SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto is van 1,5 maand geleden. Maar ze ziet er nu alweer anders uit…
De dierentuin wordt wel steeds leuker om te bezoeken.
Edit: posten blijft moeilijk…Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:04 schreef arvensis het volgende:
Altijd leuk, zulke afspraken…
Wij moesten laatst een half uur extra wachten in de wachtruimte bij de HA.. met ren zieke Zielie. Dat was ook afzien.Dat maakt toch niet uit? Ik ben zelf ook niet de meeste consistente poster, maar het is geen verplichting toch? De een post dagelijks, de ander niet, de een reageert altijd op iedereen en de ander doet dat minder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto is van 1,5 maand geleden. Maar ze ziet er nu alweer anders uit…
[ afbeelding ]
Edit: posten blijft moeilijk…
Wat een leuke foto! En bizar hoe snel die ukkies veranderen hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de laatste foto zit zijn haar een beetje gek omdat hij er zelf met een nat doekje doorheen was gegaan, maar hij heeft zo'n vrolijk koppie
Ook bij hem komen zowat alle tanden nu tegelijk door. We hebben bijna altijd een slabje om momenteel want anders kan ik hem wel 6x per dag een nieuwe trui aandoen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:04 schreef arvensis het volgende:
Altijd leuk, zulke afspraken…
Wij moesten laatst een half uur extra wachten in de wachtruimte bij de HA.. met ren zieke Zielie. Dat was ook afzien.Wat leuk! Die dierentuin gaan wij in mei ook bezoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto is van 1,5 maand geleden. Maar ze ziet er nu alweer anders uit…
[ afbeelding ]
Edit: posten blijft moeilijk….
Ik denk trouwens niet dat wat Bubbles heeft angiokeratomen is, ziet er toch echt anders uit, maar bedankt voor het meedenken! Ik “hoop” dat het toch gewone luieruitslag is wat er bij haar iets anders uitziet maar wel vanzelf weggaat.
Ik ben de tel kwijtgeraakt maar op een gegeven moment kwamen de snijtanden door, toen 2/3 kiezen en nu zie ik de hoektanden ook doorkomen. Dus ja lekker alles tegelijkquote:Op woensdag 30 maart 2022 14:17 schreef Gogo83 het volgende:
Bij jullie ook al @:Majo? J heeft deze maand 3 tanden en 4 kiezen gekregen, en vandaag is ze weer totaal niet in de stemming, dus ik denk dat nu de laatste gewone snijtand aan het doorkomen is. Dan daarna alleen nog de hoektanden en achterste kiezen, maar dat zal dan wel weer even duren. Wat een heerlijk kereltje trouwens!
Kom je weer naar Nederland?quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat leuk! Die dierentuin gaan wij in mei ook bezoeken.
Ik denk trouwens niet dat wat Bubbles heeft angiokeratomen is, ziet er toch echt anders uit, maar bedankt voor het meedenken! Ik “hoop” dat het toch gewone luieruitslag is wat er bij haar iets anders uitziet maar wel vanzelf weggaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik maakte allemaal foutjes met de haakjes en codes, haha. Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:31 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Ik ben zelf ook niet de meeste consistente poster, maar het is geen verplichting toch? De een post dagelijks, de ander niet, de een reageert altijd op iedereen en de ander doet dat minder.
Wat een leuke foto! En bizar hoe snel die ukkies veranderen hè?
quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben de tel kwijtgeraakt maar op een gegeven moment kwamen de snijtanden door, toen 2/3 kiezen en nu zie ik de hoektanden ook doorkomen. Dus ja lekker alles tegelijkGeen wonder dat hij af en toe ook even chagrijnig is
[..]
Kom je weer naar Nederland?Wij gaan binnenkort die kant op verhuizen, dan is de dierentuin weer een stukkie dichterbij
Ja, we komen twee weken in mei! En wat leuk dat jullie iets hebben gevonden en gaan verhuizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gewoon een anderhalfjarige vandaag!En precies 20 weken zwanger en dus op de helft! #mijlpaalwoensdag
[ Bericht 3% gewijzigd door Smart_ass op 30-03-2022 16:03:59 ]
Als kind hadden mijn ouders ook een abonnement, ik ben er dus half opgegroeid. Leuk om er met Aapie nu ook weer heen te gaanquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef arvensis het volgende:
Leuk!
Wij hebben al jaren een abo, hoop nu toch wat vaker te gaan. Met twee kindjes gaan wordt steeds makkelijker.
Voor ons is het met de auto ook een half uur.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, we komen twee weken in mei! En wat leuk dat jullie iets hebben gevonden en gaan verhuizen.
Dat is wel echt dichtbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gewoon een anderhalfjarige vandaag!En precies 20 weken zwanger en dus op de helft! #mijlpaalwoensdag
![]()
Gefeliciteerd met de mijlpalen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Kijk die rode koppies danquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:59 schreef Seven. het volgende:
Colin was op bezoek bij E en @:monsterd. Z'n brother from another mother.
[ afbeelding ]
En de pet van z'n zus wil hij best een halve minuut op:
[ afbeelding ]
Ik ben geloof ik de enige met een dreumes die ook komt en @kwakz0r staat op misschien. Zou leuk zijn als er nog wat meer dreumesen bij zijnquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:27 schreef Aure het volgende:
Komen hier ook nog mensen naar de baby(maar ook dreumesen)meet?
Haha Seven, broertjes![]()
Ohja Plaswijck, daar ben ik nog nooit geweest. Zou ik wel moeten doen hé? Ik ga nu we eindelijk Rotterdampassen hebben aangeschaft wel met ze naar Villa Zebra, ook zo super leuk
10 april in Utrecht:quote:
Jammer!quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:46 schreef Seven. het volgende:
Ik sla de meet over, voorlopig ff andere prioriteiten
Utrecht is me te ver weg met de huidige benzineprijzen...quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
10 april in Utrecht:
OUD / Babymeet maart/april
[..]
Jammer!
Misschien. Ik heb het wel in de agenda staan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:27 schreef Aure het volgende:
Komen hier ook nog mensen naar de baby(maar ook dreumesen)meet?
Haha Seven, broertjes![]()
Ohja Plaswijck, daar ben ik nog nooit geweest. Zou ik wel moeten doen hé? Ik ga nu we eindelijk Rotterdampassen hebben aangeschaft wel met ze naar Villa Zebra, ook zo super leuk
Ja, de mijne heeft het momenteel ook elke nachtquote:Op vrijdag 1 april 2022 08:16 schreef Peejtur het volgende:
Ons monstertje wordt laatste nachten elke keer ontroostbaar wakker rond 2 uur. Is dit een fase?
Ik was gister voor werk bij een première en had ook nog wat bier gedronken. What was I thinkingquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt een snelle jelle en die hebben geen slaap nodig
Ja oh man zo hatelijk. Motherfuckers.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:36 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik was gister voor werk bij een première en had ook nog wat bier gedronken. What was I thinkingOtis duizend keer wakker en toen wilde Jip ook nog om 5 uur tussen ons in
ik word weer gewoon kluizenaar
Ja, maar wel net iets minder erg. Op deze leeftijd zo'n 3 x per nacht wakker. Otis zit op 5-6quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja oh man zo hatelijk. Motherfuckers.
Was jouw oudste ook zo'n slaap-pain in the ass?
Ik denk eerlijk gezegd dat dat meer regel is dan uitzondering.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:25 schreef Smart_ass het volgende:
5-6 keer wakker per nacht?oh wow dat vind ik wel heftig hoor. En dan ook huilen/overstuur dat je er elke keer naartoe gaat?
Bij kindjes van 1 jaar denk ik dat niet hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat het abnormaal is overigens, maar ik denk dat het verdeelder is dan dat.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat meer regel is dan uitzondering.
Ik denk dat dat van een hoop factoren afhangt (samen slapen, nachtvoedingen) en dat je er met een pol geen goed beeld van krijgt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij kindjes van 1 jaar denk ik dat niet hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat het abnormaal is overigens, maar ik denk dat het verdeelder is dan dat.
Misschien kunnen we pollen
Ah arvensis komop, we hebben het over dreumesen, niet over newborns. Een kind van 1 kan prima een nacht doorslapen. Er is niet echt meer iets wat "hoort" op deze leeftijd. Het is gewoon verschillend. Er zijn kinderen die met zes maanden klokje rond slapen (en die zijn er veel!) en er zijn kinderen die met 4 jaar nog niet doorslapen (en die zijn er ook veel!) Het is beiden heel normaal en ik durf dus best te stellen dat het verdeeld is. Vaak wakker worden is niet de norm. Er is namelijk geen norm.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat van een hoop factoren afhangt (samen slapen, nachtvoedingen) en dat je er met een pol geen goed beeld van krijgt.
Alhoewel het heerlijk is denk ik niet dat de hele jonge kindjes een hele nacht door ‘horen’ te slapen en dat het normaal is dat ze vaak wakker worden.
1-2 keer bij nacht kan ik me iets bij voorstellen, maar dat 5-6 keer per nacht eerder regel is dan uitzondering dat gaat er bij mij echt niet in.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:40 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat meer regel is dan uitzondering.
Ik ga over als t niet meer lekker past. Net als met kleren en schoenen eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
Even een luiervraag trouwens, hebben jullie dreumesen luiers waarbij ze precies in die gewicht range zitten of kijken jullie daar niet zo nauw naar? Volgens mij mag Bubbles wel weer over naar een grotere maat maar volgens die maat is ze daar nog een paar kilo te licht voor. Volgens mij keek ik daar toen ze een baby was niet zo nauw naar en zat ze ook al in deze maat voordat ze aan het gewicht zat, maar ik weet het niet meer zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze praat al zoveel, echt heerlijk. Het meeste ook wel redelijk hoe het hoort. Maar een paar dingen die ze anders uitspreek zoals hierboven, waaronder de naam van haar zus, ben benieuwd wanneer ze die goed heeft. Ze gebruikt nu de K ipv de N als begin letter, terwijl ze bij andere woorden prima de N als eerst uit kan spreken (neus, NEE)
Fascinerend wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Nolita op 02-04-2022 20:25:10 ]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:20 schreef Nolita het volgende:
De dag doorgekomen Bien en PKM?
Zoek de dreumes:Toffe foto! En gave keuken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:20 schreef Nolita het volgende:
De dag doorgekomen Bien en PKM?
Zoek de dreumes:Hahaha, leuke foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Ik heb altijd het gevoel dat jouw smileys niet overeen komen met je teksten, of ben je echt zo positief ingesteldquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Qua slaap; ik heb het idee dat het meestal ergens tussen de 9 maanden en 1,5 jaar beter wordt. Waarbij naar beide kanten veel uitzonderingen.Om me heen allemaal ouders die klagen over kinderen die nog steeds 1-2 keer per nacht komen. (Kinderen van 4-8 maanden zeg maar). Die wil ik slaan.
Maar momenteel is de peuter meer wakker dan de dreumes. Het biedt perspectief! Alleen niet hebben over het tandenleed van de afgelopen nachten..
Oh wat fijn!quote:Op zondag 3 april 2022 08:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn 2 kinderen liggen nog op bed![]()
Ik geniet er nog even van
Een beetje van beiden. Als ik het maar heel positief neerzet wordt het vanzelf positief.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb altijd het gevoel dat jouw smileys niet overeen komen met je teksten, of ben je echt zo positief ingesteld
Wat heerlijk!quote:Op zondag 3 april 2022 08:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn 2 kinderen liggen nog op bed![]()
Ik geniet er nog even van
Scoutingquote:Op zondag 3 april 2022 08:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh wat fijn!
Hier is de kleuter op "kamp" met scouting, die is normaal altijd om half zeven wakker, dus vanmorgen nam de dreumes die honeurs maar waar
Wat let je? Of wil ze zelf niet?quote:Op zondag 3 april 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ScoutingZoveel leuke feestjes in de keet gehad vroeger. Alleen al om de feestjes zou ik mijn kind op scouting doen
Ik ga het eens voorstellen, kijken of het haar aanspreektquote:Op zondag 3 april 2022 08:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat let je? Of wil ze zelf niet?![]()
Mijn oudste wilde graag bij de knutselclub, maar dat mocht pas vanaf groep 5, dus heb ik haar richting scouting gemotiveerd wegens het niet-competetieve karakter en nu heb ik dus al 2 kinderen op de scouting. Als goud straks ook aansluit kan ik uitkijken naar rustige weekenden voor mezelf als ik later groot oud ben
/offtopic
Colin ook zo, papa, mama en bal en die woorden zijn vaak ook maar een paar dagen in gebruik. Daarna vertikt hij het weer.quote:Op zondag 3 april 2022 19:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat leuk dat ze ook echt woordjes zegt!Hier "praat" ze de hele dag door, maar naast 'papa en 'mama' komen er voor mij geen verstaanbare woorden uit.. zou geloof ik wel moeten rond deze leeftijd? Benieuwd wat de pediatrician ervan vindt, die zien we morgen weer.
Wat een verschil dan zeg, met die tanden! En beterschap!
Ha, hier ook. Mama en papa blijft hij wel frequent zeggen, net als toet toet auto. We hebben een hele hoop autootjes en een heel parcours wat je elke keer opnieuw kunt bouwen. Zo leuk voor die kleintjes! En we hebben 2 katten die hij mauw noemtquote:Op maandag 4 april 2022 11:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin ook zo, papa, mama en bal en die woorden zijn vaak ook maar een paar dagen in gebruik. Daarna vertikt hij het weer.
Pediatrician zei dat zolang ze maar snapt wat je bedoelt het prima is dat ze nog geen verstaanbare woorden zegt. Dus als je bijvoorbeeld zegt “laten we naar buiten gaan” dat ze naar de kast loopt om schoenen aan te trekken, of “we gaan eten” dat ze naar de eettafel loopt, dat soort dingen. Bovendien krijgt Bubbles natuurlijk twee talen naar haar hoofd geslingerd. Dan duurt het blijkbaar sowieso langer voordat ze echt gaan praten.quote:Op maandag 4 april 2022 10:28 schreef PKM het volgende:
Er moet nog niet zoveel hoor @:Smart_ass . Maar ben wel benieuwd naar wat je kinderarts vindt.![]()
Poffertje brabbelt ook maar wat en dan soms ineens een nieuw woord dat ze daarna niet meer gebruikt. Dat ken ik ook nog van de oudste, is meer dan goed gekomen.
Pas geleden hadden ze allebei wat te eten maar kleuter had het al op dus hij wou wat van haar. Meestal geeft ze dan zelf wel weg maar nou trok ze aan zijn hand, dat hij zelf moest pakken. Vond hij niet leuk maar ik wel.
Spreekt hij al zo’n hele zin uit?quote:Op maandag 4 april 2022 20:21 schreef Seven. het volgende:
Gaat lekker hier met bedtijd. Ik hoor uit de slaapkamer 'auw, dat is niet leuk' gevolgd door een klein jochie die he-le-maal in een deuk ligt om zichzelf.
Nee joh, papa kreeg een stomp op zijn neus en zei dat. Verder is Aapie verder dan Colin. Die rebbelt hele verhalen maar is totaal onverstaanbaarquote:Op dinsdag 5 april 2022 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Spreekt hij al zo’n hele zin uit?
Hier ook woorden die opeens weer verdwijnen. Hij zei boom, lamp en bal maar alleen bal is nog over. Verder roept hij veel die (inclusief wijzend vingertje), mijn, mama, papa, ja en nee.
En die sneakaap eet op de opvang gewoon paprika, komkommer en avocado terwijl hij daar thuis niets van moet hebbenGisteren wees hij naar een rauwe sperzieboon (“die”), die gaf ik hem voor de grap. At ie het op
en de gekookte boontjes dus niet eten hè
![]()
Ik vind het echt fantastisch om te zien hoeveel hij al begrijpt en hoeveel hij zelf kan. Na het eten maakt hij zelf het dienblad van zijn stoeltje schoon met een doekje (heeft hij ons natuurlijk vaak zien doen) en hij klimt nu zelf de trap op terwijl ik zijn billen ondersteun. Mijn kleine mannetje
Met de goudmethode moet je het later weer uit het haar kammen / spoelen. Ik weet niet wat erger isquote:Op woensdag 6 april 2022 09:04 schreef Aure het volgende:
Ohh zo irritant als ze dat doen
Als Goud ff aan Otis kan leren hoe ie zelf z'n neus poetst? Hoef ik er niet meer de hele dag mee in de weerecht hoeveel snot kan er uit zo'n kind komen op een dag
Aha, ik vond het al zo'n volzinquote:Op woensdag 6 april 2022 02:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee joh, papa kreeg een stomp op zijn neus en zei dat. Verder is Aapie verder dan Colin. Die rebbelt hele verhalen maar is totaal onverstaanbaar. Maar stoeltje poetsen doet Colin ook. Volgende stap: opruimen.
Dat traplopen scheelt echt een boel! Ik had 2 geblesseerde armen maar dat gaat sinds een week stukken beter. En men, 4 trappen?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:35 schreef Aure het volgende:
Zo leuk he al dat nadoen van die kleintjesOtis poetst ook de tafel met een doekje
en traplopen is echt een handige feature! Wij wonen vierhoog zonder lift dus ik was heel blij toen Otis dat zelf kon
Ik zie hem al helemaal als banaan tegen de trap werpen jaquote:Op woensdag 6 april 2022 08:44 schreef SQ het volgende:
Als Goud een pakje zakdoekjes te pakken krijgt kan hij gerust een half uur zoet zijn met zijn eigen neus poetsen
Andere populaire imitaties zijn: je haar schedel kammen, op de fiets stappen en onkruid wieden
Ik had oma niet verteld van het zelf MOETEN traplopen dus die viel bijna van de trap met hem toen hij zich ziedend in de banaanvorm wierp toen ze met hem de trap op liep
Wat schattig dat zingenquote:Op woensdag 6 april 2022 10:10 schreef PKM het volgende:
Leuk jullie dreumes verhaaltjes.![]()
Poffertje houdt van rommel maken en kleuter wil graag stofzuigen. Dat duo is goud.![]()
Poffertje vindt de stofzuiger wel een beetje eng maar kleuter zet hem dan zachter.![]()
Gisteren met naar bed brengen wou ze klap eens in je handjes zingen. Dat merkte ik dan omdat ze wat neuriede en haar handjes op het hoofdje deed.
Daarna zong ze slaap kindje slaap ook een beetje mee. Te cute.
Aw wat zielig! Hopelijk is het snel wegquote:Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft een flink ontstoken piemel. Gistermorgen niets aan de hand. Om 11:00 ineens rood en beetje opgezwollen, dus huisarts gebeld. Om 15:00 was het nog erger, huisarts heeft hem direct antibiotica voorgeschreven voor een week. Om 17:00 begon hij er duidelijk last van te krijgen.
Vanmorgen al veel minder rood dus de antibiotica slaat goed aan. En verder extra veel laten drinken, keertje extra douchen enzo. Hij is superblij zelf dus dat scheelt.
Ja, toen hij er last van kreeg was het echt sneu. Maar vandaag staat hij alweer vrolijk te spelen met zijn klokkenspel onder de douchequote:
7 jaar zou ook kunnen (maar ik weet wel dat ik dat nooit had geweten als hij er niet eerder al last van had gehadquote:Op woensdag 6 april 2022 14:53 schreef arvensis het volgende:
Tot een jaar of 7, toch?
U. is ook besneden, maar vanuit andere overwegingen. Heel veel beterschap Colin!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T is zo’n heerlijke ondeugd. Een boefie. Hij kan inmiddels kruipen en zelf gaan zittenhaast heeft ie niet zeg maar…
Kwak
Hier hetzelfde als Nolita, soms gaat het zonder problemen maar soms ook gewoon houdgreep. Het helpt ook als ik het niet aankondig als in "kom we gaan tandenpoetsen" , dan kan hij ook geen nee zeggenquote:Op zondag 10 april 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dreumes wil niet meer dat we zijn tanden poetsen. Hoe lossen jullie dat op?
Gaat goed hier. Antibioticakuur zit erop en hij en z'n piemel zijn weer helemaal zichzelf.quote:Op maandag 11 april 2022 13:39 schreef MaJo het volgende:
He bah wat naar al die zieke kindjesAapie doet ook mee aan de ziekenboeg, superhoge koorts (boven de 40) en alleen maar hangen en piepen. Vandaag is hij wel weer wat vrolijker gelukkig.
@:Seven hoe is het met Colin's piemeltje? Klinkt echt naar zo'n ontsteking
Wij leren Aapie nu om zelf te eten met vork en lepel en dat gaat al best goed. Zo schattig als hij zelf iets aanprikt en dan in zijn mond stoptMet het lepeltje is nog wat lastiger, veel gaat ernaast. De laatste dagen heeft hij maar weinig gegeten voor zijn doen, en alles maar weer gevoerd. Veel te zwak om zelf iets te doen
Fijn dat piemel en kind weet helemaal de oude zijnquote:Op dinsdag 12 april 2022 21:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gaat goed hier. Antibioticakuur zit erop en hij en z'n piemel zijn weer helemaal zichzelf.
Beterschap en wat knap van Aapie! Misschien hier ook maar eens wat plastic bestek aanschaffen.
quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Dreumes is hier de laatste tijd super lief, erg knuffelig. Dit zijn van die fases die wel wat langer mogen duren.
Leuk hè al die woordjes? Haha adabu, hoe verzint hij het?quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:15 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]![]()
J wordt sinds kort ook steeds knuffeliger (EINDELIJK!). Zo is hij nog nooit geweest. Hij wilt altijd meteen weg, meteen bewegen, meteen wat anders doen, stilzitten is tot nu toe altijd een no-no geweest. Nu komt hij op mij hangen als we wat tv kijken (al beweegt ie wel constant). Maar dan vandaag!
Werd hij hard huilend wakker van zijn dutje en ik nam hem bij me in de schommel stoel. Lagen we daar heerlijk tien minuten te knuffelen, zijn lichaam helemaal tegen mij aan gedrukt......
Tot hij er toch echt klaar mee was en zo van mijn schoot afgleed en de kamer uitliep!
![]()
![]()
Verder alles toppie hier! Zijn karakter wordt steeds leuker en gezelliger! En hij spreekt echt al belachelijk veel woordjes voor zijn leeftijd, we zitten al aan minstens 20 correct gesproken woordjes!Hij kan sinds kort zelfs al "soort van" zijn eigen naam zeggen.
Hij zegt Jua.
Wijst naar zijn eigen foto's, Jua. Wijst naar zichzelf, Jua. Wijst naar zijn vork, Jua. Hij verrast me elke week weer met wat nieuws de laatste tijd!
En hij is helemaal gek op voertuigen. Zijn nieuwste rage is vliegtuigen met een eigen verzonnen woord, adabu. Zijn we buiten aan het wandelen en ziet hij er een? Dan hoort de hele buurt het. Vingertje omhoog al wijsend en hardop ADABU! ADABU! ADABU! roepen!![]()
@:MaJo Geen kans op Covid toevallig? Ik heb J nooit getest, maar wij waren beiden positief twee weken geleden. Dus ik nam aan dat J ook Covid had toen hij symptomen kreeg. Hij at ook een paar dagen veel minder en had ook van het ene op het andere moment niets en dan ineens hoge koorts!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 april 2022 20:20 schreef Bienelientjee het volgende:
ZON!Ik ook ff spammen met wat Paas foto's!
Zijn eerste officiele Paas ei jacht bij de schoonouders!
CuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik word altijd instant blij als ik haar lach ziequote:Op zondag 17 april 2022 14:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Dit weer... Dit is toch heerlijk!
Even dreumesfotospam.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net zo'n brede lach als die bal op de achtergrond van de schilderfotoquote:Op zondag 17 april 2022 20:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik word altijd instant blij als ik haar lach zieHeerlijk!
Ze probeert deze na te doen!quote:Op maandag 18 april 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk die foto's weer NJ. Die lach, met dat tongetje ook!![]()
Bien, leuke foto's ook!
Go goud!![]()
Dreumessen zijn echt zo leuk. De mijne liep druk door te tuin terwijl ze: 'zoeke' 'zoeke' 'zoeke' zei.![]()
Verder heeft ze de niet weten wat ze wil fase bereikt. Wel/niet/wel/niet etc in de schommel, de jurk, de schoenen, eten...
Ze roept me vaak met 'mama-tje'.
Slaapt ie goed? Voelt ie niet heel warm of koud aan? Dan zal het wel prima zijn! Wij doen op dit moment meestal warme slaapzak met alleen een romper of dunnere slaapzak met een pyjama.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: met dit weer vind ik het lastig om te bepalen welke slaapzak ik aan moet doen bij Aapie. Omdat de nachten nog vrij koud zijn doe ik nog steeds zijn winterslaapzak met mouwen aan maar ik zit eraan te denken die er binnenkort af te halen. Wat zijn überhaupt stelregels hiervoor?
Oh ja, goede toevoeging: overdag in een medium slaapzak zonder mouwen.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:
Overdag ligt spruit nu in z'n shirt met een pyjama zonder mouwen. 's nachts hebben we drie opties:
Romper, pyjama, dunnere slaapzak zonder mouwen
Romper en een dikke slaapzak zonder mogen
Romper en een medium slaapzak met mouwen.
Ook een goeie toevoeging: in die warme slaapzak heeft hij alleen een romper en een shirtje aan.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:28 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Slaapt ie goed? Voelt ie niet heel warm of koud aan? Dan zal het wel prima zijn! Wij doen op dit moment meestal warme slaapzak met alleen een romper of dunnere slaapzak met een pyjama.
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeelquote:Op woensdag 20 april 2022 15:34 schreef Donna het volgende:
Het koelt bij ons boven al niet meer af. Maar ze ligt nu nog in een winterslaapzak zonder mouwen (en zonder pyjamabroek) en ik heb nog een tussenzak liggen zonder mouwen en dan straks de zomerzak zonder mouwen.
Ik doe het een beetje op gevoel altijd.
Slaapzakken met mouwen vind ik de grootste horror die er is. De kinderen ook, die lagen als zielige zeesterren breeduit in bed, in onmacht.
Haha dat valt reuze mee hoor!quote:Op woensdag 20 april 2022 15:35 schreef Donna het volgende:
2/3x in de nacht nog een flesje? Mennnnn, wat zal jij moe zijn.
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijkquote:Op woensdag 20 april 2022 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind slaapzakken met mouwen iets heel beklemmends hebben ofzo. Wij hebben er ook geen, dan maar een dikkere pyjama. Hoewel dat dus eigenlijk ook niet hoeft aangezien we proberen haar slaapkamer altijd een beetje dezelfde temperatuur te houden. Maar ik vond dat wel uitvogelen hoor, vooral in het begin. Had ook altijd de angst dat ik haar te warm zou aankleden en dat ze oververhit zou raken![]()
.
Maat 21quote:Op woensdag 20 april 2022 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is Zielie al groot zeg!Welke schoenmaat draagt ze, @:arvensis ?
Dat staartje bij Aapie![]()
.
Ik zorg meestal dat de slaakamertemperatuur rond de 18 graden is dus Bubbles ligt het hele jaar door in dezelfde soort slaapzakken met korte mouwen.
Ja als je erin zit valt het inderdaad wel mee, dat is ook zo. A-tje heeft soms ineens 2x per nacht de speen nodig en als je dan een week doorslaapt, ben je na 1 zo'n nacht helemaal brak.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeelIk denk dat ik binnenkort de mouwen er eens af ga halen als het iets warmer wordt 's nachts
[..]
Haha dat valt reuze mee hoor!
- Haal Aapie uit bed en leg hem naast man
- Loop de trap af
- Koelkast open, melk eruit
- Melk in flesje en 30 seconden in de magnetron
- Flesje in Aapie
- Paar minuten later Aapie weer naar bed
Prima te doenHooguit 10 minuten werk. Alleen nu ik ziek ben val ik niet zo makkelijk in slaap, dat is wel killing
[..]
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijkAls het wat warmer wordt haal ik ze er wel weer af, lijkt mij zelf ook prettiger. Toen Aapie jonger was hielden we het 's nachts ook op 18 graden maar met de huidige energieprijzen en ons slecht geïsoleerde huis kan dat er niet meer vanaf
Haha, hier ook zo een! Ze heeft al meerdere boekjes gesloopt, heeft T echt nooit gedaan. En dat is niet het enige, sloopkogel is het.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maat 21![]()
Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot.![]()
A-tje ook.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maat 21![]()
Jezus jongens, Zielie is zo lomp. Alles wat ze vasthoudt moét kapot en gáát ook kapot.![]()
Ik zag de foto nog en omg, mijn middelste had dit ook regelmatig. Hij leek soms echt een alien met die ogen, sneu en hilarisch tegelijkquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:01 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft haar ogen heel erg ontstoken. Heb zo'n medelijden met haar.
Ik ben wel blij dat ik vandaag bij haar ben gebleven en mijn man mee met schoolreisje van kleuter. Voor mijn idee gaat er nogal eens wat ten koste van Poffertje. Nou kan ik tenminste echt lekker voor haar zorgen.
Het is meer het gevoel dat ik zelf heb, volgens mij vindt Bubbles het ook wel prima. Ik bedoel ze lag als kleine baby ingebakerd dus over beklemmend gesproken..quote:Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ons huis is slecht geïsoleerd dus vieze warme zomers maar met koude nachten koelt het wel lekker af. Dat is dan weer een voordeelIk denk dat ik binnenkort de mouwen er eens af ga halen als het iets warmer wordt 's nachts
[..]
Haha dat valt reuze mee hoor!
- Haal Aapie uit bed en leg hem naast man
- Loop de trap af
- Koelkast open, melk eruit
- Melk in flesje en 30 seconden in de magnetron
- Flesje in Aapie
- Paar minuten later Aapie weer naar bed
Prima te doenHooguit 10 minuten werk. Alleen nu ik ziek ben val ik niet zo makkelijk in slaap, dat is wel killing
[..]
Ik snap je wel met die mouwen maar Aapie vindt het volgens mij heerlijkAls het wat warmer wordt haal ik ze er wel weer af, lijkt mij zelf ook prettiger. Toen Aapie jonger was hielden we het 's nachts ook op 18 graden maar met de huidige energieprijzen en ons slecht geïsoleerde huis kan dat er niet meer vanaf
Oh oke, Bubbles draagt ook 20,5/21, ze leken zo groot in de foto maar misschien is dat ook wel vrij groot, geen idee vanquote:Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maat 21![]()
Ik slaap altijd in en onder hetzelfde dus die vlieger gaat hier niet op.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:43 schreef SQ het volgende:
MaJo, zolang het voor jezelf niet zo warm wordt dat je iets moet aanpassen hoef je dat voor Aapie ook niet te doen
Hoezo gaat de vlieger dan niet op? Waarom zou het voor het kind dan wel moeten?quote:Op woensdag 20 april 2022 21:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik slaap altijd in en onder hetzelfde dus die vlieger gaat hier niet op.
Zij hebben er wel last van als het steenkoud is boven en wij niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoezo gaat de vlieger dan niet op? Waarom zou het voor het kind dan wel moeten?
Samenvatting: nee. Kijk naar je kindje (is die te koud/warm?) en is de slaapkamer dezelfde temperatuur als jullie slaapkamer?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: met dit weer vind ik het lastig om te bepalen welke slaapzak ik aan moet doen bij Aapie. Omdat de nachten nog vrij koud zijn doe ik nog steeds zijn winterslaapzak met mouwen aan maar ik zit eraan te denken die er binnenkort af te halen. Wat zijn überhaupt stelregels hiervoor?
Aapie is ook lomp. En dan niet zozeer in het kapot maken van dingen maar wel steeds omvallen, tegen dingen aanstoten etc. Hij zit continu onder de butsen en bultenquote:Op woensdag 20 april 2022 16:12 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maat 21![]()
Dat is wel waar ja, het went. Hij heeft een paar maanden wel doorgeslapen en dat was dus weer even terug de harde realiteit in toen hij dat niet meer deedquote:Op woensdag 20 april 2022 16:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja als je erin zit valt het inderdaad wel mee, dat is ook zo. A-tje heeft soms ineens 2x per nacht de speen nodig en als je dan een week doorslaapt, ben je na 1 zo'n nacht helemaal brak.![]()
Hier ook slechte isolatie, maar we slapen direct onder het dak en in de punt blijft de warmte van de zon toch wel wat hangen altijd.
Dat laatste is wel een goede stelregelquote:Op woensdag 20 april 2022 16:43 schreef SQ het volgende:
Goud is ook fel ja. Hij slaat en krabt me nu ook constant en heeft dagelijks driftbuien, echt supergezellig. Ik denk dat dit een nog ergere dramaqueen wordt dan zijn grote zus.
Wb slaapzakken, mijne slaapt nog gewoon in langemouwenslaapzak en pyjama. Ik slaap zelf namelijk ook nog gewoon in pyjama onder een dekbed. Als het echt warmer wordt gaat eerst de pyjama er uit en daarna de mouwen van de slaapzak.
Maar goed, de "kamer" is niet verwarmd, en als het echt warm is gaat de airco aan. Dus we liggen hier nooit te plakken onder een lakentje ofzo.
MaJo, zolang het voor jezelf niet zo warm wordt dat je iets moet aanpassen hoef je dat voor Aapie ook niet te doen
Hij slaapt in de kamer naast ons en de temperatuur is inderdaad hetzelfde (graad of 16 's nachts).quote:Op woensdag 20 april 2022 21:49 schreef arvensis het volgende:
[..]
Samenvatting: nee. Kijk naar je kindje (is die te koud/warm?) en is de slaapkamer dezelfde temperatuur als jullie slaapkamer?
Onze kinderen dragen weliswaar geen slaapzak maar trekken hetzelfde aan als wij en slapen ook onder hetzelfde als wij.
Wat cutequote:Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef arvensis het volgende:
En omdat schattig: Zielie danst echt de heeele dag op alles. Hier danste ze op het geluid van de Flamingo’s.![]()
https://m.imgur.com/TwObGtI
Shortamaquote:Op woensdag 20 april 2022 21:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Zij hebben er wel last van als het steenkoud is boven en wij niet.
En als het warmer wordt wil de oudste ook een shortama aan (en dan veranderen wij zelf dus ook niks).
Als ze ouder worden trekt dat misschien ook wel gelijk, maar voor nu hebben we zomer en winter (en koude winter) pyjama's en slaapzakken.
Hahaha. Ja ik gebruik het ook niet in spreektaal nee.quote:Op woensdag 20 april 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
ShortamaIk heb even gekeken maar dat is een pyjama met korte mouwen? Wat een stomme naam zeg
quote:
Ja Melba eet echt heel erg beperkt, is een sensory issue zeg maar. Die at tot een maand of tien ook alles maar daarna bleef er steeds minder over.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:24 schreef Nolita het volgende:
[..]Ten opzichte van haar toch zeker niet!
Ik haalde haar vandaag op bij de opvang (doet vriend normaal altijd) en ze begon meteen te roepen toen ze me zag: 'mama-tje mama-tje mama-tje!!!'![]()
Ik zag een Efteling foto, over een paar weekjes gaan wij ook.
En volgens mij ligt het aan 2de kind hoor. Hier ook zo een die dingen bedenkt die je zelf niet kan bedenken. (Een grote harde sticker gebruiken als lepel, haar hele armen vol plakken met diezelfde stickers, met krap 18 maanden niet meer in een kinderstoel willen zitten, maar los op de trip trap, zichzelf voorzien van koekjes uit de snoeplade en die lekker op de bank opeten als je even niet kijkt. Etc. )
Fijn zo'n goede eter kwakzor. Dat was kleuter ook (nu iets minder, maar nog wel oke). Dreumes eet over het algemeen alleen vlees (maar niet alles), pasta, bami en rijst. Saus of groente weigert ze structureel. Ik probeer het los te laten en ga ervan uit dat ze pakt wat ze nodig heeft en hoop dat ze ooit toch weer groente gaat eten.
Fruit en brood eet ze gelukkig wel graag.
Oh wat naarquote:Op maandag 25 april 2022 07:46 schreef kwakz0r het volgende:
Omg haat aan waterpokken. Zemelenbadjes helpen wel wat, en zinkzalf om de grote uit te drogen, maar god wat is die arme Pep ellendig.
Vannacht hebben J en ik om de beurt een half uurtje hier en daar geslapen, t arme jonkje kon echt de slaap niet vatten van de jeuk. Zn hele bilspleet zit ook volen hij had 40 graden koorts…
Hij heeft af en toe wat geslapen op mijn borst en heel af en toe tussen ons in.
Herkenbaar, hier had prul ze laatst ook zo erg. Heb er een hele nacht mee op de bank gehangen, zij huilen, ik proberen te troosten... wat een drama.quote:Op maandag 25 april 2022 07:46 schreef kwakz0r het volgende:
Omg haat aan waterpokken. Zemelenbadjes helpen wel wat, en zinkzalf om de grote uit te drogen, maar god wat is die arme Pep ellendig.
Vannacht hebben J en ik om de beurt een half uurtje hier en daar geslapen, t arme jonkje kon echt de slaap niet vatten van de jeuk. Zn hele bilspleet zit ook volen hij had 40 graden koorts…
Wat klinkt dat vreselijk zeg, hopelijk voelt Pep zich snel weer beterquote:Op maandag 25 april 2022 07:46 schreef kwakz0r het volgende:
Gek is dat soms hè? Zijn ze opeens super ziek zonder echt duidelijke oorzaak. Beterschap voor je meisjequote:Op maandag 25 april 2022 20:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier geen idee wat er speelt, maar al sinds vrijdagavond 39-40 graden koorts, regelmatig spugen ..
Wel relatief vrolijk, dus hopelijk snel voorbij deze ellende..
Beterschap!quote:Op maandag 25 april 2022 20:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier geen idee wat er speelt, maar al sinds vrijdagavond 39-40 graden koorts, regelmatig spugen ..
Ja die is hier overal uitverkocht, zelfs online kon ik t niet krijgen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:32 schreef eponine het volgende:
Even binnenvallen: peuter hier had laatst ook waterpokken. Niks hielp (van wat hier al genoemd is), maar Kidsclin Coolmousse wel. Misschien voor jullie ook?
In ieder geval sterkte, het is echt heel naar
Ohh beterschap!quote:Op maandag 25 april 2022 20:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Awww beterschap.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:31 schreef arvensis het volgende:
Hier ook ziek… en kiezen en buikgriep… leuke combi.
Ze heeft wel weer nieuwe woordjes geleerd, oa “ui toe” (uit doen).
Schattig.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Awww beterschap.
We zitten hier nu in de 'okken uit' fase. Ze roept het de hele dag, helaas trekt ze de sokken ook steeds echt uit.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 22:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Zou fijn zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik hoop het voor jullie
.
Resistance is futile.
Ja eigenlijk wel. Hij wrijft al vaak in zijn oogjes en gaapt er soms ook bij. Maar vaak is het toch pas een uur of 9 voordat hij gaat slapen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:54 schreef Smart_ass het volgende:
Heb je wel het idee dat hij moe is als je 'm naar bed brengt? Bubbles valt eigenlijk altijd snel in slaap, maar ze is ook wel echt moe tegen de tijd dat ze naar bed gaat. En pikkedonker is haar kamer niet, zit nu alleen luxaflex voor de ramen dus daar komt best wat licht doorheen. Hoeveel slaapt 'ie overdag nog?
Colin doet er momenteel 40-60 minuten over. Ik los mijn man af na een half uur en dan wordt hij pas rustig. We liggen hier in het pikdonker.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Willen jullie kinderen ook niet direct slapen 's avonds? Ik zit een beetje te dubben of ik zijn middagslaap moet inkorten of dat het gewoon komt doordat het nog licht is. Op zijn kamertje is het wel vrij donker.
A is vaak zo rond 7 uur wakker. Hij is momenteel wat ziekig, veel hoesten. Door het hoesten kon hij de slaap gistermiddag niet vatten. Niet tot nauwelijks geslapen overdag dus.quote:Op zaterdag 30 april 2022 22:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin doet er momenteel 40-60 minuten over. Ik los mijn man af na een half uur en dan wordt hij pas rustig. We liggen hier in het pikdonker.
Ik hoop dat het gewoon een fase isen een reactie op de verbouwing (Colin woonde in de slaapkamer, waar hij vervolgens ook ging slapen dus er was ook geen echte overgang).
Ik had nog niet overwogen om zijn middagslaapje in te korten. Eigenlijk zat ik meer te denken aan eerder opstaan want meneer ligt meestal tot half 8, 8 uur lekker te tukken. En dan tussen 12 en 13 weer slapen (2 uurtjes), 20:30 pas weer naar bed.
Ik hoor graag je ervaringen.
Hehe, wie had dat nou gedacht van jouw lieve jochiequote:Op zondag 1 mei 2022 10:53 schreef monsterd. het volgende:
J is volgens mij een wonderkind Bienelientje! En omg dat verhaal over I scream![]()
@:seven. Heb je Collin wel eens eerder naar bed gedaan? Misschien paar keer proberen en zien wat effect is? Ik zou mij al gelukkig voelen met het feit dat hij tot 7.30 slaapt joh. Onze ochtenden starten om 6 uur en soms al tussen 5.00-6.00. Ik heb sowieso gelezen dat we hebben gefaald als ouders door hem nog een flesje te geven sochtends bij ons in bed. Het gevolg is dat meteen binnen 10 minuten na het wakker worden een gefrustreerd projectiel, die lanceert zich bijna als een raket op ons in bed joh. Het flesje moet dus binnen 10 minuten aanwezig zijn.
We hebben voor het eerst een kindvrije nacht achter de rug! E. Sliep bij oma! Is allemaal goed verlopen gelukkig, maar ergens voelt het voor ons wel bizar rustig ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Het zit hem vooral in de drukte ja, daardoor ben je ook moe en kun je minder hebben. Gisteren ben ik op tijd naar bed gehad en ik merk dat ik vandaag ook weer wat relaxter benquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:16 schreef Aure het volgende:
Heb ik ook hoor als ik moe ben. Ik vind het momenteel ook lastig allemaal, slaapgebrek icm de 50 a 60-urige werkweken van m'n vriend maakt dat ik het maar net aan vol hou allemaal. Dus ook hier een kort lontje soms, terwijl de kinderen er niks aan kunnen doen. En ik kom hier dus ook absoluut niet meer aangehaakt![]()
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 06:33 schreef monsterd. het volgende:
Pittig dames, ik voel met jullie mee.
Aapje klinkt zo lief hea. Welke stiften zijn dat trouwens? E. Heeft welgeteld 90 seconden interesse in tekenen op een magneetbord dus miss is dit ook leuk voor ons. Hij is bij ons into met een vork eten en kopieert allerlei zaken nu, zoals schoenen aantrekken
En baby 2 is ook uit buik, bijna weekje oud. De dynamiek samen is heel erg lief maar man o man… ik was vergeten hoeveel zorgen een mens kan hebben of alles wel goed gaat met een kleintje.Oh je hebt er gewoon even een baby tussendoor gesneakt, gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt me wel bijzonder om te zien hoe een dreumes op zo'n baby reageert. Wat vindt E. ervan?
Aapie is ook een schatje hoor! Het ligt echt aan mijn eigen lontje, hij is juist zo lief van alles aan het ontdekken. Hoewel, hij kan ook wel een beetje stout zijn met dingen gooien maar gelukkig valt het mee.
Ik heb deze stiften gekocht:
Ze hebben een hele korte punt waardoor je de stiften makkelijk recht kan houden in plaats van dat je ze schuin moet houden. Ik heb nu ook dikke korte potloden gekocht, die gaan we morgen eens uitproberenIk ben benieuwd hoe het gaat bevallen (no pun intendedquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:31 schreef monsterd. het volgende:
Ja met mij gaat alles goed, gisteren iets teveel gedaan en nu is dat merkbaar maar ach dat herinnert mij weer aan voldoende rust nemen
2 onder 2 is tot nu toe dikke prima. Maar ik spreek jullie allen over een half jaar ook wel) Positieve verhalen zijn ook altijd welkom hoor
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Hoe gaat het bij jou? Zijn de nachten al beter of blijft het ruk?quote:Op maandag 16 mei 2022 10:47 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap en sterkte voor de kleintjes en de papa's en mama's...
Jeetje, dat klinkt heftig. Hou ons op de hoogte!quote:Op maandag 16 mei 2022 13:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe gaat het bij jou? Zijn de nachten al beter of blijft het ruk?
Ik ga zo naar de huisarts. Aapie blijft hoge koorts houden, huilen en is nu echt aan het verzwakken. Hij trilt helemaal als hij rechtop zit en looptHopelijk is hij snel beter want ik vind dit maar helemaal niks.
Hier is het niet veel beter. Aapie heeft vannacht de 40,5 graad aangetikt en heeft de hele nacht tussen ons in geslapen, dus echt super hebben we allemaal niet geslapenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:44 schreef PKM het volgende:
Hoe gaat het nou @:MaJo ?
Mijnes is nog steeds ziek. Wakker om 4:15, en zij is nu aan haar derde dutje begonnen. Ik ben ook wakker sinds die tijd, en mag nou 11 kg op mijn buik dragen.
Jeetje, ik vind dat wel echt veel voor 's nachtsquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:09 schreef Gogo83 het volgende:
Wat naar, al die zieke kindjes! Beterschap allemaal!
Even een vraag: J heeft wat nieuws en ik ben er niet blij mee. Sinds ongeveer anderhalve week wordt ze weer iedere nacht wakker. Op zich is dat niets geks, ze slaapt sowieso af en aan wel of niet door. Maar ze wil dan echt heel veel drinken en daardoor zijn we er echt wel een uur mee bezig. Bovendien moeten we daardoor ook 's nachts verschonen, want anders lekt ze echt door. Het is niet heel warm op haar kamer en het gaat echt om tussen de 300 en 500 ml die ze drinkt, wat ik veel vind, want ze drinkt overdag ook niet slecht (ongeveer 360 melk en tussen de 250 en 500 ml water). Zijn er meer dreumesen die dit hebben? Kan ik er iets tegen doen? Meer laten drinken overdag is niet echt een optie, er staat al de hele dag een drinkbeker water in de buurt en mevrouw is zo koppig als een ezel, die drinkt echt niet als ik haar die beker geef maar zij geen zin heeft.
Colin drinkt voor het slapen gaan zeker 300ml melk, 's nachts 1 flesje van 150ml.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:09 schreef Gogo83 het volgende:
Wat naar, al die zieke kindjes! Beterschap allemaal!
Even een vraag: J heeft wat nieuws en ik ben er niet blij mee. Sinds ongeveer anderhalve week wordt ze weer iedere nacht wakker. Op zich is dat niets geks, ze slaapt sowieso af en aan wel of niet door. Maar ze wil dan echt heel veel drinken en daardoor zijn we er echt wel een uur mee bezig. Bovendien moeten we daardoor ook 's nachts verschonen, want anders lekt ze echt door. Het is niet heel warm op haar kamer en het gaat echt om tussen de 300 en 500 ml die ze drinkt, wat ik veel vind, want ze drinkt overdag ook niet slecht (ongeveer 360 melk en tussen de 250 en 500 ml water). Zijn er meer dreumesen die dit hebben? Kan ik er iets tegen doen? Meer laten drinken overdag is niet echt een optie, er staat al de hele dag een drinkbeker water in de buurt en mevrouw is zo koppig als een ezel, die drinkt echt niet als ik haar die beker geef maar zij geen zin heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op woensdag 18 mei 2022 23:04 schreef Seven. het volgende:
Even spoiler want een wat donker verhaal rondom mijn mentale gezondheid, en ik wil niet mensen onbedoeld triggeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan je enkel aanraden om eens te gaan praten bij je huisarts of de psych. Ik heb emdr gehad om die hele periode een plek te geven en mijn leven is echt leuker geworden.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan je enkel aanraden om eens te gaan praten bij je huisarts of de psych. Ik heb emdr gehad om die hele periode een plek te geven en mijn leven is echt leuker geworden.
[/quote]
wat fijn dat emdr jou zo goed geholpen heeft!
Resistance is futile.
quote:Op woensdag 18 mei 2022 23:04 schreef Seven. het volgende:
Even spoiler want een wat donker verhaal rondom mijn mentale gezondheid, en ik wil niet mensen onbedoeld triggeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A. is zo verschrikkelijk aan het hoesten. We hebben al tijm siroop geprobeerd, maar dit zet absoluut geen zoden aan de dijk. Ik ga zo maar spul van VSM halen. Schijnt beter te helpen. Zo sneu, vooral snachts is het echt heel erg.
120 sojamelk en momenteel nog bijna 200 water. Gisteren zat ze in totaal over de 2 liter heen, water en melk.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Colin drinkt voor het slapen gaan zeker 300ml melk, 's nachts 1 flesje van 150ml.
Wat drinkt J voor het slapen?
Thanks! Beterschap voor Aquote:Op donderdag 19 mei 2022 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
A. is zo verschrikkelijk aan het hoesten. We hebben al tijm siroop geprobeerd, maar dit zet absoluut geen zoden aan de dijk. Ik ga zo maar spul van VSM halen. Schijnt beter te helpen. Zo sneu, vooral snachts is het echt heel erg.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:12 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
120 sojamelk en momenteel nog bijna 200 water. Gisteren zat ze in totaal over de 2 liter heen, water en melk.
Bij de huisarts geweest, ze heeft geen oor- of keelontsteking en ook geen diabetes (dan ga je blijkbaar ook veel drinken). Even aankijken, maar hij gaf ook aan dat het vaak wel gedrag is. Dan blijft het alleen gek dat het zo ineens is ontstaan. Nou ja, misschien toch tanden ofzo.
Edit:Oh, fijn dat het bij jou afnam! Dat geeft wel hoop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk snel weer een normaal patroon dan met de flesjes
Resistance is futile.
Welnee. Goud is bijna 20 maanden en komt nog niet verder dan "BABA, KAHK!" (ik ga er gemakshalve van uit dat hij "mama, kijk!" bedoeltquote:Op maandag 30 mei 2022 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou, als ik dat hier zo lees, loopt A wat betreft praten wat achter. Hij is 21 maanden en hij zegt nog niet zo heel veel. Papa, mama, zus, Elmo (naam van onze kat), auto, toettoet! en dat was het wel. Hij kan wel prima kenbaar maken wat hij wilt: die! ja! nee!![]()
Hoektanden waren hier ook hel. Save the best for last kreeg hiermee een hele andere dimensiequote:Op maandag 30 mei 2022 14:23 schreef Gogo83 het volgende:
Hahaha, geweldig, dreumesen die mascara op doen!
Met J. gaat het meestal goed, maar ze heeft zo vreselijk veel last van doorkomende hoektanden! Ik denk dat dat ook de reden was van het vele drinken. Dat doet ze niet meer, maar we hebben twee avonden op rij bij een krijsende J gezeten. Pijnstillers helpen niet voldoende en voordat ik de hele drogist leegkoop: wat is jullie ervaring met middeltjes als dentinox? Ik ben er niet zo van, het was eerder ook nooit nodig, maar ze heeft zoveel last... Hopelijk is dit snel over.
Daar was ik al bang voor.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoektanden waren hier ook hel. Save the best for last kreeg hiermee een hele andere dimensie![]()
Wij hebben altijd bij elke doorkomende tand/kies chamodent gebruikt, maar bij de hoektanden hielp dat niet heel erg, zelfs niet icm paracetamol. Ik vrees dat het uitzitten is.
Misschien een koude bijtring? Sneuquote:Op maandag 30 mei 2022 14:30 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor.Ik hoop vooral dat die echte nare dagen snel over zijn, ze heeft gisteren van 19:00 tot 00:30 meerdere keren echt een half uur liggen krijsen. En normaal wordt ze echt snel rustig in onze armen, maar nu dus totaal niet. Op een gegeven moment was ik zelf over de zeik zo zielig als ik het vond en dat heb ik echt niet snel.
Hier ook zo eentje hoor. Hij zegt wel mamama en papapa, en verder komt ie een heel eind met wijzen en "TIE!"(die) roepen of "EEEEEEHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!" brullen om te krijgen wat ie wil hebben. En nee schudden, zwaaien en handkusjes zitten ook in t repertoire van deze holbewoner.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Welnee. Goud is bijna 20 maanden en komt nog niet verder dan "BABA, KAHK!" (ik ga er gemakshalve van uit dat hij "mama, kijk!" bedoelt) voor de rest is het vooral veel gebrul. En hij wijst en schudt nee. Tot zover de communicatie met onze holbewoner.
Fijn dat ie het zo goed doet! En de andere kindjes ook!
Ja deze fase is leuk, ze imiteren echt alles wat anderen doen he![]()
Mijn schaap zat van de week met een tandenragertje in zijn oog te prikken. Kennelijk vond hij het wel wat weg hebben van mijn mascara
Een pittig dametjequote:Op maandag 30 mei 2022 23:06 schreef Nolita het volgende:
Driftbuien, check. Ze ging vanavond compleet over de rooie omdat papa haar naar bed ging brengen. Non-stop brullen om mama.
Tandenpoetsen is drama, avondeten is drama. Fases, fases...
Zo leuk al die dreumes verhalen.![]()
Onze dreumes vindt vliegen verschrikkelijk, we hadden er een paar binnen dit weekend. Gillen zodra ze in haar buurt waren of op haar hoofd landden.
Kletsen gaat nog steeds als een trein.
Vrijdag mochten we in de zaal naar de dansles van kleuter kijken. Ze was natuurlijk niet te houden en ik heb me verbaasd over het feit dat ze een groot deel van de les mee deed.Ze eiste gewoon haar plek op tussen al die kleuters en probeerde alles na te doen. Heerlijk.
Mijn? Bij? In welke context gebruikt ie het?quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:30 schreef MaJo het volgende:
Aapie kan ook wel pittig zijn maar gelukkig zijn dat maar momentopnames, ik trek dat namelijk erg slecht
Woordspelletje: Aapie zegt de hele tijd "bai bai", iemand enig idee wat het betekent? Ik weet het namelijk nietHet is niet doei want dat is al "haaaajoooo" inclusief zwaaiend handje
Baby? Of idd 'mij mij' als in 'van mij' ?quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:30 schreef MaJo het volgende:
Aapie kan ook wel pittig zijn maar gelukkig zijn dat maar momentopnames, ik trek dat namelijk erg slecht
Woordspelletje: Aapie zegt de hele tijd "bai bai", iemand enig idee wat het betekent? Ik weet het namelijk nietHet is niet doei want dat is al "haaaajoooo" inclusief zwaaiend handje
Niet echt een context, hij roept de hele tijd bai nee bai baiquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn? Bij? In welke context gebruikt ie het?
Baby lijkt me niet, dat hoort hij eigenlijk niet. Tenzij hij voorspellende gaven heeftquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Baby? Of idd 'mij mij' als in 'van mij' ?
Op de opvang ook niet? Al heeftie dan idd geen reden om het thuis te zeggen denk ik haha.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet echt een context, hij roept de hele tijd bai nee bai baiMij zou nog best eens kunnen!
[..]
Baby lijkt me niet, dat hoort hij eigenlijk niet. Tenzij hij voorspellende gaven heeftIk ga er eens op letten, het zou inderdaad mij kunnen zijn
Op de opvang wel ja, dus het zou kunnen. Ik ben echt benieuwd wanneer hij echt gaat praten, momenteel is zijn langste zin "mama ohoh die!"quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Op de opvang ook niet? Al heeftie dan idd geen reden om het thuis te zeggen denk ik haha.
Hier wordt ik nog de hele dag gecommandeerdquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op de opvang wel ja, dus het zou kunnen. Ik ben echt benieuwd wanneer hij echt gaat praten, momenteel is zijn langste zin "mama ohoh die!"
quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier wordt ik nog de hele dag gecommandeerd
Mem! Pakkuh!
Mem! Hebbuh!
Mem! Aan!
Mem! Okken uit!
*mem is het Friese woord voor mama haha.
Hmmm, dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat hij het kopieert zonder te weten wat hij zegt, het klinkt wel het meest logisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is het niet bye bye? Misschien opgepikt uit een filmpje ofzo?
Ik heb Friese roots dus ik kan het aardig verstaanquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier wordt ik nog de hele dag gecommandeerd
Mem! Pakkuh!
Mem! Hebbuh!
Mem! Aan!
Mem! Okken uit!
*mem is het Friese woord voor mama haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |