abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204299584
Oef ja dat slapen
Ging echt top, maar toen corona bij F en daarna pseudokroep en laatst dus koorts en nu is het ineens mis. Vannacht drie keer huilen en ik ga er vaak te snel heen. zou echt langer moeten wachten maar dan gaat man al heen.

Hij vindt het zo leuk om bij grote broer op bed te zitten of te liggen O+ Zo schattig die beide.
En luier maat 5 overdag en snachts soms maat 6 al is de luier tegenwoordig vaak leeg snachts. Dat was eerst wel anders.
pi_204299688
Als Poffertje iets wil zegt ze "ja". Ik moet er steeds om lachen. Dat vragende snoetje ook. O+

Ik heb gestemd voor 3 tot 5 keer maar ze ligt dan ook naast me.
Die drie keer redt ze volgens mij altijd wel. Ooit was er een tijd dat ze veel beter sliep maar toen kwam de herfst/winter. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204300418
Ik heb gestemd voor 1 keer, maar ze slaapt ook regelmatig door. Heel anders dan bij oudste, daarbij waren de nachten doorslapen op deze leeftijd op 1 hand te tellen.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 23:28:48 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204301193
Aapie wordt meestal 2x wakker, een keer rond we naar bed gaan en een keer midden in de nacht. Dan geven we hem een flesje en slaapt hij weer. 10 minuten werk dus ik zie dat zelf niet als belastend. Soms is het alleen even een speentje geven en hij huilt ook wel eens een paar seconden en valt dan weer in slaap. 5/6 keer wakker worden had hij zelfs als baby niet. Sterker nog, hij wordt nu vaker wakker dan toen hij 4 maanden was _O- En het wisselt ook: vorige week sliep hij opeens de hele nacht door en nu toch weer wakker.

Het is natuurlijk ook een verschil als je 's nachts kunt kalmeren met een aai/speentje of dat je een borst moet geven. Daar ben je doorgaans toch langer mee bezig en word je wakkerder van. Bovendien kun je het niet afwisselen met je man :P

Luiers kijk ik gewoon hoe ze zitten. Als hij vaak door zou lekken dan zou ik ook eens kijken naar een andere maat. Vanochtend was hij voor het eerst in tijden doorgelekt maar hij had voor het slapen veel water gedronken en in de nacht 2 flesjes gekregen.

Kleertjes kijk ik ook naar wat er past. Aapie heeft nog een paar dingen in maat 74 en ook dingen in maat 92. Maar het beste past hij momenteel toch in maat 80/86, echt afhankelijk qua merk hoe dat valt :)

@Nolita leuk he dat geklets? Aapie gaat ook helemaal los. Hij antwoordt nu ook echt met "ja" en wijst de hele tijd dingen aan die hij wil met "die". Nee zegt hij ook, inclusief schuddend hoofd, maar dat snapt ie nog niet goed. Toen ik hem een patatje gaf zei hij al nee schuddend nee maar mooi wel dat hij dat patatje wilde hoor _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 2 april 2022 @ 08:11:04 #55
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204302442
J is zo afwisselend qua slaap. Echt zelden slaapt hij door. Misschien op 1 hand te tellen. Als hij verder goed in zijn vel zit wordt hij normaal 1x echt goed wakker. Dan krijgt hij nieuwe luier en een klein flesje en slaapt meteen weer door. Voor ons ook geen probleem. En tussendoor soms wel eens half wakker omdat zijn speentje kwijt is.

En dan zijn er nachten als vannacht. Elk.... uur.... huiltjes. En zo rusteloos. Hij bleef maar bewegen. Maar mijn eigen tweede nacht met covid lag ik ook veel wakker. Nu ligt hij tussen ons in te woelen en draaien half slapend, nu slapend met zijn hoofd op mijn kussen. Ik klaar wakker....

Koffie infuus graag! :D
pi_204302592
Ik ga ook aan het koffie infuus. Zeker elk uur dat ze aan het huilen was. }:|
pi_204309167
De dag doorgekomen Bien en PKM?

Zoek de dreumes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nolita op 02-04-2022 20:25:10 ]
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:41:57 #58
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204309515
Haha :D

Gelukkig wel! Maar mijn man was vandaag ook thuis dus ik had hulp. Heb eindelijk eens wat in het huishouden kunnen doen ook! Man heeft nu keelpijn en heeft vanochtend ook positief getest! Was te verwachten na ons twee.

Maar J was de hele dag door nog rusteloos. Zelfs zijn ene dutje (waar hij twee uur lang tegen liep te vechten! }:| ) en ik hem uiteindelijk al wiegend eindelijk eens in slaap had gekregen, was zo rusteloos. Hij draaide zichzelf zo weer wakker. Hij is nu dus echt doodmoe. Hopelijk slaapt hij vannacht wat beter, maar een uitgeruste baby slaapt beter, dus waarschijnlijk niet! :z Vraag me af of hij ook gevoelige huidje had. Ik voelde de tweede nacht ook zo rusteloos en had constante rare kriebel over mijn lijf. Man zei ook al dat zijn huid zo gevoelig aanvoelde.
pi_204310443
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:20 schreef Nolita het volgende:

Zoek de dreumes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toffe foto! En gave keuken!
pi_204310477
Qua slaap; ik heb het idee dat het meestal ergens tussen de 9 maanden en 1,5 jaar beter wordt. Waarbij naar beide kanten veel uitzonderingen. :9 Om me heen allemaal ouders die klagen over kinderen die nog steeds 1-2 keer per nacht komen. (Kinderen van 4-8 maanden zeg maar). Die wil ik slaan. O+ Maar momenteel is de peuter meer wakker dan de dreumes. Het biedt perspectief! Alleen niet hebben over het tandenleed van de afgelopen nachten.. *)
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:44:29 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204311975
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:20 schreef Nolita het volgende:

Zoek de dreumes:
SPOILER
Hahaha, leuke foto!
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 23:22:20 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204312651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Qua slaap; ik heb het idee dat het meestal ergens tussen de 9 maanden en 1,5 jaar beter wordt. Waarbij naar beide kanten veel uitzonderingen. :9 Om me heen allemaal ouders die klagen over kinderen die nog steeds 1-2 keer per nacht komen. (Kinderen van 4-8 maanden zeg maar). Die wil ik slaan. O+ Maar momenteel is de peuter meer wakker dan de dreumes. Het biedt perspectief! Alleen niet hebben over het tandenleed van de afgelopen nachten.. *)
Ik heb altijd het gevoel dat jouw smileys niet overeen komen met je teksten, of ben je echt zo positief ingesteld :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator/colorchick zondag 3 april 2022 @ 06:44:39 #63
382129 crew  Donna
pi_204314735
Dreumes krijgt volgens mij alle hoektanden en kiezen die ze nog niet had, nu in 1x.
Ik verwacht de komende dagen ineens een vol gebit hier.
Maar het is 's nachts zo zielig (ook voor ons).
pi_204314895
Mijn 2 kinderen liggen nog op bed :@

Ik geniet er nog even van O+
  zondag 3 april 2022 @ 08:05:27 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_204314903
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

Oh wat fijn! :D

Hier is de kleuter op "kamp" met scouting, die is normaal altijd om half zeven wakker, dus vanmorgen nam de dreumes die honeurs maar waar :')
disclaimer
pi_204315016
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 23:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb altijd het gevoel dat jouw smileys niet overeen komen met je teksten, of ben je echt zo positief ingesteld :D
Een beetje van beiden. Als ik het maar heel positief neerzet wordt het vanzelf positief. :9
pi_204315028
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wat heerlijk!

Wij werden rond 6:30 gewekt door een zingende peuter. :s) Vrolijk dus wel, mochten nog even blijven liggen, maar slapen was er dan niet meer bij. Maar goed, kun je nog wel even tegen elkaar aan kruipen.

De dreumes ligt/lag nog te slapen! Luxe :D Maar die moeten we uit bed trekken, we komen zo jullie kant op, Rotterdam weer even onveilig maken. Donderdag hebben we er onwijs lang over gedaan met die sneeuw, kijk ik nu naar buiten... sneeuwt het hier weer. }:|
pi_204315043
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh wat fijn! :D

Hier is de kleuter op "kamp" met scouting, die is normaal altijd om half zeven wakker, dus vanmorgen nam de dreumes die honeurs maar waar :')
Scouting O+ Zoveel leuke feestjes in de keet gehad vroeger. Alleen al om de feestjes zou ik mijn kind op scouting doen *O*
  zondag 3 april 2022 @ 08:43:25 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_204315057
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Scouting O+ Zoveel leuke feestjes in de keet gehad vroeger. Alleen al om de feestjes zou ik mijn kind op scouting doen *O*
Wat let je? Of wil ze zelf niet? :D
Mijn oudste wilde graag bij de knutselclub, maar dat mocht pas vanaf groep 5, dus heb ik haar richting scouting gemotiveerd wegens het niet-competetieve karakter en nu heb ik dus al 2 kinderen op de scouting. Als goud straks ook aansluit kan ik uitkijken naar rustige weekenden voor mezelf als ik later groot oud ben O+

/offtopic
disclaimer
pi_204315125
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat let je? Of wil ze zelf niet? :D
Mijn oudste wilde graag bij de knutselclub, maar dat mocht pas vanaf groep 5, dus heb ik haar richting scouting gemotiveerd wegens het niet-competetieve karakter en nu heb ik dus al 2 kinderen op de scouting. Als goud straks ook aansluit kan ik uitkijken naar rustige weekenden voor mezelf als ik later groot oud ben O+

/offtopic
Ik ga het eens voorstellen, kijken of het haar aanspreekt :)
pi_204317867
Ik zag hier gisteren ook een kies doorkomen! Gelukkig heeft ze nooit extreem last van tandjes, de enige aanwijzing die ze geeft is dat ze telkens met haar handje tegen haar wang zit.

Echt groot Juf Roos fan hier. Constant haar handjes ronddraaien (wielen van de bus) en het puntje van haar neus aanwijzen :D.
pi_204319042
Leuk hè smartass. O+

Hier zingt ze nu vaak slaap kindje slaap, maar dan met alle woordjes op een willekeurige plaats. 'kindje lopen, buiten slapen' etc. :D
En het opruimversje van de opvang is ook favoriet.

Zieke dreumes hier, 39,4 koorts met uit bed halen vanochtend. Ze viel om 11:30 tijdens het wandelen in slaap en ligt nu voor de 2de keer in bed en gloeit al de hele dag. Geen corona, maar geen idee wat er wel aan de hand is.
Hier zijn de laatste kiezen onder net door, nog maar 2 boven en het melkgebit is al compleet. Kleuter kreeg met 2j4m nog haar laatste snijtand. _O-
pi_204321575
Ah wat leuk dat ze ook echt woordjes zegt! O+ Hier "praat" ze de hele dag door, maar naast 'papa en 'mama' komen er voor mij geen verstaanbare woorden uit.. zou geloof ik wel moeten rond deze leeftijd? Benieuwd wat de pediatrician ervan vindt, die zien we morgen weer.

Wat een verschil dan zeg, met die tanden! En beterschap!
pi_204326230
Er moet nog niet zoveel hoor @Smart_ass . Maar ben wel benieuwd naar wat je kinderarts vindt. :)

Poffertje brabbelt ook maar wat en dan soms ineens een nieuw woord dat ze daarna niet meer gebruikt. Dat ken ik ook nog van de oudste, is meer dan goed gekomen.

Pas geleden hadden ze allebei wat te eten maar kleuter had het al op dus hij wou wat van haar. Meestal geeft ze dan zelf wel weg maar nou trok ze aan zijn hand, dat hij zelf moest pakken. Vond hij niet leuk maar ik wel. :D
  maandag 4 april 2022 @ 10:34:20 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204326271
@PKM aah schattig. O+
Zielie heeft ook een nieuw woordje, “ei”. Het betekent ‘ijs’. :+

Het is zo grappig om te zien hoe ze haar grote broer na doet. Hij heeft een nieuwe pet gekregen. Nu pakt ze steeds zijn pet af om hem zelf op te doen. Of ze roept “die, die” en slaat dan met haar handjes op haar hoofd (pet op doen).

Ze is wel een pittige tante. Ze laat gelukkig niks afpakken. Maar deelt zelf wel graag. En als er iets gebeurt dat ze niet wil gaat er meteen een sirene af in huis - inclusief krokodillentranen. :P
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')