezelfde brief over het niet krijgen van een voorlopige aanslag gekregen. Helaas zag ik de brief te laat om nog de belastingdienst te bellen dus als iemand weet wat dit betekent dan hoor ik het ook graag!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:18 schreef Kraantje27 het volgende:
U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2021 gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.
En vorige week in mijn overheid brief met dagtekening 24/6.
Vandaag geld gestort gekregen 🤷🏼♂🤷🏼♂🤷🏼♂🤷🏼♂
Nog niks maar heb het volgens mij zelf verlaat door 2018 te wijzigen. Volgorde zou dan zijn eerst 2018 in behandeling en daarna 2021.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 09:06 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Zijn er nog mensen die helemaal niets hebben vernomen? Mijn dagtekening is 29 juni maar m’n vriendin heeft nog helemaal niets .. geen enkel bericht
Heb je al in mijn overheid gekeken en berichten inbox? Je moet daar al wel je brief hebben. Per post kan nog een paar dagen durenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:06 schreef semmiewit het volgende:
Hier nog steeds registratie inkomen 8-6( was eerst 17-3, aangifte gedaan 1-3 ) en mededeling, u krijgt voor 1 juli bericht.
Helemaal vergeten dat het 3 maanden kan duren, was dus na 1 april. Binnen 3 weken dan hopelijk iets vernemen ervanquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:42 schreef snakeman123 het volgende:
Hier nog steeds niks, had eerst per ongeluk een normale belastingaangifte gedaan. Kreeg een brief dat ik een moest doen voor buitenlands belastingplichtige (UK inwoner). Deze direct gedaan halverwege April. Maar nog niks, gehoord helaas.
Hier precies hetzelfde,quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:11 schreef Mitcheldegroot89 het volgende:
Dagtekening 29-6 vandaag ook geld ontvangen.
M’n vriendin nog niet eens een bericht of dagtekening, ik vraag me af of het voor 1-7 gaat komen
Ik heb precies dezelfde brief ontvangen. Zo niet oké!quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef semmiewit het volgende:
Zojuist ook een brief per post gekregen dat de aangifte door technische oorzaken niet tijdig in het geautomatiseerde proces verwerkt kan worden. Binnen de wettelijke termijn van 3 jaar ontvangt u in ieder geval bericht, maar de verwachting is voor 1 maart 2023 een bericht. , anders ontvangt u vanzelf een aanslag, U hoeft zelf niets te doen.
Gaat goed bij de belastingdienst !
Wauw…quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef semmiewit het volgende:
Zojuist ook een brief per post gekregen dat de aangifte door technische oorzaken niet tijdig in het geautomatiseerde proces verwerkt kan worden. Binnen de wettelijke termijn van 3 jaar ontvangt u in ieder geval bericht, maar de verwachting is voor 1 maart 2023 een bericht. , anders ontvangt u vanzelf een aanslag, U hoeft zelf niets te doen.
Gaat goed bij de belastingdienst !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |