https://www.geenstijl.nl/(...)-aanpakken/#commentsquote:Bovenstaand zinnetje (cursief) wordt wel eens aan Klaus Schwab van het World Economic Forum toegeschreven, het Zwitserse """praatclubje""" uit Davos, dat mensen met invloed samenbrengt en convenanten laat sluiten. Maar niets is minder waar. Het is een quote van Frans Timmermans uit Brussel, van het praatclubje EU. Vandaag in de Telegraaf. Daar zegt deze obese PvdA-er (360.000 euro per jaar, ex. toeslagen) een soort van rooskleurige toekomst te zien in mensen die niets meer hebben. U hebt geen stofzuiger meer; u belt een Syriër met een stofzuiger. U hebt geen koffiezetapparaat meer; u belt een Irakees met een Jura op de bagagedrager. U hebt geen inductiekookplaat meer; uw eten (meelwormen met zeewier) wordt gebracht door een Ethiopiër op een accubrommer. U hebt geen mooie gele Kärcher meer; u belt een Bulgaar die uw groene stoepie komt hogedrukreinigen. U hebt geen staande schemerlamp meer – er komt een Pool met een lampje door uw raam schijnen als u een boek (geleend) wilt lezen. En u hebt geen vrouw meer; er komt ieder weekend een blonde Oekraīense van 23, oh dat is al zo. Enfin, het wordt tijd dat we de boel gaan resetten & terughalen wat van ONS is.
Je kon juist wel op Timmerfrans stemmen en dat werd ook massaal gedaan. De PvdA werd de grootste partij bij die verkiezingen en er werd zelfs gesproken over het 'Timmermans-effect'.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarop kan je niet eens stemmen...
Super democratisch die eu, is het niet?
Er valt niet te ontkennen dat d'666 wel een grote link heeft net dat schorem van het wef wat dit credo vooral bezigt. Dus ja, niet op stemmen.
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:59 schreef LinkseHippie het volgende:
Snap de ophef niet. 'Bezit' is een achterhaald begrip en niet meer van deze tijd.
Dit wist ik niet. Ik vond het sowieso al een enge partij met die ow zo sympathieke Carolinequote:Op vrijdag 1 april 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Monsanto dus. Overigens is Monsanto overgenomen door het nog grotere Bayer.
Waarbij het marketingbureau van Bayer zelfs in de tweede kamer vertegenwoordigd is via de Boer Burger Beweging (de BBB is opgericht en door Remarkable en dit bedrijf levert ook de secretaris en penningmeester, naast wat ander personeel).
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet levenquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet leven.
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruikenquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruiken
Het ging om de user linksehippiequote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.
Ik ben verre van een stoere user die geen belasting betaalt en zich nooit aan de snelheidsbeperkingen houdt. Integendeel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:28 schreef Basp1 het volgende:
De stoere users die zogenaamd zich niets laten voorschrijven betalen natuurlijk geen belastingen houden zich nooit aan snelheidsbeperkingen.
Vinden jullie wel dat eigendomsrechten door een staat gegarandeerd moeten worden.
Ja. Je vraagt je af hoeveel kiloknallers hij naar binnen werkt. Lijkt steeds vadsiger te worden die vetklep.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Meneer Timmermans is al een tijd van het padje af, toch?
Timmermans is een full scale wappie.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Meneer Timmermans is al een tijd van het padje af, toch?
Of juist minder vaste lasten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:43 schreef PzKpfw het volgende:
Echt een fantastische gedachte, nog meer vaste lasten
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Of juist minder vaste lasten.
Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.
Ja, of juist minder vaste lasten.quote:Daarnaast noem je nu alleen de auto, een product waar je vanwege wetgeving sowieso vaste lasten aan kwijt bent. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Alleen omdat het extreem niche is. Alle grotere opgeschaalde services zijn op basis van een vast bedrag per maand/jaar etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.
Je hebt niet gelezen. Éénmalige aankopen vervangen door vaste bedragen per maand is per definitie meer vaste lasten.quote:Ja, of juist minder vaste lasten.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Of juist minder vaste lasten.
Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Dit geldt nu al voor bepaalde software. Adobe, Microsoft Office, Teamviewer en een hele rits zakelijke pakketten. Er zijn steeds meer films die niet (meer) verkrijgbaar zijn op dvd of Bluray terwijl ze wel tijdelijk te vinden zijn op streamingservices. Er zijn nu al games die niet meer te spelen zijn omdat de ontwikkelaar de servers uit gegooid heeft en er geen mogelijkheid is om die zelf te draaien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 07:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.
Ik kan er werkelijk waar geen enkele.
Inderdaad, alles met een middleman moet uiteindelijk duurder zijn voor de consument, de middleman moet ook eten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:54 schreef BasEnAad het volgende:
Een lease-constructie is per definitie duurder voor de consument dan bezit, anders had die hele service niet bestaan. Het is een verdienmodel, een constructie waaraan bezitters heel veel verdienen en gebruikers heel veel betalen.
Oh, ik dacht dat je geinteresseerd was in discussie. Mijn foutquote:Op zaterdag 2 april 2022 08:40 schreef Basp1 het volgende:
Dus je overdrijft zwaar met je heel veel producten, alleen sommige software kun je noemen geen enkel fysiek product wat we als consument niet meer zouden kunnen kopen.
Veel oude software zonder DRM draait ook niet meer op nieuwe systemen.![]()
Verklap ons eens hoe jij denkt dat de overheid dit kan gaan sturen. De lokale overheden bijvoorbeeld willen alweer van al die deelscooters af/of flink beperken omdat deze toch teveel in de weg staan.
Daarom zou rekeningrijden ook goedkoper worden... Oh wacht, iets met budgetneutraal enzo...quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:
Of juist minder vaste lasten.
Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Resume jij overdrijft met je heel veel producten die consumenten alleen nog maar zou kunnen huren, je kan alleen wat software noemen en mag er niet op aangesproken worden in een discussie? Moet ik nu een "wat kinderachtig" plaatje plaatsen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je geinteresseerd was in discussie. Mijn fout
Daarnaast heb je ook gewoon alternatieven. Als mensen lekker pokhouterig Adobe willen blijven gebruiken prima, ik zoek wel wat anders dan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:40 schreef Basp1 het volgende:
Dus je overdrijft zwaar met je heel veel producten, alleen sommige software kun je noemen geen enkel fysiek product wat we als consument niet meer zouden kunnen kopen.
Veel oude software zonder DRM draait ook niet meer op nieuwe systemen.![]()
Verklap ons eens hoe jij denkt dat de overheid dit kan gaan sturen. De lokale overheden bijvoorbeeld willen alweer van al die deelscooters af/of flink beperken omdat deze toch teveel in de weg staan.
Tegen 6 euro per uur plus 34 ct/km...quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.
Ergens 3 uurtjes op 100km afstand op bezoek gaan kost dan 98 euro. Plus reiskosten naar de greenwheel-quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegen 6 euro per uur plus 34 ct/km...![]()
![]()
![]()
https://www.greenwheels.nl/tarieven
Nou als je geen auto hebt en maar een paar keer per jaar dit hoeft te gebruiken is het een koopje. Hoeveel kost je auto je per maand alleen al aan waarde vermindering.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ergens 3 uurtjes op 100km afstand op bezoek gaan kost dan 98 euro. Plus reiskosten naar de greenwheel-
Locatie
Voor iemand die in een grote stad woont en de auto weinig gebruikt kan dit interessant zijn. Dan heb je immers niet de parkeerproblemen en kosten en vaak goede alternatieven op andere momenten. En uiteraard de relatieve zekerheid dat er bij een spontaan ritje wel ergens op redelijke afstand een auto staat. Het probleem is alleen dat dit een echte niche-markt is. In pak ‘em beet Alblasserdam of een buitenwijk van Breda heb je dat natuurlijk niet, waardoor het voor >95% van het land nooit interessant zal worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ergens 3 uurtjes op 100km afstand op bezoek gaan kost dan 98 euro. Plus reiskosten naar de greenwheel-
Locatie
Nou staan in 98 steden green wheels en tegenwoordig waarschijnlijk ook deelscootertjes. Aangezien de meeste mensen in steden wonen lijkt me het percentage wat jij noemt erg hoog voor niet interessant zijn. Veel mensen zijn gewoon verstokt aan hun autobezit (en nemen de kosten op de koop toe) zoals ik de emotionele sentimenten intrepeter die in dit topic geuit worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef Fred_B het volgende:
In pak ‘em beet Alblasserdam of een buitenwijk van Breda heb je dat natuurlijk niet, waardoor het voor >95% van het land nooit interessant zal worden.
Oh, ik twijfel er geen seconde aan dat er mensen zijn die hun auto meer vertroetelen dan hun partner. Maar dan zouden er nog steeds genoeg normale mensen moeten zijn die vanuit financiële en pragmatische overwegingen redeneren als een deelauto echt een goed alternatief zou zijn. En dat blijkt nog niet uit de populariteitquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou staan in 98 steden green wheels en tegenwoordig waarschijnlijk ook deelscootertjes. Aangezien de meeste mensen in steden wonen lijkt me het percentage wat jij noemt erg hoog voor niet interessant zijn. Veel mensen zijn gewoon verstokt aan hun autobezit (en nemen de kosten op de koop toe) zoals ik de emotionele sentimenten intrepeter die in dit topic geuit worden.
quote:Uit onderzoek van kennisplatform voor mobiliteit Crow, dat vandaag wordt gepubliceerd, blijkt dat er op papier inmiddels 971.000 autodelers zijn. Dat lijkt heel wat, maar het Kennisinstituut Mobiliteit (KiM) kwam eerder deze maand met heel andere cijfers: 200.000 mensen hebben afgelopen drie jaar minimaal één keer een deelauto gebruikt, oftewel 2 procent van de mensen met een rijbewijs.
Van alle autoritten wordt slechts 0,02 procent met een deelauto uitgevoerd en dat aandeel is volgens het KiM sinds 2014 niet gegroeid. Van de actieve autodelers gebruikt meer dan de helft de deelauto hooguit een paar keer per jaar en dan nog vaak ten koste van het openbaar vervoer. De beoogde daling van het autobezit door de deelauto is verwaarloosbaar.
Uh, als je al geen auto hebt heb je per definitie geen vaste lasten (auto)...quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Nou als je geen auto hebt en maar een paar keer per jaar dit hoeft te gebruiken is het een koopje. Hoeveel kost je auto je per maand alleen al aan waarde vermindering.
De auto is toch wel handig. Om te gaan werken: 45min vs 3u met OV, boodschappen halen, bezoek bij vrienden en familie. Met het OV kost dat minimaal 4x zoveel tijd. Dan betaal ik graag om wat sneller op locatie te zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou staan in 98 steden green wheels en tegenwoordig waarschijnlijk ook deelscootertjes. Aangezien de meeste mensen in steden wonen lijkt me het percentage wat jij noemt erg hoog voor niet interessant zijn. Veel mensen zijn gewoon verstokt aan hun autobezit (en nemen de kosten op de koop toe) zoals ik de emotionele sentimenten intrepeter die in dit topic geuit worden.
Ja als je in een dorp woont en in een ander ver weg dorp werkt kan een auto absoluut handig zijn. Maar er is natuurlijk een ook grote groep stadsbewoners die in principe geen eigen auto meer nodig zouden hebben als ze zouden willen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:55 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
De auto is toch wel handig. Om te gaan werken: 45min vs 3u met OV, boodschappen halen, bezoek bij vrienden en familie. Met het OV kost dat minimaal 4x zoveel tijd. Dan betaal ik graag om wat sneller op locatie te zijn.
Die deelauto zit met exact dezelfde kosten. Als je daar maar lang genoeg gebruik van maakt is die uiteindelijk net zo duur of duurder als het bezit van een eigen auto. Inclusief het grotere gemak.
Mijn auto kost mij 27 a 28ct de km met de huidige brandstofprijzen. Gewoon een leuke en goede 2de hands, incl benzine, onderhoud en verbruiksdingen. Alles. 24/7 beschikbaar wanneer ik dat wil.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegen 6 euro per uur plus 34 ct/km...![]()
![]()
![]()
https://www.greenwheels.nl/tarieven
En een taxi, die is nog veel duurder! Raar zeg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn auto kost mij 27 a 28ct de km met de huidige brandstofprijzen. Gewoon een leuke en goede 2de hands, incl benzine, onderhoud en verbruiksdingen. Alles. 24/7 beschikbaar wanneer ik dat wil.
Gaat toch nergens over dat?
Ik snap je reactie niet. Wat heeft rekeningrijden te maken met deelauto's?quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom zou rekeningrijden ook goedkoper worden... Oh wacht, iets met budgetneutraal enzo...
Als je in de stad woont en misschien eens per maand toch een auto nodig hebt, dan is dit natuurlijk veel goedkoper dan zelf een auto in eigendom hebben. Ik schat dat mijn auto minstens 300 euro in de maand kost, nog voor ik er een meter mee gereden heb.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ergens 3 uurtjes op 100km afstand op bezoek gaan kost dan 98 euro. Plus reiskosten naar de greenwheel-
Locatie
Jij gaat dus niet meer naar de sportschool, maar je hebt zelf apparaten aangeschaft?quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
You will own nothing and you will be happy.
Opdonderen. Dit is echt alleen om de onderste kasten in bedwang te houden. Gewoon zorgen dat al het inkomen in services gaat zitten waar men niet uitkomt.
Na jaren waarin de consument belangrijk was en makkelijker onder contracten kon uitkomen (sportschool genot) willen ze je nu voor je linker en rechter sok twee abonnementen aansmeren.
Doe het niet.
Koop je spullen.
Reken je daarbij dan ook verzekering, wegenbelasting en afschrijving mee?quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn auto kost mij 27 a 28ct de km met de huidige brandstofprijzen. Gewoon een leuke en goede 2de hands, incl benzine, onderhoud en verbruiksdingen. Alles. 24/7 beschikbaar wanneer ik dat wil.
Gaat toch nergens over dat?
Nou ja, dan zijn het we het in principe dus eensquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat velen het niet als losstaande opmerking zien. Het is niet de eerste "vrijheidsbeperkende" maatregel uit zijn koker. Het is gewoon een hele nare man met voor velen hele enge opvattingen.
Natuurlijk is er best plek voor "lease" en abovormen. Maar het moet niet zo ver doorslaan dat je echt letterlijk voor alles afhankelijk bent.
Maar timmermans is gewoon een eng machtsgeilend mannetje.
Wat dan bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat velen het niet als losstaande opmerking zien. Het is niet de eerste "vrijheidsbeperkende" maatregel uit zijn koker.
Yep. Waarom ben jij zo slecht op de hoogte van de kosten van een auto?quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Reken je daarbij dan ook verzekering, wegenbelasting en afschrijving mee?
Dat ben ik niet. Een bedrag van 27 cent per kilometer is gewoon laag. Voor mijn eigen auto ligt dat rond de 50 cent.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Yep. Waarom ben jij zo slecht op de hoogte van de kosten van een auto?
Ben je ook tegen het bekendmaken van onderzoeksresultaten die aangeven dat roken dodelijk is? Dat kan immers ook aangemerkt worden als propaganda.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:04 schreef ludovico het volgende:
Tis gewoon ordinaire propaganda dit. Het wordt gebracht als een nieuwtje maar het staat al jaren op de agenda.
Ligt ook een beetje aan de kilometers per jaar en het verbruik. de Mijne doet 33 cent de kilometer bij 15K per jaar en afschrijven in 10 jaar incl, houderschapsbelasting, verzekering onderhoud....quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. Een bedrag van 27 cent per kilometer is gewoon laag. Voor mijn eigen auto ligt dat rond de 50 cent.
50cent. Als je een matige autorijder bent met 10k km per jaar.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. Een bedrag van 27 cent per kilometer is gewoon laag. Voor mijn eigen auto ligt dat rond de 50 cent.
Edit: oh, ik zie dat het helemaal niet over jouw auto ging.
Betalen naar gebruik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:28 schreef Sodemieters het volgende:
Ik snap je reactie niet. Wat heeft rekeningrijden te maken met deelauto's?
Roken is ook indirect dodelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ben je ook tegen het bekendmaken van onderzoeksresultaten die aangeven dat roken dodelijk is? Dat kan immers ook aangemerkt worden als propaganda.
Tja. Het ligt er ook nogal aan welke schaal waarop iets impact heeft je hanteert. Tatasteel zal voor mij ook niet gelijk dodelijk zijn omdat ik op/rond de Veluwe woon. En zelfs voor omwonenden zal het niet direct dodelijk zijn maar wel indirect. Waarmee ik probeer aan te geven dat ook indirecte gevolgen wat mij betreft evengoed ernstig zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Roken is ook indirect dodelijk.
Het abbonementen consumptieverhaal is voornamelijk ideologie en daarna pas werkelijkheid.
Het grote verschil is de ideologische insteek die dominant is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tja. Het ligt er ook nogal aan welke schaal waarop iets impact heeft je hanteert. Tatasteel zal voor mij ook niet gelijk dodelijk zijn omdat ik op/rond de Veluwe woon. En zelfs voor omwonenden zal het niet direct dodelijk zijn maar wel indirect. Waarmee ik probeer aan te geven dat ook indirecte gevolgen wat mij betreft evengoed ernstig zijn.
Dat en ik als gemiddelde Nederlander het dubbele uitstoten van de gemiddelde wereldburger is helaas een feit. En wij hebben dan weer het geluk dat we hier een (relatief) goed functionerende overheid hebben en daarnaast een gunstige ligging.
Ook begrijp ik trouwens niet zo goed waarom je het idee van abonnementen beschrijft als iets dat pas in de nabije toekomst werkelijkheid wordt. De drie bedrijven/organisaties die het eerste in mijn gedachten kwamen en die ik heb omschreven in een eerdere post waren NS Greenwheels, GO Sharing en Swapfiets. In alle gevallen gaat het om de werkelijkheid (met weliswaar een achterliggende ideologie).
Nietszeggende reactie dit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het grote verschil is de ideologische insteek die dominant is.
Nietszeggend? Je moet toch een definitie hebben voordat je er over kan discussiëren zeg hey.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nietszeggende reactie dit.
Uit welke ideologie komen deze quotes (wat dat zijn het he, het is geen wetsvoorstel oid) volgens jou voort? En waar blijkt dat uit?
Ongeveer 15k km per jaar. En dan is het bij mij 51 cent, opgebouwd als volgt:quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
50cent. Als je een matige autorijder bent met 10k km per jaar.
5000 euro...
600 aan verzekering, 600 liter benzine a 1200... Heb je 3200 euro aan afschrijving. Kan prima, maar dat lijkt me nogal je eigen keuze om een duurdere auto te rijden. Als je een 2e hands hebt van 10k of minder ga je niet deze kosten maken.
Ik zie dit soort aantijgingen hier toch wel zo ongelooflijk vaak voorbij komen maar nog geen enkele keer heeft iemand die het hier over had mij kunnen overtuigen dat onze politici daadwerkelijk worden beīnvloed door de heer Schwab. Tenzij jij nu met een overtuigende argumentatie komt waaruit blijkt dat dit wél het geval is eindigt wat mij betreft hier de discussie tussen ons.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nietszeggend? Je moet toch een definitie hebben voordat je er over kan discussiëren zeg hey.
Manmanman.
Ideologie you own Nothing youll be happy van het WEF. Die Schwab wilt iets te graag naar zijn ideale heilstaat maar de realiteit steekt (zeker nu) anders in elkaar.
Maar dat accepteren ze niet dus het wordt wat doorgedrukt zonder glijmiddel
? Ze zijn lid van dezelfde club en voeren dezelfde propaganda. Vleestax en carbon credits krijgen we nu.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zie dit soort aantijgingen hier toch wel zo ongelooflijk vaak voorbij komen maar nog geen enkele keer heeft iemand die het hier over had mij kunnen overtuigen dat onze politici daadwerkelijk worden beīnvloed door de heer Schwab. Tenzij jij nu met een overtuigende argumentatie komt waaruit blijkt dat dit wél het geval is eindigt wat mij betreft hier de discussie tussen ons.
Jep. Alles.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Reken je daarbij dan ook verzekering, wegenbelasting en afschrijving mee?
Mijn vorige auto (Saab 93 2.2 tid, dus schandalig veel wegenbelasting, ongeveer 500 eu per kwartaal incl fijnstoftoeslag). 1250 Aanschaf, ongeveer 20.000 km per jaar, zo'n 5 jaar in gereden komt op nog geen 25ct/km... (MRB + diesel + verzekering)... En dan reken ik ruim.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ongeveer 15k km per jaar. En dan is het bij mij 51 cent, opgebouwd als volgt:
- 3 cent voor onderhoud
- 4 cent voor belasting
- 6 cent voor verzekering
- 13 cent voor benzine
- 25 cent voor afschrijving
Met name afschrijving kun je inderdaad flink beīnvloeden door een goedkopere auto te nemen, maar dan nog vind ik een totaal van 27 ct per km erg weinig.
Nee, je rekent niet ruim. Je vergeet o.a. onderhoud en afschrijving.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn vorige auto (Saab 93 2.2 tid, dus schandalig veel wegenbelasting, ongeveer 500 eu per kwartaal incl fijnstoftoeslag). 1250 Aanschaf, ongeveer 20.000 km per jaar, zo'n 5 jaar in gereden komt op nog geen 25ct/km... (MRB + diesel + verzekering)... En dan reken ik ruim.
Afschrijving is meegerekend.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, je rekent niet ruim. Je vergeet o.a. onderhoud en afschrijving.
Verder sluit het heel goed aan bij wat ik al postte: ongeveer 26 cent per kilometer, als je de afschrijving buiten beschouwing zou laten. Als je een oud barrel aanschaft zal de afschrijving heel beperkt zijn, zelfs als de restwaarde 0 zou zijn.
Er zijn weinig mensen die het met me eens zijn denk ik maareh, de inflatie is 1:1 doorgerekend op wisselkoers. Terwijl in de VS dat juist weer niet is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:08 schreef Digi2 het volgende:
Dit zal helpen bezit terug te dringen, de consu -ment/minder wordt op zijn/haar wenken bediend![]()
NWS / Inflatie stijgt naar bijna 12% in maart
Inflatie verminderd de koopkracht en dus kan je minder bezittingen kopen, volgens mij is dat logica en een feit en heeft het weinig met een mening van doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die het met me eens zijn denk ik maareh, de inflatie is 1:1 doorgerekend op wisselkoers. Terwijl in de VS dat juist weer niet is.
Je snapt niet waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Inflatie verminderd de koopkracht en dus kan je minder bezittingen kopen, volgens mij is dat logica en een feit en heeft het weinig met een mening van doen.
Nee, het gaat mijn verstand te boven jammer genoegquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je snapt niet waar ik het over heb.
En dat is prima.
Gewichten en een hometrainer ja. Verder kun je met allerlei spullen en meubels die je hebt prima sporten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij gaat dus niet meer naar de sportschool, maar je hebt zelf apparaten aangeschaft?
Vergelijk de Europese niet EU-landen, die doen het veel beter.,quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die het met me eens zijn denk ik maareh, de inflatie is 1:1 doorgerekend op wisselkoers. Terwijl in de VS dat juist weer niet is.
Onze inflatie komt voor een groot deel uit het buitenland. De verzwakking van de Euro.
Als we niet met EMU landen in hetzelfde potje zaten hadden wij eerder deflatie gekend is mijn opvatting.
ECB voert debiel beleid uit, daar niet van. De rente had nooit zo laag mogen worden en the fuck slaat het op om te stimuleren onder volkomen werkloosheid.
O God, weer een “moet” user…quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.
Daarom een leaseauto via de werkgever. Om de paar jaar een nieuwe auto uitzoeken. Tankpas met onbeperkt aantal kilometers. Geen last van stijgende brandstofprijzen. Onderhoud, belastingen en verzekeringen allemaal inbegrepen. Ik zou geen eigen auto hoeven.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ergens 3 uurtjes op 100km afstand op bezoek gaan kost dan 98 euro. Plus reiskosten naar de greenwheel-
Locatie
Ja en je werkgever is gek...quote:Op zondag 3 april 2022 01:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarom een leaseauto via de werkgever. Om de paar jaar een nieuwe auto uitzoeken. Tankpas met onbeperkt aantal kilometers. Geen last van stijgende brandstofprijzen. Onderhoud, belastingen en verzekeringen allemaal inbegrepen. Ik zou geen eigen auto hoeven.
Dit dus.quote:Op zondag 3 april 2022 01:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daarom een leaseauto via de werkgever. Om de paar jaar een nieuwe auto uitzoeken. Tankpas met onbeperkt aantal kilometers. Geen last van stijgende brandstofprijzen. Onderhoud, belastingen en verzekeringen allemaal inbegrepen. Ik zou geen eigen auto hoeven.
Gehrman is jouw echtgenoot?quote:Op zondag 3 april 2022 01:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, gek op mijn vent. Wat had je verder nog te melden?
Nee, mijn man heeft net als Gehrman een prima werkcontact, en dus een leasewagen met onbeperkt aantal kilometers.quote:
En hoe lang denk je nog dat dat zo blijft?quote:Op zondag 3 april 2022 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, mijn man heeft net als Gehrman een prima werkcontact, en dus een leasewagen met onbeperkt aantal kilometers.
Jij niet?
Niet lang, wat ik zei in de post hierboven, maar contactueel gezien zitten we hier nog de aankomende vier jaar gebakken. En jij?quote:Op zondag 3 april 2022 02:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En hoe lang denk je nog dat dat zo blijft?
Dus jij denkt ook dat de werkgever van Gehrman niet gek is.quote:Op zondag 3 april 2022 02:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet lang, wat ik zei in de post hierboven, maar contactueel gezien zitten we hier nog de aankomende vier jaar gebakken. En jij?
Ik denk voornamelijk dat jij een vreemd wereldbeeld hebt. Hoe oud ben je eigenlijk?quote:Op zondag 3 april 2022 02:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus jij denkt ook dat de werkgever van Gehrman niet gek is.
En jij klinkt weer behoorlijk aangeschoten.quote:Op zondag 3 april 2022 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk voornamelijk dat jij een vreemd wereldbeeld hebt. Hoe oud ben je eigenlijk?
En wat weet je van de vorige recessie?
Je klinkt namelijk nogal onwetend en gefrustreerd hier op fok.
Geef gewoon eens antwoord, hoe oud ben je?quote:Op zondag 3 april 2022 02:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En jij klinkt weer behoorlijk aangeschoten.
Ik denk dat je beter op Second Love kunt gaan zoeken. Ik heb geen interesse.quote:Op zondag 3 april 2022 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord, hoe oud ben je?
Wat doe je voor werk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |