https://www.geenstijl.nl/(...)-aanpakken/#commentsquote:Bovenstaand zinnetje (cursief) wordt wel eens aan Klaus Schwab van het World Economic Forum toegeschreven, het Zwitserse """praatclubje""" uit Davos, dat mensen met invloed samenbrengt en convenanten laat sluiten. Maar niets is minder waar. Het is een quote van Frans Timmermans uit Brussel, van het praatclubje EU. Vandaag in de Telegraaf. Daar zegt deze obese PvdA-er (360.000 euro per jaar, ex. toeslagen) een soort van rooskleurige toekomst te zien in mensen die niets meer hebben. U hebt geen stofzuiger meer; u belt een Syriër met een stofzuiger. U hebt geen koffiezetapparaat meer; u belt een Irakees met een Jura op de bagagedrager. U hebt geen inductiekookplaat meer; uw eten (meelwormen met zeewier) wordt gebracht door een Ethiopiër op een accubrommer. U hebt geen mooie gele Kärcher meer; u belt een Bulgaar die uw groene stoepie komt hogedrukreinigen. U hebt geen staande schemerlamp meer – er komt een Pool met een lampje door uw raam schijnen als u een boek (geleend) wilt lezen. En u hebt geen vrouw meer; er komt ieder weekend een blonde Oekraïense van 23, oh dat is al zo. Enfin, het wordt tijd dat we de boel gaan resetten & terughalen wat van ONS is.
Je kon juist wel op Timmerfrans stemmen en dat werd ook massaal gedaan. De PvdA werd de grootste partij bij die verkiezingen en er werd zelfs gesproken over het 'Timmermans-effect'.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarop kan je niet eens stemmen...
Super democratisch die eu, is het niet?
Er valt niet te ontkennen dat d'666 wel een grote link heeft net dat schorem van het wef wat dit credo vooral bezigt. Dus ja, niet op stemmen.
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:59 schreef LinkseHippie het volgende:
Snap de ophef niet. 'Bezit' is een achterhaald begrip en niet meer van deze tijd.
Dit wist ik niet. Ik vond het sowieso al een enge partij met die ow zo sympathieke Carolinequote:Op vrijdag 1 april 2022 10:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Monsanto dus. Overigens is Monsanto overgenomen door het nog grotere Bayer.
Waarbij het marketingbureau van Bayer zelfs in de tweede kamer vertegenwoordigd is via de Boer Burger Beweging (de BBB is opgericht en door Remarkable en dit bedrijf levert ook de secretaris en penningmeester, naast wat ander personeel).
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet levenquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven. Ik zit persoonlijk niet zo te wachten op deelboxershorts.
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog, ik zit ook niet te wachten op linksehippies die mij willen voorschrijven hoe ik moet leven.
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruikenquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, als jij een kind wil verkrachten moet dat gewoon kunnen.
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm ok. Niet het voorbeeld wat ik zou gebruiken
Het ging om de user linksehippiequote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, vooral handig als je even wilt illustreren dat 'ik laat me X niet voorschrijven' door de overheid' nogal een onnozele statement is. Nog afgezien van het feit dat er in dit hele topic geen enkel concreet voorbeeld te vinden is van pogingen om jou voor te schrijven hoe je moet leven.
Ik ben verre van een stoere user die geen belasting betaalt en zich nooit aan de snelheidsbeperkingen houdt. Integendeel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:28 schreef Basp1 het volgende:
De stoere users die zogenaamd zich niets laten voorschrijven betalen natuurlijk geen belastingen houden zich nooit aan snelheidsbeperkingen.
Vinden jullie wel dat eigendomsrechten door een staat gegarandeerd moeten worden.
Ja. Je vraagt je af hoeveel kiloknallers hij naar binnen werkt. Lijkt steeds vadsiger te worden die vetklep.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Meneer Timmermans is al een tijd van het padje af, toch?
Timmermans is een full scale wappie.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Meneer Timmermans is al een tijd van het padje af, toch?
Of juist minder vaste lasten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:43 schreef PzKpfw het volgende:
Echt een fantastische gedachte, nog meer vaste lasten
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Of juist minder vaste lasten.
Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet, je betaalt gewoon een vast bedrag per maand + kosten voor gebruik. Dus wél vaste lasten.
Ja, of juist minder vaste lasten.quote:Daarnaast noem je nu alleen de auto, een product waar je vanwege wetgeving sowieso vaste lasten aan kwijt bent. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Alleen omdat het extreem niche is. Alle grotere opgeschaalde services zijn op basis van een vast bedrag per maand/jaar etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Kijk bijv. maar eens bij greenwheels, of mywheels: dat kan ook zonder een vast bedrag per maand, puur op basis van gebruik.
Je hebt niet gelezen. Éénmalige aankopen vervangen door vaste bedragen per maand is per definitie meer vaste lasten.quote:Ja, of juist minder vaste lasten.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Of juist minder vaste lasten.
Voor een deelauto betaal je wanneer je 'm daadwerkelijk gebruikt. Geen vaste lasten voor verzekering, wegenbelasting e.d.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
. Dat is niet eerlijk want er zijn heel veel producten waar je vroeger een eenmalige aankoop van zou doen die nu alleen of voornamelijk verkrijgbaar zijn voor een vast bedrag per maand. Dus meer vaste lasten.
Dit geldt nu al voor bepaalde software. Adobe, Microsoft Office, Teamviewer en een hele rits zakelijke pakketten. Er zijn steeds meer films die niet (meer) verkrijgbaar zijn op dvd of Bluray terwijl ze wel tijdelijk te vinden zijn op streamingservices. Er zijn nu al games die niet meer te spelen zijn omdat de ontwikkelaar de servers uit gegooid heeft en er geen mogelijkheid is om die zelf te draaien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 07:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een heel lang lijstje met consumenten producten die we niet echt meer kunnen kopen maar alleen nog kunnen huren.
Ik kan er werkelijk waar geen enkele.
Inderdaad, alles met een middleman moet uiteindelijk duurder zijn voor de consument, de middleman moet ook eten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 01:54 schreef BasEnAad het volgende:
Een lease-constructie is per definitie duurder voor de consument dan bezit, anders had die hele service niet bestaan. Het is een verdienmodel, een constructie waaraan bezitters heel veel verdienen en gebruikers heel veel betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |