abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2022 @ 14:04:08 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204294569

quote:
Bovenstaand zinnetje (cursief) wordt wel eens aan Klaus Schwab van het World Economic Forum toegeschreven, het Zwitserse """praatclubje""" uit Davos, dat mensen met invloed samenbrengt en convenanten laat sluiten. Maar niets is minder waar. Het is een quote van Frans Timmermans uit Brussel, van het praatclubje EU. Vandaag in de Telegraaf. Daar zegt deze obese PvdA-er (360.000 euro per jaar, ex. toeslagen) een soort van rooskleurige toekomst te zien in mensen die niets meer hebben. U hebt geen stofzuiger meer; u belt een Syriër met een stofzuiger. U hebt geen koffiezetapparaat meer; u belt een Irakees met een Jura op de bagagedrager. U hebt geen inductiekookplaat meer; uw eten (meelwormen met zeewier) wordt gebracht door een Ethiopiër op een accubrommer. U hebt geen mooie gele Kärcher meer; u belt een Bulgaar die uw groene stoepie komt hogedrukreinigen. U hebt geen staande schemerlamp meer – er komt een Pool met een lampje door uw raam schijnen als u een boek (geleend) wilt lezen. En u hebt geen vrouw meer; er komt ieder weekend een blonde Oekraïense van 23, oh dat is al zo. Enfin, het wordt tijd dat we de boel gaan resetten & terughalen wat van ONS is.
https://www.geenstijl.nl/(...)-aanpakken/#comments

Het topic liep nog. Hier verder.

Vorig deel: NWS / “Consument wil niets meer bezitten”
pi_204294820
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarop kan je niet eens stemmen...
Super democratisch die eu, is het niet?

Er valt niet te ontkennen dat d'666 wel een grote link heeft net dat schorem van het wef wat dit credo vooral bezigt. Dus ja, niet op stemmen.
Je kon juist wel op Timmerfrans stemmen en dat werd ook massaal gedaan. De PvdA werd de grootste partij bij die verkiezingen en er werd zelfs gesproken over het 'Timmermans-effect'.
pi_204294945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:59 schreef LinkseHippie het volgende:
Snap de ophef niet. 'Bezit' is een achterhaald begrip en niet meer van deze tijd.
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:04:35 #4
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_204295667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Monsanto dus. Overigens is Monsanto overgenomen door het nog grotere Bayer.

Waarbij het marketingbureau van Bayer zelfs in de tweede kamer vertegenwoordigd is via de Boer Burger Beweging (de BBB is opgericht en door Remarkable en dit bedrijf levert ook de secretaris en penningmeester, naast wat ander personeel).
Dit wist ik niet. Ik vond het sowieso al een enge partij met die ow zo sympathieke Caroline :') maar nu wordt mijn gevoel daarover nog danig versterkt. Waarom hier überhaupt andere mensen dan boeren op stemmen is mij echt een compleet raadsel. Wie zijn die mensen???
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:05:49 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204295682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet leven :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204295702
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet leven :').
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:08:40 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204295717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruiken
Get woke, go broke!
pi_204295745
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruiken
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:12:42 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204295763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.
Het ging om de user linksehippie :').

Maar ik hoop dat je dag verder wel ok is.
Get woke, go broke!
pi_204295911
De stoere users die zogenaamd zich niets laten voorschrijven betalen natuurlijk geen belastingen houden zich nooit aan snelheidsbeperkingen.

Vinden jullie wel dat eigendomsrechten door een staat gegarandeerd moeten worden. :+
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:04:28 #11
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_204296214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:28 schreef Basp1 het volgende:
De stoere users die zogenaamd zich niets laten voorschrijven betalen natuurlijk geen belastingen houden zich nooit aan snelheidsbeperkingen.

Vinden jullie wel dat eigendomsrechten door een staat gegarandeerd moeten worden. :+
Ik ben verre van een stoere user die geen belasting betaalt en zich nooit aan de snelheidsbeperkingen houdt. Integendeel.

Maar ik vind het wel fijn dat de dingen die ik in bezit heb ook door de staat erkent worden. Zou toch raar zijn als iedereen inclusief de staat maar andermans eigendommen mag inpikken? Dan krijg je een soort bananenrepubliek waar het recht van de sterkste geldt lijkt mij.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:41:43 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204296469
Meneer Timmermans is al een tijd van het padje af, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204296719
Voor een bizarre complottheorie llgt die ene toch wel lekker op schema.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204296751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja. Je vraagt je af hoeveel kiloknallers hij naar binnen werkt. Lijkt steeds vadsiger te worden die vetklep.
pi_204298397
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Timmermans is een full scale wappie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 april 2022 @ 00:43:36 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204301612
Echt een fantastische gedachte, nog meer vaste lasten :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204301682
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:43 schreef PzKpfw het volgende:
Echt een fantastische gedachte, nog meer vaste lasten :')
Of juist minder vaste lasten.

Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
pi_204301730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.

Daarnaast noem je nu alleen de auto, een product waar je vanwege wetgeving sowieso vaste lasten aan kwijt bent. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
pi_204301912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.

quote:
Daarnaast noem je nu alleen de auto, een product waar je vanwege wetgeving sowieso vaste lasten aan kwijt bent. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Ja, of juist minder vaste lasten.
pi_204301946
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 01:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.

Alleen omdat het extreem niche is. Alle grotere opgeschaalde services zijn op basis van een vast bedrag per maand/jaar etc.

quote:
Ja, of juist minder vaste lasten.
Je hebt niet gelezen. Éénmalige aankopen vervangen door vaste bedragen per maand is per definitie meer vaste lasten.
pi_204301982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

:')
  zaterdag 2 april 2022 @ 01:54:58 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204302002
Een lease-constructie is per definitie duurder voor de consument dan bezit, anders had die hele service niet bestaan. Het is een verdienmodel, een constructie waaraan bezitters heel veel verdienen en gebruikers heel veel betalen.
pi_204302389
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:

. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.

Ik kan er werkelijk waar geen enkele. :P
pi_204302516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 07:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.

Ik kan er werkelijk waar geen enkele. :P
Dit geldt nu al voor bepaalde software. Adobe, Microsoft Office, Teamviewer en een hele rits zakelijke pakketten. Er zijn steeds meer films die niet (meer) verkrijgbaar zijn op dvd of Bluray terwijl ze wel tijdelijk te vinden zijn op streamingservices. Er zijn nu al games die niet meer te spelen zijn omdat de ontwikkelaar de servers uit gegooid heeft en er geen mogelijkheid is om die zelf te draaien.

Voorlopig geldt het dus vooral voor niet-tastbare producten, maar vergeet ook niet dat steeds meer consumentenproducten afhankelijk zijn of worden van 'clouddiensten'. Er was al een fabrikant van bluetooth-speakers (Sonos geloof ik?) die probeerde om mensen te laten betalen voor de dienst omdat anders hun speaker niet meer zou werken. Dan heb je het fysieke product dus nog wel maar is die alleen handig als deurstop. Gelukkig was er zoveel backlash dat ze die beslissing teruggedraaid hebben, maar als de overheid zoals Timmermans wil zich er mee gaat bemoeien dan is het hek van de dam.
  zaterdag 2 april 2022 @ 08:32:31 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204302526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 01:54 schreef BasEnAad het volgende:
Een lease-constructie is per definitie duurder voor de consument dan bezit, anders had die hele service niet bestaan. Het is een verdienmodel, een constructie waaraan bezitters heel veel verdienen en gebruikers heel veel betalen.
Inderdaad, alles met een middleman moet uiteindelijk duurder zijn voor de consument, de middleman moet ook eten.

Het jammere van het internet zoals het nu werkt is dat er juist ontzettend veel en grote middlemen zijn, Amazon, booking, uber, dat soort troep, terwijl het direct koppelen van producent en consument ook mogelijk is. De platforms geven alleen een stukje gemak.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')