*Zelf spelen met warme balletjes kunt u hier doen: https://draw.inker.one/#/wc/gsquote:Nu Portugal het WK-ticket heeft veiliggesteld, staat het vast dat Nederland vrijdag bij de loting is ingedeeld in Pot 2. Hoe gaat die loting precies in zijn werk?
De loting in het Doha Exhibition and Convention Center begint om 19.00 uur lokale tijd, wanneer het in Nederland 18.00 uur is. Omdat de laatste drie tickets pas tijdens de interlandperiode in juni worden vergeven (de laatste Europese play-offs en de intercontinentale barrages) is er sprake van een incomplete loting. Al deze landen worden sowieso ingedeeld in Pot 4.
In Pot 1 zitten naast gastheer Qatar de zeven hoogst genoteerde landen op de FIFA-ranking die zich hebben geplaatst voor het eindtoernooi: Belgi, Brazili, Frankrijk, Argentini, Engeland, Spanje en Portugal. Nederland belandt in Pot 2. De precieze samenstelling van de potten communiceert de FIFA donderdag, rond de publicatie van de nieuwe FIFA-ranking.
De loting kent een overzichtelijk verloop, in die zin dat er wordt begonnen met Pot 1 en wordt geindigd met Pot 4. De landen krijgen ook meteen een nummer mee, waardoor het speelschema in de groepsfase direct vaststaat. Razendsnel wordt dus duidelijk tegen welk land Nederland zijn eerste WK-wedstrijd sinds 12 juli 2014 gaat afwerken. De positie van Qatar staat vast: A1. De andere groepshoofden worden daarna netjes uitgesmeerd over de groepen B tot en met H.
Spreiding
Het principe van de FIFA is dat - als het ook maar enigszins kan - geen enkele groep meer dan n vertegenwoordiger van hetzelfde continent telt. Dat is voor alle werelddelen haalbaar, behalve Europa. De regel is dat elke poule minimaal n en maximaal twee Europese landen telt. In de praktijk komt dat neer op vijf groepen met twee Europese teams.
Deze geografische spreiding wordt ook gehanteerd bij het indelen van de nog onbekende winnaars van de intercontinentale play-offs. Qatar zal dus niet uit kunnen komen tegen de winnaar van de strijd tussen de nummer vijf van Azi en de nummer vijf van Zuid-Amerika.
De 22ste editie van het WK begint op maandag 21 november en eindigt op zondag 18 december.
WK-DEELNEMERS:
Continent Tickets Gekwalificeerd
Afrika 5 Ghana, Senegal, Kameroen, Tunesi, Marokko
Azi 5 of 6 Qatar, Japan, Iran, Saudi-Arabi, Zuid-Korea
Europa 13 Belgi, Kroati, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Servi, Spanje, Zwitserland, Portugal, Polen
Noord- en Midden-Amerika 3 of 4 Canada
Oceani 0 of 1
Zuid-Amerika 4 of 5 Argentini, Brazili, Ecuador, Uruguay
Bron van de tekst: https://www.vi.nl/nieuws/(...)ver-de-wk-loting#_=_
Chili wel, maar de vorige keer ook al niet. Als Peru zich plaatst hebben ze net zoveel deelnames als Colombia. Ecuador wel iets minder maar sinds 2002 zijn ze er meestal wel bij.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou Chili en Colombia zijn normaal gesproken wel bij toch en nu allebei niet.
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Azi heeft altijd dezelfde deelnemers. Noord en Zuid-Amerika ook met een enkele uitzondering.
Mooie tijdenquote:Op vrijdag 1 april 2022 21:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland tegen Ecuador is om 12.00 uur of 15.00 uur (vrijdag)
Nederland tegen Qatar is om 21.00 uur (dinsdag).
Oh, het is nu weer weggehaald. Even afwachten nog maar. Waren op zich prima tijden inderdaad. Vrijdag 15.00 uur zou wel mooi zijn, zo het weekend in.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mooie tijden
Was even bang voor een maandag 12u openingswedstrijd.
Bolivia was er in 1994 wel bij, eerste WK die ik bewust meemaaktequote:Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.
Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.
Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordani zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.
Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordani zijn.
Dat wel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.
Hoe ontlopen we dan Portugal?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:24 schreef Pedroso het volgende:
1e worden in de poule
1/8 finale USA
1/4 finale Argentini
1/2 finale Duitsland of Brazili
Finale Frankrijk.
Kortom, beker is al bijna binnen.
Eerder dit jaar nog eenvoudig verloren van Costa Rica en Canada.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, Oranje mag niet echt klagen.
Al weet ik niet echt of de U S of A van enige kwaliteit zijn. Cole BassettGod kan daar hopelijk binnenkort minuten gaan maken
Zonder Ziyech en Mazraoui is Marokko al helemaal geen bedreiging voor Belgi.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:35 schreef Ixnay het volgende:
Kroati en Marokko horen beide tot de sterkere helft denk ik.
Nederland doet het vrijwel altijd goed op eindtoernooien. Ik verwacht USA in de volgende ronde, alhoewel die ook zomaar eerste kunnen worden. Die hebben hun beste lichting ooit denk ik wel met mannen als Dest, Pulisic, Steffen, McKennie, Yedlin, Carter-Vickers etc. Ook Canada heeft hun beste lichting ooit volgens mij dit aankomende WK.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:15 schreef einzeinz het volgende:
De Achtste finales
Nederland
Kans acht ik groot dat Nederland eerste eindigt --> 3 december tegen 2de uit poule B: Verenigde Staten of Wales?
Stel dat NL toch 2de eindige in de poule --> 4 december tegen 1ste uit poule B: Engeland?
Belgi
Stel dat Belgi 1ste wordt in de poule --> 6 december tegen 2de uit poule E: Duitsland of Spanje?
Stel dat Belgi 2de wordt in de poulee --> 5 december tegen 1ste poule E: Spanje of Duitsland?
Kans van Nederland schat ik op dit moment hoger in om kwartfinale te halen dan Belgi.
Dit Portugal is met geen mogelijkheid te vergelijken met de schopploeg van weleer. Het huidige Portugal heeft echt een belachelijk sterk elftal. Die Portugezen mogen van mij de wereldtitel wel winnen CR7 GOD beste GOD.quote:
Op het middenveld en aanvallend heb je wel nog enkele goeie talenten maar verdedigend is dat gewoon een lekke mand.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:59 schreef Poepz0r het volgende:
Die Belgen gaan er snel uit. Dat elftal is nu echt te oud aan het worden, vooral de verdediging.
Kans is groot dat Nederland in de kwartfinale Frankrijk treft en dan heb je het wel vlaggen hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik begin er nog vertrouwen in te krijgen ook. Zijn er mensen die zich realiseren dat we zonder die rode kaart van De Ligt tegen Tsjechi het WK misschien niet eens hadden gehaald?Dan had Drank er nog gezeten.
Via de fifa site: https://digitalhub.fifa.c(...)2-Match-Schedule.pdfquote:
quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:53 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Via de fifa site: https://digitalhub.fifa.c(...)2-Match-Schedule.pdf
Kan jij hem plaatsen? Mij lukt het niet via mobiel.
En daarna hopelijk feest vieren in het avondzonnetje! Oh wacht…quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef hhh38 het volgende:
8e finale als we 1e worden: zaterdag 3 dec 16:00
Top, ik heb dit schema toegevoegd aan de OP!quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit lokale tijden zijn, dus:
Nederland - Senegal maandag 21 november 11:00
Nederland - Ecuador vrijdag 25 november 17:00
Nederland - Qatar dinsdag 29 november 16:00
Normaal begint het op vrijdag en eindigt het op zondag en nu begint het pas op maandag. Lekker midden in een seizoen een WK in recordtijd erdoor jassenquote:Op zaterdag 2 april 2022 01:29 schreef Kriegel het volgende:
Korte speelrondes zeg, in 2014 en 2018 zaten er vier vrije dagen tussen.
Hooguit 2x een tweede helft meepakken dus.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit lokale tijden zijn, dus:
Nederland - Senegal maandag 21 november 11:00
Nederland - Ecuador vrijdag 25 november 17:00
Nederland - Qatar dinsdag 29 november 16:00
Canada wordt de dark horsequote:Op vrijdag 1 april 2022 23:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nederland doet het vrijwel altijd goed op eindtoernooien. Ik verwacht USA in de volgende ronde, alhoewel die ook zomaar eerste kunnen worden. Die hebben hun beste lichting ooit denk ik wel met mannen als Dest, Pulisic, Steffen, McKennie, Yedlin, Carter-Vickers etc. Ook Canada heeft hun beste lichting ooit volgens mij dit aankomende WK.
Qatar zal wel beter gaan presteren als dat de meeste zullen denken. Die hebben veel spelers kunnen halen uit andere landen. Ik verwacht van Duitsland helemaal niks trouwens. Spanje zal wel ver komen, idem voor Brazilie en ik denk Nederland ook trouwens.
Die Belgen gaan er snel uit. Dat elftal is nu echt te oud aan het worden, vooral de verdediging.
Waarom? Thuiswerken toch.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:38 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/175291]Littlerabbit[/ur] het volgende:
[..]
Hooguit 2x een tweede helft meepakken dus.
Prima.
Mooi, lekker vroeg beginnen met zuipen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 02:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Maandag om 11 uur s’ochtends het WK aftrappen tegen Senegal midden in november
Je verzint het niet
Die liggen er na de 1e ronde uit dus die kom je ook niet meer tegen op het vliegveld.quote:
Stukje boycot.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:24 schreef De_Kraam het volgende:
Denk dat ik de groepsfase een keer helemaal oversla.
De eerste en de laatste wedstrijdquote:Op zaterdag 2 april 2022 08:02 schreef TLC het volgende:
Voor het eerst dat Nederland de openingswedstrijd op een WK speelt![]()
Gelijk maar goed beginnen dan
Oh ja, 11 uur s'morgens genot
Ze schijnen enorm stug te zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:10 schreef maxi-mus het volgende:
Ik word enorm moe van de Willem Vissertjes en Aad de Mosjes van deze wereld die doen alsof Qatar er wat van kan.
Senegal misschien tijdens de Ebola Cup, maar die andere twee niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[ twitter ]
Alsof Willem ze heeft zien spelen.
Die worden gewoon netjes laatste in deze poule.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:10 schreef maxi-mus het volgende:
Ik word enorm moe van de Willem Vissertjes en Aad de Mosjes van deze wereld die doen alsof Qatar er wat van kan.
Ze hebben ook meegedaan aan o.a. de Copa en het daar aardig gedaan. Maar kom op zeg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:31 schreef Caland het volgende:
Qatar heeft recent gewonnen van Bulgarije en gelijkgespeeld tegen Sloveni. Dat verbaasde mij eigenlijk wel.
Met een bij elkaar geraapt zooitje waar je een goede voorbereiding mee gaat hebben kan je best een aardig team maken. Denk niet dat er een speler bij is die de week er voor nog ergens in een Europese competitie speelt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:31 schreef Caland het volgende:
Qatar heeft recent gewonnen van Bulgarije en gelijkgespeeld tegen Sloveni. Dat verbaasde mij eigenlijk wel.
Oh ik verwacht ze ook gewoon op de vierde plek hoor, maar heb me helemaal niet verdiept in dat land en die uitslagen vielen me gewoon op.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ze hebben ook meegedaan aan o.a. de Copa en het daar aardig gedaan. Maar kom op zeg.
Maandochtend om 11 uur het WK openen is wel erg vroeg voor bier he?quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh ik verwacht ze ook gewoon op de vierde plek hoor, maar heb me helemaal niet verdiept in dat land en die uitslagen vielen me gewoon op.
Juist een heerlijk tijdstip om de eerste los te trekken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maandochtend om 11 uur het WK openen is wel erg vroeg voor bier he?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist een heerlijk tijdstip om de eerste los te trekken.
Misschien zodat ze zelf op een wat vriendelijker tijdstip kwamen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom is Qatar naar slot 3 gegaan dan op de openingsdag?
Walgelijke organisatie die FIFA.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien zodat ze zelf op een wat vriendelijker tijdstip kwamen.
Het weekend ervoor worden de competities nog gewoon afgewerkt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een klote tijden voor die groepswedstrijden. En waarom begint dat WK berhaupt op een maandag
Omdat de week ervoor nog overal competitievoetbal is blijkbaar.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een klote tijden voor die groepswedstrijden. En waarom begint dat WK berhaupt op een maandag
Dit hele WK is gewoon een farce, maar goed dat wisten we al heel lang en er is te weinig aan gedaan om dat te veranderen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat de week ervoor nog overal competitievoetbal is blijkbaar.
Zal raar aanvoelen welzit je net lekker in het clubseizoen komt er een WK tussendoor fietsen.
Lekker in de studentenkroeg kijken, nu al een bak zin in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist een heerlijk tijdstip om de eerste los te trekken.
Mag hopen dat niemand zo gek is om naar Qatar te gaanquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:06 schreef Pedroso het volgende:
Gaan er nog mensen van hier heen eigenlijk ? Kost wat maar dan heb je ook wat.
Collega van me gaat er een week of 4 heen, gaat al jaren lang naar alle interlands uit en thuis.
Heeft nou een soort villa met zwembad op het oog in Saudi Arabi, ca. 200 km vanaf de speelsteden.
Kost maar 4.000 per week dus daar hoef je het niet voor te laten...aan de andere kant als je dat met een mannetje of 6 huurt dan is het wel te doen (als je wat te besteden hebt tenminste).
Serieus? Ook voor de Nederlanders? Lekkere voorbereiding heb je dan..quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Het weekend ervoor worden de competities nog gewoon afgewerkt.
Ijdele hoop. De diehards (dat is een flinke groep) die gaan overal naartoe waar ze voetballen. Al is het in Noord-Korea.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mag hopen dat niemand zo gek is om naar Qatar te gaan
Argentini toch? Maar ach, de Fransen lagen er op het EK ook al vroeg uit..quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:33 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kans is groot dat Nederland in de kwartfinale Frankrijk treft en dan heb je het wel vlaggen hoor.
Gewoon de thuiswerkleefquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Waardeloos hoor. Ik ga geen vrij nemen dus dat gaat gezellig worden met collega's. Om 11 uur op maandag.
Radio aan op het werk, is vaak nog spannender ook.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:54 schreef Scrummie het volgende:
Waardeloos hoor. Ik ga geen vrij nemen dus dat gaat gezellig worden met collega's. Om 11 uur op maandag.
Nouja er zullen in ieder geval geen rellen zijn daar.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Infantino is ertoe in staat dit toernooi 'het beste WK ooit' te noemen.
Mogelijk:quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Argentini toch? Maar ach, de Fransen lagen er op het EK ook al vroeg uit..
Maar Kwaatar hep de Corona Cup gewonnen in 2019! Willem heeft dat vast gezien. (lol)quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Senegal misschien tijdens de Ebola Cup, maar die andere twee niet.
Infantino mogen ze ook wel een keer van een wolkenkrabber gooien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:30 schreef -XOR- het volgende:
Dat noemen ze elk WK dat net gespeeld is ook al heb je een maand lang naar zaadpartijen gekeken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:30 schreef -XOR- het volgende:
De Amnesty-afgevaardigde had gisteren een beter verhaal dan dit soort deugposts.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nu we op het WK in Qatar ook nog eens bij Qatar zelf zijn ingedeeld, lijkt het me voor de KNVB duidelijk. Duidelijk statement maken door vlak voor aanvang terug te trekken of tijdens de wedstrijd tegen Qatar van het veld te stappen.
Alsof dat gaat gebeurenquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nu we op het WK in Qatar ook nog eens bij Qatar zelf zijn ingedeeld, lijkt het me voor de KNVB duidelijk. Duidelijk statement maken door vlak voor aanvang terug te trekken of tijdens de wedstrijd tegen Qatar van het veld te stappen.
De tweejaarlijkse act is terug allen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind het belangrijker dat Spanje niet op werktijden speelt
Ik kan het woord STATEMENT niet meer horen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
Je hoort het ook niet, je leest het.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:00 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik kan het woord STATEMENT niet meer horen.
PITTIG STATEMENT ZEG!!quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gezien de buitengewone omstandigheden dit WK(Qatar, november, tijdstippen( ga ik er inderdaad weinig van zien. Zal heus de belangrijkste momenten wel meekrijgen maar de beleving zal dit keer totaal anders zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:08 schreef maxi-mus het volgende:
Als je zo graag wil dat NL zich terugtrekt wat doe je dan in dit topic? Of ga je zelf wel kijken?
Ik hoor het in m’n hoofd als ik het lees.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:06 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Je hoort het ook niet, je leest het.
Jij denkt dat je bij een andere route een makkie gaat hebben in de1/4 finale en verder ? Wat een onzin, je moet hopen op een enigszins makkelijk tegenstander in de 1/8 finale (waar het nu naar uitziet) en daarna krijg je als het goed is altijd toplanden tegenover je. Bovendien is Argentini nou niet echt de zwaarste van de toplanden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:42 schreef BB-King het volgende:
Iedereen zegt een makkelijke poule maar we zitten echt in het verkeerde bracket.
Stel we worden eerste in de groep dan heb je een gunstige R16 maar daarna...
Kwartfinale tegen Argentini?
Halve finale tegen Duitsland/Spanje/Brazili?
Finale tegen Frankrijk/Portugal/Engeland/Belgi (liever die laatste 2 dan)?
Louis heeft een gouden pik maar dit wordt vrees ik op z'n max een exit in de kwartfinale.
Ik kan geen Tiki Taka meer zien. Wat een grafland.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:56 schreef Bolasie het volgende:
[..]
De tweejaarlijkse act is terug allen.
Kan altijd wel. In 2014 bijvoorbeeld speelde Nederland eerst tegen Mexico in de 2e ronde en daarna de kwartfinale tegen Costa Rica.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij denkt dat je bij een andere route een makkie gaat hebben in de1/4 finale en verder ? Wat een onzin, je moet hopen op een enigszins makkelijk tegenstander in de 1/8 finale (waar het nu naar uitziet) en daarna krijg je als het goed is altijd toplanden tegenover je. Bovendien is Argentini nou niet echt de zwaarste van de toplanden.
ja dat was een fijne samenloop van omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan altijd wel. In 2014 bijvoorbeeld speelde Nederland eerst tegen Mexico in de 2e ronde en daarna de kwartfinale tegen Costa Rica.
Ok Argentini wordt dus een makkie. Maar de halve finale is wel super lastig.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij denkt dat je bij een andere route een makkie gaat hebben in de1/4 finale en verder ? Wat een onzin, je moet hopen op een enigszins makkelijk tegenstander in de 1/8 finale (waar het nu naar uitziet) en daarna krijg je als het goed is altijd toplanden tegenover je. Bovendien is Argentini nou niet echt de zwaarste van de toplanden.
Klopt, want ze zitten voorlopig niet meer bij elkaar in de poule.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:32 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja dat was een fijne samenloop van omstandigheden.
Costa rica die de poule won van uruguay, italie en engeland. Dat gaat ook niet nog eens gebeuren.
Museumplein hopelijk hierquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:08 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Lekker in de studentenkroeg kijken, nu al een bak zin in.
En ze zijn zelfs bereid je ervoor te betalen om te mogen komen werken. Moet je alleen dus die paspoorten netjes opbergen en dat zou mij te veel verantwoordelijkheid zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:15 schreef Pedroso het volgende:
Misschien kunnen die werklui in Qatar als het bouwen vd stadions klaar is mijn keuken en badkamer wel verbouwen.
Zullen niet veel kosten en gaan er zeker niet dood aan. Stukje ontwikkelingshulp.
Onderschat Japan nietquote:Op zaterdag 2 april 2022 13:32 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja dat was een fijne samenloop van omstandigheden.
Costa rica die de poule won van uruguay, italie en engeland. Dat gaat ook niet nog eens gebeuren.
Uit ook best aardige uitslagen gehaald, o.a. gelijk tegen Brazili. Denk dat ze wel stug zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op zeeniveau zijn dat gewoon prutsers.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Uit ook best aardige uitslagen gehaald, o.a. gelijk tegen Brazili. Denk dat ze wel stug zijn.
Vroeger hadden we de expertise van @Koffieplanter voor dit soort Oki en Doki landen maar die vindt voetbal geen sport meer.quote:
Speelden laatst thuis gelijk tegen Brazili. Copa America wel gelijk gespeeld tegen Brazili, maar die wedstrijd ging voor Brazili al nergens meer om.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Uit ook best aardige uitslagen gehaald, o.a. gelijk tegen Brazili. Denk dat ze wel stug zijn.
Jammer hopelijk dat mani89 hem op andere gedachtes kan brengenquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vroeger hadden we de expertise van @:koffieplanter voor dit soort Oki en Doki landen maar die vindt voetbal geen sport meer.
Dan heb ik verkeerd gekeken, dat potje bedoelde ik o.a. ja. Denk ook wel dat Nederland hier van wint hoor maar dit Nederland gaan van zo'n land niet even simpel winnen op een toernooi, daar geloof ik niet zo in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Speelden laatst thuis gelijk tegen Brazili. Copa America wel gelijk gespeeld tegen Brazili, maar die wedstrijd ging voor Brazili al nergens meer om.
Daarna kansloos eraf tegen Argentini in de Copa America. Verder winnen ze uit amper wat. Even snel gekeken. Vanaf eind 2020 alleen gewonnen van Bolivia (ook op hoogte) en Chili. Gelijk tegen Colombia, Peru en El Salvador.
Verder verloren van Paraguay, Venezuela, Uruguay, Brazili en Argentini.
Daar gaat Nederland normaal gesproken gewoon eenvoudig van winnen.
Het wordt normaal gesproken geen walk-over inderdaad, maar denk wel 2-0 of zo zonder veel problemen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan heb ik verkeerd gekeken, dat potje bedoelde ik o.a. ja. Denk ook wel dat Nederland hier van wint hoor maar dit Nederland gaan van zo'n land niet even simpel winnen op een toernooi, daar geloof ik niet zo in.
Die is druk bezig met Elden Ring.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vroeger hadden we de expertise van @:koffieplanter voor dit soort Oki en Doki landen maar die vindt voetbal geen sport meer.
@Mani89quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Jammer hopelijk dat mani89 hem op andere gedachtes kan brengen
Zeker gebeuren er onverwachte dingen maar bij een normaal verloop vd poules krijg je altijd wel een topland tegenover je in een 1/4 finale.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, want ze zitten voorlopig niet meer bij elkaar in de poule.
Elk WK gebeuren er wel wat onverwachte dingen.
Tuurlijk wordt zo'n wedstrijd niet snel 5-0 maar een reguliere 2-0 moet gewoon kunnen. Beetje zoals tegen Oostenrijk laatste EK.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan heb ik verkeerd gekeken, dat potje bedoelde ik o.a. ja. Denk ook wel dat Nederland hier van wint hoor maar dit Nederland gaan van zo'n land niet even simpel winnen op een toernooi, daar geloof ik niet zo in.
Zijn alledrie redelijk vergelijkbare landen als Nederland. Kortom, gewoon een wereldloting.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zeker gebeuren er onverwachte dingen maar bij een normaal verloop vd poules krijg je altijd wel een topland tegenover je in een 1/4 finale.
Maar misschien wordt Argentini wel 2e in de poule en kan je zomaar tegenover Mexico of Denenmarken staan in de 1/4 finale. Er even van uitgaand dat NL zich daarvoor plaatst als 1e in de groep.
Die luistert naar niemand meer, alleen nog met Elden Ring bezig.quote:
okquote:Op zaterdag 2 april 2022 13:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, want ze zitten voorlopig niet meer bij elkaar in de poule.
Elk WK gebeuren er wel wat onverwachte dingen.
Laten we het hopen, nog veel werk aan de winkelquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn alledrie redelijk vergelijkbare landen als Nederland. Kortom, gewoon een wereldloting.
Vorig EK pakten we het cadeautje niet uit, nu hopelijk wel.
Als Argentini niet eerste wordt en er verder geen hele rare dingen gebeuren, dan kan dat wel weer gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:27 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ok
Tuurlijk zal er vast een verrassing zijn, maar zo doorwandelen naar de halve finale zal niet snel meer gebeuren
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:50 schreef KingRoland het volgende:
Mensen die zeggen dat senegal en ecuador pittige tegenstanders zijn weten niet eens waar die landen liggen op de wereldkaart, dus hou maar even je bek dicht
Tiaatje te pakken?quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:44 schreef Piebe het volgende:
Ned, Sen Ned, Eng Ned, Eng Eng, Bra BRA!
Eng, V.S.
Arg, Mex Arg, Fra
Fra, Den
Dui, Jap Dui, Jap Bra, Jap
Bel, Kro
Bra, Zwi Bra, Zwi
Por, Gha
Het is in het algemeen niet zo ongebruikelijk bij drie van die potjes in korte tijd dat er een keer een wedstrijd tussen zit met puntverlies. In 2014 ging het tegen Australi ook best moeizaam. Al zijn we aan onze stand wel verplicht de groep te winnen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vond Jules Deelder vroeger beter.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:44 schreef Piebe het volgende:
Ned, Sen Ned, Eng Ned, Eng Eng, Bra BRA!
Eng, V.S.
Arg, Mex Arg, Fra
Fra, Den
Dui, Jap Dui, Jap Bra, Jap
Bel, Kro
Bra, Zwi Bra, Zwi
Por, Gha
Benieuwd of dit kans maakt. Peru in onze poule en Columbia ( @Coco ) in de playoffs lijkt me een goede zaak.quote:De FIFA start een onderzoek naar de inzetbaarheid van Byron Castillo. De voetbalbond van Chili diende eerder een klacht in bij de wereldvoetbalbond en beweerde dat de international van Ecuador niet had mogen spelen tijdens de WK-kwalificatiereeks.
Volgens de Chileense bond is er 'een ongekend aantal bewijzen' dat Castillo op 25 juli 1995 is geboren in de Colombiaanse stad Tumaco en niet op 10 november 1998 in de Ecuadoraanse stad General Vilamil Playas. Deze bewijzen moeten leiden tot een sanctie voor Ecuador, dat in de groepsfase van het WK is gekoppeld aan Nederland. De klacht kan leiden tot een ultieme sanctie voor Ecuador, dat de acht duels met Castillo binnen de lijnen reglementair verliest. Daardoor zou Chili klimmen naar de vierde plaats in de kwalificatie en zou het land het WK-ticket van Ecuador overnemen. Of dat daadwerkelijk gebeurt is nog allerminst zeker. De FIFA is een onderzoek gestart en heeft de bond van Ecuador uitgenodigd om een verklaring te geven.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-ecuador-en-castillo
Zoals je kan lezen in dat stukje zou Chili dan de plek van Ecuador krijgen en Peru nog steeds play offs spelenquote:Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Benieuwd of dit kans maakt. Peru in onze poule en Columbia ( @:coco ) in de playoffs lijkt me een goede zaak.
Dat maakt VI er van maar als de Fifa besluit Ecuador volledig te schorsen profiteert Chili niet. Als ze alleen die acht wedstrijden waarin Castillo meedeed eruit gooien zal Chili inderdaad profiteren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen in dat stukje zou Chili dan de plek van Ecuador krijgen en Peru nog steeds play offs spelen
Ah check.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat maakt VI er van maar als de Fifa besluit Ecuador volledig te schorsen profiteert Chili niet. Als ze die acht wedstrijden eruit gooien zal Chili inderdaad profiteren.
Die moeten we op het WK hebben, denkt de FIFA.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:50 schreef maxi-mus het volgende:
Hahahah deze scheids fluit wederom af voor de 90 minuten. Hij is compleet de weg kwijt.
Kwam door de hitte zei hij dus dan zit je goed in Qatarquote:Op donderdag 19 mei 2022 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die moeten we op het WK hebben, denkt de FIFA.
[ afbeelding ]
Ook drie vrouwen, jawel!
[ twitter ]
Colombia bedoel je. Columbia is een amateurclub hier in Apeldoornquote:Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Benieuwd of dit kans maakt. Peru in onze poule en Columbia ( @:coco ) in de playoffs lijkt me een goede zaak.
Dat is de grap Hans.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Colombia bedoel je. Columbia is een amateurclub hier in Apeldoorn
Oh leuk om te horen, ik dacht dat je me nooit grappig vond.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het is lachen gieren en brullen geblazen hier met jou
Ja, krijgen dan 5 punten erbij. Gaan dan ook over Peru heen als dat twee keer 3-0 wordt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat maakt VI er van maar als de Fifa besluit Ecuador volledig te schorsen profiteert Chili niet. Als ze alleen die acht wedstrijden waarin Castillo meedeed eruit gooien zal Chili inderdaad profiteren.
Waarom?quote:Op donderdag 19 mei 2022 18:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En ik laatst nog ergens horen dat Italie dan die plek krijgt.
En vraag me begod niet waaron, FIFA ranglijst dacht ik.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die moeten we op het WK hebben, denkt de FIFA.
[ afbeelding ]
Ook drie vrouwen, jawel!
[ twitter ]
Senegal en Ecuador zijn pittige tegenstanders.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:50 schreef KingRoland het volgende:
Mensen die zeggen dat senegal en ecuador pittige tegenstanders zijn weten niet eens waar die landen liggen op de wereldkaart, dus hou maar even je bek dicht
Dat zal wel zo zijn, maar genoeg voor de big 4 is het niet.quote:Op zondag 5 juni 2022 23:30 schreef TLC het volgende:
[..]
Senegal en Ecuador zijn pittige tegenstanders.
En ik ben best goed in geografie trouwens.
Winnen wel, 1-2.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:34 schreef de_boswachter het volgende:
Australi is een parodie op een voetbalclub
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Winnen wel, 1-2.
Nu volgende week met 5-0 eraf tegen Peru.
quote:Ecuador mag naar WK van FIFA, maar Chili legt zich niet neer bij de zaak: “Het is nog maar 1-0”
Ecuador mag gewoon deelnemen aan het WK voetbal in Qatar. Chili diende een klacht in tegen het land, maar die werd door de FIFA ongegrond verklaard.
De Chileense voetbalbond zei vorige maand dat het bewijs had dat de Ecuadoraan Byron Castillo in 1995 in het Colombiaanse Tumaco werd geboren en niet in 1998 in de Ecuadoraanse stad Genearal Villamil Playas, zoals vermeld staat zijn officile documenten.
Castillo speelde in acht van de achttien kwalificatiewedstrijden van Ecuador, waarin ze veertien van hun 26 punten pakten. Als ze punten hadden verloren voor de wedstrijden waarin Castillo verscheen, hadden de Ecuadoranen hun ticket voor Qatar dus mislopen.
“Na analyse van de opmerkingen van alle betrokken partijen en overweging van alle elementen die zijn voorgelegd, heeft de tuchtcommissie van de FIFA besloten de procedure tegen de Ecuadoraanse voetbalbond te beindigen”, staat in een verklaring van de wereldvoetbalbond. “Tegen de huidige beslissing kan nog beroep worden aangetekend bij het FIFA-beroepscomit.”
Ecuador is een van de vier Zuid-Amerikaanse teams die zich al hebben gekwalificeerd voor het WK. Brazili, Argentini en Uruguay zijn de drie andere. Peru speelt volgende week nog een play-off.
Chili gaat in beroep
Voorzitter Pablo Milad van de Chileense voetbalbond ANFP liet nadien weten dat de bond in beroep gaat en de zaak desnoods voorlegt aan het Internationaal Sporttribunaal TAS. “We staan met 1-0 achter, maar er is nog een tweede helft”, zei Milad in een persconferentie. “De uitspraak van de FIFA was verrassend genoeg niet in ons voordeel, ondanks de sterke bewijzen. We zullen de argumentatie afwachten en in beroep gaan bij de bond. Als dat niet in ons voordeel uitvalt, stappen we naar het TAS.”
De voorzitter van de voetbalbond van Ecuador, Francisco Egas, reageerde verheugd. “Vandaag zegeviert het recht in de sport”, schreef hij op Twitter. “We wisten altijd al dat we het gelijk aan onze kant hadden.”
https://www.fifa.com/fifa(...)K6aHFYcvChdFfU9kcVzgquote:Op maandag 13 juni 2022 20:04 schreef borisz het volgende:
Belangrijkste duel van vandaag nergens te zien.
Wat een idioot.quote:
Heb ook niet het idee dat ie daardoor pingels makkelijker pakt ofzoquote:Op maandag 13 juni 2022 22:47 schreef maxi-mus het volgende:
Deze keeper is aan een hele vervelende act bezig.
Dudek deed dat overtuigender.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:47 schreef maxi-mus het volgende:
Deze keeper is aan een hele vervelende act bezig.
Erg onleuk.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:56 schreef maxi-mus het volgende:
En die lul is ook nog de held, dit is niet leuk.
Nou nou nouquote:Op maandag 13 juni 2022 22:57 schreef hhh38 het volgende:
Die Australische keeper____
Erg jammer dat het altijd prachtige Peru is uitgeschakeld, ik hoop dat die keeper z'n armen en benen breekt
Zo heftig had ik niet van jou verwacht.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:57 schreef hhh38 het volgende:
Die Australische keeper____
Erg jammer dat het altijd prachtige Peru is uitgeschakeld, ik hoop dat die keeper z'n armen en benen breekt
Het was ook maar een matige yannick imitatie. Gun Australi wel een mooie 4e plaats in de groep op het WK, spelen ook nog eens walgelijk voetbal meestal.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo heftig had ik niet van jou verwacht.
Maar die keeper van Australi mag er best wel iets af scheuren ja.
vloek van de wk kampioen gaat frankrijk rakenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was ook maar een matige yannick imitatie. Gun Australi wel een mooie 4e plaats in de groep op het WK, spelen ook nog eens walgelijk voetbal meestal.
Sowieso een flopgroep met het immer zakelijke Frankrijk en Tunesie waar echt nemand op zit te wachten.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het was ook maar een matige yannick imitatie. Gun Australi wel een mooie 4e plaats in de groep op het WK, spelen ook nog eens walgelijk voetbal meestal.
Als ze nu een moeilijke groep hadden, had dat gekund. Maar Tunesi is op papier na Qatar misschien wel de zwakste ploeg ofzo en van dit Australi verwacht ik ook geen godswonder.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:05 schreef KingRoland het volgende:
[..]
vloek van de wk kampioen gaat frankrijk raken
zou leuk zijn
Poule B is ook wel leuk gezien de politieke spanning.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sowieso een flopgroep met het immer zakelijke Frankrijk en Tunesie waar echt nemand op zit te wachten.
Al zijn er maar weinig leuke groepen op het WK, je mist toch een Chili of Colombia bijvoorbeeld om zo'n toernooi wat meer glans te geven. Ook de Afrikaanse afvaardiging is erg pover.
Alleen Groep E heeft wel potentie als Japan in vorm is.
Ik schat Tunesi hoger in dan Australiquote:Op maandag 13 juni 2022 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze nu een moeilijke groep hadden, had dat gekund. Maar Tunesi is op papier na Qatar misschien wel de zwakste ploeg ofzo en van dit Australi verwacht ik ook geen godswonder.
Hoop wel dat een van die 2 hun best gaan doenquote:
Ik heb daar geen zin in Frozen, 16 extra landenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgende WK kunnen we al helemaal gaan zeiken over walgelijke groepen wanneer er nog eens 16 landen erbij komen...
Dan kan je de poulefase overslaan.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgende WK kunnen we al helemaal gaan zeiken over walgelijke groepen wanneer er nog eens 16 landen erbij komen...
Wedstrijden zoals Japan - Nigeria ofzo in de nacht is gewoon helemaal prima.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan kan je de poulefase overslaan.
Een extra KO-ronde is wel leuk trouwens.
Hier zit idd echt niemand op te wachten. Krijgen we dan ook die derde plaats gaat nog door-rommel?quote:Op maandag 13 juni 2022 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat lijkt me sterk met poules van drie.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier zit idd echt niemand op te wachten. Krijgen we dan ook die derde plaats gaat nog door-rommel?
The tournament will open with a group stage consisting of 16 groups of three teams, with the top two teams progressing from each group to a knockout tournament starting with a round of 32 teams.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier zit idd echt niemand op te wachten. Krijgen we dan ook die derde plaats gaat nog door-rommel?
Ik kijk weer vanaf de kwartfinale. Net als bij het EK.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:34 schreef KingRoland het volgende:
@:nober graag ook jouw mening wat je bent tegenwoordig aardig stil
Oh er is gekozen voor dat tragische format.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
The tournament will open with a group stage consisting of 16 groups of three teams, with the top two teams progressing from each group to a knockout tournament starting with a round of 32 teams.
Uiterst genant. Alleen maar uitbreiden maar wel groepen decimeren zodat je op zelfde aantal speeldagen uitkomt. Money talks.
De Fifaquote:Op maandag 13 juni 2022 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekker straks in Vancouver tegen Malawi helemaal verrot geschopt worden om 3 dagen later in Guadalajara tegen bahrein te mogen ballen.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
The tournament will open with a group stage consisting of 16 groups of three teams, with the top two teams progressing from each group to a knockout tournament starting with a round of 32 teams.
Uiterst genant. Alleen maar uitbreiden maar wel groepen decimeren zodat je op zelfde aantal speeldagen uitkomt. Money talks.
Letland - Trinidad & Tobagoquote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We DOen dIT allEmAAl vOOr dE fAnS
Volgens mij hebben we dat nog nooit eerder gehad. In 1982 wel een tweede poulefase met poules van 3 maar daar ging alleen de nummer 1 door naar de halve finale.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh er is gekozen voor dat tragische format.
Zijn altijd van die landen zonder enige creativiteit die moeten hopen op een zondagsschot of penalty. (Zie Nederland-Australi in 2014.) Dat is het dan ook wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alweer Australie... dat wordt wederom niks.
Zonde ook dat we met Frankrijk-Denemarken-Australie bijna dezelfde poule hebben als in 2018. Overigens geldt dit ook voor de combo Brazilie-Servie-Zwitserland. Nog los van dat Frankrijk en Denemarken ook in de Nations League al bij elkaar zijn ingedeeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn altijd van die landen zonder enige creativiteit die moeten hopen op een zondagsschot of penalty. (Zie Nederland-Australi in 2014.) Dat is het dan ook wel.
Goed punt. Ik vond Nederland-Polen ook een beetje saai worden 2 keer achter elkaar in de Nations League. (Al was het dan een leuke wedstrijd zaterdag.)quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zonde ook dat we met Frankrijk-Denemarken-Australie bijna dezelfde poule hebben als in 2018. Overigens geldt dit ook voor de combo Brazilie-Servie-Zwitserland. Nog los van dat Frankrijk en Denemarken ook in de Nations League al bij elkaar zijn ingedeeld.
Ze bedenken allerlei regeltjes tijdens die lotingen maar wat mij betreft komt er ook eentje dat niet meer dan 2 landen bij elkaar in de poule kunnen komen die er het vorige WK ook al bij elkaar zaten.
Als je zo graag 48 landen wil had ik liever 8 poules van 6 gehad en de beste 2 door. Maar goed, dat betekent ook 2 extra wedstrijden per land.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh er is gekozen voor dat tragische format.
Dat had dan dus betekend dat er in elke pool 4 landen afvallen, dat lijkt mij toch ook wat veel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je zo graag 48 landen wil had ik liever 8 poules van 6 gehad en de beste 2 door. Maar goed, dat betekent ook 2 extra wedstrijden per land.
Het probleem is ook dat maar 22 (16+6) van de 48 deelnemers uit Europa en Zuid-Amerika komen. Meer dan de helft van de deelnemers komt dus uit de rest van de wereld, waarvan het merendeel er vrij weinig van kan. En dat sluit niet aan bij de gedachte dat je bij het WK kijkt naar voetbal op het hoogste niveau en niet naar 16 poules van het kaliber Nederland, Ghana, Verenigde Arabische Emiraten, waarvan de bovenste 2 doorgaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb geen probleem met een EK van 32 landen overigens, zelfs met 24 landen missen bij regelmaat een paar landen de boot die op zich geen opvulling zouden zijn (in 2016 Nederland en Denemarken, in 2020 Servi en Ierland) en liever wat onaantrekkelijke affiches dan beste derdes.
Maar bij een WK nog meer opvulling, bah. Daar moet je niet aan sleutelen. Een extra KO-ronde maakt het alleen maar meer ongebalanceerdTerwijl poules van 3 de stakes vrij laag zullen zijn voor de meeste landen als je een matig Afrikaans of Aziatisch land er tussen hebt.
Je kan ook 4 landen door laten gaan en een extra KO ronde spelen, maar dan spelen de bovenste 2 landen na 2 wedstrijden al nergens meer voor en heb je ng een extra wedstrijd.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat had dan dus betekend dat er in elke pool 4 landen afvallen, dat lijkt mij toch ook wat veel.
En 3 zorgt dan voor een oneven aantal?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je kan ook 4 landen door laten gaan en een extra KO ronde spelen, maar dan spelen de bovenste 2 landen na 2 wedstrijden al nergens meer voor en heb je ng een extra wedstrijd.
Dan is beste 2 toch beter
Play offs zouden eerst in maart zijn neem ik aan. Maar door corona zijn in sommige continenten de kwalificaties heel erg uitgelopen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:36 schreef Nober het volgende:
Waarom is de loting niet na de playoffs? A.s. vrijdag bijvoorbeeld.
Je zou de nummers 2 en 3 nog een tussenronde kunnen laten spelen zoals de Conference League ongeveer werkt. Maar dan hebben de nummers 1 veel meer rust.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En 3 zorgt dan voor een oneven aantal?![]()
Edit: Kan ook niet inderdaad. Tja, ik vind het geen hele onlogische keuze. Overigens spelen WK-finalisten (of troostfinalisten) al sinds 1974 7 wedstrijden. Dat is wel opvallend.
Ja en dan krijg je dat sommige landen al vrij snel nergens meer voor spelen. Als je 2 keer verliest en twee ploegen staan op 6 punten, dan is het normaal wel klaar en doe je beetje voor spek en bonen mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat had dan dus betekend dat er in elke pool 4 landen afvallen, dat lijkt mij toch ook wat veel.
Hoe dan? Sneller een salonremise? Dat is inderdaad wel een lastige omdat je op de laatste speeldag al weet wat je voor resultaat moet behalen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
1 afvaller werkt wel soms wat doorgestoken kaart in de hand.
quote:Officieel: bondscoaches mogen 26 spelers meenemen naar het WK
De bondscoaches vroegen erom en ze hebben hun zin gekregen. Voor het eerst zullen er naar het WK 26 inzetbare spelers mogen worden meegenomen. Tot het vorige WK waren dat er 23.
Bij het vorige EK waren het er ook 26, maar toen heette het nog dat dit omwille van de coronapandemie was. Nu bekwamen de bondscoaches dat die 26 spelers definitief werd. Het geeft hen iets meer ruimte en minder spelers worden teleurgesteld. Die gelukkigen mogen ook allemaal op het scheidsrechtersblad worden ingeschreven. Op het EK waren dat er slechts 23 van de 26.
Ach Nieuw-Zeeland heeft voor de komende WK's toch een abonnement op plaatsing.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:29 schreef DeeBee het volgende:
Erg mooi, NZ gooit hun eigen glazen in. Wisselspeler pakt na 8 minuten in het veld rood.
20 minuten te gaan en 1-0 Costa Rica tegen 10 Nieuw Zeelanders.
O ja 48 teams genot...quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach Nieuw-Zeeland heeft voor de komende WK's toch een abonnement op plaatsing.
Dark horse is niet meer dan terecht lijkt mij. De prestaties van Oranje waren van 2018-2020 uitstekend, daarna nog niet eens een jaar matig onder Frank en sinds Louis terug is opnieuw gewoon erg goed. Er is in die periode regelmatig gewonnen van toplanden (Duitsland, Frankrijk, Engeland, Portugal en Belgi) dus er is bewezen dat het niet alleen tegen de kleintjes goed is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:11 schreef Lyzio_NL het volgende:
Toch bizar om te zien hoe ‘t Nederlands Elftal gezien wordt als een dark horse terwijl de stemming in ons eigen land zwaar pessimistisch is. Nederlands trekje? Of zijn we echt een dark horse?
Ik vind dit toch wel heel optimistisch. Natuurijk zijn de resultaten erg goed - en sprankelt het bij vlagen ook nog eens, maar als ik teams als Frankrijk en Duitsland zie dan zit daar toch echt meer voetbal in. Weliswaar op papier, toegegeven. Al moet ik de inbreng van Louis in deze niet onderschatten, hij heeft al vaker bewezen met (op papier) mindere voetballers een heel goed team te smeden. Alleen vind ik je opmerking dat Nederland uit Europa de grootste kanshebber is iets teveel van het goede.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dark horse is niet meer dan terecht lijkt mij. De prestaties van Oranje waren van 2018-2020 uitstekend, daarna nog niet eens een jaar matig onder Frank en sinds Louis terug is opnieuw gewoon erg goed. Er is in die periode regelmatig gewonnen van toplanden (Duitsland, Frankrijk, Engeland, Portugal en Belgi) dus er is bewezen dat het niet alleen tegen de kleintjes goed is.
Daarnaast is het een vrij unieke voetbaltijd in de zin dat alle andere Europese toplanden tegenvallen.
Maar verder: Spanje: Matige aanvallers, fysiek zwak. Frankrijk: Geen team, creren heel weinig. Sterspelers geven niet thuis. Duitsers: Heel wisselvallig presterend, verliezen regelmatig. Portugal: Veel individualisten, weinig verheffend veldspel. Belgi: Over de hill, alleen De Bruyne en Courtois doen nog serieus mee. Engeland: Creren helemaal niets, vreselijk saai. Brazili en Argentini zijn nauwelijks getest tegen de Europese landen en zijn daarom moeilijk in te schatten.
Als je dan Nederland daartegenover zet dan is het onder Louis best veelbelovend. Ontzettend veel goals, behoorlijk goed veldspel, tegen veel systemen goed inzetbaar. Wel moet de verdediging nog aan stabiliteit winnen want we krijgen vrij veel tegengoals. Maar ik denk dat er best een argument kan worden gemaakt dat Oranje misschien wel de grootste kanshebber uit Europa is momenteel.
Inderdaad is de sfeer rond Oranje met name in de serieuze voetbalpers al jaren erg pessimistisch. Dat was ook al zo in 2010 en 2014, toen we de beste aanvallers van Europa hadden en daarom automatisch kanshebber. Maar ook nu ziet het er best wel goed uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |